Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaCio schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:32:
Met de FBI en terrorisme-zaken zijn er bovendien mogelijkheden om uitspraken alsnog te gebruiken.
Heb je daar een bron van? Dat zou wel aardig zorgwekkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:31
Hmm, gisteren waarschijnlijk niet goed gekeken, heb die beelden weer even opgezocht maar het was toch een mogelijke verdachte.

http://www.guardian.co.uk...watertown-boston-shooting

[ Voor 20% gewijzigd door AdmiralSnipe op 20-04-2013 19:38 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:33:
[...]

Heb je daar een bron van? Dat zou wel aardig zorgwekkend zijn.
http://www.fbi.gov/stats-...february2011/legal_digest
Niet hele ruime mogelijkheden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Meer info over de ´Seals´

The identity of a group of men present at the Boston Marathon bombings has been revealed as the Massachusetts National Guard Weapons of Mass Destruction Civil Support Team (CST), a federally funded taskforce used in every state that advises event planners, police and responders in case of a WMD attack. Various other National Guard units were also present.

Afbeeldingslocatie: http://wideshut.co.uk/wp-content/uploads/2013/04/boston-004.jpg
http://wideshut.co.uk/mys...-knowledge-a-possibility/

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:34:
[...]

Hmm, gisteren waarschijnlijk niet goed gekeken, heb die beelden weer even opgezocht maar het was toch een mogelijke verdachte.

http://www.guardian.co.uk...watertown-boston-shooting
Mmmmm... Inderdaad ze helpen hem niet oid. Maar dat is zeker niet de "broer" of diegene van de NSFW foto

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees
In brief, and as discussed in this article, police officers confronting situations that create a danger to themselves or others may ask questions designed to neutralize the threat without first providing a warning of rights.
betekent dat dat je zo ongeveer iedereen onder die uitzondering kunt scharen, als je een beetje kwade wil hebt en het niet zo nauw neemt met (de intentie van) wetten. Ik hoop dat Amerikanen voorzichtiger zijn met hun rechten, maar gezien de ontwikkelingen de afgelopen 12 jaar heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Gelukkig kennen ze in de vs ook zoiets als jurisprudentie.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:54:
Gelukkig kennen ze in de vs ook zoiets als jurisprudentie.
Jurisprudentie is simpelweg eerdere rechtspraak. Ik hoef denk ik niet te onderbouwen dat de gebeurtenissen na 9-11 nieuw zijn (of als nieuw te zien zijn), dus dat jurisprudentie niet opgaat of niet bestaat, als het je zo zou willen onderbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Natuurlijk is er jurisprudentie van na 9-11. Ieder jaar komt er jurisprudentie bij. Zo wordt een wetsartikel welke erg ruim geïnterpreteerd kan worden toch wat genuanceerder. Juist met nieuwe wetgeving gaat dat erg snel, iedereen moet namelijk nog zo de "juiste" weg zien te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Cobb op 20-04-2013 20:44 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:42:
Natuurlijk is er jurisprudentie van na 9-11. Ieder jaar komt er jurisprudentie bij. Zo wordt een wetsartikel welke erg ruim geïnterpreteerd kan worden toch wat genuanceerder.
Op zich heb je gelijk, maar nuance, wetgeving en terrorisme zijn zaken die over het algemeen niet lekker combineren, zeker niet in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Och dat zal in de rechtspraak daar zeker wel meevallen. Net als in ieder land (ook Nederland) wordt iedere nieuwe wet ruim geïnterpreteerd door de uitvoerders en is het vaak de rechtspraak die ze indamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Rusland tipte FBI over Tsarnajev

Rusland was het land dat de Amerikaanse binnenlandse inlichtingendienst FBI in 2011 tipte over mogelijke radicalisering van Tamerlan Tsarnajev. Hij is de oudste van de twee broers die verdacht worden van de bomaanslag tijdens de marathon van Boston.
http://nos.nl/artikel/497...e-fbi-over-tsarnajev.html

Was het niet Rusland die gelijk hulp aangeboden heeft na de aanslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tsja... Slordig, kun je zeggen maar ik heb geen idee hoeveel van dergelijke meldingen ze krijgen. Toch zouden hier wel eens koppen door kunnen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:47:
Och dat zal in de rechtspraak daar zeker wel meevallen. Net als in ieder land (ook Nederland) wordt iedere nieuwe wet ruim geïnterpreteerd door de uitvoerders en is het vaak de rechtspraak die ze indamt.
Dat lijkt me een wat optimistisch standpunt, met geheime gevangenissen, aanvallen met drones, waterboarding en Guantanamo Bay in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Wat mij niet helemaal lekker zit is het volgende nieuwsbericht:
"Rusland bied hulp aan bij onderzoek Boston Bombings

Voordat het halve topic hier aan komt rennen met rollen aluminum-folie om een of andere complottheorie...

Voor het gemak ga ik er maar van uit dat het een oprechte geste is van Rusland, ik vindt het wel opvallend dat het zo snel kwam. Een regeringsleider hoort natuurlijk snel op dergelijke zaken te reageren, maar het was in dit geval terugkijkend naar wat nu de verdachten zijn, brengt het aanbod in een ander daglicht. Helemaal als je dit bericht er op na leest.

Kunnen we mogelijk de conclusie trekken dat het een mogelijke clusterf*ck is van de Amerikaanse veiligheidsdiensten? Mogelijk in verband met nationale trots en wantrouwen tegen de FSB.
ik wil niet met het vingertje wijzen of verwijten maken, puur alleen een gedachte eruit gooien

[ Voor 8% gewijzigd door Blonde Tux op 20-04-2013 22:46 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me niet onlogisch dat Rusland direct is als het om Tsjetsjenen gaat en het lijkt me dan ook weer niet zo gek dat de VS daar mogelijk niet stante pede op reageren. Achteraf is het altijd makkelijk roepen dat men het had kunnen weten, maar dat gaat natuurlijk lang niet altijd op, ook al waren de verdachte(n) mogelijk wel al in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blonde Tux schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:44:
Wat mij niet helemaal lekker zit is het volgende nieuwsbericht:
"Rusland bied hulp aan bij onderzoek Boston Bombings

Voordat het halve topic hier aan komt rennen met rollen aluminum-folie om een of andere complottheorie...

Voor het gemak ga ik er maar van uit dat het een oprechte geste is van Rusland, ik vindt het wel opvallend dat het zo snel kwam. Een regeringsleider hoort natuurlijk snel op dergelijke zaken te reageren, maar het was in dit geval terugkijkend naar wat nu de verdachten zijn, brengt het aanbod in een ander daglicht. Helemaal als je dit bericht er op na leest.

Kunnen we mogelijk de conclusie trekken dat het een mogelijke clusterf*ck is van de Amerikaanse veiligheidsdiensten? Mogelijk in verband met nationale trots en wantrouwen tegen de FSB.
ik wil niet met het vingertje wijzen of verwijten maken, puur alleen een gedachte eruit gooien
Dit is eerder een clusterfuck van ons allemaal. We zitten nog altijd in de ontkenning dat er gewoon in de moskee jihad geleerd wordt, en dat dit soort lui voor veel moslims helden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:27:
Dit is eerder een clusterfuck van ons allemaal. We zitten nog altijd in de ontkenning dat er gewoon in de moskee jihad geleerd wordt, en dat dit soort lui voor veel moslims helden zijn.
Dan haal je er wel wat zaken bij die er nauwelijks mee wat te maken hebben. Als je die insteek wilt kiezen kan je dat beter in een eigen topic doen, of heel erg goed onderbouwen wat je roept. Een paar losse artikeltjes aanhalen is daarvoor niet genoeg, want dat is van het tegendeel ook wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

:O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:56:
[...]

Jurisprudentie is simpelweg eerdere rechtspraak. Ik hoef denk ik niet te onderbouwen dat de gebeurtenissen na 9-11 nieuw zijn (of als nieuw te zien zijn), dus dat jurisprudentie niet opgaat of niet bestaat, als het je zo zou willen onderbouwen.
9/11 is bij lange na niet de eerste keer dat de VS kennis gemaakt heeft met terrorisme. Derhalve bestaat er veel meer jurisprudentie. En wat betreft het wel of niet voorlezen van z'n Miranda rights, dat is gisteravond tijdens de persconferentie die volgde op de arrestatie verteld:
The government has invoked the public safety exception, a designation that allows investigators to question the teen without reading him his Miranda rights and without a lawyer present.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 21 april 2013 @ 02:04:
9/11 is bij lange na niet de eerste keer dat de VS kennis gemaakt heeft met terrorisme. Derhalve bestaat er veel meer jurisprudentie.
Er zijn best een hoop wetten bijgekomen of veranderd na 9/11. Daardoor is zoals eerder al gezegd een hoop jurisprudentie het putje in gegaan.
En wat betreft het wel of niet voorlezen van z'n Miranda rights, dat is gisteravond tijdens de persconferentie die volgde op de arrestatie verteld:
The government has invoked the public safety exception, a designation that allows investigators to question the teen without reading him his Miranda rights and without a lawyer present.
Ik ben zeer benieuwd of dat binnen de juiste kaders is gebeurd. Zo lang het is geweest om direct gevaar voor het publiek of wetshandhavers uit te sluiten lijkt het legitiem, maar als het als halfgare tactiek om zonder advocaat te kunnen ondervragen wordt ingezet is het alsnog illegaal in dezelfde trant als het gebruik van de term enemy combatants dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
[YouTube: http://youtu.be/axQtAFtmtVA]

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-04-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 02:23:
[...]

Er zijn best een hoop wetten bijgekomen of veranderd na 9/11. Daardoor is zoals eerder al gezegd een hoop jurisprudentie het putje in gegaan.

[...]

Ik ben zeer benieuwd of dat binnen de juiste kaders is gebeurd. Zo lang het is geweest om direct gevaar voor het publiek of wetshandhavers uit te sluiten lijkt het legitiem, maar als het als halfgare tactiek om zonder advocaat te kunnen ondervragen wordt ingezet is het alsnog illegaal in dezelfde trant als het gebruik van de term enemy combatants dat was.
Ik denk inderdaad dat het was met de gedachte dat er mogelijk nog meer bommen bestonden die een gevaar vormden. Hoe dan ook is het niet illegaal om iemand vragen te stellen, of de antwoorden dan ook in een rechtszaak tegen hem gebruikt mogen worden is een tweede. Rudy Giuliani (zeer lange juridische carrière voordat ie burgemeester werd) leek het geen probleem te zijn. Daarbij zou de overheid ook dusdanig veel bewijs tegen hem kunnen hebben dat ze er van uit gaan hem ook zonder zijn verklaring veroordeeld te krijgen. Daarom zou het mogelijk voorkomen van verdere slachtoffers ook hoger kunnen wegen dan het mogelijke verlies van zijn uitspraken.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 21-04-2013 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 21 april 2013 @ 02:36:
Ik denk inderdaad dat het was met de gedachte dat er mogelijk nog meer bommen bestonden die een gevaar vormden. Hoe dan ook is het niet illegaal om iemand vragen te stellen, of de antwoorden dan ook in een rechtszaak tegen hem gebruikt mogen worden is een tweede. Rudy Giuliani (zeer lange juridische carrière voordat ie burgemeester werd) leek het geen probleem te zijn. Daarbij zou de overheid ook dusdanig veel bewijs tegen hem kunnen hebben dat ze er van uit gaan hem ook zonder zijn verklaring veroordeeld te krijgen.
Dat zou inderdaad ideaal zijn. Dan is de de rechtstaat intact en beschermd en heeft het recht gezegevierd zonder mogelijk wankele uitzonderingen te moeten aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Laat me raden... nog nooit in een Moskee geweest en geen vrienden/kenissen die Moslim zijn?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten in uniform met die zogenaamde 'detonaters' zijn eigenlijk first responders van WMD-CST een anti tereur eenheid die zich bezighoud met weapons of mass destruction ;)
zij waren de hele dag al aanwezig om de route te controleren op bijvoorbeeld bommen, de finish is zelfs 2 uur voor de aanslag nog op bommen gechecked.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Infowars :')

Om maar opmerking van iemand anders te herhalen, als jij met je geheime eenheid in opdracht van de illuminati ofzo een aanslag zou plegen die op iemand anders afgeschoven moet worden, zou je dan echt al je medewerkers in dezelfde kleding met gemeenschappelijk logo laten rondlopen?

[ Voor 43% gewijzigd door Sissors op 21-04-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Sissors schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:19:
[...]

Infowars :')

Om maar opmerking van iemand anders te herhalen, als jij met je geheime eenheid in opdracht van de illuminati ofzo een aanslag zou plegen die op iemand anders afgeschoven moet worden, zou je dan echt al je medewerkers in dezelfde kleding met gemeenschappelijk logo laten rondlopen?
Hiding in plain sight!!!one! :+
Mensen die in deze onzin geloven moeten eens wat minder snuiven/drinken :>
Application of the requirements

Assuming that the six requirements are present and Miranda applies, the statement will be subject to suppression unless the prosecution can demonstrate:

that the suspect was advised of their Miranda rights and
that the suspect voluntarily waived those rights or that the circumstances fit an exception to the Miranda rule.
Dus die hele discussie over die Miranda rights is er alleen maar omdat de verdachte niet bij bewust zijn is of/en kenbaar kan maken om van die rechten gebruik te maken ?

Ik kan anders niks bedenken waarom ze daar uberhaubt mee zouden wachten als alleen dat wel bekende zinnetje het enigste is om de hele procedure met betrekking tot de Miranda Rights in werking te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door ScrooLoose op 21-04-2013 09:40 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het al dan niet oplezen van de Miranda rechten is alleen relevant als een bekentenis die gegeven was zonder dat het enige bewijs was. Alles wat je zegt tot die rechten je duidelijk zijn gemaakt en je bevestigt dat je ze hebt begrepen mag niet als bewijs worden gebruikt.

Als ze je oppakken, meteen vragen 'waar is de bom' en je zegt waar die is mag je bekentenis te weten waar de bom lag niet als bewijs worden gebruikt. Mochten op die bom je vingerafdrukken worden gevonden is dat wel weer bewijs tegen je.
1) A lot of people assume that the police are require to read a suspect his Miranda rights upon arrest. That is, they assume that one of a person’s rights is the right to be read their rights. It often happens that way on Law & Order, but that’s not what the law actually requires. The police aren’t required to follow Miranda. Miranda is a set of rules the government can chose to follow if they want to admit a person’s statements in a criminal case in court, not a set of rules they have to follow in every case. Under Chavez v. Martinez, 538 U.S. 760 (2003), it is lawful for the police to not read a suspect his Miranda rights, interrogate him, and then obtain a statement. Chavez holds that a person’s Miranda rights are violated only if the statement is admitted in court, even if the statement is obtained in violation of Miranda. See id. at 772-73. Further, the prosecution is even allowed to admit any physical evidence discovered as a fruit of the statement obtained in violation of Miranda — only the actual statement can be excluded. See United States v. Patane, 542 U.S. 630 (2004). So, contrary to what a lot of people think, it is legal for the government to even intentionally violate Miranda so long as they don’t try to seek admission of the suspect’s statements in court.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Maar als het risico bestaat dat een potentieel belastende "verklaring" niet gebruikt mag worden omdat ze een verdachte die rechten niet hebben uitgelegd waarom zou je er dan mee wachten :?

Het is vroeg, misschien begrijp ik het niet goed :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Wordt nog gezellig

Boston bombers: FBI hunting 12-strong terrorist “sleeper cell” linked to brothers Tamerlan and Dzhokhar Tsarnaev

http://www.mirror.co.uk/n...hunting-12-strong-1844844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:44:
Als ze je oppakken, meteen vragen 'waar is de bom' en je zegt waar die is mag je bekentenis te weten waar de bom lag niet als bewijs worden gebruikt. Mochten op die bom je vingerafdrukken worden gevonden is dat wel weer bewijs tegen je.
Op een bepaalde uitzondering na dus, zoals hierboven omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ook wel bizar, die gast die zn benen heeft verloren blijkt dus de dader te hebben gezien, zo zijn ze hem op het spoor gekomen:
One of the Boston Marathon bombing victims is also a hero.
27-year-old Jeff Bauman was at the race to cheer on his girlfriend. He ended up being the first casualty brought to Boston Medical Center.
He was standing so close to one of the bombs, he ended up losing both his legs. But when woke up in the hospital - he helped the FBI identify the suspects.
His brother Chris was by his bedside and says, "He woke up under so much drugs, asked for a paper and pen and wrote, 'bag, saw the guy, looked right at me.'" Jeff then gave a description of the suspect to the FBI, telling them that he wore "a cap, sunglasses and a black jacket over a hooded sweatshirt." Despite all that had happened to him, Jeff was still able to accurately remember what he saw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:18:
Het lijkt me niet onlogisch dat Rusland direct is als het om Tsjetsjenen gaat en het lijkt me dan ook weer niet zo gek dat de VS daar mogelijk niet stante pede op reageren. Achteraf is het altijd makkelijk roepen dat men het had kunnen weten, maar dat gaat natuurlijk lang niet altijd op, ook al waren de verdachte(n) mogelijk wel al in beeld.
Dat wisten ze toen nog niet, Rusland heeft de dag erop(dinsdag) al hulp aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
http://www.guardian.co.uk...n-bombers-complex-picture

Toch wel fascinerend hoe 2 zo verschillende mensen tot iets komen. Maar wie heeft nou wie 'aangestoken' is de vraag

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Hadden ze niet beter deze foto kunnen publiceren? Staan ze toch wat beter op dan die foto's die we te zien kregen
Afbeeldingslocatie: http://i1.mirror.co.uk/incoming/article1844790.ece/ALTERNATES/s615/Tamerlan-Tsarnaev-and-Dzhokhar-A-Tsarnaev-at-the-Boston-Marathon-10-20-minutes-before-the-blasts-1844790.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:49
<weg ermee>

[ Voor 98% gewijzigd door Jorn1986 op 11-01-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welke wijk in Amsterdam heb jij het over? Als je het zo goed weet, mag je ze ook bij naam noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Suspect #2, maar hij kan niet praten :?
Dr.s are saying he has suffered a throat injury making him unable to speak
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/16aupt4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:06:
Heeft er niets mee te maken of je daar binnen bent geweest of niet. Feit is gewoon dat in bepaalde wijken in Nederland er een niet-westerse islamitische cultuur heerst, waardoor je er als Jood of Nederlander maar beter niet doorheen kan lopen: een "no go zone" noemen we dat. De autochtone Nederlanders zijn er vertrokken, de allochtonen blijven.
Welke wijken zijn dat dan? Ik woon zelf in en Vogelaarwijk en heb nog nooit problemen ondervonden met islamitische partijen of andere allochtone elementen. Onderontwikkelde Nederlanders zijn er genoeg. Delen van die groep dragen niets bij en klagen alleen maar. Die zitten allen maar bier te drinken in hun boxers, ploegen de plantsoenen om met hun Kadetts en schreeuwen de hele buurt bij elkaar omdat ze maatschappelijk niets in te brengen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Het grappige is dat in de VS nauwelijks de discussie gaat over het geloof, behoudens wellicht in enkele zeer conservatieve kringen die wij in Nederland graag belachelijk maken. Ze hebben daar elk jaar een aantal keer te maken met terrorisme en dat komt daar echt uit alle hoeken, dat het nu toevallig een Moslim is doet ze niet veel. Newtown is amper 4 maanden geleden en dat was geen Moslim. If anything is er ophef omdat er vlak na de explosie iemand is aangehouden omdat hij een Arabisch uiterlijk had die er verder niks mee te maken had maar ook gewoon slachtoffer was. Wat dat aan gaat zijn wij toch wel hopeloos kleinzielig in Nederland, als het over de Islam gaat dan gaat bij een groep mensen het licht uit lijkt het wel, dat terwijl ze in Amerika veel meer last hebben van de extremistische Islam. Hier is het welgeteld een incident. Zaken als godsdienstvrijheid zijn hier bedacht, maar zitten tegenwoordig in andere landen veel dieper verankert in de cultuur en de maatschappij. Dat in Amerika iedereen een immigrant is of er vanaf stamt speelt daar wellicht in mee. Gekken komen in alle kringen voor en de meeste gekken zitten niet in het gekkenhuis maar lopen op straat, welk excuus ze in hun zieke hoofd hebben merk je als slachtoffer niks van.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 21-04-2013 12:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Rev! schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:15:
Welke wijk in Amsterdam heb jij het over? Als je het zo goed weet, mag je ze ook bij naam noemen.
Wat te denken van de wijk Ter Weijde in Culemborg waar Molukkers en Marrokanen elkaar nauwelijks kunnen uitstaan? Een groot deel van Rotterdam-Zuid waar jeugdbendes de wijk terroriseren? De Schilderswijk in Den Haag? Een groot deel van Amsterdam Zuid-Oost? Kanaleneiland in Utrecht?

Overdag heb je er Marokkanen die tegen je sissen en je intimideren, heb je er jeugdbendes in veel gevallen of criminele hangjongeren, als je pech hebt wordt je beroofd door "Ali babba en de veertig rovers", wordt je uitgescholden voor van alles en nog wat, op iedere hoek van de straat wordt er gedealed in hard-/softdrugs, etc.
's Nachts kan je er beter niet rondlopen, want dan loop je de kans beroofd en vermoord te worden.

Tjah echte ''prachtwijken" hoor, De 40 wijken van Vogelaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorn1986 op 21-04-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Jorn1986 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:56:
Wat te denken van de wijk Ter Weijde in Culemborg waar Molukkers en Marrokanen elkaar nauwelijks kunnen uitstaan? Een groot deel van Rotterdam-Zuid waar jeugdbendes de wijk terroriseren? De Schilderswijk in Den Haag? Een groot deel van Amsterdam Zuid-Oost? Kanaleneiland in Utrecht?

Overdag heb je er Marokkanen die tegen je sissen en je intimideren, heb je er jeugdbendes in veel gevallen of criminele hangjongeren, als je pech hebt wordt je beroofd door "Ali babba en de veertig rovers", wordt je uitgescholden voor van alles en nog wat, op iedere hoek van de straat wordt er gedealed in hard-/softdrugs, etc.
's Nachts kan je er beter niet rondlopen, want dan loop je de kans beroofd en vermoord te worden.

Open aub je eigen topic ipv over de rug van deze slachtoffers je politieke ideologie te verkondigen, dit is echt zwaar ongepast en hopeloos off topic.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@ph4ge: wat daar gebeurd, kan ook dichtbij gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Jorn1986 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:59:
@ph4ge: wat daar gebeurd, kan ook dichtbij gebeuren.
Nogmaals, ik neem aanstoot aan het feit dat je over de rug van slachtoffers een of ander propaganda praatje over jeugdbendes in mijn wijk houdt. Dat heeft echt nog in de verste verte niets te maken met dit drama. Natuurlijk kent Nederland ook zn problemen en ik sta altijd open voor een discussie over hoe we ons land kunnen verbeteren, maar het is echt diep triest dat je dit incident aangrijpt voor je politieke boodschap. Dat deed je bij Newtown toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
[...]

Met deze ongefundeerde verdachtmakingen en vreemdelingenhaat kun je beter oppassen denk ik... of je moet een goed verhaal hebben om het aan de bommen in Boston te koppelen, maar voorlopig lijkt het er niet op dat je dat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De eerder geuite vooroordelen en generalisaties over moslims of andere situaties in Nederland zijn hier off-topic, zie de topicwaarschuwing. Terug on-topic svp :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op zondag 21 april 2013 @ 02:44:
[...]

Laat me raden... nog nooit in een Moskee geweest en geen vrienden/kenissen die Moslim zijn?
Waarom gelijk persoonlijk worden?
Feit is dat het hier om moslims gaat die wat zij doen omschrijven als jihad. En dat jihad niet iets is wat zich beperkt tot de radicale islam, maar een centraal concept is in alle islamitische stromingen, en dus ook gewoon geleerd wordt in moskeeën.

Ik stel echter voor om het niet meer over de moskeeen te hebben, maar meer on topic te blijven. Laten we het over de motieven van deze moslims hebben.

En om toch antwoord te geven op je vraag: ik ben zowel in moskeeën geweest en heb genoeg contact met moslims. En ik hoor dagelijks gesprekken over radicale zaken, en vindt dat best wel schokkend. Dit soort lui lopen hier gewoon rond, en het is een kwestie van tijd voor ook hier zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Feit is dat als dit normaal was Tweaklol en Jorn1986 niet zo wanhopig hadden hoeven proberen om onschuldige landgenoten medeschuldig te maken aan een incident in het buitenland. Als het de normale gang van zaken was hadden onze Moslims het immers hier zelf wel gedaan.

Ik zie geen Marianne Thieme die benadrukt dat dit vleeseters zijn en dat de vleeseters in Nederland dus ook gevaarlijk zijn. Ik zie niemand van GroenLinks roepen dat de daders regelmatig bij de Shell tankten en dat mensen die klanten zijn van Shell een gevaar vormen. Het zou fijn zijn als Geert Wilders volgers dezelfde beschaving zouden kunnen tonen. Respecteer de slachtoffers en maak geen misbruik van de situatie, jullie lijken haast blij dat er eindelijk weer eens een aanslag is gepleegd door een Moslim zodat jullie weer je gal kwijt kunnen. Die kans hebben jullie nu gehad, zelfs na de modbreak, het staat nu genoteerd. Ja, na 10 jaar waarin jaarlijks aanslagen zijn was het nu weer eens een Moslim, gefeliciteerd! Dan kunnen we nu weer on topic verder gaan.

Het waren 2 gestoorde gekken, zoals er jaarlijks een paar van doordraaien. Het was nog niet eens Al Qaida. De volgende gek heeft wel weer een ander excuus, dan horen of zien we jullie weer niet. Als slachtoffer koop je er niks voor, jammer dat nota bene de slachtoffers in Amerika het wel zo zien maar dat er dan in Nederland toch weer even een politiek statement gemaakt moet worden. De kans dat je door de bliksem sterft is altijd nog groter en hoeveel bliksemafleiders je ook plaats, het zal blijven gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 21-04-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 14:00
ph4ge schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:41:
.

Het waren 2 gestoorde gekken, zoals er jaarlijks een paar van doordraaien. Het was nog niet eens Al Qaida. De volgende gek heeft wel weer een ander excuus. Als slachtoffer koop je er niks voor, jammer dat nota bene de slachtoffers in Amerika het wel zo zien maar dat er dan in Nederland toch weer even een politiek statement gemaakt moet worden.
De onderbuikbrullers reageren precies zoals veel terroristen hopen dat ze doen. Dat is eigenlijk nog het treurigste van dat soort reacties. Terroristen streven er naar het wij/zij denken aan te wakkeren. Door meteen 'de moslims' of 'de islam' de schuld te geven van elke malloot die zegt namens Allah mensen te doden, speel je de terroristen in de kaart.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in twee van die wijken (op de grens ;) ) en nabij een derde en heb zoals gezegd vooral last van autochtone Nederlanders. Van de allochtonen heb je weinig problemen, die genieten op een zonnige dag lekker met je mee van de zon op de stoep.

Je zult toch echt met betere verhalen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Cthulhu schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:16:
Suspect #2, maar hij kan niet praten :?
Dr.s are saying he has suffered a throat injury making him unable to speak
[afbeelding]
Valt hopelijk te fixen......

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan vast nog wel typen of schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:53:
[...]

De onderbuikbrullers reageren precies zoals veel terroristen hopen dat ze doen. Dat is eigenlijk nog het treurigste van dat soort reacties. Terroristen streven er naar het wij/zij denken aan te wakkeren. Door meteen 'de moslims' of 'de islam' de schuld te geven van elke malloot die zegt namens Allah mensen te doden, speel je de terroristen in de kaart.
Hoe weet jij wat deze terroristen hopen te bereiken?
De werkelijk terreur zit inmiddels zo diep, dat men niet eens over de motieven van deze lui durft te praten. Waarom die onwil om over de motieven te praten wanneer die motieven islamitisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:41:
Feit is dat als dit normaal was Tweaklol en Jorn1986 niet zo wanhopig hadden hoeven proberen om onschuldige landgenoten medeschuldig te maken aan een incident in het buitenland.
Pardon? Waar maak ik onschuldige landgenoten medeschuldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:57:
De werkelijk terreur zit inmiddels zo diep, dat men niet eens over de motieven van deze lui durft te praten. Waarom die onwil om over de motieven te praten wanneer die motieven islamitisch zijn?
Islamitisch is geen motief, dat snap je zelf nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
[...]

Ik heb net mijn vriendin afgezet bij het Ziggo Dome voor Beyonce, en ik ben inderdaad een paar beschoten en bjina beroofd. Volgens mij lul jij maar wat, zal me niks verbazen als je uit een of ander dorp komt waar alleen Ali de allochtoon woont en iedereen een gigantisch vooroordeel heeft. Ben je uberhaunt wel eens in die plaatsen geweest die je noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:00:
[...]

Islamitisch is geen motief, dat snap je zelf nog wel.
Jihad is een islamitisch concept.
En weer merk ik onwil op om hierover te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:20:
Jihad is een islamitisch concept.
En weer merk ik onwil op om hierover te praten.
Klompen zijn ook een Nederlands concept. Dragen alle Nederlanders klompen? Dragen veel Nederlanders klompen? Draagt een enkele Nederlander klompen? Zijn alle Nederlanders daar debet aan?

Het onderwerp zelf stuit niet op onwil, dat je zaken aan elkaar hangt die weinig met elkaar te maken hebben wel. Mensen hebben inderdaad geen zin daar energie in te steken. Dan kan je voor jezelf wel recht praten dat iedereen het ontkent, het dan is het realistisch gezien toch ietsje waarschijnlijker dat de waarheid elders ligt.

Maar goed, als het dan zo evident is zijn er genoeg sluitende bewijzen te vinden, maar die heb ik nog niet gezien. Ik nodig je uit die aan te dragen - het liefste in een eigen topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:57:
[...]

Inderdaad, dat weet ik niet! Hij heeft namelijk nog niets verteld over zijn motieven. Dat jij wel meent te weten hoe de vork in de steel zit, natuurlijk net passend in jouw bekrompen denkbeeld zegt genoeg over jou en over de reden waarom mensen geen zin hebben er op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Rev! schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:20:
[...]

Ik heb net mijn vriendin afgezet bij het Ziggo Dome voor Beyonce, en ik ben inderdaad een paar beschoten en bjina beroofd. Volgens mij lul jij maar wat, zal me niks verbazen als je uit een of ander dorp komt waar alleen Ali de allochtoon woont en iedereen een gigantisch vooroordeel heeft. Ben je uberhaunt wel eens in die plaatsen geweest die je noemt?
Ik woon al 22 jaar in de buurt van meerdere van deze probleemwijken (in Rotterdam), en echt 90% van de problemen die ik hier zie worden toch wel degelijke veroorzaakt door allochtonen (gisteravond nog, 2 marokkaanse gasten die nare dingen riepen naar een meisje, en dr in elkaar wilden slaan toen ze aangaf dat niet leuk te vinden). Daarnaast wordt hier gemiddeld elke maand wel iemand neerschoten (dood of levend) of op andere manier om het leven gebracht. Tuurlijk gebeurt er 99% van de tijd dat je door zo'n wijk loopt niks, maar toch echt zijn het élke keer weer dezelfde soort mensen die ik zich asociaal zie gedragen.

Ik denk alleen dat deze hele discussie verder niet relevant is voor dit topic en dat we er beter over op kunnen houden. Ik wil alleen aangeven dat zijn punt niet zomaar uit de lucht is gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:45:
Ik denk alleen dat deze hele discussie verder niet relevant is voor dit topic en dat we er beter over op kunnen houden. Ik wil alleen aangeven dat zijn punt niet zomaar uit de lucht is gegrepen.
Welke wijken zijn dat dan? Want ook in Rotterdam heb ik enige tijd gewoond - en daar heb ik ook verdomd weinig gemerkt van die zogenaamde problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:50:
[...]

Welke wijken zijn dat dan? Want ook in Rotterdam heb ik enige tijd gewoond - en daar heb ik ook verdomd weinig gemerkt van die zogenaamde problematiek.
Pendrecht met name. Vreewijk valt wel mee de laatste jaren. Anderhalve week terug is er nog iemand neergeschoten bij Zuidplein, eerder nog bij Slinge.

Akkefietje van gisteren was overigens ook slinge. Zelf ben ik ook een keer met een pistool bedreigd in pendrecht, wederom door een getinte medelander.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 21-04-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:06:
[...]

Pendrecht met name. Vreewijk valt wel mee de laatste jaren. Anderhalve week terug is er nog iemand neergeschoten bij Zuidplein, eerder nog bij Slinge.

Akkefietje van gisteren was overigens ook slinge. Zelf ben ik ook een keer met een pistool bedreigd in pendrecht, wederom door een getinte medelander.
Aan de nadere kant van Den Haag in Scheveningen zijn er ook wat buurten waar je wanneer je iemand verkeerd aankijkt ook meppen kan krijgen van de tokkies daar en dat terwijl het geen moslims zijn :? Zeer vreemd, of het komt toch eerder door de sociale lagen waarin dat soort mensen zich bevinden. Gaat weer erg off-topic, maar het blijkt helaas nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik denk persoonlijk dat laatste, de gasten die "hoer!" roepen naar een meisje, en d'r daarna serieus in elkaar willen gaan slaan lijken me geen moslims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:14:
Ik denk persoonlijk dat laatste, de gasten die "hoer!" roepen naar een meisje, en d'r daarna serieus in elkaar willen gaan slaan lijken me geen moslims.
En ook al zijn ze dat (vanuit het ouderlijk huis) doen ze dat soort dingen niet uit hun islamitische overtuigingen of Jihad of zo. Het idee alleen al is belachelijk :D

Iets van dan 21% van de mensen op deze wereld zijn Moslim, als echt ~1.5 miljard mensen 'ons' allemaal dood zouden willen hadden we niet mensen als tweaklol nodig om ons daarvan te moeten overtuigen :D

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 21-04-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

fsfikke schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:16:
[...]
Iets van dan 21% van de mensen op deze wereld zijn Moslim, als echt ~1.5 miljard mensen 'ons' allemaal dood zouden willen hadden we niet mensen als tweaklol nodig om ons daarvan te moeten overtuigen :D
Het overgrote deel van de mensheid, ongeacht religie en cultuur, wil gewoon een rustig en relaxed leven. Huisje boompje beestje.

Dat in een kleiner wordende wereld exotische terreurgroepen een langere arm lijken te hebben is waar, maar het blijven exoten. Conflict verhogende generalisaties zoals tweaklol ze maakt is exact het doel van haatzaaiende, op escalatie uit zijnde groepjes. Jammer dat tweaklol deze 2 zaken niet inziet.

Het allerergste wat een terrorist kan overkomen is genegeerd worden...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Iemand bekend hoe het juist zit met de wetgeving i.v.m terreurverdachten in Amerika?
Boston heeft de doodstraf afgeschaft, maar als terreurverdachte valt hij onder de federale overheid. Zou een beetje ironisch zijn om zoveel moeite te doen om hem levend te vatten en dan gewoon de doodstraf te geven.

Ja ik weet het, slachtoffers hopen op antwoorden enz, maar toch, het blijft dan ironisch.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

IStealYourGun schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:56:
Iemand bekend hoe het juist zit met de wetgeving i.v.m terreurverdachten in Amerika?
Boston heeft de doodstraf afgeschaft, maar als terreurverdachte valt hij onder de federale overheid. Zou een beetje ironisch zijn om zoveel moeite te doen om hem levend te vatten en dan gewoon de doodstraf te geven.

Ja ik weet het, slachtoffers hopen op antwoorden enz, maar toch, het blijft dan ironisch.
Zolang er nog geen wet is aangenomen de van Amerikaanse politieagenten judge, jury and executioner maken is dat nogal een normale gang van zaken in een rechtsstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ook weer opgelost, maar dat wisten we al ;)

Military Men Witnessed At Boston Bombing Identified As National Guard CST Teams
http://www.infowars.com/m...national-guard-cst-teams/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Bostonverdachte mogelijk in coma
Op CBS News zeggen onderzoekers dat hij schotwonden heeft en veel bloed heeft verloren. Een van die schotwonden, in zijn hals, is mogelijk het gevolg van een zelfmoordpoging.
http://nos.nl/artikel/498...hte-mogelijk-in-coma.html

Maar op deze foto is er vrij weinig aan de hand? Hij klimt zelf uit die boot
Afbeeldingslocatie: http://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/130420092418-suspect-boat-0420-horizontal-gallery.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cthulhu op 21-04-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
<weg ermee>

[ Voor 99% gewijzigd door Jorn1986 op 11-01-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat context over de daders en hun mogelijke motieven:
Boston bombers: FBI hunting 12-strong terrorist “sleeper cell” linked to brothers Tamerlan and Dzhokhar Tsarnaev.

Investigators have begun piecing together how the “well-mannered” brothers of Chechen origin were radicalised. Neighbours of the family said older brother Tamerlan had recently become obsessed with Islam. He mysteriously left the US in January last year to spend six months in Russia.

http://www.mirror.co.uk/n...hunting-12-strong-1844844
According to an intelligence source, Russia remained convinced that Tamerlan, an ethnic Chechen, was in ‘direct contact’ with Islamist militants, most likely based in the strife-torn southern Russian region of Dagestan, where he lived for two years with his family prior to moving to the US.

Mr Tsarni said that when he met his nephew in 2009 he was troubled by his transformation.
‘I was shocked when I heard his words, his phrases. He claimed he would just put everything in the will of God. It wasn’t devotion, it was, as it’s called, being radicalised.’

http://www.dailymail.co.u...s-Chechen-terrorists.html
A neighbor and family friend in Cambridge said Tamerlan became a devout Muslim within the past few years.

“He started talking about religion,” said the family friend, who asked not to be identified. “He grew a long beard.”

http://www.bostonglobe.co...nfsjAtMjJPWJJL/story.html
He also posted a playlist on YouTube that included a song called, “I will dedicate my life to Jihad.’’

http://www.nypost.com/p/n...PTOhmhZnv8K#ixzz2R2YrzJKI
City of Boston gave ‘subsidy’ to bombing suspects’ radical mosque
http://dailycaller.com/20...-suspects-radical-mosque/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jorn1986 schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:00:
[...]

Je kan gerust alle schijn ophouden van jouw leuke wijkje waar je woont, maar er gebeurd waarschijnlijk genoeg bij jou in de straat wat in een ''normale'' wijk niet zou gebeuren.

[...]

Vroegah toen ik een klein jongetje was, ben ik opgegroeid in een achterstandswijk van één van de 40 Vogelaarwijken. Ik zat daar op een basisschool waar ik en een andere autochtoon de enige blanken waren van de hele basisschool, de rest was Turks, Marokkaans en een enkeling kwam uit Zuid-Amerika.
Mijn vrienden toen waren ook alleen maar allochtonen, en op die leeftijd ook geen problemen gehad persoonlijk met ze, maar vreemd genoeg gaan er wel verhalen van jongs af aan al over klasgenoten de rondte, dat ze met een mes op zak als klein kind al rondlopen...
De kwaliteit van het basisschoolonderwijs daar was echt zwaar onder de maat en in de tijden dat er een Turkse of Marrokaanse taalles gegeven werd aan de rest van de klas, ging ik maar in de leesboekjes duiken...

Daarna moesten we verhuizen vanwege het werk van m'n vader en kwam ik terecht op een basisschool (klas 6/7 ofzo) met 90% blanke kinderen: culture clash, en bovendien bleek ik een leerachterstand te hebben en moest ik toen van die juf op die nieuwe basisschool verplicht thuis van alles bijwerken.
Dus lag het aan je omgeving dat jij tot op dat moment een achterstand had, kan het dan misschien ook aan de (sociale) omgeving van die kinderen die daar gebleven zijn liggen dat ze zo verneukt bezig zijn? Want ik zie in jouw verhaal nog steeds geen aanwijzingen dat de Islam oorzaak is voor die achterstand/problemen.
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:04:
Wat context over de daders en hun mogelijke motieven:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
In de "fog of war" worden wel meer dingen gezegd, in de dagen daarna, enkele uren geleden zelfs nog heeft de burgemeester van Boston gemeld dat ze geen enkele aanwijzingen hebben dat ze samenwerkten met anderen: http://www.washingtonpost...ing-suspects-acted-alone/

Dat nu opeens vrienden de media vertellen hoe zij het allemaal hadden zien aankomen is natuurlijk aardig maar zegt niet veel.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 21-04-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

IStealYourGun schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:56:

De kans is redelijk groot dat ie middels het militair recht berecht gaat worden. Dit aangezien hij als vijandelijk strijder kan (zal?) worden aangemerkt omdat hij een complot tegen de VS heeft beraamd en uitgevoerd. Daar kennen ze nog de doodstraf.

In hoeverre ze dit hard gaan maken, geen idee. Want waarom zou hij dat wel zijn en bijvoorbeeld iemand die een stukje school uitmoord niet? Maar de Amerikanen zijn doorgaans creatief genoeg...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bastien schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:20:
[...]
De kans is redelijk groot dat ie middels het militair recht berecht gaat worden. Dit aangezien hij als vijandelijk strijder kan (zal?) worden aangemerkt omdat hij een complot tegen de VS heeft beraamd en uitgevoerd. Daar kennen ze nog de doodstraf.

In hoeverre ze dit hard gaan maken, geen idee. Want waarom zou hij dat wel zijn en bijvoorbeeld iemand die een stukje school uitmoord niet? Maar de Amerikanen zijn doorgaans creatief genoeg...
Creativiteit toon jij anders ook genoeg want dit scenario slaat helemaal nergens op en als je het nieuws gevolgd had wist je dat er al lang bekend is wat wel de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:58:
[...]

In de "fog of war" worden wel meer dingen gezegd, in de dagen daarna, enkele uren geleden zelfs nog heeft de burgemeester van Boston gemeld dat ze geen enkele aanwijzingen hebben dat ze samenwerkten met anderen: http://www.washingtonpost...ing-suspects-acted-alone/

Dat nu opeens vrienden de media vertellen hoe zij het allemaal hadden zien aankomen is natuurlijk aardig maar zegt niet veel.
Het punt van deze bronnen was dan ook niet of ze het al dan niet zagen aankomen. Het punt is het motief achter deze aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:48:
[...]

Het punt van deze bronnen was dan ook niet of ze het al dan niet zagen aankomen. Het punt is het motief achter deze aanslag.
Ook al ligt het motief van de oudere broer bij extremistische geloofsovertuigingen bewijst dat nog steeds niet de stelling die jij ons probeert aan te praten van Moslims == evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Tuurlijk, gewoon zeggen dat er nog bommen in de stad liggen, hoef je zijn rechten ook niet voor te lezen
http://nos.nl/artikel/498...eer-bommen-in-boston.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cthulhu schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:27:
Tuurlijk, gewoon zeggen dat er nog bommen in de stad liggen, hoef je zijn rechten ook niet voor te lezen
http://nos.nl/artikel/498...eer-bommen-in-boston.html
Zullen we om de 20 posts dezelfde discussie houden? Ook al is het niet echt een discussie, meer het ophelderen van mensen over hoe de wet in elkaar steekt aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wat mij erg opvalt is, dat deze actie voorkomt in de illuminati kaarten spel onder 'joggers' wat mij nog erger opvalt is dat alle gebeurtenissen van deze kaartenspel uit de jaren '90 komt en nog kloppen ook! De 'batman' schietgeval zit er ook in, en etc.

Vanaf 2:05(video is shit btw, maar dat van de kaartenspel niet) , [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=na8vlQB3QkY]

Toeval? Denk het niet, dit is gewoon te goed gepland. Moslims hebben hier niks mee te maken, dit is het slimme werk van Amerika, zoals ze al jaren samen met Israël de moslims zwart willen maken.

De enigste terroristen die jullie zien zijn gewoon Amerika en Israël hoor. Nogmaals, al deze evenementen zijn gewoon geen toeval meer en gewoon een inside job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Afbeeldingslocatie: http://forum.fitnessbloggen.no/attachments/td50137_fry-not-sure-if-trolling-jpg.72209/

Wel toepasselijk denk ik....

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
iPodKiller schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:06:
Wat mij erg opvalt is, dat deze actie voorkomt in de illuminati kaarten spel onder 'joggers' wat mij nog erger opvalt is dat alle gebeurtenissen van deze kaartenspel uit de jaren '90 komt en nog kloppen ook! De 'batman' schietgeval zit er ook in, en etc.

Vanaf 2:05(video is shit btw, maar dat van de kaartenspel niet) , [video]

Toeval? Denk het niet, dit is gewoon te goed gepland. Moslims hebben hier niks mee te maken, dit is het slimme werk van Amerika, zoals ze al jaren samen met Israël de moslims zwart willen maken.

De enigste terroristen die jullie zien zijn gewoon Amerika en Israël hoor. Nogmaals, al deze evenementen zijn gewoon geen toeval meer en gewoon een inside job.
Dat met die FB pagina's blijft keer op keer terug komen maar iedereen kan een FB aanmaken voor zo'n gebeurtenis en de datum onderaan de pagina veranderen. Wat betreft de cardgame is het apart inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Want? Dus jij wilt zeggen dat dit geen inside job is? :') Dit is geen toeval meer, vooral Amerika moet je vertrouwen, een hele grote bende daar. :) Maar goed, ik ga hier niet te veel off-topic.
Zuaro schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:22:
[...]

Dat met die FB pagina's blijft keer op keer terug komen maar iedereen kan een FB aanmaken voor zo'n gebeurtenis en de datum onderaan de pagina veranderen. Wat betreft de cardgame is het apart inderdaad.
Ja, dat van FB geloof ik niet zo, daarom kwam ik daar niet op terug, maar die kaartenspel vind ik echt apart. Als je eens opzoekt in youtube, dan zul je zien dat veel van deze evenementen al goed voorspeld zijn. Ik blijf me toch verbazen hoe die kerel dat nou allemaal gedaan zou hebben? Ik denk dat dit geen toeval meer is imo. Alles staat gewoon gepland. Oil spill, fukushima, pentagon, 9/11 , cinema murder, jogging, alles zit erin, en dan uit de jaren '90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jezus, ik meende dat GoT een kwaliteitsforum was. Kennelijk is het afgegleden naar Fok/Geenstijl niveau :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58

Felyrion

goodgoan!

Het is echt te verdrietig voor woorden inderdaad... Ze hebben ergens gratis alu hoedjes uitgedeeld geloof ik. Eerst al iemand die denkt dat alle moslims extrimisten zijn die jihad op dezelfde manier uitleggen (komop tweaklol, lees je tenminste een beetje in voor je gaat blaten, zelfs binnen de islam is het begrip omstreden..) en dan iemand die zelfs in Fukushima een geplande aanslag zien die ons.... ja... wat moet doen geloven precies? 8)7

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Stelletje aluhoedjes...
Afbeeldingslocatie: http://happyfamousartists.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/11/Giorgio-Tsoukalos-not-saying-its-aliens.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Modbreak:De generalisaties en absurde vergelijkingen mogen wel weer even in de koelkast.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

[quote]Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:06:
[...]

[small]Akkefietje van gisteren was overigens ook slinge. Zelf ben ik ook een keer met een pistool bedreigd in pendrecht, wederom door een getinte medelander.[/small]
[/quote]

Heb zelf een aantal jaar in pendrecht gewoond. 5 minuten van metrostation slinge. Grote flat aan de groene kruisweg en nog nooit problemen oid gehad. Op zuidplein ook niet trouwens, terwijl ik daar toch meerdere malen in de week was. Het punt bij Pendrecht is dat je een goed en slecht deel had. Je had de wat nieuwere huizen en pleintjes met voornamelijk oude mensen en plein 1953. Maar je had ook t achterliggende gedeelte met de oude flats. Daar moet je ook niet 's nachts rondlopen.

Maar goed, dat ik geen onrecht daar ben aangedaan gaat niet op voor een ander natuurlijk.

ON-TOPIC:
Dit is inderdaad altijd eng geweest.

Meer nieuws over suspect #2? Hoe gaat t met hem?

[ Voor 19% gewijzigd door Decennia op 22-04-2013 00:18 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Decennia schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:14:
[small][quote]Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:06:
[...]

Gaat nog niet zo goed met hem. Hij heeft een schotwond in z'n nek, mogelijk self-inflicted.

Actuele status: Kritiek maar stabiel en hij heeft al een paar keer schriftelijk met de politie gecommuniceerd.
http://edition.cnn.com/20.../boston-attack/index.html

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 22-04-2013 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dan ben ik toch heel benieuwd hoe hier de aanslag in Boston wordt beschreven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1AiUvjS.jpg

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Decennia schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:14:
[quote]Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:06:
[...]

[small]Akkefietje van gisteren was overigens ook slinge. Zelf ben ik ook een keer met een pistool bedreigd in pendrecht, wederom door een getinte medelander.[/small]
[/quote]

Heb zelf een aantal jaar in pendrecht gewoond. 5 minuten van metrostation slinge. Grote flat aan de groene kruisweg en nog nooit problemen oid gehad. Op zuidplein ook niet trouwens, terwijl ik daar toch meerdere malen in de week was. Het punt bij Pendrecht is dat je een goed en slecht deel had. Je had de wat nieuwere huizen en pleintjes met voornamelijk oude mensen en plein 1953. Maar je had ook t achterliggende gedeelte met de oude flats. Daar moet je ook niet 's nachts rondlopen.

Maar goed, dat ik geen onrecht daar ben aangedaan gaat niet op voor een ander natuurlijk.

ON-TOPIC:

[...]

Dit is inderdaad altijd eng geweest.

Hij is bij kennis, en kan schriftelijk antwoorden op vragen
http://www.nu.nl/buitenla...oston-bij-bewustzijn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

IJzerlijm schreef op maandag 22 april 2013 @ 06:57:
Dan ben ik toch heel benieuwd hoe hier de aanslag in Boston wordt beschreven:

[afbeelding]
Is een jogger, in Boston waren er duizenden joggers
De kleur groen zal er ook wel iets mee te maken hebben, en die walkman wijst natuurlijk op undercover agenten met oortjes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cthulhu schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:32:
[...]
Hij is bij kennis, en kan schriftelijk antwoorden op vragen
http://www.nu.nl/buitenla...oston-bij-bewustzijn.html
Inderdaad, vanochtend op Radio 1 zegt de verslaggever: "hij heeft een schotwond in zijn mond/keel dus hij kan niet praten." Even later zegt diezelfde verslaggever: "ze hebben hem vast niet gewezen op zijn zwijgrecht" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Cthulhu schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:34:
[...]

Is een jogger, in Boston waren er duizenden joggers
De kleur groen zal er ook wel iets mee te maken hebben, en die walkman wijst natuurlijk op undercover agenten met oortjes in
En de nogal ronde borsten? :+

Maar even serieus. Naar mijn idee is dit gewoon een geval domme mensen doen domme dingen. Deze hoort naar mijn mening in het Virginia Tech rijtje thuis en niet in het 9/11 rijtje.
Het ging ze denk ik meer om de drang "iets" te doen. Als ze serieuze terroristen waren dan waren er meer slachtoffers geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Avalaxy schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:36:
Jezus, ik meende dat GoT een kwaliteitsforum was. Kennelijk is het afgegleden naar Fok/Geenstijl niveau :/
Je zit bij dit soort situaties ook massa's mensen zich opeens bemoeien in fora waar je ze normaal nooit ziet. Heel bizar, al het frontpage volk komt opeens naar 't forum.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Gevalletje 'self fullfilling prophecy', natuurlijk.
Als je dat soort dingen in een kaartspel gaat stoppen, gaan mensen het nadoen. En als je het maar 'vaag' genoeg houdt, is er altijd wel een incident dat aan je omschrijving voldoet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ralpje schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:39:
Gevalletje 'self fullfilling prophecy', natuurlijk.
Nee, gevalletje "zoeken naar dingen om je conspiracy theory te ondersteunen.". Het is een fucking kaartspel, denk na.

https://niels.nu

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Let op:

Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.

Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK