Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik eindelijk een nieuwe werkplek welke dichterbij huis is, schijnen mijn nieuwe collega's gewoon lak te hebben aan de tabakswet en ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan, ookal sta ik volledige in mijn recht.

Ik ben er namelijk gedetacheerd en het is moeilijk om een werkplek te vinden in de regio waar ik woon, en voor rest is alles ook wel okay, alleen bijna al mijn collega's roken dus op de werkvloer en nu leven we in een land waar dat dus niet mag en ik 100% zeker weten in mijn recht sta.

Mijn probleem is echter, ik kan me gaan beklagen, maar het is duidelijk dat de eigenaar het gedoogd, dus ik durf zelf niks te zeggen, wel heb ik een soort begeleider, maar ik weet 100% zeker dat men niet gaat stoppen met roken vanwege mij.

Dus wat kan ik doen? Ziek melden is ook geen optie? Maar die rook maakt mij eigenlijk wel ziek en is slecht voor mijn gezondheid. Ik vind dit maar een lastige situatie, want werk ligt ook niet voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zou gewoon eens voorzichtig m'n collegae erop aanspreken. Zonder direct te beginnen over "de wet" en "in mijn recht" enzo, maar gewoon dat je er best wel last van hebt, en dat je het zou waarderen als ze buiten gaan roken...

En anders:
Klachten over roken?
Als u ziet dat er bij u op het werk wordt gerookt, vraagt u eerst de beheerder van het gebouw om op te treden. Als dat niet helpt, kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis de Warenklachtenlijn bellen: 0800-0488. U kunt ook het klachtenformulier op deze site invullen. Daar vindt u bovendien meer informatie over het hoe en waarom van de Warenklachtenlijn. Elke klacht die u telefonisch of via Internet meldt, wordt onderzocht en u wordt altijd over de resultaten geïnformeerd.
van http://www.rijksoverheid....k-roken-op-mijn-werk.html

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 11-03-2013 19:07 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alsof dat zin heeft, ik ben een nieuwkomer en aan de aanwezigheid van asbak lijkt het erop dat er al hele tijd daar gerookt word, het erge vind ik dat ik mijn kleding na een dag dragen nu de was in gooi en ik voel me ook gewoon slecht door die rook, dus me maar ziek melden? Ze stoppen toch niet met roken als ik er iets van zeg.

Ik werk dus via de WSW, dus ik ben niet afhankelijk van deze werkplek, maar we zijn in zee met deze werkplek gegaan omdat het dichtbij was, maar nu kom ik direct al voor een obstakel te staan, maar sta ik wel in mijn recht, maar daar heb ik niks aan met dit soort mensen, want die hebben er lak aan.

Anders maar de autoriteiten inlichten, de eigenaar was vanmorgen toch al praten dat hij dreigde failliet te gaan.

Maar ik dacht zelf om maar mailtje naar mijn begeleiders te sturen, dan zouden zei dat ook kunnen op pakken, maar veel meer dan ze erop aan spreken zullen ze ook niet kunnen doen en voor de rest is die nieuwe werkplek wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je zult er versteld van staan hoe redelijk rokers soms kunnen zijn ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Op mijn oude werk (bijbaan) was dit ook zo. Meerdere bedrijven in 1 pand en in de wachtruimte (ingang) stonden ze gewoon te roken. Ik heb er 1x wat van gezegd en een week later gewoon een klacht ingediend. Enkele weken later stond er een controleur op de stoep met een boete. Daarna nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:01:
Heb ik eindelijk een nieuwe werkplek welke dichterbij huis is, schijnen mijn nieuwe collega's gewoon lak te hebben aan de tabakswet en ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan, ookal sta ik volledige in mijn recht.
Denk dat je een andere baan moet zoeken, je zit in je proef tijd .. ik zou je niet eens willen als collega.

Zeker als je baas zeurt over falliet gaan .. help hem sneller over de kling door stress en tabaks wet.. make like a tree and leave.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
vso schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:28:
[...]

Denk dat je een andere baan moet zoeken, je zit in je proef tijd .. ik zou je niet eens willen als collega.

Zeker als je baas zeurt over falliet gaan .. help hem sneller over de kling door stress en tabaks wet.. make like a tree and leave.
Waarom denken rokers altijd dat zij gewoon maar anderen tot last mogen zijn. Als mensen gerookt hebben en naast je komen zitten is het net alsof er een opengetrokken beerput naast je zit. Die rook stinkt. Die rook is slecht voor MIJN gezondheid. Dus pleurt op met die zooi en ga jezelf ff vergassen op een plek waar je andere niet tot last bent.

Je houden aan de tabakswet kost je geen enkele moeite. Ga gewoon buitenstaan i.p.v. binnen. Klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Niet om het een of ander, maar als je direct al begint met 'niet volgens de wet', 'ik sta in mijn recht' etc, dan zou ik, als ik zou roken, er niet door gaan stoppen.
Zou je het mij (netjes) vragen en aangeven dat je er hinder van hebt, dan wordt het een ander verhaal.

Ik zou als ik jou was de rokers vragen of ze wellicht buiten willen gaan roken of eventueel een aparte ruimte er voor inrichten (rookruimte). Als dit niet werkt, dan aankaarten bij de werkgever. Als dat ook niet helpt, dan pas kan je mijns inziens met 'de wet' gaan gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door aaajeetee op 11-03-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:31

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, een gasmasker opzetten lijkt me ook geen optie, toch? :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een klacht indienen ben ook over het denken, maar ik wil eigenlijk mijn begeleider een e-mail sturen, want ik zelf ben niet in staat om er iets van te zeggen, want dat leidt toch alleen maar tot conflict, ookal heb ik gewoon gelijk.

Want dat zal waarschijnlijk in een discussie uit monden, op mijn vorige werkplek had ik een baas die ook mensen op zijn kantoor laat roken, maar dat is een andere ruimte dus heb ik gezegd van maakt alsjeblief de deur dicht, maar hij was er niet zo blij mee.

Toen heb ik hem gewezen dat ik er recht op had, maar hij reageerde niet bepaald van okay je hebt gelijk, en beweerde dat zijn kantoor prive ruimte was. Maar waar ik nu werk is een heel andere bedrijf, een bedrijf dat het niet zo nauw met regeltjes neemt, wat ik op zich wel wil slikken, maar van dat roken onder vind ik echt overlast.

Maar blijkbaar zijn de niet rokers dan de zeikers merk ik zo, er schijnt overigens een behoorlijke boete erop te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Dus ze roken gewoon binnen? Nee, daar zou ik ook niet echt blij mee wezen. (understatement).
Maar ja, wat kan je eraan doen... ja, je bent in je recht, maar als iedereen rookt en jij bent de enige niet-roker...

Bevorderlijk voor de sfeer gaat het alvast niet zijn als je direct al 'stappen' onderneemt. Zijn er nog meer collega's die niet roken? Wat vinden zij ervan?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:34:
Een klacht indienen ben ook over het denken, maar ik wil eigenlijk mijn begeleider een e-mail sturen, want ik zelf ben niet in staat om er iets van te zeggen, want dat leidt toch alleen maar tot conflict, ookal heb ik gewoon gelijk.

Want dat zal waarschijnlijk in een discussie uit monden, op mijn vorige werkplek had ik een baas die ook mensen op zijn kantoor laat roken, maar dat is een andere ruimte dus heb ik gezegd van maakt alsjeblief de deur dicht, maar hij was er niet zo blij mee.

Toen heb ik hem gewezen dat ik er recht op had, maar hij reageerde niet bepaald van okay je hebt gelijk, en beweerde dat zijn kantoor prive ruimte was. Maar waar ik nu werk is een heel andere bedrijf, een bedrijf dat het niet zo nauw met regeltjes neemt, wat ik op zich wel wil slikken, maar van dat roken onder vind ik echt overlast.

Maar blijkbaar zijn de niet rokers dan de zeikers merk ik zo, er schijnt overigens een behoorlijke boete erop te staan.
Ik ben zelf geen roker, maar ik kan me kapot ergeren aan mensen die zo doen als jij.

Wees gewoon eerlijk naar je collega's, vraag ze om rekening met je te houden. Of misschien ergens anders willen gaan roken, of iets in die richting.

Heb zelf zo'n collega gehad, die ook een beetje "achterbaks" was, niemand erop aanspreken maar een week later kregen hadden we meetings over "het onderwerp".

Uiteindelijk bleek het allemaal gewoon simpel op te lossen door het te vragen.
Antwoorden die er op de meeting waren;
- Huh, wat is er dan verkeerd.
- Ik heb niemand wat horen zeggen.
- we hebben hier nooit wat over gehoord.
(Achterin, zal die nieuwe wel wezen)

Hou daar ook rekening mee. Je ziet je collegas meer dan je vrouw/vriendin/ouders.
Onze band als collegas: min of meer broers & zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik zou niet direct een klacht gaan lopen indienen, dan ben jij uiteindelijk weer de 'bad guy' zoals ik het begrijp in je verhaal. Probeer het eerst gewoon op een positieve manier te melden bij je baas. Probeer je probleem uit te leggen niet vanuit jouw standpunt maar vanuit zijne. Zeg bijvoorbeeld dat je het begrijpt dat iedereen binnen rookt omdat het nu heel koud is buiten en dat het helpt bij de concentratie van je collega's. Probeer daarna op een subtiele manier duidelijk te maken dat jij misschien wel last hebt van de rook en of daar iets aan gedaan kan worden.

en anders: http://dx.com/p/ioncare-r...mover-ozone-ionizer-12639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een klacht indienen kan anoniem en dat maakt mij geen bad guy, andere hebben zich gewoon aan de wet te houden, ik mag hier op GoT ook niet illegale software verspreiden, dan worden er ook direct topic reports ingediend.

Ik heb tevens geen vrienden en ik heb nou ook niet echt een carrière en die zal ook niet krijgen, dus echt veel heb ik niet te verliezen, dus ik zie geen reden waarom ik niet zou klagen en het is toch anoniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Tja, het zal natuurlijk wel opvallen als er x periode niets aan de hand is, jij komt binnen en 'ineens' is er een klacht binnengekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
*knip*

[ Voor 86% gewijzigd door SmartDoDo op 11-03-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de duidelijkheid nogmaals:

Geen woorden als recht en wet gebruiken. Geen mail naar begeleiders, geen anonieme tips. Niet naar een chef stappen. Gewoon beginnen met vriendelijk zeggen dat je het een tijdje hebt geprobeerd maar er toch te veel last van hebt en dan vriendelijk vragen of ze buiten kunnen gaan roken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:51:
Een klacht indienen kan anoniem en dat maakt mij geen bad guy, andere hebben zich gewoon aan de wet te houden, ik mag hier op GoT ook niet illegale software verspreiden, dan worden er ook direct topic reports ingediend.

Ik heb tevens geen vrienden en ik heb nou ook niet echt een carrière en die zal ook niet krijgen, dus echt veel heb ik niet te verliezen, dus ik zie geen reden waarom ik niet zou klagen en het is toch anoniem.
Tja, ik vind roken ook smerig en vind ook dat het aangepakt moet worden, maar met jouw zielige houding en manier van aanpak ga je het zeker niet redden.

Zoals anderen al zeggen, gewoon eerlijk en rechtstreeks je collega's zeggen dat je er last van hebt en vragen of ze daar aub rekening mee zouden willen houden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:03:
Voor de duidelijkheid nogmaals:

Geen woorden als recht en wet gebruiken. Geen mail naar begeleiders, geen anonieme tips. Niet naar een chef stappen. Gewoon beginnen met vriendelijk zeggen dat je het een tijdje hebt geprobeerd maar er toch te veel last van hebt en dan vriendelijk vragen of ze buiten kunnen gaan roken.
Ik word zo dus maar direct voor het blok gezet? Ik heb een soort autisme, dus ik ben nou niet bepaald in staat om te zeggen van: Nou heren ik heb wel erge overlast van de rook.

Ik kan niet anders voorstellen dat ik een antwoord terug krijg: Ik moet me niet aanstellen. Het is namelijk niet een bedrijf waar ze het nauw nemen met regeltjes.

Dat is reden waarom ik er niks over durf te zeggen en ik een klacht in dienen als een van weinige mogelijkheden zie, al zou ik het liever op een andere manier doen ( Ik heb nog geen klacht in gediend, maar denk daar sterk over na. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:37
Mja, weet precies hoe dat gaat.. Die nieuwe die net een blauwe maandag komt kijken zal ons even gaan vertellen dat wij niet mogen roken... Dan lig je eigenlijk meteen uit de groep, het is een lastig onderwerp.

Toch misschien even voorzichtig over beginnen bij een collega.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Fiber schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:07:
Zoals anderen al zeggen, gewoon eerlijk en rechtstreeks je collega's zeggen dat je er last van hebt en vragen of ze daar aub rekening mee zouden willen houden.
Het is wel een beetje omgekeerde wereld natuurlijk heh :) Een roker zou eigenlijk netjes moeten vragen, heb je hier last van, zo ja, dan rook ik ergens anders. Zeker nu met de anti-rook-wetten.

Niettemin is het wel aan te raden een beetje vriendelijk te blijven en het rustig aan te doen, ookal sta je in je recht. Misschien zijn ze zich er niet eens van bewust.
aaajeetee schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:32:
Niet om het een of ander, maar als je direct al begint met 'niet volgens de wet', 'ik sta in mijn recht' etc, dan zou ik, als ik zou roken, er niet door gaan stoppen.
Zou je het mij (netjes) vragen en aangeven dat je er hinder van hebt, dan wordt het een ander verhaal.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar toch ook eigenlijk een rare houding. Je doet iets dat zelfs volgens de wet niet mag, waar een ander last van heeft, en als hij dat dan naar jouw idee niet lief genoeg zou zeggen, dan verander je er niets aan? Objectief gezien heb je gewoon te stoppen met roken.

[ Voor 34% gewijzigd door Zoijar op 11-03-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Zoijar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:10:
[...]

Het is wel een beetje omgekeerde wereld natuurlijk heh :) Een roker zou eigenlijk netjes moeten vragen, heb je hier last van, zo ja, dan rook ik ergens anders. Zeker nu met de anti-rook-wetten.

Niettemin is het wel aan te raden een beetje vriendelijk te blijven en het rustig aan te doen, ookal sta je in je recht. Misschien zijn ze zich er niet eens van bewust.
Dit denk ik dus ook. Waarschijnlijk zitten ze met z'n allen al een ruime periode bij elkaar en is er niemand die er last van had. Nu is er nieuw personeel en dan moet het 'oude' personeel daar weer even aan wennen; zeker met dit soort kwesties (en gewoontes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zoijar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:10:
[...]
Het is wel een beetje omgekeerde wereld natuurlijk heh :) Een roker zou eigenlijk netjes moeten vragen, heb je hier last van, zo ja, dan rook ik ergens anders. Zeker nu met de anti-rook-wetten...
Heb je op zich wel gelijk in, maar er is helaas een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Als je echt op je strepen gaat staan dan zul je met de wet in de hand vast wel winnen, maar dan is op zijn minst de werksfeer verpest of je bent je baan kwijt. Gevalletje 'Operatie geslaagd, patiënt overleden.'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:08:
Ik word zo dus maar direct voor het blok gezet? Ik heb een soort autisme, dus ik ben nou niet bepaald in staat om te zeggen van: Nou heren ik heb wel erge overlast van de rook.

Ik kan niet anders voorstellen dat ik een antwoord terug krijg: Ik moet me niet aanstellen. Het is namelijk niet een bedrijf waar ze het nauw nemen met regeltjes.

Dat is reden waarom ik er niks over durf te zeggen en ik een klacht in dienen als een van weinige mogelijkheden zie, al zou ik het liever op een andere manier doen ( Ik heb nog geen klacht in gediend, maar denk daar sterk over na. )
Ik zeg niet dat het makkelijk hoeft te gaan, maar het is wel de beste manier om te proberen. En inderdaad is er een redelijke kans dat je 'nee' te horen krijgt. Maar dan nog zou ik adviseren het zo te doen. (Maar ik ken je persoonlijk natuurlijk niet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Het idee van de wet was juist dit soort issues te voorkomen. Natuurlijk kun je uitgaan van iemands assertiviteit om dit op te lossen, maar iemand die net binnenkomt en zich nog moet bewijzen zal niet meteen de gewoontes op de werkplek aan de kaak stellen. Je voelt je toch eerst een gast daar, zeker als je gedetacheerd bent.

Denk ook dat de beste oplossing is om het rechtstreeks te zeggen, maar ik zou me toch afvragen of het de moeite waard is daar te blijven werken. Wat ik proef is dat de mensen daar sowieso niet de voorbeeld figuren zijn waar je wat van wilt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

aaajeetee schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:14:
[...]
Dit denk ik dus ook. Waarschijnlijk zitten ze met z'n allen al een ruime periode bij elkaar en is er niemand die er last van had. Nu is er nieuw personeel en dan moet het 'oude' personeel daar weer even aan wennen; zeker met dit soort kwesties (en gewoontes).
Dat moet ook. Maar dat kun je ook gewoon rechtstreeks vragen, in plaats van achterbaks gaan klagen. Dat laatste kan altijd nog als het eerste niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ok, dus je durft het volgens jou níet gewoon even tegen je collega's te zeggen
maar je durft er wél een officiële klacht over in te dienen? Kom op zeg.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
als iedereen in die tent al rookt, is je klacht natuurlijk nooit anoniem. ik ben zelf dan anti roker :) maar bekijk het eens zo, die collega's van je roken binnen, wordt gedoogd door de baas omdat iedereen het ok vindt. Dus als iedereen het ok vindt, is het ook niet verkeerd. Jij komt daar, vind het niet kloppen, gaat anoniem een klacht indienen met alle gevolgen van dien.
Autisme of niet, maar gewoon eens tegen een collega zeggen, joh, dat roken, is het niet een idee als je dat buiten/in een aparte ruimte doet, ik heb er best last van.
ik kan me niet voorstellen dat je dan een slechte reactie terugkrijgt. Ook rokers zijn gewoon mensen. Ze nemen alleen veel meer pauze dan een niet roker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ik heb op mijn werk ook een klacht ingediend via het bovenstaande internet adres, ik kan het raam niet open doen omdat ze het rookhol naast mijn raam hebben geplaatst.
Ook het gebouw binnenlopen hebben ze er problemen mee. nu ben ik in een positie dat ik dat makkelijker kan aankaarten en bepaalde leidinggevende personen weten hier ook van en staan achter mij. wacht anders tot er nog 2 nieuwe binnenkomen dan kan je echt anoniem een klacht in dienen. ;).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:19:
[...]

Ik zeg niet dat het makkelijk hoeft te gaan, maar het is wel de beste manier om te proberen. En inderdaad is er een redelijke kans dat je 'nee' te horen krijgt. Maar dan nog zou ik adviseren het zo te doen. (Maar ik ken je persoonlijk natuurlijk niet).
Zo zou ik het normaal ook doen, bij mijn vorige werkplek durfde ik het echter wel, maar verschil is dat daar niemand deed roken, alleen die ene klant dus heb op een gegeven moment gewoon verzocht of hij de deur dicht kon maken i.v.m. rooklucht.

Maar het ging niet zoals ik hoopte, ja hij deed wat ik vroeg, maar wel voorgaande van die ruimte zou prive zijn. Ik werk dus zelf via de WSW en ik ben dus gedetacheerd en we kunnen echt niet kieskeurig zijn op werkplekken betreft.

Maar ik ben zeer slecht in communicatie wanneer het aankomt op iets aangeven waar ik overlast van ondervind en het maakt het extra moeilijk met een bepaald soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 22:42

Chop2000

Vroem

Ik zou me gewoon ziekmelden, en vooral niks zeggen over dat roken! Dan begrijpen ze jou direct. :+

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chop2000 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:08:
Ik zou me gewoon ziekmelden, en vooral niks zeggen over dat roken! Dan begrijpen ze jou direct. :+
Ik word er eigenlijk ook best wel ziek van, maar meer dat ik nu een onprettig gevoel heb bij mijn neus en dat komt niet van kou denk ik.

Maar ziek melden is niet echt een optie en als ik ziek vier bouw ik ook geen compensatie verlof op en dat kan ik best goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:27:
[...]

Maar ik ben zeer slecht in communicatie wanneer het aankomt op iets aangeven waar ik overlast van ondervind en het maakt het extra moeilijk met een bepaald soort mensen.
Daar merk ik in dit topic helemaal niets van. Je weet hier aan wildvreemde mensen uit te leggen hoe en waar je last van hebt. Gewoon proberen dus (makkelijker gezegd dan gedaan) of doe het als het echt niet anders kan per mail.

Door ergens anoniem een klacht in te dienen, verziek je de werksfeer. En dat zou enorm zonde zijn omdat je aangeeft dat er weinig banen te vinden zijn in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo moeilijk; laat gewoon weten dat je begrijpt dat jij de nieuwe bent met een probleem met roken. De wet is niet interessant, dat jij er geen last van hebt wel.

Dus, is er een ruimte waar niet gerookt wordt? Of is die te maken? Als je het insteekt dat je zoekt naar een oplossing die anderen niet aantast, is in ieder geval overgebracht dat je er een probleem mee hebt. Vanaf daar is het afwachten hoe dat opgepikt wordt en dan kan je weer verder.

Ook als er wel iets geregeld wordt en het werkt niet, kan je altijd weer aankaarten. Belangrijkste is op een constructieve manier over het voetlicht krijgen dwt je last hebt van rook. Jezelf als degene met het probleem neerzetten haalt de angel eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste DiquiLong,

Ik hou er ook niet van mijn ongenoegen te uiten. Werk ook voornamelijk bij klanten op de werkvloer, gedetacheerd. Ik kaart ergernissen echter wel aan, omdat ik weet dat ik dan beter functioneer en de klant daarmee meer waar voor zijn of haar geld krijgt.

Het is best leuk om af en toe BEWUST uit je comfort zone te stappen en iets te doen waarvan je weet dat je er tegenop ziet. Dat kan erg leerzaam zijn, ongeacht de uitkomst. Hoe men reageert op je melding kun je maar ten dele sturen en je kop bijten ze er echt niet af. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je niet meer welkom bent. Wat een drama, je voelt je toch niet welkom als men geen rekening met je wil houden. En dat zegt meer over hen dan over jou. In ieder geval heb je je ongenoegen geuit, weet je waar je aan toe bent en weer wat geleerd.

Maar wat nou als het lukt, mama?

Als men wèl rekening met je wil houden is dat een vette boost voor je zelfvertrouwen en je voelt je een stuk meer welkom.

"Collega's, ik wil graag even iets aankaarten waar ik mee zit. Nog niet eerder heb ik meegemaakt dat er op de werkvloer gerookt wordt. Dat ervaar ik hier wel en ik merk dat ik me er niet prettig bij voel. Ik krijg het er benauwd van en ik vind het jammer dat ik na een werkdag eerst om moet kleden om mijn eten te proeven.

Op welke manier denken jullie me hierbij te kunnen helpen? Is buiten roken misschien een optie?"

Succes!

:7

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vrees dat je een andere baan kan gaan zoeken.

Als het een verstokt rokersnest is, dan is het altijd met zijn allen tegen 1. En dat ga je verliezen, sowieso als je daar alleen maar gedetacheerd bent. Dan verzinnen ze wel een leuke reden en dan ben je weg.

Op mijn vorige werk werd ook gerookt door zo'n beetje iedereen behalve ik. Ooit kwam er een controleur langs (omdat de buren klaagden over de rook :') ). Tsja, dan gingen de asbakken even de la in, raampjes open.. niks te zien meneer, toch? Nou opzouten dan maar.. gast was het pand nog niet uitgelopen of de sigaretten en (nog erger) sigaren werden weer aangestoken.

Wat dat betreft ben ik blij daar weg te zijn :)

Maar ik had er nooit echt iets aan kunnen doen..

Dus wijze les als je ergens solliciteert: vraag even of ze roken in het pand. Ik loop liever weg bij een sollicitatie dan dat ik achteraf in de rook zit.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er bijna geen banen zijn, dit is ook een geen echte werkplek maar een leerwerkplek, weet je wel gratis werknemer, dus ik heb weinig belang om weg te gaan.

De eigenaar riep gister ook bang te zijn failliet te gaan omdat hij weinig werk binnen krijgt, hij moest zelfs al zijn eigen geld erin steken.

Toch gek dat er nog steeds mensen zijn die blijkbaar lak hebben aan de wetgeving, ik vraag me af of die mensen ook in een vliegtuig durven te roken, want ik denk dat ze donders goed weten dat het eigenlijk niet mag, maar dit is gewoon een klein bedrijfje, dus klagen hogerop heeft weinig zin.

Het is gewoon zo'n bedrijfje waar alles mag, zolang er maar gewerkt word, dat vond ik in eerste instantie ook fijn, bedoel geen ouderwetse baas die smartphones op werkvloer probeert te bannen. Ik hoop dat er vandaag wat minder gerookt word want sommige stagiaires zijn er niet en die roken ook alsof hun leven er vanaf hangt.

Gister vroeg die eigenaar ook van hun vond je het gaan, toen zei ik prima, maar ik durfde niet aan te geven dat die rook me tot overlast is, ik ben er ook pas een dan, maar mijn observatie is dat er geen andere ruimte is waar die rokers heen kunnen gaan, maar dat is eigenlijk niet zo mijn probleem.

Die controleur kan toch zeker wel de rook zien hangen en reuken? Dat duurt echt wel even voor die rook weer wat weg getrokken is, ik heb gister wel al verteld dat ik niet rookte, je zou zeggen dan moeten ze iets door hebben, maar ik heb begrepen dat veel rokers gewoon asociale mensen zijn.

Het lijkt wel alsof ik in China werk, want daar is roken onder mannen dood normaal, daar is inderdaad zo dat bijna iedereen wel rookt die man is.

Ik denk dus ook niet dat mijn collega's beschaafde mensen zijn die naar mij zullen luisteren, maar eigenlijk kan ik gewoon zeggen bekijk het als jullie perse willen roken dan kom ik niet hier werken, maja ik wil dan ook weer niet naar de middle of nowhere gestuurd worden omdat ze in de buurt geen andere plek kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:14:

Gister vroeg die eigenaar ook van hun vond je het gaan, toen zei ik prima,
Tsja. Je doet niet echt wat met de tips die hier gegeven worden hé?

Ik denk dus ook niet dat mijn collega's beschaafde mensen zijn die naar mij zullen luisteren
Hoe kan je dat nou weten als je niks hebt ondernomen? Je lijkt zelf wel onbeschaafd simpelweg omdat je niet communiceert met je collega's en leidinggevende.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel van plan er iets mee te doen, maar ik ben er pas een dag, dus ik ben nog steeds de nieuweling. Ik heb wel een beetje mensen kennis, dus ik weet al dat het een bedrijfje is dat het niet zo nauw neemt met alles, daar hoef je niet universitair gestudeerd te voor hebben.

Een beetje mensenkennis is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nou zeg... je hebt een probleem ... je leidinggevende vraagt individueel hoe het gaat.
Jij zegt prima? Nou dan denk ik niet dat je zo een probleem hebt met die rook.

Tot voor deze comment had ik eigenlijk een beetje medelijden met je ...
Dat je zelf niet durft erover beginnen enzo, maar dit was toch wel degelijk het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Freakster86 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:31:
[...]

Waarom denken rokers altijd dat zij gewoon maar anderen tot last mogen zijn. Als mensen gerookt hebben en naast je komen zitten is het net alsof er een opengetrokken beerput naast je zit. Die rook stinkt. Die rook is slecht voor MIJN gezondheid. Dus pleurt op met die zooi en ga jezelf ff vergassen op een plek waar je andere niet tot last bent.

Je houden aan de tabakswet kost je geen enkele moeite. Ga gewoon buitenstaan i.p.v. binnen. Klaar is kees.
Ik rook, andere mensen drinken. Ik kan niemand dood rijden in een auto omdat ik bezopen achter het stuur zit. En geloof me, ik heb het geprobeerd. Alle lichten uit en spookrijden, ze zien altijd het peukie gloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het ligt er erg aan waar je terecht komt. Toen ik rond 2000 ging werken was roken op de werkvloer nog heel normaal. Nu denken we daar anders over. Het valt me wel op dat bij baantjes waar ervaring niet zo meeteld (en je makkelijker aangenomen wordt) het aantal rokers vaak een stuk groter is. Maar mijn sample-rate is ook niet zo groot (gelukkig :p ) dus misschien heb ik dat mis.

Ik zou het een keer zeggen tegen collega's inderdaad en ook bespreken met het WSW aangezien hun je geholpen hebben met de plaatsing en ook kunnen helpen als het mis gaat met het bespreken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

maar ik heb begrepen dat veel rokers gewoon asociale mensen zijn.
[..]

Ik denk dus ook niet dat mijn collega's beschaafde mensen zijn die naar mij zullen luisteren, m
Misschien moet je al je vooroordelen maar eens aan de kant zetten, stoppen met het verschuilen achter je beperkingen en even ballen tonen. Je kan het hier toch neerpennen? Dan kun je het ook op een briefje schrijven als je het moeilijk vindt om erover te praten. Dan zeg je tegen je begeleider (daar is die voor) dat je een punt hebt, maar dat je het moeilijk vindt om erover te praten, maar dat je het hebt opgeschreven, en of hij je kan helpen om het te communiceren.

Op dit moment ben jij degene die asociaal is. Mocht je het gaan aangeven bij de instanties (zonder het eerst te bespreken), dan ben je ook achter de ellebogen.

Welkom in de grote mensen wereld.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Rmg

Freakster86 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:31:
[...]

Het is/was een plek waar is (waarschijnlijk) overeengekomen is met iedereen dat ze het niet erg vinden dat er op de werkvloer gerookt wordt.

Als je daar problemen mee hebt als nieuwkomer (!) kan je ook zelf buiten gaan zitten, of de baan niet nemen, zoiets valt al op tijdens je sollicitatie me dunkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Rmg schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:42:
[...]

Het is/was een plek waar is (waarschijnlijk) overeengekomen is met iedereen dat ze het niet erg vinden dat er op de werkvloer gerookt wordt.

Als je daar problemen mee hebt als nieuwkomer (!) kan je ook zelf buiten gaan zitten, of de baan niet nemen, zoiets valt al op tijdens je sollicitatie me dunkt :')
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Rmg schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:42:
[...]

Nou, zover wil ik ook niet gaan. Er mag gewoon niet gerookt worden op de werkvloer. Punt. Als er iemand komt die er problemen mee heeft, dan moet je samen tot een oplossing komen. Of in ieder geval het gesprek aangaan. De uitkomst van het gesprek kan negatief zijn voor de niet-roker. Die moet dan maar zijn/haar conclusies trekken. Het bedrijf er bij de instanties bijnaaien is een goede optie :') Zeker als jij er dan nog bent. Dat zal vast heel goed vallen bij je collega's, de basis voor een goede en plezierige samenwerking :P

Maar inderdaad.. het zou je moeten opvallen bij een sollicitatie :P

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 12-03-2013 09:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:54
Come on, ik lees nu al 2 pagina's goede tips, en adviezen van mensen die je proberen te helpen.

Van jouw kant lees ik alleen maar dat je niet durft, je verschuilt achter je beperking en niet wilt zeggen dat je er last van hebt.

Ik snap je probleem, jij ook, en wij allemaal. Maar als je nu al 2 pagina's adviezen hebt gehad en je doet er niets mee, wat is dan het nut van dit topic verder? dan kan er net zo goed meteen een slotje op, want je gaat er toch niets mee doen.

Sterker nog, je geeft zelfs bij de baas aan, in een ideale kans overigens, dat het prima gaat.
Daarmee ondermijn je je eigen klacht, je hebt er immers eerst geen last van, je zegt gisteren nog dat het prima gaat, dus waarom de klacht.

Kortom, en heel direct, je bent oud en wijs genoeg om zelf te weten hoe je dit op moet lossen, anders staan hier al 2 pagina's vol tips.

Heb je nog 103 pagina's met motiverende woorden nodig? of meld je ziek, dat is een heel goed plan (NOT....)

Niets persoonlijks, ik ben ook behoorlijk anti-roker, op mijn plek hetzelfde meegemaakt, een gesprek was genoeg. Daarna een paar grapjes over geweest en klaar ermee, dat is nu 4 jaar geleden.

Nooit meer last gehad.

Als je het niet aangeeft, weet je het nooit en zit je alleen jezelf in de weg.
Zeggen ze ja, heb je je doel bereikt, zeggen ze inderdaad dat je een jankerd bent en stoppen ze niet voor je, weet je ook waar je aan toe bent en kun je je eigen conclusies trekken.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jullie gaan denk ik voorbij aan een paar dingen die met elkaar te maken zullen hebben
- DL geeft aan een of andere vorm van authisme te hebben
- Hij is niet normaal in loondienst, maar wordt gesubsidieert vanuit het WSW
- Verder heeft hij daar pas 1 dag gewerkt

Dan kun je zeggen dat hij er gewoon over moet praten, maar als hij aangeeft dat hij dit niet kan dan zal dat ook kloppen en staat hij al 1-0 achter voor hij zo'n gesprek begint. Wat hij wel kan doen is er eens over praten met een collega waar hij wel makkelijker mee praat (maakt niet eens uit of die wel of niet
rookt) en dan gewoon te kijken hoe het verder loopt. Misschien geeft die collega hem gelijk, misschien niet.

Ik neem aan dat je ook een contactpersoon of begeleider hebt DL? Is die vanuit het bedrijf of vanuit de WSW? Als je geen collega kan vinden om mee te praten zou ik het daar mee bespreken wat je het beste kunt doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Marzman schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:28:
Jullie gaan denk ik voorbij aan een paar dingen die met elkaar te maken zullen hebben
Geen reden om het niet met je begeleider te bespreken, daar is hij/zij voor
Ik zie niet in hoe dat invloed heeft op het aankaarten van het rookgedrag van collegae
Extra reden om direct aan de bel te trekken, als je nog een maand wacht.. tja.. hoe serieus wordt je dan nog genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het over de bespreek het met de groep reacties, zijn begeleider is daarvoor inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Marzman schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:28:

Dan kun je zeggen dat hij er gewoon over moet praten, maar als hij aangeeft dat hij dit niet kan dan zal dat ook kloppen en staat hij al 1-0 achter voor hij zo'n gesprek begint. Wat hij wel kan doen is er eens over praten met een collega waar hij wel makkelijker mee praat (maakt niet eens uit of die wel of niet
rookt) en dan gewoon te kijken hoe het verder loopt. Misschien geeft die collega hem gelijk, misschien niet.
De baas weet ook dat hij een WSW-er in dienst heeft dus mooi moment voor de baas om daar achter te komen. Zelfs al breng je het niet zo handig naar je baas ( op een briefje oid ) dan nog zou hij moeten weten hoe de vork een beetje in de steel zit en anders ev met begleiders.

Anderszijds moet je op 'weg naar regulier werk' zoals dat heet dan ook maar eens de consequenties aanvaarden van werk op een reguliere plek en dat betekent communiceren met je collega's of wat je stoort en wat niet en niet gaan zitten binnenvetten of extern klagen. Mocht je ook op een ander punt problemen hebben kan je ook niet bij een of andere instantie aankloppen.

Je stelt mensenkennis te hebben maar noemt je collega's consequent asosociaal en zonder medeleven en lever er geen bewijs bij. Ik zou dat punt nog maar 's overwegen dus.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Print dit topic uit, geef het aan je leidinggevende of beter nog, laat het ergen "slingeren"... Als je dit topic niet wil uitprinten, print iets anders uit, plak her en der verboden te roken stikkers, etc.

Voor de rest heb ik teveel moeite met TS om hierin van dienst te kunnen zijn, dus in hoeverre mijn advies nou goed advies is, durf ik niet te zetten..

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:35:
Print dit topic uit, geef het aan je leidinggevende of beter nog, laat het ergen "slingeren"... Als je dit topic niet wil uitprinten, print iets anders uit, plak her en der verboden te roken stikkers, etc.

Voor de rest heb ik teveel moeite met TS om hierin van dienst te kunnen zijn, dus in hoeverre mijn advies nou goed advies is, durf ik niet te zetten..
Mij lijkt het een slecht advies. Zeker dat stickers plakken zonder dat er over gesproken is, maar ook het uitprinten van jouw geklaag over je werk op een openbaar forum zal je niet bepaald populair maken. Gewoon netjes en fatsoenlijk het gesprek aangaan met leidinggevende en/of de groep, zoals hierboven al vaker aangegeven. Is moeilijk, weet ik, zal best, maar toch is dat de enige goede manier. De beste kans is al voorbij lees ik net, maar er komt vast wel een nieuwe en anders moet je die maken. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Want als je nu niet je beklag doet, waarom dan later opeens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:54

Speedmaster

Make my day...

Ik zou hier geen eens woorden aan vuil gaan maken, direct een klacht indienen bij de instantie die hier werk van kan maken middels een boete. En ja ik rook als een schoorsteen, maar ga gewoon buiten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Ardana schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:35:

Als je met TS zoveel moeite hebt dat je zelf al aangeeft geen nuttige reply te kunnen geven, reageer dan niet.

Voor wat betreft het genoemde probleem denk ik dat je echt eens moet gaan praten met de personen in kwestie of je begeleider. Het is ook taak van je begeleider om te zorgen dat je op je plek zit waar ze je detacheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Laatst online: 18-09 09:31
A. Je zegt er wat van en bespreekt het
B. Je gaat gewoon weg

Aan jou de keuze.. Zelf had ik er wat van gezegd (Rook zelf ook maar binnen vind ik zo goor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er wat van gezegd en resultaat was zo ik verwachte, zij vinden het normaal en ik moest er maar aan winnen.

Dat terwijl het eigenlijk andersom is en zij gewoon niet zouden mogen roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
kijk, da's tenminste wel de juiste volgorde :). goed zo.
stap 2 lijkt mij dit samen met je begeleider van je WSW en tot slot kan die klacht altijd nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dapper en goed gedaan! Dan wordt het nu tijd voor verdere stappen, al zal dat de sfeer vast niet gezelliger maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Ik snap het grote probleem niet zo, heel de dag zijn er dingen die mij tot last zijn. Daar bouw je toch een schild voor op? Voor dingen waar je liever niet mee geconfronteerd wordt?

Anders kan je beter heel de dag in bed liggen in de foetushouding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:54
Fiber schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:55:
Dapper en goed gedaan! Dan wordt het nu tijd voor verdere stappen, al zal dat de sfeer vast niet gezelliger maken...
of je neemt gewoon je verlies en gaat ergens anders werken.

hier wordt op kantoor ook gewoon gerookt.
dat merk je bij je eventuele sollicitatie al, dus als je het er niet mee eens bent ga je lekker ergens anders werken.
nu werkt de TS natuurlijk niet rechtstreeks, maar dan had je IMO na dag 1 al moeten vragen of het anders kan.
zo niet, dan lekker weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:00:
Ik snap het grote probleem niet zo, heel de dag zijn er dingen die mij tot last zijn. Daar bouw je toch een schild voor op? Voor dingen waar je liever niet mee geconfronteerd wordt?

Anders kan je beter heel de dag in bed liggen in de foetushouding..
Een schild tegen rook...? Kan vast wel, maar dat zal die werkgever dan toch moeten regelen...
Denniz0229 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:01:
[...]
Nee, je gaat de strijd nog wat steviger aan! Maar wel met open vizier, niet achterbaks. Ik vind het doel van de TS prima verdedigbaar, alleen de manier waarop hij het in eerste instantie wilde aanpakken niet goed. Dit was gewoon een prima eerste stap.
dat merk je bij je eventuele sollicitatie al, dus als je het er niet mee eens bent ga je lekker ergens anders werken.
Dan zijn jullie een stelletje smerige assholes. ;)
nu werkt de TS natuurlijk niet rechtstreeks, maar dan had je IMO na dag 1 al moeten vragen of het anders kan.
Dat ben ik zeker met je eens.
Zeker niet, gewoon doorgaan op de ingeslagen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Fiber schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Een schild tegen rook...? Kan vast wel, maar dat zal die werkgever dan toch moeten regelen...
Een schild tegen dingen waar je hinder aan ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Een schild tegen dingen waar je hinder aan ondervind.
Dus tegen rook!

Zeg dan niks als je niets toe te voegen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet nog een paar stille ventilatortjes over? kan je je eigen schild maken. Of in een verstopt magazijn @ bedrijf, een tafelventilator.

Of een stofmasker bij de bouwmarkt kopen, die aan het einde v/d dag verkleurd is door de rook/nicotine. Ook confronterend voor de longen-asfalteerders.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30
Gelijk hebben <> Gelijk krijgen ;)

Aangezien TS net nieuw is en als ik het goed begrijp werkt via een integratie traject zou ik dit oppakken met de begeleider. (en volgens mij kan ie beter de eer aan zich zelf houden en opzoek gaan naar wat anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Denniz0229 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:01:
[...]

Dat er 'gewoon' gerookt wordt is natuurlijk niet 'gewoon'. Sterker nog ; het is tegen de wet en ronduit asociaal. Zinnen als ' dan moet je maar ergens anders werken' zijn natuurlijk raar. Moet ik dan ook maar een andere bushalte nemen als er weer iemand in het hokje te roken staat? Moet ik dan in de regen staan in hetzelfde scenario/locatie?

Kom op, ik weet dat er een hele boel rokers zijn die asociaal zijn maar dit slaat alles. Ik snap nooit zo dat er van die rokers zijn die denken dat de wereld zich aan hun moeten aanpassen als ze een ronduit schadelijk product nuttigen waar een ander last van heeft via indirecte wegen :')

Dat je wilt roken moet je zelf weten, maar val een ander die daar niet voor kiest niet mee lastig :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

descon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:16:
[...] (en volgens mij kan ie beter de eer aan zich zelf houden en opzoek gaan naar wat anders)
Waarom? Het aanpakken van smerige gewoontes als roken is op zich een goede zaak. Alleen de manier waarop moet wel fatsoenlijk, open en eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Fiber schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:14:
[...]

Dus tegen rook!

Zeg dan niks als je niets toe te voegen hebt.
Ik heb juist wel iets toe te voegen, ik zal een voorbeeld geven.

Ik heb elke dag last van auto's, ik heb een hekel aan auto's. Ik loop ook gezondheidsrisico's op door uitlaatgassen etc. Auto's stinken ook heel erg.

Maar ik kan het accepteren, omdat ik een schild heb opgebouwd tegen dingen waar ik liever niet mee geconfronteerd wordt, zoals bijvoorbeeld auto's. Anders wordt het leven onleefbaar, zowel voor jezelf, als voor anderen. Er zijn nu eenmaal een hoop mensen die auto willen rijden, en dat is prima. En ik rook graag. In het engels heet dat, trading off vices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende stap zou dus zijn mijn begeleider een e-mail sturen of toch die klacht bij de instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Ik heb elke dag last van auto's, ik heb een hekel aan auto's. Ik loop ook gezondheidsrisico's op door uitlaatgassen etc. Auto's stinken ook heel erg.

Maar ik kan het accepteren, omdat ik een schild heb opgebouwd tegen dingen waar ik liever niet mee geconfronteerd wordt, zoals bijvoorbeeld auto's. Anders wordt het leven onleefbaar, zowel voor jezelf, als voor anderen. Er zijn nu eenmaal een hoop mensen die auto willen rijden, en dat is prima. En ik rook graag. In het engels heet dat, trading off vices.
beetje een onzin argument he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Notna schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:21:
[...]

Ik snap nooit zo dat er van die rokers zijn die denken dat de wereld zich aan hun moeten aanpassen als ze een ronduit schadelijk product nuttigen waar een ander last van heeft via indirecte wegen :')

Dat je wilt roken moet je zelf weten, maar val een ander die daar niet voor kiest niet mee lastig :)
Auto's en mensen die drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Met het subtiele verschil dat auto rijden over het algemeen nodig is en roken niet; dat is puur een verslaving en heb je 'nodig' om je niet kut te voelen (als je eenmaal verslaafd bent)
Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:24:
[...]

Auto's en mensen die drinken.
Tsja, drinken is net zo kut, maar dat doe je toch ook niet op het werk tot je lamlazerus bent of wel? Daarnaast heb ik bijzonder weinig last van mensen die drinken (tenzij ze in eerder genoemde auto stappen en mij dood rijden maar ook dat doe je niet tijdens het werk ;) )

Je bent appels met peren aan het vergelijken omdat je een roker bent en niet wilt inzien dat je schadelijk bent voor je omgeving. Ga dan elektronisch roken ofzo; iedereen blij

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 12-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:24:
Volgende stap zou dus zijn mijn begeleider een e-mail sturen of toch die klacht bij de instanties.
probeer eerst via je begeleider. hij kan misschien met je baas in gesprek. Die officiele klacht gebruik je als laatste middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Weet ik niet. Heb je je manager, de directie ook gesproken?

Dan wellicht wel, maar niet sneaky, maar gewoon openlijk, dus gewoon een cc naar de directie, management doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stel, we zouden hier op kantoor roken en iemand wil bij ons komen werken en die rookt niet, en heeft er ook een probleem mee.
Dan kan die persoon drie dingen doen.
1. Weggaan in de proeftijd en op zoek gaan naar een bedrijf wat beter bij hem past (en daarna eventueel instanties inlichten)
2. Blijven, en tegelijkertijd de instanties inlichten.
3. Blijven en zwijgen

Ik persoonlijk zou kiezen voor optie 1. De cultuur past waarschijnlijk niet bij me, dus ik wil er niet eens werken. Ik snap niet dat mensen voor opties 2 zouden kiezen, daarmee maak je het jezelf onmogelijk. Optie 3 ook overigens. En tja, de instanties inlichten.. ja.. lekker matenaaien, daar is volgens mij nog nooit iemand groot mee geworden, dus ik zou dat sowieso niet doen. Wat is je persoonlijke gewin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57
Of even goed nadenken of dat voor jou wel een positief einde kan krijgen. Dikke kans dat als je doorgaat met het halen van je recht, de conclusie wordt dat ze je daar niet meer willen en jij dus dat baantje kwijtraakt. Gezien jouw verleden en huidige situatie lijkt me dat niet handig, want dan krijgen we straks weer een situatie waarin je veel verder moet reizen en dat wil je ook niet. Zo zal er bij iedere baan die jij via de WSW kunt krijgen altijd wel iets zijn wat je niet leuk vindt. Vind je de rook zo erg dat je daarvoor de kans wilt lopen om deze baan lekker dichtbij kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Roken op het werk is gewoon strafbaar. Maar je moet dat wel als laatste redmiddel zien vind ik. Eerst intern de strijd aangaan dus. En het niet opgeven na één gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Notna schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:24:
[...]

Met het subtiele verschil dat auto rijden over het algemeen nodig is en roken niet; dat is puur een verslaving en heb je 'nodig' om je niet kut te voelen (als je eenmaal verslaafd bent)

[...]

Tsja, drinken is net zo kut, maar dat doe je toch ook niet op het werk tot je lamlazerus bent of wel? Daarnaast heb ik bijzonder weinig last van mensen die drinken (tenzij ze in eerder genoemde auto stappen en mij dood rijden maar ook dat doe je niet tijdens het werk ;) )

Je bent appels met peren aan het vergelijken omdat je een roker bent en niet wilt inzien dat je schadelijk bent voor je omgeving. Ga dan elektronisch roken ofzo; iedereen blij
Auto rijden is over het algemeen NIET nodig, ik heb geen rijbewijs en geen auto, en ik kom overal. Met het OV, te voet of te fiets. Dat is pure onzin.

Ik beaam juist dat ik schadelijk ben voor mijn omgeving, maar om alleen daar op te focussen, en niet op een hele hoop andere dingen die schadelijk(er) zijn vind ik extreem hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
je klinkt nu inderdaad wel een beetje achterbaks, vooral door je manier van praten over je recht en hun plicht en wat nog meer. Ik ben ex roker en heb ik nog nooit op de werkvloer gerookt. Als ik inderdaad door een "nieuwe" een klacht aan mn broek had gekregen zonder dat hij mij zelf even had aangesproken zou ik behoorlijk pist zijn geworden.

Je moet je voorstellen dat de situatie daar zo gegroeid is en dat er nooit reden was geweest om het te wijzigen. Jij ben t een nieuwe factor. Vraag het dus gewoon even ook rokers zijn gewoon mensen en reageren niet anders dan jij en ik (zijn misschien nog wel schappelijker ook nog :D ). En om nu al te stellen dat men toch niet gaat stoppen lijkt me gewoon een vooroordeel want het is iets wat je denkt.

Je zou je statement een beetje met een leugentje om je vraag wat extra kracht bij te zetten kunnen zeggen dat je licht asmatisch bent. Tis misschien liegen maar voor jou gezondheid en het hunne kan het geen kwaad. Mensen hebben er dan in ieder geval iets meer het besef van ernst voor de situatie. (moet je je later niet verspreken natuurlijk blijft een gehiem wat je dan met je mee draagt :D)

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 12-03-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 13:01

Koppensneller

winterrrrrr

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:31:
[...]

Auto rijden is over het algemeen NIET nodig, ik heb geen rijbewijs en geen auto, en ik kom overal. Met het OV, te voet of te fiets. Dat is pure onzin.

Ik beaam juist dat ik schadelijk ben voor mijn omgeving, maar om alleen daar op te focussen, en niet op een hele hoop andere dingen die schadelijk(er) zijn vind ik extreem hypocriet.
Met het verschil dat het voor rokers een kleine moeite is om géén overlast te zijn voor niet-rokers, ze kunnen immers gewoon buiten of in de rookruimte gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:31:
[...]

Hoe denk jij dat logistiek werkt als je claimed dat auto rijden niet nodig is? Ik heb geen auto overigens en wel een rijbewijs maar dat doet er niet toe.

Ow en het OV produceert geen schadelijke stoffen? Kom op zeg dit is gewoon kul argumenten erbij halen.

Overigens is focussen op roken niet heel erg hypocriet; het is het meest voorkomende en schadelijke op dagelijkse basis die ergernissen opwekt. Daarnaast is het onnodig; roken heeft geen enkel voordeel en kan je gewoon denken aan je medemens en zorgen dat jou verslaving een ander niet schaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 12-03-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:39
met normaal vragen kom je een stuk verder dan aangeven dat je in je recht staat.
zelf rook ik ook, ik zou eerder voor iemand stoppen die het aardig aan me vraagt dan gelijk gaat dreigen met dingen van de wet en in recht staan, zeker als nieuweling kan je het bij ons dan vergeten en wordt je er snel uitgeschopt ..

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Wat voor bedrijf is dat uberhaupt waar je werkt TS?

Leven die nog in de middeleeuwen ofzo :')
Maar goed, je zult waarschijnlijk heel veel moeite gaan krijgen door te dringen tot de "oude garde" die daar lekker zit te kachelen en elkaar trakteert op kankerverwekkende rook.

Hou de eer aan jezelf en ga ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Notna schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:35:
[...]

Hoe denk jij dat logistiek werkt als je claimed dat auto rijden niet nodig is? Ik heb geen auto overigens en wel een rijbewijs maar dat doet er niet toe.

Ow en het OV produceert geen schadelijke stoffen? Kom op zeg dit is gewoon kul argumenten erbij halen.

Overigens is focussen op roken niet heel erg hypocriet; het is het meest voorkomende en schadelijke op dagelijkse basis die ergernissen opwekt. Daarnaast is het onnodig; roken heeft geen enkel voordeel.
Roken heeft voor mij het voordeel dat het mij plezier oplevert, en het leven een stukje draaglijker maakt.

Ik doel op particulier gebruik van een auto.

Het OV produceert wel schadelijke stoffen, ik zeg ook niet dat dat niet zo is.

Ik vind alleen dat je dat allemaal maar voor lief moet nemen, en als je dat niet kan, dan ga je er toch vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 13:01

Koppensneller

winterrrrrr

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Roken heeft voor mij het voordeel dat het mij plezier oplevert, en het leven een stukje draaglijker maakt.
Ja, omdat je lichaam niet meer zonder kan. Stel je eens voor dat je je de hele dag voelt zoals jij je voelt na een peuk! Zo voelen niet-rokers zich altijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Koppensneller schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Ja, omdat je lichaam niet meer zonder kan. Stel je eens voor dat je je de hele dag voelt zoals jij je voelt na een peuk! Zo voelen niet-rokers zich altijd 8)
Nah, ik wil het zelf kunnen doseren, sadomasochisme.

Daarnaast vind ik het erg kwetsend dat jullie rokers buiten willen zetten, zeker in deze tijd.

Dadelijk weten ze niet wanneer ze klaar zijn met uitblazen, dan vallen ze flauw, en voor je het weet heb je een opengespleten schedeltje op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Koppensneller schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Off: Precies, en het scheelt je nog eens een hoop euries per maand ook aan die troep. Maar goed, rokers moeten bij zichzelf te rade gaan of ze willen stoppen of niet. Ze zijn doorgaans namelijk nogal recalcitrant als anderen zeggen dat ze beter kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:40:
[...]

Ik doel op particulier gebruik van een auto.

Het OV produceert wel schadelijke stoffen, ik zeg ook niet dat dat niet zo is.

Ik vind alleen dat je dat allemaal maar voor lief moet nemen, en als je dat niet kan, dan ga je er toch vandoor.
Dus 'roll over and play dead' tactiek? Als we het allemaal voor lief gaan nemen kunnen we net zo goed het Wetsboek uit het raam gooien. Want ja; je moet het maar voor lief nemen dat ik graag banken beroof...

Overigens; tenzij je drugs in je sigaretten stopt kan ik mij niet voorstellen dat het leven alleen maar dragelijker is als je rookt. Als dat zo is zou ik naar de psycholoog gaan voor wat hulp.

Niets persoonlijks overigens maar ik hoop dat je inziet dat de argumenten die je aandraagt egocentrisch zijn en gericht zijn om je roken goed te praten tov anderen :)
Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:44:
[...]

Nah, ik wil het zelf kunnen doseren, sadomasochisme.

Daarnaast vind ik het erg kwetsend dat jullie rokers buiten willen zetten, zeker in deze tijd.

Dadelijk weten ze niet wanneer ze klaar zijn met uitblazen, dan vallen ze flauw, en voor je het weet heb je een opengespleten schedeltje op de stoep.
Wij zetten je niet buiten zonder verwarming; dat doet de werkgever :) Ik wil je gewoon ergens hebben waar ik geen last van de rook hoef te hebben zonder daar capriolen voor uit te moeten halen. Of dat nu binnen of buiten is, dat is mij om het oneven.

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 12-03-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Notna schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Dus 'roll over and play dead' tactiek? Als we het allemaal voor lief gaan nemen kunnen we net zo goed het Wetsboek uit het raam gooien. Want ja; je moet het maar voor lief nemen dat ik graag banken beroof...

Overigens; tenzij je drugs in je sigaretten stopt kan ik mij niet voorstellen dat het leven alleen maar dragelijker is als je rookt. Als dat zo is zou ik naar de psycholoog gaan voor wat hulp.

Niets persoonlijks overigens maar ik hoop dat je inziet dat de argumenten die je aandraagt egocentrisch zijn en gericht zijn om je roken goed te praten tov anderen :)

[...]

Wij zetten je niet buiten zonder verwarming; dat doet de werkgever :)
Je kan dus niet inzien dat als je een enorme hekel hebt aan lelijke mensen, dat je dan maar zelf daarmee moet leren dealen? Of moeten dan alle lelijke mensen van straat?

Je zegt het zelf al, je kan het je moeilijk voorstellen.

Je maakt weer een inschattingsfout. Ik wil het niet goed praten, ik geef juist aan dat er genoeg dingen zijn die even erg, dan wel erger zijn. Ik zeg nergens dat roken je gezondheid bevorderd.

Ik merk bij jou een gebrek aan empathie op :)
Wij zetten je niet buiten zonder verwarming; dat doet de werkgever :) Ik wil je gewoon ergens hebben waar ik geen last van de rook hoef te hebben zonder daar capriolen voor uit te moeten halen. Of dat nu binnen of buiten is, dat is mij om het oneven.
Precies, net zoals de werkgever jou in de rook zet :) Ik wil gewoon ergens hebben waar ik geen last heb van hypocriete mensen die bitchen over roken, maar zelf wel drinken, of sporten, of vet eten.

Wat jij wil wordt mooi beschreven in dit nummer. YouTube: Jaap Fischer - Het kerkhof

[ Voor 19% gewijzigd door Lodo op 12-03-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:37
Nu lijkt het haast of Diqiu-Long de boosdoener is :D. Ik stel voor: neem een stapeltje asbest mee en ga die op het werk ff doorzagen, moet kunnen toch? Beide veroorzaken in meer en mindere mate longkanker Wikipedia: Longkanker. Roken is gewoon niet goed voor je, ook passief meeroken niet, dus waarom zou je geen asbest mogen zagen maar wel lekker in de rook mogen zitten. (ik weet het is een beetje heel extreem voorbeeld, geen asbest meenemen naar je werk svp.)

Er wordt gemeten met twee maten, het meeroken wordt een beetje gebagatelliseerd. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij rookt, maar val een andere er niet mee lastig :). Als ik zelf zou roken zou ik er anderen iig niet mee willen belasten.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wat moet ik voor empathisch vermogen hebben mbt roken dan?

Dat er ergere dingen zijn in de wereld dat snap ik en ook daar wordt over het algemeen wat aan gedaan.. Maar dat zegt toch niet dat ik empatie moet hebben voor rokers? wtf?

Also; lelijke mensen schaden niet mijn gezondheid, dus je punt is? Wederom; peren met appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Puch-Maxi schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:52:
Nu lijkt het haast of Diqiu-Long de boosdoener is :D. Ik stel voor: neem een stapeltje asbest mee en ga die op het werk ff doorzagen, moet kunnen toch? Beide veroorzaken in meer en mindere mate longkanker Wikipedia: Longkanker. Roken is gewoon niet goed voor je, ook passief meeroken niet, dus waarom zou je geen asbest mogen zagen maar wel lekker in de rook mogen zitten. (ik weet het is een beetje heel extreem voorbeeld, geen asbest meenemen naar je werk svp.)

Er wordt gemeten met twee maten, het meeroken wordt een beetje gebagatelliseerd. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij rookt, maar val een andere er niet mee lastig :). Als ik zelf zou roken zou ik er anderen iig niet meer willen belasten.
Precies, de "oude garde" daar op de werkvloer doet er lekker luchtig over en vind het heerlijk dat er gerookt wordt. Ik zou staan te popelen om daar keihard tegenin te gaan, we leven anno 2013, denk niet dat die fossielen daar dat door hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Kunnen we de 'rokers vs niet rokers' (incl de bekende analogieën e.d.) discussie een beetje achterwege laten. Buiten dat deze discussie al 100 keer is gevoerd op GoT met hetzelfde resultaat, is het eigenlijk ook off-topic.

Lijkt me beter om ons op de casus van de TS te storten

Dat gezegd hebbende, lijkt mij dat de enige juiste manier het steeds een trapje verder laten escaleren. Bij je collegae melden werkt blijkbaar niet, dus dan is het leidinggevende >> baas >> instanties.

Voordat je hiermee verder gaat moet je eerst even met je begeleider hier over praten en om advies vragen, daar is die begeleider eenmaal voor! Dat is de persoon die je hierbij kan helpen!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Notna schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:53:
Wat moet ik voor empathisch vermogen hebben mbt roken dan?

Dat er ergere dingen zijn in de wereld dat snap ik en ook daar wordt over het algemeen wat aan gedaan.. Maar dat zegt toch niet dat ik empatie moet hebben voor rokers? wtf?

Also; lelijke mensen schaden niet mijn gezondheid, dus je punt is? Wederom; peren met appels...
Het aanzicht van lelijke mensen levert stress op, de nummer 1 oorzaak voor langdurig ziekteverlof ter wereld.

Daarnaast verminderd roken stress, mits er voldoende voor handen is. hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lodo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:56:
[...]

Het aanzicht van lelijke mensen levert stress op, de nummer 1 oorzaak voor langdurig ziekteverlof ter wereld.

Daarnaast verminderd roken stress, mits er voldoende voor handen is. hmmmm
Volgens mij trol je gewoon heel graag :')

OT: Zoals al 100 keer gezegd is tegen de TS; kaart het aan en als het niet vriendelijk kan via de officiële weg. Kans is alleen groot dat je dan naar je baantje kan fluiten.

Het is niet netjes dat men het op deze manier afdwingt van je maar in dit geval is het helaas take it or leave it. Als je er nu al 2 jaar zat was het anders geweest ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Laatst online: 18-09 09:31
Notna schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:01:
[...]

Volgens mij trol je gewoon heel graag :')

OT: Zoals al 100 keer gezegd is tegen de TS; kaart het aan en als het niet vriendelijk kan via de officiële weg. Kans is alleen groot dat je dan naar je baantje kan fluiten.

Het is niet netjes dat men het op deze manier afdwingt van je maar in dit geval is het helaas take it or leave it. Als je er nu al 2 jaar zat was het anders geweest ook...
Hij werkt er inderdaad pas net dus veel in te brengen heeft die dan niet..(ondanks dat het wettelijk verboden is om te roken) Voor hem 10 anderen zal die baas ook wel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Razenko schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:35:
met normaal vragen kom je een stuk verder dan aangeven dat je in je recht staat.
zelf rook ik ook, ik zou eerder voor iemand stoppen die het aardig aan me vraagt dan gelijk gaat dreigen met dingen van de wet en in recht staan, zeker als nieuweling kan je het bij ons dan vergeten en wordt je er snel uitgeschopt ..
Zoals je hebt gelezen, heeft normaal vragen TS niets opgeleverd. Stap 2 zou volgens mij moeten zijn datr hij gaat praten met zijn begeleider.

En.. eruit geschopt worden als nieuweling zou kunnen inderdaad. Maar als ik die nieuwe was dan had je baas gegarandeerd een en ander uit te leggen incl. leuke boete die hij vast op zijn rokende mensen zou laten nawerken omdat deze de resultaten best zal drukken ;)

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Rmg

Fixio schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:03:
[...]

Hij werkt er inderdaad pas net dus veel in te brengen heeft die dan niet..(ondanks dat het wettelijk verboden is om te roken) Voor hem 10 anderen zal die baas ook wel denken.
En TS is een WSW'er, nou is daar niets mis mee, integendeel, maar dan heeft TS niet echt 'overwicht' net als een 'normale' werknemer en is het helemaal voor jou 100 anderen. :O

Als iedereen begint met roken en het is ineens gedoogd is het een heel ander verhaal. Maar er heerst al een door het bedrijf geaccepteerde rokerscultuur.

Daar kan je tegen strijden wat je waarschijnlijk alleen maar oplevert dat je al je collega's tegen je opzet en je een klote werkomgeving krijgt.

Of gewoon zelf een ander baantje zoeken want waarschijnlijk is het als er al gerookt word toch niet echt een befrijfscultuur waar je in wilt zitten :X

[ Voor 40% gewijzigd door Rmg op 12-03-2013 16:30 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste