Het hele probleem is vooral met deze game dat het nog steeds dezelfde oude IDtech engine is...
Het voornaamste wat ze hebben aangepast is dat de hele engine nu 64 bit is. Kwa shaders loopt dit behoorlijk achter, de omgevingen zijn net zo mooi zo niet mooier dan andere titels, maar de belichting zorgt ervoor dat het er toch nog vrij gedateerd uit ziet. Hier allemaal niets nieuws.
De engine is alleen duidelijk van vóór het SLI / multimonitor setup tijdperk, het werkt gewoon allemaal niet zoals je van een moderne titel zou verwachten. Ik kan het trouwens niet aanraden om hiermee te gaan knoeien, ik ben nu voor de 3e keer de files opnieuw aan het verifieren, ik heb alweer het probleem dat files ontbreken en de game crashen. Het klopt ook van geen kant, ik had gisteren de downloads als volgt;
24.3GB multiplayer, 7.7 GB aan singleplayer. Als ik de MP redownload, dan is die 3.3GB nu en Singleplayer zou maar 17GB zijn.
De schijf met de game defragmenteren maakt net als bij BO1 en MW2 de PAK files kapot, iets wat Quake 4 ook had. Niet zo heel gek, DIT IS DEZELFDE ENGINE ALS DIE GAME UIT 2005!!! Nahjah, met de 2007 update van Enemy Territory wat betreft de geometry en UI overlay / Shaders. - Natuurlijk zijn ze er zelf mee verder gegaan en heben ze nu een 64 bit versie waar ze 4-5GB VRAM mee kunnen benutten, maar goed.
Die 6GB "anders start het niet" is trouwens ook bijzonder; de game gebruikt hier niet meer dan 2GB, mits je drie verschillende maps achter elkaar speelt, het lijkt wel alsof de game files niet uit het geheugen gehaald worden... (pas bij 6GB, want de game gebruikt nooit meer dan dat?)
GTX760 hier, de GPU is de bottleneck niet, maar op High met AA aan, heb je aan 2GB niet genoeg. Hoop dat je een 4GB versie hebt, anders is Ultra AKA "Extra" niet te doen kwa textures.
[
Voor 10% gewijzigd door
djunicron op 05-11-2013 15:33
]