Rechts inhalen op snelwegen. Ja? Nee? Iets er tussenin?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Als ik als achterste sta in een file met een x-100 meter geen auto's achter me, doe ik wel zeker m'n alarmlichten aan ja..

Genoeg van die dwazen die zonder na te denken achter het stuur zitten en het extra signaal nodig hebben om op tijd te realiseren dat ze meer dan 2 autolengtes nodig hebben om van 100+ naar 0 te komen.

Bij matrixborden laat ik m'n gas los en rol ik uit naar de aangegeven snelheiddat betekent vaak genoeg dat ik vrijwel zonder te remmen kan aansluiten bij het langzame/stilstaande verkeer, of dat de auto's net weer vaart maken op het moment dat ik dr aankom.

Realiseer je ook dat de matrixborden alleen werken doordat mensen zich dr *niet* aan houden, want ze houden pas op een lagere snelheid aan te geven, als het verkeer wat dr onderdoor rijd harder gaat dan de aangegeven snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat laatste is heel wat anders dan met 120 km/h blijven doorrijden onder matrixborden die 70 of 50 aangeven.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
AlexanderB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:20:
Realiseer je ook dat de matrixborden alleen werken doordat mensen zich dr *niet* aan houden, want ze houden pas op een lagere snelheid aan te geven, als het verkeer wat dr onderdoor rijd harder gaat dan de aangegeven snelheid..
Ze houden toch op als het verkeer juist niet harder gaat dan de aangegeven snelheid?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maasluip schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:52:
Dat laatste is heel wat anders dan met 120 km/h blijven doorrijden onder matrixborden die 70 of 50 aangeven.
Matrixborden zijn raar. In principe mag je niet harder dan de snelheid die er op staat maar bij een oplossende file rijd iedereen stuk harder en is in feite iedereen dus in overtreding. Laatst gaven de matrixborden 50 aan en reed het verkeer alweer 90, das dan een paar honderd euro per automobilist.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zelfde met situaties waar ze die dingen aanzetten omdat er iemand op de vluchtstrook staat, of omdat het een beetje druk is op een afrit. Zeker op de stukken met 4 of 5 rijstroken per rijbaan negeert vrijwel iedereen in de linkerstroken de snelheid op de matrixborden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Orion84 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:29:
Zelfde met situaties waar ze die dingen aanzetten omdat er iemand op de vluchtstrook staat, of omdat het een beetje druk is op een afrit. Zeker op de stukken met 4 of 5 rijstroken per rijbaan negeert vrijwel iedereen in de linkerstroken de snelheid op de matrixborden.
Das altijd op de A12 bij Gouda afslag Rotterdam.Ga er ook altijd links langs, want ik moet naar Den Haag.
De rest van de banen is bezet door mensen die met 50 km/u op het allerlaatste moment drie banen opschuiven en hem d'r tussen kwakken om de afrit te pakken...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
AlexanderB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:20:
Met als gevolg dat als iedereen wel ineens netjes 50 gaat rijden (dus pas wanneer de file ineens heel snel opkomt, omdat iedereen de snelheden op de matrixborden negeert), de borden uit gaan en iedereen weer vol op het gas gaat waardoor 2km later de borden weer aangaan. Lekker jojo effect altijd met die borden.

Zodra ik die borden aan zie gaan, laat ik gas los en hou ik me aan de snelheid. Hoe veel je dan ingehaald wordt met veel te hoge snelheid is echt onvoorstelbaar. 90% Rijd gewoon met volle gang door denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Xyphoid schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Das altijd op de A12 bij Gouda afslag Rotterdam.Ga er ook altijd links langs, want ik moet naar Den Haag.
De rest van de banen is bezet door mensen die met 50 km/u op het allerlaatste moment drie banen opschuiven en hem d'r tussen kwakken om de afrit te pakken...
Bekend punt inderdaad, maar het gebeurt ook op de A2 bij afslag vinkeveen, waar het veel minder druk is en het 1 strook afslag is + 5 stroken snelweg. In plaats van de 2+2+spitsstrook @ Gouwe.

Overigens afgelopen vrijdag een apart geval @ A12 Den Haag richting Utrecht. In de avondspits vond iemand het nodig om echt elk minuscuul gaatje te benutten om zo ver mogelijk naar rechts te duiken, om vervolgens direct weer een nieuwe inhaalactie in te moeten zetten (het was druk en de persoon in kwestie reed net iets harder dan de rest van het verkeer +/- op de limiet).

Dat leverde dus een enorm onrustig (en af en toe domweg gevaarlijk) verkeersbeeld op, eerst voor me en later in mijn achteruitkijkspiegel.

Je kan je ergeren aan linksplakkers en rechtsinhalers, maar dit was echt het andere uiterste 8)7

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Peenutzz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:27:
Ik snap het probleem niet zo, grote groene pijl boven de rijstrook en genoeg anderen die het wel snappen. Of de spitsstrook nu links of rechts ligt, hoe blind kun je zijn :P
Heerlijk voor diegenen die wel de spitsstrook gebruiken. Vooral op de A13 is het altijd feest. CC op 104 (werkelijke)km/h en tot Delft alles voorbij rijden. Soms even naar links (ook die strook is meestal uitgestorven, terwijl midden en helemaal links erg druk zijn) om een vrachtwagen in te halen.
Xyphoid schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Drie banen schuif ik niet op, maar ik rijd door op de rechterstrook van de A12 tot zo'n 200 á 100 m voor het verdrijvingsvlak. Daar rijdt de A20 weer enigszins en kan je makkelijk invoegen.
tlpeter schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:06:
Net zoals mensen die 120/130 blijven rijden terwijl de matrix borden al knipperen en 70 of zelfs 50 aangeven.
Zoals aangegeven, als iedereen zich aan de snelheid zou houden, gaan de borden niet uit. Verder zijn er vaak genoeg situaties waarbij een weg splits en één van beide wegen stilstaat en de andere weg vrij is. Bijvoorbeeld op de A15 richting Europoort 's middags, net na knooppunt Ridderkerk. Hier splitst de A29 van de A15 en de A29 gaat op de fly-over naar 1 baan. Daardoor staan er op de A15 3 banen stil en kan je op 3 banen goed doorrijden. Toch staan alle matrixborden op 50. Hier kan je netjes op de drie rijdende banen doorrijden met 100 km/h.

Wat ook voor mij (en vele anderen, gok ik) een reden is om pas te remmen als je ziet dat het langzamer rijdt of stilstaat, is dat te vaak de borden een lage snelheid aangeven terwijl er werkelijk niets aan de hand is.
_Overigens rem ik bij een tunnel altijd wel af ivm niet voldoende ver vooruit kunnen kijken_

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Wat ook voor mij (en vele anderen, gok ik) een reden is om pas te remmen als je ziet dat het langzamer rijdt of stilstaat, is dat te vaak de borden een lage snelheid aangeven terwijl er werkelijk niets aan de hand is.
Ze gaan soms ook aan om te voorkomen dat gevaarlijke sitaties ontstaan door drukte heb ik begrepen. Dus dat jij op jouw vlak wellicht niets gevaarlijks ziet, ziet rijkswaterstaat een groot beeld van al het verkeer en besluit op basis van de verkeersdrukte de snelheid te temperen om het veiliger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat je vaak ook hebt op een rijdende baan naast een stilstaande baan, is van die pipo's die op die rijdende baan gaan stilstaan omdat ze die stilstaande baan op moeten. :F

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:45:
[...]

Overigens afgelopen vrijdag een apart geval @ A12 Den Haag richting Utrecht. In de avondspits vond iemand het nodig om echt elk minuscuul gaatje te benutten om zo ver mogelijk naar rechts te duiken, om vervolgens direct weer een nieuwe inhaalactie in te moeten zetten (het was druk en de persoon in kwestie reed net iets harder dan de rest van het verkeer +/- op de limiet).

Dat leverde dus een enorm onrustig (en af en toe domweg gevaarlijk) verkeersbeeld op, eerst voor me en later in mijn achteruitkijkspiegel.

Je kan je ergeren aan linksplakkers en rechtsinhalers, maar dit was echt het andere uiterste 8)7
Het trieste is dat deze persoon waarschijnlijk denkt dat ie het juist heel goed doet... "want je moet zoveel mogelijk rechts houden", maar dit is dus precies het soort gedrag dat ik zou willen vermijden door de mensen te leren dat ze in een baan moeten blijven rijden waarin in principe iedereen dezelfde snelheid wil rijden en alleen van baan wisselen als dat zinvol is.

Zolang er niemand is die je voorbij wil zit je in een tweede of derde of vierde baan ook prima. Het geeft dan niet dat het 10, 20 of 30 seconden (of meer) duurt voordat je de eerstvolgende auto in de baan rechts van je weer passeert. Je doet niemand kwaad in die baan en het levert een veel rustiger verkeersbeeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij krijg je bij een "keep-your-lane" systeem wel een sterke stijging van het aantal hartaanvallen door frustratie en stress bij ik-wil-te-hard-rijders. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Zolang die de meest linker baan daarvoor kunnen gebruiken zal die hartaanval vooral pas komen als de bekeuring op de mat valt. :+

Want op het moment dat je iemand in je spiegel ziet aankomen maak je in mijn systeem plaats door weer een baantje naar rechts te gaan en die persoon er langs te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Dat impliceert dat mensen in hun spiegels kijken.. (Lijkt me wel bewezen dat ze dat niet doen, gezien hoe vaak ik afgesneden word door mensen die met een veel lagere snelheid ineens besluiten voor me te willen rijden.)

Als we keep your lane invoeren, wil ik ook verschillende maximumsnelheden (en bijbehorende minimumsnelheden) voor de verschillende rijstroken, als je dan gaat lopen slakken op een van de linker banen krijg je gewoon een bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de motor haal ik altijd eigenlijk al rechts in. Liefst tussen twee auto's door zodat ze allebei niet het idee krijgen rechts of linksaf te slaan. Zeker hier in de randstad waar ze 60 rijden waar je 100 mag in de spits... en dat is al aan de snelle kant. Rijdt lekker door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bevestigd weer mijn mening over motorrijders. Motorrijders blijven verbaasd zijn dat ze gehaat worden door automobilisten, maar vrijwel alle motorrijders die ik tegenkom passen onder het kopje "tuig".

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Wat Tsurany zegt. Houdt er trouwens vooral rekening mee dat je als motorrijder een stuk minder zichtbaar bent en dat de kans dus veel groter is dat iemand opeens naar rechts komt en jou niet gezien heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bartjeh schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:47:
Wat Tsurany zegt. Houdt er trouwens vooral rekening mee dat je als motorrijder een stuk minder zichtbaar bent en dat de kans dus veel groter is dat iemand opeens naar rechts komt en jou niet gezien heeft
Het ergste is nog dat ze allemaal vinden dat ze het recht hebben om tussen auto's door te rijden, file of niet, op de snelweg of waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik het goed begrijp hebben auto's dat ook. Alleen is de ruimte er meestal niet voor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Blue-eagle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:39:
Op de motor haal ik altijd eigenlijk al rechts in. Liefst tussen twee auto's door zodat ze allebei niet het idee krijgen rechts of linksaf te slaan. Zeker hier in de randstad waar ze 60 rijden waar je 100 mag in de spits... en dat is al aan de snelle kant. Rijdt lekker door :)
Bij hoge snelheid let ik echt niet meer op motors hoor - als ik dan naar rechts terug invoeg ga ik gewoon door.

In een file geef ik ze naturlijk wel ruimte en kijk ik goed voor ik iets doe.
Hoewel je dan soms nog van die malloten hebt die tegen veel te hoge snelheid door de file heen schieten.
Ach ja - in het beste geval eindigen die nogal vaak bij mijn schoonvader in de revalidatie.

In Nederland is het ook nogal lastig dat veel snelwegen maar 2 rijstroken hebben => als het wat drukker is zullen veel automobilisten toch niet opzij gaan omdat ze anders "vast" komen te zitten achter vrachtwagens.
Nu - 3 rijvakken lost dat ook niet op hoor - dan krijg je van die veredelde plantjes die tegen 100 op de middenstrook blijven tuffen en van die clowns die aan 110 helemaal links blijven bollen.

Maar toch probeer ik rechts inhalen toch te beperken - heb ik nog een extra rijstrook ertussen zitten (ja, ;w , dat gebeurd dus) dan wil ik dat nog wel es doen.
Bij er vlak naast komen is er toch altijd een risico.

Doet me er aan denken - binnenkort weer vakantie, rustiger op de weg maar weer veel personen die niet zo vaak snelweg doen en er dus niet bij nadenken om hun blinde hoek te controleren.
In juli / augustus kan inhalen langs links ook nog wel eens tricky zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-eagle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:39:
Gelukkig maar dat je als motorrijder niet zoveel schade aan anderen kan toedoen, alleen materieel. Bij jezelf is een ander verhaal, maar da's het risico als je zulke fratsen uithaalt op je motor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

OMG, de motorbashers zijn er ook weer. Als een auto te lang links blijft rijden ga ik er rechts langs, ongeacht of ik met de motor ben of met de auto. Met de motor kom ik wel sneller tot die keuze, aangezien je stukken sneller bent dan in je koekblik.
En overigens mag je als motorrijder tussen de file's door rijden volgens de wet. Dat is dus ook iets waar ik gretig gebruik van maak.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Gelukkig maar dat je als motorrijder niet zoveel schade aan anderen kan toedoen, alleen materieel. Bij jezelf is een ander verhaal, maar da's het risico als je zulke fratsen uithaalt op je motor. :9
Bij motorrijders, vooral als er weer eens een met een rotgang langs komt scheuren, moet ik vaak denken aan een opmerking van ik meen Stephen Fry in een interview of in QI waar hij vertelde over een Amerikaanse eerste hulparts die ooit tegen hem zei: "Do you know what we call motor cyclists?"
.
.
.
.
.
.
.
"Donors."

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Goede grap *O*

|:(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb geen enkele moeite met motorrijders en maak graag plaats voor ze als ze er langs willen in de file. Spectaculaire inhaalacties tussen twee auto's door op snelheid of zelfs links er langs op dezelfde rijstrook vind ik alleen maar mooi om te zien. Als het fout afloopt is dat hun probleem. Het werkelijke risico van de actie is vaak overigens gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Megamind schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:49:
[...]

Het ergste is nog dat ze allemaal vinden dat ze het recht hebben om tussen auto's door te rijden, file of niet, op de snelweg of waar dan ook.
In de file heb je dat recht ook. :) (wel aan regels gebonden)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Femme schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:36:
Ik heb geen enkele moeite met motorrijders en maak graag plaats voor ze als ze er langs willen in de file. Spectaculaire inhaalacties tussen twee auto's door op snelheid of zelfs links er langs op dezelfde rijstrook vind ik alleen maar mooi om te zien. Als het fout afloopt is dat hun probleem. Het werkelijke risico van de actie is vaak overigens gering.
Het risico is gering omdat de groep asocialen zo klein is. Ik kan als automobulist ook door het verkeer slalommen en dan zal het gevaar vrij gering zijn. Komt dat door mijn skills of omdat de rest van het verkeer gelukkig nog vrij voorspelbaar rijd? Als de rest van het verkeer zou rijden zoals de gemiddelde motorrijder zou het een stuk vaker fout aflopen.

Wat dat betreft van mijn kant geen respect voor motorrijders en dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken. Gemiddeld genomen vertonen ze achterlijk asociaal weggedrag vergelijken met de rest van de weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
als auto/motorrijder verander ik maar even van onderwerp ;)

wat doen we hier als autorijder?

http://goo.gl/maps/jjsIV

dus als je 100 op de linkerbaan rijdt op de A4 (2baans), en die zij-aansluit op de A10, rij je opeens op de 2e van de 4 banen.

er zijn dan redelijk wat mensen die langzaam op de rechterbaan A10 reden, en opeens op de 3e baan rijden. En dus van de 3e baan naar rechts willen. Sommigen doen zonder te kijken hun knipperlicht aan.

Ik rij zelf dan meestal nog wel een stukje door op oude snelheid, en haal dan dus officieel rechts mensen in, om verderop pas naar links te gaan. Ik denk dat dit de doorstroming wel bevordert. Aan de andere kant zie ik wel het gevaar hiervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:42:
[...]

In de file heb je dat recht ook. :) (wel aan regels gebonden)
Nope, je hebt het recht niet, het wordt alleen gedoogd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Even op topic, Na drie kansen te hebben gegeven dat mensen naar rechts kunnen geef ik groot licht rijden ze dan nog door ga ik er rechts langs.

Off topic Motorrijders geen problemen meer sta toch in de file, rijd meestal half op de vluchtstrook om ze langs te laten. Maar handje of voetje omhoog zie ik de laatste tijd steeds minder.
Denk er maar is aan wat je zelf op de motor zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Nope, je hebt het recht niet, het wordt alleen gedoogd.
Regels zijn er wel:
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Verder moeten ze invoeren dat de motoren enkel op de linkerbaan aan de linkerkant van de auto's erlangs mogen, stuk rustiger voor de auto's.

Tevens hanteren sommige motorrijders het volgende: Vmotor-Vauto=hoe groter des te veiliger want dan lijken de auto's stil te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:54:
[...]
Als de rest van het verkeer zou rijden zoals de gemiddelde motorrijder zou het een stuk vaker fout aflopen.

Wat dat betreft van mijn kant geen respect voor motorrijders en dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken. Gemiddeld genomen vertonen ze achterlijk asociaal weggedrag vergelijken met de rest van de weggebruikers.
Dit is echt de grootste onzin die ik tot nu toe heb gelezen in dit topic :X
Of je rijdt niet zoveel kilometers per jaar op de weg, of je wilt echt alleen maar zien wat je wilt zien.
Gemiddeld gezien bakken automobilisten er maar bar weinig van hoor t.o.v. de gemiddelde motorrijder.
Als je bij allebei de groepen de excessen eruit haalt, is het niveau van de automobilist toch wel degelijk slechter dan van een motorrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
brilsmurfffje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Regels zijn er wel:
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Verder moeten ze invoeren dat de motoren enkel op de linkerbaan aan de linkerkant van de auto's erlangs mogen, stuk rustiger voor de auto's.

Tevens hanteren sommige motorrijders het volgende: Vmotor-Vauto=hoe groter des te veiliger want dan lijken de auto's stil te staan..
Doen ze niet omdat er vaak troep helemaal links ligt. Nog niet te spreken van begroeiing.

Maar dat ze ertussendoor gaan in de file, prima, daarvoor kies je tenslotte. Maar stilstaan op een 2 baansweg BBK voor een stoplicht om dan zonder te remmen er weer tussen te schieten is gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
eperon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:06:
als auto/motorrijder verander ik maar even van onderwerp ;)

wat doen we hier als autorijder?

http://goo.gl/maps/jjsIV

dus als je 100 op de linkerbaan rijdt op de A4 (2baans), en die zij-aansluit op de A10, rij je opeens op de 2e van de 4 banen.

er zijn dan redelijk wat mensen die langzaam op de rechterbaan A10 reden, en opeens op de 3e baan rijden. En dus van de 3e baan naar rechts willen. Sommigen doen zonder te kijken hun knipperlicht aan.

Ik rij zelf dan meestal nog wel een stukje door op oude snelheid, en haal dan dus officieel rechts mensen in, om verderop pas naar links te gaan. Ik denk dat dit de doorstroming wel bevordert. Aan de andere kant zie ik wel het gevaar hiervan...
In zo'n situatie moet er over een bepaald traject een menging en herverdeling van die twee verkeersstromen plaatsvinden. De drukte en snelheden van die twee stromen zal daarbij voor een groot deel bepalen hoe makkelijk en vlot dat kan gaan.

Verkeer dat Vmax wil rijden zal zich in principe naar de twee linkerbanen begeven dan wel daar blijven en verkeer dat langzamer wil/verderop wil afslaan zal zich voornamelijk in de twee rechterbanen gaan ophouden. Zolang verkeer vanaf de A4 komend het verkeer vanaf de A10 west komend rechts passeert zal dit die menging/herverdeling in principe belemmeren dus het lijkt me wenselijk om dit zo min mogelijk te doen.

Ik heb daar zelf heel wat keertjes door de Coentunnel komend gereden en er eigenlijk nooit echt serieuze problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Ik heb daar zelf heel wat keertjes door de Coentunnel komend gereden en er eigenlijk nooit echt serieuze problemen ondervonden.
Zelfde verhaal als knooppunt Gouwe. Ik kom van 120, de linkersplitsing komt van 100 en gaat naar 120. Toch minder ik vaak snelheid om de mensen van links te tijd te gunnen om naar rechts te kunnen, andersom verwacht ik ook dat mensen dat doen anders prak ik 'm ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Dat is een bekend punt. Er zijn daar nooit echt serieuze problemen nee, maar er wordt wel rechts ingehaald. En soms kom ik daar ook met Vmax aan (vanaf de A4) waarna iemand vanaf de A10 met een gangetje van 80 op de teller aan komt. Als het snelheidsverschil groot is kun je beter nog even rechts er langs ipv op je rem te gaan staan en persee links er omheen.
Maar beter is even gas los als je op dat moment aan komt en dan een gat / de ruimte kiezen om links in te halen zoals het hoort. Ik merk wel dat ik dan nogal eens links om auto's heen vlieg omdat ze gewoon erg traag daar omhoog komen en jij wel gewoon 100 rijdt. Dus dan hou je je wel aan de regels maar het gaat dan wel een beetje vlot, zo hup twee banen oversteken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, "zo hup twee banen oversteken" is ook niet echt volgens de regels hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
De meeste mensen die daar rijden doen dat ook niet voor het eerst en het verkeer vanaf de A4 weet ook wel dat er mensen vanaf de A10 west zullen zijn die de afslag Amstelveenseweg willen nemen (richting VU en zo) die daar vrij kort na zit en zullen die dan ook wel gelegenheid geven om tijdig naar de rechterbaan te gaan.

De minder geroutineerde automobilist zal 'bang' zijn die afslag te missen en kan dan evt. de neiging vertonen om wat nodeloos snel door het van de A4 komende verkeer 'heen te drukken'. Maar met dat gedrag zullen de mensen die daar bekend zijn ook wel een beetje rekening houden.

Geven en nemen nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
inderdaad het uit een kuil komen en een kort op volgende afslag maken het er niet beter op.

maar een meter of 50-100 rechtsinhalen wordt (hier) dus wel gedoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat is trouwens rechts inhalen?
Is dat wanneer je iemand op een andere baan (rechts van die persoon) inhaalt en op die baan blijft, of is het pas echt rechts inhalen als je eerst achter persoon x rijdt en er voorbij gaat en dan de baan van persoon x weer gaat gebruiken?

Als de linkerbaan ineens filevorming heeft, ben je dan theoretisch gezien rechts aan het inhalen als de rechterbaan wel doorrijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
eperon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:17:
inderdaad het uit een kuil komen en een kort op volgende afslag maken het er niet beter op.

maar een meter of 50-100 rechtsinhalen wordt (hier) dus wel gedoogd?
Tsja... de verkeersstromen moeten zich aan elkaar aanpassen qua snelheid. Het is voor het verkeer van A10 west komend dan het beste om, als de situatie dat toestaat, eerst wat te accelereren omdat in de bocht onder het viaduct door die snelheid meestal wat omlaag zal zijn gegaan (vooral met vrachtwagens ertussen) voordat je probeert om een baan naar rechts te gaan.

Die minder geroutineerde automobilist die die eerste afslag wil nemen ervaart dat als tegenintuïtief want daardoor komt die afslag sneller dichterbij en dan gaat men dus wat te snel naar rechts terwijl men langzamer rijdt dan het verkeer op de linkerbaan dat van de A4 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:21:
Is dat wanneer je iemand op een andere baan (rechts van die persoon) inhaalt en op die baan blijft, of is het pas echt rechts inhalen als je eerst achter persoon x rijdt en er voorbij gaat en dan de baan van persoon x weer gaat gebruiken?
Rechtsinhalen zou je zo kunnen beschrijven. Echter de wet heeft het volgens mij puur over rechts passeren. Dus daarbij is het niet relevant wat je erna doet, je gaat iemand rechts voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als de linkerbaan ineens filevorming heeft, ben je dan theoretisch gezien rechts aan het inhalen als de rechterbaan wel doorrijdt?
Bij files mag je rechts inhalen, al is het dan wat mij betreft in diteval (nog) gevaarlijker aangezien mensen nogal eens wild naar rechts willen gaan zonder te kijken om door te kunnen rijden (als de linker baan 80 rijd en de rechter120 rijd zit er een aardig verschil tussen).

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime

Filevorming is een uitzondering op die regel en ook de enige (voor autosnelwegen)

Maar rechts inhalen is rechts inhalen - of je nu vlak achter die bestuurder hing of al op de rechterrijstrook aan het knotsen was maakt niks uit.
Nu, zelfs al zou dat niet duidelijk omschreven zijn - er is ook nog eens de verplichting om op een autosnelweg langs links in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:43:
[...]

Dit is echt de grootste onzin die ik tot nu toe heb gelezen in dit topic :X
Of je rijdt niet zoveel kilometers per jaar op de weg, of je wilt echt alleen maar zien wat je wilt zien.
Gemiddeld gezien bakken automobilisten er maar bar weinig van hoor t.o.v. de gemiddelde motorrijder.
Als je bij allebei de groepen de excessen eruit haalt, is het niveau van de automobilist toch wel degelijk slechter dan van een motorrijder.
Wat is dit voor gezwets? Zit jij soms op dezelfde wegen als ik dat je de situatie zo goed schijnt te kennen? Zit jij soms naast mij in de auto? Ik zit zo'n 35k kilometer op de weg per jaar en de meerderheid van de motorrijders die ik tegen kom gedraagt zich asociaal.

Voornamelijk wanneer het drukker is, het lijkt alsof ze elk moment aangrijpen om tussen het verkeer door te zigzaggen. Stukken waar ik rij zijn druk en vaak wisselt de snelheid tussen 20 en 100 km/u. En zodra de snelheid van de rest onder de 50 zakt schieten al die motorrijders naar het midden van de twee rijstroken en halen zo even snel wat auto's in om er vervolgens weer ergens tussen te kruipen als de snelheid van het verkeer boven de 80 komt. Snelheidsverschillen zijn een stuk groter dan wat overal geadviseerd wordt en ze kruipen door elk mogelijk gaatje heen.
Links en rechts inhalen is ook buiten de file geen enkel probleem en in bochten is het vaak een slalom.

Nee, ik heb absoluut geen hoge pet op van motorrijders. Zeker niet van die idioot die ik vandaag tegen kwam, dacht met zijn motortje wel even te kunnen bumperkleven bij een bestelbusje 8)7 Of wat dacht je van de motoren die in formatie rijden, op nog geen meter van elkaar af. Vragen om ongelukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 18-06-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nederlanders zijn dermate dom dat ze rijden op de spitsstrook niet snappen dus dit systeem landt al helemaal niet.
Laat ze eerst dat spitsstrook gebeuren maar eens oplossen. Dat is pas irritant!
Rechts inhalen ole ole :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:32:
[...]

Nee, ik heb absoluut geen hoge pet op van motorrijders. Zeker niet van die idioot die ik vandaag tegen kwam, dacht met zijn motortje wel even te kunnen bumperkleven bij een bestelbusje 8)7 Of wat dacht je van de motoren die in formatie rijden, op nog geen meter van elkaar af. Vragen om ongelukken.
Jongens, jongens, rustig, niemand kan rijden. Behalve ik natuurlijk, zeldzame kwaliteit hoe ik mijn 4 wielig monster of de Nederlandse wegen stuur. :')

Ik rijd elke ochtend op een 80 km weg (Dinteloordseweg richting Steenbergen) waar regelmatig ongelukken gebeuren en veel wordt geflitst dus altijd netjes 80 max 85 en vanochtend reed er ook een motorrijder die dat blijkbaar niet kon hebben. Constant slingeren achter me om te wachten tot hij er voorbij kon, en toen hij langs mij was hetzelfde bij mijn voorganger en uiteindelijk sta je voor dezelfde rotonde te wachten.

Wat mij betreft moet je met een motor veel defensiever rijden dan met een auto. Bumperkleven zou ik nooit doen, en zo slingeren lijkt mij echt levensgevaarlijk (je kijkt immers meer langs de auto voor je dan wat hij aan het doen is.)

Maar of motorrijders beter rijden dan autorijders. Don't care, logisch gezien rijden motors minder kilometers, soms zelfs maar een paar dagen per jaar (met dat weer in Nederland) dus het lijkt me niet, maar misschien zorgt het er wel voor dat mensen voorzichtig worden, tijdje niet gedaan, weer even wennen etc.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:32:
[...]

Wat is dit voor gezwets? Zit jij soms op dezelfde wegen als ik dat je de situatie zo goed schijnt te kennen? Zit jij soms naast mij in de auto? Ik zit zo'n 35k kilometer op de weg per jaar en de meerderheid van de motorrijders die ik tegen kom gedraagt zich asociaal.

Voornamelijk wanneer het drukker is, het lijkt alsof ze elk moment aangrijpen om tussen het verkeer door te zigzaggen. Stukken waar ik rij zijn druk en vaak wisselt de snelheid tussen 20 en 100 km/u. En zodra de snelheid van de rest onder de 50 zakt schieten al die motorrijders naar het midden van de twee rijstroken en halen zo even snel wat auto's in om er vervolgens weer ergens tussen te kruipen als de snelheid van het verkeer boven de 80 komt. Snelheidsverschillen zijn een stuk groter dan wat overal geadviseerd wordt en ze kruipen door elk mogelijk gaatje heen.
Links en rechts inhalen is ook buiten de file geen enkel probleem en in bochten is het vaak een slalom.

Wie loopt hier nou te zwetsen :o Ik herken mij TOTAAL NIET in het geschetste beeld, en ik denk 90% van de motorrijders hier op GoT ook niet. |:(
Ga ff ergens anders motoren lopen bashen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Wie loopt hier nou te zwetsen :o Ik herken mij TOTAAL NIET in het geschetste beeld, en ik denk 90% van de motorrijders hier op GoT ook niet. |:(
Ga ff ergens anders motoren lopen bashen
Lol. Dus omdat jij het niet eens bent met hem, moet hij maar ergens anders heen gaan? Dat klinkt erg logisch ja. :9

Maar het lijkt inderdaad wel dat relatief veel motorrijders levensmoe zijn. Dat wilt niet zeggen dat automobilisten niet net zo erg zijn, maar op 4 wielen ben je toch net wat minder kwetsbaar dan op 2. Maar dat mag je niet zeggen, want dan voelen ze zich blijkbaar gelijk als groep aangevallen. :')

Maar volgens mij gaan we wel deels offtopic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee hoor, er wordt hier alleen net gedaan alsof ALLE motorrijders levensmoe en idioten zijn.
Ik zou zeggen, doe je beklag hier

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
-tom-562 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:31:
Nee hoor, er wordt hier alleen net gedaan alsof ALLE motorrijders levensmoe en idioten zijn.
Hoezo, ik rijd elke dag minimaal 160km en nu het weer warmer wordt komen de motoren natuurlijk ook weer tevoorschijn, met alle grappen van dien. Ik denk dat je als motorrijder zelf een beetje een roze bril hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Zowel onder motorrijders als onder autorijders (als onder bromfietsers en fietsers etc.) heb je mensen die correct rijden en mensen die onverantwoord gedrag vertonen. Als we dat gaan bespreken kan er ongetwijfeld nog heel veel verteld worden en konden de gemoederen nog wel eens een beetje verhit raken.... moeten we dus maar niet doen. 8)

Het ging hier per slot van rekening over rechts inhalen. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Trouwens... wel interessant. Realiseer je ook dat zo'n gek op zo'n blèrend scheurijzer die iedereen met een rotgang voorbij scheurt... ook precies dát doet.... IEDEREEN voorbij scheuren.

Zo'n enkeling wordt dan dus door heel veel mensen opgemerkt. Die normaal rijdende motorrijders die gewoon een X aantal auto's voor of achter je met de stroom meerijden die zie je helemaal niet. Maar die ene gek dus wel. Zo kan het beeld over de statistieken van motorrijdergedrag dus aardig vertekend worden in de perceptie van de mensen.

Jaja.... daar moet je mee uitkijken hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Als je gewoon met het verkeer mee rijdt, dan lijkt het rustig op de weg.
Als je een stuk harder of zachter gaat dan de rest lijkt het een stuk drukker, en dat is het ook aangezien je inhaalacties krijgt. :)

Met filerijden haal je auto's ook misschien met 5 km/u snelheidsverschil rechts in. Waarom zou je eigenlijk dat niet mogen als je 100 km/u rijdt en de ander maar 95 km/u ?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Omdat een ongeluk bij die snelheden véél ernstiger gevolgen heeft dan bij filerijsnelheden wellicht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

-tom-562 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:31:
Ik zeg duidelijk "meerderheid". Er zullen best een aantal fatsoenlijke motorrijders zijn maar die zal je niet snel in het dagelijkse verkeer tegen komen. Althans, ik kom ze niet tegen. Ik kom voornamelijk asociale motorrijders tegen, de echte woon-werk motormuizen. En ik moet van die mensen helemaal niks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag sta ik hier. Op de plek waar de twee rode auto's staan. Terwijl ik rechtsaf sla, wordt ik ingehaald door een motorrijder op een Harley die hem vervolgens voor mij gooit. Daarna stond ie tussen mij en een andere auto stil bij het stoplicht. En reed vervolgens 5 minuten daar. Met die inhaalactie was ie dus geen reet opgeschoten. Het is dat ik hem zag, anders had ik hem van zijn motor gereden.

Daarvoor op de A12 een motor, die slingerend achter auto's aanreed, omdat ie er langs wilde, terwijl ze al de max snelheid reden en niet opzij konden, want alle banen waren vol. En zijn vriendje (of onbekende) die met hem aan het racen was. Tenminste, zo leek het, want de een gaf gas en de ander ging dan ook harder rijden. En ze reden vlak bij elkaar, dus ging er van uit dat ze bij elkaar hoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Was er trowuens iets van bekend wanneer de resultaten van dat onderzoek van Schultz er zouden moeten zijn?
Hoelang moeten we daar op wachten :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Zelfs Chriet Titulaer zegt het: Je moet niet drinken en je moet rechts houden, dan kom je al een heel eind.

De regel van rechts houden is dus ook al een regel die bij de oudere generatie wel bekend moet zijn. In tegenstelling tot de regel van het clignoteurgebruik. Ouderen weten vaak niet dat je op de snelweg je clignoteur moet gebruiken, omdat in de tijd dat zij hun rijbewijs haalden, dat niet mocht. Rechts houden is simpel en dat moet gewoon zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Voor de niet wetenden:
clignoteur = richtingaanwijzer ;)

maar hoezo 'mocht dat niet' in hun tijd?

[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 21-06-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn opa vertelde dat. Vroeger mocht je op de snelweg je clignoteur absoluut niet gebruiken. Zo is dat ook op zijn rijlessen geleerd.

Later werd de regel veranderd. Vanaf toen moest je bij elke baanwisseling je clignoteur gebruiken op het moment dat je de beweging maakte (niet eerder). Echter dat is nooit gecommuniceerd naar de weggebruikers behalve in de Staatscourant en nog een krant, dus alleen de mensen die vanaf dat moment hun rijbewijs haalden wisten van de nieuwe regel. Hij las het toevallig wel in de krant dus hij was een van de weinigen van zijn generatie die dat wist.

Kijk maar eens goed naar wat voor types geen clignoteur gebruiken. Vaak zijn dat ouderen. Het is geen onwil: Ze weten het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je ziet het in Frankrijk ook, hele volksstammen die terwijl ze inhalen op de snelweg hun linker richtingaanwijzer constant laten knipperen - een regel die al decennia geleden is afgeschaft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Trommelrem schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:33:
Mijn opa vertelde dat. Vroeger mocht je op de snelweg je clignoteur absoluut niet gebruiken. Zo is dat ook op zijn rijlessen geleerd.

Later werd de regel veranderd. Vanaf toen moest je bij elke baanwisseling je clignoteur gebruiken op het moment dat je de beweging maakte (niet eerder). Echter dat is nooit gecommuniceerd naar de weggebruikers behalve in de Staatscourant en nog een krant, dus alleen de mensen die vanaf dat moment hun rijbewijs haalden wisten van de nieuwe regel. Hij las het toevallig wel in de krant dus hij was een van de weinigen van zijn generatie die dat wist.

Kijk maar eens goed naar wat voor types geen clignoteur gebruiken. Vaak zijn dat ouderen. Het is geen onwil: Ze weten het gewoon niet.
Reden te meer om om de x jaar bij iedereen opnieuw het theoretisch rij-examen opnieuw af te nemen.

Maar laten we eerlijk zijn - niet weten is in geen enkel land een geldige reden om een wet te overtreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, maar om in elk land een rijexamen af te nemen, voordat je een autootje op vakantie mag huren is ook zo wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
pdebie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:13:
Nee, maar om in elk land een rijexamen af te nemen, voordat je een autootje op vakantie mag huren is ook zo wat :+
Dan nog moeten ze eigenlijk verplicht een soort folder/blad meegeven met aangepast regels.

Ik rijd veel in Canada, wist je dat je aan beide kanten van de weg moet stoppen als een schoolbus aan het uitladen is? En dat voetgangers ALTIJD voorang hebben met oversteken (dus niet alleen bij zebra's). Nog mooier zijn rijstroken die voor beide richtingen worden gebruikt. Als onwetende buitenlander kan je daar flinke brokken mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het niet richting aangeven wordt i.m.o. toch voornamelijk gedaan door mensen van allerlei leeftijden, voornamelijk door totale desinteresse. Gewoon luiheid. Hele dikke dure auto's en dan geen richting aangeven, ziet er altijd zo armoedig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Zolang er geen boete wordt gegeven zal er ook niets veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Trommelrem schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:33:

Ik zie het anders bij alle leeftijdscategorieën van >18
Ik kan mij daar zo aan ergeren, wat is de ******* moeite om even je knipperlicht te gebruiken als je afslaat op een rotonde.

Mij is overigens ook geleerd om bij een rotonde als je die 3/4 wilt nemen je bij het oprijden gewoon naar links moet aangeven, totdat je afslaat, dan naar rechts. (het is immers gewoon een kruising, maar dan rond)
Maar dat zie je ook maar weinig mensen doen, het kan zoveel ergernis schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ben vandaag staande gehouden (kennelijk heb ik iemand gesneden :s) en heb terloops aan de agent gevraagd hoe het zit als je netjes rechts rijdt met Vmax en het verkeer links remt om wat voor reden dan ook af.

Zijn antwoord was:
A. Dat het sowieso niet verstandig is om rechts te rijden als daar vrachtverkeer rijdt (mijn situatie had vrachtwagens met tussenruimte van enkele honderden meters) want de vrachtchauffeurs zijn vaak vermoeid van lange ritten en als niet vrachtwagen maak je geen kans in een bosting, en
B. Dat je als er links van je geremd wordt, mee moet remmen, want zodra je er voorbij gaat, ben je in overtreding.
martinusz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Mij is overigens ook geleerd om bij een rotonde als je die 3/4 wilt nemen je bij het oprijden gewoon naar links moet aangeven, totdat je afslaat, dan naar rechts. (het is immers gewoon een kruising, maar dan rond)
Zo heb ik het ook geleerd en zo pas ik het vrijwel altijd toe.

[ Voor 27% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-06-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dus als de linkerbaan stilstaat en de rechterbaan is helemaal leeg, mag je er niet langs?
Nee, dat is lekker efficiënt gebruik maken van het asfalt :+

Dat van die vrachtwagen chauffeurs is ook zo'n nonsense antwoord. Dus als er op de rechterbaan vrachtwagens rijden (wat in NL dus overal is), moet je daar niet rijden. Dus alle automobilisten op de linkerbaan.

@Rotonde richting: Ja, dat doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
[...]

Ik zie het anders bij alle leeftijdscategorieën van >18
Ik kan mij daar zo aan ergeren, wat is de ******* moeite om even je knipperlicht te gebruiken als je afslaat op een rotonde.

Uh je weet dat deze regel afschaft is? Ik vind het zeer irritant omdat mensen veel te laat aangeven dat ze eraf willen en je denkt dat ze dus nog verder gaan. Gewoon niet doen dus.
http://www.rijksoverheid....egels-op-een-rotonde.html

Wanneer hebben jullie je rijbewijs gehaald want mij is dat niet geleerd (2004).

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 21-06-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is geen regel, dat is de arrogantie van het CBR om mensen hun visie op rijden op te leggen. Naar links knipperen is volstrekt onnodig.

Een rotonde is niks anders dan een doorgaande voorrangsweg voor eenrichtingsverkeer. Afslaan van de doorgaande weg betekent richting aangeven. De weg blijven volgen betekent niks doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 21-06-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik geef altijd wel aan met links dat ik 3/4e ga nemen. Vervolgen geef je dan op het zelfde moment als bij rechtdoor gaan richting aan naar rechts, voordat je de rotonde verlaat. Ik weet dat het niet hoeft, maar ik vind het duidelijker voor de overige weggebruikers.
Of het onnodig is weet ik niet. Strikt gezien niet nee, maar bij bepaalde rotondes heb je wel eens figuren die er op gokken dat je rechtdoor gaat omdat dat nou eenmaal de gangbare route is.

Hoe dan ook, ik irriteer me ook aan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Het is zo'n kleine moeite en dan sta ik niet voor l*l te wachten. Niet dat die 3 seconden uitmaken, maar meer het feit dat het onnodig is, en dat daarna wel weer een andere auto komt terwilj ik anders makkelijk (en veilig) de ruimte op de rotonde had kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Inderdaad is een rotonde een rechtdoorgaande weg.
Er zijn zelfs mensen die linksaf aangeven terwijl ze dan de tweede afslag nemen (dus rechtdoor gaan)
Het is niet nodig en je helpt er echt helemaal niemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
rechts inhalen? Dacht het dus echt niet. Ik wens je veel succes, maar als je dat bij mij gaat proberen, ga ik precies even snel als je opgefokte golfje rijden, hey, en even later moet je er toch weer achter!

Sorry, het zijn meestal van die 50+ mensen in Volvo's (die gok ik, het gebruiken als compensatie) of de jonkies met dat Hiphop keihard aan die rechts inhalen en bumperkleven. Na ongeveer 1500 km per week te hebben gereden een half jaar lang, is het mijn hobby geworden om dit tuig te zieken.

Over rotondes: Naar links pijlen is totaal geen regel. Als je naar links pijlt omdat je de rotonde 3/4 wil nemen, dan doe je toch echt iets fout in mijn ogen.Ga je linksaf? Totaal niet. Je gaat rechtsom, om uiteindelijk ook rechts af te slaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

lanerios schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:12:
rechts inhalen? Dacht het dus echt niet. Ik wens je veel succes, maar als je dat bij mij gaat proberen, ga ik precies even snel als je opgefokte golfje rijden, hey, en even later moet je er toch weer achter!

Sorry, het zijn meestal van die 50+ mensen in Volvo's (die gok ik, het gebruiken als compensatie) of de jonkies met dat Hiphop keihard aan die rechts inhalen en bumperkleven. Na ongeveer 1500 km per week te hebben gereden een half jaar lang, is het mijn hobby geworden om dit tuig te zieken.
Sorry hoor, maar het zijn vaak vrouwen of oudere mensen die onnodig links rijden en daar ga ik dan ook gewoon rechts voorbij.
Voorbeeld, knooppunt Burgerveen (A4-A44) Zat van de eerder genoemde mensen die op een rustige weg al 4 à 5 kilometer van te voren 2 banen opschuiven omdat dat over 5 kilometer de A4 blijft..
Sorry hoor, maar dit soort mensen hebben ook geen enkel benul wat er om de auto gebeurt dus er rechts langsgaan kan hen ook aan hun kont roesten.

Wat zeer effectief is tegen bumperkleven is de ruiterwisselsproeier activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Over rotondes: Naar links pijlen is totaal geen regel. Als je naar links pijlt omdat je de rotonde 3/4 wil nemen, dan doe je toch echt iets fout in mijn ogen.Ga je linksaf? Totaal niet. Je gaat rechtsom, om uiteindelijk ook rechts af te slaan.
Het is bij minirotondes heel handig. Dat zijn dus gewoon kruisingen met in het midden een paal met een rotondebord erop.
Als er een auto jou tegemoet komt, dan is het handig om te weten of een auto rechtdoor wil rijden of 3/4 rond.
Bij de enkelbaansrotondes met een complete jungle in het midden is het gebruiken van een richtingaanwijzer naar links nutteloos aangezien niemand daar profijt van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
brilsmurfffje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Sorry hoor, maar het zijn vaak vrouwen of oudere mensen die onnodig links rijden en daar ga ik dan ook gewoon rechts voorbij.
Voorbeeld, knooppunt Burgerveen (A4-A44) Zat van de eerder genoemde mensen die op een rustige weg al 4 à 5 kilometer van te voren 2 banen opschuiven omdat dat over 5 kilometer de A4 blijft..
Sorry hoor, maar dit soort mensen hebben ook geen enkel benul wat er om de auto gebeurt dus er rechts langsgaan kan hen ook aan hun kont roesten.

Mee eens, maar ik doel meer op de losers die echt in elk gaatje proberen rechts in te halen. Dat tuig ziek ik maar al te graag :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

lanerios schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:02:
[...]

Mee eens, maar ik doel meer op de losers die echt in elk gaatje proberen rechts in te halen. Dat tuig ziek ik maar al te graag :p
jep ik ook :+ zoals iedereen staat in 1 rijtje voor het stoplicht en de weg is leeg en dan toch nog links erlangs gaan rijden en je er dan tussen persen en zo iedereen afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:21:
A. Dat het sowieso niet verstandig is om rechts te rijden als daar vrachtverkeer rijdt (mijn situatie had vrachtwagens met tussenruimte van enkele honderden meters) want de vrachtchauffeurs zijn vaak vermoeid van lange ritten en als niet vrachtwagen maak je geen kans in een bosting, en
Agent adviseert onnodig linksrijden, als er echt honderden meters tussen de vrachtwagens zat, als ze redelijk kort op elkaar zaten (~100m) dan heeft het inderdaad geen zin om dr tussen te rijden..
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:21:
B. Dat je als er links van je geremd wordt, mee moet remmen, want zodra je er voorbij gaat, ben je in overtreding.
Agent adviseert dat je ook maar hard op de rem stampt als er op de baan naast je beginnende filevorming is? Ben ik het ook niet mee eens, daarbij is rechts sneller rijden dan links (inhalen zou ik het niet noemen) toegestaan in filesituaties.

Mensen die roepen dat ze het leuk vinden om rechts-inhalers te zieken, haha. :F als je rechts ingehaald word, dan was daar duidelijk zat ruimte voor.
Oh, behalve als je rechts ingehaald word als onderdeel van een 'treintje' wat vastzit achter iemand die met 91 een vrachtwagen aan het inhalen is, mensen die dat doen zijn inderdaad ernstig irritant.. (en mensen die met 91 een vrachtwagen inhalen ook..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lanerios schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:02:
Wat is daar het nut van? Jezelf tot dat niveau willen verlagen is vrij sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
verlagen? Nop, simpel vermaak. En weet je wat het geweldige is? Groot deel van de weg gebruikers helpt maar al te graag.
1 tip mensen: Als je als een of andere asociale tokkie in het verkeer bezig bent, verwacht dan niet dat iedereen je je gang laat gaan. Maar goed, volgens dat soort tuig is iedereen in dienst van de "meesters van de weg"

En again, kom maar terug als je 1500 km per week gaat rijden, dan ga je automatisch dat soort dingen doen.

Maar goed, daarom vind ik het dus heerlijk om in Zeeland, Limburg e.d. te rijden. het volk is daar een stuk socialer op de weg. Geen wielrenners die suïcidaal zijn, minder mensen die denken dat ze alleenheerser op de weg zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 21-06-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

brilsmurfffje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Klopt. Het zijn echt bijna altijd vrouwen of bejaarden, erger nog: een combinatie hiervan. Eveneens ben ik van mening dat als je rechts ingehaald kan worden, je al onnodig links rijdt. Uitzonderingen daargelaten :P

Vanmiddag op de A29 reed er een Ferrari *iets* voor me (zag het echt niet, kenteken uit 2008 iig) en die haalde echt op de meest krappe gaatjes rechts in. Vond zelfs ik te ver gaan, en dat zegt wat.

Over dat rotonde gebeuren heb ik al eerder "geschreven" vandaag, kan ik me aan blijven ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:21:
[...]

Ik zeg duidelijk "meerderheid". Er zullen best een aantal fatsoenlijke motorrijders zijn maar die zal je niet snel in het dagelijkse verkeer tegen komen. Althans, ik kom ze niet tegen. Ik kom voornamelijk asociale motorrijders tegen, de echte woon-werk motormuizen. En ik moet van die mensen helemaal niks hebben.
Iets van 'over 1 kam scheren'.

Lekker kort door de bocht.

Ik ben zo'n dagelijkse woon-werk verkeer persoon op de motor en ik houd mij dagelijks netjes aan de regels. Grotendeels vanwege mijn werk natuurlijk, maar ik denk - zoals eerder aangegeven - dat je alleen maar wilt zien, wat je wilt zien.

Inderdaad; die ene motorrijder die zo asociaal rijd springt er voor jou tussenuit en je hebt gelijk je stereotype beeld voor die dag bevestigd. Al die andere 3 motorrijders die wel correct in directe omgeving rijden, merk je niet op.

Ik zit mij ook groen en geel te ergeren aan die koekblikken op de weg, elke dag. Maar ik kom dan tot mijn zinnen en kijk verder en breder; de meeste mensen kunnen wel autorijden, het zijn alleen die paar idioten die ertussenuit steken en mij irriteren en de rest onnodig typeren.

Misschien moet je bij jezelf ten rade gaan waarom je zoveel frustratie hebt tegenover motorrijders en 'better check yo self be'fo yo wreck yo self'

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stereotypes en vooroordelen zijn imho altijd ergens op gebaseerd. Natuurlijk voldoet niet iedereen aan zo'n beeld, maar het komt wel ergens vandaan. Wat mij betreft moet er ook 's worden afgestapt van de term "koekblikken", want dan neem ik geen post meer serieus en voldoe je aan een stereotype. Typetjes die je ook op Flitsservice.nl ziet langskomen.

Verder geen problemen met motorrijders, ik maak altijd ruimte en respecteer mijn medeweggebruikers. Maar die terminologie is een doorn in mijn oog.

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 22-06-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Exorcist schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:21:
Wat mij betreft moet er ook 's worden afgestapt van de term "koekblikken", want dan neem ik geen post meer serieus en voldoe je aan een stereotype.
Ik denk dat je er geen aanstoot aan moet nemen. Ik heb ook een auto - al rijd ik die maar 3 maanden in het jaar - en ik vind dat gewoon een 'stuk minder', zo zacht mogelijk uitgedrukt.

De term 'koekblik' slaat meer op het feit dat als je motor rijd, auto rijden gewoon tergend traag en log is. Althans, voor mij.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:44:
iedereen staat in 1 rijtje voor het stoplicht en de weg is leeg en dan toch nog links erlangs gaan rijden en je er dan tussen persen en zo iedereen afremmen.
Zo'n situatie heb ik hier ook. De weg is tweebaans maar de meeste mensen durven niet van de linker baan gebruik te maken omdat ze tweehonderd meter verderop bij het "hier ritsen"-bord door de aso's op de rechterbaan niet meer er tussen worden gelaten. Let wel; de mensen die de file inhalen zijn niet verkeerd bezig maar de gefrustreerden op de rechter baan zijn verkeerd bezig.

Rechts inhalen doe ik al lang al noem ik het niet rechts inhalen maar gewoon rechts rijden.
rechts inhalen? ... veel succes, maar als je dat bij mij gaat proberen, ga ik precies even snel als je opgefokte golfje rijden
Hoe wou jij dat doen als op de linker baan filevorming optreedt? Veel succes!! 8)7 Jij gunt een ander niks in het verkeer en dat is asociaal.

Links aangeven op rotondes doe ik regelmatig zodat anderen niet hoeven twijfelen of ik rechtdoor ga of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ricepuppet schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:28:
[...]

Ik denk dat je er geen aanstoot aan moet nemen. Ik heb ook een auto - al rijd ik die maar 3 maanden in het jaar - en ik vind dat gewoon een 'stuk minder', zo zacht mogelijk uitgedrukt.

De term 'koekblik' slaat meer op het feit dat als je motor rijd, auto rijden gewoon tergend traag en log is. Althans, voor mij.
Koop een fatsoenlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:13:
[...]
Zo'n situatie heb ik hier ook. De weg is tweebaans maar de meeste mensen durven niet van de linker baan gebruik te maken omdat ze tweehonderd meter verderop bij het "hier ritsen"-bord door de aso's op de rechterbaan niet meer er tussen worden gelaten. Let wel; de mensen die de file inhalen zijn niet verkeerd bezig maar de gefrustreerden op de rechter baan zijn verkeerd bezig.

Rechts inhalen doe ik al lang al noem ik het niet rechts inhalen maar gewoon rechts rijden.

[...]
Hoe wou jij dat doen als op de linker baan filevorming optreedt? Veel succes!! 8)7 Jij gunt een ander niks in het verkeer en dat is asociaal.

Links aangeven op rotondes doe ik regelmatig zodat anderen niet hoeven twijfelen of ik rechtdoor ga of niet.
Totaal niet. Als ik 130 mag, en jij gaat rechts naast me 130 rijden? Dan heb je toch een probleem. Ga je 140? Dan ga ik soms mee, soms niet. Als jij je als een of andere aso tokkie wil gaan gedragen met de gedachte van (120? Nee voor mij is dat nog altijd 150 omdat ik zoooo veilig rij en zoooo goed ben in mijn auto), ga je gang. Maar als je dan achter mij zit? Tsja, veel succes ermee. En vergeet niet, ik zit meestal alleen op de meest linker baan als ik of inhaal, of de banen rechts van mij langzamer gaan dan de toegestane/veilige snelheid.

En motor rijders die autos koekblikken noemen? Zielig eigenlijk. Hoe kansloos ben je geworden als je je plezier moet halen uit andere vervoersmiddelen zo noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 22-06-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tsurany schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Koop een fatsoenlijke auto.
lanerios schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:46:
[...]En motor rijders die autos koekblikken noemen? Zielig eigenlijk. Hoe kansloos ben je geworden als je je plezier moet halen uit andere vervoersmiddelen zo noemen.
Dit alleen al zegt genoeg over jullie mentaliteit. Ik ben veel te oud voor dit soort kinderachtige flame-wars. Grow up and breed a pair, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
...
ZIE MIJ MAAR EENS BIJ TE HOUDEN!!1

Als ik kans zie om rechts in te halen zie jij me de rest van de rit niet meer achter je. ;)
...Na ongeveer 1500 km per week te hebben gereden een half jaar lang, is het mijn hobby geworden om dit tuig te zieken.
...
Zozo, ridder van de weg? :') Stoer zijn is heel anders hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door warhamstr op 22-06-2013 16:36 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door warhamstr op 22-06-2013 16:36 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
warhamstr schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:30:
[...]

ZIE MIJ MAAR EENS BIJ TE HOUDEN!!1

Als ik kans zie om rechts in te halen zie jij me de rest van de rit niet meer achter je. ;)

[...]

Zozo, ridder van de weg? :') Stoer zijn is heel anders hoor.
En dat zeg jij? laat me raden, zo'n "Ik heb een lease bak, dus mag zo hard als ik wil" riddertje? Ach ja, ga je gang maar, ik betaal je boetes en eigen risico niet. Maar ga niet doen alsof je meer recht hebt op de linker baan of waar dan ook. Dat mocht je willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:46

Midas.e

Is handig met dinges

Rechts inhalen? Jazeker als ik al 5 kilometer achter iemand hang. Meestal zet ik m'n richtingaanwijzer aan naar links zodat mits ze in spiegels kijken naar rechts gaan, even seinen met groot licht helpt vaak genoeg als ze niet kijken.
Voor hierboven, hoeveel kilometer per jaar/week je rijd maakt echt niets uit, als jij onnodig op de linker/middelste banen rijd ben je gewoon dom bezig. Vooral meerijden omdat iemand je wilt inhalen? Denk eens na waarom hij of zij je wilt inhalen...

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

ipv boetes te geven voor rechts inhalen, moeten ze meer boetes geven voor te lang links rijden :)
en inhaalverbod voor vrachtwagens/caravans uitbreiden naar 24/7 als er maar 2 rijstroken zijn...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Jimbolino schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:26:
ipv boetes te geven voor rechts inhalen, moeten ze meer boetes geven voor te lang links rijden :)
en inhaalverbod voor vrachtwagens/caravans uitbreiden naar 24/7 als er maar 2 rijstroken zijn...
Die boete is er ook hoor.
Alleen links rijden is een irritatie, terwijl rechts inhalen gevaarlijk is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ricepuppet schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:45:
Dit alleen al zegt genoeg over jullie mentaliteit. Ik ben veel te oud voor dit soort kinderachtige flame-wars. Grow up and breed a pair, please.
Jij komt hier met zo'n statement, krijgt de reactie die je er mee uit wilt lokkenen en dan ben je opeens te volwassen? Kom dan gewoon niet met zo'n statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tsurany schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:10:
[...]

Jij komt hier met zo'n statement, krijgt de reactie die je er mee uit wilt lokkenen en dan ben je opeens te volwassen? Kom dan gewoon niet met zo'n statement.
Ja uiteraard, ik zal even over me heen laten lopen. Want je hebt absoluut gelijk met alles wat je zegt *sarcasme*

Maar je loopt zelf een hoop uit te lokken hierzo, getuige dat je meerdere mensen tegen het harnas injaagt met je opmerkingen waar ook zij niet van gediend zijn.

Ik zal wel even om een opschoonactie vragen, want dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De discussie herhaalt zich en herhaalt zich. Ook worden steeds minder vriendelijke woorden gebruikt. Deze gaat even dicht, we kijken nog wel of we hem schoon maken of dicht houden
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.