Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus nu is iemand ook nog een matennaaier? Vreemd idee van verhoudingen, de personen die die roken zijn maten en degene die zich wel aan de wet wil houden naait ze.

Zelfs als je er dan zelf niet gaat werken, zorg je er in ieder geval voor dat een volgende werknemer niet in die k*tsituatie komt. Of moet die ook weer vriendelijk gaan vragen?

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 16-04-2013 00:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:14
gambieter schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:40:
Dus nu is iemand ook nog een matennaaier? Vreemd idee van verhoudingen, de personen die die roken zijn maten en degene die zich wel aan de wet wil houden naait ze.
Marc3l schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:26:
[...]
Ja een betere oplossing is idd arbo inschakelen, bedrijf een boete, jij een maatennaaier volgens iedereen in het bedrijf en nog steeds in de " teer en roet ondergedompelde ruimte waarvan de lucht nog maanden later op je longen slaat"
Lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, want je legt nog steeds de druk bij degene die niets fout doet, veroordeelt elke andere aanpak die niet vanuit een onderdanige ("beleefde") positie uitgaat, en maakt het afhankelijk van inschikkelijkheid van de werkgever en rokers. In jouw aanpak zit de persoon gewoon nog een tijd in de rook.

Het woord matennaaier heeft gewoon niets te zoeken in de discussie, behalve als die rokers juist zijn wat jij claimt dat ze niet zijn. Jij gaat uit van redelijke rokers, dan zullen ze dat toch niet denken?

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 16-04-2013 00:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:47:
[...]

Nee, want je legt nog steeds de druk bij degene die niets fout doet, veroordeelt elke andere aanpak die niet vanuit een onderdanige ("beleefde") positie uitgaat, en maakt het afhankelijk van inschikkelijkheid van de werkgever en rokers. In jouw aanpak zit de persoon gewoon nog een tijd in de rook.

Het woord matennaaier heeft gewoon niets te zoeken in de discussie, behalve als die rokers juist zijn wat jij claimt dat ze niet zijn. Jij gaat uit van redelijke rokers, dan zullen ze dat toch niet denken?
Nee maar jij gaat er (in iedere discussie over roken) van uit dat rokers de duivel zijn, alleen op deze aarde om anderen lastig te vallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Beetje omgekeerde wereld dat je aan de rokers moet vragen om te stoppen met roken op de werkvloer. Ze hadden aan TS moeten vragen of hij rookt en/of hij er last van zou hebben als ze op de werkvloer zouden roken. Dan zouden deze rokers redelijk zijn geweest. Dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Moraelyn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:21:
Beetje omgekeerde wereld dat je aan de rokers moet vragen om te stoppen met roken op de werkvloer. Ze hadden aan TS moeten vragen of hij rookt en/of hij er last van zou hebben als ze op de werkvloer zouden roken. Dan zouden deze rokers redelijk zijn geweest. Dat is niet gebeurd.
Nope, standaard wereld is dat de nieuweling moet aangeven wat hem irriteert en niet dat de bestaande garde moet vragen wat wel/niet mag volgens de nieuweling.

Dat werkt overal zo voor, dus ik zou niet weten waarom het bij roken niet zo zou werken (het overlast gedeelte even daargelaten want dat is al in de wet geregeld)
Als ik een hekel heb aan kauwgom kauwende mensen, is het dan reeel dat al mijn collega's naar mij toe komen om te vragen of ik ook kauwgom kauw en of ik er last van heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nou, daar ben ik 't niet mee eens. De gemiddelde crimineel gaat ook niet aan iedereen laten zien wat hij doet, om vervolgens te vragen of iemand er last van heeft. Die tast eerst af wat zijn nieuwe vrienden van z'n gedrag vinden, om vervolgens te kijken of ze samen wat kunnen gaan doen. Die doet alles in 't stiekeme. Deze rokers overtreden net zo hard de wet, maar hierbij interesseert het ze geen drol dat ze de wet overtreden...

Het is een beetje suf als een nieuweling bij gods gratie mag vragen of z'n collega's zich aan de wet willen houden - alleen omdat hij nieuweling is.

Overigens gaat je vergelijking over kauwgom niet op omdat kauwgom op de werkvloer niet verboden is én niet schadelijk is voor je collega's.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Gomez12 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:25:
[...]
Als ik een hekel heb aan kauwgom kauwende mensen, is het dan reeel dat al mijn collega's naar mij toe komen om te vragen of ik ook kauwgom kauw en of ik er last van heb?
Nope, maar kauwgom kauwen is (in Nederland) dan ook (nog) niet verboden. Roken op de werkvloer wel. Dat is een heel verschil. Dus zelfs dat vragen gaat al te ver, je bent gewoon strafbaar als je rookt op de werkvloer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@ardana en @fiber : Het hele vraagstuk is overbodig op het moment dat het bij wet geregeld is.
Dan hoeven de rokers niets te vragen (want de wet is duidelijk) en de niet-rokers hoeven ook niets te vragen (want de wet is duidelijk)

Op het moment dat het bij wet geregeld is dan is het simpelweg duidelijk, ik ging even uit van de pre-historische instelling dat het niet bij wet (of normaal sociaal gedrag) geregeld was en op dat moment moet de nieuweling het vragen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste