In ons geschakeld vrijstaande huis uit 1983 hangt nu een Nefit Ecomline Excellent HRC30 CW5 ketel uit 2003. Dat is zo'n joekel met 25 liter voorraadvat. Op zich doet de ketel het prima, al maakt hij wel wat lawaai (ook meer dan vroeger).
Ik overweeg dus een nieuwe CV ketel. Uiteindelijk wil ik ook wel van het gas af, maar daar moet nog wel het e.e.a. vooraf gaan qua isolatie en vervanging orgineel 12mm / 9mm Dubisol dubbel glas.
Ik heb de laatste pagina's hier doorgelezen en zie onder andere de volgende ketels regelmatig terug keren:
Remeha Calenta Ace
Intergas Extreme 36
Nog andere suggesties? Ik heb een hekel aan geluid dus een stille ketel heeft wel de voorkeur.
Thermostaat:
Wat te kiezen? Ik las dat iemand een Bosch CT200 thermostaat had waar ook het gasverbruik op af te lezen is. Dat lijkt me op zich wel handig omdat je dan je gedrag aan kunt passen aan je gebruik. Maar misschien is dat onzin.
Verder lees ik qua leveranciers het volgende:
NIET Breman
Feenstra = duur
CV Totaal
Francken&Vermeij
Loohuis
lokale leveranciers.
Suggesties voor goede leveranciers / installateurs in de omgeving Den Bosch zijn ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik overweeg dus een nieuwe CV ketel. Uiteindelijk wil ik ook wel van het gas af, maar daar moet nog wel het e.e.a. vooraf gaan qua isolatie en vervanging orgineel 12mm / 9mm Dubisol dubbel glas.
Ik heb de laatste pagina's hier doorgelezen en zie onder andere de volgende ketels regelmatig terug keren:
Remeha Calenta Ace
Intergas Extreme 36
Nog andere suggesties? Ik heb een hekel aan geluid dus een stille ketel heeft wel de voorkeur.
Thermostaat:
Wat te kiezen? Ik las dat iemand een Bosch CT200 thermostaat had waar ook het gasverbruik op af te lezen is. Dat lijkt me op zich wel handig omdat je dan je gedrag aan kunt passen aan je gebruik. Maar misschien is dat onzin.
Verder lees ik qua leveranciers het volgende:
NIET Breman
Feenstra = duur
CV Totaal
Francken&Vermeij
Loohuis
lokale leveranciers.
Suggesties voor goede leveranciers / installateurs in de omgeving Den Bosch zijn ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)