Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Als je een bestaande character in de gamma sector meeneemt naar de update, bedenk dat de recepten voor durasteel niet geüpdatet zijn, je opties zijn de draak opnieuw killen of de recipes aanpassen als je ze echt wil.
spoiler:
anders kun je gewoon de blob killen en direct naar aegisalt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:32

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren maar een klein half uurtje gespeeld. Vandaag ga ik weer wat langer proberen te spelen en hoop dat de game een beetje mee werkt op de laptop. Om de een of andere reden werkt de game alleen in OPENGL. In de andere "versie" flikkert de game er steeds uit. Lijkt wel of ik een tikkeltje lag heb, maar dat lijkt te komen alleen als ik in een gebied kom waar ik nog niet geweest ben.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valerious
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb Terraria nooit gespeeld, want het heeft mij nooit aangetrokken. Maar ik ben helemaal verknocht aan Starbound. Na de wipe heb ik een Apex gemaakt en na vijf minuten vind ik de All-Seeing Cape. Geinige beschrijving ook. "A Cape that sees all. Hold the ctrl key to look further than ever." Binnenkort eens diep in de grond graven om schatten te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterlemon
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-12-2023
Dreanor schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:38:
(wat ik vreemd vind dat dit gebeurt eigenlijk). :S
Hoezo? Het is immers een bèta, en hij is nog maar net begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik leg me neer bij de game. Hij werkt niet echt fatsoenlijk op mijn laptop en/of pc. Misschien dat de game in een later stadium nog wat getweaked gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Heb mezelf dit weekend ook Starbound aangeschaft, wat een leuk spel :D . Helaas nog niet al te veel tijd in kunnen steken maar ben nu bezig om m'n distress beacon bij elkaar te klussen :) . In de tussentijd lekker farmen en mezelf een mooi setje wapens en armor in elkaar klussen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik zit nu in de hoogste weapon/armor tier en ik heb echt gemerkt dat de balancing bijna perfect is. met weapons armor van tier 6 bijvoorbeeld kun je een threat level 6 planeet normaal aan. level 5 is makkelijk en level 7 is moeilijk. dat is dus wel ok. Ik heb echter een legendary grenade launcher gevonden op een level 10 planeet en alles onder level 9 is one of two-shot. Nou kun je maar 1 keer in de 2 seconden of zo schieten en schiet je maar 10 blokjes ver of zo, maar toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Ook eindelijk Starbound eens kunnen proberen. Erg leuk tot nu toe!

Graphics:
Met de graphics zit het wel snor. Games in dit genre hebben nou eenmaal geen next-gen graphics maar dat ligt ook niet in de lijn der verwachting. Het pixeling is volop aanwezig en persoonlijk vindt ik dat een heerlijke old-school sfeer. Vooral de ambience graphics zijn zeer goed gedaan en dan heb ik het vooral over de belichting. Het ziet er allemaal erg goed uit. Vooral wanneer je jezelf in een donkere grot begeeft met alleen een zaklantaarn. De beklemmende sfeer komt dan erg goed over. Ook de muziek speelt hier in mee.

Sound:

Gewoon prima. De effects zijn zoals je ze kunt verwachten en daar kan ik verder niet veel over zeggen. De muziek is echter heerlijk rustig en draagt enorm veel bij aan de sfeer. Soms ook irritant wanneer je wederom wordt aangevallen, de muziek wordt dan soms wel erg druk. Leuk detail vindt ik het feit dat wanneer je onder water komt dat dan de muziek ook klinkt alsof je onderwater zwemt! Dit soort afwerking kom je overal tegen: op een gegeven moment bevond ik me diep onder de grond waarna ik in een immens grote (en vooral donkere) cave kwam. De zaklantaarn kon maar een klein deel van het gat beschijnen. De muziek valt dan weg je je hoort niets anders dan het gehuil van de wind door de cave. Erg leuk gedaan.

Handling:
Het is even wennen maar je character is prima beweegbaar. Vooral het landen op kleine platformpjes is soms nog wel een uitdaging en ik val dan ook geregeld de dood in. Een ander punt van gewenning is het naar beneden springen vanaf een platform. Je bent dan geneigd de knop in te houden waarna je dus ook door het platform daaronder springt. Dat wil nog wel eens resulteren in een skydive zonder parachute.

Gameplay:
Vooral in het begin is het soms niet geheel logisch hoe bepaalde systemen werken. Ik zit nu nog steeds te hannesen met de verschillende plekken waar ik item kan craften. Ook de opslag van deze items is iets waar ik nog het nodige in moet leren. Het minen van ore was in het begin een hel. Al snel kom je erachter dat dit soort dingen makkelijker (en sneller!) gaan door over de juiste tools te beschikken. Voor de rest is dit gewoon een heerlijk wegspelende game. En een tijdverslinder!

Conclusie:
Tot nu toe lijkt dit een heerlijke game. Ik snap dat mensen nu zeggen: dit is gewoon Terraria maar dan met planeten! Tegen die mensen zeg ik: rustig aan, dit is een beta. Een aantal mechanics zitten ten dele of zelfs helemaal nog niet in de game. Daarmee bedoel ik echte Quests (dus niet die tutorial die je krijgt), levelingsystem, spacestation uitbouwen, PVP, Bosses etc…

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
zwik schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:55:
Heb mezelf dit weekend ook Starbound aangeschaft, wat een leuk spel :D . Helaas nog niet al te veel tijd in kunnen steken maar ben nu bezig om m'n distress beacon bij elkaar te klussen :) . In de tussentijd lekker farmen en mezelf een mooi setje wapens en armor in elkaar klussen :) .
Be prepared! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Hehe, het klinkt overal alsof er wat spannends staat te gebeuren, vandaar dat ik een leuk armor setje en wapens etc bij elkaar ga klussen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Naar mijn mening wordt er te snel naar de beacon toe gewerkt/gequest. Ik vind dat ze beter hadden kunnen focussen op space travel door bijvoorbeeld (net zoals in latere tiers) ores beter te verdelen. bijv je start op een planeet met veel copper maar om veel iron te vinden moet je naar een andere planeet. Het hele space travel wordt dan ook niet in de tutorial quests opgenomen. Er wordt zelfs geinsinueerd dat je de beacon moet maken om ergens heen te kunnen, wat niet zo is. Je moet de beacon maken om de volgende tier aan planeten te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Uncle Mel schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:08:
Naar mijn mening wordt er te snel naar de beacon toe gewerkt/gequest. Ik vind dat ze beter hadden kunnen focussen op space travel door bijvoorbeeld (net zoals in latere tiers) ores beter te verdelen. bijv je start op een planeet met veel copper maar om veel iron te vinden moet je naar een andere planeet. Het hele space travel wordt dan ook niet in de tutorial quests opgenomen. Er wordt zelfs geinsinueerd dat je de beacon moet maken om ergens heen te kunnen, wat niet zo is. Je moet de beacon maken om de volgende tier aan planeten te unlocken.
Ik zou zeggen, doe een suggestion :-)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
zwik schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:51:
[...]

Hehe, het klinkt overal alsof er wat spannends staat te gebeuren, vandaar dat ik een leuk armor setje en wapens etc bij elkaar ga klussen ;) .
Laten we het erop houden dat mijn 4 etages telende flatje met een factor van 2,5 gereduceerd werd. }:O
Uncle Mel schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:08:
Ik heb de spacetravel mechanic nog niet uitgeprobeerd (waarschijnlijk dus omdat het ook niet in de tutorial zit ;) ) maar ik had zelf ook het gevoel dat je nogal snel die beacon neer moest zetten. Ik heb er dan ook mee gewacht totdat ik wat betere wapens en armor had. Vanavond maar eens een andere planeet bezoeken! (hoewel ik dan wel eerst fuel moet zien te vinden :X )

[ Voor 58% gewijzigd door FloydRaalte op 16-12-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FloydRaalte schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:23:
Vanavond maar eens een andere planeet bezoeken! (hoewel ik dan wel eerst fuel moet zien te vinden :X )
Coal is de beste (en ook de enige) fuel early game, je kunt ook unrefined wood koken/bakken/smelten met een ratio 10 wood = 1 coal.

De max fuel cost is 200, maar als je binnen je sterrenstelsel blijft kost het je maar 1-10 fuel. Aangezien het universum toch random is maakt het weinig uit of je je buurplaneet bezoekt of 1.000.000 lichtjaar verderop probeert. Natuurlijk zul je wel naar de volgende sector moeten om meer uitdaging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Uncle Mel schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:31:
[...]

Coal is de beste (en ook de enige) fuel early game, je kunt ook unrefined wood koken/bakken/smelten met een ratio 10 wood = 1 coal.

De max fuel cost is 200, maar als je binnen je sterrenstelsel blijft kost het je maar 1-10 fuel. Aangezien het universum toch random is maakt het weinig uit of je je buurplaneet bezoekt of 1.000.000 lichtjaar verderop probeert. Natuurlijk zul je wel naar de volgende sector moeten om meer uitdaging te krijgen.
Aha, dat wist ik nog niet. Ik dacht dat coal tot nu toe alleen nog maar voor torches gebruikt kon worden. Vanavond weer lekker bezig, kan niet wachten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Ik speel ook al vol op. Ik heb een vraagje iemand ervaring met een server huren voor starbound? Ik zit over na te denken omdat te doen voor mij en paar vrienden. Is stukje makkelijker voor mij. Omdat anders aan het streamen en een server aan het draaien ben. Dat lijkt me niet zo slim kwa snelheid van de server en de stream. Ik heb wel al verschillen sites gezien waar je kan doen. Maar misschien heeft iemand van jullie al wat ervaring en misschien wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Net die 2de boss verslagen... ik wist niet eens dat het een boss was tot dat ik dat ding in elkaar gezet had. Snel een muurtje neergezet en dan 1 tile ertussen uit halen waar je door heen kun meppen met een two hander... dan is hij echt een makkie! Speel alleen nog maar op Tier 1 planeten dus volgens mij wordt het tijd om maar eens te verkassen.

Nemen jullie je huis mee? Qua inhoudt bedoel ik... lijkt me zo'n gedoe om steeds alles mee te nemen naar een nieuwe Tier... je wil op een gegeven moment toch niet meer op je eerste planet blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Ryuku schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:14:
Ik speel ook al vol op. Ik heb een vraagje iemand ervaring met een server huren voor starbound? Ik zit over na te denken omdat te doen voor mij en paar vrienden. Is stukje makkelijker voor mij. Omdat anders aan het streamen en een server aan het draaien ben. Dat lijkt me niet zo slim kwa snelheid van de server en de stream. Ik heb wel al verschillen sites gezien waar je kan doen. Maar misschien heeft iemand van jullie al wat ervaring en misschien wat tips.
Heb op het moment een laptopje thuis staan wat als servertje dient wat vrij probleemloos gaat met 4 spelers. Zat zelf naar digitalocean te kijken als externe host (n.a.v. deze guide; http://levelupguides.com/...d-server-using-cloud-vps/ )

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FloydRaalte schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:43:
Net die 2de boss verslagen... ik wist niet eens dat het een boss was tot dat ik dat ding in elkaar gezet had. Snel een muurtje neergezet en dan 1 tile ertussen uit halen waar je door heen kun meppen met een two hander... dan is hij echt een makkie! Speel alleen nog maar op Tier 1 planeten dus volgens mij wordt het tijd om maar eens te verkassen.

Nemen jullie je huis mee? Qua inhoudt bedoel ik... lijkt me zo'n gedoe om steeds alles mee te nemen naar een nieuwe Tier... je wil op een gegeven moment toch niet meer op je eerste planet blijven...
Ik heb een grote base op een tier 1 planeet, ik vind het namelijk tof om ook dingen te bouwen. Toen ik nog aan het exploren/grinden was zette ik alle crafting stations en een zootje chests gewoon op mijn schip (daar kun je ook gewoon bouwen wat je wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Uncle Mel schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:48:
[...]

Ik heb een grote base op een tier 1 planeet, ik vind het namelijk tof om ook dingen te bouwen. Toen ik nog aan het exploren/grinden was zette ik alle crafting stations en een zootje chests gewoon op mijn schip (daar kun je ook gewoon bouwen wat je wilt).
Aha, nou ik vindt mijn home planet nogal ruk. Het regent er altijd en ik vindt de biome iets TE bijzonder. Het lijkt Engeland wel.

Dus ik zoek een planeet waar het gewoon 'mooi' weer is waarbij de biome er wat normaler uit ziet. Dan wil ik wel een gave homebase bouwen. Ik denk dat ik sowieso je raad op ga volgen en alles ga verkassen naar mijn spaceship! Cool idee en ook veel praktischer. Hopelijk komt de spacestation uitbreiding snel, dan heb je wat meer ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FloydRaalte schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:54:
[...]

Aha, nou ik vindt mijn home planet nogal ruk. Het regent er altijd en ik vindt de biome iets TE bijzonder. Het lijkt Engeland wel.

Dus ik zoek een planeet waar het gewoon 'mooi' weer is waarbij de biome er wat normaler uit ziet. Dan wil ik wel een gave homebase bouwen. Ik denk dat ik sowieso je raad op ga volgen en alles ga verkassen naar mijn spaceship! Cool idee en ook veel praktischer. Hopelijk komt de spacestation uitbreiding snel, dan heb je wat meer ruimte :)
Ik kan niet wachten tot ship tiers geimplementeerd worden, er zijn al twee assets die je met mods kan activeren, het spacestation zorgde echter voor teveel lag in multiplayer dus ik weet niet of die ooit als echte "ship komt", misschien ooit als een soort vaste locatie.

Ik had eerst niet eens in de gaten in wat voor biome ik zat. ik dacht een soort bloesembomen te hebben. nadat ik al een heel eind was met mijn bouwwerk bleken het bomen te zijn... met hersenen, zelfs de achtergrond bestond uit gigantische hersens, beetje weird maar het viel me eerst dus niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Gisteravond jouw idee uitgevoerd en ik moet zeggen dat dit prima werkt, alle crafting units in je ship zetten. Ik heb echter last van een bug die ervoor zorgt dat ik niet naar de planeet kan beamen. Telkens wanneer ik de teleporter activeer dan beamt mijn personage gewoon weer terug naar mijn Ship en niet naar de planet survice. Vaak lukt het na een keer of 5 pas. Soms ook wel 10 tot 15 keer. Om gek van te worden, maarja dat heb je met de beta.

Ik heb me trouwens rot gezocht naar de manier om Titanium te craften. Blijkt het gewoon een ore te zijn die je op de 3de Tier planet kunt vinden... :P Ik overleef alleen geen monsters op een Tier 3 planeet. Daar kan ik met mijn golden armor nog niet tegen op. Ik probeer dan ook puur zo snel mogelijk naar beneden te minen en ik heb gewoon dirt tot mijn beschikking waarmee ik monsters 'inbouw' zodat ze geen gevaar vormen. :S Tsja je moet toch wat. Echt hele interessante structures ben ik nog niet tegen gekomen. Een paar paddo hutjes en een klein kasteeltje, niet echt goeie loot. Voor de rest ben ik al mijn copper ore aan het omzetten naar pixels omdat ik daar een chronisch te kort aan heb ;) Ik vindt de deadthpenalty ook wel naar, gewoon de helft van je pixels kwijt! Ik heb begrepen dat je met de pixel-machine je pixels om kunt zetten naar gecomprimeerde 'stapels' geld ofzo, die je wel kunt opslaan in kistjes. Alleen is de 'beursgang' nogal slecht aangezien je bij decompressie maar 60% overhoudt. (dus 1000 pixels opslaan = 600 pixels terug krijgen) Dat is wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Het idee van de pixel compressor is volgens mij dat wanneer je twee of meer keer dood gaat dat de pixel compressor voordeliger is :) . Dus tenzij je nooit dood gaat is de pixel compressor voordeliger :) .

[ Voor 20% gewijzigd door zwik op 18-12-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik sla altijd mijn pixels op. heb nu 26 10k doosjes. Ik houd er dan ook van om op moeilijke level 10 planeten te exploren. groot kasteel door raggen of zo'n Floran prison. Dan ga je soms wel een flink aantal keer dood, zelfs met goede armor en weapons.

De death penalty (30% per keer) vind ik wel prima zo. Er zijn genoeg grote gebouwen waar je met een paar K aan pixels uit wandelt (als je een tiertje lager gaat en niet zo vaak dood gaat). De decompressie fee van 40% vind ik ook wel best, het geeft je een moeilijke keuze. Je wilt niet dat men altijd compressed, dat is te makkelijk.

Uiteindelijk in de hogere planet tiers vind je echter zoveel diamonds dat het gewoon niet meer grappig is. Pixels nodig? een paar minuutjes graven, refinen en hoppa 10K!

Als je nog toffe planeten met echt grote structures zoekt zou ik echt even naar de google doc kijken, daar vind je de coördinaten van een hoop planeten in verschillende sectoren met interessante dingen. Die kun je gewoon in je ship navigation inkloppen en gaan met die banaan.

Oh en:

https://twitter.com/inten...e&tw_w=345603197412466689
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OEqyrkQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Die spacestation... ik was al op de hoogte maar.... :9~ Valt me trouwens op dat er geen toegang is tot boven en beneden deks.... waarschijnlijk met een corridor ofzo..

Wanneer ik een pixel of 5k heb dan begin ik ook met compressie. Ik vindt het nu nog niet echt nodig. Ik ben ook maar net bij Tier 3. Maar 26 pakketjes van 10k.... nice. 8)

Ik ga die googledocs wel even bekijken.... aan de andere kant weet ik nog niet of ik het ook daadwerkelijk ga doen.... dat voelt zo 'cheaterig' aan :o Ik had in de eerste versies van Terraria altijd de map hack aan staan. Dan kon je precies zien waar de Heart Stones en Flying Islands waren.... tsja daar heb ik wel een groot deel van de gameplay mee verpest. En ik wil graag het maximale uit Starbound halen ;)

Ben wel erg benieuwd naar die hogere Tier planets... dat diamant enzo zo makkelijk te vinden is, heerlijk! Ik vindt nu per playthrough van 3 uurtjes ongeveer 7 Ore ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me al een tijdje af, een planeet die je bezoekt, hoe verhoudt die zich in grootte vergeleken met een Terraria wereld? als je van planeet naar planeet naar planeet kan hoppen ga ik er vanuit dat de werelden zelf een stuk kleiner zijn (per stuk, niet in totaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:25:
Ik vroeg me al een tijdje af, een planeet die je bezoekt, hoe verhoudt die zich in grootte vergeleken met een Terraria wereld? als je van planeet naar planeet naar planeet kan hoppen ga ik er vanuit dat de werelden zelf een stuk kleiner zijn (per stuk, niet in totaal)?
Wat ik ervan weet: heel diep ben ik nog niet geweest maar ik denk wel dat je de diepte kunt vergelijken met die van Terraria Small/medium maps. Ik ben nog niet de hoogte in geweest. Wanneer ik op de oppervlakte links of rechts ga kom ik uiteindelijk weer op het beginpunt uit. De planeten zijn dus 'rond' en eindigen niet in een ocean zoals bij Terraria. De planeet grote telt hierin mee, grote planeten hebben dus meer oppervlak dus duurt het langer om rond de gehele planeet te lopen. Ik vraag me af hoe dat zich verhoud met de diepte... theoretisch moet je dus tot het middelpunt van de planeet moeten kunnen graven. Als je dan nog dieper gaat... kom je dan weer op de oppervlakte, aan de andere kant van de planeet uit? Vast niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Nee, dan kom je bij lava aan, en als je die lava vervangt door iets vast, dan kun je door die vaste blocks heen minen. En dan ga je uiteindelijk ook dood, want 't houdt gewoon op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:25:
De diepte valt zeer tegen, nog minder dan een Terraria small map. Als je echter een grote planeet bezoekt is hij wel een stuk "breder". En de wereld is rond! :) je komt dus uiteindelijk weer op spawn als je maar ver genoeg loopt.
FloydRaalte schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:19:

Die spacestation... ik was al op de hoogte maar.... :9~ Valt me trouwens op dat er geen toegang is tot boven en beneden deks.... waarschijnlijk met een corridor ofzo..
Dat zag ik op de Starbound Forums ook veel mensen zich afvragen. Ik neem aan dat de reden dat ze dat doen (de hele opbouw) is omdat zo geen player placed objects stuk gaan. Denk je eens in, er wordt een stuk aan de onderkant van een kamer geplakt, gevolg: oude vloer weg en dus breekt een chest als die daar stond. Beeld je nu eens een echt hoarder schip in met 30 chests/lockers. Item explosie :D

Ik denk dat met de final tier schip je echt niet meer ruimte kan nodig hebben, ik vind ze er ook zeer tof uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik loop nu toch tegen een probleem aan qua oude wapens. Ik heb er veel te veel! Kisten vol eigenlijk... helaas zit er nog geen salvage mechanic in, ik weet ook niet of die er wel komt. Het zou wel handig zijn om oude wapens die je toch niet meer gebruikt te kunnen recyclen voor raw ore of pixels.... tot nu toe namelijk ook geen verkoop punt gevonden... jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
nope, niet kunnen vinden

ik gooi ze meestal de trash bin in als ze geen verbetering zijn

heb wel moeite met het vinden van een fatsoenlijke gun, de meeste drainen je energy veel te snel waardoor het bijna niet als main weapon is te gebruiken :(

ik blijf even bij m'n 63 dps 2.88 speed 2h axe die bolletjes shield met links en poision met rechts tot ik wat beters vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

lethalnl schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:13:
nope, niet kunnen vinden

ik gooi ze meestal de trash bin in als ze geen verbetering zijn

heb wel moeite met het vinden van een fatsoenlijke gun, de meeste drainen je energy veel te snel waardoor het bijna niet als main weapon is te gebruiken :(

ik blijf even bij m'n 63 dps 2.88 speed 2h axe die bolletjes shield met links en poision met rechts tot ik wat beters vind
betere armors geven je ook meer energy ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:24:
[...]

betere armors geven je ook meer energy ;)
Cool dat wist ik nog niet. Ik vond trouwens op een lvl 5 planet een 1-handed sword met 1600 dps... Ik ga er maar van uit dat dit niet normaal is aangezien ik nu op een lvl 10 planet enkel 100 tot 500 dps wapens vindt... Ik heb al wel gezien dat er een crafteble 2000 dps wapens is... laatste Tier dacht ik.

Kerstupdate komt er ook aan zag ik ergens?

@Lethalnl: bij bepaalde levels kom je vliegende pirateships tegen. Klim naar boven en zoek de merchant... altijd in het rood gekleed en links boven in het schip. Die verkoop weapons voor 300 tot 700 pixels.... op hogere levels wellicht betere wapens. Je kunt er ook voor kiezen om de hele bemanning uit te moorden, ik heb al een aantal gun drops van ze gehad. Waaronder ook pirate kleding. Pas wel op want er zitten soms lastige tegenstanders tussen die je 1 shotten. Ik bouw ze meestal in zand zodat ze geen kant op kunnen. Daarna een klein gaatje maken en met een 2 hander (meer range) voorzichtig meppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
die had ik inderdaad al gevonden, die ankers die je af en toe tegenkomt (plus ik speel vals en zoek er een paar op op internet ;p)

maar altijd hetzelfde resultaat, k.u.t. wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb sinds ongeveer een week ook starbound.

het doet mij erg denken aan terraria met spaceships

zit nog te klooien op de eerste wereld, , wil wat meer exploreren voor ik naar de volgende wereld ga..

[ Voor 34% gewijzigd door mschol op 13-01-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

mschol schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:46:
ik heb sinds ongeveer een week ook starbound.

het doet mij erg denken aan terraria met spaceships

zit nog te klooien op de eerste wereld, , wil wat meer exploreren voor ik naar de volgende wereld ga..
Bedenk wel dat 'deze maand' als het goed is een patch komt die je characters wiped. Dus ik zou er niet te veel insteken op het moment. Zou wel de laatste keer moeten wezen, daarna zouden enkel de ships/worlds nog gewiped worden.

We zijn zelf op die patch aan het wachten voor we er weer wat tijd in steken.

[ Voor 7% gewijzigd door Pheace op 19-01-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Die patch komt zelfs binnen een paar dagen ;)

Vind het tot nu toe een leuk spel, maar nog niet zo leuk als Terraria. Maar dat komt misschien omdat het nu nog allemaal wat minder divers is.

Even copy-paste van mijn aanmerkingen in een redditpost:
DISCLAIMER: Yes I know it's in beta, and yes I know it will be extended a lot.

DISCLAIMER 2: I just defeated the robot, so I haven't seen the whole game yet. But these suggestions are based on my current experience coming from Terraria.

DISCLAIMER 3: I think a lot of points have already mentioned some time earlier in this subreddit. Just summarizing the points which need the most improvement in my opinion.

I feel a bit the same as this guy[1] . Some ideas I think will help to make the game more rewarding and interesting:

I find that digging isn't as rewarding as in Terraria. In Terraria there are life crystals to be found, a lot of chests, and ultimately the hell. For example the jungle biome in Terraria is like treasure heaven. And that makes it fun: digging actually gives you quite special items.

Spawning bosses isn't that rewarding, but that's a work in progress. In Terraria bosses drop a lot of materials which can be used to craft armor, weapons and more. Spawning the boss another time makes sure you can craft more.

The crafting system should be less linear. I find it very annoying I first have to craft the silver pickaxe before I can craft the golden pickaxe. What if I just found a lot of gold ore? Why not allow me to craft the golden pickaxe immediately? In Terraria you can also have a lot of fun combining (rare) items with the Goblin Tinkerer, which then creates an even better item.

Building upon the previous point, and which also has been mentioned earlier on this subreddit: the planets should be more unique. This could be very cool in combination with a less linear crafting system. Make the ores unique, add some unique items per biome, etc. If you start on a planet with ore X, make it possible to craft a X-type pickaxe. Maybe you're in luck, and have a nice ore which allows you to create a good pickaxe, but maybe not, and then it's wise to visit another planet. It's probably a good idea to provide for example an NPC which allows you to combine several unique items to one better item, when the player is on one of the higher level planets.

Some ideas for items:

A mobile teleporter which can teleport you from any point in the world to another fixed point (set by the player).
A bookmark tablet to bookmark certain coordinates in space. With the possibility to add notes.
More craftable furniture for your houses
More diverse items for characters. In Terraria you could focus on magic, melee or ranged. With armor which gave special bonusses for certain types of characters.

Furthermore, I just would like to say that I'm completely confident that Chucklefish will make Starbound into the game it should be, and I definitely think it's going to be awesome when it's out of beta. I can understand that there are currently more important things to work on than more diverse items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik had die beta echt nooit moeten spelen. Omdat het een beta is en alles getest moet worden zit je binnen no-time in de hoogste Tier en knal je overal veel te snel doorheen. Dat had ik van te voren natuurlijk aan moeten zien komen maar ja, temptations! Ik probeer alles gewoon te vergeten en straks als de game uit is begin ik lekker overnieuw alsof er niet gebeurd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh een complete wipe? Mja, misschien ook maar beter, ik zit ondertussen ook tegen het einde, op zoek naar goede gear enzo, maar inderdaad, na een tijdje is het gewoon "op" op het moment.

Benieuwd naar de update en ik ben het wel eens met de opmerkingen hierboven ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
De update met de (als het goed is) laatse character-wipe. is gisteravond uitgebracht.
Heb zelf nog niet de tijd gehad om het goed te testen. Maar ga vanaond toch maar weer eens flink aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Er zit wel weinig nieuwe content in de nieuwe update heb ik het idee. Ben toch wel bang dat de spelerbase uitgedund gaat raken nu al, gezien er wél een wipe is maar weinig echte verbeteringen, buiten wat performance upgrades.

Hebben ze deze early access niet misschien iets te vroeg vrijgegeven? Op deze manier is straks een heel deel van het spel en de ontdekkingen en progressie al "oud" en niet meer echt spannend, ver vér voordat het spel werkelijk klaar is voor release.

Zoals het er nu voor staat, lijkt het bij de progressie lijst van Chucklefish of al veel dingen voor 70-90% klaar zijn, maar de geruchten zijn dat ze pas richting half - eind 2015 het spel willen afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*iets* te vroeg lijkt me een understatement. Game heeft veel potentie maar er zit nog maar weinig goed uitgewerkte mechanics in als je het mij vraagt. Nog niet eens pre-beta, meer een halve alpha. Voor de wat, 2 miljoen die ze binnengehaald hebben, mag je toch wel iets meer verwachten. Hoop dat ze het nog rechttrekken maar ik lees toch voornamelijk teleurgestelde reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, na nog eens erin gedoken te hebben - de problemen zoals ik het zie:

- Geen binding met de werelden en wat er op de planeten staat: over het algemeen hoef je nooit dan één uur werkelijke speeltijd door te brengen op één planeet. Sterker nog, na iedere tier moet je zo'n beetje wel weg. Geen reden om gebouwen neer te gooien, beter neem je al je crafting spullen mee in je ruimteschip. (Die al snel volgestampt zal zitten)

- Eentonige tegenstanders. De random beetjes zijn eigenlijk allemaal hetzelfde en redelijk onherkenbaar, ze gooien een random aanval je kant op. Ze zijn veelal door vlak onder ze door te tunnellen wel te ontwijken.

- Er is totaal nog geen balans wat betreft het combat systeem. Ja alles werkt, maar de AI en hun mogelijkheden zijn totaal niet in orde nog. Nou was dat te verwachten, maar het neemt momenteel de hele uitdaging weg.

- Grinden. Minen is simpelweg de juiste hoeveelheden spul binnen halen en alles is bijzonder random. Je hoeft niet na te denken, ram gewoon een eind opzij, naar beneden, w/e. Geen reden om de juiste soort planeet te kiezen, buiten Tier en dat je Arid / Desert wilt hebben omdat het daar makkelijker gaat. En eens een astroid belt zodra je in X lvl 10 aankomt, voor wapens in kratjes in de bouwsels. Vooral de stadia waar je Coal moet gebruiken om nieuwe bars te maken zijn vervelend grind werk, omdat dat ook je enige vindbare brandstof is voor 80% van de game. Je zult dus simpelweg 1000+ units coal moeten verzamelen voor alle armour en een paar planeet hops.

Nou is het best leuk om één keer sector X te bereiken, maar ook de items en diens progressie voelt aan als een klusje. Het concept om bazen te bouwen en die te verslaan is best leuk, maar zonder achtergrond hierin slaat het gewoon allemaal nergens op. In Terraria was er tenminste verbintenis met de wereld. Der zit amper lore achter de dingen die je vind, er is geen speciale mods crafting, je kunt spullen (nog) niet verkopen, items zijn gewoon voor 80% waardeloos. Ook de basis invasies, hoe irritant ook, waren toch een toevoeging, realiseer je je als je Starbound speelt.

Nou geeft het niet, het is Beta stadia 1, of misschien beter alpha test versie "stable", maar momenteel veranderd er eigenlijk te weinig voor community bemoeienis. Er moet nog teveel onder de motorkap gebeuren voordat ze echt wat hebben aan de feedback. Nou is een hardware test ook iets heel anders dan een "beta" zoals ze het nu verkopen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:55:
*iets* te vroeg lijkt me een understatement. Game heeft veel potentie maar er zit nog maar weinig goed uitgewerkte mechanics in als je het mij vraagt. Nog niet eens pre-beta, meer een halve alpha. Voor de wat, 2 miljoen die ze binnengehaald hebben, mag je toch wel iets meer verwachten. Hoop dat ze het nog rechttrekken maar ik lees toch voornamelijk teleurgestelde reacties.
yep starbound is zelfs mijn slechtste game aankoop ooit. en ik speel games vanaf 1980, heb 210 uur in terraria zitten o.a. Er valt niet veel toe te voegen aan alle reacties... Na 2 uur was t klaar met deze pre alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Op steam is early acces alles tussen 3 MS paint afbeeldingen en een trojan exe tot dit spel is daadwerkelijk speel baar over 3 maanden. En alles wat er tussen zit. Early acces lijkt echter steeds meer een vehikel om je troep snel op de markt te krijgen en te verkopen zonder dt er ooit toekomst inzit. (check voor de grap de nieuwe run for mars ofzo early acces maar is. Spel is er niet eens je kan alleen next turn drukken)

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 08-03-2014 14:55 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Toch maar eens een schopje want ondanks de slechte ervaringen met de beta heb ik nog steeds goede hope een een leuke game. Intussen hebben de makers flink wat zaken aangepakt zoals Monsters en combat. Tevens zijn de werelden een stuk diverser geworden en zijn er tal van goeie toevoegingen zoals het plaatje hieronder: uitbreidbare ships.

Afbeeldingslocatie: http://playstarbound.com/wp-content/uploads/2014/05/floranT8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik vindt de concept van de human carrier (zie boven) toffer, normaal ben ik wel van de scavanger achtige looks, maar deze floran barge met stukjes van schepen van andere rassen (avian piramide en glitch stukjes linksonderin) spreekt me niet echt aan. Ben benieuwd naar de andere schepen.

Ben trouwens ook benieuwd hoe ze de performance issues met grote schepen hebben aangepakt, mods hadden hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Sinds kort samen een een vriend aan een spelen en de game bevalt zeer goed. Heb zelf een dedicated servertje gehost waarop we spelen. Erg toffe werelden die er te vinden zijn. Vindt alleen de NPC's wat te zwak, want die zijn veel te makkelijk te killen en een dorpje is ook compleet te raiden...

Vanavond ga ik denk ik de 2de boss (robot) maken en (hopelijk) verslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk dat de makers "een hoop dingen fixen" maar ik heb eigenlijk geen updates meer gezien?
Al maanden niet!?

Die grote schepen zitten er nog helemaal niet in toch? En oude gear kan ik nog steeds niet kwijt, de tiers en item crafts zijn nog steeds super lineair en een grind en de AI van de bazen betekend nog steeds dat je ze zo'n beetje wel MOET cheezen.

Snap er helemaal niets van, want Chucklefish z'n andere game, Risk of Rain is wel gewoon goed gelukt. Alsof ze gewoon zijn gestopt met deze titel en dat eerst hebben gebouwd ofzo. De Sci-Fi inspiratie heeft ze denk ik doen besluiten dat een rogue-like leuker was, dus hebben ze dat gemaakt want Starbound zo ver omgooien konden ze ook niet meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Als je de beta updates aanzet krijg je genoeg 'nightlies' binnen.
Helaas zijn die zo broken dat het spel crashed na het opstartscherm op het moment :')

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Ik heb ondertussen zo'n 40 uur gameplay erin zitten. Nu de draak verslagen en een behoorlijke basis gebouwd. Echter zie ik nu niet veel nieuws meer, waardoor de lol er een beetje af is. Opzicht niet slecht na 40 uur. Ik ken games die 4x zoveel kosten en 4x zo snel uitgespeeld zijn...

Ik heb een server draaien waar iedereen in kan, het is alleen jammer dat je niet op dezelfde planeet terecht komt als je joined en als je uit en inlogd je weer bij het begin (je eigen planeet) start. Je kan alleen bij iemand anders komen als die ook echt online is en je erheen teleporteerd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Multiplayer in deze game is momenteel inderdaad nog grote onzin... Je kunt elkaar niet zomaar vinden, wat wel erg jammer is. Daarnaast kan je in het begin sowieso nog niet samen spelen, je moet wel eerst van je planeet af kunnen komen.

Ik heb het idee dat ik die nightlies niet ontvang trouwens, hoe kan je ervoor zorgen dat je die speelt en niet gewoon een 3 maanden oude Angry Koala build?

Ook nu uit de aanbieding met CS:GO opbrengsten Edge of Space gekocht, dat spel voelt toch wel een stuk beter uitgewerkt, hoewel dat ook nog gapende gaten heeft in uitleg en de werelden soms wel erg slecht gegenereerd worden wat betreft random stuff die je MOET verzamelen voor je progressie die ontbreekt etc.

Beide titels verliezen op verschillende aspecten erg snel hun appeal. 40 uur is nog erg lang, dan heb je naar mijn idee je fun er ook wel weer uit gehaald. Wat nu nog rest is vooral heel veel minen om betekenisloze tiers te overbruggen. Of tenminste, in de build die ik speelde.

In de forums worden naar mijn idee inderdaad wel erg veel threads weggehaald, tot het punt dat het vrij dood lijkt, maar goed, dat snap ik ook wel, waarom posten als de devs het toch niet willen horen en een discussie in haat en nijd uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Schopje!

Spelen de mensen hier nog een beetje Starbound? Ik had ergens gelezen dat er binnenkort weer een stable update aan zit te komen, waarschijnlijk ergens november/december. Daarnaast schijnen de nightlies tegenwoordig enigzins een beetje stabiel te zijn :) .

Over het development process is al veel gezegd op de steam forums maar ook op forums van Starbound. Chucklefish zegt zelf dat het team er goed bij zit en het project niet in gevaar is (bron). Daarnaast word er hard gewerkt aan de volgende stable en de 1.0 release (bron).

Spelen jullie de "oude" stable of gewoon de nightlies?

[ Voor 36% gewijzigd door zwik op 30-10-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik ben gestopt en wacht tot het spel verder af is. Ik was een beetje klaar met de world resets. Ik heb de nightlies wel gevolgd en het ziet er al meer uitgewerkt uit. Ik ben een beetje bang dat ze het te vroeg hebben gehyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Uncle Mel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:25:
Ik ben gestopt en wacht tot het spel verder af is. Ik was een beetje klaar met de world resets. Ik heb de nightlies wel gevolgd en het ziet er al meer uitgewerkt uit. Ik ben een beetje bang dat ze het te vroeg hebben gehyped.
Eensch. Ik heb zelf die nighlies niet meer gespeeld (ik weet niet eens wat het is). Ik volg af en toe de nogal lauwe updates op de Starbound website en daar blijft het bij. Zoals Uncle al zegt, te vroeg gehyped en dan een jaar (of langer) wachten tot het echt af is. Dat is, hoe dan ook, best zuur. Ook al probeert iedereen zo semi-positief te doen met dat 'beter-een-game-dat-af-is-en-langer-wachten-dan-een-flutgame' geleuter. Chucklefish had gewoon beter moeten plannen en sowieso mogen ze wel eens beter vertellen hoe het er voor staat i.p.v. al die mini updates met 'check deze nieuwe animatie voor viool spelen! whoa!' :O
[/frustratie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Al tijden is er geen (echt) nieuws meer aangaande Starbound op de vaak nietszeggende mini-updates na. Nu is er dan toch een hoopgevende trailer vrijgegeven die bij mij in ieder geval de hoop enigsinds doet herleven.

Voor de complete changelog kun je hier terecht.
[sarcasme] Nu nog een releasedate! [/sarcasme]

[ Voor 22% gewijzigd door FloydRaalte op 16-12-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ziet er goed uit, in ieder geval wat te doen (quests). Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk van willen gaan maken. Lijkt toch redelijk af zo?

ah, linkie op steam vertelde me meer
The update is due to be pushed out to the game's Unstable branch next week, with the Stable build release scheduled for January.
bron: http://www.pcgamer.com/st...am&ns_linkname=0&ns_fee=0

[ Voor 55% gewijzigd door TepelStreeltje op 16-12-2014 18:16 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:14:
Ziet er goed uit, in ieder geval wat te doen (quests). Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk van willen gaan maken. Lijkt toch redelijk af zo?

ah, linkie op steam vertelde me meer

[...]

bron: http://www.pcgamer.com/st...am&ns_linkname=0&ns_fee=0
De game lijkt mij ook redelijk af. Maar Chucklefish kennende komen daar nog ontelbare extra, wellicht zinloze, features bij. Het wordt ze in de forums ook niet in dank afgenomen dat ze zo veel extra’s bedenken terwijl de game zelf in feite af is of lijkt te zijn. De algemene gedachte van de fans is: breng nu a.u.b. eerst een stabiele core-game uit en ga al die extra’s later patchgewijs doorvoeren zoals bij Diablo of Terraria.

Ik vraag me af of die Stable Release in januari nu echt een game is met een begin en een eind (lees: volledig speelbare content), of dat het weer een Beta wordt waar je meer met een test-gedachte aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hoop dat ze ook een beetje denken aan end game content. Mistte terraria in het begin ook. nu heb je verschillende events die een nacht duren die erg taai zijn. Duurde alleen ook (te?) lang voordat dit er in zat. Kunnen ze bij Chucklefish nog wat van leren imho.

Ook het nut om een thuis basis te hebben (je schip in dit geval, in terraria je basis/huis) is (imho) belangrijk om in de gaten te houden. Waarom wil je in starbound uberhaupt zo'n ding hebben? Je hebt paar workbenches, maar voor meer dan dat heb je je ship niet nodig. (RP stuff en ziet er koel uit daar gelaten)
Hoop echt van harte dat ze daar wat meer mee gedaan hebben.
In terraria kom je complete plantages aanmaken voor potions. Wat ik ook wat sumier vond, maar misschien dat ze nog iets met dieren zouden kunnen doen.

Ik wacht iig vol spanning af. Heb het clubje waar ik het mee gekocht heb iig al op de hoogste gesteld en vriendelijke verzocht weer een server te gaan bouwen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Weet niet of dit topic nog erg actief is maar ik probeer het toch.
Sinds een paar dagen ben ik en een paar vrienden ook begonnen met het spelen van de Unstable build.
3 personen waarvan een de server host via WAN, werkt prima, schip/chat/town etc werken prima zonder lagg of problemen.

Als wij naar een nieuwe planeet gaan waar geen van ons nog geweest is gaat de teleport erheen direct goed, maar als een van ons naar links gaat en de ander naar beneden/rechts begint de loading time en freezes.

Als we uiteindelijk na 10/15 min om de 10 meter stil te hebben gestaan om te loaden de wereld rond zijn, gaat het voor deze planeet voortaan altijd goed, hij zit in de cache lijkt wel.

Req, zullen het niet zijn zitten alle drie op high end machines, die ook de laatste games kunnen tillen.
Singleplayer heeft niemand er last van maar daar is natuurlijk weinig aan.

Weet iemand Server_config attributen die zouden kunnen helpen? view distance oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Distrax1988 op 23-12-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Distrax1988 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:54:
Weet niet of dit topic nog erg actief is maar ik probeer het toch.
Sinds een paar dagen ben ik en een paar vrienden ook begonnen met het spelen van de Unstable build.
3 personen waarvan een de server host via WAN, werkt prima, schip/chat/town etc werken prima zonder lagg of problemen.

Als wij naar een nieuwe planeet gaan waar geen van ons nog geweest is gaat de teleport erheen direct goed, maar als een van ons naar links gaat en de ander naar beneden/rechts begint de loading time en freezes.

Als we uiteindelijk na 10/15 min om de 10 meter stil te hebben gestaan om te loaden de wereld rond zijn, gaat het voor deze planeet voortaan altijd goed, hij zit in de cache lijkt wel.

Req, zullen het niet zijn zitten alle drie op high end machines, die ook de laatste games kunnen tillen.
Singleplayer heeft niemand er last van maar daar is natuurlijk weinig aan.

Weet iemand Server_config attributen die zouden kunnen helpen? view distance oid.
Ik ben ook met 3 vrienden begonnen aan de unstable build. Wij spelen de Ubeat Giraffe versie via Hamachi en dit lijkt redelijk goed te gaan. 1 persoon kan echter niet meekomen omdat hij last heeft van 'lag' of laadtijden en dan klapt hij eruit. Het zou goed kunnen dat dit te maken heeft met het laden van de wereld. Ook komen we nog veel onlogische zaken tegen aangaande het spel zelf. Heeft ons met zijn 3-en zeker een kwartier gekost om Steak gaar te krijgen boven een kampvuur en om bepaalde zaken te craften. Alles had te maken met de interactie knop E. Dat moet je even doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ja, we zijn nu klaar met de unstable build, we hebben de laatste questen uitgespeeld, leuk spel maar je moet het zeker even door hebben, na de laatste quest gedaan te hebben is er vrij weinig meer aan, de end game content mogen ze zeker nog gaan verbeteren, ik hoop alleen niet elke keer op een character whipe na elke update of quest toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Distrax1988 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:59:
Ja, we zijn nu klaar met de unstable build, we hebben de laatste questen uitgespeeld, leuk spel maar je moet het zeker even door hebben, na de laatste quest gedaan te hebben is er vrij weinig meer aan, de end game content mogen ze zeker nog gaan verbeteren, ik hoop alleen niet elke keer op een character whipe na elke update of quest toevoeging.
Mmm je char zou toch minimaal te importeren moeten zijn lijkt me.

Ik heb nog niet echt een geweldig terraria gevoel bij Starbound. Het is het allemaal net niet naar mijn mening. Ik kijk dan ook meer uit naar de 1.3 update van Terraria dan naar de uiteindelijke lauch van Starbound...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakuMaku
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 22:30
Er is eindelijk(!) een nieuwe stable update voor Starbound!

Ik heb er afgelopen week al in de unstable gespeeld. Hij speelt heel anders dan de vorige stable build. Heb er best wel zin in om er meer uren in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb er wat uren in zitten. Moet zeggen, het gaat de goede kant op. Zijn nog hoop dingen die imho gepolijst mogen worden, maar tis wel weer leuk!

Grootste ergenis is wel het quest systeem. 1 hub waar in (je lag hebt?!) alle quest givers zitten. Als je alle quests hebt gedaan, krijg je de mogelijkheid om je schip te upgraden. Kwam ik dus net achter :/ Had al tijdje eentje staan waar ik ff geen zin in had om die op te lossen. Los die op, pengiun krijgt uitroepteken en klaar is klara. Daarna krijg je weer setje nieuwe quests en als je die dan opgelost hebt krijg je volgende upgrade en weer volgende setje quests.

Voor meer info zie: http://starbounder.org/Psst_%28Sparrow_Class%29

Voor aantal van de quests is het echt ff uitzoeken wat je nodig hebt, zit niet echt veel hulp bij ofzo.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dit topic is ondertussen(net als mijn zin om te spelen) flink doodgebloed. Gelukkig is versie 1.0 aangekondigd (http://community.playstar...l-approach-to-1-0.112500/), zo gauw deze uit is zal ik met hernieuwd enthousiasme weer in de game duiken.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tormbo schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:29:
Dit topic is ondertussen(net als mijn zin om te spelen) flink doodgebloed. Gelukkig is versie 1.0 aangekondigd (http://community.playstar...l-approach-to-1-0.112500/), zo gauw deze uit is zal ik met hernieuwd enthousiasme weer in de game duiken.
Hier ook al een eeuw geen starbound meer aangeraakt. Zal deze ook nog eens starten zodra versie 1.0 online is. Vind het soms wel eens leuk om te kijken wat er zoal veranderd is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Alweer 2 maand geleden dat de final is aangekondigd. Nog steeds niets meer dan die aankondiging zonder info. Geen tijdspad, releasedate of wat dan ook. Zucht. Ze zijn zo bang geworden met het geven van estimates (zie de massive community shitstorm van 2 a 3 jaar geleden) dat ze nu helemaal geen mijlpaal info meer geven. (Die dev-logs vindt ik niet interessant: 'Ooo kijk een nieuwe animatie')

Doe mij gewoon een releasedate. Als die verschuift, jammer, dat wachten we wat langer. Maar nu weet je niets. De final is aangekondigd maar hij kan morgen komen of in 2219.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo Hendriks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09-2022
FloydRaalte schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:40:
Alweer 2 maand geleden dat de final is aangekondigd. Nog steeds niets meer dan die aankondiging zonder info. Geen tijdspad, releasedate of wat dan ook. Zucht. Ze zijn zo bang geworden met het geven van estimates (zie de massive community shitstorm van 2 a 3 jaar geleden) dat ze nu helemaal geen mijlpaal info meer geven. (Die dev-logs vindt ik niet interessant: 'Ooo kijk een nieuwe animatie')

Doe mij gewoon een releasedate. Als die verschuift, jammer, dat wachten we wat langer. Maar nu weet je niets. De final is aangekondigd maar hij kan morgen komen of in 2219.
Hun blog posts wekken mijn interesse intussen niet meer. Naar mijn mening duurt de release van versie 1.0 te lang. Ik hoop dat deze versie genoeg nieuwe content en variatie met zich meebrengt. Op dit moment kijk ik eerder uit naar de opvolger van Terarria. https://www.terrariaotherworld.com/ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Bo Hendriks schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:24:
[...]

Hun blog posts wekken mijn interesse intussen niet meer. Naar mijn mening duurt de release van versie 1.0 te lang. Ik hoop dat deze versie genoeg nieuwe content en variatie met zich meebrengt. Op dit moment kijk ik eerder uit naar de opvolger van Terarria. https://www.terrariaotherworld.com/ _/-\o_
Ah Terraria: Otherworld. Nog zo'n geweldig developmentteam zonder projectleider. Wanneer ik me aan een nieuwe ICT project waag dan zorg ik altijd voor een communicatieplan. Zouden ze daar bij re-logic ook eens moeten doen. [/sarcasme]

Ik heb natuurlijk veel zin in deze nieuwe Terraria telg maar met statements zoals "This isn't a promise, anything could come up and we're just going to keep polishing it until it's ready. But internally we're aiming for any time before the end of July. Obviously we're pretty terrible at predicting dates." ....dan wordt ik altijd erg droevig.

Mocht je je in de tussentijd willen vermeacken hier een middelmatige Terraria clone: Planet Centauri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Dan nu toch eindelijk een releasedate: 22 juli komt versie 1.0 uit.

Afbeeldingslocatie: https://playstarbound.com/wp-content/uploads/2016/07/sb_releasedate_facebook.png
In case you missed it, Starbound is coming out of Early Access on 22 July, 2016.

After ~5 years, the game we set out to make finally exists, and to say that it all feels a bit surreal would be a massive understatement!

While Starbound will be finished in two weeks, this isn’t the end. We will continue to update and support Starbound for as long as we can. We’ve got loads of cool ideas we couldn’t fit into 1.0 but hope to put into future updates.

Thanks again for all your support over the years! You’ve stuck with us, and it means so much.

Look out for more info over the next couple of weeks!

<3

Chucklefish

[ Voor 80% gewijzigd door FloydRaalte op 10-07-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

En zijn er al mensen aan het spelen!?
wat vinden we er van?

Zit zelf half vast na het repareren van je FTL.
Moet een breathing EPP hebben, maar daar heb je tungsten voor nodig, en dat zit niet op je starter wereld.

Heb dus maar wat ninja mining gedaan op een maan en net genoeg gehaald om naar andere planeet te gaan... Vast niet helemaal de bedoeling, maar goed.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik ben begonnen met dit spel toen de beta voor het eerst beschikbaar kwam op Steam en heb er sindsdien iets van 700 uur in gestoken. Sinds die tijd heeft het spel ongelooflijk veel overhauls gehad, dus het is wel fijn dat het spel nu eindelijk uit is en (hopelijk) alles niet weer overhoop wordt gehaald.

De quests zijn wel een mooie toevoeging, ook al zijn ze ontzettend repetitief (de 'deel een geheim' en 'geef mij x materiaal' quests). Sinds de laatste keer dat ik het heb gespeeld zijn er ook een aantal dingen eindelijk gefixt, zoals overal op een planeet kunnen teleporten en dat je je EPP kan upgraden, in plaats van dat je steeds een nieuwe krijgt waarmee je niet naar oude planeten kan. Er zitten ook nog wel wat bugjes in, maar die worden hopelijk nog een keer gefixt.

Het valt me wel op dat het spel nog steeds behoorlijk makkelijk is. Zeker als je het vergelijkt met Terraria op expert mode. Al is het wel beter dan in het begin van de beta, toen je elk bossgevecht nog kon cheesen. Tegenwoordig kan dat niet echt meer, omdat je niet mag bouwen in missies. :P

Het blijft wel een leuk spel en het is zeker een aanrader als je van bouw/sandbox games houdt.

Florhan
TepelStreeltje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:14:
Zit zelf half vast na het repareren van je FTL.
Moet een breathing EPP hebben, maar daar heb je tungsten voor nodig, en dat zit niet op je starter wereld.

Heb dus maar wat ninja mining gedaan op een maan en net genoeg gehaald om naar andere planeet te gaan... Vast niet helemaal de bedoeling, maar goed.
Binnen hetzelfde solar system heb je geen fuel nodig om naar een andere planeet te vliegen. Als er binnen het hele solar system geen tungsten is, heb je wel een probleem, inderdaad. Maar dat klinkt dan meer als een bugje. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Rhannie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Binnen hetzelfde solar system heb je geen fuel nodig om naar een andere planeet te vliegen. Als er binnen het hele solar system geen tungsten is, heb je wel een probleem, inderdaad. Maar dat klinkt dan meer als een bugje. :P
ah shit, had ik dat eerder geweten :P
Thanks!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
ik ben nu op een stuk dat ik iets van een oude beschaving moet scannen die te vinden zijn in een jungle-like omgeving? Kom ze gewoon niet tegen :') Moet toch best wat scannen.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

same, zit ook te pielen wat je precies moet scnanen en waar je dat spul kan vinden.
Had paar vasen in een huisje gescaned, verder nog geen succes gehad

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Heb de game kort na release gekocht en inmiddels bijna 'uitgespeeld'. (main quest) Ik vindt het spel goed in elkaar steken waarbij het een stuk meer 'doelstelling' heeft dat in vergelijkbare games zoals Terraria of Alpha Centauri. Bij Terraria moest ik echt via youtube fimpjes en wiki's erachter komen welke bosses er waren. Sowieso ontbrak er een verhaal in die game. Dat vindt ik bij dit spel dus een groot pluspunt. Je begint met een indie achtige intro zoals ik gewend ben van oude NES games, heerlijk! Je hebt een hoofd doel en daar werk je langzaam naar toe. Ook die verschillende bosses hebben ze goed aangepakt en geeft je echt dat Indie game gevoel. Top!

Helaas is die mainquest dan ook ontzettend plat: zoek van elk van de 6 (5) rassen een nederzetting om er meer over te weten te komen en versla vervolgens de eindbaas. Daarna nog even de grote big boss verslaan en je bent klaar. Gelukkig kom je niet zomaar van planeet A naar B en zijn er genoeg obstakels zoals giftige, te koude of juist te warme planeten waar je zonder de juiste apparatuur niet kunt komen of overleven. Het is dan ook een zoektocht, zoals we van terraria gewend zijn, naar steeds betere grondstoffen (ore) om steeds betere wapens en armor te maken.

De mainquest heeft nog een extra probleem:Je weet niet op welke planeet de rassen zijn die je moet zoeken. Deze zoektocht wordt al snel een frustratie. Ik denk echter dat de makers van de game dit expres hebben gedaan omdat je zo de content van de game wel moet opzoeken: de oneindigheid aan planeten. Nu kun je ook simpelweg via google de coördinaten van de juiste planeet met dat ene ras opzoeken en deze gewoon intikken in je flightcontrol panel maar dat kun je zien als cheaten. (kijk wel even naar de juiste versie, OS en of het 32 of 64 is, deze hebben namelijk verschillen mapdatabases) Een tip voor de zoekers: markeer planeten waar je bent geweest en waar een ras te vinden is die je nog moet onderzoeken zodat je hier later makkelijk terug kan komen. Dit kun je doen door die planeet te 'bookmarken'. Zo heb ik planeten gebookmarked zoals: 'Apex village left, Glitch Castle right, Avian dungeon right' etc. Een andere tip: koop zo snel mogelijk die landspeeder! Dat ding laat je tenminste snel bewegen.

De verschillende side-quests vindt ik het noemen niet waard. Op dit moment zijn deze ontzettend klein en kort en de moeite niet waard omdat je er enkel een paar pixels (ingame gold) voor krijgt. Hopelijk barst de moddingcommunitiy los en komt er snel meer content.

De armor/wapen levels zijn best uitgebreid maar tevens makkelijk om te bemachtigen. Na een avondje of 3 spelen zat ik op het maximale level en had ik alles al wel gecraft. Vooral het laatste 2h zwaard waar je Solarium voor nodig hebt is best een OP wapen.

Ik ga me nu lekker verdiepen in het exploreren van verschillende planeten. Kijken wat ik allemaal tegenkom want ik hoop toch echt dat ik nog maar 10% gezien heb van het spel. Al vermoed ik dat ik al snel in herhaling zal vallen aangezien elke Castle, town of dungeon er ongeveer hetzelfde uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb je nog tips hoe en wat te scannen op een planeet?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Helaas is de framerate op os x nog steeds bagger. 30fps op een gt650m waar de Windows versie netjes 60 doet, en nog op veel hogere resolutie (2880x1800 vs 1440x900) ook.

Dat gezegd hebbende; de game heeft veel van zijn oude mechanica terug die ik erg gaaf vond; eten nodig, pickaxes gebruiken ipv de MM. Verder is de questline/tutorial ook heel uitgebreid en is het craften lekker simpel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
TepelStreeltje schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:27:
same, zit ook te pielen wat je precies moet scnanen en waar je dat spul kan vinden.
Had paar vasen in een huisje gescaned, verder nog geen succes gehad
En? Ben je er uit gekomen? Ik wilde het vanavond weer een kans geven :P

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Gekocht met launch van de early access en nu sinds 1.0 alweer 30 uur er in zitten. Story quest was vermakelijk en best makkelijk.
FloydRaalte schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:04:
De mainquest heeft nog een extra probleem:Je weet niet op welke planeet de rassen zijn die je moet zoeken.
Dat staat gewoon in de quest omschrijving. Bijvoorbeeld. Gentle Star met Jungle. Dan was het eigenlijk altijd wel de 1e planeet raak.

Jammer dat er niet echt end-game content is na al die development tijd. Settlements bouwen e.d. voel ik niet zo veel voor. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:33:
Heb je nog tips hoe en wat te scannen op een planeet?
Ik speel de game met 4 vrienden en ze zitten allemaal te 'klooien' met het scannen van items voor de verschillende rassen. Het eerste ras welke je moet onderzoeken is vaak de Florians en daar begint het gedonder al: in de mainquest staat dat de Florians zich bevinden op 'Forrest' like planeten. Dit lijkt behoorlijk RNG te zijn aangezien ik ze nog NOOIT gevonden heb op Forrest like planeten maar juist op een Desert planeet of zelfs een Frozen planeet. Wanneer je je compleet focussed om het onderzoek van een ras dan kan de zoektocht behoorlijk lang duren.

Ik heb bij de zoektocht naar de Glitch zeker wel 8 planeten bezocht waarbij ik eerst 5 tot 10 minuten naar links loop, dan terug beam naar mijn ship, vervolgens weer naar beneden beam en dan 5 tot 10 minuten naar rechts loop. Zo hoop ik redelijk wat omtrek van de planeet te hebben gehad. Eerder liep ik zelfs naar rechts tot ik weer bij het beginpunt uit kwam. Je loopt dan de hele planeet rond. :X Erg zuur als je dan alleen van dat pado-volk tegenkomt.

De dubbel jump Tech-perk helpt gigantisch veel mocht je deze nog niet hebben. )Die tripple jump en rocketjump zijn naar mijn mening de moeite niet waard) Je kunt dan tenminste snel over de bergen en dalen heen komen. Ook is die landspeeder die je kunt kopen bij die piraat erg snel! Pas wel op met dat ding want hij kan kapot.

Tsja en heb je dan eindelijk een Glitch Castle of een Florian Dungeon gevonden dan zijn er 9 van de 10 keer niet genoeg unieke items om te scannen. (je loopt dus met je onderzoekstool (N) door een nederzetting, alle onderzoekbare items lichten groen op) Je zult dan dus een volgende nederzetting moeten vinden. M.a.w. je zoektocht begint opnieuw voor die laatste 5% in je onderzoeksbalkje :'( Daarbij komt het probleem dan de nederzettingen vaak erg op elkaar lijken en dezelfde items herbergen. Deze items kun je dan niet meer onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
chaoscontrol schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:32:
Gekocht met launch van de early access en nu sinds 1.0 alweer 30 uur er in zitten. Story quest was vermakelijk en best makkelijk.

[...]

Dat staat gewoon in de quest omschrijving. Bijvoorbeeld. Gentle Star met Jungle. Dan was het eigenlijk altijd wel de 1e planeet raak.

Jammer dat er niet echt end-game content is na al die development tijd. Settlements bouwen e.d. voel ik niet zo veel voor. :)
Helaas werkt dat niet altijd zo. Vaak genoeg meegemaakt dat er op een Jungle planet geen bevolking of de verkeerde bevolking aanwezig was. RGN based blijkbaar, dus je moet mazzel hebben. Wanneer je de Chucklefish forums bekijkt zie je ook dat dit een dingetje is waar veel mensen over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Het gaat hierbij ook niet altijd om de features die boven de grond liggen. (Bijna) altijd heb je onder de grond ook nog veel ruïnes en kleine plekken waar je aan het ras toebehorende voorwerpen kunt vinden.

Mochten er trouwens liefhebbers zijn. Ik zit met een servertje te knutselen. Ik verwacht in de loop van de week deze naar behoren te hebben draaien.

Eis is wel dat je met een nieuw char begint om vervuiling te voorkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Tormbo op 01-08-2016 15:27 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
FloydRaalte schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Ik speel de game met 4 vrienden en ze zitten allemaal te 'klooien' met het scannen van items voor de verschillende rassen. Het eerste ras welke je moet onderzoeken is vaak de Florians en daar begint het gedonder al: in de mainquest staat dat de Florians zich bevinden op 'Forrest' like planeten. Dit lijkt behoorlijk RNG te zijn aangezien ik ze nog NOOIT gevonden heb op Forrest like planeten maar juist op een Desert planeet of zelfs een Frozen planeet. Wanneer je je compleet focussed om het onderzoek van een ras dan kan de zoektocht behoorlijk lang duren.
Kak. Liep met een kameraad eerst mijn planet rond maar vonden geen drol(ja 1 item om te scannen maar dat vulde de balk bijna niet), dus moet nu alles nog een keer langs gaan? Wat als er niet voldoende is? :+ Of kan dat niet? Kan ook naar de maan maar dan moet ik iets maken wat mij zuurstof geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Die GUI is zo onwerkbaar klein dat ik het maar opgegeven heb. Op mijn 32" panelen is het al vrij rot, en nu ik even op een 46" paneel werk op 1 meter afstand is het net zo rot. Het moet toch wel groter kunnen? De resolutie naar 720P lost niks op...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

kuusj98 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:44:
Die GUI is zo onwerkbaar klein dat ik het maar opgegeven heb. Op mijn 32" panelen is het al vrij rot, en nu ik even op een 46" paneel werk op 1 meter afstand is het net zo rot. Het moet toch wel groter kunnen? De resolutie naar 720P lost niks op...
Dat is gek. Ik heb op mijn 2560x1080 nergens last van.

Maar dit helpt misschien: http://community.playstarbound.com/resources/ui-scale.2596/

Daarnaast zou je het volgende kunnen proberen:
Check /assets/interface.config

At the top of the file there should be something like this:
Code:

"maxInterfaceScale" : 2.0,
"minInterfaceScale" : 1.0,

"interfaceCrossoverRes" : [1000, 500]
(Volgens mij doet de genoemde mod precies hetzelfde)

[ Voor 24% gewijzigd door Tormbo op 01-08-2016 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
weszz schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:41:
[...]

Kak. Liep met een kameraad eerst mijn planet rond maar vonden geen drol(ja 1 item om te scannen maar dat vulde de balk bijna niet), dus moet nu alles nog een keer langs gaan? Wat als er niet voldoende is? :+ Of kan dat niet? Kan ook naar de maan maar dan moet ik iets maken wat mij zuurstof geeft :+
Je kunt helaas gescande items niet nog een keer scannen om je balk te vullen. Ook niet als je hetzelfde item ergens anders tegenkomt. Het moeten echt unieke items zijn. Let op want ze kunnen ook heel klein zijn zoals een klein potje op een bureau of een fakkel ofzo. Vaak zijn ze wel wat groter: banners, posters, schilderijen, boekenkasten, standbeelden en veel decoratieve elementen die aan de muur hangen. Als de te scannen items op zijn in in een nederzetting zit er niets anders op dan verder zoeken. Zelf ga ik dan direct naar een andere planeet aangezien ik persoonlijk de kans klein acht dat er nog een 2de nederzetting op dezelfde planeet zal zijn. Of dat klopt... geen idee :+

Als je snel naar de maan wilt om feul te mijnen voor je spaceship, wat ik wel aanraad aangezien je dan je eigen zonnestelsel kunt verlaten, hoef je volgens mij alleen maar Tungsten, Glass en Living root te hebben. Tungsten kun je gewoon mijnen op de juiste planeet, Glass kun je krijgen door ordinair zand om te smelten en Living root dropt van simpele monsters. Je kunt dat je Breathing EEP maken. Vergeet deze niet eerst te equipen 8)7 Op de maan is het trouwens handig om de dubbel jump te hebben. Nog een tip: Erchius ore zit soms aan het oppervlak maar dieper kom je aanzienlijk meer tegen. Gebruik (als je de manipulator nog niet hebt ge-upgrade) een pickaxe om sneller te kunnen minen. Je hebt best veel Erchius nodig dus als je er toch bent.... sla dan wat extra in voor je volgende trip! Met een pickaxe gaat het 10X sneller en kun je zelfs het monster (welke je steeds achtervolgt) er uit 'minen' qua snelheid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Tormbo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Dat is gek. Ik heb op mijn 2560x1080 nergens last van.

Maar dit helpt misschien: http://community.playstarbound.com/resources/ui-scale.2596/

Daarnaast zou je het volgende kunnen proberen:

[...]

(Volgens mij doet de genoemde mod precies hetzelfde)
kuusj98 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:44:
Volgens mij inderdaad de juiste mod op UI scaling op te lossen. Anders kun je de zoom mod nog proberen maar ik denk dat deze je probleem niet echt oplost....

Anders goeie mods:
Radar station: deze mod geeft je een soort echo radar station waarmee je de grond onder je in kaart kunt brengen. Best handig bij de zoektoch naar bepaalde ore e.d.
Inventory container out of the way: Super mod welke je inventory container niet telkens in het midden van je scherm positioneert wanneer je een box opent. Je kunt ze nu wegslepen en dan blijven ze ook staan op de plek waar je ze naar toe sleept. Simpel maar effectief!
Weapon DPS: Laat damage per second zien in de tooltip.
Stackable food: Eten kun je stappelen!

[ Voor 7% gewijzigd door FloydRaalte op 02-08-2016 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

FloydRaalte schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:32:

Anders goeie mods:
Radar station: deze mod geeft je een soort echo radar station waarmee je de grond onder je in kaart kunt brengen. Best handig bij de zoektoch naar bepaalde ore e.d.
Inventory container out of the way: Super mod welke je inventory container niet telkens in het midden van je scherm positioneert wanneer je een box opent. Je kunt ze nu wegslepen en dan blijven ze ook staan op de plek waar je ze naar toe sleept. Simpel maar effectief!
Weapon DPS: Laat damage per second zien in de tooltip.
Stackable food: Eten kun je stappelen!
Klinkt als een paar goeie, niet te invasieve mods voor mijn servertje :) Zal er vanavond eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ik vroeg mij af of dit spel tegenwoordig het kopen waard is?

Tijdje lang gevolgd en toen leek het één van de vele falende early acces game te worden.

Echter, de laatste tijd zie ik dit spel veelvuldig langskomen op youtube en ook hier op tweakers is dit topic ineens weer levendig.

Ik heb met veel plezier 300+ uur in Terraria zitten en dit leek mij een leuk spel om te spelen!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dreanor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:20:
Ik vroeg mij af of dit spel tegenwoordig het kopen waard is?

Tijdje lang gevolgd en toen leek het één van de vele falende early acces game te worden.

Echter, de laatste tijd zie ik dit spel veelvuldig langskomen op youtube en ook hier op tweakers is dit topic ineens weer levendig.

Ik heb met veel plezier 300+ uur in Terraria zitten en dit leek mij een leuk spel om te spelen!
Tja, dat zul je toch zelf moeten bepalen vrees ik. Ik verwacht dat de meeste mensen in dit draadje het spel zullen aanraden(inclusief ondergetekende). Je kunt het zien als een evolutie van Terraria, met een 'leidender' verhaal en veel meer content om te ontdekken en meer zaken om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

FloydRaalte schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Gebruik (als je de manipulator nog niet hebt ge-upgrade) een pickaxe om sneller te kunnen minen. Je hebt best veel Erchius nodig dus als je er toch bent.... sla dan wat extra in voor je volgende trip! Met een pickaxe gaat het 10X sneller en kun je zelfs het monster (welke je steeds achtervolgt) er uit 'minen' qua snelheid!
Een pickaxe is op de maan inderdaad wel aan te raden. Het is ook handig om de liquid upgrade voor de MM te kopen. Die kost niet zo heel veel en dan kan je de ondergrondse Erchius poelen leeg zuigen, wat aanzienlijk sneller Erchuis geeft dan alles proberen te minen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Tormbo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Tja, dat zul je toch zelf moeten bepalen vrees ik. Ik verwacht dat de meeste mensen in dit draadje het spel zullen aanraden(inclusief ondergetekende). Je kunt het zien als een evolutie van Terraria, met een 'leidender' verhaal en veel meer content om te ontdekken en meer zaken om te doen.
Ja, dat snap ik ...

Maar ik bedoel natuurlijk of het spel goed speelbaar is, redelijk bugvrij, geen world/character resets meer en voelt het als een volwaardig spel en niet een half early acces beta spel?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dreanor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Ja, dat snap ik ...

Maar ik bedoel natuurlijk of het spel goed speelbaar is, redelijk bugvrij, geen world/character resets meer en voelt het als een volwaardig spel en niet een half early acces beta spel?
Het langdurige early access proces heeft het spel in mijn ogen goed gedaan. Ik ben geen bugs tegengekomen en ik verwacht geen wipes meer. Persoonlijk vind ik dat ze dat ook niet meer kunnen maken nu de game eenmaal gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Dreanor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Ja, dat snap ik ...

Het spel is goed speelbaar en er is veel te doen. Qua content is dit versie 1 en in feite prima te vergelijken met de eerste versie van Terraria. Al dan wel een stukje volwassener zoals Tormbo al aangeeft. Er zit wellicht meer in als je kijkt aar het 'story' gedeelte. Dat is een stuk uitgebreider. De HELP functie is een prachtig boekwerk of encyclopedie waar je veel informatie uit kunt halen. Daar heb je dus geen wiki's of youtube filmpjes voor nodig als bij Terraria. Er is tevens goed nagedacht over het craften van items: ook de eerste Tiers aan items heb je later nog nodig. Simpele ores zoals Coal zul je altijd nodig hebben omdat dit vaak bestandsdelen zijn van hogere Tier items en omdat je er simpel weg fakkels mee kunt maken. World/character resets heb ik nog niet meegemaakt. En we zitten geloof ik al op versie 1.0.4. Verder is de game redelijk bug-vrij en komen er steeds updates uit.

Ik heb zelf trouwens nog wel eens last van een wereld stop bug. Dat is een bug waarbij de wereld gewoon ophoud te bestaan. Je staat als het ware op de rand van een gigantische klif. Echter kan je character niet verder. Na een paar seconden wachten laad de wereld dan opeens verder. gelukkig geen showstopper maar wel irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

FloydRaalte schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Ik heb zelf trouwens nog wel eens last van een wereld stop bug. Dat is een bug waarbij de wereld gewoon ophoud te bestaan. Je staat als het ware op de rand van een gigantische klif. Echter kan je character niet verder. Na een paar seconden wachten laad de wereld dan opeens verder. gelukkig geen showstopper maar wel irritant :X
Is dat enkel multiplayer(dus dat de server het even niet aankan) of ook als je sp speelt?

Ik heb hem ook wel eens meegemaakt maar meestal alleen als de wereld voor het eerst ingeladen wordt. Kan me echter niet meer herinneren of dit SP of MP was. (heb een multiplay servertje geregeld voor een jaar, moet nog ff met de config kloten en dan kunnen er hier wel wat mensen op komen kijken).

:( |:(

De config lijkt niet fatsoenlijk te werken, ik kan met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen dat enkel niet-anonieme gebruikers op de server terecht kunnen. Vraag me af of ze hier uberhaupt wel aandacht aan hebben besteed de afgelopen tijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Tormbo op 04-08-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik heb ondertussen mijn servertje met authenticatie draaiende. Mocht er iemand mee willen spelen, gooi me dan even een DM, dan realiseer ik een account voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tormbo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:58:
Ik heb ondertussen mijn servertje met authenticatie draaiende. Mocht er iemand mee willen spelen, gooi me dan even een DM, dan realiseer ik een account voor je.
lijkt me leuk :) Heb je er ook een TS server bij?
DM verstuurd.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20
Dit weekend Starbound gekocht tijdens de Steam wintersale. Bevalt tot nog toe goed. Ben nog niet heel ver, maar goed.... geen haast met dit soort games :)
Pagina: 1 2 3 Laatste