Acties:
  • +1 Henk 'm!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
kawaholic schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:58:
Hallo ben nieuw hier.

Ben begonnen met simracen. Nu ben ik bezig met plannen te maken om een rig te bouwen. Gezien het budget was ik van plan dit met 40x40 extrusie profiel te gaan doen. Echter zie ik op veel foto's dat er 80x40 gebruikt word. Is 40x40 te dun of kan dit prima?
Aangezien dit het Q&A topic is zal ik hier een antwoord tikken :)

4040 profielen zou kunnen voor niet essentiële onderdelen.
Echter merk je dat er toch nog wel wat flex in kan zitten.
Daarbij wil je bepaalde dingen zoals je base er ook goed op plaatsen, dat lukt minder goed met 4040.
Vandaar dat er dan gekeken word naar 8040.

Voor een vriend heb ik een setup gemaakt met een Motedis S-Dream
Dat zit goed in elkaar, maar ik zou hetzelfde chassis niet willen bouwen alleen 4040
Wat naast 8040 een optie is, is 2x 4040 op elkaar.
Qua part kosten maakt dat niet extreem veel uit.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:48
Mijn oude Sitecom USB-hubje heeft de geest gegeven. Mooie kans om te upgraden, maar tegelijkertijd heb ik geen zin om er veel geld aan uit te geven. Ik meen hier wel eens een (ik geloof) Anker USB3-hub voorbij te hebben zien komen die goed betaalbaar was en waar mensen tevreden over waren... @JoepW: postte jij die niet, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd zitten?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:08

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wormaap schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:24:
Mijn oude Sitecom USB-hubje heeft de geest gegeven. Mooie kans om te upgraden, maar tegelijkertijd heb ik geen zin om er veel geld aan uit te geven. Ik meen hier wel eens een (ik geloof) Anker USB3-hub voorbij te hebben zien komen die goed betaalbaar was en waar mensen tevreden over waren... @JoepW: postte jij die niet, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd zitten?
Klopt. Was een goedde keus.
Inmiddels heb ik geen hub meer in mijn rig in gebruik.
En hub heb ik al verkocht/weggegeven.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:07:
[...]

Klopt. Was een goedde keus.
Inmiddels heb ik geen hub meer in mijn rig in gebruik.
En hub heb ik al verkocht/weggegeven.
Welke was dat ook alweer? Ik heb gezocht, maar kon de post waarin je de link plaatste niet meer vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wormaap schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:34:
[...]

Welke was dat ook alweer? Ik heb gezocht, maar kon de post waarin je de link plaatste niet meer vinden :X
Ow jeetje geen id.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
raymondw schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:20:
[...]

Aangezien dit het Q&A topic is zal ik hier een antwoord tikken :)

4040 profielen zou kunnen voor niet essentiële onderdelen.
Echter merk je dat er toch nog wel wat flex in kan zitten.
Daarbij wil je bepaalde dingen zoals je base er ook goed op plaatsen, dat lukt minder goed met 4040.
Vandaar dat er dan gekeken word naar 8040.

Voor een vriend heb ik een setup gemaakt met een Motedis S-Dream
Dat zit goed in elkaar, maar ik zou hetzelfde chassis niet willen bouwen alleen 4040
Wat naast 8040 een optie is, is 2x 4040 op elkaar.
Qua part kosten maakt dat niet extreem veel uit.
thanks. dan ga ik toch maar voor het zekeren. Weet iemand toevallig nog een goed(koop) adres voor extrusie profiel?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
@kawaholic
Motedis, NL of DE website
Dat is gegarandeerd een goed adres.
Ben zelf nu aan het kijken op Aluxprofiel
Maar nog geen ervaring mee.
Ik weet dat @Hupske ook ergens wat besteld had.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:56
Aluxprofiel. Dikke prima was dat. Stuk sneller dan motedis en goedkoper in verzendkosten :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Ben ook op de aluxprofiel site aan het kijken. Nog even designen zondag bestellen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik ben wel benieuwd naar wat jullie dan ontwerpen. Is het mogelijk het design te delen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLFJTgdgjdd2_nieL0gSe8SJJuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWsmZFqrfrBewrPi9VWDqVsD.jpg?f=fotoalbum_large

Stoel is er al. Nu het aluminium nog. Op welke manier bevestigen jullie het stuur en pendelen? Op het profiel of dmv plaat? Schroeven of met de klem?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:56
kawaholic schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:55:
[Afbeelding]

Stoel is er al. Nu het aluminium nog. Op welke manier bevestigen jullie het stuur en pendelen? Op het profiel of dmv plaat? Schroeven of met de klem?
De stoel en pedalen op de profielen met de m8 bouten en t slot.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua112
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-05-2022
hallo allemaal , na een lange tijd wil ik het simracen weer wat vaker gaan oppakken .
ik heb zelf een playseat evolution met t300base en fanatec cls cl pedals .
omdat ik het toch serieus weer wil gaan doen heb ik deze week bij fanatec de clubsport 2.5 base met het formule wheel besteld en de v3 pedalen . ik vond de playseat altijd wel oke maar na een langere tijd krijg ik meestal toch wel last van me achterste . dus wil eigenlijk nu ook wel een nieuwe seat gaan kopen . zie er veel langs komen en hier zeker hele mooie dingen langskomen . maar nu heb ik een vraagje aan de kenners hier :
wat voor seat zal ik nemen ? ik vind de simlab gt1 evo mooi maar ben dan eigenlijk wel benieuwd naar wat voor stoel ik daar het beste bij kan nemen , hebben jullie nog tips voor mij wat te doen of op te letten of aanraders wat ik het beste kan kopen . alvast bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joshua112 De Sim-Lab GT Evo is een goede keus, veel waar voor je geld. Qua stoel kan ik je de LCD stoelen van Lynx Motorsport aanraden. Er is al veel over geschreven hier op het forum. Goede stoelen voor een goede prijs. Ik heb er zelf een ook review over geschreven op mijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

f*ck .. mijn gaspedaal van de Fanatec Clubsport V3 doet het niet meer, d.w.z. de stekkers van koppeling en gas verwisseld en dan doet het gaspedaal het wel op de koppelings-indicatorbalk .. de hall sensor doet het dus nog wel. En het koppelingspedaal doet het balkje van het gas ook niet bewegen. Zal dan het pcb zijn vrees ik .. Fanatec support maar een berichtje gestuurd :'(

edit: meerdere reboots, drivers eraf/erop, geen verschil. Andere USB kabel geen verschil.
Enable manual mode aan/uit .. poef, hij doet het weer :o

jeuj :+

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-04-2020 21:12 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Weet niet of dit het goede topic is, maar ik zit te kijken naar een beginnersstuurtje en twijfel tussen de Logitech G29 en de Thrustmaster TMX Pro, heeft iemand hier ervaring met deze stuurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua112
Madhouse1979 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:10:
@joshua112 De Sim-Lab GT Evo is een goede keus, veel waar voor je geld. Qua stoel kan ik je de LCD stoelen van Lynx Motorsport aanraden. Er is al veel over geschreven hier op het forum. Goede stoelen voor een goede prijs. Ik heb er zelf een ook review over geschreven op mijn website.
bedankt voor de reactie ! zat even naar de stoelen te kijken maar ik ben net wat zwaarder dan de 100kg die word aangegeven als uiterste gewicht van de stoel . zijn zeker mooie stoelen voor de rest .
een kennis van me raade de sparco r100 aan . ik weet niet of jij/iemand ervaring met deze stoel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Denk dat de stoel prima meer dan 100 kg kan hebben. Wordt gebruikt in race/drift auto's. Die kunnen dus wel tegen een stootje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Of je er in past is een tweede tho.. (nfi)

Heb toen via sim-lab de Speed 2 stoel besteld, en daar paste ik dus echt niet lekker in. Toen maar de Speed 3 besteld die voor de M & L gebruikers ontworpen was. Daar zit ik prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heeft iemand ervaring met deze rig?
pricewatch: Next Level Racing F1GT Cockpit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScMUtG0xOYCDNUtSl4vraaVnNc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Net4cz0svZvrn0Cph0QpsEFx.jpg?f=fotoalbum_large

Meeste andere die ik zie zitten heel rechtop terwijl ik dat meer liggende ook wel fijn vind. Ben daar nu aan gewend omdat mijn bureaustoel naar 1 kant trekt als je hem rechtop laat staan terwijl je remt. Liggend heeft ie dat niet. Deze stoel kan beide GT vs F1 voor een mooi bedrag.

Het plateau voor de pedalen heeft wel iets flex bij load cell pedalen en ik heb de Fanatec Clubsport v3, maar daar is vast wel een extra beugel voor te verzinnen.

Anders zit ik aan de Simlab GT1 te denken met een losse stoel erop. Ik heb nog wel een autostoel liggen.
pricewatch: Sim Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit Grijs
Alleen waar koop je die? En nu tijdens deze crisis?

@Dissidend ? ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Alfa90_Buttje schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:04:
Anders zit ik aan de Simlab GT1 te denken met een losse stoel erop. Ik heb nog wel een autostoel liggen.
pricewatch: Sim Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit Grijs
Alleen waar koop je die? En nu tijdens deze crisis?
Je kan ze alleen maar bij Simlab zelf krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-08 18:00
Luckeh schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:17:
[...]

Je kan ze alleen maar bij Simlab zelf krijgen.
Je kan ze ook zelf bouwen. De GT1evo bestaat uit losse onderdelen die je kunt bestellen bij bijvoorbeeld motedis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:08
Zijn er andere websites dan marktplaats en Tweakers V&A waar jullie op zoek gaan naar 2e hands gear?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jordyyyys schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:09:
Zijn er andere websites dan marktplaats en Tweakers V&A waar jullie op zoek gaan naar 2e hands gear?
Op het iRacing forum wordt ook af en toe e.e.a. aangeboden. Maar je hebt meestal meer geluk op MP en de V&A van Tweakers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:08
Ik kan de Playseat Challenge voor een mooi bedrag op de kop tikken, alleen heeft diegene er geen strap bij voor de pedalen, mensen hier ervaring met alternatieven?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:17
Stuk klittenband? Zelf geen ervaring mee zeg ik erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
vastschroeven met buisklemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
jordyyyys schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:22:
Ik kan de Playseat Challenge voor een mooi bedrag op de kop tikken, alleen heeft diegene er geen strap bij voor de pedalen, mensen hier ervaring met alternatieven?
Zelf gebruik ik een paar tie-wraps, die strap vertrouw ik niet met m'n CSPv3's :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 18:11
Gewoon zipties. Ik heb ook de clubsport v3s en dat ding beweegt geen haar. Heel makkelijk aan te brengen door de gaten die voorzien zijn voor schroeven en dan achteraan tegen het steuntje ook lekker vast . Beweegt in geen enkele richting. Gebruik trouwens ook de CSW 2.5. kan niet klagen. Zit klein beetje beweging in. Maar verwaarloosbaar voor wat je koopt. In VR voel je dan net wat meer in je stoel bewegen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik denk dat ik hier het beste terecht kan met mijn vraag.

Ik heb een hele tijd niet meer geraced sinds mijn T3PA-Pro nog maar 90% throttle detecteerde, ik die uit elkaar gehaald heb, nog niet gefixed heb en nu niet meer weet hoe die in elkaar moet (iemand die me daarbij kan helpen, graag).

Ik heb nu de standaard pedaaltjes van mijn T300RS gemonteerd en aangesloten en zojuist voor het eerst dit jaar de simrace pc weer aangezet.

Nu staat er nog Windows 7 op die pc, de hardware heeft geen Windows 10 ondersteuning en ik vind het wat zonde om een nieuwe pc te gaan bouwen alleen voor het racen. Ik heb vorig jaar een nieuwe pc gebouwd voor dagelijks gebruik en non-race games, i7 9700K, 16GB, RTX2070 Super.

Nu wil ik dus van mijn dagelijkse pc wat langere USB/Video kabels trekken naar de simrace hoek en het scherm wat daar staat als 3e scherm aansluiten. Draadloos muis/toetsenbord erbij.

Maar als ik dan wil gaan racen, moet ik het scherm in de simrace hoek als primaire monitor instellen, zodat ik daar F1, iRacing etc. kan starten en als ik niet aan het racen ben, wil ik niet dat dat 3e scherm gedetecteerd wordt.

Iemand daar een mooie oplossing voor? Of is mijn oplossing hierboven de enige? Iedere keer kabels uit trekken lijkt me ook niks, de simrace hoek heeft een apart stekkerblok, dus de stroom gaat er daar toch af als ik niet daar zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y27hw0FBufqOO3SJcphQjqDkYzM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7xXFcnAvvlWL6wF7lu98XXk.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Ik heb op mijn bureau en bij mijn rig elk een stekkerblok met zo'n aan/uit schakelaar, waarin o.a. de monitor en de speakers zitten. Zo zet ik dus alleen de monitor aan waar ik op dat moment gebruik van maak en die wordt dan door windows als enige actieve monitor gedetecteerd.

Ik wilde eigenlijk de monitoren mirroren maar dat ging niet ivm verschillende resoluties.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, dat zou idd ook nog kunnen ja. Gewoon beide monitoren op m'n bureau uitzetten en die in de racehoek aanzetten :)

Heb ook weer een maandje iRacing abbo afgesloten, kijken of ik er weer in kan komen. Eerst 12GB aan updates nu O-)

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 10-04-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua112
ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen daarom raadpleeg ik jullie weer :P
ik heb me fanatec spulletjes binnen en heb het even op me playseat evolution gezet maar vond die stoel al niks maar nu natuurlijk met die stang voor me rempedaal ben ik er helemaal klaar mee haha .. nu wou ik graag een frame en stoel bij simlab kopen maar daar schiet ik steeds mis nadat ik een mailtje heb gehad dat alles weer op voorraad is als ik wil bestellen .
nu zat ik even te kijken bij bijvoorbeeld trak racer naar de rs6 cockpit , zijn dit soort rigs een beetje aan te raden of van een ander merk of moet ik toch maar wachten op simlab tot het me gelukt is er 1 te bestellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@joshua112 kwestie van wennen en het rempedaal iets naar links zetten als dat kan. Ik heb ook een Evolution en ben voornamelijk naar wat anders aan het kijken omdat die plaat waar je je pedalen op bevestigd teveel mee veert

Ik heb alleen een beetje beperkte ruimte (100 x 180) dus denk niet dat een alu rig gaat passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
FastFred schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:14:
Ik denk dat ik hier het beste terecht kan met mijn vraag.

Ik heb een hele tijd niet meer geraced sinds mijn T3PA-Pro nog maar 90% throttle detecteerde, ik die uit elkaar gehaald heb, nog niet gefixed heb en nu niet meer weet hoe die in elkaar moet (iemand die me daarbij kan helpen, graag).

Ik heb nu de standaard pedaaltjes van mijn T300RS gemonteerd en aangesloten en zojuist voor het eerst dit jaar de simrace pc weer aangezet.

Nu staat er nog Windows 7 op die pc, de hardware heeft geen Windows 10 ondersteuning en ik vind het wat zonde om een nieuwe pc te gaan bouwen alleen voor het racen. Ik heb vorig jaar een nieuwe pc gebouwd voor dagelijks gebruik en non-race games, i7 9700K, 16GB, RTX2070 Super.

Nu wil ik dus van mijn dagelijkse pc wat langere USB/Video kabels trekken naar de simrace hoek en het scherm wat daar staat als 3e scherm aansluiten. Draadloos muis/toetsenbord erbij.

Maar als ik dan wil gaan racen, moet ik het scherm in de simrace hoek als primaire monitor instellen, zodat ik daar F1, iRacing etc. kan starten en als ik niet aan het racen ben, wil ik niet dat dat 3e scherm gedetecteerd wordt.

Iemand daar een mooie oplossing voor? Of is mijn oplossing hierboven de enige? Iedere keer kabels uit trekken lijkt me ook niks, de simrace hoek heeft een apart stekkerblok, dus de stroom gaat er daar toch af als ik niet daar zit.

[Afbeelding]
Ik heb op mijn bureaublad 2 snelkoppelingen die het switchen regelen.

code:
1
%windir%\System32\DisplaySwitch.exe /external

code:
1
%windir%\System32\DisplaySwitch.exe /internal

Wellicht heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

joshua112 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:00:
ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen daarom raadpleeg ik jullie weer :P
ik heb me fanatec spulletjes binnen en heb het even op me playseat evolution gezet maar vond die stoel al niks maar nu natuurlijk met die stang voor me rempedaal ben ik er helemaal klaar mee haha .. nu wou ik graag een frame en stoel bij simlab kopen maar daar schiet ik steeds mis nadat ik een mailtje heb gehad dat alles weer op voorraad is als ik wil bestellen .
nu zat ik even te kijken bij bijvoorbeeld trak racer naar de rs6 cockpit , zijn dit soort rigs een beetje aan te raden of van een ander merk of moet ik toch maar wachten op simlab tot het me gelukt is er 1 te bestellen .
En waarom plaats je dan niet gewoon je order bij simlab zodat ze de boel opsturen zodra t op voorraad is? :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua112
Raimond613 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:44:
[...]

En waarom plaats je dan niet gewoon je order bij simlab zodat ze de boel opsturen zodra t op voorraad is? :?
omdat dat dus niet kan , je kan jezelf op een mailing lijst zetten en als het dan beschikbaar is krijg je een mailjte .. maar dat is elke keer snachts en als je dan sochtends wakker word en wil bestellen is het natuurlijk al weg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Aha, dat wist ik niet. Beetje het systeem wat Heusinkveld voor zijn pedalen hanteerde...

Alternatief kun je een Heusinkveld rig bestellen (is wel duurder) of via motedis zelf wat samenstellen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Edd

Ik heb een soortgelijke setup. Dat wil zeggen dat ik een PC heb staan waar ik normaal achter kan zitten om voor werk of om te gamen, maar naast mijn bureau staat mijn sim-rig. Deze heeft een eigen monitor en is aangesloten op de PC.

Voor het schakelen tussen normaa/sim-rig setup gebruik ik DisplayFusion (of op Steam. Het is hiermee mogelijk om via profielen (helaas niet in de gratis versie) te schakelen tussen schermen en audio. In de "normale" modus laat ik het beeld lopen via 2 24-inch schermen en het geluid komt uit mijn speakers. Maar in de "sim-rig" modus loopt het beeld en geluid via een 34-inch ultrawide.

Het switchen tussen de 2 modi kan ik doen via een tray-icon of in het programma zelf, door het juiste profiel te kiezen.

Ik weet niet of hier gratis alternatieven voor zijn (ongetwijfeld), maar het is (waarschijnlijk) nog altijd goedkoper dan je PC upgraden ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Waarom zo lastig doen met al die programma's en snelkoppelingen? Ik zit in dezelfde situatie (2 schermen op bureau en achter mij de rig) en ik hoef maar op windowstoets+P te duwen en 'Second Screen Only' aan te klikken en hij switched naar de rig monitor. Wil ik terug doe ik hetzelfde maar dan 'PC screen only' en als ik dan weer achter m'n bureau zit weer ff 'W+P' en 'Extend' zodat ie na de tweede monitor uitbreidt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Iemand ervaring met simhub en iRacing?
Ik wil simcommander (voor mijn basshakers) en JRT (tbv broadcast overlays, brandstof, etc.) vervangen.
Enige wat ik niet zie of ik brandstofverbruik makkelijk kan zien en managen met Simhub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua112
heeft hier iemand toevallig ervaring met een rseat s1 rig ? ben benieuwd hoe de zit kwaliteit vande stoel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:50
joshua112 schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:31:
heeft hier iemand toevallig ervaring met een rseat s1 rig ? ben benieuwd hoe de zit kwaliteit vande stoel is
Als je onderstaande bedoelt, dan heb ik die en hij bevalt mij uitstekend.
Het gaat je speciek om de stoel begrijp ik, de kussen zitten met klittenband vast aan de kuip en is nog niet los gegaan bij mij. Enkel als ik het zelf los maak natuurlijk, zit comfort vind ik ook prima.
http://www.rseat.net/rs1-racing-cockpit/rs1-black-black/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09 01:38
joshua112 schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:31:
Heb hem ook, thans de stoel welke dezelfde is als de RS1. Met niet enthousiast, maar ook niet ontevreden over de stoel. Leer is van prima kwaliteit, maar zelfs voor een kuipstoel zit het niet geweldig. Daarnaast is hij niet echt gemaakt voor de, iets 'breder gebouwde' mens. Het is best krap en spoort aan niet uit te dijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Bij deze een vraagje uit de koopjeskelder.... Na een (heule) tijd terug best wel lol gehad te hebben met TOCA 2 en GP2 ben ik er dus ook een heule tijd uit geweest.

Wordt nu wel weer getriggerd door de SIM-races die worden gehouden en het begint weer te kriebelen. Alleen de portemonnee kriebelt wat minder mee en ook de ruimte in huis is grotendeels al vergeven.

Ik heb een hoekje gevonden waar ik iets kwijt kan volgens mij. Is niet heel ruim, maar wil het - vooralsnog - toch redelijk bescheiden houden, dus dat matched wel met elkaar.

Waar hebben we het over: een kleine thuisbioscoop op zolder waar ik nog een hoekje in heb weten te vinden waar nu nog cd's en dvd's staan, maar die gebruik ik toch niet meer

Hieronder een plattegrondje van de ruimte en daaronder weer een foto van de hoek zelf. Moeilijk in beeld te brengen...

Is dus een stukje van een meter breed (met een kleine instulping in de linksachterhoek) en dan heb ik ongeveer 2 meter totdat de bank begint. Daar moet iets inpassen volgens mij.

Omdat het een redelijk budgetactie is, denk ik aan een 32 inch tv op een zelfgebouwde houten plank waar ik ook een stuurtje (G29 oid) op monteer. En dan een autostoel op frame erachter.
Aansturen met een PS4 (of is wellicht de PS3 nog een optie?).
Alternatief is een Playseat Challenge, kan ook nog opgevouwen worden. Is wel wat duurder en ik moet nog even zien of ik ook aan de linkerkant kan instappen en genoeg ruimte heb.

Wat vraag ik van jullie: is een instapsetup in bezemkastgrootte hier een beetje te doen? Is 1 meter breed te smal en zit ik dan tijdens het racen tegen de muur (of ik zit ik net ver genoeg naar achter om dat te vermijden). Welke budgetkeuzes zijn het beste te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZvJFAvmA3KZEcBt1o5oCQh124g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ps791oO4AcRKncXsbPJlxc24.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHgQNz8EHd5hg7mRvr4F7DZs0ao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wEZauyISYpnoqj2tpymTBwvP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djprea
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 14:28
Ik heb momenteel de T3PA PRO pedalen vastzitten aan mijn Playseat Challenge met 3 spanbandjes van de bouwmarkt! Dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mikekiwi Ik heb hier een simetik K2 staan. Deze is net geen 60cm breed. Zelf kom ik daar tijdens het racen niet echt buiten. Enkel met pakken van toetsenbord/koptelefoon etc. Dus mbt racen/zitten zal dat wel passen. Je zit dan denk enkel met het in en uitstappen van een stoel wat mss wel krap gaat worden bij die ruimte.
Dus daar zou je dan wel even rekening mee moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikekiwi
Paulus07 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:48:
@mikekiwi Ik heb hier een simetik K2 staan. Deze is net geen 60cm breed. Zelf kom ik daar tijdens het racen niet echt buiten. Enkel met pakken van toetsenbord/koptelefoon etc. Dus mbt racen/zitten zal dat wel passen. Je zit dan denk enkel met het in en uitstappen van een stoel wat mss wel krap gaat worden bij die ruimte.
Dus daar zou je dan wel even rekening mee moeten houden.
OK, dank je!
Heb al even proefgezeten op de prullenbak en kom precies op het randje van de nis uit met mijn achterwerk. Dacht eerst aan een playseat challenge (te verschuiven), maar dat wordt lastig als je aan de rechterkant moet instappen.
Dus zit nu te denken aan een autostoel met slede waarbij de voorste stand de sim-stand is en de achterste stand de in-/uitstapstand. Dan moet het wel kunnen denk ik, als het moet met zo'n seniorentoiletopstahandvat aan de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:45
mikekiwi schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:05:
Bij deze een vraagje uit de koopjeskelder.... Na een (heule) tijd terug best wel lol gehad te hebben met TOCA 2 en GP2 ben ik er dus ook een heule tijd uit geweest.

Wordt nu wel weer getriggerd door de SIM-races die worden gehouden en het begint weer te kriebelen. Alleen de portemonnee kriebelt wat minder mee en ook de ruimte in huis is grotendeels al vergeven.

Ik heb een hoekje gevonden waar ik iets kwijt kan volgens mij. Is niet heel ruim, maar wil het - vooralsnog - toch redelijk bescheiden houden, dus dat matched wel met elkaar.

Waar hebben we het over: een kleine thuisbioscoop op zolder waar ik nog een hoekje in heb weten te vinden waar nu nog cd's en dvd's staan, maar die gebruik ik toch niet meer

Hieronder een plattegrondje van de ruimte en daaronder weer een foto van de hoek zelf. Moeilijk in beeld te brengen...

Is dus een stukje van een meter breed (met een kleine instulping in de linksachterhoek) en dan heb ik ongeveer 2 meter totdat de bank begint. Daar moet iets inpassen volgens mij.

Omdat het een redelijk budgetactie is, denk ik aan een 32 inch tv op een zelfgebouwde houten plank waar ik ook een stuurtje (G29 oid) op monteer. En dan een autostoel op frame erachter.
Aansturen met een PS4 (of is wellicht de PS3 nog een optie?).
Alternatief is een Playseat Challenge, kan ook nog opgevouwen worden. Is wel wat duurder en ik moet nog even zien of ik ook aan de linkerkant kan instappen en genoeg ruimte heb.

Wat vraag ik van jullie: is een instapsetup in bezemkastgrootte hier een beetje te doen? Is 1 meter breed te smal en zit ik dan tijdens het racen tegen de muur (of ik zit ik net ver genoeg naar achter om dat te vermijden). Welke budgetkeuzes zijn het beste te maken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ik mij afvraag is waarom je niet gewoon midden op de zolder gaat zitten? Als je een playseat challenge met stuurtje voor je AV meubel zet kan je zo gaan gamen (ik zie dat je een projectie scherm hebt, wellicht dat er een tv achter kan staan?) ben je klaar met gamen klap je de boel in en zet je het in de nis neer.. Mocht dat geen optie zijn dan zou ik eens MP in de gaten houden voor complete sets..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
ourplayground schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:48:
[...]

Wat ik mij afvraag is waarom je niet gewoon midden op de zolder gaat zitten? Als je een playseat challenge met stuurtje voor je AV meubel zet kan je zo gaan gamen (ik zie dat je een projectie scherm hebt, wellicht dat er een tv achter kan staan?) ben je klaar met gamen klap je de boel in en zet je het in de nis neer.. Mocht dat geen optie zijn dan zou ik eens MP in de gaten houden voor complete sets..
Ja...daar heb ik ook al hevig over zitten twijfelen. Het lastige is dat ik een vast scherm heb en er geen tv voor of achter kan zetten.
De kamer is niet zo groot en hoog, als ik een playseat neer ga zetten tussen mijn bank en het scherm, dan blokkeer ik een deel van het beeld van de beamer. En dat is niet fijn.
Heb als alternatief wel overwogen om er een wheelstand pro neer te zetten en dan op de bank te gaan zitten. Maar dat lijkt me niet ideaal...

Bij deze ter illustratie een foto van de HT-kant en een overzichtsfoto van de ruimte (is wat rommelig, ben nog aan het opruimen; en ja, de foto's zijn op andere tijdstippen gemaakt en dus verschilt de apparatuur >:) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIdvxnS3ltDNc-tMkLMriodOMfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aU6aZ6Y24mwX5IOftn65rsyr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eff3-Igilyv_iSmGPtRsVwjrH24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4BSkcQQ3dj0Xw0I5iaVEXDtN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
mikekiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:06:
[...]
Ja...daar heb ik ook al hevig over zitten twijfelen. Het lastige is dat ik een vast scherm heb en er geen tv voor of achter kan zetten.
De kamer is niet zo groot en hoog, als ik een playseat neer ga zetten tussen mijn bank en het scherm, dan blokkeer ik een deel van het beeld van de beamer. En dat is niet fijn.
Heb als alternatief wel overwogen om er een wheelstand pro neer te zetten en dan op de bank te gaan zitten. Maar dat lijkt me niet ideaal...

Bij deze ter illustratie een foto van de HT-kant en een overzichtsfoto van de ruimte (is wat rommelig, ben nog aan het opruimen; en ja, de foto's zijn op andere tijdstippen gemaakt en dus verschilt de apparatuur >:) )

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ten eerste, ruim die troep eens op! ;) (geintje!)
Ten tweede, mooi AV meubel.

Verder begrijp ik je punt het zal idd wat lastig worden.
Ik weet even niet wat je budget is (hoe minder hoe beter?) maar een challenge zal krap worden in de nis. Je zou een evolution kunnen proberen, dan hoef je het stuurtje niet weg te klappen voor het instappen. Deze zijn aardig goed te krijgen op MP, soms zelfs incl stuurtje.
Nog een andere optie is een verrijdbaar systeem met een monitor er aan vast, maar dan kom je bij een rig uit en worden kosten ook hoger. Het laatste zou mijn voorkeur hebben, maar dat klinkt in dit geval als de volgende stap als je het echt leuk vindt.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Dit is mijn eerste post op het Tweakers forum. Ik ben nieuw in de race-scene en samen met mijn vader heb ik heel recent onze eerste (zeer bescheiden, maar toch leuke) race-auto aangeschaft.
Doordat het Corona-virus nogal wat roet in het eten heeft gegooid met het oog op het raceseizoen zijn wij op zoek naar iets waardoor wij toch een beetje voorpret kunnen beleven.

Daarom wil ik graag een stuur aanschaffen om allereerst op de Playstation te gebruiken, om vervolgens wellicht een PC aan te schaffen waarmee wij ook iRacing kunnen gaan doen. Ik ben mijn onderzoek gaan doen, maar de informatie online is nogal overweldigend, zo ook op dit forum. Op dit moment trekt de Logitech G29, inclusief 3 pedalen en een versnellingspook mijn aandacht nogal, maar ik zou graag wat meer hierover te weten willen komen.

Ik ben er bijna zeker van dat mijn vraag: wat is een mooie instapper als het gaat om sim-race setup, al 100 keer gesteld is op dit forum. Helaas kon ik deze informatie enkel vinden in posts die flink verouderd zouden kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen wijzen naar de post waar ik meer over dit onderwerp kan vinden? Of heeft iemand zelf ervaringen/tips die hij/zij met mij zou willen delen?

Alvast super bedankt en een fijn weekend,
Groetjes,
Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:57:
Goedendag,

Dit is mijn eerste post op het Tweakers forum. Ik ben nieuw in de race-scene en samen met mijn vader heb ik heel recent onze eerste (zeer bescheiden, maar toch leuke) race-auto aangeschaft.
Doordat het Corona-virus nogal wat roet in het eten heeft gegooid met het oog op het raceseizoen zijn wij op zoek naar iets waardoor wij toch een beetje voorpret kunnen beleven.

Daarom wil ik graag een stuur aanschaffen om allereerst op de Playstation te gebruiken, om vervolgens wellicht een PC aan te schaffen waarmee wij ook iRacing kunnen gaan doen. Ik ben mijn onderzoek gaan doen, maar de informatie online is nogal overweldigend, zo ook op dit forum. Op dit moment trekt de Logitech G29, inclusief 3 pedalen en een versnellingspook mijn aandacht nogal, maar ik zou graag wat meer hierover te weten willen komen.

Ik ben er bijna zeker van dat mijn vraag: wat is een mooie instapper als het gaat om sim-race setup, al 100 keer gesteld is op dit forum. Helaas kon ik deze informatie enkel vinden in posts die flink verouderd zouden kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen wijzen naar de post waar ik meer over dit onderwerp kan vinden? Of heeft iemand zelf ervaringen/tips die hij/zij met mij zou willen delen?

Alvast super bedankt en een fijn weekend,
Groetjes,
Rutger
thrustmaster t300, lekker wegblijven bij de logitech tandwielen.
maar alles hangt af van je budget;
-driving force gt (100)
-t150 (150)
-g29 (200)
-t300 (250)
-fanatec csl (500)
-fanatec clubsport (800)
-Direct drive (1000+)
alle prijzen zijn even uit mij hoofd gegokt.

dus wat wil je uitgeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
ourplayground schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:37:
[...]

Ten eerste, ruim die troep eens op! ;) (geintje!)
Ten tweede, mooi AV meubel.

Verder begrijp ik je punt het zal idd wat lastig worden.
Ik weet even niet wat je budget is (hoe minder hoe beter?) maar een challenge zal krap worden in de nis. Je zou een evolution kunnen proberen, dan hoef je het stuurtje niet weg te klappen voor het instappen. Deze zijn aardig goed te krijgen op MP, soms zelfs incl stuurtje.
Nog een andere optie is een verrijdbaar systeem met een monitor er aan vast, maar dan kom je bij een rig uit en worden kosten ook hoger. Het laatste zou mijn voorkeur hebben, maar dat klinkt in dit geval als de volgende stap als je het echt leuk vindt.
}) }) }) ;)

Budget is ongeveer 500 euro, heb daarvan al de helft uitgegeven aan tv + PS4. Dus heb dus nog zo'n 250 euro over voor stuurtje (G29 of RS150Pro oid). De rest is voor het zitten en monteren. En dan koop ik alles gebruikt om het betaalbaar te houden.
En daar zit best nog wel wat rek in hoor, maar dus geen geld over om een complete playseat (anders dan challenge) ergens vandaan te toveren. Zit nog wel te kijken op marktplaats voor iets leuks icm een stuurtje, maar dat lijkt het hem niet te worden... Een verrijdbare rig is mooi, maar voor mij nu nog geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Ik zou dan wel voor de Logitech G29 gaan, al is het alleen al voor de betere pedalen.
Het stuur rammelt wel wat door de tandwielen, maar daar had ik persoonlijk weinig moeite mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denniz0229 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:11:
[...]
thrustmaster t300, lekker wegblijven bij de logitech tandwielen.
maar alles hangt af van je budget;
-driving force gt (100)
-t150 (150)
-g29 (200)
-t300 (250)
-fanatec csl (500)
-fanatec clubsport (800)
-Direct drive (1000+)
alle prijzen zijn even uit mij hoofd gegokt.

dus wat wil je uitgeven? :)
Op dit moment denk ik dat ongeveer 500 euro ons maximum zal zijn voor alles bij elkaar. De PC valt daar natuurlijk buiten en het beeldscherm is ook al geregeld . Voor die 500eu zou ik dus graag een stuurtje willen hebben, 3 pedalen en een racestoel Playseat. Ik denk dat de Thrustmaster t300 rs gt nét binnen ons budget kan vallen als ik ergens een leuke deal kan scoren.
Als de versnellingspook (geen sequentiële maar 'normale pook') ervoor zorgt dat het nét over de 500eu gaat, dan zal dat geen probleem zijn. Maar we willen het in eerste instantie niet al te duur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:54:
[...]

Op dit moment denk ik dat ongeveer 500 euro ons maximum zal zijn voor alles bij elkaar. De PC valt daar natuurlijk buiten en het beeldscherm is ook al geregeld . Voor die 500eu zou ik dus graag een stuurtje willen hebben, 3 pedalen en een racestoel Playseat. Ik denk dat de Thrustmaster t300 rs gt nét binnen ons budget kan vallen als ik ergens een leuke deal kan scoren.
Als de versnellingspook (geen sequentiële maar 'normale pook') ervoor zorgt dat het nét over de 500eu gaat, dan zal dat geen probleem zijn. Maar we willen het in eerste instantie niet al te duur maken.
afhankelijk van wat voor playseat je neemt kom je dan inderdaad in de buurt van de g29 of t300, qua stuur is t300 vele malen beter en pedalen is meestal de eerste upgrade, dus ik zou toch voor de t300 gaan in jou geval.

Weet niet hoe handig je bent, maar zelf wat van hout en een autostoel maken is wel de manier om te besparen.
De enige playseat die zijn geld waard is die inklapbare, de normale playseat vind ik hun geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
mikekiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:55:
[...]Budget is ongeveer 500 euro, heb daarvan al de helft uitgegeven aan tv + PS4. Dus heb dus nog zo'n 250 euro over voor stuurtje (G29 of RS150Pro oid). De rest is voor het zitten en monteren. En dan koop ik alles gebruikt om het betaalbaar te houden.
En daar zit best nog wel wat rek in hoor, maar dus geen geld over om een complete playseat (anders dan challenge) ergens vandaan te toveren. Zit nog wel te kijken op marktplaats voor iets leuks icm een stuurtje, maar dat lijkt het hem niet te worden... Een verrijdbare rig is mooi, maar voor mij nu nog geen optie...
En dat zei ik eerder vandaag, een paar uurtjes later staat deze bij mij thuis voor een zeer acceptabele prijs. Zal als het racen echt bevalt wellicht nog worden geupgrade, maar vooralsnog een prima optie om voor mij te starten en uit te proberen binnen mijn budget en beperkte ruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SnVgi588zjCRvbg4t-nXFHQPHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3hQD0NybnPLbTuCU3y4zFZAC.jpg?f=user_large

Stuurtje zat erbij (Logitech Wingman Force) maar daar ga ik iemand anders mee blij maken
Alouwerse schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:53:
Ik zou dan wel voor de Logitech G29 gaan, al is het alleen al voor de betere pedalen.
Het stuur rammelt wel wat door de tandwielen, maar daar had ik persoonlijk weinig moeite mee.
Dat is zeker mijn voorkeur, maar de markt is nogal happig op deze modellen, er wordt behoorlijk om geknokt op de 2dehands markt.
Is een Thrustmaster 150 met geupgrade pedalen (bijv. Thrustmaster T3PA Pro) nog steeds minder dan de G29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikekiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:06:
[...]

En dat zei ik eerder vandaag, een paar uurtjes later staat deze bij mij thuis voor een zeer acceptabele prijs. Zal als het racen echt bevalt wellicht nog worden geupgrade, maar vooralsnog een prima optie om voor mij te starten en uit te proberen binnen mijn budget en beperkte ruimte:

[Afbeelding]

Stuurtje zat erbij (Logitech Wingman Force) maar daar ga ik iemand anders mee blij maken

[...]
Dat is zeker mijn voorkeur, maar de markt is nogal happig op deze modellen, er wordt behoorlijk om geknokt op de 2dehands markt.
Is een Thrustmaster 150 met geupgrade pedalen (bijv. Thrustmaster T3PA Pro) nog steeds minder dan de G29?
Ik zag deze ook op Marktplaats staan, maar je was me net te snel af. Leuk om te zien dat er wel iemand echt mee gaat racen aangezien ik bang was dat iemand hem direct zou proberen door te verkopen voor een hogere prijs.

Ik wacht mijn kans af en als iemand iets hoort, of zelf een thrustmaster t300 (liefst met koppeling) te koop heeft dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:28:
[...]Ik zag deze ook op Marktplaats staan, maar je was me net te snel af. Leuk om te zien dat er wel iemand echt mee gaat racen aangezien ik bang was dat iemand hem direct zou proberen door te verkopen voor een hogere prijs.
Sorry O-) Maar ik ga de stoel idd echt gewoon zelf gebruiken hoor, ben niet met een handeltje bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Met een hoeveel inch TV werkt zo'n seat met zo'n stuurtje het fijnst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Sunri5e schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:34:
Met een hoeveel inch TV werkt zo'n seat met zo'n stuurtje het fijnst?
over welke seat heb je het?
Het is denk ik meer afhankelijk van de afstand tussen je hoofd en het scherm.
Ik zit zelf op ca. 1 meter van mijn 49inch curved tv en dat bevalt mij uitstekend.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Laatst online: 08:34
Hi, ik ben nieuw in dit topic :)
Ik wil een rig gaan kopen, in de prijsrange van max 500 euro. Ik heb een Thrustmaster T150 RS die ik momenteel aan mijn bureau heb vastgeklemd.
Twijfel tussen de Playseat Evolution, maar de constructiewijze van de wheelmount en de stang in het midden houden me tegen. Het lijkt me gewoon geen relaxt ding.
Nu kwam ik de RaceRoom RR0033 tegen. Deze lijkt me steviger, maar ik zie er maar weinig ervaringen mee.. heeft iemand enig idee of dit wat is? Of hebben jullie andere adviezen, toch de Playseat nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
ourplayground schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:17:
[...]

over welke seat heb je het?
Het is denk ik meer afhankelijk van de afstand tussen je hoofd en het scherm.
Ik zit zelf op ca. 1 meter van mijn 49inch curved tv en dat bevalt mij uitstekend.
Het gaat om een PlaySeat Evolution PlayStation Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
zjeeraar84 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:23:
Hi, ik ben nieuw in dit topic :)
Ik wil een rig gaan kopen, in de prijsrange van max 500 euro. Ik heb een Thrustmaster T150 RS die ik momenteel aan mijn bureau heb vastgeklemd.
Twijfel tussen de Playseat Evolution, maar de constructiewijze van de wheelmount en de stang in het midden houden me tegen. Het lijkt me gewoon geen relaxt ding.
Nu kwam ik de RaceRoom RR0033 tegen. Deze lijkt me steviger, maar ik zie er maar weinig ervaringen mee.. heeft iemand enig idee of dit wat is? Of hebben jullie andere adviezen, toch de Playseat nemen?
Simlab GT Evo ligt ook binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Laatst online: 11-09 23:04
Me ook maar eens aanmelden hier.
Midden jaren 90 enorm veel GP2/3 en F1 2000 (die laatste was van EA Sports) gespeeld.
Destijds met een Logitech Wingman.

Paar jaar daarna ook nog GP4 gespeeld (al was Wingman inmiddels niet meer ingebruik en speelde ik die destijds met toetsenbord.
Laterna ook Colin Mc Rae Rally 2005 gekocht in de uitverkoop die ik ook met toetsenbord speelde (wat redelijk lastig was met toetsen, en daardoor niet veel heb gespeeld).

Jaren niet meer gespeeld, en nu ik de laatste tijd weer de nodige Simraces op TV voorbij zien komen begint het weer te kriebelen.

Daarom vorige week F1 Season 2019 via Steam gedownload.
Ik heb weliswaar een controller van Logitech liggen, maar race games speel je toch het beste met een stuur en pedalen.

Omdat me de ruimte ontbreekt voor een echte ‘simgame’ kamer/mancave of hoe je het wil noemen, Zal ik de racespellen voornamelijk op mijn huidige PC spelen.
Deze gebruik ik net als mijn vriendin ook voor werk en prive dus het stuur zal op het bureau gemonteerd (en natuurlijk dan ook gedemonteerd) worden.

In 1e instantie had ik dit stuur en pedalenset in gedachte:
https://www.mediamarkt.nl(...)el-apex-1473104.html

Echter werd me geadviseerd om wat meer geld hier aan uit te geven en
ben ik me aan het orienteren op deze: https://www.bol.com/nl/p/...0R1UKWpMzA.4.ProductImage

Ik zal voornamelijk in de avonduren, en weekenden eens een wedstrijd/game spelen (Heb nog nooit online geracet).
Daarom ook de vraag of er offline ook wedstrijden gereden kunnen worden?

Omdat ik zoals gezegd niet heel veel speel, wil ik er geen enorme hoeveelheid geld tegenaan gooien.
Dus daarnaast ben ik nog aan het afvragen welk spel ik naast F1 season 2019 kan aanschaffen?
Ik zou het leuk vinden om bv eens een rondje Nurburgring/Nordschleife en andere bekendere circuits Le Mans, Brands Hartch te rijden.
Maar bv ook eens een wedstrijd Nascar te rijden (offline)
Wat zou het meest geschikt zijn:
Iracing?
Rfactor?
Forza?
Assetto Corsa?
Project Cars?

Ik hoor het graag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mikekiwi
Ik weet dat dit geen show-je-rig-topic is, maar even geleden stelde ik de vraag of ik van onderstaande ruimte iets kon maken waarmee ik ook wat virtueel zou kunnen racen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHgQNz8EHd5hg7mRvr4F7DZs0ao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wEZauyISYpnoqj2tpymTBwvP.jpg?f=user_large

Dit is het resultaat na een paar dagen; in totaal voor <500 klaar (32"tv, ps4 slim, stoel, Logitech G29, F1 2019). Op de stoel na alles van mede-tweakers overgenomen, top dus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrdxlpL2DKgIMtQ1gMBaSGSLRac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oVfWgSCqydvqHdLRqtI6A76L.jpg?f=user_large

En nu maar rondjes gaan rijden en kijken hoe het bevalt. En als het bevalt, komen de upgrades vanzelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
fietsbob schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:52:
[...]

Simlab GT Evo ligt ook binnen het budget.
Die is toch vanaf 399 voor alleen het chassis, dus zonder stoel? Althans dat is wat ik op hun site zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:49
@Sjoerd102Ik zou in eerste instantie voor Assetto Corsa en rFactor 2 gaan. Verder een game die je niet noemt, namelijk RaceRoom Racing Experience. Deze laatste game is in de basis gratis met enkele gratis auto’s en tracks. Verder kun je alle auto’s testen op één circuit voordat je deze eventueel aanschaft.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
mikekiwi schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:10:
Ik weet dat dit geen show-je-rig-topic is, maar even geleden stelde ik de vraag of ik van onderstaande ruimte iets kon maken waarmee ik ook wat virtueel zou kunnen racen

[Afbeelding]

Dit is het resultaat na een paar dagen; in totaal voor <500 klaar (32"tv, ps4 slim, stoel, Logitech G29, F1 2019). Op de stoel na alles van mede-tweakers overgenomen, top dus!

[Afbeelding]

En nu maar rondjes gaan rijden en kijken hoe het bevalt. En als het bevalt, komen de upgrades vanzelf 8)
Hoe bevalt de maat van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
mikekiwi schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Top!!
Het lijkt er op dat je stuur erg ver van de stoel af staat of vergis ik mij? Is er een mogelijkheid om je scherm dichterbij te krijgen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Sunri5e schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:37:
[...]Hoe bevalt de maat van de tv?
Prima eigenlijk. net voor het eerst gereden en dan is alles nieuw, maar heb het idee dat op deze afstand 32" best O.K. is
ourplayground schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:41:
[...]Top!!
Het lijkt er op dat je stuur erg ver van de stoel af staat of vergis ik mij? Is er een mogelijkheid om je scherm dichterbij te krijgen?
Afstand stuur<->stoel is inmiddels aangepast, dit was net na het opstellen. Nu ook afgesteld.

Scherm dichterbij vind ik vooralsnog niet nodig, nu de stoel wat verder naar voren staat. Net de eerste rondjes gereden en heb nu al wel door waar in een later stadium de eerste upgrade gaat plaatsvinden (playseat is er onstabiel en kan eigenlijk de krachten die er op worden uitgeoefend niet aan).

Buiten uiteraard dat ik het digitaal racen gewoon zelf ook nog veel beter onder de knie moet leren krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
mikekiwi schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:00:
[...]
Prima eigenlijk. net voor het eerst gereden en dan is alles nieuw, maar heb het idee dat op deze afstand 32" best O.K. is

[...]
Afstand stuur<->stoel is inmiddels aangepast, dit was net na het opstellen. Nu ook afgesteld.

Scherm dichterbij vind ik vooralsnog niet nodig, nu de stoel wat verder naar voren staat. Net de eerste rondjes gereden en heb nu al wel door waar in een later stadium de eerste upgrade gaat plaatsvinden (playseat is er onstabiel en kan eigenlijk de krachten die er op worden uitgeoefend niet aan).

Buiten uiteraard dat ik het digitaal racen gewoon zelf ook nog veel beter onder de knie moet leren krijgen... :+
Dus 32 is best O.K. Wat denk je dat voor jou gevoel het beste formaat zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Sunri5e schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:22:
[...]

Dus 32 is best O.K. Wat denk je dat voor jou gevoel het beste formaat zal zijn?
Dat durf ik met net een uurtje rondjes rijden nog niet te zeggen. Pas als alles een beetje gewend is en ik niet constant onder het rijden aan schroeven zit te draaien om alles bij te stellen, kan ik "rustig genieten" en daar een oordeel over geven...

Voor nu denk ik dat het met deze afstand en grootte goed in verhouding is, veel groter (tenzij bijv. ultrawide met curve) lijkt mij overkill. Maar dat zeg ik nu.... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
mikekiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:06:
[...]
Ik ben begonnen met simracen met een Rseat RS1 welke ik steeds voor de TV kon rollen.
Perfect ding om op wielen te zetten. Kan met een sim-lab achter of zelfbouw frame ook prima natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4qJ4dJhFRG6F7xb_S4e4lrqeRU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTsViqlSzA7p3URw8xAGrnFY.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjeeraar84
Tot nu toe nog maar weinig mensen met ervaring met de RaceRoom RR0033. Maar daar gaat verandering in komen, ik heb hem besteld!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxK-k92r5RWjWXwQAio5ePt9mTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhtxI9aAgJzM3XIXLbSVZon7.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er een aardige rits aan accessoires direct bij aangeschaft:
- Rails voor traploze verstelling
- Verstevigingsbars voor tussen de pedalen en stuurkolom
- Vesa mount
- Bijbehorende mat met 'Racing Room' logo

Als het goed is wordt de order morgen vanuit Duitsland verzonden, dus hoop eind deze week of begin volgende week te kunnen gaan bouwen! Updates volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Issue met Arduino Windsim

Hoi hoi,

Vorig jaar heb ik een Arduino windsim gebouwd op basis van de amstudio YouTube DIY WIND SIMULATOR with SIMHUB tutorial. In eerste instantie werkte alles 100%, maar na verloop van tijd heb ik detectie problemen gekregen met de Arduino in SimHub. Dan wel, en dan weer niet.

Aangezien ik zelf geen elektro- / software specialist bent, hoop ik dat hier iemand mij kan helpen met de volgende 3 vragen:
  • Kan het detectieprobleem liggen aan het goedkopere Arduino UNO R3 imitatie bordje uit China?
  • Welke alternatieve oplossingen zijn er om mijn beide ventilatoren aan te sturen o.b.v. mijn rijsnelheid?
  • Een simpele draaiknop (langzaam-snel) op mijn buttonbox zou ook de oplossing kunnen zijn. Hoe moet ik dat dan knutselen?
Alvast bedankt voor jullie reacties (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Maurice W schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:07:

Issue met Arduino Windsim

Hoi hoi,

Vorig jaar heb ik een Arduino windsim gebouwd op basis van de amstudio YouTube DIY WIND SIMULATOR with SIMHUB tutorial. In eerste instantie werkte alles 100%, maar na verloop van tijd heb ik detectie problemen gekregen met de Arduino in SimHub. Dan wel, en dan weer niet.

Aangezien ik zelf geen elektro- / software specialist bent, hoop ik dat hier iemand mij kan helpen met de volgende 3 vragen:
  • Kan het detectieprobleem liggen aan het goedkopere Arduino UNO R3 imitatie bordje uit China?
  • Welke alternatieve oplossingen zijn er om mijn beide ventilatoren aan te sturen o.b.v. mijn rijsnelheid?
  • Een simpele draaiknop (langzaam-snel) op mijn buttonbox zou ook de oplossing kunnen zijn. Hoe moet ik dat dan knutselen?
Alvast bedankt voor jullie reacties (y)
Je moet eens kijken of dit helpt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QiyBGlH.png
Bij mij hielp dit, anders konden er wel eens conflicten ontstaan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Pyr0_ schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:46:
Waarom zo lastig doen met al die programma's en snelkoppelingen? Ik zit in dezelfde situatie (2 schermen op bureau en achter mij de rig) en ik hoef maar op windowstoets+P te duwen en 'Second Screen Only' aan te klikken en hij switched naar de rig monitor. Wil ik terug doe ik hetzelfde maar dan 'PC screen only' en als ik dan weer achter m'n bureau zit weer ff 'W+P' en 'Extend' zodat ie na de tweede monitor uitbreidt..
Ik heb de lange DP en USB-kabel binnen. En ook een draadloos muis en toetsenbord.

Jou manier werkt dus echt perfect, nooit geweten dat dit kon zo. Ik heb het scherm als 3e scherm aangesloten op mijn pc. Eenmalig dit scherm primair gemaakt. Daarna als ik Win+P druk en kies voor 'Alleen tweede scherm' gaat het 3e scherm bij de Playseat uit en kan ik aan mijn bureau gewoon op 2 schermen werken en is mijn linkerscherm gewoon primair zoals het was.

Wil ik racen, dan schakel ik de spanning in mijn racehoek in, doe ik Win+P en kies ik voor 'Uitbreiden' het scherm bij de Playseat gaat dan aan en wordt direct het primaire scherm zodat iRacing hier ook op start.

Nu nog op de wishlist
  • Tapijt of rubber mat voor in m'n racehoek om schuiven van Playseat te voorkomen + oogt netter
  • USB-hubje voor koptelefoon
  • Kabels fatsoeneren
  • Iemand vinden die T3PA-Pro fixen kan
  • Een rig van aluprofiel overwegen (max ruimte in racehoek 180x105cm)

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 21-04-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik vraag me af of daar ook een hardware oplossing voor is, net als een switch voor muis en toetsenbord, een switch voor monitor opstellingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:57:
[...]
Nu nog op de wishlist
  • Tapijt of rubber mat voor in m'n racehoek om schuiven van Playseat te voorkomen + oogt netter
Kijk hier eens naar: https://www.vloermat24.nl...leed-op-maat-dynasty.html

Ik heb hier ook een 66x156 mat (Playseat maat) besteld voor onder mijn Playseat. Nu gebruik ik hem on der de Sim-Lab GT1 Evo. Mooie kwaliteit voor weinig geld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 21-04-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Madhouse1979 thx, zo iets dus. Fors goedkoper ook dan de Playseat matten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FastFred daarom, zonde om zoveel geld uit te gaan geven aan een matje. Enige nadeel is dat ze ze bij vloermat24 niet in het zwart hebben. Ik heb een donker antreciet er onder liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd102
zojuist de T150 pro besteld wordt vanavond al geleverd. Stuurtje om mee te beginnen. Zolang ik de ruimte niet heb voor een mancave moet ik me behelpen met buro waar pc opstaat en wil er geen honderden euro's in investeren

[ Voor 16% gewijzigd door Sjoerd102 op 22-04-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Schuey schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:17:
Ik vraag me af of daar ook een hardware oplossing voor is, net als een switch voor muis en toetsenbord, een switch voor monitor opstellingen :)
Je hebt gewoon HDMI of DP switches.
Je moet alleen even kijken of ze uni directioneel zijn, sommige zijn alleen geschikt voor 2 PC's aan 1 scherm en niet andersom.

Klinkt wel als hoofdpijn (problemen)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik heb een vraagje over de ideale settings van de Logitech G29 op de PS4 met F1 2019. Ik lijk het maar niet voor elkaar te krijgen om hem helemaal lekker in te stellen. Heeft iemand hier het gevoel dat hij/zij de settings wel op orde heeft? Zo ja, zou je deze dan willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
Stuur zojuist geleverd. en even F1 Season 2019 opgestart. eerste indruk positief.
wel even de kunststof pedaalsteunen gedraaid zodat pedalen iets platter liggen.
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.
Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Verder heb ik de rotatie van het stuur tot 360 terug gezet. Is dit voldoende, of adviseren jullie deze meer of minder in te stellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zjeeraar84
De RaceRoom RR0033 heb ik vandaag ontvangen en in elkaar gezet! Was een flinke klus, maar heb het idee dat hij erg stevig is. Weinig speling bij de stuurhouder en pedalen. De stoel is makkelijk via een hendel naar voren en achter te verstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR5UdNSnnGPNr_2UUiqKKL2p3r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1OBEDaB8DOuFty9axew4hYQ.jpg?f=fotoalbum_large

De bijgeleverde VESA mount is 200x100 (met schroefgaten voor 100x100) maar helaas passen zowel de monitor en tv niet die ik in gedachten had te gaan gebruiken, de monitor kan alleen 100x100 aan en mag er niet overheen vallen wat dus door de grotere mount het geval is. En de tv is 200x200. Nu maar een 24” Benq monitor besteld, dus kan morgen als die binnen is verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Hallo tweakers!

Na een lange tijd zonder een setup heb ik een TMX Pro kunnen scoren met een nieuwprijs van €148!

Nu zou ik eigenlijk ook een cockpit willen hebben aangezien mij dat leuker lijkt dan het stuur steeds op mijn bureau te installeren.

De Playseat EVO is wel beetje in mijn budget maar na een test in de MediaMarkt was ik er toch niet zo van overtuigd. Het lijkt me wel interessant om iets zelf van hout te bouwen.

Hoeveel zou ik moeten uitgeven om een degelijke basis setup te kunnen bouwen? Tools heb ik wel/kan ik lenen, het gaat mij om spullen zoals hout, schroeven, stoel en andere benodigdheden. Is er misschien ergens een blueprint of tutorial die ik kan volgen? Ik denk dat als ik mijn eigen fantasie moet gaan gebruiken het niet echt gaat lukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Laatst online: 07-09 09:32
Hi allemaal.

Vorig jaar wilde ik het simrace project weer oppakken, maar helaas door persoonlijke omstandigheden is deze tijdelijk opzij gezet.

Nu ben ik weer aan het rondkijken. Ik wil sowieso een 80/20 rig bouwen. Ik heb zelf een ontwerp gemaakt, dat ik heb afgekeken van Simlab :)

Nu heb ik de triple screen stand vast gemaakt aan de rig. Zal dit kunnen met de force feed back? Ik zie dat de Simlab ook zijn steun aan de staanders van de wheelbase heeft. (Het worden 27 inch schermen)

In het design kan ik de wheelbase naar voren en achteren plaatsen zodat ik de schermen tussen de wheelbase en stuur kan komen. (Fanatec v2.5) Denken jullie dat dit gaat werken?

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening en ervaring!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IOkKkGSygNAqT3qlyvItO5pFfw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kCJkYokAXhaBUrTy8rBZrle5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLSp1AuA6qztCGc20SuAdwPPmqY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bp3nbEZ0lFBEf1JYTDGhDW2m.png?f=user_large

*edit

Nog even een paar maten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZza70uVki3JgW0Nb-lswlSyicE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMw6q4YzPJxitrhUFLwGclXG.png?f=fotoalbum_large

*edit
Ook ff de losse stand. Neig toch meer hiernaar toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_W5yNGRAoQuO3jToCbgcapbJW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5gmsZ4snytvA4c2zi0nwUXZ6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Tamegotchi op 23-04-2020 16:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn137
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03 12:36
Tamegotchi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:21:
Hi allemaal.

Vorig jaar wilde ik het simrace project weer oppakken, maar helaas door persoonlijke omstandigheden is deze tijdelijk opzij gezet.

Nu ben ik weer aan het rondkijken. Ik wil sowieso een 80/20 rig bouwen. Ik heb zelf een ontwerp gemaakt, dat ik heb afgekeken van Simlab :)

Nu heb ik de triple screen stand vast gemaakt aan de rig. Zal dit kunnen met de force feed back? Ik zie dat de Simlab ook zijn steun aan de staanders van de wheelbase heeft. (Het worden 27 inch schermen)

In het design kan ik de wheelbase naar voren en achteren plaatsen zodat ik de schermen tussen de wheelbase en stuur kan komen. (Fanatec v2.5) Denken jullie dat dit gaat werken?

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening en ervaring!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

*edit

Nog even een paar maten.
[Afbeelding]
wat ik lees is het beter om je monitor(en) niet op hetzelfde profiel te laten steunen als je wheelbase.
vanwege trillingen, en zeker als je nog een buttkicker of 2 (3...4....) wil toevoegen.
;)

verder vind ik het er goed uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn137 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:05:
[...]

wat ik lees is het beter om je monitor(en) niet op hetzelfde profiel te laten steunen als je wheelbase.
Ik heb mijn triples ook aan mijn profiel van mijn wheebase hangen, nergens problemen mee. Ik denk als je geen rally gaat rijden dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
via Steam Raceroom Race Experience binnenhalen. Was toch gratis, verwacht er niet teveel van maar hopelijk valt hij positief mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoerd102 op 24-04-2020 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Laatst online: 07-09 09:32
Bedankt allemaal voor de reacties.
Nu begin ik weer te twijfelen haha.

In principe heb ik ruimte genoeg voor om de stand voor de triples, alleen ik vind het strakker qua design om het uit 1 geheel te laten bestaan.

Voor de rest denken jullie dat ik genoeg ruimte heb om de wheelbase te verplaatsen zodat de schermen tussen de wheelbase en wheel komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Zucht. Fanatec CSL Elite Pedals met Loadcell besteld, waren op voorraad volgens de site.. en nu staan ze in backorder met een ETA van 22 mei :-(.

Ook m'n nieuwe 'rig / cockpit' GT Omega Pro RS9 komt pas 10 juni..

Het is te merken dat er veel aan het simracen zijn begonnen sinds Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje m.b.t. direct drive setups.

Ik ben aan het denken om de overstap te maken naar direct drive. Het is natuurlijk erg prijzig, maar ik kan het betalen, al verklaar ik mezelf nog voor gek 8)7

Echter, ik zie de meeste direct drive setups met een zware rig. deze kosten vaak rond de 1000-1500 euro.
Dit bovenop de prijs van een direct drive wiel wordt mij te duur.

Mijn vraag is: Kan ik met mijn huidige Playseat Forza Motorsport een 15-20nm direct drive wheel gebruiken (de Fanatec Podium wheel base DD1), of is deze rig daar niet sterk genoeg voor? Zo niet, zou ik het kunnen aanpassen met wat DIY of zou ik echt een andere moeten kopen?
Mijn huidige T300RS ligt ergens rond de 4nm en voelt erg stabiel op 100% FFB op deze rig.

Ik heb geen moeite met de FFB wat lager te zetten, maar niet te laag natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:26:
Ik heb een vraagje m.b.t. direct drive setups.

Ik ben aan het denken om de overstap te maken naar direct drive. Het is natuurlijk erg prijzig, maar ik kan het betalen, al verklaar ik mezelf nog voor gek 8)7

Echter, ik zie de meeste direct drive setups met een zware rig. deze kosten vaak rond de 1000-1500 euro.
Dit bovenop de prijs van een direct drive wiel wordt mij te duur.

Mijn vraag is: Kan ik met mijn huidige Playseat Forza Motorsport een 15-20nm direct drive wheel gebruiken (de Fanatec Podium wheel base DD1), of is deze rig daar niet sterk genoeg voor? Zo niet, zou ik het kunnen aanpassen met wat DIY of zou ik echt een andere moeten kopen?
Mijn huidige T300RS ligt ergens rond de 4nm en voelt erg stabiel op 100% FFB op deze rig.

Ik heb geen moeite met de FFB wat lager te zetten, maar niet te laag natuurlijk :P
Nee, het is niet wijs om een DD1 op een Playseat Evo te monteren. Daar zijn de krachten echt te groot voor. Maar €1000,- voor een rig is overdreven. Een Sim-Lab GT1 kost €399,- en daar zou je, als kostenbesparing, nog even een tijdje je Playseat stoel op kunnen monteren.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy J. schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:37:
[...]
Nee, het is niet wijs om een DD1 op een Playseat Evo te monteren. Daar zijn de krachten echt te groot voor. Maar €1000,- voor een rig is overdreven. Een Sim-Lab GT1 kost €399,- en daar zou je, als kostenbesparing, nog even een tijdje je Playseat stoel op kunnen monteren.
Bedankt voor de snelle reactie. Dit is inderdaad een veel goedkoper alternatief. goed om te weten dat deze er zijn (had ze zelf nog niet echt kunnen vinden). Ik denk dat ie net groot genoeg is voor mij (ik ben 1,95m).
Pagina: 1 ... 17 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.