Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Pykow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:19:
[...]

CS Go is dan ook maar 14 euro en dan verwacht ik geen top grafische game.
Nou gaat het mij niet zo zeer om de grafische kracht van een game, maar wat ze met de game doen.
CoD is al paar jaar het zelfde. als je nu MW2 speelt of BO2 het is en blijft dezelfde game.

Black ops 1 vondt ik nog wel een leuke game, niet zoveel uur in gespeeld, maar het was goed te doen.
zat soms ook zelf te twijfelen om Black ops 2 te kopen , maar 60 euro voor de game en nog 50 euro voor alle DLC vindt ik erg prijzig. had toch liever dit gehalveerd gezien of 1 pack met Season pass en de game voor 60 a 70 euro. dat had ik er misschien nog voor over.

Meeste zien mijn berichten als haat tegen de serie, maar het is meer een teleurstelling dat het ieder jaar het zelfde is en nu BF3 down is en alles heb uitgespeeld, ben ik wel even toe aan iets nieuws. ook al ben ik geen super fan van de CoD serie. Cod 2, 4 en WaW waren wel super games.
Dude, verleden tijd is nooit met dt, dus kieper die "vondt" er nou eens uit, geen gezicht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
De cast van Call of Duty: Ghosts in beeld via gelekte pre-order poster

http://mp1st.com/2013/05/...main-characters-revealed/

[ Voor 33% gewijzigd door DeBaroN op 10-05-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier ook nog een kleine sneak peek van Call of Duty: Ghosts

https://vine.co/v/b9mjlbtxvgW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Venezuela. Coördinaten in dat land, kleuren van de vlag en jungle in de teaser in de post erboven.

Clear and Present Danger goes Venezuela? :p

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik zou het echt fantastisch vinden als ze in de multiplayer van Ghosts een anti camping systeem zouden inzetten. Dat je als je langer dan een minuut op dezelfde plek zit automatisch dood gaat, je punten kwijt raakt en voor 3 dagen wordt gebanned. Gewoon al het gecamp voor eens en voor altijd met harde hand uitroeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

hoe laf het ook is campen is gewoon een speelstijl...voorgestelde maatregelen zouden dan ook een beetje laf zijn. wie ben jij om jouw speelstijl op te dringen aan anderen? (ondanks dat ik het met je eens ben ;) )

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Als een mietje lafjes in een hoekje zitten omdat je bang bent om dood te gaan 8)7 en wachten tot er iemand voorbij komt is geen speelstijl :/ Dat is het spel voor anderen verzieken. Punt uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DervishD schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:11:
Als een mietje lafjes in een hoekje zitten omdat je bang bent om dood te gaan 8)7 en wachten tot er iemand voorbij komt is geen speelstijl :/ Dat is het spel voor anderen verzieken. Punt uit :P
Eens.. Het is ook dat ze sinds mw2 van alles in het spel hebben gezet wat campen aanmoedigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:27:
[...]

Eens.. Het is ook dat ze sinds mw2 van alles in het spel hebben gezet wat campen aanmoedigd.
Daarom zou het ook mooi zijn als er wat meer kapot kan gaan in het level, zodat campers niet meer achter dezelfde muur blijven zitten maar gedwongen worden om rond te blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:27:
correctie: Je bedoelt zeker MW? Dat is nml de cod game die begonnen is met killstreaks, waardoor betere spelers nog beter scoorden en slechte spelers (meer) gingen campen ook eens een heli te halen....

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DervishD schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:11:
Want in het echt rent iedereen continu met een mes in zijn hand rond en kun je onbeperkt sprinten. ;w

Campen is in de kleine COD maps van tegenwoordig niet eens meer lonend, maar in COD1 of 2 waren er wel bepaalde plekken waar campen gewoon de bedoeling was. Vooral in CTF matches, waar je als "campende" sniper de vijand net kan afschieten voordat hij de vlag jat.

En wanneer is iets lafjes in een hoekje zitten, of gewoon slim nadenken en een goede plek opzoeken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

CoD is een game waar campen effectief is. Of het nu CoD1-2 of CoD4+ is. Dat is de basis van de game.

Hopelijk wordt dat nu dus echt anders met Ghosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:46
Jeroenneman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:35:
[...]

Want in het echt rent iedereen continu met een mes in zijn hand rond en kun je onbeperkt sprinten. ;w

Campen is in de kleine COD maps van tegenwoordig niet eens meer lonend, maar in COD1 of 2 waren er wel bepaalde plekken waar campen gewoon de bedoeling was. Vooral in CTF matches, waar je als "campende" sniper de vijand net kan afschieten voordat hij de vlag jat.

En wanneer is iets lafjes in een hoekje zitten, of gewoon slim nadenken en een goede plek opzoeken?
Op een geven moment weet je de hoekjes wel een beetje waar ze meestal zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Nu online
witeken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:19:

COD:G krijgt een vernietigbare omgeving!
Toch temper ik mijn verwachtingen en hype nog even tot ik meer zie. Zo raakte ik ook een beetje teleurgesteld toen ik erachter kwam dat je in battlefield bad company 2 veel meer dingen kon slopen dan in Battlefield 3.

Als het zo zou zijn dat je in multiplayer een stuk kan slopen, dan vind ik dat een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 14:11

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik hoop het dat zal de gameplay zeker ten goede komen.
Minder campers meer dynamische gevechten.
Ik vind sinds BF:BC2 dat vernietigbare omgevingen wel een beetje de standaard is, het is gewoon erg dat je bijv. achter een plankje kan verschuilen.
Nu misschien iets grotere maps en hogere player count en je hebt misschien wel een pareltje van een game :)

Edit: @hierboven

Ik vind de destructie in bf3 veel beter als in bf:bc2 puur om het feit dat anders na 15 minuten de hele map kaal is

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 20-05-2013 22:36 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Haha, in vroegere COD games was er ook allang scripted destruction. Sommige mensen zoeken ook achter elk miniscuul dingetje iets.

COD had in de SP al sinds MW1 (en misschien nog wel eerder) destructie zitten, alleen het grote verschil met Battlefield is scripted of non-scripted destructie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Dit is off topic maar ik vind het zelf toch wel leuk. Ik speel COD4 altijd op een vaste server en de meesten op die server spelen het echt al jaren (met elkaar) en zijn veel beter dan mij. Ik heb ze laatst overgehaald om True Combat Elite te installeren. Ik gisteravond dus ff een server gestart en wij met z'n allen een game in en gaan met die banaan. Zoals ik al zei zijn ze in COD4 veel beter maar in TCE heb ik ze echt ingemaakt, en dan niet een beetje maar echt volledig. Het was gewoon beschamend. Nu moesten ze het zonder radar, scorestreaks, perks en de rest doen wat je in COD4 tot je beschikking hebt en tsja, dan is het toch ff anders. Omdat je al die dingen niet hebt moet je juist niet door een map rushen maar het rustig aan doen omdat je anders alles mist en om de haverklap gedood wordt. Je hebt een geweer, een pistool, 1 stunn grenade en je ogen en oren dus het komt puur een alleen op je skills aan (zoals het hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Anti camp measures in SoF2 waren mooi. Was je ineens al je wapens kwijt :)

Destructie mag van mij weg blijven. Dan speel ik wel BFBC2 met een bergje C4.

[ Voor 35% gewijzigd door codex op 20-05-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Werkelijk "vernietigbaar" of toch gewoon "scripted".. Ik blijf sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

DervishD schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:46:
Dit is off topic maar ik vind het zelf toch wel leuk. Ik speel COD4 altijd op een vaste server en de meesten op die server spelen het echt al jaren (met elkaar) en zijn veel beter dan mij. Ik heb ze laatst overgehaald om True Combat Elite te installeren. Ik gisteravond dus ff een server gestart en wij met z'n allen een game in en gaan met die banaan. Zoals ik al zei zijn ze in COD4 veel beter maar in TCE heb ik ze echt ingemaakt, en dan niet een beetje maar echt volledig. Het was gewoon beschamend. Nu moesten ze het zonder radar, scorestreaks, perks en de rest doen wat je in COD4 tot je beschikking hebt en tsja, dan is het toch ff anders. Omdat je al die dingen niet hebt moet je juist niet door een map rushen maar het rustig aan doen omdat je anders alles mist en om de haverklap gedood wordt. Je hebt een geweer, een pistool, 1 stunn grenade en je ogen en oren dus het komt puur een alleen op je skills aan (zoals het hoort).
Als je al jaren tijdens atletiek de 100m loopt is het toch normaal dat je bij je eerste wedstrijd 400m geen vergelijkbaar niveau haalt? Wat is daar beschamend aan? En ik neem aan dat jij wel al ervaring met dat spel had?
Fid3lity schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:35:
Werkelijk "vernietigbaar" of toch gewoon "scripted".. Ik blijf sceptisch.
Daar heb je een punt. En zoals beuker19 zei is het ook niet wenselijk dat je de hele map met de grond gelijk kan maken. Wat meer interactie met de omgeving zou alleszins wel mogen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
witeken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:49:
Als je al jaren tijdens atletiek de 100m loopt is het toch normaal dat je bij je eerste wedstrijd 400m geen vergelijkbaar niveau haalt? Wat is daar beschamend aan? En ik neem aan dat jij wel al ervaring met dat spel had?
Ik heb idd ervaring met het spel, heb er heel wat uren op zitten. Maar dan nog, we zijn tot diep in de nacht doorgegaan. Dan moet je de gameplay (die nou niet echt heel moeilijk is) en de maps op een gegeven moment toch wel enigzins door hebben. Het leek wel of ze in de CoD gameplay vast zaten. TCE komt helemaal aan op goed opletten en niet te snel willen maar ze bleven maar rushen terwijl ik van tevoren al had gezegd dat ze dat niet moesten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

reemprive schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:04:
Anti camp measures in SoF2 waren mooi. Was je ineens al je wapens kwijt :)

Destructie mag van mij weg blijven. Dan speel ik wel BFBC2 met een bergje C4.
Is toch geen vergelijking 8)7
Waarom zou het niet werken dan in COD ?
Of wil je gewoon de zelfde COD met betere graphics.
Er mag toch best wel wat geinnoveerd worden.
Als ze dat 6 jaar geleden mey COD4 niet hadden gedaan stond COD nu niet op de plek waar het nu staat.
Ze moeten nu toch een hele nieuwe standaard neerzetten voor de COD franchise en het FPS genre in het algemeen met de nieuwe console's in aantocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
DervishD schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:35:
Ik zou het echt fantastisch vinden als ze in de multiplayer van Ghosts een anti camping systeem zouden inzetten. Dat je als je langer dan een minuut op dezelfde plek zit automatisch dood gaat, je punten kwijt raakt en voor 3 dagen wordt gebanned. Gewoon al het gecamp voor eens en voor altijd met harde hand uitroeien
Mag voor mij al na een halve minuut... :P

Ik zou ook graag zoiets zien maar uiteraard zullen ze dit nooit implementeren.
Wat ze wél zouden kunnen doen, zonder bakken kritiek te krijgen, is ervoor zorgen dat je punten krijgt als je rondrent. Dat zal iedereen bemoedigen om meer te bewegen. En de campers moeten het dan maar zelf weten als ze deze punten willen mislopen.

Feit is dat COD al zó arcade-style is geworden met al die "omg killstreak +10000 points" berichten continu, dat een dergelijk mechanisme er ook wel nog bijkan zonder dat het "raar" overkomt. :)

Over de destructie: ik hoop dat het waar is! Maar zoals gezegd kan het inderdaad gewoon scripted zijn.
Morgen weten we het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Asgaro schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:11:
[...]

Mag voor mij al na een halve minuut... :P

Ik zou ook graag zoiets zien maar uiteraard zullen ze dit nooit implementeren.
Wat ze wél zouden kunnen doen, zonder bakken kritiek te krijgen, is ervoor zorgen dat je punten krijgt als je rondrent. Dat zal iedereen bemoedigen om meer te bewegen. En de campers moeten het dan maar zelf weten als ze deze punten willen mislopen.

Feit is dat COD al zó arcade-style is geworden met al die "omg killstreak +10000 points" berichten continu, dat een dergelijk mechanisme er ook wel nog bijkan zonder dat het "raar" overkomt. :)

Over de destructie: ik hoop dat het waar is! Maar zoals gezegd kan het inderdaad gewoon scripted zijn.
Morgen weten we het. :)
Of je zorgt ervoor dat je gamemodes en map design agressief spelen/fast paced gameplay bevorderen (of juist niet) in plaats van met rare gimmicks te komen.

En 'vrije' destructie zoals in BC2 gaat niet werken op kleine mappen, want binnen no time is de hele map plat en kan je niet meer rondlopen omdat iedereen je kan zien vanaf elk punt op de map. Misschien zou wat meer strikte destructie nog wel kunnen werken. Bijvoorbeeld een deur die opgeblazen kan worden en zo een nieuwe route kan openen (ala de destructible rocks in Starcraft2 :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Asgaro schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:11:
[...]

Grapje zeker? Ik stoor me juist mateloos aan al die SMG + laser runnertjes / jumpertjes die de hele map door komen stuiteren. Wil je die nog meer extra punten geven? Kun je net zo goed meteen alle classes behalve SMG's uit de game slopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Fid3lity schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:42:
[...]

Grapje zeker? Ik stoor me juist mateloos aan al die SMG + laser runnertjes / jumpertjes die de hele map door komen stuiteren. Wil je die nog meer extra punten geven? Kun je net zo goed meteen alle classes behalve SMG's uit de game slopen :+
Deed ik ook altijd in BO2. MP7 met laser en long barrel icm met lightweight, toughness, dead silence en dexterity. Constant in beweging blijven :P

Wat betreft Ghost zou ik wel wat grotere maps willen zien en ze mogen van mij ook wel wat ingewikkelder met meer gangetjes enzo. Probleem is dat dat wel campen aanmoedigd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Fid3lity schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:42:
[...]

Chicken Run: the Game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 01:21:
[...]

Er kan imo al te veel kapot in de cq dlc.. dat verziekt het spel, geef ons dan gewoon een map met een paar banden op waar je achter kan schuilen en voor de rest niets.. :')

Speel dan veel liever tdm op canals, sabalan pipeline of nebandan flats bv.. waar je gewoon containers hebt die niet stuk kunnen

CoD is al chaotisch en fast paced genoeg om dit niet ook nog eens te hebben.. (gewoon muurtjes/dingen waarover je kan kijken enzo, dat zou voor mij wel nog kapot mogen)
Ik ben het met je eens qua destruction met 1 kanttekening. Als je de muurtjes/plankjes etc waar je doorheen kunt schieten echt kapot, in de zin van doorzichtig, kan maken zou dat wel tof zijn. Dat alleen al zou een hele grote verbetering zijn. Het aspect van BF dat je door kogelgaten, die op spontane plekken zitten, kunt kijken is echt gaaf. Dat alles kapot kan, zoals BFBC2, werkt niet bij CoD. Juist door afgeschermde kleine ruimtes komt de CoD gameplay naar boven.

De onderkant van de headglitchplekjes standaard beschietbaar maken zou ook fijn zijn. Maar ja dat geheadglitch is volgens mij typisch iets CoDs wat ze er niet uit willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 02:23:
[...]

Ik ben het met je eens qua destruction met 1 kanttekening. Als je de muurtjes/plankjes etc waar je doorheen kunt schieten echt kapot, in de zin van doorzichtig, kan maken zou dat wel tof zijn. Dat alleen al zou een hele grote verbetering zijn. Het aspect van BF dat je door kogelgaten, die op spontane plekken zitten, kunt kijken is echt gaaf. Dat alles kapot kan, zoals BFBC2, werkt niet bij CoD. Juist door afgeschermde kleine ruimtes komt de CoD gameplay naar boven.

De onderkant van de headglitchplekjes standaard beschietbaar maken zou ook fijn zijn. Maar ja dat geheadglitch is volgens mij typisch iets CoDs wat ze er niet uit willen halen.
Dat zou inderdaad wel cool zijn. Destructie zoals in BF3 zie ik niet zitten. Qua mapomvang zou ik persoonlijk de mapomvang van MW2 graag terug zien. BO2 is te klein opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt hij ongeveer uit dan? tegelijk met de nieuwe consoles? Wanneer komen die eigenlijk uit? vragen vragen... Begin in elk geval al met sparen voor de nieuwe gta op de nieuwe playstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

DervishD schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 01:19:
[...]

Deed ik ook altijd in BO2. MP7 met laser en long barrel icm met lightweight, toughness, dead silence en dexterity. Constant in beweging blijven :P

Wat betreft Ghost zou ik wel wat grotere maps willen zien en ze mogen van mij ook wel wat ingewikkelder met meer gangetjes enzo. Probleem is dat dat wel campen aanmoedigd :/
Meer gangetjes is al snel nog meer CQC, daar zit ik zelf niet op te wachten. Doe ze maar weer wat ruimer en tactischer. De mapjes uit Black Ops 2 zijn, vergeleken met voorgaande delen en zeker ook Battlefield 3, echt kleine speeltuintjes. Modern Warfare 2 en Black Ops I hadden qua formaat een paar uitstekende maps ertussen zitten die zich ook uitstekend leenden voor tactische gamemodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:03

Oulewappeur

OmNomNom

Tjonge jonge wat wordt er veel geklaagd op hoe call of duty is. Mensen als je cod geen leuk spel vind om wat voor reden dan ook, speel het dan gewoon niet?

Altijd maar gezeik over wapens die overpowered zijn of wat dan ook, in BO2 is alles redelijk goed gebalanceerd vergeleken met eerdere versies. En dingen als scorestreaks horen nou eenmaal bij call of duty. Vind je het niets, dan moet je een andere FPS zoeken die wel in jouw straatje past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:04:
Wanneer komt hij ongeveer uit dan? tegelijk met de nieuwe consoles? Wanneer komen die eigenlijk uit? vragen vragen... Begin in elk geval al met sparen voor de nieuwe gta op de nieuwe playstation :)
November? Net als de vorige 100 CoD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond krijgen we de eerste nextgen beelden van CoD te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Waarom zouden ze de graphics next-gen moeten maken voor ze het naar de 8e generatie consoles kunnen porten?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Haha, top comment van de trailer:

"shut up and take my money"

En kijk de dislike bar :s.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Al een preview van Ghosts, dat is snel.

reviews: Call of Duty: Ghosts - een nieuwe generatie

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Edit voortaan je post eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

[quote]witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Want alles draait dus om Graphics?

Zoals Arnoud het mooi heeft verwoord:

[...]
Nee maar als je je bedenkt dat je de komende 6 jaar het met de zelfde graphics moet doen had ik toch meer verwacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

beuker19 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:51:
Nee maar als je je bedenkt dat je de komende 6 jaar het met de zelfde graphics moet doen had ik toch meer verwacht :(
De Ps4 is 8 keer krachtiger dan de Ps3.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Verwacht zsm nog een update van de openingspost met nieuwe informatie van het #XboxReveal-evenement van net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Nee, maar in dit geval draait Call of Duty al 5 jaar niet meer om graphics. Ze hebben nu met de next-gens juist de kans om alles en iedereen weg te blazen, en dan komen ze met iets wat eigenlijk niet eens echt mooier is als bijvoorbeeld BF3. Kijk bijvoorbeeld eens naar de nieuwe Killzone. Een wereld van verschil al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hadden ze niet bij de Xbox Reveal ook gezegd dat het op 60 fps draait? Zal daardoor ook wel komen dat we niet mind blown zijn.
Maar goed, als het al een grote verbetering is tov current-gen CoD games - en dat zal het wel zijn - is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Het ziet er goed genoeg uit. Sommige dingen zien er niet zo mooi uit (bepaalde water, rook en vuur effecten), maar het is voldoende en het is nog steeds CoD.

Belangrijker:

- consoles krijgen nu ook leanen. Kan er op duiden dat CoD slow paced blijft.
- maar er zit ook sliden in. Maar als je niet kan schieten tijdens het sliden past het wel in de huidige CoD games. Als je wel kan schieten tijdens sliden, kan het zo net irritant worden als dropshotten.
- je kan de map aanpassen. Dus ik denk zoals in BO1 met deuren die open of dicht kunnen en gelimiteerde destructie.
- meer bewegingsmogelijkheden ala BF3 zoals snel over een muurtje gaan. Hopelijk wat vloeiender en minder verplicht dan in BF3 waar je soms behoorlijk vaak je jumpkey moet spammen en je soms ook op een hekje kan blijven vasthaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:45:
[...]
[sarcasme]
Nee, alles draait om de fantastische nieuwe features!
* vloeiend over muren springen!
* vloeiend inzoomen!
* leanen!
* Dropsliden!
[/sarcasme]

Het lijkt wel of we terug in de tijd gaan..
Leanen zal al heel gevaarlijk worden voor de gameplay en als dat sliden zal evolueren in dropsliden zoals je nu dropshotten hebt dan kan dit ook een potentiele gamebreaker worden (gamebreaker niet op het vlak van sales, maar van algemene tevredenheid)

Daarbij maakt het niet uit dat de next gen zoveel keren krachtiger is, als ze dezelfde engine de hele tijd zullen gebruiken.. (zoals wat er bij de current gen gebeurde..)
Bf3 van bijna 2 jaar geleden is beter dan de next gen CoD qua graphics? Zielig, gewoon zielig..

ik sla CoD al zeker een jaar over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zat leanen alleen niet in MW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
reemprive schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:04:
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zat leanen alleen niet in MW2.
Op de pc misschien ;)
Ze gaan nu leanen in de console steken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:24:
[...]
Troll.

Als je een spel niks vindt ga je het niet nog eens kopen. Blijkbaar zijn er gewoon veel mensen die Cod leuk vinden. gameplay > graphics, en in Ghosts komen beide terug samen ;).
Dat zou je misschien denken, ik ben er zelf dit jaar ingetrapt..
Heb hem toch nog gekocht en uiteindelijk maar heel weinig gespeeld.

De community van CoD helpt ook niet.. (lees: screaming kids over bad mics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
SmokingCrop schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:44:
Als je niets geeft om de graphics dan heb je duidelijk nog niet ervaren hoe een game aan kan voelen met graphics op ultra etc.. ;)
Ik draaide BO2 met mijn GTX650 niet op ultra maar vrienden van mij met een krachtigere kaart wel. Ik heb ook vaak bij hun gepeeld en alhoewel mooie graphics leuk zijn kan ik goed zonder. Ik beleef nog steeds veel plezier aan Enemy Territory, True Combat Elite en andere oudere spellen waarvaan de graphics naar huidige maatstaven antiek zijn. Voor mij is gameplay het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:27

flessuh

Set sail for fail!

Nou met die release trailer hebben ze Ghosts wel goed neergezet. maar over de jaren hebben de ontwikkelaar naar mijn mening (en die van de clan waar ik in zit) zoveel kapot gemaakt dat ik nog niet weet of dit weer competitief wat kan worden..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Btw, in het 'interview' filmpje zag ik trouwens weer de goede oude Radiant map editor voorbij komen (tweede filmpje in het de Tweakers preview @ 3:02).

Dus misschien is de engine niet zo heel nieuw? ZOMG STILL USING TECH3 BASE! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:27

flessuh

Set sail for fail!

Dat er overigens niet gezeurd word over dat de soldaten ghosts worden genoemd.. kijkend naar ghost recon :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Misschien zit ik er totaal naast hoor, maar ik heb het idee dat die gasten van IW en Treyarch geen flauw idee hebben wat ze op engine gebied aan het doen zijn, omdat het ze ontbeert aan ervaring. In principe ontwikkelen ze beide al jaren op de oude tech3 engine, daar waar ontwikkelaars als Dice en Crytek schatten aan ervaring opdoen met het verleggen van grafische grenzen. Dit zou een reden kunnen zijn dat Ghosts er niet "mindblowing" uitziet. Want laten we eerlijk zijn: Uncharted 3 ziet er op basis van de eerste beelden net zo mooi, zo niet mooier uit. En die draait op een 8 jaar oude console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inderdaad, ze werken dus nog steeds met een framework van rond het millenium, een OpenGL ondersteunende engine waarbij de laatste update in 2005 heeft plaats gevonden.

Ja natuurlijk hebben ze er zelf nog jaren ervaring in gestopt, maar het verklaard wel waarom ze nog steeds een aantal dingen niet goed voor elkaar kunnen krijgen.

==

En dat is het hele probleem ook eigenlijk: Een echt nieuwe engine betekend dat de lui van IW & Treyarch aan een compleet nieuwe enigine en de moderne manier van werken moeten gaan wennen. Werken met Frostbite2 of Cryengine4 is gewoon weg veel meer werk en dan hebben ze niet in één jaar hun nieuwe titel af en dat lijkt boven alles toch wel belangrijk te zijn. Net als dat het spelletje 60fps op minstens zo oude hardware moet draaien.

PEGI 12 en een badass semi-realistische shooter willen zijn, en weer snel een titel eruit stampen met een kleine update van een dood-paard-engine geschreven voor de vorige console generatie, nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:31:
Misschien zit ik er totaal naast hoor, maar ik heb het idee dat die gasten van IW en Treyarch geen flauw idee wat ze op engine gebied aan het doen zijn, omdat het ze ontbeert aan ervaring. In principe ontwikkelen ze beide al jaren op de oude tech3 engine, daar waar ontwikkelaars als Dice en Crytek schatten aan ervaring op doen met het verleggen van grafische grenzen. Dit zou een reden kunnen zijn dat Ghosts er niet "mindblowing" uitziet. Want laten we eerlijk zijn: Uncharted 3 ziet er op basis van de eerste beelden net zo mooi, zo niet mooier uit. En die draait op een 8 jaar oude console.
Ze hebben best veel gedaan met de Tech3 engine. Bedenk ook dat ze voorlopig 5/6 platformen (PC, WiiU, PS3/X360, PS4/X1) moeten ondersteunen, waarschijnlijk met 60fps als streven op al deze platformen. Dan moet je even terughoudend zijn of volledig andere versies opzetten. Daar gaan ze denk ik niet voor, maar het zou zo maar kunnen dat de WiiU/PS3/X360 verdacht veel op de huidige CoD games gaat lijken. Misschien hebben nog voldoende ruimte om de engine verder op te poetsen voor de komende paar games als de huidige consoles uitgefaseerd gaan worden. In ieder geval zouden ze er nu meer mee rekening kunnen houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
Eerlijk is eerlijk een ijzersterke trailer, maar de engine kan me niet bekoren, hij komt gewoon nu al verouderd over, het is weer precies dezelfde soort engine als we altijd al kennen, alles lijkt zo statisch. Super voor een solide game, maar ik ben op zoek naar meer diepgang en dynamische gameplay. Dat bied cod gewoon niet. Ook deze engine niet.

Kortom, een perfecte cod engine.

En wat velen al zeggen hier, het is idd niet mindblowing, dit gaat nog een paar jaartjes door, de statische simpele multiplayer van cod die miljoenen mensen blij maakt. Maar er komt een moment waarop dit niet meer gaat werken.

Infinity ward denkt alleen maar aan de cash, en dat wordt ook hun ondergang als ze er te lang mee doorgaan.

[ Voor 30% gewijzigd door swoutr op 22-05-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

djunicron schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:07:
Inderdaad, ze werken dus nog steeds met een framework van rond het millenium, een OpenGL ondersteunende engine waarbij de laatste update in 2005 heeft plaats gevonden.
Kleine nuance: "nog steeds" klopt sinds Call of Duty Ghosts is aangekondigd niet meer. En technisch gezien klopte het eerder ook al niet meer want een engine maak je niet op 1 maandje.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Breaking news: de game heeft 2 zonnen :+

http://www.reddit.com/r/g..._most_realistic_lighting/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QpG784w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Was mij niet eens opgevallen :+ Wat een harde faal is dat zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Misschien ligt het gewoon aan de maps die verkeerd gemaakt zijn?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Modbreak:De discussies en slowchat betreft vergelijkingen met andere shooters mogen achterwege gelaten worden. Hou het over COD Ghosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
:+

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18ogzuyg2xqwvpng/ku-xlarge.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Schijn dus geen nieuwe engine te zijn :(
[video]

[ Voor 64% gewijzigd door beuker19 op 24-05-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een verbeterde engine is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

quote van het reveal event:
All new COD next-gen engine ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Leuk, die brakke netcode en lagcomp zitten er dus gewoon nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketing praat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 14:25

steel123

Cryman9

DervishD schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:09:
Leuk, die brakke netcode en lagcomp zitten er dus gewoon nog in.
Terwijl dit er in MW2 niet inzat?
Dat was geheel P2P en het liep super, als de host geen porno aan het downloaden was tenminste.

En natuurlijk is het IN PRINCIPE een verbeterde engine.
Frostbite 2 is ook geen geheel nieuwe engine, maar is ook gewoon een verbeterde Frosbite 1 engine.
Waarschijnlijk is dat met de cryengine ook zo.

Er zijn gewoon serieus geen alternatieven voor CoD, anders zou ik die zo kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door steel123 op 24-05-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
steel123 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:15:
[...]

Dat was geheel P2P en het liep super, als de host geen porno aan het downloaden was tenminste.
MW2 heb ik nooit gespeeld. Ik ben begonnen met CoD4 en na een free to play weekend heb ik BO2 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

steel123 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:15:
[...]

Minder CQC, dat scheelde ook hoor. Met uitzondering van dat gedrocht Rust :+

[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 25-05-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

beuker19 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:54:
Schijn dus geen nieuwe engine te zijn :(
[video]
Battlefield 4 heeft ook geen nieuwe engine, Battlefield 3 ook niet. Crysis 3 ook niet. Het zijn allemaal iteraties van bestaande engines... Natuurlijk is wel niet leuk dat Activision de wereld deed geloven dat het een nagelnieuwe (all-new) engine was :N.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 14:25

steel123

Cryman9

Net als dat dice dat deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Volgens mij heeft Dice gezegd dat het een Upgrade van de engine was Frosbite2/3

maar back ontopic:
Hoop wel dat IW nog wat meer laat zien dan alleen de hond :+
Misschien wat echte gameplay .
Wat meer info over de engine en de mogelijk heden

[ Voor 28% gewijzigd door beuker19 op 24-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
beuker19 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Volgens mij heeft Dice gezegd dat het een Upgrade van de engine was Frosbite2/3

maar back ontopic:
Hoop wel dat IW nog wat meer laat zien dan alleen de hond :+
Misschien wat echte gameplay .
Wat meer info over de engine en de mogelijk heden
Tijdens de reveal zag je kort gameplay fragmenten. Niks bijzonders al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

Hahah, ik wist dat 't een leugen was..
Wat ontzettend smerig! Dat heet gewoon false advertising.

[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 24-05-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:21:
[...]

Tijdens de reveal zag je kort gameplay fragmenten. Niks bijzonders al zeg ik het zelf.
Vandaar dat ik zei ''echte''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
En toch zal Ghosts ondanks dat het gebaseerd is op een onderhand 17 jaar oude engine een enorm verkoop succes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
unfor schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:37:
[video]
Hahah, ik wist dat 't een leugen was..
Wat ontzettend smerig! Dat heet gewoon false advertising.
Ongelooflijk, nu weet ik zeker dat ik dit deel dus niet zal kopen. Dit is geen false advertising, dit is gewoon schijten in het gezicht van je klanten en gewoon liegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Het bizarre is dat de fanboys IW blijven verdedigen ondanks dat de devs in de teaser trailer KEIHARD aan het liegen zijn.
Lekker liegen in je trailers om zoveel mogelijk pre-orders te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

DervishD schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:04:
En toch zal Ghosts ondanks dat het gebaseerd is op een onderhand 17 jaar oude engine een enorm verkoop succes zijn.
Wat maakt de engine eigenlijk uit? Als je een spel van topkwaliteit kunt neerzetten met een 30 jaar oude engine, waarom niet? Ik denk trouwens dat er nog weinig code overblijft die 17 jaar oud is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een klein verschil tussen de engines van BF 3 en de nieuwe COD. Battlefield 3 draait op een engine uit 2011, die nog maar 30 % van de mogelijkheden benutte. COD draait op een engine uit 2003, die gewoon echt op is.

En het gaat niet alleen om het grafische aspect. Maar ook om de physics. Die slaan in CoD echt nergens meer op. Net als de schaduwen, de lichtinval, de textures van de omgeving, de characters, de vegetatie en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik zou er ook niks op tegen hebben als er écht een andere engine zou komen. Maar ja, er is net een "gloednieuwe" engine aangekondigd, dus volgende jaren zullen we dat wel niet krijgen. Laten we hopen tegen de Ps5/Xbox Two :+.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Deze ga ik inderdaad sinds MW1 dus waarschijnlijk NIET halen. Ik vind IW sowieso veruit de slechtste van de 2, dus dikke doei CoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
witeken schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:21:
[...]

Wat maakt de engine eigenlijk uit? Als je een spel van topkwaliteit kunt neerzetten met een 30 jaar oude engine, waarom niet? Ik denk trouwens dat er nog weinig code overblijft die 17 jaar oud is.
Uit de kleine hoeveelheid trailermateriaal van COD Ghosts kunnen we nog niet alles opmaken, maar toch... wat we tot nu toe gezien hebben ziet er niet bepaald zo vernieuwend uit. Het lijkt allemaal al voorbijgestreefd in de recentste Battlefields en Crysissen bijvoorbeeld.

En juist, DICE zal ook niet van op nul begonnen zijn met hun Frostbite 1.0 engine indertijd, maar ze zullen ook niet geteerd hebben op de basis van een eeuwenoude engine.
De Infinity Ward engine is een afstamming van de id tech 3 engine (id is bekend van games als Doom/etc).
Intussen is er al een id tech 4 en id tech 5. Waarom nemen ze niet daarvan "de basis" en bouwen daar dan verder op? Want als je kijkt welke games nog met versie 3 gemaakt werden ( screens Wikipedia: id Tech 3 ) dan weet je dat je met een oude, zeer oude engine werkt lol.

En of het uitmaakt?
Ik denk het wel... Met de next-gen consoles gaat iedereen zijn engines mooi kunnen schalen en de nieuwste snufjes erin kunnen steken... behalve de developers achter de COD games: die engine is zo oud dat je al aan de Ghost trailers ziet dat ze de graphics nooit zelfs op het niveau van reeds-gereleasde games zoals BF3 gaan krijgen. :D

Ik ben vrij zeker dat het verschil in graphics tussen de COD games en alle andere games op next-gen consoles/PC zelfs nog zal vergroten naarmate de jaren verstrijken in de next-gen periode. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

witeken schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:21:

Definieer topkwaliteit. Want wat de afgelopen jaren aan CoD games is uitgebracht is alles behalve topkwaliteit in mijn ogen en met mij velen anderen. Sinds 2007 is er nauwelijks wat veranderd. Alle andere games zouden vroegah mods genoemd worden of expansion packs en zeker geen volwaardige games. Sinds 2007 is er niks veranderd aan de animaties, soundeffects en physics. De textures zijn nauwelijks verbeterd, de engine is geen meter opgeschoven, de gameplay is nauwelijks veranderd en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb na BO geen CoD meer aangeraakt omdat ik er klaar mee was. Alleen blijft CoD mij elke keer tot walging brengen en niet omdat ik het speel of omdat ik het actief volg. Nee omdat CoD nou eenmaal marktleider is en z'n ongelooflijk lage standaard zet voor de gehele game-industrie. Als z'n "product" zo veel geld kan opleveren waarom zou iemand dan nog moeite doen om te innoveren? De hele game-industrie gaat de laatste jaren achteruit en CoD is het schoolvoorbeeld van wat er mis is met de gehele industrie. Elke keer als er een CoD verkooprecords breekt word de standaard lager gezet voor de gehele industrie. Elke keer als CoD met een nog grotere rip-off komt zoals €15 voor vier mappen word dit gevolgd door weer een lading aan rip-offs voor andere games. Doordat CoD de standaard is geworden voor zo veel games is de standaard van wat ze tegenwoordig een goede game vinden of moeten vinden omdat er geen alternatief is ook behoorlijk gezakt. Het is belachelijk dat je tegenwoordig 2 a 3 maanden moet wachten op een patch voor gamebreaking bugs, dat je always on DRM moet pikken op fatsoenlijke games of dat je €50/€60 mag betalen voor een SP game van minder dan 10 uur. Dan is er ook nog de day one DLC en DLC in het geheel. Als een DLC daadwerkelijk wat toevoegt aan een spel dat koop ik dat zonder twijfel. Helaas voegt DLC tegenwoordig voornamelijk toe aan een lege bankrekening en een bestolen gevoel omdat door de CoD mappakken de standaard wederom zo laag is gezet dat "horse armour" tegenwoordig bijna je geld waard is.

Hoe mensen deze walgelijke praktijken nog kunnen steunen snap ik echt niet. Zolang als dit doorgaat koop ik niks meer van Activision, ik koop alleen nog BF van EA en met tegenzin en voor de rest blijf ik bij de uitgevers die op z'n minst nog wat fatsoen laten zien als het om hun games gaat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Even als game developer gesproken:
Er bestaat niet zoiets als 'een nieuwe engine', je zou wel idioot zijn om het te doen als je al een engine hebt die gewoon goed in elkaar zit. Daarnaast geldt dat als je idd alles zou weg mikken en opnieuw gaat maken je na minstens 6-7 jaar (engines zitten een stuk complexer in elkaar tegenwoordig dan toen Quake uitkwam) pretty much op hetzelfde uit gaat komen.
Veel issues die mensen met een game engine hebben zijn namelijk inherent aan beslissingen die de ene of de andere kant op genomen zijn. Die beslissingen zijn met een reden en een filosofie genomen en zullen als je alles weggooit maar heel zelden omgedraaid worden.

Komt een kogel altijd uit het centrum van je camera of komt hij uit de loop van het geweer? In het ene geval kan je heel makkelijk garanderen dat je schiet waar je crosshair staat en tweak je alles op basis van dat gegeven, keerzijde is dat als je bijv. een andere kant op wil kunnen kijken dan schieten dat je een gigantisch probleem hebt aan de code kant. Je schoot ten slotte vanuit de camera, en dan opeens niet meer.
Het andere geval kan je helemaal niet meer garanderen dat als de speler op iets mikt en klikt, hij zn target raakt. Dan moet je ineens je animaties heel secuur en bewust opzetten omdat die een directe invloed hebben op de kogel ipv dat het slechts cool en visueel is. Echter, als je juist een wat realistischere ervaring wil kweken of je camera en kogels los wil kunnen zien is het weer beter geschikt. Arma II doet dit bijvoorbeeld.

Het is maar 1 voorbeeld van een beslissing die je maakt als developer zijnde, en als je een nieuwe engine maakt neem je dat soort beslissingen 99% van de tijd hetzelfde, tenzij je echt een compleet ander spel maakt. En al neem je 2 van de 300 beslissingen anders, het kost dan minder tijd om die 10 systemen die je daardoor moet aanpassen aan te passen dan ze maar alle 150 opnieuw te maken.

Het verschil tussen current en next-gen engines in het geval van bedrijven die al behoorlijk uitgebreidde engines hebben is niet genoeg om een compleet nieuwe aanpak te rechtvaardigen. Je kan je render pipeline flink optimaliseren. Je kan een nieuwe sound library gebruiken, je high level game code volledig multi-threaded maken en alles wat voorheen in een ondoorgrondelijke hierarchie van subclasses zat omvormen tot een component-based systeem waar je makkelijker mee kan werken. Maakt dat een letterlijk nieuwe engine? Nee, maar je zou ook wel een special kind of stupid zijn als je 15 jaar aan waardevol werk overboord kiepert. En het resultaat van 2 jaar refactoren, doorontwikkelen en vernieuwingen aanbrengen is een engine v2.0 die wel degelijk veel sneller runt en veel meer kan dan v1.0. Dat mag in de volksmond wat mij betreft best een nieuwe engine heten, al is het maar omdat mensen van 'een verbeterde engine' misschien een 20% upgrade verwachten,terwijl dat vaak veel meer is.

Je kan imo niet spreken van 'een 17 jaar oude engine'. In plaats daarvan kan je het beter hebben over '17 jaar ontwikkeling'. Want dik kans dat er niet veel regels meer in de engine zitten die 17 jaar oud zijn, alles is sinds die tijd verbeterd en doorgeëvolueerd. Niet allemaal in 1 keer, maar stukje bij beetje over die hele periode. Je pakt de hele tijd iets wat niet zo goed werkt als het zou kunnen, en je maakt dat het beste dat het op dat moment kan worden met de beperkingen van de huidige generatie en je immer groeiende begrip van hoe je die beperkingen het meest op kan rekken.

Dusch.. moest ik toch even kwijt :p

[ Voor 9% gewijzigd door GTOfire op 24-05-2013 23:04 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Je kunt wel een heel TLDR verhaal schrijven over waarom geen nieuwe engine nodig zou zijn.
Feit blijft:
1. Ze liegen in hun trailer, als je geen nieuwe engine gebruikt moet je dat niet claimen. Simpel zat.
2. Sinds CoD4 is er niets veranderd aan het spel of engine, elke opvolger is een reskin van de vorige.
(Ze kunnen van alles claimen over veranderingen, maar dat maakt het niet meteen waar. Zie punt 1.)

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 24-05-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Laatst online: 01-05-2024
GTOfire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:59:
Even als game developer gesproken:
Er bestaat niet zoiets als 'een nieuwe engine', je zou wel idioot zijn om het te doen als je al een engine hebt die gewoon goed in elkaar zit. Daarnaast geldt dat als je idd alles zou weg mikken en opnieuw gaat maken je na minstens 6-7 jaar (engines zitten een stuk complexer in elkaar tegenwoordig dan toen Quake uitkwam) pretty much op hetzelfde uit gaat komen.
Veel issues die mensen met een game engine hebben zijn namelijk inherent aan beslissingen die de ene of de andere kant op genomen zijn. Die beslissingen zijn met een reden en een filosofie genomen en zullen als je alles weggooit maar heel zelden omgedraaid worden.

Komt een kogel altijd uit het centrum van je camera of komt hij uit de loop van het geweer? In het ene geval kan je heel makkelijk garanderen dat je schiet waar je crosshair staat en tweak je alles op basis van dat gegeven, keerzijde is dat als je bijv. een andere kant op wil kunnen kijken dan schieten dat je een gigantisch probleem hebt aan de code kant. Je schoot ten slotte vanuit de camera, en dan opeens niet meer.
Het andere geval kan je helemaal niet meer garanderen dat als de speler op iets mikt en klikt, hij zn target raakt. Dan moet je ineens je animaties heel secuur en bewust opzetten omdat die een directe invloed hebben op de kogel ipv dat het slechts cool en visueel is. Echter, als je juist een wat realistischere ervaring wil kweken of je camera en kogels los wil kunnen zien is het weer beter geschikt. Arma II doet dit bijvoorbeeld.

Het is maar 1 voorbeeld van een beslissing die je maakt als developer zijnde, en als je een nieuwe engine maakt neem je dat soort beslissingen 99% van de tijd hetzelfde, tenzij je echt een compleet ander spel maakt. En al neem je 2 van de 300 beslissingen anders, het kost dan minder tijd om die 10 systemen die je daardoor moet aanpassen aan te passen dan ze maar alle 150 opnieuw te maken.

Het verschil tussen current en next-gen engines in het geval van bedrijven die al behoorlijk uitgebreidde engines hebben is niet genoeg om een compleet nieuwe aanpak te rechtvaardigen. Je kan je render pipeline flink optimaliseren. Je kan een nieuwe sound library gebruiken, je high level game code volledig multi-threaded maken en alles wat voorheen in een ondoorgrondelijke hierarchie van subclasses zat omvormen tot een component-based systeem waar je makkelijker mee kan werken. Maakt dat een letterlijk nieuwe engine? Nee, maar je zou ook wel een special kind of stupid zijn als je 15 jaar aan waardevol werk overboord kiepert. En het resultaat van 2 jaar refactoren, doorontwikkelen en vernieuwingen aanbrengen is een engine v2.0 die wel degelijk veel sneller runt en veel meer kan dan v1.0. Dat mag in de volksmond wat mij betreft best een nieuwe engine heten, al is het maar omdat mensen van 'een verbeterde engine' misschien een 20% upgrade verwachten,terwijl dat vaak veel meer is.

Je kan imo niet spreken van 'een 17 jaar oude engine'. In plaats daarvan kan je het beter hebben over '17 jaar ontwikkeling'. Want dik kans dat er niet veel regels meer in de engine zitten die 17 jaar oud zijn, alles is sinds die tijd verbeterd en doorgeëvolueerd. Niet allemaal in 1 keer, maar stukje bij beetje over die hele periode. Je pakt de hele tijd iets wat niet zo goed werkt als het zou kunnen, en je maakt dat het beste dat het op dat moment kan worden met de beperkingen van de huidige generatie en je immer groeiende begrip van hoe je die beperkingen het meest op kan rekken.

Dusch.. moest ik toch even kwijt :p
+ 1
Kleine toevoeging als gamedesign student sprekende; die 'kleine' beslissing die je noemt is wat versimpeld (ook al is dit voorbeeld meer balance wise):P In bijv. Halo 3 hebben ze de tijd tussen 2 schoten van een sniper veranderd van 0.5 naar 0.7 seconden, omdat het niet goed 'voelde'. Zeg dat ze met die beslissing (grove schatting) 20 uur bezig zijn geweest, met z'n tweeën. Stel je nu voor dat je er rekening mee moet houden dat de engine dit toelaat. En stel je vervolgens voor dat je om een nieuwe engine te bouwen, rekening moet houden met 5000 van zulke beslissingen, die elk 20 uur duren. Reken maar uit... Denk je dat dat het waard is voor een developer ? Als al die beslissingen al een keer gemaakt zijn?

@ unfor;

Ik ben het niet met je eens. Zij zetten hier de grenzen voor de definitie nieuw, en daarmee bepalen ze wat ze zeggen ('We hebben een nieuwe engine"). En daarnaast is er wel degelijk een hoop verandering geweest in zowel het spel als de engine. Om dat op te gaan sommen lijkt me overbodig.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het ontzettend smerig van ze is om dit zo te brengen, en dat het niet zou mogen. Maar daar beginnen we niks tegen, jammer genoeg.

En als jullie me willen excuseren, ga ik me even vermaken op de 17 jaar oude engine die BOII draait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik begrijp niet waarom ze dan niet gewoon de andere devs gevolgd hebben en de Pc versie beter graphics hebben gegeven, als de engine toch niet de bottleneck blijkt te zijn. Omdat ze anders niet zouden kunnen zeggen dat ze een nieuwe engine gebruikten?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
mystiqu schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:18:
[...]

+ 1
Kleine toevoeging als gamedesign student sprekende; die 'kleine' beslissing die je noemt is wat versimpeld (ook al is dit voorbeeld meer balance wise):P In bijv. Halo 3 hebben ze de tijd tussen 2 schoten van een sniper veranderd van 0.5 naar 0.7 seconden, omdat het niet goed 'voelde'. Zeg dat ze met die beslissing (grove schatting) 20 uur bezig zijn geweest, met z'n tweeën. Stel je nu voor dat je er rekening mee moet houden dat de engine dit toelaat. En stel je vervolgens voor dat je om een nieuwe engine te bouwen, rekening moet houden met 5000 van zulke beslissingen, die elk 20 uur duren. Reken maar uit... Denk je dat dat het waard is voor een developer ? Als al die beslissingen al een keer gemaakt zijn?
ruwe schatting van 20 uur om te zien dat een sniper te snel schoot en dat het daarom niet goed aanvoelde? _O- Dan moet je dringend eens wat meer spellen spelen als dev, zoiets obvious voel je direct aan..
Zoiets hoor je zelf van de community feedback..
Moest het nu nog een combinatie van verschillende elementen zijn (zwaarder aan laat voelen, sway veranderen, shot speed etc :/ )

btw, die link is trouwens blocked door bitdefender.. ?

Anyways, de engine mag nog zoveel refactored worden als je wilt, als dit praktisch geen verschil levert in de praktijk (naar de gebruikers toe) dan spendeer je je resources op een verkeerde manier..
(vraag me trouwens af in hoeverre ze dit refactoren, passen ze nieuwe design patterns toe die eerder nog niet gevonden waren bv?)
Dan konden ze beter de engine van MW2 gebruiken, alle irritante spel elementen eruit halen (teleport knifing, perk combo's en aanverwanten) en hem onder een nieuwe naam releasen. (MW2 was gewoon een top spel, gewoon jammer van al die 'nooby' spel elementen)

Frostbite 1.0 zal uiteraard ook wel niet uit het niets gemaakt zijn, maar daar zijn echt interessante ontwikkelingen naar buiten gekomen (lees, interessant naar de gebruiker toe). Een voorbeeld hiervan is Destruction (1.0).

but that's just my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
SmokingCrop schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:08:
[...]

ruwe schatting van 20 uur om te zien dat een sniper te snel schoot en dat het daarom niet goed aanvoelde? _O- Dan moet je dringend eens wat meer spellen spelen als dev, zoiets obvious voel je direct aan..
Zoiets hoor je zelf van de community feedback..
Moest het nu nog een combinatie van verschillende elementen zijn (zwaarder aan laat voelen, sway veranderen, shot speed etc :/ )

btw, die link is trouwens blocked door bitdefender.. ?

Anyways, de engine mag nog zoveel refactored worden als je wilt, als dit praktisch geen verschil levert in de praktijk (naar de gebruikers toe) dan spendeer je je resources op een verkeerde manier..
(vraag me trouwens af in hoeverre ze dit refactoren, passen ze nieuwe design patterns toe die eerder nog niet gevonden waren bv?)
Dan konden ze beter de engine van MW2 gebruiken, alle irritante spel elementen eruit halen (teleport knifing, perk combo's en aanverwanten) en hem onder een nieuwe naam releasen. (MW2 was gewoon een top spel, gewoon jammer van al die 'nooby' spel elementen)

Frostbite 1.0 zal uiteraard ook wel niet uit het niets gemaakt zijn, maar daar zijn echt interessante ontwikkelingen naar buiten gekomen (lees, interessant naar de gebruiker toe). Een voorbeeld hiervan is Destruction (1.0).

but that's just my 2cents
Zoiets 'obvious' als 0.2 sec verschil voel je echt niet 'direct' aan. En tis een link naar het betreffende artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Als er iets niet helemaal juist voelt met een geweer, dan test je toch gewoon even uit door wat elementen aan te passen en kijken als het wat beter voelt?
ipv het 20 uur te analyseren?

Daarom dat Agile Programming bv veel beter is dan gewoon alles eerst te analyseren..
Korte cycles met updates naar de gebruiker/client toe, als ze het niet goed vinden dan ga je dat de dag van vandaag direct te horen krijgen..
Dan had je die sniper mss in nog niet de helft van de tijd al gefixed. (over een langere periode, terwijl je ook aan andere dingen gewerkt hebt)

oh btw, dit is de full interview

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
SmokingCrop schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:16:
Als er iets niet helemaal juist voelt met een geweer, dan test je toch gewoon even uit door wat elementen aan te passen en kijken als het wat beter voelt?
ipv het 20 uur te analyseren?

Daarom dat Agile Programming bv veel beter is dan gewoon alles eerst te analyseren..
Korte cycles met updates naar de gebruiker/client toe, als ze het niet goed vinden dan ga je dat de dag van vandaag direct te horen krijgen..
Dan had je die sniper mss in nog niet de helft van de tijd al gefixed. (over een langere periode, terwijl je ook aan andere dingen gewerkt hebt)
Je mist het hele punt wat ik probeer te maken :P Het gaat erom dat je maar net die 0.2 sec weet te vinden bij dat ene geweer... Hoeveel geweren heeft Halo? En hoeveel maps waarin die ene sniper het verschil kon maken, mbt tot die 0.2 sec? Dat soort dingen moet je vantevoren allemaal uitzoeken voor je je kan richten op concrete aanpassingen, en die test (al dan niet met users).

Ik had wellicht beter een ander voorbeeld aan kunnen halen, ik probeerde alleen een concreter voorbeeld te geven mbt de post die GTOfire maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Mja, ik begrijp wel wat je bedoelt, je wou een simpel voorbeeld geven van zo iets :p

Nu ja, waar ik mij aan stoor bij IW en hun visie over de engine is wat hij bv zegt @ 6:55 in die vid.
Gameplay isn't everything, zeker niet als het al 6? jaar dezelfde is.

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

FIFA, Battlefield, Need for Speed,... is ook al tig jaar dezelfde gameplay.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
fifa -> idd
nfs -> probeert soms een heel andere richting in te gaan, maar faalt hierin.
bf -> Destruction & Jets, wat op zich niet veel is, maar zij werken tenminste aan de graphics.. CoD doet daar helemaal niets aan (colour scheme veranderen noem ik geen upgrade :9)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2013 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CALL OF DUTY: GHOSTS KRIJGT STEMHERKENNING OP XBOX ONE
Meer goed nieuws voor mensen die Call of Duty: Ghosts voor de Xbox Eén gaan halen. Deze versie krijgt niet alleen tijdelijk exclusieve DLC, de stemherkenning die Microsoft tijdens het event demonstreerde, zal ook volledig geïntegreerd zijn.

Eric Hirschberg van Activision bevestigde dit tijdens een interview met VentureBeat:

“YOU’LL SEE MORE OF THIS COMING FROM US AS WE GET CLOSER TO THE LAUNCH. OBVIOUSLY, WE DIDN’T REVEAL THAT ELEMENT TODAY. WE JUST MENTIONED IT. BUT WE’VE ALWAYS MADE SURE THAT WE DON’T JUST USE NEW TECHNOLOGY FOR NOVELTY’S SAKE. WE ALWAYS MAKE SURE THAT IT MAKES THE GAMEPLAY BETTER. IN THIS CASE, WE THINK IT WILL.”
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Let op:
De discussies en slowchat betreft vergelijkingen met andere shooters mogen achterwege gelaten worden. Hou het over COD Ghosts.

Posts over waar het spel te kopen zijn ook niet welkom