Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook mijn x7 binnengekomen. Ziet er goed uit.
Iemand een idee hoe ik lege pagina´s verwijder? Krijg het niet voor elkaar met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:23:
Gisteren ook mijn x7 binnengekomen. Ziet er goed uit.
Iemand een idee hoe ik lege pagina´s verwijder? Krijg het niet voor elkaar met dit toestel.
in de launcher?
In de launcher heb ik ook naar lopen zoeken, maar zonder succes.
Volgens mij kan dat niet met de stock android launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf vergeleken met een niet-hd toestel dat de animaties gewoon een beetje laggy zijn, gamen gaat ook niet op dit Full HD scherm, kan je de resolutie niet aanpassen zoals in Windows naar bijv. Half HD? Of kan dat niet? =/
Wordt die vast sneller van, vind het iig geen animatie rijkvol toestel door dat 1080P scherm... spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:42:
Ik vind zelf vergeleken met een niet-hd toestel dat de animaties gewoon een beetje laggy zijn, gamen gaat ook niet op dit Full HD scherm, kan je de resolutie niet aanpassen zoals in Windows naar bijv. Half HD? Of kan dat niet? =/
Wordt die vast sneller van, vind het iig geen animatie rijkvol toestel door dat 1080P scherm... spijt van.
Daar heb ik totaal geen last van. Net FHD video's bekeken en modern combat 4 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar de android 4.2.1 animaties zijn gewoon veel mooier op mijn moeder haar Star B94M, met lagere resolutie en ook een quadcore =/

(kom van iphone af en vind het jammer dat het zo lelijk is vergeleken met ios animaties op deze fone 8)7 )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:26:
[...]

in de launcher?
In de launcher heb ik ook naar lopen zoeken, maar zonder succes.
Volgens mij kan dat niet met de stock android launcher.
Dat is raar. Lijkt me toch standaard functionaliteit....
Ik heb hem ook geroot. Zijn er nergens instellingen hiervoor ?

Nog iets. Ik vind die camera wel mooi met die instagram achtige presets. Ben ik die kwijt als ik een andere rom installeer? Ik vind hem daarnaast een beetje laggy met het switchen van pagina´s. Iemand hetzelfde ervaren?
Kan dit verholpen worden met een andere ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Dat is raar. Lijkt me toch standaard functionaliteit....
Ik heb hem ook geroot. Zijn er nergens instellingen hiervoor ?

Nog iets. Ik vind die camera wel mooi met die instagram achtige presets. Ben ik die kwijt als ik een andere rom installeer? Ik vind hem daarnaast een beetje laggy met het switchen van pagina´s. Iemand hetzelfde ervaren?
Kan dit verholpen worden met een andere ROM?
De camera app blijft denkik gewoon, want dit is de normale camera app in android.
Mijne was eerst ook laggy, maar na wat tweaken gaat het nu vele malen beter, en is het gewoon vloeiend.

Ik ben nu aan het kijken en instellen van de notificatieleds.
En ik zag dat de iOcean vrijwel dezelfde afmetingen heeft als de Oppo Find 5.
Heeft iemand een flip cover voor de Oppo al geprobeerd op zn iOcean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Een quote van mezelf uit het andere topic:
(telefoon besteld bij PandaWill en hij stond al op Nederlands en ik had PlayStore erop. Mijn simkaart heeft er nog niet in gezeten)
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:45:
@dutchgio: nee, mijn simkaart is mijn iphone nog niet uit geweest :)

Ik gebruik mijn iphone adapter. Ik heb die erbij zat nog niet eens uitgepakt. Mijn telefoon gaf overigens aan dat hij 100% opgeladen was. Na een reboot was dit meteen 33% en laadde hij niet verder op (via usb op laptop) toen via usb en iphone oplader. Toen uiteindelijk weer 100%, na reboot iets van 55%, toen ben ik naar bed gegaan en de telefoon opnieuw aan de iphone oplader (op mijn kamer) en s ochtends was hij echt 100%
Ik vind de camera kwaliteit erg tegenvallen eigenlijk. Ik had er opzich niet veel van verwacht maar stiekem meer dan dit. Ik las een tijdje wel terug over het gebruiken van verschillende apps voor de camera, welke raden jullie aan? Ik heb ook de resolutie op 8MP gezet omdat 12MP interpolatie is (toch?)

Zit er bij PandaWill trouwens al een screenprotector op? (dat dacht ik gelezen te hebben) Want bij mij niet volgens mij of ze hebben het perfect gedaan..

Ik heb een partij 1080p trailers gedownload en zitten kijken op de telefoon, jezus wat ziet dat er lekker uit. Volgens mij ook geen lag of haperingen.
Ik gebruik MX player, daarbij kun je alleen geen H/W+ decoder gebruiken? Klopt dat? Of moet ik daarvoor een andere codec toevoegen? (normaal zegt hij zelf welke codec je extra nodig hebt, maar nu niet) Op internet vond ik ergens na lang zoeken dat je eventueel de Neon codec van MX player kunt gebruiken, iemand hier ervaring mee? (nog niet getest op dit moment)

Zodra ik een betere camera app heb zal ik wat foto's binnen maken met flits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb hetzelfde met de batterij als jij hebt. Dat kunnen 2 dingen zijn:
Slechte batterij
Slecht gecalibreerde batterij.
In het 2e geval kun je met een root app de batterijstats wissen, al is van 100 naar 40 in 1 keer wel erg veel.
Mijne was op 90 en na een reboot op 60.

Kun je in de camera app ook instellen dat ie niet tig foto's achter elkaar maakt bij het inhoudend-drukken op de "fotomaak knop" middenrechts onderaan het scherm?
Het liefst zou ik hebben dat ie dan scherpstelt, in plaats van dat dit gebeurd bij het drukken op het scherm.
En 10 dezelfde foto's heb ik ook niet nodig, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dutchgio: Welke tweaks heb je gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:46:
@dutchgio: Welke tweaks heb je gebruikt dan?
Via pimpmyrom kun je van alles installeren, maar bij sommige tweaks moet je wel weten wat je doet.
Kan wel een lijstje maken met wat ik allemaal heb.
Ik heb nu niet meer die irritante, kleine, vertragingen tijdens het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan.

Iets anders: ik had verwacht dat ik na het rooten meer instellingsmogelijkheden zou krijgen zoals bijv. Intensiteit trilsignaal etc.. Valse verwachting of moet ik hiervoor iets anders doen? Vind qua instellingen minder mogelijkheden dan mijn s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou ook graag de GPS fix met het waxinelichtje doen.... alleen toen heb ik het stikkertje (van de gpx) kapot getrokken -____________- weet iemand of je dat los kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Leuke gsm en moet na een week toch melden dat ik wat verveeld zit met mijn wifi die niet zo denderend is alsook de gps die niet lijkt te werken. ook krijg ik wat lag op textberichtjes --' iemand een oplossing ? pb mij gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi doet het goed bij mij.
Heeft iemand anders ook het issue met de camera dat witte objecten een soort witte waas om zich heen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb het wifi bereik kunnen testen en de iOcean kwam als slechtste uit de bus. Hij pakt de wifi minder snel op als het wifi-signaal erg zwak is. Tablet en andere Android telefoon daarentegen pakten wel het signaal op.

Als er goed bereik is, gaat het overigens prima. Misschien is de antenne softwarematig te boosten?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi chip is bij mij ook niet super sterk helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wilde nog even snel een video delen van iemand die de Chinese hack uitgevoerd (koperdraad gesoldeerd). De afwerking is makkelijker dan ik had gedacht. Binnenshuis voor het raam haalt hij een precisie van ongeveer 7 meter. Dat belooft veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07
Goedenavond,

Ik heb vandaag mijn Iocean x7 ook van het postkantoor gehaald. Alleen ik heb vermoedelijk jammer gnoeg een exemplaar binnengekregen die niet helemaal goed werkt. Mijn telefoon krijgt namelijk met geen mogelijkheid fatsoenlijk WiFi signaal binnen. Vliegt er om de haverklap uit en hij krijgt er al helemaal geen data op door.

Ik vermoed dat het iets van de telefoon is en niet van het netwerk, maar als iemand een suggestie heeft hoor ik dat natuurlijk graag. Ben er zelf pas net mee bezig en ben nog even aan het proberen. Later meer.

Daarbij een aardige veeg op m'n batterijklepje meteen bij het openmaken, dus ik ga Antelife daar sowieso een vervangend exemplaar voor vragen.

Wifi instelling van energiebesparing maar eens uitgezet. Lijkt iig effect te hebben, want de playstore doet nu wel iets en heb net een app kunnen installeren, nu loopt ie weer te miepen. Als ie eenmaal even verbinding heeft, download ie nog aardig vlot, maar voordat hij iets opgehaald heeft, ik kan drie boeken schrijven in die tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door VERNederlander op 22-06-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:33:
wifi doet het goed bij mij.
Heeft iemand anders ook het issue met de camera dat witte objecten een soort witte waas om zich heen hebben?
Bescherm folie van de lens gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
Morgen in de Pandawill Happy Hour vanaf $186,99

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Iemand ook opgevallen dat van de 1gb geheugen best veel in gebruik is? Terwijl ik niet echt veel apps actief heb. Meer t.o.v mijn andere china phones. (G3 en zte v970)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zit idd met hetzelfde, heb gemiddeld rond de 250mb vrij en met uitschieters naar maar 50mb vrij (of zelfs minder) terwijl ik geen app open heb. Met ES taskmanager alles killen krijg ik meestal maar rond de 300mb vrij...

Ook loopt hij erg vaak vast, vooral in de browser (vooral chrome) en in de app lijst. (ik draai de Rom van LuHash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LuHash rom is echt een kut rom, sorry hoor, je moet die Lishuo rom hebben... ;)

http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/

Deze werkt bij mij top, maar ik moet wel zeggen, bijv. Temple Run Zo, op high settings, heeft lag of dropt frames terwijl die dat op gemiddeld al minder doet...

Ik vind de telefoon zelf beter geschikt op 720P, maar ik zou niet weten hoe je dat instelt, qua resolutie dan, in android.. is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:26:
De LuHash rom is echt een kut rom, sorry hoor, je moet die Lishuo rom hebben... ;)

http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/

Deze werkt bij mij top, maar ik moet wel zeggen, bijv. Temple Run Zo, op high settings, heeft lag of dropt frames terwijl die dat op gemiddeld al minder doet...

Ik vind de telefoon zelf beter geschikt op 720P, maar ik zou niet weten hoe je dat instelt, qua resolutie dan, in android.. is dat mogelijk?
Nee dat kan niet.
Een tip is dan om wat meer onderzoek te doen voordat je wat aanschaft.

Ik heb nu die rom ook geinstalleerd, alleen is het jammer dat ook deze rom nog chinese apps heeft, waaronder het toetstenbord.
Backje via titanium is wel erg eenvoudig teruggezet, op mijn vorige telefoon duurde dit al gauw een kwartier..
Wifi is een stuk beter.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:26:

jiayu g4 kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
is er een zip filetje dat als je de volume knop indrukt dat hij dan aan gaat (als hij uitstaat) ? bij de jiayu g3 bestond die wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
jemoeder schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:57:
is er een zip filetje dat als je de volume knop indrukt dat hij dan aan gaat (als hij uitstaat) ? bij de jiayu g3 bestond die wel
Volgens mij zit er een aan/uit knop op het apparaat, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:33:
[...]

Nee dat kan niet.
Een tip is dan om wat meer onderzoek te doen voordat je wat aanschaft.

Ik heb nu die rom ook geinstalleerd, alleen is het jammer dat ook deze rom nog chinese apps heeft, waaronder het toetstenbord.
Backje via titanium is wel erg eenvoudig teruggezet, op mijn vorige telefoon duurde dit al gauw een kwartier..
Wifi is een stuk beter.
Eerlijk gezegd is dat heel moeilijk, vooral door sommige betweterige personen die actief zijn in het smartphone topic, als je die een benchmark laat zien waar je duidelijk kunt zien dat die mt6589 gewoon op GPU gebied een paar generaties achter ligt, dan weet die persoon het altijd beter en dat creëert verwardheid.

Dus dan is 1080p en mt6589 nou niet een ideale combinatie met gaming en het geen lag hebben, maar er zijn dus altijd mensen die dat gaan tegen spreken en zelf nog met een MT6577 toestel lopen :+ en nog nooit een MT6589 toestel in handen gehad hebben of getest.

En ik heb het dan niet over jou hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, de waarheid liegt er niet om. :)
Ik game er toch niet op dus voor mij was het geen probleem als dit ook wat moeilijker kan gaan..
Zolang het maar vloeiend en snel in Android en de apps gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:31:
[...]

Eerlijk gezegd is dat heel moeilijk, vooral door sommige betweterige personen die actief zijn in het smartphone topic, als je die een benchmark laat zien waar je duidelijk kunt zien dat die mt6589 gewoon op GPU gebied een paar generaties achter ligt, dan weet die persoon het altijd beter en dat creëert verwardheid.

Dus dan is 1080p en mt6589 nou niet een ideale combinatie met gaming en het geen lag hebben, maar er zijn dus altijd mensen die dat gaan tegen spreken en zelf nog met een MT6577 toestel lopen :+ en nog nooit een MT6589 toestel in handen gehad hebben of getest.

En ik heb het dan niet over jou hoor ;)
Je kan gewoon mijn naam noemen als je achter m'n rug om mij wilt bashen, dat maakt het voor iedereen een stuk duidelijker. Het is vrij laf om iemand te bashen op deze wijze zonder het lef te hebben zijn naam te noemen.

Het probleem is dat jij op basis van benchmarks aannames doet over de prestaties tijdens werkelijk gebruik. Enige waar jij mee gooit zijn Antutu scores en op basis daarvan doe je allerlei uitspraken. Op het moment dat ik dit tegenspreek noem je mij een betweter, vrij onbeleefd aangezien ik enkel wat tegengas geef.
Ik heb altijd al gezegd dat MT6589 met gaming op 1080p problemen kan geven, maar dat het prima gaat werken zolang je geen high-end games speelt. En volgens mij is dat toch precies wat hier aangetoond wordt? De GPU werkt prima op een 1080p resolutie tot dat er zwaardere games gespeeld worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Tsurany schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:55:
[...]

Je kan gewoon mijn naam noemen als je achter m'n rug om mij wilt bashen, dat maakt het voor iedereen een stuk duidelijker. Het is vrij laf om iemand te bashen op deze wijze zonder het lef te hebben zijn naam te noemen.

Het probleem is dat jij op basis van benchmarks aannames doet over de prestaties tijdens werkelijk gebruik. Enige waar jij mee gooit zijn Antutu scores en op basis daarvan doe je allerlei uitspraken. Op het moment dat ik dit tegenspreek noem je mij een betweter, vrij onbeleefd aangezien ik enkel wat tegengas geef.
Ik heb altijd al gezegd dat MT6589 met gaming op 1080p problemen kan geven, maar dat het prima gaat werken zolang je geen high-end games speelt. En volgens mij is dat toch precies wat hier aangetoond wordt? De GPU werkt prima op een 1080p resolutie tot dat er zwaardere games gespeeld worden.
Door de hogere clock van de GPU zal de elite versie hier wellicht beter mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De hogere clock van de MT6589T kan inderdaad schelen maar ik zou er geen wonderen van verwachten, blijft alsnog een single core GPU.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Tsurany schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:14:
De hogere clock van de MT6589T kan inderdaad schelen maar ik zou er geen wonderen van verwachten, blijft alsnog een single core GPU.
De bijna alle (high end) games draaien vooralsnog prima op de lagere geclockte GPU van de standaard MT6589.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik had met mijn iOcean X7 én Zopo C2 in ieder geval geen enkel probleem met het Full-HD scherm in combinatie met de "zwakke" GPU. Je kunt inderdaad benchmarks er naast leggen en concluderen dat een Full-HD MTK6589 toestel zo'n 1500 minder Antutu punten scoort als een HD-Ready MTK6589, maar ik heb verder geen problemen gehad, ook niet met (zware) games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Gingerbread schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:15:
Ik had met mijn iOcean X7 én Zopo C2 in ieder geval geen enkel probleem met het Full-HD scherm in combinatie met de "zwakke" GPU. Je kunt inderdaad benchmarks er naast leggen en concluderen dat een Full-HD MTK6589 toestel zo'n 1500 minder Antutu punten scoort als een HD-Ready MTK6589, maar ik heb verder geen problemen gehad, ook niet met (zware) games.
Oftewel wat Tsurany zegt klopt: De MTK6589 is voor de lage/gemiddeld intensieve gebruiker meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dangerousp schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Oftewel wat Tsurany zegt klopt: De MTK6589 is voor de lage/gemiddeld intensieve gebruiker meer dan prima.
Nou ik ben wel een intensief gebruiker: heb iets van 20-25 games draaien, ik gebruik GPS, dual-sim met HSDPA aan, WiFi volle bak, muziek via Play en Soundcloud op Bluetooth A2DP headset, VoIP, negen nieuws apps, veel browsen, downloaden van torrent, bankieren, ik heb laatst Star Trek gekeken met VLC, you name it.

Gaat best goed op de X7. Ik denk dat een Snapdragon nog beter was, maar vooralsnog werkt het allemaal goed.

Gister 46 minuten gebeld met het vrouwtje. Kostte me maar 2-3% accu, best netjes :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
@XanderDrake: welke rom gebruik je? Nog andere aanpassingen gedaan? Jouw ervaringen klinken dus prima!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ziconl schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:19:
@XanderDrake: welke rom gebruik je? Nog andere aanpassingen gedaan? Jouw ervaringen klinken dus prima!:)
Batterijverbruik is inderdaad prima.
Gisteren redeljik veel gebruikt, backups maken, rom downloaden en installeren, backup terugzetten.. Al met al: veel screen-on tijd maar vanaf 9 uur 's ochtends van de lading gehaald en rond een uur of 12('s nachts) was ie helemaal leeg.
Aan het begin tot 0% laten leeglopen en dan helemaal tot 100% opladen en weer leeg laten lopen tot 0% wil erg goed helpen, maar dat geldt voor elke batterij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
Heb nu alle 15 pagina,s van dit fora gelezen.
Buiten het af en toe elkaar een bijl in de nek liggen, komen er bij dit toestel een tweetal zaken boven drijven
De GPS ontvangst en de wifi ontvangst.
Voor de Gps ontvangst zo schijnbaar een koperdraadje solderen een oplossing zijn , maar velen zullen daar huiverig voor zijn, demontage in de video filmpjes zijn onderblelicht ook de waxine licht houder en de alminium folie .
In welk gaatje gaat het nu , zelfs op de Spaanstalige site met meerder foto's wordt het er niet echt duidelijker op.
Maar wat mij dan toch bevreemd is dat niemand dan contact opneemt met de fabrikant over beide problemen terwijl ik in de berichten toch zag dat er een site was.
Want i.p.v van dat de consument gaat lopen expirimenteren , zou de fabrikant het waarschijnlijk fraaier en simpelrer kunnen oplossen.
In eerste instantie was ik zeer gecharmeerd van dit toestel, mar deze twee isseus geven mij te denken of het wel een goede keus is en of misschien een andere optie qua toestel/prijs en specificaties (zopo zp980) niet een betere zijn.
Want er komen er elke dag wel weer een paar om de hoek kijken
Allemaal Mediatek 6589 met of zonde T
Met de verschillende schermresoluties
Met de verschillende rom grotes
Met zoveel verschillende prijzen.

Wat ik ook eigenlijk mis in elke review of advertentie mis is hoe gedraagt het scherm zich in vol daglicht., schitterende foto's videofilmjes, of denkt men nu werkelijk dat de telefoon enkel binnen wordt gebruikt.
Zelf duurdere telefoons moeten in het volle daglicht een zonneklep hebben wil je nog iets op het scherm herkennen.
Dus als men een review schrijft en foto's bijvoegd laat dan ook dit aspect belicht worden.
Ga nu maar weer op zoek naar dat adres van Iocean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Volgens mij heeft het GPS verhaal met al die MT65xx chips te maken ... dus daar kan de fabrikant van de telefoon weinig aan doen.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
hlubach schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:53:
Heb nu alle 15 pagina,s van dit fora gelezen.
Buiten het af en toe elkaar een bijl in de nek liggen, komen er bij dit toestel een tweetal zaken boven drijven
De GPS ontvangst en de wifi ontvangst.
Voor de Gps ontvangst zo schijnbaar een koperdraadje solderen een oplossing zijn , maar velen zullen daar huiverig voor zijn, demontage in de video filmpjes zijn onderblelicht ook de waxine licht houder en de alminium folie .
In welk gaatje gaat het nu , zelfs op de Spaanstalige site met meerder foto's wordt het er niet echt duidelijker op.
Maar wat mij dan toch bevreemd is dat niemand dan contact opneemt met de fabrikant over beide problemen terwijl ik in de berichten toch zag dat er een site was.
Want i.p.v van dat de consument gaat lopen expirimenteren , zou de fabrikant het waarschijnlijk fraaier en simpelrer kunnen oplossen.
In eerste instantie was ik zeer gecharmeerd van dit toestel, mar deze twee isseus geven mij te denken of het wel een goede keus is en of misschien een andere optie qua toestel/prijs en specificaties (zopo zp980) niet een betere zijn.
Want er komen er elke dag wel weer een paar om de hoek kijken
Allemaal Mediatek 6589 met of zonde T
Met de verschillende schermresoluties
Met de verschillende rom grotes
Met zoveel verschillende prijzen.

Wat ik ook eigenlijk mis in elke review of advertentie mis is hoe gedraagt het scherm zich in vol daglicht., schitterende foto's videofilmjes, of denkt men nu werkelijk dat de telefoon enkel binnen wordt gebruikt.
Zelf duurdere telefoons moeten in het volle daglicht een zonneklep hebben wil je nog iets op het scherm herkennen.
Dus als men een review schrijft en foto's bijvoegd laat dan ook dit aspect belicht worden.
Ga nu maar weer op zoek naar dat adres van Iocean
Duidelijk niet bekend met chinaphones. Succes met het bellen naar iOcean.
De zopo heeft dezelfde gps problemen alleen lees je daar minder over omdat ie veel minder vaak geimporteerd is en je dus ook minder kunt disscussieren over de zopo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TDLofCC schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:57:
Volgens mij heeft het GPS verhaal met al die MT65xx chips te maken ... dus daar kan de fabrikant van de telefoon weinig aan doen.
Mwah het is altijd een combinatie van chip en antenne. Zo te zien is op antenne vlak in ieder geval bij sommige telefoons nog vooruitgang te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Zoals Tsuray schreef : het is altijd een combinatie van chip en antenne.
Dus kan de fabrikant echt wel wat doen.
Nu zal de gemiddelde Chinese manufactor niet wakker liggen van de Europese markt , maar het signaleren en melden, of ze er iets mee doen is een tweede.
Al 10 cm koperdraad je Gps probleem verhelpt , waarom dan niet , vaak kijken de techneuten niet verder dan hun neus lang is , en de huis tuin en keuken oplossingen zien zij dan in het geheel niet.
Met deze problemen is het net zoals met alle andere problemen niet miepen , maar gewoon blijven mauwen bij de fabrikant zodat hij uiteindelijk wel overtuigd raakt.
Ik probeer het ten minste.
En of het nu Iocean is of Zoppo of zelfs Mediatek dat maakt mij niet uit en als het bij de Chipbakker ligt dan lig ik daar ook het probleem voor , en zeg dan op een Confusius wijze dat hij die halfbakken chip die hij dan levert in zijn dikke Chinese ,..... kan steken..
De vorige tel. een HDC i9300 met een MTK 6577 had een snellere fix dan b.v mijn Galaxy S.
Dus dat zegt niets, het 7 inch tablet (93 $ incl, shipping en sim) met een ander chipset snel een fix goede wifi.
Maar het lijkt mij hier beter te kijken hoe wij met elkaar tot zover kunnen komen dat beide problemen min of meer tot het verleden gaan behore.
Ik ben geen tweaker maar er zijn erbij die , de toestellen blind uit en in elkaar kunnen schroeven , en met kleine aanpassingen een hoop kunnen verhelpen.
Zie de waxine oplossing of het gesoldeerde koperen kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me een linkje sturen van het gesoldeerde koperen draadje? Kan dat niet vinden, en mijns ticker is afgebroken dus... ik wil wel graag wat solderen daarop ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:48
gewoon in dit topic op gps zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ziconl schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:19:
EUhm ja, wat ik wilde zeggen is dat qua gebruik en functionaliteit en prestaties alles goed werkt, maar ik zit nog op de originele rom, en die vertoont nu kuren 8)7 Black screens. De nieuwste update die zou dat moeten verhelpen.
Ik ga nu eens kijken om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb mn review ook (gedeeltelijk)vaf.
Voor de volledig zwarte versie heb ik nog geen productpagina gespot, dus hij staat bij de pandaversie.
Zoals in de review al aangegeven, mijn eigen gemaakte foto's van de iOcean X7 komen nog..

productreview: iOcean X7 Youth Wit, Zwart review door dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:10:
kan iemand me een linkje sturen van het gesoldeerde koperen draadje? Kan dat niet vinden, en mijns ticker is afgebroken dus... ik wil wel graag wat solderen daarop ja ;)
YouTube: iOcean x7 GPS fix (DIY antenna - great result)

Laat even weten of het gelukt is, en of je GPS ontvangst inderdaad is verbeterd.

[ Voor 9% gewijzigd door T-8one op 25-06-2013 09:23 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Voor degene die mij succes wenste met contact met Iocean., ziehier

Hello Lubach,

Thanks for your information and suggestion.

Regarding weak Gps, we'll try to improve it via better antenna ; wifi is better than before.

About the pictures or photos , attached please kindly find the picture took by one of our customer in Moscow in daylight for your reference.

Have a nice day and welcome for more opinion. *_*

Best Regards
Hailey LEE
Iocean Digital Communications Technology Co.Ltd
From: Han Lubach
Date: 2013-06-24 21:11
To: service
Subject: Iocean X7
In the Dutch forum about the X7 Youth, there is a discussion going about two problems according this phone

1: weak Gps
2: weak wifi
For the first problem there are two solution
​http://www.youtube.com/watch?v=2q_AmYlrwNc​
YouTube: iOcean X7 - GPS Fix (How to make antenna)
For the second problem, no fix found.

Would have buy this phone but, know i hesitate
Perhaps you have any solution for those problems
I think that if you solve those problems you have put on the market a very good product.
O before i forget every picture of the phone and screen is taken inside and look beautiful , but how does it look in full daylight, show it to your customers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, wanneer ik wil bellen of smsen krijg ik de volgende melding: "De SIM-kaart die u wilt gebruiken is bezig met roamen. Er is nu geen lokale SIM beschikbaar. Wilt u doorgaan?"

Ondertussen wel gevonden hoe ik deze melding weg krijg namelijk door het volgende te doen: instellingen > sim beheer > roaming > herinnering roaming weergeven > eenmaal/altijd/nooit.

Maar ik heb ook gelezen dat je bij roaming gebruik maakt van een ander netwerk en ik dus extra kosten zou kunnen moeten betalen? Zelf gebruik ik tele2 smartmix.

Kan iemand mij vertellen of ik daadwerkelijk meer verbruik en zo ja wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:36:
Ik heb een vraag, wanneer ik wil bellen of smsen krijg ik de volgende melding: "De SIM-kaart die u wilt gebruiken is bezig met roamen. Er is nu geen lokale SIM beschikbaar. Wilt u doorgaan?"

Ondertussen wel gevonden hoe ik deze melding weg krijg namelijk door het volgende te doen: instellingen > sim beheer > roaming > herinnering roaming weergeven > eenmaal/altijd/nooit.

Maar ik heb ook gelezen dat je bij roaming gebruik maakt van een ander netwerk en ik dus extra kosten zou kunnen moeten betalen? Zelf gebruik ik tele2 smartmix.

Kan iemand mij vertellen of ik daadwerkelijk meer verbruik en zo ja wat ik hieraan kan doen?
Hoe vaak ga je deze vraag nog stellen?
Ik heb je deze al beantwoord, met Tele2 roam je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Hoe vaak ga je deze vraag nog stellen?
Ik heb je deze al beantwoord, met Tele2 roam je altijd.
Ja maar dan is het voor mij nog niet duidelijk of ik nu extra kosten betaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:41:
[...]

Ja maar dan is het voor mij nog niet duidelijk of ik nu extra kosten betaal of niet?
In het buitenland roamen levert extra kosten op, in Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:42:
[...]

In het buitenland roamen levert extra kosten op, in Nederland niet.
Oke super dan is t voor mij nu helemaal duidelijk, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Heeft iemand dit ook al geprobeerd? Lijkt me erg handig
Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb het even geinstalleerd, werkt tot nu toe prima.
Veel aan te passen
Heb Als het goed is nu geen irritante pop-up meer bij <15% batterij en het ledje is ook uit.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 25-06-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMaas78
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 20:59
Heeft iemand al de Elite besteld / in huis? Ik ga zeker mijn Youth verkopen voor een Elite, maar wil eerst zeker weten dat de kwaliteit & gebruikservaring minimaal hetzelfde is.

Zullen de ROMs van de Youth zomaar op de Elite draaien of komen hier aparte ROMs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

de elite met 3000mAh, heeft die een andere achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sander817 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:18:
de elite met 3000mAh, heeft die een andere achterkant?
Komt die er nog?
Lijkt vooralsnog alleen een 2000mah versie te komen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
GMaas78 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:51:
Heeft iemand al de Elite besteld / in huis? Ik ga zeker mijn Youth verkopen voor een Elite, maar wil eerst zeker weten dat de kwaliteit & gebruikservaring minimaal hetzelfde is.

Zullen de ROMs van de Youth zomaar op de Elite draaien of komen hier aparte ROMs voor?
Ik verwacht binnenkort de elite met een extra 3000 mHa batterij, volgens tracking zit hij in de lucht momenteel van Hong Kong richting Zaventem (Brussel). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

waar bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist de X7 Elite binnengekregen! Besteld via SpeMall.com. Geweldig toestel en is opvallend licht van gewicht. Ik heb voor de zekerheid gechecked of het wel de Elite was. Untutu geeft een score van 14.077 en geeft aan dat er idd 2 GB RAM in zit. De camera van 13MP klopt ook. Van de 30GB ROM is nog ongeveer 27 GB over. Ik moet er nog even mee spelen en flashen etc. Ik zal later wel een update geven over mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag ook een X7 Young besteld bij pandawill.
Verzending Swiss Post. Ben benieuwd wanneer ik hem zal ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

sander817 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:17:
[...]

bij welke van de shops dan?
Het valt niet mee, maar als ik op aliexpress zoek naar iocean dan staat er een bovenaan die al geleverd heeft. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
sander817 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:17:
[...]

bij welke van de shops dan?
http://www.aliexpress.com.../search?SearchText=iocean

[ Voor 25% gewijzigd door Duupje1 op 27-06-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

krijg je er nou een andere achterkant bij bij de 3000mAh battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sander817 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:50:
krijg je er nou een andere achterkant bij bij de 3000mAh battery?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07
Ondertussen heb ik nog steeds problemen met WiFi op mijn X7. Ik lijk hier de enige te zijn, waarbij het echt gewoon niet werkt, apps doen het niet enzo.

Met behulp van de app Wifi Fixer heb ik nu wel dat ik op sommige plekken nu wel een beetje internet doorkrijg, maar dan moet ik vooral de telefoon niet verplaatsen, want elke beweging heeft effect. Deze app lijkt te proberen de Wifi connectie wat stabieler te maken.

Daarbij kreeg ik van Antelife nog door om het volgende te proberen: http://www.androidgroupon.../wifi-connection-faq.html . Bij mij is het .ini bestand niet aanwezig, dus dat ging moeilijk en de app wil zich niet installeren. Dus voor mij ook dood spoor, maar misschien kunnen anderen hier wel wat mee.

Voor nu Antelife weer eens gemaild en kijken wat hun reactie is, als ze niets meer weten, dan moet mijn telefoon helaas terug. Risico van het vak, had er al een beetje rekening mee gehouden dat dit soort dingen zouden kunnen gebeuren, maar betekent waarschijnlijk dat mijn Blade het nog 1-2 maand moet gaan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:05
Hoe zit het met de helderheid van het scherm. Ik bekeek gisteren een review op Youtube, en op 11:45 lijkt het scherm wel gedimd t.o.v. de Oppo Find?

http://youtu.be/lrwN7TpzLHQ?t=11m45s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bsmpower schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:19:
Hoe zit het met de helderheid van het scherm. Ik bekeek gisteren een review op Youtube, en op 11:45 lijkt het scherm wel gedimd t.o.v. de Oppo Find?

http://youtu.be/lrwN7TpzLHQ?t=11m45s
Ik vraag me af of de helderheid daar wel op maximaal staat.
De helderheid is wat mij betreft goed, niet fantastisch. Als je in de volle zon zit kan je niet echt helemaal lekker alles lezen, maar het kan wel zonder heel raar te doen met hand eroverheen enzo. Ik heb niet echt een glossy high-end scherm waarmee ik het kan testen, als ik dat geld had gehad had ik dat wel gekocht..

[ Voor 30% gewijzigd door Pikoe op 26-06-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe krijg ik die gps.conf file aangepast? Als ik hem zelf handmarig of via fasterGPS aanpas, dan veranderd hij uiteindelijk autotmatisch terug naar het origineel. En de gps.conf.bak kan ik niet verwijderen.. Hoe kan ik dit dan oplossen dat hij niet terug gaat naar China instellingen?

En kan ik van die sim meldingen uitzetten? Dat er een sim slot leeg is en dat de andere sim kaart vol is voor berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een vraagje:

Werkt 3g op allebei de dualsim sloten ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:43:
ik heb ook een vraagje:

Werkt 3g op allebei de dualsim sloten ?

Bedankt
Nee, het is altijd op één sim 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar als er maar 1 simkaart inzit, dan is het gelijk in welk slot hij zit om 3g te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:07:
ok, maar als er maar 1 simkaart inzit, dan is het gelijk in welk slot hij zit om 3g te hebben ?
Je kan per ding instellen welke simkaart je er voor wilt gebruiken. sms, bellen en 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zojuist m'n iOcean X7 Youth binnen gekregen. En tot mijn grote verbazing werkt GPS perfect. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed om te horen, ze hebben misschien iets gedaan aan het probleem.
Wacht vol ongeduld op mijn x7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Laatst online: 11-08 21:43
bij het gebruik van de gsm krijg ik iedere keer een popup als ik een bericht krijg met melding:
berichten is gestopt (ofzo iets..) zeer irritant want ook tijdens het smsen krijg ik deze popup waardoor mijn smsapp uitvalt :/ is deze popup te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
had ik precies t zelfde joeriinc, ik had de cache leeggemaakt (bij al je apps) heb er niet zo veel last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:07:
Volgens mij is dat de vraag. Ik denk dat microsim het beste zal werken, omdat die meer freq. banden heeft, ik ga het uittesten zo gauw mijn microsim binnen is.

Zie ook:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2177023&page=9
CultFreak in "[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's"

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deck16
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 23:56
Gabliboeba schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:06:
Zojuist m'n iOcean X7 Youth binnen gekregen. En tot mijn grote verbazing werkt GPS perfect. :o
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor GPS heb ik alles geprobeerd, incl. met A-gps, EPO, juiste gps.conf, via mobileuncle. Allemaal niets. Satellieten ziet hij wel, maar nog nooit nog maar 1 verbinding gehad. Ik hoopte dat het puur gps probleem zou zijn, maar dat het met a-gps en epo wel haalbaar zou zijn. Maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:52:
Voor GPS heb ik alles geprobeerd, incl. met A-gps, EPO, juiste gps.conf, via mobileuncle. Allemaal niets. Satellieten ziet hij wel, maar nog nooit nog maar 1 verbinding gehad. Ik hoopte dat het puur gps probleem zou zijn, maar dat het met a-gps en epo wel haalbaar zou zijn. Maar helaas..
A-GPS en EPO zorgt niet voor een fix, het versnelt enkel de tijd tot een fix. Een telefoon die geen fix krijgt na 10 minuten buiten liggen zal dat met A-GPS en EPO ook niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommymeister11
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo beste mensen,

Ik volg dit topic een klein beetje en ik zit al 1.5 maand te twijfelen om deze telefoon te nemen, maar ik heb nog teveel twijfels. En ik hoopte dat jullie die voor een deel weg kunnen nemen.

- Is het verschil tussen de gewone en de turbo versie aanzienlijk mbt snelheid. En het verschil in ram natuurlijk.
- Het scherm is hetzelfde als een iphone scherm staat er, maar ik zie bij veel reacties dat gorilla glass de voorkeur heeft. Waarom is dat? Want dit is ook versterkt glas.
- Is deze telefoon in staat om er carmageddon vloeiend op te kunnen spelen?
- Voor de mensen die problemen hebben met de wifi. Is dat alleen aan de rand van het bereik (zeg maar 20m) of ook bij 10m al?
En tot slot: Is deze telefoon aanzienlijk beter dan mijn huidige telefoon, de galaxy nexus. En is de nexus 4 dan weer een stuk sneller dan de x7?

Alvast al heel erg bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tommymeister11 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 02:55:
Hallo beste mensen,

Ik volg dit topic een klein beetje en ik zit al 1.5 maand te twijfelen om deze telefoon te nemen, maar ik heb nog teveel twijfels. En ik hoopte dat jullie die voor een deel weg kunnen nemen.

- Is het verschil tussen de gewone en de turbo versie aanzienlijk mbt snelheid. En het verschil in ram natuurlijk.
- Het scherm is hetzelfde als een iphone scherm staat er, maar ik zie bij veel reacties dat gorilla glass de voorkeur heeft. Waarom is dat? Want dit is ook versterkt glas.
- Voor de mensen die problemen hebben met de wifi. Is dat alleen aan de rand van het bereik (zeg maar 20m) of ook bij 10m al?
En tot slot: Is deze telefoon aanzienlijk beter dan mijn huidige telefoon, de galaxy nexus. En is de nexus 4 dan weer een stuk sneller dan de x7?

Met meer ram kan het met veel geopende applicaties wel soepeler lopen 10+ (ervaring met de xperia z& iocean x7 youth)
De reden dat veel mensen liever gorilla glass hebben, is dat het veel steviger is dan een normaal scherm afhankelijk van de generatie gorilla glass. http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375657,00.asp
Het probleem met wifi is niet(bij mij altans) dat: "Hoe verder je komt hoe slechter het wordt" Maar ook dicht bij de router(vooral als je veel beweegt heb je last van problemen!(Ik ben de problemen kwijt met een nieuwe custom-rom.
Deze smartphone is sneller dan de galaxy nexus en de nexus 4 is inderdaad sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Tommymeister11 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 02:55:
Hallo beste mensen,

Als je het geld er voor over hebt zou ik voor de 2GB versie gaan, ik heb (met 1GB) gemiddeld 250 a 350mb vrij.
Gorilla glass is inderdaad sterker, maar niet onsterfelijk. Ik heb nog nooit een telefoon met gorilla glass gehad (of de iphone 3GS moet dit gehad hebben :P ) maar nog nooit een kapot scherm gehad. En ik heb véél smartphones gehad. Als je gewoon voorzichtig bent met je telefoon gaat hij niet kapot. Ben je dat niet, dan gaat elk glas kapot en kun je beter zo'n rubbed gooi telefoon kopen met simpele hardware
Volgens mij is elk toestel daar wel toe in staat? Of er moet een nieuwe versie zijn waar ik niets van af weet. Ik kon op mijn iPhone 3GS zelfs carmageddon vloeiend spelen (voor zo ver ik weet)

Op cpu gebied zal de x7 denk ik wel iets vlotter zijn, op gpu (spellen, etc.) weet ik het niet. Als je graag custom roms wilt gebruiken met echte tweaks (overclock, etc.) dan kun je beter bij de Nexus blijven. Anders lijkt mij de x7 een prima toestel, vandaar dat ik hem zelf ook heb ;) Alleen ik kom wel van veel minder af (iphone 3GS)
De iOcean x7 is trouwens wel weer een stuk groter dan je nexus, houd daar ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Maar de nexus is bijvoorbeeld weer volledig van glas. Iets wat ik een enorm nadeel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommymeister11
Oke bedankt Mark en Willian voor de informatie. Maar spellen die meer geavanceerd zijn heb ik eigenlijk niet, zoals een modern combat 4 dat soort spellen speel ik niet op mn telefoon, daar heb je een pc voor. Maar misschien dat ik toch maar wacht tot de nexus 4 in de aanbieding komt of een prijsverlaging krijgt naar de €300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tommymeister11 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:20:
Oke bedankt Mark en Willian voor de informatie. Maar spellen die meer geavanceerd zijn heb ik eigenlijk niet, zoals een modern combat 4 dat soort spellen speel ik niet op mn telefoon, daar heb je een pc voor. Maar misschien dat ik toch maar wacht tot de nexus 4 in de aanbieding komt of een prijsverlaging krijgt naar de €300
ben je net te laat, bij iBood was ie een paar dagen terug in de aanbieding voor 300 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Zou je eens een fototje willen posten van de antenne, dus het stickertje linksboven in. Rechts is de WiFi antenne. Misschien dat ze die hebben vervangen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommymeister11
Ja dat weet ik, maar toen wist ik nog niet zoveel van de telefoon dus ging ik eerst allemaal reviews kijken, toen was ik er uit om hem te kopen, maar toen was die uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tommymeister11 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:44:
Ja dat weet ik, maar toen wist ik nog niet zoveel van de telefoon dus ging ik eerst allemaal reviews kijken, toen was ik er uit om hem te kopen, maar toen was die uitverkocht :(
Voor het verschil van ruim 100 euro zou ik toch echt de iOcean prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is het misschien niet handig om een S4 gps antenne te gebruiken? Deze kun je er zo op schuiven lijkt het wel, of moet je deze dan ook solderen?
http://www.ebay.com/itm/O...Tools&hash=item27d3e2f1e2
Of is dat voor WiFi? Of WiFi en GPS samen? Is een beetje onduidelijk
edit: dit lijkt me zeker wel voor wifi en neit gps

Of anders zoiets:
http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item43bad54341

Lijkt me ook dat er zoiets moet bestaan voor zelfbouw apparaten, kan het alleen niet zo snel vinden. Dus geen specifieke aansluiting, maar een meer standaard makkelijk te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 27-06-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Eergisteren een pakketje van DX ontvangen:

De losse accu oplader met EU stekker:
http://dx.com/p/universal...h-eu-adapter-black-102047
Je kan hem voor vele accu formaten gebruiken, maar die van de iOcean is echt net is te lang.
Met een elastiek is dat natuurlijk geen probleem.
Het lijkt trouwens wel of mijn batterijen er langer van mee gaan ook. En ik speelde de heletijd GTA 3.

Beschem tasje met touwtje.
http://dx.com/p/protectiv...note-2-n7100-black-163921
Ik wilde geen pre-order tasjes van AliExpress halen, dus kocht ik deze op de gok, na het bekijken van de afmetingen natuurlijk.
Hij past erg netjes, je zou zeggen dat de Note2 veel breder is, maar dat val wel mee.
Het is een mooie en fijn zakje, je kan hem er zo met een lipje uit trekken, ook was hij nog eens erg goedkoop.
Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.