Deskundigen werken volgens normen, en in deze tak staan niet vast.geen vinger schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:08:
[...]
Dat is geen reden om het oordeel van deskundigen in twijfel te trekken.
ik dacht eerder aan ouderen die slecht te been zijn of weduwnaar.Dat kan een slecht idee zijn aangezien iemand bijv. overbelast kan worden door vrijwilligerswerk, nog afgezien van het feit dat iemand die afgekeurd is voor betaald werk net zo goed moeite zal hebben met vrijwilligerswerk.
Onkruid wieden en boodschappen doen? Voor iemand die te lam is om dat zelf te doen zeker.
De sociale verzekeringen werken op basis van een omslagstelsel. Hoe meer mensen er gebruik van gaan maken, hoe hoger de premies. Willen we nog iets van de welvaart terugzien ipv van een tweedeling waarbij de ene groep voor de ander werkt dan moet daar paal en perk aan worden gesteld. Vergrijzing is daar een voorbeeld van. Een groep die gebruik maakt van sociale voorzieningen groeit snel, de groep die het moet opbrengen gast krimpen.En uitkeringen zijn een verzekering dus met dat teren op andermans centen valt het ook wel mee. Nog afgezien van het feit dat de welvaart in de westerse wereld voor een groot deel wordt opgebracht door machines, industrialisatie en investeringen, en dus niet door de arbeiders.
Verband?Dat is ook de gedachte achter uitkeringen en de vermeende solidariteit. Ik doe dit voor jou als jij dat voor mij doet, quid pro quo. Van werkelijk altruïsme is in het geval van uitkeringen dan ook geen sprake.
Verder is het natuurlijk prima als jij onkruid wil gaan wieden omdat je een bijdrage aan de samenleving wil leveren, maar val mensen die wel in staat zijn tot het leggen van causale verbanden daar s.v.p. niet mee lastig. Krom gelul.
geen werk <=> geen leven
En dan maakt het weinig uit of het betaald is of vrijwillig. Het alternatief is dat je mensen 24 uur thuis laat zitten. En het klinkt misschien hard, maar wat voor functie vervul je hier op aarde als je tig jaar tussen 4 muren praktisch bent opgesloten aangezien een uitkering nou niet bepaald een vetpot is.