Nog een zwikkie screenies 

Apple moest haast wel: in Europa is de huidige Mac Pro niet meer te krijgen en het is lang geleden dat het ding überhaupt een upgrade heeft gehad. Apple hoopt duidelijk dat de gebruikers de Mac Pro zo bijzonder vinden dat ze willen wachten met upgraden. Nog langer wachten zou betekenen dat gebruikers in de tussentijd wellicht naar een ander systeem overstappen.Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 01:35:
Wat betreft de mac pro. Het is vrij ongebruikelijk dat apple een sneak preview geeft van wat er komt, zal dit gedaan zijn om de community "tevreden" te houden? want tegen de tijd dat deze uitkomt is het bijna een jaar geleden van Cook's uitspraak dat er een nieuwe mac pro zou komen.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Nice, zodra je er even mee hebt gespeeld, laat je eerste hands-on ervaringen horenTrackerfire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 02:06:
Net even 7 geïnstalleerd en meteen even geprobeerd terug te herstellen naar 6.1.4. geen enkel probleem. Nu weer 7 aan het inladen :)!
Mooi, ik heb zojuist Ios 7 geinstalleerd, ben bezig met restoren van gegevens.Trackerfire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 02:06:
Net even 7 geïnstalleerd en meteen even geprobeerd terug te herstellen naar 6.1.4. geen enkel probleem. Nu weer 7 aan het inladen :)!
Haters everywhere but I don’t really care
39
Volgens mij zijn er t.o.v. 10.8 geen afvallers dus.The OS X v10.9 Developer Preview supports the following Macs:
- iMac (Mid-2007 or later)
- MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
- MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later), (15-inch, Mid/Late 2007 or later), (17-inch, Late 2007 or later)
- MacBook Air (Late 2008 or later)
- Mac Mini (Early 2009 or later)
- Mac Pro (Early 2008 or later)
- Xserve (Early 2009)
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2013 02:51 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 11-06-2013 02:55 ]
39
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Thanks!CyBeR schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 03:59:
Iemand die wave wallpaper nog hebben? http://images.apple.com/home/images/osx_hero_2x.jpg
[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 11-06-2013 07:14 ]
[ Voor 103% gewijzigd door matthijst op 11-06-2013 07:34 ]
FreeReef.nl
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik zat idd ook al klaar met mn creditcard voor een 13 inch haswell rMBP..Snoop schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:37:
Ben ik hier de enige die het bizar vindt dat de Airs nu nieuwe Haswell processors hebben en de Pro's nog met de oude IB's zit? Het is toch raar dat de rMBP, hun topmodel, nu over een oudere chipset beschikt dan de Air? Had dit totaal niet verwacht! Ze zullen snel de MBP's moeten updaten.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dit lijkt me wel een puntje. Als het niet standaard wifi-only is, dan gaat iedereen het uitzetten. Sommige apps zijn vrij fors en dan ben je zo door je databundel heen.Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 02:51:
App refresh (het automatisch updaten van apps zoals Weather of stocks) kan alleen aan of uit gezet worden, de keuze om het aan te laten maar alleen via wifi te doen is niet mogelijk.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik had met mijn mba 11'' 2010 al 8 uur battery time. (waar ze nu 5 aangeven) ik denk wel dat het haalbaar is. ik hoefde bijna nooit mijn mba op te laden gedurende de werkdag.Chiron schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:50:
[...]
Ik zat idd ook al klaar met mn creditcard voor een 13 inch haswell rMBP..Maar wellicht komt het de rest van de week nog, evt. als silent upgrade.
Air is ook leuk maar wordt 'm niet voor mij, want geen ips (retina) scherm. Ben ook wel benieuwd naar real world benchmarks met die ulv processors.
De accuduur van de haswell air is wel een selling point wat ze even moeten maken, en dat verwatert als je daarnaast ook nog eens nieuwe rMBP's, en iMac's presenteert.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
I am the great Cornholio!
Hoe zien thirdparty apps eruit? Gewoon als in iOS6 of een soort hybride look en feel?Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:14:
Heb hem nu geïnstalleerd, in het begin wist ik niet wat ik er van moest denken maar nu wil ik al niet anders meer! Geweldige update, ondanks de kleuren en misschien het 'basic' gevoel werkt het als een zonnetje!
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Gewoon als IOS 6, dus binnen de nieuwe layout is dat niet zo mooi. Maar goed, de populairste app zullen tegen launchtijd wel geupdate zijn zodat ze de nieuwe opzet ten volle benutten.Dannydekr schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:23:
[...]
Hoe zien thirdparty apps eruit? Gewoon als in iOS6 of een soort hybride look en feel?
(erg frustrerend dat ikzelf pas vanavond kan downloaden/installeren![]()
Of men werkt voor een bedrijf waarvoor ze een account nodig hebben.HyperTrophy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:44:
de gebruikers van IOS 7 in dit topic hebben dus een Developers account a 99€/jaar ?
[ Voor 56% gewijzigd door Ultimation op 11-06-2013 09:48 ]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Voor iOS7 beta moet je een iOS dev account hebben, voor OS X 10.9 een OS X dev account, beide moet je apart voor aanmelden/betalen.Ultimation schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:41:
Kan ik als niet Apple dev de OSX 10.9 beta draaien? Of moet ik daar net als voor iOS7 het een en ander voor regelen?
Sinds een uurtje ook hier de iOS 7 Beta draaiende en ook dit is mijn indruk van de beta tot nu toe. Het ziet er stylisher uit, maar nog teveel verschillende kleuren, soms ietsjes te kinderlijk, maar het is voornamelijk wennen!Dipsausje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:23:
iOs 7 beta heeft een aantal goede en slechte kanten naar mijn idee. Vooral enkele individuele apps zijn zeer op vooruit gegaan (berichten en agenda bijv). Maar de algehele interface si nog een rommeltje, teveel verschillende kleuren en vage transparante elementen toegevoegd. Het voelt ook allemaal nog niet als 1 geheel, dus hopelijk veranderd daar de komende maanden nog flink wat in.
Overigens is het wel erg duidelijk een beta, backup terugzetten werkte hier maar half, ik heb in een korte tijd al een paar keer een telefoon gehad die zichzelf opnieuw opstartte (iOS 7 start wel een stuk snelle op btw), en hij heeft opeens besloten alle apps opnieuw te gaan downloaden...
en dat is dus de reden dat niet iedereen de beta kan downloaden. er zitten nog bugs in en de app ontwikkelaars moeten de kan krijgen die eruit te vissen voor de final release. itt blackberry die beta als final release uitbrengt en vervolgens de bugs er beetje bij beetje uitvistMetaFrame schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:17:
Ebay app werkt niet meer op iOS 7, geen probleem we hebben de webinterface nog!
Daarin tegen kreeg ik net een notifaction alert op mn homescreen die ik niet meer weg kon klikken...) Toen kon ik dus niet meer, harde reset heeft t probleem opgelost overigen
Al met al best een stabiele beta die ook nog eens behoorlijk soepel loopt!
Apple kennende vanuit het verleden zal de UI sowieso worden bijgeschaafd inderdaad. De eerste beta waarin mappen werd geïntroduceerd was qua UI ook heel anders, dit is op het einde allemaal goed gekomen. Sowieso is de beta enigszins afgeraffeld, er zijn zelfs mensen van het OSX team bijgesprongen volgens bronnen. De druk is nu dus een beetje van de ketel denk ik en men kan alles gaan perfectioneren.virofi schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:55:
Ik denk (hoop) dat Apple de komende maanden nog wel wat gaat sleutelen aan de overall UI. De nieuwe richting die ze hebben gekozen is duidelijk, maar zoals eerder al gezegd werd; het is nog niet consistent. Hopelijk is Apple qua UI nog niet helemaal klaar, het voelt nu nog niet als een geheel.
Verder ben ik (gematigd) enthousiast; dat ze een nieuwe weg inslaan met iOS7 is positief, en er zijn toch flink wat features bij gekomen die ik mistte (Shared Photostream, waarbij je samen in 1 Photostream kunt posten, is bijvoorbeeld wat mij betreft een Instagram concurrent waar ik op hoopte).
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dit vraag ik me nu ook af. Ik heb geen computer meer op dit moment en hoopte op een upgrade van de rMBP. Nu die er niet is twijfel ik of ik even moet wachten of gewoon voor de air moet gaan, of eventueel de huidige rMBP kopen. Nadeel met het laatste is dat deze afgelopen week nog 16% goedkoper was bij MM en ik deze expres niet had gekocht omdat ik de upgrade had verwachtM-ThijZ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:42:
Is het nu nog wel slim een rMBP aan te schaffen?
Zoals iedereen verwachtte, leek de Haswell update al bijna zeker. Die zal er ook binnenkort wel aan moeten komen, maar zin om tot Oktober te wachten heb ik niet.
Verwijderd
Die komt wel, vermoedelijk bij de 'echte' introductie van de Mac Pro. En aangezien de achtergronden van Mavericks in retina-formaat zijn vrijgegeven en de Mac Pro 4K-resolutie aankan, denk ik dat het een retina-scherm wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:21:
Ik vraag me af waarom Apple niet komt met een nieuw Thunderbolt scherm. Nu ze de iMac dunner hebben gemaakt en voorzien hebben van nieuwe poorten zou dit toch ene beetje in de lijn der verwachting moeten liggen...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Ik teken nergens meer voor
Yup, net een uurtje met iOS7 gespeeld, daarna (via DFU mode) weer gedowngrade naar iOS6.1.4; geen enkel probleem.sjaak81 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:43:
Ik wil denk ik een Dev account gaan maken om iOS 7 te proberen. Maar stel ik vind het niks, kan ik dan zonder problemen downgraden naar iOS6?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
I'll do what I can, but expect very little.
Verwijderd
Hij doet het helemaal niet meer??CopyCatz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:34:
Mocht je op iOs afhankelijk zijn van Navigon, die werkt niet meer onder 7..
[ Voor 15% gewijzigd door Tha BasZ op 11-06-2013 11:46 ]
Swipe down, overal in je homescreen, behalve vanaf de status barVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:46:
Heeft iemand Spotlight al gevonden in iOS 7? Ik zie het wel terugkomen in de instellingen, maar niet op het homescreen...
[ Voor 5% gewijzigd door virofi op 11-06-2013 10:48 ]
Eens. Wellicht dat ze met finetunen wel een eind gaan komen. Ik mis sowieso de eenheid met OS X. Het zijn nu twee werelden. En dat is niet Apple. Als je een iPhone kunt bedienen, snap je ook een Mac. En andersom. Dat is nu absoluut niet meer van toepassing.4bit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:46:
Ik ben nog steeds in tweestrijd met mezelf inzake de nieuwe iOS look. Naar mijn mening is het toch wat te veel naar het flat design gegaan.
Beetje hetzelfde probleem dat ik heb met Android en de windows phones. Vele dingen zien er te veel uit als een web applicatie.
Voornamelijk knoppen waarvan het niet altijd duidelijk is dat het knoppen zijn, verschillende onderdelen zijn niet of slecht onderscheidbaar. Allemaal witte vlakken. In mijn ogen hadden ze beter wat meer richting mac os x gegaan.
Verwijderd
Hoe kan je dan als developer nou niet op het meest recente OS draaien?Dipsausje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:53:
Hmm ik had de iOS7 preview gedownload om mijn eigen app voor iOS7 te optimaliseren, dat kan echter alleen met Xcode5 en die werkt niet op OS X Lion. Voel er ook niet zoveel voor om nu eerst mountain lion en daarna weer Mavericks te moeten kopen...
Ik zat midden in mijn afstudeerproject toen Mountain Lion uitkwam, ik waag het niet om een nieuw os te installeren op zo'n moment en toen ik klaar was met afstuderen vond ik dat ik net zo goed op 10.9 kon wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:54:
[...]
Hoe kan je dan als developer nou niet op het meest recente OS draaien?
[ Voor 24% gewijzigd door Dipsausje op 11-06-2013 10:59 ]
ツ
Verwijderd
Ah zo, klinkt logisch.Dipsausje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:56:
[...]
Ik zat midden in mijn afstudeerproject toen Mountain Lion uitkwam, ik waag het niet om een nieuw os te installeren op zo'n moment en toen ik klaar was met afstuderen vond ik dat ik net zo goed op 10.9 kon wachten.
Die kan je gewoon downloaden bij apple, nadat je je UDID hebt geregistreerd.struik978 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:58:
mmm zou iemand mij de IOS7 willen sturen? Mijn iphone is geregistreerd.
Lekker kort.
Goede vraag, even opgezocht en van SL naar ML kon wel blijkbaar, ga er dus van uit dat dat nu weer gaat lukken. Hoop (tegen beter weten in) wel dat ze opschieten met 10.9, heb geen OS X dev account namelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:58:
[...]
Ah zo, klinkt logisch.Maar kan je tegenwoordig wel een versie skippen?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 11-06-2013 11:13 ]
39
ik vind de iconen ook erg wennen, heb het nu 2 uurtjes op mijn iPhone draaien. De iconen zijn redelijk 'heftig'. Met die Google kleuren ben ik het met je eens.Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:09:
Wat een beetje raar is dat veel iconen en tekst de blauwe kleur hebben, behalve in de app store en music player. De itunes store is weer blauw.
Tot op heden bevalt iOS 7 mij wel, tot op zekere hoogte. De look en feel van menu's, de store's, music player en safari bevallen mij wel. Maar de iconen op de homescreen kunnen mij echt niet bekoren.
Sommige iconen hebben een gradiant van boven naar onderen en andere weer van onderen naar boven, andere iconen zijn weer 1 vaste kleur. Weet even niet de juiste terminologie ervoor. Zie het icoon van Notes en Maps, 1 solide kleur. Ik had meer gehoopt op de style die Google toepast, zoals het google maps logo, welke in mijn ogen wel mooi plat is uitgevoerd.
[afbeelding]
|>
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toevallig je host file aangepast voor jailbreak doeleinden?Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:32:
Vreemd. M'n UDID is geregistreerd, maar krijg een error als ik wil restoren naar iOS 7 Beta.
[afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lekker kort.
[ Voor 15% gewijzigd door Jay-v op 11-06-2013 11:40 ]
Laatste versie van iTunes?
Kan je zonder dev account ook upgraden, begrijp ik dat nou?Hoite schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:39:
Ik heb een kleine video gemaakt over mijn eerste ervaringen met iOS 7.
Ik heb geupgrade vanaf 6.1.4, ik ben geen developer en heb mijn UDID niet geregistreerd of iets in die richting.
[video]
[ Voor 7% gewijzigd door BioHazard op 11-06-2013 11:42 ]
[ Voor 24% gewijzigd door icegodd op 11-06-2013 11:44 ]
Volgens mij werkte Airdrop tussen iOS en OSX pas icm iOS7 & MaverickHoite schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:39:
Ik heb een kleine video gemaakt over mijn eerste ervaringen met iOS 7.
Ik heb geupgrade vanaf 6.1.4, ik ben geen developer en heb mijn UDID niet geregistreerd of iets in die richting.
[video]
[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 11-06-2013 11:50 ]
Bij de apps en menu's van apple is die swipe altijd "terug"jrn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:51:
Hou zijn jullie ervaringen met nieuwe swipe gestures? Ik zag in de demo dat je vanuit een bericht detail door naar rechts te swipen terug in het berichten overzicht kwam. Werkt dit ook bijvoorbeeld bij contacten, muziek, etc...?
In het kort, is swipen naar rechts gelijk aan het gedrag van de knop linksboven?
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 11-06-2013 11:53 ]
39
Als ik op het detail van een contact zit kan ik nogthans niet terug swipen. Enkel terug door de knop "Alle contacten" links boven. Idem bij een bericht.Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Bij de apps en menu's van apple is die swipe altijd "terug"
[ Voor 3% gewijzigd door jrn op 11-06-2013 11:56 ]
Klopt, dat is dus een feature van ios7jrn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:55:
[...]
Als ik op het detail van een contact zit kan ik nogthans niet terug swipen. Enkel terug door de knop "Alle contacten" links boven. Idem bij een bericht.
iOS 6.1.3
39
gek zeg.jrn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:55:
[...]
Als ik op het detail van een contact zit kan ik nogthans niet terug swipen. Enkel terug door de knop "Alle contacten" links boven. Idem bij een bericht.
iOS 6.1.3
Bedoel je met alleen uuid registratie? (ben geen dev en heb ook geen dev account)Meulugar schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:08:
de gene zonder dev enrollment hebben jullie gewoon kunnen activeren?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq