Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

ralpje schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:39:
[...]

Gevalletje 'self fullfilling prophecy', natuurlijk.
Als je dat soort dingen in een kaartspel gaat stoppen, gaan mensen het nadoen. En als je het maar 'vaag' genoeg houdt, is er altijd wel een incident dat aan je omschrijving voldoet.
Net als een zekere Nostradamus.....in...z'n....groene broek....OMG Hans Teeuwen heeft het voorspelt!!! 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

*knip* ASP is geen HK

[ Voor 95% gewijzigd door argro op 23-04-2013 13:19 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Heeft er iemand van jullie dit al eens doorgelezen, zo ja.. wat is je mening erover?

http://www.prisonplanet.c...-culprits-identified.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tremio schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:28:
Heeft er iemand van jullie dit al eens doorgelezen, zo ja.. wat is je mening erover?

Teveel nutcases met conspiracy theories, LMD. Die lui zijn allang geidentificeerd als homeland security (oid).

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:00:
Je kan gerust alle schijn ophouden van jouw leuke wijkje waar je woont, maar er gebeurd waarschijnlijk genoeg bij jou in de straat wat in een ''normale'' wijk niet zou gebeuren.
Nu wordt het helemaal mooi. Ik woon zelf midden in een op papier enorm probleemgebied (maar liefst drie Vogelaarwijken bij elkaar!) en kan uit eerste hand meedelen hoe de steel in de vork zit en dan nog maak ik het mooier dan de werkelijkheid en weet ik niet wat er gaande is? Zeker omdat ik ook nog een ter referentie een goed deel van mijn leven in een rustig dorpje op het platteland heb gewoond en dus behoorlijk goed kan inschatten wat daar zo allemaal gebeurt?

Sorry, maar dan ben je wel ontzettend naar je eigen standpunt toe aan het redeneren. Als je dat wilt doen moet je het even zeggen, dan proberen we ook geen inhoudelijke discussie meer te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Tremio schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:28:

Dat dat lui van CST zijn:
Military Men Witnessed At Boston Bombing Identified As National Guard CST Teams
http://www.infowars.com/m...national-guard-cst-teams/

[ Voor 6% gewijzigd door Cthulhu op 22-04-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felyrion schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:38:
Het is echt te verdrietig voor woorden inderdaad... Ze hebben ergens gratis alu hoedjes uitgedeeld geloof ik. Eerst al iemand die denkt dat alle moslims extrimisten zijn die jihad op dezelfde manier uitleggen (komop tweaklol, lees je tenminste een beetje in voor je gaat blaten, zelfs binnen de islam is het begrip omstreden..) en dan iemand die zelfs in Fukushima een geplande aanslag zien die ons.... ja... wat moet doen geloven precies? 8)7
fsfikke schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:09:
[...]

Ook al ligt het motief van de oudere broer bij extremistische geloofsovertuigingen bewijst dat nog steeds niet de stelling die jij ons probeert aan te praten van Moslims == evil.
Stop mij aub geen woorden in de mond.
Ik vertel jullie netjes, inclusief bronnen, de motieven van deze aanslag, en zeg nergens dat alle moslims evil of extremistisch zouden zijn.

Het erkennen van het motief is noch provocerend, noch "conflictverhogend", en het argument dat de terroristen winnen wanneer je benoemt wat hen motiveert is een bekende drogredenering.

De moord op Theo v. Gogh, en al die terreur om cartoons dienen om mensen het zwijgen op te leggen. De terroristen winnen wanneer je te angstig bent geworden om het over de islamitische motieven te hebben.
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:42:
[...]

Nu wordt het helemaal mooi. Ik woon zelf midden in een op papier enorm probleemgebied (maar liefst drie Vogelaarwijken bij elkaar!) en kan uit eerste hand meedelen hoe de steel in de vork zit en dan nog maak ik het mooier dan de werkelijkheid en weet ik niet wat er gaande is? Zeker omdat ik ook nog een ter referentie een goed deel van mijn leven in een rustig dorpje op het platteland heb gewoond en dus behoorlijk goed kan inschatten wat daar zo allemaal gebeurt?

Sorry, maar dan ben je wel ontzettend naar je eigen standpunt toe aan het redeneren. Als je dat wilt doen moet je het even zeggen, dan proberen we ook geen inhoudelijke discussie meer te voeren.
Pot verwijt de ketel. Je riep immers zelf dat de verhalen van anderen die hun ervaringen met je deelden niet waar zouden zijn.

Dat dit onderwerp nieuwe mensen naar het forum roept, en dat die mensen vervolgens behandeld worden als oud vuil, vind ik geen net visitekaartje voor Tweakers. Dat kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:40:
Stop mij aub geen woorden in de mond.
Ik vertel jullie netjes, inclusief bronnen, de motieven van deze aanslag, en zeg nergens dat alle moslims evil of extremistisch zouden zijn.
"Waarom die onwil om over de motieven te praten wanneer die motieven islamitisch zijn?"

Dan heb je je misschien verkeerd uitgedrukt, maar je zegt dat de oorzaaak de islam is. Dat is natuurlijk onzin. De oorzaak zijn idioten die uit naam van een bepaalde godsdienst acteren. Helaas zijn dat op dit moment vooral veel moslims (maar de Joden kunnen er ook aardig wat van op dit moment). Het probleem is niet de islam, het probleem is de redicalisering van een groep moslims.
Dat dit onderwerp nieuwe mensen naar het forum roept, en dat die mensen vervolgens behandeld worden als oud vuil, vind ik geen net visitekaartje voor Tweakers. Dat kan beter.
Op tweakers wordt je geacht met goed gefundeerde argumenten te komen. Doe je dat niet en roep je maar wat dan ben je gewoon beter af op andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pot verwijt de ketel. Je riep immers zelf dat de verhalen van anderen die hun ervaringen met je deelden niet waar zouden zijn.
Ik heb hooguit gesteld dat mijn ervaringen totaal anders zijn en dat dergelijke 'slechte ervaringen' vaak van mensen komen die ver van het vuur zitten. Het is nu eenmaal een statistisch gegeven dat de meest racistische mensen en/of mensen met de meeste klachten juist uit buurten en gebieden komen waar de minste allochtonen wonen. Dat is uiterst opvallend te noemen.

Maar goed, als je even terugleest gaat het in posts van jou en Jorn - voor zover ik kan overzien - uitsluitend over algemene verhalen en niet over specifieke ervaringen. Dat is helemaal geen pot verwijt te ketel, maar iemand uit de verte versus iemand die wel degelijk ervaring heeft. Natuurlijk geldt dan nog N=1 (of een kleine sample), maar het is in ieder geval al meer dan iemand zonder ervaringen of wat incidenten.

Ik vind de mening van mijn tante uit Italië over de wijk(en) waar ik woon ook wat minder relevant dan die van mij of mijn buurman.
If you pay peanuts, you get monkeys ;) Garbage in garbage out gaat ook hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nope. Je geeft wat geruchten en concludeert dat wat je al besloten had de absolute en ondeelbare waarheid is. Dezelfde absolute waarheid die je een jaar terug ook al onsuccesvol claimde.
... wanneer je te angstig bent geworden om het over de islamitische motieven te hebben.
Ook hier weer de extrapolatie dat jouw absolute en ondeelbare waarheid kan worden ingevuld voor de motieven van de daders, en dat dit dan gelijk de wereldwijde conspiracy is van de moslims, want het gaat nu om islamitische motieven ipv motieven van de daders. Noch je claim, noch je extrapolatie hebben enige grond. Wanneer je op zelfverzonnen drijfzand begint, dan zinken je conclusies direct.

Als je nu eerst eens neutraal begint, en niet gelijk begint te claimen dat iedereen die het niet met je eens is, dat alleen doet uit angst, dan heb je nog een kans om verder te komen en uit het cirkeltje te breken. Ik heb er echter geen hoge verwachtingen van; trends getoond in het verleden...

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 22-04-2013 19:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:28
<weg ermee>

[ Voor 100% gewijzigd door Jorn1986 op 11-01-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorn1986 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:32:
Voor zover we nu al kunnen aannemen
Nee, dat kun je niet aannemen. Je mist namelijk het woordje "mogelijk" in je eigen bron. Je wilt dat dit de reden is en bent daarom niet kritisch op bronnen.
Wie zegt dat bepaalde moslims in Nederland dit niet hetzelfde (gaan) zien richting anders-gelovigen in Nederland?
Je bedoelt zoals Ajax en Feyenoord en PSV en ADO Den Haag hooligans elk weekend tekeer gaan?
De dikte van de lijnen is proportioneel met de kans op conflicten tussen twee beschavingen. De islam is dus wel degelijk het probleem!
Deze theorie laat maar weer eens zien wat een grote faal de multiculturele samenleving toch weer is.
Je trekt nu een algemene conclusie uit een hypothese die voorgesteld is. Maar dat is alleen een bevestiging van de conclusie die je al getrokken had, waarmee je alleen maar informatie gebruikt die je keuze bevestigd. Zo werkt het echter niet :)

Verder: heb je je eigen bron wel gelezen?
Hij gelooft dat sommige van de factoren die bijdragen tot dit conflict zijn dat zowel het christendom (waarop de westerse beschaving deels gebaseerd is) als de islam de volgende kenmerken gemeen hebben. Beide zijn namelijk:
- missionerende religies;
- universele, ‘alles-of-niets-religies’, in de zin dat zij pretenderen de enige juiste religie te zijn;
- teleologische religies, wat wil zeggen dat zij een lineaire visie op de geschiedenis hebben, die uitloopt op een Laatste Oordeel, en dat alleen haar waarden en geloofspunten de zin van het bestaan vertegenwoordigen.
In die bron worden moslims niet de schuld gegeven, maar is het een conflict dat komt doordat beide religies (christendom en islam) onverdraagzaam zijn. Jij vertaalt dat naar de schuld van de islam. Ook is de kritiek op Huntingdon's visie niet mals.

Nu kan je daarop doen als tweaklol en zeggen dat dit komt omdat mensen bang zijn, maar ik hoop dat je met iets beters kunt komen :)

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 22-04-2013 19:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:32:
Ik geloof ook helemaal niet dat alle culturen even tolerant tegenover andere culturen staat.
Dat lijkt me een feit, maar je draagt er natuurlijk zelf ook prachtig aan bij. Als alle partijen dat doen kan er niets anders ontstaan dan een bloedig conflict... hee, komt dat bekend voor?

En nee, dat is dus niet hetzelfde als alles maar accepteren. Dat gaat simpelweg over een voor de meeste mensen prettige leefwijze vinden. Dat sommigen sujetten daar niet mee kunnen leven, zoals deze broers, zal je altijd houden. Dat is altijd zo geweest, dat zal altijd zo blijven. Het enige zinnige dat je kunt zeggen is dat de wereld statistisch gezien nooit veiliger is geweest als het op aantallen moorden en omkomen door geweld aankomt. We komen er dus wel, stukje bij beetje. Dat kost alleen wel een hoop inzet en gaat niet gebeuren als iedereen slechts tegen elkaar roept dat de ander zo slecht en boos is.
En daar is ook uit het verleden een hele mooie theorie van verschenen:
Huntington - Botsende beschavingen/Clash of Civilizations:
[afbeelding]
De dikte van de lijnen is proportioneel met de kans op conflicten tussen twee beschavingen. De islam is dus wel degelijk het probleem!
Deze theorie laat maar weer eens zien wat een grote faal de multiculturele samenleving toch weer is.
Ik neem aan dat je zelf ziet dat er geen richting aan die lijn zit en dat de westerse cultuur net zo goed een probleem is voor de islamitische als andersom waar is? Het zou dus lonen het probleem eerst bij jezelf te zoeken voordat je dat bij anderen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
<weg ermee>

[ Voor 99% gewijzigd door Jorn1986 op 11-01-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:18:
Er is ook vaak geen probleem in Nederland, zolang je maar niet op de verkeerde plek en op de verkeerde tijd ergens rondwandeld.
Zou het niet zo moeten zijn dat mij zelfs niets zou moeten overkomen als ik wél op de verkeerde plek en tijd ergens rondwandel?
Dat is natuurlijk niet waar ik op doelde. Ik bedoel olie op het vuur gooien, tegenstellingen vergroten en het conflict verhevigen, terwijl juist de zaken kalm en assertief (je weet wel, van Cesar Millan) aanpakken de boel voor alle partijen beter maakt - ook voor jou.

Zoals gezegd is Nederland statistisch gezien veiliger dan ooit - dus ook gemeten voordat de islam hier in wat grotere getallen aanwezig was.
Verder is het zo dat deze immigranten standvastig vasthouden aan de islam en vooral in veel gevallen de geldende wetten en gebruiken niet opvolgen, vooral niet de taal willen leren, niet willen integreren, etc.
Heb je cijfers om dat te onderbouwen? Gezien de geschiedenis - want er zijn nogal vaak andere culturen bij ons ingeschoven in onze lange geschiedenis, duurt het simpelweg even, maar komt het altijd om hetzelfde neer: na enige tijd versmelten oude culturen tot nieuwe. Gezien de westerse cultuur nog steeds dominant is zal die dat dan ook zijn. Hoe jij nu tegenover de islam staat was niet anders dan hoe een protestant tegenover een katholiek stond niet heel lang geleden. Gezien de samenleving nu grotendeels seculier is is het niet gek dat wij vs. zij nu op andere vlakken uitgevochten wordt.
Daar bovenop het verschijnen van partijen als Sharia4Holland en Sharia4Belgium en je hebt groot gelijk in je allereerste zin:

[...]

En daar stevenen we de komende jaren ook recht op af! Bosnië in de jaren '90 was maar weer eens een voorbeeld van Huntington's theorie.
Dit is natuurlijk overtrokken redeneren van de bovenste plank. Debiele splintergroepjes houd je altijd en die mogen - dankzij de vrijheden die we met elkaar hebben afgesproken - binnen bepaalde kaders ook bestaan. Treden ze buiten die kaders worden ze aangepakt. Maar om te spreken van een grootschalige beweging zoals toen in Bosnië gebeurd is gaat echt veel te ver en je zou zoiets ook grondig moeten onderbouwen als je zoiets beweert.
Het klimaat van werkloosheid, zogenaamde buitensluiting, armoede en immigrantenonlusten zijn natuurlijk ideaal om als immigrant vooral NIET te integreren, de taal te leren en echt deel te nemen aan de westerse maatschappij.

Wat er werkelijk momenteel gebeurd in heel Europa en veel genegeerd wordt? Lees dan deze link maar eens door. Een paar quotes uit die link:

[...]

[...]
Je beweert dat het een cultureel fenomeen is dat de islam eigen is, maar dat klopt natuurlijk niet. Dat wat jij noemt zogenaamd buitensluiten heet gewoon een feit. Hoe ik dat zo stellig kan beweren? Het gebeurt precies op dezelfde manier bij andere - totaal niet islamitische - groepen. Dezelfde problemen met criminaliteit en verslaving zijn ook te zien bij inuit in Noord-Amerika, de Aboriginals in Australië en iets breder de zwarte bevolking in de VS. Dan valt echt niet meer te beweren dat de oorzaak in Nederland de islam zou zijn in plaats van de sociale positie van veel islamitische mensen in Nederland. Daar ligt tegelijk ook de oplossing, die sociale positie verbeteren, en niet in het tegenovergestelde door middel van het afstoten van die groep.

Je link staat overigens vol prachtige retoriek, maar onderbouwt helaas weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorn1986 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:18:
Zou het niet zo moeten zijn dat mij zelfs niets zou moeten overkomen als ik wél op de verkeerde plek en tijd ergens rondwandel?
Dat is van alle tijden.
Het klimaat van werkloosheid, zogenaamde buitensluiting, armoede en immigrantenonlusten zijn natuurlijk ideaal om als immigrant vooral NIET te integreren, de taal te leren en echt deel te nemen aan de westerse maatschappij.
Het is dus alleen de schuld van de immigranten? Een wat meer gebalanceerdere visie mag wel.
Wat er werkelijk momenteel gebeurd in heel Europa en veel genegeerd wordt? Lees dan deze link maar eens door. Een paar quotes uit die link:
Wat is de waarde van die link? Iedereen kan van alles op het internet dumpen. Dit klinkt vooral als een schuimbekkende figuur als die Nigel Farage, die overal immigranten ziet. Misschien moet je ook even naar de geschiedenis van het christendom kijken, want die is zeker zo bloederig, imperialistisch etc in haar zendingsdrang. Hij die zonder zonden is, etc. Zelfs Bush had nog een opdracht van god.

Als je Bosnie ziet als een religieus conflict, dan ben ik benieuwd of je ook denkt dat Noord-Ierland een religieus conflict is. De Dalai Lama zegt het net op Channel 4 News correct: religie is alleen maar de facade voor economische en politieke conflicten. Anders kun je Glasgow Rangers vs Celtic ook een religieus conflict noemen, en is Ajax-Feyenoord-ADO-FC Utrecht etc dat ook.

Grimlachen (en triest): in Birma zijn het juist de zogenaamd vreedzame boeddhisten die de zogenaamd agressieve moslims proberen uit te roeien, zonder dat de overheid er iets aan doen. En de Dagestaanse moslimrebellen zeggen dat de Amerikaanse bomverdachten niets met hen te maken hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 22-04-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
<weg ermee>

[ Voor 100% gewijzigd door Jorn1986 op 11-01-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorn1986 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:11:
Directe cijfers dat deze daden uit gedachtengoed van de islam gebeurd zijn, zijn er uiteraard niet. Maar het spreekt voor zich dat moslims erg veel moeite hebben met homo's, lesbiënnes, vrouwen onderdrukken (zonder hoofddoekjes), vrouwen verkrachten omdat ze hun hoofd niet gesluierd hadden, etc. etc.
Wow, wat een generalisaties weer. De cijfers zijn er niet, maar je weet het toch zeker, en het komt alleen door de islam. Dat alle Abrahamistische religies uitermate intolerant zijn is je niet bekend? Misschien moet je het gedachtengoed van de SGP maar eens bekijken (hoezo intolerant tegen homoseksuelen, vrouwen etc), alleen vind je dat niet vreemd omdat je er mee opgegroeid bent.
Katholiek vs. protestants valt qua verschillen uiteindelijk wel te overzien, maar deze 2 geloven t.o.v. de islam is toch echt een ander verhaal. Onze grondwetten in dit land zijn min-of-meer gebaseerd op onze gezamenlijke christelijke religie (de bijbel). Dat is niet het geval met de koran.
Dan heb je Dominee Paisley niet in zijn gloriejaren gehoord. Dit is wel een leuk filmpje van protestante verdraagzaamheid tegen katholicisme:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Fm0QOIw8nQ]
Ook in Nederland is dit gebeurd, waar de protestanten probeerden de katholieken buiten te sluiten van banen omdat ze niet te vertrouwen zouden zijn, want tenslotte stelden ze paus boven Nederland. De geschiedenis herhaalt zich vaak, alleen willen mensen er niet van leren en denken ze dat hun visie opeens anders is, en uniek.
Ze zien daar in die moslimlanden allemaal promotiemateriaal dat je als moslim min-of-meer vrolijk kan blijven doorleven hier in Europa: logisch dat ze massaal blijven komen en denken Europa over te kunnen komen nemen.
Je weet dat we ze zelf als gastarbeider hebben gehaald?
De waarde van de link is aan het licht brengen wat er verzwegen wordt in de media. In de linkse media wordt van alles verzwegen, maar de realiteit van deze ''nieuwkomers'' is toch wat anders dan veel linkse media volgens hun politieke ideologie zich voorstellen.
Sorry hoor, maar wat een onzin. Dat men niet elk islamofoob braaksel als absolute waarheid wil zien heeft niets te maken met rechts, links of samenzwering, maar alles met de lage (afwezige) kwaliteit maar overtreffend aanwezige kwaadaardigheid van dergelijke stukken.
Bosnië zie ik inderdaad als een religieus conflict. Hoe zie jij het dan? Zie Wikipedia:
[...]
Die etnische moslims wilden onafhankelijk worden, en daar begon alle ellende.
Als ze allemaal petjes hadden gedragen was het een petjesconflict geweest. Als ze allemaal snorren hadden gegroeid was het een snorrenconflict geweest. Je verwart nu de karakteristiek van de groep met de redenen voor de keuze voor onafhankelijkheid. Men wilde niet meer onder het juk van de Servische minderheid leven, als de Serviers boeddhist waren geweest en de Bosniers atheist, dan nog was het geen religieus conflict geweest.

Maar goed, ik vermoed dat dit toch niet gaat doordringen. Nu heb ik aan jou de vraag: wat heeft dergelijke islamofobie te maken met de aanslag in Boston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:11:
Veiliger dan ooit? Misschien qua aantallen, maar de zwaarte van het misdrijf is naar mijn idee alleen maar toegenomen. Zie deze PDF van de regio Haaglanden. Een paar voorbeelden:
Korte termijn misdrijven: Geweld: van 1765 in 2011 tot 1771 in 2012
Lange termijn misdrijven: Geweld: van 8382 in 2011 naar 7970 in 2012
Dan heb je het over de extreem korte termijn, terwijl ik het over het grote plaatje heb. Als je de grote lijnen volgt wordt de wereld en zeker ons land veiliger en veiliger. Minimale fluctuaties van jaar tot jaar doen daar niets aan af.

Overigens ben je dan ook wel behoorlijk selectief aan het lezen; jouw eigen PDF toont prachtig aan dat de algemene cijfers dalen. Diefstal met geweld is bijvoorbeeld bijna gehalveerd de afgelopen 10 jaar, alsmede het totale aantal misdrijven, maar dat verkies je te negeren. Als je selectief gaat kijken valt alles te onderbouwen, maar jouw cijfers bevestigen mijn verhaal alleen maar.
Katholiek vs. protestants valt qua verschillen uiteindelijk wel te overzien, maar deze 2 geloven t.o.v. de islam is toch echt een ander verhaal. Onze grondwetten in dit land zijn min-of-meer gebaseerd op onze gezamenlijke christelijke religie (de bijbel). Dat is niet het geval met de koran.
Dat zouden Protestanten en Katholieken uit die tijd het pertinent niet me je eens geweest zijn. Wat hun betreft waren die verschillen minstens even groot, zo niet niet groter. Je bent er blijkbaar niet helemaal van op de hoogte hoe de sociale onderlinge verhoudingen toen lagen. De beide partijen spuugden elkaar lange tijd uit.

Overigens hoef ik je waarschijnlijk ook niet te vertellen dat de islam en de bijbel ook gewoon dezelfde bron hebben :)
Ze willen zelf geen eens deel uitmaken van deze maatschappij: ze leven veel liever in de parallel-maatschappij als moslim, maar willen daarentegen wel de "rijkdom" van het westen (anders waren ze hier natuurlijk niet heen gekomen).
Ze zien daar in die moslimlanden allemaal promotiemateriaal dat je als moslim min-of-meer vrolijk kan blijven doorleven hier in Europa: logisch dat ze massaal blijven komen en denken Europa over te kunnen komen nemen...
Je onderbouwt niets en reageert absoluut niet inhoudelijk om mijn eerdere relaas. Terwijl dat uiterst relevant is voor deze discussie. Zou je beide willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Blijven we nou zeuren over religies en islamisering en dergelijke of kunnen we het weer hebben over de criminelen en mogelijke echte motieven?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

geerttttt schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:33:
Blijven we nou zeuren over religies en islamisering en dergelijke of kunnen we het weer hebben over de criminelen en mogelijke echte motieven?
Zoals de meesten wel zullen weten is hij vandaag officieel in staat van beschuldiging gesteld.
The Justice Department said Dzhokhar A. Tsarnaev, 19, was charged in a criminal complaint unsealed Monday in U.S. District Court for the District of Massachusetts. It said he is “specifically charged with one count of using and conspiring to use a weapon of mass destruction (namely, an improvised explosive device or IED) against persons and property within the United States resulting in death, and one count of malicious destruction of property by means of an explosive device resulting in death.” The department said in a news release that the bombings resulted in the deaths of three people and injuries to more than 200 others.
http://www.washingtonpost...8-99893f10d6dd_story.html

Hij wordt dus niet (zoals sommigen hier schenen te denken) als enemy combatant voor een militaire rechtbank berecht. Dat kan ook helemaal niet bij een Amerikaans staatsburger. Hij wordt wel in een federale rechtbank berecht waardoor de doodstraf een mogelijke strafmaat is.

De discussie hierboven wordt natuurlijk overal gevoerd, maar gelukkig zien ze in de VS er meer een incident van ipv een systematisch Islamitisch probleem. De ene keer schiet iemand een school overhoop uit wraak op een ex, de andere keer blaast iemand een paar mensen in de lucht omdat ie zich niet thuisvoelde hier.
Maar misschien komt het ook omdat nog niet iedereen door heeft waar deze jongens eigenlijk vandaan komen: http://publicshaming.tumb...-thought-chechnya-was-the

Wat ik overigens interessant vind is dat hem schijnbaar niet de moord op Sean Collier ten laste gelegd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 23-04-2013 01:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:42:
Dat zouden Protestanten en Katholieken uit die tijd het pertinent niet me je eens geweest zijn. Wat hun betreft waren die verschillen minstens even groot, zo niet niet groter. Je bent er blijkbaar niet helemaal van op de hoogte hoe de sociale onderlinge verhoudingen toen lagen. De beide partijen spuugden elkaar lange tijd uit.
Liever Turks dan paaps ;)
fsfikke schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 01:03:
De discussie hierboven wordt natuurlijk overal gevoerd, maar gelukkig zien ze in de VS er meer een incident van ipv een systematisch Islamitisch probleem. De ene keer schiet iemand een school overhoop uit wraak op een ex, de andere keer blaast iemand een paar mensen in de lucht omdat ie zich niet thuisvoelde hier.
Maar misschien komt het ook omdat nog niet iedereen door heeft waar deze jongens eigenlijk vandaan komen: http://publicshaming.tumb...-thought-chechnya-was-the
Helaas heeft een bepaalde lobby een grote macht in Nederland, maar gelukkig lijkt het een tijdelijk fenomeen wat aan het afnemen is. Het zijn nu steeds meer andere buitenlanders die de schuld krijgen, zo gaan die dingen. Komt wellicht omdat de onderklasse meestal bestaat uit recente immigranten en dat dat hier voor een groot deel islamieten zijn. Als je in Amerika zou willen claimen dat er een verband is tussen religie en criminaliteit word je uitgelachen, al kun je vergelijkbare statistieken wel maken voor zwarten en hispanics. Ik denk dat godsdienstvrijheid uiteindelijk toch in onze genen zit, wij hebben het immers uitgevonden. Dat er nog altijd mensen zijn die hiermee in discussie gaan is te prijzen, maar het schiet toch niet op. Hoewel er jaarlijks gekken zijn die doordraaien hebben ze lang moeten wachten tot het eindelijk weer eens een islamiet was, dat moest er even uit en dat heeft nu wel meer dan genoeg aandacht gehad.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zag zojuist een filmpje op telegraaf.nl van CNN waarin ze een snelkookpan tot ontploffing laten brengen...
http://www.telegraaf.nl/b...ploft__snelkookpan__.html

wat een enorme schade levert dat op zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01
shameete schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:41:
ik zag zojuist een filmpje op telegraaf.nl van CNN waarin ze een snelkookpan tot ontploffing laten brengen...
http://www.telegraaf.nl/b...ploft__snelkookpan__.html

wat een enorme schade levert dat op zeg :X
Maar zijn het weapons of mass destruction, ik moet het allemaal nog zien. Het bewijs vind ik ook niet overtuigend; wat tenminste in de aanklacht is beschreven.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49
Foto's van het hele gebeuren waarmee de klopjacht begon

http://www.getonhand.com/...suspect-shootout-pictures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

http://www.ad.nl/ad/nl/10...arrestant-in-Boston.dhtml
De tante van de Tsjetsjeense verdachten van de aanslag in Boston beweerde aanvankelijk op de Amerikaanse televisie dat de naakte man Tamerlan, de oudste broer, was. Die beweringen werden dinsdag echter uit de wereld geholpen.

Op Amerikaanse televisiezenders wordt uitgelegd dat Tamerlan uitgekleed werd omdat hij mogelijk een bomgordel droeg.
Huh? Ik dacht dat suspect 1 werd doodgeschoten, en overreden door zn broer? Hoezo werd die dan ook uitgekleed? En gearresteerd??
Afbeeldingslocatie: http://static3.ad.nl/static/photo/2013/8/13/10/20130423131335/media_xll_1620385.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Zover ik begreep is dat niet die oudere broer, maar gewoon een verdachte, gevalletje "wrong place wrong time", en mocht hierna zijn weg vervolgen?

Snap niet dat het nu nog steeds zo willekeurig is en er geen duidelijk verhaal (tijdlijn) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Dan begrijp ik het niet, of het AD begrijpt het niet, dat is Tamerlan toch niet?
Op Amerikaanse televisiezenders wordt uitgelegd dat Tamerlan uitgekleed werd omdat hij mogelijk een bomgordel droeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Dat was inderdaad niet Tamerlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Cthulhu schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:57:
Dan begrijp ik het niet, of het AD begrijpt het niet, dat is Tamerlan toch niet?

[...]
Of AD begrijpt het niet. Of het is gewoon een foto waar geen uitleg bij komt, maar gewoon info over hoe het is/was?
En dat de uitleg later in de tekst over Tamerlan dus geen verband heeft met de gebruikte foto.

Tamerlan is dood, met veel wonden. Deze meneer op de foto staat stevig overeind, in mijn ogen dus ongeschonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Cthulhu schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:49:

[...]

Huh? Ik dacht dat suspect 1 werd doodgeschoten, en overreden door zn broer? Hoezo werd die dan ook uitgekleed? En gearresteerd??
[afbeelding]
Tamerlan was overreden, geraakt door een bom en had schotwonden. Dan ga je niet makkelijk zo staan. :>

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:54:
Zover ik begreep is dat niet die oudere broer, maar gewoon een verdachte, gevalletje "wrong place wrong time", en mocht hierna zijn weg vervolgen?

Snap niet dat het nu nog steeds zo willekeurig is en er geen duidelijk verhaal (tijdlijn) is.
die tijdlijn is er wel, veel plezier met lezen ;)
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread941113/pg1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:37:

Je bedoelt zoals Ajax en Feyenoord en PSV en ADO Den Haag hooligans elk weekend tekeer gaan?
Sorry hoor, punt 1 gebeurt er bijna nooit meer wat qua rellen.
Punt 2 zou ik wat knokpartijtjes niet willen vergelijken met het doodschieten van niet-gelovigen of aanslagen plegen op niet-gelovigen (of anders-gelovigen).

Het doel van moslim-extremisten is om de islam aan de hele wereld op te leggen en iedereen die zich niet tot de islam bekeert uit te roeien.
Het doel van concurrende voetbalsupporters is om de ander een tik op de bek te verkopen.
Ga alsjeblieft niet die 2 dingen met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Cthulhu schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:49:

[...]

[afbeelding]
Dat was toch de eigenaar van de auto die ze gehyjacked hadden? De bestuurder hebben ze toen ontvoerd. Dat was wat ik toen begrepen had in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Daejji schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:41:
[...]

Sorry hoor, punt 1 gebeurt er bijna nooit meer wat qua rellen.
schijnt dat het tegenwoordig veel uit de media wordt gehouden. Tijdens RKC - Feyenoord schijnt het ook mis te zijn gegaan. Beelden op youtube maar vrijwel niks in de media hierover.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

xzaz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:41:
[...]

Maar zijn het weapons of mass destruction, ik moet het allemaal nog zien. Het bewijs vind ik ook niet overtuigend; wat tenminste in de aanklacht is beschreven.
Volgens de wet is een bom met meer dan 8 gram explosief materiaal een massavernietigingswapen. De term betekent in een proces heel wat anders dan in de internationale politiek.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich leuk dat er nu foto's van dat incident naar boven komen, maar ze zijn zo vaag dat er daadwerkelijk niet over te zeggen valt. Een donkere straat, wat mensen, wat auto's en later een lijntje politiemensen. Het zou net zo goed de overbuurman kunnen zijn die zijn dochter thuisbracht en waar later huis-tot-huis gezocht werd of een arrestatie van een random drugdealer.

Mind you, ik doel niet op vage complottheorieën, meer op de betrekkelijk lage waarde van die foto's
IJzerlijm schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:40:
Volgens de wet is een bom met meer dan 8 gram explosief materiaal een massavernietigingswapen. De term betekent in een proces heel wat anders dan in de internationale politiek.
Wat natuurlijk vrij bizar is, want een bom met minder dan 8 gram mag nauwelijks een bom heten en is eerder een rotje.

Volgens welke wet is dat overigens?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wikipedia: Weapon of mass destruction

Indictments and convictions for possession and use of WMD such as truck bombs,[33] pipe bombs,[34] shoe bombs,[35] and cactus needles coated with botulin toxin[citation needed] have been obtained under 18 USC 2332a.

Dat is een zaak waar ik wel benieuwd naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Inhakend op die "verdwaalde" kogel.
Wie heeft dat vuurgevecht gezien/gehoord toen ze die verdachte op de boot vonden.

Een hevig, snel achterelkaar vurend "salvo/gevecht" die 14 seconde duurde.
Waar, later, de verdachte gewoon uit het bootje klimt.

Het is een kunststof/houten bootje, die nooit kogels tegen kan houden.
En ook heb ik iets gelezen over dat de eigenaar zei dat er vele liters brandstof aan boord zou zijn.

Was dat dus de verdachte die met een (semi)automatisch wapen schoot?
Zaten er ook politie-schoten tussen?
Wie initieerde?

Niet dat ik er iets mee opschiet, maar vind het wel interessant om te weten. Want 14 seconde is absurd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

IJzerlijm schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:54:
Indictments and convictions for possession and use of WMD such as truck bombs,\[33] pipe bombs,\[34] shoe bombs,\[35] and cactus needles coated with botulin toxin[citation needed] have been obtained under 18 USC 2332a.

Dat is een zaak waar ik wel benieuwd naar ben.
Botulinum toxine is het sterkste neurotoxine in de natuur. Volgens mijn collega die een expert is aangaande de bacterie die dit toxine maakt (Clostridium botulinum) is 400 gram van het botulinum toxine genoeg om de wereldpopulatie te doden; 30 nanogram per persoon. Heb het niet nagerekend :D . Ik kan me dus wel voorstellen dat cactusnaalden met botulinum toxine heel veel doden kunnen veroorzaken.

De context zal meespelen: de schoenbom in een vliegtuig is wat anders dan een schoenbom op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
gambieter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:02:
[...]
De context zal meespelen: de schoenbom in een vliegtuig is wat anders dan een schoenbom op straat.
En de context in deze is een oud president?

http://www.splcenter.org/...linton-fails#.UXawfcqbrZQ

http://www.independent.co...cross-the-us-1193550.html

Of bestond er al een dreiging vóór deze tijd? Wiki laat geen data zien :+
Dat is trouwens "gewoon" Botox hè?

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-04-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:03:
Dat is trouwens "gewoon" Botox hè?
Het is inderdaad Botox, maar botox is heel erg verdund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:55:
Wie heeft dat vuurgevecht gezien/gehoord toen ze die verdachte op de boot vonden.

En ook heb ik iets gelezen over dat de eigenaar zei dat er vele liters brandstof aan boord zou zijn.

Wie initieerde?

Niet dat ik er iets mee opschiet, maar vind het wel interessant om te weten. Want 14 seconde is absurd lang.
Ik denk niet dat dat de politie was. Ik zie niet in waarom de politie zoveel zou willen lossen terwijl hij verstopt is in een boot. Toch heeft hij een nekwond, als hij die nog niet had, dan heeft de politie wel geschoten.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nekwond zou 'self-inflicted' zijn volgens de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:20:
Nekwond zou 'self-inflicted' zijn volgens de geruchten.
Dan ga ik er vanuit dat het schoten van hem zijn. Magazijn leeg, duizenden politieman om je heen. Dan maar zelfmoord proberen en blijven liggen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:17:
[...]

Nope. Je geeft wat geruchten en concludeert dat wat je al besloten had de absolute en ondeelbare waarheid is. Dezelfde absolute waarheid die je een jaar terug ook al onsuccesvol claimde.
Jij mag er natuurlijk je eigen mening op na houden. Het lijkt me voor de discussie echter niet constructief om te gaan ontkennen wat zowel de Russen, de Amerikanen, de daders zelf, hun internet profielen, als hun kennissenkring zeggen.
En dat gedoe over "absolute ondeelbare waarheid": jouw woorden, niet de mijne.
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:12:
[...]

Ik heb hooguit gesteld dat mijn ervaringen totaal anders zijn en dat dergelijke 'slechte ervaringen' vaak van mensen komen die ver van het vuur zitten. Het is nu eenmaal een statistisch gegeven dat de meest racistische mensen en/of mensen met de meeste klachten juist uit buurten en gebieden komen waar de minste allochtonen wonen. Dat is uiterst opvallend te noemen.
Ten eerste zie ik niet in waarom je over racisme begint. Er maakt hier niemand racistische opmerkingen. Iemand vertelt jouw zijn ervaringen, en jij gelooft die niet, daaraan verbindend jouw conclusie dat die persoon wel een racist moet zijn.

Ik geloof de verhalen wel, want ik heb veel ervaringen en kom dagelijks in zo'n wijk.

Ten tweede, moslims zijn geen ras. Deze daders waren blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Decennia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:25:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat het schoten van hem zijn. Magazijn leeg, duizenden politieman om je heen. Dan maar zelfmoord proberen en blijven liggen.
En vervolgens zelf uit die boot klimmen? Dat vind ik nog altijd vreemd aan dat verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:38:
Ten eerste zie ik niet in waarom je over racisme begint. Er maakt hier niemand racistische opmerkingen. Iemand vertelt jouw zijn ervaringen, en jij gelooft die niet, daaraan verbindend jouw conclusie dat die persoon wel een racist moet zijn.
Als het nog geen racisme was is het dat sinds Wilders over een Marokkanenprobleem sprak wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:55:

Wie initieerde?

Dat was de politei, op de scanner was te horen dat de politie zei dat ze met het dummy kogels moesten schieten, vandaar dat die schotwonden in zn hoofd/keel/been/hand heeft :')
Mss was die wel beschoten tijdens zijn vlucht, en had hij die schotwonden al, vandaar dat die maar een paar blocks verder verstopt zat, maar dan snap ik niet waarom ze niet gewoon het bloedspoor hebben gevolgd

[ Voor 9% gewijzigd door Cthulhu op 23-04-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Decennia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:01:
[...]

Tamerlan was overreden, geraakt door een bom en had schotwonden. Dan ga je niet makkelijk zo staan. :>
Hier zijn meldingen van de scanner, daar hadden ze het over 2 gasten 'ín custody', 1 daarvan was een blonde gast die op de grond moest liggen, en die andere was die naakte gast, wie zijn dat dan? Vanaf pagina 16
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread941113/pg16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
http://imgur.com/a/Nx8EU en de conspiracy molen is weer in volle gang )

alhoewel sommige beelden wel vreemd zijn....bijvoorbeeld waar je een van de de ''daders'' na de explosie nog met zijn rugzak ziet lopen ?!

deze: toevallig een voorbijganger ? Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hYU2nd1.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-04-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Blijft interessant ja.

En dan vooral door dit:
http://i.imgur.com/er5pWjU.jpg (inderdaad onder het mom van Wag the Dog)

Het boot-verhaal, zoals ik al eerder aangaf:
http://i.imgur.com/Jykj3z1.jpg

En deze man (en vraag me af of die wel bij die TaskForce hoort.:
http://i.imgur.com/2bMgLqx.jpg
Ik zag die al eerder, nog voor de achtervolging.
Nu wil ik niet zeggen dat die Special Forces erachter zitten. Maar blijft wel frappant dat ze net op het juiste moment zich verwijderd hebben van de plek des onheils.

En dat de rugzak niet echt overeen komt op de foto's. Al zou 'roet' het verschil zijn.

Wel grappig deze foto:
http://i.imgur.com/ZdLUN2ih.jpg
Smile to the camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Mr. Detonator schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:36:

alhoewel sommige beelden wel vreemd zijn....bijvoorbeeld waar je een van de de ''daders'' na de explosie nog met zijn rugzak ziet lopen ?!

deze: toevallig een voorbijganger ? [afbeelding]
Geen zonnebril? Ik weet het niet hoor, foto is me net wat te onduidelijk. Een aantal signalementen aan zijn kleding kloppen, maar dat is ook puur gissen.
NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:51:
Blijft interessant ja.

En dan vooral door dit:
http://i.imgur.com/er5pWjU.jpg (inderdaad onder het mom van Wag the Dog)

Het boot-verhaal, zoals ik al eerder aangaf:
http://i.imgur.com/Jykj3z1.jpg

Nu wil ik niet zeggen dat die Special Forces erachter zitten. Maar blijft wel frappant dat ze net op het juiste moment zich verwijderd hebben van de plek des onheils.

En dat de rugzak niet echt overeen komt op de foto's. Al zou 'roet' het verschil zijn.

Wel grappig deze foto:
http://i.imgur.com/ZdLUN2ih.jpg
Smile to the camera.
1. CISPA was allang op internet bekend en ookal wist iedereen ervan had t ook doorgekomen
2. Er zijn denk ik genoeg verklaringen waarom er niet veel bloed in de boot ligt of op het zeil. Wanneer is die foto van de binnenkant gemaakt? Bloed word namelijk ook opgeruimd.
3. Ik denk inderdaad dat dat gewoon iemand is die bij dat team hoort. Trouwens zie ik niet in waarom je hem zou verdenken van een bom in zijn rugtas als daar honderden mensen met rugtassen lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Decennia op 24-04-2013 00:22 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decennia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:59:
2. Er zijn denk ik genoeg verklaringen waarom er niet veel bloed in de boot ligt of op het zeil. Wanneer is die foto van de binnenkant gemaakt? Bloed word namelijk ook opgeruimd.
Bloed wordt niet door de politie opgeruimd. Daar zijn speciale schoonmaakbedrijven voor, waarvan je de kosten soms wel en soms niet kunt claimen bij je verzekeraar. Zelf schoonmaken is het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:02:
[...]

Bloed wordt niet door de politie opgeruimd. Daar zijn speciale schoonmaakbedrijven voor, waarvan je de kosten soms wel en soms niet kunt claimen bij je verzekeraar. Zelf schoonmaken is het alternatief.
Ook bij dit soort grote politie operaties? Dat denk ik namelijk niet.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decennia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:05:
Ook bij dit soort grote politie operaties? Dat denk ik namelijk niet.
Bij bijzonder pijnlijke zaken wil men nog wel eens de brandweer inschakelen om het bloed van de stoep te spuiten, maar dat zal hier niet gebeurd zijn. Geen dode en geen massa's publiek. De brandweer wil daar overigens ook nog wel een rekening voor sturen.

Waarom denk je van niet? De politie gaat dat echt niet zelf doen, daar zijn ze niet van of voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het meest 'damning' vind ik nog de tas, die lijkt inderdaad verder niet op een tas van de broers. Verder worden er teveel conclusies getrokken uit 'als' zaken die niet zo duidelijk zijn als ze voorgedaan worden. Áls de oudere broer op die ene foto inderdaad zijn tas nog om had dan is dat vreemd, maar ik vind het persoonlijk onredelijk om die conclusie te trekken uit zo'n onduidelijke foto. We hebben het over een lichtgekleurd vlak in de buurt van de schouder van iemand waarvan je op de foto echt niet kunt zien wat hij precies aan het doen is (vermoedelijk rennen), als het al een hand is dan kan die zich daar om zoveel redenen bevinden..

Het negeren van de overige mannen met rugzakken is niet zo vreemd als dat inderdaad mercenaries zijn die samenwerken met de Amerikaanse overheid. Dat zijn toch de bekenden. Als er dan iets gebeurt waarvan je hen niet verdacht ga je je niet juist op hen focussen, maar op andere mogelijke verdachten.

Wat de boot betreft, dat is ook wel weer een enorm twijfelgeval. Alles wordt gebaseerd op wazige foto's waarvan de chronologie onbekend is, en op een interview van een derde partij waar duidelijk het een en ander niet helemaal aan klopt. Ik verwacht niet dat dat opzet was, het is psychologie 101 dat mensen zich dingen anders gaan herinneren, en al helemaal aangezien hij het van zijn stiefvader heeft gehoord en er zelf niet bij was. Een goed voorbeeld is dat hij het in dat interview (hiero) over een blauw zeil heeft, terwijl dat zeil in alle foto's en video's gewoon wit is.

Ik vind niet dat er erg overtuigend bewijs tussen zit. Een groot deel is gebaseerd op onduidelijke foto's of verhalen, of simpelweg dingen waarvan men het fijne (nog) niet van weet. Tel daarbij op dat er soms gedaan wordt alsof bewijs dat bepaalde feiten tegenspreekt automatisch bewijs is voor andere feiten (als er geen bloed op het zeil zat terwijl dat wel werd gezegd, is dat nog geen bewijs dat de verdachte niet gewond was bijvoorbeeld), en je zit niet met een erg overtuigend verhaal. Verder moet je natuurlijk geloven wat je wilt geloven, maar vooralsnog geloof ik niet in de conspiracy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:51:

Een paar dagen geleden was dit nog positief 100% zeker geidentificeerd als een wagen van The Craft. En nadat dat onzin bleek te zijn komt het gewoon in een nieuwe theorie terug. Dit is de kracht van de aluhoedjes, als je eerste theorie niet waar blijkt te zijn zijn dezelfde plaatjes met iets andere paint lijntjes en pijltjes bewijs voor een compleet andere theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

'Naam verdachte Boston stond op overheidslijst'
http://www.nu.nl/buitenla...stond-overheidslijst.html

En dan gaan ze niet kijken nav die lijst of er mensen uit de omgeving van Boston op staan?? Dan waren ze toch zo bij Suspect#1 uitgekomen?

[ Voor 9% gewijzigd door Cthulhu op 24-04-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Mr. Detonator schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:36:

deze: toevallig een voorbijganger ? [afbeelding]
Dat is hem niet, is idd een voorbijganger dat wordt hier wel ergens uitgelegd
http://willyloman.wordpre...s-innocent-a-photo-essay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://buelahman.wordpres...believer-or-do-you-think/ waarschuwing: schokkende beelden

Yup. Iemand kan het verwijderen van zn onderbenen niet overleven want bladiebla. Daar komt dan een plaatje bij van een soldaat in een rolstoel. Die heeft zn benen verloren bij een stevige niesbui ofzo?

Modbreak:Wil je de volgende keer de topicwaarschuwing lezen en mensen waarschuwen dat er schokkend beeldmateriaal achter de link staat?

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 24-04-2013 10:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ROFLASTC schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:01:
Yup. Iemand kan het verwijderen van zn onderbenen niet overleven want bladiebla. Daar komt dan een plaatje bij van een soldaat in een rolstoel. Die heeft zn benen verloren bij een stevige niesbui ofzo?
haha die heb ik ook voorbij zien komen. Iemand moet hem even het verhaal van Alex Zanardi laten lezen.....of idd die soldaat die jij aanhaalt..... Nutcases zijn het.

of zouden die voorbeelden ook in scene zijn gezet 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 24-04-2013 10:11 . Reden: link uit quote weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Die buelahman-conspiracy-site is toch wel enigzins geloofwaardig imho... Vrij apart allemaal...
15.000 man optrommelen om 1 mannetje te pakken, dader #2 stapt zelf de bood uit, geen injuries en in de volgende beelden is die half dood, bebloed en krijgt die een tube om te ademen. Ik zeg: het zaakje stinkt echt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

En die gast in de rolstoel, mss was die heftig aan het trippen, hoe geloofwaardig is dat? Nu is die wel de ultieme held, hij heeft de daders herkend
Forget the first story from law enforcement officials that there were two videos which put the brothers there, watching the carnage and planting the bomb. That story is no more…

Now the official story is the guy in the wheel chair, as popular and sympathetic a character as he is, is the one who fingered the brothers while drugged to the gills in a hospital bed.

“While the analysts combed through videos frame by frame, a more traditional tip was developing two miles away at Boston Medical Center. Jeffrey Bauman, groggy from anesthesia, his legs just removed at the knee, managed to eke out a request for pen and paper.

In the intensive-care ward, Bauman, who had been near the finish line to see his girlfriend complete Monday’s race, wrote words that would help lead to quick resolution of the bombing that killed three and injured 176 others: “Bag. Saw the guy, looked right at me.”” Washington Post
http://willyloman.wordpre...anting-bomb-is-forgotten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CLB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:21:
Die buelahman-conspiracy-site is toch wel enigzins geloofwaardig imho... Vrij apart allemaal...
15.000 man optrommelen om 1 mannetje te pakken, dader #2 stapt zelf de bood uit, geen injuries en in de volgende beelden is die half dood, bebloed en krijgt die een tube om te ademen. Ik zeg: het zaakje stinkt echt!
Misschien schiet ie zichzelf wel neer nadat ie uit de boot kwam. Verder zie je weinig op de beelden. Het overbelichte deel kan ook onder het bloed zitten.

Maar denk vooral wat je wilt denken, ik ga maar eens aandelen aluminium kopen. Misschien begin ik wel een bedrijfje die voorgevouwen alu-hoedjes verkoopt....Ka-ching!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Als die een wapen vasthield zou die allang doorzeefd zijn door politie / National Guards natuurlijk.

Voor de rest ieder z'n ding ja, net als met 9/11 zet ik ook hierbij weer veel vraagtekens...
Ben benieuwd of dader #2 het ziekenhuis overleefd of opeens complicaties krijgt en 'doodgaat'
Ben benieuwd of we hem überhaupt ooit te zien zullen krijgen in de rechtszaal, maar we will see.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wat is dit? Het grote "geef nutcases een podium"-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

ROFLASTC schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:01:
*knip*

Die gast mag wel een nieuwe studie gaan doen, of ander werk gaan zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 24-04-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:01:
CISPA is aangenomen door het congres in de VS. Vandaar, nu weet iedereen alles van je en wordt Israel rijker, palestijnen nog armer etc etc. En niemand die een ruit ingooit op het capitool, nope internet is daar veel beter voor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cthulhu schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:10:
Die gast mag wel een nieuwe studie gaan doen, of ander werk gaan zoeken
Ben afgehaakt na 't zinnetje "blunt force trauma (such as shrapnel)". Het is gewoon een random dude die onzin uitkraamt. Complete onzin dat 'ie ook maar enige kennis heeft. Zo zijn er honderduizenden op teh intarwebz en allemaal posten ze een paar fototjes die hun verhaal ondersteunen. En materiaal dat hun verhaal ontkracht wordt gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:12:
[...]

Ben afgehaakt na 't zinnetje "blunt force trauma (such as shrapnel)". Het is gewoon een random dude die onzin uitkraamt. Complete onzin dat 'ie ook maar enige kennis heeft. Zo zijn er honderduizenden op teh intarwebz en allemaal posten ze een paar fototjes die hun verhaal ondersteunen. En materiaal dat hun verhaal ontkracht wordt gewoon genegeerd.
idd, er zijn allang foto's in omloop waar die man die zijn benen kwijt is geraakt gewoon in het publiek staat, dus terwijl die zijn benen gewoon nog heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En dat maakt het dus echt? Protheses die je zo kunt afnemen misschien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

CLB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:15:
Ja sure, en die hebben ze heel snel verstopt, en toen zijn ze rond gaan spuiten met nepbloed uit een flesje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is ook onzin, maar een foto met die man erop in het publiek is dus ook geen bewijs :) Alles kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

CLB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:17:
Dat is ook onzin, maar een foto met die man erop in het publiek is dus ook geen bewijs :) Alles kan :)
Waren ook prive foto's bij, waar die gewoon staat op feestjes etc, en in een soort boomhut staat
En hij was zelf ook een marathon loper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Decennia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:59:
[...]
3. Ik denk inderdaad dat dat gewoon iemand is die bij dat team hoort. Trouwens zie ik niet in waarom je hem zou verdenken van een bom in zijn rugtas als daar honderden mensen met rugtassen lopen.
De manier waarop vind ik verdacht en zou mijn aandacht trekken.
Als ik iets uit mijn rugzak wil pakken, zet ik dat ding op de grond en haal het eruit (of doe 1 stap opzij als ik in de weg zit).
Die vent zit verwijderd van het publiek, verwijderd van de doorloop, en dan is er nog genoeg ruimte voor het gebouw, maar nee.. hij moet 'verstopt' in de deuropening zitten.
Het is gewoon een 'niet normale handeling' in mijn ogen.

Plus, verwondingen laten zien dat de explosie achter de mensen afging. Er staat wel heel leuk een foto dat die 2e suspect zijn tas achterlaat bij dat kleine jongetje aan het hek, maar dat komt niet overeen met de positie van de verwondingen.
IJzerlijm schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:21:
[...]
Een paar dagen geleden was dit nog positief 100% zeker geidentificeerd als een wagen van The Craft. En nadat dat onzin bleek te zijn komt het gewoon in een nieuwe theorie terug. Dit is de kracht van de aluhoedjes, als je eerste theorie niet waar blijkt te zijn zijn dezelfde plaatjes met iets andere paint lijntjes en pijltjes bewijs voor een compleet andere theorie.
Ik had het dan ook niet over dat Craft gebeuren, maar over die vent die in de deuropening zit.

En vind dat 'alu' commentaar de hele tijd ook wel een beetje overdreven.
Oké, sommige dingen zijn inderdaad niet slim bedacht, maar je hoeft niet alles te geloven imo.
Overheden, CIA etc zijn geen lieverdjes.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Dat is een fotograaf
Hier zie je hem foto's maken, bij de houten schutting
Afbeeldingslocatie: http://willyloman.files.wordpress.com/2013/04/before-blast.jpg?w=640

[ Voor 78% gewijzigd door Cthulhu op 24-04-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NeutraleTeun schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:27:
En vind dat 'alu' commentaar de hele tijd ook wel een beetje overdreven.
Oké, sommige dingen zijn inderdaad niet slim bedacht, maar je hoeft niet alles te geloven imo.
Overheden, CIA etc zijn geen lieverdjes.
Dat maakt beweringen dat de overheid achter de aanslag zit niet minder belachelijk. En omdat een kerel in een deuropening zit te schuilen is het meteen een conspiracy? Doe normaal 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 24-04-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:56:
[...]

Dat maakt beweringen dat de overheid achter de aanslag zit niet minder belachelijk.
Dat is ook zo irritant aan dit soort dingen. De FBI etc hebben kennelijk allerlei lijstjes van iedereen en doen kennelijk dingen die een tikje stiekem zijn. Vervolgens wordt de overheid allerlei superpowers toegedicht die ze nooit echt waar maken. Osama jaren lang niks van gehoord: hij bestaat niet. Pakistan wordt 1 ker niet ingelicht omtrent amerikaanse actie in pakistan en osama is doo. De ultra geheime helikopters?? hoe gaat het daarmee? Echter is men er nog steeds van overtuigd dat osama niet echt was. het is een beetje ala die Southpark aflevering: alle conspiracys zijn de conspiracy die afleiden van het echte werk.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:56:
[...]

Dat maakt beweringen dat de overheid achter de aanslag zit niet minder belachelijk. En omdat een kerel in een deuropening zit te schuilen is het meteen een conspiracy? Doe normaal 8)7
Direct achter de aanslag zitten hoor je mij niet zeggen.
Dat ze er meer vanaf weten wil ik best geloven.
En dat die vent daar zit heb ik ook niet als een conspiracy betiteld. Dus jij trekt zelf dingen uit je hoge hoed.
En hoe weet ik trouwens dat hij aan het schuilen is? Ik zie/weet geen tijden, dus kan ook niet zien of dat post of pre bombing is.
Als hij schuilt dan geeft dat wel weer een andere wending aan het verhaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CLB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:15:
Hij beweert dat je het verlies van je benen op die manier niet kunt overleven. Zoek op wikipedia naar Alex Zanardi, de Italiaanse autocoureur en je leest dat je het wel degelijk kunt overleven mits er adequaat ingegrepen wordt.
Als hij er al zo weinig kennis van heeft kun je er klakkeloos van uit gaan dat de rest ook pure koeienstront is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Het meest opvallende aan alle alu-hoedjes praat is inderdaad dat alle tegenspraak gewoon wordt genegeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
L1nt schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:07:
Hij beweert dat je het verlies van je benen op die manier niet kunt overleven. Zoek op wikipedia naar Alex Zanardi, de Italiaanse autocoureur en je leest dat je het wel degelijk kunt overleven mits er adequaat ingegrepen wordt.
Dus trauma aan benen na auto-ongeluk = trauma aan benen na bom-ontploffing. Wonderlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Brad Pitt schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:11:
[...]

Dus trauma aan benen na auto-ongeluk = trauma aan benen na bom-ontploffing. Wonderlijk.
van de wiki pagina die je blijkbaar niet gelezen hebt
Zanardi lost both legs (one at and one above the knee) in the impact and nearly three-quarters of his blood volume, though rapid medical intervention saved his life.
In de crash zijn dus beide onderbenen compleet van de bovenbenen gerukt.. En 3/4e van z'n bloed kwijt Maar hij leeft nog steeds.
En het was geen cleane "amputatie" in die crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Brad Pitt schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:11:
[...]

het doorknippen van vele aderen en het onvermijdelijke bloedverlies is waar het om gaat. Vele soldaten in vele oorlogen hebben wel eens op een mijn gestaan en konden het nog navertellen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
ROFLASTC schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:15:
[...]

het doorknippen van vele aderen en het onvermijdelijke bloedverlies is waar het om gaat. Vele soldaten in vele oorlogen hebben wel een op een mijn gestaan en konden het nog navertellen.
Niet eens soldaten, vooral burgers, zelfs in ontwikkelingslanden... ver nadat oorlogen al voorbij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:21

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:01:
Afbeeldingslocatie: http://2012patriot.files.wordpress.com/2012/02/sheeple-1b.jpg

Sorry kon het niet meer laten, tijdje weggebeleven maar nu moest ik hem plaatsen.
Er klopt niets aan deze hele zaak net als 9/11 en vele false flag operations ervoor.
Toevallig is Cispa ook nog even doorgevoerd terwijl de hele wereld keek hoe er gejaagd werd op de zogenaamde dader, die heel toevallig ook ineens niet meer kan praten......

[ Voor 79% gewijzigd door v8power67 op 24-04-2013 12:52 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Jongens, ik vind het wel weer leuk geweest, ik verwijder dit topic uit m'n myreact. Ongelooflijk wat een jankend laag niveau hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Dat de VS zelf valse vlag operaties uitvoert geloof ik niets van. Waar ik wel in geloof is dat bij sommige gebeurtenissen belangrijke mensen een oogje dicht hebben geknepen.

In de VS gaan miljarden en miljarden naar defensie en intelligence; zulke gigantische bedragen kun je niet blijven verantwoorden als je geen actieve vijanden hebt en al jaren niet in oorlog bent. Wat dat betreft geloof ik er wel in dat er hooggeplaatste mensen binnen de overheid wisten dat er iets stond te gebeuren in 2001; maar dat ze er niet voor de volle 100% achteraan zijn gaan jagen omdat het voor het budget en way down the line hun eigen salaris wel lekker uit zou komen om in conflict te komen met landen als Irak of Afghanistan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Avalaxy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:56:
Jongens, ik vind het wel weer leuk geweest, ik verwijder dit topic uit m'n myreact. Ongelooflijk wat een jankend laag niveau hier.
Idem. Misschien is het tijd voor "het grote conspiracy" topic voor de mensen die daar behoefte aan hebben zodat we het in dit NIEUWS-topic gewoon over de feiten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:18:
[...]

Idem. Misschien is het tijd voor "het grote conspiracy" topic voor de mensen die daar behoefte aan hebben zodat we het in dit NIEUWS-topic gewoon over de feiten kunnen hebben.
Feiten?
Je bedoelt het nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen en het daar maar mee moeten doen?

Feiten, als in, ja Al Qaida zit achter 9/11 en wij, USA, hadden op dat moment een oefening van "wat te doen als er vliegtuigen in het WTC zullen vliegen" en hadden daarom geen vliegtuigen beschikbaar op dat moment.
Feiten, als in, ja er is een vliegtuig in het (stuk onbemande) Pentagon gevlogen maar er zijn geen brokstukken meer over en ook hebben wij er geen beelden van. Want ach, het Pentagon is zo goed beveiligd, daar hebben wij geen camera's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Helemaal zuiver is de FBI niet, blijkt maar weer
Terrorist Plots, Hatched by the F.B.I.
THE United States has been narrowly saved from lethal terrorist plots in recent years — or so it has seemed. A would-be suicide bomber was intercepted on his way to the Capitol; a scheme to bomb synagogues and shoot Stinger missiles at military aircraft was developed by men in Newburgh, N.Y.; and a fanciful idea to fly explosive-laden model planes into the Pentagon and the Capitol was hatched in Massachusetts.

But all these dramas were facilitated by the F.B.I., whose undercover agents and informers posed as terrorists offering a dummy missile, fake C-4 explosives, a disarmed suicide vest and rudimentary training. Suspects naïvely played their parts until they were arrested
http://www.nytimes.com/20...html?pagewanted=all&_r=1&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cthulhu schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:31:
Helemaal zuiver is de FBI niet, blijkt maar weer
Terrorist Plots, Hatched by the F.B.I.

[...]

http://www.nytimes.com/20...html?pagewanted=all&_r=1&
Heel grijs gebied. Ze doen "actief" mee met het plannen om zo vertrouwen te winnen en zo een grote vis te pakken.
Undercover werk is in de VS acceptabel. Zo infiltreert de politie ook bendes om bewijsmateriaal te vergaren en de grote bazen op te pakken.

In bovenstaande hebben de daden geen daadwerkelijke aanslagen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hier echter wel:
Wikipedia: 1993 World Trade Center bombing
FBI involvement

In the course of the trial it was revealed that the FBI had an informant, a former Egyptian army officer named Emad Salem. Salem claims to have informed the FBI of the plot to bomb the towers as early as February 6, 1992. Salem's role as informant allowed the FBI to quickly pinpoint the conspirators out of hundreds of possible suspects. (Hmmmmm ...)

Salem, initially believing that this was to be a sting operation, claimed that the FBI's original plan was for Salem to supply the conspirators with a harmless powder instead of actual explosive to build their bomb, but that the FBI chose to use him for other purposes instead. He secretly recorded hundreds of hours of telephone conversations with his FBI handlers.[27]
Maar de spoken waar je echt bang voor moet zijn is de CIA.

[ Voor 76% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-04-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:18:
[...]

Echt zo bizar, jij met je feiten..... dus omdat mainstream media het jou voorschoteld is het een feit.....
Ik ben echt zo ontzettend blij dat steeds meer mensen events wel in twijfel trekken ipv de sheeple zoals jij die blijkbaar alles als feiten zien omdat de mainstream media het zegt.
En irriteer me al hellemaal aan dat stomme alu hoedjes gedoe, ga nu voortaan dat sheeple plaatje posten elke keer als iemand een alu hoedje post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NeutraleTeun schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:23:
[...]

Feiten?
Je bedoelt het nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen en het daar maar mee moeten doen?
Nee, feiten gebaseerd op fatsoenlijke journalistiek waar aan hoor en wederhoor gedaan wordt, en waar feiten die niet in het straatje van de conspiracy nut passen niet domweg genegeerd worden. En last but not least; waar Ockham's Razor toegepast wordt.

Het belangrijkste argument tegen government conspiracies is namelijk heel simpel: grote overheden zijn incompetent. De simpelste zaken zoals het aanleggen van tunnels tot IT projecten mislukken falikant simpelweg omdat overheden grote logge instellingen zijn met ambtenaren die daar niet zitten omdat ze de sharpest tools in the shed zijn, maar juist omdat ze dat NIET zijn. Wat doen de slimme ambtenaren? Die worden zelfstandige en dan weer door dezelfde overheid ingehuurd omdat de overheid ander alleen met de volledig incompetenten ambtenaren blijven zitten.

Waarom denk je in hemelsnaam dat een overheid die het nog niet voor mekaar krijgt een tunnel binnen budget te bouwen en waar miljoenen ambtenaren werken een dergelijke conspiracy (waar je honderden, zo niet duizenden, ambtenaren voor nodig hebt) iets dergelijks uit kan voeren, laat staan geheim kan houden?

Blijf maar lekker dromen met je conspiracy vriendjes maar doe dat alsjeblieft op een plek waar weldenkende mensen die geinteresseerd zijn in nieuws er geen last van hebben. Wij zijn namelijk oud, cynisch en emotioneel stabiel genoeg om te beseffen dat Ockham's Razor ook hier gewoon van toepassing is: er zijn geen 100% duidelijke bewijzen voor een conspiracy simpelweg omdat deze er gewoon niet IS.

En tot je met 100% solid proof aan komt dat de FBI achter deze aanslagen zit, is het geen nieuws maar niet meer dan yet another conspiracy theory en heeft het gewoon geen plek in dit topic (of uberhaupt dit forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Hydra schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:46:
[...]

Nee, feiten gebaseerd op fatsoenlijke journalistiek waar aan hoor en wederhoor gedaan wordt, en waar feiten die niet in het straatje van de conspiracy nut
You already lost me there, je kan ook gewoon normaal doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
v8power67 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:51:
You already lost me there, je kan ook gewoon normaal doen....
Ja, daadwerkelijk op argumenten ingaan met tegenargumenten is voor de gemiddelde conspiracy nut teveel gevraagd. Da's wel bekend.

Toedels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
[...]

Nee, feiten gebaseerd op fatsoenlijke journalistiek waar aan hoor en wederhoor gedaan wordt, en waar feiten die niet in het straatje van de conspiracy nut passen niet domweg genegeerd worden. En last but not least; waar Ockham's Razor toegepast wordt.

Het belangrijkste argument tegen government conspiracies is namelijk heel simpel: grote overheden zijn incompetent. De simpelste zaken zoals het aanleggen van tunnels tot IT projecten mislukken falikant simpelweg omdat overheden grote logge instellingen zijn met ambtenaren die daar niet zitten omdat ze de sharpest tools in the shed zijn, maar juist omdat ze dat NIET zijn. Wat doen de slimme ambtenaren? Die worden zelfstandige en dan weer door dezelfde overheid ingehuurd omdat de overheid ander alleen met de volledig incompetenten ambtenaren blijven zitten.

Waarom denk je in hemelsnaam dat een overheid die het nog niet voor mekaar krijgt een tunnel binnen budget te bouwen en waar miljoenen ambtenaren werken een dergelijke conspiracy (waar je honderden, zo niet duizenden, ambtenaren voor nodig hebt) iets dergelijks uit kan voeren, laat staan geheim kan houden?

Blijf maar lekker dromen met je conspiracy vriendjes maar doe dat alsjeblieft op een plek waar weldenkende mensen die geinteresseerd zijn in nieuws er geen last van hebben. Wij zijn namelijk oud, cynisch en emotioneel stabiel genoeg om te beseffen dat Ockham's Razor ook hier gewoon van toepassing is: er zijn geen 100% duidelijke bewijzen voor een conspiracy simpelweg omdat deze er gewoon niet IS.

En tot je met 100% solid proof aan komt dat de FBI achter deze aanslagen zit, is het geen nieuws maar niet meer dan yet another conspiracy theory en heeft het gewoon geen plek in dit topic (of uberhaupt dit forum).
Het zijn ook niet de overheden die dit beramen en uitvoeren, zij profiteren ervan.
Het zijn de geheime diensten en multinationals die erachter zitten.

Kun je al niet meer zelf nadenken? Omdat je alleen maar gevoerd wordt door de feiten uit de journalistiek?

Je weet toch zelf ook wel dat ze nummerplaten kunnen lezen vanuit de ruimte?
Dat ze gsm's kunnen tracken en afluisteren van wie ze maar willen?
Dat ze een precisie aanval kunnen uitvoeren op 1 meter precies?
Etc etc etc.
Ja, een begroting niet kunnen nakomen valt niet geheel samen met deze kunde. Maar dat wil niet meteen zeggen dat ze incapabel zijn.

En voor een conspiracy heb je echt geen 1000 man nodig. Dat zou zelfs zeer dom zijn, want zoveel man kunnen nooit hun mond voor altijd houden, en zo'n aantal kun je niet blijven controleren.

En denk je nou echt dat je zoiets voor 100% kunt bewijzen?
Zodra je dat kunt betekend dat een ENORME VAL voor allerlei partijen. Dat zal nooit toegelaten worden.

Iets met:
voor gek verklaard worden en alles wat je zegt onder de noemer 'ja hij is gek' zetten.
Als je het uit wilt leggen en wilt tegenspreken krijg je de noemer 'hij zit in denial', en als je je angst voor iets uit ben je paranoia.
Handig toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
[...]

Deze post is 100% waarheid. Overheden zijn in feite gewoon een minder competent bedrijf, ze kampen allemaal met begrotingstekorten (maar iedereen is geforceerd ze te blijven betalen) en de leidinggevenden worden niet gekozen op basis van leidinggevende kwaliteiten.

Laat staan dat ze ooit een gigantische conspiracy beginnen. Het zou al uitlekken voordat er ook maar een tekening op een whiteboard staat ergens in een vergaderkamertje.
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Let op:

Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.

Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK