Precies! Kwaliteit voor kwantiteitWillie Wortel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:56:
[...]
We kunnen niet meer dan ons best doen, het is heel veel schrijfwerk en het belangrijkste wat we vinden is dat de APP het ook goed moet doen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Goed bezig! Ik zie er naar uit...
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
ik heb het maar even zo gemaakt, pas ik later wel aan. wat met een webbrowser mogelijk is kan ook met het tooltje. Alles is wel scroll en kantelbaar. En de liveData pagina werkt goed moet ik zeggen.

dit zal ik morgen in de telefoon programmeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Willie Wortel op 02-10-2014 16:22 ]
De Windows Phone 7 APPlicatie code moet opgeschoond en in de juiste TAB opstart volgorde worden geplaatst, daarna is het wat mij betreft klaar. Gé bekijkt eea nog voordat de APP wordt vrijgegeven.
Hiermee is het einde verhaal ontwikkeling windows Phone 7 app.
De Phone 8 APP gaat veel meer functionaliteit bieden.
1) Is het mogelijk om i.p.v. de gebruikte temperatuuropnemers TMP (0-10V), weerstandopnemers toe te passen (bijvoorbeeld Ni1000)?
2) Het lukt mij niet om bij de functie diskData gevulde grafieken te maken. De knop Select sdCard dataStream laat de aangemaakte streams zien. Hierna druk ik op de knop load en vervolgens create the chart. De grafiek blijft echter wit. Bij liveData werkt het wel. Wat doe ik verkeerd?
Kopieer niet alle bestanden in één keer maar in porties van directories.
in diskData, ...alleen als je de melding krijgt hoeveel data er is geladen kan je de data visualiseren.
[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 06-10-2014 12:50 ]
met deploy tool:
connect met netduino
netwerk config vul ik alles in en update.
vervolgens disconnect ik
haal ik de stroom eraf. weer terug erop, connecten met deploy tool. menu-> netwerk config . en alles van netwerk settings is dan weer weg...
static is dan weer 192.168.1.68..
sd cardje zit erin. fat geformateerd
[ Voor 5% gewijzigd door DARKLORD op 06-10-2014 20:50 ]
Je moet met de Options web pagina Netwerk ALLE settings invullen.

Je Netduino neemt de Netwerk settings van je opstart string aan (Netduinoconfig.ini) als deze velden allemaal zijn ingevuld.
Heb je nog geen opstart string:
Vul dan de settings eerst in met je mfDeploy Target/configuration/Network.
Daarna upload je de opstart string OF
zet je opstart string direkt op je sd kaartje in de root directory OF
voorkeur:
Zet je opstart string HARD CODED in je netduino source code en deploy de gehele code via usb naar je Netduino. (als je het weet is het heel eenvoudig (dat is met alles zo
[ Voor 84% gewijzigd door Willie Wortel op 06-10-2014 21:18 ]
/[edit] had nog niet refreshed. zie je wijziging nu pas
[ Voor 69% gewijzigd door DARKLORD op 06-10-2014 21:36 ]
met debug (mfu deploy) zie ik tenminste wat er gebeurt. maar zelfs dan nog werkt het niet altijd.
p1 kan ik nu uitlezen. lekker aan het solderen geweest vanavond.
heb nu nog 9 inverters en 97 weerstandjes over
Ik heb nu zoveel ervaring met installeren van Netduinos dat ik met zekerheid kan zeggen dat dit aan je router ligt. Gewoon je Netduino hardcoded met het MAC adres in je Router aan laten melden, heb je nooit ergens last meer van.DARKLORD schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:15:
het blijft een heel vaag gebeuren de netwerk instellingen. de ene keer werkt het wel de andere keer niet .
maar goed maakt niet uit. het werkt nu. eindelijk nu met de software spelen
[edit] en de 279,9 graden celcius oplossen welke de tempsensor aangeeft
[ Voor 12% gewijzigd door DARKLORD op 08-10-2014 22:09 ]
Maar ik gebruik alleen frontend voor displayen van data. ( ik gebruik raspberry voor logging van data)
In vorige versie was nog de keus om "realtime" data van Cosm ( Xively) te halen.
Kan dat in versie V3.x ook nog ?
mvg
Wel kan je met de Netduino icm DaL naar Xively, thingSpeak, pvOutput, OpenEnergieMonitor, MinderGas en de sdKaart loggen.
webBrowser commands:
deze instellingen inladen in de telefoon om daarna happy gebruijk van te maken, een hobby moet leuk zijn

zie hier het voorbeeld filmpje. Ik mag zeggen, het werkt erg goed.
Je hoeft uiteraard maar 1x de instellingen te doen maar voor het voorbeeld nu ook.
Bedankt voor je antwoord.Willie Wortel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:28:
We hebben Xively (vroeger Cosm) losgelaten omdat de opslagtijd maar 1 maand is, daarnaast ligt de server er nogal eens uit.
Wel kan je met de Netduino icm DaL naar Xively, thingSpeak, pvOutput, OpenEnergieMonitor, MinderGas en de sdKaart loggen.
Is er een andere manier om offline data te lezen, dit voor de Niet Netduino gebruikers?
door bv ergens een file neer te zetten met de relevante gegevens in een bepaald formaat.
Ik heb al mijn data beschikbaar in msql op de rpi en zou om de paar minuten een file kunnen gegeneren.
Of ga ik te ver in mijn vraag?
Maar er is al een oplossing geprogrammeerd door Ensconse met een SQL database zoals je hebt waar je data uit trekt.
EnsconcE in "\[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2"
http://p1pnetduino.codeplex.com/
Zou mooi zijn als die als optie mee zou lopen met jullie ontwikkeling.
Dan heb je er een extra optie bij om data behalve van netduino ook van een andere bron te betrekken.
Maar ja ik ben waarschijnlijk de enige met die wens.
Als j nog suggesties hebt hoe dit aan te pakken , anders blijf ik dit project wel volgen. thnks
hier wat screen shots, streams kunnen aangeklikt worden zoals in de web pagina:

inladen en selecteren. NB alle selecties kunnen op de Telefoon gesaved worden.

style en achtergrond color eventueel in Gradiënt style (twee kleuren in elkaar overlopen):

Er zit niet zoveel functionaliteit op als een webpagina maar het is toch een leuk speeltje geworden.
Laten we niet vooruit lopen op de zaken maar als het goed is wordt deze week een eerste versie in de APP store geplaatst, (niet door mij, die kennis heb ik niet) vandaar uit is het eenvoudig inladen in de telefoon. Kan je zelf ook een beetje knutselen.
[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 15-10-2014 15:54 ]
NIET je account hier in het topic plaatsen aub.
Later deze week wordt de laatste versie van de Netduino software, webpages en de Phone App vrijgegeven. Nog even geduld verder.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Zijn er mogelijkheden om naast temp ook weerstation mogelijkheden toe te voegen? utp moet ik toch naar dak leggen. Windsnelheid zou een leuke zijn.
Geduld... Geduld...
Natuurlijk is dat mogelijk. Je fantasie is je limiet. De source van de Netduino software wordt meegegeven (vanavond of morgenavond) dus je kan aanpassen met hardware en software zoveel je wil.Zijn er mogelijkheden om naast temp ook weerstation mogelijkheden toe te voegen? utp moet ik toch naar dak leggen. Windsnelheid zou een leuke zijn.
De Phone versie wacht nog even op een paar kleine aanpassingen vanwege de vereisten voor de plaatsing in de store. Maar er wordt aan gewerkt. Nog een keer: Geduld... Geduld...
[ Voor 36% gewijzigd door Gé Brander op 16-10-2014 22:13 ]
Update 2014-10-16:
V3.6.0 van de DAta Logging Ultimate Edition is beschikbaar op Codeplex. Op basis van de van de Netduino V4.3.1 RTM firmware.
Link naar de CodePlex pagina. CodePlex pagina is in het EN.

Dus nog geen Phone release...
[ Voor 43% gewijzigd door Gé Brander op 17-10-2014 17:10 ]
alles aan het bijwerken nu.
Dat klopt! De nieuwe release van de firmware wordt maar niet vrijgegeven. We wilden niet langer wachten.DARKLORD schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:02:
hmz firmware is dezelfde als ik al had. denk dat daar misschien mijn netwerk problemen van kwamen.
alles aan het bijwerken nu.
visual studio express 2012The project currently contains references to more than one version of Microsoft.SPOT.Hardware, a direct reference to version 4.3.0.0 and an indirect reference (through 'Toolbox.NETMF.Hardware.Hd44780Lcd.New') to version 4.3.1.0. Change the direct reference to use version 4.3.1.0 (or higher) of Microsoft.SPOT.Hardware.
Cannot deploy the base assembly 'mscorlib', or any of his satellite assemblies, to device - USB:Netduino twice. Assembly 'mscorlib' on the device has version 4.3.1.0, while the program is trying to deploy version 4.3.0.0
[ Voor 19% gewijzigd door DARKLORD op 17-10-2014 20:05 ]

laat dit plaatje eens zien.... bovenIN PROJECT tab NetduinoMonitoring Properties
Je hebt in je Netduino een verkeerde core versie 4.3.0 ipv 4.3.1
[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 17-10-2014 20:19 ]
als ik niets wijzig en ik druk op deploy dan geeft hij deze error al.
netduino heeft laatste firmware
SolutionReleaseInfo.solutionVersion: 4.3.1.0
SolutionReleaseInfo.solutionVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.3.1.0) by Secret Labs LLC
[edit]
SDK is ouder. via menu references blijkt dat deze 4.3.0.0 aangeeft.
Assemblies successfully deployed to device.
[ Voor 18% gewijzigd door DARKLORD op 17-10-2014 21:43 ]
-config scherm:
load from netduino functie werkt niet goed in internet explorer. werkt wel in Firefox. zelfde als save to netduino.
(iexplorer 11)
- met vorige DAL versie kon ik met dashboard knopje grafieken plotten met de nieuwe versie gebeurt er niets. zowel Firefox als iexplorer.
data inladen werkt hier wel. je ziet bytes loaded completed staan.
- historic charts
krijg error in iexplorer: Error: Automatiseringsonderdeel kan object niet maken, works only in Microsoft Internet Explorer
load from netduino werkt hier wel. krijg alleen niets geplot wanneer ik na selecteren van datastreams create the chart kies.
- live data
die werkt wel goed
- data chart
moet ik nog proberen
Beste Willie,Willie Wortel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:52:
Dit zou wel mogelijk zijn met een aantal aanpassingen.
Maar er is al een oplossing geprogrammeerd door Ensconse met een SQL database zoals je hebt waar je data uit trekt.
EnsconcE in "\[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2"
http://p1pnetduino.codeplex.com/
Waar kan ik de hardware configuratie van het project vinden van DAL.
Overwegende deze in te zetten ipv raspberry omdat dit beter aansluit aan m'n wensen.
works only in Microsoft Internet ExplorerDARKLORD schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:44:
.
- historic charts
krijg error in iexplorer: Error: Automatiseringsonderdeel kan object niet maken, works only in Microsoft Internet Explorer

bestanden staan default in:

data directories

databestand

config bestand in de default directory:

wordt aangemaakt met deze knop:

alle data wordt auto opgeslagen.
[ Voor 67% gewijzigd door Willie Wortel op 22-10-2014 15:05 ]
deze bestanden kan je aanklikken in de DIR Pages (of vanuit elke web pagina), dan krijg je help en uitleg over het programma.hgestel schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:47:
[...]
Beste Willie,
Waar kan ik de hardware configuratie van het project vinden van DAL.
Overwegende deze in te zetten ipv raspberry omdat dit beter aansluit aan m'n wensen.

en dat staat op de codeplex pagina ook vermeld:
Inderdaad. En dat gebruik ik ook.Willie Wortel schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:30:
[...]
works only in Microsoft Internet Explorer
Internet explorer 11. win8.1
met webpaginas lokaal opgeslagen en op webserver.. beide getest
[ Voor 4% gewijzigd door DARKLORD op 22-10-2014 20:00 ]
Verwijderd
Hetzelfde probleem gehad, zet de webpagina in het lijstje vertrouwde websites en zet de instelling voor beveiliging in IE een stukje lager voor vertrouwde websites dan werkt het perfectDARKLORD schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:55:
[...]
Inderdaad. En dat gebruik ik ook.Staat in de tekst.
Internet explorer 11. win8.1
met webpaginas lokaal opgeslagen en op webserver.. beide getest
swap file menu werkt ook spontaan. begin nu eindelijk erdoor heen te komen.
Als je eindelijk door hebt wat de gedachte er achter is dan zit het echt wel leuk in elkaar.
Het is ook echt iets om lokaal te draaien ipv op een webserver.
heb wel een ander project gevonden:Gé Brander schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:36:
[...]
Natuurlijk is dat mogelijk. Je fantasie is je limiet. De source van de Netduino software wordt meegegeven (vanavond of morgenavond) dus je kan aanpassen met hardware en software zoveel je wil.
http://mfweatherstation.codeplex.com/
ook netduino. maar daar is al geen update van gekomen sinds Jul 5, 2013.
om dan weer 150eur uit te geven aan iets wat misschien geen eens werkt....
Ik heb de C# sourcecode bekeken van het weerstation maar daar hebben ze werk van gemaakt zeg, goeiedag. Op het Netduino forum staan heel veel projecten, misschien staat daar wat tussen voor je.
dit werkt bij mij met de nieuwe versie niet meer:

Er moet überhaupt een update komen van de core software ivm de telefoon APP, deze werkt niet met versie 3.6.0 maar dat balletje ligt bij Gé Brander. Zal asap de vorderingen laten zien, nu met carrousel pagina's control Pivot. Zeer modern. wordt eeeeeeeel mooi.
Nieuwe look Telefoon APP:
Is de app ook aan te passen? Ik heb namelijk geen gas aansluiting. Alleen elektra.
Mis eigenlijk ook nog een SolarTotal. Wel leuk om te zien hoeveel je in een jaar opgewekt hebt tegenover het jaarlijkse verbruik.
(tiepfoutje in je app layout: Temerature ipv Temperature)
DeliverBackNow toegevoegd zie ik.
Kan je ook nog ConsumptionWattNow + SolarWattNow - DeliverBackNow metertje toevoegen?
Dan heb je het actuele stroomverbruik in huis ook.
@Willie Wortel
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de versies 3.2.1 en 3.6.0?
En dan bedoel ik niet de HTML-pagina's, maar onderhuids.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Voorbeeld:
Versie 3.6.0 versus 3.6.1 Extending XHR for Cross-Domain Access
Omdat de Telefoon APP puur netwerk is wordt dit strikt afgehandeld door Microsoft ivm veiligheid.
voorbeeld:
MSDN: Client-side Cross-domain Security
is nu aangepast in de broncode, maar zoek zo een beveiliging issue maar eens uit, je zoekt je rot (ook een prof !).
[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 24-10-2014 09:06 ]
Stream is het pakketje
ContentID kan je verbinden aan je Widget
Description omschrijving van de waarde. staat boven je Widget
Content is de waarde inhoud
Min minimum waarde
Max maximum waarde
ValuePostFix maat symbool
zo kan je dus bv met de stringbuilder zelf je inhoud bepalen. Dit gaat ook voor het web pagina dashBoard gelden, dus niet alleen voor de telefoon. Zo ben je optimaal flexibel. Now, NowP en AllContent komen te vervallen maar blijven in de source voor compatible met eerdere versies.
De gegevens kunnen aangeroepen worden in 2 verschillende kleine functies. 1 functie voor de omschrijving, de ander voor de gegevens waarden.
Ik heb het al geschreven in MSP maar heb het nog steeds niet overgezet.
MAW in de Netduino code komt HardCoded benaming van de velden te vervallen. Dit geeft ook voordeel bij de te gebruiken taal.
[ Voor 28% gewijzigd door Willie Wortel op 24-10-2014 09:35 ]
Ja en dieMichielFRL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:43:
@Willie Wortel
DeliverBackNow toegevoegd zie ik.
Kan je ook nog ConsumptionWattNow + SolarWattNow - DeliverBackNow metertje toevoegen?
Dan heb je het actuele stroomverbruik in huis ook.
Weet de werking ook niet goed genoeg van de slimme meter. Wanneer ik op L1 terug lever dan zouden de L2 en L3 wel verbruik moeten hebben. Of zou de slimme meter L2 en L3 gelijk verrekenen met de opbrengst van L1? Ben ook nog aan het twijfelen of ik nog 3xs0 meter ga installeren voor L1, L2, en L3.
Nog maar even wachten dus met verbouwen van de pagina als deze wijzigingen eraan komen.
[ Voor 52% gewijzigd door DARKLORD op 24-10-2014 12:47 ]
De slimme meter saldeert intern. Alleen als je een slimme meter hebt waarvan je elke fase apart kan uitlezen via de P1-poort kan je daar een metertje van maken.DARKLORD schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:10:
[...]
Ja en die. Actuele stroomverbruik staat nu vaak op 0. Onlogisch.
Weet de werking ook niet goed genoeg van de slimme meter. Wanneer ik op L1 terug lever dan zouden de L2 en L3 wel verbruik moeten hebben. Of zou de slimme meter L2 en L3 gelijk verrekenen met de opbrengst van L1? Ben ook nog aan het twijfelen of ik nog 3xs0 meter ga installeren voor L1, L2, en L3.
Nog maar even wachten dus met verbouwen van de pagina als deze wijzigingen eraan komen.
Het metertje wat ik bedoel is dat je kan zien hoeveel er actueel daadwerkelijk verbruikt wordt in huis.
Dus opbrengst PV + verbruik uit het net minus teruglevering.
Met mijn slimme meter kan ik de fases nu niet apart uitlezen. het is gewoon 1 waarde. De s0 meters per fase zijn dan niet zo interessant meer als ik je verhaal lees. Met "opbrengst PV + verbruik uit het net minus teruglevering." weet ik dan genoeg.
Bij mijn slimmemeter ook niet, maar er is in dit topic eens iemand geweest die een post heeft gedaan van zijn/haar Telegram en daar was elke fase apart zichtbaar.DARKLORD schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:18:Met mijn slimme meter kan ik de fases nu niet apart uitlezen. het is gewoon 1 waarde.
Ik meen mij te herinneren dat de nieuwe versie meters zijn die dat kunnen.MichielFRL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:22:
[...]
Bij mijn slimmemeter ook niet, maar er is in dit topic eens iemand geweest die een post heeft gedaan van zijn/haar Telegram en daar was elke fase apart zichtbaar.
Ai, da's beroerd.Aegle schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:44:
Mmm, fijn hoor. Tijdens het updaten van de firmware in de Netduino plus 2 naar V4.3 komt ie niet meer uit de DFU-mode. Help...
....
Heb je al op forums.netduino.com gekeken? 'k Heb daar weleens een beschrijving gevonden van wat je kunt doen als je met iets dergelijks wordt geconfronteerd.
Succes!
Is dit ook allemaal compatible met een gewone arduino???
Ik wil diverse temperatuur opnemers (CV tuning), gasmeter, Kwh meter (alleen verbruik geen solar), watermeter gaan loggen. En dit met mooie grafiekjes weergeven. Twijfel tussen o.a solarmeter gevonden op een ander forum en DAta Logging of gewoon een arduino en zelf wat fabriceren. Wil de kosten zo laag mogelijk houden en redelijk simpel houden voor wat betreft hardware. Iemand advies?
Je zult dan een Netduino moeten aanschaffen...
[ Voor 5% gewijzigd door Cranberry op 25-10-2014 14:50 ]
Dit specifieke stukje software gaat niet werken maar dat hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn.Delchrys schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:44:
Misschien stom vraagje tussendoor.
Is dit ook allemaal compatible met een gewone arduino???
Ik wil diverse temperatuur opnemers (CV tuning), gasmeter, Kwh meter (alleen verbruik geen solar), watermeter gaan loggen. En dit met mooie grafiekjes weergeven. Twijfel tussen o.a solarmeter gevonden op een ander forum en DAta Logging of gewoon een arduino en zelf wat fabriceren. Wil de kosten zo laag mogelijk houden en redelijk simpel houden voor wat betreft hardware. Iemand advies?
Je kunt een arduino prima gebruiken om data te loggen. Hoe en waar je het opslaat en weergeeft is een keuze aan jou. Zo kan je je privé website gebruiken om de data vanuit je arduino (met netwerk) naar toe te sturen. Je kan ook een Raspberry Pi gebruiken om over de seriele poort data te sturen. Als je alleen een arduino wilt gebruiken moet je een webservertje op je SD kaart zetten, dit is niet heel eenvoudig maar moet wel kunnen. (Programmeer het gewoon allemaal in Javascript en haal de data op over HTTP met JSON).
Ik heb een Raspberry Pi als webserver + database gebruikt terwijl een Arduino Nano mijn elektriciteitsmeter uitleest. De Raspberry kan mooie grafiekjes genereren.
Vind persoonlijk de prijs wat te hoog in vergelijking met een arduino.
[ Voor 20% gewijzigd door Delchrys op 25-10-2014 17:11 ]
Willie, kan je de ontbrekende css sheet alvast online zetten of mailen?
Wacht even op Gé, die is van het weekend aan het hatseflatsen.DARKLORD schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:34:
Willie, kan je de ontbrekende css sheet alvast online zetten of mailen?
(Netduino: 32 bits MultiThreading Multi language)
http://arduino.cc/en/Reference/attachInterrupt
http://stackoverflow.com/...arduino-support-threading
De Arduino is niet stabieler dan de Netduino daarnaast gebaseerd op de oude programmeertaal C (++).
De Arduino is een leuk machientje voor wie wil experimenteren vanaf een jaar of 10 zoals vroeger met een brommertje. Later als je groot ben pak je de auto.
En de Netduino duurder.?., alle waar naar zijn geld en goedkoop is duurkoop.
[ Voor 18% gewijzigd door Willie Wortel op 26-10-2014 11:19 ]
Onder de motorkap:
Als de blauwe LED langzaam gaat "pulsen" .... aan uit...aan uit.... dan zit er een fout in je startupString.
De fout wordt ook weggeschreven naar je sd Kaart en in je debug window of in je mfDeploy tool als je deze aan hebt staan. Bij de fout wordt ook een nummer gegeven wat weer correspondeert met een van de in de functie "Private Sub readNetduinoConfig(ByVal arSettings() As String)" constanten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Const cnstPulseMetersProperties As Integer = 13 Const cnstTemperatureMetersProperties As Integer = 14 Const cnstic74hc595Properties As Integer = 15 Const cnstTimerProperties As Integer = 16 Const cnstCompareFilterStrings As Integer = 17 Const cnstLCDproperties As Integer = 18 Const cnstLCDGraphicProperties As Integer = 19 Const cnstLCDhardware As Integer = 20 Const cnstMiscellaneous As Integer = 21 Const cnstBrowserCommands As Integer = 22 Const cnstpcf8574properties As Integer = 23 Const cnstMCP23017properties As Integer = 24 Const cnstMinderGas As Integer = 25 Const cnstMax7219properties As Integer = 26 Const cnstMax7219content As Integer = 27 Const cnstP1configuration As Integer = 28 Const cnstvarBuilderStrings As Integer = 29 Const cnstServosProperties As Integer = 30 Const cnstCompareProperties As Integer = 31 Const cnstIRcodes As Integer = 32 Const cnstConfiguration As Integer = 33 Const cnstMiscellaneouspass As Integer = 34 |
Deze constanten coresponderen weer met de constanten in Options.HTML
Hier er 1 uitgelicht in Options.html, nummer 25 MinderGas:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| //25 varErrorText = "minderGas"; // to make it compatible with older versions arOptions[25] += ",,,,,,"; arItems = arOptions[25].split( "," ); $( "#minderGasGridDiv" ).jqxGrid( 'clear' ); $( "#minderGasGridDiv" ).jqxGrid( 'addrow', null, data = { Operate: ( arItems[0] == '0' ? false : true ), apiKey: arItems[1], content: contentDatafield( arItems[2] ), timeFilter: arItems[3] == "" ? "" : 'Timer "' + arItems[3] + '"', comparisonFilter: arItems[4] == "" ? "" : 'Comparison "' + arItems[4] + '"', PinOnWrite: PinOnWrite( arItems[5] ) } ); |
Je kan aan de datum, tijd en versie nummer van de opstart string zien of deze bij de software versie hoort.
Versie software = versie opstartString

Zo kan je eenvoudig terug vinden wat er aan de hand is. Het is geen rocket sience.
Kijk maar eens in je source code ReadP1poortmain.vb:
[ Voor 89% gewijzigd door Willie Wortel op 26-10-2014 17:26 ]

deze TimeFilter gebruiken in PinsOnFilter op bv pinD10:

En deze Pin D10 ook in je web Browser commands plaatsen

De Waarschuwing van dubbel gedefinieerde output pins kunnen genegeerd worden voor de D10 (bv) omdat deze twee functies hetzelfde bewerkstelligen, verschil is alleen de timer.

en met je web browser of met de Telefoon APP wijzigen TOT het volgende Time Filter schakel moment :

is dat niet mooi......zo ben je optimaal flexibel.
BTW De Buttons in de telefoon APP nemen de gegevens over zoals ingevuld uit de web Browser command page. Dynamic Buttons dus....
[ Voor 24% gewijzigd door Willie Wortel op 29-10-2014 12:59 ]
screenshot: https://db.tt/Q9k62Zub
Verder wil ik nog wat temperatuur sensoren gaan aansluiten,
CV aanvoer
CV retour
Zonneboiler aanvoer
Zonneboiler retour
Vloerverwarming aanvoer
Vloerverwarming retour
Warmwater aanvoer
Wat adviseren jullie? Onewires(meer werk?) of TMP36's
7 stuks zouden rechtstreeks op de netduino kunnen toch?
[ Voor 26% gewijzigd door Appie Heijn op 29-10-2014 13:30 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dat je plaatjes niet werken heeft te maken met "broken links", de web browser kan niet bij de plaatjes of denkt dat de plaatjes op een andere plaats staan. Vanaf afstand kan ik dat zo niet zeggen. Maar er zijn knappe bollen hier bij Tweakers die je alles hierover kan vertellen.
Ik denk eerder dat je de keus kunt maken op basis van je toepassing. Een Arduino werkt prima om data te verzamelen van een paar meters (een paar S0 meters en P1 oid) maar hij heeft zelf geen kracht tot het verwerken van data of het weergeven ervan.Willie Wortel schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:54:
De Arduino is niet stabieler dan de Netduino daarnaast gebaseerd op de oude programmeertaal C (++).
De Arduino is een leuk machientje voor wie wil experimenteren vanaf een jaar of 10 zoals vroeger met een brommertje. Later als je groot ben pak je de auto.
En de Netduino duurder.?., alle waar naar zijn geld en goedkoop is duurkoop.
Ik heb zelf voor de Arduino gekozen en een SaaS platform om met de data te werken. Ik heb er dan ook geen moeite mee dat iemand anders (pvoutput in dit geval) m'n data heeft (en ik zelf niets behalve de cijfers op de S0 meters).
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
hier een voorbeeldje via de Telefoon simulator
[ Voor 49% gewijzigd door DARKLORD op 30-10-2014 15:29 ]
Maar het kan ook met RF, kijk hier in het draadje domoticz.
Ik ben bezig pvOutput in de telefoon APP te implementeren. zal jullie eens verbazen wat allemaal kan.
Gewoon omdat jullie allemaal zo enthousiast zijn, we gaan bijna blozen van alle bloemen.
Willy, al eerder heb ik gemeld dat ik mysql als db heb waarin alle relevante data staat.Willie Wortel schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:27:
Ik heb de webPagina HistoricChart nogmaals doorlopen maar alles werkt zoals bedoeld.
[afbeelding]
Is het mogelijk het file en data format van de "historic" files aan te geven. mogelijk kan ik vanuit Mysql dat
format samenstellen om historische data te displayen.
thnks
De Data Logging Ultimate Edition Windows Phone app is gesubmit naar de store en is beschikbaar voor de in totaal 6 beta testers. We kijken even hoe het gaat met deze beperkte groep personen (4 Tweakers, Willie en ik). Feedback kan gegeven worden via het topic.
Als we tevreden zijn dan gaan we hem publiekelijk beschikbaar stellen.
Extra personen toevoegen doe ik alleen als er meer dan 5 e-mail adressen zijn want de app moet in de store aangepast worden als er beta testers bijkomen. Je opgeven mag maar als er niet voldoende animo is dan zul je moeten wachten tot de app publiekelijk vrijgegeven wordt.
[ Voor 23% gewijzigd door Gé Brander op 31-10-2014 17:52 ]
Ziet er goed uit zeg.
We zullen de komende week eerst pvOutput erin hatseflatsen en daarna zal de APP universeel gemaakt worden zodat er door de gebruiker gekozen kan worden op welke plek en inhoud een widget moet komen op het dashboard. Dit is niet moeilijk maar daarvoor moet de Netduino software worden aangepast.
En we moeten niet vergeten dat zonder de gratis (voor niet commerciële projecten) ter beschikking gestelde software dit project niet mogelijk zou zijn geweest.

zat een foutje in de tekst.
[ Voor 12% gewijzigd door Willie Wortel op 03-11-2014 12:53 ]
Jammer dat hij niet geschikt is voor de meest gebruikte mobiele besturingssystemen.
Hoe draait de laatste versie van DAL op de Netduino?
Iedereen tevreden? Stabieler?
Ik vind het juist wel eens fijn dat een app alleen voor Windows Phone beschikbaar is... 😉MichielFRL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 07:54:
De app ziet er leuk uit.
Jammer dat hij niet geschikt is voor de meest gebruikte mobiele besturingssystemen.
Maar zonder gekheid... Niets staat anderen in de weg lekker aan de gang te gaan om een app te bouwen voor andere platformen...
Meestal zie je het inderdaad andersom. Apps wel voor Android en voor iOS.Gé Brander schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:01:
[...]
Ik vind het juist wel eens fijn dat een app alleen voor Windows Phone beschikbaar is... 😉
Maar zonder gekheid... Niets staat anderen in de weg lekker aan de gang te gaan om een app te bouwen voor andere platformen...
Een app voor iOS zal wel moeilijk worden met alle controle welke Apple wil hebben.
Apple is een beetje over het paard getild door het kudde volk. Apple is niet beter, het is anders. Omdat pietje een Apple heeft moet Klaas het ook. Een onderbouwde noodzaak ontbreekt. Mij een raadsel dat men voor zo een kleingoed zoveel wilt neertellen. Leuke bijkomstigheid voor de (app) bouwers, daar klotst het geld tegen de plinten. Maar gelukkig, ieder zijn keuze en een ieder blij, ben ik het ook.
Ik heb een Nokia 1320, 6 inch scherm voor een klein prijsje, heeft Apple niet.
[ Voor 74% gewijzigd door Willie Wortel op 01-11-2014 08:39 ]
Ik ken Apple nog uit de tijd dat het groot werd met gadgets als ipod/phone/pad, destijds was android niet echt bepaald gebruiksvriendelijk, en als ik het mij goed herinner was Apple ook niet zo duur in vergelijking met de concurrentie. Voorheen was Apple meestal voorloper op de concurrentie. Tegenwoordig is dat wel anders.
• Mijn eerste apple device, iPod Nano 4, waarom? Er waren destijds weinig devices met een relatief groot display en toch een erg klein formaat speler. Daarbij was dat ding volgens mij 100 euro wat ik op zich een eerlijke prijs vond.
• iMac 27" gekocht omdat ik de pc op de woonkamer tafel wilde(moest) hebben, WAF erg hoog met alleen een netsnoer en een fraai alu design. Wel idioot duur(€2800) maar dat kon destijds...
• Daarna kwam er de iPad 3, simpelweg omdat er geen enkele concurrent was met een vergelijkbaar scherm zoals dat van de Apple(retina), heb nou eenmaal een zwak voor mooie schermen.
• Waarom ik een iPhone koos(iPhone 5), simpelweg omdat ik diverse apps op mijn account had gekocht en goed(gratis) op mijn telefoon kan gebruiken. En omdat ik hem van mijn werkgever kreeg.
Eigenlijk heb ik niet echt iets bijzonders meer gezien bij Apple sinds de iPad 3.
In december mag ik een nieuwe telefoon voor mij werk uitzoeken, het kan maar zo zijn dat ik de iPhone 6 oversla, ja hij ziet er mooi uit maar de bouwkwaliteit is mijn behoorlijk tegen gevallen mbt de iPhone 5, en volgens mij is het met de 6 nog slechter gesteld. Daarbij heeft de concurrentie ook niet stil gezeten.
Ben inmiddels erg gecharmeerd van de overzichtelijkheid(clean) van Windows Phone(vriendin heeft der 3e inmiddels). Kan ik ook mooi de DAL app erop
Buiten de prijs is er bij de 6 weinig onderscheidenheid te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 01-11-2014 09:59 ]