Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
fitznl schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Zoals eerder ook Mithrildon heeft opgemerkt. Ik voorzie juist wel een sterke waardedaling van gold. Waar bij wijze van spreken 10 gold in de eerste maand veel is, zal dat voor sommige spelers -zoals in wow- tekendgeld zijn voor als je hun bij wijze van spreken guildstart bladzijde tekent. Mijn karakter heeft daarmee nog aardig wat kunnen verdienen, een paar keer 50 tot zelfs 100 gold voor mijn handtekening op de guildaanvraag.

Merk het zelf in wow. Ben indertijd gestopt na uitkomen lich king pak. Nu weer opgepakt en omdat ik stil ben blijven staan in de tijd, geldt dat uiteraard ook voor het gold dat ik heb.

Training paardje wil blizzard ruim 4000 voor hebben (lvl 70 en 80 per keer). Zelfs blizzard zelf gooit er dus een aardig bedrag boven op. Spelers die normaal levelen en ook hun prof doen zullen pas vermoedelijk na het halen van lvl 90 tijd vrij kunnen maken om dat gold te verdienen. Uiteraard kun je stellen dan heb je iets te doen, maar een kleine 10.000 gold verzamelen (tzt per karakter als je ook nog een alt wilt gaan levelen) lijkt bijna op werken.

Ik voorzie voor speler A aardig wat zweetdruppels kijkende naar zijn creditcard afschrift. Maar inderdaad je blokt speler D aardig uit op deze manier. Wil je betalen voor gold, dan kan het op een zuivere nette manier, doch wel inflatie gevoelig.
Wat jij omschrijft is normale inflatie en heeft niks met het betaalsysteem te maken. Er wordt noch gold onttrokken, noch toegevoegd aan de economie. Het netto effect is dus nul. Bij zuiver pay2win krijg je een munteenheid die je niet spendeert = inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Remmetje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:51:Naast WoW faalt haast iedere andere MMO die ditzelfde systeem hanteert (en gaat vroeg-of-laat uiteindelijk toch over naar een vorm van F2P).
WoW doet niet aan doorverkopen van speeltijd, en de eerste 2 mmo's die in me opkomen die net hetzelfde doen (EVE, Rift) zijn financieel nochtans een groot succes. Kan je eens de cijfers geven om die stelling te onderbouwen?

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 20-08-2013 18:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De enige reden dat andere MMO's falen is niet omdat ze abonnementsgeld vragen maar omdat ze geen of onvoldoende endgame content klaar hebben of bol staan van de bugs. Mensen hebben het geduld niet om te wachten op een voltooid product en gaan dus weer terug naar WoW of andere games. Carbine lijkt dat prima te snappen en zo willen gewoon een complete game leveren vóór er een release komt. Het betaalmodel is ondergeschikt.
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Niet correct :) Kocht je in WoW het originele spel of de Battle Chest, dan zat daar 1 maand game time bij inbegrepen. Je moet dus pas na een maand speeltijd betalen voor maand nr 2 etc.
Ik weet niet hoe het nu is maar toen ik het kocht (voordat die Battle Chest überhaupt bestond ;)) kreeg je weliswaar een maand gratis, maar moest je eerst een maand erbij kopen voordat je die gratis maand kon claimen. Je moest dus één maand kopen en dan kreeg je twee maanden game time.

[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 20-08-2013 18:34 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
NME, toen ik begon met spelen (ZG Patch) was dat al niet meer zo. Je moest weliswaar bank info afgeven, MAAR er werd totaal niks afgeschreven de eerste maand.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

lanerios schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:36:
NME, toen ik begon met spelen (ZG Patch) was dat al niet meer zo. Je moest weliswaar bank info afgeven, MAAR er werd totaal niks afgeschreven de eerste maand.
Dat was alleen zo met automatische incasso, wat weer alleen in Nederland bestaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
boe2 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:22:
[...]

WoW doet niet aan doorverkopen van speeltijd, en de eerste 2 mmo's die in me opkomen die net hetzelfde doen (EVE, Rift) zijn financieel nochtans een groot succes. Kan je eens de cijfers geven om die stelling te onderbouwen?
Sorry maar ik ga dit niet in cijfers onderbouwen. Je kan hem wel andersom beredeneren. Hoeveel MMO's met een fatsoenlijke actieve player base heeft nog een maandelijkse subscriptie (die geen vorm van F2P heeft)? Er zijn er nog maar enkele MMO's in de markt over die deze vorm van betalen heeft omdat het moeilijk blijkt te zijn om de player base tevreden te houden.

@NMe
Ik denk dus dat er wel een verband zit tussen de kosten die je voor een game maakt en de content die het aan biedt. Persoonlijk zou ik erg teleurgesteld zijn wanneer ik maandelijks een bedrag neerleg om een MMO te spelen maar er amper updates komen die dit bedrag rechtvaardigen. Ik zou toch meer geduld hebben wanneer het mij niet direct in de portemonnee raakt (zoals een GW2 of F2P model).

[ Voor 21% gewijzigd door Remmetje op 21-08-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
GW2 viel bij heel veel spelers inhoudelijk gewoon tegen en spelen ook niet meer.
Het had potentie.. Maar voor mij was het een grote teleurstelling. Terwijl de game wel goed en mooi in elkaar zit op veel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
NMe schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:37:
[...]

Dat was alleen zo met automatische incasso, wat weer alleen in Nederland bestaat. :P
Dat was nooit zo. Je kon vanaf dag 1 fake cc nummer invoeren en met gamecards betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Meh.. van wat ik zo hoor lijkt dat subscriptions model me niet erg ideaal. Sowieso puur spelen om gold te verdienen is gewoon niet leuk. Als je daarmee steeds je maanden mee moet vullen om de volgende maand te kunnen kopen, laat dan maar zitten. Ik speel om plezier te hebben.

Daarnaast, zoals gezegd, inflatie. In een maand of wat zullen de bedragen enorm gaan toenemen en kunnen alleen de grootste goldfarmers het nog betalen, zo'n maandje gametime.

Nee ik denk dat het allemaal niet gaat werken. Beter hadden ze gewoon alleen een monthly sub gevraagd, en dat hele ingame gedoe met de EX eruit gelaten..

[ Voor 14% gewijzigd door Il 2 op 21-08-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 16:21
Ben normaal wel te porren voor een spel als dit, maar na het horen van de maandelijkse "lasten" zal ik deze game links laat liggen. Al ben ik we erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken qua skillshots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Maandelijks betalen en iedereen gelijk beter dan free 2 play en kinderen in de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Remmetje schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:24:
[...]

@NMe
Ik denk dus dat er wel een verband zit tussen de kosten die je voor een game maakt en de content die het aan biedt. Persoonlijk zou ik erg teleurgesteld zijn wanneer ik maandelijks een bedrag neerleg om een MMO te spelen maar er amper updates komen die dit bedrag rechtvaardigen. Ik zou toch meer geduld hebben wanneer het mij niet direct in de portemonnee raakt (zoals een GW2 of F2P model).
Games die abonnementskosten in rekening brengen worden inderdaad sneller verlaten als updates lang op zich laten wachten, maar ik heb het idee dat ze dat voor Wildstar prima door hebben. De release is niet voor niks "uitgesteld" tot lente 2014 terwijl ze eerder 2013 aanhielden. Ik denk dat ze niet alleen de game (inclusief endgame) aan het afmaken zijn maar ook de volgende content patch al goeddeels willen voorbereiden zodat ze daar vrij snel al over kunnen communiceren.

Overigens is F2P hier ook niet heilig in. Ook gratis games worden gewoon verlaten wanneer de content uitblijft.
bobkoning schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:16:
Ben normaal wel te porren voor een spel als dit, maar na het horen van de maandelijkse "lasten" zal ik deze game links laat liggen.
Ik snap dat niet. 12 euro per maand is niks, 't is dezelfde prijs als het laten bezorgen van een pizza... Je krijgt er gewoon regelmatig content updates voor en toegang tot een lag-vrije server met duizenden andere spelers. F2P is leuk maar nog geen enkele uitgever is erin geslaagd dat goed toe te passen én een afdoende groot spelersbestand vast te houden voor langere tijd.
Il 2 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:59:
Meh.. van wat ik zo hoor lijkt dat subscriptions model me niet erg ideaal. Sowieso puur spelen om gold te verdienen is gewoon niet leuk. Als je daarmee steeds je maanden mee moet vullen om de volgende maand te kunnen kopen, laat dan maar zitten. Ik speel om plezier te hebben.
Waarom moet het één het ander uitsluiten? Ik verdiend in WoW 3000 gold per week door elke dag even 10 minuten wat te doen. Na die 10 minuten kan ik doen wat ik wil. Bovendien krijg je ook gewoon gold voor je normale gameplay. Ik verwacht niet dat Wildstar daar anders in is.
Daarnaast, zoals gezegd, inflatie. In een maand of wat zullen de bedragen enorm gaan toenemen en kunnen alleen de grootste goldfarmers het nog betalen, zo'n maandje gametime.
Inflatie zul je altijd hebben maar je doet net alsof het aanbod gelijk blijft en daarom de prijzen gaan stijgen. Zo werkt het niet natuurlijk, want zodra de prijzen omhoog gaan doet het aanbod dat ook en dus gaan de prijzen weer omlaag. Basale economie. ;)
Nee ik denk dat het allemaal niet gaat werken. Beter hadden ze gewoon alleen een monthly sub gevraagd, en dat hele ingame gedoe met de EX eruit gelaten..
Ik denk dat het wel gaat werken, maar het zal niet voor iedereen de beste keus zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 21-08-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Nieuwe devspeak:

Ziet er weer erg goed uit :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Jerry schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:42:
Nieuwe devspeak:
[video]

Ziet er weer erg goed uit :D.
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Vandaag op gamescom de wildstar booth bezocht en met 2 verschillende classes gespeeld. Ik kan je verzekeren: dit spel is behoorlijk pittig, ben meerdere keren gestorven :p.

1 vijand tegelijk is nog doenbaar, maar ze gooien ook optional bonus challenges naar je hoofd waarbij je echt wel meerdere zware vijanden tegelijk moet jongleren om de timer te halen. Ik vrees eigenlijk een beetje dat de meer casual mmo spelers (vriendinnen enzo) het iets te lastig gaan krijgen.

Vandaag warrior en spellslinger geprobeerd, morgen de andere classes aan de tand voelen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Cool.. Ben benieuwd naar je verslag.
Hoe speelt het verder ? Vertrouwd ? soepel ? Wennen ?

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Ik ben ook erg benieuwd.. Fijn ook om te lezen dat het (zeker in het begin) nog best pittig is. Dat geeft al aan dat er toch een minimale skillcap hangt aan de game, ookal ziet het er super eenvoudig uit.

• Il 2
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:41:
[...]

Inflatie zul je altijd hebben maar je doet net alsof het aanbod gelijk blijft en daarom de prijzen gaan stijgen. Zo werkt het niet natuurlijk, want zodra de prijzen omhoog gaan doet het aanbod dat ook en dus gaan de prijzen weer omlaag. Basale economie. ;)
True maar een economie van een MMO werkt meestal niet zo. Er zijn maar een bepaald aantal spelers geïnteresseerd, de kans dat het aanbod opeens enorm toeneemt is heel erg klein. Ik verwacht ook niet dat ze WoW aantallen gaan halen omdat ik denk dat voor de gemiddelde gamer wildstar behoorlijk generiek kan overkomen.

Je ziet het nu ook in WoW. Lage item lvl spullen worden alsnog voor 100-200 gold of meer verkocht terwijl een normale speler niet meer dan 10-20g zou hebben. Voor nieuwe spelers is het onmogelijk de AH te gebruiken.

• Darf
Il 2 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

True maar een economie van een MMO werkt meestal niet zo. Er zijn maar een bepaald aantal spelers geïnteresseerd, de kans dat het aanbod opeens enorm toeneemt is heel erg klein. Ik verwacht ook niet dat ze WoW aantallen gaan halen omdat ik denk dat voor de gemiddelde gamer wildstar behoorlijk generiek kan overkomen.

Je ziet het nu ook in WoW. Lage item lvl spullen worden alsnog voor 100-200 gold of meer verkocht terwijl een normale speler niet meer dan 10-20g zou hebben. Voor nieuwe spelers is het onmogelijk de AH te gebruiken.
Dat is gewoon vraag/aanbod en heeft niks met inflate te maken. Dit komt gewoon doordat er maar weinig nieuwe spelers zijn in WoW en de huidige spelers op hun duimen aan het zuigen, dus die gaan alts lvlen. De prijzen van Credd zullen in het begin sterk variëren en daarna een stabiel niveau aan moeten nemen afhankelijk van de levensduur van Wildstar.

Verwijderd

boe2 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:54:
Vandaag op gamescom de wildstar booth bezocht en met 2 verschillende classes gespeeld. Ik kan je verzekeren: dit spel is behoorlijk pittig, ben meerdere keren gestorven :p.

1 vijand tegelijk is nog doenbaar, maar ze gooien ook optional bonus challenges naar je hoofd waarbij je echt wel meerdere zware vijanden tegelijk moet jongleren om de timer te halen. Ik vrees eigenlijk een beetje dat de meer casual mmo spelers (vriendinnen enzo) het iets te lastig gaan krijgen.

Vandaag warrior en spellslinger geprobeerd, morgen de andere classes aan de tand voelen :)
Het mooie vond ik persoonlijk dat je ook evht rekening moet houden met de 'reach' van je vijand. Kom je daarbinnen dan doen ze ook echt dikke schade. Ik ging bij de hands-on ook meermaals op mijn klep en moest sommige tegenstanders echt aan mij voorbij laten gaan.

Ik vond wel dat de game een beetje 'zweverig' speelde. Uiteraard zit je op een vreemde planeer, maar het voelde allemaal een beetje licht. Wat vindt jij daarvan?

• boe2
  • Niet online
Hoezo? Simpele economie: Alles wat zij oprapen en willen verkopen is ook massas goud waard.
Ik vond wel dat de game een beetje 'zweverig' speelde. Uiteraard zit je op een vreemde planeer, maar het voelde allemaal een beetje licht. Wat vindt jij daarvan?
Aurin en Chua dartelen heel licht doorheen het landschap, dat klopt, maar met de andere rassen leek dat toch heel goed mee te vallen :)

Aantal sfeerfotos die ik daar genomen heb:
Afbeeldingslocatie: http://boe2.be/pictures/wildstar/wildstar_gamescom_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boe2.be/pictures/wildstar/wildstar_gamescom_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boe2.be/pictures/wildstar/wildstar_gamescom_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boe2.be/pictures/wildstar/wildstar_gamescom_04.jpg

Terwijl we stonden te wachten aan de wildstar booth kwam er iets heel cools aanwandelen: Een real life Granok :D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FK5r6VZQGPU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Il 2 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Nee, gewoon nee. Ik ben afgelopen weken opnieuwe op een andere server begonnen, in een guild met overwegend nieuwe spelers. Iedereen zit op level 20-30 op een 1,5-2k gold. En sorry, als je groene items in wow van de AH moet kopen om te levellen.. tsja, dan is gold niet je enige probleem.

Wildstar booth ziet er wel cool uit, ben wel nieuwsgierig naar hoe mensen dit vonden spelen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

boe2 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:26:
[...]

Hoezo? Simpele economie: Alles wat zij oprapen en willen verkopen is ook massas goud waard.

[...]

Aurin en Chua dartelen heel licht doorheen het landschap, dat klopt, maar met de andere rassen leek dat toch heel goed mee te vallen :)

Aantal sfeerfotos die ik daar genomen heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Terwijl we stonden te wachten aan de wildstar booth kwam er iets heel cools aanwandelen: Een real life Granok :D
[video]
Super leuk dat je dit met ons deelt! Ziet er erg interessant uit, zit er echt op te wachten dat het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
lanerios schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:08:
[...]

Nee, gewoon nee. Ik ben afgelopen weken opnieuwe op een andere server begonnen, in een guild met overwegend nieuwe spelers. Iedereen zit op level 20-30 op een 1,5-2k gold. En sorry, als je groene items in wow van de AH moet kopen om te levellen.. tsja, dan is gold niet je enige probleem.

Wildstar booth ziet er wel cool uit, ben wel nieuwsgierig naar hoe mensen dit vonden spelen.
Nee, dat is onmogelijk tenzij je gefeed wordt door een high lvl character dat je al hebt. Op lvl 30 2k gold? Hoe kom je erbij? Gewone quests leveren 50 silver tot maximaal een gold op als je geluk hebt. En gebruik van AH was vroeger de normaalste zaak van de wereld, iedereen deed het. Omdat het toen kon, toen de economie nog goed was. Nu is die totaal uit balans en hebben nieuwe spelers geen kans meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Il 2 op 23-08-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Il 2 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:26:
[...]
Nee, dat is onmogelijk tenzij je gefeed wordt door een high lvl character dat je al hebt. Op lvl 30 2k gold? Hoe kom je erbij? Gewone quests leveren 50 silver tot maximaal een gold op als je geluk hebt.
Heel simpel: Alles van cloth/mining/herbalism/whatever je tijdens het questen opraapt zet je op de AH, tegen level 30 ben je rijker dan mijn huidig lvl 90 char hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
mmm volgende keer neem ik ook mijn dslr mee :) Was erg onder de indruk van wildstar. liep allemaal snappy en high fps.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2cpb0h5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Heb me wederom aangemeld voor de beta.
Procedure ging anders dan de vorige keer meen ik.

Nieuwe ronde nieuwe kansen :)
Ben wel toe aan een beta inmiddels......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Il 2 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

Nee, dat is onmogelijk tenzij je gefeed wordt door een high lvl character dat je al hebt. Op lvl 30 2k gold? Hoe kom je erbij? Gewone quests leveren 50 silver tot maximaal een gold op als je geluk hebt. En gebruik van AH was vroeger de normaalste zaak van de wereld, iedereen deed het. Omdat het toen kon, toen de economie nog goed was. Nu is die totaal uit balans en hebben nieuwe spelers geen kans meer.
Of je leert spelen en snapt dat de AH je ook geld kan leveren. Collega is vorige week begonnen, eerste MMO. Nu level 30 met 2,3k zonder problemen. Hoe? Mining/Skinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
lanerios schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

Of je leert spelen en snapt dat de AH je ook geld kan leveren. Collega is vorige week begonnen, eerste MMO. Nu level 30 met 2,3k zonder problemen. Hoe? Mining/Skinning.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe te spelen, ik speel al vele jaren en weet precies hoe de AH werkt. Ik geloof er geen klap van dat je zonder enige hulp van iemand dan ook, op dat lvl, zo'n bedrag kan hebben TIJDENS het levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Er is een groot wowtopic wist je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar

Raid filmpje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ziet er goed uit :)
Dit is er een om in de gaten te houden.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Nu dat dit spel pas in lente 2014 uitkomt ga ik het niet meer volgen.
Eerst was het eind 2013, nu opeens lente volgend jaar pas.
Dat duurt me veel te lang om het spel nu al te gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ok.. Wist ik ook niet. Waar staat dit (officieel) bevestigd ?
Maar dan nog. Goede spellen volg ik gewoon. Of het nu een, twee , of nog vele jaren mag moet duren.

Titan < in de gaten houden.
GTA5 < komt nu eindelijk bijna uit.
Wildstar < Duurt ook nog even
De nieuwe C&C < Duurt ook nog even

Maar de moeite waard om bij te houden.
Alleen zullen we straks wel een keer verwend worden met een Wildstar Beta..
Dat verwacht ik teminsten.. En daar kan ik me dan alweer zoet mee houden.

Liever even wachten en dat de game goed is. Dan dat er een hoop bugs in zitten. En nog belangrijker, er weer een shitload aan commentaar komt vanuit de gamerscommunity.

Moet zeggen dat ik van dat laatste sowieso aan hangzak krijg.. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Mentaliteit van niks tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Lasteraar schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:25:
Ok.. Wist ik ook niet. Waar staat dit (officieel) bevestigd ?
Is vermeld door Jeremy Gaffney (lead developer) in dit artikel over het business model van Wildstar.

Als troost: Op gamescom heeft hij laten weten dat de beta "rond oktober" terug van start zou moeten gaan en vanaf dan het aantal spelers scherp zal toenemen, met een week open beta voor launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Het eerste deel van de Wildstar comic is gereleased.

Qua stijl lijkt het enorm op de TF2 comics, alleen een stuk korter jammergenoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stark schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:48:
Nu dat dit spel pas in lente 2014 uitkomt ga ik het niet meer volgen.
Eerst was het eind 2013, nu opeens lente volgend jaar pas.
Dat duurt me veel te lang om het spel nu al te gaan volgen.
Bizar eigelijk dat op GC2012 de game al voor de eerste keer speelbaar was :/ Gelijktijdig heeft B&S ook weer vertraging opgelopen, NCsoft gaat weer lekker.

(nog even en Magic sword en Swordman komen nog eerder :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben er juist blij mee dat ondanks dat het spel al zo lang in de pijplijn zit en het zelfs al een jaar speelbaar is, er tóch niet gereleased wordt voor het af is. Ik heb liever een goed product dan een snelle game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
NMe schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:48:
Ik ben er juist blij mee dat ondanks dat het spel al zo lang in de pijplijn zit en het zelfs al een jaar speelbaar is, er tóch niet gereleased wordt voor het af is. Ik heb liever een goed product dan een snelle game.
Inderdaad ben ik helemaal met je eens en dat zijn de Wildstar developers ook. Een MMO moet gewoon af zijn op launch, ook al stop je 150 uur aan levellen in de game en denk je dat gamers daar wel een maand of twee over zullen doen zodat je rustig met een endgame patch kunt komen zijn er altijd een paar hardcore mensen die binnen een paar dagen op het maximum level zitten en als die dan niks meer te doen hebben, dan zijn ze weg en blijven ze weg. Ze willen dus een game leveren die helemaal af is, in plaats van in de eerste grote patch na launch nog de helft van de features er in te stoppen en ik vind dat een erg goede keuze gezien het aantal MMOs dat de laatste tijd het niet gehaald hebben of die moesten overschakelen naar een F2P model.

Even wat info over de beta (en launch). Ik praat redelijk wat met een paar developers op het IRC kanaal van Wildstar en ze hebben me vertelt dat in de aankomende beta test in oktober de eerste 25 levels voor 99% zijn zoals je ze ook in de launch versie zult zien (paar kleine tweaks dus) en dat de bedoeling is dat level 26-50 en endgame getest gaan worden. Er zullen een stuk meer mensen in deze beta zitten dan de vorigen (de beta forums vertellen me dat er tot zover 30 duizend mensen in beta hebben gezeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik ben benieuwd...
Waar ik ook benieuwd naar ben is of mijn 1.5 jaar oude M14x alienware laptop hem nog lekker trekt.
I5 2.5 dual/650geforge 2gb en 8gb ddr3 ofzo.

[ Voor 80% gewijzigd door Lasteraar op 31-08-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Mja mee eens dat ik liever een goede dan een snelle release zie. Voor mij was GW2 een beetje de laatste teleurstelling wat dat betreft. Prima game om te spelen; zag er schitterend uit, levelen was leuk, veel te ontdekken, combat redelijk goed op orde... Maar dan ben je max level en wat doe je dan? Uiteindelijk daar maar alts gaan levelen, maar het spel miste gewoon (groeps-) uitdagingen op max level. De PVP was niet heel uitgebreid en PVE had alleen dungeons. Ook die dungeons misten gewoon wat; gevechten waren niet heel boeiend, samenspel was maar beperkt nodig, tuning was niet optimaal, etc.

Wildstar lijkt het vooralsnog wat slimmer aan te pakken: Ze kijken in ieder geval goed naar andere games en "jatten" daar de goede zaken uit. Niks mis mee en hopelijk gaat het werken. Ik ben ook wel onder de indruk van hoe Carbine over bepaalde zaken nadenkt:

De combat ziet er goed uit. Laatst weer de video over crowd control; mooi dat je niet gewoon hulpeloos bent als je geCCed wordt, maar actief moet proberen het te counteren. Je moet bijvoorbeeld je wapen terug vinden bij een disarm of F spammen bij een stun (dat gaat nog veranderen overigens om macro's tegen te gaan).

Hun systeem met mounts spreekt me ook wel aan; je kunt ze gebruiken in combat, zolang je niet te veel schade pakt. Daarnaast hebben mounts unieke skills en heeft het dus zin om er meerdere te verzamelen. Sommige zijn zwak maar met sterke skills, anderen sterk maar met minder krachtige skills.

Qua raids ben ik wel benieuwd wat het wordt; 40-man zie ik persoonlijk niet zo naar uit. Wel interessant dat ze aan raids willekeurige elementen willen toevoegen. Dus verschillende wings die je kunt krijgen, verschillende bosses, etc.

PVP weten we nog niet zo veel van, maar 40 vs 40 warplots klinkt als oude battles in Alterac Valley... Het feit dat je er ook nog raid bosses in los kunt laten voegt ook wel een verrassend element toe.

Kortom, genoeg zaken om de interesse vast te houden. Hoop wel dat het ook leuk wordt voor spelers met minder tijd; Carbine lijkt wel erg in te zetten op hardcore en mensen die er een tweede baan van willen maken. Prima dat die spelers bediend worden, maar hopelijk is er ook genoeg voor mensen die maar 2 - 3 avonden de tijd hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 31-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Morrar schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:26:
Kortom, genoeg zaken om de interesse vast te houden. Hoop wel dat het ook leuk wordt voor spelers met minder tijd; Carbine lijkt wel erg in te zetten op hardcore en mensen die er een tweede baan van willen maken. Prima dat die spelers bediend worden, maar hopelijk is er ook genoeg voor mensen die maar 2 - 3 avonden de tijd hebben...
Voor mensen met weinig tijd is er genoeg solo content te doen (quests, paths, adventures), kun je dungeons spelen (die overigens vrij pittig zijn, dus je zult er wel een aantal weken mee zoet zijn) en je kunt battlegrounds doen, daarnaast is er ook nog housing en professions. Genoeg te doen dus!

Er is trouwens om 9 uur vanavond (Nederlandse tijd) een presentatie van Wildstar op PAX die live te bekijken is op Twitch op dit kanaal onder andere de laatste twee klassen zullen aangekondigd worden!

[ Voor 14% gewijzigd door Mithrildor op 31-08-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Goed verhaal Morrar.

Juist het 'no life' aspect van WoW. Elke avond raiden. Juist de verplichting maakte het ook wel tot een 2nd life. Hoe fout ook. Het bracht een bepaalde spanning met zich mee. Je 'moest' spelen. Om bij te blijven. Om mee te kunnen doen. En dat had toch wel wat. Het bracht een bepaalde trill met zich mee.

Zo was je blij als je mee mocht met een raid. Want dat was speciaal. Je kon er epic loot halen. En dat was speciaal en werd ook speciaal gevonden.

The good old days :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Lasteraar schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:10:
Ik ben benieuwd...
Waar ik ook benieuwd naar ben is of mijn 1.5 jaar oude M14x alienware laptop hem nog lekker trekt.
I5 2.5 dual/650geforge 2gb en 8gb ddr3 ofzo.
Ik krijg de indruk van deze mmo dat ze meer op een goedlopende engine gefocused zijn dan mooie graphics.
Dus met die hardware ( ook al is het een laptop) zal ik me niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Lasteraar schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:01:
Goed verhaal Morrar.

Juist het 'no life' aspect van WoW. Elke avond raiden. Juist de verplichting maakte het ook wel tot een 2nd life. Hoe fout ook. Het bracht een bepaalde spanning met zich mee. Je 'moest' spelen. Om bij te blijven. Om mee te kunnen doen. En dat had toch wel wat. Het bracht een bepaalde trill met zich mee.
Dat ervaarde jij als een positief punt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Een aantal interessante vragen en dingen die ze lieten zien op PAX:

- Mount customization
- Dyes (elk stuk armor kan je een andere kleur geven)
- Gear pieces die je als bijvoorbeeld level 5 een keer hebt gekregen, kan je gebruiken als transmog zonder het te hoeven bewaren. De game onthoudt hoe gear eruit ziet die je verdient hebt.
- Raid bazen die je verslagen hebt, kan je gebruiken om je PVP basis te verdedigen in de 40 vs 40 PVP battles. Item dat kan droppen zorgt daarvoor.
- Max 8 abilities kan je maar gebruiken tijdens combat. Deze kan je samenvoegen in sets die je kan switchen als je niet in combat bent.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
boe2 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

Dat ervaarde jij als een positief punt? :?
Mja wat Lasteraar bedoelt herken ik ook wel; de spanning van met 40 man ergens aan gaan staan was best cool. Ik herinner me nog steeds wel de eerste raids in Molten Core; zoveel mensen en zulke enorme gevechten...

Maar goed, dat was mijn eerste raid in een MMO dus dat scheelt ook wel. Objectief gezien was Molten Core qua gevechten best suf (Molten Bore). En de raid was ook wel zo slap getuned dat je het prima haalde met 30 man.

Daarnaast was het een crime om 40 man raid teams te onderhouden; zelfs 25 man raiding was op het laatst in WoW al moeilijk; daar vielen we ook regelmatig terug naar 2 x 10 door te kort aan online leden.

Ik hoop dus dat ze 10-, 25- en 40-man implementeren (volgens deze video wel: YouTube: Wildstar Online Developer Interview /w Kaeyi Dream & Max Matzenbacher.), maar ik vraag me wel af of 40-man dan zal bloeien. Als het echter alleen 40 man raiding wordt, denk ik dat ik bedank. Dat ga je niet in een casual guild 2-3 avonden per week doen, dan moet je echt hardcore gaan omdat het onderhouden van zo'n guild gewoon een weektaak is.

Verder heeft solo-content en dungeons geen plek in end game, dat is vulsel voor het levelen of een opstapje naar raid gear. PVP kan wel als end game, maar zelf ben ik meer PVE-er.

@Jerry: Dat van het onthouden van gear models wist ik nog niet. Nice!

Hier overigens een recap van wat ze zojuist op PAX 2013 hebben verteld: http://www.reddit.com/r/W...s/1lh8x8/pax_panel_recap/

@Jerry hieronder: ah wou ook net de links toevoegen, thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 31-08-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

De VoD van Twitch met de panel:
http://www.twitch.tv/pax2/b/454400677 (start is rond 31:00)

Tweede deel:
http://www.twitch.tv/pax2/b/454423249

Erg leuk om te bekijken :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Veel mensen verwachtten trouwens een reveal van de laatste twee classes tijdens het PAX Wildstar panel, wat niet gebeurd is.
CRB_Scooter heeft op reddit laten weten wat de reden hiervan is:

It's a great (and fair) question. Honestly? Their gameplay isn't ready to be shown yet, and we thought just an announcement of the names of the classes wouldn't be very interesting. As you may have read from various beta leaks, the two classes aren't even in beta yet; we're still working on them internally.
We want our announces to be cool and chock-full of info like the last couple have been, rather than tossing something out casually without any gameplay to back it up. It's a shame our development schedule didn't match up with Gamescom/PAX, but we're pretty confident that the announcement will be exciting enough on its own and doesn't need to be attached to a specific con.
(I just know if our schedule ends up working out and we DO announce at a future con, someone will totally point back to this reply and say "SEE YOU'RE SUCH A LIAR!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Er is op dit moment een facebook/twitter actie waarmee je een beta invite voor jezelf en 3 (got) vrienden kan winnen..

Snel kijken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Lasteraar schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:19:
Er is op dit moment een facebook/twitter actie waarmee je een beta invite voor jezelf en 3 (got) vrienden kan winnen..

Snel kijken dus :)
Ook wel handig om even de link te posten :P
Hier is het te vinden: http://www.gamezone.com/wildstar-beta-giveaway

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Het is legitiem als we @Team_Wildstar mogen geloven, tijd om een tweet te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
jammer dat het weer zo een twitter actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

rico_fxp schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:43:
jammer dat het weer zo een twitter actie is.
Ik heb liever een twitter dan een facebook actie :P.
Nu maar hopen!

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Bah, heb geen Twitter of Facebook :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mja de kans is nogal klein als ik de laatste regel lees:

"Ten lucky winners will receive guaranteed access to the WildStar beta for themselves and 3 friends! The contest ends on September 10th at midnight EDT."

Aan de andere kant; een fake twitter account is ook zo gemaakt :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 03-09-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Doe zoals vele anderen en maak een twitter account exclusief voor wedstrijden, is echt geen moeite hoor ;)
En ja, de kans dat je wint is heel klein, maar deze wedstrijd is (hopelijk) een signaal dat er binnenkort meer sites invites gaan mogen uitdelen.

readycheck.org heeft een heel goed PAX interview online geplaatst. Het bevat stukjes lore die we nog niet wisten en direct feeds van gameplay die ik nog nergens anders gezien heb :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=smj-tXwykQc]

[ Voor 34% gewijzigd door boe2 op 03-09-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
De laatste twee classes zijn uitgelekt; Engineer en Medic.

In deze video praat Gaffney over het spel: YouTube: Exclusive Wildstar Interview and gameplay | مقابلة مع قيمبلاي للعبة وايلدستار. Rond 6:42 komt hij bij character creation en daar staan ze in de lijst. Hij merkt het zelf ook en klikt snel door, maar voor wie oplet is het net te zien.

Weten we dat ook weer :)

[ Voor 29% gewijzigd door Morrar op 21-09-2013 00:09 ]

• Lasteraar
Geen beister originele classes. Maar ben benieuwd hoe ze het uitwerken.

• boe2
  • Niet online
Een nieuw soort content is aangekondigd in de laatste wildstar wednesday: Shiphand Missions. Deze lijken qua lengte/content nog het meest vergelijkbaar met scenarios in Wow. Echter: Ze zijn schaalbaar van 1 tot 5 spelers, spelen zich af in de ruimte en de content is grotendeels random: Een instant Star Trek avontuur zeg maar.

You’ll find shiphands occasionally as you work your way across Nexus. A concerned pilot will be milling about by their away ship, seeking out pioneers to help them with some disaster that’s happened offworld. Take the quest, board their ship, and you’ll be whisked away to somewhere completely different to troubleshoot – which probably means literally shooting the trouble. Shiphands play like extended, sequential quests. You uncover the problems as you move through the ship and fix ‘em up. Shiphands have optional objectives if you want to go above and beyond, too – and that grateful Ekose captain at the end of the road will definitely take note of your efforts.

*edit* en een nieuwe devspeak:

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 26-09-2013 17:47 ]

• Lasteraar
Weer een beetje nieuws over toevoegingen en veranderingen in het combat systeem:
http://youtu.be/xt0k5CC27Ww

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Verkeerde link Lasteraar, da's de oude ;)

Er is een cameo van de Medic en Engineer in dat filmpje btw, op 0:36 en 2:44. Niet dat er veel aan te zien is, maar de officiële aankondiging is duidelijk dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Is er ondertussen toevallig al iemand van tweakers die een beta key ontvangen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
De beta is nog steeds on hold, als we Gaffer mogen geloven waarschijnlijk tot november ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik heb nog niks ontvangen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Nieuw filmpje/interview

YouTube: Carbine Studios Wildstar NYCC 2013 Interview
Deze game wordt zo vet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Weet dat het erg is maar mijn geduld begint langzamerhand af te nemen.. Komop Carbine, zet die beta servers eens open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Eind van het jaar beta.
Q1 of2 van 2014 release.

Nog ff geduld :)

Vind wel dat deze game totaal niet lijkt te leven. Terwijl het een erg leuke en goede game lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Daikirai schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05:
Weet dat het erg is maar mijn geduld begint langzamerhand af te nemen.. Komop Carbine, zet die beta servers eens open :D
Hier ook hoor, de games raken op en ik ben wel toe aan iets nieuws. Hoop echt dat we in Q1 kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 09:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lasteraar schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:43:
Vind wel dat deze game totaal niet lijkt te leven. Terwijl het een erg leuke en goede game lijkt te worden.
Niet mee eens, hij leeft juist best goed onder de MMO-gamers die ik ken. En als WoW-speler ken ik er nogal wat. :+
Heb je niet nodig. Ze hebben aangegeven dat de game in de eerste helft van volgend jaar uitkomt. Dan hebben ze gewoon vóór het eind van het jaar een open beta nodig voor fatsoenlijke stress-testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ben vooral benieuwd naar de beta. Niet zozeer de game. Ik geloof wel dat ie goed is/wordt. Maar vooral hoe het zal draaien op mijn systeem.....

Heb ook gewoon erg veel zin in een leuke nieuwe MMO die gewoon goed is. Dat laatste is nog af te wachten maar heb goede hoop !

Qua graphics ziet het er erg fijn uit. Persoonlijk hou ik van deze stijl. Ook in WoW vond ik de cartoonsfeer prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
NMe schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:42:
[...]

Heb je niet nodig. Ze hebben aangegeven dat de game in de eerste helft van volgend jaar uitkomt. Dan hebben ze gewoon vóór het eind van het jaar een open beta nodig voor fatsoenlijke stress-testing.
Dit ben ik met je eens, lijkt mij ook logisch om te doen. Echter of dit ook echt daadwerkelijk gaat gebeuren is natuurlijk de vraag totdat het officieel is aangekodigt. Vergeet niet dat ze al met een zeer grote base aan het testen zijn voor al zeker meer dan een jaar.

Nogmaals, ik hoop het ook en het lijkt mij een ook logisch om te doen maar om te verwachten dat er ook daadwerkelijk actie komt is een aanname.

Ik begin alvast te duimen want het lijkt mij een super game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Interessant leesvoer op zam.com

Het gaat over progression in endgame content. Het is deels exact wat je verwacht (aparte progression voor pve en pvp), maar opvallend: Er wordt aandacht besteed aan content voor solo/small group endgame players (spelers die niet raiden of aan PVP doen).

"Solo and small group progression is the third major form of progression in WildStar. This is for the group of players who commonly get neglected in a lot of MMOs, even though according to Executive Producer, Jeremy Gaffney, end up being around 60% of the MMO player base. And while the exact definition of a "solo" player could be defined as many different things, the truth is that there are many players who tend to fall into this "Solo/Small Group oriented" category at some point or another, no matter how frequent it may be. For players who enjoy this type of content the most in their MMO, they are often told that once they reach End Game, they either have to raid or do PvP in order to keep progressing."

De "we willen endgame content voor iedereen" belofte hebben we al vaker gehoord in andere mmo's, maar Verder in het artikel wordt het nog interessanter: Er is niet enkel een verschil tussen high-end PVP en raidgear. Er is ook een verschil tussen endgame raidgear en endgame solo gear:

"Solo/Small Group doesn't really need any stats other than the base stats to be effective. You'll need far less Strikethrough, Deflect Critical and Recovery than you would in raiding. This allows us to tune the solo gear to be more effective for soloing while lacking key stats necessary to raid.
...There will always be some overlap - (Crafted PvP gear, a really awesome world drop that has a ton of Hit on it, Raid gear still effective for soloing, etc.) - but it should mitigate a lot of the issues inherent with a Raiding/Soloing/PvPing MMO itemization plan (i.e. getting Solo gear that's better than Raid gear, getting Raid gear that's better then PvP gear, getting PvP gear that's better than Raid gear)."

Ben benieuwd hoe goed/slecht dit zal uitdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Hier nog even een uurtje gameplay van Wildstars . Opgenomen van een livestream

http://nl.twitch.tv/wildstar/b/473802188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Groot Wildstar nieuws. Carbine schakelt over op de hoogste versnelling.
• De devs gaan regelmatig livestreamen op twitch, waarbij iedereen vragen kan stellen. Zie Lasteraar's post hierboven voor de eerste teststream die plaatsgevonden heeft.
• Iedere klasse gaat in de komende 6 weken een aparte reveal krijgen waarbij hun features uitgebreid uit de doeken gedaan worden. Uiteraard horen daar ook de twee onaangekondigde klasses bij.
• In december wordt de beta terug opgestart, waaraan heel veel mensen zullen kunnen deelnemen. Iedereen zal in de komende weken een nieuwe beta survey toegemaild krijgen die moet ingevuld worden om in de opt-in pool te blijven.
• Niet bevestigd in de niewspost, maar deze beta loopt waarschijnlijk door tot de release in 2014.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BsbA32HiWWo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
boe2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:27:
Groot Wildstar nieuws. Carbine schakelt over op de hoogste versnelling.
• De devs gaan regelmatig livestreamen op twitch, waarbij iedereen vragen kan stellen. Zie Lasteraar's post hierboven voor de eerste teststream die plaatsgevonden heeft.
• Iedere klasse gaat een aparte reveal krijgen waarbij hun features uitgebreid uit de doeken gedaan worden. Uiteraard horen daar ook de twee onaangekondigde klasses bij.
• In december wordt de beta terug opgestart, waaraan heel veel mensen zullen kunnen deelnemen. Iedereen zal in de komende weken een nieuwe beta survey toegemaild krijgen die moet ingevuld worden om in de opt-in pool te blijven.
• Niet bevestigd in de niewspost, maar deze beta loopt waarschijnlijk door tot de release in 2014.

[video]
Heel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
zit al hele tijd te wachten op deze game

ze beloven zoveel en ben bijna bang dat ze de expectations van vele gamers niet zullen halen
desalniettemin er zit een goede game in het verschiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat het juist wel goed zit met het waarmaken van verwachtingen. Ze laten al best veel zien, ze zijn hartstikke vroeg begonnen met een closed beta en ze hebben toezeggingen gedaan over endgame content die er al vanaf dag 1 in gaat zitten. Carbine en NCSoft hebben waarschijnlijk goed begrepen dat een game met onvoldoende endgame content gewoon vanaf de eerste dag gedoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Beta survey in de mail vanochtend. Eigenlijk wisten we het al, maar december komen de beta invites :)

Overigens probeer ik zelf verder niet al te hoge verwachtingen te hebben. Als je de videostream bekijkt zie ik ook nog wel wat kleine dingetjes, bijvoorbeeld de tijd die nodig is om een monster neer te halen. In die video vond ik de combat redelijk repetitief overkomen, wellicht deels door de limited action bars. Aan de andere kant (zoals ze op reddit ook zeggen) is het lastig om echt goed te spelen en te streamen tegelijkertijd. Vooral qua beweging kan het veel beter en uitdagender. Tot slot zie je in die video redelijk repetitieve taken, zoals het opblazen van die 'termietenheuvels'.

Daarnaast heb ik nog wel vragen over de character progressie. Dat was eigenlijk vooral stat based met af en toe nieuwe abilities. Er leek echter geen talent tree of wat dan ook te zijn. Vraag is dus hoeveel character customization er is of dat iedereen straks redelijk dezelfde set aan skills gaat gebruiken.

Tot slot ben ik beniewd hoe hardcore end-game raiding gaat worden. Ik vind moeilijke raids leuk, maar ben niet zo van de grinds (voor gear, consumables, etc) waar heel veel tijd in gaat zitten (die heb ik helaas niet meer). Ook het 40-man ascpect heb ik gemengde gevoelens over; enerzijds natuurlijk een epische schaal, maar het gedoe om 40 man bijeen te krijgen op dezelfde tijd is een nachtmerrie. Ik hoop dat de 20-man raids ook daadwerkelijk 'volwassen' zullen zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door Morrar op 02-11-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
gmail deponeerde de mail in men spamfolder, dus vergeet deze niet te checken ;)

*update* als je nog geen mail gekregen hebt en bezorgd/ongeduldig bent (maar er worden later nog meer mails uitgestuurd): Volgens deze tweet is het prima om gewoon direct naar http://www.surveymonkey.com/s/WSWinterBeta te gaan en daar als eerste vraag het email adres in te vullen waarmee je geregistreerd bent.

[ Voor 154% gewijzigd door boe2 op 02-11-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Helemaal niks gekregen. Ik zal NCsoft eens mailen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
boe2 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:48:
gmail deponeerde de mail in men spamfolder, dus vergeet deze niet te checken ;)

*update* als je nog geen mail gekregen hebt en bezorgd/ongeduldig bent (maar er worden later nog meer mails uitgestuurd): Volgens deze tweet is het prima om gewoon direct naar http://www.surveymonkey.com/s/WSWinterBeta te gaan en daar als eerste vraag het email adres in te vullen waarmee je geregistreerd bent.
Dank voor de tip! Stond inderdaad in de spam folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Eerste class: De warrior. Absoluut prachtige site, massas info: Dik het bezoeken waard :)

En de bijhorende devspeak:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ze weten het toch altijd weer prachtig te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Wat ik dan wel jammer vind, is dat alle classes slechts 1 (main) weapon hebben. Met warrior speel je dus altijd met een 2H Sword. Dat beperkt de variatie wel behoorlijk. Geen dual wield, geen sword + board, etc.

Ergens hoop ik dat daar nog verandering in komt voor launch... Sowieso zeer benieuwd wat er zaterdag getoond gaat worden van warrior gameplay. Uur vullen met 1 class lijkt me voldoende om te zien wat de class inhoudt. Hoop ook op wat meer 'pro' gameplay en niet weer 'button mashen' zoals tijdens de pilot stream.

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 06-11-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Morrar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:21:
Wat ik dan wel jammer vind, is dat alle classes slechts 1 (main) weapon hebben. Met warrior speel je dus altijd met een 2H Sword. Dat beperkt de variatie wel behoorlijk. Geen dual wield, geen sword + board, etc.

Ergens hoop ik dat daar nog verandering in komt voor launch... Sowieso zeer benieuwd wat er zaterdag getoond gaat worden van warrior gameplay. Uur vullen met 1 class lijkt me voldoende om te zien wat de class inhoudt. Hoop ook op wat meer 'pro' gameplay en niet weer 'button mashen' zoals tijdens de pilot stream.
Meerdere soorten weapons is iets wat natuurlijk later ook nog toegevoegd kan worden. Ik vind wel dat arm cannon ding erg grappig. Ik zie daar ook veel potentie in met PVP en in raidfights. Ik heb een beetje het gevoel dat bij Wildstar je het vooral moet hebben van je skills en de positionering daarvan, en dat dan de soorten wapens daar weinig invloed op zouden moeten hebben.

Pas wanneer ik het echt kan spelen wil ik pas een oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Qon schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:55:
[...]

Meerdere soorten weapons is iets wat natuurlijk later ook nog toegevoegd kan worden. Ik vind wel dat arm cannon ding erg grappig. Ik zie daar ook veel potentie in met PVP en in raidfights. Ik heb een beetje het gevoel dat bij Wildstar je het vooral moet hebben van je skills en de positionering daarvan, en dat dan de soorten wapens daar weinig invloed op zouden moeten hebben.

Pas wanneer ik het echt kan spelen wil ik pas een oordeel vellen.
Ze hebben al eerder aangegeven dat ze het bij 1 wapen houden. De grootste reden hiervoor zijn de animaties. Ze zeggen hierbij dat ze op deze manier voor iedere attack een unieke animatie hebben die je op den duur gaat herkennen bij iedere class. Ook kunnen ze dan sneller en eenvoudiger nieuwe aanvallen toevoegen met bijbehorende unieke animatie. Zo krijg je dus niet 3 classes die allen een staff kunnen equipen met allemaal dezelfde animaties. Ik kreeg sterk het gevoel dat ze het op deze manier uniek kunnen houden zonder al teveel werk te verzetten als ze eens wat willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Morgen de livestream, hier alvast een Q&A over de warrior klasse op reddit:

http://www.reddit.com/r/W...r_warrior_class_team_ama/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:05:
Morgen de livestream, hier alvast een Q&A over de warrior klasse op reddit:
Meerbepaald: vanavond om 21:00, hier te bekijken. Ze gaan onder andere volledig nieuwe zones en een volledig hernieuwde UI laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyldfae
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 15:27
Bij deze mijn eerste post ooit op Tweakers. Ik ben al jaren een lurker op het forum, met name in het RPG gedeelte. De reden dat ik toch een keer post is dat ik deze video tegen kwam:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fotT6iVi-cg

Hoverboards :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wyldfae op 10-11-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Live stream bekeken en toch weer wat leuke nieuwe dingen gezien! Mooi hoe het telegraph systeem steeds verder evolueert. Ook mooi hoe je combo's kunt maken met verschillende abilities; dus knock down en dan veel schade tijdens vulnerability fase.

Ook goed dat er meer nagedacht is over character customization; het tier systeem voor abilities ziet er behoorlijk goed uit. Het AMP systeem is ook erg uitgebreid, maar is duidelijk nog volop in ontwikkeling. De UI daarvan kan nog niet echt prettig werken lijkt me. In feite is dat dus het 'talent tree' gedeelte uit andere MMO's.

Verder qua gameplay niet heel veel nieuws. Jammer dat er alleen solo-play getoond werd, terwijl samen spelen natuurlijk toch de kern is van een MMO. Ik zou wel eens een dungeon run willen zien, liefst vanuit meerdere perspectieven. Hoe werkt tanken nu echt, hoe gaat het healen, en waar liggen de uitdagingen voor DPS. Dat soort zaken.

Maar goed, wel genoten van deze live stream. Zag er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Voor mensen die het gemist hebben. Hier is de archive te bekijken: http://www.twitch.tv/wildstar/c/3217669 :)

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
In de stream was mooi te zien hoe groot het verschil in grootte is tussen Granok en Aurin. Tot het punt dat mensen vroegen of de Aurin een soort van pet was. En dan besef je dat de Chua's nog een stuk kleiner zijn :p.

Over combo's gesproken: Mijn favoriete voorbeeld dat in de reddit AMA werd aangehaald is in PVP iemand eerst tetheren en dan meteen een disarm uit te voeren.
Een disarm in Wildstar betekent immers dat je wapen letterlijk uit je handen vliegt en je het moet gaan halen. De tether hangt je vast aan een ketting die eerst moet vernield worden voor je weer vrij kan bewegen :9

Overigens, wie geen zin heeft om de hele AMA te doorspitten op zoek naar relevante antwoorden: Ik heb een scriptje dat alle relevante antwoorden samengevat heeft.

*edit* Heb me ook beziggehouden met het nemen van screenshots van interessante UI elementen en heb een imgur album gemaakt :).

[ Voor 73% gewijzigd door boe2 op 10-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
Blijkbaar zijn de eerste mails voor de Beta uitgestuurd.
Nu worden er bij elke invite 2keys bijgeleverd die je kan uitdelen aan vrienden/kenissen.

Heeft iemand al zo'n invite gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
phrenicsk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:38:
Blijkbaar zijn de eerste mails voor de Beta uitgestuurd.
Nu worden er bij elke invite 2keys bijgeleverd die je kan uitdelen aan vrienden/kenissen.

Heeft iemand al zo'n invite gekregen?
In de survey staat dat er in december pas beta invites verstuurd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Kupauw schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:11:
[...]

In de survey staat dat er in december pas beta invites verstuurd zullen worden.
Toch heeft hij gelijk :p
Echter, het blijken vooral de vorige invitees te zijn die nu een nieuwe invite + 2 uitdeelbare keys gekregen hebben. Zo goed als niemand anders heeft een uitnodiging mogen ontvangen.
De effectie beta is wel gepland voor december voor zover we weten. Ze willen blijkbaar zien hoeveel mensen hun account gaan activeren en aan de hand van die informatie meer mensen uitnodigen. Eens de beta van start is gegaan zouden de uitnodigingen elkaar snel moeten opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
boe2 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:34:
[...]

Toch heeft hij gelijk :p
Echter, het blijken vooral de vorige invitees te zijn die nu een nieuwe invite + 2 uitdeelbare keys gekregen hebben. Zo goed als niemand anders heeft een uitnodiging mogen ontvangen.
De effectie beta is wel gepland voor december voor zover we weten. Ze willen blijkbaar zien hoeveel mensen hun account gaan activeren en aan de hand van die informatie meer mensen uitnodigen. Eens de beta van start is gegaan zouden de uitnodigingen elkaar snel moeten opvolgen.
Mocht er iemand toch 2 uitdeelbare keys ontvangen, ik houd me aanbevolen 8)
Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste

Let op:
Bedelen om guest passes is NIET toegestaan.
Guest passes over? kijk op de Google doc om te zien wie er een key willen of plaats ze in het Geef hier je game vouchers weg! topic

Wil je ook op de Google Doc lijst? PM lanerios