Hij is erin gekomen, dus kan hij er ook weer uit. Hier staat zelfs een filmpje hoe dat moet.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:11:
Ik kan niet echt goede informatie vinden hoe je hem uit de behuizing zou kunnen halen zonder die kapot te maken zodat je de schijf voor eventuele garantieclaims weer terug zou kunnen zetten. Als iemand goede demontage-instructies weet te vinden hou ik me aanbevolen.
Je eis dat de behuizing onbeschadigd moet blijven, is een stuk moeilijker. Dat zeggen ze ook in het filmpje. Zelf heb ik enige ervaring met het openmaken van dergelijke behuizingen (niet van Hitachi). Meestal lukt het openmaken niet zonder beschadigingen omdat er plastic nokjes afbreken. Ik vermoed ook dat dat juist de bedoeling is omdat anders veel meer mensen een externe hdd kopen vanwege het prijsverschil.
De externe hdd die ikzelf had, had overigens wel andere firmware instellingen dan de identieke interne hdd. Als hij idle was, spinde hij down en dat was niet op te lossen door settings op de pc te veranderen. Uiteindelijk vond ik een tooltje die de hdd constant wakker hield.