Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
Bartjezz schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:31:
@wesleyknuf: dit is een vergelijkbaar pakket als CWM. Als je wilt flashen moet je vol-down inhouden als je de usb kabel insteekt.
als ik dit probeer gebeurt er niks.. hij blijft op het scherm staan waar alleen sony staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je wel in de fastboot mode komen? Alleen de vol-up button onhouden terwijl je de kabel insteekt? Zo zou het ook met flashmode moeten gaan, alleen moet je daarvoor de vol-down buttom gebruiken. Niet de powerbutton erbij gebruiken!

Edit: wel eerst de telefoon uitschakelen. Als je twijfelt of je telefoon wel uitstaat, houdt dam de powerbutton met vol-up ongeveer 15 seconden in tot je 3x trillen voelt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjezz op 01-04-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
nee hij blijft helaas op sony staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Vreemd, voor flashmode of fastboot zou je scherm nieteens aan mogen gaan... Weet je zeker dat je niet per ongeluk de powerbutton indrukt of misschien de usb kabel niet goed ingestoken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
Bartjezz schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:19:
Kun je wel in de fastboot mode komen? Alleen de vol-up button onhouden terwijl je de kabel insteekt? Zo zou het ook met flashmode moeten gaan, alleen moet je daarvoor de vol-down buttom gebruiken. Niet de powerbutton erbij gebruiken!

Edit: wel eerst de telefoon uitschakelen. Als je twijfelt of je telefoon wel uitstaat, houdt dam de powerbutton met vol-up ongeveer 15 seconden in tot je 3x trillen voelt.
ja dit heb ik gedaan en ook gevoelt maar er gebeurt niks daarna
Bartjezz schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:27:
Vreemd, voor flashmode of fastboot zou je scherm nieteens aan mogen gaan... Weet je zeker dat je niet per ongeluk de powerbutton indrukt of misschien de usb kabel niet goed ingestoken is?
nee lukt helaas niet :( is die overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Heb je een andere kabel of andere usb poort? Het maakt niet uit of je drivers hebt geinstalleerd, hij zou altijd in fastboot of flashmode moeten gaan zodra hij een usb host ziet.
Kun je geen rom flashen vanuit die twrp pack? Ik ga nu echt pitten, zal morgen wel lezen wat je ervan gebakken hebt, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
ik heb 2 andere kabels geprobeert en al mijn poorten helaas nog geen succes..
als ik de usb in me telefon steek en tegelijk vol up druk krijg ik heel snel rood ledje tezien en daarna blauw de heletijd.
twrp pack flashen? ik weet er nog niet zo heel veel van.. maar als ik wil flashen moet ik toch in het menu komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 04:00
@wesleyknuf
Dus je hebt flashtool aan op je PC
Je XZ staat helemaal uit (houd de powerbutton met vol-up ongeveer 15 seconden in tot je 3x trillen voelt)
En vervolgens houd je de vol-down button ingedrukt (geen power-button) en terwijl je dat doet steek je de USB kabel in je telefoon.
Dan herkent flashtool je telefoon onmiddellijk of de drivers worden eerst nog even geïnstalleerd (onder Windows 7).
Dan zou je LED juist groen moeten worden, niet blauw. Dat is de kleur voor FastBoot. Dat zou merkwaardig zijn. Met groen sta je in Flashboot en kan je met flashtool verder aan de gang, bijv NL Generic 10.1.A.1.434 opnieuw installeren.

Ik heb ook een keer vast gezeten op het Sony logo. Meerdere keren geprobeerd om in Flashboot op te starten. Kreeg steeds slechts het Sony logo. Toch na een korte pauze lukte het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Tape je powerbutton vast, dan is na een paar uur je accu leeg en kun je hem opnieuw opladen.

Edit: @wesleyknuf, wat voor OS draai je eigenlijk? Heb je Windows 8, check dan even de TS hoe je daar drivers moet installeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Bartjezz op 02-04-2013 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:41
Bartjezz schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:31:

...

Nog iets: flashen zonder data te wipen is net zoiets als een nieuwe auto kopen en je oude motor gebruiken naar mijn mening... Doe iets meer moeite en installeer alles opnieuw, dat lijkt mij wat logischer, maargoed, ieder zijn mening.
Maar dan wordt toch ook je 'interne SD' gewist?
Ik heb een Chinese versie, dus het eerste wat ik gedaan heb bij thuiskomst is de generic NL flashen. Toen heb ik ook data gewist, maar de paar test fotos die ik had gemaakt waren toen ook weg. Niet heel boeiend ofzo, maar ik zou denken dat alleen /data gewist zou worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dannisi op 02-04-2013 08:28 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
complimenten voor de TS, erg veel info en zal het met plezier volledig lezen straks. Word de eerste keer rooten en ben erg nieuwsgierig of het meteen gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:03
Als ik CWM heb geinstalleerd gaat hij de 1e keer automatisch rebooten in naar recovery modus.
Als ik dan op reboot now druk staat er: ROM may flash stock recovery on boot. Fix? This can not me undone.
Wat moet ik kiezen?
No of Yes - disable recovery flash

[ Voor 7% gewijzigd door jeroendh op 02-04-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
pheppy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:19:
@wesleyknuf
Dus je hebt flashtool aan op je PC
Je XZ staat helemaal uit (houd de powerbutton met vol-up ongeveer 15 seconden in tot je 3x trillen voelt)
En vervolgens houd je de vol-down button ingedrukt (geen power-button) en terwijl je dat doet steek je de USB kabel in je telefoon.
Dan herkent flashtool je telefoon onmiddellijk of de drivers worden eerst nog even geïnstalleerd (onder Windows 7).
Dan zou je LED juist groen moeten worden, niet blauw. Dat is de kleur voor FastBoot. Dat zou merkwaardig zijn. Met groen sta je in Flashboot en kan je met flashtool verder aan de gang, bijv NL Generic 10.1.A.1.434 opnieuw installeren.

Ik heb ook een keer vast gezeten op het Sony logo. Meerdere keren geprobeerd om in Flashboot op te starten. Kreeg steeds slechts het Sony logo. Toch na een korte pauze lukte het ineens wel.
dank je voor je duidelijke uitleg maar ik heb precies gedaan wat je zegt maar krijg nog steeds alleen het sony scherm maar nu met een rood ledje

me flashtool zegt dit
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2qvcvo6.png
Bartjezz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:24:
Edit: @wesleyknuf, wat voor OS draai je eigenlijk? Heb je Windows 8, check dan even de TS hoe je daar drivers moet installeren.
nee ik draai nog op windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde. Ik open de flashtool, klik op het bliksemschichtje, selecteer de rom en dat was het. Kan dan voor de rest niks selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Vreemd verhaal, maargoed. Ik denk dat je op dit punt het beste je telefoon kan terugbrengen naar je provider. Hier weet ik ook geen raad mee. Ik zou eens proberen de accu helemaal leeg te laten lopen, tape eventueel je powerbutton vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Even voor mijn beeld vorming:
Jullie volgen exact de TS? Rom op de C schijf, in flashtool kies je de bliksemschicht,kies flashmodus selecteerd de ROM en klik op flash?
Daarna zou je dus "preparing files for flashing" moeten zien, daarna vraagt flashtool om de XZ aan te sluiten.
Je moet de Telefoon pas aansluiten als flastool daar om vraagt!

Ik hoop dat bovenstaand het oplost anders weet ik het zo ook even niet meer..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie aan de rechterkant als ik de rom selecteer niets staan. Geen optie om op flash te drukken. Ik draai zelf W7 64 bits en heb beide flashtools gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Hoeft niks uit te maken. Heb die van mij ook geflash zonder dat er flash aan de rechterkant kwam te staan. Op het moment van verbinden volume knop omlaag in drukken en via usb verbinden. De rest begint dan wel.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Nu ik er zo over nadenk, dat heb ik ook niet gehad. Op de bliksem klikken, flashmode aanklikken, op de juiste firmware klikken en het venster sluiten. Daarna de telefoon aansluiten in flashmode en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
Correct, het begint vanzelf.

XZ revolution rom is best een goed rom tot nog toe.

Gewoon standaard NL rom maar met extra's zoals zwarte navigatiebalk, DoCoMo status balk, handmatige witbalans, cpu control en nog wat verschillende tweaks.

Ook zou de camera beter moeten zijn maar moet ik nog even uittesten. Op het eerste gezicht lijkt er minder noise reduction toegepast te zijn wat de foto scherper maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me nog steeds niet. Ik krijg nu wel de melding dat ik mijn telefoon via usb moet aansluiten, ik hou de volumeknop naar beneden gedrukt en daarna krijg ik een error melding.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sc/r98br7h3gkt0ism/GO_Rs2kDlx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-07 23:50
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:07:
Het lukt me nog steeds niet. Ik krijg nu wel de melding dat ik mijn telefoon via usb moet aansluiten, ik hou de volumeknop naar beneden gedrukt en daarna krijg ik een error melding.

[afbeelding]
Er staat precies aangegeven wat er mis gaat en waar je de drivers kan vinden......

Je hebt de drivers niet geinstalleerd volgens flashtool. Ik zou de TS nogmaals goed doorlezen, want als je alles stap voor stap doet zou er niks mis moeten gaan.... Let wel op dat het installeren van drivers onder Win8 net even iets anders gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door V_DeR op 02-04-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Trek je usb kabel wel uit als je de vol-down button indrukt. Ik heb echt steeds meer hey gevoel dat je iets niet precies doet zoals in de ts staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me eindelijk gelukt. Het bleek dat je in de map drivers het eea nog moest installeren. Dit stond niet in de TS vermeld. In ieder geval een blij mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar in het logschermpje van Flashtool wordt duidelijk geschreven dat er drivers nodig zijn. In dezelfde zin staat dat deze drivers gevonden kunnen worden in de map drivers van flashtool.
Ik zal het in de TS erbij zetten, maar het is eerlijk gezegd een beetje je eigen schuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Hoe kan ik weten of een Rom (Revolution in dit geval) al dan niet correct geinstalleerd is?
Tijdens het installeren van de Revolution rom kreeg ik een foutmelding op het einde (error 7) en op de achtergrond lag een "ontploft" Android ventje :+

Als ik dan via CWM een reboot deed, startte de Xperia gewoon op, geen problemen.

Mijn root was wel verdwenen, deze heb ik opnieuw moeten uitvoeren wat geen probleem opleverde.

Ik heb nu kleinere navigatieknoppen, bij instellingen staat de optie "cpu control", black bars, DoCoMo bar (eerder geinstalleerd),.....

Ondanks de foutmelding lijkt het dus gelukt, de telefoon werkt en onder "build nummer" staat netjes KA03 XZ Revolution Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Laatst online: 23-06 11:32
Het is hier allemaal gelukt, CWM en DoCoMo bar, ook in die volgorder had ik direct de donkere balken al, geweldig ! Alsnog blackbars geïnstalleerd zoals je zei via APK in root bestand en werd er niets zwarter op na de reboot. Goed ik vind het allemaal best.

Deed zelf iets verkeerd moet ik zeggen, ik klikte dus in CWM op no omdat ik geen idee had wat hij ging doen(stom), dit zorgde er voor dat mijn WIFI niet hellemaal zuiver meer werkte, kwam op m'n gateway terecht geen DSL zegt ie. Trucje uit de FAQ geprobeerd van wifi bereik, geen gewenst resultaat. Dus nog een keer goed lezen, en toen nog een keer CWM (reboot en dan power up ), en direct geklikt op reboot device en nu wel op yes geklikt ( tussen alle no's ) en voila, problem solved !!

Al met al 20 minuutjes mee bezig geweest en ondertussen voetbal gekeken, uiteraad wel heel zorgvuldig gelezen en heb deze tutorial ook al 3x doorgelezen op werk. Dus ook voor de anderen, lees goed, volg de juiste order zoals het geschreven is, en ik dank u hartelijk meneer Bartjezz voor de moeite _/-\o_ en natuurlijk hulde voor de mensen wie dit allemaal mogelijk hebben gemaakt _/-\o_ .

[ Voor 12% gewijzigd door Uberoon op 02-04-2013 23:05 . Reden: Begreep mijn eigen zin niet meer.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Alstublieft meneer Uberoon ;) Blij dat het gelukt is! Veel plezier met je customized XZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
fgrs schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:24:
Hoe kan ik weten of een Rom (Revolution in dit geval) al dan niet correct geinstalleerd is?
Tijdens het installeren van de Revolution rom kreeg ik een foutmelding op het einde (error 7) en op de achtergrond lag een "ontploft" Android ventje :+

Als ik dan via CWM een reboot deed, startte de Xperia gewoon op, geen problemen.

Mijn root was wel verdwenen, deze heb ik opnieuw moeten uitvoeren wat geen probleem opleverde.

Ik heb nu kleinere navigatieknoppen, bij instellingen staat de optie "cpu control", black bars, DoCoMo bar (eerder geinstalleerd),.....

Ondanks de foutmelding lijkt het dus gelukt, de telefoon werkt en onder "build nummer" staat netjes KA03 XZ Revolution Rom
Foutmelding 7 is volgens mij een permissie fout. Je moet dan naar "advanced" en "fix permissions" selecteren. Ook wordt geadviseerd om een "wipe cache" doen.

Maar zo te horen is toch alles goed gegaan. Je kunt als het goed is ook de witbalans naar smaak in stellen, alhoewel ik dat niet nodig vind.
Als de rom niet lekker werkt zou ik het nog een keer overnieuw doen.

Verder heb ik het idee dat de luidspreker ook harder is klinkt wat betreft ringtones, maar misschien dat ik me dat verbeeld. Zou je dat eens uit kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Gisteren nog eens tijd gehad om fatsoenlijk te kunnen spelen. Het is mij opgevallen dat de homescreens nu draaien (verbeterde Xperia launcher geflashed), veel beter zo. Kan tenminste de telefoon ook op z'n zij blijven gebruiken als ik vanuit een game terugga naar de homescreen. (meer tabletachtige functie) Ook heb ik de rasters aangepast en ipv 4 heb ik 5 rijen op de homescreens en 6 ipv de standaard 5 rijen in de app-drawer. Kan net wat meer op een pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Garret1410 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:54:
[...]

Foutmelding 7 is volgens mij een permissie fout. Je moet dan naar "advanced" en "fix permissions" selecteren. Ook wordt geadviseerd om een "wipe cache" doen.

Maar zo te horen is toch alles goed gegaan. Je kunt als het goed is ook de witbalans naar smaak in stellen, alhoewel ik dat niet nodig vind.
Als de rom niet lekker werkt zou ik het nog een keer overnieuw doen.

Verder heb ik het idee dat de luidspreker ook harder is klinkt wat betreft ringtones, maar misschien dat ik me dat verbeeld. Zou je dat eens uit kunnen testen.
Yep, witbalans zit er ook op en rom loopt soepel.

Wat ik wel heb is dat ik bij het rebooten geen groen lichtje krijg om dan verder te kunnen opstarten in recovery (met de vol knop).

Zou ik hier dan CWM moeten herinstalleren?
Root was ook weg, heb ik moeten herdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
En nog iets dat ik opmerk:

NFC werkt wel, maar geen icoontje in statusbalk, ook niet na verwijderen data/usf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
fgrs schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:22:
En nog iets dat ik opmerk:

NFC werkt wel, maar geen icoontje in statusbalk, ook niet na verwijderen data/usf
Dat is een bekend probleem. Ik heb de suggestie op XDA gevolgd:
To enable the nfc icon try this in build prop
Its set to false
ro.nfc.icon.enable=true
Ik heb dit met de 'Build prop editor' Apple gedaan. Die LTE overigens niet want die kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
@fgrs :CWM zul je opnieuw moeten installeren net als het rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Momenteel gebruik ik hier Nova Launcher. De aangepaste Xperia Z launcher is leuk te noemen, maar de Sony widgets werken hier toch niet in die launcher en heeft het voor mij dus geen toegevoegde waarde. Wel moet ik nogeens proberen het boeltje in system/app/ te pushen zodat de native widgets wel werken.

Verder heb ik nu een aangepaste icon set, zwarte balken, docomo toggles en taskswitcher en uiteindelijk erg blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Wat ik trouwens ook beter vind werken is om alle animatie schalen uit te zetten. Dit kun je vinden onder instellingen > opties ontwikkelaars.

Als je bijvoorbeeld naar je contacten of app drawer gaat is het beeld er in een keer ipv een soort van slowmotion

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 03-04-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat lijkt sneller, maar is het niet, sterker nog het is even snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Zou best kunnen maar voor mijn gevoel ging het allemaal een beetje schokkerig. Nu lijkt het in iedergeval sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
alex3305 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:18:
Dat lijkt sneller, maar is het niet, sterker nog het is even snel :).
zet alles maar eens op 5x.. dan zul je zien dat er gewoon een paar seconden de tijd genomen wordt om een app venster te openen.. dat is toch echt wel trager..

Het hangt er vanaf hoe snel je toestel is of 0 sneller is dan standaard 1x, als je toestel op de achtergrond meer tijd nodig heeft dan de animatie 1x, dan zal het geen zin hebben om deze te versnellen. is je toestel echter vliegensvlug, dan kan je apps instant openen zonder op de animatie te moeten wachten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
@Pheppie: moet erover gezien hebben op XDA, thanks om te melden!

@Garret1410: ok, had ook al zo een vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Garret1410 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:54:

Vanuit XDA XZ Revolution
- Build.prop tweaks
- init.d tweaks
- 100% Image quality
- Black Navigation bar
- Extra Sound enhancements
- All stock features
- Fully deodexed
- New phone off charging animation
Maar even een vraag over die ROM want die wil ik ook flashen, hoe bevalt het?
Alles goed werkend en de geluidskwaliteit ook goed na deze aanpassing?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Hierbij dan toch een vraag, omdat ik het inmiddels niet meer weet... Vorige week heb ik (eindelijk) mijn Z in ontvangst kunnen nemen van T-mobile en van het weekend ben ik al gezwicht en heb er de generic NL firmware overheen geknald. Vervolgens geroot en CWM er op gegooid (Top instructies trouwens :) ) en vervolgens black bar, smaller buttons en docomo er op gezet. Tot zover allemaal goed.

Vandaag dacht ik echter om de stoute schoenen eens aan te trekken en er toch maar een custom rom op te knallen, namelijk RomAUR. Vervolgens dus geboot in recovery en waar er van het weekend nog in de instructies stond om niet de data te wipen, stond dat er nu wel. Dus ik heb data wipe uitgevoerd en dat ging goed, maar vervolgens nog een losse cache wipe geprobeerd (oude gewoonte van mijn flash avontuur met de S2 ben ik bang :P) en toen ging het mis.... vervolgens heeft hij een kwartier op cache wipe gestaan en heb ik het toestel een hard reset gegeven. Vervolgens deed CWM het niet meer en kon ik die ook niet meer installeren (meerdere mensen schijnen daar last van te hebben op XDA als cache wipe crasht). Toen heb ik maar weer de generic rom geflashed (jammer genoeg even vergetende dat die je interne kaart ook wist dus alles van back-ups weg...) toen weer geroot en CWM geflashed en toen weer data wipe geprobeerd, maar die kan hij nu al helemaal niet meer afronden ... Hij kan de data wel wipen, maar op het cache loopt hij vast. Dat riedeltje heb ik nog een keer herhaald en weer dezelfde uitkomst....

Kortom ik heb geen flauw idee wat het kan zijn, heeft 1 van jullie nog ideeën? Kan ik er daarnaast zeker van zijn dat met de generic rom er nergens meer "resten" zijn achtergebleven in het systeem als ik alle drie de wipes heb aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat je bij een locked bootloader geen data wipe moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Humma Kavula schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:14:
[...]

Vanuit XDA XZ Revolution
[...]

Maar even een vraag over die ROM want die wil ik ook flashen, hoe bevalt het?
Alles goed werkend en de geluidskwaliteit ook goed na deze aanpassing?
Alles werkt nog goed en geluid vind ik ook goed, maar ik kan niet zeggen of het beter is. Dan zou ik weer de originele rom moeten flashen.
Heb maar een weekje met stock rom gedraaid.

Wat me opviel is dat WiFi beter is. Heel vreemd en zal ik nog even goed uit testen. Normaal heb ik op m'n werk alleen het balletje en soms een streepje, maar nu had ik een tot twee streepjes. Dus of het is beter geworden door de rom of het WiFi netwerk is veranderd.

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 04-04-2013 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Garret1410 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:46:
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat je bij een locked bootloader geen data wipe moet doen.
dat dacht ik dus ook, maar bij de ene rom (Revolution) staat inderdaad alleen cache en dalvik en bij RomAUR staat factory/data/cache/dalvik... Dus vandaar dat ik er ook voor had gekozen om alles te wipen.

Uiteindelijk gisteren nogmaals generic firmware geflashed (wederom met alle wipes aan in de flashtool) en toen weer root en CWM erop gezet. Toen recovery ingegaan en begonnen met een cache wipe, maar na een kwartier was die nog bezig met het wipen van de cache en dat vond ik toch iets te lang.... Misschien dat ik van het weekend ff ga kijken of TWRP wel werkt, maar tot op heden ben ik weer terug naar generic NL rom met root en CWM en docomo geflashed (waarbij ik wel een dalvik cache wipe heb kunnen uitvoeren...).

Nog even een opmerking trouwens voor de TS. Docomo statusbar heeft zelf al zwarte status en nav bar, dus de apk of zip voor de zwarte balken hoefde ik daarvoor niet te installeren/flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Danku, gaat aangepast worden! Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan iemand ja / nee beantwoorden op de vraag of al deze tweaks 1 op 1 gaan werken op de Xperia ZL?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Voor zover ik gezien heb op XDA gaat Root,CWM en bootloader unlock op de Xperia ZL via dezelfde methodes en downloads als de Xperia Z. ( er staat bij mijn CWM pack ook Z en ZL )
Ik vermoed dat alle tweaks wel werken maar ik heb nog niemand gezien die dat op de Xperia ZL heeft geprobeerd.

-edit-
http://forum.xda-develope...?t=2201148&highlight=root

[ Voor 30% gewijzigd door Humma Kavula op 04-04-2013 14:26 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee... Ik zou in eerste instantie root willen verkrijgen en wat tweaks zoals de notificatiebar willen toepassen... CWM en een bootloader unlock heb ik in eerste instantie niet echt nodig namelijk en vroeg me dus af of al die files en walkthroughs voor de Z ook op de ZL werkten... Dank voor de thread, daar ook maar even neuzen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
Devilan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:33:
Hierbij dan toch een vraag, omdat ik het inmiddels niet meer weet... Vorige week heb ik (eindelijk) mijn Z in ontvangst kunnen nemen van T-mobile en van het weekend ben ik al gezwicht en heb er de generic NL firmware overheen geknald. Vervolgens geroot en CWM er op gegooid (Top instructies trouwens :) ) en vervolgens black bar, smaller buttons en docomo er op gezet. Tot zover allemaal goed.

Vandaag dacht ik echter om de stoute schoenen eens aan te trekken en er toch maar een custom rom op te knallen, namelijk RomAUR. Vervolgens dus geboot in recovery en waar er van het weekend nog in de instructies stond om niet de data te wipen, stond dat er nu wel. Dus ik heb data wipe uitgevoerd en dat ging goed, maar vervolgens nog een losse cache wipe geprobeerd (oude gewoonte van mijn flash avontuur met de S2 ben ik bang :P) en toen ging het mis.... vervolgens heeft hij een kwartier op cache wipe gestaan en heb ik het toestel een hard reset gegeven. Vervolgens deed CWM het niet meer en kon ik die ook niet meer installeren (meerdere mensen schijnen daar last van te hebben op XDA als cache wipe crasht). Toen heb ik maar weer de generic rom geflashed (jammer genoeg even vergetende dat die je interne kaart ook wist dus alles van back-ups weg...) toen weer geroot en CWM geflashed en toen weer data wipe geprobeerd, maar die kan hij nu al helemaal niet meer afronden ... Hij kan de data wel wipen, maar op het cache loopt hij vast. Dat riedeltje heb ik nog een keer herhaald en weer dezelfde uitkomst....

Kortom ik heb geen flauw idee wat het kan zijn, heeft 1 van jullie nog ideeën? Kan ik er daarnaast zeker van zijn dat met de generic rom er nergens meer "resten" zijn achtergebleven in het systeem als ik alle drie de wipes heb aangevinkt?
Ik had een vergelijkbaar probleem toen ik Evolution Rom er op wilde zetten. CWM heb ik gewoon nooit meer goed werkend gekregen. Op XDA las ik dat anderen een lege cache directorie hadden en in mijn geval kon ik CWM helemaal niet eens meer booten. Toen maar weer opnieuw met FlashTool stock 10.1.A.1.434 er op gezet, daarmee wordt ook de hele \cache weer als nieuw ingericht. Opnieuw geroot en toen TWRP (ipv CWM) er op gezet. Daarmee Evolution Rom er op gezet. Die eindigde met een foutmelding (ik heb nog steeds een gelockte bootloader), maar met TWRP optie 'fix permissions' kwam dat weer goed.. De wipe cache ging ook prima, in een fractie van een seconde.

Misschien dat TWRP voor jou ook een oplossing kan bieden. TWRP heb ik er overigens via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190936 de XZRecovery.apk methode op mijn XZ gezet. Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Is er eigenlijk al een mod voor transparante softbuttons? In diceplayer ziet dat er goed uit namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/V2ILaND.jpeg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik gebruik BS Player, daar worden de softbuttons weggetrokken na 3 seconden. Dan heb je echt fullscreen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
Bartjezz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:56:
Ik gebruik BS Player, daar worden de softbuttons weggetrokken na 3 seconden. Dan heb je echt fullscreen beeld.
Maar voor als je een game speelt blijven de softbuttons ook gewoon in beeld, of bijvoorbeeld bij de HBO Go app vind ik dit heel jammer, zou mooi zijn als je hem transparant kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dat klopt... Ik zal eens met je meezoeken.

Edit: ik zie dat je op XDA ook al een topic hebt geopend? :P Ik heb trouwens nog niet gevonden, zowiezo over wat voor model dan ook met softbuttons...

[ Voor 64% gewijzigd door Bartjezz op 06-04-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
In België doen ze het weer uitstekend..... :(
Yelo tv is een dienst van Telenet om tv te kunnen zien op pc, tablet,smatphone.
Maar, het mag geen Xperia Z zijn (wordt niet ondersteund en het ziet er naar uit dat dit niet zal gebeuren) en je mag geen "geroote" smartphone hebben. 8)7
Zouden er omwegen zijn?
Je kan tijdelijk unrooten via superuser, maar gezien ik een Xperia Z heb helpt me dit niet vooruit.
Bestaat er iets waarmee je kunt verbergen dat je een bepaald type smartphone hebt?

Oh, en het gaat me vooral om de mogelijkheid te hebben, als ik het gebruik, dan is het toch via mijn tablet (zonder root)

[ Voor 11% gewijzigd door fgrs op 06-04-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Das een goeie... Ik denk dat de provider dit bijhoudt doormiddel van het IMEI of serienummer. Helaas zijn die nummers niet te spoofen (veranderen).
Een snelle google-tocht levert mij alleen negatieve antwoorden op, als ik zoek op: spoof IMEI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Ik wilde daarnet beginnen door eens mijn XZ om te zetten/flashen naar de NL Generic rom. Naar mijn idee is dit gelukt (Ik heb gekozen voor behoud van data - dit ondanks ik een back up had gemaakt via PC companion) Nu kan ik op mijn homescreen geen items aantikken, ze worden niet geopend. Nu zal dit beslist eerder aangekaart zijn in dit topic, echter leveren zoektermen mij niks op. Ik had een vodafone branded toestel, nu wilde ik hem dus flashen naar de NL Generic.

Dit geeft het programma aan:

07/003/2013 00:03:44 - INFO - Device connected in flash mode
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Opening device for R/W
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Reading device information
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Phone ready for flashmode operations.
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Current device : C6603 - CB5A1PFWMH - 1270-8442_R11A - 1269-5309_10.1.A.1.434 - GLOBAL-LTE_10.1.A.1.434
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Processing loader
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Checking header
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Flashing data
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Loader : S1_Root_5ca3 - Version : APQ8064_30 / Bootloader status : ROOTABLE
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Start Reading unit 000008B2
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Reading TA finished.
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Ending flash session
07/003/2013 00:03:44 - INFO - Now unplug your device and restart it into fastbootmode
07/003/2013 00:03:45 - INFO - Device connected in flash mode
07/003/2013 00:03:45 - INFO - Device disconnected
07/003/2013 00:03:48 - INFO - Device connected in flash mode
07/004/2013 00:04:10 - INFO - Bootloader unlock canceled
07/004/2013 00:04:31 - INFO - Device disconnected

Edit; Ik merk dat hij sws wat raar doet, via het reguliere menu doet hij apps dan wel en dan niet openen, soms springt hij gewoon van app naar app zonder dat ik het heb aangegeven.

Ik zal morgenochtend eens terugzetten naar FBI, wellicht dat dan het probleem verholpen is.

Edit2: Heb besloten verder te kijken, eerst terug gezet naar fabrieksinstellingen. Vervolgens opnieuw geflashed naar NL rom. Blijkbaar deed ik het verkeerd, ik ben een echte held in het hebben van geduld. Nooit gedacht dat ik die volume knop zolang moest inhouden. Nu kijken dat ik mijn back up krijg terug gezet. Morgen maar eens proberen om die Revolution rom erop te zetten. Het lijkt dus alsnog gelukt te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Jitsert op 07-04-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bartjezz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:16:
Das een goeie... Ik denk dat de provider dit bijhoudt doormiddel van het IMEI of serienummer. Helaas zijn die nummers niet te spoofen (veranderen).
Een snelle google-tocht levert mij alleen negatieve antwoorden op, als ik zoek op: spoof IMEI.
Onzin. Allereerst wordt de Xperia Z waarschijnlijk niet ondersteund omdat het een xxhdpi scherm is (1920x1080 op 5"). Net zoals de HTC One en S4 wanneer deze uitkomen. Maar in de toekomst komt dit zeker wel hoor, deze schermen zijn nu gewoon zeer zeldzaam.

Ten tweede wordt root gecontroleerd zodat je niet gemakkelijk videostreams kan rippen. Dat is gewoon te controleren door te kijken of bepaalde app bestaat in het systeem. Ziggo en UPC (Nederland) gebruiken dat ook en kunnen zelfs ook jailbreaks detecteren op iOS.

Overigens is de detectiecode voor root nog geen 100 regels groot. En dan heb je ongeveer alle huidige methodes al gehad.

Hoe je het toch kunt installeren? Zeer waarschijnlijk heel makkelijk. Allereerst download je de apk (app) op een werkend device (tablet, smartphone). Die apk trek je eraf met bijvoorbeeld Titanium Backup, maar kun je ook handmatig doen met adb als je hier handig in bent. En dezelfde backup of apk zet je dan weer terug op de Xperia Z. Zeer zeker dat het dan gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Nu krijg ik via PC Companion mijn back up niet terug gezet omdat PC Companion blijft hangen en de door mij gemaakte back up (via PC companion) wel ziet, maar niet kan inzien?

Ik kan de back up selecteren bij back up en herstellen, vervolgens klik ik op herstellen en dan word het scherm van pc companion zwart. Ik heb geen idee wat ik moet doen.. Anyone?

Edit: Ik heb dus het .dbk bestand gekopieerd en op een andere laptop gezet waar ik ook PC companion heb geinstalleerd, helaas onsuccesvol.

Nu zag ik dat de XZ ook een back up en herstel functie heeft, wat ik gegarandeerd eerder heb gezien.. maar hier heb ik dus geen gebruik van gemaakt. Is het mogelijk om zo'n .dbk bestand gemaakt door pc companion terug te zetten naar de telefoon zonder het daarvoor bestemde programma te gebruiken?

[ Voor 38% gewijzigd door Jitsert op 07-04-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
Maken jullie ook backup van de branded ROM voor te flashen naar schone ROM?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesvop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik krijg mijn XZ ook niet meer aan de praat op een tv. Krijg dan een foutmelding die ik eerder niet kreeg voordat ik had geroot. Op meerdere tv geprobeerd. Heeft dit te maken met dat root conflict met HDCP?

Fout: Kan geen video uitvoeren. Uw scherm biedt geen ondersteuning voor HDCP. of er moeten instellingen worden aangepast.Schakel het scherm in en controleer of de video-uitvoer is ingesteld op de toepasselijke MHL.

Configuratie
Bootloader: locked
Root: Ja
Rom: Stock unbranded
SD: 64G Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Heb nu ook iets vreemds met m'n XZ Revolution rom. Misschien een bug?

Ik heb de simkaart er even uit gehad en nu worden bepaalde apps niet meer opgestart. De softbuttons werken wel net als de notificatie balk. Soms werken ze wel vreemd genoeg.

Hed telefoon al gereset, wipe cache gedaan en simkaart opnieuw bekeken en erin gedaan.

Wordt vervolgd.

Edit:

Heb de firmware opnieuw geflashed. Alles doet het weer normaal.

Gelijk het verschil tussen stock en XZrevolution kunnen bekijken en eerlijk gezegd merk ik nog geen prestatieverschil. Ook met het geluid merk ik geen verschil.

Waar ik wel verschil in zie is de camera en eerlijk gezegd vind ik de camera van de stock rom beter. Volgens mij hebben ze bij de XZrevolution rom ook aan het contrast en witbalans lopen sleutelen want daar zie ik verschil in.

[ Voor 40% gewijzigd door Garret1410 op 07-04-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
alex3305

Hoe je het toch kunt installeren? Zeer waarschijnlijk heel makkelijk. Allereerst download je de apk (app) op een werkend device (tablet, smartphone). Die apk trek je eraf met bijvoorbeeld Titanium Backup, maar kun je ook handmatig doen met adb als je hier handig in bent. En dezelfde backup of apk zet je dan weer terug op de Xperia Z. Zeer zeker dat het dan gewoon werkt.
Maar als je da apk wil afhalen van bijvoorbeeld de tablet, dan zal die eerst geroot moeten zijn waarschijnlijk?

Ik veronderstel dan dat het iets zal zijn van root de tablet, haal de apk af, unroot de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
fgrs schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:34:
[...]

Maar als je da apk wil afhalen van bijvoorbeeld de tablet, dan zal die eerst geroot moeten zijn waarschijnlijk?

Ik veronderstel dan dat het iets zal zijn van root de tablet, haal de apk af, unroot de tablet.
Hoeft voor zover ik weet niet per se, maar dan moet je ook wat kennis van de shell en adb hebben. Het makkelijkste is met Titanium Backup, maar ik weet niet of je voor een backup ook geroot moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Garret1410 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:19:
Gelijk het verschil tussen stock en XZrevolution kunnen bekijken en eerlijk gezegd merk ik nog geen prestatieverschil. Ook met het geluid merk ik geen verschil.

Waar ik wel verschil in zie is de camera en eerlijk gezegd vind ik de camera van de stock rom beter. Volgens mij hebben ze bij de XZrevolution rom ook aan het contrast en witbalans lopen sleutelen want daar zie ik verschil in.
Ah,bedankt. Dan blijf ik nog even op stock met de custom mods.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik blijf ook nog stock draaien, bedankt voor de info. Heb met SetCPU geprobeerd de snelheid omhoog te doen, maar dat lukt niet. Gewoon als test, hij wordt standaard al warm genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bartjezz schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:56:
Ik blijf ook nog stock draaien, bedankt voor de info. Heb met SetCPU geprobeerd de snelheid omhoog te doen, maar dat lukt niet. Gewoon als test, hij wordt standaard al warm genoeg ;)
Met een andere kernel inclusief undervolten zou je nog wel wat leuks kunnen bereiken. Maar de clock omhoog gooien :X. Daar blijf ik ook nog even vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
alex3305 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:17:
[...]

Met een andere kernel inclusief undervolten zou je nog wel wat leuks kunnen bereiken. Maar de clock omhoog gooien :X. Daar blijf ik ook nog even vanaf.
Nogmaals, het was als test bedoeld, niet om constant bij lichte belasting die cpu gelijk naar 1800MHz te gooien ofzo... (standaard is 1502MHz kan ik me herinneren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:29
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403 kun je met deze launcher zwarte navigatiebalken krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee, dat staat los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Alleen de DoCoMo statusbar heeft de zwarte navbars gelijk meegenomen, bij alle andere mods zul je de black bars alsnog moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik had gisteren een probleempje met het flashen van een rom. Tijdens de installatie bleef hij hangen in CWM (ook na ruim een uur wachten). Ik wilde hem rebooten en kwam niet verder dan het Sony logo. Ook na een reset helaas geen doorstart (powerknop + volume up wachten na 3x trillen).

Ik heb het simpel kunnen oplossen door de Sony repair software te draaien. Deze hersteld de XZ met de nieuwste software. Vervolgens kan je opnieuw rooten, CWM installeren en heb ik een eerdere backup succesvol terug gezet. Wellicht een idee om dit op te nemen in OP?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
@ renzo, thnx, ik heb het even toegevoegd aan de FAQ.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
@Renzo, was het bij de Revolution Rom?

Daar wordt een melding van gemaakt bij de installatiegieds van de maker van de rom.
De installatie mislukt en dan moet je in cwm de "permissions" instellen, dit doe je via "advanced" in cwm.

Ik had dit ook, maar na de permissions in te stellen (op het einde van de installatie van de rom) is alles ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
fgrs schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:29:
@Renzo, was het bij de Revolution Rom?

Daar wordt een melding van gemaakt bij de installatiegieds van de maker van de rom.
De installatie mislukt en dan moet je in cwm de "permissions" instellen, dit doe je via "advanced" in cwm.

Ik had dit ook, maar na de permissions in te stellen (op het einde van de installatie van de rom) is alles ok
Was inderdaad Revolution, alleen mijn installatie kwam niet eens tot het einde maar liep gewoon vast. Ik heb expres minimaal een uur gewacht maar er gebeurde niks meer. Ik kon ook niet meer opnieuw in CWM komen dus was het opnieuw flashen zoals ik beschreven had de makkelijkste manier. Ik ben dus weer terug gegaan naar een backup (van een paar dagen oud gelukkig :)) van RomAur. Ik moet zeggen dat ie prima draait, ik wacht nog even op de eerste 4.2.2 rom ..... denk ik 8)

Bij mij is het waarschijnlijk mis gegaan omdat ik wilde upgraden van RomAur naar Revolution zonder een fullwipe (alleen cache wipes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand dit al geprobeerd op z'n Xperia Z: Google Play: full!screen
This app is a light-weight replacement/companion for the default systembar on tablets.
It can disable the bottom systembar on most tablets running Android 3 or Android 4.
Now you can use the full screen for your own apps without wasting space for the bottom bar.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1497558

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 09-04-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
@CLB, Thnx, net geïnstalleerd, vette app!

Ik ga even kijken wat ik allemaal ermee kan ;)

-edit- Goed, full!screen mode is al geen optie voor mij, google now werkt dan niet...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik weet er het fijne niet af, heb nog geen ZL :p

Dit lijkt me ook erg tof: Stock JB browser from the network Roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CLB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:53:
Ik weet er het fijne niet af, heb nog geen ZL :p

Dit lijkt me ook erg tof: Stock JB browser from the network Roms
Want? Chrome, Dolphin, Opera (beta) is nog niet genoeg om uit te kiezen :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Noopz, allemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik gebruik Chrome gewoon, alleen voor websites met Flash gebruik ik Dolphin HD die wel flash ondersteund.

@CLB: hoe kun je dan terug naar je homescreen e.d.? Vind die knopjes toch wel erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ken de app niet, zal een kwestie zijn van een gesture met een vinger, twee vingers gok ik :)
Maar het zou toch wel erg mooi zijn om bijvoorbeeld ook te kunnen gamen zonder softtouchbuttons zeg!

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 09-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Heb de app net getest, maar draait niet helemaal lekker... Het is wel compleet fullscreen, je krijgt links en rechtsonder 2 van die kwartrondjes waar je een standaardfunctie mee kunt uitvoeren, longpress is een functie en swipe is een functie. Het grootste nadeel is, is dat ook je statusbar wegvalt. Geen zicht meer op je notificaties, tijd en batterij... Heb de app dan ook weer gauw verwijderd :P Dan liever een paar kleine softbuttons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Hier nog wat informatie vanuit t-mobile betreffende hun branded software.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2213079

Stock browser op de Xperia ZL, thats what I want! <3
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1870972&d=1365540309
Quick Controls ftw! Weet alleen niet hoe het zit met flash-ondersteuning en / of text reflow... (zoals bij HTC)?

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 10-04-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
CLB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:49:
Iemand dit al geprobeerd op z'n Xperia Z: Google Play: full!screen
This app is a light-weight replacement/companion for the default systembar on tablets.
It can disable the bottom systembar on most tablets running Android 3 or Android 4.
Now you can use the full screen for your own apps without wasting space for the bottom bar.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1497558
Held.

Vind het nu al stukken beter, toch jammer dat ik eerst een halve dag er over doe om die balkjes zwart te krijgen ( root etc.) en nu binnen 1 min ze helemaal laat verdwijnen 8)7 .

Al bij al zijn er een paar verbeterpuntjes maar wellicht valt er ook wat aan te passen bij swiftkey wat ik dan toevallig gebruik, zal zo direct paar screenshots uploaden, ik wil in ieder geval nu al niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Your welcome :)

Tevens ben ik ook benieuwd of de stock browser van de HTC One werkt op de Z/ZL.
Heb een topicje gestart op XDA, zal ik hier niet linken, staat een linkje in naar de HTC stock browser.apk namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Zijn er een paar mensen die willen weten welke BIN Cpu ze hebben ?

Kan je met deze commands in een terminal emulator uit de playstore
code:
1
2
su 
dmesg | grep PVS

Hogere PVS betekend een betere SoC (lager voltage nodig voor zelfde kloksnelheid)

ik heb PVS : 3

ben wel benieuwd wat het gemiddelde is

Zie topics:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2052496

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
-edit-

Heb nu alles geprobeerd maar ik krijg het niet te zien.. :F

Thnx Arnoutzw, het is natuurlijk een computer die moet rebooten.

Goed PVS 3 alhier

[ Voor 187% gewijzigd door Humma Kavula op 10-04-2013 15:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Humma Kavula schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:50:
-edit-

Heb nu alles geprobeerd maar ik krijg het niet te zien..
Reboot geprobeerd ?

En methode uit andere topic ook geprobeerd ? Met file explorer naar system/proc/last_kmsg ?

[ Voor 19% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 10-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Pvs is hier 1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesvop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-12-2023
Is het al iemand gelukt om met een geroote XZ beeld te krijgen op een lcd met de bijbehorende kabel. Bij mij lukte het namelijk zonder root wel, maar na root niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Over de HTC One, maar ook hier dus wel enigzins relevant:
M-en-M schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:50:
Het meest interessante voor de niet-rootende consument die wel geïnteresseerd is in hardware is dat hieruit valt te halen welke bins er allemaal bestaan voor de CPU, hoe de benaming nu werkt (was eerst slowest, average, fastest, etc.) en wat de verschillen zijn.

Zo is de slechtste bin PVS0, welke 384 MHz op 0,95 volt doet en 1,7 Ghz op 1,25 volt. De beste is PVS6, welke 384 MHz op 0,875 volt doet en 1,7 Ghz op 1,05. Tot nu toe zijn de meeste toestellen PVS4 en zijn er nog geen toestellen van 0, 1 en 6 gevonden. Het zijn tot nu toe alleen pre-release toestellen geweest die überhaupt PVS2 hadden. (Waarschijnlijk een vroege sample.)

Verschil is dus dat betere bins efficiënter en stabieler zijn. Dit eerste is natuurlijk in het algemeen goed (voor energieverbruik), dit laatste is interessant voor mensen die willen overclocken. (PVS5 en 6 kunnen waarschijnlijk tot ruim boven de 2 GHz schalen zonder al te veel problemen.)

Hetgeen wat verder onderzoek zal vereisen is of Samsung nu echt enkel betere bins heeft moeten claimen om hun 1,9 GHz van de S4 waar te maken, of dat de slechtere bins ook al op die snelheid kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Dat dacht ik eerst ook, reboot gedaan?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
wat is nou de beste custom rom voor de xperia z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Het vreemde is wel dat de PVS normaal voor S4 Pro werd aangeven met Slow, Nominal,Fast en Faster (Nexus 4 Optimus G) en bij Sony nu net zoals de nieuwe Snapdragon 600 telefoons met 0 tm 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik weet niet of het van 0 t/m 6 loopt. Het zou me niets verbazen als het van 0 - 3 of 1 - 4 loopt. Kijk een naampje is leuk, maar of er nu een getal of naam staat is niet zozeer van toepassing. Hier PVS 3 overigens.

Edit: Mijn vriendin heeft PVS 1.

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 11-04-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Humma Kavula schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:52:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, reboot gedaan?
Ah kijk, PVS 4 hiero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Aggressor schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:46:
wat is nou de beste custom rom voor de xperia z?
Dat ligt er maar net aan wat je allemaal wil.
Wil je een stabiele rom, mag het nightly build zijn, wil je bepaalde functies wel of niet?
Persoonlijk zie ik niet de noodzaak voor een custom rom, omdat je met root op de stock (kale) rom al een hele hoop kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
Bartjezz schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:22:
Heb de app net getest, maar draait niet helemaal lekker... Het is wel compleet fullscreen, je krijgt links en rechtsonder 2 van die kwartrondjes waar je een standaardfunctie mee kunt uitvoeren, longpress is een functie en swipe is een functie. Het grootste nadeel is, is dat ook je statusbar wegvalt. Geen zicht meer op je notificaties, tijd en batterij... Heb de app dan ook weer gauw verwijderd :P Dan liever een paar kleine softbuttons ;)
Klopt, status bar miste ik ook, echter heb ik hem aan de back toets kunnen plakken, begin hier al aardig aan te wennen.

Nog even onder het motto: Beter laat dan nooit.
http://youupload.org/2e3m3wl
http://youupload.org/dyvaxck
http://youupload.org/6ci16vp

Let op hoe het bij het typen bepaalde knoppen overlapt.
Denk dat ik de + (betaalde) versie maar eens moet aanschaffen om te kijken hoe die werkt, volgens mij kan je hem dan uitschakelen bij whatsapp en dergelijke.

[ Voor 8% gewijzigd door Uberoon op 11-04-2013 22:53 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste