Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
De kruidvat heeft vanaf dinsdag 9 April een 7 inch tablet in de aanbieding genaamd Pro Line 2, model PC 738.

De kruidvat is niet helemaal duidelijk over de specificaties in de folder, maar ik gok dat het een RK3066 tablet is met een resolutie van 1024x600, al staat dat er niet bij.

Verder zou er een IPS scherm in zitten en draait het op Android 4.1.
  • Dual Core Cortex A9 1.6 Ghz CPU
  • Capacitive multi touch screen.
  • Quad-Core Mali-400 GPU
  • 8GB Opslagcapaciteit ( Uitbreidbaar met Microsd tot 64GB )
  • Wi-Fi
  • 2MP front camera
  • 2 jaar garantie
Prijs € 89,99 + € 3,03 thuiskopie heffing

Ze zeggen dus niks over het ram geheugen en de resolutie, maar ik denk dat het dus 1024x600 is en het ram geheugen 1GB.

Als je een 7 inch tablet wilt lijkt me dit een goeie deal, heb je liever een grotere formaat of nieuwere hardware dan kun je beter een kijkje nemen in Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

Vooral vanwege het IPS scherm vind ik dit een goeie deal, als je geen probleem zou hebben met een slechtere scherm dan zou je uit China bijvoorbeeld de Window (YuanDao) N70S kunnen bestellen welke omgerekend ongeveer € 75 kost, maar met de doaune kosten erbij kom je ook richting de € 100, dus dit is best een goeie deal.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/140g937.jpg
Nu al online te koop zie URL

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-04-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Titel fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Betere specificaties dan mijn samsung galaxy tab 2, voor een fractie van de prijs >.<

Is dit vestiging specifiek? Er staat bij ook op kruitvat.nl maar daar zijn de 7" uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De aanbieding is nu nog niet op de kruidvat site te vinden, maar de kruidvat folder werd vandaag in de brievenbus gegooid. Vanaf komende dinsdag is de aanbieding geldig en ik geloof dat het gewoon landelijk is.

Ik denk dat ze ook wel snel zijn uitverkocht, ik zelf ga er geen halen omdat ik sowieso bij de bron kan kopen, maar het is echt een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 23:17
Lijkt erg veel op de Hyundai A7HD maar dan met nieuwere hardware.

Misschien kan iemand die een beetje (chinees?) kan op de website van Hyundai naar de specificaties kijken? Wordt er zelf niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Prima deal alleen de accuduur is meestal een beetje laag bij dit soort 7" inch tablets. De prijs in China is niet veel lager en je hebt nu 2 jaar Nederlandse garantie.

Qua body komen veel China tablets overeen met deze Kruidvat tablet. De een heeft grotere accu dan de andere en de kijkhoek is niet bij alle tablets hetzelfde aantal graden maar dat kan ook gewoon verkeerd opgegeven staan.: http://www.pandawill.com/...e=13&tablet_cpu_model=169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
Online is die wel weer te bestellen. Komt alleen 5 euro verzendkosten bij :(.

Zijn deze ook vanaf dinsdag in de winkel te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is inderdaad nu al online bij kruidvat te kopen. Zie de URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
Leuke tablet alleen vind ik 7" zelf te klein. Om als tweede scherm naast de tv te gebruiken (Ziggo tv app) is een 10" toch wat fijner.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 13:17
Jammer dat er zo weinig over deze tablet te vinden is, maar voor degenen die niet veel aan een tablet uit willen geven zou dit wat kunnen zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door AdmiralSnipe op 07-04-2013 11:30 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die 9,7 inch die jij noemt heeft een Cortex A8 processor en het is ook nog een single core. Ik zou die links laten liggen, voor rond de € 100 importeer je zelf een 9,7 inch tablet met een RK3066 A9 dualcore en voor iets meer geld een quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 318025 schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:26:
Die 9,7 inch die jij noemt heeft een Cortex A8 processor en het is ook nog een single core. Ik zou die links laten liggen, voor rond de € 100 importeer je zelf een 9,7 inch tablet met een RK3066 A9 dualcore en voor iets meer geld een quadcore.
Hmm zie het ja, zat niet goed op te letten dus ging er vanuit dat dit de versie met een A9 dualcore chip was, maar dit is dus een ander model...
Vermijden dus!
(zal gelijk de link even weghalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik de foto in de aanbieding bekijk heb ik dezelfde onderweg van FP :P
Afbeeldingslocatie: http://img.focalprice.com/860x666/CE/CE0270/CE0270B-3.jpg
Nextway F7
Deze heeft iets meer geheugen maar hij ziet er op de foto hetzelfde uit.
Knoppen aan de bovenkant en camera passen precies als je ze over elkaar heen legt.

[ Voor 25% gewijzigd door arjants op 07-04-2013 11:44 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die van jouw heeft wel een camera aan de achterkant, deze waarschijnlijk niet. Maar natuurlijk is dit spul gewoon hetzelfde als wat we ook uit China kunnen importeren, eigenlijk loopt Kruidvat een generatie achter want nu is een opvolger van de RK3066 al op de Chinese markt, namelijk RK3188.

Die zijn iets duurdere, drie tientjes ofzo, maar performance is wel betere, de opvolger is namelijk een krachtige quadcore, maar juist omdat de opvolger nu uit is, zijn die RK3066 tablets zo interessant, want die RK3066 heeft zich al bewezen, ik heb hem zelf in de vorm van een mini TV stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze komt ook redelijk goed overeen, ook 8GB intern: http://www.difrnce.nl/product/difrnce-dit7070-tablet/ Die Nextway kan ik niet vinden met 8GB (op Aliexpress).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hmmm, een dual core IPS tablet voor net onder de 100 Euro... tempting!
Iemand een idee wat de (bouw)kwaliteit van dergelijke dingen is?

Edit: ze hebben ook een bijpassende keyboardhoes voor 20 Euro zie ik in die folder.... nice.

[ Voor 26% gewijzigd door Exar op 07-04-2013 14:27 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41

Geckoo

Good news, everyone!

en de folder is hier te bekijken

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit te twijfelen of ik deze ga nemen of toch even ga wachten op een 8" inch variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ben toch een beetje huiverig over die Kruidvat tablets.
Heb nu nog een 64GB Blackberry Playbook in bestelling staan die qua bouwkwaliteit waarschijnlijk stukken beter is.
Twijfel alleen een beetje over de software ondersteuning bij de playbook.

[ Voor 3% gewijzigd door AdmiralSnipe op 07-04-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je krijgt wel veel voor je geld, maar het is toch waar je voor betaald een beetje, voor € 150 meer heb je natuurlijk een Nexus 7 dat is veel beter.

Je mag dit ook eigenlijk niet vergelijken met een gefaald product van Blackberry, want uiteraard was die playbook wel van erg goeie bouwkwaliteit maar ze vroegen er in begin ook gewoon € 500 voor, maar Android kan gewoon veel meer.

Kwa specificaties denk ik dat deze Kruidvat tablet beter is dan een Blackberry playbook, men zegt namelijk dat de RK3066 kwa performance in de buurt komt van de Terga3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 318025 schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:07:
Je krijgt wel veel voor je geld, maar het is toch waar je voor betaald een beetje, voor € 150 meer heb je natuurlijk een Nexus 7 dat is veel beter.

Je mag dit ook eigenlijk niet vergelijken met een gefaald product van Blackberry, want uiteraard was die playbook wel van erg goeie bouwkwaliteit maar ze vroegen er in begin ook gewoon € 500 voor, maar Android kan gewoon veel meer.

Kwa specificaties denk ik dat deze Kruidvat tablet beter is dan een Blackberry playbook, men zegt namelijk dat de RK3066 kwa performance in de buurt komt van de Terga3.
De hoge introductieprijs van de Playbook heeft waarschijnlijk ook mee geholpen met de slechte verkoop in het begin.
De hardware van de Playbook schijnt ook nu nog goed mee te kunnen en het scherm staat goed aangeschreven.
Sinds de Playbook geen drol meer kost verkoopt die tablet volgens mij best wel goed.
Trouwens, die Rockchip mag dan misschien wel in de buurt komen van Tegra 3, maar wat heb je daar aan als er bijvoorbeeld een flets baggerscherm in zit, want dat is vaak het geval bij goedkope android tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou deze tablet in iedere geval niet met een Playbook vergelijken, want als je kijkt naar app aanbod van Android dan is dat vele malen grotere, tevens kost de goedkoopste Playbook € 150, al kun je dan wel inderdaad een 64GB versie krijgen, maar het is nog steeds € 60 verschil, deze tablet breid je namelijk gewoon uit met een sd kaartje.

Een 7 inch tablet is tevens een ideaal formaat om te gamen mee. Games zoals SHADOWGUN: DeadZone, DEAD TRIGGER, Temple Run 2 zijn allemaal games die je prima op deze tablet kunt spelen.

En het scherm van deze tablet betreft een IPS scherm, dus het zal vast niet een heel slecht scherm zijn, maar de lage resolutie van 1024x600 vind ik persoonlijk minder.

Maar je hebt twee jaar garantie dus over bouwkwaliteit zou ik me niet teveel zorgen maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-04-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 318025 schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:39:
Ik zou deze tablet in iedere geval niet met een Playbook vergelijken, want als je kijkt naar app aanbod van Android dan is dat vele malen grotere.

En het scherm van deze tablet betreft een IPS scherm, dus het zal vast niet een heel slecht scherm zijn, maar de lage resolutie van 1024x600 vind ik persoonlijk minder.

Maar je hebt twee jaar garantie dus over bouwkwaliteit zou ik me niet teveel zorgen maken.
In de folder van de Kruidvat staat een verkooppraatje dat er een IPS scherm in zit dat ook door de duurdere A merken gebruikt wordt en zorgt voor haarscherpe kleuren en een kijkhoek tot 178 graden.
Hierdoor lijkt het alsof er een scherm in zit dat vergelijkbaar is met duurdere tablets, terwijl het gewoon gaat om de techniek.
Het zegt dus helemaal niks dat er een IPS scherm in zit.
Verwacht maar niet dat in een budget tablet van 90 euro een scherm met goede kleurweergave en kijkhoeken zit, ze moeten toch ergens op bezuinigen voor die prijs en vaak zijn dit o.a. bouwkwaliteit en scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 20:16
Ik heb zojuist een bestelling geplaats voor deze tablet. Zal laten weten hoe die bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AdmiralSnipe schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:53:
[...]

In de folder van de Kruidvat staat een verkooppraatje dat er een IPS scherm in zit dat ook door de duurdere A merken gebruikt wordt en zorgt voor haarscherpe kleuren en een kijkhoek tot 178 graden.
Hierdoor lijkt het alsof er een scherm in zit dat vergelijkbaar is met duurdere tablets, terwijl het gewoon gaat om de techniek.
Het zegt dus helemaal niks dat er een IPS scherm in zit.
Verwacht maar niet dat in een budget tablet van 90 euro een scherm met goede kleurweergave en kijkhoeken zit, ze moeten toch ergens op bezuinigen voor die prijs en vaak zijn dit o.a. bouwkwaliteit en scherm.
Wat een onzinverhaal. Een van de eigenschappen van een IPS paneel is dat het zorgt voor goede kijkhoeken, deze tablet heeft daarom gewoon goede kijkhoeken. Dat is overigens iets wat ook gewoon blijkt uit de vele YouTube filmpjes van soortgelijke Chinese tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:14
AdmiralSnipe schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:27:
[...]

De hoge introductieprijs van de Playbook heeft waarschijnlijk ook mee geholpen met de slechte verkoop in het begin.
De hardware van de Playbook schijnt ook nu nog goed mee te kunnen en het scherm staat goed aangeschreven.
Sinds de Playbook geen drol meer kost verkoopt die tablet volgens mij best wel goed.
Trouwens, die Rockchip mag dan misschien wel in de buurt komen van Tegra 3, maar wat heb je daar aan als er bijvoorbeeld een flets baggerscherm in zit, want dat is vaak het geval bij goedkope android tablets.
Playbook is makkelijk anderhalf keer zo duur, gpu is zowat 2x trager van de playbook (verouderde soc), geen android etc.

Ik heb zelf ook een RK3066 tablet, en die draait real racing 3 gewoon vloeiend. Natuurlijk niet zo mooi als op m'n ipad 3, maar hee, die kostte me ook 9 keer zoveel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik heb er zojuist 1 gehaald. Eerste indruk:
- werk vlot, nog geen haperingen gezien
- dun
- veel knopjes op de zijkant
- hij heeft HDMI out, met kabels.
- geluid is erg schel en zacht.
- scherm is goed, ook scherp. Scherper dan mijn Note 10.1 ;-)
- hij is vierkanter dan een Nexus 7
- Je kunt hem opstarten zonder je te registreren. Anders dan mijn telefoon.
- de batterij was direct al 98% vol en 7 minuten gebruikt
- goed verpakt allemaal.
- hij laadt niet op via micro-usb maar via een eigen adaptor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip154
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 14:39
Wilde er net een halen maar er was er (nog) geen beschikbaar in mijn vestiging. Kun je misschien een paar fototjes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:12:
Ik heb er zojuist 1 gehaald. Eerste indruk:
- werk vlot, nog geen haperingen gezien
- dun
- veel knopjes op de zijkant
- hij heeft HDMI out, met kabels.
- geluid is erg schel en zacht.
- scherm is goed, ook scherp. Scherper dan mijn Note 10.1 ;-)
- hij is vierkanter dan een Nexus 7
- Je kunt hem opstarten zonder je te registreren. Anders dan mijn telefoon.
- de batterij was direct al 98% vol en 7 minuten gebruikt
- goed verpakt allemaal.
- hij laadt niet op via micro-usb maar via een eigen adaptor helaas.
Verifieer eens het Ram geheugen en de resolutie, er waren namelijk nog wat onduidelijkheden hier over omdat kruidvat het gewoon niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:57:
[...]

Verifieer eens het Ram geheugen en de resolutie, er waren namelijk nog wat onduidelijkheden hier over omdat kruidvat het gewoon niet vermeld.
opslagruimte is 1,02 GB intern gheugen waarvan 0,90 GB beschikbaar is.
Daarnaast heeft hij nog 8 Gb Flashgeheugen waarvan 5,19 Gb beschikbaar is.

En je kunt nog een Micro Sd-kaartje toevoegen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:55:
[...]

opslagruimte is 1,02 GB intern gheugen waarvan 0,90 GB beschikbaar is.
Daarnaast heeft hij nog 8 Gb Flashgeheugen waarvan 5,19 Gb beschikbaar is.

En je kunt nog een Micro Sd-kaartje toevoegen natuurlijk.
En het werkgeheugen en resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
werkgeheugen is 1 Gb zoals vermeld en de schermresolutie 1024x 600.
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:00:
[...]

En het werkgeheugen en resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 19:36
En de AnTuTu score is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arene schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:02:
werkgeheugen is 1 Gb zoals vermeld en de schermresolutie 1024x 600.

[...]
Okay danke, dan weten we dat nu zeker, in de folder van Kruidvat stond dit namelijk niet.
Ik voorspel een score tussen de 8000 en 10000, dat is wat een RK3066 ongeveer scoort.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 09-04-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:27:
[...]

Okay danke, dan weten we dat nu zeker, in de folder van Kruidvat stond dit namelijk niet.

[...]

Ik voorspel een score tussen de 8000 en 10000, dat is wat een RK3066 ongeveer scoort.
Ik heb hem net getest. Totale score is 11670.
CPU: 3690 RAM: 1627 GPU: 5585 I/O: 768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ervaringen topic vind je hier: Kruidvat 7" Pro-Line 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 20:16
Ik heb hem ook vandaag ontvangen, en de bovenstaande review klopt aardig. Alles werkt snel / reageert goed en het internetten gaat helemaal vlot.

Batterij gaat vrij vlug, maar dat had meer te maken dat ik intensief aan het downloaden was/alles aan het instellen etc voor enkele uren.

Nog niet iets heel negatiefs ontdekt eigenlijk!
Pagina: 1