Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Valt me btw op dat je wildstar beter op een SSD kunt zetten ipv logge hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
YouTube: Top 5 Reasons To Be Excited About WildStar

voor de mensen die nog twijfelen.

voor vanaf http://youtu.be/2kK-65p-BHc?t=5m56s

5m56

Reserveer je guildnaam en username

http://www.wildstar-online.com/uk/reserve-name/#start

[ Voor 40% gewijzigd door rejer op 17-05-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje, en toch ook maar geprobeerd. Ben helemaal hooked :P Echt het WoW gevoel, maar dan tenminste lekker fris, nieuw en Sci-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor nvidia zijn er nieuwe beta drivers:

http://www.reddit.com/r/W...rs_with_wildstar_profile/

Voor veel mensen is dit een FPS boost.
Ik heb zelf een 680GTX maar ik merk geen grote verschillen (het draaide al goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
Tot hoelaat duurt de open beta vandaag? Ik moet tot 16.00 uur werken (hopelijk kan ik om 14.00 uur weg).
Ik zou nog even willen spelen voordat ik moet wachten tot de release :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
De beta was t/m 18-05.
Ik vermoed dat de beta stopt rond 9u want dan is het 12u aan de west kant van Amerika. Ik denk niet dat je vanmiddag om 14u nog kan spelen om eerlijk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Raven__NL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 07:43:
De beta was t/m 18-05.
Ik vermoed dat de beta stopt rond 9u want dan is het 12u aan de west kant van Amerika. Ik denk niet dat je vanmiddag om 14u nog kan spelen om eerlijk te zijn ;)
Klopt, beta stopt om 09:00 uur. deze ochtend.

Nu even 2 weken afkicken en dan headstart. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik heb eindelijk op mijn 750M en i5 4200M stabiele 40 FPS op medium/high.

Grappig hoe het eerder 15 fps op ultra low draaide.

Anyway ik ben erg blij. Had Deluxe versie al op dag 1 gekocht en ging er al vanuit dat fps gefixed zou worden.

Nu nog 700 fixes voor headstartday, hopelijk draait hij daarna nog beter.

377.81 nvidia driver voegt voor mij niks toe aan performance helaas. Maar goed die 40fps is in crowded areas.

Ben benieuwd hoe de servers gaat heten en of ik iedereen naar de Dominion kan krijgen (van me vrienden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:24
Van het weekend helemaal niet meer ongelogd.. Weer was veel te lekker ;). Anyway kan niet wachten tot de Headstart:+.

Heb wel me keus kunnen maken in ras en class dus toch nog iets bereikt dit weekend:)

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
Dat verwachtte ik ook niet
Maar ik zag gisteren staan dat de beta eidigde op 19/05, kon me alleen niet meer herinneren of het AM of PM was.

Ik heb hem in ieder geval gepreorderd, kan helaas geen gebruik maken van de headstart, want ik ga op vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Br3wmaster schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:25:
Van het weekend helemaal niet meer ongelogd.. Weer was veel te lekker ;). Anyway kan niet wachten tot de Headstart:+.

Heb wel me keus kunnen maken in ras en class dus toch nog iets bereikt dit weekend:)
Heb alleen gisteravond laat nog wat pvp gedaan, daarvoor stond de BBQ aan 8)

Ik heb deze ochtend nog wel even mijn char gemaakt en opgeslagen die ik tijdens de launch ga gebruiken.
Zo hoef ik alleen maar even de code te copy pasten vanuit mijn .txt document en alle settings staan gelijk goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha inderdaad BBQ ftw :9.

Mijn char heb ik nog niet klaar gezet maar goed dat komt wel gewoon bij de launch. Weet nl nog niet welke server ik wil gaan spelen dus was er vanuit gegaan dat het ook weinig zin had om een char te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij Penny-Arcade zijn ze ook fan blijkbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://art.penny-arcade.com/photos/i-4R4HjPM/0/1050x10000/i-4R4HjPM-1050x10000.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Weet iemand of er al iets bekent is van de openingstijd van de servers op headstart day? ( 31mei ).

Wij hebben als doel om eerst Guild op de server te maken ( een leuke kleine challange :D ) alleen die dag ga ik naar een festival dus ben benieuwd of ik nog wat input snachts/sochtends kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Kern schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:15:
Weet iemand of er al iets bekent is van de openingstijd van de servers op headstart day? ( 31mei ).
Zaterdag 31 Mei om 09:00 uur. (Nederlandse tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik die boxcount kan zien.
Log nu telkens netjes in en speel ff maar geen idee hoeveel boxes ik al heb gespaard d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-07 18:49
Oke, big'ol problem. Ik wilde niet teveel van de beta spelen maar wilde toch wel weten wat ik nou als main ga spelen. Na elke char tot 15 te hebben geleveld ben ik er eindelijk achter. Nu komt alleen het grootste probleem..

Wat ga ik 1.5e week doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilem schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:30:
Oke, big'ol problem. Ik wilde niet teveel van de beta spelen maar wilde toch wel weten wat ik nou als main ga spelen. Na elke char tot 15 te hebben geleveld ben ik er eindelijk achter. Nu komt alleen het grootste probleem..

lekker buiten van de zon genieten.
sociaal leven hebben
vissen
boek lezen.

https://www.google.nl/#q=ik+verveel+me+dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilem
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-07 18:49
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:31:
[...]

lekker buiten van de zon genieten.
sociaal leven hebben
vissen
boek lezen.

https://www.google.nl/#q=ik+verveel+me+dood
Hahaha thanks. Ik heb een geweldige site gevonden:
http://ik-verveel-me.jouwweb.nl/anti-verveel-tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Nilem schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:30:

Een free to play mmo spelen waar je na een week op raakt uitgekeken, zijn er genoeg van op steam.
Of het gene wat eerder is gepost, als je tenminste je pc/laptop kan meenemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Daisai op 19-05-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Thanks Xeple! Had gehoopt dat het middennacht zou gebeuren maar helaas.

Je kan ook 1,5 week lang een stappenplan gaan uitvogelen hoe je wildstar gaat aanpakken om je eventuele goal te behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br3wmaster schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:25:

maar maar maar.. ook niet voor 1 minuut????

En je boomboxen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:02:
Iemand een idee waar ik die boxcount kan zien.
Log nu telkens netjes in en speel ff maar geen idee hoeveel boxes ik al heb gespaard d-;
Geen idee, ik had hier ook al naar gezocht.
Ik weet ook nog niet hoe dit gaat uitpakken, volgens mij krijg je een box die je elke 24 uur kan openen.
En dat dan voor x keer het aantal beta dagen dat je bent ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:59:
[...]

maar maar maar.. ook niet voor 1 minuut????

En je boomboxen dan?
Nee ook niet 1 minuut :) Dan maar geen boomboxen :9. Misschien als mijn zoon nog niet geboren was dat ik wel even had ingelogd maar de BBQ aan en je zoon van 3 mnd op het gras zien liggen en een soort van zien praten is toch echt leuker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Hmm na het kijken van veel videos en lezen van wat artikelen ben ik ook wel heel erg geïnteresseerd geworden. Het ziet er allemaal uit als een moderne versie van TBC (kwa moeilijkheidsgraad, attunement systemen e.d.) en dat is imho erg goed :)

Denk dat ik deze week ook ga pre-orderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Hopelijk heb je niet weer zoiets nodig om te linken naar mensen die de Attunements niet snappen :) Attuments konden leuk zijn, maar TBC trok het wel iets te ver door, waardoor vooral beginnende spelers snel de weg kwijt waren. En dan staat de Black Temple Attunement Quest er nog niet eens op zie ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.millenium.org/images/contenu/actus/wow/wow_acces_instances_burning_crusade_01_hd.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 20-05-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
TBC was juist perfect met attunements imho (en ja ik zeg dit als iemand die in een 6/6 sunwell pre-nerf guild zat, en ja we hadden wekelijks runs in oudere raids om alts/recruits te attunen, en nee dat maakte niet uit want die raids waren leuk om te doen, op hyjal na :))

Die plaat maakt het ingewikkelder dan het eigenlijk was juist, staat een hoop onnodige dingen in (obtain flying mount of level 70 als attunement zien, magtheridon en kazzak, 2 bosses zonder attunement in een attunement chart, etc |:(). Overigens klopt die flying mount als "absolute requirement" niet eens, want je kon gewoon naar tk 5man platforms gesummoned worden door een lock, zelfde met kazzak.

5mans tot revered met factions > heroic 5mans + raid attunement quests doen > karazhan + timed heroic 5mans > SSC/TK/Mag/Gruul > Hyjal > BT

Was een vrij simpele en logische attunement path imho en zorgde er perfect voor dat je niet noobs die nog nooit een raidboss hadden omgelegd deden alsof ze alles kenden en kwamen applyen voor je BT-progress guild om vervolgens alles te vern**ken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Krukar op 20-05-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:01:
TBC was juist perfect met attunements imho (en ja ik zeg dit als iemand die in een 6/6 sunwell pre-nerf guild zat, en ja we hadden wekelijks runs in oudere raids om alts/recruits te attunen, en nee dat maakte niet uit want die raids waren leuk om te doen, op hyjal na :))
Misschien dat je beter bij WoW blijft dan. WS wil een hele hoop van die dingen vereenvoudigen en latere attunements niet laten afhangen van eerdere attunements.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

Die plaat maakt het ingewikkelder dan het eigenlijk was juist, staat een hoop onnodige dingen in (obtain flying mount of level 70 als attunement zien, gruul en kazzak, 2 bosses zonder attunement in een attunement chart, etc |:()

5mans tot revered met factions > heroic 5mans + raid attunement quests doen > karazhan + timed heroic 5mans > SSC/TK/Mag/Gruul > Hyjal > BT

Was een vrij simpele en logische attunement path imho en zorgde er perfect voor dat je niet noobs die nog nooit een raidboss hadden omgelegd deden alsof ze alles kenden en kwamen applyen voor je BT-progress guild om vervolgens alles te vern**ken :)
Ik vind die chart anders vrij goed, Flying mount was nodig voor The Eye 5 mans (Mech, Bot en arcatraz), aangezien ze daar niet kon summonen (dus eigenlijk een soort van attunement, Gruul was onderdeel van de SSC attunement, dus hoort er zeker in (Kill Gruul en Nighbane quest), kazzak had er inderdaad niet opgehoeven. Of attunements noobs filterde week ik niet, voor en na het droppen van de attuments voor BT en Hyjal heb ik genoeg spelers gezien die niet goed genoeg waren voor Vashj of Kael'thas maar daarna toch ineens in betere guilds zaten wij, en hopeloos faalden op die bosses (wij waren 3/6 pre nerf Sunwell en daarmee server 3de als ik het goed heb.).

Hoeveel ik zelf niet tegen attunements ben, en ik sommige gevallen zelfs voor (o.a. Onyxia, Karazhan, SSC, TK en BT waren erg leuke quest lines om te doen), ben ik er bang voor dat attunements in het huidige systeem niet meer werken. Blizzard heeft ze niet voor niets onder druk van de raidguilds laten vallen (omdat ze anders te kleine recruitement pools kregen, of zelf keer op keer oude content moeten gaan runnen). Dit gecombineerd met de huidige mentaliteit van de gemiddelde (MMO)speler die veelal uit is op instant gratification (dus veel loot en het liefst snel en makkelijk) en vaak geen zin om (veel) tijd te besteden aan randzaken, laat mij denken dat attunements misschien in het huidige MMO landschap wel averechts werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:11:
[...]

Misschien dat je beter bij WoW blijft dan. WS wil een hele hoop van die dingen vereenvoudigen en latere attunements niet laten afhangen van eerdere attunements.
Hoezo dat? Als ik het één leuk vind betekent dat automatisch dat ik het andere niet leuk kan vinden :?
FYI: ik speel al maanden geen WoW meer, die game is permanent in m'n shitlist beland na 2 slechte expansions op rij en een opkomende expansion die nog slechter gaat worden...

wildstar interesseert mij juist heel erg, de bovenstaande post was meer een reply op iemand die het TBC-attunement systeem slecht noemde.

Afaik is het Wildstar attunement-systeem niet zo heel anders als TBC ook...

TBC:
5mans tot revered met factions > heroic 5mans + raid attunement quests doen > karazhan + timed heroic 5mans > rest van raid tiers

Wildstar:
Shiphands -> Adventures -> Dungeons -> Veteran Adventures en Dungeons -> Raids

Zie het grote verschil niet zo, de progression path is gelijk, alleen in wildstar is er geen repgrind.
Dennism schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:28:
[...]

Ik vind die chart anders vrij goed, Flying mount was nodig voor The Eye 5 mans (Mech, Bot en arcatraz), aangezien ze daar niet kon summonen (dus eigenlijk een soort van attunement)
Op die platformpjes buiten kon een warlock gewoon summonen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Krukar op 20-05-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:35:
[...]

Op die platformpjes buiten kon een warlock gewoon summonen :)
Weet je dat zeker, ik meen me toch echt te herinneren dat dit pas mogelijk werd gemaakt in een van de laatste patches (en ik main een warlocks sinds vanilla). Ik kan het natuurlijk ook mis hebben hoor, tis alweer een paar jaar geleden.

Ik vond het TBC systeem niet slecht trouwens voor mains was het zelfs vaak goed te noemen, maar wel op momenten ondoorzichtig voor nieuwe spelers (zonder uitleg/hulp van anderen of WoWhead kwam een nieuwe speler er niet makkelijk volledig achter wat ie zou moeten doen, wat imho wel zou moeten) en een (te) grote timesink voor altoholics die ook wilden raiden op alts.

Vanwaar trouwens de exacte mening dat WoW 2 slechte expansions heeft gehad en dat de komende nog slechter gaat worden, bij ons in de guild neigen we er na de Open Beta (en de meningen van onze testers die veel tijd hadden om Wildstar te testen en te beoordelen) er juist na om Wildstar even te laten voor wat het is als guild juist omdat MoP bij ons redelijk goed is aangeslagen na het Cataclysm debacle (op de te lange laatste tier na nu), MoP had veel leuke content voor ieder type speler (goede raid tiers, met 16,12 (13) en 14 bosses, Challenge modes voor uitdagende 5 mans, veel solo content voor de wat meer casual spelers, PVP lijkt goed te lopen (doe ik zelf niet, maar ons guild team zit avond in, avond uit vol), per battles e.d.) en WoD lijkt toch ook een boel zaken goed te gaan doen qua features Garrisons kan echter super worden als ze het beter uitwerken dan een gelijkaardig systeem in Startrek online, (en zelfs daar is het al bijna een game opzich qua micromanagement), de terugkeer van echte heroic 5 mans en beter getunede challenge modes (minder gimmicks nodig).

Terwijl juist onze Wildstar testers het er eigenlijk over eens zijn dat Wildstar vooral leuk gaat zijn voor de meer hardcore spelers in onze guild, maar dat de meer casual spelers (te) weinig bediend worden in Wildstar, waardoor het voor ons als guild/community eigenlijk niet geschikt lijkt (wij zijn een zeer diverse guild met vooral spelers die al jaren samen spelen en op een enkeling na allemaal Vanilla/TBC veteranen zijn). Ik zelf twijfel nog wel om Wildstar wel te gaan halen, maar ga w.s. de eerste 2 maanden wel even afwachten en kijken hoe de meningen hier in het topic dan zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Dennism op 20-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Dennism schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Weet je dat zeker, ik meen me toch echt te herinneren dat dit pas mogelijk werd gemaakt in een van de laatste patches (en ik main een warlocks sinds vanilla). Ik kan het natuurlijk ook mis hebben hoor, tis alweer een paar jaar geleden.

Ik vond het TBC systeem niet slecht trouwens voor mains was het zelfs vaak goed te noemen, maar wel op momenten ondoorzichtig voor nieuwe spelers (zonder uitleg/hulp van anderen of WoWhead kwam een nieuwe speler er niet makkelijk volledig achter wat ie zou moeten doen, wat imho wel zou moeten) en een (te) grote timesink voor altoholics die ook wilden raiden op alts.
Hmm weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat het in het begin al wel kon, wij hadden als guild i.i.g. al vrij snel allemaal een flying mount.
Njah ondoorzichtig betekent niet ook altijd slecht, vind ene beetje moeilijkheidsgraad juist wel leuk, niet alles hoeft op een zilveren bordje te worden aangereikt :)
Wij hadden voor alts op zondag speciale runs, toen we BT op farm hadden en Sunwell in gingen moesten we eigenlijk wel alts levelen/gearen (met LW voor drums, en resto shammies, voor Brutallus...).
We deden dan de hele bubs in een zondagmiddagje, dat was ongeveer 1,5 uur voor SSC, een uurtje voor TK, 45 min voor hyjal en 2 uurtjes voor BT. 5-6 uurtjes in totaal en dat was dan met een 10 mains + 15 alts groep vandaar dat ik het allemaal wel mee vond vallen. Moet zeggen dat we wel vrij hardcore guild waren (realm first op Illidan, Archimonde en Vashj, realm 2nd op Kil'Jaeden en Kael'Thas)

De moeilijkheidsgraad is juist wél wat mij geïnteresseerd maakt in Wildstar, WoW en andere mmo's zijn veel te casual geworden en de filosofie daar is dat je alles moet kunnen en krijgen met 2 vingers in je neus... Haalt het hele gevoel van iets bereiken uit de game en daarmee voor mij 9en ik denk voor vele anderen) ook de fun.

[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 20-05-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al concrete plannen voor een GoT Guild? Ben iig van de partij de 31e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
[..
Laat me raden, jij was niet degene die zich met recruitment bezig hield.
Attunements dienen gewoon geen doel, behalve een kunstmatige (en saaie) timesink, het is een trucje om content langer "relevant" te houden.
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:36:
[...]

De moeilijkheidsgraad is juist wél wat mij geïnteresseerd maakt in Wildstar, WoW en andere mmo's zijn veel te casual geworden en de filosofie daar is dat je alles moet kunnen en krijgen met 2 vingers in je neus... Haalt het hele gevoel van iets bereiken uit de game en daarmee voor mij 9en ik denk voor vele anderen) ook de fun.
Hint: doe eens iets anders dan LFR ;)

[ Voor 30% gewijzigd door blouweKip op 20-05-2014 12:17 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:36:
[...]

Hmm weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat het in het begin al wel kon, wij hadden als guild i.i.g. al vrij snel allemaal een flying mount.
Njah ondoorzichtig betekent niet ook altijd slecht, vind ene beetje moeilijkheidsgraad juist wel leuk, niet alles hoeft op een zilveren bordje te worden aangereikt :)
Wij hadden voor alts op zondag speciale runs, toen we BT op farm hadden en Sunwell in gingen moesten we eigenlijk wel alts levelen/gearen (met LW voor drums, en resto shammies, voor Brutallus...).
We deden dan de hele bubs in een zondagmiddagje, dat was ongeveer 1,5 uur voor SSC, een uurtje voor TK, 45 min voor hyjal en 2 uurtjes voor BT. 5-6 uurtjes in totaal en dat was dan met een 10 mains + 15 alts groep vandaar dat ik het allemaal wel mee vond vallen. Moet zeggen dat we wel vrij hardcore guild waren (realm first op Illidan, Archimonde en Vashj, realm 2nd op Kil'Jaeden en Kael'Thas)

De realiteit is dat casual gaming een vele malen grotere afzet markt heeft, en dat daar dan ook op gefocussed is. En dat is prima, zolang er uitdaging in blijft zitten. Er zijn maar weinig mensen die de tijd hebben om 3 tot 4 uur non-stop te gamen. Casual gaming hoeft niet per definitie simpel te zijn. Het gevoel hebben dat je iets bereikt hebt in een game, klinkt mij volledig vreemd. Je blijft het spelen om voortgang te boeken, niet om iets per definitie te bereiken. Want laten we eerlijk wezen. Uiteindelijk hebben je prestaties geen enkele noemenswaardige betekenis. En tegen de tijd dat je zo'n doel bereikt wordt je weer een nieuw doel voor ogen gehouden.

Its the journey that counts, not the destination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik denk dat de enigen die echt met een (tijdelijk) einddoel (iig in WoW) spelen de worldfirst PVE heroic guilds zijn (Einddoel: World First op End tier boss iedere tier) en de top end PVPers (einddoel R1 glad en/of top 0.5% RBG per season).

In Wildstar zal ook vast een top end PVE competitie ontstaan voor World firsts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Ik lees veel dat wildstar alleen de hardcore gamers catered, dat is in mijn ogen echt niet zo. Ze zijn er OOK voor de 5% hardcore gamers, er is voor de casuals meer dan genoeg te doen. Het hele HARDCORE !@#$% is wat overtrokken imo.

Het ontwijken van telegraphs is echt niet zo moeilijk als men doet geloven. Als je het hele leveling process doorloopt en je doet naast het questen ook wat adventures en dungeons, dan weet je tegen die tijd dat je level 50 bent wel hoe het spelletje in elkaar steekt en heb je de meeste telegraphs wel gezien.

De attunnements in Wildstar zijn verder niet meer dan een gear/skill check, zodat je enigzins weet wat je kunt verwachtten tijdens de raids. Daarnaast zijn er maar weinig die al 15x een veteran gedaan hebben, diegene die het wel hebben lopen inmiddels vrij gemakkelijk door de veterans heen.

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door xeple op 20-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
blouweKip schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:16:
[...]

Laat me raden, jij was niet degene die zich met recruitment bezig hield.
Attunements dienen gewoon geen doel, behalve een kunstmatige (en saaie) timesink, het is een trucje om content langer "relevant" te houden.
Vindt jij, er zijn genoeg mensen die het wel iets vinden toevoegen.
Hint: doe eens iets anders dan LFR ;)
Hint: maak eens wat minder aannames. Voordat ik stopte met WoW heb ik alle content gecleared die in het tijdsbestek relevant waren, ook heroic raiding. Dat heroic raids nu nog moeilijk zijn bestaat gene twijfel over, maar dat is 2% van het spel.
Het gaat mij om die andere 98% van de pve content waar totaal geen uitdaging meer in zit.
Seth_Chaos schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:26:
[...]

De realiteit is dat casual gaming een vele malen grotere afzet markt heeft, en dat daar dan ook op gefocussed is. En dat is prima, zolang er uitdaging in blijft zitten. Er zijn maar weinig mensen die de tijd hebben om 3 tot 4 uur non-stop te gamen. Casual gaming hoeft niet per definitie simpel te zijn. Het gevoel hebben dat je iets bereikt hebt in een game, klinkt mij volledig vreemd. Je blijft het spelen om voortgang te boeken, niet om iets per definitie te bereiken. Want laten we eerlijk wezen. Uiteindelijk hebben je prestaties geen enkele noemenswaardige betekenis. En tegen de tijd dat je zo'n doel bereikt wordt je weer een nieuw doel voor ogen gehouden.

Its the journey that counts, not the destination.
Weet niet of casual gaming wel een grotere afzetmarkt heeft in de MMO-sector, ik bedoel ook casual qua moeilijkheidsgraad en niet qua tijdsbesteding. Casual gaming hoeft inderdaad niet persé simpel te zijn, maar is het nu wel in de meeste MMO's op de markt.
Wat ik bedoel met iets bereiken is dat je een 5man cleared, een moeilijke outdoor boss killed of bijvoorbeeld een lange raid attunement voltooid en denkt "poeh dat heb ik maar mooi even gedaan". Het tegenovergestelde in wow op het moment is dat je een 5man "heroic" of een outdoor boss doet en wat willekeurige knopjes indrukt en loot krijgt, totaal geen gevoel voldoening imho.

Wildstar is er heel duidelijk in tot nu toe, raiden is hardcore en voor de niet hardcores zijn er 5mans, die ook gewoon behoorlijk pittig zijn maar minder tijd kosten. Dit concept trekt mij heel erg.

[ Voor 51% gewijzigd door Krukar op 20-05-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:51:
[...]
Hint: maak eens wat minder aannames. Voordat ik stopte met WoW heb ik alle content gecleared die in het tijdsbestek relevant waren, ook heroic raiding. Dat heroic raids nu nog moeilijk zijn bestaat gene twijfel over, maar dat is 2% van het spel.
Het gaat mij om die andere 98% van de pve content waar totaal geen uitdaging meer in zit.
En je bent maar een paar maanden geleden gestopt? Doe ons een plezier en post je armory link hier eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:03:
[...]

En je bent maar een paar maanden geleden gestopt? Doe ons een plezier en post je armory link hier eens :)
Want m'n mening is alleen weer geldig met een armory link? alsjeblieft:

http://eu.battle.net/wow/...rot/achievement#168:14808

Zoals je kan zien gedurende MoP niet echt gespeeld (paar keer peer maandje gesubbed geweest), daarvoor vrijwel alles gecleared.
Post je de jouwe dan ook even? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:11:
[...]
Post je de jouwe dan ook even? :)
WS is de eerste MMO in heel lange tijd die ik weer speel. Ik hoef dan ook niet te beweren dat het zo gemakkelijk is. Als ik stop met MMO's is het omdat ik ze beu ben, ik ga niet allerlei andere redenen lopen verzinnen.

Als je zo gewillig LFR en flexraiding adopteert kan je imo ook niet klagen dat het allemaal te gemakkelijk is.

[ Voor 52% gewijzigd door boe2 op 20-05-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:26:
[...]

WS is de eerste in heel lange tijd die ik weer speel. Ik hoef dan ook niet op te scheppen over hoe gemakkelijk het allemaal is.

Als je zo gewillig LFR en flexraiding adopteert kan je imo ook niet klagen dat het allemaal te gemakkelijk is.
Alleen in LFR?

http://eu.battle.net/wow/...hievement#168:15068:a6116

Zoals ik zei in MoP heb ik weinig gespeelt, omdat ik de game toen al zat was.
Zegt al weer genoeg dat je om armory van andere vraagt maar je eigen armory niet wil posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Zegt al weer genoeg dat je om armory van andere vraagt maar je eigen armory niet wil posten.
ik HEB geen armory om te posten, wat wil je in hemelsnaam dat ik dan doe? En wat moet ik daarmee dan juist bewijzen? :?

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 20-05-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:32:
[...]

ik HEB geen armory om te posten, wat wil je in hemelsnaam dat ik dan doe :?
Dus je bent gewoon aan het trollen, zegt alweer genoeg. zoals je in m'n armory kunt zien heb ik lang genoeg WoW gespeeld en genoeg dingen gedaan in dat spel om er een fatsoenlijke mening over te hebben, jij dus blijkbaar niet.

(Buiten dat de punten die je maakt echt volledig off-the-point zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 20-05-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Dus je bent gewoon aan het trollen, zegt alweer genoeg. zoals je in m'n armory kunt zien heb ik lang genoeg WoW gespeeld en genoeg dingen gedaan in dat spel om er een fatsoenlijke mening over te hebben, jij dus blijkbaar niet.
Je klaagt dat het spel recent te gemakkelijk is, en net dat deel heb je NIET gespeeld.
De reden dat ik je armory link vraag is vanwege een van de vele regels der MMO's, die niet alleen voor WoW maar ook voor andere MMO's gelden: Hoe meer een speler klaagt dat een MMO te gemakkelijk is, hoe kleiner de kans dat hij/zij effectief zelf de moeilijkste content getackled heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:35:
[...]

Je klaagt dat het spel recent te gemakkelijk is, en net dat deel heb je NIET gespeeld.
De reden dat ik je armory link vraag is vanwege een van de vele regels der MMO's, die niet alleen voor WoW maar ook voor andere MMO's gelden: Hoe meer een speler klaagt dat een MMO te gemakkelijk is, hoe kleiner de kans dat hij/zij effectief zelf de moeilijkste content getackled heeft.
Als je m'n posts eens fatsoenlijk doorleest, dan zie je dat ik juist "klaag" (ik klaag niet eens overigens, ik zeg alleen dat dat de reden is dat ik met wow ben gestopt en dat dat de reden is dat ik wildstar interessant vind) over het gedeelte buiten de heroic raiding, die 98% van de rest van de content die veel te makkelijk is (5mans, outdoor bosses, questing, etc.).
Als je m'n armory goed had gelezen, had je gezien dat ik gedurende cata wel degelijk heroic deathwing heb gedaan. Dat ik gedurende wotlk wel degelijk heroic LK met 5% buff heb gedaan, etc.

JIJ maakt het punt dat je een armory moet linken om een mening te kunnen hebben en vervolgens wil JIJ geen armory linken, dus je zegt eigenlijk zelf dat jouw eigen mening niks waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door Krukar op 20-05-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Laatst online: 15:58
Zit nog zo erg te twijfelen... spel was erg leuk met beta maar door de weeks heb ik bijna geen tijd en met de zomer die eraan komt zal ik in het weekend ook wel weinig spelen...

Trouwens best raar een MMO uitbrengen net voor de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:38:
[...]

Als je m'n posts eens fatsoenlijk doorleest, dan zie je dat ik juist "klaag" (ik klaag niet eens overigens, ik zeg alleen dat dat de reden is dat ik met wow ben gestopt en dat dat de reden is dat ik wildstar interessant vind) over het gedeelte buiten de heroic raiding, die 98% van de rest van de content die veel te makkelijk is (5mans, outdoor bosses, questing, etc.).
Neen, dat is niet af te leiden uit je posts, en gezien de andere 'lfr' opmerking ben ik niet de enige die dit zo interpreteerde. Jij was heel uitgebreid over raids bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Outdoor bosses zijn in WoW trouwens nooit echt lastig geweest, het lastige was er te komen voordat een andere guild ze neer had. Na de fix dat je die debuff kreeg als je doodging tijdens een worldboss ergens halverwege vanilla waren ze alleen niet meer zergable door pugs. Green Dragons, Kazzak, Azuregos lagen allemaal binnen 15-30 min van spawnen weer op de grond voor 2-3 dagen. Wel een leuke competitie opzich tussen de guilds, maar moeilijk was het niet.

Zelf moet ik zeggen dat ik de makkelijkheid van 5 mans e.d. niet eens zo heel erg vind, ik heb ik persoonlijk wel liever de TBC/Cata difficulty dan de Wrath/MoP difficulty. Hopelijk doen ze dat weer goed in WoD zoals ze aangekondigd hebben. Zodat de echte casuals Normal 5 mans > LFR hebben, en de raiders Normal 5 man > Heroic 5 man > Normal Raid > Heroic Raid > Mythic Raid als progress path. Moet trouwens wel zeggen dat de challenge modes in MoP qua niveau toch wel boven TBC en Cata heroics zaten, dus ze kunnen het nog steeds wel. Questing hoeft van mij ook niet echt lastig te zijn over het algemeen, de quests die moeilijk moesten zijn waren het imho ook gewoon (Warlock Green fire chain bij release van de quest, sommige delen van de leg quest line waren ook best goed getuned zolang je het niet overgearde). Of bijv. Zandalari Warbringers soloén of die dino's op dan eiland soloén, lastig genoeg voor de meeste spelers.

Als je zoekt is er nog genoeg lastige content in WoW wat imho ook voor een redelijk goede balans zorgt waardoor het overgrote gedeelte van de spelers al dan niet langzamer het meeste van de content kan doen, maar er ook genoeg content is waar uitgezonderd de methods e.d. van deze wereld ook solo en in groeps verband genoeg challenge aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Neen, dat is niet af te leiden uit je posts, en gezien de andere 'lfr' opmerking ben ik niet de enige die dit zo interpreteerde. Jij was heel uitgebreid over raids bezig.

Dat heroic raids nu nog moeilijk zijn bestaat gene twijfel over, maar dat is 2% van het spel.

[...]

Wat ik bedoel met iets bereiken is dat je een 5man cleared, een moeilijke outdoor boss killed of bijvoorbeeld een lange raid attunement voltooid en denkt "poeh dat heb ik maar mooi even gedaan". Het tegenovergestelde in wow op het moment is dat je een 5man "heroic" of een outdoor boss doet en wat willekeurige knopjes indrukt en loot krijgt, totaal geen gevoel voldoening imho.

Wildstar is er heel duidelijk in tot nu toe, raiden is hardcore en voor de niet hardcores zijn er 5mans, die ook gewoon behoorlijk pittig zijn maar minder tijd kosten. Dit concept trekt mij heel erg.
Wil jij nu mijn stukje tekst quoten waar ik heroic raiding te makkelijk noem ajb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
[...]

Vindt jij, er zijn genoeg mensen die het wel iets vinden toevoegen.
Het betrof niet mijn mening, attunements zijn gewoon timesinks om te zorgen dat mensen niet al te makkelijk content kunnen bereiken: heeft niets met skill/uitdaging te maken.
Alleen mensen met het "special snowflake" syndroom vinden attunements leuk (kijk, dat is dan wel weer mijn mening).
[...]

Dus ik had gelijk want heroic raiding is nog steeds uitdagend, hetzelfde geld voor CM's, voor de rest heeft er zelden uitdaging in mmo's gezeten, of je bent in de war met grinden (wat geen uitdaging is).
Ook in wildstar zul je dan weinig leuks vinden, ok: de wereld is iets gevaarlijker dan in wow kwa npc mobs (en zelfs dat verschil is marginaal) maar wat ik gezien heb van de devspeak zaken zit er naast grinden weinig uitdagends in het spel naast raids.
Ik geef toe, een moeilijke outdoor boss kan ik wel waarderen, maar 5 mans zijn (naast timed runs) zelden tot nooit moeilijk omdat het nu eenmaal een breder publiek moet aanspreken: CM's in wow doen het wat dat betreft wel goed.
Goh, precies zoals wow (en daar heb je tenminste nog CM's).

//edit: ik ga overigens ook wildstar spelen, maar meer omdat ik wel eens wat anders wil, niet omdat ik wow een slechte game vind omdat casual X ook eens een paars item krijgt in lfr.

[ Voor 4% gewijzigd door blouweKip op 20-05-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
mentalozzie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
Zit nog zo erg te twijfelen... spel was erg leuk met beta maar door de weeks heb ik bijna geen tijd en met de zomer die eraan komt zal ik in het weekend ook wel weinig spelen...

Trouwens best raar een MMO uitbrengen net voor de zomer?
Ja het tijdspad snap ik ook niet helemaal, ook een van de redenen voor wat twijfel aan mijn kant, in de zomer game ik een stuk minder met het (hopelijk) mooie weer. Maar het zal vast te maken hebben met de andere releases dit jaar op dit gebied, netjes een maandje of 2 na ESO en een paar maand voor WoD. Want volgens mij heeft de GW2 release een maandje voor MoP dat spel ook niet veel goeds gedaan, iedereen bij ons in de WoW guild die een break nam voor GW2 was een maand later zo'n beetje terug voor MoP (en heeft op een enkeling na niet meer achterom gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
blouweKip schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:06:
[...]

Het betrof niet mijn mening, attunements zijn gewoon timesinks om te zorgen dat mensen niet al te makkelijk content kunnen bereiken: heeft niets met skill/uitdaging te maken.
Alleen mensen met het "special snowflake" syndroom vinden attunements leuk (kijk, dat is dan wel weer mijn mening).

[...]

Dus ik had gelijk want heroic raiding is nog steeds uitdagend, hetzelfde geld voor CM's, voor de rest heeft er zelden uitdaging in mmo's gezeten, of je bent in de war met grinden (wat geen uitdaging is).
Ook in wildstar zul je dan weinig leuks vinden, ok: de wereld is iets gevaarlijker dan in wow kwa npc mobs (en zelfs dat verschil is marginaal) maar wat ik gezien heb van de devspeak zaken zit er naast grinden weinig uitdagends in het spel naast raids.

[...]

Ik geef toe, een moeilijke outdoor boss kan ik wel waarderen, maar 5 mans zijn (naast timed runs) zelden tot nooit moeilijk omdat het nu eenmaal een breder publiek moet aanspreken: CM's in wow doen het wat dat betreft wel goed.

[...]

Goh, precies zoals wow (en daar heb je tenminste nog CM's).
Ga alsjeblieft eens wat videos kijken van de wildstar 5mans en groupquests vorodat je meer van dit soort ongebaseerde uitlatingen doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:08:
[...]

Ga alsjeblieft eens wat videos kijken van de wildstar 5mans en groupquests vorodat je meer van dit soort ongebaseerde uitlatingen doet....
Wat voor ongebaseerde uitlatingen? Ik durf te wedden dat 5 mans op level50 zeker niet moeilijker zijn dan CM's in wow, als het allemaal zo "uitdagend" is (en dat hoor ik bij iedere nieuwe mmo) en slechts voor de top 1% dan lijkt wildstar me geen lang leven beschoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Vind het toch wel leuk dat ik de stempel "Special Snowflake" op mijn voorhoofd gedrukt krijg omdat ik attunements wel leuk vind:).

Vind dit wel getuigen van weinig respect naar de spelers die een iets andere mening hebben over attunements dan jij blouweKip.Beetje jammer is dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Br3wmaster schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:12:
Vind het toch wel leuk dat ik de stempel "Special Snowflake" op mijn voorhoofd gedrukt krijg omdat ik attunements wel leuk vind:).

Vind dit wel getuigen van weinig respect naar de spelers die een iets andere mening hebben over attunements dan jij blouweKip.Beetje jammer is dat dan weer wel :)
Inderdaad, maar zo iemand ga je dat nooit wijs maken. "Alles wat ik zeg is waarheid en niemand anders kan een mening hebben die anders is dan de mijne".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Br3wmaster schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:12:

Ach, het stoort mij net zo dat er maar allemaal aannames en onwaardheden worden gebruikt om zaken goed te praten, ik begrijp natuurlijk ook dat ik in een topic als dit nooit zal kunnen "winnen" als er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan.

//edit: voelt een beetje als mmo-champion zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door blouweKip op 20-05-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
blouweKip schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Ach, het stoort mij net zo dat er maar allemaal aannames en onwaardheden worden gebruikt om zaken goed te praten, ik begrijp natuurlijk ook dat ik in een topic als dit nooit zal kunnen "winnen" als er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan.

//edit: voelt een beetje als mmo-champion zo :P
Dat jij discussiëren ziet als een strijd die je moet "winnen" komt wel terug in je manier van discussiëren inderdaad. Ik heb in jouw paar vorige posts je toch ook meermaals betrapt op het maken van aannames.

Maar goed, dit is het Wildstar topic, ik denk dat het een goed idee is om weer over Wildstar te gaan praten, want de discussie over WoW komen we toch niet uit. Jij vind dat nog een leuk spel met voldoende uitdaging, ik vind van niet en zie in wat ik van Wildstar heb gezien heel veel meer uitdaging/fun, laten we het daar maar op houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
blouweKip schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Ach, het stoort mij net zo dat er maar allemaal aannames en onwaarden worden gebruikt om zaken goed te praten, ik begrijp natuurlijk ook dat ik in een topic als dit nooit zal kunnen "winnen" als er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan.
Ik nam in dit geval niks aan en volgens mij is het ook geen onwaarheid dat ik mij het wel mag aantrekken dat ik die stempel van jou opgedrukt krijg omdat ik van mening ben dat attuments wel leuk zijn.

Verder is het natuurlijk jou goed recht om een andere mening te hebben dan ik. Vind ik ook niet erg en dat maakt een discussie ook leuk :). Dat er mensen zijn die niet op jou argumenten reageren en deze negeren tja daar kan ik en met mij een heleboel andere spelers die attuments ook leuk vinden (;)) natuurlijk niks aan doen maar ik begrijp je frustratie daarover wel :)

Verder ook no hard feelings oid maar wou de opmerking toch wel even maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Kijk, op het moment dat attunements optioneel zijn en geen zichtbaar effect meer hebben in de wereld dan durf ik te wedden dat al die mensen die attunements verdedigen ze ook niet meer zullen doen, de reden dat ik ze onder special snowflakes schaar is omdat deze groep vaak dezelfde is (in veel van deze discussies) die het vervelend vind wanneer andere mensen bijvoorbeeld makkelijk gear kunnen krijgen (zie het gezeur over lfr in wow) omdat een gedeelte van hun game-ervaring komt door het hebben van spullen die andere mensen niet hebben.
In het echte leven vergelijkbaar met diegene die een grotere auto willen hebben dan de buurman.
Krukar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:20:
[...]

Dat jij discussiëren ziet als een strijd die je moet "winnen" komt wel terug in je manier van discussiëren inderdaad. Ik heb in jouw paar vorige posts je toch ook meermaals betrapt op het maken van aannames.

Maar goed, dit is het Wildstar topic, ik denk dat het een goed idee is om weer over Wildstar te gaan praten, want de discussie over WoW komen we toch niet uit. Jij vind dat nog een leuk spel met voldoende uitdaging, ik vind van niet en zie in wat ik van Wildstar heb gezien heel veel meer uitdaging/fun, laten we het daar maar op houden
Dat was misschien verkeerd gezegd (daarom staat het ook tussen quotes), toch vraag ik me af waarom je niet in wilde gaan op mijn punt over CM's en zelf allemaal aannames prestenteert over de uitdaging van o.a 5 mans in wildstar.
Maar ja, zoals ik al aangaf: in dit topic heeft deze discussie idd niet veel zin, dus lets agree to disagree.

[ Voor 6% gewijzigd door blouweKip op 20-05-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik denk dat beide kanten een valide punt hebben over attunements. Ja ze kunnen nuttig en zelfs leuk zijn in bepaalde gevallen (goed uitgewerkte quest/dungeon chain bijv), maar blouwe heeft ook gelijk dat attunements voor een top end guild recruiter een nachtmerrie zijn of een enorm irritante time sink als je bijv veel alts speelt. Vanilla WoW Onyxia chain, BWL chain of in TBC Karazhan Black Morras Heroic (Mijn groepje was guild first, en mogelijk zelfs realm first Karazhan attuned) bijvoorbeeld, die attument heb ik denk ik als booster wel 20x als het niet meer is gedaan, en dan gaat het echt wel vervelen, net als Ony jailbreak bijv.

Ik zou misschien wel iets zien in guild attunements (guild haalt iets erg lastigs, daarna zijn alle spelers in de guild attuned, helaas wel exploitable) of account wide attunements, je doet iets op je main, en je als zijn daarna ook attuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
blouweKip schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:28:
Kijk, op het moment dat attunements optioneel zijn en geen zichtbaar effect meer hebben in de wereld dan durf ik te wedden dat al die mensen die attunements verdedigen ze ook niet meer zullen doen, de reden dat ik ze onder special snowflakes schaar is omdat deze groep vaak dezelfde is (in veel van deze discussies) die het vervelend vind wanneer andere mensen bijvoorbeeld makkelijk gear kunnen krijgen (zie het gezeur over lfr in wow).
Het gaat mij er niet om dat het dan makkelijker word om gear te krijgen. In WoW ook dankbaar gebruik gemaakt van LFR. Het is bij mij gewoon een gevoels kwestie. Ik moet meer moeite doen om toch te kunnen raiden bijv.

Kijk als ze er niet in zitten hoor je mij verder ook niet klagen alleen ik vind het zeker een leuke toevoeging voor mijn persoonlijke gevoel over het bereiken van bepaalde content. Natuurlijk is het helemaal mooi meegenomen als er een leuke epic quest line aan vast zit zoals bijv in Aion.

Daar moest je voor de 1e dungeon een aantal bosses in een hele toffe instance verslaan om vervolgens een item te looten om de dungeon in te kunnen.

Een hoop mensen vonden dit inderdaad niet leuk en natuurlijk was het ook niet nodig geweest maar voor mij voelde het heel erg goed toen ik die uitdagende Q gedaan had en de dungeon in kon om vervolgens wat leuke gear te looten :).

Maar nogmaals dat is gewoon het gevoel dat ik er bij heb :)
Ik zou misschien wel iets zien in guild attunements (guild haalt iets erg lastigs, daarna zijn alle spelers in de guild attuned, helaas wel exploitable) of account wide attunements, je doet iets op je main, en je als zijn daarna ook attuned.
Daar maak je denk ik wel een goed punt. Account wide attunements zou ik zeker een goed idee vinden. Nu ben ik niet iemand met veel alts maar het argument dat je voor alle alts weer die lange chain moet doen is natuurlijk erg valide

[ Voor 14% gewijzigd door Br3wmaster op 20-05-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Mja altijd weer dezelfde discussies over hardcore versus casual en over wie wat verdiend... En uiteraard vergelijkt iedereen zichzelf met anderen, dat is de mens eigen. Natuurlijk zijn er mensen die intrinsiek gemotiveerd zijn en die zichzelf uitdagen, maar bijna niemand kijkt niet naar anderen. Als jij keihard voor iets hebt moeten werken en een ander krijgt het voor niets, dan wringt dat toch.

Maar goed, er zijn twee factoren die vaak door elkaar gehaald worden: tijd en vaardigheid. Beiden kun je belonen in een spel, en in MMO's ligt de nadruk wel vaak op tijd (vanwege abonnementen). Als attunements op die manier uitegewerkt worden, ben ik zelf geen fan. Dan wordt het gewoon weer een ordinaire time sink waar mensen doorheen moeten. Mensen met alts zelfs meerdere malen.

Als attunements echter gerelateerd worden aan hoe goed je het spel beheerst (dus vaardigheid), dan zou een attunement nuttiger kunnen zijn. Dan is het als het ware een test voor wat er komen gaat. De opzet van Wildstar lijkt die kant op te gaan, omdat zilveren medailles in veteran dungeons vereist zijn. Voor een guild kan dat ook een goede test zijn om de speler te leren kennen; run samen de dungeon en kijk of de persoon capabel is.

Maar goed, we zullen zien hoe het uit gaat pakken. Wildstar speelt nu maar al te graag de hardcore-kaart om teleurgestelde ex-WoW-ers aan te trekken, maar ik denk dat ze uiteindelijk ook overstag moeten gaan. Als je een vitale MMO wilt hebben, moet je voldoende content aanbieden voor mensen die er minder tijd in willen stoppen of die niet tot de 2% beste spelers behoren.

Dat ze zeggen solo-content te gaan aanbieden voor die groep is onzin. Je kunt nooit genoeg content blijven produceren, tenzij er een flink element van herhaling in voorkomt (zoals bij raids het geval is). Herhaaldelijke solo-content zal veel sneller gaan vervelen, o.a. omdat je de sociale aspecten mist (minder gezellig, geen team work, geen fuck-ups door anderen, etc). Uiteindelijk zal die groep dus bedient moeten worden en dan is een makkelijkere variant van je bestaande raids natuurlijk de snelste oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 20-05-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Morrar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:08:
Mja altijd weer dezelfde discussies over hardcore versus casual en over wie wat verdiend... En uiteraard vergelijkt iedereen zichzelf met anderen, dat is de mens eigen. Natuurlijk zijn er mensen die intrinsiek gemotiveerd zijn en die zichzelf uitdagen, maar bijna niemand kijkt niet naar anderen. Als jij keihard voor iets hebt moeten werken en een ander krijgt het voor niets, dan wringt dat toch.

Maar goed, er zijn twee factoren die vaak door elkaar gehaald worden: tijd en vaardigheid. Beiden kun je belonen in een spel, en in MMO's ligt de nadruk wel vaak op tijd (vanwege abonnementen). Als attunements op die manier uitegewerkt worden, ben ik zelf geen fan. Dan wordt het gewoon weer een ordinaire time sink waar mensen doorheen moeten. Mensen met alts zelfs meerdere malen.

Als attunements echter gerelateerd worden aan hoe goed je het spel beheerst (dus vaardigheid), dan zou een attunement nuttiger kunnen zijn. Dan is het als het ware een test voor wat er komen gaat. De opzet van Wildstar lijkt die kant op te gaan, omdat zilveren medailles in veteran dungeons vereist zijn. Voor een guild kan dat ook een goede test zijn om de speler te leren kennen; run samen de dungeon en kijk of de persoon capabel is.

Maar goed, we zullen zien hoe het uit gaat pakken. Zelf denk ik dat Wildstar nu maar al te graag de hardcore-kaart speelt om teleurgestelde ex-WoW-ers aan te trekken, maar ik denk dat ze uiteindelijk ook overstag moeten gaan. Als je een vitale MMO wilt hebben, moet je voldoende content aanbieden voor mensen die er minder tijd in willen stoppen of die niet tot de 2% beste spelers behoren.

Dat ze zeggen solo-content te gaan aanbieden voor die groep is onzin. Je kunt nooit genoeg content blijven produceren, tenzij er een flink element van herhaling in voorkomt (zoals bij raids het geval is). Solo-content zal veel sneller gaan vervelen, o.a. omdat je de sociale aspecten mist (minder gezellig, geen team work, geen fuck-ups door anderen, etc). Uiteindelijk zal die groep dus bedient moeten worden en dan is een makkelijkere variant van je bestaande raids natuurlijk de snelste oplossing.
Goed punt imo. Zoals ik eerder aangaf in 1 van mijn post vond ik de Quest die je in Aion moest doen voordat je de dungeon op lvl 35 (naam kwijt) in kon doen erg leuk en voelde het totaal niet als een time sink. Als ze het op deze manier gaan verpakken zal ik er ook totaal geen moeite mee hebben.

De Q was eigenlijk een mini dungeon opzich met ook nog leuke loot die je daar kon vinden. Zelfs voor spelers die hem al gedaan hadden had het dus nog meerwaarde om ook andere mensen in die dungeon te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Iets heel anders, ik speelde in de beta een healer/dps hybrid, nu viel het me al op in drukke gebieden dat als mensen mobs taggen waar ik mee bezig ben (of ik andere mensen help met heals buiten een groep om) ik relatief weinig xp krijg.
Nu begreep ik van carbine dat ze inderdaad support roles in de beta discrimineren bij ad-hoc gevechten maar ik kan niet echt duidelijk vinden of ze dat nog gaan aanpassen op live, kan best lastig zijn als je wilt levellen in een druk gebied omdat taggen niet mogelijk is, ik heb echt het idee dat niemand dan als hybrid gaat levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
blouweKip schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:54:
Iets heel anders, ik speelde in de beta een healer/dps hybrid, nu viel het me al op in drukke gebieden dat als mensen mobs taggen waar ik mee bezig ben (of ik andere mensen help met heals buiten een groep om) ik relatief weinig xp krijg.
Nu begreep ik van carbine dat ze inderdaad support roles in de beta discrimineren bij ad-hoc gevechten maar ik kan niet echt duidelijk vinden of ze dat nog gaan aanpassen op live, kan best lastig zijn als je wilt levellen in een druk gebied omdat taggen niet mogelijk is, ik heb echt het idee dat niemand dan als hybrid gaat levellen.
Waarom zou je je vasthouden aan 1 specifieke build wanneer je letterlijk tussen ieder gevecht in je hele LAS kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:37:
[...]

Waarom zou je je vasthouden aan 1 specifieke build wanneer je letterlijk tussen ieder gevecht in je hele LAS kan wijzigen?
Ik gebruik een aparte build voor (groeps)healen, maar ik vind het wel fijn om tijdens het levellen ook 1 of 2 healing abilities te gebruiken, tijdens een gevecht van action set wisselen is toch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
boe2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:37:
[...]

Is het ook mogelijk om bijv je AMP (zo heten ze geloof ik) points te wijzigen wanneer het jou uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:39
Br3wmaster schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:07:
[...]

Is het ook mogelijk om bijv je AMP (zo heten ze geloof ik) points te wijzigen wanneer het jou uit komt?
Je kan ze respeccen maar dat gaat je wel gold kosten en hoe hoger level je komt hoe meer gold het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Oke dan moet ik daar dus nog goed overnadenken :) Want het zou zonden zijn om daar Gold aan uit te geven terwijl ik dat had kunnen voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprankie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03-2023
AMPs worden een van de grootste goldsinks en repgrinds(hardcore) in Wildstar vrees ik, vooral omdat tier 2 en tier 3 alleen via rewards, vendors en een lucky drop te krijgen zijn. Dan ben je afhankelijk van de AH maar je zal zien dat die ene die je wil er of niet is of belachelijk duur. Gelukkig zitten ze ook in die kistjes die je kan kiezen als je een challenge hebt gehaald, daar dropte een t3 uit voor mijn warrior.

Edit:

Omdat er een kansje is dat de servers online zijn toch maar even gestart maar helaas, wel stond er een update klaar van bijna een gig.

[ Voor 15% gewijzigd door Sprankie op 21-05-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Sprankie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:52:
AMPs worden een van de grootste goldsinks en repgrinds(hardcore) in Wildstar vrees ik, vooral omdat tier 2 en tier 3 alleen via rewards, vendors en een lucky drop te krijgen zijn. Dan ben je afhankelijk van de AH maar je zal zien dat die ene die je wil er of niet is of belachelijk duur. Gelukkig zitten ze ook in die kistjes die je kan kiezen als je een challenge hebt gehaald, daar dropte een t3 uit voor mijn warrior.

Edit:

Omdat er een kansje is dat de servers online zijn toch maar even gestart maar helaas, wel stond er een update klaar van bijna een gig.
De meeste AMPS zijn te verkrijgen via challenges/quests dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Hier is de excell sheet met alle amps en waar ze te krijgen zijn:
https://docs.google.com/s...MXdTQ2c&usp=sharing#gid=0

Edit: En de servers zijn online voor OPS week, geen idee voor hoe lang :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 21-05-2014 23:09 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprankie
Voor de mensen die nog willen en niet om vijf uur hun bed uit moeten zoals ik de servers zij UP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:07
Toch maar even ingelogd. Kijken wat er veranderd is na de +/- 1GB patch.
Iig nieuwe worldmap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Zal ik de patcher vanavond maar aanslingeren. Kan beter nu alles downloaden dan straks nog een paar GB extra te moeten binnen slurpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Een gigantische lijst met patchnotes.

Echt massas verbeteringen, waaronder een aantal zaken waar spelers al lang om vroegen (configureerbare camera turn speed bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Zeker een lijst o.O. Fijn dat ze toch wel luisteren naar hun spelers en eea aanpassen naar aanleiding daarvan :). Als ze zo goed naar hun playerbase blijven luisteren dan heb ik goede hoop dat dit niet weer 1 van de vele mmo's is die na x (vul hier uw getal in) aantal maanden naar een F2P model overstapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Jeetje, indrukwekkende patch notes.

Was dus ook een hoop niet in orde :)
Veel fine tuning staat erin

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Jeetje wat een lijst zeg! Daar kan je alleen maar respect voor hebben en zegt genoeg over hoeveel ze om het spel geven ( op dit moment ). Hoop echt dat ze er zo boven op blijven zitten, dan gaan we jaren plezier aan deze game hebben.

Ik ga de lijst nog maar eens door lezen, teveel om in 1keer te onthouden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een key besteld bij naxu.nl, zou er binnen 5 min zijn maar is inmiddels al bijna 24 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Ow wist niet dat er dit weekend nog een beta zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:59:
Heb een key besteld bij naxu.nl, zou er binnen 5 min zijn maar is inmiddels al bijna 24 uur..
Naxu levert pas keys zodra de retailers de keys ook binnen hebben. Had ook eerst de key besteld bij Naxu, maar toen het een tijd duurde maar even met de helpdesk gechat. Het blijkt dat Naxu binnenkort wordt overgenomen door www.g2play.co.nl, daar hadden ze wel de pre-order key direct beschikbaar, welke nog goedkoper was ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprankie
Er is een server up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Waar ik geen toons op heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:52:
[...]

Naxu levert pas keys zodra de retailers de keys ook binnen hebben. Had ook eerst de key besteld bij Naxu, maar toen het een tijd duurde maar even met de helpdesk gechat. Het blijkt dat Naxu binnenkort wordt overgenomen door www.g2play.co.nl, daar hadden ze wel de pre-order key direct beschikbaar, welke nog goedkoper was ook.
Kan ik het nog annuleren dan? Paypal chargeback lijkt me ook een beetje ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zachte hint op guild housing (geen promise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat zou wel echt uber tof zijn natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na heel lang twijfelen, toch maar besteld!
Het is de 33 euro sowieso waard voor de tijd die ik er in zal gaan steken de komende tijd.

Me eigen naam ook nog kunnen reserveren, dus ik ben er helemaal klaar voor !

Nu nog een leuke GoT guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Afaik is er nog geen GoT guild en lijkt de animo daar ook niet erg groot voor te zijn. Aantal spelers hebben al eerder aangegeven een andere Guild te joinen. Misschien is het wel een leuk idee om een GoT Circle te maken. Kan ieder zijn eigen guild joinen maar kunnen de GoT'ers toch gezelligen Gatheren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Circles gaan echter niet overheen realms, en tweakers zitten sowieso al op verschillende realms (pve/pvp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:05
Zijn de realms van de open beta ook de definitieve realms of komen er nog meer bij? Hoop iig niet dat ze dezelfde fout als SWTOR maken en er te veel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
boe2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:12:
Circles gaan echter niet overheen realms, en tweakers zitten sowieso al op verschillende realms (pve/pvp).
Ah dan heb ik dat verkeerd begrepen. Was in de veronderstelling dat het een soort xreal systeem was :) My bad en dank voor de info Boe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, de servers zijn op zo nu en dan.
Zo ie zo nu en gisteren avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Was de 2gb patch de laatste patch dat gaat uitkomen? Of komt er nog een patch bij de release? Fps is nog steeds zo laag als het maar kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Knamix schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:34:
Was de 2gb patch de laatste patch dat gaat uitkomen? Of komt er nog een patch bij de release? Fps is nog steeds zo laag als het maar kan..
Komt nog wel wat aan updates maar verwacht niet dat je nog een fps boost gaat zien van 20 fps. Pas als je vid kaart met nieuwe drivers komt dan zul je wellicht een verschil gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik denk niet dat er nog een FPS boost komt.

Ik ben nu van 15-25 fps naar 25-45 fps gegaan, en het is playable.

Note: Ik had die 15 fps op de lowest settings die je maar kon hebben.

Nu speel ik medium op 25-45 fps (meestal rond de 35) en dat werkt prima en ziet er goed uit.

Kan me niet voorstellen dat het nog beter gaat worden op korte termijn. (alhoewel ik het hoop)

Die 377.82 nvidia iCafe driver heeft me ook ongv 2-5 fps extra gegeven.

Maar goed, in de loop der tijd zal het steeds beter draaien ofcourse.

Ik heb nu een i5 met 4200m 750m ggdr5 2gb 6gb 1333 ram en 250gb SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Wel apart dat er nog zoveel verschillen zijn in FPS. Voor het laaste beta weekend haalde ik ook maar 15 tot 20 FPS het laaste beta weekend haalde ik 50/60 FPS en tijdens de open beta ook netjes steady 55/60 FPS met mixed settings van medium/high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op welke pvp server gaan de meeste GoTers spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Azerox schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:08:
Ik denk niet dat er nog een FPS boost komt.
Ik denk dat als de game live is er nog steeds performence improvement patches zullen komen. waarom niet he :P
zelf hoop ik dat ze asap crossfire support toevoegen zodat ik mijn 2e kaart aan het werk kan zetten.
Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste

Let op:
Bedelen om guest passes is NIET toegestaan.
Guest passes over? kijk op de Google doc om te zien wie er een key willen of plaats ze in het Geef hier je game vouchers weg! topic

Wil je ook op de Google Doc lijst? PM lanerios