Solid4S schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:22:
Ik speel RR3 Op een iPhone 6s 16gb. Nu heb ik al bijna al mijn apps en foto's weggegooid. Maar krijg nog steeds de opmerking dat geheugen vol is. In RR3 kan je lokale opslag verwijderen. Wat houdt dat precies in? Iemand nog tips
RR3 heeft de neiging om oude data (van oude updates) niet (goed) te verwijderen. Wat ik regelmatig doe als er weer een update of 2 is geweest is alles verwijderen. Zeer belangrijk is dan wel een hele goede back-up!
Wat je kan doen (zorg wel dat je een (goed) wifi verbinding hebt i.v.m. de grote downloads):
- Maak voor de zekerheid een volledige back-up van de telefoon (op de PC of iCloud)
- Zorg voor een back-up naar FB of Gamecenter van de huidige stand (ik gebruik een andere telefoon om de back-up terug te lezen ter controle)
- Verwijder RR3 helemaal van de telefoon. Dit zorgt ervoor, dat alle ruimte weer wordt vrijgegeven
- Installeer RR3 na 5 minuutjes weer vanuit de store (de telefoon de tijd geven voor het volledig verwijderen van de data)
- Start RR3 en loop het opstarten helemaal door
- Koppel Fabebook en/of Gamecenter weer aan RR3 en doe een restore
- Als het goed is, heb je alle voortgang weer terug en een stuk minder data in gebruik. Mocht het niet goed gegaan zijn, dan kan je altijd de PC/iCloud back-up weer terugzetten op de telefoon