Maar bij de bootloader heb je waarschijnlijk knoxstatus : 0x1speedme schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:58:
[...]
nee hoor, voor zover ik weet kun je gewoon een stock rom terug flashen via Odin.
Ikzelf heb de Duitse stock rom (MJ5) terug geflashed, voordat ik Omega ROM geflashed heb.
Als je nu een nieuwe bootloader hebt en knoxstatus 0x0 (te zien in de download mode), dan kun je natuurlijk custom roms enzo flashen.Tunestwo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:15:
[...]
Maar bij de bootloader heb je waarschijnlijk knoxstatus : 0x1
Echter gaat dan de knox status naar 0x1.
Dat is alleen als de custom roms gebaseerd zijn op niet-stock roms (CM, AOSP, etc).
Datzelfde geld als je een custom recovery flashed of root (al hoeft het rooten niet altijd een status 0x1 te geven heb ik gelezen ergens).
Blijft je op een stock rom, dan zal de knox status 0x0 blijven.
Je kunt echter ook hele goede custom roms flashen, zoals OMEGA, die gebaseerd zijn op de stock rom.
Echter veranderen die de bootloader niet en blijft dus de status op 0x0.
Je moet echter wel heel goed lezen wil je OMEGA flashen, niet omdat het ingewikkeld is maar wel als je je status 0x0 wilt behouden.
Ikzelf heb OMEGA 14 draaien en mijn status is 0x1, maar daar heb ik geen problemen mee.
[ Voor 53% gewijzigd door speedme op 20-11-2013 15:48 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Als je op knox status 0x1 staat dan kan je garantie geweigerd worden ook als je terug naar stock gaat dan werkt OTA update niet meer. Echter kun je met wat moeite de knox status weer op 0x0 krijgen. Daarvoor heb ik op de vorig pagina een link voor geplaatst.
Daar staat beschreven hoe je weer helemaal naar stock gaat incl. knox 0x0.
Daar staat beschreven hoe je weer helemaal naar stock gaat incl. knox 0x0.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
dat je geen garantie zou krijgen is onzin. Samsung heeft niet zo lang geleden zelfs in het nieuws gezet dat ze ook voor gerootte telefoons en telefoons met custom roms gewoon garantie geven, mits het defect niet veroorzaakt is door de gewijzigde software.
Hooguit zal je geen garantie meer op Knox gerelateerde zaken krijgen.
Hooguit zal je geen garantie meer op Knox gerelateerde zaken krijgen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Owh okey, Ik heb even die Tut door gespit maar met triangle away krijg je knox nog niet weg toch?
[ Voor 61% gewijzigd door Tunestwo op 20-11-2013 16:55 ]
Nou, neeTunestwo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:52:
Owh okey, Ik heb even die Tut door gespit maar met triangle away krijg je knox nog niet weg toch?
Nickname does not reflect reality
Dus nog naar volle 100% restore kan nog niet wat erg jammer is. Ik blijf dus nog wel even wachten want ik wil de zekerheid hebben om hem helemaal terug te storen
Gewoon op de oude bootloader blijven dan toch? Draai hier ook custom 4.3.1 met 0x0.Tunestwo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:30:
[...]
Dus nog naar volle 100% restore kan nog niet wat erg jammer is. Ik blijf dus nog wel even wachten want ik wil de zekerheid hebben om hem helemaal terug te storen
Ik kom er even niet uit 
Ik heb de laatste versie van Echoe rom op de tel gezet (via philz recovery sd-card), vervolgens de juiste modem versie gedownload (XXUEMJ7 - volgens http://www.sammobile.com/firmwares/2/) en via Odin als Phone geselecteerd en erop gezet.
en soms komt bereik helemaal niet terug (probleem deed zich ook voor voordat ik de modem flashte).
Ik heb de laatste versie van Echoe rom op de tel gezet (via philz recovery sd-card), vervolgens de juiste modem versie gedownload (XXUEMJ7 - volgens http://www.sammobile.com/firmwares/2/) en via Odin als Phone geselecteerd en erop gezet.
Probleem blijft zich steeds voordoen, scherm uit, geen bereik, scherm aan bereik1. MOBILE DATA (3G,4G, LTE, etc.) IS FULLY FUNCTIONAL AS LONG AS YOU FLASH THE LATEST STOCK MODEM. Get it here:http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2192025

[ Voor 12% gewijzigd door EN-IS op 20-11-2013 20:53 ]
Wat zegt men in het XDA topic hier over dan? Veel meer Echoe kompanen daar dan hier.
Hmm, ik zag het volgende;Brad Pitt schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:55:Wat zegt men in het XDA topic hier over dan? Veel meer Echoe kompanen daar dan hier.
en als reactie;quote: mrgold2505;45735899hello. i am trying to flash the new modem ZHUDMI1 in odin. i have theDMH8. After several atempts it dosent change. Any help please? I am in V3
Volgens mij had ik hier last van, vervolgens pak ik een andere (XXUEMJ9) modem bestand als de XXUEMJ7 en ineens doet iet het.quote: robogo1982;45736115Try this: before flashing the modem, untick auto reboot in Odin. Flash modem, disconnect cable, close Odin, open Odin, reconnect cable, DO NOT UNTICK auto reboot this time, flash modem, let it reboot and check whether the baseband has changed.

Zit jij niet meer op Echoe Brad? En wat betekent eigenlijk de melding van Titanium Backup "het android-id van dit apparaat is veranderd" - ik kan het negeren, later regelen
.
[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 20-11-2013 21:06 ]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen....Ik ben hier echt slecht in...Brad Pitt schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:49:
[...]
Gewoon op de oude bootloader blijven dan toch? Draai hier ook custom 4.3.1 met 0x0.

Ik kreeg met triangle away de knox wel op 0x0 zoals in de beschrijving staat.Tunestwo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:52:
https://plus.google.com/+Chainfire/posts/ZKuMQ3fNzuNkfaessen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:26:
Ik kreeg met triangle away de knox wel op 0x0 zoals in de beschrijving staat.
Ik zag zojuist een 4.4 op XDA.Frigolamptje schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:36:
Iemand al op 4.4? Ik ben zeer te spreken over de Gummy ROM (op basis van Cyanogen). Stabiel als daily driver, enkel batterij kant wel nog wat beter denk ik en pairen via bluetooth gaat precies ook wat moeizamer (maar werkt finaal wel).
Maar geen idee of hij stabiel draait enzo.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397511
Verwijzen naar een bericht van 12 september, boee. Maar alsnog heb je gelijk hoor, TriangleAway zal je Knox warranty niet resetten naar 0x0.
PSN ID: Beest41
Goed nieuws voor de bare-OS lovers: nieuws: Google rolt Android KitKat uit naar Play-edities GS4 en HTC One
[ Voor 183% gewijzigd door Brad Pitt op 26-11-2013 10:34 ]
Is helaas alleen voor de Play-edities, er is vooralsnog geen eenvoudige mogelijkheid om een Samsung S4 om te zetten naar een Play editie.Brad Pitt schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:43:
Goed nieuws voor de bare-OS lovers: nieuws: Google rolt Android KitKat uit naar Play-edities GS4 en HTC One
Huh? Ik had dat in 5 minuten voor elkaar (Telefoon ontvangen, uit doos, kabel erin, Odin opstarten, rooten en cwm, reboot, rom kopieren naar interne sd, reboot to recovery, flash, reboot.)EnigmaNL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:31:
[...]
Is helaas alleen voor de Play-edities, er is vooralsnog geen eenvoudige mogelijkheid om een Samsung S4 om te zetten naar een Play editie.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is inderdaad zo gepiept, gisteravond stond er meteen een 4.4 GE ROM op XDA (wederom van Jamal). Gaf bij mij problemen om de x minuten idle een spontane reboot en tijdens telefoon gesprekken ook spontane reboots. Zo lang het scherm aan is reboot hij niet. Wellicht een probleem in de kernel.
Heb de boel nogmaals ge factory reset en de rom opnieuw geflashed, kijken of het nu over is en anders ga ik terug naar 4.3
edit:
Reboots blijven, ben weer terug op 4.3. Veel mensen op XDA rapporteren hetzelfde probleem.
Heb de boel nogmaals ge factory reset en de rom opnieuw geflashed, kijken of het nu over is en anders ga ik terug naar 4.3
edit:
Reboots blijven, ben weer terug op 4.3. Veel mensen op XDA rapporteren hetzelfde probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Devil op 27-11-2013 12:52 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Dus is het niet zo gepiept om naar de GPE te gaan. Je kunt wel naar een custom android 4.4 gaan, maar dat is niet hetzelfde als de stock GPE.
Ik heb ook nog nergens gelezen dat het kan.
Dat is het dus wel.kfaessen schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:45:
Dus is het niet zo gepiept om naar de GPE te gaan.
Ietsjes beter zoeken dan I guess.Ik heb ook nog nergens gelezen dat het kan.
Kitkat is inderdaad een dag na de release nog niet stabiel. Maar 4.3 draai ik al een paar maanden zonder enige problemen. Niet een 'custom rom' maar gewoon een untouched 4.3GE stock rom. Welliswaar met een eigen kernel, maar dat is geen noodzaak.kfaessen schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:45:
Dus is het niet zo gepiept om naar de GPE te gaan. Je kunt wel naar een custom android 4.4 gaan, maar dat is niet hetzelfde als de stock GPE.
I9505 en I9505GE zijn precies dezelfde hardware, dus zou raar zijn als het niet zou werken. Het enige verschil is dat de I9505 anders gepartitioneerd is, omdat Samsung er anderhalve gig aan crapware op kwijt moet. Daarom kun je niet 1 op 1 die roms flashen, dat verpest je partitietabel.
[ Voor 4% gewijzigd door Devil op 28-11-2013 12:37 ]
Ik hoop dat er nog een dev komt die wat CM tweaks in een GPE rom kan hacken... Dat zou voor mij het beste zijn. Een goede stabiele rom zonder bloat met de tweaks waar ik toch wel gehecht aan ben.. ;-)
Zoals?Koriel schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:27:
Ik hoop dat er nog een dev komt die wat CM tweaks in een GPE rom kan hacken... Dat zou voor mij het beste zijn. Een goede stabiele rom zonder bloat met de tweaks waar ik toch wel gehecht aan ben.. ;-)
Lol, goeie!
Ik kan mij herinneren van de eerste GPE die ik geflashed heb dat ik die al heel snel weer heb vervangen door CM. Maar wat nu precies die zaken waren.. ? Het staat mij bij dat ik minder kon instellen, bijvoorbeeld de button backlight uitzetten, reboot menu, iets met de notificatie LED. Pin me d'r svp niet op vast, en ik ga ook niet weer een 4.3 GPE terugflashen om te kunnen vertellen wat het ook allemaal alweer was.. ;-)
Zodra er een goed werkende 4.4 uitkomt zal ik die vast proberen.
Ik zit een beetje met het probleem dat ik touchwiz nu toch echt wel zat ben. Ik heb zowat alle bekende ROM's al gehad en er was er maar 1 bij welke in de buurt kwam van een, voor mij goede ROM. En dat was de 4.3 GE editie van Jamal, ware het niet dat deze ROM een verschrikkelijke battery drain heeft.
Bij de rest van de ROM's wordt je overspoeld door menu's,sub menu's en sub-sub menu's voor feitelijk de zelfde instellingen.
Dus op 1 of andere manier kom ik steeds weer bij de stock samsung rom uit, niet omdat ik die zo geweldig vind, maar omdat het de "lesser of two evils" is.
Ik wil gewoon een basic, clean google edition S4.

Is het überhaupt mogelijk om een Samsung editie i9505 te flashen naar een google editie i9505g (met aanpassingen van de partitietabel oid.)
(Ik denk toch dat ik mijn S4 ga inruilen voor een Nexus 5.)
Bij de rest van de ROM's wordt je overspoeld door menu's,sub menu's en sub-sub menu's voor feitelijk de zelfde instellingen.
Dus op 1 of andere manier kom ik steeds weer bij de stock samsung rom uit, niet omdat ik die zo geweldig vind, maar omdat het de "lesser of two evils" is.
Ik wil gewoon een basic, clean google edition S4.
Is het überhaupt mogelijk om een Samsung editie i9505 te flashen naar een google editie i9505g (met aanpassingen van de partitietabel oid.)
(Ik denk toch dat ik mijn S4 ga inruilen voor een Nexus 5.)
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ook dus alle kernels en mogelijke governors geprobeerd neem ik aan?kendo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:18:
...ware het niet dat deze ROM een verschrikkelijke battery drain heeft.
Ik heb met de 4.3 van Jamal totaal geen drain, gisteren na 48 uur gebruik (niet heel intensief) nog 27% over. Dus ik denk niet dat je probleem aan de rom zelf ligt.
Pff Odin bleef maar failen bij mij bij het flashen van een rom, werd helemaal gek. Wat blijkt? Brakke (nieuwe) usb-kabel
. Niet te vertrouwen die kabels
.

PSN ID: Beest41
Dag mensen. Ik wil graag mijn S IV (i9505) rooten (HTC Sensation is ook geroot, know the drill). Echter heb ik nog een paar vragen:
1. Heb ik het goed dat de factory unlock eigenlijk een SIM-lock is?
2. Als unroot/binary root counter naar 0 moet, dan kan ik toch terug via [GUIDE] Unroot/Unbrick, Flash official stock firmware on Galaxy S4 GT-I9500 & I9505? Het lijkt vrij duidelijk, maar ik kan het fout gezien hebben.
3. Is het flashen van een Sammy foon echt zo makkelijk? Met mijn Sensation zat ik uren te klooien tot ik eindelijk root had. Daarna was een custom recovery flashen (4EXT
) niet zo moeilijk. Als Odin echt alles is - wauw.
4. Hoe bang moet ik zijn voor Knox? Kan ik nog aanspraak maken op garantie als Knox ≥ 1?
1. Heb ik het goed dat de factory unlock eigenlijk een SIM-lock is?
2. Als unroot/binary root counter naar 0 moet, dan kan ik toch terug via [GUIDE] Unroot/Unbrick, Flash official stock firmware on Galaxy S4 GT-I9500 & I9505? Het lijkt vrij duidelijk, maar ik kan het fout gezien hebben.
3. Is het flashen van een Sammy foon echt zo makkelijk? Met mijn Sensation zat ik uren te klooien tot ik eindelijk root had. Daarna was een custom recovery flashen (4EXT

4. Hoe bang moet ik zijn voor Knox? Kan ik nog aanspraak maken op garantie als Knox ≥ 1?
and thanks for all the fish.
Gisteren na lang twijfelen mijn i9505 geroot. Ik draai momentel naar alle tevredenheid CM 10.1.3 stable. Als recovery heb ik Clockworkmod 6.0.4.4 geïnstalleerd.
Vraag: is het normaal met een geroot toestel dat het ledje van mijn S4 niet brandt als de batterij aan het opladen is terwijl de telefoon afstaat? In stocktoestand brandde dat ledje wel tijdens het opladen.
Vraag: is het normaal met een geroot toestel dat het ledje van mijn S4 niet brandt als de batterij aan het opladen is terwijl de telefoon afstaat? In stocktoestand brandde dat ledje wel tijdens het opladen.
Hier ook geen LEDje nee, met TWRP/AOSP 4.3.1. Wel een accu percentage op het oplaad icoontje op het scherm als je Power drukt. Handig, maar een werkende LED is uiteraard verreweg superieur.FezzFest schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:11:
Gisteren na lang twijfelen mijn i9505 geroot. Ik draai momentel naar alle tevredenheid CM 10.1.3 stable. Als recovery heb ik Clockworkmod 6.0.4.4 geïnstalleerd.
Hier op Omega 13.2 wel gewoon een brandende LED bij opladen.
Logisch, Omega is gewoon een Samsung-based Rom.KneoK schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:35:
Kitkat up and running.
Jamal GPe 4.4 V4 werkt prima. Heb m dirty over 4.3 (had ik al GPe) geflashed. Mijn oudere baseband zorgde er voor dat de mobiele connectie bij het starten van een telefoon oproep eruit knalde, maar een nieuwe(re) baseband heeft ook dat euvel opgelost.
Gelukkig geen last van willekeurige signal drops en/of reboots, zoals door veel anderen gemeld.
Helaas geen mogelijkheid om ART te testen, omdat ik dan zonder Xposed Framework moet, en dan is een ROM wel heel kaal
Jamal GPe 4.4 V4 werkt prima. Heb m dirty over 4.3 (had ik al GPe) geflashed. Mijn oudere baseband zorgde er voor dat de mobiele connectie bij het starten van een telefoon oproep eruit knalde, maar een nieuwe(re) baseband heeft ook dat euvel opgelost.
Gelukkig geen last van willekeurige signal drops en/of reboots, zoals door veel anderen gemeld.
Helaas geen mogelijkheid om ART te testen, omdat ik dan zonder Xposed Framework moet, en dan is een ROM wel heel kaal
Ikzelf ben zéér tevreden met de Gummy 4.4 ROM en KT kernel. Qua snelheid en batterij grote vooruitgang vergeleken met 4.3 GPE die ik had. Altijd wat arbitrair natuurlijk, maar als ik een klein beetje oplet kan ik nu dag wel doorkomen met één batterijlading, vroeger was dat sowieso niet haalbaar.
Aantal kleine dingen werken nog niet (HDR enige wat mij nu te binnen schiet), maar ervaar geen enkel probleem in mijn dagelijks gebruik. En de officiële GPE is nu toch al een weekje uit, dus de Gummy rom zal weldra ook wel een update krijgen verwacht ik.
Aantal kleine dingen werken nog niet (HDR enige wat mij nu te binnen schiet), maar ervaar geen enkel probleem in mijn dagelijks gebruik. En de officiële GPE is nu toch al een weekje uit, dus de Gummy rom zal weldra ook wel een update krijgen verwacht ik.
Wordt het dan niet eens tijd om een nieuwe te nemen? Omega 16 draait perfect.KneoK schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:35:
hoi
Ik zit nu weer 2 dagen op 4.3 GPE met de standaard kernel. Maar na 10 minuutjes browsen zie je de batterij gewoon leeglopen. Met de stock Samsung ROM kon ik gewoon 2 dagen met 1 lading toe. Nu is dat maar 3 kwart dag. Dus batterydrain is wel degelijk aanwezig op deze ROM.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Dat herken ik inderdaad welkendo schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:57:
Ik zit nu weer 2 dagen op 4.3 GPE met de standaard kernel. Maar na 10 minuutjes browsen zie je de batterij gewoon leeglopen. Met de stock Samsung ROM kon ik gewoon 2 dagen met 1 lading toe. Nu is dat maar 3 kwart dag. Dus batterydrain is wel degelijk aanwezig op deze ROM.
Hoe doet de camera het op die rom? zelfde problemen als bij Cm10.2 ?Brad Pitt schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:13:
Draai op de Nexus7 CM11 met Art én non-Caf kernel. Zoiets zoek ik nog voor de SGS4. Komt vast wel. Hmmm
Heb verder geen idee. Kreeg ondanks een hoop getest Whatsapp niet aan de praat i.c.m. Art dus weer terug gegaan naar een 4.3.1 Rom. Allerlei XDA-fora threads gelezen en een hoop geprobeerd maar lukte niet.Koriel schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:28:
Hoe doet de camera het op die rom? zelfde problemen als bij Cm10.2 ?
Zo. Once and for all:
Namen even vervangen en voor volledigheid maar even de gehele chat gecopypast. Dit is duidelijk zat voor mij. Custom ROM, ik kom eraan!U maakt verbinding met het LiveChat systeem. Als dit een paar minuten duurt, probeert u dan alstublieft opnieuw.
(Ons webteam helpt u over enkele ogenblikken.)
Over enkele ogenblikken is een lid van ons webteam beschikbaar. U staat nu op plaats 1 Bedankt voor het wachten. Als u een vraag heeft over een door u gekocht product, zorg dan dat u uw productgegevens bij de hand heeft, zoals het serienummer en de aanschafdatum.
Welkom bij Samsung Live Chat. Wat kan ik voor u doen?
Samsung :
goedemiddag
Zalmanman :
Goedemiddag, Samsung. Ik heb een vraag over jullie i9505.
Samsung :
Wat is precies uw vraag?
Zalmanman :
Sinds de 4.3 update is de Knox bootloader geïmplementeerd. Deze heeft een counter (hoe werkt die eigelijk?) die, na het flashen van een custom ROM/root op 0x1 gezet wordt. Nu is het zo, voor zover ik weet, dat hardwarematige fouten, die NIET door rooten/ROMS komen, gerepareerd dienen te worden (uitspraak van de EU/Kroes). Is het ook zo dat jullie garantie blijven verlenen als deze waarde op 0x1 staat?
Samsung :
zolang het alleen de hardware is wel
Samsung :
maar software niet
Zalmanman :
Dus als ik de software kapot maak (brick als het ware), heb ik geen kans op garantie. Als ik dode pixels ervaar of stof onder mijn scherm heb ik gewoon recht op mijn garantie dus?
Samsung :
klopt inderdaad
Zalmanman :
Oké, mooizo. Dit lijkt nogal te verschillen per land. Goed dat Nederland dit wel zo doet. Is het goed als ik dit gesprek doorstuur naar tweakers.net om duidelijk van zaken te geven?
Samsung :
geen probleem
Samsung :
Ik hoop dat ik u naar behoren heb kunnen helpen en sinds wij hierop beoordeeld worden dit ook kenbaar zou willen maken in de enquete.
Samsung :
Aan het eind van de chatsessie van vandaag krijg ik graag feedback van u. Het duurt maar 60 seconden, dus als u bereid bent om uw mening te geven, klik dan hier
Zalmanman :
Bedankt voor uw tijd en ik zal de enquête invullen.
Samsung :
Graag gedaan
Samsung :
Enquête is met succes opgeslagen.
Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem, namelijk dat ik ongeveer mijn download mode niet meer inkom.
Mijn S4 wil al geruime tijd spontaan rebooten en dan denkt die ook laat ik maar gewoon blijven hangen in de boot logo. waarna die na een tijd weer uitvalt en dan weer blijft hangen op het galaxy logo voor de boot uberhaupt begint, dit heeft mij doen besluiten om lekker de stock rom terug te zetten de I9505XXUEMK8 welliswaar.
Maar hierna kom ik niet eens meer de download mode in om recovery te flashen om de verschillende caches te flashen.
Iemand tips?
Voor garantie kom ik niet in aanmerking omdat ik triangle away niet kan installeren.
Kortom, is mijn telefoon nu ge bricked? en zo ja wat nu en zo nee wat moet ik nu doen behalve flashen afleren en stoppen met de techneut uit te hangen......
Ik zit met een probleem, namelijk dat ik ongeveer mijn download mode niet meer inkom.
Mijn S4 wil al geruime tijd spontaan rebooten en dan denkt die ook laat ik maar gewoon blijven hangen in de boot logo. waarna die na een tijd weer uitvalt en dan weer blijft hangen op het galaxy logo voor de boot uberhaupt begint, dit heeft mij doen besluiten om lekker de stock rom terug te zetten de I9505XXUEMK8 welliswaar.
Maar hierna kom ik niet eens meer de download mode in om recovery te flashen om de verschillende caches te flashen.
Iemand tips?
Voor garantie kom ik niet in aanmerking omdat ik triangle away niet kan installeren.
Kortom, is mijn telefoon nu ge bricked? en zo ja wat nu en zo nee wat moet ik nu doen behalve flashen afleren en stoppen met de techneut uit te hangen......
Sinds vrijdag ook een S4, prachtig toestelletje en na het uitpakken vrijwel direct geroot, recovery erop en de 4.4-ROM van Jamal2367 erop geknald. Van het weekend flink gespeeld (en wow: wat een apparaat!)
Met andere 4.4 Roms gespeeld (CM11-alpha-official en Dandroid 4.4) maar krijg op geen enkele ROM een MP3'tje of een YouTube filmpje afgespeeld. De muziek-apps crashen (ES File Explorer, Google Music, VLC en Apollo - in CM11 blijft DSP crashen) en bij YouTube in de browser of de YT-app krijg ik de melding: 'Er was een probleem tijdens het afspelen'
Ik heb tussen het flashen door iedere keer de Cache, Systyem en Data partition gewiped
Tips, anyone
Met andere 4.4 Roms gespeeld (CM11-alpha-official en Dandroid 4.4) maar krijg op geen enkele ROM een MP3'tje of een YouTube filmpje afgespeeld. De muziek-apps crashen (ES File Explorer, Google Music, VLC en Apollo - in CM11 blijft DSP crashen) en bij YouTube in de browser of de YT-app krijg ik de melding: 'Er was een probleem tijdens het afspelen'
Ik heb tussen het flashen door iedere keer de Cache, Systyem en Data partition gewiped
Tips, anyone
Telefoon uitzetten, USB kabel er uit, accu er uit. Dan accu er weer in en dan power + home + volume down ingedrukt houden. Vervolgens pas USB er weer inpluggen als de telefoon in download mode is.mr.DJ95 schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:37:
Beste Tweakers,
Iemand tips?
Ik draai die 4.4 van Jamal ook, vanaf dat V4 uitgekomen is, inmiddels V5 gepatched naar V6, en heb hoegenaamd nergens last van. Dat het op meerdere ROMs gebeurt zegt mijns inziens dat het geen softwarematig probleem is...Charles Nasi schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:59:
Sinds vrijdag ook een S4, prachtig toestelletje en na het uitpakken vrijwel direct geroot, recovery erop en de 4.4-ROM van Jamal2367 erop geknald. Van het weekend flink gespeeld (en wow: wat een apparaat!)
Tips, anyone
Flash eens een officiele Samsung ROM en kijk of het dan nog zo is.
Zojuist TriangleAway gedaan en alles naar stock teruggeflashed via ODIN: laatste 4.3 System, Modem en WiFi-Fix en warempel: bij het opstarten geluid! Verdenk een verkeerde MODEM omdat ik ook zeer slecht signaal had.AllSeeyinEye schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:18:
[...]
Ik draai die 4.4 van Jamal ook, vanaf dat V4 uitgekomen is, inmiddels V5 gepatched naar V6, en heb hoegenaamd nergens last van. Dat het op meerdere ROMs gebeurt zegt mijns inziens dat het geen softwarematig probleem is...
Flash eens een officiele Samsung ROM en kijk of het dan nog zo is.
Anyway: Thanks voor je snelle response!
Vraagje. Ik heb ook mijn tel geflashed naar de 4.4 van Jamal, maar gelijk na het flashen signal lost problemen. Ik heb eerst een andere modem geinstalleerd maar dit verhelpt het niet. Nu heb ik Omega v16 erop gezet. Maar nog steeds problemen. Ik heb vervolgens de originele modem erop geflashed: I9505_XXUEMK8_MODEM
Maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik blijf bij het uitzetten van mijn scherm mijn connectie van gsm verliezen. Wifi blijft wel actief. Iemand een idee hoe ik nu terug kom bij een werkende tel
Ik dacht ik ga alles weer ff stock flashen maar door de problemen van samfirmware kan ik ook de stock niet downloaden
...
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik blijf bij het uitzetten van mijn scherm mijn connectie van gsm verliezen. Wifi blijft wel actief. Iemand een idee hoe ik nu terug kom bij een werkende tel
Ik dacht ik ga alles weer ff stock flashen maar door de problemen van samfirmware kan ik ook de stock niet downloaden
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
hoi
Ja. Door een recente modem te flashen. Ik gebruik MKE (KPN 4G) en heb 0,0 reboots of signal loss.
Hmm ik heb nu ook die versie geprobeerd, maar geen verschil. Connectie blijft droppen... Snap er echt niks meer van...
Ben maar helemaal terug gegaan naar custom. Alles leek weer normaal te werken dus gelijk recovery erover gegooid en opnieuw omega v16. Nu werkt alles wel weer. Blijft vaag..
Ben maar helemaal terug gegaan naar custom. Alles leek weer normaal te werken dus gelijk recovery erover gegooid en opnieuw omega v16. Nu werkt alles wel weer. Blijft vaag..
[ Voor 42% gewijzigd door misterdjus op 11-12-2013 08:23 ]
hoi
Jammer van de Exchange bug in Android KitKat. Zag er zeer veel belovend uit, maar Exchage is een must (schoolrooster, -mail)!
Ik heb nergens last van?Satom schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:46:
Jammer van de Exchange bug in Android KitKat. Zag er zeer veel belovend uit, maar Exchage is een must (schoolrooster, -mail)!
Gisteren de laatste Vodafone rom MK9 geflashed. Ik zat nog op een oude boatloader, en wilde de laatste basebands kunnen draaien.
Vervolgens weer geroot, Philz geflashed en de officiële CM11 nightly met de PA Google apps geïnstalleerd.
Camera werkt naar behoren, voorlopig lijkt het erop dat video met 1080P het gewoon doet. Wat ik wel zie is dat andere netwerk providers nog steeds met getallen worden aangegeven ipv namen. Hier kan ik mee leven.
Art ook geprobeerd, maar met een bepaalde game werkte dat niet dus maar weer terug op dalvik.
Verdere problemen waar ik tegenaan ben gelopen, MX player geeft aan dat deze Android versie niet ondersteunt wordt. Ook Dice player werkt niet. VLC daarentegen weer wel.
Es file Explorer kan de externe sdcard niet direct vinden, je moet er naar toe via root.
Bovenstaande app problemen zullen wel snel worden opgelost. En er valt voorlopig mee te leven. De rom voelt degelijk aan. Ook de batterij lijkt zich goed te gedragen, daarover morgen misschien meer.
Vervolgens weer geroot, Philz geflashed en de officiële CM11 nightly met de PA Google apps geïnstalleerd.
Camera werkt naar behoren, voorlopig lijkt het erop dat video met 1080P het gewoon doet. Wat ik wel zie is dat andere netwerk providers nog steeds met getallen worden aangegeven ipv namen. Hier kan ik mee leven.
Art ook geprobeerd, maar met een bepaalde game werkte dat niet dus maar weer terug op dalvik.
Verdere problemen waar ik tegenaan ben gelopen, MX player geeft aan dat deze Android versie niet ondersteunt wordt. Ook Dice player werkt niet. VLC daarentegen weer wel.
Es file Explorer kan de externe sdcard niet direct vinden, je moet er naar toe via root.
Bovenstaande app problemen zullen wel snel worden opgelost. En er valt voorlopig mee te leven. De rom voelt degelijk aan. Ook de batterij lijkt zich goed te gedragen, daarover morgen misschien meer.
Dus bij jou werkt het wel zoals het moet? Kan namelijk niet verbinden, krijg steeds een (fout)melding dat het niet mogelijk is om verbinding te maken. Met CM10.2 werkt dit wel perfect
CM is er snel bij, maandag kwam 4.4.2 uit, en de nightly van gisteren draait hem al. ;-)
Ja, hier doet Exchange alles wat het moet. Heb van 4.3 naar 4.4 overigens wel dirty geflashed, dus de instellingen zijn blijven staan.Satom schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:12:
[...]
Dus bij jou werkt het wel zoals het moet? Kan namelijk niet verbinden, krijg steeds een (fout)melding dat het niet mogelijk is om verbinding te maken. Met CM10.2 werkt dit wel perfect
Ook de batterij lijkt zich goed te gedragen. Ik heb nu 25% over met 3:45 uur screen tijd. Uptime van bijna 16 uur. Verder nog geen rare zaken tegengekomen, dus ik blijf bij CM11. Als ik morgen tijd heb zal ik misschien weer Art proberen.
Koriel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:40:
Gisteren de laatste Vodafone rom MK9 geflashed. Ik zat nog op een oude boatloader, en wilde de laatste basebands kunnen draaien.
Voor de mensen die ook de S4 GE rom van Jamal gebruiken, hij is bezig met het updaten naar 4.4.2 GE. Het is te hopen dat dan de random reboot problemen opgelost zijn en tevens de simkaart bug bij virtuele providers.
[ Voor 25% gewijzigd door Velth op 15-12-2013 22:14 ]
Beterrrr! Overigens heb ik nog nooit, maar dan ook nooit, een random reboot gehad...
Ze zeggen dat met een ander kernel de random reboots vrijwel opgelost zijn.Zalmanman schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:48:
Beterrrr! Overigens heb ik nog nooit, maar dan ook nooit, een random reboot gehad...
[ Voor 23% gewijzigd door Velth op 15-12-2013 22:12 ]
Ach misschien probeer ik die rom wel als hij bij V9 is aangekomen en er geen reboots meer zijn. Voorlopig erg happy met CM11.
Nog nooit een reboot gehad. Gebruik m vanaf V4
Inmiddels is er al een V10.
Hoe zit het eigenlijk met het flashen van modems? Ik heb nog nooit een modem op mijn SGS IV geflasht. Is dat een probleem, eigenlijk? Ik zie dat ze er op XDA veel over praten, namelijk.
Hoe zit het eigenlijk met het flashen van modems? Ik heb nog nooit een modem op mijn SGS IV geflasht. Is dat een probleem, eigenlijk? Ik zie dat ze er op XDA veel over praten, namelijk.
Dirty flash wou niet eens, kreeg continue FC's dus besloten om het over een andere boeg te gooien(!) Heb nu van een Samsung ROM een stock Android gemaakt. Lang leven de scriptsAllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:10:
[...]
Ja, hier doet Exchange alles wat het moet. Heb van 4.3 naar 4.4 overigens wel dirty geflashed, dus de instellingen zijn blijven staan.
Je kwam van CM10.2 toch begreep ik uit bovenstaande? Dan kan je inderdaad/uiteraard niet dirty flashen nee.Satom schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:03:
[...]
Dirty flash wou niet eens, kreeg continue FC's dus besloten om het over een andere boeg te gooien(!) Heb nu van een Samsung ROM een stock Android gemaakt. Lang leven de scripts
zojuist m'n S4 geroot, Philzz Cwm geinstalleerd.. (netjes alle stappen doorlopen)
Rom van Jamal v10 gedownload en op S4 gezet. geflashed via CWM.. so far so good..
Telefoon reboot..alles lijkt mooi geinstalleerd.. en dan valt mijn telefoon spontaan uit. Ik kan m'n S4 eigelijk alleen gebruiken wanneer ik hem aan de usb kabel heb hangen. Ook heb ik al gemerkt dat het netwerk gewoon wegvalt.
Ben ik iets vergeten? moet ik nog iets installeren? Is het ROM-related?
Rom van Jamal v10 gedownload en op S4 gezet. geflashed via CWM.. so far so good..
Telefoon reboot..alles lijkt mooi geinstalleerd.. en dan valt mijn telefoon spontaan uit. Ik kan m'n S4 eigelijk alleen gebruiken wanneer ik hem aan de usb kabel heb hangen. Ook heb ik al gemerkt dat het netwerk gewoon wegvalt.
Gebruik je een recente modem?
Ik heb de laatste I9505XXUEMKE-MODEM via Odin geflashtAllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:10:
Gebruik je een recente modem?
telefoon boot inmiddels niet meer verder dan google logo..zelfs na diverse modems te hebben geprobeerd en wipes en fresh installs..ind0mi schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:46:
zojuist m'n S4 geroot, Philzz Cwm geinstalleerd.. (netjes alle stappen doorlopen)
Rom van Jamal v10 (4.4.2.) gedownload en op S4 gezet. geflashed via CWM.. so far so good..
Ik ga proberen via download mode maar een stock rom erop te zetten.. is het mogelijk om een 4.2.2. rom erop te flashen? ben ik dan ook meteen m'n root en alles kwijt? als het spontaan uitvallen en rebooten aanblijft dan wil ik hem opsturen ter reparatie.
Ik heb ook een situatie gehad met reboots ed. Ik had al een afspraak voor de reparatie. Samsung rom geflashed met Odin. En toen waren de problemen eigenlijk alweer voorbij. Zodra ik weer problemen heb Flash ik weer een standaard rom, rooten, recovery erop en weer vrolijk verder flashen.
momenteel draai ik trouwens Omni rom. Concurrent van cyanogenmod. Stabiel, camera werkt hier dus wel met 1080p video. Screen recording zit ingebakken en werkt itt cyanogenmod.
Qua instellingen is het rommeliger dan CM11, veel zit er wel in, maar niet op plekken waar je gewend bent. Device maintainer zit er wel bovenop en de verbeteringen komen snel.
Enig minpuntje is de batterijduur, die was met de nightly van de 20e behoorlijk slecht. Ik heb net de nightly van de 22e erop gezet en daar zouden verbeteringen in zitten. Oa Chainfire is betrokken bij Omni.
momenteel draai ik trouwens Omni rom. Concurrent van cyanogenmod. Stabiel, camera werkt hier dus wel met 1080p video. Screen recording zit ingebakken en werkt itt cyanogenmod.
Qua instellingen is het rommeliger dan CM11, veel zit er wel in, maar niet op plekken waar je gewend bent. Device maintainer zit er wel bovenop en de verbeteringen komen snel.
Enig minpuntje is de batterijduur, die was met de nightly van de 20e behoorlijk slecht. Ik heb net de nightly van de 22e erop gezet en daar zouden verbeteringen in zitten. Oa Chainfire is betrokken bij Omni.
Hier ook problemen gehad met random reboots.
Via Odin officiële Samsung Rom geflashed, aangezien er een update beschikbaar was deze gelijk maar ff geïnstalleerd.
Nu wilde ik weer root. Dus zoals wel vaker CF-Root geflashed met Odin.
Alles leek prima te gaan. Totdat bleek dat ik helemaal geen root access meer had.
SuperSU geeft de melding "Er is geen SU binary geïnstalleerd, en SuperSU kan niet installeren"
wat nu???
Via Odin officiële Samsung Rom geflashed, aangezien er een update beschikbaar was deze gelijk maar ff geïnstalleerd.
Nu wilde ik weer root. Dus zoals wel vaker CF-Root geflashed met Odin.
Alles leek prima te gaan. Totdat bleek dat ik helemaal geen root access meer had.
SuperSU geeft de melding "Er is geen SU binary geïnstalleerd, en SuperSU kan niet installeren"
wat nu???
Als je cf root flasht moet je hem niet, of juist wel laten rebooten. Speel daar eens mee, juist wel, of juist niet. Na het flashen cf root even zelf laten draaien voordat je weer root hebt.
Zorg ervoor dat je telefoon uit is voordat je in download modus opstart.
Zorg ervoor dat je telefoon uit is voordat je in download modus opstart.
[ Voor 22% gewijzigd door Koriel op 21-12-2013 01:13 ]
Auto reboot uitvinken is geen optie in Odin.
Deze is grayed out.
Telefoon staat altijd uit voordat deze in de download modus opstart.
Deze is grayed out.
Moet je Odin 3.04 gebruiken.Mistermo schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:20:
Auto reboot uitvinken is geen optie in Odin.
Deze is grayed out.
Ook geen success. Nog altijd geen root.
Edit:
Probleem opgelost.
CWM geflashed via Odin. Daarna updated SuperSU geflashed via CWM.
Edit:
Probleem opgelost.
CWM geflashed via Odin. Daarna updated SuperSU geflashed via CWM.
[ Voor 55% gewijzigd door Mistermo op 21-12-2013 12:47 ]
Kan Jamal's [AOSP] Official 4.4.2 - S4 Google Edition - v11 als stabiel aangemerkt worden?
In random reboots of dat hardware zoals de camera ineens niet meer goed werkt heb ik niet zo'n trek. Op mijn Galaxy S III heb ik een hele tijd CyanogenMod gehad, maar er was altijd wel iets wat niet helemaal goed werkte. De Galaxy S 4 heb ik nu bijna een half jaar, maar ik ben eigenlijk TouchWiz nu wel zat.
Het liefst maak ik van mijn Galaxy S4 een Google Play Edition, maar dat mag niet ten koste gaan van stabiliteit. Eigenlijk had ik maar beter een Nexus 5 kunnen kopen. ;-)
In random reboots of dat hardware zoals de camera ineens niet meer goed werkt heb ik niet zo'n trek. Op mijn Galaxy S III heb ik een hele tijd CyanogenMod gehad, maar er was altijd wel iets wat niet helemaal goed werkte. De Galaxy S 4 heb ik nu bijna een half jaar, maar ik ben eigenlijk TouchWiz nu wel zat.
Het liefst maak ik van mijn Galaxy S4 een Google Play Edition, maar dat mag niet ten koste gaan van stabiliteit. Eigenlijk had ik maar beter een Nexus 5 kunnen kopen. ;-)
Hier draait Jamal vanaf dat ik 4.4 draai 100% stabiel. Geen enkele reboot, geen crashes.
Bedankt, ook accu-duur nog redelijk? (gaat een goede dag mee bij normaal gebruik)
Dan ga ik er vanmiddag eens mee bezig. De volgende stappen wil ik uitvoeren, mis ik nog iets belangrijks?
Dan ga ik er vanmiddag eens mee bezig. De volgende stappen wil ik uitvoeren, mis ik nog iets belangrijks?
- CF-Auto-Root met Odin uitvoeren.
- ClockworkMod Recovery installeren
- Jamal's Official 4.4.2 - S4 Google Edition - v11 via recovery installeren.
Even een domme vraag van een XDA Noob, waar kan ik de downloads vinden in de XDA topics ?
Gevonden !
Gevonden !
[ Voor 7% gewijzigd door kdeboois op 23-12-2013 15:10 . Reden: Ondekt... werkgever gebruikt Websense om Google Drive te blokkeren ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik merk dat ik toch nog wat terughoudend ben om deze stap uit te voeren. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende.
Hierbij heb ik het over de Google Play Edition ROM van Jamal: Werkt dit überhaubt niet wanneer er een PIN op je SIM staat?
En wat als ik toch problemen ondervind, zoals reboots of een accu die binnen no-time bezig is. Welke stappen moet ik dan doen om terug te gaan naar de stock touchwiz rom?
Hierbij heb ik het over de Google Play Edition ROM van Jamal: Werkt dit überhaubt niet wanneer er een PIN op je SIM staat?
En wat als ik toch problemen ondervind, zoals reboots of een accu die binnen no-time bezig is. Welke stappen moet ik dan doen om terug te gaan naar de stock touchwiz rom?
- Moet ik nu alvast code's zoals de CSC / PDA ergens opschrijven?
- Wat betekend KNOX in dit verhaal? "Verspeel" ik dat voor altijd als ik een custom rom installeer?
- Krijg ik na een flash naar samsung stock rom, nog wel OTA updates van Samsung?
Lichtelijk ook wel logisch! Maar goed, na het verwijderen van zeer veel applicaties, standaard meuk, haal ik nu een zeer verbeterde batterijduur (zit nu op 1dag en 1 uur en heb nog 41% over! Moet daarbij wel zeggen dat wifi en dataverkeer vannacht en gisteren overdag tijdens werk uit stonden)Brad Pitt schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:40:
[...]
Je kwam van CM10.2 toch begreep ik uit bovenstaande? Dan kan je inderdaad/uiteraard niet dirty flashen nee.
Ik kan helaas alleen op de volgende 2 antwoord geven:M-ThijZ schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:52:
Ik merk dat ik toch nog wat terughoudend ben om deze stap uit te voeren. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende.
- Moet ik nu alvast code's zoals de CSC / PDA ergens opschrijven?
- Wat betekend KNOX in dit verhaal? "Verspeel" ik dat voor altijd als ik een custom rom installeer?
- Krijg ik na een flash naar samsung stock rom, nog wel OTA updates van Samsung?
Als je terug gaat naar stock moet je ook triangle away gebruiken. Dan is hij als het goed is stock.tenzij je knox op je telefoon hebt dan kan je triangle away niet meer gebruiken.
Hier toevallig meer mensen met oplaadproblemen bij CM 10.2? Ik draai het al even, maar heb sinds afgelopen weekend problemen met opladen.
Het begon na een avondje hevig gebruik van de camera, daar kreeg het toestel het warm van en liep de batterij aardig van leeg. Uiteindelijk het fotograferen afgesloten met een lading van 17%. Dat was om een uur of 11 's avonds, de volgende ochtend ging hij rond een uur of 6 uit. Toen ik om half 7 thuiskwam heb ik hem aan de lader gehangen maar uit gelaten. Ongeveer vier uur later was hij slechts 11% opgeladen. Ik heb hem toen aangezet en aan de lader gelaten, maar toen merkte ik op dat de telefoon niet aangaf dat er überhaupt een lader was aangesloten. Ik heb hem toch aangesloten gelaten, en ben nog even gaan slapen ('t was een lange nacht
), daarna was hij toch naar de 100% geladen.
Zondag heb ik eigenlijk geen tijd gehad om er naar te kijken, maar het leek me geen enorm probleem omdat de telefoon nog wel gewoon wilde laden. Echter, zondag ben ik rond een uur of 12 naar bed gegaan, de telefoon was toen op ongeveer 22% dus ik hing hem aan de lader; ervan uitgaande dat hij langzaam maar zeker toch naar de 100% zou klimmen. Toch is hij 's nachts uitgegaan, resulterende in een verslapen ikke (collega's blij, not...) omdat ik het toestel als wekker gebruik. Gek genoeg is hij nadat hij is uitgegaan wél gaan laden, dus tegen de tijd dat ik wakker was had ik inmiddels wel een volle batterij.
Die maandagavond leek hij toch weer te laden, ik heb voor de zekerheid een aparte extra wekker gezet, maar dinsdagochtend deed hij het weer: De telefoon gaf weliswaar nog steeds niet aan dat hij was aangesloten op de lader, ook al was hij dat wel, maar de batterij was die nacht wel volgelopen.
Vandaag kwam ik er op een gegeven moment plots achter dat m'n telefoon wél een ledje deed branden toen hij werd aangesloten op de lader. Kortom: De problemen léken voorbij. Tot ik de telefoon afkoppelde: Het ledje ging niet meer uit, alsof de telefoon 'vast' stond in de laadstatus. Een poging om te rebooten faalde enigszins omdat de telefoon toen bleef hangen bij het Samsung Galaxy S4-logo. Twee keer opnieuw geprobeerd, lukte niet, daarna naar de recovery geboot. Dat ging prima. Ik heb toen een back-up gemaakt naar de SD-card en de cache gewiped. Na wederom een reboot leek alles het weer te doen. Nu gaf de telefoon ook weer keurig aan als er werd geladen, en het ging ook goed bij het afkoppelen van de laadkabel.
Goed, op een gegeven moment de telefoon vol (ergens vanmiddag), was 't tijd voor gezelligheid ende vermaeck met de familie onder het genot van een kerstdinertje. Alles leuk en aardig, daarna nog een filmpje gekeken en al met al kwam ik terug op mijn slaapkamer met een batterij die rond de 65% zat. Ik sluit hem aan op de kabel: Niks. Zucht.
Toen heb ik alles gewiped, dus een factory reset en een dalvik cache wipe. Vervolgens heb ik CM 10.2 weer geflashed. Alles ging op zich goed, maar hij geeft nog steeds geen enige indicatie van laden. Ik heb de back-up van vanmiddag toen maar teruggezet omdat ik geen zin had om alles weer opnieuw in te gaan stellen. Hij is, terwijl ik dit type, wel gewoon aan het laden. Ik zit nu weer op de 84%.
Even een recap:
[ul]
• De telefoon wilde na een volledige ontlading in eerste instantie niet verder laden dan 11% terwijl hij uit stond
• De telefoon laadt vervolgens wel, maar geeft niet aan dat er geladen wordt. Het laden lijkt iets langzamer te gaan dan normaal, maar dat kan ook gevoelsmatig zijn.
• Op een zeker moment is de telefoon, terwijl hij aan stond en op het moment van aansluiten op 22% zat, uitgegaan en later tóch naar de 100% geladen.
• Vandaag leek de telefoon het weer te doen omdat deze weer aangaf als hij werd aangesloten op de lader, maar wilde na een afkoppeling niet meer erkennen dat de lader niet was aangesloten. Toen is een reboot uitgevoerd en wilde de telefoon in eerste instantie niet booten, dat is toen verholpen met een cache wipe. De telefoon leek het daarna gewoon weer te doen zoals verwacht.
• Vanavond is het probleem weer teruggekomen: De telefoon geeft niet aan te laden, maar doet dat stiekem wel.
• Het probleem doet zich voor bij mijn installatie van CM 10.2, en een 'stock' installatie van CM 10.2.
Ik twijfel zelf nog over de oorzaak. Als ik op Google zoek naar de symptomen kom ik aan de ene kant resultaten tegen waarin geopperd wordt dat het probleem mogelijk bij de USB-poort en het bordje waarop dit zit kan leggen (deze is op zich makkelijk te vervangen). Echter, ik kom ook resultaten tegen die aangeven dat het mogelijk aan Android 4.3 ligt (zie bijvoorbeeld hier en hier).
Ik vind het zelf moeilijk om het één of het ander uit te sluiten. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat het aan de poort ligt (hardware). Maar dat maakt het een beetje gek dat de telefoon het vanmiddag gewoon weer leek te doen. Als je sommige van die topics bekijkt, is het ook best mogelijk dat deze problemen softwarematig veroorzaakt worden.
Either way: Heeft iemand hier ervaring met dit probleem, zijn jullie het al eens tegengekomen, en zo ja; hoe hebben jullie het toen opgelost?
EDIT:
Even voor de volledigheid: Dit probleem doet zich voor bij verschillende laders+kabels.
EDIT:
Een nieuwe ontwikkeling, deze vind ik een beetje WTF: De telefoon is nu aangesloten, en het led-lampje en de tekst op het lockscreen knipperen nu. Alsof de telefoon steeds aangesloten en losgekoppeld wordt. De telefoon wisselt nu, frequentie van ongeveer een halve seconde tussen wel/niet laden.
EDIT:
Ennn dat is ook weer voorbij. Maar nu loopt de telefoon gewoon weer leeg. Ik denk dat ik maar eens moet kijken of dit een garantiegevalletje kan worden (nu hopen dat ik niet genaaid ga worden door mijn KNOX-flag).
Het begon na een avondje hevig gebruik van de camera, daar kreeg het toestel het warm van en liep de batterij aardig van leeg. Uiteindelijk het fotograferen afgesloten met een lading van 17%. Dat was om een uur of 11 's avonds, de volgende ochtend ging hij rond een uur of 6 uit. Toen ik om half 7 thuiskwam heb ik hem aan de lader gehangen maar uit gelaten. Ongeveer vier uur later was hij slechts 11% opgeladen. Ik heb hem toen aangezet en aan de lader gelaten, maar toen merkte ik op dat de telefoon niet aangaf dat er überhaupt een lader was aangesloten. Ik heb hem toch aangesloten gelaten, en ben nog even gaan slapen ('t was een lange nacht
Zondag heb ik eigenlijk geen tijd gehad om er naar te kijken, maar het leek me geen enorm probleem omdat de telefoon nog wel gewoon wilde laden. Echter, zondag ben ik rond een uur of 12 naar bed gegaan, de telefoon was toen op ongeveer 22% dus ik hing hem aan de lader; ervan uitgaande dat hij langzaam maar zeker toch naar de 100% zou klimmen. Toch is hij 's nachts uitgegaan, resulterende in een verslapen ikke (collega's blij, not...) omdat ik het toestel als wekker gebruik. Gek genoeg is hij nadat hij is uitgegaan wél gaan laden, dus tegen de tijd dat ik wakker was had ik inmiddels wel een volle batterij.
Die maandagavond leek hij toch weer te laden, ik heb voor de zekerheid een aparte extra wekker gezet, maar dinsdagochtend deed hij het weer: De telefoon gaf weliswaar nog steeds niet aan dat hij was aangesloten op de lader, ook al was hij dat wel, maar de batterij was die nacht wel volgelopen.
Vandaag kwam ik er op een gegeven moment plots achter dat m'n telefoon wél een ledje deed branden toen hij werd aangesloten op de lader. Kortom: De problemen léken voorbij. Tot ik de telefoon afkoppelde: Het ledje ging niet meer uit, alsof de telefoon 'vast' stond in de laadstatus. Een poging om te rebooten faalde enigszins omdat de telefoon toen bleef hangen bij het Samsung Galaxy S4-logo. Twee keer opnieuw geprobeerd, lukte niet, daarna naar de recovery geboot. Dat ging prima. Ik heb toen een back-up gemaakt naar de SD-card en de cache gewiped. Na wederom een reboot leek alles het weer te doen. Nu gaf de telefoon ook weer keurig aan als er werd geladen, en het ging ook goed bij het afkoppelen van de laadkabel.
Goed, op een gegeven moment de telefoon vol (ergens vanmiddag), was 't tijd voor gezelligheid ende vermaeck met de familie onder het genot van een kerstdinertje. Alles leuk en aardig, daarna nog een filmpje gekeken en al met al kwam ik terug op mijn slaapkamer met een batterij die rond de 65% zat. Ik sluit hem aan op de kabel: Niks. Zucht.
Toen heb ik alles gewiped, dus een factory reset en een dalvik cache wipe. Vervolgens heb ik CM 10.2 weer geflashed. Alles ging op zich goed, maar hij geeft nog steeds geen enige indicatie van laden. Ik heb de back-up van vanmiddag toen maar teruggezet omdat ik geen zin had om alles weer opnieuw in te gaan stellen. Hij is, terwijl ik dit type, wel gewoon aan het laden. Ik zit nu weer op de 84%.
Even een recap:
[ul]
• De telefoon wilde na een volledige ontlading in eerste instantie niet verder laden dan 11% terwijl hij uit stond
• De telefoon laadt vervolgens wel, maar geeft niet aan dat er geladen wordt. Het laden lijkt iets langzamer te gaan dan normaal, maar dat kan ook gevoelsmatig zijn.
• Op een zeker moment is de telefoon, terwijl hij aan stond en op het moment van aansluiten op 22% zat, uitgegaan en later tóch naar de 100% geladen.
• Vandaag leek de telefoon het weer te doen omdat deze weer aangaf als hij werd aangesloten op de lader, maar wilde na een afkoppeling niet meer erkennen dat de lader niet was aangesloten. Toen is een reboot uitgevoerd en wilde de telefoon in eerste instantie niet booten, dat is toen verholpen met een cache wipe. De telefoon leek het daarna gewoon weer te doen zoals verwacht.
• Vanavond is het probleem weer teruggekomen: De telefoon geeft niet aan te laden, maar doet dat stiekem wel.
• Het probleem doet zich voor bij mijn installatie van CM 10.2, en een 'stock' installatie van CM 10.2.
Ik twijfel zelf nog over de oorzaak. Als ik op Google zoek naar de symptomen kom ik aan de ene kant resultaten tegen waarin geopperd wordt dat het probleem mogelijk bij de USB-poort en het bordje waarop dit zit kan leggen (deze is op zich makkelijk te vervangen). Echter, ik kom ook resultaten tegen die aangeven dat het mogelijk aan Android 4.3 ligt (zie bijvoorbeeld hier en hier).
Ik vind het zelf moeilijk om het één of het ander uit te sluiten. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat het aan de poort ligt (hardware). Maar dat maakt het een beetje gek dat de telefoon het vanmiddag gewoon weer leek te doen. Als je sommige van die topics bekijkt, is het ook best mogelijk dat deze problemen softwarematig veroorzaakt worden.
Either way: Heeft iemand hier ervaring met dit probleem, zijn jullie het al eens tegengekomen, en zo ja; hoe hebben jullie het toen opgelost?
offtopic:
sorry voor de wall of text
sorry voor de wall of text
EDIT:
Even voor de volledigheid: Dit probleem doet zich voor bij verschillende laders+kabels.
EDIT:
Een nieuwe ontwikkeling, deze vind ik een beetje WTF: De telefoon is nu aangesloten, en het led-lampje en de tekst op het lockscreen knipperen nu. Alsof de telefoon steeds aangesloten en losgekoppeld wordt. De telefoon wisselt nu, frequentie van ongeveer een halve seconde tussen wel/niet laden.
EDIT:
Ennn dat is ook weer voorbij. Maar nu loopt de telefoon gewoon weer leeg. Ik denk dat ik maar eens moet kijken of dit een garantiegevalletje kan worden (nu hopen dat ik niet genaaid ga worden door mijn KNOX-flag).
[ Voor 3% gewijzigd door Patriot op 26-12-2013 03:21 ]
Je hebt geen BD-batterij hè?
S/n op de batterij begint inderdaad met BD. Vervelend dat ik dit verhaal bij al m'n zoektochten niet tegengekomen ben.. Bedankt in ieder geval, mailtje naar Samsung is de deur uit.
EDIT: Overigens staat mijn batterij totaal niet bol. Maar ach, in het ergste geval is het weer iets om uit te sluiten als oorzaak van het probleem.
[ Voor 18% gewijzigd door Patriot op 26-12-2013 15:13 ]
Beste mensen,
ik wil graag de nieuwe rom van Jamal gaan proberen.
Maar voor mij word dit de eerste keer om te flashen (heb eindelijk tijd ervoor haha).
Ik moet dus eerst mijn telefoon gaan roouten en recoveren?
zijn hier voorkeuren voor?
Maar voor mij word dit de eerste keer om te flashen (heb eindelijk tijd ervoor haha).
Rooten is niet per se nodig, maar je moet wel met ODIN een alternatieve Recovery installeren.Denthis schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:58:
Beste mensen,
TWRP of Philz zijn goed.
Daarna de gewenste ROM downloaden en via Recovery installeren.
De meeste custom roms zijn namelijk al pre-rooted, dus al geroot.
Is echt niet moeilijk, maar je moet de juiste stappen even weten en uitvoeren.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Oke,speedme schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:06:
[...]
Rooten is niet per se nodig, maar je moet wel met ODIN een alternatieve Recovery installeren.
TWRP of Philz zijn goed.
Daarna de gewenste ROM downloaden en via Recovery installeren.
De meeste custom roms zijn namelijk al pre-rooted, dus al geroot.
Is echt niet moeilijk, maar je moet de juiste stappen even weten en uitvoeren.
odin en de jamal rom heb ik al gedownload.
Ik ga nu kijken voor die Philz.
Er staat nergens een complete tutorial online? althans ik kan er geen vinden.
heb deze stappen plan voor de rom
Open odin3
3. Put your device in download mode. To do so, press vol- while pressing the power button. You should have a triangle with an android janitor while it's saying downloading... I'll put a picture of it below.
4. You should see a yellow rectangle with COM:xx and saying ready. It means that your device is ready to be flashed!
5. Go into the PDA section and take your .tar file.
6. When you're done with this, ensure that the file you have is for your device.
7. If a .pit file was selected when trying to flash, ensure that re-partition at the left is UNCHECKED!!
8. Press the flash button
9. When it's finished, it should say that it's done with a green box and your device should reboot by itself
Prima toch?
Moet ik alleen nog eerst die philz doen voor dat ik deze stappen uitvoer?
Ik zie alleen bij mijn jamal rom geen .tar bestand staan.
Dus krijg deze niet geopend in ODIN
[ Voor 12% gewijzigd door Denthis op 28-12-2013 14:31 ]
Philz is toch een .tar? Die Jamal Rom zal heus wel een zip zijn, die je flasht vanuit Philz recoveryDenthis schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:12:
Moet ik alleen nog eerst die philz doen voor dat ik deze stappen uitvoer?
owja daar maakte ik al een foutje, wilde de rom flashen vanuit Odin.Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:53:
[...]
Philz is toch een .tar? Die Jamal Rom zal heus wel een zip zijn, die je flasht vanuit Philz recovery
Maar in de philz map vind ook geen .tar bestand.
Heb deze philz:
philz_touch_6.07.6-jfltexx
Er zal heus wel een Philz tar te downloaden zijn. Gebruik die recovery niet aangezien ik hem nogal brak vind, teveel negatieve ervaringen mee. Heb er TWRP op staan, doet het prima. Eventueel hier voor je geüpload
moet ik dan zowel de TWRP en de PHilz rooten?
Of voldoet die TWRP van jou voor beide?
Dat laatste. TWRP er op, rooted Rom flashen, doneDenthis schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:01:
moet ik dan zowel de TWRP en de PHilz rooten?
haha klinkt heeel makkelijk zoBrad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:03:
[...]
Dat laatste. TWRP er op, rooted Rom flashen, done
dus die philz of TWRP is alleen voor de recovery? zodat je de rom erop kunt installeren?
En Nandroid's maken, het wipen van bepaalde dingen, etc. Maar voornaamste is inderdaad wel Roms flashen.Denthis schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:06:
dus die philz of TWRP is alleen voor de recovery? zodat je de rom erop kunt installeren?