Als je echt met 95 een vrachtwagen gaat inhalen is het niet erg sociaal nee. Maar meestal is het een kwestie van 110 of wat, en rijdt de rest 130. Als het al niet een vrachtwagen is die een andere vrachtwagen inhaalt.
Zelf heb ik ook nog een oude diesel terreinwagen (zonder turbo

) en dat is geen snelheidswonder. Op dat soort snelwegen wil ik echter wel de vrachtwagens inhalen want die rijden mij te langzaam. Sowieso moet ik dan altijd eventjes wachten tot er ruimte is en dan ga ik naar links en versnelling ik een beetje, dus ik haal ook wel harder in dan ik gemiddeld rij. Maar echt snel gaat het niet, ik ga dat ding niet tot het uiterste pushen zodat de mensen achter mij een halve seconde minder lang achter mij hoeven te zitten.
Logischerwijs probeer ik in te halen zonder iemand dwars te zitten (en dat betekent meestal even wachten), maar het is zeker niet te voorkomen. En dan haal ik een vrachtwagen (of twee) in met een snelheid van tussen de 100 en 110. Zeker bij meerdere vrachtwagens of gewoon meer auto's op de weg moet er al heel snel weer iemand wachten.
Echter is dat ook niet zo snel een probleem volgens mij, want mensen begrijpen wel dat het een sloom ding is. Zo nu en dan gaat er toch eentje kleven, wat me echt niet interesseert. Alsof ik daarvan onder de indruk moet zijn. Ik lach me dan rot, want als die gasten tegen me aan zouden komen is hun auto behoorlijk beschadigd en zijn bij mij niet eens de achterlichten kapot, doe ik wel weer een likje hammerite over die stalen achterbumper
Verder moet ik zeggen dat ik wat langzamer rijden ook wel relaxed kan vinden. Van vroeger uit (en nog steeds wel) wil ik eigenlijk altijd wel doorrijden en op z'n minst Vmax rijden. Een beetje vanuit het oogpunt, waarom langzamer gaan rijden als je ook harder kan/mag? Maar met een houding van doorrijden ga je je al snel aan die stukken irriteren waar je 100 mag. Tevens heb ik op m'n dagelijkse stukje van die snelheidswisselingen, de hele tijd 100 en dan jeej, een paar kilometer 120 rijden waarna je weer te hard aan komt op een stuk waar je weer 100 mag (waar de helft nog te hard door rijdt). Ik rij wel gewoon een beetje 105 ofzo, lekker relaxed en zuinig (scheelt bij veel auto's echt veel in brandstofverbruik, en als ik een treinabbo zou hebben zou ik ook niet een extra duur abbo nemen om 5 minuten eerder thuis te zijn, dus waarom wel meer aan brandstof besteden?)
[
Voor 22% gewijzigd door
!null op 31-05-2013 10:51
]