Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 16:25
Kan je nog in clockworkmod komen?
Anders maar opnieuw de stock rom flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:13
ja kan ik nog inkomen, en ook in de andere recovery .. heb dual recovery.
Maar nu blijft ie hangen op sony? :P

-edit-

maar heb ik iets verkeerd gedaan met de docoms mod ?

-edit-

nu kom ik niet meer voorbij het sony logo....

[ Voor 36% gewijzigd door Aggressor op 11-07-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Op welke firmware zit je? Heb je toevallig een back up gemaakt in de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nee dat niet haha :( dacht gewoon ff een andere bar ....
en zat op de originele 4.2.2

-edit-

Met sony update service heb ik hem weer werkend gekregen.
Moet ik hem nu weer ff opnieuw rooten? en moet ik CWM/dualboot weer opnieuw installeren?

en kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan?

[ Voor 56% gewijzigd door Aggressor op 11-07-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 09:33
Je hebt een mod geflashed die alleen op 253 of ouder werkt, daarom werkt het niet meer.
Ik heb die Sony update nooit gebruikt, maar ik neem aan dat je je root kwijt bent, maar dat is makkelijk weer opnieuw te doen natuurlijk.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarom wil je nog die statusbar als je nu standasrd in Android dit kunt instellen?
Maargoed, even opnieuw rooten en recovery installeren en je bent klaar.

In de ts staat alles op firmware gesorteerd, die mods heb ik zelf ook allemaal getest oo die firmwar, dus als je die uitvoert kan er praktisch niets fout gaan. Andere mods hebben hoogstwaarschijnlijk bovenstaande als gevolg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
hoe kan je dat instellen dan?
want ik heb nu 1 lange balk ... 2 onderelkaar vind ik wel mooi.

en werken de plaatjes in de statusbalk nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Instellingen - display - quick settings
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1372140964.png

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 13-07-2013 12:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Top thanks! heb het gevonden ;) wat is dat backlight precies?
en welke mods zijn handig en werken in 4.2.2?

en de backgrounds in de togglebar werken wel in 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Backlight = schermhelderheid

De rest van je vragen staan uitgebreid en netjes beantwoord in de TS...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
okay ga ik vanavond weer ff verder met de tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32
CLB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:43:
Instellingen - display - quick settings
[afbeelding]
Loop ik dus al een paar dagen moeilijk te doen voor als ik naar bed ga om "scherm auto te draaien" via instellingen telkens aan te tikken...

Kan het dus ook blijkbaar via quicksettings |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zo, ben een tutorial in elkaar aan het flansen hoe je de volgorde van je softkeys softkeys kunt aanpassen, best handig en als je eenmaal weet wat je doet best makkelijk ook :p
Er komt ticklemyandroid bij kijken, dus er komt gelijk een stukje over dat progje bij. Be preprared! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zo mensen, de TS is weer flink aangevuld met Tickle My Android en een tutorial om de softkeys te verwisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
beste mensen is er al een oplossing voor dit probleem waarbij sommige text wit is op een witte achtergrond? ik vindt het erg lastig te zien welke dag ik welke afspraak heb?

hier een ScreenShot

Afbeeldingslocatie: http://i1359.photobucket.com/albums/q784/G33n/2013-07-18130111_zps7ea70a5b.png

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Een andere kalenderwidget installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
is een idee maar niet bepaald een oplossing voor het probleem dan behoud ik nogsteeds het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
copywizard schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:13:
is een idee maar niet bepaald een oplossing voor het probleem dan behoud ik nogsteeds het probleem
De widget is bij iedereen na de update zo. Installeer gewoon een andere widget en klaar. Sony zal vast wel een keer met een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 16:59
Laatst heb ik LBE Security Guard geinstalleerd, helaas had dit als resultaat dat het beeld op zwart ging en de telefoon in een bootloop kwam, ik heb toen een recovery uitgevoerd. Normaliter kun je de app verwijderen in safe-mode, maar aangezien ik dual recovery heb geinstalleerd, start de volume down button TWRP, in plaats van safe-mode. Is hier een oplossing voor, waarbij ik mijn recovery niet verlies?

[ Voor 23% gewijzigd door Sjakie2001 op 18-07-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Via TWRP naar 'browse' (zoiets was het) onder 'advanced' en dan in data/app/ de apk weggooien?
En dan LBE vanaf XDA installeren, want die werkt wel op Android > 4 ;)

edit: of Dualrecovery verwijderen, het via de safemode fixen, en de recoveries opnieuw flashen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dannisi op 18-07-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Sjakie2001 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:50:
Laatst heb ik LBE Security Guard geinstalleerd, helaas had dit als resultaat dat het beeld op zwart ging en de telefoon in een bootloop kwam, ik heb toen een recovery uitgevoerd. Normaliter kun je de app verwijderen in safe-mode, maar aangezien ik dual recovery heb geinstalleerd, start de volume down button TWRP, in plaats van safe-mode. Is hier een oplossing voor, waarbij ik mijn recovery niet verlies?
http://forum.xda-develope...&highlight=lbe+translated

linkje naar de translated versions van LBE voor android 4.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
Thanks! Het zal me niet nog een keer gebeuren ;) Heeft iemand ervaring met de XDA versie van LBE Security Master?

[ Voor 41% gewijzigd door Sjakie2001 op 18-07-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Gisteren wat zitten kloten met het aanpassen van het lettertype op de XZ. Veel apps veranderen wel het lettertype maar niet van alles system-based schermen, alleen de apps en launcher dus.
Na veel 5en en 6en kwam ik uit bij iFont.
Deze app is gratis en zorgt echt voor een complete vervanging van je standaar lettertype!
Zo heb ik Roboto Thin geprobeerd, dit is in de browser slecht te zien.
Nu heb ik Ubuntu (ja, van het OS) geïnstalleerd, en dat werkt goed.

Nu is mijn vraag aan mensen: kunnen jullie proberen of deze app ook zonder root-toegang werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
even een vraagje ik heb last bij mijn xz dat als ik hem aanzet het 2 a 3 seconden duurt eer dat ik beeld krijg ? enig idee wat dat zou kunnen zijn

ik heb hem eerst naar stock unbranded BE 4.2.2. geflashed en daarna met v15 van doomlord geroot.

ook heb ik de cache partition en dalvik cache gewiped maar toch duurt het iedere keer als ik een berichtje ontvang of een mailtje en ik wil me toestel aanzetten dan gaat eerst de backlite aan en na 2 a 3 seconden krijg ik pas beeld om me passcode in te voeren

alvast erg bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik vrees dat je misschien een factory reset moet uitvoeren. Ik heb zelf dit nog nooit gehad.
Dan zou je bij de installwizard na de reset niets in moeten vullen, daar worden vaker problemen mee verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hmmm en factory reset is toch niet echt een fijn idee ik hoop dat er hier nog iemand is die dit probleem kent en heeft opgelost? ondanks dat bedankt voor je hulp mocht ik er niet achter komen zal ik dat zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Even XDA afgestruind, de lag is algemeen op Android 4.2.2 devices. Wat je dan kunt doen, is CWM (of dual-recovery) installeren, een backup maken, daarna alles wipen (inclusief sd-card), en daarna je backup terugzetten.
Wat je dus extra moet doen, is na het maken van de backup, even je backup op de pc/laptop zetten. Dan alles wipen, je telefoon weer flashen en rooten en recovery installeren, en vanuit de recovery je backup terugzetten.

Ook zou je dit kunnen proberen, dit komt uit het Nexus 7 draadje, maargoed, het kan dus ook voor andere 4.2.x devices kunnen helpen:
"If you’re one of the poor users experiencing major lag on your Nexus 7 after the Android 4.2 update, here’s what you can do to remedy the situation:

Open your app drawer
Open Google Currents
Click the three dots in the top right corner of the app
Tap “Settings”
Uncheck “Enable Background Sync”
Reboot your Nexus 7

That’s it. You shouldn’t experience anymore lag and you probably won’t even need to reboot. For me the difference was night and day. I went an extra step and disabled the app completely just in case. If you want to disable Google Currents for good measure, you can do so by going into your main Settings menu, clicking Apps, swiping to the All category, clicking Google Currents, and then clicking Disable. (If you do this you won’t be able to use Google Currents anymore, but at least your Nexus 7 will be back to normal."
Wat ik ook lees, is dat het kan komen doordat je scherm tegelijk moet ontwaken en moet draaien, dat daarom de software even wacht met beeld genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dankjewel ik had idd die lockscreen turn optie in me build.prop gezet en heb dat nu verwijderd nu hopen dat het is opgelost ik laat het nog wel even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Al enig succes met de optie uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
En de eerste 4.3 rom is een feit voor de Xperia Z. Niets werkt nog behalve wifi, maar dat komt omdat de OP geen binaire blobs meelevert.

Ook is pabx bezig aan een AOSP 4.3 rom. Hij heeft nu al een erg stabiele 4.2.2 rom draaien die op AOSP gebaseerd is. Dus ik denk dat dat helemaal goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
Bartjezz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:48:
Wat ik ook lees, is dat het kan komen doordat je scherm tegelijk moet ontwaken en moet draaien, dat daarom de software even wacht met beeld genereren.
Ik had hetzelfde probleem, het ligt inderdaad aan de rotate lockscreen tweak; de lag is alleen aanwezig als je de telefoon aanzet in een andere orientatie dan waarin je hem uitzette.

Bedankt voor de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik had stiekum de hoop dat je die functie al ingeschakeld had ;) Gelukkig is het upgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja idd het is opgelost dankjewel super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Misschien een hele stomme vraag, maar ik kon het niet vinden in dit topic of de andere omtrent de XZ.
Als je flasht met Flashtool kan niemand in de toekomst toch zien dat die ooit een custom FW heeft gehad of in mijn geval debranded is?
Ik wil mijn nieuwe XZ (na hoop gedonder met displays) debranden, maar als ik dan, voordat ik hem eventueel (fingers crossed) opstuur voor garantie de branded FW flash met Flashtool kan niemand toch zien dat die ooit debranded is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee.

Momenteel heb ik 4.3 draaien van pabx en het lijkt erop dat Fards zich er ook mee gaat bemoeien (die heeft 2.3 geport naar de Dell Streak 5). Vooralsnog werkt het erg goed en soepel, alleen mis ik nog wat CM aanpassingen. Ook werkt Bluetooth LE (4.0) helaas nog niet.

Over CyanogenMod gesproken, deze draait inmiddels ook al op de Xperia Z :). Alleen nog geen release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 15:39
Pabx heeft net (half uurtje geleden) een update uitgebracht waarin ook bleutooth Le gefixt zou moeten zijn.

Heb de rom zelf net ook geflasht. Ben benieuwd!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik wacht eventjes tot sony een rom heeft uitgebracht, maar wil wel graag de bevindingen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Wellicht al langskomen hier, maar ik heb deze combi zojuist geinstalleerd, erg leuk:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266208
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2376305

Oftewel, onderwater foto's maken, en vanuit standby modus direct schieten (bovenste link wel beide installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

Ik snap niets van het rooten. Ik heb het volgende gedaan, zoals DoomLorD 15.0 aangeeft:

1) USB Debugging aan
2) Unkown sources aan
3) Aangesloten via usb
4) PC Companion software geskipt

Ik heb versie .423 (op het eind). Ik snap niet wat men bedoelt met "make sure you installed ADB drivers for your device". Er staat niets over in de tutorial in de openingspost? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De TS is niet de enige informatiebron die er bestaat hoor...
Bekijk het topic op XDA bijvoorbeeld is met honderden posts?

Als dat allemaal (al) te moeilijk is, kun je er beter niet aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 23:38
Na een paar maanden stock gedraaid te hebben en na de .423 update nog steeds last hebben van schokjes bij het scrollen in de homescreen had ik maar besloten te rooten en een custom rom te flashen. Momenteel draai ik ExistenZ v1 maar helaas nog steeds last van lagg en de batterij is werkelijk verschrikkelijk. Na op internet wat te gelezen hebben blijkt dat het gewoon aan .423 gaat. Heeft iemand hier wel een custom rom draaiend dat vloeiend en goede batterijduur (beter dan stock) heeft? Ik kan niet echt veel verschil tussen de stock gebaseerde roms vinden en AOKP roms weet ik niet of ze de moeite waard zijn voor dagelijks gebruik.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Anoniem: 282679 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:30:
Ik snap niets van het rooten. Ik heb het volgende gedaan, zoals DoomLorD 15.0 aangeeft:

1) USB Debugging aan
2) Unkown sources aan
3) Aangesloten via usb
4) PC Companion software geskipt

Ik heb versie .423 (op het eind). Ik snap niet wat men bedoelt met "make sure you installed ADB drivers for your device". Er staat niets over in de tutorial in de openingspost? :?
In de TS staat een linkje naar een handleiding over ADB. Zelfs klikbaar gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Even een update:
-De LockedDualRecovery uit de TS voor firmware .423 werkt ook op de .244 firmware. Helaas heb ik de mods voor m'n SystemUI.apk opnieuw moeten uitvoeren, maargoed, dit was een half uurtje en mijn softkeys staan weer op volgorde en m'n wifi-icoontje is weer klein.

Nu nog even wachten tot de softkeys ook kleiner gemaakt kunnen worden, wilde hier zelf al aan beginnen, maar was me toch wat te ingewikkeld :P

Ohja, root toegang natuurlijk ook weer klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
als ik de nieuwe update installeer? dan heb ik geen dual recovery meer.. alles is weg? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Nee, maar na rooten is dit echt simpel. De windows installer uit de ts draaien en klaar. Anders zoek je even op xda, moet je zoeken op lockeddualrecovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 23:38
Thenotorious schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 02:00:
Na een paar maanden stock gedraaid te hebben en na de .423 update nog steeds last hebben van schokjes bij het scrollen in de homescreen had ik maar besloten te rooten en een custom rom te flashen. Momenteel draai ik ExistenZ v1 maar helaas nog steeds last van lagg en de batterij is werkelijk verschrikkelijk. Na op internet wat te gelezen hebben blijkt dat het gewoon aan .423 gaat. Heeft iemand hier wel een custom rom draaiend dat vloeiend en goede batterijduur (beter dan stock) heeft? Ik kan niet echt veel verschil tussen de stock gebaseerde roms vinden en AOKP roms weet ik niet of ze de moeite waard zijn voor dagelijks gebruik.
Niemand ervaring met niet-stock roms?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Thenotorious schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 03:31:
[...]

Niemand ervaring met niet-stock roms?
Romaur schijnt erg lief voor de batterij te zijn en werk meestal goed, de vorige versies van existenz waren trouwens een stuk beter, verder kan ik ook de roms van krabappel aanraden! ;) ga op avontuur en.probeer wat uit zou ik zeggen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hier genoeg ervaring met custom roms, vooral CM, AOKP en AOSP momenteel. Ik moet zeggen dat bij al die roms de batterijduur wel wat minder is dan met de stock rom van Sony. Alleen vind ik het een stuk fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
De kleine softkeys werken ook! Heerlijk!
http://forum.xda-develope...?p=44237288&postcount=276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:24
Ik probeer al een uur lang mijn telefoon te flashen met de flashtool, maar elke keer zegt hij :Error flashing. Aborted.

Probeer deze tutorial te volgen: [ROOT][Z] How-to for rooting newest firmware 10.3.1.A.0.244
Heb de drivers geïnstalleerd en ook ADB + drivers geïnstalleerd
Heb ook andere USB poorten geprobeerd zonder succes.
Mijn bootloader is wel nog locked, maar ik heb al een keer eerder via flashtool wat kunnen flashen.
En als ik mijn telefoon in flashode boot, dat zie ik heel kort een rood en daarna een groen ledje en dan blijft het ledje uit.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door jeroendh op 04-08-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Welke rom wil je flashen? Daarnaast moet je Fastboot activeren én de Fastboot drivers geïnstalleerd hebben hè.

Dus kijk ook even bij apparaatbeheer of daar alles goed staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
alex3305 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:21:
Welke rom wil je flashen? Daarnaast moet je Fastboot activeren én de Fastboot drivers geïnstalleerd hebben hè.

Dus kijk ook even bij apparaatbeheer of daar alles goed staat ingesteld.
Ik wil de kernels uit de tut flashen ;)
En hoe moet ik fastboot activeren? De fastboot drivers zijn wel geinstalleerd.
Het is een .ftf file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik neem aan dat je de root kernel van DoomLord wilt flashen? Zo ja, dan moet je je telefoon in fastboot modus zetten voordat je gaat flashen. Sony heeft daar zelfs een officiële pagina voor. Dus dat had je zelf ook even kunnen vinden ;).

Let overigens wel dat je niet zomaar gaat flashen zonder dat je weet hoe en wat. Daar kun je je telefoon namelijk heel erg leuk mee bricken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
alex3305 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:45:
Ik neem aan dat je de root kernel van DoomLord wilt flashen? Zo ja, dan moet je je telefoon in fastboot modus zetten voordat je gaat flashen. Sony heeft daar zelfs een officiële pagina voor. Dus dat had je zelf ook even kunnen vinden ;).

Let overigens wel dat je niet zomaar gaat flashen zonder dat je weet hoe en wat. Daar kun je je telefoon namelijk heel erg leuk mee bricken :).
Ik ben bekend met flashen iig. Heb ook mijn S2 regelmatig geflashed.
Maar als ik een kernel in fastboot modus wil flashen moet dit een .sin .elf. of een .img bestand zijn.
En ik heb een .ftf file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
jeroendh schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

Ik ben bekend met flashen iig. Heb ook mijn S2 regelmatig geflashed.
Maar als ik een kernel in fastboot modus wil flashen moet dit een .sin .elf. of een .img bestand zijn.
En ik heb een .ftf file
Flashen gebeurt in flashtool modus (ofzoiets) in ieder geval met de onderste volume knop ingedrukt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
michaelscott schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

Flashen gebeurt in flashtool modus (ofzoiets) in ieder geval met de onderste volume knop ingedrukt! ;)
Ja dat weet ik, het programma zegt ook dat de telefoon verbonden is in flashmodus. Maar als ik dan wil flashen zegt hij dus aborted :( en als ik de telefoon aansluit met volume down ingedrukt dat gaat dus heel kort rood ledje branden en dan heel kort groen, en daarna niks meer. Terwijl in fastbootmodus blauw blijft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dat ledje hoort uit te blijven, echter moet je de vol-down button hebben ipv de up button. Je zet de telefoon in fastbootmode ipv flashmode.
Ook moet je echt de allerlaatste versie van flashtool downen.
Linkje staat in de ta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik zet hem ook in flashmodus, met volume down.
Heb de laatste versie van de website gehaald Flashtool v0.9.11.0

Dit gebeurd er:
05/025/2013 07:25:43 - INFO - <- This level is successfully initialized
05/025/2013 07:25:43 - INFO - Flashtool Version 0.9.11.0 built on 2013-06-04 22:50:00
05/025/2013 07:25:47 - INFO - Device disconnected
05/025/2013 07:25:58 - INFO - Device connected in flash mode
05/026/2013 07:26:05 - INFO - Selected XperiaZ_C660X_KernelOnly / 10.3.A.0.423 / Generic_NL
05/026/2013 07:26:05 - INFO - Preparing files for flashing
05/026/2013 07:26:05 - INFO - Please connect your device into flashmode.
05/026/2013 07:26:06 - INFO - Opening device for R/W
05/026/2013 07:26:06 - INFO - Device connected in flash mode
05/026/2013 07:26:06 - INFO - Start Flashing
05/026/2013 07:26:06 - INFO - Processing loader
05/026/2013 07:26:06 - INFO - Checking header
05/026/2013 07:26:06 - INFO - Ending flash session
05/026/2013 07:26:06 - ERROR -
05/026/2013 07:26:06 - ERROR - Error flashing. Aborted
05/026/2013 07:26:07 - INFO - Device connected in flash mode05/025/2013 07:25:43 - INFO - <- This level is successfully initialized

En het gaat om het volgede bestand: XperiaZ_C660X_KernelOnly_10.3.A.0.423_Generic_NL

[ Voor 25% gewijzigd door jeroendh op 05-08-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wat zegt Bartjezz nou, je moet de allerlaatste versie van Flashtool hebben uit de TS (of XDA). De website versie werkt namelijk niet en kun je evt. ook je telefoon mee bricken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
En zowel de link in de ts als de link op xda verwijzen naar die site waar ik hem vandaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
jeroendh schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:28:
En zowel de link in de ts als de link op xda verwijzen naar die site waar ik hem vandaan heb :+
Dan weet ik het ook niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dan moet je eens uit de complete ftf alleen de kernel en loader flashen, kijk goed uit dat je excludes goed hebt staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Het is gelukt!
Ik heb de flashtool op mijn WIN XP laptop geïnstalleerd en daarna de drivers en ADB en daar werkte het meteen op :)
Alleen op mijn PC met WIN 7 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Heb je misschien 64 bit Windows? Want dan moet je Flashtoolx64 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
alex3305 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:45:
Heb je misschien 64 bit Windows? Want dan moet je Flashtoolx64 hebben.
Klopt ik heb een 64 bit versie. maar ook met de Flashtoolx64.exe deed hij het niet.
Die had ik als eerste geprobeerd. En daarna ook de 32-bit exe, want had dat op XDA gelezen dat dat bij iemand geholpen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ja idd, niet aan gedacht... WinXP wil weleens wat gemakkelijker omgaan met flashtool ;) Zelf heb ik een VM met WinXP draaien voor dat soort probeersels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Na jaren te hebben geklooid met costum roms voor de Galaxy S1,2 en 3 nu bij de Xperia aan beland...
Maar het rooten van een Samsung is wel aardig wat simpeler dan bij een Xperia, of zie ik dat verkeerd?
Mijn S3 had ik binnen 2 uur na aankoop al draaien op CM10, zijn slechts een paar handeling en er kan weinig fout gaan.
Maar voor de Xperia moet je zus installeren en zo uitschakelen, ADB blablabla... Erg veel handelingen en naar mijn idee veel grotere kans op een fout.
En hoe makkelijk unbrick je een Sony? Een S3 is haast niet totaal te bricken

Is er niet iets zoals Odin, zip file flashen en klaar?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De Xperia Z is net zo makkelijk als Samsung, maar voor Samsung worden er vaker aio pakketjes gemaakt. Overigens is een S3 erg gemakkelijk te bricken door simpelweg een verkeerde bootloader te flashen met Odin.

Maar goed. Zoals je een paar posts boven je kunt lezen is er flashtool, maar die is alleen bedoeld voor officiële roms. Wil je bijvoorbeeld CM of AOSP draaien, dan zul je met fastboot in de weer moeten én de bootloader moeten unlocken. Ook niet moeilijk, maar gewoon goed lezen en overtikken. Daarna kun je bijna altijd gebruik maken van CWM of TWRP.

Rooten is bij Sony nagenoeg gelijk aan Samsung, er is een exploit of er is geen exploit. Als er geen exploit is zul je moeten down- of upgraden om te kunnen rooten. Vaak zijn dit overigens wel one-click installers en dus vrij gemakkelijk te gebruiken.

Overigens draai ik nu al een paar weken AOSP 4.3, werkt eigenlijk nagenoeg perfect. De rom voelt iets langzamer aan dan CM10.1, maar dat is niet echt te merken. Verder zitten er nog wat minimale bugs in, maar er wordt ongeveer elke halve tot hele week een bugfix uitgebracht wanneer dit nodig is. De ontwikkelaar doet namelijk erg zijn best hierop en released ook pas wanneer hij dat nodig vind. Erg fijn.

Vandaag is toevallig AOSP 4.3 versie 2.3 uitgekomen welke LTE, het kompas en de gyroscoop fixed. Dus zeker een aanrader als je een unlocked bootloader hebt om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Het rooten is me gelukt, viel alles mee idd, alleen is het net iets anders als wat ik gewend was

Heb deze how to gevolgd, dezelfde als hier net boven gelinkt staat.

Alleen snap ik het nut van stap 10, 11 en 12 niet..... Ik zit niet op .244, dus waarom zou ik die flashen?
Ik zit op versie .423, zowel voor als na de root

[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 08-08-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom zou je een how-to volgen voor een firmware die je niet hebt... Wees blij dat die niet gebricked is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
OMG idd :F

Ik werd even op het verkeerde spoor gezet door stap 2 in de how to, daar hebben ze het over .423
Volgens mij redelijk mazzel gehad.

Ben gewend aan het gemak van CF-root..... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lucky you, stap 2 heeft het over een kernel van .423, dan kun je rooten en dan de .244 kernel weer flashen ;)

Wel goed lezen next time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CF-Root is er ook wel voor de Xperia Z, maar dan moet je wel de bootloader unlocken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is het een feit dat een OTA-update de rootacces behoudt?
Heb nu .423 firmware draaien en krijg de .244 update aangeboden via OTA...

Heb nu dus rootacces en wil dat graag behouden, maar blijft dat 100% zo met 'n OTA?

Heb geen Z, maar een ZL, dus kan .244 niet rooten ;) Maar hier zitten wel de meest bekwame Tweakers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik had een stukje over deze rootmethode getypt, maar helaas gaat de complete TS overhoop als ik dat er tussen plak, dus daar moet ik nog naar kijken...
Maargoed, allemaal gelul in de ruimte, hieronder de vertaalde en geteste methode!
Aangezien het niet nodig is om van tevoren al een aangepaste rom te downloaden om te kunnen rooten o.i.d., gaan we gewoon aan de slag met rooten achteraf.
Wat heb je nodig:
-Flashtool
-KernelOnly_10.3.A.0.423Generic_NL.ftf
-KernelOnly_10.3.1.A.0.244Generic_BE.ftf
-DooMLoRDs Easy Rooting Toolkit v18

Hoe ga je te werk:
-Maak voor de zekerheid een backup! (je flashed alleen de kernel, dus alle data wordt in theorie behouden)
-Zet de firmwares in de firmwares-map van Flashtool
-Zet de bestanden van de Easy Rooting Toolkit v18 in de root van C:\ op je pc
-Start flashtool en sluit je telefoon aan
-Flash nu de KernelOnly_10.3.A.0.423_NL.ftf
-Sluit Flashtool af!
-Start je telefoon op na het flashen, je hebt nu de kernel van de oudere firmware
-Root nu de telefoon doormiddel van de Easy Rooting Toolkit en check of je root-toegang hebt met bijvoorbeeld Easy Root Checker
-Zet je telefoon weer in flashmode en sluit deze aan
-Open Flashtool weer en flash nu KernelOnly_10.3.1.A.0.244_BE.ftf
-Je telefoon heeft weer de juiste kernel die hoort bij de laatste firmware, maar is nu geroot
-Start je telefoon weer en veel plezier met je roottoegang!
@CLB: geen idee of je root behoudt na een OTA-update, ik flash altijd zodra er een nieuwe rom online komt ;)
Anders kun je misschien iets van OTA-Rootkeeper proberen ofzo? Ik vrees eigenlijk dat je root-toegang weg is, omdat er een andere kernel geflashed word dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjezz op 08-08-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zou kunnen Rootkeeper'en inderdaad en kan altijd de .ftf weer flashen van .423 en rootten natuurlijk... Hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zo, de TS is weer aangepast met info over de laatste firmware, tevens recovery en small softkeys!

@CLB: je zou de methode van DoomLord een beetje aan kunnen passen. Eerst de kernel en loader van de .423 firmware flashen, daarna rooten en dan weer de kernel en loader van .244 flashen. Je kunt nog altijd een backup via CWM/TWRP terugzetten als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
CLB schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:05:
Is het een feit dat een OTA-update de rootacces behoudt?
Heb nu .423 firmware draaien en krijg de .244 update aangeboden via OTA...

Heb nu dus rootacces en wil dat graag behouden, maar blijft dat 100% zo met 'n OTA?

Heb geen Z, maar een ZL, dus kan .244 niet rooten ;) Maar hier zitten wel de meest bekwame Tweakers :p
Ik kreeg ook de update via OTA aangeboden, heb met Voodo voor de zekerheid nog een back up gemaakt van mijn root. Was niet nodig want na de update had ik nog steeds root. Ben blij dat ik gewacht heb, normaal gesproken heb ik daar het geduld niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
De DeskClock uit CM10.1 getrokken, ziet er best leuk uit!
https://docs.google.com/f...2alAtQXM/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik snap eigenlijk niet goed waarom bijna niemand z'n bootloader niet heeft unlocked. Je raakt alleen wat DRM en en BraviaEngine 'kwijt', maar dat laatste heeft in de meeste gevallen toch geen toegevoegde waarde.

Voordeel is wel dat je niet hoeft te kloten met root, alle custom roms gewoon kunt installeren en alle recovery's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Omdat ik nog steeds bang ben voor de garantie van Sony. Ik heb teveel gezeik gelezen over mensen die hun garantie kwijt waren, terwijl het defect niks met rooten of uberhaubt software te maken had. Dat was dan wel (niet allemaal) bij Sony, maar alsnog. Zolang dit nog blijft werken doe ik dit wel. Die Bravia bende heb ik na 5 minuten al uitgezet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Ok, ik ben nog wat groen.
Op de .423 release heb ik de doomlord easy root kit v17 los gelaten.
Geen probleem, Xperia Z rooted. Beetje spelen, werkt dagen lang goed.
Kan iets meer wat ik wou etc etc.

Toen Titanium erop gezet 6051. Die had een optie tot "integrate updates into ROM".
Leuk scheelt ruimte etc etc.

Ik meen bij "movies" bleef die op 35 % hangen, na 10 minuten een reboot afgedwonen.
Blast bootloop, SONY zichtbaar, soms heel even XPERIA, scherm weer donker etc.
Echt uitgezet met volume up meen ik powerbutton (3 maal vibrate).
Hielp niet... Ok geen paniek. hij is nu fucked up, dit wordt Sony Update Service (SUS).
Lang verhaal kort, hij is weer uptodate , met de .244, en ja root pleite natuurlijk.

(alles behouden qua setting zover ik kan zien tot nu toe)

Maar.. die optie die ik gebruikte in Titanium, kan dat gewoon niet op een XPERIA Z (rooted)
(iets met NAND locked/unlocked). Of moet het gewoon kunnen maar had ik pech ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Goede avond heren en eventueel dames. Ik ben zelf een Samsung Galaxy S4 gebruiker. Ik heb hier redelijk veel Flash ervaringen mee en ben dus niet met Sony bezig. Mijn vrouw daar in tegen heeft wel de Sony experia Z. Ik wil hier een goede stabiele custom rom opzetten met een betere battery life. Stock rom sucks!

Omdat ik die van mijn moet maintainen heb ik niet de tijd om naar een goede rom voor de Sony kijken.

Dus mijn vraag, wat is nou een goede rom voor de Sony?

Btw, sorry voor mijn lazyness. Free time is rare!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Het is maar zelden dat een costum rom je batterijduur verlengd.
Heb altijd alle galaxy s toestellen op diverse costum roms gehad, maar batterijduur is er nooit door verlengd.
Ging altijd alleen maar sneller leeg, zeker met CM10
En ja.... Een stock Samsung rom zuigt behoorlijk, die van Sony in geen geval naar mijn mening.
Ikzelf heb de Z twee weken in bezit, stock, maar wel root. Heb (nog ;) ) geen behoefte aan een costum rom.
Nova launcher erover en je hebt de goeie looks van Android
TouchWiz daarentegen heeft het bij mij nooit lang uitgehouwen, 24uur maximaal.

[ Voor 77% gewijzigd door Oxellaar op 10-08-2013 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Stock Sony heeft de beste batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 02:52
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2349656

Die heb ik er nu opstaan gebaseerd op .423 maar hij bevalt prima :) ( ja ik heb graag de nieuwste Sony apps en UI )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kent iemand een simpele tweak om 'LTE' te laten veranderen in '4G', lijkt me wat mooier...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oxdFNJq2MsXSm0EeGnWhKFNg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
De plaatjes in de xxhdi map van systemUI.apk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Allrighty, klinkt redelijk simpel, vandeweek is even rondsearchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
MOZES wat een snelheden....dat haalt mijn ADSL bij lange na niet eens...:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En het kan nog wel wat sneller :p
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJRr0iveeRw4Mwb3WaMIEiyu/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
@CLB: ik heb het plaatje met LTE gevonden, als je wilt kan ik eens proberen dit om te shoppen naar 4G. Aangezien hier geen 4G beschikbaar is zul het zelf even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

That's fine... Ik kan ook even op XDA rondkijken, er zijn wel mensen met een Z / ZL met '4G' logo volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Heb zojuist voor CLB de .apk aangepast zodat er geen LTE maar 4G komt te staan als 4G beschikbaar is. Als hier meer vraag naar is zal ik een kleine tutorial schrijven hoe je dit kunt aanpassen (ja, hiervoor heb je ook TickleMyAndroid nodig, of anders zal ik wel een aangepaste .apk plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB heeft geen 'LTE' meer :/ maar wel '4G' d:)b d:)b d:)b d:)b Thank you!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJRr0iveeRw4Mwb3WaMIEiyu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nUU0IN11dRicybdusarW3NPp/full.jpg
Past mooier bij 3G imho...

Wel leuk... Wistte de originele SystemUI.apk, telefoon herstartte, softbuttons weg :p
Met Root Browser kon ik de gemodde SystemUI.apk wel in system/app zetten, reboot, voila!

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 13-08-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Nu ook voor XZ gebruikers: https://docs.google.com/f...TWkhCTDA/edit?usp=sharing

Downen, daarna verplaatsen naar /system/app en overschrijven ;)

Edit: naam even aanpassen naar SystemUI.apk...

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjezz op 14-08-2013 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 15:39
Dank u! Nog nergens 4G/LTE kunnen vinden in NL maar goed ;) staat wel vetter zo.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bartjezz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:13:
Nu ook voor XZ gebruikers: https://docs.google.com/f...TWkhCTDA/edit?usp=sharing

Downen, daarna verplaatsen naar /system/app en overschrijven ;)
Backup 'm dan wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Tutorial voor de LTE>4G mod staat ook online bij Universele Mods. Hier is TickleMyAndroid voor nodig, er staat in de TS ook een stuk over dit progsel, niet zo moeilijk, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Alhoewel de frontpage er niets over zei, is er ook een Cyanogenmod 10.2 nightly voor de Xperia Z uitgekomen. Je vind deze onder yuga. Vergeet overigens niet dat je wel een bootloader unlock nodig hebt om deze te kunnen installeren.

Zelf zit ik nog even op AOSP, maar als CM10.2 volwassen genoeg is, ga ik denk ik toch weer over naar CM. De aanpassingsmogelijkheden mis ik namelijk toch wel een beetje...
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste