Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Multiplayer in deze game is momenteel inderdaad nog grote onzin... Je kunt elkaar niet zomaar vinden, wat wel erg jammer is. Daarnaast kan je in het begin sowieso nog niet samen spelen, je moet wel eerst van je planeet af kunnen komen.

Ik heb het idee dat ik die nightlies niet ontvang trouwens, hoe kan je ervoor zorgen dat je die speelt en niet gewoon een 3 maanden oude Angry Koala build?

Ook nu uit de aanbieding met CS:GO opbrengsten Edge of Space gekocht, dat spel voelt toch wel een stuk beter uitgewerkt, hoewel dat ook nog gapende gaten heeft in uitleg en de werelden soms wel erg slecht gegenereerd worden wat betreft random stuff die je MOET verzamelen voor je progressie die ontbreekt etc.

Beide titels verliezen op verschillende aspecten erg snel hun appeal. 40 uur is nog erg lang, dan heb je naar mijn idee je fun er ook wel weer uit gehaald. Wat nu nog rest is vooral heel veel minen om betekenisloze tiers te overbruggen. Of tenminste, in de build die ik speelde.

In de forums worden naar mijn idee inderdaad wel erg veel threads weggehaald, tot het punt dat het vrij dood lijkt, maar goed, dat snap ik ook wel, waarom posten als de devs het toch niet willen horen en een discussie in haat en nijd uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Schopje!

Spelen de mensen hier nog een beetje Starbound? Ik had ergens gelezen dat er binnenkort weer een stable update aan zit te komen, waarschijnlijk ergens november/december. Daarnaast schijnen de nightlies tegenwoordig enigzins een beetje stabiel te zijn :) .

Over het development process is al veel gezegd op de steam forums maar ook op forums van Starbound. Chucklefish zegt zelf dat het team er goed bij zit en het project niet in gevaar is (bron). Daarnaast word er hard gewerkt aan de volgende stable en de 1.0 release (bron).

Spelen jullie de "oude" stable of gewoon de nightlies?

[ Voor 36% gewijzigd door zwik op 30-10-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Ik ben gestopt en wacht tot het spel verder af is. Ik was een beetje klaar met de world resets. Ik heb de nightlies wel gevolgd en het ziet er al meer uitgewerkt uit. Ik ben een beetje bang dat ze het te vroeg hebben gehyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Uncle Mel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:25:
Ik ben gestopt en wacht tot het spel verder af is. Ik was een beetje klaar met de world resets. Ik heb de nightlies wel gevolgd en het ziet er al meer uitgewerkt uit. Ik ben een beetje bang dat ze het te vroeg hebben gehyped.
Eensch. Ik heb zelf die nighlies niet meer gespeeld (ik weet niet eens wat het is). Ik volg af en toe de nogal lauwe updates op de Starbound website en daar blijft het bij. Zoals Uncle al zegt, te vroeg gehyped en dan een jaar (of langer) wachten tot het echt af is. Dat is, hoe dan ook, best zuur. Ook al probeert iedereen zo semi-positief te doen met dat 'beter-een-game-dat-af-is-en-langer-wachten-dan-een-flutgame' geleuter. Chucklefish had gewoon beter moeten plannen en sowieso mogen ze wel eens beter vertellen hoe het er voor staat i.p.v. al die mini updates met 'check deze nieuwe animatie voor viool spelen! whoa!' :O
[/frustratie]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Al tijden is er geen (echt) nieuws meer aangaande Starbound op de vaak nietszeggende mini-updates na. Nu is er dan toch een hoopgevende trailer vrijgegeven die bij mij in ieder geval de hoop enigsinds doet herleven.

Voor de complete changelog kun je hier terecht.
[sarcasme] Nu nog een releasedate! [/sarcasme]

[ Voor 22% gewijzigd door FloydRaalte op 16-12-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ziet er goed uit, in ieder geval wat te doen (quests). Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk van willen gaan maken. Lijkt toch redelijk af zo?

ah, linkie op steam vertelde me meer
The update is due to be pushed out to the game's Unstable branch next week, with the Stable build release scheduled for January.
bron: http://www.pcgamer.com/st...am&ns_linkname=0&ns_fee=0

[ Voor 55% gewijzigd door TepelStreeltje op 16-12-2014 18:16 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:14:
Ziet er goed uit, in ieder geval wat te doen (quests). Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk van willen gaan maken. Lijkt toch redelijk af zo?

ah, linkie op steam vertelde me meer

[...]

bron: http://www.pcgamer.com/st...am&ns_linkname=0&ns_fee=0
De game lijkt mij ook redelijk af. Maar Chucklefish kennende komen daar nog ontelbare extra, wellicht zinloze, features bij. Het wordt ze in de forums ook niet in dank afgenomen dat ze zo veel extra’s bedenken terwijl de game zelf in feite af is of lijkt te zijn. De algemene gedachte van de fans is: breng nu a.u.b. eerst een stabiele core-game uit en ga al die extra’s later patchgewijs doorvoeren zoals bij Diablo of Terraria.

Ik vraag me af of die Stable Release in januari nu echt een game is met een begin en een eind (lees: volledig speelbare content), of dat het weer een Beta wordt waar je meer met een test-gedachte aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hoop dat ze ook een beetje denken aan end game content. Mistte terraria in het begin ook. nu heb je verschillende events die een nacht duren die erg taai zijn. Duurde alleen ook (te?) lang voordat dit er in zat. Kunnen ze bij Chucklefish nog wat van leren imho.

Ook het nut om een thuis basis te hebben (je schip in dit geval, in terraria je basis/huis) is (imho) belangrijk om in de gaten te houden. Waarom wil je in starbound uberhaupt zo'n ding hebben? Je hebt paar workbenches, maar voor meer dan dat heb je je ship niet nodig. (RP stuff en ziet er koel uit daar gelaten)
Hoop echt van harte dat ze daar wat meer mee gedaan hebben.
In terraria kom je complete plantages aanmaken voor potions. Wat ik ook wat sumier vond, maar misschien dat ze nog iets met dieren zouden kunnen doen.

Ik wacht iig vol spanning af. Heb het clubje waar ik het mee gekocht heb iig al op de hoogste gesteld en vriendelijke verzocht weer een server te gaan bouwen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Weet niet of dit topic nog erg actief is maar ik probeer het toch.
Sinds een paar dagen ben ik en een paar vrienden ook begonnen met het spelen van de Unstable build.
3 personen waarvan een de server host via WAN, werkt prima, schip/chat/town etc werken prima zonder lagg of problemen.

Als wij naar een nieuwe planeet gaan waar geen van ons nog geweest is gaat de teleport erheen direct goed, maar als een van ons naar links gaat en de ander naar beneden/rechts begint de loading time en freezes.

Als we uiteindelijk na 10/15 min om de 10 meter stil te hebben gestaan om te loaden de wereld rond zijn, gaat het voor deze planeet voortaan altijd goed, hij zit in de cache lijkt wel.

Req, zullen het niet zijn zitten alle drie op high end machines, die ook de laatste games kunnen tillen.
Singleplayer heeft niemand er last van maar daar is natuurlijk weinig aan.

Weet iemand Server_config attributen die zouden kunnen helpen? view distance oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Distrax1988 op 23-12-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Distrax1988 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:54:
Weet niet of dit topic nog erg actief is maar ik probeer het toch.
Sinds een paar dagen ben ik en een paar vrienden ook begonnen met het spelen van de Unstable build.
3 personen waarvan een de server host via WAN, werkt prima, schip/chat/town etc werken prima zonder lagg of problemen.

Als wij naar een nieuwe planeet gaan waar geen van ons nog geweest is gaat de teleport erheen direct goed, maar als een van ons naar links gaat en de ander naar beneden/rechts begint de loading time en freezes.

Als we uiteindelijk na 10/15 min om de 10 meter stil te hebben gestaan om te loaden de wereld rond zijn, gaat het voor deze planeet voortaan altijd goed, hij zit in de cache lijkt wel.

Req, zullen het niet zijn zitten alle drie op high end machines, die ook de laatste games kunnen tillen.
Singleplayer heeft niemand er last van maar daar is natuurlijk weinig aan.

Weet iemand Server_config attributen die zouden kunnen helpen? view distance oid.
Ik ben ook met 3 vrienden begonnen aan de unstable build. Wij spelen de Ubeat Giraffe versie via Hamachi en dit lijkt redelijk goed te gaan. 1 persoon kan echter niet meekomen omdat hij last heeft van 'lag' of laadtijden en dan klapt hij eruit. Het zou goed kunnen dat dit te maken heeft met het laden van de wereld. Ook komen we nog veel onlogische zaken tegen aangaande het spel zelf. Heeft ons met zijn 3-en zeker een kwartier gekost om Steak gaar te krijgen boven een kampvuur en om bepaalde zaken te craften. Alles had te maken met de interactie knop E. Dat moet je even doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ja, we zijn nu klaar met de unstable build, we hebben de laatste questen uitgespeeld, leuk spel maar je moet het zeker even door hebben, na de laatste quest gedaan te hebben is er vrij weinig meer aan, de end game content mogen ze zeker nog gaan verbeteren, ik hoop alleen niet elke keer op een character whipe na elke update of quest toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Distrax1988 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:59:
Ja, we zijn nu klaar met de unstable build, we hebben de laatste questen uitgespeeld, leuk spel maar je moet het zeker even door hebben, na de laatste quest gedaan te hebben is er vrij weinig meer aan, de end game content mogen ze zeker nog gaan verbeteren, ik hoop alleen niet elke keer op een character whipe na elke update of quest toevoeging.
Mmm je char zou toch minimaal te importeren moeten zijn lijkt me.

Ik heb nog niet echt een geweldig terraria gevoel bij Starbound. Het is het allemaal net niet naar mijn mening. Ik kijk dan ook meer uit naar de 1.3 update van Terraria dan naar de uiteindelijke lauch van Starbound...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakuMaku
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 22:30
Er is eindelijk(!) een nieuwe stable update voor Starbound!

Ik heb er afgelopen week al in de unstable gespeeld. Hij speelt heel anders dan de vorige stable build. Heb er best wel zin in om er meer uren in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb er wat uren in zitten. Moet zeggen, het gaat de goede kant op. Zijn nog hoop dingen die imho gepolijst mogen worden, maar tis wel weer leuk!

Grootste ergenis is wel het quest systeem. 1 hub waar in (je lag hebt?!) alle quest givers zitten. Als je alle quests hebt gedaan, krijg je de mogelijkheid om je schip te upgraden. Kwam ik dus net achter :/ Had al tijdje eentje staan waar ik ff geen zin in had om die op te lossen. Los die op, pengiun krijgt uitroepteken en klaar is klara. Daarna krijg je weer setje nieuwe quests en als je die dan opgelost hebt krijg je volgende upgrade en weer volgende setje quests.

Voor meer info zie: http://starbounder.org/Psst_%28Sparrow_Class%29

Voor aantal van de quests is het echt ff uitzoeken wat je nodig hebt, zit niet echt veel hulp bij ofzo.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dit topic is ondertussen(net als mijn zin om te spelen) flink doodgebloed. Gelukkig is versie 1.0 aangekondigd (http://community.playstar...l-approach-to-1-0.112500/), zo gauw deze uit is zal ik met hernieuwd enthousiasme weer in de game duiken.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:56

Oxigeon

En zo is dat!

Tormbo schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:29:
Dit topic is ondertussen(net als mijn zin om te spelen) flink doodgebloed. Gelukkig is versie 1.0 aangekondigd (http://community.playstar...l-approach-to-1-0.112500/), zo gauw deze uit is zal ik met hernieuwd enthousiasme weer in de game duiken.
Hier ook al een eeuw geen starbound meer aangeraakt. Zal deze ook nog eens starten zodra versie 1.0 online is. Vind het soms wel eens leuk om te kijken wat er zoal veranderd is

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Alweer 2 maand geleden dat de final is aangekondigd. Nog steeds niets meer dan die aankondiging zonder info. Geen tijdspad, releasedate of wat dan ook. Zucht. Ze zijn zo bang geworden met het geven van estimates (zie de massive community shitstorm van 2 a 3 jaar geleden) dat ze nu helemaal geen mijlpaal info meer geven. (Die dev-logs vindt ik niet interessant: 'Ooo kijk een nieuwe animatie')

Doe mij gewoon een releasedate. Als die verschuift, jammer, dat wachten we wat langer. Maar nu weet je niets. De final is aangekondigd maar hij kan morgen komen of in 2219.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo Hendriks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09-2022
FloydRaalte schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:40:
Alweer 2 maand geleden dat de final is aangekondigd. Nog steeds niets meer dan die aankondiging zonder info. Geen tijdspad, releasedate of wat dan ook. Zucht. Ze zijn zo bang geworden met het geven van estimates (zie de massive community shitstorm van 2 a 3 jaar geleden) dat ze nu helemaal geen mijlpaal info meer geven. (Die dev-logs vindt ik niet interessant: 'Ooo kijk een nieuwe animatie')

Doe mij gewoon een releasedate. Als die verschuift, jammer, dat wachten we wat langer. Maar nu weet je niets. De final is aangekondigd maar hij kan morgen komen of in 2219.
Hun blog posts wekken mijn interesse intussen niet meer. Naar mijn mening duurt de release van versie 1.0 te lang. Ik hoop dat deze versie genoeg nieuwe content en variatie met zich meebrengt. Op dit moment kijk ik eerder uit naar de opvolger van Terarria. https://www.terrariaotherworld.com/ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Bo Hendriks schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:24:
[...]

Hun blog posts wekken mijn interesse intussen niet meer. Naar mijn mening duurt de release van versie 1.0 te lang. Ik hoop dat deze versie genoeg nieuwe content en variatie met zich meebrengt. Op dit moment kijk ik eerder uit naar de opvolger van Terarria. https://www.terrariaotherworld.com/ _/-\o_
Ah Terraria: Otherworld. Nog zo'n geweldig developmentteam zonder projectleider. Wanneer ik me aan een nieuwe ICT project waag dan zorg ik altijd voor een communicatieplan. Zouden ze daar bij re-logic ook eens moeten doen. [/sarcasme]

Ik heb natuurlijk veel zin in deze nieuwe Terraria telg maar met statements zoals "This isn't a promise, anything could come up and we're just going to keep polishing it until it's ready. But internally we're aiming for any time before the end of July. Obviously we're pretty terrible at predicting dates." ....dan wordt ik altijd erg droevig.

Mocht je je in de tussentijd willen vermeacken hier een middelmatige Terraria clone: Planet Centauri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Dan nu toch eindelijk een releasedate: 22 juli komt versie 1.0 uit.

Afbeeldingslocatie: https://playstarbound.com/wp-content/uploads/2016/07/sb_releasedate_facebook.png
In case you missed it, Starbound is coming out of Early Access on 22 July, 2016.

After ~5 years, the game we set out to make finally exists, and to say that it all feels a bit surreal would be a massive understatement!

While Starbound will be finished in two weeks, this isn’t the end. We will continue to update and support Starbound for as long as we can. We’ve got loads of cool ideas we couldn’t fit into 1.0 but hope to put into future updates.

Thanks again for all your support over the years! You’ve stuck with us, and it means so much.

Look out for more info over the next couple of weeks!

<3

Chucklefish

[ Voor 80% gewijzigd door FloydRaalte op 10-07-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

En zijn er al mensen aan het spelen!?
wat vinden we er van?

Zit zelf half vast na het repareren van je FTL.
Moet een breathing EPP hebben, maar daar heb je tungsten voor nodig, en dat zit niet op je starter wereld.

Heb dus maar wat ninja mining gedaan op een maan en net genoeg gehaald om naar andere planeet te gaan... Vast niet helemaal de bedoeling, maar goed.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik ben begonnen met dit spel toen de beta voor het eerst beschikbaar kwam op Steam en heb er sindsdien iets van 700 uur in gestoken. Sinds die tijd heeft het spel ongelooflijk veel overhauls gehad, dus het is wel fijn dat het spel nu eindelijk uit is en (hopelijk) alles niet weer overhoop wordt gehaald.

De quests zijn wel een mooie toevoeging, ook al zijn ze ontzettend repetitief (de 'deel een geheim' en 'geef mij x materiaal' quests). Sinds de laatste keer dat ik het heb gespeeld zijn er ook een aantal dingen eindelijk gefixt, zoals overal op een planeet kunnen teleporten en dat je je EPP kan upgraden, in plaats van dat je steeds een nieuwe krijgt waarmee je niet naar oude planeten kan. Er zitten ook nog wel wat bugjes in, maar die worden hopelijk nog een keer gefixt.

Het valt me wel op dat het spel nog steeds behoorlijk makkelijk is. Zeker als je het vergelijkt met Terraria op expert mode. Al is het wel beter dan in het begin van de beta, toen je elk bossgevecht nog kon cheesen. Tegenwoordig kan dat niet echt meer, omdat je niet mag bouwen in missies. :P

Het blijft wel een leuk spel en het is zeker een aanrader als je van bouw/sandbox games houdt.

Florhan
TepelStreeltje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:14:
Zit zelf half vast na het repareren van je FTL.
Moet een breathing EPP hebben, maar daar heb je tungsten voor nodig, en dat zit niet op je starter wereld.

Heb dus maar wat ninja mining gedaan op een maan en net genoeg gehaald om naar andere planeet te gaan... Vast niet helemaal de bedoeling, maar goed.
Binnen hetzelfde solar system heb je geen fuel nodig om naar een andere planeet te vliegen. Als er binnen het hele solar system geen tungsten is, heb je wel een probleem, inderdaad. Maar dat klinkt dan meer als een bugje. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Rhannie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Binnen hetzelfde solar system heb je geen fuel nodig om naar een andere planeet te vliegen. Als er binnen het hele solar system geen tungsten is, heb je wel een probleem, inderdaad. Maar dat klinkt dan meer als een bugje. :P
ah shit, had ik dat eerder geweten :P
Thanks!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
ik ben nu op een stuk dat ik iets van een oude beschaving moet scannen die te vinden zijn in een jungle-like omgeving? Kom ze gewoon niet tegen :') Moet toch best wat scannen.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

same, zit ook te pielen wat je precies moet scnanen en waar je dat spul kan vinden.
Had paar vasen in een huisje gescaned, verder nog geen succes gehad

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Heb de game kort na release gekocht en inmiddels bijna 'uitgespeeld'. (main quest) Ik vindt het spel goed in elkaar steken waarbij het een stuk meer 'doelstelling' heeft dat in vergelijkbare games zoals Terraria of Alpha Centauri. Bij Terraria moest ik echt via youtube fimpjes en wiki's erachter komen welke bosses er waren. Sowieso ontbrak er een verhaal in die game. Dat vindt ik bij dit spel dus een groot pluspunt. Je begint met een indie achtige intro zoals ik gewend ben van oude NES games, heerlijk! Je hebt een hoofd doel en daar werk je langzaam naar toe. Ook die verschillende bosses hebben ze goed aangepakt en geeft je echt dat Indie game gevoel. Top!

Helaas is die mainquest dan ook ontzettend plat: zoek van elk van de 6 (5) rassen een nederzetting om er meer over te weten te komen en versla vervolgens de eindbaas. Daarna nog even de grote big boss verslaan en je bent klaar. Gelukkig kom je niet zomaar van planeet A naar B en zijn er genoeg obstakels zoals giftige, te koude of juist te warme planeten waar je zonder de juiste apparatuur niet kunt komen of overleven. Het is dan ook een zoektocht, zoals we van terraria gewend zijn, naar steeds betere grondstoffen (ore) om steeds betere wapens en armor te maken.

De mainquest heeft nog een extra probleem:Je weet niet op welke planeet de rassen zijn die je moet zoeken. Deze zoektocht wordt al snel een frustratie. Ik denk echter dat de makers van de game dit expres hebben gedaan omdat je zo de content van de game wel moet opzoeken: de oneindigheid aan planeten. Nu kun je ook simpelweg via google de coördinaten van de juiste planeet met dat ene ras opzoeken en deze gewoon intikken in je flightcontrol panel maar dat kun je zien als cheaten. (kijk wel even naar de juiste versie, OS en of het 32 of 64 is, deze hebben namelijk verschillen mapdatabases) Een tip voor de zoekers: markeer planeten waar je bent geweest en waar een ras te vinden is die je nog moet onderzoeken zodat je hier later makkelijk terug kan komen. Dit kun je doen door die planeet te 'bookmarken'. Zo heb ik planeten gebookmarked zoals: 'Apex village left, Glitch Castle right, Avian dungeon right' etc. Een andere tip: koop zo snel mogelijk die landspeeder! Dat ding laat je tenminste snel bewegen.

De verschillende side-quests vindt ik het noemen niet waard. Op dit moment zijn deze ontzettend klein en kort en de moeite niet waard omdat je er enkel een paar pixels (ingame gold) voor krijgt. Hopelijk barst de moddingcommunitiy los en komt er snel meer content.

De armor/wapen levels zijn best uitgebreid maar tevens makkelijk om te bemachtigen. Na een avondje of 3 spelen zat ik op het maximale level en had ik alles al wel gecraft. Vooral het laatste 2h zwaard waar je Solarium voor nodig hebt is best een OP wapen.

Ik ga me nu lekker verdiepen in het exploreren van verschillende planeten. Kijken wat ik allemaal tegenkom want ik hoop toch echt dat ik nog maar 10% gezien heb van het spel. Al vermoed ik dat ik al snel in herhaling zal vallen aangezien elke Castle, town of dungeon er ongeveer hetzelfde uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb je nog tips hoe en wat te scannen op een planeet?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Helaas is de framerate op os x nog steeds bagger. 30fps op een gt650m waar de Windows versie netjes 60 doet, en nog op veel hogere resolutie (2880x1800 vs 1440x900) ook.

Dat gezegd hebbende; de game heeft veel van zijn oude mechanica terug die ik erg gaaf vond; eten nodig, pickaxes gebruiken ipv de MM. Verder is de questline/tutorial ook heel uitgebreid en is het craften lekker simpel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
TepelStreeltje schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:27:
same, zit ook te pielen wat je precies moet scnanen en waar je dat spul kan vinden.
Had paar vasen in een huisje gescaned, verder nog geen succes gehad
En? Ben je er uit gekomen? Ik wilde het vanavond weer een kans geven :P

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Gekocht met launch van de early access en nu sinds 1.0 alweer 30 uur er in zitten. Story quest was vermakelijk en best makkelijk.
FloydRaalte schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:04:
De mainquest heeft nog een extra probleem:Je weet niet op welke planeet de rassen zijn die je moet zoeken.
Dat staat gewoon in de quest omschrijving. Bijvoorbeeld. Gentle Star met Jungle. Dan was het eigenlijk altijd wel de 1e planeet raak.

Jammer dat er niet echt end-game content is na al die development tijd. Settlements bouwen e.d. voel ik niet zo veel voor. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:33:
Heb je nog tips hoe en wat te scannen op een planeet?
Ik speel de game met 4 vrienden en ze zitten allemaal te 'klooien' met het scannen van items voor de verschillende rassen. Het eerste ras welke je moet onderzoeken is vaak de Florians en daar begint het gedonder al: in de mainquest staat dat de Florians zich bevinden op 'Forrest' like planeten. Dit lijkt behoorlijk RNG te zijn aangezien ik ze nog NOOIT gevonden heb op Forrest like planeten maar juist op een Desert planeet of zelfs een Frozen planeet. Wanneer je je compleet focussed om het onderzoek van een ras dan kan de zoektocht behoorlijk lang duren.

Ik heb bij de zoektocht naar de Glitch zeker wel 8 planeten bezocht waarbij ik eerst 5 tot 10 minuten naar links loop, dan terug beam naar mijn ship, vervolgens weer naar beneden beam en dan 5 tot 10 minuten naar rechts loop. Zo hoop ik redelijk wat omtrek van de planeet te hebben gehad. Eerder liep ik zelfs naar rechts tot ik weer bij het beginpunt uit kwam. Je loopt dan de hele planeet rond. :X Erg zuur als je dan alleen van dat pado-volk tegenkomt.

De dubbel jump Tech-perk helpt gigantisch veel mocht je deze nog niet hebben. )Die tripple jump en rocketjump zijn naar mijn mening de moeite niet waard) Je kunt dan tenminste snel over de bergen en dalen heen komen. Ook is die landspeeder die je kunt kopen bij die piraat erg snel! Pas wel op met dat ding want hij kan kapot.

Tsja en heb je dan eindelijk een Glitch Castle of een Florian Dungeon gevonden dan zijn er 9 van de 10 keer niet genoeg unieke items om te scannen. (je loopt dus met je onderzoekstool (N) door een nederzetting, alle onderzoekbare items lichten groen op) Je zult dan dus een volgende nederzetting moeten vinden. M.a.w. je zoektocht begint opnieuw voor die laatste 5% in je onderzoeksbalkje :'( Daarbij komt het probleem dan de nederzettingen vaak erg op elkaar lijken en dezelfde items herbergen. Deze items kun je dan niet meer onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
chaoscontrol schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:32:
Gekocht met launch van de early access en nu sinds 1.0 alweer 30 uur er in zitten. Story quest was vermakelijk en best makkelijk.

[...]

Dat staat gewoon in de quest omschrijving. Bijvoorbeeld. Gentle Star met Jungle. Dan was het eigenlijk altijd wel de 1e planeet raak.

Jammer dat er niet echt end-game content is na al die development tijd. Settlements bouwen e.d. voel ik niet zo veel voor. :)
Helaas werkt dat niet altijd zo. Vaak genoeg meegemaakt dat er op een Jungle planet geen bevolking of de verkeerde bevolking aanwezig was. RGN based blijkbaar, dus je moet mazzel hebben. Wanneer je de Chucklefish forums bekijkt zie je ook dat dit een dingetje is waar veel mensen over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Het gaat hierbij ook niet altijd om de features die boven de grond liggen. (Bijna) altijd heb je onder de grond ook nog veel ruïnes en kleine plekken waar je aan het ras toebehorende voorwerpen kunt vinden.

Mochten er trouwens liefhebbers zijn. Ik zit met een servertje te knutselen. Ik verwacht in de loop van de week deze naar behoren te hebben draaien.

Eis is wel dat je met een nieuw char begint om vervuiling te voorkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Tormbo op 01-08-2016 15:27 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
FloydRaalte schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Ik speel de game met 4 vrienden en ze zitten allemaal te 'klooien' met het scannen van items voor de verschillende rassen. Het eerste ras welke je moet onderzoeken is vaak de Florians en daar begint het gedonder al: in de mainquest staat dat de Florians zich bevinden op 'Forrest' like planeten. Dit lijkt behoorlijk RNG te zijn aangezien ik ze nog NOOIT gevonden heb op Forrest like planeten maar juist op een Desert planeet of zelfs een Frozen planeet. Wanneer je je compleet focussed om het onderzoek van een ras dan kan de zoektocht behoorlijk lang duren.
Kak. Liep met een kameraad eerst mijn planet rond maar vonden geen drol(ja 1 item om te scannen maar dat vulde de balk bijna niet), dus moet nu alles nog een keer langs gaan? Wat als er niet voldoende is? :+ Of kan dat niet? Kan ook naar de maan maar dan moet ik iets maken wat mij zuurstof geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Die GUI is zo onwerkbaar klein dat ik het maar opgegeven heb. Op mijn 32" panelen is het al vrij rot, en nu ik even op een 46" paneel werk op 1 meter afstand is het net zo rot. Het moet toch wel groter kunnen? De resolutie naar 720P lost niks op...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

kuusj98 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:44:
Die GUI is zo onwerkbaar klein dat ik het maar opgegeven heb. Op mijn 32" panelen is het al vrij rot, en nu ik even op een 46" paneel werk op 1 meter afstand is het net zo rot. Het moet toch wel groter kunnen? De resolutie naar 720P lost niks op...
Dat is gek. Ik heb op mijn 2560x1080 nergens last van.

Maar dit helpt misschien: http://community.playstarbound.com/resources/ui-scale.2596/

Daarnaast zou je het volgende kunnen proberen:
Check /assets/interface.config

At the top of the file there should be something like this:
Code:

"maxInterfaceScale" : 2.0,
"minInterfaceScale" : 1.0,

"interfaceCrossoverRes" : [1000, 500]
(Volgens mij doet de genoemde mod precies hetzelfde)

[ Voor 24% gewijzigd door Tormbo op 01-08-2016 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
weszz schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:41:
[...]

Kak. Liep met een kameraad eerst mijn planet rond maar vonden geen drol(ja 1 item om te scannen maar dat vulde de balk bijna niet), dus moet nu alles nog een keer langs gaan? Wat als er niet voldoende is? :+ Of kan dat niet? Kan ook naar de maan maar dan moet ik iets maken wat mij zuurstof geeft :+
Je kunt helaas gescande items niet nog een keer scannen om je balk te vullen. Ook niet als je hetzelfde item ergens anders tegenkomt. Het moeten echt unieke items zijn. Let op want ze kunnen ook heel klein zijn zoals een klein potje op een bureau of een fakkel ofzo. Vaak zijn ze wel wat groter: banners, posters, schilderijen, boekenkasten, standbeelden en veel decoratieve elementen die aan de muur hangen. Als de te scannen items op zijn in in een nederzetting zit er niets anders op dan verder zoeken. Zelf ga ik dan direct naar een andere planeet aangezien ik persoonlijk de kans klein acht dat er nog een 2de nederzetting op dezelfde planeet zal zijn. Of dat klopt... geen idee :+

Als je snel naar de maan wilt om feul te mijnen voor je spaceship, wat ik wel aanraad aangezien je dan je eigen zonnestelsel kunt verlaten, hoef je volgens mij alleen maar Tungsten, Glass en Living root te hebben. Tungsten kun je gewoon mijnen op de juiste planeet, Glass kun je krijgen door ordinair zand om te smelten en Living root dropt van simpele monsters. Je kunt dat je Breathing EEP maken. Vergeet deze niet eerst te equipen 8)7 Op de maan is het trouwens handig om de dubbel jump te hebben. Nog een tip: Erchius ore zit soms aan het oppervlak maar dieper kom je aanzienlijk meer tegen. Gebruik (als je de manipulator nog niet hebt ge-upgrade) een pickaxe om sneller te kunnen minen. Je hebt best veel Erchius nodig dus als je er toch bent.... sla dan wat extra in voor je volgende trip! Met een pickaxe gaat het 10X sneller en kun je zelfs het monster (welke je steeds achtervolgt) er uit 'minen' qua snelheid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Tormbo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Dat is gek. Ik heb op mijn 2560x1080 nergens last van.

Maar dit helpt misschien: http://community.playstarbound.com/resources/ui-scale.2596/

Daarnaast zou je het volgende kunnen proberen:

[...]

(Volgens mij doet de genoemde mod precies hetzelfde)
kuusj98 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:44:
Volgens mij inderdaad de juiste mod op UI scaling op te lossen. Anders kun je de zoom mod nog proberen maar ik denk dat deze je probleem niet echt oplost....

Anders goeie mods:
Radar station: deze mod geeft je een soort echo radar station waarmee je de grond onder je in kaart kunt brengen. Best handig bij de zoektoch naar bepaalde ore e.d.
Inventory container out of the way: Super mod welke je inventory container niet telkens in het midden van je scherm positioneert wanneer je een box opent. Je kunt ze nu wegslepen en dan blijven ze ook staan op de plek waar je ze naar toe sleept. Simpel maar effectief!
Weapon DPS: Laat damage per second zien in de tooltip.
Stackable food: Eten kun je stappelen!

[ Voor 7% gewijzigd door FloydRaalte op 02-08-2016 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

FloydRaalte schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:32:

Anders goeie mods:
Radar station: deze mod geeft je een soort echo radar station waarmee je de grond onder je in kaart kunt brengen. Best handig bij de zoektoch naar bepaalde ore e.d.
Inventory container out of the way: Super mod welke je inventory container niet telkens in het midden van je scherm positioneert wanneer je een box opent. Je kunt ze nu wegslepen en dan blijven ze ook staan op de plek waar je ze naar toe sleept. Simpel maar effectief!
Weapon DPS: Laat damage per second zien in de tooltip.
Stackable food: Eten kun je stappelen!
Klinkt als een paar goeie, niet te invasieve mods voor mijn servertje :) Zal er vanavond eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ik vroeg mij af of dit spel tegenwoordig het kopen waard is?

Tijdje lang gevolgd en toen leek het één van de vele falende early acces game te worden.

Echter, de laatste tijd zie ik dit spel veelvuldig langskomen op youtube en ook hier op tweakers is dit topic ineens weer levendig.

Ik heb met veel plezier 300+ uur in Terraria zitten en dit leek mij een leuk spel om te spelen!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dreanor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:20:
Ik vroeg mij af of dit spel tegenwoordig het kopen waard is?

Tijdje lang gevolgd en toen leek het één van de vele falende early acces game te worden.

Echter, de laatste tijd zie ik dit spel veelvuldig langskomen op youtube en ook hier op tweakers is dit topic ineens weer levendig.

Ik heb met veel plezier 300+ uur in Terraria zitten en dit leek mij een leuk spel om te spelen!
Tja, dat zul je toch zelf moeten bepalen vrees ik. Ik verwacht dat de meeste mensen in dit draadje het spel zullen aanraden(inclusief ondergetekende). Je kunt het zien als een evolutie van Terraria, met een 'leidender' verhaal en veel meer content om te ontdekken en meer zaken om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

FloydRaalte schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Gebruik (als je de manipulator nog niet hebt ge-upgrade) een pickaxe om sneller te kunnen minen. Je hebt best veel Erchius nodig dus als je er toch bent.... sla dan wat extra in voor je volgende trip! Met een pickaxe gaat het 10X sneller en kun je zelfs het monster (welke je steeds achtervolgt) er uit 'minen' qua snelheid!
Een pickaxe is op de maan inderdaad wel aan te raden. Het is ook handig om de liquid upgrade voor de MM te kopen. Die kost niet zo heel veel en dan kan je de ondergrondse Erchius poelen leeg zuigen, wat aanzienlijk sneller Erchuis geeft dan alles proberen te minen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Tormbo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Tja, dat zul je toch zelf moeten bepalen vrees ik. Ik verwacht dat de meeste mensen in dit draadje het spel zullen aanraden(inclusief ondergetekende). Je kunt het zien als een evolutie van Terraria, met een 'leidender' verhaal en veel meer content om te ontdekken en meer zaken om te doen.
Ja, dat snap ik ...

Maar ik bedoel natuurlijk of het spel goed speelbaar is, redelijk bugvrij, geen world/character resets meer en voelt het als een volwaardig spel en niet een half early acces beta spel?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dreanor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Ja, dat snap ik ...

Maar ik bedoel natuurlijk of het spel goed speelbaar is, redelijk bugvrij, geen world/character resets meer en voelt het als een volwaardig spel en niet een half early acces beta spel?
Het langdurige early access proces heeft het spel in mijn ogen goed gedaan. Ik ben geen bugs tegengekomen en ik verwacht geen wipes meer. Persoonlijk vind ik dat ze dat ook niet meer kunnen maken nu de game eenmaal gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Dreanor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Ja, dat snap ik ...

Het spel is goed speelbaar en er is veel te doen. Qua content is dit versie 1 en in feite prima te vergelijken met de eerste versie van Terraria. Al dan wel een stukje volwassener zoals Tormbo al aangeeft. Er zit wellicht meer in als je kijkt aar het 'story' gedeelte. Dat is een stuk uitgebreider. De HELP functie is een prachtig boekwerk of encyclopedie waar je veel informatie uit kunt halen. Daar heb je dus geen wiki's of youtube filmpjes voor nodig als bij Terraria. Er is tevens goed nagedacht over het craften van items: ook de eerste Tiers aan items heb je later nog nodig. Simpele ores zoals Coal zul je altijd nodig hebben omdat dit vaak bestandsdelen zijn van hogere Tier items en omdat je er simpel weg fakkels mee kunt maken. World/character resets heb ik nog niet meegemaakt. En we zitten geloof ik al op versie 1.0.4. Verder is de game redelijk bug-vrij en komen er steeds updates uit.

Ik heb zelf trouwens nog wel eens last van een wereld stop bug. Dat is een bug waarbij de wereld gewoon ophoud te bestaan. Je staat als het ware op de rand van een gigantische klif. Echter kan je character niet verder. Na een paar seconden wachten laad de wereld dan opeens verder. gelukkig geen showstopper maar wel irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

FloydRaalte schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Ik heb zelf trouwens nog wel eens last van een wereld stop bug. Dat is een bug waarbij de wereld gewoon ophoud te bestaan. Je staat als het ware op de rand van een gigantische klif. Echter kan je character niet verder. Na een paar seconden wachten laad de wereld dan opeens verder. gelukkig geen showstopper maar wel irritant :X
Is dat enkel multiplayer(dus dat de server het even niet aankan) of ook als je sp speelt?

Ik heb hem ook wel eens meegemaakt maar meestal alleen als de wereld voor het eerst ingeladen wordt. Kan me echter niet meer herinneren of dit SP of MP was. (heb een multiplay servertje geregeld voor een jaar, moet nog ff met de config kloten en dan kunnen er hier wel wat mensen op komen kijken).

:( |:(

De config lijkt niet fatsoenlijk te werken, ik kan met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen dat enkel niet-anonieme gebruikers op de server terecht kunnen. Vraag me af of ze hier uberhaupt wel aandacht aan hebben besteed de afgelopen tijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Tormbo op 04-08-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik heb ondertussen mijn servertje met authenticatie draaiende. Mocht er iemand mee willen spelen, gooi me dan even een DM, dan realiseer ik een account voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tormbo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:58:
Ik heb ondertussen mijn servertje met authenticatie draaiende. Mocht er iemand mee willen spelen, gooi me dan even een DM, dan realiseer ik een account voor je.
lijkt me leuk :) Heb je er ook een TS server bij?
DM verstuurd.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dit weekend Starbound gekocht tijdens de Steam wintersale. Bevalt tot nog toe goed. Ben nog niet heel ver, maar goed.... geen haast met dit soort games :)
Pagina: 1 2 3 Laatste