Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik denk van niet.
Een zware stabiele versterker is toch wel aan te bevelen om je mooie speakers onder controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powernode? Ik ga echt mijn SR8500 niet vervangen door een Powernode en daar mijn B&W's aan hangen. Ik hoef niet eens te luisteren om te weten dat mijn reciever met ingebouwde DAC veel beter klinkt. Sowieso zou ik als ik jou was dan een goede DAC kopen want veel testen tonen aan dat de DAC vd Node niet slecht is maar een externe DAC in combinatie met een goede versterker heel veel doet. Ik heb een reciever omdat ik ook een filmjunk ben en dus ook 5.1 wil hebben. Een versterker/DAC doet juist heel veel zeker met de juiste combinatie speakers die passen bij de versterker. Ik sfeer bijvoorbeeld bij het warme geluid van mijn Marantz.

[ Voor 213% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Ik heb een demonstratie gezien waarbij de Powernode een set CM8's S1 aanstuurde en ik verbaasde mij over hoe gemakkelijk dit speelde. Het was dan ook de max wat de Powernode aankan om speakers lekkere te laten spelen, grotere/zwaardere speakers zou ik niet gebruiken in combinatie met de Powernode. Om in B&W-termen te blijven, de Powernode zou ik gebruik in combinatie met bijvoorbeeld de B&W CM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:54:
Powernode? Ik ga echt mijn SR8500 niet vervangen door een Powernode en daar mijn B&W's aan hangen. Ik hoef niet eens te luisteren om te weten dat mijn reciever met ingebouwde DAC veel beter klinkt. Sowieso zou ik als ik jou was dan een goede DAC kopen want veel testen tonen aan dat de DAC vd Node niet slecht is maar een externe DAC in combinatie met een goede versterker heel veel doet. I
Even los van het feit dat je jouw receiver nodig hebt om 5.1 te kunnen weergeven, vind ik dit een raar statement.

Je receiver is inmiddels 10 jaar oud qua ontwerp, als ik het goed google. Zou het niet zo kunnen zijn dat de voortschrijdende techniek inmiddels een beter versterkerontwerp / DAC oplevert? Een unit als de powernode die specifiek is toegespitst op stereo weergave is misschien even goed?

Of dit zo zal zijn of niet, je geeft aan dat je niet eens hoeft te luisteren. Ik zou dit wel willen proberen. Mijn AVM A2, met 2 ringkerntrafo's/dubbel mono opbouw, 1730 euro voor betaald 10 jaar geleden - ik ben juist echt benieuwd of ik verschil ga horen met zo'n powernode.

Verder worden de verschillen tussen allerlei DAC's sterk overdreven. Het is een industrie die gebaat is bij continu upgraden en het uitvergroten van al dan niet bestaande verschillen. Kijk, tussen speakers, soit - maar tussen versterkers, DAC's en speakerkabels, ik wil het nog wel eens zien of mensen de verschillen eruit pikken in een dubbelblind test.
DaMarcus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:23:
Ik heb een demonstratie gezien waarbij de Powernode een set CM8's S1 aanstuurde en ik verbaasde mij over hoe gemakkelijk dit speelde. Het was dan ook de max wat de Powernode aankan om speakers lekkere te laten spelen, grotere/zwaardere speakers zou ik niet gebruiken in combinatie met de Powernode. Om in B&W-termen te blijven, de Powernode zou ik gebruik in combinatie met bijvoorbeeld de B&W CM5.
De vraag is hier wat je met grotere en zwaardere speakers bedoelt. Om een voorbeeld te geven, mijn vorige speakers, Infinity Omega IRS, ja dat waren zware speakers. Zowel letterlijk (55kg per stuk) als zwaar voor de versterker - ze hebben namelijk een gevoeligheid van slechts 85db.

Mijn nieuwe speakers, de Focal Aria 948 zijn lichter van gewicht (35kg), maar vooral ook lichter voor de versterker doordat zij een gevoeligheid hebben van 92,5 db.

In onderstaand rekenvoorbeeld betekent dit dat ik 5x minder vermogen nodig heb om op de luisterplek een wopping 94db (veel te hard) te halen, slechts 4 watt tegenover 20 watt:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/SPLCalculator85-92db_zps7bf2cd39.jpg~original

Ik merk dit ook aan mijn versterker. Ik hoef 'm echt stukken minder hard te zetten dan bij de Infinity's. Vanuit dit besef ben ik gaan denken dat zo'n powernode misschien wel genoeg is. Met de 25 watt die de powernode kan leveren continu, zou ik 102 db moeten halen. Dat is nooit nodig, dus het zou qua vermogen moeten volstaan. Nu is er natuurlijk meer dan enkel deze rekensom, bijv. de dempingsfactor. En de geluidskwaliteit, die zul je moeten horen/ervaren!

In jouw luisterervaring waar het zo soepeltjes ging, werden speakers gebruikt met een gevoeligheid van 88db (de CM8, minimum impedantie 3 ohm! volgens de website), dus dat is dan al eigenlijk heel knap.

Just my 2ct.

Ik zal het moeten gaan testen!

[ Voor 8% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-10-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat mijn reciever nog steeds levert wat hij moet doen. Laatst heb ik hem laten repareren en toen de vraag gesteld of ik niet beter een nieuwe kan kopen. Zowel winkelier als Audio Service raadde mij nadrukkelijk af dit te doen omdat mijn SR 8500 echt een dijk van een apparaat is en de huidige Marantz recievers dit niveau niet meer halen (helaas). Ik zou voor iets gelijkwaardigs moeten kijken naar machines van rond de €3500,- en daarbij is mijn Marantz echt mijn "kindje" :) Maar ga je gang en lekker luisteren. Ik weet zeker dat ik na luisteren mooi bij mijn reciever blijf.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Maar durf je de vergelijking wel aan? Hoe kun je zeggen dat je vooraf al weet dat je Marantz beter zal klinken? Misschien klinkt een nieuwe Marantz van 600 euro al beter. Of van een ander merk.

En misschien was een reparatie van jouw apparaat wel winstgevender dan een nieuwe verkopen? Denk nooit dat winkeliers/verkopers er voor jouw belangen zijn.

Ik vind dat altijd van die hifi fabeltjes "ja, zo worden ze niet meer gebouwd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt winstgevender met een reparatie van €125,- ;)

[ Voor 200% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Maar ga eens in op mijn andere vragen/stellingen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hoef ik niet op in te gaan want ik loop nog steeds weg met mijn combo van reciever (met 24/192 Dac) en speakers dus waarom zou ik honderden Euro's meer gaan uitgeven? Een Marantz van € 600,- van nu klinkt overigens niet beter maar slechter en dan weet is zeker want ik heb een set met een SR7008 horen spelen bij Hobo en die klonk slechter en deze kost nog even iets meer dan € 600,-.

Succes met luisteren maar ik hang gewoon lekker een Node aan mijn trouwe SR8500 en kan weer jaren vooruit. :*)

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Wel mee eens.
Mijn oude receiver, een SR9200 destijds vervangen voor een Integratie DTR 9.1, nog zwaarder en HDMI. Dat was ook de reden van aanschaf.
Echter nooit tevreden geweest met het geluid van de Integra. De Marantz was veel muzikaler.
Nu draai ik alweer een tijdje stereo.
En daar ben ik heel gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Veel van deze receivers hebben dingen aan boord die "iets" met het geluid doen. Ik heb een Denon 1911 voor mijn 5.1 set, maar dat ding krijg ik in stereo niet aan het klinken. Zoveel parameters, maar het lijkt zelfs met direct dat het niet 100% neutraal is. Vandaar ook dat ik nu een stereo set ernaast heb gebouwd voor muziek. Een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:03:
Veel van deze receivers hebben dingen aan boord die "iets" met het geluid doen. Ik heb een Denon 1911 voor mijn 5.1 set, maar dat ding krijg ik in stereo niet aan het klinken. Zoveel parameters, maar het lijkt zelfs met direct dat het niet 100% neutraal is. Vandaar ook dat ik nu een stereo set ernaast heb gebouwd voor muziek. Een verademing!
Niet oordelen over mijn machine als je hem niet hebt gehoord. De mijne is in stereo gewoon helemaal top en ik speel altijd in "Direct" modus zodat er "niets" en dus niet "iets" met het geluid gebeurd. Daar staat deze reciever ook om bekend vandaar dat ik er ook mee wegloop. Niet om het een of ander maar mijn reciever kostte 9 jaar geleden iets van rond de €3000,-, jouw Denon ergens rond de €500,- als ik goed heb gegoogled. Het verschil moet hem ergens in zitten. Het is daarom ook dat ik hem heb laten repareren omdat ik weet als ik 5.1 en stereo nieuw goed wil beluisteren ik weer diep in de buidel moet gaan. Ik heb overigens ook nog een Onkyo Integra in huis staan van 20 jaar oud en die kostte destijds volgens mij 1400,- gulden dus die Denon reciever zit echt wel aan de onderkant dus het verbaast me niks dat dan stereo niet je van het is.

De Bluesound binnenkort in bestelling dus laat wellicht binnenkort weten hoe dat bij mij klinkt.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een bluesound node aangeschaft.
Eerste reactie is overwegend positief.
Aansluiten en configureren geen noemenswaardige problemen ondervonden.
Het indexeren van mijn synology share liep helemaal mis wat hoogst waarschijnlijk te maken heeft met tagging of het feit dat er niet getagged is. ;-)
Enige puntje waar ik mij aan stoor is het stand-by of uitzetten van de node wat niet schijnt te kunnen.
Het tweede is dat mijn dac, waar de node op aangesloten is, en dan met name het switch relais flink op zijn donder krijgt als ik verander van muziek service of naar lokale share.
Het switchen van service zorgt er voor dat het relais flink wat keren aan en uit gaat met veel klikkend geluid.
Hierdoor ben ik bang dat dit relais het op kort of lange termijn er mee stopt.
Iemand ook last van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang gewoon al je hifi componenten, tv en decoder aan een stekkerblok met aan/uit schakelaar en alles staat echt uit en geen sluipverbruik. Dan is dat al opgelost. ;)

[ Voor 196% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha simpel. :-) maar zou niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:42:
Ook een bluesound node aangeschaft.
Eerste reactie is overwegend positief.
Aansluiten en configureren geen noemenswaardige problemen ondervonden.
Het indexeren van mijn synology share liep helemaal mis wat hoogst waarschijnlijk te maken heeft met tagging of het feit dat er niet getagged is. ;-)
Enige puntje waar ik mij aan stoor is het stand-by of uitzetten van de node wat niet schijnt te kunnen.
Het tweede is dat mijn dac, waar de node op aangesloten is, en dan met name het switch relais flink op zijn donder krijgt als ik verander van muziek service of naar lokale share.
Het switchen van service zorgt er voor dat het relais flink wat keren aan en uit gaat met veel klikkend geluid.
Hierdoor ben ik bang dat dit relais het op kort of lange termijn er mee stopt.
Iemand ook last van dit euvel?
Mijn externe dac heeft dit ook. Is ervoor gemaakt om te switchen, dus zal geen probleem zijn.

Heb je de interne dac van de bluesound al eens vergeleken met je externe dac? Hoor je verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal dat hij gemaakt is om te switchen Alleen switched die van mij wel 5 x achter elkaar wat onnodig is en wellicht zorgt voor inbranding van de relais contacten.
De dac van mijn cd-speler klinkt een stuk beter vandaar dat ik die gebruik. ( mag wel hij kost ruim 12x zoveel als de node.)

Ik heb inmiddels een service request bij bluesound ingediend, ze gaan dit uitzoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Dit ligt toch buiten "de schuld" van bluesound?

Jouw DAC kiest middels een relais één van de klokken, die van 44/88/176 of die van 48/96/192. Dat jouw DAC dan dit nogal luidruchtig doet (mijn externe DAC idem dito), daar kan bluesound niets aan doen. Maar dit doet ie toch alleen bij een nieuw/ander nummer? Of hoor je jouw DAC ook switchen tijdens het afspelen van een nummer?

Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen de interne DAC en jouw externe DAC. Kun je deze kort beschrijven? Welke DAC is dit? Haal je de DAC er zo uit als iemand anders switched voor je (soort van dubbelblind test)? Gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Wilde vanmorgen via Spotify Connect en de Bluesound Node een achtergrondmuziek opzetten tijdens het werken. Versterker bleef aangeven dat er geen muziek door kwam. De Node gereboot, kabels verwisseld, niets hielp 8)7 Uiteindelijk via een USB-stick een firmware restore uitgevoerd en speelt het weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Blijft vervelend!

Maar ik vind sowieso al die updates al erg storend. Hoe fijn soms ook vanwege nieuwe functionaliteit, maar toch. Dit is echter bij veel meer apparaten. Wil je gamen? PS3 meldt alweer de zoveelste update. Filmpje kijken? Mediaplayer meldt alweer de zoveelste update. Muziek luisteren? Bluesound.....

Tijd voor een silent update mechanisme!

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-11-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een draaitafel, ga naar de bioscoop en speel Mens Erger Je Niet en je hebt nergens last van! Met name dat spel is wellicht iets voor je. _O-

Node is onderweg en morgen na de nodige updates ga ik genieten (hoop ik). *O*

[ Voor 219% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Ach, de update duren meestal maar een paar minuten. Kleine moeite naar mijn idee. Ik ben al lang blij dat er regelmatig updates komen. Dat was in het begin van Bluesound wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ja gisteren weer een update. @Musicmasters: je kunt me een ouwe zeur vinden, maar dit moet toch gewoon handiger kunnen? Bijv. als ik het apparaat niet gebruik, dat dat ding dan zelf de update regelt.

Met game consoles is het net zo. Vroeger schijf of cartridge erin en gamen maar. Nu, als casual gamer, word ik gehinderd door alle updates die tijd en aandacht vragen die ik liever steek in gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De conclusie "ouwe zeur" trek je zelf volgens mij... Probeer net als roeru117 het eens wat positiever te zien. Vroeger was het niet beter zonder updates want toen zag grafisch je spel er niet uit, had je stof aan je naald van je draaitafel en krassen op je platen en kon je thuis niet op ieder willekeurig moment een filmpje kijken.

Ach ja, typisch Nederlands, we hebben een dijk van een set met mooi Bluesound maar we moeten wat te klagen hebben.

Happy listening and rest my off topic case! ;)

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI klagen over updates....??? Ik heb pas echt reden tot klagen. Bluesound komt binnen, nu kan het genieten beginnen ...... dacht ik. Bluesound wil niet aanloggen op wifi, ok dan bedraad, ook niet. OK factory reset, ook niet. Last resort, handmatig firmware updaten middels usb stick, ook niet!!! :X Zit niks anders op dan het apparaat retour en hopen op dan wel een goede. Alle medewerking en hulp van Hifi Klubben, niks dan lof.

Had van dit apparaat dit niet verwacht en moet ook zeggen dat het ding voor het geld er een beetje goedkoop uitziet. Heb ook een WD Live van zeven tientjes, nooit problemen, behalve dan geen audiofiel geluid. Nu maar hopen dat dit met de nieuwe goed komt :*)

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
De Bluesound Node van een kenis van me maakt na de laatste update geen lan connectie meer.
Lampjes van de lan verbinding achterop het apparaat branden ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
@coob Al eens een reset geprobeerd? Volgens mij staat op de site van Bluesound precies beschreven hoe dit uit te voeren.

Anders met een usb stick de firmware opnieuw installeren.

Of heel flauw... stekker er al eens uitgehaald en de speler opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heb ik ook geadviseerd
Ik nooit het morgen wel denk ik.
Hier geen problemen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 18:15
Ik gebruik nu een Apple Airport Express. Kan iemand mij vertellen of het verschil in geluidskwaliteit met de Bluesound Node hoorbaar is? Ik heb Kef IQ9 front speakers.

Daarnaast vraag ik me ook af wat het verschil in geluidskwaliteit is tussen deze, Sonos en Denon Heos? Heeft iemand daar ervaringen mee? Google zegt niet zoveel..

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Zowel Sonos als Denon Heos ondersteunen geen 24 bits bestanden met hogere sampling rates (bijv. 96khz of 192khz). Of je dit hoort, zul je net als het verschil met de airport express, zelf moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
En wat zijn de ervaringen met: Naim Mu-so. Prijzig maar wel een vet apparaat!

http://www.whathifi.com/naim/mu-so/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
boudwerter schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:57:
En wat zijn de ervaringen met: Naim Mu-so. Prijzig maar wel een vet apparaat!

http://www.whathifi.com/naim/mu-so/review
En behoorlijk off-topic in een topic wat is gemaakt voor ervaringen met Bluesound. Als je ervaringen wilt over de NAIM open dan een eigen topic of zoek eens op HT Forum, denk dat je daar meer kans hebt op gebruikerservaringen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Omdat ik reeds een Bluesound Node 100 op mijn luisterkamer in het bezit heb, ben ik voor de leefruimte aan het kijken naar een 2de Bluesound die ik voor de tv zou kunnen inzetten als soundbar .

Hierbij kom ik dan bij de Puls 300 terecht, welke op de achterzijde een optische ingang heeft die ik op de optisch uitgang van de tv zou kunnen aansluiten. Helaas heeft deze Pulse 300 geen afstandsbediening of een IR-oog dat het volume kan laten bedienen door de AB van mijn TV, iets wat bij de Sonos Playbar wel voorzien is. Helaas zie ik in de handleiding hiervan niets terug?

Iemand die me hier kan zeggen hoe dit euvel op te lossen of hoe Bluesound dit voorzien heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 12-11-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
https://helpdesk.bluesoun.../viewtopic.php?f=15&t=528

You will be able to control your Node's volume, using your Android app, for both the optical and the analogue output. The Android's hardware volume buttons work fine too (at least on LG Nexus 5). Just remember to configure the audio settings in your Node to Variable volume (rather than Fixed).

Je kunt het volume dus via WiFi met een Android of iOS app bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 12-11-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:24:
Je kunt het volume dus via WiFi met een Android of iOS app bedienen.
Bedankt voor de info ;)
Helaas lijkt me dit vanuit de zetel geen echt praktisch bedienbare optie en best wel jammer dat Bluesound hier geen rekening mee gehouden heeft :( Zoals dit bij de Sonos Playbar wel het geval is :)

Is hier dan geen oplossing of iets te omzeilen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:10:
Omdat ik reeds een Bluesound Node 100 op mijn luisterkamer in het bezit heb, ben ik voor de leefruimte aan het kijken naar een 2de Bluesound die ik voor de tv zou kunnen inzetten als soundbar .

Hierbij kom ik dan bij de Puls 300 terecht, welke op de achterzijde een optische ingang heeft die ik op de optisch uitgang van de tv zou kunnen aansluiten. Helaas heeft deze Pulse 300 geen afstandsbediening of een IR-oog dat het volume kan laten bedienen door de AB van mijn TV, iets wat bij de Sonos Playbar wel voorzien is. Helaas zie ik in de handleiding hiervan niets terug?

Iemand die me hier kan zeggen hoe dit euvel op te lossen of hoe Bluesound dit voorzien heeft?
Wellicht dat het volume van je geluid is de bedienen via de AB van de tv?

[ Voor 212% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:55:
Wellicht dat het volume van je geluid is de bedienen via de AB van de tv? Mijn filmstreamer is optisch aangesloten voor 5.1 geluid en ik kan geluid met AB hiervan gewoon zachter zetten. Overigens gaat dit wel ten kosten van geluidskwaliteit want je gaat bitjes afsnoepen maar of je dat zult gaan horen....
Via optisch uit staat het geluid van de tv op Fixed, dus enkel te regelen via de Bluesound.
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:55:
Overigens wat is er mis met bedienen met je smartphone? Is toch net zo handzaam als een AB? 8)7
Heb ik speciaal een Logitech AB om van al die extra kastjes af te zijn, moet er nu weer een smartphone aan te pas komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:39:
[...]

Via optisch uit staat het geluid van de tv op Fixed, dus enkel te regelen via de Bluesound.

[...]

Heb ik speciaal een Logitech AB om van al die extra kastjes af te zijn, moet er nu weer een smartphone aan te pas komen :(
Dat is de toekomst jongen. Binnenkort kan je die Logitech in de bak gooien want alles gaat communiceren via Wifi en tablet/smartphone. Thermostaat, verlichting, rookmelders, alarm en dus nu ook je Bluesound. Jaja IR is ouderwets aan het worden. ;)

Wat bedoel je trouwens met staat op fixed? Is dus niet aan te passen bedoel je?

Nog een oplossing, gebruik een externe Decoder dan en sluit die optisch aan. Mijn Humax zet ik ook gewoon met afstandsbediening harder en zachter. Heb voor €50 een HD Decoder gefixt bij Ziggo omdat ik al jaren klant ben. Kan je gelijk met Twintuner programma's opnemen en volume regelen.

En niet meer zo boos zijn...Er is altijd een oplossing en er zijn ergere dingen in de wereld. :+

[ Voor 220% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Bluesound binnen na het niet kunnen verbinden met netwerk eerst.

Eerste conclusies: Werkt helemaal probleemloos via Wifi, dit in tegenstelling tot hier eerder gemelde posting. Dat scheelt dan weer de investering van een switch.

Geluid: zowel analoog als optisch aangesloten op mijn SR8500. Ondanks dat mijn reciever volgens mij nu 10 jaar oud is klinkt de DAC van mijn reciever beter. Details zijn meer aanwezig, stereobeeld is breder en muziek klinkt sprankelender. Heb mijn vrouw laten schakelen en ik met ogen dicht en wist iedere keer feilloos mijn DAC reciever eruit te halen. Voor diegene die geen externe DAC hebben, de DAC vd Bluesound is niet slecht maar investering in een externe DAC of met een ingebouwde in goede reciever, dat ga je dus echt wel horen. Leuk is dat geluid van radiosignaal ook beter is dan mijn optisch aangesloten Humax. Gewoon dus geluid zoals ik het graag hoor.

Bewijs dat digitaal signaal dus ook verpest kan worden en niet zomaar nulletjes en eentjes zijn die toch wel altijd goed aankomen is nu wel geleverd want wat klinkt dit ding natuurgetrouw tov een El Cheapo WD Live en Playon HD waarmee ik de eerste stappen in streaming zette. De WD Live blijft wel voor films kijken want beeld is geweldig en voor geluidseffecten in film vind ik de kwaliteit voldoende. Jammer alleen dat als ik nu dus mijn concerten in suround geluid wil kijken/luisteren in kwaliteit dus eigenlijk mijn DV8400 moet laten staan.

1 Manco.... Zoeken in Bibliotheek vind ik ronduit rampzalig. Het is een grote chaos, ik scroll met te pletter om een beetje te surfen in de albums, sommige albums komen niet boven, tussen albumlijst allerlei losse nummers. Ik denk niet getreurd, ga zoeken met de "mapper" die gewoon via netwerk in mijn mappenstructuur komt op mijn Nas. Ja hoor gewoon lekker het vertrouwde overzicht (hoef geen hoesjes te zien, gaat om de muziek) maar dan ..... Heb bijvoorbeeld een map met Top 2000 in Flac, kan je niet de hele map aanklikken om te spelen, nee moet nummer voor nummer gaan aanklikken. Of doe ik iets verkeerd? Ok dan, terug naar Albums en zoeken op naam Top 2000 komt dit gewoon niet boven. Ik weet niet hoeveel muziek jullie hebben maar ben toch niet van plan met hele winter te gaan besteden aan het taggen van muziek. Ik wil gewoon via de mappenstructuur kunnen spelen net zoals dat kon met mijn vorige low budget streamers.

Als iemand voor dit probleem een oplossing heeft graag want dit wordt toch wel een struikelblok.

Conclusie: Geluidskwaliteit top! Gebruiksvriendelijkheid niet best. Hopelijk gaan updates dit verbeteren.

Edit: vraag mbt folders afspelen zowel bij Hifi Klubben als Bluesound weggelegd.

Edit: Hifi Klubben snel terug met antwoord. Er is een Beta software bij Bluesound die afspelen mappen kan. Laat maar komen die update Bluesound! En wederom lof voor Klubben (Dave), voor hun geweldige service !

[ Voor 202% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Gebruik je de iOS versie of Android?

Het taggen is sh*twerk, maar het vereenvoudigt zaken wel enorm.

Verder: top dat je eigen DAC beter is. Mijn eigen externe dac legt het wel af tegen de bluesound, alhoewel het verschil echt minimaal is. Ga tzt eens ergens een goede dac op proef halen om te testen. Veel plezier! 😃

[ Voor 11% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 14-11-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat taggen ga ik dus echt niet doen. Voetbal van zoon vanochtend afgelast dus MP3 tag opgestart. Ben nu alleen al 3 uur bezig geweest met "A" sectie en alleen daarmee nog niet klaar. .... Gaat hem niet worden. Best geduld maar dit wordt monnikenwerk. :X 8)7 |:(

Ze moeten bij Bluesound gewoon zoeken via Mappen afspelen of toevoegen medialijst in gaan bouwen. Iedere prut streamer kan dit en nu wil ik hoge kwaliteit luisteren en dan kan het niet meer.

[ Voor 230% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Iemand die weet of de mogelijkheid bestaat om bv een hele lijst bv Rock af te spelen?

Als voorbeeld zoek ik alle nummers onder het genre Rock op, nu wil ik deze hele lijst 'Rock" bestaande uit diverse albums sectoren zodat ik deze nummers in shuffle kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister nog even de 500 beste albums volgens Rolling Stone binnengehaald in hoogste kwaliteit. Pfff, pak van mijn hart, alle metadata staat gelijk goed. Voorlopig heb ik meeeeeer dan genoeg te luisteren. *O*

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:21:
Iemand die weet of de mogelijkheid bestaat om bv een hele lijst bv Rock af te spelen?

Als voorbeeld zoek ik alle nummers onder het genre Rock op, nu wil ik deze hele lijst 'Rock" bestaande uit diverse albums sectoren zodat ik deze nummers in shuffle kan weergeven.
Volgens mij heb je dan nodig wat ik ook wil. Gewoon een functie play all zodat ze in je afspeellijst komen. Zet je verzoek hier weg https://support.bluesound.com/hc/communities/public/topics

Mijn verzoek staat er ook al. Laat ze maar ontwikkelen de jongens van Bluesound! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik de bevestiging dat het er echt aankomt....afspelen via Mappen zoeken, gewoon zoals je bijvoorbeeld ook in Windows en VLC player doet. Zoekt een stuk sneller dan door ruim 500 titels zoeken via plaatsjes (hoesjes) en hoef ik geen maanden te gaan steken in het juist taggen. Kan niet wachten! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mooi! Goed dat ze zo actief doorontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik een verzamelalbum met verschillende artiesten moet taggen zodat ze niet als losse nummers in de albumlijst komen maar als compleet album? Zoek me suf naar het antwoord.

[ Voor 196% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan je de Bluesound Pulse 300 gebruiken zonder Wifi?
Dus op verplaatsing zonder wifi, toch muziek afspelen via de usb-aansluiting of bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel maar waarom zou je dat willen als je hem ook gaat bedienen via Wifi?

[ Voor 200% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:16:
Volgens mij wel maar waarom zou je dat willen als je hem ook gaat bedienen via Wifi?
Wanneer je de Pulse bv op verplaatsing mee neemt, dan, zou je bv ook muziek kunnen weergeven als dat mogelijk zou zijn via een USB-stick of Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik nog niet bedacht. 8)7

[ Voor 186% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Hierbij komen we dus terug op de vraag ;)
Kan je de Bluesound Pulse 300 gebruiken zonder Wifi?
Dus op verplaatsing zonder wifi, toch muziek afspelen via de usb-aansluiting of bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei toch ja!

The Navigation Drawer is grouped by Local Sources such as your local music Library, an inserted USB drive, a Bluetooth 4.0 adapter or an Optical input (Bluesound Pulse only). Streaming Services will list all configured Internet based Music Services. Playlist editing, Player Control and other Settings and Help is available here.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, dat is weer duidelijk en handig dat Bluesound deze functie heeft voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk gewoon eens op de site van Bluesound. Klein beetje eigen inzet wordt gewaardeerd op tweakers. ;)

[ Voor 196% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier nu niemand net als ik problemen in de bibliotheek met de zogenaamde Verzamel Albums. Na correcte tag komen die mij alleen maar boven onder de Nieuwe Albums. Zoek ik gewoon onder Albums, zie ik ze niet, alleen de artiesten die op deze albums staan komen dan boven. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Coverart opnieuw opbouwen?
Of de app op je tablet / gsm helemaal opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door coob op 25-11-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niets uit zowel op pc, telefoon als tablet..... :?

[ Voor 192% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Melden bij bluesound denk ik dan. Het lijkt erop dat ze echt iets doen met alle requests en bug reports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag rechtstreeks met Bluesound in Canada gesproken via telefoon en met Teamviewer op pc probleem laten zien. Men belde mij nav een viertal mails. Ziet ernaar uit dat dit dus een bug is en men gaat eraan werken. I keep you all posted! Thank God I speak English. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:02:
Volgens mij heb je dan nodig wat ik ook wil. Gewoon een functie play all zodat ze in je afspeellijst komen. Zet je verzoek hier weg https://support.bluesound.com/hc/communities/public/topics

Mijn verzoek staat er ook al. Laat ze maar ontwikkelen de jongens van Bluesound! ;)
Het gaat me hier niet om een gehele map, zoals in een mappenstructuur te selecteren maar wel een geheel genre, zoals bv Rock, enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zend je verzoek naar Bluesound. Het apparaat klinkt als een klok maar in de slimme besturing blijkt nogal wat verbetering te moeten komen.

Ik zou ook wel een smart fade in/out willen hebben. Fijn met een feestje dat er geen stiltes vallen al gebruik ik daar Virtual Dj nu voor middels de laptop.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:05 ]

Verwijderd

Het is nu zeker dat het een bug is ...... kreeg zojuist bevestiging per mail en er wordt aan gewerkt. Gelukkig, het ligt niet aan mij. :)

[ Voor 196% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:05 ]

Verwijderd

Weet iemand waar je kan zien wat de laatste update heeft veranderd? Gisteren een update maar de verbeteringen die ik wil zien zitten er helaas niet in. Wat dan wel?

[ Voor 196% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:05 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zit ook al een tijdje een Node te overwegen. Vandaar geïnteresseerd in dit topic.

Dit staat er op de site van Bluesound. Misschien heb je daar iets aan. ;)

Verwijderd

Stoppen met overwegen en kopen. Wil niet meer zonder!

[ Voor 192% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:05 ]

• Mordante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik zit te denken om een power node voor de badkamer aan te schaffen. Echter ik heb de ballen verstand van streaming.

Op dit moment heb ik een NAS met daarop een folder met muziek. Er staat GEEN media software op mijn NAS. De NAS zit wil in mijn eigen netwerk maar de NAS heeft geen internet verbinding, volgens mij kan een DS214 geen directe internetverbinding maken.

Ik neem aan dat alle software welke ik nodig heb op de bluesound staat. Dat er geen media of afspeel software nodig is. Gewoon een kwestie van plug en play. Kan je de power node ook op de node zelf bedienen? Of is er altijd een tablet nodig en zo ja hoe vind je met je tablet de power node?

Zelf netwerken aanmaken en instellen heb ik altijd een drama gevonden, Netwerken en computers moet je dan namen geven, eindeloos kloten met rechten in obsure windows instellingen. Window xp PCs die PC met windows 8 niet zien. Windows 7 welke weigert samen te werken met 8 etc etc. Heb ook altijd ruzie met die NAS elke keer als ik op het din inlog klaagt hij over java updates. Volgens mij zit er helemaal geen java op de NAS en op mijn PC heb ik de nieuwste versie.

NAS bedienings software wordt ook net elke update slechter. Eigenlijk zijn Synology of Qnap oplichters wat een totaal gebruikers onvriendelijke zooi. Bijna net zo erg als apple software.

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Voor de (Power) Node hoeft er geen aparte software op de je Nas te draaien. De Node kun je bedienen met een tablet, telefoon en PC. Bediening op de Node zelf is niet mogelijk. De tablet vind vanzelf de Node.

Wat nog wel wat lastig is is om in de Node via tablet of PC aan te geven waar de muziek staat die je wil afspelen. Met behulp van dit forum of die van Bluesound moet dit uiteindelijk wel lukken denk ik.

Je NAS hoeft niet op internet aangesloten te zijn om de Node te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mordante.... volgens mij doe je toch echt wat verkeerd met je NAS. Ik heb een Synology en loop helemaal weg met dat ding. Oplichters? Pffff Synology heeft de meest gebruiksvriendelijke interface die er is en zorgt zelfs voor oudere Nassen voor goede updates.

Wat beteft Windows....XP is natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd en als je alles stap voor stap instelt communiceert alles gewoon lekker met elkaar, XP met 7 en 8 en Android. Overigens als je NAS in je netwerk zit is hij ook op internet aangesloten lijkt me maar dit is niet nodig voor Bluesound. Ik kan mijn muziek ook buitenshuis benaderen op mijn NAS, maar dat is een ander onderwerp.

Instellen Bluesound is voor mij een eitje maar als je geen kennis hebt van netwerken zoek dan iemand die dat wel heeft ipv zaken af te kraken. Bij mij draait alles als een trein. Streamen van HD video en geluid door het hele huis op pc's, tablets, tv en nu dan ook Bluesound.

Als je wil lezen hoe je een Bluesound aansluit zou ik zeggen....download de gebruikershandleiding en lees hem eens door. Ik vond het geen lastige klus.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:38:
@Mordante.... volgens mij doe je toch echt wat verkeerd met je NAS. Ik heb een Synology en loop helemaal weg met dat ding. Oplichters? Pffff Synology heeft de meest gebruiksvriendelijke interface die er is en zorgt zelfs voor oudere Nassen voor goede updates.

Wat beteft Windows....XP is natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd en als je alles stap voor stap instelt communiceert alles gewoon lekker met elkaar, XP met 7 en 8 en Android. Overigens als je NAS in je netwerk zit is hij ook op internet aangesloten lijkt me maar dit is niet nodig voor Bluesound. Ik kan mijn muziek ook buitenshuis benaderen op mijn NAS, maar dat is een ander onderwerp.

Instellen Bluesound is voor mij een eitje maar als je geen kennis hebt van netwerken zoek dan iemand die dat wel heeft ipv zaken af te kraken. Bij mij draait alles als een trein. Streamen van HD video en geluid door het hele huis op pc's, tablets, tv en nu dan ook Bluesound.

Als je wil lezen hoe je een Bluesound aansluit zou ik zeggen....download de gebruikershandleiding en lees hem eens door. Ik vond het geen lastige klus.
Die software gebruiksvriendelijk LOL. Een grapje zeker. Zelden zo slechte interface gezien. Wanneer je de interface opened zie je alleen de schijven op de NAS niet de schijven van de PC. De file station is dus behoorlijk nutteloos. Bovendien is de filestation totaal onoverzichtelijk.

Nergens een uitleg wat welke optie doet.

Denk dat weinig mensen weten wat ze met een tekst als de volgende moeten:

Enable tunnel to allow IPV6 protocol to tunnel over excisting IPV4 network structure.

En ergens moet je met behulp van dat soort vage teksten handmatig je internet connectie gaan configureren. Dat is toch helemaal niet mer van deze tijd? Ook de melding over java updates snap ik niet. Mijn PC heeft de nieuwste java versies.

De DSM help functie werkt niet. De enige melding die je krijgt is "sorry you do not have internet connection". Echet mijn NAS zit direct in de Ziggo router geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
@Mordante:
Als jij niet goed snapt hoe een apparaat kan werken of er niet juist mee om weet te gaan is het wel erg kortzichtig om het gehele merk en eigenlijk haast de gehele markt af te doen als oplichters. Dergelijk opmerkingen voegen niets toe en zijn mijn inziens niet meer dan een troll. Dat laatste is alles behalve gewenst op GoT.

Op GoT zijn we er om elkaar te helpen, maar met de houding die jij aanneemt houdt het voor mij al snel op advies te gaan geven. Daarnaast verwachten we op GoT eigen inzet, jouw gehele vragenlijst over hoe een BlueSound nu precies werkt is met gemak terug te vinden in dit topic dan wel op internet.

Je loopt hier nog geen twee weken rond, kijk eerst eens hoe het er hier aan toe gaat voordat je als een wilde los gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
@ Mordante, heb je al eens de handleiding van de website van synology gehaald? Misschien een goed startpunt om je te verdiepen in de functies en werking van de Nas.

Het zijn uitgebreide apparaten met veel mogelijkheden. Als je er niet in thuis bent, dan kan het wat tijd, moeite en inzet kosten om te leren hoe er mee om te gaan. Dit is niet voor iedereen even vanzelfsprekend.

[ Voor 39% gewijzigd door roeru117 op 20-12-2014 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zo, mijn oude Marantz DV8400 is de deur uit, gebruikte ik toch niet meer en nu vraag ik me af of het nut heeft die centen in een losse DAC te investeren?
Presteert een losse DAC beter dan die in de Bluesound zit?
Bv een Emotiva xda-1 of 2?
Kan ik ook meteen de TV optisch aan de DAC hangen en het geluid over de speakers laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Ik heb in het verleden een xda-1 met een sonos connect gehad, vlak voor de bluesound. Ik vond de bluesound beter klinken. Later heb ik de emotiva stealth dc-1 ook gehad, maar vond het verschil met de interne dac van de bluesound erg klein.

Ik merkte pas echt een flink en positief verschil met een chordette qute HD, maar deze zat ook op een ander prijsniveau.

Uiteindelijk is luisteren de beste optie. Of in het geval van Emotiva: de gok nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Er is nog steeds geen Nederlandse importeur voor Emotiva?
Net eens het eea gelezen over de Chord.
Goede reviews maar valt voor mij af omdat ie maar 1 optical in heeft en ik wil eigenlijk een 43cm apparaat.
Ik kan ook mijn Advance Acoustic pre-amp inruilen/verkopen voor de nieuwe X-preamp van AA.
Die heeft wel 2 optische ingangen.
Scheelt me ook een apparaat en afstandsbediening extra.
Ik weet alleen niet wat voor DAC er aan boord van de AA is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus