Vind het gezeik op Vodafone een beetje kansloos. Niet vergeten dat dit een super chille aanbieding is van hun. So what als de voorraad laag is? Ik herriner me iets van een gegeven paard niet in de bek kijken... En dat mensen zich niet fatsoenlijk weten te gedragen voor de winkel, is uiteindelijk niet de verantwoordelijkheid van Vodafone..
Mwoah, zij voeren de actie, dus zij moeten ook zorgen voor een fatsoenlijke opvang voor de hoeveelheid mensen. Of gewoon over de hele linie normale prijzen voeren, want dit soort gekte ontstaat vanzelf na jaren van prijsverhogingen waarbij een beetje abonnement zomaar 50 euro per maand kost.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat mensen zich niet gedragen klopt daar kan Vodafone weinig aan doen. Maar het niet goed stroomlijnen van de actie met o.a. dranghekken, beveiliging en het goed uitdelen van nummers valt ze wel te verwijten. Door het ontbreken van dergelijke maatregelen creer je dergelijke situaties waarin de veiligheid van zowel vodafone medewerkers als van wachtende mensen niet meer gewaarborgd is.eggsforpedro schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:59:
Vind het gezeik op Vodafone een beetje kansloos. Niet vergeten dat dit een super chille aanbieding is van hun. So what als de voorraad laag is? Ik herriner me iets van een gegeven paard niet in de bek kijken... En dat mensen zich niet fatsoenlijk weten te gedragen voor de winkel, is uiteindelijk niet de verantwoordelijkheid van Vodafone..
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Dan weet ik niet hoe het zit, maar Den Haag was netjes, evenals Capelle vorige week
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daar had je hekken en beveiliging. In Kampen blijkbaar niet.
Maarssen was drama, werd winkel zelfs volledig gesloten op last van Politie.CLB schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:02:
Dan weet ik niet hoe het zit, maar Den Haag was netjes, evenals Capelle vorige week
Dat weet ik
Maar dat ligt dan aan de vestiging / franchise / manager / medewerkers terplekke...
Vodafone verwijten is imho dan ook niet echt aan de orde, omdat het dus wel goed kan gaan, maar aan wie / wat dat ligt?
Vodafone verwijten is imho dan ook niet echt aan de orde, omdat het dus wel goed kan gaan, maar aan wie / wat dat ligt?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Van een VF medewerker (ken 'm persoonlijk, werkte tijdens de actie in een filiaal) heb ik ook vernomen dat zij moe werden van mensen die niet door de kredietcheck heen kwamen. Dan moeten ze dus gaan uitleggen dat ze nog een rekening van 1200 euro hebben openstaan bij Vodafone en dus geen nieuw abonnement kunnen afsluiten. "Kredietcheck? wa is da?" als reactie, enzo. Bij Maarssen is dus ook een VF-medewerker in z'n gezicht geslagen hoorde ik.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 16:44 ]
No offence, maar ook Capelle was voor verbetering vatbaar. Haal een bord zoals bij de Hema/slager/bakker/postkantoor (vroeger...) en er is echt niets aan de hand. Zet een paal buiten met welk nummer aan de beurt is en je kan aan de slag. Dat systeem zit er blijkbaar nog steeds niet in, ze hebben liever een rij die vanzelf richting riot-proporties kan groeien.
Ik was hier al bang voor, vandaar dat ik vorige week mijn kans heb gegrepen.
Ik was hier al bang voor, vandaar dat ik vorige week mijn kans heb gegrepen.
Neen!eggsforpedro schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:59:
Vind het gezeik op Vodafone een beetje kansloos. Niet vergeten dat dit een super chille aanbieding is van hun.
Als je de bruto prijs zo belachelijk hoog zet is een "korting" van 50% makkelijk weg te geven (blijkbaar). Als de prijzen een beetje normaal waren wegeest in telecomland had je deze gekte ook niet mee gemaakt.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Met actie nu is dezelfde prijs als dat je normaliter in 2009 kreeg, alleen kreeg je toen onbeperkt internet ipv. onbeperkt bellen. SMS laat ik maar buiten beschouwing want dat gebruikt bijna niemand meer. Maar de telecomwereld is zo gek geworden qua prijs dat zo'n prijs nu dus de moeite waard is om er 6 uur voor in de rij te staan. Te gek voor woorden.
[ Voor 26% gewijzigd door Xeanor op 08-05-2013 12:34 ]
Die gasten die vooraan staan

hahahaaha ik lach me rot, amsterdam wordt volgens mij ook de grootste faal van deze actie. Dat gaat zo erg uit de hand lopen. Ze hebben ook 2 spots uitgekozen voor de actie waar je u tegen zegt.
Ach wat maakt het uit gaat om de reclame anders waren ze miljoenen kwijt geweest om in het nieuws te komen en nu gratis.
Je kan zeggen wat je wil over onze Noordwest-Afrikaanse medemensen maar ze zijn niet lui! Die moeten wel om 02:00 de wekker hebben gezet, ze staan met zn allen helemaal vooraan!
mag ook wel eens gezegd worden hoor
mag ook wel eens gezegd worden hoor
CISSP! Drop your encryption keys!
Dat is wel heel slecht aangepakt zeg, een rij van 30 man breed
Is er al iemand in kampen of emmeloord geweest?
Ik overweeg om vrijdag daar naar toe te rijden, maar ik moet wel zeker weten dat ik niet voor niets rijd, want het is toch bijna 2 uur heen en 2 uur terug.
Ik overweeg om vrijdag daar naar toe te rijden, maar ik moet wel zeker weten dat ik niet voor niets rijd, want het is toch bijna 2 uur heen en 2 uur terug.
*knip*
[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 08-05-2013 12:50 ]
Ja want wij kunnen precies zeggen hoelang je moet wachten en of alles gaat lukken...
ik was om 07:30 in kampen na 2 uur rijden. stonden toen rond de 100 a 130 mensen. Ben omgedraaid en terug naar het zuiden gereden om gewoon de "volle"
dag te gaan werken.
misschien vrijdag nogmaals maar dan vertrek ik toch om 03:00 als ik het ga proberen.
misschien vrijdag nogmaals maar dan vertrek ik toch om 03:00 als ik het ga proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door SjefkeNL op 08-05-2013 12:46 ]
Ik zou zeggen, op je muis zit een scroll knop. Gebruik hem.InflatableMouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:42:
Gast, bekijk de afbeeldingen hierboven en trek je conclusies.InflatableMouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:42:
Verwijderd
*knip*
Maar zelf zou ik niet zo snel in de rij gaan staan
, betaal wel wat meer dan dat gedoe
Maar zelf zou ik niet zo snel in de rij gaan staan
[ Voor 48% gewijzigd door Perkouw op 08-05-2013 12:53 ]
Ligt het nu aan mij of was dit topic net nog gesloten voor een korte tijd?
Het is inmiddels op het VF forum ook klachten aan het regenen over hoe het in Kampen is aangepakt en dat het daar door een aantal individuen behoorlijk is verpest voor de mensen die er vroeg bij waren en voorin stonden.
Het is inmiddels op het VF forum ook klachten aan het regenen over hoe het in Kampen is aangepakt en dat het daar door een aantal individuen behoorlijk is verpest voor de mensen die er vroeg bij waren en voorin stonden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Tja dat het klachten regent snap ik. Erg teleurstellend om te lezen dat ze na de actie van Maarssen wat helaas ook escaleerde het niet hebben geleerd (m.u.v. enkele andere vestigingen). Heb er zelf een pittige klachtenbrief over geschreven richting Vodafone (aangetekend en wel) omtrent het gebeuren in Maarssen.Rubman schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:06:
Ligt het nu aan mij of was dit topic net nog gesloten voor een korte tijd?
Ben nog in afwachting van de reactie.
Actie is mooi, maar het moet niet ten kosten gaan van de veiligheid van de medemens/medewerkers.
Vodafone laat tegenover iCulture weten dat het niet te bedoeling is dat er een vervelende sfeer bij de openingsacties ontstaat. Vodafone-woordvoerder Jan van der Aa meldt dat Vodafone de actie mogelijk heroverweegt en laat iCulture weten als er een besluit is genomen over de invulling van de latere acties. Verder wil Vodafone duidelijk maken dat dit niet noodzakelijk betekent dat de actie bij andere winkels komt te vervallen.
http://www.iphoneclub.nl/...one-stuntactie-in-kampen/
*knip*
Commentaar op moderatie hoort niet in het topic. Je kunt de desbetreffende moderator bereiken per DM of via Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback het algemeen vragen. Dat mag je dan echter wel op een andere, meer constructieve manier brengen.
Het is een prima actie op papier, maar de uitvoering is gewoon uitermate waardeloos te nomen
Commentaar op moderatie hoort niet in het topic. Je kunt de desbetreffende moderator bereiken per DM of via Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback het algemeen vragen. Dat mag je dan echter wel op een andere, meer constructieve manier brengen.
Je gaat je toch echt afvragen of ze het er gewoon niet om doen... Utrecht, Maarsen, Cappele, Den Haag... en dan nog je organisatie niet op orde kunnen hebben. Of je bent gewoon incompetent of je doet het er om. Als ik bovenstaande taferelen lees, dan slaat bij mij de twijfel toe of ik wel naar Winterswijk moet gaan. Dit soort onzin, uren wachten en dan misschien nog niet de telefoon naar keuze kunnen krijgen (en natuurlijk ook nog een keer terug moeten vanwege nummerbehoud, weer een flinke rit) vind ik niet echt opwegen tegen de voordelen.Carfanatic schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:30:
Vodafone laat tegenover iCulture weten dat het niet te bedoeling is dat er een vervelende sfeer bij de openingsacties ontstaat. Vodafone-woordvoerder Jan van der Aa meldt dat Vodafone de actie mogelijk heroverweegt en laat iCulture weten als er een besluit is genomen over de invulling van de latere acties. Verder wil Vodafone duidelijk maken dat dit niet noodzakelijk betekent dat de actie bij andere winkels komt te vervallen.
Het is een prima actie op papier, maar de uitvoering is gewoon uitermate waardeloos te nomen
[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 13:52 ]
Verwijderd
Ik denk dat ze echt zo incompetent zijn eerlijkgezegd. Elke franchise ondernemer begaat in zijn/haar winkel gewoon weer dezelfde fouten als de anderen ervoor. Er wordt blijkbaar onderling gewoon niet gecommuniceerd. Zeer kwalijk.Freakster86 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:40:Je gaat je toch echt afvragen of ze het er gewoon niet om doen...
Ik ben blij dat ik besloten heb vandaag niet heen te gaan. Ik kijk mooi nog even aan hoe het vrijdag verloopt, en als dat goed ging dan ga ik zaterdag wel heen. Als het weer zo'n chaotische bende is dan bekijken ze het maar en proberen we het in Winschoten weer. Als het daar WEER niet voor elkaar is...... stap ik over naar KPN
Is er nog een overlevende die een nieuwe foto van de rij heeft? Ik ben toch wel benieuwd. Hoe kan het nou dat er zoveel meer mensen zijn dan vorige week? De eerste foto's van de rij leken eerder op gratis abonnementen i.p.v. 50% korting.
Ik denk dat het gewoon veel meer mensen zijn die deze week de actie pas ontdekt hebben. Ik kwam er gisteravond bijvoorbeeld pas achter!Senor Sjon schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:59:
Hoe kan het nou dat er zoveel meer mensen zijn dan vorige week?
Alleen maar klachten op de vodafone forum en niet alleen over vandaag maar ook over vorige week.
De actie in Utrecht/Maarssen heeft de landelijke voorpagina van de telegraaf gehaald (online). Dat zou mensen toch wel op de actie gewezen moeten hebben.
Dat natuurlijk, plus het is vakantie. Kampen ligt ook redelijk centraal etc.Zr40 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat het gewoon veel meer mensen zijn die deze week de actie pas ontdekt hebben. Ik kwam er gisteravond bijvoorbeeld pas achter!
Had eigenlijk niet anders verwacht. Je moet met dit soort acties nergens wakker van liggen. Ik wacht mooi nog even af, al ben ik benieuwd wat VF gaat doen na dat bericht van die woordvoerder.
Vodafone doet het erom, lekker voorpagina nieuws halen. Weet je wel hoeveel publiciteit dat opleverd. Druk gaat het sowieso wel worden, met of zonder goede regeling van de actie.
edit: andere optie is dat ze oliedom zijn, wie zal het zeggen
edit: andere optie is dat ze oliedom zijn, wie zal het zeggen
[ Voor 15% gewijzigd door novosibirk op 08-05-2013 14:06 ]
Dat mensen voor een paar 10-tjes zo lang in de rij gaan wachten. Moet er niet aan denken. Haha,
Ik woon in Emmeloord en zal zo eens in het centrum gaan kijken wat voor rij er staat
Ik woon in Emmeloord en zal zo eens in het centrum gaan kijken wat voor rij er staat
[ Voor 32% gewijzigd door Keversloper op 08-05-2013 14:11 ]
Ik denk dat het een ander provider word dan vodafone ( tmobile heeft ook nieuwe tarieven )
eerder een aantal 100-en euros, loopt op richting de 700euro voordeelmvdklooster schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:10:
Dat mensen voor een paar 10-tjes zo lang in de rij gaan wachten. Moet er niet aan denken. Haha,

Ja, tel die eens op. Die zijn dus nog duurder geworden dan Vodafone als je voor een abo met toestel gaat. Die gaan ook kunstgrepen doen van 6 maanden 50%, 12 maanden 25%, etc.ococ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:12:
Ik denk dat het een ander provider word dan vodafone ( tmobile heeft ook nieuwe tarieven )
Verwijderd
Ik wil overmorgen naar Kampen, maar misschien is doorrijden naar Emmeloord een beter plan, zijn er Tweakers die naar Emmeloord zijn geweest en hun ervaringen daar kunnen delen?
Vriend van me staat sinds half 10 in de rij in Emmeloord. Hij heeft er nu (15:00) nog zo'n 100 voor zich (hij was nummer 250 ofzo).Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:00:
Ik wil morgen naar Kampen, maar misschien is doorrijden naar Emmeloord een beter plan, zijn er Tweakers die naar Emmeloord zijn geweest en hun ervaringen daar kunnen delen?
[ Voor 3% gewijzigd door MarkH NL op 08-05-2013 15:01 ]
Xbox Live: MarkH
Morgen zijn ze niet open vanwege hemelvaart... Als je op Emmeloord zoekt zijn de comments die daarover zijn geplaatst vooralsnog positief.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:00:
Ik wil overmorgen naar Kampen, maar misschien is doorrijden naar Emmeloord een beter plan, zijn er Tweakers die naar Emmeloord zijn geweest en hun ervaringen daar kunnen delen?
Verwijderd
@ MarkH NL, ok dus drukker maar beter geregeld?
@ Danieldg: ik had m snel aangepast, maar je was me net voor ;-)
Geen idee, schijnbaar hebben ze nummertjes gekregen.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:02:
@ MarkH NL, ok dus drukker maar beter geregeld?
Xbox Live: MarkH
Als ik het zo lees op het Vodafone forum, dan is Kampen niet de place to be voor de winkelactie. Wederom hopeloos onderschat, net als Maarssen. Ik denk dat ze in Den Haag en Capelle (i.v.m. Rotterdam) beter bedacht waren op dit soort situaties.
Dan even een positief verhaal. Net terug van de winkel in Emmeloord (150 km gereden
). Het was daar naar mijn mening echt perfect geregeld.
Wij kwamen aan om 6:45. Iemand was zo slim om iedereen met een stift een nummer te geven. Ik was nummer 76. Op een gegeven moment arriveerde de Vodafone crew en werden de dranghekken geplaatst. Vervolgens werd elk nummer omgeroepen en ging iedereen op volgorde binnen de rekken staan. Dit ging zonder voordringen of gezeik.
Uiteindelijk ging de crew iedereen af om te vragen welk toestel je wilde. Om kwart voor 1 kon ik eindelijk naar binnen en liep ik een kwartier later met de HTC One naar buiten. Ook bij binnenkomst werd door de beveiligers je nummer gecontroleerd. Voordringen was daardoor nauwelijks aan de orde.
Het was me iig wel het ritje waard.
Wij kwamen aan om 6:45. Iemand was zo slim om iedereen met een stift een nummer te geven. Ik was nummer 76. Op een gegeven moment arriveerde de Vodafone crew en werden de dranghekken geplaatst. Vervolgens werd elk nummer omgeroepen en ging iedereen op volgorde binnen de rekken staan. Dit ging zonder voordringen of gezeik.
Uiteindelijk ging de crew iedereen af om te vragen welk toestel je wilde. Om kwart voor 1 kon ik eindelijk naar binnen en liep ik een kwartier later met de HTC One naar buiten. Ook bij binnenkomst werd door de beveiligers je nummer gecontroleerd. Voordringen was daardoor nauwelijks aan de orde.
Het was me iig wel het ritje waard.
Verwijderd
ff aangemeld om te reageren.
Vanochtend om 05:00 in Emmeloord aangekomen en was de 27ste, iemand die bij volgens mij bij vodafone werkt(maar niet in die Zaak, hij was er prive om ook mee te kunnen doen aan de actie) is begonnen met iedereen te "nummeren" dus door zijn aanzet is het geheel goed verlopen in Emmeloord.
Bij aankomst van het winkelpersoneel is hij gelijk in overleg gegaan met het personeel om te zeggen dat bijna iedereen die toen aanwezig was reeds "genummerd" was en of dit geen goed idee was om dat door te trekken.
Dat vonden ze blijkbaar een goed idee en toen zijn gelijk de hekken neergezet en iedereen zo'n beetje op nummer tussen de hekken neergezet. En zodoende is het allemaal ordelijk verlopen.
Alleen jammer dat bij de eerste 10 personen de iPhone 32gig en de 64gig reeds niet meer beschikbaar waren en ff later ook de S4 zwart niet meer.
Voor de rest een dikke pluim, maar dit komt mede door één bepaald iemand en weet niet hoe het gegaan zou zijn als het allemaal door het personeel opgelost zou zijn.
Dus toon initiatief als je er redelijk vroeg bij bent, met een stift in je hand en doe er je voordeel mee.
Vanochtend om 05:00 in Emmeloord aangekomen en was de 27ste, iemand die bij volgens mij bij vodafone werkt(maar niet in die Zaak, hij was er prive om ook mee te kunnen doen aan de actie) is begonnen met iedereen te "nummeren" dus door zijn aanzet is het geheel goed verlopen in Emmeloord.
Bij aankomst van het winkelpersoneel is hij gelijk in overleg gegaan met het personeel om te zeggen dat bijna iedereen die toen aanwezig was reeds "genummerd" was en of dit geen goed idee was om dat door te trekken.
Dat vonden ze blijkbaar een goed idee en toen zijn gelijk de hekken neergezet en iedereen zo'n beetje op nummer tussen de hekken neergezet. En zodoende is het allemaal ordelijk verlopen.
Alleen jammer dat bij de eerste 10 personen de iPhone 32gig en de 64gig reeds niet meer beschikbaar waren en ff later ook de S4 zwart niet meer.
Voor de rest een dikke pluim, maar dit komt mede door één bepaald iemand en weet niet hoe het gegaan zou zijn als het allemaal door het personeel opgelost zou zijn.
Dus toon initiatief als je er redelijk vroeg bij bent, met een stift in je hand en doe er je voordeel mee.
Mijn dochter was er vanmorgen om 07.55 uur. Kreeg nummer 139, was om 14.30 uur aan de beurt en heeft de gewenste S4 gekregen.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:00:
Voor de wachtenden was er zelfs koffie en broodjes. Goede sfeer.
Zo kan het dus ook.
Die heeft dan zeker een witte genomen?
De meeste vrouwen kiezen een witte, behalve bij de S3, want daar was de blauwe vertraagd en zwart pas erg laat leverbaar.
Ik heb nu dus ook een witte, maar ben geen vrouw Enig voordeel is wel dat de vingerafdrukken minder zichtbaar zijn.
Ik heb nu dus ook een witte, maar ben geen vrouw Enig voordeel is wel dat de vingerafdrukken minder zichtbaar zijn.
Verwijderd
Bedankt voor de (snelle) reacties.
Mijn pa is vandaag naar Kampen geweest en uiteindelijk is daar ook genummerd. 6.30 aanwezig - 10.50 zijn ze gaan nummeren. 11.15 nummer 137 gekregen. rond 14.45 geholpen geloof ik. Dus das een best dagje uit ;-).
Denk dat ik de gok neem dat Kampen geleerd heeft van vandaag. de 20 minuten extra naar Emmeloord rijden kan zo maar 30 mensen in de rij schelen. (raar dat ze niet geleerd hebben van Maarssen/Utrecht)
Mijn pa is vandaag naar Kampen geweest en uiteindelijk is daar ook genummerd. 6.30 aanwezig - 10.50 zijn ze gaan nummeren. 11.15 nummer 137 gekregen. rond 14.45 geholpen geloof ik. Dus das een best dagje uit ;-).
Denk dat ik de gok neem dat Kampen geleerd heeft van vandaag. de 20 minuten extra naar Emmeloord rijden kan zo maar 30 mensen in de rij schelen. (raar dat ze niet geleerd hebben van Maarssen/Utrecht)
Knoop toch doorgehakt en ik ga voor de s4 16gb zwart in combinatie met het red abonnement. Ben een half jaar in het buitenland maar dat is op te vullen met de restwaarde van mijn huidige telefoon.
Heb het geluk dat ik d.m.v. een kennis niet naar de winkel hoef te gaan. \o/
Hoe bedoel je?warcow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:38:
Knoop toch doorgehakt en ik ga voor de s4 16gb zwart in combinatie met het red abonnement. Ben een half jaar in het buitenland maar dat is op te vullen met de restwaarde van mijn huidige telefoon.
En hoe nu met die harde regen hier in emmeloord
Ziet er goed georganiseerd uit met dranghekken.mvdklooster schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:47:
Emmeloord een uurtje terug
https://fbcdn-sphotos-h-a...98967700_1492664648_o.jpg
De vraag is dus waarom dit in Kampen niet zo gegaan is.
Dat lijkt me sterk. Die kennis moet dan praktisch de Vodafone CEO zijn, anders ga je dat niet voor elkaar krijgen. Ook als personeel moet je gewoon naar de winkel om af te sluiten, dan krijg je als 'kennis van' al helemaal niet de kans dit zonder langs te komen te regelenwarcow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:38:
Indien je bedoelt dat een kennis met een machtiging van jou het abonnement op jouw naam zal afsluiten zul je ook bedrogen uitkomen. Vodafone werkt niet met machtigingen voor de particuliere markt.
[ Voor 34% gewijzigd door The_Zohan op 08-05-2013 15:52 ]
Ga eens kijken?Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:52:
Is er alweer in de rij aan te sluiten in Kampen / Emmerloord?
De rij die op de foto van Emmeloord stond duurt zomaar 2-3 uur hoor, vergis je niet. Winkel is nog maar anderhalf uur open.
*knip*
Enige mate van eigen inzet is wel gewenst, dit topic is niet bedoeld voor helpdeskvraagjes.
Enige mate van eigen inzet is wel gewenst, dit topic is niet bedoeld voor helpdeskvraagjes.
[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 16:14 ]
Sta je vooraan moet je naar de toilet toe en de winkel is nog niet open....hmmmm
Aansluitkosten worden via de eerste factuur betaald. Die zijn € 30,-. Verder, als je toestel gratis is bij je abonnement, moet je alleen 1 cent betalen voor de verificatie van de bankpasInflatableMouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:53:
Moet er bij deze actie bij het afsluiten van een abo iets direct betaald worden eigenlijk, aansluitkosten bijvoorbeeld?
*knip*
Is het echt zo moeilijk om on-topic te blijven?
Is het echt zo moeilijk om on-topic te blijven?
[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 16:35 ]
*knip*
Trolls moet je niet voeren
Trolls moet je niet voeren
[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 16:35 ]
Even mijn relaas. Vanochtend half 7 als nummer 62 aangesloten. De zwarte S4 was direct op, van de witte waren er in eerste instantie 13, daarvan werd er een voor mij opzij gelegd. Om 12 uur eindelijk aan de beurt, op de bluf geroepen dat ik hoorde dat er weer zwarte S4's beschikbaar zouden zijn. Uit het magazijn kreeg ik toen zowaar een zwarte aangereikt 
Mijn dag helemaal goed! Dank @ VF Emmeloord voor de thee en het broodje kroket, en aan degenen die hielpen nummers uit te delen!
Mijn dag helemaal goed! Dank @ VF Emmeloord voor de thee en het broodje kroket, en aan degenen die hielpen nummers uit te delen!
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Lol en overmorgen hebben we de volgende die vraagt waarom zijn zwarte S4 weg is bij portering van het nummer. 
Ik heb sterke vermoedens dat ze bv. 60 S4 zwart hebben en ze er 20 per dag verkopen.
Ik heb sterke vermoedens dat ze bv. 60 S4 zwart hebben en ze er 20 per dag verkopen.
[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 08-05-2013 16:40 ]
Vandaag ook in Emmeloord geweest. Was er om 07:00 en kreeg netjes een nummer van een jonge die in Almere werkte maar hier voor zichzelf een abbo wilde scoren. Hij nam het initiatief om met het nummeren te beginnen. Hierdoor was er duidelijkheid en heerste er een ontspannen sfeer. Geen wanklanken of iets dergelijks. Medewerkers gingen al om kwart voor negen de rij langs om voor te inventariseren wie welk toestel wilde. Daardoor konden ze precies aangeven welke toestellen beschikbaar waren en riepen gelijk om als een model op was. Bij nummer 266 geloof ik gaven ze aan dat de aanbieding voor die dag op was. Tevens hebben ze thee, water en een broodje kroket geregeld voor de wachtenden. En door het nummersysteem kon je ook even uit de rij voor bijvoorbeeld een sanitaire stop. Oftewel een relaxte en gezellige sfeer. Zo kan het dus ook als je de dingen goed regelt. En hulde aan die jonge gast van Vodafone die het initiatief tot het nummeren nam.
Nog wel even twee tips: 1. Vodafone zet bij nieuwe en overstap abbos standaard op nummer vermelding in telefoongidsen. Je moet dus zelf aangeven dat je een geheim nummer wilt.
2. Bij nummer portering krijg je het toestel niet gelijk mee. Alleen vermelden ze niet op de bon welk toestel je gekozen hebt. Telefoontje naar de helpdesk van Vodafone leverde de info op dat dit door de medewerker wel vermeld moet worden. Of dat hij een kopie pakbon meegeeft als bewijs dat het toestel voor je gereserveerd is.
Overigens netjes van de helpdesk dat ze mij gelijk een mailtje stuurden dat zij dit met de winkel gaan regelen en dat de winkel alsnog de pakbon per mail toestuurd.
Ik heb zeven uur in de rij gestaan, relaxte sfeer ervaren en ben tot nu toe zeer tevreden over hoe het gelopen is.
Nog wel even twee tips: 1. Vodafone zet bij nieuwe en overstap abbos standaard op nummer vermelding in telefoongidsen. Je moet dus zelf aangeven dat je een geheim nummer wilt.
2. Bij nummer portering krijg je het toestel niet gelijk mee. Alleen vermelden ze niet op de bon welk toestel je gekozen hebt. Telefoontje naar de helpdesk van Vodafone leverde de info op dat dit door de medewerker wel vermeld moet worden. Of dat hij een kopie pakbon meegeeft als bewijs dat het toestel voor je gereserveerd is.
Overigens netjes van de helpdesk dat ze mij gelijk een mailtje stuurden dat zij dit met de winkel gaan regelen en dat de winkel alsnog de pakbon per mail toestuurd.
Ik heb zeven uur in de rij gestaan, relaxte sfeer ervaren en ben tot nu toe zeer tevreden over hoe het gelopen is.
Gefeliciteerd Vodafone, met de actie in Kampen is het landelijke nieuws nu ook gehaald.
http://www.telegraaf.nl/d...anbieding_Vodafone__.html
Jammer dat een kleine groep mensen het zo nodig vond een leuke actie te verpesten.
http://www.telegraaf.nl/d...anbieding_Vodafone__.html
Jammer dat een kleine groep mensen het zo nodig vond een leuke actie te verpesten.
Nog even een quote uit de telegraaf:
Ik hoop het niet zeg, en dat waarschijnlijk alleen omdat er een paar raddraaiers de boel verpesten.Woordvoerder Jan van der Aa laat weten dat Vodafone de actie mogelijk heroverweegt.
Ik hoop dat de actie blijft doorlopen want goedwillende mensen waaronder ook veel Tweakers willen best graag een leuk abonnement met toestel afsluiten.NeonovA schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:12:
[...]
Nog even een quote uit de telegraaf:
[...]
Ik hoop het niet zeg, en dat waarschijnlijk alleen omdat er een paar raddraaiers de boel verpesten.
Ik kan me echter wel voorstellen dat Vodafone zich achter de oren krabt en ook dat de politie niet blij is om iedere keer te moeten opdraven als het uit de hand dreigt te gaan lopen.
Volgens mij zijn er geen mensen aangehouden in Kampen terwijl daar na mijn mening wel aanleiding toe was. (verstoring van de openbare orde)
Terug uit Kampen.. Door iets te laat vertrekken toch maar voor Kampen gekozen om tijdig in de rij aan te sluiten. Om 5:45 stond er een ongeordende rij van zo'n 65 man voor ons.. Om 9 uur stonden er minstens 90 man voor ons. Ik kan niet anders zeggen dan dat Vodafone door haar gebrek aan organisatie een groep mensen gigantisch benadeeld heeft. De rest heeft voornamelijk te maken met het gebrek aan moraal en fatsoen bij een groep mensen waarbij de reeds geplaatste foto boekdelen spreekt.
Mensen die veel eerder dan wij arriveerden (naar eigen zeggen tussen 0:00 en 03:00) werden weg gedrukt of verdrukt door het voorkruipende tuig. Niemand, en ook ik, durft zijn mond open te trekken hierover omdat zij bekend staan om een kort londje. Dat dit volk denkt te kunnen doen en laten wat zij willen is buitengewoon treurig.
Overigens nog wel redelijk optijd (rond 12:00) de gewenste witte iPhone 5 kunnen bemachtigen. Hoewel ik meerdere malen serieus overwogen heb uit de rij te stappen.. Ongehoord!
Mensen die veel eerder dan wij arriveerden (naar eigen zeggen tussen 0:00 en 03:00) werden weg gedrukt of verdrukt door het voorkruipende tuig. Niemand, en ook ik, durft zijn mond open te trekken hierover omdat zij bekend staan om een kort londje. Dat dit volk denkt te kunnen doen en laten wat zij willen is buitengewoon treurig.
Overigens nog wel redelijk optijd (rond 12:00) de gewenste witte iPhone 5 kunnen bemachtigen. Hoewel ik meerdere malen serieus overwogen heb uit de rij te stappen.. Ongehoord!
[ Voor 9% gewijzigd door fabulaus op 08-05-2013 17:26 ]
Verwijderd
De actie nu afblazen zo eigenlijk een duidelijk signaal van onvermogen vanuit VF zijn. Feitelijk zeggen ze daarmee: we zijn NIET in staat om dit goed te organiseren, Nederland!HoppyF schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:20:
[...]
Ik hoop dat de actie blijft doorlopen want goedwillende mensen waaronder ook veel Tweakers willen best graag een leuk abonnement met toestel afsluiten.
Ik kan me echter wel voorstellen dat Vodafone zich achter de oren krabt en ook dat de politie niet blij is om iedere keer te moeten opdraven als het uit de hand dreigt te gaan lopen.
Volgens mij zijn er geen mensen aangehouden in Kampen terwijl daar na mijn mening wel aanleiding toe was. (verstoring van de openbare orde)

@fabulaus, heb jij en andere eerlijke wachtenden nog overwogen om foto's en video's te maken van het begin van de rij zodat het ook aan te tonen is bij de politie wie de raddraaiers/voorkruipers waren?
Dit zou als bewijs kunnen dienen bij een aangifte. Getuigen zijn er genoeg om een aangifte te kunnen ondersteunen.
Dit zou als bewijs kunnen dienen bij een aangifte. Getuigen zijn er genoeg om een aangifte te kunnen ondersteunen.
de eerste melden zich al aan...... te koop overname abonnement 32 euro per maand onbeperkt bellen 
Gekke is dat het zelfs goedkoper is dan een simonly RED abo
Gekke is dat het zelfs goedkoper is dan een simonly RED abo
[ Voor 23% gewijzigd door danda op 08-05-2013 17:55 ]
klopt, maar dat compenseren ze met de verkoop van het toestel
39
Zow, ik heb het Kampen avontuur ook weer overleefd en heb er een witte iPhone aan overgehouden die netjes door een vriendelijke medewerker opzij werd gelegd. Ergens volgende week kan ik h'm ophalen.
Personeel was duidelijk niet voorbereid op deze grote opkomst en de druk die op voorpui werd uitgeoefend. Gelukkig greep de politie in en werden er eindelijk nummertjes uitgedeeld. Dit was natuurlijk schromelijk te laat waardoor netjes wachtende mensen soms wel 50 plaatsen waren opgeschoven.
*knip*
Als ik dit van te voren had geweten was ik doorgereden naar Emmeloord. Gelukkig de wachttijd verder met gezellige lui doorgebracht en een heerlijk gratis saucijzenbroodje verorberd. Verder snel en goed door Vodafone geholpen.
Personeel was duidelijk niet voorbereid op deze grote opkomst en de druk die op voorpui werd uitgeoefend. Gelukkig greep de politie in en werden er eindelijk nummertjes uitgedeeld. Dit was natuurlijk schromelijk te laat waardoor netjes wachtende mensen soms wel 50 plaatsen waren opgeschoven.
*knip*
Als ik dit van te voren had geweten was ik doorgereden naar Emmeloord. Gelukkig de wachttijd verder met gezellige lui doorgebracht en een heerlijk gratis saucijzenbroodje verorberd. Verder snel en goed door Vodafone geholpen.
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 18:01 . Reden: Zo kan 'ie wel weer. ]
Aangifte op basis waarvan? Zinloze zaak en het leed is al geschied.. De mensen die weg gedrukt zijn uit de rij of uit angst voor verdrukking de rij hebben verlaten winnen hier niets mee. Die hebben een vrije dag opgenomen voor niets en zijn eveneens voor niets wél tijdig hun bed uit gekomen. Heb geen foto's gemaakt.. Vodafone had dit gewoon goed moeten regelen!
Meisje van Vodafone gaf trouwens aan dat ze vrijdag tussen 4:00 - 9:00 uur nummertjes gaan uitdelen, dus ze leren snel ;-)
Zo zinloos is dat niet. Hinderlijk gedrag eventueel aangevuld met bedreiging is immers strafbaar.fabulaus schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:00:
Aangifte op basis waarvan? Zinloze zaak en het leed is al geschied.. De mensen die weg gedrukt zijn uit de rij of uit angst voor verdrukking de rij hebben verlaten winnen hier niets mee. Die hebben een vrije dag opgenomen voor niets en zijn eveneens voor niets wél tijdig hun bed uit gekomen. Heb geen foto's gemaakt.. Vodafone had dit gewoon goed moeten regelen!
Bij de volgende actiedagen die volgen wil je toch geen herhaling van de situatie zoals vandaag in Kampen?
Buiten dat zal Vodafone wel leren van de afgelopen actiedagen.
Soms verloopt het gemoedelijk en gezellig maar soms ook niet.
Beveiligers en dranghekken zijn helaas dus toch nodig.
Volgens dit artikel in de Stentor neemt Vodafone maatregelen voor vrijdag/zaterdag in Kampen.
http://www.destentor.nl/r...vodafone-kampen-1.3808343
[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 08-05-2013 19:07 ]
Wij ook terug van een dagje Kampen, we kwamen om ongeveer kwart voor 8 aan en toen was er toch al een behoorlijke rij ... ik schatte zo'n 100 man...
Toen de winkel daadwerkelijk open ging begon het geduw en getrek (wat je van een afstandje hoort), politie kwam er bij van pas ... vooral schreeuwend dat iedereen maar naar achteren moest, terwijl er bij ons een heerlijk kalm sfeertje was begon het daar ook wel de irritatie te komen.
Maar dan ook alleen maar de irritatie waarom Vodafone nou niet van te voren dranghekken had geplaatst, zodat er van te voren ook al een smalle rij gemaakt kon worden.
Hierdoor zouden de andere winkels ook geen overlast hebben bijvoorbeeld...
Vodafone kwam op het idee om nummertjes te gaan verstrekken ... toen begon het pas het echt goed te lopen ... erg begrijpelijk uiteraard
Maar toen kwamen we er pas echt achter ... er stonden gewoon 208 personen voor ons ... hhmmm dat gaat dus wel even duren helaas ... maar ja was natuurlijk te verwachten.
Ondertussen lekker wat gewinkeld ... op terrasjes gezeten ... er best een gezellige dag van gemaakt!
Om 5 uur waren we dan eindelijk aan de beurt, ik mocht naar binnen ... had een erg aardige Vodafone medewerker uit Hoogeveen, waar ik zelf ook vandaan kom ... toevallig ... die me goed geholpen heeft.
Aangezien ik m'n nummer wil behouden kon ik niet gelijk m'n telefoon meenemen, maar wel geslaagd, volgende week word ik gebeld om dan de telefoon op te halen.
Nu ... bekaf thuis ... maar toch voldaan
Toen de winkel daadwerkelijk open ging begon het geduw en getrek (wat je van een afstandje hoort), politie kwam er bij van pas ... vooral schreeuwend dat iedereen maar naar achteren moest, terwijl er bij ons een heerlijk kalm sfeertje was begon het daar ook wel de irritatie te komen.
Maar dan ook alleen maar de irritatie waarom Vodafone nou niet van te voren dranghekken had geplaatst, zodat er van te voren ook al een smalle rij gemaakt kon worden.
Hierdoor zouden de andere winkels ook geen overlast hebben bijvoorbeeld...
Vodafone kwam op het idee om nummertjes te gaan verstrekken ... toen begon het pas het echt goed te lopen ... erg begrijpelijk uiteraard
Maar toen kwamen we er pas echt achter ... er stonden gewoon 208 personen voor ons ... hhmmm dat gaat dus wel even duren helaas ... maar ja was natuurlijk te verwachten.
Ondertussen lekker wat gewinkeld ... op terrasjes gezeten ... er best een gezellige dag van gemaakt!
Om 5 uur waren we dan eindelijk aan de beurt, ik mocht naar binnen ... had een erg aardige Vodafone medewerker uit Hoogeveen, waar ik zelf ook vandaan kom ... toevallig ... die me goed geholpen heeft.
Aangezien ik m'n nummer wil behouden kon ik niet gelijk m'n telefoon meenemen, maar wel geslaagd, volgende week word ik gebeld om dan de telefoon op te halen.
Nu ... bekaf thuis ... maar toch voldaan
Verwijderd
Het valt of staat met de supervisor van de winkel, als die de handel goed regelt en dat was zo in Capelle op de donderdag dan is er niets aan de hand.
Duidelijke rij, niet te breed en voila.
Als ik zo zie hoe het nu weer gaat.. en dan in Kampen of all places.. iedereen maar denken dat wij RotterdammerTs de naam hebben (vele in Capelle)..
Duidelijke rij, niet te breed en voila.
Als ik zo zie hoe het nu weer gaat.. en dan in Kampen of all places.. iedereen maar denken dat wij RotterdammerTs de naam hebben (vele in Capelle)..
Denk dat Vodafone Kampen wel degelijk wat te verwijten is. Heb zelf met de allereerste openingsactie van tmobile meegedaan. Om 8.00 was de winkel toen al open en liepen er naar mijn weten drie groten beren(bewakers) rond. Als er voor de openingstijden al wat geregeld was qua bewaking of medewerkers was het minder snel uit de hand gelopen.
Een winkel is namelijk wel degelijk aansprakelijk voor de veiligheid van zijn medewerkers en klanten. Beveiliging is dan in een vroeg stadium al nodig. Grote winkelketens die ook wel eens actie houden en zelfs grotere aantallen mensen trekken is veel beveiliging vaak cruciaal. Winkel moet zorgen voor veiligheid en rust naar zijn klanten toe en naar ik begrijp heeft Vodafone Kampen daar niet echt aan voldaan.
Daarnaast snap ik ook de kleine voorraad van sommige toestellen niet, maar dat is slechts mijn mening.
Heb alleen nog een wat algemenere vraag: Hoeveel medewerkers staan er in het algemeen in de winkel die een abonnement afsluiten? Dus hoeveel mensen tegelijk kunnen worden geholpen?
Wens alle mensen die naar Amsterdam gaan wel veel succes. Hopelijk is het dan wel goed geregeld, maar dat ligt voor een groot deel weer in handen van vodafone.
Een winkel is namelijk wel degelijk aansprakelijk voor de veiligheid van zijn medewerkers en klanten. Beveiliging is dan in een vroeg stadium al nodig. Grote winkelketens die ook wel eens actie houden en zelfs grotere aantallen mensen trekken is veel beveiliging vaak cruciaal. Winkel moet zorgen voor veiligheid en rust naar zijn klanten toe en naar ik begrijp heeft Vodafone Kampen daar niet echt aan voldaan.
Daarnaast snap ik ook de kleine voorraad van sommige toestellen niet, maar dat is slechts mijn mening.
Heb alleen nog een wat algemenere vraag: Hoeveel medewerkers staan er in het algemeen in de winkel die een abonnement afsluiten? Dus hoeveel mensen tegelijk kunnen worden geholpen?
Wens alle mensen die naar Amsterdam gaan wel veel succes. Hopelijk is het dan wel goed geregeld, maar dat ligt voor een groot deel weer in handen van vodafone.
[ Voor 20% gewijzigd door Don Roberto op 08-05-2013 19:42 ]
In kampen aangekomen om 8:00 vertrektijd 17:00 wel witte iPhone gescoord! No. 219
Verwijderd
Helemaal mee eens. Mocht de situatie daar nog veel verder uit de hand gelopen zijn, dan was Vodafone ongetwijfeld aansprakelijk gesteld voor eventuele schade, letsel, et cetera. Ik heb geen rechten gestudeerd maar ik acht de kans enorm groot dat dit ergens in een wetboek zwart op wit staat.Don Roberto schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:35:
Ik denk dat ze nu wel beter weten en dat het vrijdag en zaterdag een stuk beter geregeld is.
Snap ik ook niet. Beetje jammer dat je zo'n fantastische actie op touw zet, maar vervolgens eigenlijk niet kan leveren wat je belooft. Als ik een feestje organiseer voor 20 man koop ik toch ook niet 1 krat bier en 1 fles wijn?Daarnaast snap ik ook de kleine voorraad van sommige toestellen niet, maar dat is slechts mijn mening.
Van wat ik heb begrepen is dit gewoon afhankelijk van hoe groot de winkel is. Sommige winkeltjes zijn heel klein, anderen groter. Sommigen hebben 1 balie, anderen 2 of 3. De voorraad telefoons zal ook wel propotioneel zijn naar de grootte van de winkel, en zo ook de capaciteit qua abo's afsluiten per uur.Heb alleen nog een wat algemenere vraag: Hoeveel medewerkers staan er in het algemeen in de winkel die een abonnement afsluiten? Dus hoeveel mensen tegelijk kunnen worden geholpen?
Als we toch ervaringen posten:
- Zat rond 7:15 uur in de dieseltrein naar Kampen. Keek daar op het Vodafone forum en Tweakers en de moed zakte me al aardig in de schoenen; las al verhalen van 100+ personen een uur geleden!
Uiteraard toch door wezen reizen.
- Sloot rond 7:30 uur aan in de rij. Heb getallen gehoord dat er zo'n 250 personen uiteindelijk voor ons stonden (rond de openingstijd dan). Toen ik aankwam leek het wel iets minder te zijn.
Uiteindelijk kreeg ik #185.
- Groot contract tussen voorin de rij en naar achteren. Voorin kropen mensen voor (die met flink verbaal geweld weer werden weggejorist. Daar was ook geregeld wat gejoel, geschreeuw; het leek wel aapjes kijken voor ons. Een paar meter naar achter waar wij stonden wat het prima; heel gemoedelijk.
- Uiteindelijk stond er dus ook 10 man politie en minstens zoveel particuliere bewaking.
- Uiteindelijk ging rond 9:30 uur de winkel open. Nou ja...'open'. Af en toe leek iemand naar binnen te mogen. Deuren werden weer gesloten maar door geduw leken die ook weer open te gaan af en toe.
- Herhaaldelijk werd er ook met hekken gewerkt. Exacte tijden weet ik niet maar uiteindelijk stonden tussen de hekken. Maakte het niet zo'n verschil; wij bleven netjes op volgorde. Voorin leek het wat te helpen maar dat werd ook onduidelijk. Geschreeuw dat iedereen naar achteren moest (vanwege gedruk bij de pui) maar dat niemand dat vervolgens deed etc. etc.
- Uiteindelijk werd er door VF medewerkers duidelijk gemaakt dat iedereen een nummer kreeg. Zo gezegd; zo gedaan. Die was de rij (voor ons althans) heel snel verdwenen en kon ik eens gaan bedenken waar ik eens de komende uren mee kon volmaken (er werd gezegd dat we minstens zo'n 4 uur konden wachten).
- Rond een uur of 2 kwam ik terug en was het een stuk rustiger. Hekken waren nu al hokje om pui gezet en mensen stonden/zaten wat rond de winkel.
- Uiteindelijk rond 16:00 uur geholpen. Had toch wel zeer de 'angst' dat mijn gewenste toestel (HTC ONE) al lang uitverkocht zou zijn als #185 zijnde (er was 's ochtends al een keer een bericht op VF forum gezet waarin stond dat o.a. deze al uitverkocht was; terwijl er nog nauwelijks mensen binnen waren geweest; later gecorrigeerd).
Niet al te lang voordat ik mocht hoorde ik medewerkers al zeggen dat er nog genoeg voorraad was, alleen de Samsung S4 zwart was op.
- Rond 4 uur dus geholpen. Voor:
Het helpt dat je zelf ook kennis hier van hebt; zo werd mij verteld dat bij RED SUPER maar 1 gratis multisim was en dat je 200MB extra kreeg. Nou wist ik al dat die 2 extra moest zijn en daar kwam hij ook later achter.
Ik ben blij dat het voorbij is en eerlijk gezegd zou ik het niet weer doen. Hoewel ik eigenlijk niets had wat tegen mij werkte (toestel was nog voorradig; bij mij stonden prettige mensen en geen geduw) is úúren wachten voor een telefoon die er misschien/waarschijnlijk niet eens (meer) is natuurlijk niet echt iets wenselijks.
Ik wens die medewerkers daar sterkte; ze hadden nummers t/m 350 uitgegeven dus die zijn momenteel nog wel bezig (6 uur was geschatte tijd voor mensen met #280). Ook moesten die nog wel tot later (lees middernacht) door met verwerken e.d.
Maar ik ben blij; ik mag m'n HTC ONE volgende week ophalen met een zeer mooi abonnement voor erg lage prijs.
Voor de mensen die nog gebruik willen maken van de actie; in de grote steden kun je het denk ik wel vergeten. Ook hier in Kampen waren de eersten al rond 2-3 uur. (en zijn misschien door dat gedoe niet eens als eerste behandeld). Het helpt natuurlijk wel als je een iPhone wil; die is geloof ik veruit het meest aanwezig...maar ook meest gewild.
Ik wens jullie succes in ieder geval.
- Zat rond 7:15 uur in de dieseltrein naar Kampen. Keek daar op het Vodafone forum en Tweakers en de moed zakte me al aardig in de schoenen; las al verhalen van 100+ personen een uur geleden!
Uiteraard toch door wezen reizen.
- Sloot rond 7:30 uur aan in de rij. Heb getallen gehoord dat er zo'n 250 personen uiteindelijk voor ons stonden (rond de openingstijd dan). Toen ik aankwam leek het wel iets minder te zijn.
Uiteindelijk kreeg ik #185.
- Groot contract tussen voorin de rij en naar achteren. Voorin kropen mensen voor (die met flink verbaal geweld weer werden weggejorist. Daar was ook geregeld wat gejoel, geschreeuw; het leek wel aapjes kijken voor ons. Een paar meter naar achter waar wij stonden wat het prima; heel gemoedelijk.
- Uiteindelijk stond er dus ook 10 man politie en minstens zoveel particuliere bewaking.
- Uiteindelijk ging rond 9:30 uur de winkel open. Nou ja...'open'. Af en toe leek iemand naar binnen te mogen. Deuren werden weer gesloten maar door geduw leken die ook weer open te gaan af en toe.
- Herhaaldelijk werd er ook met hekken gewerkt. Exacte tijden weet ik niet maar uiteindelijk stonden tussen de hekken. Maakte het niet zo'n verschil; wij bleven netjes op volgorde. Voorin leek het wat te helpen maar dat werd ook onduidelijk. Geschreeuw dat iedereen naar achteren moest (vanwege gedruk bij de pui) maar dat niemand dat vervolgens deed etc. etc.
- Uiteindelijk werd er door VF medewerkers duidelijk gemaakt dat iedereen een nummer kreeg. Zo gezegd; zo gedaan. Die was de rij (voor ons althans) heel snel verdwenen en kon ik eens gaan bedenken waar ik eens de komende uren mee kon volmaken (er werd gezegd dat we minstens zo'n 4 uur konden wachten).
- Rond een uur of 2 kwam ik terug en was het een stuk rustiger. Hekken waren nu al hokje om pui gezet en mensen stonden/zaten wat rond de winkel.
- Uiteindelijk rond 16:00 uur geholpen. Had toch wel zeer de 'angst' dat mijn gewenste toestel (HTC ONE) al lang uitverkocht zou zijn als #185 zijnde (er was 's ochtends al een keer een bericht op VF forum gezet waarin stond dat o.a. deze al uitverkocht was; terwijl er nog nauwelijks mensen binnen waren geweest; later gecorrigeerd).
Niet al te lang voordat ik mocht hoorde ik medewerkers al zeggen dat er nog genoeg voorraad was, alleen de Samsung S4 zwart was op.
- Rond 4 uur dus geholpen. Voor:
Bij Kampen (klein winkeltje dus) was het eerst iemand die op flyer schreef wat je wilde (Toestel, RED/Super), daarna bij iemand je identiteitsbewijs laten kopiëren, daarna 1 cent pinnen (of toestelprijs als je deze direct mee mocht nemen; bij nieuw abonnement of verlengen van Vodafone dus) en vervolgens bij laatste persoon details verwerken (zoals gegevens voor nummerbehoud, extra opties etc.).Don Roberto schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:35:
Het helpt dat je zelf ook kennis hier van hebt; zo werd mij verteld dat bij RED SUPER maar 1 gratis multisim was en dat je 200MB extra kreeg. Nou wist ik al dat die 2 extra moest zijn en daar kwam hij ook later achter.
Ik ben blij dat het voorbij is en eerlijk gezegd zou ik het niet weer doen. Hoewel ik eigenlijk niets had wat tegen mij werkte (toestel was nog voorradig; bij mij stonden prettige mensen en geen geduw) is úúren wachten voor een telefoon die er misschien/waarschijnlijk niet eens (meer) is natuurlijk niet echt iets wenselijks.
Ik wens die medewerkers daar sterkte; ze hadden nummers t/m 350 uitgegeven dus die zijn momenteel nog wel bezig (6 uur was geschatte tijd voor mensen met #280). Ook moesten die nog wel tot later (lees middernacht) door met verwerken e.d.
Maar ik ben blij; ik mag m'n HTC ONE volgende week ophalen met een zeer mooi abonnement voor erg lage prijs.
Voor de mensen die nog gebruik willen maken van de actie; in de grote steden kun je het denk ik wel vergeten. Ook hier in Kampen waren de eersten al rond 2-3 uur. (en zijn misschien door dat gedoe niet eens als eerste behandeld). Het helpt natuurlijk wel als je een iPhone wil; die is geloof ik veruit het meest aanwezig...maar ook meest gewild.
Ik wens jullie succes in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 08-05-2013 20:01 ]
Ik ga niet weer een heel verhaal posten, alles is wel zo'n beetje gezegd. Kampen was echt een ramp. Stond om 8 uur in de rij en liep om 5 uur weer naar buiten met m'n nieuwe contract (HTC One).
*knip* Zie de Topicwaarschuwing.
*knip* Zie de Topicwaarschuwing.
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 08-05-2013 20:13 ]
Onbegrijpelijk. Terwijl het toch zo gemakkelijk te regelen is, zeker voor een schamele paar honderd mensen. In Amerika heb je al bij sommige winkels of 'restaurants' (Burger King e.d.) paden die door touwen worden gevormd. Je hoeft dan niet te gokken in welke rij je gaat staan, je sluit gewoon achteraan en zodra er een kassa vrij is, mag de eerstwachtende erheen. Maar goed, al het goede (en minder goede) uit Amerika komt hier t.z.t. ook, al duurt het soms wel decennia.
Met dranghekken is het toch eenvoudig een rij te formeren? Smal, dan kan het nog heen en terug kronkelen (afhankelijk van de breedte van de straat), en kan je niet voorkruipen.
Ook jammer dat die lafbekjes die voorkruipen niet worden aangepakt. Meteen korte metten maken, maar niemand durft.... (tja, wie is er dan laf...).
Gezien alle verhalen twijfel ik nog of ik een volgende actie meepak. Ofschoon er wat geluiden te horen zijn over onvoldoende of uitverkochte toestellen, lees ik hierboven toch dat mensen met nummers rond de 200 gewoon het gewenste toestel kon verkrijgen. Wanneer Vodafone het goed regelt, toch maar proberen. Zo niet, dan stap ik over naar een andere provider. Want wel een aanbieding doen, maar niet de mogelijkheid bieden om er gebruik van te maken op een acceptabele manier is voor mij reden om te vertrekken. Immers, ik betaal dan het dubbele van wat ik had kunnen betalen voor dezelfde dienst.
Met dranghekken is het toch eenvoudig een rij te formeren? Smal, dan kan het nog heen en terug kronkelen (afhankelijk van de breedte van de straat), en kan je niet voorkruipen.
Ook jammer dat die lafbekjes die voorkruipen niet worden aangepakt. Meteen korte metten maken, maar niemand durft.... (tja, wie is er dan laf...).
Gezien alle verhalen twijfel ik nog of ik een volgende actie meepak. Ofschoon er wat geluiden te horen zijn over onvoldoende of uitverkochte toestellen, lees ik hierboven toch dat mensen met nummers rond de 200 gewoon het gewenste toestel kon verkrijgen. Wanneer Vodafone het goed regelt, toch maar proberen. Zo niet, dan stap ik over naar een andere provider. Want wel een aanbieding doen, maar niet de mogelijkheid bieden om er gebruik van te maken op een acceptabele manier is voor mij reden om te vertrekken. Immers, ik betaal dan het dubbele van wat ik had kunnen betalen voor dezelfde dienst.
Jij stond met je vriendin denk ik achter ons ... samen met een gezellig groepje uit Lelystad ... toch?gekke-gerrit schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:48:
In kampen aangekomen om 8:00 vertrektijd 17:00 wel witte iPhone gescoord! No. 219
We misten je al toen wij stonden te wachten...
Dit topic is gesloten.