Weer zo'n vage vergelijking, is dat echt nodig de hele tijd?gambieter schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:26:
Wat je prive doet en wat je als bedrijf doet zijn twee heel verschillende dingen. Jouw redenering is een goudmijn voor een asbestverwijderingsbedrijf, ze hoeven pas bescherming voor de werknemers te regelen als die er om vragen. Kunnen ze flink onder de prijs duiken.
Hij kan zelf bij sollicitatie constateren dat er gerookt wordt. Dan kan hij zelf de afweging maken of hij hier wel of niet wilt werken. Dat is het risico dat je neemt als je bij een klein bedrijf gaat werken, een vastgesleten cultuur die je niet zomaar veranderd.En zoals al vaker uitgelegd: daarmee moet een nieuwe werknemer met een zwakke positie (proeftijd, nieuw etc) zich blootstellen aan het risico de paria van het bedrijf te worden, zonder enige verzekering van succes of bescherming.
Wanneer de wet is ingevoerd lijkt me niet relevant. En een vergelijking met te hard rijden ook niet.En we hebben het hier niet over een net ingevoerde wet waar men nog aan moet wennen. Het is als nu nog 200 km/u op de snelweg rijden en dan zeggen "je had me eerst kunnen vragen te remmen".
Je claimt wel gelijk te hebben als je andere meningen afdoet als "de grootste onzin". En die plaat heb je dus behoorlijk voor je kop zitten. En volgens mij kom je daar enkel mee weg omdat je naam een ander kleurtje heeft.Ik claim niet gelijk te hebben, ik probeer je te laten inzien dat wat je postuleert echt de grootste onzin is, en compleet negeert wat voor situatie en wat voor wetgeving er is. Over platen voor koppen ga ik me verder niet uitlaten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N