Hoi Tweakers,
Ik ben toe aan een nieuwe PC, de oude PC is na 7 jaar trouwe dienst toe aan zijn wel verdiende pensioen.
De afgelopen weken heb ik heel wat op het net en dit forum gelezen, lijstjes gemaakt enz.
Momenteel heb ik een lijstje in mijn hoofd dat ik aan jullie wilden voorleggen.
Allereerst de PC wordt voornamelijk door mijzelf gebruikt, Foto’s bewerken en Video’s monteren ook af en toe een game spelen. De rest van de familie gebruikt hem ook voor office programma’s en online spelletjes spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto’s en video’s bewerken en op een redelijk niveau een game kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag +/- €1400,- kosten inclusief windows 8, exclusief beeldscherm.
Via het werk ben ik verplicht om de PC bij een voorgeschreven winkel te kopen dus heb ik niet heel veel aan de pricewatch maar de winkel staat er wel iedere keer tussen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Van de oude PC wordt er niets meegenomen naar de nieuwe configuratie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren, het moet alleen wel betrouwbaar zijn en toch wel een jaar of 4 a 5 weer meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb niet echt specifieke eisen, alleen het systeem komt in de woonkamer te staan dus de geluidsproductie mag wel aan de lage kant zijn.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Nou, ik ben benieuwd of ik op de goede weg zit?
Groetjes,
VaderAbt
Ik ben toe aan een nieuwe PC, de oude PC is na 7 jaar trouwe dienst toe aan zijn wel verdiende pensioen.
De afgelopen weken heb ik heel wat op het net en dit forum gelezen, lijstjes gemaakt enz.
Momenteel heb ik een lijstje in mijn hoofd dat ik aan jullie wilden voorleggen.
Allereerst de PC wordt voornamelijk door mijzelf gebruikt, Foto’s bewerken en Video’s monteren ook af en toe een game spelen. De rest van de familie gebruikt hem ook voor office programma’s en online spelletjes spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto’s en video’s bewerken en op een redelijk niveau een game kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag +/- €1400,- kosten inclusief windows 8, exclusief beeldscherm.
Via het werk ben ik verplicht om de PC bij een voorgeschreven winkel te kopen dus heb ik niet heel veel aan de pricewatch maar de winkel staat er wel iedere keer tussen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Van de oude PC wordt er niets meegenomen naar de nieuwe configuratie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren, het moet alleen wel betrouwbaar zijn en toch wel een jaar of 4 a 5 weer meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb niet echt specifieke eisen, alleen het systeem komt in de woonkamer te staan dus de geluidsproductie mag wel aan de lage kant zijn.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 287,90 | € 287,90 |
1 | Asus P8-Z77-V Pro | € 175,80 | € 175,80 |
1 | XFX Radeon HD 7850 Double D Black Edition | € 189,50 | € 189,50 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 57,35 | € 57,35 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 92,10 | € 92,10 |
1 | Microsoft Windows 8 Pro (OEM) 64bit | € 124,- | € 124,- |
2 | Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10 | € 45,90 | € 91,80 |
1 | LG GH24NS95 Zwart | € 14,60 | € 14,60 |
1 | XFX PRO650W | € 71,10 | € 71,10 |
1 | Samsung 840 series Pro 128GB | € 113,05 | € 113,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.217,20 |
Nou, ik ben benieuwd of ik op de goede weg zit?
Groetjes,
VaderAbt