Je hebt toch niet fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xKEY ingevoerd he? Ik mag hopen dat je op de Sony unlocksite de unlockkey hebt aangevraagd? Want anders zit je nu waarschijnlijk met een BrickDonkoking schreef op donderdag 05 september 2013 @ 01:45:
Ik krijg het niet voor elkaar om een custorm rom te laten werken op mijn Xperia Z. Heb verschillende tutorials gevolgd (xda, Androidworld, theunlockr) het gaat allemaal goed tot na het punt waar ik het commando :fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xKEY. Na het opgeven van deze code en vervolgens rebooten.. blijft deze in een bootloop hangen (standaard van Sony)
Vervolgens heb ik gevonden om de boot.img te flashen dmv (fastboot -i 0xfce flash boot boot.img) met een standaard recovery) waarna ik ook in recovery kom en factory reset en de whipes uitvoer en vervolgens (verschillende) custom roms flash maar ook deze blijven in een boot loop hangen. Ben een beetje ten einde raad.
Heeft iemand anders dit toevallig ook meegemaakt of heb je tips? Ik hoor ze graag!
Nee uiteraard had ik mijn ontvangen key opgegeven. Het is inmiddels alsnog gelukt; Na het lezen van de post kurk_droog waarna ik op xda het e.e.a had gelezen over NUT dual recovery.
That did the trick
That did the trick
Heb inmiddels ook een Xperia Z in mijn bezit.
En draai nu al een tijdje CM4.3 nightlies (10.2?) icm de 4.3 gapps en cwm recovery en natuurlijk een unlocked bootloader.
Dit is voor mij de eerste telefoon met stabiele 24/7 nightlies. (Ik update elke dag / 2 dagen).
En dit is een groot pluspunt!
Ben zeer tevreden met de auto updater en het CM account gebeuren, ben alleen zon OCD freak die het bloed irritant vind als er 2x dezelfde apps opstaan. (Zelfde doel, andere naam).
Zoals stock camera, en Focal
En draai nu al een tijdje CM4.3 nightlies (10.2?) icm de 4.3 gapps en cwm recovery en natuurlijk een unlocked bootloader.
Dit is voor mij de eerste telefoon met stabiele 24/7 nightlies. (Ik update elke dag / 2 dagen).
En dit is een groot pluspunt!
Ben zeer tevreden met de auto updater en het CM account gebeuren, ben alleen zon OCD freak die het bloed irritant vind als er 2x dezelfde apps opstaan. (Zelfde doel, andere naam).
Zoals stock camera, en Focal
Nee
Iemand al meer ervaring met Tickly My Android...
Ik wil de SystemUI.apk aanpassen voor een 4G logo'tje in plaats van LTE-logo,
maar ik krijg heel de tijd errors dat het decompilen niet gelukt is (evenals het recompilen)
Iemand die mij zou kunnen helpen?
Ik wil de SystemUI.apk aanpassen voor een 4G logo'tje in plaats van LTE-logo,
maar ik krijg heel de tijd errors dat het decompilen niet gelukt is (evenals het recompilen)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Over het netwerklogo gesproken... Ik draai sinds kort op CM 10.3 en heb soms ipv 3g op H+ wat anders staan als logo. Er staat dan DC, iemand enig idee wat dit is?
Het ziet er zo uit...
Het ziet er zo uit...
[ Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 27-09-2013 07:00 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Na een snelle google-actie: DC = dual carrier, ipv 1 cel worden 2 cellen gebruikt voor het data-verkeer. Basis blijft 3G, maar werkt dus sneller dan 'gewoon' 3G
Iemand die goed kan knutselen met Tickle My Android om '4G' icon te krijgen op m'n ZL?CLB schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:43:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ben een klein beetje uitgekeken op CM.
Wou weer een stock uiterlijk hebben.
Kan een van jullie iets aan raden om te proberen?
Het ideaalste zou zijn, stock rom met OTA updates, met root en recovery.
Mijn DRM keys zijn gebackupped, en mijn bootloader is unlocked, CWM installed en ROOT acces.
Huidige rom is Android 4.3 Cyanogenmod nightly.(CM 10.2-20130928-nightly)
EDIT: Heb er voor gekozen versie 10.3.1.A.2.67 via flashtool te installeren.
Wou weer een stock uiterlijk hebben.
Kan een van jullie iets aan raden om te proberen?
Het ideaalste zou zijn, stock rom met OTA updates, met root en recovery.
Mijn DRM keys zijn gebackupped, en mijn bootloader is unlocked, CWM installed en ROOT acces.
Huidige rom is Android 4.3 Cyanogenmod nightly.(CM 10.2-20130928-nightly)
EDIT: Heb er voor gekozen versie 10.3.1.A.2.67 via flashtool te installeren.
[ Voor 9% gewijzigd door John Doos op 01-10-2013 13:16 ]
Nee
Jemand? 170552 is helaas al anderhalve maand offline... die regelde 't vorige x 
CLB schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:28:
Iemand die goed kan knutselen met Tickle My Android om '4G' icon te krijgen op m'n ZL?
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 01-10-2013 15:45 ]
Hoe kan het dat je het 4G logo bent kwijtgeraakt? In deze post had je het toch voor elkaar?'
Ben benieuwd of CM10.2 LTE of 4G laat zien, heb ze geen van beiden ooit gezien in de taakbalk.
Ben benieuwd of CM10.2 LTE of 4G laat zien, heb ze geen van beiden ooit gezien in de taakbalk.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Bij elke firmware moet je desbetreffende tweak weer zien te fixen met nieuwere bestandjes
Ik heb zojuist 'n XZ geroot met dat truukje van Doomlord (Oude kernel flashen, rooten, nieuwe kernel eroverheen). Nu geeft mijn telefoon echter steeds de melding dat een nieuwe update OTA geinstalleerd kan worden (10.3.1.A.0.244). Dit is echter de firmware van Juli, terwijl ik nu .67 draai. Hoe krijg ik dit in godsnaam weg
?
Ik root met zo'n onleesbaar Chinees programma. Werkt erg goed. Vervolgens supersu installeren, binary updaten en dan kan die Chinese app er weer uit. Werkt tot nog toe bij elke update zonder gedoe met flashen enzo. Link naar de site met die app stond op xda bij de z ultra, maar werkt dus ook op de z. Ben helaas te lui/moe om die link opnieuw te zoeken
De eenvoudigste oplossing is sony update checker blokkeren/freezen!Luco schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:22:
Ik heb zojuist 'n XZ geroot met dat truukje van Doomlord (Oude kernel flashen, rooten, nieuwe kernel eroverheen). Nu geeft mijn telefoon echter steeds de melding dat een nieuwe update OTA geinstalleerd kan worden (10.3.1.A.0.244). Dit is echter de firmware van Juli, terwijl ik nu .67 draai. Hoe krijg ik dit in godsnaam weg?
Iemand al http://www.kingoapp.com/index.htm geprobeerd?
Werkte bij mij direct op de nieuwe firmware.
Eindelijk simpel rooten?
Eindelijk simpel rooten?
KitKat (Android 4.4) is beschikbaar voor ons geliefde toestel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2305427
!
Heb de ROM sinds gisteravond geïnstalleerd en moet zeggen dat het al vrijwel probleemloos werkt! Alleen wel vrij hoog batterijverbruik tot nu toe maar heb wel vaker gemerkt dat het systeem even moet inwerken voor het 'tot rust' komt.
Heb de ROM sinds gisteravond geïnstalleerd en moet zeggen dat het al vrijwel probleemloos werkt! Alleen wel vrij hoog batterijverbruik tot nu toe maar heb wel vaker gemerkt dat het systeem even moet inwerken voor het 'tot rust' komt.
Ik vind het verbruik in KitKat op de XZ erg goed als ik eerlijk moet zijn. De batterij flat-lined gewoon als ik niets met mijn telefoon doe, en dat is dus geweldig. Overigens heb ik op XDA een patch gepost voor de transparantie op het lockscreen en pabx zal deze ook opnemen in de standaard repo als het goed is.
Dan is het misschien een applicatie die niet overweg kan met KitKat (of het herstel via Titanium heeft misschien iets in de war geschopt). Kan het helaas niet goed checken aangezien Wakelock Detector e.d. nog niet erg mee willen werken voorlopig. Lijkt er nu op dat het 'Clean Master' is dat ik altijd gebruik om cache te wissen.alex3305 schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:44:
Ik vind het verbruik in KitKat op de XZ erg goed als ik eerlijk moet zijn. De batterij flat-lined gewoon als ik niets met mijn telefoon doe, en dat is dus geweldig. Overigens heb ik op XDA een patch gepost voor de transparantie op het lockscreen en pabx zal deze ook opnemen in de standaard repo als het goed is.
Ik zit na 11,5 uur van de lader, hele dag op WIFI en weinig gebruik (18 minuten schermtijd) op 51%. Niet schrikbarend maar heb het weleens beter gezien. We wachten het voorlopig nog even af.
Ik had je bijdrage al gezien en vanochtend geïnstalleerd! Dank, werkt net als de rest van het systeem erg fijn! Kitkat ftw wat mij betreft ;)!
Sowieso wordt het niet echt aangeraden om met een nieuwe versie van Android Titanium Backup te gebruiken. Ik snap het overigens wel, maar op spelletjes na kun je de meeste apps veel beter via de cloud laten syncen.
Overigens moet je wel nagaan dat de meeste tweaks zoals Cache wissen en dergelijke redelijk placebo zijn geworden sinds Android 4.1 en vooral 4.3 en hoger. De meeste fixes die ontwikkelaars namelijk toepasten zijn al lang en breed door Google toegepast.
Het enige waar ik nu nog op wacht voor de Nexus 4 - en dus ook Xperia Z - zijn de technieken sensor stacking en dat Wifi als vervanger voor GPS nu eens fatsoenlijk gaat werken. Want dat verbruikte hier echt batterij als een gek. Hier verbruikt het systeem ongeveer 1 - 2% per uur als ik er niets mee doe. Dus erg, erg netjes. Wel heb ik locatiebepaling momenteel op accubesparing staan. Het lijkt erop dat de meeste apps daar goed genoeg mee overweg kunnen. Alleen Buienalarm was aan het zeuren dat GPS niet gevonden kon worden.
Overigens moet je wel nagaan dat de meeste tweaks zoals Cache wissen en dergelijke redelijk placebo zijn geworden sinds Android 4.1 en vooral 4.3 en hoger. De meeste fixes die ontwikkelaars namelijk toepasten zijn al lang en breed door Google toegepast.
Het enige waar ik nu nog op wacht voor de Nexus 4 - en dus ook Xperia Z - zijn de technieken sensor stacking en dat Wifi als vervanger voor GPS nu eens fatsoenlijk gaat werken. Want dat verbruikte hier echt batterij als een gek. Hier verbruikt het systeem ongeveer 1 - 2% per uur als ik er niets mee doe. Dus erg, erg netjes. Wel heb ik locatiebepaling momenteel op accubesparing staan. Het lijkt erop dat de meeste apps daar goed genoeg mee overweg kunnen. Alleen Buienalarm was aan het zeuren dat GPS niet gevonden kon worden.
Dank voor je uitgebreide antwoord! Het bleek voorlopig inderdaad vooral te liggen aan Clean Master (vond ook nog een bericht op xda waarbij iemand met een Nexus 7 tegen hetzelfde probleem aanliep). Nu lijkt het er inderdaad op dat het energieverbruik prima is (exact meten moet ik even doen als ik weer heb opgeladen).alex3305 schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:14:
Sowieso wordt het niet echt aangeraden om met een nieuwe versie van Android Titanium Backup te gebruiken. Ik snap het overigens wel, maar op spelletjes na kun je de meeste apps veel beter via de cloud laten syncen.
Misschien wat off-topic en erg noob maar hoe maak je dan een backup in de cloud? Via Google of gebruik je hiervoor een app? Dacht dat het af en toe wissen van de cache toch wel handig is maar volgens mij kan het inderdaad ook prima via de instellingen van Google tegenwoordig.
Bij mij staat juist alleen de GPS (alleen apparaat) aan. Zeker als ik wel veel onderweg ben is mijn ervaring met Jelly Bean-versies (tot 4.3.1) dat het verbruik enorm toeneemt als ik via WIFI en mobiele netwerken gebruik voor locatiebepaling. Maar misschien doet KitKat het wel beter. Ik zal het nog eens testen.
Zoals ik al zei. De locatiebepaling via wifi is nog b0rked, althans daar lijkt het op. Maar goed, dat komt vooral omdat de blobs die nu gebruikt worden voor een groot gedeelte nog van 4.2 afkomen, waar deze functie nog niet van toepassing was. Als je echter in de wifi instellingen locatiebepaling uitzet en dan accubesparing bij locatiebepaling aanzet, dan lijkt het toch wel flink qua batterij te schelen.
Zo heb ik na 2u (nauwelijks gebruik) nog zo'n 98% over, wat erop duidt dat ik maar een drain van ongeveer 1% per uur heb. Wat toch erg netjes is. Ik zal het nog eens testen met Grote Nauwkeurigheid. Misschien dat de telefoon zo slim is om het eea goed uit te kiezen qua locatiebepaling.
Wat betreft de cloud-backup. Er zit een bug in pabx z'n rom, waardoor de Google backup mislukt. Het is simpelweg niet geactiveerd. Je kunt het vrij gemakkelijk aanzetten door backup naar Google even uit te zetten en het volgende adb commando uit te voeren:
Daarna de backup weer aanzetten en alles wordt weer teruggezet naar je Google account. De rest van mijn apps synct netjes (Whatsapp, Google-apps, etc.) dus ik hoef nergens backups van te maken. Voor games kun je evt. wel Titanium of een ander soort applicatie gebruiken. Maar ik zou het niet zomaar klakkeloos voor alle apps doen. Maar goed, dat is mijn mening
.
Zo heb ik na 2u (nauwelijks gebruik) nog zo'n 98% over, wat erop duidt dat ik maar een drain van ongeveer 1% per uur heb. Wat toch erg netjes is. Ik zal het nog eens testen met Grote Nauwkeurigheid. Misschien dat de telefoon zo slim is om het eea goed uit te kiezen qua locatiebepaling.
Wat betreft de cloud-backup. Er zit een bug in pabx z'n rom, waardoor de Google backup mislukt. Het is simpelweg niet geactiveerd. Je kunt het vrij gemakkelijk aanzetten door backup naar Google even uit te zetten en het volgende adb commando uit te voeren:
code:
1
| adb shell bmgr transport com.google.android.backup/.BackupTransportService |
Daarna de backup weer aanzetten en alles wordt weer teruggezet naar je Google account. De rest van mijn apps synct netjes (Whatsapp, Google-apps, etc.) dus ik hoef nergens backups van te maken. Voor games kun je evt. wel Titanium of een ander soort applicatie gebruiken. Maar ik zou het niet zomaar klakkeloos voor alle apps doen. Maar goed, dat is mijn mening
Lichtelijk off-topic, maar hoe weet je dat het werkt?
Als 'het backup vinkje' aanstaat zou die na een hard reset ook automatisch weer al je apps moeten gaan installeren, maar dat heb ik ook meerdere keren zien falen (was wel op 4.1 of 4.2).
Zou backup ik alleen Angry birds en wat andere spelletjes, maar ik dacht dat Google dat soort appdata ook ging syncen?
Als 'het backup vinkje' aanstaat zou die na een hard reset ook automatisch weer al je apps moeten gaan installeren, maar dat heb ik ook meerdere keren zien falen (was wel op 4.1 of 4.2).
Zou backup ik alleen Angry birds en wat andere spelletjes, maar ik dacht dat Google dat soort appdata ook ging syncen?
There is no place like 127.0.0.1
Aha, kijk! Hartelijk dank voor al je informatie! Ik zal het in de gaten houden maar tot nu toe heb ik de GPS altijd aan staan in al mijn ROM's maar zal eens kijken wat de effecten zijn als ik het uitzet. Het ziet er in 4.4 in ieder geval uit alsof je meer controle hebt en per app inzicht krijgt in het energieverbruik betreffende locatiebepaling. Google zet in ieder geval weer een goede stap voorwaarts in mijn ogen!alex3305 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:36:
Zoals ik al zei. De locatiebepaling via wifi is nog b0rked, althans daar lijkt het op. Maar goed, dat komt vooral omdat de blobs die nu gebruikt worden voor een groot gedeelte nog van 4.2 afkomen, waar deze functie nog niet van toepassing was. Als je echter in de wifi instellingen locatiebepaling uitzet en dan accubesparing bij locatiebepaling aanzet, dan lijkt het toch wel flink qua batterij te schelen.
code:
1 adb shell bmgr transport com.google.android.backup/.BackupTransportService
Daarna de backup weer aanzetten en alles wordt weer teruggezet naar je Google account. De rest van mijn apps synct netjes (Whatsapp, Google-apps, etc.) dus ik hoef nergens backups van te maken. Voor games kun je evt. wel Titanium of een ander soort applicatie gebruiken. Maar ik zou het niet zomaar klakkeloos voor alle apps doen. Maar goed, dat is mijn mening.
Het aanzetten van de backup-functie was in ieder geval al gelukt, waarvoor opnieuw dank
Aaah yes, begin december officieele 4.3 rom!
Aan welk tijdsbestek moeten we denken voor een stable 4.3 cm rom?
Nee
Vorige week zaterdag... Toen is er een Snapshot uitgekomen. Daarnaast is 4.3 CM al lange tijd stabiel op yuga.John Doos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:38:
Aaah yes, begin december officieele 4.3 rom!
Kort vraagje voor CM10.2 nightly gebruikers i.c.m. vodafone.
Een aantal weken geleden had ik plotseling dat mijn Z constant de verbinding verloor met het netwerk. Dit kon ik oplossen door WCDMA (preferred)/GSM in te stellen. Dit was rond de tijd dat Vodafone LTE aan het testen was in Eindhoven, dus ik zocht er niets achter. Sindsdien heb ik er niet meer naar gekeken. Nu zit ik in Duitsland waar LTE beschikbaar is dus wilde ik LTE aanzetten (LTE(pref)/WCDMA/GSM). Ik verlies weer constant de verbinding, ik ben maximaal een minuut verbonden.
Hebben meer mensen hier last van? Ik begin te vermoedden dat er iets mis is met mijn toestel, ik heb geen LTE in mijn abbo. Dit zou volgens mij niet mogen uitmaken in het buitenland.
Kan nu helaas mijn toestel niet even terug zetten naar Stock.
Een aantal weken geleden had ik plotseling dat mijn Z constant de verbinding verloor met het netwerk. Dit kon ik oplossen door WCDMA (preferred)/GSM in te stellen. Dit was rond de tijd dat Vodafone LTE aan het testen was in Eindhoven, dus ik zocht er niets achter. Sindsdien heb ik er niet meer naar gekeken. Nu zit ik in Duitsland waar LTE beschikbaar is dus wilde ik LTE aanzetten (LTE(pref)/WCDMA/GSM). Ik verlies weer constant de verbinding, ik ben maximaal een minuut verbonden.
Hebben meer mensen hier last van? Ik begin te vermoedden dat er iets mis is met mijn toestel, ik heb geen LTE in mijn abbo. Dit zou volgens mij niet mogen uitmaken in het buitenland.
Kan nu helaas mijn toestel niet even terug zetten naar Stock.
[ Voor 9% gewijzigd door Snuffert op 10-11-2013 23:44 . Reden: Grammar police ]
hmz...
Dat heb ik ook met de stock rom. Ik heb geen lte in m'n abonnement en met lte preferred verlies ik de verbinding. Ik heb hem dus gewoon op wcdma preferred staan. Je telefoon probeert anders op lte over te schakelen, maar krijgt van Vodafone daar geen toegang op. Gevolg: geen internet, maar ook schakelt hij niet op een andere band over omdat lte geprefereerd wordt
[ Voor 3% gewijzigd door Fotogravinnetje op 11-11-2013 08:05 ]
Zijn er ook mensen hier die de Z1 camera mod draaien?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2437314
Zit te denken om deze mod te installeren maar ben een beetje huiverig of het wel goed werkt.
Camera werkt nu zonder FC's wat fijn is maar enige verbetering vind ik ook wel fijn.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2437314
Zit te denken om deze mod te installeren maar ben een beetje huiverig of het wel goed werkt.
Camera werkt nu zonder FC's wat fijn is maar enige verbetering vind ik ook wel fijn.
Je kan natuurlijk gewoon rustig een backup maken, mod toepassen en testen.
Mocht het fout gaan gewoon lekker restoren en je kan er weer tegen aan
Mocht het fout gaan gewoon lekker restoren en je kan er weer tegen aan
Nee
Nou die draaide ik ook een tijdje, (Ja toch voor terug gegaan naar CM ipv stock) maar hij is maar semi stable.alex3305 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:53:
[...]
Vorige week zaterdag... Toen is er een Snapshot uitgekomen. Daarnaast is 4.3 CM al lange tijd stabiel op yuga.
Heb nog veel batterydrain, en force closes enzo hoor.(Zeker ook veel geklooi met WiFi ook altijd).
Draai nu de nightly van deze ochtend, maar hoop dat als de broncode van 4.3 word gereleased door Sony er een echte "Stable" kan komen die ons zoet kan houden tot 4.4 Stable.
Nee
Ik kom er niet uit. Hoe installeer ik een nieuwe TWRP recovery. Ik heb nu XZRecovery-1.0, alleen die boot in een oude TWRP die mijn rom die ik wil installeren niet ondersteunt (foutmelding error 7 in recovery bij flashen rom). Gelezen dat ik een nieuwe versie van TWRP nopdig heb. Alleen als ik in fastboot ben en ik typ "fastboot flash recovery fotakernel.img" krijg ik "Command not allowed". Dit staat op de site van TWRP
Hoe kan ik TWRP flashen of booten in een nieuwe versie van TWRP?
Edit: Beetje korte post, ben al sinds gisteren tot 4 uur snachts bezig geweest, echt een drama soms
Hoe kan ik TWRP flashen of booten in een nieuwe versie van TWRP?
Edit: Beetje korte post, ben al sinds gisteren tot 4 uur snachts bezig geweest, echt een drama soms
[ Voor 23% gewijzigd door Cabo op 30-11-2013 15:24 ]
Deze geprobeerd? Wij hebben geen aparte recovery partitie, dus dat command gaat sowieso nooit werken volgens mij.
Klopt, die heb ik geprobeert en is het uiteindelijk gelukt. Zoveel tutorials opgezocht, het werkt eindelijk
Puur uit interesse, waarom zou je TWRP willen draaien ipv CWM?
Nee
Heeft CWM tegenwoordig al touch? Dat was mijn reden om al lang geleden naar TWRP te gaan (op Desire HD al). Dat gekloot met die volume knoppen vind ik maar niks
Ik kan niet wennen aan die hele Sony interface op die custom roms. Is er ook een custom rom met Google Android Stock? Het enige wat je dan zou missen is de Sony Camera app? Maar dat zou niks uitmaken als je Googles camera app gebruikt toch?
[ Voor 34% gewijzigd door Cabo op 03-12-2013 14:12 ]
Bij mijn weten is dat er al heel erg lang.Dannisi schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:02:
Heeft CWM tegenwoordig al touch? Dat was mijn reden om al lang geleden naar TWRP te gaan (op Desire HD al). Dat gekloot met die volume knoppen vind ik maar niks
Maar dit moet je kopen.
(Zie rom manager)
Nee
Iemand al de 4.3 rom op zijn toestel gezet?
http://www.xperiablog.net...d-xperia-zl-10-4-b-0-569/

[ Voor 12% gewijzigd door AMARONE op 13-12-2013 22:37 ]
Ik heb er geen goed oog in ...ziggymaster schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:48:
Iemand al http://www.kingoapp.com/index.htm geprobeerd?
Eindelijk simpel rooten?
Bestandsnaam: android_root.exe
Detectieverhouding: 3 / 46
Heb hem er net opgezet en wat werkt deze rom goed zeg! Geen behoefte momenteel aan een custom rom!AMARONE schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:37:
Iemand al de 4.3 rom op zijn toestel gezet?
[afbeelding]
Heb hem hier net ook geflashed naar 4.3 en damn wat loopt dat lekker smooth
De 4.2.2 rom was al niet slecht, maar dit is toch weer een mooie stap voorwaarts. Met name de menu's en animaties verlopen nog een heel stuk vloeiender. En witte achtergrond in de settings en de nieuwe looks van de Messenging, Email en Calendar apps zijn erg mooi. Precies zoals ik het van Sony gewend ben: mooi, strak, netjes en "zakelijk", zonder al teveel poespas. Helemaal toppie
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Hier ook de 4.3 erop gezet, en ziet er inderdaad erg gelikt uit. Sony maakt Android er wel erg goed uitzien!
Ik heb wel 1 nadeel gevonden aan de nieuwe release: de Social Life app toont bij Twitter alleen de laatste 10 tweets en geeft daarna alleen een link naar Twitter. Aangezien ik Twitter hooguit 1 keer per dag bekijk komen er in die tijd heel wat meer tweets voorbij. De app vond ik juist erg mooi en fijn om dit te bekijken, heb niet veel zin om die via de website te doen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Even een bericht naarSony sturen denk ik, kan helpen. STAMINA werkt bij mij trouwens niet ivm ik het toestel met de knop dan niet meer aan krijg ( alleen als ik bel floept het scherm weer aan ).Moi_in_actie schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:28:
Ik heb wel 1 nadeel gevonden aan de nieuwe release: de Social Life app toont bij Twitter alleen de laatste 10 tweets en geeft daarna alleen een link naar Twitter. Aangezien ik Twitter hooguit 1 keer per dag bekijk komen er in die tijd heel wat meer tweets voorbij. De app vond ik juist erg mooi en fijn om dit te bekijken, heb niet veel zin om die via de website te doen
Ik neem aan dat de firmware die nog gaat komen dus een andere versie zal zijn met minder bugs, waar wat werkt deze rom goed zeg
Damn...ik zit na een paar maanden Pacman nu op eXistenZ 5 Black edition, wat een geweldige rom. Geen bugs en dankzij Xposed en Gravitybox erg customizable. Novalauncher erbij, alle animation scales e.d. uit en zoefzoef hier is de snelste telefoon ooit! Kan het iedereen aanraden!
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Is er iemand van jullie die ervaring heeft met MIUI op de Xperia Z? Wil de MIUI MultiLanguage downloaden en erop zetten. Heb op mijn Xiaomi MI-2S heel simpel het bestandje gedownload en uitgevoerd op mijn telefoon. Maar heb het idee dat het op de Xperia Z iets gecompliceerder is? Iemand die een handleiding o.i.d. heeft? Het gaat om deze ROM: http://xiaomi.eu/community/threads/4-1-17.23344/
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Sowieso eerst je bootloader unlocken. Daarna een boot.img flashen met TWRP of CWM én dan zou je MIUI kunnen flashen. Het lijkt er wel op dat de deze versie alleen voor de Chinese variant is, maar die is vziw precies hetzelfde als de Europese/wereldwijde Xperia Z.
Overigens zit ik zelf in dubio. Al een tijdje draai ik nu OmniRom, maar ik vind de ontwikkeling daar aan de trage kant gaan, sommige dingen zijn nog buggy en dat vind ik jammer. Daarom zit ik nu toch weer te twijfelen om weer over te stappen naar de AOSP port van pabx. Iemand hier de versie gebaseerd op de 4.3 blobs al geflashed en zo ja, hoe bevalt deze dan?
Overigens zit ik zelf in dubio. Al een tijdje draai ik nu OmniRom, maar ik vind de ontwikkeling daar aan de trage kant gaan, sommige dingen zijn nog buggy en dat vind ik jammer. Daarom zit ik nu toch weer te twijfelen om weer over te stappen naar de AOSP port van pabx. Iemand hier de versie gebaseerd op de 4.3 blobs al geflashed en zo ja, hoe bevalt deze dan?
Ik kom er echt niet meer uit. Ik zou graag CWM Recovery will installeren. Ik heb al een custom rom. Alleen als ik in fastboot wil dan kom ik op een plaatje met een Android op z'n rug en een open buik. Ik heb het opgezocht en het is een bekend iets, alleen ik kom er niet uit. Weet iemand hoe je succesvol in fastboot komt. Volume naar boven wil niet helemaal werken.
Ik heb hier een link naar dual recovery van XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2261606Cabo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:30:
Ik kom er echt niet meer uit. Ik zou graag CWM Recovery will installeren. Ik heb al een custom rom. Alleen als ik in fastboot wil dan kom ik op een plaatje met een Android op z'n rug en een open buik. Ik heb het opgezocht en het is een bekend iets, alleen ik kom er niet uit. Weet iemand hoe je succesvol in fastboot komt. Volume naar boven wil niet helemaal werken.
Werkt bij mij heel goed. Ook eenvoudig te installeren.
De installtie gaat wel succesvol, alleen het booten in de recovery gaat niet. Soms gaat hij door in Android en soms zie ik een Android op z´n rug liggen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Uiteindelijk gelukt met veel uitzoekwerk. Een nieuwe rom Nexperia proberen.
Uiteindelijk gelukt met veel uitzoekwerk. Een nieuwe rom Nexperia proberen.
[ Voor 37% gewijzigd door Cabo op 04-02-2014 13:25 ]
Het valt me op dat het vrij rustig is in dit topic. Hebben XPZ eigenaren geen behoefte om custom ROMs te flashen?
Heb zelf dit weekend mijn bootloader geunlocked, om toch weer Titanium Backup en AdAway te kunnen gebruiken, wat sinds de update naar 4.3 niet meer mogelijk was, waardoor ik root kwijt was. Vervolgens, toen bleek dat mijn hele telefoon gereset was daardoor (Lekker hoor, want dus ook foto's kwijt! De 4.3 update had blijkbaar de opslaglocatie gereset naar intern geheugen, waardoor een maand aan foto's verloren is gegaan bij het unlocken), maar direct een Generic 4.3 ROM geinstalleerd, om van al die T-Mobile rommel af te zijn...
Maar dus nog niet de switch gemaakt naar een custom ROM. Heb wel wat rondgekeken, maar vind existenz dus echt een lelijke interface hebben, en ga denk ik de look and feel van Sony missen bij een omni, pacman of CM11 rom...
Iemand tips wat dat betreft misschien? Heeft het echt toegevoegde waarde om een custom ROM te installeren op dit toestel? En welke is dan aan te raden, rekening houdend met het feit dat ik de Sony look and feel wel kan waarderen? (Vind vanilla Android wat dat betreft echt een achteruitgang, al is het maar subtiel)
Heb zelf dit weekend mijn bootloader geunlocked, om toch weer Titanium Backup en AdAway te kunnen gebruiken, wat sinds de update naar 4.3 niet meer mogelijk was, waardoor ik root kwijt was. Vervolgens, toen bleek dat mijn hele telefoon gereset was daardoor (Lekker hoor, want dus ook foto's kwijt! De 4.3 update had blijkbaar de opslaglocatie gereset naar intern geheugen, waardoor een maand aan foto's verloren is gegaan bij het unlocken), maar direct een Generic 4.3 ROM geinstalleerd, om van al die T-Mobile rommel af te zijn...
Maar dus nog niet de switch gemaakt naar een custom ROM. Heb wel wat rondgekeken, maar vind existenz dus echt een lelijke interface hebben, en ga denk ik de look and feel van Sony missen bij een omni, pacman of CM11 rom...
Iemand tips wat dat betreft misschien? Heeft het echt toegevoegde waarde om een custom ROM te installeren op dit toestel? En welke is dan aan te raden, rekening houdend met het feit dat ik de Sony look and feel wel kan waarderen? (Vind vanilla Android wat dat betreft echt een achteruitgang, al is het maar subtiel)
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Het is hier zo rustig om dat het zo makkelijk etc gaat en blijft 
Eenmaal de BL unlocked, en geroot + recovery erop.
CM11 flasheb + gapps, elke dag de nightlies updaten mits gebruiksklaar, en tja ik heb al maanden geen andere ROM aangeraakt
Eenmaal de BL unlocked, en geroot + recovery erop.
CM11 flasheb + gapps, elke dag de nightlies updaten mits gebruiksklaar, en tja ik heb al maanden geen andere ROM aangeraakt
Nee
Heb bij de Xperia Z voor het eerst Custom ROM's gebruikt en na een aantal maanden dagelijks flashen en bezig zijn met opnieuw installeren, backups, zoeken en instellen naar mijn zin van uiteenlopende ROM's (Asylum, PAC, Excelsus en zo nog een aantal) ben ik bij mezelf te rade gegaan over hoeveel van de opties ik nou echt gebruik en wat ik belangrijk vind aan een ROM. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de (meest) AOSP ROM die ik kon vinden en moet zeggen dat die me nog steeds super bevalt: http://www.blinkenlights.ch/ccms/android/yuga.html . Lekker simpel, snel en stabiel. En nee, niet dagelijks een update maar dat vind ik echt geen probleem (meer).
Adrian maakt een mooie ROM ja, hij is er ook altijd erg snel bij met updates. Alleen zit ik momenteel nog op OmniRom. Ik vind de Active Display variant van Omni namelijk erg prettig werken en de rest is daar ook gewoon goed, dus nog geen echte reden gevonden om te switchen.
CM heb ik al in geen tijden meer aangeraakt maar dat komt eigenlijk meer omdat ik het arrogante naar de commercialisering een beetje beu ben geworden
. Best wel jammer eigenlijk. Daarnaast zitten de beste Xperia Z devs bij Omni, alleen zijn daarvan weer de meeste overgestapt naar een nieuw/ander device...
Edit: Double-tap to wake toegevoegd bij Adrian's rom... Hmm dat geeft anders wel iets om te switchen
CM heb ik al in geen tijden meer aangeraakt maar dat komt eigenlijk meer omdat ik het arrogante naar de commercialisering een beetje beu ben geworden
Edit: Double-tap to wake toegevoegd bij Adrian's rom... Hmm dat geeft anders wel iets om te switchen

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 19-02-2014 16:13 ]
Ik heb met behulp van de sony flash tool (http://developer.sonymobi...d-install-the-flash-tool/) mijn originele software terug gezet op mijn telefoon.
Ik mag alleen nog niet updaten omdat ik een originele software heb volgens SUS en PC Companion.
Licht dit aan het feit dat de bootloader unlocked is of aan nog iets anders?
Ik mag alleen nog niet updaten omdat ik een originele software heb volgens SUS en PC Companion.
Licht dit aan het feit dat de bootloader unlocked is of aan nog iets anders?
Ik wilde even wat vragen ivm bootloader unlock:
* Ik heb een locked Xperia Z van provide Three Ireland (aangezien ik in Dublin woon)
* Ik will me toestel meer gana tweaken een een customr ROM erop zetten maar hoor verschillende feiten over het verlies van bepaalde dingen als de bootloader geunlocked word
* Me vorige phone was een Galaxy S2 met CM11 erop gezet en daar was niks van een boot.loader lock dus voor mij de eerste keer dat ik dit nu tegenkom
Vraag:
* Wat verlies je nu precies bij een bootloader unlock en is het een grote impact op de werking van je phone?
* Ik heb een locked Xperia Z van provide Three Ireland (aangezien ik in Dublin woon)
* Ik will me toestel meer gana tweaken een een customr ROM erop zetten maar hoor verschillende feiten over het verlies van bepaalde dingen als de bootloader geunlocked word
* Me vorige phone was een Galaxy S2 met CM11 erop gezet en daar was niks van een boot.loader lock dus voor mij de eerste keer dat ik dit nu tegenkom
Vraag:
* Wat verlies je nu precies bij een bootloader unlock en is het een grote impact op de werking van je phone?
"I work to live and will never live to work"
een bootloader unlock wiped je hele telefoon. dus back up maken
Dat, daarnaast werkt Bravia Engine en DRM niet meer. En blijkbaar gaat de camera-kwaliteit achteruit, alhoewel ik daar nog niet veel over gehoord heb.
Voor de rest is de werking precies hetzelfde.
Voor de rest is de werking precies hetzelfde.
Ook de 'interne SD kaart' (wat dus ook geen echte SD kaart is), die willen mensen nog wel eens vergeten.WasMachinator schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:28:
een bootloader unlock wiped je hele telefoon. dus back up maken
Ok heel erg bedankt voor de tips. Dat van de wipe wist ik al gelukkig en dat geeft aangezien je voor een custom ROM toch moet wipen.
Alleen dat de camera kwaliteit achteruit gaat vind ik wat zorgelijk aangezien ik die veel gebruik
Alleen dat de camera kwaliteit achteruit gaat vind ik wat zorgelijk aangezien ik die veel gebruik
Er was een topic over op XDA, maar helaas kwam daar geen echt concrete conclusie uit.
Na een lange tijd afwezig toch maar weer een post... 
Bootloader unlock:
-je verliest je TA (trim-area) waarin de DRM keys en de nodige bestanden voor je bravia-engine staan. Op XDA zwerft er een tool rond waarmee je de TA kunt backuppen voordat je gaat unlocken.
-wat betreft de camera: geen idee, ook nog nooit iets over gelezen, ook niet in de diverse BL-unlock-topics op XDA. Lijkt me dus niet. Zelf heb ik mijn bootloader vanaf dag 1 al meerdere malen ge(un)locked en mijn foto's zijn echt haarscherp.
Wat betreft de TS, die mag iemand anders bij gaan houden, het gaat zo hard dat je eigenlijk beter op xda kunt kijken dan om dit allemaal bij te gaan houden... Ik heb ondertussen diverse custom-roms gedraaid, zoals Beanstalk, CM, eXistenz en nog een paar, maar niet 1 rom is zo stabiel en zuinig dan de originele rom. Met root-toegang en wat durf om te (h)experimenteren kun je je telefoon net zo aanpassen als de custom roms.
Hier een plaatje hoe mijn homescreen er nu uitziet met de nodige details:

Bovenaan beginnen:
-Batterij-icoontje weggehaald en textgrootte van percentage aangepast (is normaal kleiner dan klokje, nu even groot)
-Wifi-icon verkleind, is hier niet te zien omdat ik geen wifi heb, maar rechts van het trapje voor het bereik, staat nog zo'n staafje zoals het hoogste staafje van het trapje, met wifi sterkte
-Meldingsicoontjes die normaal wit worden weergegeven in zelfde kleur als thema (bijvoorbeeld: Dropbox-icon wordt rood weergegeven ipv wit)
-Statusbalk en navigatiebalk 100% transparant
-Eigen softkeys ingesteld (app SoftKeyZ ergens vanaf gehaald
)
-Appdrawer ook 100% transparant
-Powermenu aangepast zodat deze ook Herstarten aangeeft met suboptie: Reboot, Soft-Reboot, Recovery
-CRT-effect bij screenoff
-Close All optie bij recente taken
Al met al is dit niet echt hoe de originele rom eruit ziet, met een beetje durf en een goeie backup kun je heel ver komen
(ja echt, minstens een keer of 15 mijn backup terug moeten flashen vanwege een bootloop of niet werkende SystemUI.apk...)
Bootloader unlock:
-je verliest je TA (trim-area) waarin de DRM keys en de nodige bestanden voor je bravia-engine staan. Op XDA zwerft er een tool rond waarmee je de TA kunt backuppen voordat je gaat unlocken.
-wat betreft de camera: geen idee, ook nog nooit iets over gelezen, ook niet in de diverse BL-unlock-topics op XDA. Lijkt me dus niet. Zelf heb ik mijn bootloader vanaf dag 1 al meerdere malen ge(un)locked en mijn foto's zijn echt haarscherp.
Wat betreft de TS, die mag iemand anders bij gaan houden, het gaat zo hard dat je eigenlijk beter op xda kunt kijken dan om dit allemaal bij te gaan houden... Ik heb ondertussen diverse custom-roms gedraaid, zoals Beanstalk, CM, eXistenz en nog een paar, maar niet 1 rom is zo stabiel en zuinig dan de originele rom. Met root-toegang en wat durf om te (h)experimenteren kun je je telefoon net zo aanpassen als de custom roms.
Hier een plaatje hoe mijn homescreen er nu uitziet met de nodige details:

Bovenaan beginnen:
-Batterij-icoontje weggehaald en textgrootte van percentage aangepast (is normaal kleiner dan klokje, nu even groot)
-Wifi-icon verkleind, is hier niet te zien omdat ik geen wifi heb, maar rechts van het trapje voor het bereik, staat nog zo'n staafje zoals het hoogste staafje van het trapje, met wifi sterkte
-Meldingsicoontjes die normaal wit worden weergegeven in zelfde kleur als thema (bijvoorbeeld: Dropbox-icon wordt rood weergegeven ipv wit)
-Statusbalk en navigatiebalk 100% transparant
-Eigen softkeys ingesteld (app SoftKeyZ ergens vanaf gehaald
-Appdrawer ook 100% transparant
-Powermenu aangepast zodat deze ook Herstarten aangeeft met suboptie: Reboot, Soft-Reboot, Recovery
-CRT-effect bij screenoff
-Close All optie bij recente taken
Al met al is dit niet echt hoe de originele rom eruit ziet, met een beetje durf en een goeie backup kun je heel ver komen
@ Bartjezz: Bedankt voor de reactie, nu is het bij mij wat duidelijker. Ziet er goed uit je UI btw!
* Ik ben idd op de hoogte van de TA backup tool, maar nadeel is dat je root moet hebben en voor de officiele 4.3 (ik draai 101 versie atm) is die er nog niet, tenzij je de hassle doorgaat van helemaal terug naar 4.2.2 -> rooten etc.
Ik weet dat er op XDA idd het meeste is vinden en ben zelf ook redelijk actief op het Xperia Z forum daar,
maar de hoeveelheid n00bs en schreeuwers is echt onmogelijk aan het worden dara en topics worden erg onoverzichtelijk atm met iedereen die maar wat zegt.
Nogmaals bedankt voor alle reacties
* Ik ben idd op de hoogte van de TA backup tool, maar nadeel is dat je root moet hebben en voor de officiele 4.3 (ik draai 101 versie atm) is die er nog niet, tenzij je de hassle doorgaat van helemaal terug naar 4.2.2 -> rooten etc.
Ik weet dat er op XDA idd het meeste is vinden en ben zelf ook redelijk actief op het Xperia Z forum daar,
maar de hoeveelheid n00bs en schreeuwers is echt onmogelijk aan het worden dara en topics worden erg onoverzichtelijk atm met iedereen die maar wat zegt.
Nogmaals bedankt voor alle reacties
Tja, das waar... Maargoed, je typt niet voor niets in het Rooten en custom rom topic 
Ik wacht tegenwoordig op een versie die doormiddel van recovery te flashen is, als er een update is. Meestal is het gewoon een kwestie van flashen en daarna nog een uitgeklede .ftf te flashen met flashtool.
Als je toch root wilt, raad ik je aan om de rootmethode van DooMLord te gebruiken. Even de kernel van android 4.2.2 flashen met flashtool, rooten en weer terug. Het is nog niet mogelijk om zonder root je TA te backuppen. Dat zal het ook nooit worden, aangezien dit gewoon niet te bereiken is zonder root...
Ik wacht tegenwoordig op een versie die doormiddel van recovery te flashen is, als er een update is. Meestal is het gewoon een kwestie van flashen en daarna nog een uitgeklede .ftf te flashen met flashtool.
Als je toch root wilt, raad ik je aan om de rootmethode van DooMLord te gebruiken. Even de kernel van android 4.2.2 flashen met flashtool, rooten en weer terug. Het is nog niet mogelijk om zonder root je TA te backuppen. Dat zal het ook nooit worden, aangezien dit gewoon niet te bereiken is zonder root...
Poeh ik zie door de bomen het bos niet meer, het leek allemaal makkelijker met mn oude galaxy.
Ik wil graag rooten en alle t-mobile rommel kwijt incl de bootscreens e.d.
Het liefst draai ik een standaard officiele 4.3 sony ROM zonder die rommel.
Hoe begin ik nu aan rooten en bootloader unlock en recovery? (daarna is eventueel een ROM flashen geen probleem meer?) Ik heb flashtool maar weet niet zeker welke bestanden ik nodig heb, ik heb usb op foutopsoring modus (usb aansluiten werkt enkel als "software instaleren" aangevinkt staat, is dat normaal?) en daar hield het voor nu op..
De bravia engine verliezen maakt me niet veel uit, vind er enkel nadelen aan, wat DRM keys inhouden weet ik niet.
Hulp zou op prijs gesteld worden
Hoe begin ik nu aan rooten en bootloader unlock en recovery? (daarna is eventueel een ROM flashen geen probleem meer?) Ik heb flashtool maar weet niet zeker welke bestanden ik nodig heb, ik heb usb op foutopsoring modus (usb aansluiten werkt enkel als "software instaleren" aangevinkt staat, is dat normaal?) en daar hield het voor nu op..
De bravia engine verliezen maakt me niet veel uit, vind er enkel nadelen aan, wat DRM keys inhouden weet ik niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Mutatie op 22-03-2014 09:04 ]
Je geet nu 2 verschillende dingen aan..Mutatie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:49:
Poeh ik zie door de bomen het bos niet meer, het leek allemaal makkelijker met mn oude galaxy.
De bravia engine verliezen maakt me niet veel uit, vind er enkel nadelen aan, wat DRm key inhouden weet ik niet.
1. Als je de officiële sony ROMs wil blijven gebruiken is het niet nodig om te rooten en de bootloader te unlocked. Je kan dan de laatste Generic ROM (zonder T-mobile rommel) downloaden en flashen met de flash toon. Downloaden kan op XDA of vanaf mijn GDrive: https://docs.google.com/f...YW8/edit?usp=docslist_api . Deze kan je dan direct flashen met de flashtool (zie OP).
2. Een custom ROM is een ander verhaal. Dan is het wel noodzakelijk om in ieder geval te rooten en vaak ook nodig de bootloader te unlocken. Hiervoor moet je allereerst een code aanvragen bij Sony: http://unlockbootloader.sonymobile.com/ . Let op: hierdoor vervalt je garantie!! Daarnaast wordt je hele telefoon gewist, je bent dus alles wat er op stond kwijt!
Als je succesvol je bootloader hebt unlocked kan je een ROM naar keuze downloaden. Dit is meestal een .zip. Als je hieruit
adb reboot-bootloader (telefoon herstart en blauwe LED gaat branden)
fastboot flash boot boot.img (even wachten tot er staat 'finished', dit duurt meestal niet langer dan een paar seconden).
3. Fastboot reboot (nu gaat tijdens het opstarten de LED branden. Dan moet je snel op volume omlaag drukken.
Nu zit je in recovery (CWM of TWRP) en kan je kiezen voor install en dan de .zip opzoeken van de ROM en de installatie bevestigen. Dan opnieuw starten en je telefoon opnieuw inrichten ;)!
Er kwam nogal wat info op me af.
Ik heb die Generic ROM in je link geflashed en zo is precies wat ik zocht, ik dacht even dat recovery, root, bootloader en downgrade nodig waren om een andere ROM te flashen en die rommel te verwijderen (ook voor een Generic, maar dus enkel voor custom ROM's)
Was dus stukken simpeler
Voorlopig zie ik nog even geen meerwaarde in een custom ROM maar ik begrijp het al beter. Heb je hier dan ook zoals bij samsung dat de camera niet helemaal 100% werkt?
[ Voor 44% gewijzigd door Mutatie op 22-03-2014 10:58 ]
Meestal zijn de custom roms veel uitgebreider, maar gaan veel minder lang mee op 1 lading. In 99% van de custom roms zit dan ook geen Stamina mode en blijft kun je je wifi niet automagisch op geolocatie in/uit laten schakelen.
Ik draai nog steeds stock rom met alle aanpassingen die ik in bovenstaande post heb gemaakt. Het is leuk om te kloten met TickleMyAndroid om zo je XZ aan je eigen wensen aan te passen.
Tip: wacht bij een update eventjes, vaak komt er dan een versie op XDA te staan die geroot is, recovery heeft en de superuserapp geïntegreerd heeft. Deze moet je vaak via recovery flashen, maar dat staat er dan allemaal bij.
Ik draai nog steeds stock rom met alle aanpassingen die ik in bovenstaande post heb gemaakt. Het is leuk om te kloten met TickleMyAndroid om zo je XZ aan je eigen wensen aan te passen.
Tip: wacht bij een update eventjes, vaak komt er dan een versie op XDA te staan die geroot is, recovery heeft en de superuserapp geïntegreerd heeft. Deze moet je vaak via recovery flashen, maar dat staat er dan allemaal bij.
Hallo,
Ik bedacht mij vandaag ineens: even mijn Xperia Z bootloader unlocken en rooten. Heb mijn toestel al inmiddels 13 maandjes en ben er nog niet eens bezig geweest. Ik stond op 4.3 (FW .101, nog steeds trouwens) en ik heb de bootloader na een hele dag kloten eindelijk unlocked.
Alleen ben ik nog niet geroot. Ik snap ook niet hoe ik moet rooten, en ik heb eigenlijk geen zin om te flashen naar 4.2.2 om vervolgens een .tft te zoeken van 4.3 met root. Ik zag dat je met een unlocked bootloader ook gewoon een recovery kon installeren, hoe moet dat? Ik begrijp al het uitleg van XDA gewoon niet.
Ik zou mijn telefoon willen rooten om een beetje met andere kernels/ROMS te spelen. Beetje ervaringen daarmee doen enzo.
Ik bedacht mij vandaag ineens: even mijn Xperia Z bootloader unlocken en rooten. Heb mijn toestel al inmiddels 13 maandjes en ben er nog niet eens bezig geweest. Ik stond op 4.3 (FW .101, nog steeds trouwens) en ik heb de bootloader na een hele dag kloten eindelijk unlocked.
Alleen ben ik nog niet geroot. Ik snap ook niet hoe ik moet rooten, en ik heb eigenlijk geen zin om te flashen naar 4.2.2 om vervolgens een .tft te zoeken van 4.3 met root. Ik zag dat je met een unlocked bootloader ook gewoon een recovery kon installeren, hoe moet dat? Ik begrijp al het uitleg van XDA gewoon niet.
Ik zou mijn telefoon willen rooten om een beetje met andere kernels/ROMS te spelen. Beetje ervaringen daarmee doen enzo.
Deze uitleg is redelijk duidelijk: http://www.teamandroid.co...a-z-c6602-c6603-tutorial/ en vereist geen flashen naar 4.2.2.karimmm schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:25:
..
Ik zou vervolgens eerst eens met het xposed framework aan de gang gaan. http://repo.xposed.info/m....android.xposed.installer En vervolgens modules sideloaden via xposed. Daarmee kan je van alles en nog wat customisen zonder een vreemde ROM te installeren.
Ben bang dat als dat niet lukt het spelen met andere kernels en ROMS ook een beetje lastig zou worden.
Heb je trouwens wel geunlocked met behoud van je DRM keys (en misschien ook de Bravia engine) zoals op pagina 1 van dit forum wordt aanbevolen?
Anoniem: 510011

Iemand??
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 510011 op 13-04-2014 00:55 ]
Heb je de oude updates eerst uninstalled? Je kan volgens mij niet zomaar oudere versies over nieuwere zetten.
Anoniem: 510011
Ja ik Denk ook niet dat het kan. Heb zoveel apk's geïnstalleerd en bij alles krijg ik een melding. Ach ja het was te proberen.Dannisi schreef op zondag 13 april 2014 @ 06:19:
Heb je de oude updates eerst uninstalled? Je kan volgens mij niet zomaar oudere versies over nieuwere zetten.
Afgelopen week toch maar weer eens PA geïnstalleerd. Kon er uiteindelijk toch niet aan wennen, het geheel voelde gewoon niet af. Vooral de ontbrekende Nederlandse vertalingen en echte settings die miste vond ik erg jammer.
Nu maar wee rop AOSP van pabx, waar ik al een tijdje op zat...
Nu maar wee rop AOSP van pabx, waar ik al een tijdje op zat...
Bedankt voor je uitleg! Ik zie het echter nu paspheppy schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:06:
[...]
Deze uitleg is redelijk duidelijk: http://www.teamandroid.co...a-z-c6602-c6603-tutorial/ en vereist geen flashen naar 4.2.2.
Ik zou vervolgens eerst eens met het xposed framework aan de gang gaan. http://repo.xposed.info/m....android.xposed.installer En vervolgens modules sideloaden via xposed. Daarmee kan je van alles en nog wat customisen zonder een vreemde ROM te installeren.
Ben bang dat als dat niet lukt het spelen met andere kernels en ROMS ook een beetje lastig zou worden.
Heb je trouwens wel geunlocked met behoud van je DRM keys (en misschien ook de Bravia engine) zoals op pagina 1 van dit forum wordt aanbevolen?
In de tussentijd ben ik natuurlijk niet stil geweest en was het eventjes gelukt om mijn telefoon te rooten. Echter, die root is gelijk ineens (?) weer weg. Maar ja, ik zal het vanavond (denk ik, als ik tijd heb) even proberen met de uitleg van TA want die is heel overzichtelijk.
En nee, DRM keys en Bravia engine maken mij niet echt zoveel uit. Ik heb niets met DRM en Bravia is iets té overgesatureerd voor mij. Ik zal Xposed sowieso nog even checken, ik lees de laatste tijd er veel over.
En ja, als het niet lukt maakt het niet uit want het gaat mij puur om de ervaring. Ik lees al een behoorlijk tijdje heel erg veel over zulke dingen (Tweaker forum bijvoorbeeld) en wilde het eens in de praktijk toepassen!
Sinds een weekje of 4 draai ik nu Cyanogenmod CM11, erg soepeltjes! Elke dag ongeveer komt er een update met weer een aantal bugfixes. Alle mods die je met Xposed en Xblast toepast, worden ook echt toegepast. Erg aan te raden!
Tijdje niet meer hier geweest maar ik moet het toch even vragen want ik weet het niet zeker meer.
Ik draai momenteel nog een oude versie 4.1 met root en wat mods uit de TS erop ( black bars, volume etc.. )
Maar na een jaar vindt ik toch eens tijd te updaten.
Kan ik nu gewoon een normale nl Rom erop flashen zodat alles weer op "normaal" staat zodat ik kan gaan updaten? Ik begreep iig dat ik dat nu niet moet doen gezien de mods die erop zitten.
Ik draai momenteel nog een oude versie 4.1 met root en wat mods uit de TS erop ( black bars, volume etc.. )
Maar na een jaar vindt ik toch eens tijd te updaten.
Kan ik nu gewoon een normale nl Rom erop flashen zodat alles weer op "normaal" staat zodat ik kan gaan updaten? Ik begreep iig dat ik dat nu niet moet doen gezien de mods die erop zitten.
Ik heb gisteren Kitkat geflasht, root en dualrecovery (dat had ik al).
http://forum.xda-developers.com/xperia-z/development/stock-rom-kitkat-ncb-pre-rooted-recovery-t2759143
http://forum.xda-developers.com/xperia-z/development/stock-rom-kitkat-ncb-pre-rooted-recovery-t2759143
Is er een manier om snel 4.4.2 te rooten/bootloader unlocken en een recovery op te zetten? Op XDA word ik ook niet veel wijzer (Mijn engels is belabberd)
Via de Officiele sony manier heb ik het al geprobeerd maar ik kan niet in fastboot komen (na een uur te zoeken wat het probleem is)
Via de Officiele sony manier heb ik het al geprobeerd maar ik kan niet in fastboot komen (na een uur te zoeken wat het probleem is)
Rooten kan gemakkelijk met Towelroot: https://towelroot.com/tr.apk
Bootloader unlock staat in de TS, je zult toch echt even op de site van Sony moeten kijken voor je unlock-code...
Bootloader unlock staat in de TS, je zult toch echt even op de site van Sony moeten kijken voor je unlock-code...
Ik probeer nu al 2 dagen me Xperia Z bootloader te unlocken via de Sony website maar ik krijg maar geen code toegestuurd van Sony. Ik wacht nu al 2 dagen en heb ook verschillende emails gebeurt. En ja ik heb ook bij ongewenste map gekeken etc. Iemand enig idee?
Im notorious
Das een goeie... Vaak moet je het laatste nr van je IMEI-nr weglaten, het hoort normaal 14 cijfers lang te zijn, terwijl er vaak 15 cijfers worden weergegeven meen ik?
Kun je trouwens wel je bootloader unlocken? In het servicemenu kun je onderstaande ergens vinden:

Ik kan me zo voorstellen dat Sony nieteens een unlock-code gaat vesturen als ze in hun database hebben staan dat je je BL niet mag unlocken...
Kun je trouwens wel je bootloader unlocken? In het servicemenu kun je onderstaande ergens vinden:

Ik kan me zo voorstellen dat Sony nieteens een unlock-code gaat vesturen als ze in hun database hebben staan dat je je BL niet mag unlocken...
Ik heb inmiddels al een aantal dagen Android 5.0 draaien op mijn Z (pabx build) Helaas geen root maar anders heb je geen wifi
De accuduur is echt geweldig voor zover ik gemerkt heb! Nu pas op 89% terwijl ik met Paranoid 4.6 nu al op 65% zou zitten. Deze rom is echt supersmooth, hier en daar nog wel wat klein bugs maar ja hij is natuurlijk experimental.
Heeft iemand hier ook 5.0 draaien?
De accuduur is echt geweldig voor zover ik gemerkt heb! Nu pas op 89% terwijl ik met Paranoid 4.6 nu al op 65% zou zitten. Deze rom is echt supersmooth, hier en daar nog wel wat klein bugs maar ja hij is natuurlijk experimental.
Jep, hier al twee dagen inmiddels (vergelijk ook even de changelog van de laatste build met mijn profiel
). Het werkt heerlijk. Android 5 is echt een verbetering ten opzichte van 4.4.
Wat ik nog wel mis is de tekstvoorspelling in combinatie met een Lollipop toetsenbord. Ik gebruik momenteel het AOSP toetsenbord, aangezien die er fancy uitziet, maar die heeft geen Nederlands woordenboek...
Wat ik nog wel mis is de tekstvoorspelling in combinatie met een Lollipop toetsenbord. Ik gebruik momenteel het AOSP toetsenbord, aangezien die er fancy uitziet, maar die heeft geen Nederlands woordenboek...
Het is echt een heel stuk beter. Notifications in het lock screen vind ik echt geweldig werken. Tekstvoorspelling gebruik ik niet dus heb daar ook geen last vanalex3305 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:15:
Jep, hier al twee dagen inmiddels (vergelijk ook even de changelog van de laatste build met mijn profiel). Het werkt heerlijk. Android 5 is echt een verbetering ten opzichte van 4.4.
Wat ik wel ondervonden heb is dat, ligt misschien aan de app zelf geen idee, gifjes in de 9gag app niet werken. Ook heb ik het idee dat niet alle icons zijn geupdate, zoals de "Berichten" en "galerij" of klopt dit?
Ja dat onderkent Adrian ook al. De AOSP apps zijn gewoon echt slecht onderhouden. Wat ik altijd doe is de Gapps tegenhangers installeren (Gallerij = foto's, Berichten = Hangouts (of de nieuwe Messenger), Zoeken = Google Now, etc.) en de AOSP apps uitschakelen. Dan staan ze nog wel op je systeem, maar functioneren ze niet meer en zie je ze dus ook niet meer.
Maar goed, ook wel enigszins logisch dat Google niet al te veel aan AOSP apps werkt. De eigen apps zijn natuurlijk veel lucratiever
.
Maar goed, ook wel enigszins logisch dat Google niet al te veel aan AOSP apps werkt. De eigen apps zijn natuurlijk veel lucratiever
Ja dat heb ik ook maar gedaan, vind het er namelijk ook niet uitzien.
Zoals je al aangeeft zijn de Gapps veel fijner in gebruik.
Ook nog maar even een oplossing vinden voor die gifjes, het is in principe niet heel vervelend maar zou leuk zijn als dat ook werkt
Ook nog maar even een oplossing vinden voor die gifjes, het is in principe niet heel vervelend maar zou leuk zijn als dat ook werkt
Geen 9GAG gebruiken maar gewoon meteen overstappen naar Reddit (News)
.

dMeatwagon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:10:
Ik heb inmiddels al een aantal dagen Android 5.0 draaien op mijn Z (pabx build) Helaas geen root maar anders heb je geen wifi![]()
De accuduur is echt geweldig voor zover ik gemerkt heb! Nu pas op 89% terwijl ik met Paranoid 4.6 nu al op 65% zou zitten. Deze rom is echt supersmooth, hier en daar nog wel waht klein bugs maar ja hij is natuurlijk experimental.
Heb je last van audio stotter bij het afspelen van muziek? Daar had ik altijd last van toen ik Cm of OmniRom gebruikte.
Heb tot noch toe geen stotter ondervonden.tomk94 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:46:
[...]
Heb je last van audio spotter bij het afspelen van muziek? Daar had ik altijd last van toen ik Cm of OmniRom gebruikte.
Dan ga ik hem ook eventjes proberenMeatwagon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:50:
[...]
Heb tot noch toe geen stotter ondervonden.!
Edit: ik heb de ROM nu eventjes kunnen proberen en damn, wat is het stabiel voor een custom ROM. Alles lijkt te werken, ook zeer smooth. Morgen batterij even goed in de gaten houden.
[ Voor 29% gewijzigd door tomk94 op 12-11-2014 21:39 ]
Het is echt stabiel en smooth voor een exp ROM. Had ik nooit verwachttomk94 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:42:
[...]
Dan ga ik hem ook eventjes proberen
Edit: ik heb de ROM nu eventjes kunnen proberen en damn, wat is het stabiel voor een custom ROM. Alles lijkt te werken, ook zeer smooth. Morgen batterij even goed in de gaten houden.
Mijn 'probleem' met betrekking tot het toetsenbord heb ik inmiddels ook op kunnen lossen met het nieuwe Google Keyboard: apk.
Daarnaast heb ik vanochtend Chrome kunnen uitproberen met de tabbladen in de task switcher, maar dat werkte voor mij erg instabiel. Heel Chrome is toch een paar keer vastgelopen en het leek allemaal wat langzamer te gaan. Daarom ben ik maar weer teruggegaan naar het 'oude' systeem.
Overigens denk ik dat de rom binnenkort weer een update gaat krijgen aangezien er drie nieuwe release-tags zijn geweest in AOSP, waarbij we nu al op android-5.0.0_r5 zitten.
Daarnaast heb ik vanochtend Chrome kunnen uitproberen met de tabbladen in de task switcher, maar dat werkte voor mij erg instabiel. Heel Chrome is toch een paar keer vastgelopen en het leek allemaal wat langzamer te gaan. Daarom ben ik maar weer teruggegaan naar het 'oude' systeem.
Overigens denk ik dat de rom binnenkort weer een update gaat krijgen aangezien er drie nieuwe release-tags zijn geweest in AOSP, waarbij we nu al op android-5.0.0_r5 zitten.
Met het switchen van de tabbladen in de task switcher heb ik een goede ervaring moet ik zeggen. Ik zit nog wel op de eerste build!alex3305 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:35:
Mijn 'probleem' met betrekking tot het toetsenbord heb ik inmiddels ook op kunnen lossen met het nieuwe Google Keyboard: apk.
Ik zag dat er een nieuwe update was, waarmee we root kunnen verkrijgen. Heb het nog niet geprobeerd, doe ik vanmiddag thuis wel even. Ook is er "Xperia Z Settings" toegevoegd! Gaat de goede kant op
Ik krijg 5.0 niet aant werk... steeds blijft mijn scherm zwart en gebeurt er helemaal niets na flashen...
Ik draai nu nog gewoon 4.4.4. official rom. Ben me aan het oriënteren op een goed werkende custom rom. welke gebruiken jullie?
eXistenZ Ultimate

Wil je zo dicht mogelijk bij de fabrieksversie blijven, of wil je veel nuttige aanpassingen?

Wil je zo dicht mogelijk bij de fabrieksversie blijven, of wil je veel nuttige aanpassingen?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
zo dicht mogelijk bij de fabrieksversie minus al die standaard sony crap apps.WEBsel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:54:
eXistenZ Ultimate
[afbeelding]
Welke root-werkwijze kan ik het beste volgen bij een 4.4.4. official rom?
Je zou eens op de XDA ROMlist kunnen kijken om te zien welke Stock ROM jou het meest bevalt.ind0mi schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:16:
[...]zo dicht mogelijk bij de fabrieksversie minus al die standaard sony crap apps.
Welke root-werkwijze kan ik het beste volgen bij een 4.4.4. official rom?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323