Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afgesplitst van Centraal aanbiedingen topic. V2.0:
EN-IS schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:54:
Kwam de Shuttle Omninas KD20 tegen bij de Aldi ik dacht mij te herinneren voor 119euro (het lijkt erop dat dit niet een "nieuwe" aanbieding is maar er al een week staat);

PW:
pricewatch: Shuttle Omninas KD20

Site:
http://www.shuttle.eu/products/nas/kd20/overview/

[afbeelding]
Zojuist de KD20 gekocht bij de Aldi in Woudenberg. Afgeprijst naar 49,99, gloednieuw in de doos. :) Twee Seagate ST3000DM001 erbij gekocht. Deze werden door de Aldi in een externe USB3.0-behuizing geleverd voor 79,99 per stuk. Laagste prijs voor deze harddisks los, zonder externe behuizing, in de Pricewatch: 105,84 Euro :)

Voor 210 Euro heb ik nu een NAS met 3TB (RAID 1), en nog een paar lege USB 3.0-behuizingen erbij _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 04-09-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

BamSlam_ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:02:
[...]

Zojuist de KD20 gekocht bij de Aldi in Woudenberg. Afgeprijst naar 49,99, gloednieuw in de doos. :) Twee Seagate ST3000DM001 erbij gekocht. Deze werden door de Aldi in een externe USB3.0-behuizing geleverd voor 79,99 per stuk. Laagste prijs voor deze harddisks los, zonder externe behuizing, in de Pricewatch: 105,84 Euro :)

Voor 210 Euro heb ik nu een NAS met 3TB (RAID 1), en nog een paar lege USB 3.0-behuizingen erbij _/-\o_
Dan heb jij geluk gehad, als ik de Aldi website bekijk dan bieden ze nu het volgende artikel aan vanaf vandaag:

1 TB harde schijf (2,5") in geborsteld aluminium casing. USB 3.0. Zilver of zwart.
Van het merk Zinc voor 74,99 Euro

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
troyk schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:40:
[...]

Dan heb jij geluk gehad, als ik de Aldi website bekijk dan bieden ze nu het volgende artikel aan vanaf vandaag:

1 TB harde schijf (2,5") in geborsteld aluminium casing. USB 3.0. Zilver of zwart.
Van het merk Zinc voor 74,99 Euro
Geluk? Vanwege 3,5 inch vs 2,5 inch? Of vanwege de Seagate disks die er in zaten? Hint: als er een merkje op staat, wil dit nog niets zeggen over het type/merk disks dat er in zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
xxxneoxxx schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:08:
[...]

Geluk? Vanwege 3,5 inch vs 2,5 inch? Of vanwege de Seagate disks die er in zaten? Hint: als er een merkje op staat, wil dit nog niets zeggen over het type/merk disks dat er in zit. ;)
Vanwege 3TB in plaats van 1TB !
Ik ben net naar de Aldi geweest maar ze hadden helaas geen 3TB harddisks, en er staat ook niks over in de folder van vorige week, deze week, of van volgende week..

[ Voor 19% gewijzigd door Pistolebob op 04-09-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ah, dat had ik helemaal gemist. xD Da's idd wel netjes, had ze gelezen als 1tb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
BamSlam_ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:02:
[mbr]Afgesplitst van Centraal aanbiedingen topic. V2.0[/]:

[...]

Hmm, 49 euro is geen geld. Alleen in Woudenberg of heel nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
50 euro is wel weinig, heeft iemand enig idee of deze goed werkt met Sickbeard en SabNZBd?

[ Voor 12% gewijzigd door DarKHunteR op 04-09-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:26
Volgens mij was de schijf ook niet 3 TB, maar 2 van 1.5....

nas 50
HDD 80..

2x80=160, +50 maakt die 210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

Rmg

Waah schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:49:
Volgens mij was de schijf ook niet 3 TB, maar 2 van 1.5....

nas 50
HDD 80..

2x80=160, +50 maakt die 210
Raid 1 is mirror dus als hij 3 tb storage heeft heeft ie echt 2x 3tb

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58
De actie zal wel heel lokaal zijn, want ik kan er in Delft niks van terugvinden. ;)

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hier in harderwijk ook Nyet.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Die 3 TB externe disken zijn de afgelopen maanden een keer of 3-4 in de aanbieding geweest bij Aldi voor 99 euro. Als er restanten zijn, worden die vaak tegen een leuke korting in de vitrine gezet. Het aanbod is per filiaal verschillend. Die NAS is begin van het jaar in de aanbieding geweest. Er is ook een review van hier op tweakers.
p.s. de garantie op die disken vervalt als je ze ontdoet van hun usb-jasje
Verder wel een leuke deal natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door vertigoo op 05-09-2013 10:29 ]

• BamSlam_
  • Niet online
Het lijkt me inderdaad een lokale actie. De Omninas stond daar al een tijd afgeprijsd van 119 naar 89 Euro. Gisteren was hij dus ineens 49. En ze hadden er nog meerdere staan, zag ik toen mijn exemplaar uit de kast werd gepakt.

Ik heb er twee harddisks van 3TB per stuk inzitten, in RAID 1 dus 3TB opslagcapaciteit. In JBOD of Raid0 zou dat 6TB zijn.

Ik wist inderdaad niet vantevoren welk merk en type harddisk werd geleverd door Aldi in de externe behuizing. Maar aangezien er nog maar een paar harddiskproducenten overgebleven zijn was de kans erg groot dat het om Seagate of Western Digital (of andere compatible) modellen ging.

Welk type erin zat kon ik zien zonder de behuizing te openenen en dus de garantie te verliezen: gewoon aansluiten op de USB en in de device manager van Windows het merk en type bekijken. Vervolgens even de lijst met compatible harddisks van Shuttle gecheckt en toen de behuizingen geopend en de harddisks overgeplaatst naar de Omninas.

Waren de harddisks niet compatible geweest dan had ik ze gewoon teruggebracht naar de Aldi. :)

Update: fotootjes
OmniNas aanbieding Woudenberg

Aldi 3TB harddisk

[ Voor 21% gewijzigd door BamSlam_ op 05-09-2013 18:26 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:26
dus toch 2x3 tb. Das best lekker! goede deal gevonden!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Hier ook nog een Shuttle OmniNAS KD20 op de kop kunnen tikken, het was ook de laatste. Hij was verder onbeschadigd en alle kabels zaten nog in de ongeopende verpakking.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• BamSlam_
  • Niet online
Gefeliciteerd! :) Wat heb jij ervoor betaald, Jumpman?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

In Groningen helaas niet gevonden. stond wel e e n 3 TB externe disk voor 99 euro.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
BamSlam_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:49:
Gefeliciteerd! :) Wat heb jij ervoor betaald, Jumpman?
€ 49,00.

Hier staat een uitgebreide review: http://www.techpowerup.com/reviews/Shuttle/KD20/

Geen spannende NAS met veel instellingen, maar voor deze prijs erg leuk!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:22
Weinig verstand ervan, maar die NAS voor 50 euro, dat is toch zonder harde schijf? (lijkt me wel, anders is t wel heel goedkoop, maar soms moet Aldi van de troep af) :P

[ Voor 31% gewijzigd door Richard89 op 06-09-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
@Jumpman: heb je hem ook in Woudenberg gehaald? Inderdaad niet heel veel mogelijkheden, maar een heel leuke prijs. Het gaat mij erom dat ik makkelijk dingen weg kan schrijven naar de NAS, en de Twonky-server werkt mooi. De mogelijkheid om scheduled backups te maken van de interne disks naar een USB-disk vind ik erg fijn.

Was net nog even bij Aldi Woudenberg: zowel de Omninas als de externe harddisks zijn nu opperdepop. :)

Shuttle OmniNas KD20

[ Voor 34% gewijzigd door BamSlam_ op 06-09-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware uitgebracht vandaag. Versie 2.33.20130918 biedt:
Bug fixed:
1. Thermal control to the fan logic.

UI enhancement:
1. Add fan always on option.
http://global.shuttle.com...tsDownload?productId=1629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Zojuist vond ik een flyer van Aldi in de brievenbus. Stuntuitverkoop van restantartikelen in het filiaal aan de Traay in Driebergen, vanaf 28 september. Waaronder de Omninas.

Shuttle Omninas KD20 49 Euro bij Aldi Driebergen

[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 24-09-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Geen folder gehad hier. Nog wel 1 NAS op voorraad tegen de oude prijs. Gevraagd of die klopt, helaas wel.

Staat er ook op in welke filialen die lage prijs geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De flyer vermeldde uitsluitend het filiaal aan de Traay in Driebergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Dat vermoeden had ik al inderdaad, had toch zoiets van even checken. Je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
*knip*

Voor Vraag en Aanbod hebben we http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 77% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Er is weer een firmware-update uitgebracht.
OMNINAS-7821_2.34.20131121

Bug Fixed:
1. Backup tasks deleting, reboot, processing are not consistent with listed status
2. When setup Auto copy to non-default directory (disk),the destination will not be the expected one
3. After new disk go through Wizard, the password and Sharebox setup did not get set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

Nicap

Tsssk....

In Meppel staat er nog eentje in de vitrine voor 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Aldi heeft onlangs weer een nas in de aanbieding gehad, nu 2tb nas voor 99euro.

http://www.medion.com/nl/...+TB+NAS+server/50043573A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Het nieuwe jaar begint goed met een flinke firmware-update voor de Shuttle Omninas KD20.
2.35.20140102 Date 2014-01-03 Size 57 M

Description

Bug Fixed:
1. Under Traditional-Chinese Wizard step 3 page, update “數位”to “數字”in setup rule string.
2. Occasionally the Share box last status is showing Japanese
(Share Box status strings support multi-language.)
3. Wizard setting share box error.
(Under Web UI, the Network host name and Sharebox host name are two different names and have different setup rules. Only Network host name setup allows capital letters. But, under Wizard setting UI, the Share box host name allows capital letters. )
(Fixed: Under Wizard setting UI, both the Network host name and Share box host name cannot allow capital letters. Add notice of correct setup rules about Share box host name in Share Box setting page of Web UI.)
4. Twonky server adding shared file directory issue(Twonky server version upgrade from 7.1.3 to 7.2.2)
(Under Twonky Server Web UI, when adding new Shared Folders or changing the directory of existing shared folder, the setup process failed and the changes cannot be saved correctly.)
5. Under Web UI and Wizard UI, change ”Россия” to “Русский”for language selection.
6. During the Wizard setup,if user choose to use the existing disk configuration,new folder cannot be added in web UI afterwards.
7. After entering the Wizard process, the “maximum number of clients has been reached…” warning message popped up and user cannot continue the Wizard process.
8. When clicking on media box "SETTINGS" tag, FW created a redundant “Settings” string In header of the Twonky web UI
9. When create directory under Mac mini, the folder cannot be fully accessed from Windows 7 machine
10. Change folder/file permissions in AFP path, so that it will allow multiple users to access the folder and files created by different Mac user.
Enhancement :
1. Support multiple partitions for external disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinkske
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-08-2024
Hey all ...

ik gebruik nog steeds de KD20 NAS in een gesloten netwerk , maar door upgrading van de pc's moet ik nu echt wel een firmware update uitvoeren ... en natuurlijk is dat ding bij Shuttle niet meer ondersteund. Heeft iemand nog een firmware update bestand liggen voor me?
Momenteel draait ie nog op v. 1.11.20120823 zoals ie destijds uit de doos kwam ... :(

Bedankt alvast voor de hulp!

There are only 3 kind of people : Those who can count and those who can't !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Naast dat een topic na 10 jaar kicken niet zoveel zin heeft, horen technische vragen niet in Aanbiedingen & Kortingscodes thuis.

Om deze redenen doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.