Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Topicstarter

Kruidvat 7" inch Pro-Line 2 Dual Core Tablet

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZifBebv.png

Specificaties
• Modelnummer: PC 738
• 7" inch IPS (178 graden) multi-touch capacitief display en met een resolutie van 1024x600 pixels.
• Dual Core Cortex A9 1.6 GHz processor (RK3066).
• Quad-Core Mali-400 grafische processor.
• 1GB geheugen
• 8GB opslagcapaciteit (uitbreidbaar tot 64GB via MicroSD).
• Wi-Fi.
• Ingebouwde microfoon.
• Alleen een camera front 2MP.
• HDMI out, USB 2.0 mini en vermoedelijk 2,5mm hoofdtelefoon jack
• Accu 3500 MAh
• Lichtgewicht aluminium behuizing.
• Afmetingen: 173x118x80mm
• Gewicht: 266 gram
• Android 4.1 Jelly Bean besturingssysteem.
• 2 jaar pick-up en return garantie.

• Ik vermoed dat de accuduur zo'n 4 a 5 uur zal zijn als ik kijk naar soortgelijke Chinese tablets.
• Onbekend of er bluetooth aanwezig is.
Specificaties deels aangevuld met gegevens uit http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=3489

Benchmarks
AnTuTu score: 11670 totaal. CPU: 3690 RAM: 1627 GPU: 5585 I/O: 768

Waar te koop?
• Kruidvat winkel
Kruidvat online

Alternatieven voor dit geld?
Onder de 100 euro is er geen tablet met een IPS scherm en een dual core te koop in Nederland.

Klonen
Beide tablets hebben 16GB Flash dus geen exacte match.
Nextway F7
Pipo U2
Deze tablet heeft 8GB Flash en komt goed overeen. Alleen dan weten we nog niet welk Chinees model het is.
pricewatch: Difrnce DIT7070 Zilver

Links
\[09-04 aanbieding] 7'' Tablet Pro-Line 2 - Kruidvat
Support forum Kruidvat tablets
Kruidvat folder

Links naar andere Kruidvat tablets op GoT
Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS
Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE
Kruidvat 10,1" Pro-Line 2

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-04-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:55
Voor deze wil ik eigenlijk ook gaan! Twijfel tussen deze en de Viewpedia TB-307 die voor 99,99 te koop is bij de Mediamarkt. De specs lijken op deze beter maar ik twijfel nog. Mediamarkt heeft toch een wat betrouwbaarder naam :P

Overigens stel ik geen hoge eisen. Als ik kan internetten, facebooken en wat lichte games kan spelen vind ik het best. Als word erop kan draaien zou dat helemaal mooi zijn!

EDIT : Heb de Kruidvat tablet besteld. Hopelijk komt hij dan morgen binnen. Zal laten weten hoe die bevalt!

[ Voor 12% gewijzigd door Alwayshappyz op 08-04-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merfej
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 15:43
Heb m ook besteld....review volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even wat informatie uit het Aankoop topic.
arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:12:
Ik heb er zojuist 1 gehaald. Eerste indruk:
- werk vlot, nog geen haperingen gezien
- dun
- veel knopjes op de zijkant
- hij heeft HDMI out, met kabels.
- geluid is erg schel en zacht.
- scherm is goed, ook scherp. Scherper dan mijn Note 10.1 ;-)
- hij is vierkanter dan een Nexus 7
- Je kunt hem opstarten zonder je te registreren. Anders dan mijn telefoon.
- de batterij was direct al 98% vol en 7 minuten gebruikt
- goed verpakt allemaal.
- hij laadt niet op via micro-usb maar via een eigen adaptor helaas.

arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:55:
opslagruimte is 1,02 GB intern gheugen waarvan 0,90 GB beschikbaar is.
Daarnaast heeft hij nog 8 Gb Flashgeheugen waarvan 5,19 Gb beschikbaar is.

En je kunt nog een Micro Sd-kaartje toevoegen natuurlijk.

arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:02:
werkgeheugen is 1 Gb zoals vermeld en de schermresolutie 1024x 600.

arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:56:
Ik heb hem net getest. Totale score is 11670.
CPU: 3690 RAM: 1627 GPU: 5585 I/O: 768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik denk dat het deze is: HYUNDAI A7HD.

http://m.aliexpress.com/i...redetail2mobilesitedetail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:06:
Even wat informatie uit het Aankoop topic.

[...]
Ik heb hem ook vandaag ontvangen, en de bovenstaande review klopt aardig. Alles werkt snel / reageert goed en het internetten gaat helemaal vlot.

Batterij gaat vrij vlug, maar dat had meer te maken dat ik intensief aan het downloaden was/alles aan het instellen etc voor enkele uren.

Nog niet iets heel negatiefs ontdekt eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:04
Heb deze tablet vandaag voor mijn dochter gehaald. Het scherm is helder en goed scherp, zeker goed genoeg voor mijn dochter ;).

Waar ik echter een heel stuk minder over te spreken is het feit dat de Wifi ontvangst dramatisch slecht is. Als ik naast mijn wifi router zit werkt het internet snel en soepel en kan ik ook goed K3 op youtube kijken (erg belangrijk criterium). Als ik echter niet in de meterkast ga zitten maar op de bank, nog geen 8 meter verder - zit alleen een houten deur tussen, duurt het openen van een website dramatisch lang en hetzelfde K3 filmpje wil helemaal niet laden :'( .

Andere negatieve punten is het het feit dat het geluid zelf op de hoogste stand erg zacht is (prettig voor in huis, maar erg onhandig in de auto) en dat het stekkertje er maar voor 3/4 ingaat. Dat gaat vast een keer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit er bluetooth op?

Verschillende mensen al met wifi problemen, dat klinkt niet goed.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-04-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb hem ook vandaag gehaald,mooi snel ding maar dat van die wifi dat klopt ,dit is de hyundai hold x en die heeft het zefde probleem lees ik op alle forums over dat ding ,een superslecht wifi probleem,ik heb ook de vorige cherry I gehad en die had het ook maar daar was een goede hardware mod voor,en je kon er een wifi stick in steken .
echt beroerde doorvoer snelheid voor een N antenne films streamen van mijn nas gaat niet met 3 mb.en weer een 2.5 mm mini jack geen hooft telfoon die gaat passen
Wel jammer daar heb je een tablet toch voor voor internet en films kijken heb nu al weer spijt van mijn aankoop. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door ricardo70 op 10-04-2013 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Laatst online: 21-02 19:55
Jammer om te lezen over de WiFi problemen, was namelijk van plan om nav dit topic dit tablet aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of er ruimte is voor een (micro-)simkaart?
Hoe zit het met eventuele bloatware, of is het een originele rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hoi er zit geen bloatware op en er kan geen sim in ,wel een micro sd card het is geen telefoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:04
De tablet gaat vandaag terug ;w.

Ik krijg de wifi niet aan de praat als ik meer dan 1 meter van mijn wifi router zit. Beetje kansloos verhaal dus voor een tablet. Wel jammer want verder vond ik het wel een mooi ding voor die centen. Toch maar gaan kijken voor een Acer B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Internet is inderdaad het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ervaren. Voor deze prijs moeten ze ergens op bezuinigen en dat is dus op WiFi gebeurd. Ik heb er zelf niet extreem veel last van en de bank en bed waar ik hem het meest gebruik staan dichtbij genoeg dus daar heb ik weinig problemen. Toch voornamelijk gekocht om af en toe daar te internetten/gamen of als ik onderweg ben een filmpje te kijken. En dat gaat op zich prima. Dit weekend weer met trein..en dan kijken of de tablet signaal van dat WiFi netwerk kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb em net ook gehaald voor mn vriendin, ff aan het testen geslagen. Heb zelf geen probleem met Wifi-ontvangst. Nou heb ik niet zo'n groot huis, dus dat kan schelen. Maar heb net bij wijze van test mn Galaxy S3 in de ene hoek van het huis gelegd met hotspot aan. Vervolgens met de tablet mee verbonden vanuit de andere kant, toch zo'n 15-20 meter, met paar muren ertussen en had prima verbinding.
Wel zat er toen ik de folie eraf haalde een stofje van een mm of zo tussen de buitenste laag en het scherm. Nogal irritant dus.. Na beetje wrijven lijkt ie los te hebben gelaten en naar beneden gevallen te zijn. Ik blij.
Verder wel mooi dingetje, snel zat, mooi maatje ook.
Nu op zoek naar een custom ROM! :+

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Ik heb inmidels een wifi mod uit gevoerd ,en die werkt goed gemideld 10 tot 15 mb en ik kwam van 1 tot 3 met speed test app.
je moet hem dan wel heel voorzichtig open maken, en als je dat niet met speciaal plastic telefoon tablet gereedschap doet,dan beschadig je de tabelt en dan vervalt je garantie.
Het gaat als volgt je maakt hem open zoekt de wifi stikker antenne,daar plak je een stukje dubbel gevouwen aluminium folie aan vast en klikt hem weer dicht dat is alles super simpel.
Ik kom hier weer even op terug de folie drukte tegen het slecht gesloderde stuk op antenne vlaggetje waar door die wel contact maakte met de antenne ik heb het heel voorzichtig op nieuw gesoldeerd en nu werkt het zonder de folie ook goed.

[ Voor 20% gewijzigd door ricardo70 op 12-04-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 23:10
Ik heb dit tablet voor mijn dochter aangeschaft, echter heb ik vastgesteld dat er maar 5GB geheugen beschikbaar is ipv de beloofde 8GB.
Iemand met een oplossing hiervoor of is er gewoon 3GB NAND-flash RIP?
Anders gaat hij terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht en wil ik hem ruilen voor een werkend exemplaar.
Het is een prima dingetje voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:20

Trebbors

Failure is no option!

(jarig!)
Zo'n tablet is ideaal om in de auto te bouwen en het geluid via de 2.5 mm mini jack naar de audio te sturen. Kan iemand verifiëren dat het om een 2.5mm mini jack gaat? En hoe is de kwaliteit van het uitgaande geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Junkyxl schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:45:
Ik heb dit tablet voor mijn dochter aangeschaft, echter heb ik vastgesteld dat er maar 5GB geheugen beschikbaar is ipv de beloofde 8GB.
Iemand met een oplossing hiervoor of is er gewoon 3GB NAND-flash RIP?
Anders gaat hij terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht en wil ik hem ruilen voor een werkend exemplaar.
Het is een prima dingetje voor het geld.
De 8GB is ingedeelde in twee partities, eentje voor je apps en de andere van ongeveer 5GB voor gewone opslag.

Terug gaan naar de winkel heeft weinig zin, het klopt gewoon namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-dubbelpost perongeluk-

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 10-04-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Trebbors schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:55:
Zo'n tablet is ideaal om in de auto te bouwen en het geluid via de 2.5 mm mini jack naar de audio te sturen. Kan iemand verifiëren dat het om een 2.5mm mini jack gaat? En hoe is de kwaliteit van het uitgaande geluid?
Het gaat inderdaad om een 2.5mm jack. Maar kan het niet voor je testen want ik heb geen koptelefoon die daarop past. Heb al convertertje besteld op ebay. 2.5mm male plug to 3.5 mm female audio jack.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt het dat er geen bluetooth opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat klopt ja.
Heb een kort filmpje gemaakt:

Dit is wel met Apex Launcher ipv de standaard launcher. Die standaar launcher. heeft het vervelende gedrag dat ie icoontjes die je aan de zijkant versleept heel snel naar het volgende scherm stuurt.

[ Voor 47% gewijzigd door MaximusTG op 10-04-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:00:
[...]

De 8GB is ingedeelde in twee partities, eentje voor je apps en de andere van ongeveer 5GB voor gewone opslag.

Terug gaan naar de winkel heeft weinig zin, het klopt gewoon namelijk.
Ok.
Begrijpen doe ik het eigenlijk niet, want ik heb ook de PRO LINE 2 10.1inch gehad (M1038).
Deze had ook volgens spec 16GB intern geheugen en hier was nog ca 15,2GB van over, wat ik wel kan begrijpen.
Zodoende snap ik de overgebeleven 5GB van de 8GB niet.
Blijf het toch nog wel een vaag punt vinden.
Heb jij dit zelf ook, of zijn er meerdere gebruikers die dit ook hebben.
Dan kan ik er wel van uitgaan dat het out of the box maar 5GB is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, 5 GB is normaal. Je zit sowieso al met het feit dat 8GB = 8000000000 bytes, terwijl je systeem intern rekent met veelvouden van 1024.
Dan neemt het besturingssysteem nog een deel van de ruimte in, wat je niet ziet in het overzicht opslagruimte. Dan is er een deel gereserveerd voor apps, dat is die 1,02 GB dit je ziet. De rest is dan over voor muziek en films etc.
Vrij normaal zo hoor. Plus dat je er simpelweg een microSD bij kan kopen, die kosten toch niks meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik weet ook wel dat een microSD geen drol kost.
Het gaat mij erom dat het tabletje wordt verkocht met 8GB intern beschikbaar geheugen terwijl er maar 5GB van overblijft.
Een referentie hierover in de handleiding is ook niet te vinden.
Misschien ben ik wel een zeikerd en moet ik het maar nemen zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik zo dom vind is dat ze bluetooth weglaten. Wat kost zo'n chipje nou in de eindprijs? 1 dollar? Ik betaal graag 5 euro meer voor bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

zeezuiper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:45:

Andere negatieve punten is het het feit dat het geluid zelf op de hoogste stand erg zacht is
Het geluid van de 10" Pro-Line 2 was vond ik ook erg zacht, de gratis app Speaker Boost verbetert het maximale volume behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Heeft iemand anders last van een snel leeglopende batterij? Ik heb hem afgelopen nacht volledig opgeladen waarna ik hem alleen vanochtend heel even heb gebruikt ( toen ik hem toen opbergte was hij alweer op 97% binnen 2-3 minuutjes ). Vervolgens eigenlijk de gehele dag er niet aan gezeten totdat ik hem eerder vanavond aandeed om wat applications te downloaden en te installeren. Ook de achtergrond veranderd van een bewegende animatie naar een normale foto ( om evt energie te besparen ). Maar binnen een half uur schoot de batterij van 95% ( hij heeft dus in standby maar 2% batterij verbruikt, dus dat valt wel mee ) naar 60%! Kost het echt zoveel om applications te downloaden, etc? Of heb ik een application geinstalleerd die gewoon veel vraagt voor de batterij?

Een ander puntje is dat ik merk dat hij geen signaal geeft dat er mail is binnengekomen als hij in de slaapstand is. Pas als ik weer aan het scherm zit krijg ik signaal. Weet iemand hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:20:
Wat ik zo dom vind is dat ze bluetooth weglaten. Wat kost zo'n chipje nou in de eindprijs? 1 dollar? Ik betaal graag 5 euro meer voor bluetooth.
Heeft meer te maken met de gebruikte wifi chipset, je hebt namelijk RK3066 chipsets met bluetooth en zonder bluetooth, dat komt omdat er verschillende wifi chipsets gebruikt worden.

Mijn MK808B mini pc stick is eentje met bluetooth, dat komt dus puur door dat er een wifi chipset gebruikt is met bluetooth, vele andere RK3066 apparaten gebruiken eentje met alleen wifi.

Veel duurdere is het hebben van bluetooth inderdaad niet, maar ik gebruik bluetooth niet vaak op mijn Nexus 7.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 10-04-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Junkyxl schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:15:
Ik weet ook wel dat een microSD geen drol kost.
Het gaat mij erom dat het tabletje wordt verkocht met 8GB intern beschikbaar geheugen terwijl er maar 5GB van overblijft.
Een referentie hierover in de handleiding is ook niet te vinden.
Misschien ben ik wel een zeikerd en moet ik het maar nemen zoals het is.
Maar zo wordt ie ook helemaal niet verkocht; hij wordt verkocht als hebbende 8 GB opslagruimte. Net zoals een laptop of pc een bepaalde hoeveelheid opslag heeft, waar in de praktijk minder van over is doordat er een OS opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Alwayshappyz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:59:
Een ander puntje is dat ik merk dat hij geen signaal geeft dat er mail is binnengekomen als hij in de slaapstand is. Pas als ik weer aan het scherm zit krijg ik signaal. Weet iemand hoe ik dat kan fixen?
Wi-Fi wordt standaard uitgezet in de slaapstand. Dan zal je die bij Wi-Fi/geavanceerd op "behouden in slaapstand" moeten zetten. De accuduur wordt daar vanzelfsprekend een stuk korter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Leuke tablet, maar een brakke WiFi is 10x niks natuurlijk- één vd meest elementaire functies van je device.
Anders is het slechts een veredelde nintendo of e-reader.

"If you pay peanuts, you'll get monkeys."

Ik heb net van de week een Difrnce DIT8070 gehaald (Kijkshop, 146 euro incl. TKH), zelfde specs als de iPad Mini ongeveer (8" IPS-scherm, 1024x768, 4:3 beeldverhouding, dual-core 1,6GHZ Cortex A9 [basis voor de Apple A5], Mali400 GPU, 1GB RAM, 8GB SSD intern, expand tot 32GB MicroSD), maar de camera zuigt (0.3 naar 2Mpixel opgedirkt, softwarematig), speaker zijn ook redelijk zacht, batterij is redelijk lijkt het en WiFi; niet zo brak als de Kruidvat lijkt het, maar pakt maar 4 AP's (2 in huis en beide buren) van de x-aantal die de interne Mac, laptop en telefoon zien.

Maar wat mij het meeste opvalt: hij speelt een gedownloade BBC Horizon docu op 720p niet vloeiend af, terwijl mijn Wolfgang AT40SE (met een dual-core 1GHz en SGX531 GPU) hetzelfde bestand gewoon vlekkeloos afspeelt! Beetje typisch, een quadcore GPU met sterkere CPU die eruit gelopen wordt door een lager gespecde smartphone?! :')

Ook deze tab wordt opgeladen via een smal plugje (en niet via de usb), heeft ook HDMI-out net als de Pro Line 2 van KV (Parallellen dus.) Het is wel een heerlijk formaat e-reader, maar slappe WiFi, geen vloeiende MKV, brakke cam etc. doet mij toch nopen hem te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hierboven.
Heb je al eens MX Videoplayer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zijn de verwachtingen van sommige gewoon te hoog voor zo'n tablet, je kunt ja niet alles voor dit geld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror Factor
  • Laatst online: 24-02 15:33
Idd, probeer MX player is. Dat speelt op mijn galaxy nexus zonder problemen 720p af.

Heeft deze tablet gps? Misschien leuk voor in de auto in te bouwen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Dat van de battery dat klopt,wel deze is 3400 mha gaat ongeveer 4 tot 5 uur mee niet super lang maar wel oké

[ Voor 80% gewijzigd door ricardo70 op 12-04-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb 'm gisteren ook gehaald, ik had de laatste van t filiaal :)

Geen problemen gehad met wifi trouwens. Signaal is wat minder sterk dan van mijn iPhone 4 maar doorgaans doet ie t toch prima.
Terror Factor schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:35:
Idd, probeer MX player is. Dat speelt op mijn galaxy nexus zonder problemen 720p af.

Heeft deze tablet gps? Misschien leuk voor in de auto in te bouwen dan :)
Ja hij heeft GPS

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, hij heeft geen GPS hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Nu online
uuuuuuuuh. Het eerste wat ik gisteren heb gedaan toen ik hem aanzette is wat in de instellingen prutsen, waarbij ik (dacht ik!!) de GPS heb uitgezet?

Nou begin ik aan mezelf te twijfelen :(

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Heb em nu niet meer hier om te controleren hoor, maar je kan inderdaad bij locatieservices GPS uitzetten, maar er zit helemaal geen GPS sensor in. Op het doosjes staat G-sensor, maar dat is de versnellingsmeter waardoor ie het scherm automatisch kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Batterij begint echt te irriteren. Gister de app batterybooster erop gezet..zo ingesteld dat hij batterij zou besparen. Er stond ook een teller bij die bijhield hoe snel de batterij leeg liep..om de 5/10 seconden vloog er weer 1% af. Ik doe er niks geks mee. De standaard apps ( mail ingesteld, Facebook, Skype, nu.nl, ns app, 9292, 3 spelletjes, een mediaplayer, NOS app, tvgids, chrome browser, en nog 1/2 ) erop gezet maar dat is het eigenlijk. De tijd om er echt op te internetten ofzo heb ik niet eens gehad omdat hij zo vlug naar beneden viel qua batterij. WiFi staat uit in standby en dan houd hij het ook goed vol.

Merkte ook met task killer dat zowat alle apps continue runnen. Als ik ze stop maakt dat niets uit..paar seconden later draaien ze allemaal weer. Helderheid al op zeer laag gezet. Geen bewegende animatie op scherm.

Hij was al wel opgeladen toen ik hem kreeg..dus ik heb hem toen leeg laten lopen ( alles gedownload, ingesteld ) en toen was hij leeg. Toen opgeladen. Gister 1:5 uur gebruikt ( en dan vooral met battery safer bezig geweest ) en toen was hij alweer helemaal leeg. Nu ligt hij weer aan oplader. Volume staat op 0. Echt belachelijk dus.

Iemand een idee of soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Bel gewoon even naar de Kruidvat Klantenservice, misschien ruilen ze em zo voor je om. Ik denk dat er verschil in zit hoe goed ie wifi ontvangst heeft dan, en dat ie bij jou dan misschien extra veel energie gebruikt voor de wifi verbinding. Anders zou ik het ook niet weten.
Welke apps draaien er dan continu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Allemaal eigenlijk. Agenda, mail, Facebook, maps, google store, browser, ns, 9292, nu.nl, YouTube, etc. Ik sluit alles netjes af en dan start alles weer opnieuw op de achtergrond.

Kan best de klantenservice bellen om te vragen maar dan ben ik weer verzendkosten kwijt. En dan kaar afwachten hoe snel ze een vervangend exemplaar op sturen. Achteraf had ik beter 100 euro bij kunnen leggen en dan gewoon een Samsung 7.0 kunnen halen.

Sowieso vaag, want ik heb hem eigenlijk alleen gebruikt vlak naast de router. Het signaal is dan ook prima gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Nu online
Iemand al op zoek gegaan / heeft ervaring met een goede hoes of cover?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik heb gewoon deze erbij besteld :

http://online.kruidvat.nl...yboardhoesvoortablet.html

Werkt erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je telkens het idee hebt dat je liever een Samsung had gekocht dan kun je de tablet toch gewoon retour sturen? Je hebt 7 werkdagen zichttermijn, alleen komen dan de retour verzendkosten voor jouw rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb de Nextway F7 nu binnen en is inderdaad een gelijke kloon, ook model PC738
De huidige kernelEM3066-728A@V02#181 is gelijk aan de Yarvik Xenta TAB07-200
Qua firmware staat er nu RK30_ANDROID4.1.1-SDK-v1.00.00 / 4.1.1 JRO03H 20121120.1806 op.
Eens kijken of de kruidvat firmware ook werkt.

PS: De cherry M-728 is ook gelijkwaardig

[ Voor 64% gewijzigd door arjants op 11-04-2013 21:47 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
De M-728 is niet helemaal hetzelfde natuurlijk he?

Heb em trouwens geroot dmv de chinese tool Zhuodashi; Wou SuperOneClick gebruiken, maar die liep op een of andere manier steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 01:48
Ik snap dat niet he, bespaar je enorm veel geld door een tablet met zo'n dikke bang for bucks te kopen, verpest je die winst door een keyboard case voor 20 euro erbij te kopen.
Bestel die keyboard case dan gewoon in china voor 7 euro... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:10
Ik heb dit hoesje besteld voor deze tablet.
http://www.chinaeshops.co...protector-film_p8834.html

Mijn rechter speaker knettert na een geluid, is denk ik niet normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Mastermind schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:20:
[...]

Ik snap dat niet he, bespaar je enorm veel geld door een tablet met zo'n dikke bang for bucks te kopen, verpest je die winst door een keyboard case voor 20 euro erbij te kopen.
Bestel die keyboard case dan gewoon in china voor 7 euro... 8)7
Ik heb geen Creditcard of Paypal dus vandaar. Daarnaast vond ik hem er ook gewoon leuk uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Die is top die heb ik ook een jaar geleden voor mijn A7HD gekocht, past ook super op deze tablet, fits like a glove.
Ingelogd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:31:
Ik heb dit hoesje besteld voor deze tablet.
http://www.chinaeshops.co...protector-film_p8834.html

Mijn rechter speaker knettert na een geluid, is denk ik niet normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Ik heb vandaag de tablet teruggebracht. Linker speaker knettert, doet het wel, weer niet, dan weer knetteren. Heb een nieuwe meegekregen, de laatste van het filiaal. Ik hoop dat deze wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Gister toch maar besloten om de tablet een dezer dagen terug te brengen/sturen. Heb ipv deze een Google Nexus 7 gekocht. Dan maar wat meer geld kwijt, maar dan heb je toch een veel betere accu. Daarnaast krijgt die sowieso meer positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-05 19:17
Volgens mij kun je beter 100 euro meer uitgeven inderdaad. Dan koop je in ieder geval iets waar je wat langer mee kunt doen, zonder frustraties. Zelf wacht ik nog even tot de nieuwe Nexus 7 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Nu online
Ik wil toch de tablet retourneren. Ik kwam er achter dat de oplader (connector) slecht werkt; alleen bij een bepaalde slag wil de tablet opladen.....

Nu was ik zaterdag bij dezelfde Kruidvat om de tablet terug te brengen; was dit niet mogelijk omdat ze nit genoeg geld daarvoor retour zouden hebben? :?

En heb ik een kaartje meegekregen met het telefoonnummer van de algemene klantenservice.. Ik vind dat toch een beetje apart eigenlijk? :|

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 11:31
Heb deze tablet ook gekocht, ben er zelf, voor de prijs, goed tevreden over. Wat er wordt gezegd over de batterij en wifi k klopt wel. Snel leeg en slecht ontvangst. Maar het display is erg helder, die trekt de batterij echt k leeg bij max Brightness. Als ik hem echter op 10% zet is het binnen helder genoeg voor mee, scheelt al een hoop.
Verder heb ik wifi een statisch ip adres gegeven, waardoor de ontvangst een stuk beter is. Hij hangt nog wel af en toe helaas.
Iemand trouwens al een custom rom geprobeerd? Heb alleen snel even gezocht naar het model, volgens mij pc738.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Statisch ip heeft natuurlijk totaal geen invloed op de wifi-ontvangst. Ik krijg sterk het idee dat slechte wifi-ontvangst en slechte accuduur in dit geval oorzaak en (deels) gevolg zijn.
Wat ik op internet vind is dat je de behuizing dan open moet maken, en de antenne schijnt in sommige modellen omgebogen te zijn, en die dan dus rechtbuigen.
Doe je helderheid dan ook wat minder en volgens mij heb je dan een prima tablet.
Voor 90 euro kan je er imho niks van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Het exemplaar wat ik nu heb meegekregen van de kruidvat (omruilen ging probleemloos) werkt gelukkig goed. Heb de tablet gelijk geroot voor SuperUser toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob6115
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-03 22:47
Even een vraag,
Hoe kan je deze tablet eigelijk rooten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
rob6115 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:28:
Even een vraag,
Hoe kan je deze tablet eigelijk rooten?

Alvast bedankt.
Ik heb deze instructies gevolgd; http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik heb 'm ook gekocht.
Kon 'm niet laten liggen voor 89 euro bij Kruidvat Hoogkerk, zelfs in China is deze nog duurder! :D
Echt mooi compact dingetje, past zo in je binnenzak. De randen zijn mooi dun en de performance is een echte RK3066. Geen dead pixels, geen backlight bleeding, echte IPS. Saturation had misschien wat hoger gemogen maar daar kan aan getweakt worden.

Deze gebruik ik dus om mee te nemen in m'n binnenzak, daar past m'n Nextway F9X niet in ;) En 's ochtends kan Emma er in bed Dora op kijken, kunnen wij nog ff liggen :z

Daar heb ik deze Hyundai A7HD flip case voor besteld.

De kruidvat tab is dezelfde als de Hyundai A7HD. Deze duurde Hyundai (+mogelijke invoerkosten) is echter minder krachtig dan de Kruidvat-variant! De goedkopere Kruidvat tab heeft er geen single-core Cortex A8 maar een dual-core RK3066/Quadcore MALI400 erin zitten!.

Je zou haast zeggen dat ze een fout gemaakt hebben bij Kruidvat of bij de importeur.

Echt een aanrader hoor, flinke bang for bucks!
En tja de accu... ik heb er 2 uur lang zware games op gespeeld (Riptide GP, Xelorians, Subway Surfer) en nu is die ook leeg.

[ Voor 58% gewijzigd door Mastermind op 19-04-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb deze tablet ook gekocht als vervanger van een zeer trage Rockchip 2908 uit 2010. Op zich een fijn apparaat, maar geluid is inderdaad 3rg zacht op de speaker en de WiFi een drama. Wil je daadwerkelijk iets doen met streamen van video, is dit ding door het WiFi probleem onbruikbaar.

Ik heb geprobeerd de ontvangst te verbeteren door gaatjes te maken in de aluminium achterkant. Daarmee is het al iets beter, maar nog steeds sterk minder dan met andere apparatuur. Ik zal nog foto's posten. Hopelijk kan iemand wat meer vertellen over de WiFi antenne en die tip over aluminiumfolie.

Voor mijn doeleinden zal deze tablet voldoen: boeken lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik herken het niet dat de WiFi een drama is.
Zelfs op de slaapkamer heb ik een goed bereik en is hij snel.

Tip: Zet je router op kanaal 1 of kanaal 10. Op een of andere manier werkt dat het beste bij tablets, ongeacht of de buren deze kanalen ook gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Ik heb inmidels het super goedkope wifi stikkertje er uit gehaal en een andere wifi antenne er in gesoldeerd wifi is nu veel beter, veel meer snelheid met downloaden en streamen .
Wel garantie naar de maan, wel ruk van kruitvat dat ze zo een slechte tablet verkopen ,wifi is de belangerijkste functie van een tablet pc .
Ik kan helaas niet bij de plek op het moeder board waar de antenne draad zit, anders had ik die zeeker ook vervangen het is namelijk zo ,dat er heel slecht word gesoldeerd word in china vooral bij wifi antennes.
Ik heb ook een stick pc ,het zelfde probleem ook een andere antenne in gemaakt ook probleem opgelost.
Het zou niet zo moeten zijn dat je het zelf moet oplossen, maar helaas chinees spul is niet heel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

ricardo70 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:14:
Ik heb inmidels het super goedkope wifi stikkertje er uit gehaal en een andere wifi antenne er in gesoldeerd wifi is nu veel beter, veel meer snelheid met downloaden en streamen .
Wel garantie naar de maan, wel ruk van kruitvat dat ze zo een slechte tablet verkopen ,wifi is de belangerijkste functie van een tablet pc .
Kan je aangeven wat je precies hebt gedaan en welke onderdelen je nodig had?

Na wat stoeien en het maken van een opening in de behuizing bij de antenne is de verbinding nog steeds crap. Of de soldeerwerk ding is niet goed (kortsluiting) of de wifi sticker is slecht. Ik zou graag zelf proberen een fatsoenlijke wifi antenne erin te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:45
Ik had ook problemen met de ontvangst. Van de provider toevallig een nieuwe router gekregen omdat de oude kapot ging. De snelheid ging van net 1 mb naar soms ruim15 mb met de nieuwe router. De router is dus wel van belang. Misschien heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Je moet dus heel voorzichtig de wifi stikker weg halen, los soldeeren en ik had al voor mijn stick pc bij dealextream met paypal kan ook met credit card voor 3 dollar incl verzendkosten in china een goede tablet pc antenne gekocht,zoek op tablet pc antenna bij deal, en die er op gesoldeerd en toen eindelijk goed wifi signaal en door voer snelheid
Wekkel schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:38:
[...]

Kan je aangeven wat je precies hebt gedaan en welke onderdelen je nodig had?

Na wat stoeien en het maken van een opening in de behuizing bij de antenne is de verbinding nog steeds crap. Of de soldeerwerk ding is niet goed (kortsluiting) of de wifi sticker is slecht. Ik zou graag zelf proberen een fatsoenlijke wifi antenne erin te bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door ricardo70 op 21-04-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan moet je waarschijnlijk ook het moederbord losschroeven zeker? Het draadje naar de wifi antenne lijkt net onder de rand van het moederbord uit te komen. Er is maar weinig ruimte en de draad is priegelig.

Enfin, ik heb een wifi antenne van een DSi op EBay besteld (antenne op een dun printplaatje) en ga het daarmee proberen. De soldeerbout ligt klaar ;)

Als dat niet werkt, kan ik het altijd nog proberen met de antenne van DealExtreme.

edit:

Een paar pics van de 'mishandeling' tot nu toe. Het heeft allemaal niets geholpen :o
Maar no venture no gain en dan kunnen jullie daar ook je voordeel mee doen.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/k7sf3tp0d/IMG_20130415_203615.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/ct33bg34t/IMG_20130415_203642.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/3zc6ucg65/IMG_20130415_203809.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/huahctal9/IMG_20130415_214714.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/k04s7be1p/IMG_20130415_214729.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/4fxegs3x9/IMG_20130415_215027.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/nz1zq52ot/IMG_20130420_231945.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/aw6d6vcgt/IMG_20130420_232000.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Wekkel op 21-04-2013 11:29 . Reden: pica's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Ja dat dat moet je wel doen los schroeven ,wow wel heftig dat gat in je achter kant ,dat had niet gehoeven.
Je kan er wel een stukkje zwart kunstof op plakken ziet het er weer iets beter uit,of koop een defecte yarvik of cherry een voor de achter kant op markt plaats zijn er vast wel succses met de antenne >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb de tablet even vastgehad omdat een kennis er één heeft gekocht. Ik ben zelf nogal van de 'Chinatabs' en was dan ook aangenaam verrast om te zien dat er toch een hele redelijk RK3066 in zit. Alles beweegt ook redelijk soepel en de bouwkwaliteit is ook aardig in orde. Wat me wel mateloos stoorde was de gevoeligheid van het touchscreen. Soms reageert hij slecht, niet of je moet echt flink drukken om iets voor elkaar te krijgen.

Al met al denk ik wel (er van uitgaande dat de touchscreen problemen incidenteel zijn) dat het een aardige aankoop is. Natuurlijk koop je in China voor hetzelfde geld een quadcore met misschien ook nog wel een hogere resolutie, maar dan zit je met garantie en dergelijke. Mij lijkt dat voor 7 inch tablets nog weinig reden is om te gaan Chinashoppen, tenzij je heel specifiek naar bepaalde eigenschappen op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58
Heb er ook een gekocht , hier werkt alles naar behoren. Wifi, touchscreen alles werkt goed. Alleen de batterij gaat idd snel

Edit: en het geluid is ruk....vergeten te melden. :z . Veel te zacht en blikkerig.

[ Voor 25% gewijzigd door mach2 op 24-04-2013 23:25 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Voor degenen die problemen met de WiFi hebben:

9 van de 10 keer ligt het gewoon aan de routerinstellingen, ook al hebben andere apparaten wel goed signaal.

Probeer eerst je router eens op Channel 10 te zetten voor je gaten gaat boren of een andere antenne gaat solderen.

Weet je niet hoe dat moet, dan is Google je beste vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hallo mastermind ,in het geval van de cherry cq hyundai tablet is het gewoon de slechte antenne die er in zit.
Ik heb het vorige model ook gehad die had er ook last van
En ook die aluminium achter kant ,die ongeveer 60 % van het signaal tegen houd.
Bij mij werkte het al om de antenne op nieuw te solderen,maar dat zorgde niet voor genoeg throughput bij
Mij om te kunnen streamen naar de tablet, wat nu wel lukt door een betere antenne.
Helaas word er in china slecht gesoldeerd, en bespaard helemaal als het op de wifi antennes aan komt.
Er zijn meer chineese tablets en android tv sticks, waar ik er ook 2 van heb die slechte wifi hebben ,dan
Er zijn met goede wifi verbinding dat lees je op elk forum over chinatabs.
Dat verhaal van de router dat klopt ook wel een klein beetje ,door dat iedereen in nl wifi heeft, krijg je veel storing.
En soms helpt het dan om het kanaal te veranderen .

[ Voor 3% gewijzigd door ricardo70 op 27-04-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben weer een paar ervaringen verder met de Kruitvat tablet. Na de verminking hierboven bleek dat het maken van een gat in de achterkant van de tablet weinig zin heeft. Het vermoeden rees dat de Wifi antenne - niet veel meer dan een sticker - de boosdoener is.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/a25547mxr/IMG_2354.jpg
afbeelding 1/14: de standaard wifi antenne sticker (beschadiging is vanwege het verwijderen)

Ik vermoed dat het solderen niet top is geweest. Ik kan met het blote oog niet zien dat er een goede scheiding zit tussen het signaal van de buitendraad versus het signaal van de binnendraad. Het lijkt allemaal met één dot vastgesoldeerd te zitten.

Voordat ik verder ga voeg ik er aan toe dat niet alleen de verbinding slecht was, maar ook mijn router van slag werd gebracht. De Tele2 modem begon direct waarneembaar problemen te krijgen zodra de wifi van de tablet aan werd gezet. Er kwamen kraakjes in het geluid van de tv - welk signaal ook via Internet komt maar in de modem van het normale Internet wordt gescheiden en per kabel (!) naar de tv gaat. Andere computers begonnen te klagen over IP adres conflicten op het wifi netwerk. Uiteindelijk klapte het hele signaal eruit inclusief tv en moest de modem gereset worden. Overigens heb ik al de hele maand ineens problemen met de stabiliteit van de Tele2 verbinding, maar de interactie tussen tablet en rest van het netwerk met apparaten was duidelijk aanwijsbaar en telkens aan te tonen.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/f276pwhy7/IMG_2352.jpg
afbeelding 2/14: een DSi wifi antenne op een printplaat voor €10

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/vsikf8gdb/IMG_2353.jpg
afbeelding 3/14: de antenne zit in een printplaatje verwerkt. Daarmee niet al te fragiel

Na wat speuren vond ik voor €10 een 2e hands Nintendo DSi wifi antenne via Ebay. Een printplaatje met wat banen erin. Lekker stevig en er zat al een draad aan (er zat ook een luidsprekertje bij: bij interesse daarvoor, PM mij).

Mijn idee was een laatste maal de tablet openen - hij wordt er niet mooier op met al dan geknutsel - en proberen de standaard wifi-sticker te vervangen met deze antenne. De standaard soldeerbout in de aanslag met soldeer en wat purine. Tijden geleden dat ik iets gesoldeerd had. Ik had het moederbord daarvoor losgeschroefd, maar makkelijk ruimte maken om bij de wifi draad te komen, ho maar....

Uiteindelijk bleek dat niet echt nodig, want de wifi antenne (sticker) knipte ik zo kort mogelijk af zodat ik nog wat wifi antenne draad had dat vanonder het moederbord naar buiten liep. Het werd mij duidelijk dat het om miniscule draadjes ging vwb het wifi signaal. De wifi draad bestaat uit een buitendraad, een kapsel en een superdun draadje binnen. De draad aan de buiten kant is snel geprepareerd na het strippen. De binnendraad is echter een ander verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/ie5hj79pb/IMG_2356.jpg
afbeelding 4/14: prepareren van de DSi wifi antenne is relatief eenvoudig

Bij de DSi antenna was dit relatief goed te doen. Na een paar pogingen had ik de antenne geprepareerd. Binnen- en buiten goed gescheiden en het binnenkapsel intact bij die scheiding.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/ihzazgf6n/IMG_2355.jpg
afbeelding 5/14: het wifi draad komt nog net onder het moederbord vandaan. Lastig om mee te werken

Bij de wifi draad uit de tablet was het een stuk lastiger. Omdat het om een klein stukje ging was de ruimte om mee te werken klein. Het strippen van de draad ging gelukkig in een keer goed. Het buitendraad was goed te prepareren, maar tav de binnendraad rezen vragen. De binnendraad was eigenlijk niet te zien. Ik zag een soort plastic uitloper waarvan ik niet kon zien of het een metalen draad was, een dummy plastic uitloper of een plastic kapsel met daarin nog een (miniscule) draad. Strippen was kansloos, de binnendraad brak meteen af.

In de hele exercitie is dit echt de maker of kraker geweest: de binnendraad van de wifi draad uit de tablet. De buitendraden had ik met één soldeerstreek aan elkaar vast. De binnendraad koste meer moeite. Het ging tot 2x niet goed, de DSi draad en de draad van de tablet bleken niet aan elkaar vast te zitten. Als laatste poging (remember: het gaat hier om werken op de milimeter wat je nauwelijks kan zien met het blote oog) heb ik de DSi draad in een haakje gebogen en deze om de plastic binnendraad van de tablet gehangen. Een iets grotere dot soldeer genomen en, hoppa, op hoop van goede zegen.....

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/6inss59lr/IMG_2357.jpg
afbeelding 6/14: gelukt! De DSi antenne zit vast aan de wifi draad van de tablet

Oefff, met een dikke klont soldeer bleek de tablet binnendraad inderdaad een plastic kapsel te hebben met een metalen binnendraad erin. Door de hitte smolt het kapsel en wisten beide draden elkaar te vinden in een innige omhelsing beklonken met een veel te dikke klont soldeer. Maar: vast is vast.

Absoluut het meest spannende en lastigste gedeelte van de klus. Nu werd het slechts een kwestie van fixeren en dichtmaken.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/6xuh7f65b/IMG_2358.jpg
afbeelding 7/14: de connectie fixeren op een makkelijke manier: hobbylijm

Wie als kind weleens met lijm heeft gespeeld, kent de lijmballen wel. Lekkere kleverige proppen die na verloop van tijd hard worden. Ik dacht eerst aan isoleren met tape, maar dat is erg lastig met zulke kleine draadjes. Daarom bedacht ik mij dat een goede lijmprop ook een oplossing kan zijn. Met hobbylijm heb ik de verbinding in een dikke bel gevat. Deze bel heb ik een tijdje uit laten harden voordat ik de tablet verder in elkaar zette.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/u0l06l7mn/IMG_2359.jpg
afbeelding 8/14: de verbinding in een (hobby)lijmbal

Met deze benadering omzeilde ik aldus een ander heikel klusje. Wel kost het wat tijd voordat je verder kan.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/72y8h3dgf/IMG_2360.jpg
afbeelding 9/14: weinig ruimte om te werken en de tablet voldoende afschermen

De ruimte om te werken is erg krap. De tablet heb ik beschermd door daar een stukje keukenrol onder te houden tijdens solderen en het aanbrengen van de lijmafscherming.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/f3h4jbjrz/IMG_2361.jpg
afbeelding 10/14: voor de DSi antenne is ruimschoots ruimte onder de rand van het moederbord

Bevestigen van de DSi antenne is vervolgens kinderspel. Onder de rand van het moederbord zit voldoende ruimte om de antenne er zo onder te schuiven. Het schuimrubbertje op de antenne (zie afbeelding 2) heb ik van lijm voorzien. De antenne en draad heb ik nog met plakband op hun plaats gezet.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/csnnsvye7/IMG_2362.jpg
afbeelding 11/14: DSi antenne en draad fixeren met plakband (en wat hobbylijm)

Er is ruimte zat om het zaakje goed weg te leggen. De verbinding heb ik nog afgeschermd met een paar stukjes plakband die daar dubbel omheen zijn geplakt. Er is voldoende ruimte om de verbinding vervolgens in voorzichtig een holletje bovenin weg te drukken.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/75ravevvj/IMG_2363.jpg
afbeelding 12/14: de kap er weer op, waar de eerder gemaakte opening een goede blik op de nieuwe antenne mogelijk maakt

Van de buitenkant zie je de nieuwe antenne goed liggen, evenals wat plakband. De schoonheidsprijs zal mijn tablet niet meer krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/9oczw3hlr/IMG_2364.jpg
afbeelding 13/14: de aanblik na een paar uurtjes klussen

De nieuwe antenne zit nu op zijn plek. Het gat kan natuurlijk niet meer ongedaan worden gemaakt, maar de tablet zit toch altijd in een mapje en plakband voorkomt dat er rotzooi in kan komen.

Er was echter nog een probleem

De verbinding zelf was een stuk beter geworden. Echter, de storing van andere apparaten (waaronder de Tele2 modem) was nog steeds aanwezig. Huisgenoten konden direct aangeven wanneer ik de wif verbinding aanzette. TV-geluid ging weer kraken en apparaten raakten ontregelt. Fijn, want dan is al dat zweten voor niets geweest :|

In mijn omzwervingen voor het voorbereiden van deze klus had ik al gelezen - o.a. op het Cherry support forum - dat er ook software hacks werden toegepast. Dit heb ik nagespeurd en uiteindelijk kwam ik op de volgende route (die leg ik hier verder niet uit):

1. Root verkrijgen
2. met EFS Explorer het bestand /system/build.prop openen
3. Daarin de volgende regels toevoegen
net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096,16384,256960 net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,16384,256960
4. het bestand build.prop saven en vervolgens rebooten

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/gav2bj9wf/IMG_2365.jpg
afbeelding 14/14: het resultaat! Een verbinding die even snel is als mijn laptop en voor soepele Internet applicaties zorgt

Het resultaat: stabiele verbinding, geen storing meer en een snelheid waar ik wat mee kan. Het bewijs is geleverd: de verbinding is minstens even snel als met mijn laptop. Appz zoals Youtube worden weer bruikbaar en - net zo belangrijk - mijn modem en andere wifi apparaten raken niet meer van slag. Dit is hoe de tablet idealiter zou werken out-of-the-box. Nu kost het €10 aan materiaal en een hoop zweetdruppels.

Hopelijk steken de Chinezen hier wat van op :o

Nu de wifi goed werkt is er eigenlijk nog maar een ding wat jammer is van de Cherry M-738, namelijk dat hij niet kan opladen via de USB-verbinding. Voor de rest een mooie prijspakker. Ik ga nog wel even plezier beleven aan deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hoi wekkel wat gebeurde er toen je de bildprob aanpaste ,krijg je dan meer ontvangst balkjes of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Leuk dat je je antenne-mod met ons deel Wekkel! d:)b

De problemen die je beschrijft heb ik op mijn Kruidvat 7" ProLine2 absoluut geen last van.
Hij heeft een hoge doorvoersnelheid en ook op de slaapkamer heb ik net zo'n goed signaal/troughput als mijn laptop en Galaxy Note heeft.

Dus misschien een gelukje dat het bij mij wel allemaal goed gesoldeerd is e.d.? :)

P.S. Ik heb wel de router op Channel 10 moeten zetten. Hoewel op het kanaal waar ik eerst op zat volgens WiFi-scanners ook geen interferentie was, werkt kanaal 10 het best.

[ Voor 19% gewijzigd door Mastermind op 29-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

ricardo70 schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:16:
Hoi wekkel wat gebeurde er toen je de bildprob aanpaste ,krijg je dan meer ontvangst balkjes of zo?
Ik had het problem - ook met gemodde antenne - dat het apparat storing gaf aan andere apparaten. An 1-2 minuten viel de verbinding dan weg voor alle apparaten in huis en ging de Tele2 modem in staking. Deze algemene storingen waren voorbij toen ik de software hack doorvoerde. Tot nu toe geen storingen meer gehad.

Ik heb geen idee of beiden met elkaar verband houden maar tot nu toe werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Bedankt voor het antwoord ,ik denk dat je met een wifi mod alleen de interval kunt regelen ,meer niet wel vreemd dat je tablet de boel ondregelde nooit eerder gehoord .
Goede duidelijke instructies hier van jouw ,top gedaan ,ik ben zelf foto's vergeten te maken.
Als je het moeder board los hebt kun je zien dat de antenne links onder het board zit als hij dan is los gesoldeerd dan kun je hem op vissen met een haakje dan leid je hem over de batterij heb ik ook gedaan dan heb je wat meer draad om mee te werken, in iedergeval goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihagens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 15:46
Die van mij wil niet meer opstarten... geeft totaal geen beeld meer of geluid.. ook niet met de oplader...

[ Voor 76% gewijzigd door Ihagens op 10-05-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
Die van mij gaat in ieder geval terug. Batterij doet het niet - laden is een drama. Vage meldingen etc. Blijkt maar weer.. goedkoop = duurkoop. Misschien was een Nexus toch beter geweest.....

• DeadWeight77
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 12:45
Hey,

merkte dat het topic wat stilviel, maar is er nog iets bekend over andere rom versies die goed compatible zijn?

Anoniem: 541172

Ik heb dit tablet ook gekocht.
Op zich een leuk ding maar vandaag voor de 2de keer in een half jaar teruggestuurd voor het zelfde probleem: laad niet op, los contact.
Ik begreep van de chauffeur die het ophaalde dat ze dit probleem vaker tegen komen, te vaak!
Dus als ik het nog eens zou moeten doen, nee laat maar! :/

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er al de nodige boekjes mee gelezen, maar heb mij voorgenomen de volgende keer toch echt een goed apparaat te kopen. De kleine ergenissen/onhandigheden zijn het prijsverschil inmiddels niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
jezus wat een KUT tablet is dit - ik ga terug naar de winkel voor een refund. Na de tablet voor de 2de keer terug te hebben ontvangen heeft ie nog steeds last van ghost clicks en slecht wifi ontvangst. Daarnaast voelt het alsof er spanning op de buitenkant staat als ik hem oplaad.

1 advies aan allen die dit (nog) lezen - doe jezelf en plezier en koop deze tablet NIET!
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is voor discussie en ervaringen met de tablet.
Voor alles dat te maken heeft met de aanbieding zelf, beschikbaarheid, prijzen, ... kan je terecht in dit topic.