Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Mijn huidige computer is al weer zo'n 6 jaar oud, en mag van mij met pensioen. Ik wil hier graag een systeem voor in de plaats die een stuk kleiner en lichter is, minimaal net zo krachtig en met een veel lager energieverbruik.

Na lang meelezen in Het grote zuinige server topic en het doorspitten van de HTPC BBG en bijbehorend topic [BBG] HTPC januari 2013 en [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen Heb ik besloten mijn huidige verlanglijstje maar eens te posten om nog wat onderbouwing te krijgen voor de laatste paar componenten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik heb gemerkt dat ik de laatste tijd nauwelijks meer toekom aan spelletjes. Ik vind het echter wel leuk om mijn huidige collectie (o.a. the Witcher 1 & 2, The Elder Scrolls Oblivion en Skyrim, Mafia II) uit te spelen. Deze moeten minimaal net zo goed speelbaar zijn als nu, liefst met iets hogere grafische settings op 1680x1050.
Verder wordt de computer voornamelijk gebruikt voor standaard officewerk met Office 2010, browsen met Chrome (meestal 5-10 tabs open) en het downloaden van series.
Op het moment ben ik aan het experimenteren met Sickbeard, XBMC en uTorrent. Als dit goed werkend te krijgen is, wil ik de nieuwe computer 24/7 aan laten staan om alles automatisch te downloaden en te voorzien van de juiste metadata en ondertitels. Soms download ik ook oudere series, die ik met XVID4PSP of Handbrake omzet van AVI naar MP4, aangezien de TV (Panasonic TX-L37E30) niet alle AVI's goed afspeelt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn huidige lijst is ongeveer € 550 als ik het bij één winkel bestel. Als het echt meerwaarde levert kan dit opgerekt worden naar € 600, maar liever blijf ik op het huidige bedrag of lager.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductOmschrijving
1Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart22" monitor, resolutie 1680x1050
1Logitech Cordless Desktop Comfort, USBDraadloze toetsenbord en muis
1Iomega Home Media Cloud Edition 2TBNetwerkhardeschijf
1Adata S511 60GBSSD 60 Gb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
behuizing, voeding, moederbord, geheugen, processor, koeler en een harde schijf voor opslag. Onderstaand lijstje heb ik zelf samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 108,70€ 108,70
1MSI FM2-A75IA-E53€ 74,90€ 74,90
1Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB€ 61,87€ 61,87
1Lian Li PC-Q03B€ 62,35€ 62,35
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,40€ 25,40
1Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz CL9€ 68,10€ 68,10
1Samsung SN-506AB Zwart€ 64,49€ 64,49
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 526,81

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik had vroeger een voorkeur voor AMD, maar de Intel combi die ik nu heb bevalt wel goed. Er is nog wel een lichte voorkeur maar ik wil vooral het systeem wat nu het best bij me past voor mijn budget.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het kastje ligt aardig vast. Ik heb nog geen behuizing gezien van dit formaat (lekker klein) waar toch een brander en eventueel een kleine videokaart in kan. Ik heb aardig rondgekeken op Tweakers en Hardware.info naar alternatieven, maar deze vind ik tot nu toe het mooist. Als er goede alternatieven zijn hoor ik het nog wel graag.

Waarom nou dit topic: Ik wil nog graag antwoord op de volgende vragen:
  • Is mijn huidige lijst krachtig genoeg om mijn spellen fatsoenlijk af te spelen. Verschillende reviews doen me denken dat dit wel gaat (o.a. deze)
  • Is de AMD optie die ik nu heb energiezuinig genoeg in Idle en standaard officewerk of is een Intel alternatief (zie hieronder) veel zuiniger? --> Blijkbaar is de A10 in idle nog wat zuiniger dan een i3/Pentium, maar onder load is het verbruik veel hoger.
  • Ik heb nu 8Gb geheugen geselecteerd. Is dat zinvol of heb ik aan 4Gb genoeg? In het geschikte onderdelen advies wordt genoemd dat te veel geheugen, ook al is het goedkoop, nog steeds weggegooid geld is als je het niet nodig hebt.
  • Kan een 2,5" HDD dienen als alternatief voor mijn externe harde schijf? In dat geval kies ik misschien voor een 2Tb versie in plaats van de 1Tb die ik nu geselecteerd heb. Als een 3,5" veel zuiniger is, is dat misschien een optie. Ik heb echter liever een 2,5" omdat ik die onderin het kastje kan plaatsen op een bracket, samen met de SSD. Ik weet niet hoe 2,5" HDD's het uithouden over langere tijd. --> de 2.5" WD Green is zuiniger dan zijn 3.5" broertjes, maar ook een stuk duurder
  • Is een BD-brander/speler zinvol? We hebben nu nog geen BD-speler, en kijken de meeste films/series door ze met de TV rechtstreeks vanaf de externe HDD te laten lezen. Af en toe wordt de PS2 ingezet om een DVD te kijken. Mijn huidige DVD brander doet het al een paar jaar niet, maar die heb ik niet echt gemist. Ik zou echter een BD vanaf de nieuwe computer kunnen streamen of een HDMI-kabel naar de TV kunnen trekken (±10m) om BD's af te spelen, en ook makkelijker rare bestandsformaten af te kunnen spelen. --> Voorlopig van de lijst geschrapt, kan later nog makkelijk ingebouwd worden.
  • Ik heb nu de Seasonic G-serie in het lijstje staan omdat deze 80+ gold is en aangeraden wordt in het zuinige server topic. Een goedkoper alternatief zou de BeQuiet S7 300W zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 114,-€ 114,-
1Asrock B75M-ITX€ 66,50€ 66,50
1G.Skill F3-10600CL9D-8GBNT€ 56,15€ 56,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 236,65

Intel alternatief. Ik heb gekozen voor de i3 3225 omdat deze een HD4000 GPU heeft in plaats van de HD2500 die de i3 3220 heeft. Ik heb Skyrim geprobeerd op Windows 8 met een i3 3220 bij 1920x1080, en dat ging zo schokkend dat die voor mij afvalt. Ik weet alleen niet zeker of dat ligt aan de hogere resolutie, processorkracht of grafische prestaties van de i3 3220. Qua prijs ligt het erg in de buurt van mijn AMD lijstje.
Ik heb begrepen dat Intel idle zuiniger is en sneller op pure processorkracht, maar dat de AMD een veel betere GPU heeft. De AMD heeft baat bij sneller geheugen voor betere GPU-prestaties, de Intel kan prima af met iets langzamer/goedkoper geheugen.

Als de grafische power toch tegen mocht vallen, zou ik later een AMD 7750 kunnen toevoegen. Deze verbruikt idle nauwelijks wat, en is sowieso krachtiger dan de HD4000, en waarschijnlijk ook krachtiger dan de GPU in de A10-5800k (AMD 7660). De reference modellen hiervan zouden net in het kastje moeten passen. Als ik daarvoor kies, heb ik echter liever de extra power en lager energieverbruik van de Intel variant. Ik wil in eerste instantie liever nog geen extra videokaart toevoegen omdat dat gelijk € 85-95 bovenop het budget gooit.

Het is de bedoeling om het systeem aan het eind van de maand te bestellen, dus ik heb nog even om de vele alternatieven tot één lijstje samen te smelten. Jullie input wordt zeer gewaardeerd!

[Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 07-05-2013 15:03. Reden: wat antwoorden op openstaande vragen toegevoegd.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-03 17:04
ik zou de athlon x4 750k nemen i.c.m de intel gtx 660.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Dank voor de input. Zo te zien is de Athlon X4 750k vergelijkbaar met de A10-5700k maar dan zonder de ingebouwde GPU.
Ik verwacht dat de ingebouwde Radeon 7660D in de A10-5800k sneller gaat zijn dan mijn huidige GeForce 8800GTS 320 (oude type dus). Vanwege energiegebruik en prijsverschil neig ik eerder naar een APU dan een vergelijkbare CPU met losse videokaart. Als je echt sneller wil, komt het prijskaartje al gauw veel hoger uit. Een GTX 660 verbruikt idle al redelijk wat, en dat onder load komt daar nog makkelijk 200W bij (zie tweakers review van vier GTX 660's)
Enig idee of ik met een goedkopere CPU en losse GPU niet zou verliezen op rekenkracht, vergelijkbaar energiegebruik heb en niet al te veel duurder uitkom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 10:44
Ik verwacht dat de ingebouwde Radeon 6670 in de A10-5800k sneller gaat zijn dan mijn huidige GeForce 8800GTS 320 (oude type dus)
Volgens diverse vergelijkingssites is de 7660 minder snel dan je oude videokaart, sommige zeggen een beetje, anderen de helft maar sneller is hij in elk geval niet.

Dus als je, zoals je aangeeft, meer grafische kracht wilt hebben gaat dat met een geintegreerde GPU niet lukken en moet je dus een losse videokaart kopen.

En een losse kaart kost idd extra stroom, maar je hoeft niet direct een high end kaart te kopen, een 7750 bijvoorbeeld verbruikt maar 50W max en is een stuk sneller dan je huidige kaart

edit> lees nu dat je de 7750 al kent maar niet zeker weet of die sneller is dan de 7660, je schat die 7660 echt veel te hoog in. Hier is een lijstje met videokaarten op volgorde van grafische power http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

[Voor 17% gewijzigd door Rrob op 06-05-2013 17:01]

-specs-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Dank je, die lijst kende ik nog niet. Zo te zien komt de 7750 een treetje of 5 boven de 8800 GTS 320, terwijl de geïntegreerde 7660D er net een treetje onder zit. Ook goed om te weten dat de Intel HD4000 nog weer vijf klassen lager zit dan de 7660D. Dat maakt een Intel processor met losse 7750 weer wat aantrekkelijker.

Ik heb wel wat reviews opgezocht, maar aangezien mijn huidige systeem al zo oud is worden deze twee meestal niet rechtstreeks vergeleken. Zo heb ik ook een 7660D vs 8800GTS 640mb vergelijking gevonden, en een hele lange lijst met GPU's op Videocardbenchmark.net. Eens kijken waar ik met een i3-3220 en Radeon 7750 op uit kom:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 103,50€ 103,50
1ASRock B75M-ITX€ 64,89€ 64,89
1MSI R7750-PMD1GD5/OC V2€ 87,31€ 87,31
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 61,99€ 61,99
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 24,90€ 24,90
1Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11€ 51,07€ 51,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,01

Als ik de BD-brander er uit laat blijf ik binnen budget, maar heb ik volgens mij wel een sneller en zuinigere opstelling dan in de TS genoemd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:43
Als je nog wat geld wilt besparen zou je ook prima voor een Pentium G2020 kunnen gaan, is weer een stuk goedkoper dan de i3. Je levert maar een beetje in op CPU kracht (kloksnelheid is iets lager, hyperthreading is niet eens zo heel nuttig bij de zaken die jij aanhaalt).

De setup met een HD7750 is grafisch wel een stuk krachtiger dan de A10 APU. Ik zou me vooral afvragen of je die kracht nodig hebt, als je die niet perse nodig hebt (wanneer games die je wilt spelen al aardig draaien op de A10) is een APU wel een ideale oplossing. Overigens kun je ook nog prima een HD7750 naast een A10 bijplaatsen wanneer hij achteraf nodig blijkt.

Verder zou ik in alle gevallen een 2TB HDD gebruiken voor een kleine meerprijs. Zodra je lekker aan het downloaden bent met sickbeard en couchpotato kan 1TB wel snel vol raken. Overigens is het niet perse nodig om je setup 24/7 aan te laten staan. Je zou de pc ook 's nachts (als hij toch niet gebruikt wordt) uit kunnen zetten, zodra je hem weer aan zet worden nieuwe afleveringen gewoon gedownload.

Overigens zou ik zeker de PC aansluiten op je TV. Zo hoef je video's niet meer om te zetten en kun je XBMC gebruiken als interface voor je mediabibliotheek. 10m HDMI kabel voor 2 tientjes en een manier om XBMC vanaf de bank te bedienen ( b.v. ir oog + afstandsbediening + usb verlengkabel van een paar meter? of CEC adapter)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
jaapsander schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:08:
Als je nog wat geld wilt besparen zou je ook prima voor een Pentium G2020 kunnen gaan, is weer een stuk goedkoper dan de i3. Je levert maar een beetje in op CPU kracht (kloksnelheid is iets lager, hyperthreading is niet eens zo heel nuttig bij de zaken die jij aanhaalt).

De setup met een HD7750 is grafisch wel een stuk krachtiger dan de A10 APU. Ik zou me vooral afvragen of je die kracht nodig hebt, als je die niet perse nodig hebt (wanneer games die je wilt spelen al aardig draaien op de A10) is een APU wel een ideale oplossing. Overigens kun je ook nog prima een HD7750 naast een A10 bijplaatsen wanneer hij achteraf nodig blijkt.

Verder zou ik in alle gevallen een 2TB HDD gebruiken voor een kleine meerprijs. Zodra je lekker aan het downloaden bent met sickbeard en couchpotato kan 1TB wel snel vol raken. Overigens is het niet perse nodig om je setup 24/7 aan te laten staan. Je zou de pc ook 's nachts (als hij toch niet gebruikt wordt) uit kunnen zetten, zodra je hem weer aan zet worden nieuwe afleveringen gewoon gedownload.

Overigens zou ik zeker de PC aansluiten op je TV. Zo hoef je video's niet meer om te zetten en kun je XBMC gebruiken als interface voor je mediabibliotheek. 10m HDMI kabel voor 2 tientjes en een manier om XBMC vanaf de bank te bedienen ( b.v. ir oog + afstandsbediening + usb verlengkabel van een paar meter? of CEC adapter)
Ik zie maar een paar 2Tb 2,5" schijven; de meeste zijn max 1Tb. Deze Western Digital is wel uit de Green series (dus zuinig?), maar vrij duur. Ik kan in het kastje 2x 2.5" onderin kwijt, of 1x 3.5". Als ik geen optical drive neem kan ik de SSD op die plek doen, en dan is een 3.5" al veel goedkoper dan een 2.5". Moet ik alleen ff kijken of de videokaart gaat passen icm een 3.5" harde schijf. 1Tb is inderdaad wat krap, maar aan 2Tb heb ik voorlopig voldoende. Met de externe harde schijf ben ik pas een paar keer tegen die grens aangelopen, en toen kon ik vrij makkelijk wat oude series/films verwijderen.

XBMC is wel te bedienen met een Android client, dus ik ga dat zeker overwegen. Ik ga ook kijken naar de G2020 tov de i3 3220.

edit: bij het zoeken naar vergelijking tussen de G2020 en i3 3220 ben ik eindelijk een artikel tegen gekomen op XBitlabs die zowel de AMD APU's als low-end Ivy Bridge processoren met elkaar vergelijkt. Hier staat dat de G2020 een stuk langzamer is in bijvoorbeeld transcoden, maar met een discrete videokaart zou dat mee moeten vallen. De 7750 ondersteunt immers ook VCE.

edit2: huidige tussenstand:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 103,50€ 103,50
1ASRock B75M-ITX€ 64,89€ 64,89
1MSI R7750-PMD1GD5/OC V2€ 87,31€ 87,31
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 79,99€ 79,99
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 24,90€ 24,90
1Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11€ 51,07€ 51,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 535,01

[Voor 43% gewijzigd door gwystyl op 07-05-2013 20:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:33
Wat betreft XBMC via Android, dat is inderdaad prima mogelijk. Persoonlijk vind ik een TB/muis praktischer, omdat je sneller bent. Sneller in de zin, telefoon pakken WiFi aanzetten, progje starten, etc... Een film pauzeren gaat nou eenmaal sneller door op de spatiebalk te rammen :)
Aan de andere kant, dan heb je weer een lomp TB/muis op de tafel voor de TV liggen.

Als je besparen wilt, waarom niet voor de standaard fan op de proc? Ik heb goede ervaring met de standaard meegeleverde fans bij boxed editions; weinig herrie, maar toch voldoende koeling.

Wat betreft het geheugen, zelf heb ik aan 4GB in eenzelfde setup genoeg in de huiskamer. Vanwege wat oudere hardware als randapparatuur (LCD schermpje via LPT) heb ik 32-bit Windows draaien ipv 64-bit. Sever staat 24/7 aan met mailserver, ftp-server, muziek-server en Linux onder VBox voor een Joomla-website.
Je zou dus kunnen overwegen om voor 4 ipv 8 GB te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
De standaard koeler past er waarschijnlijk niet in. In het kastje dat ik heb gekozen is volgens Lian-Li een koeler van maximaal 60mm mogelijk. Dat wordt heel krap zo niet onmogelijk. Daarnaast is de andere koeler waarschijnlijk stiller. Als ik kijk naar de plaatjes op Hardforum wordt het inbouwen van een videokaart in combinatie met een 3,5" schijf wel een uitdaging.

Over de geheugengrootte ben ik nog aan het twijfelen; ik heb nu 4Gb en loop af en toe tegen de grens aan. Als er budget is ga ik waarschijnlijk voor 8Gb, als ik ergens nog een paar tientjes moet besparen wordt het 4Gb.

Ik heb gemerkt dat dat bij veel onderdelen speelt: de i3 3220 is ruim € 50 duurder dan de Pentium G2020, maar voor mijn gevoel is hij ook sneller. De meeste reviews die ik gezien heb onderbouwen dat alleen voor bepaalde zaken waarbij HyperThreading gebruikt kan worden, verder scheelt het zoals jaapsander al noemt vrij weinig.

Voor de Radeon 7750 heb ik nu een 1Gb GDDR5 versie gekozen. Deze zou sneller moeten zijn dan een 2Gb GDDR3 uitvoering.

[Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 07-05-2013 21:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:43
Persoonlijk zou ik qua HDD gewoon voor een 3.5" versie gaan. Een SSD ergens naast plakken is meestal het probleem niet (kan prima met wat duct tape). 3.5" HDD's zijn een stuk goedkoper dan 2.5" van die grootte. Neem wel een 5400 RPM HDD aangezien je toch een SSD als bootdisk gebruikt.

In zo'n klein HTPC kastje gaat het altijd krap worden om alle hardware in te bouwen, passen zal het allemaal wel, maar kabelmanagement gaat wel de nodige minuten kosten. Als je nog wat wilt besparen op geheugen, maar niet op 8GB kun je pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU nemen.

Let voor de videokaart vooral op hoe deze het doet qua geluidsproductie (in idle). Ook zou ik opletten hoe deze de warmte af voert. Een variant welke de warme lucht van achteren uitblaast lijkt mij ideaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Zoals al gezegd is kun je voor de AMD gaan en er later (mocht je dit nodig vinden) een extra GPU bijprikken. De 7750 kun je gewoon op je mobo prikken zonder gebruik van een extra stroomkabel.

Je kunt gewoon voor de stock cooler gaan. Ik heb begrepen dat de stock cooler van de AMD's stiller zijn dan de stock intel coolers onder load. Bij idle zijn ze beiden vrij stil. En trouwens tijdens het gamen zal je door het geluid van je game, de stock cooler toch zo niet horen.

4gb ram is voldoende.

Voeding vind ik ook een beetje overdreven. Je systeem zal zal heel weinig verbruiken. Dus om nu dat heel klein beetje te willen bezuinigen op je stroomrekening vindt ik de aanschaf van een gold voeding niet waard. Mocht je nu constant onder full load draaien, oke dan zou je met een dure voeding wat stroom besparen, maar je systeem zal meestal in idle draaien. Kijk voor een goedkopere alternatief.

Stroomverbruik van je HDD zou ik mij niet zo druk om maken. Wat zal een HDD verbruiken? Tussen de 3 en de 10 W. Dus dat is ook niet veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Na bovenstaande reacties ben ik toch weer terug naar de A10-5800k. Verder heb ik een 2Tb 3.5" en een 120Gb SSD toegevoegd. Ik heb gekozen voor de desktop upgrade kit omdat hier een behuizing bij zit waar ik mijn oude SSD in kan doen, zodat ik die aan de TV kan hangen om op te nemen of kan gebruiken als externe harde schijf. De 3.5" schijf past aangezien ik nu geen losse GPU heb. Ook de voeding is nu vervangen door een goedkoper alternatief, aangezien het prijsverschil pas in ongeveer 10 jaar wordt terugverdiend.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 110,-€ 110,-
1MSI FM2-A75IA-E53€ 73,70€ 73,70
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 79,99€ 79,99
1Lian Li PC-Q03B€ 62,50€ 62,50
1Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz CL9€ 70,-€ 70,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,75€ 34,75
1Kingston SSDNow V300 Upgrade kit 120GB€ 97,80€ 97,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,74

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Het is uiteindelijk het volgende geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 108,80€ 108,80
1MSI FM2-A75IA-E53€ 74,50€ 74,50
1Western Digital Green WD30EZRSDTL, 3TB€ 119,60€ 119,60
1Lian Li PC-Q03A€ 66,60€ 66,60
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 24,20€ 24,20
1Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz CL9€ 70,-€ 70,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 37,10€ 37,10
1Kingston SSDNow V300 Upgrade kit 120GB€ 97,80€ 97,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,60

Uitleg van wijzigingen tov hierboven:
- zilveren behuizing ipv zwart omdat dat vrouwlief toch mooier lijkt.
- 3Tb harde schijf ipv 2Tb zodat ik de externe schijf zeker voorlopig niet meer nodig heb (behalve als back-up)
- Toch de lagere koeler omdat ik zeker wil weten dat hij in het kastje past.

De bestelling is net de deur uit, zodra alles binnen is zal ik wat foto's en bouw-ervaringen delen.

Edit: Inmiddels is het systeem binnen en in elkaar gezet en ben ik bezig met het schrijven van wat reviews. Allen bedankt voor de input!

[Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 30-05-2013 22:48]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee