Wat ik begreep was de naakte man de ontvoerde eigenaar van de auto waar de twee mee vandoor waren gegaan....NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:04:
Even terug:
Naakte man is deze bokser, de Rus?
Man op de grond, was onschuldig?
Waar is die ene dode dan? Is dat niet deze 'voortvluchtige' ?
Als in, hij is niet voortvluchtig, maar of een ander of niemand ?
Oftewel, wat missen wij allemaal?
Waarom zou er meer aan de hand moeten zijn?pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:
[...]
Serieus? Heel Boston? Voor 1 jongetje? Er is echt wel iets meer aan de hand.
We hebben het hier niet over gewoon een jongetje, maar over een verdachte terrrorist die al (vermoedelijk dan) bomaanslagen gepleegd heeft.
Waarom dan onnodige risico's nemen?
Virussen? Scan ze hier!
ALs het een actie is van Tsjetsjenen dan is het bijna zeker het dus om een moslim aanslag gaat.pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:
[...]
En ja dan hebben ze natuurlijk weer een rede om alles op te schorten kwa democratie
Te weinig agenten: ze laten hem expres lopen, doosgestoken kaart
Te veel agenten: wat een overdreven gedoe, doorgestoken kaart
And to think they once said that computers would take away jobs.
De vrijheid opschoten van 600.000 mensen omdat ze 1 iemand niet kunnen vinden. Ze waren vlakbij hem, achter hem aangezeten. Ze praten steeds over een 20 block radius. Waar hij zit. Waarom zou je dan 10.000 agenten oproepen en de hele stad af te sluiten.wildhagen schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:07:
[...]
Waarom zou er meer aan de hand moeten zijn?
We hebben het hier niet over gewoon een jongetje, maar over een verdachte terrrorist die al (vermoedelijk dan) bomaanslagen gepleegd heeft.
Waarom dan onnodige risico's nemen?
lijkt me niet dat die met tientallen rugzakken rondloopt waar bommen in zitten, hoe moeilijk kan het zijn om hem te vinden, er zijn duizenden agenten daar
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Ze kunnen iemand vinden en tracken via mobiel en satellieten.IJzerlijm schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:09:
Te weinig agenten: ze laten hem expres lopen, doosgestoken kaart
Maar 1 man achtervolgen met al die units is te lastig?
volksgezondheid misschien ? ik bedoel de andere optie is dat ze niet adviseren thuis te blijven waardoor genoeg geinteresseerden of "eigen rechters" op zoek gaan naar die gast.. Kan aflopen dat ze hem dan te pakken krijgen of juist averechts waardoor alleen nog maar meer slachtoffers vallen...Goron schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:07:
[...]
Omdat een hele stad met 600000 mensen afsluiten voor 1 persoon nogal overdreven is?
Het is niet handig in zo'n grote stad maar ik begrijp echt wel dat ze mensen in huis willen hebben, zeker aangezien door alle uitsijpelende informatie ik niet echt het gevoel heb dat ze weten waar hij zit, hij is nog "on the run"...
DEVELOPING: @DebFeyerickCNN reports that suspect #1 wrote on his website: "I don't have a single American friend. I don't understand them"
Risico verkleinen op veel slachtoffers denk ik.
En mogelijk zijn er meer mensen bij betrokken kan ik me voorstellen.
En mogelijk zijn er meer mensen bij betrokken kan ik me voorstellen.
Het lijkt me gewoon voorzorgsmaatregelen en het voorkomen van nog meer slachtoffers. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het zal een kwestie van tijd zijn tot ze 'm (levend of dood) vinden.
Die zijn er allang:pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:13:
Hoe ga je trouwens dat enorme gebied controleren met 10.000 man? Dat lukt je echt niet. Inzet van Nationale Garde dichtbij?
Gaat het wel erg lijken op The Siege
https://twitter.com/Sophi...25198652849127424/photo/1
https://twitter.com/BreeS...25196675520016384/photo/1
Dat soort generieke vermoedens zeggen niet zoveel. Als iemand vuurwapengevaarlijk blijkt, agenten door het hoofd schiet, aanslagen pleegt en over z'n eigen broer heenrijdt om te ontsnappen dan snap ik dat ze geen risico nemen, vooral als ze niet weten waar hij überhaupt is.pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:
[...]
Daarnaast wat wildhagen zegt, ze willen gewoon geen mensen op straat die in de weg lopen.
'er is echt wel iets meer aan de hand' klinkt gelijk zo aluhoedje imho. nofi.
This too shall pass
Dirty bomb is ook nog een mogelijkheid.
Verklaard waarom die Seals bij de marathon aanwezig waren met die stralingsmeters.
Het is gewoon niet allemaal toevallig en simpel meer.
Verklaard waarom die Seals bij de marathon aanwezig waren met die stralingsmeters.
Ik zag ook net op TV dat er agenten bom suits aan het aantrekken zijn op een bepaalde locatie.
http://livewire.wcvb.com/...unning_of_Boston_Marathon
http://livewire.wcvb.com/...unning_of_Boston_Marathon
Stralingsmeters?NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:15:
This too shall pass
Ik gok erop dat hij dood gaat, gevonden wordt, gemaakt wordt...
Net als met dat gekke Osama Bin Laden verhaal die gelijk in zee werd gegooid, nooit foto's vrijgegeven, nooit harde bewijzen overlegd aan het 'publiek'. Misschien wel allemaal te conspiracy-achtig, maar als de verdachten straks beide 'weg zijn', kan alleen het verhaal van de USA-government nog worden verteld, apart vind ik het wel.
Net als met dat gekke Osama Bin Laden verhaal die gelijk in zee werd gegooid, nooit foto's vrijgegeven, nooit harde bewijzen overlegd aan het 'publiek'. Misschien wel allemaal te conspiracy-achtig, maar als de verdachten straks beide 'weg zijn', kan alleen het verhaal van de USA-government nog worden verteld, apart vind ik het wel.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik gok erop dat dit gewoon standaard is bij alle grote events. Normaal gesproken gebeurt er niks en hoor/zie je er dus niks over. Nu wel.NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:15:
Do what you love, do it often
"Extreme caution...suicide..."
Ze nemen gewoon geen enkel risico en ze kunnen het absoluut niet laten gebeuren dat hij ontsnapt. Vandaar de lockdown en de gigantische hoeveelheid politie.
Hij komt sowieso nooit meer het land uit. De politie wil hem gewoon insluiten en arresteren danwel neerknallen, niet hem nog een aantal uur rond laten lopen en hij nog even zichzelf met een bomvest opblaast in een menigte mensen. Ze zullen hem wel over een paar uur definitief te pakken hebben.
Hij komt sowieso nooit meer het land uit. De politie wil hem gewoon insluiten en arresteren danwel neerknallen, niet hem nog een aantal uur rond laten lopen en hij nog even zichzelf met een bomvest opblaast in een menigte mensen. Ze zullen hem wel over een paar uur definitief te pakken hebben.
iemand met een suicide vest?
Serieus? Private sectors die full packed zijn met oa stralingsmeters?macciez schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:18:
[...]
Ik gok erop dat dit gewoon standaard is bij alle grote events. Normaal gesproken gebeurt er niks en hoor/zie je er dus niks over. Nu wel.
Terwijl ik niemand met een wapen zie lopen, enkel zo'n meter?
[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-04-2013 14:20 ]
"Wearing suicide vest... Extreme caution..."
mss hadden ze wel info dat er iets ging gebeuren, vandaar die seals en zogenaamde drills
Wel toevallig dat het logo dat ze hebben 't zelfde is als de Seals, ik vind sommigen hier wel erg conspiracy-achtig reageren;
Ik vind 't ook niet meer dan logisch dat gezien de huidige risico's dat er bij grote evenementen gecontroleerd wordt op aanwezigheid van ABC-achtige wapens/vuile bommen en dat dit door mensen in semi-burger gebeurd om er niet te veel aandacht op te vestigen.
Ik vind 't ook niet meer dan logisch dat gezien de huidige risico's dat er bij grote evenementen gecontroleerd wordt op aanwezigheid van ABC-achtige wapens/vuile bommen en dat dit door mensen in semi-burger gebeurd om er niet te veel aandacht op te vestigen.
'extreme caution'
Spijt me enorm, maar dat soort speculatieve sites mijd ik als de pest. Hoe harder ze het woord 'truth' roepen hoe zekerder je weet dat het bij dat soort mensen helemaal niet om de waarheid gaat. Als je de gelinkte pagina goed doorleest staat in iedere zin iets als 'zou kunnen'. Dat kun je toch niet serieus nemen?
Je was erbij?NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:20:
[...]
Serieus? Private sectors die full packed zijn met oa stralingsmeters?
Gast, doe eens. Dit is nou de precies de reden dat iedereen iedereen verdenkt, door dit soort ongefundeerde en vooral willekeurige theorieën. Ik zou zeggen, lees dit eens: Wikipedia: Occam's razorNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:23:
Ik zeg niet dat hun de slechte zijn, enkel dat ze meer weten dan ze laten blijken.
[ Voor 38% gewijzigd door Sharky op 19-04-2013 14:33 ]
This too shall pass
Wat is er niet aan te geloven? Kijk andere foto's. Je ziet ze gewoon op de scene lopen, en ook naast zwarte SUV's.Sharky schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:22:
[...]
Spijt me enorm, maar dat soort speculatieve sites mijd ik als de pest. Hoe harder ze het woord 'truth' roepen hoe zekerder je weet dat het bij dat soort mensen helemaal niet om de waarheid gaat. Als je de gelinkte pagina goed doorleest staat in iedere zin iets als 'zou kunnen'. Dat kun je toch niet serieus nemen?
Ik zeg niet dat hun de slechte zijn, enkel dat ze meer weten dan ze laten blijken.
Dat logo is van Craftrik86 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:22:
Wel toevallig dat het logo dat ze hebben 't zelfde is als de Seals, ik vind sommigen hier wel erg conspiracy-achtig reageren;
http://www.thecraft.com/
Je noemt het Seals, is dat private sector? En het feit dat jij geen wapen ziet, wil niet zeggen dat er geen wapens zijn...NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:20:
[...]
Serieus? Private sectors die full packed zijn met oa stralingsmeters?
Tevens kan ik me goed voorstellen dat bepaalde teams daar alleen zijn om gevaren vast te stellen, maar niet meteen in kunnen/willen grijpen.
Do what you love, do it often
Ze, in de breedste zin van het woord, weten altijd meer dan er naar buiten wordt gebracht.
Alleen krijg je daardoor wel van die theorieën.
Bij Osama kwam er ook een vrij vage uitle over hoe en wat.
Alleen krijg je daardoor wel van die theorieën.
Bij Osama kwam er ook een vrij vage uitle over hoe en wat.
Geen vliegverkeer meer boven Boston. - Plaats maken voor militaire verkenning?
Ik weet niet wat het zijn, wat ik wel weet is dat het een vrij speciale unit is.macciez schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:25:
[...]
Je noemt het Seals, is dat private sector? En het feit dat jij geen wapen ziet, wil niet zeggen dat er geen wapens zijn...
Tevens kan ik me goed voorstellen dat bepaalde teams daar alleen zijn om gevaren vast te stellen, maar niet meteen in kunnen/willen grijpen.
En dat ik geen wapens zie sluit niet uit dat er geen wapens zijn inderdaad.
Maar geloof mij, een wapen is een stuk handiger als je ook een holster hebt, die ik bij hun ook niet zie (tenzij dat onder hun jas zit) maar met al dat video en foto materiaal zou je toch wel ene gezien moeten hebben met een getrokken pistool?
Ik niet iig, ik heb wel een vrouwelijke agent gezien met getrokken pistool.
Ik moest hier toch luidop om lachen:

live de oom van de verdachte http://boston.cbslocal.com/live-video/
Foto's zijn leuk, maar ik zie in het afgelopen uur al tig foto's voorbijkomen?
Hij loopt hier toch niet op straat, iedereen weet hoe hij eruit ziet, so what's the meaning?
Hij loopt hier toch niet op straat, iedereen weet hoe hij eruit ziet, so what's the meaning?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mensen zijn dol op sensatie.CLB schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:33:
Foto's zijn leuk, maar ik zie in het afgelopen uur al tig foto's voorbijkomen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
wat zijn ze nu aan het doen?
Maar wat heb je eraan? We kunnen hier met z'n allen wel van alles bedenken en allerlei conspiracy theorieën bedenken maar wat schieten we ermee op? We zullen toch nooit 100% zeker weten wat er aan de hand is, of is geweest.
Hoe groot is de kans dat ze hem nu levend pakken

Politiescanner:Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:36:
wat zijn ze nu aan het doen?
17 Willow Park
Ze willen naar binnen gaan.
Je bent toch niet verplicht om hier mee te lezen, te reageren? Als hier een groep mensen is, die dat wel graag wil.. dan kan dat toch?rickjehh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:36:
[...]
Maar wat heb je eraan? We kunnen hier met z'n allen wel van alles bedenken en allerlei conspiracy theorieën bedenken maar wat schieten we ermee op? We zullen toch nooit 100% zeker weten wat er aan de hand is, of is geweest.
Vermaak.rickjehh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:36:
[...]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De reden dat er zoveel agenten bezig zijn en dat mensen binnen moeten blijven is dat ze verwachten dat die 19 jarige die nog vrij is assault rifles en een bom bij zich heeft. Nogal logisch dat ze niet willen dat er burgers gewond raken.
https://niels.nu
DEVELOPING: Police racing to new location. - @SeanKellyTV #BostonMarathon
Openen
Openen
En het logo van Craft kan heel goed worden opgevat als een oproep tot het doden van moslims... the plot thickens :-)Cthulhu schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:23:
[...]
Dat logo is van Craft
http://www.thecraft.com/
Een vrouw, dus niet de dader
Ik zeg toch ook niet dat het niet mag? Ik geef alleen mijn mening, dat mag toch ook?pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:37:
[...]
Je bent toch niet verplicht om hier mee te lezen, te reageren? Als hier een groep mensen is, die dat wel graag wil.. dan kan dat toch?
Politiescanner:
"Attack team is in place."
Van nrs 15 en 17 zijn de bewoners geëvacueerd.
"Attack team is in place."
Van nrs 15 en 17 zijn de bewoners geëvacueerd.
DEVELOPING: Authorities have converged on a home in #Watertown, Mass. in manhunt for #bostonmarathon bombing suspect. Chopper overhead.
Leuke SWAT auto.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
DEVELOPING: Officers yelling toward #Watertown, Mass. home, "Come out!" - @cbsboston pic.twitter.com/2mj5wS8FDI
Politiescanner:
"Ram needed up to Oak Street"
"Suspect may be in nr 25."
"Ram needed up to Oak Street"
"Suspect may be in nr 25."
Hier wel audio. Zelfde locatie (andere filmploeg)Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:41:
De audio is nu offline gehaald, evenals de video even eerder.
http://boston.cbslocal.com/live-video/
[ Voor 8% gewijzigd door DopdeDouwer op 19-04-2013 14:43 ]
DEVELOPING: 4 people removed from house where officials have converged on Quinby Street in #Watertown, Mass.
/dader trekt gasleidingen los, maakt een vloeibare substantie klaar met artikelen uit het gootsteenkastje en legt een krant in de broodrooster.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Hij kan geen kant meer op nu.
[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-04-2013 14:44 ]
Je zou er maar naast wonen en de tv nog niet aan hebben gezet (het is ochtend). Ineens een batterij machinegeweren op je huis gericht...
[ Voor 6% gewijzigd door Goron op 19-04-2013 14:44 ]
OWNEE!! een man met beige broek en schoenen en zwarte jas. Dat is blackwater! Het is toch een complot.
[ Voor 3% gewijzigd door pgerrits op 19-04-2013 14:45 ]
Politiescanner:
"18-20 Oak Street"
"Can we have EOD here please?"
"18-20 Oak Street"
"Can we have EOD here please?"
Is het niet de Umbrella Corporation die een giftige bom heeft losgelaten?
[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 19-04-2013 14:47 ]
EOD naar basement
Dat zag ik toevallig laatst in Mythbusters... het werkt niet zoals in de film :-)NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:43:
/dader trekt gasleidingen los, maakt een vloeibare substantie klaar met artikelen uit het gootsteenkastje en legt een krant in de broodrooster.
Als het albert wesker is dan snap ik wel waarom hij zo moeilijk te pakken isTsurany schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:46:
Is het niet de Umbrella Corporation die een giftige bom heeft losgelaten?
En die gast in z'n suit is vast MIB of Agent 47.Goron schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:47:
[...]
Als het albert wesker is dan snap ik wel waarom hij zo moeilijk te pakken is
Alle pers moet weg, militairen sturen iedereen weg en vergoten het gebied.
druk op de scanner:
Listeners: 122626
Listeners: 122626
Ik weet niet hoe of wat en hoe ver die politiemensen vanaf 'het' huis staan...
Maar ze lopen daar rond met spijkerbroekjes en in tshirtjes, wordt erg leuk met een eventuele bom zo
Maar ze lopen daar rond met spijkerbroekjes en in tshirtjes, wordt erg leuk met een eventuele bom zo
Politiescanner:
"25-30 people have just been dislodged from the attention zone"
Werd gevraagd om een bus om ze af te voeren.
"25-30 people have just been dislodged from the attention zone"
Werd gevraagd om een bus om ze af te voeren.
Via welke site? Kom net op mijn werk aan en om nou alles door te scrollen om op zoek te gaan naar de site...
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
http://www.broadcastify.com/listen/feed/6254/webSargan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:51:
[...]
Via welke site? Kom net op mijn werk aan en om nou alles door te scrollen om op zoek te gaan naar de site...
BREAKING: 2 people, not suspects, now in police custody (not under arrest) at house where bombing suspects lived w/ family -
dat is ws gewoon het huis waar die woont, lijkt me niet dat die daar is
CNN ging net ook van Live naar Delayed coveragepgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:49:
Alle pers moet weg, militairen sturen iedereen weg en vergoten het gebied.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik vraag me af waarom ze zolang wachten.
Lijkt wel alsof ze gewoon koffiepraatjes aan het houden zijn.
Beetje sms'en en zo
En die backwards white hat Sunny is gewoon Police, hij staat daar!
Lijkt wel alsof ze gewoon koffiepraatjes aan het houden zijn.
Beetje sms'en en zo
En die backwards white hat Sunny is gewoon Police, hij staat daar!
[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-04-2013 14:58 ]
CNN on tape delay because they don't want to "give away the tactical situation".
Mja, alsof die gast niet weet wat er aan de hand is

Wat een situatie zeg; zou zomaar uit Homeland kunnen komen.... Hopelijk pakken ze die tweede idioot snel.
"He's posting on-line: I will kill all you as you have killed my brother"
De spycams zullen nu wel door het huis geleid worden om een tactical plan te makenNeutraleTeun schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:58:
Ik vraag me af waarom ze zolang wachten.
"He is posting online. He is posting online saying I will kill all of you for killing my brother"
Verstond ik dat goed?
Verstond ik dat goed?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Er komt nu een tactical truck aan rijden. Groot ding.
lol 'he is posting online'
Welke stream volg jij?pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:00:
Er komt nu een tactical truck aan rijden. Groot ding.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
lijkt wat beweging te komen
lijkt wat beweging te komen
http://video.foxnews.com/v/1155606219001/
en
Truck info komt van Fox.
Ah, ik dacht al, waar kijk jij naar. Maar die van Fox had ik nog niet open.pgerrits schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:01:
[...]
http://video.foxnews.com/v/1155606219001/
en
Truck info komt van Fox.
Politiescanner:
Eerder meende ik te horen:
"Boston have their man"
...
"We're probably 5 minutes out"
Eerder meende ik te horen:
"Boston have their man"
...
"We're probably 5 minutes out"
Werd zojuist herhaald.Firesphere schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:00:
"He is posting online. He is posting online saying I will kill all of you for killing my brother"
Verstond ik dat goed?
https://niels.nu
Let op:
Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK
Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.
Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK