[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
http://forums.netduino.co...ploy-for-loading-my-code/

Het is een bijzonder verhaal, ik zal eens kijken of het bij mij ook gaat werken.
Gek dat niemand anders dat dan heeft, voorzover ik op dit forum heb gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
En hier is een stukje over een watchdog, misschien krijg je ideeën.

http://forums.netduino.co...etduino-plus/?hl=watchdog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Nee, dit is een rariteit van mfDeploy.
http://forums.netduino.co...ploy-for-loading-my-code/

Duidelijk een mfdeploy drama, maar simpel ik zet de hex wel om in een dfu file zit er niet in.
Ik heb vroeger wel eens in machinetaal een Bin naar hexobject converter gemaakt maar ik heb me voorgenomen dit nooit meer te doen. De fileopbouw is totaal anders.
De andere trucjes die soms zouden werken doen het gewoon niet.
Gewoon de source in vb2010 is nog mijn laatste hoop.
Tegen deze rariteiten van Microsoft kan ik niet op.
Maar gelukkig doet v1 het nog dus ik ben weer back to the base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop,
Het is niet onmogelijk dat er een hw wd al in de up zit, ik heb dit eerder gehad bij de tmpz84c015 up.
Misschien dit eerst eens bekijken, heb je al die hw niet nodig. Ik zal de datasheet hierop nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:32
Iedereen lijkt wel zijn eigen smaakje te hebben met MFDeploy.
Bij mij gaat het mis als ik 2 netduino's kort achter elkaar deploy met een hex.

Zoals ik hier eerder al gepost heb, kan ik dat met een reboot en stop & rebootCLR herstellen, maar als ik dan de NetduinoConfig.ini er niet afhaal van de SD, krijg ik wisselende resultaten maar alle zonder succes.
Of de groene deploybalk loopt tot op 2 sec van het einde en geeft een foutmelding of ik krijg in het geheel geen foutmeldingen, netduino wordt zichtbaar in netwerk, is pingbaar als ook de tinybooter, maar programma loopt niet.
Ik kan alles vanaf firmware opnieuw laden, maar als ik de ini niet van de SD kaart haal is het geen succes

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop ik heb even gekeken, op blz 30 van de manual staat dat er 2 watchdog timers in de up zitten die in staat zijn om de up hard te resetten.
Op blz 32 staat dat het echt hardwarematige tellers zijn. Dus het moet zonder externe hw kunnen werken.
Maw de watchdog zit al in de chip, moet wel aangezet worden en geprogrammeerd, vanzelfsprekend.
Dit lijkt erg op de up waar ik eerder programma's voor heb gemaakt. Geweldig dus, die Netduino.
Nu mfdeploy nog dan ga ik helemaal juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:13:
Joop ik heb even gekeken, op blz 30 van de manual staat dat er 2 watchdog timers in de up zitten die in staat zijn om de up hard te resetten.
Op blz 32 staat dat het echt hardwarematige tellers zijn. Dus het moet zonder externe hw kunnen werken.
Maw de watchdog zit al in de chip, moet wel aangezet worden en geprogrammeerd, vanzelfsprekend.
Dit lijkt erg op de up waar ik eerder programma's voor heb gemaakt. Geweldig dus, die Netduino.
Nu mfdeploy nog dan ga ik helemaal juichen.
Dan wacht ik met het erin programmeren, ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Hierbij het resultaat van alleen het omwisselen van pin D7 en D9 in mijn geval zonder verder iets te veranderen
Alleen de aansluitingkabel op die gisteren D9, nu D7 en heeft een 1k pull-up rechtstreeks aan de S0 de ander 2 lopen via een 4N35 opto. P0 in de software of wel D7 wordt door de Tafkar methode genulled, andere 2 gedefineerde pulsmeters zijnde P1 &P2 niet, door opto's toe te passen kan ik verlost blijven van fictieve fake vermogens in de nacht

D7=P1 en D8=P2 D9=P3 op PVoutput

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, eindconclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Bij het gebruik van meerdere pulsmeters wordt blijkbaar alleen de eerste in de tab, in mijn geval D7

code:
1
2
3
 Static intPulseCount As Integer = PulsePinD7.PulsesCount
    If intPulseCount = PulsePinD7.PulsesCount Then PulsePinD7.WattageNow = 0
    intPulseCount = PulsePinD7.PulsesCount

netjes op nul gehouden en ontspoort het weergegeven vermogen niet.
Sinds de korte discussie van 2 juni heb ik nu een config opgebouwd (of het aan mijn hardware ligt was >75% kans op of de software verbetert kan worden), waarmee het mogelijk is om de code op dit punt te kunnen beteren.
Is het storend, oordeel zelf.
Het heeft geen grote invloed op het totaal ik ben niet boven 15Wh uitgekomen aan extra bijdrage, maar eens in de zoveel tijd een vermogen van >3000Watt te zien uit een TL2100 is ongeloofwaardig.

Voor mij is het een puntje voor de todo lijst.
Ik persoonlijk zou dit graag eerst willen aanpakken, voor ik een test config in elkaar probeer te steken voor mijn opmerking "ik kan zien wie met een netduino logt" of dat daar iets te verbeteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Er komt ondersteuning in voor meerdere types LCD's:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Display2_zps90db4624.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Display1_zps9f2e9977.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Bij het gebruik van meerdere pulsmeters wordt blijkbaar alleen de eerste in de tab, in mijn geval D7

code:
1
2
3
 Static intPulseCount As Integer = PulsePinD7.PulsesCount
    If intPulseCount = PulsePinD7.PulsesCount Then PulsePinD7.WattageNow = 0
    intPulseCount = PulsePinD7.PulsesCount

netjes op nul gehouden en ontspoort het weergegeven vermogen niet.
Sinds de korte discussie van 2 juni heb ik nu een config opgebouwd (of het aan mijn hardware ligt was >75% kans op of de software verbetert kan worden), waarmee het mogelijk is om de code op dit punt te kunnen beteren.
Is het storend, oordeel zelf.
Het heeft geen grote invloed op het totaal ik ben niet boven 15Wh uitgekomen aan extra bijdrage, maar eens in de zoveel tijd een vermogen van >3000Watt te zien uit een TL2100 is ongeloofwaardig.

Voor mij is het een puntje voor de todo lijst.
Ik persoonlijk zou dit graag eerst willen aanpakken, voor ik een test config in elkaar probeer te steken voor mijn opmerking "ik kan zien wie met een netduino logt" of dat daar iets te verbeteren is.
Domba, die code bestaat helemaal niet meer, ik heb alles herschreven.
Omdat het gehele programma nu dynamisch geprogrammerd is.

de programmacode die de pulse nu op NUL zet ff zoeken

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Static tmpPulse(10) As Integer
Static tmpHour(10) As Integer
If tmpHour(i) <> DateTime.Now.Hour Then
   If tmpPulse(i) = PulseMetersContent(i).PulsesCount Then
      PulseMetersContent(i).WattageNow = 0
   End If
   tmpHour(i) = DateTime.Now.Hour
End If
tmpPulse(i) = PulseMetersContent(i).PulsesCount
Return PulseMetersContent(i).WattageNow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik heb in het geheel geen zicht op wat de broncode is, want ik gebruik de hex, het gaat om het principe gelijk behandeling van alle pulsmeters ongeacht positie in de tab.

Ik baseer me volledig op wat ik waarneem, de test methode kan nagebouwd worden en aldan niet met verbruikers kWh-meters aangevuld worden.

Een kWh-meter met S0 is een kWh-meter of dat nu verbruik is of levering is, er is maar 1 tab voor pulsmeters.
Als je geen P1 hebt en een tablet tegen de muur hangt met de webpagina, dan zijn vermogen de 2 grootste "gauges" met gegevens afkomstig van S0-kWh meters

Voorbeeld

Wat ik zie is dat de eerste in de tab netjes nul blijft, terwijl de andere soms ontsporen bij laag verbruik grenswaarde heb ik nog niet < 125Watt en maar 1 keer in het uur genulled worden.

En ja het is storend, als ik me een tussenstekker bouw met een kWh meter omdat ik toch een lopende netduino heb hangen, waar ik bijv koelkast of welke andere verbruiker op wil aansluiten om die tijdelijk te loggen en als voorheen de opbrengst zonnepanelen gewoon naar PVoutput blijf sturen

Wat krijg ik dan te zien als ik deze pulsemeter achter die van de bestaande omvormers toevoeg, zonder de opto's????

Zie dit laatste voorbeeld als extra argument voor postitiebepaling op de todo lijst waar ik dit punt graag op zie staan om te kijken of we dit kunnen verbeteren

Losse vraag: Wordt het vermogen als geheel getal verzonden of met decimalen met scheidingsteken?

Edit: Het gaat dus om de manier waarop het vermogen berekend wordt, want in principe telt de netduino de S0 pulsen wat Wh zijn (in een tijdsintervalperiode).

[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 07-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
Wanneer ik firmware ND+2 wil opschonen en ND+2 met knop ingedrukt aansluit, krijg ik geen devices te zien in DFU Tester v3.0.1
Wanneer ik ND+2 aansluit zonder knop in te drukken, verschijnt Netduino wel onder hardware USB devices.
Het is geen driver probleem; gelijk aan drivers wel worden aangeboden op forum.netduino.com

Iemand suggestie?

Driver stm32 bootloader was niet (goed) geïnstalleerd. Gefixed.

[ Voor 8% gewijzigd door MHB1968 op 07-06-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, het heeft mijn aandacht.
Waarom in het uur op nul, omdat het nogal onrustig kan zijn als er naar een provider met een zeer korte interval gelogd wordt. Ik zal pvoutput direct op 0 zetten bij geen pulse omdat er een ververs interval van 5 minuten is,
Maar zo "erg" is dit niet omdat de KWH gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:28:
Domba, het heeft mijn aandacht.
Waarom in het uur op nul, omdat het nogal onrustig kan zijn als er naar een provider met een zeer korte interval gelogd wordt. Ik zal pvoutput direct op 0 zetten bij geen pulse omdat er een ververs interval van 5 minuten is,
Maar zo "erg" is dit niet omdat de KWH gelijk blijft.
Mijn opmerkingen gaan niet over de kWh teller zelf, want dat is in principe wat de netduino telt x pulsen = 1Wh, maar de methode/vertaling ervan naar vermogen Watt die prominent wordt weergegeven en piek opbrengst van zonnepanelen

Als je die alleen op één samplings-interval van bijv 30 seconde berekend (ik ken de source-code niet), zonder te kijken naar eerdere intervallen dan is elk weergegeven vermogen onder de 120-240Watt fictief, want bij 30Watt echt verbruik zijn er 3 intervallen van 30 sec. er voor leeg 1 puls van 1Wh/2min. En die grens gaat naar beneden naar mate een kWh-meter meer pulsen afgeeft per Wh.

Ik heb liever dan dat die dan 0 Watt aangeeft,dan een uur lang 125-4000Watt bij een laag verbruik of de resolutie van de berekenwijze aan te passen op een groter aantal intervallen via schuifregister of anders
Het aantal (k)Wh op het einde klopt natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Mijn opmerkingen gaan niet over de kWh teller zelf, want dat is in principe wat de netduino telt x pulsen = 1Wh, maar de methode/vertaling ervan naar vermogen Watt die prominent wordt weergegeven en piek opbrengst van zonnepanelen

Als je die alleen op één samplings-interval van bijv 30 seconde berekend (ik ken de source-code niet), zonder te kijken naar eerdere intervallen dan is elk weergegeven vermogen onder de 120-240Watt fictief, want bij 30Watt echt verbruik zijn er 3 intervallen van 30 sec. er voor leeg 1 puls van 1Wh/2min. En die grens gaat naar beneden naar mate een kWh-meter meer pulsen afgeeft per Wh.

Ik heb liever dan dat die dan 0 Watt aangeeft,dan een uur lang 125-4000Watt bij een laag verbruik of de resolutie van de berekenwijze aan te passen op een groter aantal intervallen via schuifregister of anders
Het aantal (k)Wh op het einde klopt natuurlijk wel.
Domba, aan jou de schone taak om de programma code te schrijven die het vermogen afhandelt volgens jou visie. Wij zien het resultaat vol verwachting tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:19:
[...]

Domba, aan jou de schone taak om de programma code te schrijven die het vermogen afhandelt volgens jou visie. Wij zien het resultaat vol verwachting tegemoet.
Helder, zal even duren tot een hex, eens kijken hoever ik kom met een andere type acquisitie core met FIR filter exclusief voor S0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:29:
[...]

Helder, zal even duren tot een hex, eens kijken hoever ik kom met een andere type acquisitie core met FIR filter exclusief voor S0
Domba ik heb al een aardig opzetje voor je gemaakt in de 1.x versie. Succes, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

elmo_1978 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:44:
Zit er sterk over te denken om een 2de netduino v2+ te nemen.
1 om mee te experimenteren met nieuwe versies, en een voor productie te registeren...
ik stuur je ff een pm :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
ik ben aan het kijken voor een display op dx.com

voordat ik hem bestel, wil jij "Willy Wortel of Ge Branders": even kijken of een van deze zouden moeten werken.

LCD Keypad Shield Expansion Board for Arduino UNO(Works with Official Arduino Boards)
linkje: http://dx.com/p/lcd-keypa...rd-for-arduino-uno-136426

LCD Keypad Shield for Arduino Duemilanove & LCD 1602 (Works with Official Arduino Boards)
linkje: http://dx.com/p/lcd-keypa...emilanove-lcd-1602-118059

2.6" LCD Keypad Shield Expansion Board for Arduino (Works with Official Arduino Boards)
http://dx.com/p/arduino-2...ld-expansion-board-134404

en de old school
8X Seven Segments Display + 8X Key + 8X Double Color LED Module for Arduino
linkje: http://dx.com/p/8x-digita...le-color-led-module-81873
Lekker retro look

Groet Elmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:53:
[...]

Domba ik heb al een aardig opzetje voor je gemaakt in de 1.x versie. Succes, ik ben benieuwd.
De code van 1.x heb ik gezien, maar ik heb geen P1, dus ik zal het op een geheel andere wijze moet aanpakken met een DS1307 om dit een beetje fatsoenlijk te krijgen

Ook voor de logging is een timestamp nodig voor de kWh tellers en om ook meerdere pulsmeters weg te kunnen wegschrijven naar de SD kaart met timestamp, i.p.v. nu 00:00:00 voor alles

Als ook om de timing op orde te houden, want waar mijn systeem in het echt piekt zie je dan een klein dipje in het geupload vermogen op PVoutput omdat deze te laat is ook op xively zie je dat (grootste verschil dat ik gezien heb was 1 minuut)
Vervolgens zie ik dan in het volgende 5min blok de "average power" die berekend wordt uit de kWh upload over 5 min, soms wel met 1000 Watt hoger pieken dan het hoogste geupload piekvermogen door de netduino in de hele dag.

Met 3 pulsmeters (aan 6 ben ik niet toegekomen) worden bij een upload van 60 seconden setting ook geen 60 keer verzonden in een uur, maar ergens tussen de 50-58 keer en dan komt blijkbaar in v2.0.0.9 de NTP weer voorbij

Zoals al aangegeven, ik vervang dan ook net als vandaag de netduino upload door de SE als deze te veel van de werkelijkheid afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:27:

voordat ik hem bestel, wil jij "Willy Wortel of Ge Branders": even kijken of een van deze zouden moeten werken.

LCD Keypad Shield Expansion Board for Arduino UNO(Works with Official Arduino Boards)
linkje: http://dx.com/p/lcd-keypa...rd-for-arduino-uno-136426

LCD Keypad Shield for Arduino Duemilanove & LCD 1602 (Works with Official Arduino Boards)
linkje: http://dx.com/p/lcd-keypa...emilanove-lcd-1602-118059

2.6" LCD Keypad Shield Expansion Board for Arduino (Works with Official Arduino Boards)
http://dx.com/p/arduino-2...ld-expansion-board-134404

en de old school
Lekker retro look

Groet Elmo
Elmo, je moet allereerst kijken hoeveel Netduino uitgangen de display verbruikt.

bijvoorbeeld deze: http://dx.com/p/arduino-2...ld-expansion-board-134404
Need a lot of pins to work (A0, D4, D5, D6, D7, D8, D9, D10) so it is difficult to combinate

Ik heb er zelf 1 werkend en de link hier eerder gepost, daarnaast heb ik een andere besteld 4x20 en zal deze als hij binnen is erin programmeren. Ik kan niet iets aanbevelen wat ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:30:
[...]

De code van 1.x heb ik gezien, maar ik heb geen P1, dus ik zal het op een geheel andere wijze moet aanpakken met een DS1307 om dit een beetje fatsoenlijk te krijgen
Domba, wat heeft de p1poort te maken met een DS1307 realtime clock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
Grmbl.... PC opnieuw geinstalleerd en nu werkt DFUSE in zijn geheel niet meer...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j4Rh90PVuoUZCcBIPbNUkcEE/thumb.png

Ik ga nu eerst andere dingen doen. Vanmiddag of morgen weer eens wat anders proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 08-06-2013 09:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:53:
Grmbl.... PC opnieuw geinstalleerd en nu werkt DFUSE in zijn geheel niet meer...
[afbeelding]

Ik ga nu eerst andere dingen doen. Vanmiddag of morgen weer eens wat anders proberen.
Nou, jij hebt de laatste dagen wel pech zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Nou, jij hebt de laatste dagen wel pech zeg...
Het is echt niet grappig meer. Zo zonde van mijn tijd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:13:
[...]

Het is echt niet grappig meer. Zo zonde van mijn tijd.
Dat kan ik me voorstellen.

Ik ben begonnen aan de programma code voor de seriële display, ik heb echter het display nog niet binnen.
Ga straks fietsen naar de stad (Rotterdam), ik heb een elektrische fiets gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:23:
[...]

Domba, wat heeft de p1poort te maken met een DS1307 realtime clock?
P1 levert naast data ook de timestamp zoals voor het wegschrijven van de data naar de SD kaart in V1.x.
Nu worden de data van de pulsmeters anders dan de eerste in de tab niet weggeschreven naar de SD kaart en wat wel wordt weggeschreven heeft geen tijd en is onbruikbaar voor gebruik in scope van de webpagina's of op andere wijze door het ontbreken van een timestamp die van P1 komt welke ik niet heb

Voor het lage gebied is het nodig om een goede timestamp te hebben wanneer de laaste puls ontvangen is zodat het vermogen beter berekenen kan worden, voor het verzenden dient een goede timestamp toegevoegd te worden.

Nu is het zo als het systeem piekt in opbrengst eerder een klein dipje zie, het verzonden vermogen laat in het geheel geen piekje zien, wel wordt in het volgende 5 min blok het aantal pulsen afkomstig van deze piekjes doorgestuurd en weer in gelopen op het werkelijk aantal ontvangen pulsen, alleen de verzending vertraagd als ook dat het aantal verzendingen niet gehaald wordt (log naar Xively en tel het aantal put's dat binnenkomt in een uur als het stabiel is en als er veel schaapjes wolken zijn), verzonden vermogen wijkt dan structureel af, de kWh's in de tijdseenheid klopt wel weer na enige tijd waardoor je ook ziet dat de "average power" die PVoutput zelf berekend uit de kWh's info dan hogere is dan het vermogen dat de netduino doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Willie
Het leveringstotaal in de webpage zit een factor 2 - 3 er naast, kan dat kloppen? 6,8 kWh opbrengst telt hij 3 bij het totaal, dag totaal klopt wel gewoon. Niet heel belangrijk voor me maar misschien wel voor iemand anders.
Hij lijkt iets verkeerd op te tellen daar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, er worden variabelen die je zelf hebt ingegeven vewerkt misschien zit daar de fout.
Kijk maar bij refresh is je webpagina, daar worden de optellingen gedaan.

Domba, er wordt geen timestamp vanaf de p1poort gebruikt. Alle syncs zijn vanaf de ntp internet server. Hier moet toch echt pvoutput als boosdoener gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:46:
Rolco, er worden variabelen die je zelf hebt ingegeven vewerkt misschien zit daar de fout.
Kijk maar bij refresh is je webpagina, daar worden de optellingen gedaan.

Domba, er wordt geen timestamp vanaf de p1poort gebruikt. Alle syncs zijn vanaf de ntp internet server. Hiet moet toch echt pvoutput als boosdoener gezocht worden.
Zoals gezegd ik baseer me alleen op wat ik zie
Waarom zie ik alleen 00:00:00 voor alles wat naar de SD kaart wordt weggeschreven, maar de logfile krijgt wel de juiste datum dus NTP is wel beschikbaar?

Als het probleem bij PVoutput zit dan heeft xively het zelfde, als ook mij rekenmachine, het vermogen komt niet overeen met de Wh's en het actuele vermogen (Watts) per fase is voor mij het belangrijkste voor alles wat erna komt en wat hierop reageert en de delay moet niet te groot zijn

Voor mijn energie rekening zijn alleen de kWh's belangrijk, voor mijn beleving als ook om eigen verbruik te verhogen voor het schakelen van SSR's is het actuele vermogen belangrijk of dat 1,2 of straks 3 warmtepompen of de wasmachine zijn die vrijgegeven worden. Daarbij kan ik absoluut niet hebben dat het vermogen op iets fictief springt om 23 uur en een uur daarop blijft hangen als er 1 puls voorbij komt fietsen op toevallig de zelfde fase, want de kWh-meters zijn per fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, je hebt gelijk, de tijd wordt verzorgd door de timeserver maar wordt opgeborgen in de structure van de p1Poort, de tijd naar de sdkaart wordt veranderd. Ik zal gelijk kijken of alle pulsemeters weggeschreven kunnen worden.

Het probleem is dat aanvankelijk bij de start van het schrijven van het programma vanuit werd gegaan dat er 1 p1poort en 1 pulsemeter gelogd zou gaan worden. Na meerdere verzoeken is het veranderd in X pulsemeters en X temperatuur meters maar niet bij het wegschrijven naar de sdkaart.
Vind het persoonlijk ook niet heel belangrijk want het veranderen is meer werk dan alleen het wegschrijven.

Rolco heeft een webpagina met meerdere pulsemeters, die kan je zo aanpassen.

[ Voor 169% gewijzigd door Willie Wortel op 08-06-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Van het afgelopen uur

code:
1
 00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.1;1381;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.1;1390;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.2;1359;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.2;1346;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.2;1334;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.3;1320;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.3;1312;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.4;1303;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.4;1290;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.5;1275;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.5;1262;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.6;1251;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.6;1237;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.6;1215;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.7;1200;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.7;1194;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.8;1190;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.8;1173;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.8;1156;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.9;1148;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.9;1133;0.0|00:00:00;0;0;0.0;0.0;0.0;0.0;0.0;13.9;1118;0.0|

Edit: Dat is een flink stuk herschrijven :X
Die multi was ook de reden dat ik pas bij V2 ingestapt ben om te bekijken of het iets voor mij was had al ND+2 voor verwarmingmonitorings projectje van mij

[ Voor 8% gewijzigd door Domba op 08-06-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:38:
Van het afgelopen uur

Edit: Dat is een flink stuk herschrijven :X
Die multi was ook de reden dat ik pas bij V2 ingestapt ben om te bekijken of het iets voor mij was had al ND+2 voor verwarmingmonitorings projectje van mij
Dat is een mooi item in het nieuwe programma wat je gaat schrijven. We zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:53:
[...]

Dat is een mooi item in het nieuwe programma wat je gaat schrijven. We zijn benieuwd.
Niet in het zelfde programma, 2 aparte netduino's voor elektra en warmte monitoring en regeling voor een derde nog niet besloten wat.

Ben nog stevig aan het sparen voor aanvullende hardware voor volgend op daarop seizoen, want ik wil naar 0 m3 gas en elektra met PV rond nul, bestaande woning 1932.
Ik kom van 1,65m3/graaddag naar 1,25m3/graaddag afgelopen en mijn prognose 0,9-1,0m3/graaddag voorkomend seizoen en wat lager als de 100-120 heatpipes er dit jaar nog in zouden zitten
Warmte wordt 4-5 circuits, met een temp sensor voor aanvoer en retour, buffervat, retourterugloopverhoger en flowmeters en modulerende circulatiepompen voor heatpipes, L/W warmtepomp, af en toe gebruik van de hout-CV en gas-CV als back-up.
Ik heb nog geen ervaring het zal dus flink aftasten en uitproberen worden met de boolean's voor de balans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, heb je veel programmeer ervaring?.....

Ik heb mijn spullen rechtstreeks via websites in China bij de fabriek gekocht, opgehaald in de haven van Rotterdam. Heatpipes, w/w warmtepomp, windmolen. Dit scheelt echt veel, hoef je niet zolang te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:13:
Domba, heb je veel programmeer ervaring?.....

Ik heb mijn spullen rechtstreeks via websites in China bij de fabriek gekocht, opgehaald in de haven van Rotterdam. Heatpipes, w/w warmtepomp, windmolen. Dit scheelt echt veel, hoef je niet zolang te sparen.
Ervarings is beperkt voor PLC's/micro's, heb maar 1 windows laptop rest is linux in verschillende smaken.

Het is ook van wat andere factoren afhankelijk, mijn dakpannen zijn na tientallen jaren op dus dakbeschot waar nodig (koud dak isolatie) panlatten en dakbedekking vernieuwen voor de heatpipes erop kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:27:

en de old school
Lekker retro look

Groet Elmo
Elmo, ik heb de display besteld (5 euro 50), als het binnen is zal ik proberen eea in het programma te hatseflatsen. Er bestaat zover ik weet geen C# of VB lib van de TM1638 maar alle docs zijn welkom.
Beloven doe ik niks, ik laat het je weten als het gelukt is. Vind het wel leuk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Met welke versie DFUSE wordt er gewerkt? Ik heb:
V3.0.2 voor DFUSE Demo
V3.0.1 voor DFU Tester
Of zijn er andere versies? De DFU software draait nu eindelijk weer echter ik krijg de HEX niet geladen.
By the way... Op een vers geïnstalleerde computer... Windows 8 Pro, x64.

Even gekeken of verschillende USB poorten verschil zou maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Netduino Plus 2 - Poort - Erase device - Firmware naar 4.3.0.0 Beta en laden HEX file
===================================================================================================================================================================================================================================
                        Driver 4.2.0.0  DFU Tester V3.0.1       DFUSE Demo V3.0.2       MFDeploy V4.3.0.0                                               Network
MAC                     USB poort       DFU Tester Erase        DFUSE Demo              HEX Laden                       Message in MFDeploy             IP Address      Subnet Mask     Gateway         DNS 1           DNS 2
===================================================================================================================================================================================================================================
5C-86-4A-00-57-44       4               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.44    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-77-28       4               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.28    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-77-29       4               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.29    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-57-44       3               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.44    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-77-28       3               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.28    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-77-29       3               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.29    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-57-44       1               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.44    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-77-28       1               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.28    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45
5C-86-4A-00-77-29       1               Goed                    Goed                    Error: No response from device  Waiting for debug commands...   192.168.1.29    255.255.255.0   192.168.1.1     192.168.1.1     62.45.45.45

De problemen focussen zich dus structureel op de MFDeploy. Deze is gewoon zoals deze zou moeten zijn 4.3.0.0.

DFU Test en DFUSE Demo netjes met de knop op de Netduino Plus 2 ingedrukt tijdens aansluiten en bij MFDeploy juist niet. (Anders ziet ie hem ook niet)

Als iemand nog een tip heeft dan zou ik dat zeer op prijs stellen. :)

[ Voor 128% gewijzigd door Gé Brander op 09-06-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé probeer met de reset knop ingedrukt de USB kabel erin daarna proberen te deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:09:
Gé probeer met de reset knop ingedrukt de USB kabel erin daarna proberen te deployen.
Dat heb ik bij allemaal ook geprobeerd, maar dan ziet de software (MFDeploy) de Netduino niet. (bij mij in ieder geval)
Voor de zekerheid nog maar even geprobeerd, en nu zag die hem wel, maar dezelfde foutmelding.

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 09-06-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:11:
[...]

Dat heb ik bij allemaal ook geprobeerd, maar dan ziet de software (MFDeploy) de Netduino niet. (bij mij in ieder geval)
Gé geeft deploy bij plugin/showdeviceinfo?

zo ziet het eruit als alles goed is gegaan.

IP Address: 192.168.1.103
DeviceInfo:
No debugger!
Create TS.
Loading start at 806a988, end 8085288
Assembly: mscorlib (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Native (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Net (4.2.0.0)
Assembly: System (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.SerialPort (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.IO (4.2.0.0)
Assembly: System.IO (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.PWM (4.2.0.1)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.Usb (4.2.0.0)
Assembly: SecretLabs.NETMF.Diagnosti HAL build info: 4.2.0.0, Netduino Plus 2 (v4.2.2.2) by Secret Labs LLC
cs (4.2.0.0)
Assembly: SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino (4.2.1.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.OneWire (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Time (4.2.0.0)
Loading Deployment Assemblies.
Attaching deployed file.
Assembly: Microsoft.VisualBasic (1.0.0.0)
Attaching deployed file.
Assembly: SecretLabs.NETMF.Hardware.NetduinoPlus (4.2.2.0)
Attaching deployed file.
Assembly: P1poortMonitoring (2.0.0.9)
Attaching deployed file.
Assembly: Toolbox.NETMF.Core (4.2.0.0)
Attaching deployed file.
Asse OEM Product codes (vendor, model, SKU): 34, 177, 4102
mbly: Toolbox.NETMF.Hardware.Mcp23017 (4.2.0.0)
Attaching deployed file.
Assembly: Toolbox.NETMF.Hardware.Hd44780Lcd (4.2.0.0)
Attaching deployed file.
Assembly: Toolbox.NETMF.Hardware.Core (4.2.0.0)
Attaching deployed file.
Assembly: SecretLabs.NETM Serial Numbers (module, system):
F.Hardware.AnalogInput (4.2.2.0)
Attaching deployed file.
Assembly: SecretLabs.NETMF.Hardware (4.2.0.0)
Resolving.
Ready.
TimeServer Out
We did read the memory variables
InitSensors
Free Memory: 101592
Sensors were done
WebServer is Running
00000000000000000000000000000000
Free Memory: 93264
next send : 60
0000000000000000
Solution Build Info: 4.2.2.2, Netduino Plus 2 (v4.2.2.2) by Secret Labs LLC
AppDomains:
default, id=1
Assemblies:
mscorlib,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.Native,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.Hardware,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.Net,4.2.0.0
System,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.Hardware.SerialPort,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.IO,4.2.0.0
System.IO,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.Hardware.PWM,4.2.0.1
Microsoft.SPOT.Hardware.Usb,4.2.0.0
SecretLabs.NETMF.Diagnostics,4.2.0.0
SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino,4.2.1.0
Microsoft.SPOT.Hardware.OneWire,4.2.0.0
Microsoft.SPOT.Time,4.2.0.0
Microsoft.VisualBasic,1.0.0.0
SecretLabs.NETMF.Hardware.NetduinoPlus,4.2.2.0
P1poortMonitoring,2.0.0.9
Toolbox.NETMF.Core,4.2.0.0
Toolbox.NETMF.Hardware.Mcp23017,4.2.0.0
Toolbox.NETMF.Hardware.Hd44780Lcd,4.2.0.0
Toolbox.NETMF.Hardware.Core,4.2.0.0
SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput,4.2.2.0
SecretLabs.NETMF.Hardware,4.2.0.0

[ Voor 85% gewijzigd door Willie Wortel op 09-06-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
In principe kan de programmacode vrijgegeven worden maar daar heb je niks aan omdat er veel aanpassingen "open " liggen met verzoeken van Tweakers.

Zo de watchdog van RuudMR zit te wachten tot hij uitsluitsel geeft.
De LCD hardware die nog niet binnen is.
De multiple pulsemeters loggen naar de sdkaart.

om er een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:21:
In principe kan de programmacode vrijgegeven worden maar daar heb je niks aan omdat er veel aanpassingen "open " liggen met verzoeken van Tweakers.

Zo de watchdog van RuudMR zit te wachten tot hij uitsluitsel geeft.
De LCD hardware die nog niet binnen is.
De multiple pulsemeters loggen naar de sdkaart.

om er een paar te noemen.
Een heel goede reden om nog even te wachten met het vrijgeven.

Mijn device info ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Connecting to NetduinoPlus2_Netduino...Connected
HalSystemInfo.halVersion:               4.3.0.0
HalSystemInfo.halVendorInfo:            Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
HalSystemInfo.oemCode:                  34
HalSystemInfo.modelCode:                177
HalSystemInfo.skuCode:                  4102
HalSystemInfo.moduleSerialNumber:       00000000000000000000000000000000
HalSystemInfo.systemSerialNumber:       0000000000000000
ClrInfo.clrVersion:                     4.3.0.0
ClrInfo.clrVendorInfo:                  Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
ClrInfo.targetFrameworkVersion:         4.3.0.0
SolutionReleaseInfo.solutionVersion:    4.3.0.0
SolutionReleaseInfo.solutionVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
SoftwareVersion.BuildDate:              Jan 27 2013
SoftwareVersion.CompilerVersion:        410894
FloatingPoint:                          True
SourceLevelDebugging:                   True
ThreadCreateEx:                         True
LCD.Width:                              0
LCD.Height:                             0
LCD.BitsPerPixel:                       0
AppDomains:                             True
ExceptionFilters:                       True
IncrementalDeployment:                  True
SoftReboot:                             False
Profiling:                              False
ProfilingAllocations:                   False
ProfilingCalls:                         False
IsUnknown:                              False
DeviceInfo:
  HAL build info: 4.3.0.0, Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
  OEM Product codes (vendor, model, SKU): 34, 177, 4102
  Serial Numbers (module, system):
    00000000000000000000000000000000
    0000000000000000
  Solution Build Info: 4.3.0.0, Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
  AppDomains:
    default, id=1
  Assemblies:
    mscorlib,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Native,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Hardware,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Net,4.3.0.0
    System,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Hardware.SerialPort,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.IO,4.3.0.0
    System.IO,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Hardware.PWM,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Hardware.Usb,4.3.0.0
    SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Hardware.OneWire,4.3.0.0
    Microsoft.SPOT.Time,4.3.0.0

[ Voor 70% gewijzigd door Gé Brander op 09-06-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ge, jij hebt de 4.3.0.0 beta firmware op de netduino staan.
Moet je niet de 4.2.2.0 firmware hebben om de HEX te deployen.
http://gathering.tweakers...message/40345879#40345879

[ Voor 24% gewijzigd door klump4u op 09-06-2013 10:07 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:04:
Ge, jij hebt de 4.3.0.0 beta firmware op de netduino staan.
Moet je niet de 4.2.2.0 firmware hebben om de HEX te deployen.
Ja Gé heeft alles 4.3 en dat is nu net de versie die problemen geeft, 4.2.2 gaat bij mij ook soepeler.

Gé je hebt ook verschillende versies sdtfu en demonstrator, deze zijn bij mij 3.0.2
daar kan het ook aan liggen met een handtekening foutmelding.

[ Voor 18% gewijzigd door Willie Wortel op 09-06-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ben ik dan de enige die de nog de HEX 2.0.0.9 beta 4.3.0.0 heb draaien?
Draait al wel vanaf maandagmiddag.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/LCD%20core%204.3.0.0.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door klump4u op 09-06-2013 10:14 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:11:
klump, ik zou het mooi zo houden tot er grote veranderingen zijn. 8)
je kan ook ellende importeren.

Is ook wel weer leuk om te horen na alle ellende. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 09-06-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb ook gemerkt dat de laatste 2 versies 2.0.0.8 en 2.0.0.9 stabiel zijn, ik krijg geen email meer dat er wat is "vastgelopen". Ik zou graag willen dat "VoedselBietel" deze versie uitprobeert vanwege de router aanmeldingen, misschien is dit de "Key" tot de oplossingen.

En dan nog wat, bij elke HEX file (en later de gewone software programma code) hoort een eigen webpagina. Ik zal in de webpagina aangeven welke versies zodat je je niet kan vergissen.
Ik kan dit niet downwards compatible houden vanwege de enorme aanpassingen in de code. Ze zijn dus NIET onderling uitwisselbaar. Het betreft de webpagina: OPTIONS.HTML, te vinden in de sub directory Pages.

[ Voor 42% gewijzigd door Willie Wortel op 09-06-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:13:
[...]

klump, ik zou het mooi zo houden tot er grote veranderingen zijn. 8)
je kan ook ellende importeren.
Ik laat hem ook gewoon lopen totdat er een update komt voor de onewire.
Ik heb de LCD nu ingebouwd in deurtje van de meterkast.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/LCD%20meterkastdeur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Ja, ik lees nog steeds mee, ik gebruik v1 en pogingen on de v2 hex versie te uploaden zijn mislukt.
Er komt vast een nieuwe versie van mfdeploy die werkt. Ik stop met deze poging, 8uur, geen resultaat!!!
En je liet mij zien, het is een veel voorkomend probleem.
De watchdog:
Ik ben blij dat er een hw watchdog on chip zit. Geen externe hw nodig.
Naar mijn gevoel (ik heb eerder voor een andere chip dit geprogrammeerd, 20 jr geleden) is het een kwestie van registers zetten (wd aan) en steeds een cyclische reset naar de teller.
Lijkt eenvoudig, maar ik heb weinig ervaring met de ND en de sw. Voor een ervaren programmeur als jij bent zal dit eenvoudiger zij, maar het is altijd zoeken.
Belangrijk, is dat bij een reset niet de dagtellers worden gereset, maar dat heb je dacht ik al geprogrammeerd.

Ik begrijp best dat als jij de sw vrijgeeft, het ineens een eigen leven gaat leiden.
Dit ook niet mijn bedoeling, de sw kan het best op één plaats worden ontwikkeld, ja en dan ligt het weer bij jou.
Niet simpel. Een behoorlijk aap op je schouders.
Maar zolang de mfdeploy problemen steeds de voortgang frustreren is er geen andere oplossing dan de sw vrij te geven, kunnen we weer verder, ik zou niet wachten op de wd, deze kan later worden toegevoegd.
:) :) :)
Nogmaals veel respect voor de tijd en energie die je er aan besteed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Ik laat hem ook gewoon lopen totdat er een update komt voor de onewire.
Ik heb de LCD nu ingebouwd in deurtje van de meterkast.
[afbeelding]
Wauw Klump, wat mooi, ik wordt er stil van. Daar doe ik het ook een beetje voor hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR, betreft de Watchdog, ik wist dat .NET een ingebouwde watchdog heeft, staat alleen niet "aan" oftwel de code is niet geimplementeerd in de core software van de Netduino.

http://forums.netduino.co...e-reset/page-2#entry49408

alleen ik denk dat de Netduino stabiel is om jaren te draaien zonder storing, maar wil het er met liefde erin programmeren, zoals al bijna gebeurd is.

In de nieuwe netduino core moet het ingebouwd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MAW, wat wil je ....een hardware watchdog met externe hardware of een software watchdog die ik dan schrijf in een aparte class/thread

misschien is dit wat, weet ik veel...
http://www.analog.com/sta...ets/ADM6823_6824_6825.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door Willie Wortel op 09-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

U vraagt, Ik Hatseflats het erin.
Afbeeldingslocatie: http://www.krabbelme.nl/krabbels/Willie%20wortel/Disney-willie-wortel-0002.gif

Joop, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Nee geen externe, dit is niet nodig, het zit in de chiphardware.
Je stelt het wel sw in, maar deze tellers lopen buiten het programma om.
Dus loopt ergens om, ook als gevolg van iets in de buitenwereld iets vast, dan wordt deze teller niet gereset en wordt intern na afloop van de tij de up hardwarematige gereset.
Mooi hè, zo on chip. :) :) :)
Het mag ook wel eens meezitten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
[afbeelding]
niet de enige, wel zonder display, de netduino die upload naar PVoutput draait hierop HEX 2.0.0.9 beta 4.3.0.0
Maar ik heb in het geheel nog geen vastlopers gehad voor de ND+2, die ik niet zelf veroorzaakt heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Wat er niet in zit en wat wel in de wd chips zit, is een onderspanning reset.
Deze dient normaal er voor dat als er een spanning dip komt naar bv 4 volt, dan kan de sw instabiel worden. Door zo'n chip wordt dan bij bv 4,6 volt een reset gegeven.
Ik voorzie hierbij niet zo'n probleem, zou die uit z'n programma vallen dan lost de interne wd dit wel weer op. Maar voor producten waar een zeer hoge betrouwbaarheid wordt verwacht is dit wel altijd ingebouwd.
Ik heb de max692 hiervoor wel eens gebruikt. (Wd+onderspanningreset).
Dus hier niet, tot het noodzakelijk blijkt, kan altijd later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

[afbeelding]
Nee
Ik heb hier 2.0.0.8 met beta 4,3 en loopt super, ik update weer met de 4 cijferige display straks, zie wel of dat dan wil lukken.

Joop, je kan van die 4 regels zeker geen 1 grote regel maken met bijv wattage, dan zou je een mooi pannel kunnen maken met meerdere displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Leuk en aardig de V3.0.3 software versie van DFU...

Nu weer deze melding terug:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mn0aGF8I6w1uBVfDgoBsEEBV/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
Gé Brander schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:16:

[afbeelding]
Die melding krijg ik hier ook steeds
Niet te vaak herhalen want mijn netduino is daar overleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024

[afbeelding]
Die melding krijg ik hier ook steeds
Niet te vaak herhalen want mijn netduino is daardoor overleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 08:24

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Na heel lang hier en in het vorige topic gelurkt te hebben, ga ik nu ook hiermee aan de slag. Programmeren kan ik niet echt, maar ik kan wel troubleshooten en documentatie schrijven en hoop daarmee ook wat te kunnen bijdragen aan dit fantastische project.

Mijn setup:
  • Kamstrup 162JxC + EnergyICT ELGR101021 (electra)
  • Uniflo G4SMV (gas)
  • Samil Power Solar River 4400TL inverter met 3900Wp panelen
  • DDS-1Y digitale S0 meter voor productie (moet nog aangesloten worden)
Misschien het beste aan gevraagd: waar kan ik het beste beginnen met helpen (troubleshooting/documentatie)?

[ Voor 63% gewijzigd door jessesteinen op 09-06-2013 19:51 ]

The geek shall inherit the earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
steinenj schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:23:
Na heel lang hier en in het vorige topic gelurkt te hebben, ga ik nu ook hiermee aan de slag. Programmeren kan ik niet echt, maar ik kan wel troubleshooten en documentatie schrijven en hoop daarmee ook wat te kunnen bijdragen aan dit fantastische project.

Mijn setup:
  • Kamstrup 162JxC + EnergyICT ELGR101021 (electra)
  • Uniflo G4SMV (gas)
  • Samil Power Solar River 4400TL inverter met 3900Wp panelen
  • DDS-1Y digitale S0 meter voor productie (moet nog aangesloten worden)
Misschien het beste aan gevraagd: waar kan ik het beste beginnen met helpen (troubleshooting/documentatie)?
Reviewen van de documentatie die ik op ga leveren. Heb net een Netduino aan de praat gekregen op een Windows 8 machine met de V3.0.3 van de DSU software. Wel met de bovenstaande foutmelding.
Ook heb ik het op een Windows 7 machine aan de praat nu, ook met dezelfde foutmelding bij het verifiëren. Beide installaties zijn x64 versies. Heeft iemand Windows 7/8 x86 en daar geen problemen mee? Dan wil ik ook nog wel even een van de twee machines met x86 versies installeren om te testen. Als echter iemand een x86 versie heeft met dezelfde problemen dan ga ik mijn tijd daar niet aan verspillen.

Het probleem met die foutmelding gebeurt alleen na het upgraden van de firmware als de verificatie slag gaat beginnen. Ik heb vervolgens de verificatie slag overgeslagen en toen gebeurde de upgrade van de firmware zonder foutmeldingen. Daarna de verificatie afzonderlijk gestart en dat geeft dezelfde problemen.

Het lijkt er nu op dat ik de boel weer draaiend heb en weer verder kan testen én een handleiding kan maken. Eerst nog even vanavond en morgenavond een ander project afmaken wat hier niets mee te maken heeft en dan ga ik los. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 09-06-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 08:24

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Prima, keep me posted! Ik draai W8 x64 en W7 x64 in VMPlayer. Kan wel wat testen maar heb geen x86 install hier.

Die foutmelding kreeg ik ook (heb wel VS2010 en 2012, 4.2 en 4.3 etc op dit systeem staan) maar dat leek cosmetisch, verder draait het voor zover ik kan beoordelen,

Stuur me de software en doc maar als je zover bent, dan ga ik aan de slag.

The geek shall inherit the earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

[afbeelding]
das een bekend probleem, terug naar 3.0.2 en problem solved ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Bruzski schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:15:
[...]

das een bekend probleem, terug naar 3.0.2 en problem solved ;)
Ja leuk, maar met V3.0.2 kreeg ik de Netduino niet zover dat ik de HEX kon laden met MFDeploy.
Wel raar. Erasen en firmware programmeren met DFU software en HEX laden met MFDeploy.
HEX laden met MFDeploy lukt niet.
Vervang DFU software door V3.0.3 software en het laden van de HEX software met MFDeploy gaat wel.
Er zit iets serieus fout in die software. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Weer een stop in de v1 versie, geen teken van leven meer in de ND. Ook de S0 puls werd niet meer verwerkt gezien (geen leven op d13), verder kon je niet zo veel zien op de ND.
Ben echt toe aan een v2 met wd. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:04:
Weer een stop in de v1 versie, geen teken van leven meer in de ND. Ook de S0 puls werd niet meer verwerkt gezien (geen leven op d13), verder kon je niet zo veel zien op de ND.
Ben echt toe aan een v2 met wd. :) :) :)
Er zit geen hardware watchdog in de Netduino die softwarematig te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Heeft er wel eens een Beta Tester last gehad bij het veranderen van het password of was daarna de Netduino niet meer te bereiken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:49:
Heeft er wel eens een Beta Tester last gehad bij het veranderen van het password of was daarna de Netduino niet meer te bereiken? >:)
Inderdaad... En daarna probeerde ik hem opnieuw te programmeren en dat lukte niet. Vandaar dat ik een tijd niets meer kon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Gisteren mijn nieuwe ND+2 voorzien van nieuwe firmware (4.2.2.2 -> 4.3.0.0 Beta1) en Netduino_V2_Poort_61234_.hex mbv MFDeploy er op gezet.
P1 poort van MT382 aangesloten.
Solar.ini aangepast.

Wanneer ik index.html open met browser krijg ik netjes de startpagina.

In de handleiding staat dat je vervolgens via Options de ND verder moet configureren.
Ik zie wel S0, temp, maar geen P1.
Hoe configureer je in de browser de instelling om P1 uit te kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Onderaan bij S0,Temp e.d. staat P1 poort, deze kun je on of off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
klump4u schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:01:
Onderaan bij S0,Temp e.d. staat P1 poort, deze kun je on of off zetten.
Deze heb ik gezien en op "on" gezet, maar ook dan krijg ik niets op dashboard te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Heb je de NetduinoConfig ingevuld van de webpagina?
Heb je de netwerksettings ingevuld in de Optionspagina?
Heb je op save geklikt en een melding gekregen dat het goed is gegaan?
Heb je de netwerksettings op de Netduino goed gezet na firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
klump4u schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:08:
Heb je de NetduinoConfig ingevuld van de webpagina?
Bedoel je solar.ini? Ja, IP adres aangepast en poort.
Of bedoel je index.html? Zo ja, wat moet ik aanpassen?
Heb je de netwerksettings ingevuld in de Optionspagina?
IP adres en netwerkmask stonden al goed. Geen gateway ingevuld, maar dat mag geen probleem zijn, zolang ik maar in hetzelfde netwerk zit.
Physical MAC adres is (nog) leeg
Heb je op save geklikt en een melding gekregen dat het goed is gegaan?
Niets gewijzigd, dus ook geen save uitgevoerd. Weet dus ook niet of save goed gaat of niet.
Heb je de netwerksettings op de Netduino goed gezet na firmware update?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ip adres, netwerkmask,Gateway en physical Mac(staat achter op netduino) moet de invullen, heeft je Netduino een vast IP adres dan moet je enable staticIP aanvinken.
Kijk in je router voor de goede gegevens.
Daarna als je alle andere optie zoals S0 en P1 en SD-kaart hebt ingevuld moet je saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
klump4u schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:02:
Ip adres, netwerkmask,Gateway en physical Mac(staat achter op netduino) moet de invullen, heeft je Netduino een vast IP adres dan moet je enable staticIP aanvinken.
Kijk in je router voor de goede gegevens.
Daarna als je alle andere optie zoals S0 en P1 en SD-kaart hebt ingevuld moet je saven.
OK dank je, zal het vanavond testen en bekijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Klump, kan het zijn dat tweaker Berghuis met een verschillende versie werkt.
Naar de vraag gezien: Bedoel je solar.ini?

De webpagina's en HEX kunnen NIET door elkaar worden gebruikt, het zijn setjes zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zo kan het ook met regel en kolom je Display configureren.
Dit is moeilijk om in te stellen, het is wat je wil, of op 1 regel ...... 1 Omschrijving + 1 veld inhoud of zelf bepalen met regel en kolom. Nogmaals, eea lijkt makkelijker dan het is.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/DispWatt_zps05e5951a.jpg
ONTHOU dat de pulsemeters bij elkaar worden opgeteld, ze staan op dezelfde regel en kolom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Willie Wortel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:18:
Klump, kan het zijn dat tweaker Berghuis met een verschillende versie werkt.
Naar de vraag gezien: Bedoel je solar.ini?

De webpagina's en HEX kunnen NIET door elkaar worden gebruikt, het zijn setjes zeg maar.
Joop,

Alles heb ik van CodePlex gehaald. Total Package V2 beta (20130513_2300) incl. handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
M.H.Berghuis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:32:
[...]

Joop,

Alles heb ik van CodePlex gehaald. Total Package V2 beta (20130513_2300) incl. handleiding
Ik heb geen flauw idee wat voor versie het is.
Vraag aan Rolco of Gé de laatste versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 10-06-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Willie Wortel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Vraag aan Rolco of Gé de laatste versie.
Werkt de Hex V2.01beta versie dan niet?
Hoe dan ook sta ik open voor andere Hex bestanden, dus Rolco of Gé hierbij het verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

M.H.Berghuis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:41:
[...]

Werkt de Hex V2.01beta versie dan niet?
Hoe dan ook sta ik open voor andere Hex bestanden, dus Rolco of Gé hierbij het verzoek.
Je hebt DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
@klump4u en Gé
Beiden alvast bedankt. Vanavond kan ik pas verder met het testen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander, we horen je niet meer over je watermeter. Beveel je ons aan om er ook een te kopen of.....we zijn nieuwsgierig geworden. Moet er extra software voor geschreven worden of een extra Gauge op het dashboard.?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:50:
Gé Brander, we horen je niet meer over je watermeter. Beveel je ons aan om er ook een te kopen of.....we zijn nieuwsgierig geworden. Moet er extra software voor geschreven worden of een extra Gauge op het dashboard.?.
Ja! Die is intussen na de watermeter geplaatst.
Bevindingen zover:
  1. Door de extra meter stroomt het water niet meer zo snel. minder snel water uit de kraan is niet handig voor de WAF.
  2. De meter is nog niet aangesloten, de kabel was te kort. Moet hem nog verlengen.
Ik twijfel er over of ik hem er weer tussenuit haal en een opzet stuk op de Waternet meter ga plaatsen. Dat opzetstuk kan ook, is ook een puls meter.

Nog niet aangesloten dus. Kan prima aangesloten worden binnen de huidige software natuurlijk middels de geweldige modulaire opzet. Er is nog wel een extra Gauge op de pagina nodig daarvoor.

De watermeter geeft 100 pulsen per m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:06:
[...]

Ja! Die is intussen na de watermeter geplaatst.
Bevindingen zover:
  1. Door de extra meter stroomt het water niet meer zo snel. minder snel water uit de kraan is niet handig voor de WAF.
  2. De meter is nog niet aangesloten, de kabel was te kort. Moet hem nog verlengen.
Ik twijfel er over of ik hem er weer tussenuit haal en een opzet stuk op de Waternet meter ga plaatsen. Dat opzetstuk kan ook, is ook een puls meter.

Nog niet aangesloten dus. Kan prima aangesloten worden binnen de huidige software natuurlijk middels de geweldige modulaire opzet. Er is nog wel een extra Gauge op de pagina nodig daarvoor.

De watermeter geeft 100 pulsen per m3.
Cool, nog waterbesparend ook, een win win situatie dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Rol-Co schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:19:
[...]

Cool, nog waterbesparend ook, een win win situatie dus. ;)
Ja, op zich wel mooi hoor, maar ik vraag me af of dit de acceptatie in huis gaat helpen. Als het 20% langer duurt voordat zaken gevuld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:27:
[...]

Ja, op zich wel mooi hoor, maar ik vraag me af of dit de acceptatie in huis gaat helpen. Als het 20% langer duurt voordat zaken gevuld zijn...
Maar de doorvoer moet minimaal 18 of 21 mm zijn omdat ook op hoogte de waterdruk gewaarborgd moet zijn. Ik denk dat de meter bedoeld is voor tuin toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:32:
[...]

Maar de doorvoer moet minimaal 18 of 21 mm zijn omdat ook op hoogte de waterdruk gewaarborgd moet zijn. Ik denk dat de meter bedoeld is voor tuin toepassingen.
Zou prima kunnen. Ga voorlopig even door met deze om te testen. Mocht het echt onoverkomelijk zijn voor de dames in huis dan kan ik het altijd nog veranderen. Een puls is een puls nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:35:
[...]

Zou prima kunnen. Ga voorlopig even door met deze om te testen. Mocht het echt onoverkomelijk zijn voor de dames in huis dan kan ik het altijd nog veranderen. Een puls is een puls nietwaar?
Mooi niet omruilen, zijn de dames eerder onder de douche vandaan. En uh....jij weet nergens van hoe het komt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Gé,
Jij gebruik toch de gewoon de zelfde watermeter als voorheen, alleen met een sensor er op.
De normale watermeter heeft meestal een spiegelend vlakje wat ronddraaid, hier moet iets mee te doen zijn. Ik ga zeker geen extra meter plaatsen. Op de detector (sensor) wil ik mij nog wel eens uitleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hier hebben ze ook een pulsemeter voor op de watermeter:
http://www.wildkamp.nl/Im...SDC_pr_643551_cat_2010644
€48,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
Ge was me voor met de water meter.
Maar wil geen 2de water meter, maar liefst op de hoofd meter proberen uit te lezen.
Aangezien de PWN niet reageerd op mijn verzoek of ze al een meter hebben met sensor (binnen 2 dagen reactie volgens de bevestigingsmail, wacht nu al 2 weken..... ) ben ik zelf maar gaan zoeken.

Heb nu 3 dingen besteld om het te proberen.
https://www.iprototype.nl...nts/sensors/line-tracking --> Line tracking sensor.
info over de line tracking sensor:
http://www.nodo-domotica....viewtopic.php?f=35&t=1474
https://www.iprototype.nl...nents/sensors/hall-effect --> Hall sensor
Info over de hall sensor
https://www.iprototype.nl...ensors/optical-transistor --> Optische censor

Verwacht zelf het meeste van optie 1 of 2

Dus daar ga ik binnenkort mee experimenteren.

Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
RuudMR schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:04:
Gé,
Jij gebruik toch de gewoon de zelfde watermeter als voorheen, alleen met een sensor er op.
De normale watermeter heeft meestal een spiegelend vlakje wat ronddraaid, hier moet iets mee te doen zijn. Ik ga zeker geen extra meter plaatsen. Op de detector (sensor) wil ik mij nog wel eens uitleven.
Nee RuudMR, ik was eerst van plan een opzetsensor te kopen maar die was nogal duur. Heb nu een extra meter gekocht met puls uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
De watersensor:
Ik heb wat metingen gedaan aan mijn watermeter, ik heb nog enkele optische sensoren liggen, dit heb ik uitgeprobeerd. Lijkt een beetje op https://www.iprototype.nl...ensors/optical-transistor
Maar dan in het formaat van een bc107 transistor.
Dit werkte uitstekend, het gaat hier om een spiegelend vlak en het signaal kan naar mijn mening goed worden gebruikt. Wel is een 40106 smittrigger noodzakelijk.
Ik weet alleen wat voor type het is, het staat er niet op. Moet ik dus uitzoeken.
Het is dus een ir led en ir fototransistor bij elkaar met een diameter van ca 4 mm.
Werken met hall generatoren lijkt mij niet geschikt. En alle andere uitlezers (bedrijven) van meters met reflecterende vlakjes doen dit ook optisch.
Maw, met zo'n sensor, en een smittrigger moet het lukken. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Gé,
Dit is zeker een goedkope oplossing, alleen nog uitzoeken wie het nog kan leveren. Prijs denk ik enkele euro. Ik zoek het verder uit. En geen ombouw van de waterwerken.
Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste