Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59

Typhone

Who Dares Wins

Sssquirrel schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:47:
[...]

Je kan toch gewoon voor 1 SP nieuwe operations krijgen?!? Raar dat je dat niet kan :?
Ik heb ook PS3, en ervaar daar geen problemen mee..
Nope kan ik echt niet. Wat ik ook doe ik KOM niet eens in het operations scherm. Enkel te zien als ik op select druk na een potje maar die zijn dus allemaal klaar. 13 dagen wachten vrees ik :( ;w

[edit]
Overigens net met 4 man (de rest kon ik niet) Extinction zitten doen. Erg leuke variant vind ik zelf, al is de levensduur als je met 4 goede spelers bent denk ik relatief kort. Ik begon eindelijk te begrijpen hoe het werkte in mijn tweede keer spelen, braaf onderaan met de minste kills maar wel genoten _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 18-11-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Laatst online: 02-08-2023
Typhone schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:03:
[...]

Nope kan ik echt niet. Wat ik ook doe ik KOM niet eens in het operations scherm. Enkel te zien als ik op select druk na een potje maar die zijn dus allemaal klaar. 13 dagen wachten vrees ik :( ;w
Dus je hebt niet in het MP main menu waar je game select, soldier creation, en options hebt de "operations" staan? En als je daar in gaat op vierkantje(?) drukken voor nieuwe ops?!? Dat kan toch haast niet :) (foto?)

Verder weer heerlijk MP domination gedaan. Thermal scope op marksman rifle met 2 smoke grenades FTW. Blijkbaar is dat "noob" als je zo speelt... Ik vond het tactisch wel sterk :)

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hey kijk nou, een 455MB PC patch voor Ghosts? Zonder patch notes?

Edit: Wat mij opviel:

- Texture pop-in lijkt toegevoegd. Of dat nou wenselijk is weet ik niet, maar ik kijk af en toe tegen compleet uitgeveegde kleurvlakken aan. Maar: De Textures lijken nu wel scherper.
- Je GPU wordt nu gewoon wél helemaal gebruikt (nvidia) waar ik eerst schreef over een max van 33% in de MP ongeacht van de instellingen, wordt de GPU nu wel helemaal dichtgetrokken. Ziet het er beter uit? Mwah, weet niet eigenlijk, maar HBOA+ lijkt nu wat meer te doen voor licht op oppervlaktes dan voorheen en veel van de zwarte halo's zijn weg.
- AA lijkt veel beter z'n werk te doen en schaalt veel meer in geheugen gebruik. Eerst deed "High" 1280MB en High+2x AA 1330MB en 4x AA maar 1380MB, nu is dat 1930MB geworden en je ziet ook duidelijk een betere AA werking, met name in de verte. Alsof het eerst gewoon 2x deed met minimale sampling en nu 8XMSAA is lijkt het wel.

Al met al lijkt de game een stuk zwaarder te zijn geworden voor je systeem dus. De instellingen die eerst 90fps liepen, doen dat nu niet meer bij mij, maar de grafische kwaliteit is wel stukken beter geworden. Op wat lelijke textures aan het begin van de ronde dan. Morgen weer eens m'n externe geluidskaart aanzetten, kijken of die nu wel werkt, of dat die nog steeds het spel crashed. Oh en over geluid gesproken, ze hebben wat nieuwe geluidjes toegevoegd. (voor de XP balk b.v.)

[ Voor 91% gewijzigd door djunicron op 19-11-2013 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

djunicron schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 03:27:
Hey kijk nou, een 455MB PC patch voor Ghosts? Zonder patch notes?

-knip-

Al met al lijkt de game een stuk zwaarder te zijn geworden voor je systeem dus. De instellingen die eerst 90fps liepen, doen dat nu niet meer bij mij, maar de grafische kwaliteit is wel stukken beter geworden. Op wat lelijke textures aan het begin van de ronde dan. Morgen weer eens m'n externe geluidskaart aanzetten, kijken of die nu wel werkt, of dat die nog steeds het spel crashed. Oh en over geluid gesproken, ze hebben wat nieuwe geluidjes toegevoegd. (voor de XP balk b.v.)
Dus het is zelfs nog zwaarder geworden? ;(
Mijn pc trekt et prima, maar hopen dat de fps drops minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
mooi om te zien dat nog een mede pc speler last heeft van lagg :P ik denk dat zeker minimaal 50% van de pc spelers problemen heeft met het spel, alhoewel het wel raar is dat ik nooit iemand zie klagen ingame

niet dat ik het leuk vind voor je, maar ik hoop dat de hele pc community IW links laat liggen de volgende keer, van mij krijgen ze echt geen cent meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 20:20

joskuiper

PapaCooper

m4rtyr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 07:48:
alhoewel het wel raar is dat ik nooit iemand zie klagen ingame
Je hebt mij wel zien klagen hoor ;)
Ben erg benieuwd naar de patch van vannacht.
Gisteren als laatste strohalm windows 8 opnieuw geinstalleerd, had het idee dat het beter was maar na een paar potjes wat het weer drama met lag.
Schieten en hitmarkers op mijn scherm, in de killcam vaak niet eens 1 schot gelost.

Wel erg vreemd dat er gisteren een post stond met een link naar twitter-bericht dat er geen pc-patch zou komen, en die afgelopen nacht toch verscheen...

edit, deze dus, maar de link werkt niet meer:

[ Voor 19% gewijzigd door joskuiper op 19-11-2013 08:06 ]

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Nou, net een zogenaamde patch binnengehaald en nu freeze ik meteen na het starten van de game. al 4x opnieuw geprobeerd. sjongejonge :|

je hebt ook mensen die zeggen re-install the game, maar dat gaat niet zomaar eventjes met 30gb!

Net een slechte klachtbrief naar steam geschreven, kijken wat ze zeggen.. want ik heb het echt helemaal gehad :)

Heb het spel geuninstalled, ik kap er mee, veel plezier nog allemaal.

[ Voor 54% gewijzigd door m4rtyr op 19-11-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
m4rtyr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:09:
Heb het spel geuninstalled, ik kap er mee, veel plezier nog allemaal.
Bedankt! Gaat zeker goed komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt iets beter op de update van vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik speel op de PS3 en vroeg mij af of het gebruikelijk is dat iedereen daar met een headset speelt? In de lobby sta ik altijd als enige zonder icoontje voor mijn naam. Daarbij mute ik ook altijd zo snel mogelijk alle andere spelers maar het viel me gewoon op. Op de Xbox en pc zie/zag ik altijd veel minder mensen met headset.

Wat ik trouwens wel handig vind, hoewel nog niet gebruikt want maar één controller, is dat je ook online splitscreen kan. Da's wel aardig als je iemand op bezoek hebt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:57:
Ik speel op de PS3 en vroeg mij af of het gebruikelijk is dat iedereen daar met een headset speelt? In de lobby sta ik altijd als enige zonder icoontje voor mijn naam. Daarbij mute ik ook altijd zo snel mogelijk alle andere spelers maar het viel me gewoon op. Op de Xbox en pc zie/zag ik altijd veel minder mensen met headset.

Wat ik trouwens wel handig vind, hoewel nog niet gebruikt want maar één controller, is dat je ook online splitscreen kan. Da's wel aardig als je iemand op bezoek hebt.
Das handig ja , dat kan op de pc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Heb gisteravond nog even gespeeld, het leek beter te spelen.

Had mijn instellingen ook wat lager gezet, ambient uit enzo.
Mijn systeem moet dit eigenlijk makkelijk kunnen draaien maar goed..

Echter met inzoomen met de sniper op lange afstand heb ik frame drops dit is zeer irritant.. vooral voor het snelle werk.

Het lijkt wel of dit niet goed geoptimaliseerd is, ik heb hierna BO2 nog even opgestart deze draait als een tierelier! echt supersnel geen enkele hapering en de engine voelt solid aan.

Ik wil cod ghosts op max kunnen mpén met evt AA op MSAA < mxaa 4x wordt te gek.. voor veel fps.

Ik ben benieuwd wat de patch doet! download hij deze automatisch via steam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
nog even dit..

ik zou het zonde vinden als ik ghosts niet meer kan spelen omdat hij slecht draait.
Heb er speciaal een nieuwe pc voor aangeschaft en ben altijd verslingerd geweest aan de cod serie.

Verder zitten er ook goede dingen in ghosts.. alleen bij mij is gameplay het belangrijkste.

Nog 1 vraag, is de 6gb ram fix limit officieel van de versie af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 12:32

steel123

Cryman9

Ik ben ook nog erg benieuwd naar de patch!

Ik moet alleen nog steeds mijn speelstijl aanpassen naar een lagere snelheid, want het uberrushen lukt niet zo goed hier.
Bij vorige CoD's kon je nog snel cover zoeken als iemand je onverwacht onder vuur nam, hier is het instant death als je dat probeert. Beter kun je meteen terugschieten dat verhoogt je kans aanzienlijk om nog te winnen.
Bij vorige CoD's kon je nog snel sprinten om je reload te cancellen. Kan in Ghosts natuurlijk ook nog steeds, maar nu kost het teveel tijd om de gunfight nog te kunnen. Ook hier weer een instant death. Dus minder rondrennen in de open wereld terwijl je aan het reloaden bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:44
De PC versie heeft vooral wat liefde en aandacht nodig. Treyarch lijkt de enige te zijn die dit nog doet. MW1 en MW2 zaten goed in elkaar en hadden de attentie van IW. MW3 was al een stuk minder en kreeg onvoldoende nazorg. Bij BO2 liet Treyacrh zien dat ze luisterden en hebben aardig wat fixes doorgevoerd, ook op de PC. IW lijkt geen dedicated PC-team meer te hebben, of het zijn de kneusjes van het team die ergens in de kelder mogen zitten en geen eigen stem hebben (vergelijk pc_dev van Treyarch).

Het grootste probleem is voor mij de lag en de lagcorrectie/compensatie. Als ze dat niet fatsoenlijk kunnen/willen fixen is de MP van Ghosts gewoon een verloren zaak. Deze thread bewijst dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
JVS74 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:
De PC versie heeft vooral wat liefde en aandacht nodig. Treyarch lijkt de enige te zijn die dit nog doet. MW1 en MW2 zaten goed in elkaar en hadden de attentie van IW. MW3 was al een stuk minder en kreeg onvoldoende nazorg. Bij BO2 liet Treyacrh zien dat ze luisterden en hebben aardig wat fixes doorgevoerd, ook op de PC. IW lijkt geen dedicated PC-team meer te hebben, of het zijn de kneusjes van het team die ergens in de kelder mogen zitten en geen eigen stem hebben (vergelijk pc_dev van Treyarch).

Het grootste probleem is voor mij de lag en de lagcorrectie/compensatie. Als ze dat niet fatsoenlijk kunnen/willen fixen is de MP van Ghosts gewoon een verloren zaak. Deze thread bewijst dat.
Wel apart dat jullie op de PC zoveel last hebben van lag compensation. Ik heb daar op de PS3 met Ghost 0,0 last van, terwijl het juist met BO2 een drama was (voor mij, op de PS3) door de lag compensation en het totaal niet meer leuk was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Dat valt ook echt wel mee, ik heb er op de PC ook niet zoveel last van.
Maar door de extreem korte time to kill lijkt het allemaal wat erger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Paar dingen die mij behoorlijk storen en makkelijk opgelost hadden kunnen zijn:

Ik mis de optie om gelijk met Multiplayer te starten
En hij onthoudt niet met welke loadout ik als laatste heb gespeeld, dat was in BO2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29

MonkeySleeve

It's just Monkey business

wimpie007 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:25:
Paar dingen die mij behoorlijk storen en makkelijk opgelost hadden kunnen zijn:

Ik mis de optie om gelijk met Multiplayer te starten
En hij onthoudt niet met welke loadout ik als laatste heb gespeeld, dat was in BO2 wel.
Dat kan wel hoor ;) Gewoon even goed in het hoofdmenu kijken, je moet op een bepaalde knop drukken dacht ik.

Waar ik enorm van baal is dat er geen Theater meer in zit :( Gister echt zieke streak gehaald met veel paniek momentjes omdat ik midden tussen de vijanden stond en waar ze maar bleven spawnen (domination en we hadden A, B en C gecapped).

[ Voor 20% gewijzigd door MonkeySleeve op 19-11-2013 10:35 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sssquirrel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:03:
[...]
Wel apart dat jullie op de PC zoveel last hebben van lag compensation. Ik heb daar op de PS3 met Ghost 0,0 last van, terwijl het juist met BO2 een drama was (voor mij, op de PS3) door de lag compensation en het totaal niet meer leuk was..
Toen ik gisteren eindelijk gewoon full blast kon spelen, viel het wat mij betrof nog wel mee wat de lag betrof.
Maar als je in een game terecht kwam waar je wél veel lag had dan was het ook meteen totaal niet meer speelbaar. (of anders, dan had je geen enkele schijn van kans meer om een gunfight te winnen)

Niet te lang in een lobby blijven, dat is waar het (met maxping 100 in de config) fout gaat; gisteren zat ik opeens met een host (via firewall IP getrokken en gepingt) in San Diago en omgeving die op 430ms met mij zat. Het volgende potje was dat al weer heel anders, maar daarna zat ik opeens naar Nieuw Zeeland te hengelen. (360ms) Het moment dat de ping gewoon binnen de perken blijft, vind ik het helemaal geen probleem hoe de wapens spelen en hoe snel je eraan dood gaat.

De hitboxes alleen, pfff, als je af en toe de killcam ziet dan lijkt met name de laatste hit soms compleet naast te gaan en toch telt deze nog... Vooral snipers (niet de marksman rifles) lijken ook wel gewoon een grotere hitbox te hebben, ook als je gewoon buiten de pixels van een hoofd gaat, telt het nog als hit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sssquirrel schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:19:
[...]

Dus je hebt niet in het MP main menu waar je game select, soldier creation, en options hebt de "operations" staan? En als je daar in gaat op vierkantje(?) drukken voor nieuwe ops?!? Dat kan toch haast niet :) (foto?)

Verder weer heerlijk MP domination gedaan. Thermal scope op marksman rifle met 2 smoke grenades FTW. Blijkbaar is dat "noob" als je zo speelt... Ik vond het tactisch wel sterk :)
Haha die staan er wel, maar wat ik ook doe het menu zelf kom ik niet meer in. In MP menu, Operations dan krijg ik de vraag of ik naar squads wil ja of nee. Doesn't do the trick helaas. De operations veranderen...haha ik zou wensen dat ik het kon!

En ik kon het eerst dus wel hè, mocht je denken dat ik een full retard ben ;) (waar ik niet van uitga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Gisteren mijn eerste KEM strike. Uit een care package :P
Is Strikezone de enige map die dan er anders uit komt te zien?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:44
djunicron schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:34:
Niet te lang in een lobby blijven, dat is waar het (met maxping 100 in de config) fout gaat; gisteren zat ik opeens met een host (via firewall IP getrokken en gepingt) in San Diago en omgeving die op 430ms met mij zat. Het volgende potje was dat al weer heel anders, maar daarna zat ik opeens naar Nieuw Zeeland te hengelen. (360ms) Het moment dat de ping gewoon binnen de perken blijft, vind ik het helemaal geen probleem hoe de wapens spelen en hoe snel je eraan dood gaat.
Dat is toch zot? Waarom de :( zou ik met meer dan 100ms in een game willen zitten? Knappe jongen die pings tussen ~20ms en ~500ms in één game speelbaar en eerlijk voor iedereen kan maken. Nu heb je blijkbaar geen controle over waar je terecht komt, met alle gevolgen van dien. Soms speel je met een host dichtbij huis en gaat het als een trein. Veel vaker kom je blijkbaar op een host in Verweggistan en ben je gezien. Daar is toch geen lol aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Sssquirrel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:03:
[...]

Ik juist wel. Elke keer lijk ik dood te gaan door 1 schot en zie ik in de killcam dat er toch echt 3 a 4 schoten afgevuurt zijn.

Dit op een glasvezel verbinding met 2ms lag naar de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Filmpje gemaakt hoe mijn 'Operations' eruit ziet op de PS3 for those who are interested:

https://www.dropbox.com/s/fx1na8cy70idfqr/VIDEO0006.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Typhone schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:47:
Filmpje gemaakt hoe mijn 'Operations' eruit ziet op de PS3 for those who are interested:

What the fuck :D Heb je dit al gemeld op het officiele cod forum?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MonkeySleeve schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:49:
[...]

What the fuck :D Heb je dit al gemeld op het officiele cod forum?
Nope dat zal ik zo maar eens gaan doen denk dan :)

[edit]
Ook daar hebben ze problemen:

Forum Maintenance in Progress
zzzzzzzzzz

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 19-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Typhone schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:47:

Hmmmmz, that doesn't look good :-)
Wellicht je game data verwijderen en opnieuw installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sssquirrel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:53:
[...]

Hmmmmz, that doesn't look good :-)
Wellicht je game data verwijderen en opnieuw installeren ofzo?
Dat zal ik eens gaan proberen zometeen. Het gebeurede op het moment dat er een 'stille' patch werd doorgevoerd in elk geval. Nu 5-6 dagen geleden denk ik. Maar zoals je ziet er valt niks te veranderen voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Is er ook ergens een 'changelog' o.i.d. te vinden van de PC patch van vanacht?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theater op de pc versie mis ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag me af hoe het is op de ps3? lees veel over pc maar weinig over ps3....
Heb hem nog niet gehaald maar wil nog wel ff een shooter halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:16:
vraag me af hoe het is op de ps3? lees veel over pc maar weinig over ps3....
Heb hem nog niet gehaald maar wil nog wel ff een shooter halen..
Ik heb hem sinds release op de PS3, en het is echt een prima game. Grafisch is het niets bijzonders uiteraard, maar dat is logisch. Ik heb zelden last van lag (compensation) en de maps zijn a-la Black Ops 1 (groot, met meerdere wegen en choke-points) en de weapon-handling a-la MW2.

Voor mij persoonlijk is het een verademing dat het niet op BO2 lijkt. Ik had daar een hekel aan de krappe maps, SMG-spraying, en de lag-compensation. Ghosts heeft meer focus op medium-to-long-range gun fights, met een paar maps die wel de gelegenheid bieden voor close-quarters combat uiteraard.

Al met al erg tevreden over de game :)

EDIT: Oja, de killstreaks zijn gelukkig niet zo dominant. M.a.w.: niet constant het luchtruim vol met heli's e.d. Spawns lijken voor vele een probleem te zijn, maar dat is wellicht afhankelijk van de game modus: ik heb er bij Domination en S&D i.i.g. geen problemen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Sssquirrel op 19-11-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maar denken, waarom speel ik zo slecht. Waarom eindig ik altijd met 5-19 of wat dan ook....

Tot ik me bedacht dat ik voorheen alleen maar Hardcore speelde.

Ja, dan krijg je ineens scores van 15-5, 18-16, etc. Ranks vlogen me om de oren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-10 14:21
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:38:
Ik maar denken, waarom speel ik zo slecht. Waarom eindig ik altijd met 5-19 of wat dan ook....

Tot ik me bedacht dat ik voorheen alleen maar Hardcore speelde.

Ja, dan krijg je ineens scores van 15-5, 18-16, etc. Ranks vlogen me om de oren. :D
Als je hardcore speelt, dan speel je hardcore. Maar hardcore spelen in Ghosts, gaan ze dan liggen met elk wapen en met elke kogel?

Gezien het feit dat ze al zo makkelijk gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:41:
[...]

Als je hardcore speelt, dan speel je hardcore. Maar hardcore spelen in Ghosts, gaan ze dan liggen met elk wapen en met elke kogel?

Gezien het feit dat ze al zo makkelijk gaan liggen.
Nee damage valt wel mee, maar je ziet bv niet als iemand armour heeft, geen radar, geen ammo count,etc.

Kan ook komen door mijn nieuwe main gun. MTAR-X met rapid fire. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik heb nog steeds een vraag over operation progress. Als je nieuwe operations kiest, reset dan de progress van operations die je nog niet completed hebt?

En als die 2 weken voorbij zijn en je krijgt automatisch nieuwe operations, blijft die progress wel bewaard?

Anders zou ik het best wel een naaistreek vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
steel123 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:51:
Ik heb nog steeds een vraag over operation progress. Als je nieuwe operations kiest, reset dan de progress van operations die je nog niet completed hebt?

En als die 2 weken voorbij zijn en je krijgt automatisch nieuwe operations, blijft die progress wel bewaard?

Anders zou ik het best wel een naaistreek vinden...
Je progress blijft volgens mij bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sssquirrel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:57:
[...]

Je progress blijft volgens mij bewaard.
Volgens mij ook, en maar goed ook, want sommige zijn niet zomaar te doen in 14 dagen. :|

Misschien vermakelijk om te kijken:

YouTube: Call of Duty Ghosts Mythbusters

==

Nog een PC fix: Ghosts speelt niet lekker samen met diverse firewalls. De silent en officiële patches komen er niet zomaar doorheen als je een firewall hebt aanstaan, dit veroorzaakt veel crashes, ook de DirectX crash bij Ati gebruikers zou minder vaak / niet meer voorkomen als je je firewall even uitschakeld bij het starten. Als je deze vervolgens weer aanzet nadat je je online characters hebt opgehaald en dan CoD Ghosts allowed, zit je weer goed, tot de eerste silent patch of officiele patch: regels weggooien en opnieuw laten maken. Bij het starten maar vóór het inloggen wordt er een filecheck gedaan sinds de vorige update (3.2.6) en worden hotfixes toegepast (zoals de herintroductie van S&D). S&D zat dus al werkelijk in de gamefiles die op de DVDs stonden, de herintroductie was dus allang de planning. :/

Niet grappig trouwens: De 3.3.3 patch zorgt er nu bij mij voor dat het process als systeem process wordt behandeld en kan dus niet meer worden afgesloten. Nee, ook als systeem admin dus niet!! 8)7
Dat betekend dus ook dat je steam niet kunt afsluiten na een potje MP; er blijft een 256MB draaien in iw6mp64_ship.

[ Voor 10% gewijzigd door djunicron op 19-11-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Sssquirrel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:25:
[...]

Ik heb hem sinds release op de PS3, en het is echt een prima game. Grafisch is het niets bijzonders uiteraard, maar dat is logisch. Ik heb zelden last van lag (compensation) en de maps zijn a-la Black Ops 1 (groot, met meerdere wegen en choke-points) en de weapon-handling a-la MW2.

Voor mij persoonlijk is het een verademing dat het niet op BO2 lijkt. Ik had daar een hekel aan de krappe maps, SMG-spraying, en de lag-compensation. Ghosts heeft meer focus op medium-to-long-range gun fights, met een paar maps die wel de gelegenheid bieden voor close-quarters combat uiteraard.

Al met al erg tevreden over de game :)

EDIT: Oja, de killstreaks zijn gelukkig niet zo dominant. M.a.w.: niet constant het luchtruim vol met heli's e.d. Spawns lijken voor vele een probleem te zijn, maar dat is wellicht afhankelijk van de game modus: ik heb er bij Domination en S&D i.i.g. geen problemen mee.
Er is wel degelijk lag compensation aanwezig en nog erger dan in Black Ops2 ook. Er is daaritnegen wel network smoothing aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Sn0wblind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:35:
[...]

Er is wel degelijk lag compensation aanwezig en nog erger dan in Black Ops2 ook. Er is daaritnegen wel network smoothing aanwezig.
Laat ik het dan zo zeggen: ik merk er bijna niets van. Bij BO2 was het bijna ieder potje overduidelijk welke speler voordeel had van die lag-compensation. Dit heb ik bij Ghosts dus absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 15:10

Supremedch

PSN: supremedch

Ik ervaar dat lang niet zoveel als jij Rin. Eens met Sssquirel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sn0wblind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:35:
[...]

Dat is hetzelfde. :p

Lag compensation, network smoothing, anti-lag, ect. In BF3 en 4 wordt met network smoothing voornamelijk client lag compensation bedoelt en zal waarschijnlijk werken via interpolation en extrapolation. Dat zit ook in CoD/Quake3 (timenudge bijvoorbeeld).

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 19-11-2013 15:50 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Gundogan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:42:
[...]

Dat is hetzelfde. :p

Lag compensation, network smoothing, anti-lag, ect. In BF3 en 4 wordt met network smoothing voornamelijk client lag compensation bedoelt. Dat zit ook in CoD/Quake3 (timenudge bijvoorbeeld).
Is lag compensation niet puur een andere sepeler juist lag toekennen zodat het speelveld theoretisch gelijk blijft zoals bijvoorbeeld de host extra lag geven omdat hij de minste lag zou hebben?

Smoothing puur dat je neit de haperingen ziet in game etc.

Supremedch < Check maar eens de killcams, en verklaar waarom resultaten zo wisselvallig zjn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

hahaha Rin... Ik weet ook niet waarom jouw resultaten zo wisselvallig zijn.
Je domineert ig niet meer zoals in Bo2 of MW3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Omdat ik letterlijk elk potje te dealen heb met lag zooi ;). Elke death die ik heb kan ik toewijzen aan gewoon een vertraging hebben en of spawnen notabene met mijn rug recht in het zicht van de vijand. Kee rop keer weer dat ik lijk in 1 kogel dood te gaan terwijl diegene al lang op me schoot. Tja dan ga ik niet meer lekker scoren helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Sn0wblind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:51:
[...]

Is lag compensation niet puur een andere sepeler juist lag toekennen zodat het speelveld theoretisch gelijk blijft zoals bijvoorbeeld de host extra lag geven omdat hij de minste lag zou hebben?

Smoothing puur dat je neit de haperingen ziet in game etc.

Supremedch < Check maar eens de killcams, en verklaar waarom resultaten zo wisselvallig zjn.
Technisch gezien is wat je er aan toewijst qua term. Voor de Tech3 engine is het allemaal begonnen als antilag en die term vind je nog terug in server config van CoD2. Voor de clients is het onder andere timenudge. Beiden zijn niet meer beïnvloedbaar door de spelers (dat laatste zou natuurlijk wel moeten zoals je hebt bij BF3 en 4).

Het komt er uiteindelijk allemaal op neer dat op jouw scherm de hitboxes ook daadwerkelijk op de poppetjes liggen. Zonder lag compensation of hoe je het wilt noemen op zowel server als client side niveau gaat je dat tijdens online spelen niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Om 10:00 Pacific komt er een volgende lag / pc performance patch. Er zou ook voor consoles een patch komen die de matchmaking online verbeterd, maar dat gaat nog langer duren. Aldus één van de community managers van IW.

https://twitter.com/Teanah/status/402697542934077440

Tenminste, wordt aangenomen gezien deze twitter convo 3 a 4 uur na de vorige steampatch was. Een andere CM ging er ook op in en noemde dezelfde tijd en reageerde daarop op een xboxer dat hun patch nog door de test heen moet voor publicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-10 22:21
Nou hopen dat die wel werkt want de patch van vanacht doet niks. Crossfire aan 27 fps Crossfire uit 80-90 bij dezelfde instellingen. En dan vind ik "dan speel je toch met 1 kaart" te makkelijk. Vind het steeds minder aantrekkkelijk gamen op de pc. Want het volgende schandaal staat ook al weer klaar. Need for speed Rivals gecapped op 30!!!! FPS op de pc.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Dat meen je niet, 30 fps? Dat is gewoon niet speelbaar. Dan zal het een zeer snelle dood sterven als ze die cap niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Gundogan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:03:
[...]

Technisch gezien is wat je er aan toewijst qua term. Voor de Tech3 engine is het allemaal begonnen als antilag en die term vind je nog terug in server config van CoD2. Voor de clients is het onder andere timenudge. Beiden zijn niet meer beïnvloedbaar door de spelers (dat laatste zou natuurlijk wel moeten zoals je hebt bij BF3 en 4).

Het komt er uiteindelijk allemaal op neer dat op jouw scherm de hitboxes ook daadwerkelijk op de poppetjes liggen. Zonder lag compensation of hoe je het wilt noemen op zowel server als client side niveau gaat je dat tijdens online spelen niet lukken.
Niet zozeer lag in de hitboxes. Die zijn aardig accuraat in COD Ghosts. Maar de pure vertraging wanneer een actie die iemand uitvoerd ook bij de andere client daadwerkelijk utigevoerd wordt is een issue.

Erg verdacht dat de ping indicatie ook niet meer getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
de game schokt nog steeds als een malle hangt een mili seconde stil telkens fucking irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Gundogan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:03:
[...]

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Het feit dat de hitboxes precies over de player models uitlijnen is niet zo spannend. Jouw client krijgt gewoon de rauwe data binnen welke met interpolatie aangevuld wordt tot een vloeiende beweging. Die vloeiende beweging kun je natuurlijk op zowel de models als de hitboxes gelijk toepassen zodat ze altijd gelijk lopen.

Wat network smoothing doet is een voorspelling maken (op basis van vorige data) wat de speler meest waarschijnlijk gaat doen en daardoor komt wat jij ziet in de meeste gevallen dichter in de buurt van wat de ander (of eigenlijk: de server) ziet. Als die voorspelling niet klopt (omdat de speler een onverwachtte beweging maakt) dan krijg je rare dingen zoals 'warping' wat vooral bij knife kills erg aanwezig is. Als je die networking smoothing uit zou zetten (zoals bij BF kan) dan krijg je gewoon de rauwe data te zien (+ interpolatie) en zie je dus nooit rare effecten door foute voorspellingen. Maar je ziet wel meer haperingen in de animaties omdat er nou eenmaal (bij een onverwachtte beweging) ineens overgestapt moet worden tussen de ene en de andere animatie.

Lag compensation is dan weer iets heel anders, en volgens mij komt dat inderdaad neer op het feit dat de host "nep lag" krijgt omdat hij anders teveel voordeel zou hebben. Dat zit voor zover ik weet alleen in CoD.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Sn0wblind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:03:
[...]

Niet zozeer lag in de hitboxes. Die zijn aardig accuraat in COD Ghosts. Maar de pure vertraging wanneer een actie die iemand uitvoerd ook bij de andere client daadwerkelijk utigevoerd wordt is een issue.
Daar is nou eenmaal weinig aan te doen als er grote ping verschillen zijn. Een voorspelling maken van bewegingen van een speler (en die zo nodig aanpassen als het niet leek te kloppen) werkt best prima, maar een voorspelling maken van acties zoals een schot lossen kan natuurlijk niet; dus daar zul je altijd die lag houden. Als er een ping van 800 ms is dan duurt het simpelweg 1.6 seconden (minimaal) tot die informatie bij jou PC aankomt, en dat is enorm natuurlijk.

Wat er gebeurt in de killcams is dat voor deze delay gecompenseerd wordt. Zodra de informatie (het schot) binnen is op jouw client weet hij natuurlijk dat dit eigenlijk 1.6 seconden geleden gebeurt is, en dat zie je in de killcam terug. Het lijkt op de killcam dus alsof jij 1.6 seconden later reageert dan wat je "in werkelijkheid" zag gebeuren.

Met andere woorden: de killcam is geen replay van jouw client, maar een replay van de server. Als het een replay van jouw client was dan zag je regelmatig gevallen waar hij niet eens een schot lost en jij dood neervalt :+

Deze informatie komt trouwens allemaal uit ervaren met online racing games / sims, waar dit probleem met lag natuurlijk nog enorm veel erger is. Je rijdt af en toe met bijna 300 km/h naast elkaar een bocht in, en op die snelheid is een fractie van een seconde meteen een enorme afstand, dus er mag eigenlijk absoluut geen vertraging zitten in de verbinding. Toch kun je vaak prima racen met mensen uit america (zelfs nog uit australie al wordt dat moeilijk) omdat de 'network smoothing' (de voorspel-code) erg goed werkt, in ieder geval zolang je geen gekke dingen doet. Je kunt echt bumper tegen bumper rijden zonder issues, maar zodra je een snelle beweging maakt (haaks linksaf slaan of een muur raken bijv) dan gaat het vaak mis en zie je dat er zogenaamde "ghost contacts" ontstaan; op jouw client (en die van de ander) lijkt het alsof jullie elkaar raken (auto's crashen) terwijl er nog wel een meter afstand tussen zat. Als je dan de server replay terug kijkt (dus de killcam eigenlijk) dan was er wel contact op de server, de voorspel code deed even niet goed zijn werk en voorspelde dat de auto op een iets andere plek zat. Niks aan te doen helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 19-11-2013 21:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 13:40
Foutje van Saturn? >> € 27,96 voor PC versie<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Nog 8 contextual lean kills (wie heeft dat in hemels naam verzonnen?) en ik heb de groenige scale camo voor de IA-2 marksman rifle oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

En de aimbotters en WH-ers zijn gearriveerd (ik had ze nog niet eerder gezien)

Had geen recorder aanstaan dus wat goedkope fraps screens:
Screens zijn 1 seconde na elkaar gemaakt.

http://www.upl.co/uploads/iw6mp64ship-20131119-23293729.jpg

http://www.upl.co/uploads/iw6mp64ship-20131119-23293966.jpg

Geen img tags (plaatjes zijn 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

NickThissen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:32:
[...]

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Het feit dat de hitboxes precies over de player models uitlijnen is niet zo spannend. Jouw client krijgt gewoon de rauwe data binnen welke met interpolatie aangevuld wordt tot een vloeiende beweging. Die vloeiende beweging kun je natuurlijk op zowel de models als de hitboxes gelijk toepassen zodat ze altijd gelijk lopen.

Wat network smoothing doet is een voorspelling maken (op basis van vorige data) wat de speler meest waarschijnlijk gaat doen en daardoor komt wat jij ziet in de meeste gevallen dichter in de buurt van wat de ander (of eigenlijk: de server) ziet. Als die voorspelling niet klopt (omdat de speler een onverwachtte beweging maakt) dan krijg je rare dingen zoals 'warping' wat vooral bij knife kills erg aanwezig is. Als je die networking smoothing uit zou zetten (zoals bij BF kan) dan krijg je gewoon de rauwe data te zien (+ interpolatie) en zie je dus nooit rare effecten door foute voorspellingen. Maar je ziet wel meer haperingen in de animaties omdat er nou eenmaal (bij een onverwachtte beweging) ineens overgestapt moet worden tussen de ene en de andere animatie.

Lag compensation is dan weer iets heel anders, en volgens mij komt dat inderdaad neer op het feit dat de host "nep lag" krijgt omdat hij anders teveel voordeel zou hebben. Dat zit voor zover ik weet alleen in CoD.
https://developer.valveso...l_Design_and_Optimization

http://denkirson.proboards.com/thread/5972

Dit is wat lag compensation en client side prediction zijn in de Source engine en hoe het ongeveer in z'n werk gaat in CoD (beiden zijn ongeveer gelijk in theorie) en leggen het beter uit dan ik :p. Met de Tech3/CoD engines zijn die geïntroduceerd als antilag en onder andere timenudge en zo zal het nog steeds worden aangeduid in CoD games en beiden worden samen wel onder de term lag compensation geschaard door de spelers (hoewel het meer een 'Valve term' is). Antilag slaat (voornamelijk) terug op de serverside. Wat daar gebeurd is dat de server vanuit alle ingekomen data, bepaald of een hit ook echt een hit is (kan ook volledig clientside afgehandeld worden als je cheaten geen probleem vindt). Dit wordt bepaald door de tijd terug te draaien om zo de ideale situatie te creëren, rekening houdend met de client's interpolation, latency en dergelijke. Nadeel hier is dat 'om-het-hoekje-doodgaan' voor kan komen. Je gaat wel degelijk dood voordat je de hoek omgaat, maar door lag moet je moet nog even in lijn komen met de server. Alles na je dood serverside maakt niet meer uit btw, dus als je nog zou schieten nadat je de hoek om bent, dan doet de server daar niks mee. Dit voorkomt de 'we-killen-elkaar' situaties.
Het aantal updates wat naar de client gestuurd wordt staat echter niet gelijk aan de framerate + er kunnen nog packets verloren gaan of niet goed aankomen en dus is er bij de client ook wat werk nodig (wat je network smoothing kan noemen of clientside prediction of interpolatie/extrapolatie of een vorm van lag compensation). Daar wordt inderdaad met de laatste data van de server een zo goed mogelijk beeld gevormd wat gerendered kan worden om de gaten op te vullen. Als dit niet zo agressief of vaak gedaan wordt of je het zelfs helemaal uit zet, krijg je inderdaad alsnog 'lag' in de vorm van warpen, maar het is wel accuraat zoals je al zegt. Aan de andere kant kan bij andere verkeerde waarden het wel smooth zijn, maar alsnog niet correct en sta je alsnog op lucht te schieten. Dat is ook wat zowel de server als client voornamelijk wil voorkomen, maar beiden zijn wel nodig in CoD om dit te bepalen.

Dit is trouwens CoD4 zonder antilag:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X49ubcZHbhk]

Fun stuff en compleet onspeelbaar als je geen host bent. Dus exact wat je kan verwachten: hitboxes die niet op models zitten en duidelijk zichtbare lag (strafe2win).

De tech3 engine staat er ook om bekend dat het inderdaad uit zichzelf al lag toevoegt (standaard was dit 50ms volgens mij), en dat latere CoD games er een handje van hebben om dit te verhogen/extra toe te voegen. Dit kan helpen met, als je exact wilt zijn, interpolation, maar dat alleen is niet interpolation.
DervishD schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:03:
Dat meen je niet, 30 fps? Dat is gewoon niet speelbaar. Dan zal het een zeer snelle dood sterven als ze die cap niet verwijderen.
offtopic:
YouTube: Let's not play Need for Speed: Rivals [AncientAliensGuy]EA[/AncientAliensGuy]

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 19-11-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-10 10:52
Die marksman rifles met een red dot sight en evt muzzle break zijn echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Erg duidelijke uitleg hierboven, hoe verklaar je dat sommige mensen er heel veel last van hebben en sommige weer totaal niet? Oftewel, is mijn probleem oplosbaar? Waar ik vorige CoDs maanden achter elkaar speelde, ben ik nu al klaar met Ghosts vanwege die verschrikkelijke vertraging... Ik denk iedere keer dat ik door een enkele sniper kogel neergeschoten wordt, maar op de killcam schiet iemand een half magazijn op me leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Hoe vaker ik Ghosts speel des te leuker ik het vind.
Ik vind juist dat de verbinding er beter op geworden is in vergelijking met de vorige delen COD. (PS3)

Snap daarom niet zo goed waarom er zoveel geklaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Supremedch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:01:
Hoe vaker ik Ghosts speel des te leuker ik het vind.
Ik vind juist dat de verbinding er beter op geworden is in vergelijking met de vorige delen COD. (PS3)

Snap daarom niet zo goed waarom er zoveel geklaagd wordt.
Het klagen komt ook niet echt vanuit de console-kant. Maar vanuit de PC-kant. Ik heb ook op de PS3 nergens last van. Heerlijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03
HansAnders07 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:25:
Die marksman rifles met een red dot sight en evt muzzle break zijn echt fantastisch!
Ik speel met de M14 EBR , Red Dot en Silencer. Daarmee voorkom je dat het halve veld gelijk weet waar je bent.

Vepr geprobeerd maar die maakt een takkegeluid. Zet je er een silencer op dan verandert het apparaat in een papierpropjes gun. Je raakt dan echt niets. Gisteren de MTAR gepakt en die bevalt me wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 20-11-2013 12:20 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hmmz mijn niet openende Operations scherm komt schijnbaar vaker voor. Antwoord van Activision is ook al gegeven en zal wel gepatched worden gok ik.
Activision wrote:
Hello All,

Very sorry for frustration regarding locked operations.

We are currently investigating the situation, and we will update the community when there is more information available.

Thank you for your patience
^JG
ATVI Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

IA-2 met Iron Sight is ook beest.... lekker geluidje ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-10 10:52
Sc0rPi0N schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:07:
[...]

Ik speel met de M14 EBR , Red Dot en Silencer. Daarmee voorkom je dat het halve veld gelijk weet waar je bent.
Supremedch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:10:
IA-2 met Iron Sight is ook beest.... lekker geluidje ook ;)
Ik heb de IA-2 geprobeerd met Silencer en Red Dot maar dat vond ik niks, dat geluid is zo bruut!
Welke perks hebben jullie er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HansAnders07 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:25:
Dat is echt klik poef klaar inderdaad.
Favoriete setup van mij in elk geval in hardcore modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
HansAnders07 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:17:
Ik heb de IA-2 geprobeerd met Silencer en Red Dot maar dat vond ik niks, dat geluid is zo bruut!
Welke perks hebben jullie er bij?
Klopt, dat geluid is goed. Maar verraad wel waar je bent :) Vandaar dat ik er ook een silencer op zet (i.c.m. thermal scope).

Wat betreft perks: Incog, Faster ADS, Fast reload. Soms ook extra tactical / lethal. Afhankelijk van loadout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03
Die MK14 / FAL 's zijn altijd al mijn favoriet geweest. Gewoon hooguit twee keer iemand raken (in SC) en iemand is al neer. Je moet alleen een handgun als sec. hebben voor het short-range gevecht.

Perks: Hardline, Scavenger, Sleight of Hand, Takedown, Ready Up, Strong Arm

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

heb bijna op al mn classes de volgende perks.
Stalker, Quick Draw, Marathon en Ping of Awareness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 9/10 keer alle stealth-perks.

Of juist dead silence, sleight of hand, marathon, lightweight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dio22 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:57:
Erg duidelijke uitleg hierboven, hoe verklaar je dat sommige mensen er heel veel last van hebben en sommige weer totaal niet? Oftewel, is mijn probleem oplosbaar? Waar ik vorige CoDs maanden achter elkaar speelde, ben ik nu al klaar met Ghosts vanwege die verschrikkelijke vertraging... Ik denk iedere keer dat ik door een enkele sniper kogel neergeschoten wordt, maar op de killcam schiet iemand een half magazijn op me leeg.
Wat jij nu hebt had ik met Black ops 2 . ik snap je frustratie. ik heb nu nergens last van gelukkig !

Bij black ops 2 kon je op de website zien welke ( box ? ) je zat .. je had er 5 geloof ik en een en twee waren perfect .. ik zat in vier terwijl mijn vrienden in twee zaten .. weet iemand waar je dat ook alweer terug kan vinden ? had met je internet connectie te maken geloof ik ..een beetje vaag verhaal maar als iemand de link weet naar wat ik bedoel kan je het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:46:
[...]
Bij black ops 2 kon je op de website zien welke ( box ? ) je zat .. je had er 5 geloof ik en een en twee waren perfect .. ik zat in vier terwijl mijn vrienden in twee zaten .. weet iemand waar je dat ook alweer terug kan vinden ? had met je internet connectie te maken geloof ik ..een beetje vaag verhaal maar als iemand de link weet naar wat ik bedoel kan je het testen
Ik neem aan dat je dit bedoelde?

http://www.callofduty.com/ghosts/status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Heb ik nog nooit eerder gezien. Wat houdt het in?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:41:

lightweight=agility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht al dat het geen light weight was... But you got the point. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-10 13:27
Nope geen foutje, ik en een collega hebben 'm allebei besteld en hij heeft de zijne al binnen en over enkele uurtjes komt de mijne binnen.

Sowieso heb ik geen CoD meer gekocht na MW1 (wat overigens een tof deel was), maar omdat de prijs zo aantrekkelijk was wil ik deze wel even kopen om even de simpele CoD zieltjes kapot te knallen :9 het feit dat CoD geen dedicated servers voor PC meer heeft heb ik zware haat aan CoD. Maar mijn collega heeft me jammergenoeg overgehaald om samen te spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door SKdragon op 20-11-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
SKdragon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:59:
[...]

Sowieso heb ik geen CoD meer gekocht na MW1 (wat overigens een tof deel was), maar omdat de prijs zo aantrekkelijk was wil ik deze wel even kopen om even de simpele CoD zieltjes kapot te knallen :9 het feit dat CoD geen dedicated servers voor PC meer heeft heb ik zware haat aan CoD. Maar mijn collega heeft me jammergenoeg overgehaald om samen te spelen.
Ik heb ghosts dus wel gekocht voor de pc omdat medegedeeld werd dat ze weer dedicates servers gaan ondersteunen, blijkt nu dat er geen dedicated servers inzitten :'( ..... en dus weer terug naar black ops gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:41:

Geen Incog? Dat vind ik een heerlijke perk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:35:
[...]

Geen Incog? Dat vind ik een heerlijke perk.
Ik zou zelf Off the Grid eerder kiezen dan Incog, heb je in mijn ogen meer aan.
Incog zou in sommige gevallen wel handig zijn ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Wiretap is ook wel een handige perk. Die zou ik iig eerder nemen dan Off the Grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dead silence, dat scheelt al 50% van je deaths. Als je tenminste geen hoerige camper bent, dan mag je rotten in de hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Supremedch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:56:
Wiretap is ook wel een handige perk. Die zou ik iig eerder nemen dan Off the Grid.
Hangt ook van de gamemode af. In hardcore heeft off the grid niet zo heel veel zin omdat er dan ook niet continu een rader in beeld is.

Prettige van Incog is dat er dan ook geen vizier is waar je zichtbaar(der) op bent en dat je ook niet gezien kan worden door je naam boven je hoofd.

Dead silence gebruik ik eigenlijk niet zo vaak, maak meer gebruik van omgevingsgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Dus Awareness!!! Maar die perk kan je ook weer helemaal gek maken door alle geluiden om je heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Supremedch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:04:
Dus Awareness!!! Maar die perk kan je ook weer helemaal gek maken door alle geluiden om je heen
Ik ben meestal veel te veel bezig met rondrennen zodat ik maar een beetje let op voetstappen. Door al dat geren ben ik ook veel vaker dood maar ach :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
steel123 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:57:Als je tenminste geen hoerige camper bent, dan mag je rotten in de hel.
:D _O-

Ik zit trouwens nog steeds te w8en tot het op de pc fatsoenlijk speelbaar is. Ik vind de maps en de focus op gunplay echt een grote verbetering. Nu moeten alleen nog de fps drops, stuttering, spawns en de lag aangepakt worden. Als ze dat hebben opgelost dan koop ik het als het tegen die tijd niet dood is door de lage player count.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

De meeste maps vind ik ook wel goed, behalve Chasm en in mindere mate Flooded. Vooral bij Chasm weet je op veel open plekken echt niet waar je moet kijken. Kijk ik laag naar de metro tunnel, kijk ik op de begane grond, kijk ik op de eerste, tweede, derde of vierde verdieping? En dan ook nog in een verwoeste omgeving, wat een kut map. Dat is echt de grootste camper map bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

steel123 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:15:
De meeste maps vind ik ook wel goed, behalve Chasm en in mindere mate Flooded. Vooral bij Chasm weet je op veel open plekken echt niet waar je moet kijken. Kijk ik laag naar de metro tunnel, kijk ik op de begane grond, kijk ik op de eerste, tweede, derde of vierde verdieping? En dan ook nog in een verwoeste omgeving, wat een kut map. Dat is echt de grootste camper map bah.
Inderdaad, Chasm is echt vreselijk, maar zo zijn er wel meer maps met dit soort issues. Het is heel duidelijk dat ze het campen willen tegengaan (met de FoV :X ) door veel toegangspaden te maken, maar veel maps zijn toch duidelijk niet voor alle spelmodi goed aangepast. Neem Domination op Freight b.v. waarbij het team dat bij A spawnt gewoon standaard gedoemd is te verliezen, mits ze de competitie compleet face-rollen.
Of Sovereign waar je bij Blitz totaal geen eerlijke punten hebt kwa verdedigwaarheid, etc etc. Af en toe echt typische BF3 Operation Metro ervaringen, waarbij je gewoon compleet ingeboxed kan raken.\

Al met al is er maar één map die ik echt leuk vind, en dat is Strike Zone, maar goed, zoals al eerder aangegeven was, is dat eigenlijk een kleine remake van de oude mappen en is deze simpelweg kleiner.

==

Maar IW heeft nu herhaaldelijk toegezegd dat ze de spawns gaan aanpakken, één van de CM's zei ook al dat het inderdaad niet de bedoeling was dat er 2 mensen op één plek spawnen, wat dus inderdaad geregeld gebeurt.

==

Bah bah bah, 3.3.3 heeft de movementspeed met de LMGs compleet teruggeschroefd, nu ben je wel héél erg traag met die wapens. Zelfs met de hoge movement speed perk kan je amper positioneel reageren als je b.v. een flank en een positie wilt verdedigen, waardeloos. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Godverdomme wat haat het nu dat ik geen EMP meer heb. Te veel mensen die zo'n boobytrap minen overal gooien en dan een beetje in die gebouwen campen.
In BO2 was het anti campen veel beter geregeld. In Ghosts ben je gewoon dood als een camper je ziet, in eerdere CoD's kon je nog gewoon winnen door betere reflex/aim te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Het campen is idd erg in Ghosts maar dat komt voornamelijk door de community. Het is tegenwoordig blijkbaar al een doel op zich om het spel zo veel mogelijk te verzieken. Ik heb IW al eens een oplossing gegeven om het campen voor eens en voor altijd aan te pakken. Als iemand meer dan 10 seconden op dezelfde plaats zit gaat er een timer van 10 seconden lopen. Als de timer is afgelopen gaat de camper dood en wordt willekeurig een kill toegewezen aan iemand in het andere team. Op deze manier kun je toch nog even blijven zittem om bv te herladen of de situatie te overzien maar ben je voor altijd van het hardnekkige campen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

DervishD schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:06:
Het campen is idd erg in Ghosts maar dat komt voornamelijk door de community. Het is tegenwoordig blijkbaar al een doel op zich om het spel zo veel mogelijk te verzieken. Ik heb IW al eens een oplossing gegeven om het campen voor eens en voor altijd aan te pakken. Als iemand meer dan 10 seconden op dezelfde plaats zit gaat er een timer van 10 seconden lopen. Als de timer is afgelopen gaat de camper dood en wordt willekeurig een kill toegewezen aan iemand in het andere team. Op deze manier kun je toch nog even blijven zittem om bv te herladen of de situatie te overzien maar ben je voor altijd van het hardnekkige campen af.
Of je maakt fatsoenlijke mappen en gamemodes en balanceert het spel zo dat mensen ook daadwerkelijk naar voren willen gaan. Het ligt aan het spel qua opzet en de fouten die ontwikkelaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Gundogan schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:15:
[...]

Of je maakt fatsoenlijke mappen en gamemodes en balanceert het spel zo dat mensen ook daadwerkelijk naar voren willen gaan. Het ligt aan het spel qua opzet en de fouten die ontwikkelaar maakt.
Hoe goed je een map / gamemodus ook maakt, je blijft de "vervelende" types erin houden die bij elke gelegenheid die ze krijgen lekker ergens blijven zitten om de ander te zieken. Je kunt ook niet allemaal mappen als grotendeels open vlaktes maken, dat slaat ook niet aan. Dus daar ligt het "probleem" echt bij de community. Dedicated servers met admins (lees: fatsoenlijke, dat was ook weer een probleem an sich) zouden campers tegen kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
DervishD schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:06:
Goed dat ze dat hebben genegeerd dan :P Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zo een slechte idee gehoord, en ik heb een HEKEL aan campers, hahaha

Beter gebalanceerde maps en spawns zijn de beste opties, anders wordt je straks geforceerd om constant te sprinten, dat moeten we ook weer niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Fid3lity schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:31:
[...]

Hoe goed je een map / gamemodus ook maakt, je blijft de "vervelende" types erin houden die bij elke gelegenheid die ze krijgen lekker ergens blijven zitten om de ander te zieken. Je kunt ook niet allemaal mappen als grotendeels open vlaktes maken, dat slaat ook niet aan. Dus daar ligt het "probleem" echt bij de community. Dedicated servers met admins (lees: fatsoenlijke, dat was ook weer een probleem an sich) zouden campers tegen kunnen gaan.
Tuurlijk, je zal altijd de trolls houden (in het begin). Maar je kan weldegelijk je game zo maken zonder gimmicks dat in random hoekjes zitten en verder niks doen gewoon niet effectief is en het eigenlijk gewoon een free win is voor het andere team dan. Als je dan alsnog deze spelers wilt kicken/bannen is dat je eigen keuze als server admin. Het is tenslotte je eigen server. :) Maar opzich is het ook goed mogelijk dat deze mensen uit zichzelf verdwijnen (hoewel dat met CoD nog moeilijk wordt als je kijkt naar de doelgroep en marketing).

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 20-11-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Gundogan schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:39:
[...]

Maar je kan weldegelijk je game zo maken zonder gimmicks dat in random hoekjes zitten en verder niks doen gewoon niet effectief is en het eigenlijk gewoon een free win is voor het andere team dan.
Dat bestaat al en heet objective. Domination, Demolition, S&D. Goed "campen" is daar gewoon tactisch verdedigen, maar in een willekeurig hoekje gaan zitten heeft dan echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Fid3lity schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:54:
[...]

Dat bestaat al en heet objective. Domination, Demolition, S&D. Goed "campen" is daar gewoon tactisch verdedigen, maar in een willekeurig hoekje gaan zitten heeft dan echt geen zin.
Daarom. Je kan dan eventueel bijvoorbeeld domination ook nog aanpassen (spawntimers, het potje sneller laten beëindigen als je drie vlaggen hebt of een full cap systeem) dat het aantrekkelijker wordt om alle vlaggen te cappen in plaats van te blijven zitten op twee. Daarmee wordt slim agressief spelen beloond. En dan heb je echt geen gimmicks nodig zoals 10 seconden stilzitten = dood of je verschijnt op de minimap. Dat is misschien leuk voor één gamemode (Cranked dus), maar moet je niet als rode draad door je hele game hebben.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de Xbox One versie beoordeeld gaat worden door Tweakers. Er stond een embargo op specifiek die versie en de eerste berichten over de kwaliteit ervan zijn nou niet positief (duidelijk minder mooi dan de PS4/PC versie).

[ Voor 13% gewijzigd door Gundogan op 20-11-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17

superwashandje

grofheid alom

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel

Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste

Let op:
De discussies en slowchat betreft vergelijkingen met andere shooters mogen achterwege gelaten worden. Hou het over COD Ghosts.

Posts over waar het spel te kopen zijn ook niet welkom