Na een lange tijd afwezig toch maar weer een post...
Bootloader unlock:
-je verliest je TA (trim-area) waarin de DRM keys en de nodige bestanden voor je bravia-engine staan. Op XDA zwerft er een tool rond waarmee je de TA kunt backuppen voordat je gaat unlocken.
-wat betreft de camera: geen idee, ook nog nooit iets over gelezen, ook niet in de diverse BL-unlock-topics op XDA. Lijkt me dus niet. Zelf heb ik mijn bootloader vanaf dag 1 al meerdere malen ge(un)locked en mijn foto's zijn echt haarscherp.
Wat betreft de TS, die mag iemand anders bij gaan houden, het gaat zo hard dat je eigenlijk beter op xda kunt kijken dan om dit allemaal bij te gaan houden... Ik heb ondertussen diverse custom-roms gedraaid, zoals Beanstalk, CM, eXistenz en nog een paar, maar niet 1 rom is zo stabiel en zuinig dan de originele rom. Met root-toegang en wat durf om te (h)experimenteren kun je je telefoon net zo aanpassen als de custom roms.
Hier een plaatje hoe mijn homescreen er nu uitziet met de nodige details:
Bovenaan beginnen:
-Batterij-icoontje weggehaald en textgrootte van percentage aangepast (is normaal kleiner dan klokje, nu even groot)
-Wifi-icon verkleind, is hier niet te zien omdat ik geen wifi heb, maar rechts van het trapje voor het bereik, staat nog zo'n staafje zoals het hoogste staafje van het trapje, met wifi sterkte
-Meldingsicoontjes die normaal wit worden weergegeven in zelfde kleur als thema (bijvoorbeeld: Dropbox-icon wordt rood weergegeven ipv wit)
-Statusbalk en navigatiebalk 100% transparant
-Eigen softkeys ingesteld (app SoftKeyZ ergens vanaf gehaald

)
-Appdrawer ook 100% transparant
-Powermenu aangepast zodat deze ook Herstarten aangeeft met suboptie: Reboot, Soft-Reboot, Recovery
-CRT-effect bij screenoff
-Close All optie bij recente taken
Al met al is dit niet echt hoe de originele rom eruit ziet, met een beetje durf en een goeie backup kun je heel ver komen

(ja echt, minstens een keer of 15 mijn backup terug moeten flashen vanwege een bootloop of niet werkende SystemUI.apk...)