[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Aegle schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:39:
Ik dacht dat jij met vakantie was??? ;)
Ik gebruik een speciaal kleedje voor de rook signalen en deze signalen worden doorgestuurd naar het dichtbij zijnde entrypoint via wachttorens die alhier strategisch staan opgesteld.

Tijdens ons menuutje gistermiddag kreeg Lampje een geniale ingeving, een en ander zijn we nu aan het uitwerken op de provisorisch gemaakte tekentafel.

Het menuutje bestond uit:
1 glas zoete witte wijn, 1 flesje bier 33cc
2x gevulde soep + broodjes (2 soorten) + stukjes kaas
2x 3 kabeljauw filet met friet + rijst + salade
2x espresso koffie

Alle eten opgediend op RVS schalen, toen kwam de rekening te weten 11 euro en 20 cent.
Meer weten, hier zijn de coördinaten:
41.533433, -8.416012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:20
Willie Wortel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:46:

Meer weten, hier zijn de coördinaten:
41.533433, -8.416012
R. Gil Vicente 15
4715-213 Braga
Portugal

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
Er zijn slechtere plaatsen denkbaar om je tijd door te brengen... :P .

Geniet er van!

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De nieuwe universele Netduino template voor de grote update.

http://forums.netduino.co...plate-in-the-new-432-sdk/

Met de Netduino heb je goud in handen, en lichtjaren vooruit op andere micro boardjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV2-50
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09-2021
Willie Wortel schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:18:
niemand...sjongejonge? Je Netduino staat nog in de SDK Deploy mode (laadt Netduino software).

de software van je Netduino verwijderen doet wonderen.

stop alle andere I/O activiteit van je computer, (internet radio ed)
Download de laatste SDK van Netduino,
laad het programma,

plaats je Netduino kabel in een vrije nieuwe niet eerder gebruikte USB ingang, gelijktijdig je reset button van de Netduino ingedrukt houden.
selecteer de Netduino door deze aan te vinken.
NU in extra verwijder de software (erase).
deploy nu de Netduino software naar je netduino.
nu gaat het blauwe lampje uit.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV2-50
Willie,

Nu met de tekst ...... ;)
Het is gelukt , de netduino is voorzien van de laatste versie en loopt weer. Kan nu als satelliet ingezet worden.
Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
PV2-50, in de satelliet routine van versie 3.7 zit een kleine programmeer fout, dit is verholpen met de 4.0 versie. Foutje zit in de pulsemeter Now bij meerdere pulsemeters. Wil je eerder ermee aan de slag dan weet Klump4u hoe het verholpen kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 10-05-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
En deze kan in de Netduino 3 geplugd worden:

http://www.amazon.com/Shi...ta-Netduino/dp/B007PA12XW

Je kan dus eigenlijk ongelimiteerd bouwen met de 3, daarmee kan je dit krachtig machientje ook nog eens programmeren met C# of (mijn voorkeur) VB. De taal die je gebruikt heeft trouwens alleen een andere pre-compiler, de uiteindelijke compiler is dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Wat zijn de Portugezen toch een verstandig volk, veel blauw op straat en daar bedoel ik de Europese vlaggetjes op de borden met daarboven "gefinancierd door" en de weinige buitenlanders die er zijn die betalen voor d'r bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV2-50
Tweakers,

Ik heb Dal werken maar heb iets eigenaardigs m.b.t. het loggen naar pv-output.
De laatste dagen, en dan m.n. in de loop van de ochtend, stopt het loggen naar pv-output 8)7 .
De netduino blijft wel gewoon running en blijft ook bereikbaar via het netwerk. Als ik daarna alles reset, dus de netduino en het modem, dan zie je met het "now" commando dat de datum gewijzigd is naar een datum in het jaar 2011.
Laad ik dan via de webpages de netduino opnieuw dan staat de datum weer correct en gaat het loggen (na een rest van de netduino) naar pv-output ook weer van start. Reset ik alleen het modem dan komt de communicatie naar pv-output niet meer op gang, dit gebeurt pas na 00.00u totdat in de ochtend het loggen weer uitvalt :( .

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hoe vaak doe je uploaden naar PVoutput?
Ik heb hem op 300 seconden staan.
Heeft je netduino een vast ip adres?
Firmware van router vernieuwen kan ook helpen.
Software er opnieuw opzetten heeft mij ook al eens geholpen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zoals Klump al opmerkte, er is inderdaad duidelijk een instelling niet juist.
Het kan zoveel zijn, kan ook het MAC adres zijn wat niet of onjuist is ingegeven. (staat achter op je Netduino) Verwissel je het MAC adres dan heb je een router probleem.

Als je Netduino als datum jaar 2011 terug geeft dan heeft de tijd routine van de Netduino geen verbinding kunnen maken met de tijdserver. EEA kan ook duidelijk gemaakt worden in je error log bestand op je sdkaart, die is nu aanwezig. Met andere woorden, je Netduino heeft (tijdelijk) geen verbinding met internet.

Verder kan je beter wachten met de satelliet Netduino totdat 4.0 uit is, dat duurt niet lang meer. In 4.0 draait je Netduino ook met de laatste Microsoft netMF versie 4.4, deze is nu in Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je aan het hobby-en ben en op zoek naar meer kan je met de Netduino (2 en 3) al deze http://1sheeld.com/ shields gebruiken http://1sheeld.com/shields/

de driver voor de shields staat hier: https://drive.google.com/...DFDeTVZbG5PaE0&authuser=0

en de blog hier: http://arduinocodedog.blogspot.pt/

Wat wil je nog meer voor vaderdag. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht interessant voor de meeste mensen die dit topic lezen:

http://www.fiat500f.nl/index.php/p1-s0-shield

Afbeeldingslocatie: http://www.fiat500f.nl/images/stories/www/netduino/shield%20v2%20-%20pcb%20complete%204.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:43:
Wellicht interessant voor de meeste mensen die dit topic lezen:

http://www.fiat500f.nl/index.php/p1-s0-shield
_/-\o_
Kost zoiets?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mee :)

Mail even naar het adres wat op die site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV2-50
Willie en Klump4u,

Het heeft even geduurd maar het is opgelost, het loggen naar pv-output werkt weer zoals het behoort te werken.
Ik had bij de V2-streaming "pulse" geselecteerd i.p.v. "watt".
De satelliet netduino laat ik nog even in de kast liggen totdat versie 4.0 er is.
Even een andere vraag, hoe kan ik mijn tweede pulsemeter in de "generatedtoday" gauge integreren?.

Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Wat registreert die 2e pulsemeter verbruik of opwek?
Als het ook opwek is kun kun je in de variable builder 2 pulsemeters laten optellen en dit weer in een aparte gauge weergeven.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Alle toevoegingen en veranderingen in het standaard dashboard kan je zelf ontwerpen met de dashBoard Builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
Sateetje1, ik ben zo vrij geweest om de openingspost te updaten met een verwijzing naar je prachtige werk:
Update 2015-05-20:
Nu beschikbaar via Sateetje1
Shield voor de Netduino Data Logging
Afbeeldingslocatie: http://www.fiat500f.nl/images/stories/www/netduino/shield%20v2%20-%20pcb%20complete%204.jpg
  • De shield bevat de volgende mogelijkheden:
  • 4 x S0 bus
  • 2 x 1-Wire bus
  • 1 x P1 interface (request via digitale uitgang of altijd hoog, in te stellen via jumper evenals inverteren van signaal)
  • 3 x I2C interface
  • 1 x COM-poort
  • 1 x Resetknop (aansluiting aanwezig voor externe resetknop)
  • Watchdog timer (aan en uit te zetten dmv een jumper)

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 21-05-2015 10:08 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Ziet er weer gelikt uit sateetje1
De "oude" vorige versie werk hier naar volle tevredenheid.

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De C library van Randy Simons is vertaald voor de Netduino. Dit om remote control devices van je KlikAanKlikUit, Elro, Action of Blokker via de Netduino te schakelen. Ik moet dit nog uittesten en bij positief resultaat in de DAL hatseflatsen. Eerst moet ik wat schakelaars kopen om te testen, die heb ik namelijk niet. Het euvel kan zijn dat de Netduino sneller of trager in reactie en verwerking is om de juiste code sequence door te zenden.

Zal dan ook buttons, schuifschakelaars etc aan de dashboard designer toevoegen zodat een ieder kan hatseflatsen met een dashboard en een telefoon APP schrijven is wel zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
En nu ook op de Codeplex pagina een vermelding Sateetje1 :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DjIAlr4oHJaUZ33IB6rgLwp2/thumb.png
https://dalue.codeplex.com/

Een vraagje Sateetje1, je meld dat je vier keer een I2C interface op je board hebt, maar ik zie er maar drie. Kijk ik er zo vreselijk overheen of heb je je vergist?

[ Voor 30% gewijzigd door Gé Brander op 20-05-2015 21:16 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Er is goed nieuws te melden, de Netwerk BUG is in de Netduino WIFI gone with the wind zeg maar.
Hij hangt niet meer indien het internet uitvalt maar geeft netjes een foutmelding. Als het internet herstelt gaat de Netduino verder zoals verwacht. Dit is voor mij althans toppie, nu kan de Netduino data overdracht snelheid naar maximum.

We zullen de software programma code verder uittesten met wat zwaardere testen zoals data overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Dat is heel fijn nieuws Willie!. Maarre... Je geniet toch nog wel een beetje van je vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ja Gé, ben weer terug in het land, Portugal was leuk maar een harde koude wind...ongelofelijk.
Tijdens het fietsen vielen sommige fietsers gewoon om, zo hard was de toch wel koude wind.
Terug in nl lag er een pakje voor me klaar......uit het verre America...dat vereist onderzoek.... >:)

De Netduino WIFI gedraagt zich anders dan de Netduino Plus2, heb toegezegd om alle veranderingen te documenteren en door te geven aan het verre America. 8)

Uiteraard verder vakantie in nl, vandaag fietsen en onderweg even langs de Action voor een setje klikaanklikuit schakelaars op te halen. Kijken of de nieuwe software werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Sateetje, je boardje ziet er professioneel uit zeg, heb het boardje al op het Netduino forum geplaatst. Als later een nieuw promo filmpje wordt gemaakt krijg jij ook zendtijd zeg maar, uiteraard alleen met jou goedvinden. Wachten is op Windows 10 en de Microsoft netMF update, gevolgd door meerdere nieuwe telefoon APPs (uitgesplitst in criteria) en dan de promo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
433MHz support in DAL zo wordt de hardware aangeroepen, nu testen:

Eerste poging, onstabiel dus onbetrouwbaar, soms wel soms niet aan/uit.
Ik denk dat ik de verkeerde hardware heb ingekocht.

[ Voor 102% gewijzigd door Willie Wortel op 25-05-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo Willie,
Dat denk ik niet, want het is normaal dat deze apparaten niet direct ofwel altijd reageren.
Dit heeft namelijk meestal met de drukke RF-band te maken.
Wat er meestal wel gedaan wordt is dat ze het commando 2 á 3 keer achter elkaar versturen om dit te kunnen tackelen. ( maar is géén garantie dat het daad werkelijk gereageert heeft ).
Om deze reden kiezen ze meestal voor de duurdere variant n.l. de Z-wave.
Maar helaas is ook deze niet zo waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Kaboutertje, ik vermoedde al zoiets. Zal eerst de software nog eens nakijken en of er nieuwere op het web aanwezig is. Dat is ook wat ik leuk vind aan het schrijven van software, het uitvogelen hoe en wat zeg maar. Maar ik weet dat het wel goed komt.

Ik kan ook wel uitleggen waarom het niet altijd goed gaat zeg maar, maar daar heeft nog niemand aan gedacht. Het is echt een software fout.

de programma code kan er zo uitzien, de periodusec = in micro seconden.

Zo is de code geport:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
dWrite.Write(true);
wait(periodusec);
dWrite.Write(false);
wait(periodusec * 3);
dWrite.Write(true);
wait(periodusec * 3);
dWrite.Write(false);
wait(periodusec);

dit is meer zuiver in ticks (alles wordt altijd berekend in ticks):
C#:
1
2
3
4
5
private void Wait(int periodusec)
        {
            long _ticks = Utility.GetMachineTime().Ticks + periodusec;
            while (_ticks > Utility.GetMachineTime().Ticks) ;
        }

[ Voor 80% gewijzigd door Willie Wortel op 30-05-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voorlopig heb ik het geheel aan de praat, met 1x zenden. 8)

test Action stekkerdoos schakelaars, 3 voor 10 euro. 100x aan/uit 100% score, niet 1x gefaald.
test woonkamer~zolder (2e verdieping, vloer beton) is een ander verhaal, daar moet meerdere malen verzonden worden maar toch nog 2 op de 3 positief met 1x zenden.
Kijken hoe het is met een micro antenne en/of verhoging voltage (is nu 5v)

Een additionele antenne is voldoende, bij de test zolder~woonkamer, 100% score.

Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4dtp6zTMBsi78cy6phocyMBp/full.jpg

[ Voor 107% gewijzigd door Willie Wortel op 26-05-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nu dit geprogrammeerd is (zelf ben ik uitermate tevreden, dit zegt toch wel wat) wordt de dashboard designer uitgebreid met buttons en status van de stekkerdoos schakelaars. Ook wordt de Options builder uitgebreid met eenvoudige menu's zodat alles makkelijk kan worden geconfigureerd zonder fratsen.

Bij mij komen de relays te vervallen, ik vind dit te gevaarlijk en te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:54:
Nu dit geprogrammeerd is (zelf ben ik uitermate tevreden, dit zegt toch wel wat) wordt de dashboard designer uitgebreid met buttons en status van de stekkerdoos schakelaars. Ook wordt de Options builder uitgebreid met eenvoudige menu's zodat alles makkelijk kan worden geconfigureerd zonder fratsen.

Bij mij komen de relays te vervallen, ik vind dit te gevaarlijk en te beperkt.
Dit is inderdaad een veel betere oplossing dan relais. Mensen kopen sneller een KAKU stekker dan dat ze gaan lopen rommelen met relais die ze niet snappen.

Maar je bent top bezig Willie! Hier worden we blij van :)

Wat voor zender heb je hiervoor gebruikt? Dan kan ik die alvast bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 27-05-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
ha Gé 433MHz support,

de antenne, of je die nodig hebt is Pi * X >:)
http://www.ebay.com/itm/1...ain_0&hash=item564dd7cb53

de zender 5stuks maar je hebt er maar 1 nodig, 4 in de voorraad:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

de ontvangers die erbij zitten kunnen we later altijd nog programmeren, weet zeker dat de ideetjes later wel los komen maar dan heb je ze alvast, ook voor in de voorraad kast.

de remote433MHz support DLL zit in DAL VisualBasic ingebakken, de programma code is niet te wijzigen omdat dit in c# is geschreven en ik geen zin heb om het naar VB te porten. Daar heb je als gebruiker geen weet van maar toch even ter info.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/y7PldJ19E7irPxwnw6duCscJ/thumb.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 28-05-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik wil de Lidl silvercrest stekkerdoos schakelaars ook in de remote verzameling. Is hiervoor programma code in omloop zover iemand weet ( die ik kan omzetten naar c# / VB )? Misschien dat iemand dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:42
Willie,

Ik heb de Lidl silvercrest schakelaars hier ook liggen. Het zou erg mooi zijn om ze te automatiseren. Zelf heb ik gekeken naar de volgende worstelingen
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=67909

http://www.princetronics....arduino-433-mhz-receiver/

De tijd ontbreek mij helaas om veel te onderzoeken.

Dank voor al het werk en de resultaten tot nu. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
In de spaarzame tijd die ik beschikbaar had eens een beginnetje gemaakt om de tablet eens te voorzien van het dashBoard. Zie foto met mijn eerste probeersels:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88720160/Solar/IMG_0773.JPG

Nu heb ik natuurlijk weer een paar vragen:
  1. Naast de actuele info, zoals het plaatje op de foto, wil ik ook historische info en statistieken op een andere pagina weergeven. Echter, hij geeft dat niet weer. Ik zie alleen een blanke pagina. In de Widget Simulator zie ik wel voorbeeld grafieken. In de ND staan de SID en API ingevuld, maar die is toch alleen voor de upload naar PVoutput (wat overigens gewoon tadeloos werkt)? Hoe weet het dasboard dan waar die bij PVoutput z'n data op moet halen? Of gebruikt die daar de SID en API voor die in de ND staan?
  2. Kan ik binnen het dashboard ook data ophalen die op de SD-kaart staat? Ik zie daar geen optie vor. Of kijk ik er straf overheen...?
Iets heel anders: Ter inspiratie is het misschien is het wel wat om hier wat voorbeelden te publiceren. Met de bijbehorende datacontainer. Hoeven we niet het wiel opnieuw uit te vinden en doen we leuke ideeën op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Aegle, om de data die je dashBoard op moet halen van pvOutput moet je je SID en key invullen in je dashBoard.js bestand in je root map.

het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1el1a0JO05fQ4odhNaKVJ0An/full.jpg

voor verschillende pagina's moet je wel meerdere page body's aanmaken met de designer, en je PVOutput body's naar die pagina laten verwijzen door page op bv 1 te zetten.

dus maak een extra page body aan page 1, maak een pvoutput hours body aan ook met page 1.
add streams voor de PVOutput body en dashboard.js ingevuld met je sid en api , that will do.........

EN je moet dan wel dashBoardPVOutput.html gebruiken. Deze pagina ondersteund PVOutput, de andere dashBoard.html NIET.

Als de nieuwe Netduino core software vrijgegeven wordt dan kunnen we kijken wat we met de sd kaart data kunnen hatseflatsen. Er wordt druk geprogrammeerd aan de core software.

Er zijn voor de mini tablet houdertjes te koop voor 1 euro om je tablet netjes neer te zetten,

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d4nJ62pDaEuC965M4wMWBOJ0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3r7ZPlDNTLUj4dGmkgnLFX8h/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Willie Wortel op 28-05-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
JNSchouten schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:49:
Willie,

Ik heb de Lidl silvercrest schakelaars hier ook liggen. Het zou erg mooi zijn om ze te automatiseren. Zelf heb ik gekeken naar de volgende worstelingen
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=67909

http://www.princetronics....arduino-433-mhz-receiver/

De tijd ontbreek mij helaas om veel te onderzoeken.

Dank voor al het werk en de resultaten tot nu. _/-\o_
Nou ik ben ook even bezig geweest en heb een Arduino programmatje ge-port (herschreven naar c#), echter zonder succes.
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=202556.0

Of ik heb een programmeer fout gemaakt, die ik niet zie OF de binaire codes voor de stekkerdozen zijn niet juist. Ik heb echt heel veel opties bekeken maar geen sjoege nakkie niks.

Ik wil de programma code hier wel plaatsen zodat een ander er naar kan kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Willie Wortel op 28-05-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Willie Wortel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:26:
Aegle, om de data die je dashBoard op moet halen van pvOutput moet je je SID en key invullen in je dashBoard.js bestand in je root map.

het ziet er zo uit:

[afbeelding]

voor verschillende pagina's moet je wel meerdere page body's aanmaken met de designer, en je PVOutput body's naar die pagina laten verwijzen door page op bv 1 te zetten.

dus maak een extra page body aan page 1, maak een pvoutput hours body aan ook met page 1.
add streams voor de PVOutput body en dashboard.js ingevuld met je sid en api , that will do.........

EN je moet dan wel dashBoardPVOutput.html gebruiken. Deze pagina ondersteund PVOutput, de andere dashBoard.html NIET.

Als de nieuwe Netduino core software vrijgegeven wordt dan kunnen we kijken wat we met de sd kaart data kunnen hatseflatsen. Er wordt druk geprogrammeerd aan de core software.

Er zijn voor de mini tablet houdertjes te koop voor 1 euro om je tablet netjes neer te zetten,

[afbeelding]

[afbeelding]
Willy, bedankt voor je reactie.

SID en API zijn ingevuld. Heb het verkeerde dashboard gebruikt. Dat zal het wel zijn... |:( . Ga ik morgen ff testen.

Dat standaardje ga ik eens opzoeken. Da's handig!

Van die schakelaars heb ik (nog) geen kaas gegeten. Kan ik je helaas niet mee helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Een vraag aan mij... Noem 1 toepassing 433 support,........ een toepassing van draadloos KaKu (klikAanKlikUit) stekkerdoos 433 support in DAL.

Neem een ventilatortje uit een oude desktop pc. Neem een oude telefoon adapter. Verbind de output draden van de adapter met de ventilator, steek de stekker in de KaKu en hang de ventilator achter je zonnepanelen omvormer.

Programmeer DAL met omvormer_Temperatuur > 40 AndAlso PulseMeter > 0

Nu heb je een auto koeling die geluidloos werkt. Zo simpel kan het leven zijn.

de library die geport (herschreven van C naar C#) is in de Netduino geïnspireerd op : http://www.engineerathome...o+en+klik+aan+klik+uit/10

https://bitbucket.org/fuzzillogic/433mhzforarduino/wiki/Home

[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 29-05-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zal in de help doc uitgebreid uitleggen HowTo:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/U6lbSqaSEO1QPg287B01rckN/full.jpg
Hiermee zijn alle mogelijkheden te benutten en aan te sturen vanaf een telefoon App / web pagina alsook door je Netduino.

Lidl SilverCrest is nog niet ondersteund maar dat komt wel goed.

BTW de nieuwe modellen Action stekkerdozen hebben het KaKu ondersteunde protocol.

zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/otqm0mUJltMyrBl0ANLZaEXQ/full.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Willie Wortel op 30-05-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Yes, Yes de Lidl SilverCrest stekkerdoos is functioneel. 8)7 8)7 8)7 8)7

Het was een programmeerfout. Soms kijk je er overheen maar ik ben blij toe dat het nu functioneel is, kan het gewoon niet hebben als iets niet wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Echt heel gaaf dat je dat er nu in heb gemaakt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ha Gé, ja dat hebben we goed gedaan.

Maar als ik nu de stekkerdoos heb aan of uitgezet met de Netduino via programma code of telefoon App, hoe weet ik nu of dit ook werkelijk gelukt is.? Is daar ook wat voor? Iets van signaal is ontvangen response? weet ik veel. Zodat er ook een status aanwezig is. Kan het wel via een log bijhouden van laatst verzonden signaal.......... ??

[ Voor 17% gewijzigd door Willie Wortel op 30-05-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:51:
Ha Gé, ja dat hebben we goed gedaan.

Maar als ik nu de stekkerdoos heb aan of uitgezet met de Netduino via programma code of telefoon App, hoe weet ik nu of dit ook werkelijk gelukt is.? Is daar ook wat voor? Iets van signaal is ontvangen response? weet ik veel. Zodat er ook een status aanwezig is. Kan het wel via een log bijhouden van laatst verzonden signaal.......... ??
Dat weet ik niet. Goede vraag. Ik ga even op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
Willie, met 433mhz is alleen zenden mogelijk en moet je er vanuit gaan dat er geschakeld is. met 868mhz is er een zend en ontvangst mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
junr schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:57:
Willie, met 433mhz is alleen zenden mogelijk en moet je er vanuit gaan dat er geschakeld is. met 868mhz is er een zend en ontvangst mogelijkheid.
En KlikAanKlikUit zend geen status terug als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
junr schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:57:
Maar daar hebben we ook ontvangers (receiver) voor ingekocht? Was van mening dat de "wat duurdere" stekkerdozen ook wel een signaal terug stuurden.

kijk maar de receiver:
http://www.dx.com/p/433mh...tm_campaign=#.VWnwRmPCR9A

Nou dan zijn we snel klaar. >:) Kan de 433MHZ remote support in de DAL source code gehatseflatst worden.

Kan een ieder gaan stoeien met remote. Toevoegingen kunnen er eenvoudig in gehatseflatst worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Willie Wortel op 30-05-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
in de DAL programma code:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZTAkJHFxnshcPzHkpFTCgQlJ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Willy terug koppeling geven de kaku's (Klik Aan Klik Uit) niet dat doet de z-wave wel maar deze zijn daardoor ook stukken duurder.
Dit geld zowel voor 433 als 868 protocol.
daarom zijn die apparaten ook "goedkoper"
somige contacten hebben wel een aan/uit functie, maar geen terug koppeling van status verandering.
Daarom sturen ze meestal ook een paar keer dezelfde aan of uit commando,, met de hoop dat de ontvanger dit ook ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Kaboutertje, oké duidelijk.

dan is de oplossing dat de gebruiker het aantal herhalingen van zenden signaal kan bepalen bij het aanmaken in de Options.html opstart string builder. (om zeker te zijn dat eea gelukt is)
En in een log bijhouden van laatst verzonden signaal naar welke stekkerdoos en datum/tijd verzenden.

We kunnen als dit goed werkt ook een receiver in de code inbouwen en die koppelen aan nog nader te schrijven/aanwezige functies. Zo kan je dan met een, bij de stekkerdozen geleverde, afstandsbediening schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Fout in programma code van de trappelversie, nieuwe code zit in uiteindelijke versie.

[ Voor 104% gewijzigd door Willie Wortel op 17-06-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zelfde progamma code in het MSP project met de ontwerp fout, verbetering zit in origineel.

[ Voor 100% gewijzigd door Willie Wortel op 17-06-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Hier is een voorbeeld met remote433 in de options pagina:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LXCYU69xiVG5RmEBKsdbcwt7/medium.jpg

de rode draad hier is de ID definition, als je eenmaal alle variabelen hebt ingesteld kan je met ID Definition (onafhankelijk van de Time en Comparison filter), de stekkerdozen bedienen met je web pagina en/of commandline.

Dus...je kan in je designer straks buttons aanmaken en deze buttons verzenden de ID Definition naar je Netduino, of als voorbeeld in je webpagina commandline IP:Port/Remote:LichtBijTV:ON

Als alles geprogrammeerd is zal er ook een uitgebreide handleiding aanwezig zijn. Omdat DAL opensource is kan je er later naar hartenlust zelf in hatseflatsen.

Test resumé me mee: de Action stekkerdozen werken naar behoren en er kunnen meer dozen geschakeld worden als de Lidl SilverCrest dozen die alleen A...E (5 stuks) aankunnen.
De Lidl dozen hebben echter mijn voorkeur omdat het een hoger wattage aankan (Action 1150w, Lidl 3600w) en bij de Lidl dozen kan de afstandsbediening ook gebruikt worden naast de Netduino wat bij de Action dozen niet kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 01-06-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Aegle schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:58:

Iets heel anders: Ter inspiratie is het misschien is het wel wat om hier wat voorbeelden te publiceren. Met de bijbehorende datacontainer. Hoeven we niet het wiel opnieuw uit te vinden en doen we leuke ideeën op.
Ik heb genoeg geavanceerde voorbeelden maar waar moeten die geplaatst worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Reactie van KlikAanKlikUit helpdesk over het terugkoppeling vraagstuk:
Op dit moment is ons systeem nog een 1-weg systeem. Wij zijn wel bezig met het ontwikkelen van een 2-weg systeem. Deze verwachten wij het einde van het jaar op de markt te brengen. Onze oudere systemen zullen daar ook op blijven werken alleen deze zullen dan geen terugkoppeling kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De 433MHz support zit in DAL geprogrammeerd, nu nog uitgebreid uittesten.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Public Sub remoteSend(r As strcRemote433MHz, onOff As Boolean, repeat As Integer)

functions.WritePin(r.PinOnWrite, True)

Dim saveExclusive As Boolean = blnExclusiveAction
    blnExclusiveAction = True

Select Case r.Protocol
        Case Protocol.KlikAanKlikUit
            Dim KaKu As New remote433MHz.KaKuSwitch(r.dPin)
            For a As Integer = 0 To repeat
                KaKu.sendSignal(r.Device, r.SystemCode, onOff)
            Next
            KaKu.pinDispose()
        Case Protocol.LidlSilverCrest
            Dim silverCrest As New remote433MHz.SilverCrestSwitch(r.dPin)
                silverCrest.sendToPlug(r.Device, onOff)
            Next
            silverCrest.pinDispose()
        Case Protocol.Blokker
            Dim blokker As New remote433MHz.BlokkerSwitch(r.dPin)
                blokker.sendSignal(r.SystemCode, onOff)
            Next
            blokker.pinDispose()
        Case Protocol.Elro
            Dim elro As New remote433MHz.ElroSwitch(r.dPin)
                elro.sendSignal(r.SystemCode, r.Device, onOff)
            Next
            elro.pinDispose()
        Case Protocol.ActionOldModels
            Dim action As New remote433MHz.ActionSwitch(r.dPin)
                action.sendSignal(r.SystemCode, r.Device, onOff)
            Next
            action.pinDispose()
    End Select

blnExclusiveAction = saveExclusive

functions.WritePin(r.PinOnWrite, False)
End Sub    End Sub

zo simpel kan het leven zijn. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 04-06-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Er is een nieuwe structure toegevoegd voor de remote433MHz zodat historische info gelogd is zoals datetime laatst verzonden en welk signaal verzonden is. Dit is nodig voor je dashBoard info op je web pagina of in je telefoon App.

de programma code is in versie 3.8 toegevoegd.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Public Structure strcRemote433MHz
    Dim ID As Integer
    Dim dPin As Cpu.Pin
    Dim Protocol As Protocol
    Dim SystemCode As UShort
    Dim Device As SByte
    Dim Repeat As Integer
    Dim PinOnWrite As strcPinOnWrite
    Dim TimeFilterID As Integer
    Dim CompareFilterID As Integer
    Dim Definition As String
    Dim Operate As Boolean
    Dim overruleByWebCommand As String
    Dim onOff As Boolean
    Dim lastSignal As DateTime
End Structure

KLIK:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/T5r8sH5nPfOVHQp5228ZiXcs/medium.jpg

de 433MHz support is geschreven in C# en als .DLL in DAL aanwezig in subdir Library431.
De sourcecode is toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6720HVqoeWy5vkBUd1mRz1Wv/full.jpg

De history van de Remote433MHz Definition (naam van device) , Status (aan/uit), en DatumTijd worden weggeschreven op sdKaart zodat na een reset deze weer kunnen worden opgehaald.
En niet geheel onbelangrijk, nu kan je de status van de devices opvragen met je dashboard.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
'hier lees je de status uit vanaf je micro SD kaart van de Netduino
If Directory.Exists("\SD\") AndAlso File.Exists(cnstRemote433MHzHistory) Then
   Using sr As New StreamReader(cnstRemote433MHzHistory)
      Return (ResponseHeader & sr.ReadToEnd.ToString())
   End Using
End If

Zo krijg je en robuust betrouwbaar systeem wat eenvoudig uitgebreid kan worden. Zal van de week eens een demo geven met het dashboard of telefoon App. Maar nu eerst fietsen. >:)

Een device kan bijvoorbeeld een stekkerdoos zijn en Definition is de naam/omschrijving van dat device. 8)

[ Voor 75% gewijzigd door Willie Wortel op 17-06-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
Willie,

Je hebt jezelf overtroffen!!! de mogelijkheden worden nu echt eindeloos.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nieuw in DAL, buttons. Er is geen button die je niet kan ontwerpen met de dashBoard designer.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3wWac3sHA8VC889SycJ6Yp1g/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VOOamc9Z8e6KXPDGARuTYIaN/full.jpg

Hier heb ik een kleine demo hoe je een button maakt. werkelijk alles is optioneel en aan te passen, wel images/geen images, wel LED/geen LED etc..

Als je nu icons gaat zoeken voor je buttons, probeer dan zoveel mogelijk VECTOR plaatjes te krijgen. Ik zoek in Google altijd met de volgende zoek criteria: light bulb vector png
De PNG gebruik ik omdat ik niet wil dat er ook een achtergrond wordt weergegeven van het plaatje. waarom Vector, omdat er dan geen vervorming optreed bij verandering van afmeting.

button Tekst kan op meerdere regels en alle opmaak is toegestaan.
In dit voorbeeld <br/> (volgende regel in HTML)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dYO0fUIvrJnqndjPUBqh8QOi/full.jpg

ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8FvMfcOCnABLLAjJt38d9NZf/full.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Willie Wortel op 11-06-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De LastMessage wordt erin geprogrammeerd waarbij je geheel vrij bent elk tijd datum format in elk lettertype op elke positie op je dashBoard te hatseflatsen.

Het werkt als volgt: FormatString : N-d-F = Zondag-31-December

hier de format tabel:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XuqW9IZMIdl03DGLh2Lyf8ht/medium.jpg

Het wordt in de designer uiteraard realTime neergezet zodat je direct het resultaat kan zien.

de vertaal tabel is ook terug te vinden in DAL help
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eGSAJmBF50N2Lz3VT2T9L1MY/medium.jpg

NB De Maanden en dagen worden op het dashboard weer gegeven in de ingestelde (cliënt computer) taal, bij mij Nederlands.

--------------------------
Bij het klikken op een Remote433MHz button is het nodig om het Netduino password mee te geven.
Dit kan permanent ingegeven worden door in je bestandje NetduinoConfig.js (root dir) in de functie NetduinoPassword je password te plaatsen.
zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OjbCAb54BG8h4qB9jtwTSngf/full.jpg

Is er geen password ingevuld dan moet het password ingegeven worden als je op de Remote Button klikt.
Een venster opent zich op de button met het verzoek een password in te geven.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YMSrdT9yYo5TdSm25obNU5b5/full.jpg
Dit password heeft de levensduur van een sessie.

is het password niet correct, krijg je deze melding en popt het password window opnieuw op.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VZJaxWQxtXi2bYLLJRfD1KXN/full.jpg

bij succes krijge je deze melding als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rjkJPqDqoOxM6EdEYGR9jMoF/full.jpg
de meldingen komen van de Netduino.

De button zal nu de status automatisch veranderen op je scherm.
De LastMessage wordt nu aangepast.

[ Voor 64% gewijzigd door Willie Wortel op 12-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Hier een demo van de 433MHz support buttons in bedrijf.

Er kan met de buttons AAN, UIT, TOGGLE en STATUS worden verzonden. De Netduino geeft netjes antwoord op de verzoeken.

De buttons mag je verder zelf ontwerpen. In het voorbeeld zit nog niet de LastMessage in verwerkt, deze is nog niet klaar.

NB: als je de TOGGLE button langer dan 3 seconden indrukt wordt hetzelfde signaal verzonden. Dus als je button op OFF staat wordt OFF opnieuw verzonden. Zo hoef je maar 1 button te gebruiken ipv de AAN en UIT buttons.
Je weet wanneer hetzelfde signaal verzonden wordt omdat de button borderlijn met 2 pixels dikker wordt getekend, dit is meer dan duidelijk zichtbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 15-06-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De LastMessage zit er bijna in geprogrammeerd.

Hier een extreem voorbeeld, maar alle lettertypes, grootte, kleur en volgorde is mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DnDAGEHcL1flKxgQjId7Rt7E/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/38Rbuz3boDTsswkOLWBcasjy/full.jpg

Hoe eea werkt zal ik tzt uitleggen maar het werkt echt astonishing.

Zo een opmaak is mogelijk:
JavaScript:
1
 "last update {<10 #FF0000>l} {<20 #00FF3B> d} {<30 #008CFF> F} {<16 #FFF200>Y} {<40 #00FFDD>G}:{<12 #ED9068>i}:{s}"

Het lijkt acacadabra maar er zit een logica in en met een beetje uitleg en de vertaal tabel die ik eerder heb gepubliceerd voor de dateTime format is het appeltje eitje. Met DAL halen we het uiterste uit de Netduino. Zo eenvoudig kan het leven zijn 8) .

JavaScript:
1
LastMessage :  laatst gezien: {D d F Y}   tijd: {G:i:s}

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Fuxp73UQc1HXHqqguLOIS6a5/full.jpg

Indien er tekst of kleur/fontsize opmaak wordt gebruikt in de lastMessage moet de dateTime Format chars tussen { } worden geplaatst.

Indien er kleur/fontsize opmaak wordt gebruikt dan moet dit tussen < > worden geplaatst met een spatie als scheiding teken. De fontSize is alleen numeriek (0~9), de kleur moet vooraf gegaan worden door een # teken.

Voorbeelden:
{ <20> d-D } fontsize = 20 (dateTime d-D = 31 MA)
{ <#AF5311> d-D } color = #AF5311
{ <#AF5311 20> d-D } color = #AF5311 fontSize = 20
{ <20 #AF5311> d-D } fontSize = 20 color = #AF5311

De kleur haal je uit de ColorPicker Window met copy paste: 8)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/F4j0zcy84zVHq2Y0G2eQBQCb/full.jpg

NB de opmaak geldt alleen voor de dateTime format TUSSEN de accolades {} Dus alles VOOR en NA de {} blijft ongewijzigd.!

Resumé méé:
De { } gebruik je als er ook TEKST wordt gebruikt OF/EN je de dateTime format van een andere opmaak wilt voorzien, dan gebruik je OOK de < > tekens.

[ Voor 116% gewijzigd door Willie Wortel op 17-06-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het is nu testen , testen en nog eens testen.... of alles naar behoren werkt. Maar het ziet er veelbelovend uit.

Hier het laatste voorbeeld met de lastMessage en TOGGLE buttons in zijn simpelste vorm.

TOGGLE Button = 3 seconden vasthouden = zelfde status van de Button verzenden (ON ~OFF)

[ Voor 49% gewijzigd door Willie Wortel op 16-06-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Tweakers met een Windows Phone kunnen later na release Win 10 de dashBoard designer gebruiken om je phoneApp dashboard te ontwerpen, deze wordt (is al) 100% compatible gemaakt. Het is dus een gloednieuwe App. Je oude App kan je gewoon blijven gebruiken.

Mijn inzicht in HTML5 is wat verbeterd zeg maar. >:)

De opstart string voor je App kan je met de designer naar de micro sd kaart van je Netduino verzenden. De telefoon App kan deze file downloaden van de Netduino. De dashBoard designer in de Options.html komt hiermee te vervallen (en wordt verwijderd), het zijn dus 2 verschillende programma onderdelen

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XhZ5kTN8wueHGoFN6x5Pgpq0/full.jpg

In de telefoon App kan je de bestandsnaam invullen om zo de configuratie string in te laden.
Hierdoor is het mogelijk om verschillende configuraties in je Telefoon APP te laden.
De Netduino wordt hierbij dus als file server gebruikt, het moet wel simpel blijven.

Microsoft staat niet toe dat je als gebruiker toegang krijgt tot public gedeeltes van de telefoon sd kaart. Anders zou een App alle data van je telefoon kunnen doorsturen naar X zoals WhatsApp data.
Daarom moet de data ingeladen worden via een file server.

[ Voor 33% gewijzigd door Willie Wortel op 19-06-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het was ook tijd om de Netduino web server onder handen te nemen, met de kennis van nu ( HTML5 ) kon er veel verbeterd worden aan alle programma code, eenvoudiger om te lezen, sneller en krachtiger. Er is ook een verbeterde response ingebouwd die meer netwerk fouten detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:22:
Het was ook tijd om de Netduino web server onder handen te nemen, met de kennis van nu ( HTML5 ) kon er veel verbeterd worden aan alle programma code, eenvoudiger om te lezen, sneller en krachtiger. Er is ook een verbeterde response ingebouwd die meer netwerk fouten detecteert.
Het beloofd een mooie grote update te worden Willie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De SilverCrest 433MHz programma code is aangepast zodat je deze tegelijk kan gebruiken met de afstandsbediening EN het dashBoard en/of timer/conditions van je Netduino.

HowTo:
Programmeer eerst de stekkerdoos met je RF afstandsbediening zodat deze normaal functioneert. Klik aan, Klik uit.

Druk daarna opnieuw op de "learn" toets van je stekkerdoos, deze gaat knipperen. Zend nu het ON signaal van de Button die je wilt gebruiken naar de stekkerdoos. Nu zal de stekkerdoos zowel met de RF maar ook met anyDevice werken (dashboard of telefoon App)

Wil je de SilverCrest stekkerdoos resetten?, : Druk op de OFF toets, het groene lampje moet UIT zijn, hou nu de learn toets 6 seconden ingedrukt totdat deze snel gaat knipperen, nu is de stekkerdoos gereset.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4oPIRKVhp9SDIvSgacolmA7s/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 22-06-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je stekkerdozen van Lidl Silvercrest gebruikt met 433MHz support dan is het mogelijk om je dozen in 2 groepen te verdelen, zodoende heb je 8 verschillende mogelijkheden (A,B,C,D, Master) en groep 2 (A,B,C,D, Master) Dit alles is naast je RF afstandsbediening.

Door de SystemCode op 1 of 0 te zetten kan je een selectie maken onder welke groep het device valt:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SVXlyu0VcDRoWeyIVxaqTRNk/full.jpg

NB een andere invoer dan 0 of 1 wordt 0, dus alleen als 1 expliciet wordt ingegeven wordt dit doorgevoerd anders 0.

Moet zeggen het werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De command parser / webserver is op de schop.

Aan de command parser ( web server ) is een contentJSON toegevoegd.

Voorlopig is een JSON voor P1, PulseMeters en Temperatuur meters en Remote433MHz en BuildersVars beschikbaar eea kan eenvoudig uitgebreid worden. Alle vijf kunnen afzonderlijk of tesamen aangeroepen worden.

aanroep = contentJSON&P1 en/of PulseMeters en/of TemperatureMeters en/of Remote433MHz en/of BuildersVars met het & teken als scheidingsteken.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
xhr.open("GET", (URL + ":" + PORT + "/contentJSON&P1&PulseMeters&TemperatureMeters&Remote433MHz&BuildersVars&&&=") + Math.random().toString(), true);

//uitlezen

var response = JSON.parse(this.response);

for (var sensor in response) {

if (sensor == "P1") { // SmartMeter

//  response.P1.ConsumptionWattNow

for (var property in response[sensor]) {

console.log(sensor + "    " +  property + "   "+  response[sensor][property])

}
   }

else {  //PulseMeters en of TemperatureMeters en of Remote433MHz en of BuildersVars

for (var index in response[sensor]) {

//  response.PulseMeters[0].ID
          //  response.TemperatureMeters[0].CelsiusTemperature
          //  response.Remote433MHz[0].Definition

for (var property in response[sensor][index]) {

console.log(sensor + " ( " + index + " )  " +  property + "  " +  response[sensor][index][property])
          }
       }
    }
}

Bovenstaande code met mijn test Netduino komt dit eruit rollen...

P1 ConsumptionWattNow 0
P1 SolarDeliverTotal -2
P1 ElectraConsumedTotal -2
P1 SolarDeliverToday -2
P1 ElectraConsumedToday -2
P1 ElectraHigh -1
P1 ElectraLow -1
P1 SolarHigh -1
P1 SolarLow -1
P1 SolarDeliveryNow 0
P1 GasConsumedToday -1
P1 GasConsumedTotal -1
P1 CurrentElectricityTariff High
PulseMeters ( 0 ) ID -1
PulseMeters ( 0 ) WattageNow 0
PulseMeters ( 0 ) KWH 0
PulseMeters ( 0 ) Pulses 2321
TemperatureMeters ( 0 ) ID -1
TemperatureMeters ( 0 ) Celsius 0
remote433MHz ( 0 ) Definition KamerLamp
remote433MHz ( 0 ) Status On
remote433MHz ( 0 ) LastMessage 150624084347
BuildersVars ( 0 ) ID 1
BuildersVars ( 0 ) Value 34567

Heb je meer PulseMeters of TemperatuurMeters dan worden deze uiteraard ook in deze lijst zichtbaar.
bv: PulseMeters ( 1 ) ID 5 :*)

Nu heeft het gros hier geen boodschap aan maar er zijn gebruikers die met JSONs werken.
Er zijn genoeg voorbeelden aanwezig om zelf verder te hastsflatsen.

en dan roep je de JSON zo aan in JavaScript:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
var content = JSON.parse(this.response);

content["PulseMeters"][0]["WattageNow"]
content["PulseMeters"][0]["KWH"]
content["TemperatureMeters"][0]["Celsius"]
content["remote433MHz"][0]["Status"]
content["P1"]["ConsumptionWattNow"]
content["BuildersVars"][0]["Value"]

// of zo
content["TemperatureMeters"][0].Celsius
content["P1"].ConsumptionWattNow

// of zo
content.TemperatureMeters[0].Celsius
content.P1.ConsumptionWattNow

//of store in sub var.
var P1 = content["P1"];
P1.ConsumptionWattNow

var temperatuur = content["TemperatureMeters"][0] 
temperatuur.Celsius

En hier de JSON in praktijk in het standaard dashBoard INDEX.HTML

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
function NetduinoMain() {
    document.getElementById("CircleRead").style.backgroundColor = '#990033';

var URL = arrNetduinosOnline[0], PORT = arrNetduinosOnline[1];

var xhr = new XMLHttpRequest();
    xhr.open("GET", (URL + ":" + PORT + "/contentJSON&PulseMeters&P1&TemperatureMeters&&&=" + Math.random().toString()), true);

xhr.onload = function () {
        if (xhr.readyState === 4) {
            if (this.status == 200) {
                NetduinoMainParseContent(JSON.parse(this.response));
            }
        }
    }
    xhr.send(null);
}

function NetduinoMainParseContent(content) {

var SmartMeter = content["P1"];
    var PulseMeter = content["PulseMeters"][0];
    var TemperatureMeter = content["TemperatureMeters"][0];

varSolarWattNow.refresh(PulseMeter.WattageNow);

varSolarPanelsKWH.refresh(PulseMeter.KWH * 0.001);

varTemperature.refresh(TemperatureMeter.Celsius);

varSolarDeliverToday.refresh(SmartMeter.SolarDeliverToday);

varSolarDeliverTotal.refresh((SmartMeter.SolarDeliverTotal - arrsubtractHistoric[2]).toFixed(0));

varConsumptionWattNow.refresh(SmartMeter.ConsumptionWattNow);

varGasConsumedToday.refresh(SmartMeter.GasConsumedToday);

varGasConsumedTotal.refresh((SmartMeter.GasConsumedTotal - arrsubtractHistoric[1]).toFixed(0));

varElectraConsumedTotal.refresh((SmartMeter.ElectraConsumedTotal - arrsubtractHistoric[0]).toFixed(0));

varElectraConsumedToday.refresh(SmartMeter.ElectraConsumedToday);

setBackToGreen()
}

Omdat de oude liveData.HTML webpagina met CSV bestanden werkt is er programma code geschreven die oud met nieuw verbind zodat de nieuwe Netduino webserver ook hiervoor gebruikt kan worden.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
//convert JSON to CSV 

var responseJSON = JSON.parse(this.response);
var contentCSV = Port;
var ID = -1;

for (var sensor in responseJSON) {

if (sensor == "P1") {

for (var property in responseJSON[sensor]) {

// you can not log the ElectricityTariff on a chart

if (property != "CurrentElectricityTariff")
                contentCSV += "," + property;
        }
    }

else {  //PulseMeters, TemperatureMeters, Vars
        for (var index in responseJSON[sensor]) {

for (var property in responseJSON[sensor][index]) {

// the index is Not the ID of the sensor or buildersVar. 
                // the ID is given by the user in the Options.html page.
                // the index is the number of representation in the dropDownList

if (property == "ID")
                    ID = responseJSON[sensor][index][property];
                else
                    contentCSV += "," + sensor + "( " + ID + " )" + property;

}
        }
    }

Het is niet zozeer het programmeren, het zijn de ideeën hierachter, daar hoef je geen Einstein voor te zijn. 8)

De versie 3.8 Remote werkt goed, klik uit, klik aan.....mijn halve huis is geautomatiseerd. >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Willie Wortel op 30-06-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
Willie,

is bovenstaande code al te gebruiken met de bestaande versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
junr schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:54:
Willie,

is bovenstaande code al te gebruiken met de bestaande versie?
Nee dat is een firmware update die nu geschreven is. De Netduino firmware 3.8 is gereed en is nu bij mij thuis aan het "proefdraaien" in het hoofdsysteem zeg maar, er moeten nog aanpassingen gedaan worden aan de oude web pagina's (compatible oud met nieuw) en testen is ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas

zonnebaas

De 433 mhz zender via ebay besteld +antenne en net ook maar een setje KAKU om na de vakantie of in de herfst weer eens op te pakken. Goed bezig Willie ik volg het met grote intresse. En zal ook de LIDL folders weer eens in de gaten houden :)

Voor 17.50 incl verzendkosten KAKU startset op de deurmat.

[ Voor 23% gewijzigd door zonnebaas op 27-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zonnebaas, verwacht dat het niet al te lang meer duurt voordat de programma code gereed en hopelijk zonder foutjes is. Beter iets langer en goed zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas

zonnebaas

Mooie aanbieding KAKU.
Verder geen probleem :) voorlopgig genoeg aan mijn hoofd in de herfst/ winter weer lekker aan het klooien.

[ Voor 13% gewijzigd door zonnebaas op 29-06-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De Remote 433MHz Status toegevoegd, IP:Port/status

Het is altijd makkelijk om even onder de motorkap te kijken. 8)
Uiteindelijk kan je alles in de status ingeven, genoeg om te hatseflatsen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R8qa7Hh8i6k9eI7mrBqLl3lv/full.jpg

Howto met een timer:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dM2PdPiMbngscWdEfEA9H64u/full.jpg

LastMessage: jaar-mnd-dag-uur-minuut-sec.

BTW: je mag meerdere Timers aanmaken met dezelfde ID om meerdere schakel momenten te creeren op 1 output.

Met de webbrowser aan/uit kan ook. wel eerst je pass ingeven.
IP:PORT/Remote:DEFINITION:NEWstatus (ON of OFF)
http://192.168.1.62:65432/Remote:NetduinoULA:ON

[ Voor 30% gewijzigd door Willie Wortel op 01-07-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Nieuw:
http://forums.netduino.co...v100-for-netduino-plus-2/

Volgens mij heeft Willie hier en behoorlijke bijdrage aan geleverd in de vorm van bug hunten... Klopt dat Willie?

[ Voor 36% gewijzigd door Gé Brander op 03-07-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zou de nieuwe Netduino.IP 1.0 niet gebruiken, de webserver command parser is niet bruikbaar dan.

status toegevoegd aan lastMessage, moet ik het wel goed opschrijven :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ggu1keyOKS0FvRzQv3KRwN5U/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OZ3WvovLDbTGQ3AdIQClEYuk/full.jpg

Je kan dus zelf ook eea personaliseren in de sourcecode:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
// lastMessage patterns translation

var isON, s;

if (((navigator.language) ? navigator.language : navigator.userLanguage) == "nl-NL") {
        Date.shortMonths = ['Jan', 'Feb', 'Mrt', 'Apr', 'Mei', 'Jun', 'Jul', 'Aug', 'Sep', 'Oct', 'Nov', 'Dec'];
        Date.longMonths = ['Januari', 'Februari', 'Maart', 'April', 'Mei', 'Juni', 'Juli', 'Augustus', 'September', 'October', 'November', 'December'];
        Date.shortDays = ['zo', 'ma', 'di', 'wo', 'do', 'vr', 'za'];
        Date.longDays = ['Zondag', 'Maandag', 'Dinsdag', 'Woensdag', 'Donderdag', 'Vrijdag', 'Zaterdag'];
        s = ['aan', 'uit'];

}
    else {
        Date.shortMonths = ['Jan', 'Feb', 'Mar', 'Apr', 'May', 'Jun', 'Jul', 'Aug', 'Sep', 'Oct', 'Nov', 'Dec'];
        Date.longMonths = ['January', 'February', 'March', 'April', 'May', 'June', 'July', 'August', 'September', 'October', 'November', 'December'];
        Date.shortDays = ['Sun', 'Mon', 'Tue', 'Wed', 'Thu', 'Fri', 'Sat'];
        Date.longDays = ['Sunday', 'Monday', 'Tuesday', 'Wednesday', 'Thursday', 'Friday', 'Saturday'];
        s = ['on', 'off']
    }

// defining patterns
    var replaceChars = {

// lastMessage status On or OFF
        x: function () { return (isON ? s[0] : s[1]) },
        X: function () { return (isON ? s[0].toUpperCase() : s[1].toUpperCase()) },

// Day
        d: function () { return (this.getDate() < 10 ? '0' : '') + this.getDate(); },
        D: function() { return Date.shortDays[this.getDay()]; },
        j: function() { return this.getDate(); },
        l: function() { return Date.longDays[this.getDay()]; },
        N: function() { return (this.getDay() == 0 ? 7 : this.getDay()); },
        S: function() { return (this.getDate() % 10 == 1 && this.getDate() != 11 ? 'st' : (this.getDate() % 10 == 2 && this.getDate() != 12 ? 'nd' : (this.getDate() % 10 == 3 && this.getDate() != 13 ? 'rd' : 'th'))); },
        w: function() { return this.getDay(); },
        z: function() { var d = new Date(this.getFullYear(),0,1); return Math.ceil((this - d) / 86400000); }, // Fixed now
        // Week
        W: function() {
blabla

[ Voor 243% gewijzigd door Willie Wortel op 10-07-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De nieuwe dashBoard telefoon App, 100% compatible met de nieuwe dashboard builder, nu ook met 433MHz support.

Opstart tijd 1 seconde dat is 1 oog knipper !

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/We72HysWkKfndFLLcKT8uk6s/full.jpg

de opstartstring van de designer (links) in de telefoon (rechts). En het werkt nog ook.....zo simpel kan het leven zijn. 8)

BTW, een geoefend oog ziet dat de tekst "status" niet dezelfde is, dat komt omdat de font gebruikt in de dashboard designer niet aanwezig is op de telefoon, deze is wel toe te voegen. Een standaard font wordt dan gebruikt. (gedefinieerd aan het begin van de telefoon programma code.)

Wat je in de pagina's laadt (en aanmaak in de dashBoard designer) is gebonden aan je eigen inventiviteit en creativiteit, dan kan je voor 1 keer eens niet de schuld aan de soft/hardware geven 8)

Ik heb hier even een demo video gemaakt van opstart en skip door pagina's en 433MHz support button klik. Het maakt verder niet uit wat je in de pagina's plaatst, dit is alleen maar een demo.

De lamp is verbonden met een remote stekkerdoos. Het blauwe led is een pinOnWrite op mijn control centre en wordt getriggerd als een 433MHz signaal wordt verzonden.

De opstarttijd van de telefoon APP is verwaarloosbaar omdat alles asynchroon wordt geladen.

Ik heb een enorme file (zo groot wordt de configuratie nooit) aangemaakt om het uploaden te testen
Het uploaden van data naar de sdCard VV zo is het eenvoudig om de data in je telefoon te downloaden.

En dit is alles wat je nodig hebt in je telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ySldmNk89RhSD5ogNdnrlc6Q/full.jpg

En zo worden al mijn pagina's:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WLKs4QhD5irKC3YrRJEz7waV/full.jpg

[ Voor 123% gewijzigd door Willie Wortel op 14-07-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Lees eerst dit voordat je besluit om te updaten.

Als je een Netduino gebruikt om alleen naar PVOutput te loggen kan je dit draadje weg klikken want dat kan evengoed met de oude software.

De nieuwe Telefoon APP met 433MHz support staat in de store als trappelversie, zonder de nieuwe software versie 3.8 is de APP echter onbruikbaar omdat de APP gevoed moet worden met een opstart string. De nieuwe software tijdelijk via een PM totdat we zeker weten dat alles juist functioneert en win 10 uit is.

De versie 3.8 is NIET compatible met eerder uitgebrachte software, je zal de Netduino opstart string geheel opnieuw moeten aanmaken met de Options.HTML web pagina.

De opstart string voor het nieuwe anyDevice dashBoard is bruikbaar maar dan moet deze wel eerst door de dashBoard builder gehaald worden. (copy paste...) Deze genereert een nieuwe bruikbare opstart string.

Gé Brander en ik hebben er veel werk aan gehad maar het eind resultaat mag er zijn. 8) Het is een super pareltje geworden met ongekende mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb een demo configuratie gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oTxXChS3gDj9zluCiWN0Rbj0/full.jpg

thumb:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r9vXYIyk7lGFYg0ovzZ3IBeS/medium.jpg

het voorbeeld is hier te downloaden:
http://we.tl/L9Y098oa1r

wat ik verder nog moet vertellen over een Phone APP:

De icoontjes zijn vooraf geladen in de telefoon toen je de APP uit de store downloadde, deze zijn niet te wijzigen. Op verzoek kan er toegevoegd worden.

Gebruik bij het ontwerpen van de Telefoon APP pagina's alleen de icoontjes uit de icons map:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vqmlghuNYiM06VyPWelsCw4C/full.jpg

deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/D7pDHC8R7minRUhaotpl1ahU/full.jpg

en verwijder in de dashboard designer de root map verwijzing van de filePicker
de Icoontjes bestandsnamen beginnen dus met ICONS/..........
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6mICIGI28dVFCgl86zxdtzQi/full.jpg

De telefoon APP is 100% compatible met de standaard dashBoard versie. Voor het ontwerpen van de pagina's en visualiseren gebruik je gewoon het dashboard en als je tevreden ben dan upload je de opstart string naar je sdCard van je Netduino. De telefoon APP kan dit bestand downloaden in je telefoon.

Stel voor het ontwerpen van de telefoon APP de Width en Height op 320 x 600 in:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ii2Qw0okaMJEaIS6aT2IAg4e/medium.jpg

Je mag het hele scala designer widgets gebruiken, echter niet uit de PVOutput tab, deze widgets zijn te zwaar en zodoende zou de laadtijd negatief beïnvloeden.

Als je meerdere pagina's ontwerpt, doe dit dan per pagina met 5 als interval, dus start met pagina 5 volgende pagina 10, volgende 15 etc. Het voordeel hiervan is dat je gemakkelijk pagina's kan invoegen.

Maak per keer 1 pagina aan en bewaar deze. Aan het eind voeg je alle pagina's bij elkaar, dit werkt het snelst en overzichtelijk.

Met deze techniek kan je dus eenvoudig pagina's toevoegen of wijzigen zoals in deze demo een pagina aan de bestaande toegevoegd.:

[ Voor 24% gewijzigd door Willie Wortel op 19-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
Damn Willie ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je met de dashBoard designer werkt dan valt het niet mee om widgets netjes gecentreerd te positioneren.

Nieuw in DAL, grid lines:

hier een demo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Ziet er weer gelikt uit, Willy!

Prangend vraagje:
Vandaag twee temperatuursensoren aangesloten. Daarvoor heb ik de Netduino even spanningsloos gemaakt.
Na het opnieuw opstarten is ie niet meer benaderbaar in mij netwerk! De router ziet hem wel. De UserLED fade langzaam aan en uit met een frequentie van ongeveer 1 seconde. Wordt dit door DAL-software gegenereerd? En zo ja, wat betekend dit? De rest button indrukken heeft ook geen effect.

Kan ik nog iets remote doen zonder de laptop aan de USB-poort te moeten hangen? In verband met een verbouwing is het vrij lastig om met de laptop bij de Netduino te komen. Er staan allemaal dozen voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Heb je de stroom ook al eraf gehad?
Opstartstring handmatig op sd-kaartje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Voeding is er af geweest. Sowieso al tijdens het aansluiten van de temperatuur sensoren. Na de spanning weer te hebben aangesloten, "knippert" de user-LED, zoals ik hiervoor al schreef. De router zag hem nog wel. Hij was ook te pingen. Ik heb hem daarna nog een paar keer spanningsloos gemaakt. Nu wordt ie ook al niet meer gezien in de router...

Ik ben wel heel benieuwd wat dat langzaam aan en uit gaan van de user LED betekent. Het lijkt me dat dat door de DAL applicatie wordt gegenereerd.

Om de PC er aan te hangen moet ik op zolder me eerst een weg graven door dozen en zooi. Door een verbouwing hebben we alles van de eerste verdieping op zolder gezet. Dus als het even kan hoop ik het zonder USB connectie op te kunnen lossen.

Sinds ik een paar maanden terug de nieuwste versie van DAL had geïnstalleerd is de Netduino twee keer onbedoeld spanningsloos geweest. Door de verbouwing had ik tot twee keer toe de verkeerde groep uitgeschakeld. Maar nadien is ie weer gewoon online gekomen.
Heeft tot nu toe tandeloos gewerkt. Nooit vastlopers gehad o.i.d.

De sartupstring staat toch op de kaart? Als ik in het configuratiescherm de startupstring van de ND download, verschijnt ie gewoon in het configuratiescherm.

Ik hoop dat iemand kan vertellen wat het vreemde gedrag van de user LED betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Eagle, een pulserend blauw led....ja dat weet ik. >:)

Dat is erin geschreven zodat je weet dat je een foute opstart string hebt ingeladen.

Op de sd kaart staat waar precies het fout is gegaan maar ik weet dat je 2 versies met elkaar hebt verwisseld.

Remedie, de juiste opstart string laden en de string van je sd kaart wissen.

Als 3.8.1 online staat moet je daarmee gaan werken, die is 1 lichtjaar beter dan 3.7

Spanningloos,....bij mij is de Netduino elke dag 2 minuten zonder spanning. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 21-07-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Willie Wortel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:38:
Eagle, een pulserend blauw led....ja dat weet ik. >:)

Dat is erin geschreven zodat je weet dat je een foute opstart string hebt ingeladen.

Op de sd kaart staat waar precies het fout is gegaan maar ik weet dat je 2 versies met elkaar hebt verwisseld.

Remedie, de juiste opstart string laden en de string van je sd kaart wissen.

Als 3.8.1 online staat moet je daarmee gaan werken, die is 1 lichtjaar beter dan 3.7

Spanningloos,....bij mij is de Netduino elke dag 2 minuten zonder spanning. 8)
Ik zal vanavond het kaartje er eens uittrekken. Met de verkeerde opstart string is blijkbaar ook de netwerk verbinding vernaggelt... Vanuit het netwerk is ie niet meer te benaderen.

Om de temperatuursensor toe te voegen heb ik de opstartstring gedownload. Vervolgens heb ik de temperatuursensor toegevoegd in de options en de string weer geüpload.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik die hele sessie met de vorige versie heb uitgevoerd 8)7 ...

Wordt vervolgd.

EDIT: Het vervolg...

Pfff. Spanning van de ND af, SD-kaartje verwijderd, kaartje in laptop, startup string verwijderd en kaartje teruggeplaatst in ND. Spanning terug en... Hij is weer zichtbaar in het netwerk :) !

Nieuwe startup geconfigureerd (handig, geen backup maken van een goede startup string.. 8)7 ) en...
Yeah! hij draait weer als vanouds. Nu met twee temperatuur sensoren erbij van Aliexpress voor een habbekrats :) .

Teruglezend in dit topic staat het pulserende LEDje overigens uitgebreid beschreven... :X .

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ...Dank, met name aan Willy... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

[ Voor 21% gewijzigd door Aegle op 22-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Button Shadow erin geprogrammeerd:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/l28ctaFlwZ6Os8LhoGCP4iS8/full.jpg

Ik programmeer alles erin wat ik nodig vind om een gelikte pagina te hatseflatsen op elk apparaat (anyDevice)

Als je veranderingen aan wilt brengen aan een widget maar de positie niet (per ongeluk) wil wijzigen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JSs58WpW5CqvnOw7VL9gnnNs/full.jpg

eenvoudig window Box and Lines met single corners en box shadow, nu ook met de pushButtons:

[ Voor 47% gewijzigd door Willie Wortel op 28-07-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nieuw in DAL Light Dependent Resistor (LDR) support.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6GZspVeotCPAwRl6yJLELJKo/full.jpg

HowTo:

Sluit een LDR zoals bovenstaand schema aan in de Netduino, De Analoge pins gebruiken (A0 ~A5)

Geef in de tab LDR aan hoe je de LDR hebt aangesloten. Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/acELP3kKZti969av2EfBH4MU/medium.jpg

Nu werkt de LDR hetzelfde als elk ander sensor zoals de slimme meter, pulsemeter of temperatuur meter. De LDR geeft een waarde terug tussen 0 (totaal duisternis) tot 1000 (fel licht van een lamp bovenop de sensor)

Je kan dus vergelijkingen bouwen om iets te schakelen bv in combi met 433MHz support en time filter.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wHZDoPKEiEMq0FOyCjGizE1M/full.jpg

Of versturen om te tweaken:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RqWcQHJhPdPk21r8vcEaMMSL/full.jpg

deze LDR's bedoel ik : http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item419551233e

Met NOW haal je de huidige waarde op van de LDR op:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gEDLkPZKMv2Lld6lf014uyw4/full.jpg

Je kan ook de id & waarde opvragen met de jsonParser:

JavaScript:
1
xhr.open("GET", (URL + ":" + PORT + "/contentJSON&P1&PulseMeters&LDResistors&TemperatureMeters&Remote433MHz&BuildersVars&&&=") + Math.random().toString(), true);

Om te fine tunen pak je gewoon de liveData erbij, zo simpel kan het leven zijn. >:)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3Nfw2mJgUfJfWI9Y51LPiwA9/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 29-07-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
En als laatste maar niet de minste PIR beweging melder (motion sensor) support.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vCZ5tx7NQx5PG0nxxqHJuCR3/full.jpg

deze sensor bedoel ik:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item19ed9ff7a4

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7x9veUQwv54mNb4hxIs1RIl5/full.jpg

Howto:

vul in het tab blad PIR motion sensor de gegevens in hoe je de sensor(s) op de Netduino hebt aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HKX52QBoecJs6HvHo43Gl7vr/medium.jpg

De duration is hoeveel seconden je de detection status wilt laten duren. Klik email aan om een email te verzenden naar X aantal ontvangers. Vul in het tabblad Miscellaneous de email gegevens van de ontvanger(s) in (punt komma gescheiden). Er wordt aanvullende info verstuurd zoals tijd en welke bewegingsmelder is getriggerd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aVIyxYKi5alwyWtqY8yQaUFQ/full.jpg

De PIR geeft hetzelfde weer als de temperatuur, pulse, slimme meter weer.
PIR ("0") value = 0 niets waargenomen.
PIR ("0") value = 1 persoon waargenomen
De duration is hoelang de waarde 1 blijft, daarna terug naar 0

De PIR werkt met een interrupt dus indien waargenomen wordt direct de value op 1 gezet en alle instellingen uitgevoerd zonder afhandeling vertraging. Dit is één van de voordelen van een Netduino.

in de Comparison filter builder PIR("0") = 1 die overal in het programma gebruikt kan worden dus ook de 433MHz support etc..... of verzenden naar een provider....zo simpel is het leven. >:)

En weet je wat........het werkt nog ook als een tierelier en de pushMail van Outlook en Gmail op mijn Windows Telefoon.....works like a charm. 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Willie Wortel op 31-07-2015 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb een TCRT5000 om een Watermeter uit te lezen besteld.

Zal daarvoor een nieuwe Class schrijven omdat de TCRT5000 andere instellingen vereist dan de pulseMeter om juist te werken. Denk dat deze nog in de nieuwe release meekan.

-------------------
de PIR Sensor kan je aan/uit schakelen met de Buttons zoals de 433MHz support.
Ook kan je de lastMessage gebruiken om te zien wanneer er een verandering is geweest.

Je kan ook de PIR sensor schakelen vanaf de webbrowser commandline:

IP:Port/pirsensor:Definition:command

http://192.168.1.62:65432/pirsensor:BOVENverdieping:ON
http://192.168.1.62:65432/pirsensor:LEESKAMER:OFF

even een PIR button op het dashBoard gehatseflatst.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nZ9NtHfhAefoVRpNKqeGEhsl/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 04-08-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hulde Willie dat je de watermeter er bij gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Dit is alleen van toepassing voor Tweakers die meer doen dan alleen data loggen met de DAL Netduino code.

Er zijn een aantal "breaking changes" doorgevoerd voor betere beveiliging tbv oa Telefoon APP (anyDevice).

Zo wordt er geen password meer naar de Netduino verzonden maar direkt weggeschreven naar de startupString, die je uiteraard wel moet wegschrijven.

Dit wegschrijven kan naar de sdKaart (file: "NetduinoConfig.ini") met "Save to Netduino", daarna kan je eventueel de opstart string controleren / bekijken met SwapFile.HTML Indien alles juist kan je de Netduino Resetten met "Reset Netduino" EEA gebeurd niet meer automatisch zodat je de maximale controle houdt.

Je kan ook de Opstart string direct in je programma code plaatsen, maar dan moet je met VS express naar de Netduino deployen.

De nieuwe programma code kan alleen nog "koud" opstarten, andere programma code is verwijderd. Het werkt soepeler en is overzichtelijker.

[ Voor 28% gewijzigd door Willie Wortel op 11-08-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je met remote433MHz support in combinatie met een LDResistor wil schakelen kan het zijn dat in het begin de licht intensiteit kan fluctueren (als voorbeeld eerst 190 en daarna 210), dan zou je licht aan en uit gaan. Dit is eenvoudig te ondervangen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YGBS9f29e43qZUJvMLxSGlVo/full.jpg

hier staat:
Als de licht sensor een waarde minder dan 200 aangeeft OF de Remote433(1) de waarde 1 (=aan) aangeeft return dan WAAR (anders NIET WAAR).

De lichtsensor zal omdat deze onder de 200 komt de lamp aan schakelen en de Remote van waarde 0 (uit) naar 1 (aan) veranderen. Als de lichtsensor boven de 200 komt (NIET WAAR) zal de lamp aanblijven omdat de Remote de waarde 1 terug geeft. (OF de LDR OF de Remote maakt WAAR met OrElse) Makkelijker kunnen we het niet maken. 8)

De ID (is NUMMERIEK) van de Remote haal je uit de "Protocol and config":
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/P86EYARlShBVXxx0CGbwwJFE/full.jpg

Is dit mooi of is dit mooi. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Willie Wortel op 10-08-2015 22:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Hier een bewegings melder in bedrijf:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K9UjuYYaWGBOTrYtoC4p3Odi/full.jpg

Het doorzichtige doosje is een oud boutjes en moeren doosje, de achterkant met FIX and FINISH bouwlijm aan de muur geplakt, in de voorkant een gaatje geboord voor de PIR en een ledje voor de PINonWRITE. Je kan dus de voorkant eraf trekken, dat zit niet vast. Een heeeeeeeeeeeeeel goedkoop alarm systeem / schakeling voor 1 euro. En het kan minstens evenveel als het meest professionele !. Met deze kan je alles schakelen en emailen. Wil je Twitter erin, kan ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
Heel mooi allemaal Willy! Ben benieuwd naar de laatste versie. Ik denk dat ik een bijdrage wil doen om te proberen SQL Server/MySQL logging in te bouwen. Dat is iets waar ik wel behoefte aan heb. Mooie rapportjes maken op basis van de data in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ha Gé, strak plan SQL Server/MySQL logging inbouwen. Ik denk dat je een aantal gebruikers blij mee maakt.

Dit is de nieuwe STATUS waarin de Motion detection en Remote433MHz support worden weergegeven.

Niet geheel onbelangrijk als je met je webbrowser een aanpassing wilt doen maar de definition vergeten ben. 8)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nwVHNFKzaWM8bgTNqYPedIyK/full.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Willie Wortel op 16-08-2015 08:08 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste