Mx. Alba schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:41:
[...]
Dat is het juist. Veel van die "arbeidsongeschikten" zoals ook jij zijn helemaal niet arbeidsongeschikt. Misschien wel ongeschikt voor het werk dat ze graag zouden willen doen, maar er is bijna altijd wel ander werk dat men wel kan doen.
Dat is het probleem als dat werk er al is dan krijg ik te horen dan er geen plek is, ik heb drie weken ofzo post mogen sorteren in de sociale werkplaats, totaal onder niveau, maar men was wel over mij te spreken, maar ik moest weer weg want er was toch geen plek voor mij.
En dan gaan ze van alles proberen, maar steeds is er geen plek voor je, je word er best moedeloos van hoor, maarja dan woon ik ook nog in een regio ( zuid Limburg ) waar sowieso geen werk is, ook voor mensen met een betere opleiding, die vertrekken allemaal in noordelijke richting.
Ik ben ook autist maar ik verdien €50k bruto per jaar.
Nu weet ik natuurlijk nog maar iets meer dan een jaar dat ik een autistische afwijking heb. Wellicht, als ik dat al eerder had geweten, zou ik ook in de WAjong zijn terechtgekomen en zou ik dan zijn gekomen waar ik nu ben? Dat is natuurlijk de vraag. Een label kan ook limiterend werken omdat je dan gefixeerd wordt op wat je allemaal niet kan terwijl je je juist zou moeten focussen op dat wat je wel kan.
Ik denk toch dat jij gewoon goed getroffen hebt, ik moet al jaren de ene tegenslag na de andere verwerken, bij de ICT van de sociale werkplaats zeiden ze gewoon, je kwam als laatste binnen dus mag je ook als eerste gaan.
Maar 50% van de afdeling werd wel ingevuld door mensen die niks in een sociale werkplaats te zoeken hebben, ja ze hebben wel de kennis en zijn beter in communiceren met uitzondering van de botte systeembeheerder, maar die mensen nemen eigenlijk een plek in die door iemand zoals mij zou moeten worden ingevuld en ze hebben geen WSW indicatie dus er komt ook geen subsidie voor binnen.
Maja ondertussen is de ICT afdeling al overgenomen door een commercieel bedrijf, dus in toekomst zullen er nog minder mensen met een beperking aan werk komen, want commerciële bedrijven zijn nog ergere dan een sociale werkvoorziening, maar de sociale werkvoorziening eiste van mij kwa skills bijna hetzelfde als een gewoon persoon.
Ik mag dan niet goed zijn in communicatie maar computer problemen kan ik prima oplossen.
Als het sociale vangnet zodanig uitgekleed zou worden dat je inderdaad alleen geld zou hebben voor de primaire levensbehoeften (goedkoop onderdak, goedkope kleding, goedkoop voedsel) en geen enkele luxe - zou je dan wel heel hard naar werk gaan zoeken en zelfs werk aannemen dat je eigenlijk niet zou willen doen? Als het antwoord daarop "ja" is, is dat het bewijs dat dat zou werken. Want als je eenmaal werk hebt - wat voor werk dan ook - is het veel makkelijker om beter werk te vinden.
Ik denk dat ik dan waarschijnlijk zelfmoord zou plegen, want dan zou leven voor mij gewoon geen nut meer hebben, zelf nu met het geld dat ik heb ik vaak genoeg van die momenten dat ik helemaal gehad heb.
Ik bombardeer mijn vriendin soms met depressie berichten, dus nee ik denk dat ik me dan uiteindelijk gewoon van kant maak, en zulke gedachten heb ik nu ookal soms, van waar is het leven goed voor, want ik ben niet bepaald happy ofzo met mijn leven.
Ik ben nog net niet ongelukkig, dus het is niet zo erg dat ik voor de trein zou springen.
[
Voor 18% gewijzigd door
Anoniem: 318025 op 04-04-2013 16:02
]