Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Omdat dit misschien bij Heatonme en ondertekende niet bekend was?JT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:11:
Mooie TS, maar waarom staat er niet bij het bootloader unlocken dat je je DRM keys en Bravia Engine voorgoed kwijtraakt?
Die DRM keys weet ik niet, maar de bravia engine werkt nog gewoon bij mij hoor... ik heb een unlocked bootloader.
zal even nader onderzoek verrichten komend weekend en eventueel de ts aanpassen
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ik volg XDA niet dagelijks en dit stond er bij de aanmaak van de TS niet bij, ik wacht nog even Bartjezz af betreffende de BE ( ik heb de bootloader niet unlocked ) en pas daarna eventueel de TS verder aan.
Waarom wil je niet rooten dan?Exar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:48:
[...]
Ik wil dat ook, maar liever niet rooten... is dit niet mogelijk op een andere manier?
Vind de balk met maar 4 toggles echt slecht...
[ Voor 33% gewijzigd door JT op 12-04-2013 18:57 ]
Ecodan warmtepomp
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn bravia engine gewoon nog in/uitgeschakeld kan worden en nog werkt. Ik zie lichte verschillen in kleur op foto's met de engine aan en uit.
Dat Sony niet standaard de 10 button togglebar instelt snap ik ook niet, maargoed... Het is nu eenmaal zo, en het is relatief eenvoudig aan te passen.
Erg goed om te zien, dat was ook de reden dat ik deze telefoon heb gekocht, zodat ik makkelijk custom roms kan installeren wanneer ik dat wil
Weird. Ik vind echter wel dat je ten bate van zo een volledig mogelijke informatievoorziening én omdat het onomkeerbaar is er toch iets van zou moeten melden.Bartjezz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:08:
@JT: ik zie dit nu voor het eerst... Het is niet zo dat ik als medeauteur de godganselijke dag en nacht naar dingen zit te speuren op de XZ (zoals DooMlord wel doet blijkbaar), dus het kan zijn dat ik wat dingen mis, excuses daarvoor
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn bravia engine gewoon nog in/uitgeschakeld kan worden en nog werkt. Ik zie lichte verschillen in kleur op foto's met de engine aan en uit.
Edit: ah staat er al in
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 12-04-2013 21:30 ]
Ecodan warmtepomp
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik vind het helemaal niet weird. Ben blij dat er mensen zijn die zulke topics willen maken, ook al is het niet helemaal compleet, dat word het vanzelf met informatie van mede tweakers.JT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:42:
[...]
Weird. Ik vind echter wel dat je ten bate van zo een volledig mogelijke informatievoorziening én omdat het onomkeerbaar is er toch iets van zou moeten melden.
Edit: ah staat er al inNice! Mooie TS is nóg beter geworden
Rooten en unlocken is altijd op eigen risico en je kunt een auteur niet verwijten, dat je telefoon gebricked is omdat er Informatie mist, die nog niet bekend was.
Edit: En na een 4de keer alles op exact dezelfde wijze voltooien heb ik opeens root toegang!
[ Voor 17% gewijzigd door michaelscott op 14-04-2013 00:32 ]
Telefoon opnieuw opgestart en SuperSU geprobeerd om te kijken of root werkt?michaelscott schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:22:
Alle stappen voor het rooten doorlopen en succesvol, cleaning up komt voorbij en mijn xperia z reboot, maar root checker geeft toch aan dat mijn device niet geroot is! (locked bootloader) Wat kan er fout zijn gegaan?
Anders toch nog even opnieuw proberen te rooten.
Neem aan dat je van een cleane rom afkomt, of branded, moet niet uit maken..
[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 14-04-2013 10:06 . Reden: Vautje, bedoelde SuperSU ]
Gepost met toestemming
Ecodan warmtepomp
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2234627
P.S. Sinds vandaag zijn er ook officiele CM10.1 nigthlies: http://get.cm/?device=yuga
Na een paar weekjes met de XZ gespeeld (uhum) te hebben valt het accugebruik me hard mee. Hij komt gemakkelijk een dag door, 's avonds heb ik nog zo'n 20/30% over. De GPS verbruikt verdacht weinig energie, ik heb gisteren een uur op de motor gereden, met op de XZ de My Tracks gps logger van Google draaiend, maar 5% batterijverbruik. Hier is geen dataverbinding voor nodig, hij slaat alleen de coördinaten op. Dit is belangrijk voor mij omdat ik een paar dagen in Deutschland gehe fahren, daar ga ik de routes opslaan die ik rij. Dan kan ik met de wifi in het hotel 's avonds de routes met Google Earth nog eens herbeleven
Echter als het scherm aan staat (Google Maps navigatie) verbruikt de telefoon meer dan de lader bij krijgt geladen. Iets van 1% per 10 minuten wordt er dan gebruikt.
Codeworkx raad aan om de officiële nightlies nog niet te gebruiken aangezien daar bijvoorbeeld video recording en audio niet lekker werkt.WeViE schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:44:
[...]
P.S. Sinds vandaag zijn er ook officiele CM10.1 nigthlies: http://get.cm/?device=yuga
Hoe verwijder ik Superuser?Bartjezz schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:47:
Het zou kunnen, maar dan moet je ook via 2 apps toegang geven tot root. Dat is niet handig. Mijn ervaring is dat SuperSU beter werkt met de XZ en het is dus ook niet nodig om Superuser er langs te hebben draaien.
Gewoon via het Apps menu in de Instellingen. Als hij niet in het eerste lijstje staat, swipe dan 2x naar links en check dan nog eens.
Verwijderd
Ben bij Proximus
ga dan naar "configuration" en onderaan zul je zien "bootloader unlock allowed:" hier zal "yes" of "no" staan
Gaan de custom roms ook langer mee qua batterijduur?
Beste rom is gebaseerd op je voorkeuren. Wil je een Sony rom? AOSP? CM/AOKP? ParanoidAndroid? Hoe stabiel moet het zijn?Aggressor schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:36:
wat is nou de beste rom tegenwoordig? .. ik twijfel om ook te rooten.
Gaan de custom roms ook langer mee qua batterijduur?
En ze kunnen langer meegaan, maar momenteel nog zeker niet.
Meestal gebruik ik me telefoon alleen om te internetten, bellen en smsenen af en toe een spelletje .... andere programmas gebruik ik bijna niet
Als je een branded rom hebt kun je relatief gemakkelijk de generic rom flashen, check daarvoor de ts.
[ Voor 93% gewijzigd door Cardwizard op 17-04-2013 21:35 ]
OP doorgelezen? Ik had hetzelfde uiteindelijk komt alles goed. Bricken van telefoons komt bijna niet voor.cardwizard schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:23:
ik wou net de XZ weer herinstalleren met de originele firmware (via sony update service)
kreeg de melding installatie mislukt en na het tonen van het sony logo gaat de XZ nu telkens uit.....
behoorlijk paniek nu , iemand tips of de oplossing ?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
na een paar keer proberen ging het goed , gelukkigrenzo4000 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:34:
[...]
OP doorgelezen? Ik had hetzelfde uiteindelijk komt alles goed. Bricken van telefoons komt bijna niet voor.
Let me know!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zijn de ZL en de Z technisch gezien niet gelijk aan elkaar (behalve de IR blaster voor de ZL)? Ik denk dat een topic dan meer vreugde oplevert.CLB schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:02:
Iemand die zich geroepen voelt om mede-TS te worden van: [Sony Xperia ZL] Rooten en Custom ROM's?
Let me know!
vergelijking tussen de twee
Qua firmware hebben jullie ook: 4.1.2 - 10.1.A.1.350 of 4.1.2 - 10.1.A.1.434 (dat zijn de ZL-versies)??
Ja dus
Bartjezz schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:22:
Hoe je kunt zien dat je rom stock is: Instellingen -> Over de telefoon -> Firmware moet dan zijn
10.1.A.1.350 of 10.1.A.1.434. Dit zijn de enige 2 originele roms die Sony uit heeft gegeven.
[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 18-04-2013 15:52 ]
oke thanks, dan ga ik hem misschien alleen rooten. Is wel handig voor sommie appsBartjezz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:16:
Dan zou ik bij stock blijven. Kalere roms dan de originele zijn er wel, maar dit is al een aardig kale rom. Gebruik spb shell of andere launchers en icon packs om het naar je zin te maken. De originele rom is al het beste op de hardware afgestemd.
Als je een branded rom hebt kun je relatief gemakkelijk de generic rom flashen, check daarvoor de ts.
maar moet ik nog wat weten? of ik lees iets met drm keys?
Gewoon rooten levert geen problemen/neveneffecten op.
Unlocken kun je inderdaad weer ongedaan maken. De DRM keys en bravia engine ben je echter dan nog steeds kwijt. Op XDA is er een thread waarin wordt beweerd dat het mogelijk is om de partitie waar de keys e.d. op staan te backup-en voordat je een unlock doet en die dan eventueel weer terug kunt zetten als je de bootloader weer locked. Ik heb geen idee of dat ook echt mogelijk is.Bartjezz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:28:
Die DRM keys verlies je alleen maar bij het unlocken van je bootloader, maar dit kan ook weer ongedaan worden gemaakt.
Gewoon rooten levert geen problemen/neveneffecten op.
Zolang je geen andere kernel nodig hebt is alleen root voldoende.
Edit: Ik zie net dat deze info ook in de topic start staat. Een verwijzing daar naar toe was dus makkelijker/beter geweest :-)
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickvL op 20-04-2013 22:07 ]
ik draai CWM recovery uit de ts.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2244886
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 22-04-2013 00:36 ]
De devs van Sony Mobile geven dus gewoon support voor AOSP :o!
Dit is uiteindelijk toch maar een naampje die de kernel uitspugt, niet zo heel spannend dus.arnoutzw schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:56:
Het vreemde is wel dat de PVS normaal voor S4 Pro werd aangeven met Slow, Nominal,Fast en Faster (Nexus 4 Optimus G) en bij Sony nu net zoals de nieuwe Snapdragon 600 telefoons met 0 tm 6
Na een reboot kreeg ik een PVS van 4 te zien..
Heb ik ook gehad, na een reboot lukte het toen wel bij mij, maar ik had de zip wel op mijn externe sdcard gezet!Bartjezz schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:08:
Wilde zojuist een zip flashen, krijg ik mijn internal sdcard niet gemount. Heeft iemand hier al ervaring kee?
ik draai CWM recovery uit de ts.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2175152
Echter is de mod niet meer te downloaden helaas. Heeft toevallig één van jullie deze gedownload en zo ja, zou je 'm willen delen? Ik gebruik namelijk notification toggle van j4velin, waarmee je zo'n beetje alles kunt instellen. Dan is het zo dubbel op.
Of weet iemand een andere truc om de toggles niet weer te geven?
Overigens zit ik nu een paar dagen op CM10.1 van codeworkx en ik ben er echt heel erg blij mee. Batterijduur is wat achteruit gegaan, maar dat is niet zo heel erg. Verder is het geheel heel stabiel al en werkt het gewoon snel en goed. Vooral de CM-voordelen vind ik erg prettig
Ik heb bieden dus al meerdere malen geprobeerd, op m'n internal SD en (door de XZ geformatteerde en gepartitioneerde) external SD. Vreemd, maargoed, alle mods die ik wil toepassen werken.michaelscott schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:35:
[...]
Heb ik ook gehad, na een reboot lukte het toen wel bij mij, maar ik had de zip wel op mijn externe sdcard gezet!
Waarschijnlijk dat ik over een tijdje mijn telefoon nog een keertje helemaal leeg gooi en de TWRP pack probeer.
Maar ik twijfel wel ... ik lees zoveel verschillende dingen om te rooten.
En dat je misschien je drm keys kwijtraakt of bravia enginge...
geen keys of engine?
[Optional]- Wipe cache and dalvik cache
- Install the rom
- Reboot & Let it settle
Betekent dit dat ik niet deze instructies uit het begin hoef te volgen?:
- Open the rom zip and remove root files:
- system/xbin/su
- system/bin/.ext folder
- system/app/SuperUser.apk
Edit: Zie nu bij Changelog dit staan:
- Included root files for locked bootloader
Ga hem dan maar op goed geluk installeren!
[ Voor 13% gewijzigd door michaelscott op 28-04-2013 21:02 ]
Ik heb nu dus de C6603_10.1.A.1.434_Generic NL geinstalleerd, root en cwm er op en vervolgens 3 bestandjes uit zipje verwijderen lukt ook nog wel.Clean installation - Locked bootloader:
Quote:
- Install stock 10.1.A.1.434
- Root your phone
- Install CWM or TWRP recovery
- Open the rom zip and remove root files:
- system/xbin/su
- system/bin/.ext folder
- system/app/SuperUser.apk
- Install the rom in recovery
- Don't wipe data and cache, only dalvik-cache!
- Installation will fail, so fix permissions and you are good to go
- in recovery when rebooting: Disable recovery flash, choose No
- Reboot & Let it settle
- Enjoy the rom!!
- Root again
- Reinstall cwm or twrp for locked bootloader
Dan word het spannend en ga ik denk ik de fout in, de rom in recovery installeren, goed ik start CWM op en installeer de rom, hij vraagt verder nergens om en blijft hangen op ( ongeveer ) 10%. Goed, 45 minuten wachten, niks verder, dan maar power en vol+ knopje, blijft hangen op sony logo. Vast gelopen..
Goed, ik installeer opnieuw via flashtool de C6603_10.1.A.1.434_Generic NL, werkt weer en doe nog een poging, lees het nu beter en zie dont wipe data and cache, only dalvik cache, dat doe ik bij advanced maar wederom, zelfde verhaal, hij loopt niet door.
Ik heb geen idee wat ze hier mee bedoelen :
Installeren gaat mis ( klopt ) , dus fix toestemming en je bent er klaar voor ???- Installation will fail, so fix permissions and you are good to go
Hoe fix ik dat, ik kom nadat installation faalt niet meer in CWM of überhaupt voorbij het Sony logo.
Ik wil graag de Revolution rom installeren..
Zelf draai ik nu al een week of wat CM10.1 van Codeworkx en het is echt helemaal geweldig. Nu ben ik pas echt heel erg tevreden met deze telefoon. De Sony rom was eigenlijk niet bloated, maar CM10.1 of gewoon AOSP vind ik gewoon helemaal geweldig. Dus wil je je bootloader unlocken, zou ik het zeker een keer proberen.
Voor de duidelijkheid, ik heb dit vooral op versie 5 gebaseerd, omdat ik die als eerste heb geïnstalleerd. Ik ben er niet uit of het bij versie 7 nog steeds nodig is om die bestanden uit de zipfile te verwijderen, omdat de maker van de rom in zijn changelog zet:Bartjezz schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:13:
In de TS staat nu een handleiding om de Xrevolution rom te flashen, met dank aan bos97!
Ik zou voorlopig willen aanraden bij een schone installatie van de xrevolution rom die bestanden nog wel te verwijderen, bij een update is dit niet nodig, kan ik uit eigen ervaring melden!- Included root files for locked bootloader
Allemaal heel duidelijk alleen ( heb het nog niet geprobeerd ) maar loop ik denk ik weer vast op dat zelfde punt.michaelscott schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:35:
[...]
Voor de duidelijkheid, ik heb dit vooral op versie 5 gebaseerd, omdat ik die als eerste heb geïnstalleerd. Ik ben er niet uit of het bij versie 7 nog steeds nodig is om die bestanden uit de zipfile te verwijderen, omdat de maker van de rom in zijn changelog zet:
[...]
Ik zou voorlopig willen aanraden bij een schone installatie van de xrevolution rom die bestanden nog wel te verwijderen, bij een update is dit niet nodig, kan ik uit eigen ervaring melden!
Hij zal vastlopen, dat ken ik dus al, zodra dit gebeurd kom ik niet meer uit CWM, alleen door power en vol+ knop in te drukken, en vervolgens ben ik alles kwijt, ook CWM dus.7. De installatie begint, maar zal vastlopen.
8. Klik nu in het hoofdmenu van Clockworkmod Recovery op:"advanced". Klik daarna op:"wipe dalvik cache". Als dit is gelukt, druk op:"fix permissions".
Dus mij lijkt het dan logisch om eerst stap 8 te doen, zodat het dan niet vast loopt.
Kijk uit naar jullie advies.
Edit:
Bootloader unlock allowed: Yes
Dus ik heb wellicht perongeluk mijn bootloader unlocked ?
Geen ramp hoor, maar kan dit de oorzaak zijn dat ik hem dus op de verkeerde manier wil installeren ?
[ Voor 7% gewijzigd door Uberoon op 01-05-2013 15:35 ]
Even voor de duidelijkheid, je komt niet uit CWM, dat klopt want dan moet je punt 8 doen waarna hij zou moeten werken ( of ik begrijp je even verkeerd )Uberoon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:31:
Hij zal vastlopen, dat ken ik dus al, zodra dit gebeurd kom ik niet meer uit CWM, alleen door power en vol+ knop in te drukken, en vervolgens ben ik alles kwijt, ook CWM dus.
Dus mij lijkt het dan logisch om eerst stap 8 te doen, zodat het dan niet vast loopt.
Kijk uit naar jullie advies.
Nee, dat geeft alleen aan dat je de bootloader kan/mag unlockenEdit:
Bootloader unlock allowed: Yes
Dus ik heb wellicht perongeluk mijn bootloader unlocked ?
Geen ramp hoor, maar kan dit de oorzaak zijn dat ik hem dus op de verkeerde manier wil installeren ?
Inderdaad, hij loopt vast zoals gezegd. Vervolgens kan ik 45 minuten wachten maar hij gaat niet verder en kom er ook op geen mogelijkheid uit. Dus ik kan punt 8 niet uitvoeren. Zodra de installatie is gestart zit ik vast.Humma Kavula schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Even voor de duidelijkheid, je komt niet uit CWM, dat klopt want dan moet je punt 8 doen waarna hij zou moeten werken ( of ik begrijp je even verkeerd )
[...]
Nee, dat geeft alleen aan dat je de bootloader kan/mag unlocken
Edit: probeer je het met die bestanden er nog in of al eruit?
[ Voor 22% gewijzigd door michaelscott op 01-05-2013 16:06 ]
Ik heb ze er daar al uit, als ik aan mag nemen dat het over de "root" bestanden hebt.michaelscott schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:03:
Als het goed is , kan je op het moment dat de installatie vastloopt gewoon in het menu van cwm navigeren!
Edit: probeer je het met die bestanden er nog in of al eruit?
Zal hem opnieuw downloaden, en dan gewoon origineel laten zoals ik hem heb gedownload en dan nog maar eens proberen.
Update :
En nope, hij loopt heel even ( de installatie ) en vervolgens als alle tekst klaar is zie je zo'n blauw balkje vol lopen achter de tekst "Including" en hier komt hij net t/m de eerst N..
Ook nu kom ik dus op geen mogelijkheid uit dit schermpje, ik probeer power vast te houden, niets vol knoppen, nog minder.
[ Voor 25% gewijzigd door Uberoon op 01-05-2013 19:14 ]
Ik ben nu bezig de stock rom te flashen, daarna probeer ik opnieuw de xrevolution rom erop te zetten, ik zal het stappenplan nog even controleren!Uberoon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:54:
[...]
Ik heb ze er daar al uit, als ik aan mag nemen dat het over de "root" bestanden hebt.
Zal hem opnieuw downloaden, en dan gewoon origineel laten zoals ik hem heb gedownload en dan nog maar eens proberen.
Update :
En nope, hij loopt heel even ( de installatie ) en vervolgens als alle tekst klaar is zie je zo'n blauw balkje vol lopen achter de tekst "Including" en hier komt hij net t/m de eerst N..
Ook nu kom ik dus op geen mogelijkheid uit dit schermpje, ik probeer power vast te houden, niets vol knoppen, nog minder.
Oke, goed nieuws, zonet liep hij dus door na dik uur wachten, installatie voltooid ( ofzo, in het engels uiteraard ) .michaelscott schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:43:
[...]
Ik ben nu bezig de stock rom te flashen, daarna probeer ik opnieuw de xrevolution rom erop te zetten, ik zal het stappenplan nog even controleren!
Vervolgens doe ik wipe dalvik cache, en fix permissions, dan reboot en NO. Blijkbaar moet die (logisch) wipe cache wel voor je de custom rom installeert...
Dus opnieuw installeren, kale NL ROM en opnieuw rooten cwm erop en orginele zip met rev rom .
Hij loopt nog geen 30 min en loopt perfect door, en klaaaar, reboot en op NO klikken en ik heb mijn root nog en CWM staat er ook nog op.
En eindelijk, hij staat er op, helemaal top.
Wat nu de oplossing was is lastig te zeggen, ik denk zelf dat ik die dalvik cache en fix permissions deed dat hij daarom gewoon doorliep dit keer..
Ben benieuwd hoe het bij jouw gaat, in ieder geval hartelijk bedankt, weet zeker dat je veel mensen hier mee helpt !
Ik heb dus de Generic rom erop gezet, opnieuw geroot, cwm eropgezet en wat schertst mijn verbazing. Ik installeer de originele zip, dus inclusief de files die ik er eigenlijk uit had moeten halen, en ik hoef geen permission te geven, het hele zaakje is in een paar minuten afgehandeld. Heeft Cwm dat onthouden ofzo?Uberoon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:05:
[...]
Oke, goed nieuws, zonet liep hij dus door na dik uur wachten, installatie voltooid ( ofzo, in het engels uiteraard ) .
Vervolgens doe ik wipe dalvik cache, en fix permissions, dan reboot en NO. Blijkbaar moet die (logisch) wipe cache wel voor je de custom rom installeert...
Dus opnieuw installeren, kale NL ROM en opnieuw rooten cwm erop en orginele zip met rev rom .
Hij loopt nog geen 30 min en loopt perfect door, en klaaaar, reboot en op NO klikken en ik heb mijn root nog en CWM staat er ook nog op.
En eindelijk, hij staat er op, helemaal top.
Wat nu de oplossing was is lastig te zeggen, ik denk zelf dat ik die dalvik cache en fix permissions deed dat hij daarom gewoon doorliep dit keer..
Ben benieuwd hoe het bij jouw gaat, in ieder geval hartelijk bedankt, weet zeker dat je veel mensen hier mee helpt !
In ieder geval heb ik een filmpje van het hele proces gemaakt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wUt7xcVrMGI&feature=youtu.be]
Voor de duidelijkheid, ik heb nu dus KA07 geïnstalleerd, maar heb niet die files eruit gehaald, we gaan wel zien hoe dit zich gaat ontwikkelen!
Edit: Wat ik denk, is dat de Xda starting post nog moet worden aangepast en dat het niet meer nodig is de root files te verwijderen! Zou iemand met een XDA account misschien kunnen vragen of het nog steeds nodig is om die files te verwijderen, zijn changelog zegt namelijk:
-included root files for locked bootloader
[ Voor 9% gewijzigd door michaelscott op 01-05-2013 23:01 ]

Uploaded with ImageShack.us
Is dit wat je bedoelt?
Gebruik het zelf niet, maar ik kan je wel vertellen dat het een heel stabiele rom is, tot nu toe nog nul vastlopers of iets dergelijks!
Allicht dat die beter is en als dat werkt hoor ik het graag, dan pas ik het even aan.
Het schijnt dat wat rebooten ook tot oplossingen heeft geleid maar lees anders hier nog even. Ik heb zo ook even geen directe oplossing verder.
[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 06-05-2013 16:52 ]
Edit:
Even een aanvulling na een DM van Heatonme:
Als je de DoCoMo statusbar én taskswitcher installeert op een odexed rom (stock), dan moet je twee .odex bestanden verwijderen uit /system/app/. An sich is dat niet moeilijk, maar omdat je geen adb remount mag doen in een locked bootloader krijg je daar problemen mee.
Het makkelijkste vond ik het om toch via adb te doen. Je start adb op met het snell parameter. Daarna vraag je su aan (via dat commando). En doe je een tijdelijke remount (lees/schrijfrechten op het systeem) via het volgende commando: mount -o remount,rw /dev/block/mtdblock3 /system. Als je dat hebt gedaan kun je bestanden uit /system gewoon toevoegen en verwijderen.
In dit geval moet je SystemUI.odex en Settings.odex verwijderen. In de shell doe je dat met rm. Reboot daarna de telefoon (eventueel door in de shell gewoon reboot in te tikken).
De White Balance app installeren gaat het makkelijkste (vind ik) via adb. De tutorial staat in deze link op XDA. Het permissions zetten is eigenlijk makkelijk en gaat met het commando chmod. In dit geval is het chmod 664 BESTAND.
Met deze stappen moet het een en ander geloof ik gewoon lukken
[ Voor 80% gewijzigd door alex3305 op 06-05-2013 18:36 ]
Ligt waarschijnlijk aan de root. Bekend probleem.
[ Voor 23% gewijzigd door tomk94 op 08-05-2013 22:39 ]
Die Xperia Launcher uit de TS is een .apk'tje dus geen root nodig?!
Ga ik op mn ZL installeren if so, standaard appdrawer is goed, maar met deze opties denk uitermate goed!
Heb zelf geen last van die heat bug. Maar als ik ervan had geweten had ik misschien ook even gehad.alex3305 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:11:
Ik ben nog een beetje huiverig om van mijn heerlijke Codeworkx versie over te stappen naar FXP218a. Het warmte probleem houd me eigenlijk een beetje tegen en ik zit eigenlijk te wachten op goede CM Nightlies (officiële dus).
Inderdaad, gewoon installeren en gaan met die kiwi! Uuh, banaan, sorrie... Wel moet je de eerste keer dat je terug gaat naar je home scherm aangeven dat altijd de nieuwe launcher gebruikt moet worden, voor de rest hoef je niets te doen.CLB schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:21:
Even to dubbelcheck...
Die Xperia Launcher uit de TS is een .apk'tje dus geen root nodig?!
Ga ik op mn ZL installeren if so, standaard appdrawer is goed, maar met deze opties denk uitermate goed!
Ik heb ook het gevoel dat alleen mensen met een slechte CPU-yield er echt last van zullen hebben. Zelf heb ik blijkbaar een gemiddeld-goed CPU-yield, dus ik weet het niet. De telefoon wordt alleen warm als ik meer dan een half uur iets ermee aan het doen ben (surfen, gamen, etc).tomk94 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Heb zelf geen last van die heat bug. Maar als ik ervan had geweten had ik misschien ook even gehad.
Ik wacht nu in ieder geval even tot zondag en dan denk ik dat ik overga op de nightlies of FXP219.
Edit: De CM10.1 nightly is net uitgekomen met een buttload aan fixes, waaronder updates uit Sony AOSP, low power audio en betere cpu-schaling.
Directe download
Changelog en download (mirror)
[ Voor 18% gewijzigd door alex3305 op 10-05-2013 15:59 ]
-edit-
Je zou dus op deze link moeten komen: http://www.mediafire.com/?tf5pk1apx6s3g35
[ Voor 129% gewijzigd door Humma Kavula op 10-05-2013 16:22 ]
Oh, ik krijg dit namelijk; http://imgur.com/77kjGagHumma Kavula schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:08:
Werkt hier prima hoor?
Thanks! met succes uitgevoerd, mede dankzij jouw bestandje!
Best wel wennen, maar ik vind het veel mooier dan grijs.
Heb dit gevolgd: http://forum.xda-develope...p?p=40519324&postcount=42
Ok, here is a quick "How to manually install" the smaller softkey mod (from XZ thread) to ZL (you need a rooted stock rom):
1. Download & extract the required softkey (& camera fix if using size <36) zip file(s) from here corresponding to your firmware version (.434 in my case). You shall get meta info & system folders. Copy the SystemUI.apk, framework-res.apk & ArtFilterCamera.apk from respective system folders to internal storage on your phone.
2. Using root explorer mount system as R/W (ES file explorer).
3. Find & backup all the three default apk files & SystemUI.odex from sytem/app & system/framework to revert back to stock softkeys (if so required).
4. Delete SystemUI.odex from system/apps
5. Copy & paste the SystemUI.apk & ArtFilterCamera.apk from internal storage to system/app. An error saying SystemUI has stopped shall pop up, then press yellow button at back (under the flap) to reboot.
6. Change permissions of the two copied apk files in system/app to rw- r-- r--
7. Now copy & paste the framework-res.apk to system/framework & phone shall reboot.
That's it, you shall now have the modded smaller softkeys, enjoy ! All credits to the OP of the original thread .
P.S: The above "how to" is for those who don't have the CWM recovery working (like rooted ZL with locked BL in my case).
Warning: Do not try this if u don't know what you are doing as it may lead to soft brick! Also, backup your data before you begin.
maar het is ergens (goed) fout gegaan...
Aangezien ik nu helemaal geen softbuttons meer heb en geen notificatiebalk

Bij stap 2 heb ik Google Play: Mount /system (rw / ro).. gedownload om zo het systeem te mounten als R/W
Ik heb ook de vier bestanden gebackupped, dus dat is allemaal goed... MAAR nu wil ik die vier bestanden dus terugzetten (gebruik ES File Explorer), maar elke keer dat ik dat doe, krijg ik een melding in de trend dat de permission denied is... Volgens mij moet ik eerst weer mounten in R/W en werkt het daarna wel...
MAAR
Ik heb dus nu totaal geen softbuttons meer dus even switchen tussen applicaties gaat niet 1,2,3...
ES File Explorer heeft wel een 'exit' optie dus daarna kan ik nog een andere applicatie opstarten zeg maar.
Maar die 'Mount /system (rw / ro)' heeft dat niet... Iemand die mij even 1,2,3 uit de brand kan helpen

In ES File Explorer kan ik die optie om in RW te mounten niet vinden...
En andere RW Mount apps hebben ook geen 'exit' optie zodat ik daarna weer naar ES File kan volgens mij
Ik moet toch op een of andere manier simpelweg wel 4 bestandjes kunnen plaatsen in een map
In ES explorer zitten de root opties onder het 'links menu (die wereldbol met telefoon), dan zou je systeem weer als RW moeten kunnen mounten.
There is no place like 127.0.0.1
Is toch wat minder werk dan flashen en alle bende... Dank mannen, zat 'm even te knijpen!
Helaas nog geen nieuwe buttons nu en gewoon de standaard grijze, even 'n dagje bijkomen hoor!
EDIT: Als ik op Android 4.1.2 klikkliklklik, krijg ik geen Android JellyBean schermpje meer te zien...
Ook kan ik het toestel niet hardresetten, als ik daarop druk, gebeurd er niks... Thema's werken ook niet meer.
[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 10-05-2013 18:36 ]
Als je trouwens die kleinere keys wil gaat dat misschien met deze link makkelijker.
Hier kan je ook een transparante task switcher installeren.
Ik heb dit nog niet geprobeerd maar aangezien de eerste keer je het niet goed af ging kan dit allicht helpen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266208
Ik heb het toegevoegd aan de TS.
Het werkt, even wennen want je moet eerst volume up indrukken voor de focus en tesamen volume down voor de foto. ( 2 handen nodig dus )
Overigens werkt dit ook onder het filmen en vanuit slaapstand!
Heeft iemand trouwens al de Cyber-shot app geprobeerd?
Kan geen foto vergelijk vinden op XDA maar misschien dat dit een hoop foto perikelen oplost.
Misschien dat ik morgen even een vergelijk ga maken met die cyber-shot en stock.
[ Voor 68% gewijzigd door Humma Kavula op 10-05-2013 20:33 ]
Verder zal de CyberShot mod weinig uithalen voor de 2013 serie. Het is meer een placebo. Om wat voorbeelden te noemen:
- Burst mode als normal mode. De foto's in burst mode zijn meestal beter, maar soms ook veel slechter. Dus dit zal in veel gevallen niets uitmaken.
- 100% JPEG quality en media_profile.xml mod zijn gewoon placebo. De bitrates die Sony aanhoud zijn meer als voldoende voor 90% van de situaties. Je hebt pas echt 15 - 20MB/s 1080p24 nodig als je scenes zoals die van Planet Earth gaat filmen. Maar ik mag hopen dat je dat niet met de Xperia Z zal doen.
- Some New Driver Camera... WTF?!
- ARGB_8888 naar RGB_555 is voor zover ik kan zien helemaal dom. Normaal heb je Alpha, Rood, Groen, Blauw op 8 bits en nu Rood, Groen, Blauw op 5 bits. Het aantal kleurencombinaties neemt hierdoor theoretisch af.
- Proberen om inPreferQualityOverSpeed en inDither in te schakelen op Bitmap's? De eerste zegt al precies wat het doet en is alleen maar voor de gallerij of camera-preview interessant. Dat staat beiden namelijk los van de camera. En dither?! Dat wil je al helemaal niet. Dan krijg je van die kleine puntjes om de kleuren te beanderen. Daarnaast heeft 'ie geprobeerd het in te schakelen.
Ah thnx, CM betekent voor mij bootloader unlock en daar wil ik nog niet aan dus ben blij met deze modalex3305 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40:
Met CM10.1 kun je al met de powerbutton foto's nemen. Helemaal handig onder water.
Wait whutalex3305 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40:
Je hebt pas echt 15 - 20MB/s 1080p24 nodig als je scenes zoals die van Planet Earth gaat filmen. Maar ik mag hopen dat je dat niet met de Xperia Z zal doen.
Maar even serieus, bedankt voor de feedback, leek mij ook al placebo maar ik wil het toch even proberen. Hij claimt al sinds 2010 bezig te zijn met de sony cams dus ik probeer het gewoon, kan daarna gewoon weer terug. Als je het niet probeert weet je het nooit.
Het klopt namelijk wel dat op sommige toestellen uit (ik geloof) 2011 de mod wel effect had hoor. Maar dat kwam meer omdat het dan bijv. 8MP camera's waren die softwarematig gelocked waren op 5 of 3MP. Dan maakt het inderdaad een groot verschil.
Echter is het eigenlijk al sinds 4.0 zo dat onder andere build.prop mods eigenlijk niets meer uitmaken. Of althans niet veel meer doen. Het bestand is namelijk bedoeld om fabrikanten statische instellingen te laten zetten (bijv. schermresolutie, buildnummer, fabrikant, software-updater, etc.). In bijna alle gevallen staan deze instellingen echter gewoon goed. Er zijn maar een paar gevallen waarin je deze als modder wilt veranderen, een voorbeeld daarvan is een dpi-mod (grotere of kleinere tekst). Maar ook dat is in veel gevallen niet meer van toepassing omdat je dat tegenwoordig in de instellingen kunt wijzigen.
Het zal me trouwens niets verbazen als de Sony-cam hardwarematig maar een bepaald aantal Mbit/s uitgeeft. Wat waarschijnlijk overeen zal komen met de Sony instellingen. Want waarom zou je een AOSP uitgeven welke beter zou zijn dan de stock rom? Dat zou dom zijn, alhoewel het me niets zou verbazen als Samsung dat wel doet of zal doen