Ik denk niet dat veel mensen jou een crimineel vinden omdat je een oldtimer hebt maar omdat de ene auto wel een vrijstelling krijgt en de andere niet; iets wat voor mij ook niet echt logisch verklaarbaar is. (en wat in de ogen van sommige mensen heel oneerlijk is)dude88 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:11:
Maar op internet lees ik soms berichten... Je ben haast een crimineel omdat een oldtimer heb
Oldtimers en 'gewone' auto's zijn beide voertuigen die in het bezit zijn van iemand en dat is waar deze houderschapsbelasting om draait.
De discussie of het nu hobby/liefhebberij is, of er veel of weinig mee gereden wordt, of er al 25 jaar belasting voor betaald wordt, is m.i. onnodig; je bent in het bezit van iets en daar wordt je op belast.
Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk, zonder een knuppel in dit hoenderhok te willen gooien
Dus dan kun je voor 15 euro per maand de Suzuki Alto van je oma op je naam zetten en vervolgens een dikke oldtimer voor jezelf erbij nemenDestruction schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:49:
Dit scenario dus:
Meneer X zet een oldtimer op naam
- RDW/Belasting checkt verdere kentekens op naam
- Niks op naam? Oldtimer de enige? Dan betalen. Vol tarief. Ongeacht brandstof.
Meneer blijkt bij een check door de RDW/Belastingdienst een andere auto (niet-oldtimer) te hebben.
Meneer heeft de oldtimer belastingvrij als het een benzine voertuig is, bij diesel/lpg brandstoftoeslag laten betalen en stallingsplicht in de winter.
Lijkt mij geen ingewikkeld proces dat dagelijks gebruik op zijn minst moeilijker maakt en op termijn zou dat gewoon geautomatiseerd kunnen, dus geen personeel nodig om die checks uit te voeren.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 12:03 ]