18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Heb het eerste plaatje voor de DaL release App store gemaakt. Wil een item zoiets van DaL komt vanuit de ruimte.

Het is wel zo dat het plaatsen van een APP 14,50 kost maar MSDN licentie houders alles gratis mogen plaatsen. Hier moet ik eerst een jaar over nadenken. Waarom zou ik voor een ander zijn plezier moeten gaan betalen. Vind het goed zo.
[ Voor 31% gewijzigd door Willie Wortel op 03-12-2014 13:13 ]
Doe nog maar even niet. Ik heb vast wel even tijd om het te plaatsen binnen twee weken maar nu nog even niet. Wacht nog maar even af. De telefoon App, de Netduino software en de Webpages moet de komende twee a drie weken wel ergens lukken. Verdere bijdragen zijn even niet echt te verwachten.Willie Wortel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:14:
Dan moeten jullie het voorlopig alleen met mij doen.![]()
Heb het eerste plaatje voor de DaL release App store gemaakt. Wil een item zoiets van DaL komt vanuit de ruimte.
[afbeelding]
Het is wel zo dat het plaatsen van een APP 14,50 kost maar MSDN licentie houders alles gratis mogen plaatsen. Hier moet ik eerst een jaar over nadenken. Waarom zou ik voor een ander zijn plezier moeten gaan betalen. Vind het goed zo.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Eind deze maand begin volgende maand komt pvOutput met een extended service wat we ook in de DaL Phone App willen inbouwen. De fundering is al gelegd zeg maar en is uniek in App land.
Hiermee is de DaL Phone App met stip de meest volledige App die ik heb gezien met tons of options. De web pagina's waren al een lichtjaar vooruit maar met dit speeltje is het voor mij als een kind in een snoepjes winkel.
wat leuk dat zelfs jij willie je nog af en toe kind kan voelen
Niet schieten is altijd mis ;)
[ Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 04-12-2014 08:39 ]
Pieter floris http://floris.cc/shop/nl/ had ze steeds niet, www.watterott.com/ is dan een goed alternatief.
Kon niet wachten gisteravond is het gelukt de HEX er in te hatse flashen met mfdeploy
Ik kan hem inmiddels benaderen via webpage en direct op IP:poort/wachtwoord in de browser.
Ook al hangt er nog geen sensor aan. De eerste stappen zijn gezet.
Binnenkort de printje van sateetje maar eens in elkaar solderen.
En even een 2 GB SD kaart ergens oppikken.
Wanneer wordt de versie met de Phone App vrijgegeven, ik zie dit nog niet in de 3.6 HEX versie dan wacht ik daar nog even op voor ik overga van de "oude"V1 netduino naar de nieuwe V3 met netduino Plus 2
Nogmaals geweldig project ik mis regelmatig een LIKE button
Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost
Dat gaat dit jaar niet meer lukken. Het wachten is op pvOutput die, op verzoek, met extra services komt voor de App.zonnebaas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:28:
Wanneer wordt de versie met de Phone App vrijgegeven, ik zie dit nog niet in de 3.6 HEX versie dan wacht ik daar nog even op voor ik overga van de "oude"V1 netduino naar de nieuwe V3 met netduino Plus 2
Nogmaals geweldig project ik mis regelmatig een LIKE button
Daarna moet alles er ook nog in geprogrammeerd worden alvorens het aan te kunnen beiden aan de App store. Nog afgezien of Gé tijd heeft om het in de App store te plaatsen.
Dit geeft mij wel extra lucht om alle programmeerwerk na te kijken op glitches.
Het signaal van de P1 nu gesplitst naar de oude Netduino plus en de nieuwe Netduino plus 2.
P1 Data komt keurig binnen ook de onwire sensor nu nog in de meterkast, werkt prima.
Maandag als er weer kWh worden opgewekt nog eens kijken of het S0 signaal ook te splitsen is.

Hierboven het printje van sateetje
Mooi project binnenkort ook maar eens een account bij mindergas aanmaken.
En eens door de uitgebreide menu's heen wandelen.
[ Voor 23% gewijzigd door zonnebaas op 05-12-2014 19:30 ]
Komende tijd lekker verder knutselen. Eens kijken of ik ude webinterface kan aaassen naar mijn behoeftes en alles eens netjes inbouwen en monteren.
Bedankt Zover Joop en Gé
O ja, is er al iets meer bekend over de PCB van Sateetje1...?
Bevat volgende mogelijkheden: P1 RJ11 (D2,3), 2x onewire (D9,10), 2x S0 (D11,12), Watchdog timer, I2C interface, 8x Digitale I/O voor aansturen van leds, relais en meer.
[ Voor 7% gewijzigd door zonnebaas op 05-12-2014 20:04 ]
EDIT:
Bedankt! daar heb ik hem besteld. En vandaag dus gekregenBob Hamers schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:05:
[...]
Kwam deze van de week tegen: http://www.marktplaats.nl...k-2gb-micro-sd-nieuw.html
[ Voor 53% gewijzigd door Aegle op 05-12-2014 21:00 ]
Ik wacht ook nog, maar het is niet eenvoudig om iets goeds te maken. Er komt een verbeterde versie. Sateetje1 is druk bezig met nog iemand dus nog even geduld. Liever iets goeds dan iets wat afgeraffeld is nietwaar?Aegle schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 20:57:
Ziet er goed uit! sateetje1 zou me berichten wanneer er nieuwe PCB's afkwamen. Maar ik heb nog niets vernomen. Misschien ben ik wel te ongeduldig...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De te selecteren velden zijn:
'DaysCount', 'EnergyGenerated', 'Efficiency', 'EnergyExported', 'EnergyUsed', 'PeakEnergyImport', 'Off.PeakEnergyImport', 'ShoulderEnergyImport', 'HiShoulderEnergyImport'

Het veld selectie en optie menu is voor alle Tabellen toegankelijk zodoende is elke combinatie mogelijk.

Het werkt echt eeeel goed, maand mixed:

Dit zijn de jaar totalen:
[ Voor 15% gewijzigd door Willie Wortel op 08-12-2014 14:39 ]
De PVOutput Compare Aggregate Maand en Jaar; (vergelijking maand/jaar totalen tussen 2 gegeven reeksen).

De totalen zijn identiek aan gelogde data naar PVOuput, dus de Opwek is in WATTS en niet in kWh (dus delen door 1000 of een denkbeeldige komma 3 plaatsen van rechts)
Dit is de jaar grafiek van 2012 en 2014. 2012 is een gebroken jaar.

Kijk maar naar het aantal logs (daysCount)
[ Voor 24% gewijzigd door Willie Wortel op 09-12-2014 13:08 ]
BTW, de telefoon APP is ook te gebruiken zonder dat je in het bezit bent van een Netduino.
https://dalue.codeplex.com/releases/view/183478
De Windows Phone App staat in record tempo in de store. Vannacht om 00:30uur gesubmit, vanochtend al in de store
http://www.windowsphone.c...1c-4542-87c2-e258fdd62fd0
App laadt wat traag maar werkt als een tierelier. Eerst de oude App uninstallen als je bij de bèta betrokken was.
Vandaag zet ik ook de software online dan is alles compleet.
[ Voor 56% gewijzigd door Gé Brander op 14-12-2014 09:19 ]
De Nieuwe DaL Phone App is absoluut het summum op App gebied.
De trage start waar Gé het over heeft....alle code wordt gerenderd zonder een splash screen, het display is op kleur zwart gezet tijdens het renderen. Het duurt om mijn telefoon 8 seconden. Dit heeft de telefoon nodig om de dynamische code (oa dashBoard) in de juiste vakjes te plaatsen (zoals een post sorteerder) Maar daarna is het party time.
Veel plezier ermee.
Dat viel wel mee gelukkig. Half een naar bed en negen uur opjunr schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:44:
was een kort nachtje Ge ;-)
OM 08:00 al de handleiding op codeplex.
De tijden op CodePlex zijn volgens mij niet de NL tijdzones...
Anyway, wat is er nu beschikbaar op CodePlex en de Windows Phone Store?
Data Logging Ultimate Edition V3.7.0 and tools
- Windows Phone App
- Source Code Netduino Plus 2 DALUE software
- HEX file voor de Netduino Plus 2 DALUE software.
- Web Pages Netduino Plus 2 DALUE software
- Handleiding voor de installatie van de Netduino Plus 2 DALUE software op de Netduino Plus 2
Er is nog geen handleiding in PDF format voor de configuratie. Daar heb ik geen tijd voor, als iemand zich geroepen voelt dan mag die dat op zich nemen. Echter er is heel veel te vinden binnen de web pages die Willie Wortel zo mooi heeft gemaakt.
Iedereen heel veel plezier er mee!
Willie Wortel hartelijk bedankt voor je geweldige programmeerwerk in het jaar 2014. Dit is een prachtige manier van het jaar afsluiten
Verder ga ik de komende maanden even onderduiken in dit topic. Als er iets aangepast moet worden meldt het dan hier dan kan Willie Wortel als hij tijd heeft dat oppakken. Als Willie Wortel wat nieuws heeft dat echt geplaatst moet worden (wegens bugs of zo) dan kan hij mij mailen en maak ik daar even tijd voor.
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 19-12-2014 09:21 ]
Zojuist de manual en software gedownload. Zo meteen de oude app verwijderen en de nieuwe installeren.
Ik ben heel benieuwd!
EDIT: de eerste indruk van de app is fantastisch! Met name met PVoutput kun je ongekende grafieken weergeven. Complimenten!
Eens kijken of ik vanmiddag nog tijd heb om de hex-file in the Netduino te deployen.
[ Voor 30% gewijzigd door Aegle op 14-12-2014 13:23 ]
De nieuwe app inmiddels op de nokia 920 geïnstalleerd ziet er gelikt uit al wel met pvoutput gespeeld
Logging naar pvoutput liep wel goed door via de "oude" netduino V1.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen / stabiliteit.
Ben weer thuis update 0:40 uur
Draait nu weer na een nieuwe HEX deploy en IP adres ook opnieuw ingesteld was 0.0.0.0 ?? zat echt vast, nu even zonder de sensors kijken wat uptime doet morgen gaan de sensors met het boardje van sateetje er weer op.
15:19 uur Update deploy opnieuw uitgevoerd en lijkt nu stabiel liep steeds vast na 5 a 10 min buffer overflow, nu alleen loging naar xively P1, S0 en temp aangesloten
Netduino Core Version: 4.3.1.0
Software Version : 3.6.0.0
StartupString version: V:3.7.0.0_D:15-12-2014_T:14:50
Uptime: 00:31:23.6500590
[ Voor 40% gewijzigd door zonnebaas op 15-12-2014 15:22 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Willie Wortel op 15-12-2014 16:28 ]
[ Voor 75% gewijzigd door Willie Wortel op 15-12-2014 19:30 ]
Netduino Core Version: 4.3.1.0
Software Version : 3.7.0.0
StartupString version: V:3.7.0.0_D:16-12-2014_T:12:46
Uptime: 00:21:52.2670930
Ik denk aleen dat Ge nog even de juiste HEX file moet plaatsen de HEX NetduinoCore431V3700_127.hex op codeplex is ondergronds de 3.6.0 versie dat heeft mij dus meerdere malen dwars gezeten.

Hulde voor het projekt
Ik meldt het even gebruik dus voorlopig even source code met MS visual studio 2013 om de file te deployen.
[ Voor 6% gewijzigd door zonnebaas op 16-12-2014 14:11 ]
Ai... Dat moet dan inderdaad even veranderd worden. Ik zal hem even terugtrekken en later weer toevoegen. Dank voor het melden!zonnebaas schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:23:
Ik denk aleen dat Ge nog even de juiste HEX file moet plaatsen de HEX NetduinoCore431V3700_127.hex op codeplex is ondergronds de 3.6.0 versie dat heeft mij dus meerdere malen dwars gezeten.
Al duurde het even voor ik het zag wat er fout ging, de reactie van Willie deed het mij inzien.
@cranberry via Visual Basic de source code er in zetten gaat ook prima. Daarna kun je je eigen HEX maken.
[ Voor 3% gewijzigd door zonnebaas op 16-12-2014 21:37 ]

De scrollbare windows zijn aanzienlijk verbeterd en een core update doorgevoerd.
ik heb de video iets aangepast, een wat beter overzicht zo van wat er allemaal te koop krijgen is.
[ Voor 76% gewijzigd door Willie Wortel op 24-12-2014 12:56 ]
Hebben jullie daar al iets op gevonden
Waarvoor heb je die nodig?junr schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:35:
IK ben op zoek een kWh pulse splitter. Ik kan er geen schema op internet van vinden.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Helaas is dat er niet. Je zal dus alles opnieuw moeten instellen.DARKLORD schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:13:
is er een upgrade mogelijkheid voor de startup string? of moet je alles opnieuw in gaan stellen voor v3700?
Willie Wortel in "\[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2"
Maar paralel aansluiten werkt niet.
Dus vandaar de pulse splitter
Vreemd ... Ik heb hmm parallel aan een Toon en werkt al maandenjunr schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:38:
Ik heb thuis ook een homewizard energie link
Maar paralel aansluiten werkt niet.
Split je niet de P1 poort van de slimmemeter?kaboutertjes schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:28:
[...]
Vreemd ... Ik heb hmm parallel aan een Toon en werkt al maanden
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Gaat de initiële vraag over de S0 of de P1 poort?kaboutertjes schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:28:
[...]
Vreemd ... Ik heb hmm parallel aan een Toon en werkt al maanden
MichielFRL schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:31:
Split je niet de P1 poort van de slimmemeter?
Sorry voor het late antwoordGé Brander schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:46:
Gaat de initiële vraag over de S0 of de P1 poort?
m.a.w. P1 wordt ten alle tijden hoog gehouden.
heb het net zoals Zonnebaas het zegt, alleen maak ik gebruik van een originele split-connector maar dan een RJ45 splitter
[ Voor 11% gewijzigd door kaboutertjes op 21-12-2014 23:18 ]
Dit was de vraag.junr schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:35:
IK ben op zoek een kWh pulse splitter. Ik kan er geen schema op internet van vinden.
het schema voor de splitter voor het p1 signaal heb ik wel gevonden en werkt perfect!

Op bovenstaande manier heb ik de S0 gesplitst gewoon naar de oude Netduino (alleen met trekweerstand) en de nieuwe Netduino V3.7.0 via het Shield van Sateetje ik denk dat door inzet van de invertor puls weer goed herkent lees gesplitst wordt.
Nu ik dit teken is het natuurlijk nog netter om de ingangen 1,3,5 enz parallel te schakelen op de 40106 HEX invertor chip. Mogelijk kun je het zo onbeperkt splitten uitgang 2,4,6 enz (idee nog niet getest).
[ Voor 24% gewijzigd door zonnebaas op 22-12-2014 15:30 ]
Omdat dit promo-tje een blijvertje is, nu in hoogste kwaliteit terug gezet op youtube. Zet je kwaliteit in HD om de vignettering te zien.
[ Voor 38% gewijzigd door Willie Wortel op 24-12-2014 12:33 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Willie Wortel op 29-12-2014 09:41 ]
En voor iedereen natuurlijk.
Ik gebruik hiervoor al enige tijd opto's in serie, schema staat hierjunr schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:12:
De vraag gaat over de pulse van de S0 kwh meter.
het schema voor de splitter voor het p1 signaal heb ik wel gevonden en werkt perfect!
Op IC voetjes op een experimenteer printje in een apart kastje gepropt met sub D9 en D15 connectors, waar ik meerdere netduinos op kan aansluiten
Voor S0 meters die in mijn onder-verdeelkasten zitten en een langere kabel hebben tot 20 meter gebruik ik aan S0 zijde een lagere weerstand
Met de step-down LM2596 kan de spanning nog licht aangepast worden 5-7V voor meerdere opto's in serie (geen ervaring met >4)
Iedereen een prima log jaar 2015
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Ik ga hier meer experimenteren!
greetz Junr
Domba schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:24:
[...]
Ik gebruik hiervoor al enige tijd opto's in serie, schema staat hier
Op IC voetjes op een experimenteer printje in een apart kastje gepropt met sub D9 en D15 connectors, waar ik meerdere netduinos op kan aansluiten
Voor S0 meters die in mijn onder-verdeelkasten zitten en een langere kabel hebben tot 20 meter gebruik ik aan S0 zijde een lagere weerstand
Met de step-down LM2596 kan de spanning nog licht aangepast worden 5-7V voor meerdere opto's in serie (geen ervaring met >4)
Iedereen een prima log jaar 2015
Thanks dit ga ook uit proberen.!!
grt Junr
zonnebaas schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:13:
[afbeelding]
Op bovenstaande manier heb ik de S0 gesplitst gewoon naar de oude Netduino (alleen met trekweerstand) en de nieuwe Netduino V3.7.0 via het Shield van Sateetje ik denk dat door inzet van de invertor puls weer goed herkent lees gesplitst wordt.
Nu ik dit teken is het natuurlijk nog netter om de ingangen 1,3,5 enz parallel te schakelen op de 40106 HEX invertor chip. Mogelijk kun je het zo onbeperkt splitten uitgang 2,4,6 enz (idee nog niet getest).
Nog een vraagje over de web applicatie;
Ik log via een S0-kWh meter. Als ik live grafieken laat schrijven krijg ik af en toe hinderlijke spikes. Zie foto. enig idee hoe dit ontstaat? De meter hangt parallel aan een Youless. Die ruwe data die hier uitkomt heeft er geen last van.
Heb nog niet kunnen vinden wat het probleem is.
Loggen naar pvoutput heb ik wel iets raars mee.
powergeneration = ok
powerconsumption = ok
maar energyconsumption oftewel energyused blijft gewoon een rechte lijn vanaf de reset.
deze staat ingesteld op: ConsumptionWattNow P1
settings staan zoals in de wiki:
•1.- "v1=EnergyGenerationKWH" = PulseMeter("0").KwH
•2.- "v2=PowerGenerationWatts" = PulseMeter("0").Watt
•3.- "v3=EnergyConsumpion" = ConsumptionWattNow P1
•4.- "v4=PowerConsumption" = ElectraConsumedToday P1
Ben verder blij dat het dashboard zo eenvoudig is aan te passen
Hopelijk komt dit ook naar de webpagina versie.
De nieuwe telefoon App is niet gereed, er zitten alweer tons aan nieuwe goedies in, wordt eeeeel mooi.
PVOutput, Insolation om er 1 te noemen. Deze is voor de huidige dag (today) gratis, dus iedere dag een nieuwe grafiek, wil je een andere dag dan de huidige dan moet je doneren aan PVOutput. De App kan uitlezen of je gedoneerd hebt, kijk in je System Info tab.
http://en.wikipedia.org/wiki/Insolation
Dit is een bijzonder mooie tool in de DaL telefoon App.
Hier zie je de blauwe lijn insolation gedaan met pvOutput, straks ook in de telefoon App.

Gewoon thuis onderuit op de bank met je telefoon, ......moet wel leuk zijn toch.
Dat PVOutput wel juist logt, ik heb dezelfde setting als jij die logt naar pvOutput, zie hier:

je kan mijn log altijd volgen, SID 10049
hier mijn PVOutput settings Options.html:

e.e.a. is tot in den treure uitgetest.
Stop met loggen naar andere providers dan PVOutput en Mindergas tot de nieuwe .NET MicroFramework Netduino core software wordt vrijgegeven, daar wachten we pas 2 jaar op.
Een tool om de webpagina's zelf te ontwerpen wordt al een tijdje aan gewerkt, iedere keer een stukje.
S0 is gevoelig voor interferentie pikte bij mij de elektrische pieken op van beltrafo, als de deurbel ging.Aegle schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:13:
Nog een vraagje over de web applicatie;
Ik log via een S0-kWh meter. Als ik live grafieken laat schrijven krijg ik af en toe hinderlijke spikes. Zie foto. enig idee hoe dit ontstaat? De meter hangt parallel aan een Youless. Die ruwe data die hier uitkomt heeft er geen last van.
Bekabeling iets anders laten verlopen en probleem opgelost.
Mogelijk speelt dit ook bij jouw eens live meekijken en belletje lellen bij jezelf
Bij mij was het eveneens de verloop van de bekabeling, alleen niet door een deurbel maar een flinke telfort GSM&relay zendmast.(geen UMTS staat 1200m verder/ontvangstkwaliteit matig en soms geheel geen ontvangst meer van als er aan GSM mast gewerkt is tot volgende onderhoud )
Ik ben opto's daardoor gaan gebruiken (pas later in serie als splitter), het is niet de S0, maar de NP2 die gevoelig reageert
Draadloos is hier in perioden hopeloos met zo'n zendmast ( bijv KaKu die tijd geheel niet werkt of nauwelijks, Wifi 10-12m en op sommige plekken nog geen 4m in 't zicht en 2mnd later door paar muren tot achter in de tuin ca 30m )
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Nou heb ik in mijn beroep veel te maken met RFI, oftewel elektrische storing en HF instraling, veroorzaakt door allerlei elektro/elektronica. Met deze kennis en de afstand tussen de kWH meter en de ND heb ik al maatregelen genomen door R-C filters en afgeschermde kabel toe te passen tussen de kWh meter en de ingang van de ND. Daarbij, de beltrafo zit in de meterkast op de begane grond en de S0-kWH meter op zolder bij de omvormer. De wasmachine kan hooguit nog roet in het eten gooien, maar die heeft vandaag niet gedraaid. De CV ketel, ook op zolder, gaat via een aparte kabel naar de meterkast.zonnebaas schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:13:
[...]
S0 is gevoelig voor interferentie pikte bij mij de elektrische pieken op van beltrafo, als de deurbel ging.
Bekabeling iets anders laten verlopen en probleem opgelost.
Mogelijk speelt dit ook bij jouw eens live meekijken en belletje lellen bij jezelf.
Zoals ik schreef laat de Youless, die parallel aan de ingang van de ND hangt die pieken niet zien. Dus de ND zelf zal de boosdoener wel zijn. Ik kan over de ingang nog wel een datascoop hangen. Eens kijken of die de spikes registreert.
Bedankt voor het meedenken!
@ Darklord: bij mij draait ie sinds de installatie van de laatste SW nu ruim een week stabiel met V3.7.0. Zorg in iedergeval voor een stabiele voeding. Ik heb een oude adaptervoeding van een oude camcorder gepakt. Die geeft in tegenstelling tot een hoop telefoon adapters, een zeer stabiele 9volt DC. Probeer alle bedrading van de I/O zo kort mogelijk te houden. Van filters hebben ze bij Netduino nog nooit gehoord
Als je met bovenstaand rekening houdt, sluit je in ieder geval uit dat de oorzaak een externe bron is.
Alles logt prima verder. Ik had met 3.6.0 ook nooit problemen. Misschien wat aanloop probleempjes met 3.7.0
Wilie ik heb ook die instellingen voor pvoutput. Exact hetgeen uit de wiki. DAL logt ook alles goed, alleen pvoutput gaat niet goed. Ik ga komende dagen de config nog maar eens opnieuw intikken. Als dat niet helpt kan ik je wel toegang geven tot mijn config. en pvoutput.
Logt hier ook iemand naar OpenEnergyMonitor / emoncms?
Vandaag heb ik dit ingesteld, maar het uploaden van data lukt niet. 'k Heb even gesnift. Het lijkt er op alsof de ingestelde URL niet klopt. In Wireshark zie ik nl. het volgende:
GET /emoncms3/api/post?apikey=<MYAPI KEY>&json={PV_Energy:0.048,PV_Power:113,C_Energy:0.860,C_Power:298}
Ik krijg vervolgens de foutmelding:
The requested URL /emoncms3/api/post was not found on this server
Met mijn beperkte programmeerkennis, vermoed ik dat (in versie 3.7.0.0) in line 2269 GET /emoncms3/api/post?apikey= moet worden vervangen door GET /emoncms/api/post?apikey=
@Willie, wat vind jij hier van?
Ik zal eens kijken of de URL etc nog klopt van openEnergieMonitor. (hebben trouwens wel mooie tooltjes)
Kan vinden: http://openenergymonitor.org/emon/node/127
wij hebben:
1
2
3
4
| Case enumTasks.sendtoOpenEnergyMonitor Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /emoncms3/api/post?apikey=" & .APIKey & "&json={" & strFeeds & "}" & _ Constants.vbLf & "Host: " & cnstHostOpenEnergyMonitor), IPEndPoint) |
Dit zou betekenen dat emoncms3 moet veranderen in emoncms.
vreemd, moet wel uitgetest worden door iemand.
Ben zelf druk bezig een dynamisch Web pagina dashboard tool te programmeren, nu incl Gauges en Charts door de gebruiker zelf te ontwerpen, zonder limit in aantal geplaatste widgets. Alleen je eigen inventiviteit is dan de zwakste schakel zeg maar.
Als er nu gebruikers zijn die bepaalde Widgets willen gebruiken op het dashboard, die ze ergens hebben gezien dan is het nu de tijd om dat te melden, ik zal dan kijken of dit mogelijk is om mee te nemen in het programma. Het moet wel royalty free zijn voor niet commerciële cluppies zoals wij, ik kan natuurlijk geen copyrights widgets in het programma hatseflatsen.
[ Voor 51% gewijzigd door Willie Wortel op 02-01-2015 15:17 ]
Ik ga vanavond proberen dit te testen. Uitkomst post ik uiteraard hierWillie Wortel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:44:
Dit zou betekenen dat emoncms3 moet veranderen in emoncms.
vreemd, moet wel uitgetest worden door iemand.
Update: inmiddels e.e.a. geprobeerd. 'k Heb m'n tanden er behoorlijk op stukgebeten, maar ik ben er nog niet achter waarom het niet werkt.
De URL heb ik in de code aangepast:
1
2
| Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /api/post?apikey=" & .APIKey & "&json={" & strFeeds & "}" & _ Constants.vbLf & "Host: " & cnstHostOpenEnergyMonitor), IPEndPoint) |
Toch werkt het niet. Ik krijg een 404 not found error.
Als ik de complete URL via een browser (IE/Chrome/FireFox) benader, werkt het wel, maar via een telnet niet.
Iemand een idee?
[ Voor 50% gewijzigd door Cranberry op 02-01-2015 22:43 ]
1
2
| Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /emoncms/api/post?apikey=" & .APIKey & "&json={" & strFeeds & "}" & _ Constants.vbLf & "Host: " & cnstHostOpenEnergyMonitor), IPEndPoint) |
Ik zal ASAP eea nakijken.
Voor degenen die mee zitten te lezen, Hier kan je een dashboard aanmaken voor OpenEnergieMonitor:
http://emoncms.org
[ Voor 23% gewijzigd door Willie Wortel op 03-01-2015 10:51 ]
Oke, ik zal erin duiken, zal een los moertje zijn.Cranberry schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:49:
Ja, dat had ik eerst geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Zonder het gedeelte '/emoncms' kon ik via een browser wel waarden uploaden.
probeer deze maar:
1
| Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /emoncms/input/post.json?json={" & strFeeds & "}&apikey=" & .APIKey & Constants.vbCrLf ), IPEndPoint) |
je kan zelf via een webbrowser ook naar je dashboard uploaden om te testen:
http://emoncms.org/input/post.json?json={power:200}&apikey=HIER_JE_API_KEY
(waarbij power:200 je data is comma seperated) dus power:200,water:300.20,electra:34.67
[ Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 03-01-2015 11:46 ]

Dan zie je dus ook dat het uploaden van data bij mij gelukt is.
foutmelding in debug mode:
LWIP Assertion "DNS response for wrong host name" failed at line 1251 in C:\MicroFrameworkPK_v4_3\DeviceCode\pal\lwip\lwip_1_3_2\src\api\api_msg.c
LWIP Assertion "DNS response for wrong host name" failed at line 1251 in C:\MicroFrameworkPK_v4_3\DeviceCode\pal\lwip\lwip_1_3_2\src\api\api_msg.c
Na enkele keren opnieuw starten weer aan de praat gekregen.
Netwerk lijkt geen langdurig probleem gegeven te hebben logging van netduino V1 is gewoon doorgelopen.

maar kan ook verticaal :

data fictief en alles is in te stellen.
https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
De bewuste regel heb ik vervangen door die je hierboven hebt weergegeven. Helaas krijg ik steeds geen data vanuit de Netduino naar OpenEnergyMonitor.
Overigens staat er in de HOWTO van OpenEnergyMonitor dat er nog een '&' moet staan voor 'apikey' ('k heb met beide getest, maar dat maakte geen verschil):
1
| Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /emoncms/input/post.json?json={" & strFeeds & "}&apikey=" & .APIKey), IPEndPoint) |
Als ik met Wireshark ga kijken wat er gebeurt, dan krijg ik geen reactie terug vanuit emoncms.org. Geen foutmelding meer dus, maar ook geen bevestiging dat er data ontvangen is.
Ik heb hier totaal geen verklaring voor. 'k Ben er wel van overtuigd dat het niet aan de de DaL-software ligt.
Misschien aan OEM, misschien aan m'n netwerk of internetprovider. 'k Ga er nog eens ff een nachtje over slapen....

Willie,
Dit is misschien ook wel leuk als optie in het nieuwe dashboard
[ Voor 50% gewijzigd door junr op 04-01-2015 10:20 ]
tuurlijk moet er een & teken voor de apiKey attribute, de & wordt intern gebruikt als een delimiter bij de functie split. ( array = variable.split('&'); )
Het is toch wel vreemd, eea zou toch moeten werken. Ik lees dat er veel (arduino) uploaders problemen hebben. Ik zal morgen een test maken. Er is duidelijk iets veranderd bij OpenEnergieMonitor.
[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 04-01-2015 11:41 ]
Er komt ook een valueDisplay widget waarbij je een log waarde overal neer kan zetten, zodoende kan je bijvoorbeeld combinaties maken met de lineGauge. Uiteraard met tons aan opties.
1
| Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("GET /input/post.json?json={" & strFeeds & "}&apikey=" & .APIKey), IPEndPoint) |
Ik hoor wel of het gelukt is anders ga ik morgen een test opstelling maken. (netwerk kabel naar beneden voor extra Netduino)
[ Voor 42% gewijzigd door Willie Wortel op 04-01-2015 11:52 ]

Alle kleuren/data etc zijn fictief en zelf aan te passen.
De moeilijkheid is dat de Ranges X aantal (zie kleur verschil) kunnen zijn dus Master-Detail in het kwadraad.
Maar is wel leuk om te maken van de week.
Helaas ben ik nog steeds niet overgstapt naar de 3.7 versie omdat ik momenteel veel met domoticz op raspberry met arduino mega aan het testen ben.
De reden van Arduino is omdat ik hier mijn kaku en andere RF ontvangers mee bedien.
Maar ga dit zeker wel een keertje upgraden.
Blijf alle veranderingen wel volgen.. altijd benieuwd met wat voor nieuwe dingen Willie er weer in hatseflats.

In de Options pagina geplaatst omdat het dashBoard gebruikt maakt van de aangemaakte opties. Echter heeft het geen invloed op de Options van de Netduino.
En na enkele pogingen aan de praat gekregen daarna wijst het zich vanzelf.
Hieronder de snelle resultaten nu nog een mooi kastje lijst er om heen bouwen.
Voor 2015 waarden 3 var. gemaakt Totaal - beginstand 1-jan-2015
var 1 = ElectraConsumedTotal P1 - 4969
var 2 = SolarDeliverTotal P1 - 4572
var 3 = GasConsumedTotal P1 - 2746

Ook de DNS(2) nu op google 8.8.8.8. ingesteld zien of dit stabiel(er) is bedankt voor de tip Willie.
En natuurlijk allemaal de beste wensen voor 2015.
[ Voor 17% gewijzigd door zonnebaas op 06-01-2015 17:55 ]
Daarnaast gebruik ik een timer die elke dag de Netduino reset om een uur of 3 snachts voor 2 minuten. Ik heb nog nooit problemen gehad. Zou er iets fout gaan (op vakantie) dan is de timer die er voor zorgt dat alles reset, maar nogmaals nooit problemen gehad.
Ben het nieuwe dashboard aan het hatseflatsen, zeeeeer complex allemaal. Dat heeft echt niemand.
Ik ben benieuwd!
Jammer genoeg geen Windows Phone hier anders had ik al eerder van dit lekkers geproefd.
Ik maak het nieuwe dashBoard zodat een ieder toegang heeft tot de meest geavanceerde opties die normaliter alleen voor de profs zijn weggelegd. Je kan zodanig fine-tunen (met alle opties) wat het leuk maakt om naar het dashBoard te kijken/gebruiken. Eenmaal aangemaakt kan je de opstart string in je nieuwe dashBoard container deponeren, (of terug in Options om verder te tunen) thats it. Het moet wel eenvoudig blijven.
Ten eerste, de app blinkt uit in flexibiliteit. Nagenoeg alles is instelbaar. Ik had er een dagtaak aan om de door mij gewenste parameters, kleuren, grafieksoorten en weet ik wat al niet meer zodanig in te stellen dat het naar mijn zin was.
Ik vindt het een geweldige app. Geen van de apps die ik ken, zowel voor de iPad/iPhone als voor Windows Phone, is zo flexibel.
In dat laatste schuilt m.i. ook meteen een gevaar: met zoveel instellingen konden mensen wel eens afhaken. Het zou mooi zijn als er een soort bibliotheek kwam met voorbeeldschermen, waaruit men kan kiezen. Of waarvan instelling genoemd zijn.
Wat me ook tegenvalt is de opstart tijd. Bij mijn Nokia Lumia 625 (van de zaak) met Windows Phone 8.1 duurt het exact 21(!) seconden voordat het beginscherm tevoorschijn komt. Dat is bij verreweg de langste opstarttijd die ooit heb gezien. In de tussentijd lijkt het alsof de telefoon uitstaat. Maar het goede nieuws is dat ik heb begrepen dat in de komende versie er een startscherm verschijnt.
Wat ook vertragend is het aanraken van de tab bladen. Soms lijkt het net of ze gewoon niet reageren. Met name bij de settings. Na een paar keer tappen reageert het uiteindelijk wel. Dit vindt ik soms wel storend.
Nou, bovenstaand klimt wel erg negatief, maar zo ervaar ik het. Verder niets dan lof. Geweldige app waar ik dagelijks mee speel als ik tijd heb...
Chapeau!
Opstarttijd DAL = 14 sec dit even te info.
De 360 graden Gauge zit erin geprogrammeerd.

je kan dus elke combinatie, transparant of iets geks, voor ieder wat wils.
In de nieuwe versie is swipen ondersteund, opstart scherm splash, en meerdere gadgets ingebracht, verder valt te denken aan het opsplitsen van de App.