Hmm, ik kan me meerdere redelijk grote bronnen herinneren die altijd volhielden dat 555 nooit gebruikt kon worden, maar sinds 1994 dus toch, het artikel zegt wel dat veel operators de nummers niet willen gebruiken.
De kans is natuurlijk aanwezig dat er maar 3 nummers in gebruik zijn ofzo
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
BIj de game last of us bracht het in ieder geval al problemen:Spike_wolf schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:10:
[...]
Hmm, ik kan me meerdere redelijk grote bronnen herinneren die altijd volhielden dat 555 nooit gebruikt kon worden, maar sinds 1994 dus toch, het artikel zegt wel dat veel operators de nummers niet willen gebruiken.
De kans is natuurlijk aanwezig dat er maar 3 nummers in gebruik zijn ofzo
http://kotaku.com/just-li...hone-sex-number-635006892
Ik zag in een eerdere aflevering ook al hetzelfde kenteken op een brandweerauto en op een BMW, ik denk dat ze maar een kentekenplaat op de set hebben en hergebruiken.Dacuuu schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:26:
In Crossing Lines S01E07 is een aflevering in Den Haag. Het kenteken van de volvo komt niet voor in de nederlandse database![]()
"Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken 13ANZ4."
[afbeelding]
Wel raar, ze filmen in Praag en schilderen wel allerlei voertuigen keurig in de Nederlandse politie/brandweer/ambulance kleuren.
[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 06-08-2013 10:25 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Anoniem: 19894
Doen ze wel vaker een lokatie X als lokatie Y laten doorgaan. Zal financiëel wel gunstiger wezen op dat moment.IJzerlijm schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
...
Wel raar, ze filmen in Praag en schilderen wel allerlei voertuigen keurig in de Nederlandse politie/brandweer/ambulance kleuren.
Anoniem: 32279
De voorste agent heeft ook een jas aan die 30 cm te lang is, opgelost door de tv serie door zijn koppel erover te dragen. Verder is het een oude jas en ze gebruiken zo te zien de lange wapenstok ipv de kleine en dat is niet fijn met autorijden, dus dat klopt ook niet. Maar nu zit ik wel te mierenzeiken. Ohja, ook de broek in de kleur van het vorige uniform.Dacuuu schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:26:
In Crossing Lines S01E07 is een aflevering in Den Haag. Het kenteken van de volvo komt niet voor in de nederlandse database
Auto lijkt wel van de politie te zijn of is bestickerd door een bedrijfje dat dit mag doen.
Wel leuk dat ze dit doen, altijd mooi als een serie of film ook in Nederland zich afspeelt.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-08-2013 10:57 ]
In de serie verstrijkt er ook veel minder tijd dan voor ons.wontcachme schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:34:
[...]
Jep. Kijk het ook. Blijft een leuke en goede serie. Vind alleen de tijd wel wat langzaam gaan. Vorig jaar waren ze al bezig met de verkiezingen en nu nog steeds. Op deze manier gaat het 3e seizoen (als dat komt) plaatsvinden gedurende het tellen van de stemmen
Maar het valt reuze mee toch?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Jammer! Ik kijk de serie graag. Nu maar hopen op een afgerond "verhaal".wontcachme schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:36:
Weet niet meer wie het laatst vroeg, maar Magic City is gecancelled
Heb de serie nog niet gezien, maar wat me op die foto het meeste opviel als niet correct voor Nederland was het verkeersbord "verboden linksaf". Duidelijk niet in stijl van Nederlandse verkeersborden. Aan de gebouwen is het wel te zien dat waarschijnlijk het Midden Europees is (is dus Tsjechie lees ik, had ook Oostenrijk, Polen of meer oostelijk in Duitsland kunnen zijn) maar had nog in theorie Nederlands kunnen zijn.Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:51:
[...]. Maar nu zit ik wel te mierenzeiken. (...)
Wel leuk dat ze dit doen, altijd mooi als een serie of film ook in Nederland zich afspeelt.
Wel grappig dit soort details.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Na iedere aflevering wordt ik steeds nieuwsgieriger naar het verhaal achter de personages (die overigens heel erg goed neergezet worden).2mb schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:22:
Dit weekend met Ray Donovan begonnen, bevalt zeer goed tot nu toe. Mooie ontwikkeling van de karakters, een sterk maar ietwat langzaam verhaal, onderhoudende side plots en geen probleem-van-de-week (waar ik bij veel series op afknap).
Voor de mensen die het nog niet kennen: thema's zijn de Hollywood lifestyle, family values, misdaad en verslaving. Zeker een aanrader.
"Be brave, don't shave"
Vond die hallucinaties van gister echt geniaalTiestor schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:57:
[...]
Ik sluit me hier volledig bij aan. Na iedere aflevering wordt ik steeds nieuwsgieriger naar het verhaal achter de personages (die overigens heel erg goed neergezet worden).
Niet zo gek als je naar het aantal kijkers kijktwontcachme schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:36:

Nog geen half miljoen, voor US standaarden is dat volgens mij behoorlijk weinig.
Zag toevallig dat Suits season 3 ook alweer begonnen was.

Ach, de film A Bridge Too Far werd ook in Deventer opgenomen in plaats van in Arnhem.Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:35:
[...]
Doen ze wel vaker een lokatie X als lokatie Y laten doorgaan. Zal financiëel wel gunstiger wezen op dat moment.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Maar dat had de reden dat de situatie in deventer meer leek op die van arnhem in 1944 als , arnhem in 1977 fsoMegaTronics schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Ach, de film A Bridge Too Far werd ook in Deventer opgenomen in plaats van in Arnhem.
wontcachme schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:36:
Mja, STARZ is een premium tv zender waar je een abbo voor nodig hebt om te kijken.Viper® schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:16:
[...]
Niet zo gek als je naar het aantal kijkers kijkt
Nog geen half miljoen, voor US standaarden is dat volgens mij behoorlijk weinig.
Zag toevallig dat Suits season 3 ook alweer begonnen was.
[ Voor 50% gewijzigd door Phyxion op 06-08-2013 14:19 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Moet ik nog zien, dat is met Ezra (Elliot Gould) zeker? Hopelijk vanavond tijd om te kijkenAfvalzak schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:06:
[...]
Vond die hallucinaties van gister echt geniaal
"Be brave, don't shave"
Tiestor schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:22:
[...]
Moet ik nog zien, dat is met Ezra (Elliot Gould) zeker? Hopelijk vanavond tijd om te kijken

Wat een schort
edit:
The Colbert Report 2013 08 05 Hugh Laurie
Host: Do you know what Englands greatest gift to the world is?
Hugh: ....
Host: America
Hugh+publiek:

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 07-08-2013 10:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Laura Bell voor de mensen die niet willen klikken.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Meh, dat irritante mens van Hart of DixieMoby schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:21:
Vervanging van Selma Blair in Anger Management is bekend: http://www.nu.nl/film/354...-in-anger-management.html
Laura Bell voor de mensen die niet willen klikken.
Oscar Wilde
Even ter aanvulling, dat was die irritante heks die Brick aan het daten was.
Deze foto geeft mijn probleem perfect weer:

Hopelijk kan ze ook leuke characters doen, we shall see.
Ik heb d'r ook weleens in een andere rol gezien, dat zag er prima uit
Aha, Van Miller. Die scene in 't toilet vond ik echt tof.
"Be brave, don't shave"
...
Joan Jett
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AEy5zLbGuKE]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xxUnnLTD8yI]

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 10-08-2013 12:49 ]
Oscar Wilde
And to think they once said that computers would take away jobs.
er komen weer mooie tijden aan...IJzerlijm schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:51:
De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Strike Back is gratis te bekijken op hbogo.nl en het is weer vanouds steengoeie actie. De meeste Hollywood actiefilms halen het niet hierbij.
1
2
3
4
5
6
| 2013-08-10 Hell on Wheels 2013-08-11Crossing Lines 2013-08-11Enlisted 2013-08-11Low Winter Sun 2013-08-11Ray Donovan 2013-08-11Sleepy Hollow |
Druk weekend
Sleepy Hollow is een preview van de serie overigens, instant skip.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 10-08-2013 23:11 ]
Bij mij klinken hdtv-releases met gewoon stereo geluid (wat digitaal naar de receiver gaat die er dan weer Dolby ProLogic II van maakt) en 720p-releases precies even hard - alleen hebben die laatste wel meer dynamiek.
[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 12-08-2013 15:01 ]
Punctuality is the politeness of kings
720p releases zijn in regel Dolby Digital 5.1 tracks, met behoud van volledige dynamiek. De HDTV bevat opgepompte 2 kanaals downmixes daarvan (Dolby Surround afspeelbaar) gecodeerd in AAC (vroeger MP3)Sagaris schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:30:
Ok, weird question, maar ik vraag het me al tijden af. Waarom zit er een volume verschil tussen HDTV en 720p releases? De 720p is altijd een stuk zachter dan de HDTV release.
Aanvulling: bij sommige HDTV afleveringen is de tweekanaals downmix beter gedaan dan bij de anderen. Soms zo goed dat het verschil met de 5.1. tracks niet eens zo merkbaar is en bij anderen heel duidelijk hoorbaar, het klinkt dan ook ineens ruwer, minder gedefinieerd. Heb het nog niet onderzocht maar het zou wel eens per release group kunnen verschillen
[ Voor 26% gewijzigd door arsimo op 12-08-2013 15:05 ]
Ze zullen bij fictieve auto's geen officieele kentekens mogen gebruiken.Dacuuu schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:26:
In Crossing Lines S01E07 is een aflevering in Den Haag. Het kenteken van de volvo komt niet voor in de nederlandse database![]()
"Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken 13ANZ4."
[afbeelding]
Vaak zijn dit film auto's die niet de weg op gaan. Tenzij goedkeuring is van justitie dat de auto tijdelijk de weg op mag voor een bepaald doel.
Dus ja ze zullen daarom fictieve platen drukken en gebruiken. En daardoor ook wel eens dezelfde plaat ook op een andere auto zien terug komen..
Mn Pa heeft een Peugeot gekocht vorig jaar. Auto uit 2010 met maar 100 Km op de teller. Auto was van defensie. Zij gebruiken ook nog steeds de XX-XX-XX kentekens ook op nieuwe auto's
Burgers mogen dit niet. Geen idee waarom niet scheelt heel wat reken werk als je gewoon kentekens van geschorste auto's kan herbruiken. in 5 jaar tijd hebben we weer een nieuwe reeks
Vandaag Orange is the new Black afgekeken.
Leuke klifhanger voor het 2e seizoen. Goede serie, het is meer comedy/drama dan echt crime/docu wat ik wel eerst beetje verwachte.
Daarnaast vraag ik me ook echt af of Piper Kerman dit avontuur in de gevangenis ook zo wel heeft ervaren en dingen die in de serie zoals de klifhanger van einde s1 ook wel zijn gebeurd. of dat het fictie is met een kern van waarheid.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Er was een hele tijd terug iets in.... een of ander Nederlands programma met opvallende tv-momenten. Lieten ze volgens mij een stukje uit Baantjer en nog een dergelijk soort serie zien waar je ineens exact dezelfde auto+nummerplaat voorbij zag komen. Alsof ze de bad guy in de andere serie aan het zoeken warenTo_Tall schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:24:
[...]
Dus ja ze zullen daarom fictieve platen drukken en gebruiken. En daardoor ook wel eens dezelfde plaat ook op een andere auto zien terug komen..
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 13-08-2013 15:13 ]
Oscar Wilde
JupTiestor schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:34:
[...]
Aha, Van Miller. Die scene in 't toilet vond ik echt tof.
Oscar Wilde
Raven in "Buitenlandse TV Series 2013 - 2014"
**Blame Anoniem: 19894 in "Buitenlandse TV Series 2013 - 2014"
[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 15-08-2013 20:48 ]
Oscar Wilde
Alles is fictieve, hele serie is alleen opgenomen in Praag, Parijs en Nice. Opzich letten ze aardig op details en komt het best goed over alsof ze echt op locatie zijn, vind ik. Jammer alleen dat ze overal Engels spreken. Verder wel een toffe serie.To_Tall schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:24:
[...]
Ze zullen bij fictieve auto's geen officieele kentekens mogen gebruiken.
Vaak zijn dit film auto's die niet de weg op gaan. Tenzij goedkeuring is van justitie dat de auto tijdelijk de weg op mag voor een bepaald doel.
Tijd om die show eens de nek om te draaien. M'n vriendin volgt de serie al erg lang, en ik kijk regelmatig mee maar het wordt wel steeds minder.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik ben bezig met het boek (http://www.amazon.com/Ora...lack-Womens/dp/0385523394) en veel dingen zijn erbij verzonnen of niet bij Piper zelf gebeurd maar bij een andere inmate (urineren op de vloer bijv).To_Tall schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:24:
[...]
Vandaag Orange is the new Black afgekeken.
Leuke klifhanger voor het 2e seizoen. Goede serie, het is meer comedy/drama dan echt crime/docu wat ik wel eerst beetje verwachte.
Daarnaast vraag ik me ook echt af of Piper Kerman dit avontuur in de gevangenis ook zo wel heeft ervaren en dingen die in de serie zoals de klifhanger van einde s1 ook wel zijn gebeurd. of dat het fictie is met een kern van waarheid.
In het boek is de vriend ook veel minder een eikel dan in de serie.
De grote lijnen kloppen echter wel tot noch toe. (ben pas bij hoofdstuk 5 oid
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
En Karen Gillan als Go Go Gadget Girl

Straks komt McDreamy met een rollator naar de setXyritZz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:04:
[...]
Tijd om die show eens de nek om te draaien. M'n vriendin volgt de serie al erg lang, en ik kijk regelmatig mee maar het wordt wel steeds minder.
Het traject loopt ook wel een beetje op zn eind. Ze begonnen als co-assistenten, en nu zijn ze eigenaar van het ziekenhuis. en in de serie zit daar een jaartje of 4 tussen
Ja jammer!Anoniem: 19894 schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:35:
Nou dat was Masterchef Australië weer![]()
Tot volgend jaar maar weer

Ligt het aan mij of waren de lui van dit jaar een stuk minder interessant en uitgesproken dan die van de vorige seizoenen?
Ik moet de laatste paar episodes nog kijken, benieuwd wie er gaat winnen.Anoniem: 19894 schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:35:
Overigens begint binnenkort (27 september) Junior Masterchef (US), dat wordt ook wel bijzonder. Wat sommige van die kinderen kunnen in de keuken...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zijn ze in AU nog steeds véél verder dan in NL?Anoniem: 19894 schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:35:
Paar weken terug was seizoen 3 op tv in NL, met een mini judge:

"Like the judges, Kate's youngest daughter Maya isn't an easy one to read."

Moet gelijk aan de fairytale house van de sweet assassin denken
Geen idee wat ze nu aan het uitzenden zijn, lopen verschillende Masterchef AU's door elkaar heen
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 02-09-2013 10:20 ]
Oscar Wilde
S5 is net afgeslotenRaven schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:17:
[...]
Zijn ze in AU nog steeds véél verder dan in NL?
Dat zal mij niets verbazen eigenlijkGeen idee wat ze nu aan het uitzenden zijn, lopen verschillende Masterchef AU's door elkaar heen

Blijkbaar is er een gewone Masterchef AU en een Masterchef AU Professionals (aldus de elektronische tv-gids), al zie ik soms fouten waarbij ik denk, waar zijn de professionals dan? Geen idee welk seizoen van de gewone er nu op is.
Oscar Wilde
Het staat op de website van NET5Raven schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:57:
...
Geen idee welk seizoen van de gewone er nu op is.

......
Huh, seizoen 5? Hebben ze 4 overgeslagen....
[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 02-09-2013 11:50 ]
Oscar Wilde
SZ4 is in 2012 al uitgezonden op NET5. SZ5 is voor 2013.Raven schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:50:
Je moet er maar net opkomen om daar te kijken![]()
......
Huh, seizoen 5? Hebben ze 4 overgeslagen....
[ Voor 24% gewijzigd door Anthirian op 06-09-2013 13:29 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Oscar Wilde

Oscar Wilde

Een duif?

.....
Becky
Oscar Wilde
Your Friendly Neighborhood Moderator
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=o6Fh1CJl438]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fipD4DdV48g]
Maffe griet dat
Stephanie: Gibbler, put that shoe back on before you set off the smoke alarm
Danny: Kimmy, think about the ozone
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 09-09-2013 11:19 ]
Oscar Wilde
.
Bij deze de beste series van deze zomer:Eijkb schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:23:
Kan iemand de beste series van deze zomer opsommen?
- Ray Donovan.
(- Graceland, mag ook nog een beetje genoemd worden).
Phyxion schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:25:
[...]
Bij deze de beste series van deze zomer:
- Ray Donovan.

Erg toffe serie idd!
Orphan Black, Graceland, King & Maxwell.Eijkb schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:23:
Kan iemand de beste series van deze zomer opsommen?
Zo slecht is Graceland niet, verhaal loopt lekker door. Beetje stroperig hier en daar, maar er is veel minder op TV. Graceland is ook renewed voor een tweede seizoen (geen verrassing).
Overigens is The Killing (weer) gecancelled.
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 11-09-2013 12:00 ]
Wel leuk dat er soms bekende gezichten voorbij komen, dit keer (S08E01) de grey haired kid "Dash X", alleen dan zonder grijs haarJorgen schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:33:
Full House!! Superserie. Daar heb ik vroeger met ontzettend veel plezier naar gekeken.

^ dus.

edit: en laat ik vooral

niet vergeten
Of dit vage figuur:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=51sIqzEo7h4]
[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 11-09-2013 15:53 ]
Oscar Wilde
Anoniem: 511047
Sjips, je hebt gelijkMoby schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:31:
Volgens mij is Burn Notice afgelopen. Ik kijk graag series die al afgelopen zijn dus deze gaan we ook (ooit) aan beginnen.

En het was een geweldige aflevering, waarschijnlijk de beste ooit wat mij betreft. Sowieso de laatste 5 afleveringen erg goed! Enorme aanrader deze serie.Anoniem: 511047 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:22:
[...]
Sjips, je hebt gelijkS07E13 van gisteren/vandaag is de laatste aflevering
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Ik ben ook weer bij met Melissa and Joey en volgens mij is de laatste episode een kerst special...Anthirian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:29:
Is het al afgelopen dan? Ik dacht dat de aflevering uit minstens 3 delen bestond. We hebben er nu pas twee gezien. Dat pakje van Melissa is wel echt leuk om naar te mogen kijken trouwens
Serieus? Vond jij de Burn Notice finale de beste aflevering ooit? Ik vond het een enorme tegenvaller. Afgelopen seizoen vond ik weer aardig verfrissend (na een paar beduidend mindere seizoenen) maar de laatste aflevering was nou niet echt een hoogtepuntje in mijn ogenNightquest77 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:21:
[...]
En het was een geweldige aflevering, waarschijnlijk de beste ooit wat mij betreft. Sowieso de laatste 5 afleveringen erg goed! Enorme aanrader deze serie.
Anoniem: 16328
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 16-09-2013 16:40 ]
To dare is to do
De enige die er nog wel wat van bakte was die meneer die Jesse speelt. En Bruce Cambell kan ook niet acteren, maar bij hem maakt het dan weer geen zak uit.
Ik ben op de hoogte van het feit dat het acteerwerk niet geweldig is, zeker niet als meneer Westen huilie huilie gaat doen. Maar dat weet je toch al 7 jaar? De finale lag volledig in de lijn der verwachtingen (good guys win ending), en voor mij is de finale mijn verwachtingen ontstegen. Het zijn allemaal geen top acteurs, maar het is goed voor vermaak en het is in diezelfde stijl mooi afgesloten.posttoast schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:34:
[...]
Serieus? Vond jij de Burn Notice finale de beste aflevering ooit? Ik vond het een enorme tegenvaller. Afgelopen seizoen vond ik weer aardig verfrissend (na een paar beduidend mindere seizoenen) maar de laatste aflevering was nou niet echt een hoogtepuntje in mijn ogen
Overigens vond ik het niet de allerbeste aflevering, dat was s3e07 - Shot in the Dark.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Anoniem: 542390
Dit topic is gesloten.