Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:13
Ondertussen is op Lifehacker ook een artikel geplaatst die 5 alternatieven bekijkt voor Google Reader: http://lifehacker.com/599...oogle-reader-alternatives

Voor degene die geïnteresseerd zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door icratox op 19-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Feedly app op Android mist "mark as unread" :( De weergave is verder wel redelijk hip. Kijken of ik mijn workflow er aan kan aanpassen :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
^Klik eens in article view (dus wanneer je echt in een artikel zit) op de menu knop rechtsboven (de drie blokjes). Daar staat mark as unread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Er zijn weer een aantal goeie commits op de Selfoss GIT repo!!!

[ Voor 28% gewijzigd door smeerbartje op 20-03-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Sefyu schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:44:
^Klik eens in article view (dus wanneer je echt in een artikel zit) op de menu knop rechtsboven (de drie blokjes). Daar staat mark as unread.
Hmmm dan moet ik nog maar eens kijken, ik kon daar enkel share-knoppen en een bookmark knop vinden. Alsnog bedankt, misschien iets scherper kijken dan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We zijn weer een aantal dagen verder, en ik heb tot op heden aardig wat moeite om een gedegen opvolger van Google Reader te vinden:
Feedly is voor mij afgevallen ivm te afwijkend van Google Reader, en met name de Android-app wijkt te veel af.

Theoldreader lijkt qua webpagina aardig aan mijn eisen te voldoen, mist nog wel wat kleine zaken maar die kunnen nog wel aangepast worden. Tevens heeft deze (nog) geen Android (of iOS for that matter) app.
Ze zijn wel druk bezig met een eigen API. Mogelijk wordt (een gedeelte van de) functionaliteit betaald.

Jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik wacht even een paar maanden af; ik heb nu op m'n servertje in de meterkast "Selfoss" geinstalleerd. Bevalt me erg goed. Hoop alleen wel dat Reeder straks met een Selfoss host kan gaan synchroniseren...

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 25-03-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben bezig met een eigen reader. Met behulp van simplepie lukt het me nu om vanuit een database alle feeds te parsen. Alleen de nieuwe artikelen haal ik dan op. Deze komen weer in een andere tabel terecht, waarmee ik met een ander pagina, met behulp van jquery en ajax scroller door de artikelen kan scrollen.

Met wat hulp zou ik de ontwikkeling eventueel kunnen versnellen. Als jullie interesse hebben kan ik de sourcecode bijvoorbeeld op github gooien.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik ben al iets verder met mijn zelfbouw :)

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2013/03/openreader.jpg

De Google Reader scroll werkt nu. Dus door naar beneden te scrollen worden er beetje bij beetje nieuwe items uit de database geladen. Verder werk ik nu aan een json interface om de gegevens in de database te kunnen lezen en te markeren. Idee is dan door te scrollen dat er met behulp van Ajax events items op gelezen worden gezet. Als iets dan is weggescrold krijgt het de status "read" mee. In de debug aan de rechterkant laat ik dit ook zien. Het artikel "OpenElec 3.0.0" is dus net als gelezen gemarkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Erhnam op 26-03-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Thx. Voor de geinteresseerde, hier een demo: http://www.phppaper.com/demo/
De items worden hierbij nog even niet op read gezet.

De code op github: https://github.com/xbmcfreak/phppaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reeder krijgt ondersteuning voor feedbin.me:

Reeder for iPhone will get support for @feedbinapp soon. More to come.
(The Mac and iPad versions will get this with 2.0)

Bron: @reederapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Eigenlijk zou er een bepaald protocol / API moeten zijn waarom clients zoals Reeder naartoe kunnen connecten en dat het gewoon werkt... dan kan iedereen zich commiteren aan dat protocol en kunnen we hostname/username/password in Reeder invullen en zijn we klaar.

... wat zou de wereld dan mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

... en een week later komt er weer een nieuwe standaard omdat iemand wat meer / anders wil ;)

Die standaard bestond al lang. Lang geleden: NNTP (usenet). Minder lang geleden: RSS.

Ontopic: voorlopig zit ik op Feedly, vooral omdat de combi PC en iPad heel redelijk gaat. Maar het is het nog niet helemaal, veel te veel witruime op de PC. Ik gebruik een feedreader niet om uitgebreid te lezen maar om snel te zien welke paar posts wel het lezen waard zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Is er iemand die hier een beetje kan programmeren en van de twee onderstaande (Chrome en Safari) extenties een mooie add-on voor Firefox kan bouwen?
https://github.com/knyar/theoldreader-chrome
https://github.com/krasnoukhov/theoldreader-safari

Functionaliteit zou (wmb) overeen moeten komen met https://addons.mozilla.or...on/google-reader-watcher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
De webversie van Feedly heeft afgelopen weekend een update gehad. Zo kan je de artikelen nu bekijken met de 'Title Only View' zoals ik dat zelf ook gewend ben met Google Reader. Mooie eerste stapjes naarmate de sluitingsdatum nadert. Zo geef ik het steeds meer een kans van slagen, al zijn ze er naar mijn mening nog niet op het punt dat het Google Reader echt kan vervangen/vergeten. Ik zag ook een update in de PlayStore staan. Alleen heb ik hier nog niet naar gekeken.

[ Voor 14% gewijzigd door laserboy op 01-04-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Identieke dubbelpost. Mag weg...

[ Voor 95% gewijzigd door laserboy op 01-04-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
laserboy schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:48:
De webversie van Feedly heeft afgelopen weekend een update gehad. Zo kan je de artikelen nu bekijken met de 'Title Only View' zoals ik dat zelf ook gewend ben met Google Reader. Mooie eerste stapjes naarmate de sluitingsdatum nadert. Zo geef ik het steeds meer een kans van slagen, al zijn ze er naar mijn mening nog niet op het punt dat het Google Reader echt kan vervangen/vergeten. Ik zag ook een update in de PlayStore staan. Alleen heb ik hier nog niet naar gekeken.
Zolang Feedly niet werkt in je browser zonder een addon, zal het wat mij betreft nooit een reële opvolger van Google Reader worden..... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom V
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 22:22
Mijn grootste irritatie is dat geen enkele Notifier zo handig werkt als de "Google Reader Notifier"
Een browser moet je altijd hebben en Chrome synct ook alle extensies dus dat feedly enkel met addons werkt is niet echt een probleem voor me.
Maar de Notifier van feedly update alles behalve goed (volgens mij bijna niet).
En Old Reader zou standaard naar All items moeten gaan ipv Home die volgens mij waardeloos is (ben ik nu aan het testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik ben serieus nog erg tevreden met Selfoss...al een paar weken nu.

[ Voor 38% gewijzigd door smeerbartje op 02-04-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:04:
Ik ben serieus nog erg tevreden met Selfoss...al een paar weken nu.
Leuk, maar geen reële optie voor 't gros van de Google Reader-gebruikers. Simpelweg omdat de meerderheid geen eigen server heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Mij gaat het echt om een goede android-app, maar kan tot op heden nog niet echt iets naar mijn zin vinden. Grootste manco tot op heden is dat apps rss-feeds op sites niet oppikken en dat ik dan dus de xml-source te zien krijg. Heb feedly geprobeerd, maar het copy-pasten van rss-url's in de app werkt totaal niet lekker! Ik ga nog maar eens een andere app proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, maar hoe vaak voeg je feeds toe? Ik niet heel vaak in ieder geval en als ik het doe doe ik het vanaf mijn laptop. Ik vind de feedly-app voor android juist heel prettig werken. Er zit ook een browser ingebakken dus als je een volledig artikel wilt lezen opent die dat binnen de app en kan je na het lezen/bekijken van het volledige artikel gewoon doorscrollen naar het volgende item in je lijst.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 08-04-2013 13:44 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik kan nog steeds niet wennen aan Feedly op Android. Voor mijn gevoel mis ik vaak feeds omdat ik ergens te snel lang scroll. Ook is het niet handig dat het niet werkt zonder browser-plugin.
Een ingebouwde browser is inderdaad wel een pre. Dit zou de Google Reader op Android nog beter maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Smultie op 08-04-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Je kan ook in Currents je Google Reader feeds lezen! Verbaasd me dat dat nog niet is langsgekomen. Je hoeft ze alleen maar aan te vinken.

Of zou dat ook stoppen met werken als Reader weg is? Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Autofan1985 schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:41:
Mij gaat het echt om een goede android-app, maar kan tot op heden nog niet echt iets naar mijn zin vinden. Grootste manco tot op heden is dat apps rss-feeds op sites niet oppikken en dat ik dan dus de xml-source te zien krijg. Heb feedly geprobeerd, maar het copy-pasten van rss-url's in de app werkt totaal niet lekker! Ik ga nog maar eens een andere app proberen. :)
Vreemd, werkte bij mij laatst wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Mx. Alba schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:44:
Tja, maar hoe vaak voeg je feeds toe? Ik niet heel vaak in ieder geval en als ik het doe doe ik het vanaf mijn laptop. Ik vind de feedly-app voor android juist heel prettig werken. Er zit ook een browser ingebakken dus als je een volledig artikel wilt lezen opent die dat binnen de app en kan je na het lezen/bekijken van het volledige artikel gewoon doorscrollen naar het volgende item in je lijst.
Ik rommel er regelmatig mee en als iets niet bevalt gooi ik die er weer uit en probeer ik weer eens wat anders. Doe het stiekem dus best vaak! En heb geen zin om telkens die soms ellenlange url's over te typen op mn telefoon...
LiquidT_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:47:
[...]

Vreemd, werkte bij mij laatst wel gewoon?
Hier dus totaal niet. Krijg heel de optie 'plakken' niet eens als ik een nieuwe feed wil toevoegen in feedly. Kan alleen zoeken door een lijst waar mijn feed niet in staat. Met andere woorden: kan hem dus geeneens toevoegen!

[ Voor 21% gewijzigd door Autofan1985 op 08-04-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
thefal schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:30:
Je kan ook in Currents je Google Reader feeds lezen! Verbaasd me dat dat nog niet is langsgekomen. Je hoeft ze alleen maar aan te vinken.

Of zou dat ook stoppen met werken als Reader weg is? Lijkt me niet toch?
Hoe krijg je je RSS feeds in Currents dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Autofan1985 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:48:
[...]

Hier dus totaal niet. Krijg heel de optie 'plakken' niet eens als ik een nieuwe feed wil toevoegen in feedly. Kan alleen zoeken door een lijst waar mijn feed niet in staat. Met andere woorden: kan hem dus geeneens toevoegen!
Ik deed het vanuit Chrome of Opera (dat weet ik even niet meer) en dan gewoon door de link te klikken: feedly opende bij mij de feed direct, en gaf de optie hem toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Heb je het dan over desktop of net zoals ik de android-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Autofan1985 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:14:
Heb je het dan over desktop of net zoals ik de android-app?
Ja de android app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2013/04/phpreader-mobile.jpg

Wat google kan, kan ik ook :) De mobile view is al een aardig eind... Starrren, unstarren, de link onderaan om alles te markeren als gelezen. Als je op een artikel klikt dan klapt het artikel uit en komt de rest te voorschijn, positioneert de browser op het item en wordt het item als gelezen gemarkeerd, terug inklappen. Meeste werkt nu goed.

Het menu overzicht met alle feeds en dan per feed ophalen zit er nog niet in, maar de JSON calls zijn al wel gebouwd. Voor wie interesse heeft. Benodigdheden zijn php en mysql:

https://github.com/xbmcfreak/phppaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Autofan1985 schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:41:
Dit :)
Ik heb wel een eigen server, maar TTS is een draak om te updaten e.d. Selfoss heeft weer geen app. (nee, een mobiele site is geen app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ik heb nu RssDemon en die lijkt het wel op te pakken! Nu de app eens verder ontdekken en kijken hoe het bevalt en dergelijke. In ieder geval kon ik na het 'klikken' op een rss-feed in Chrome direct kiesen tussen Chrome en RssDemon! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
zAo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:35:
[...]

Dit :)
Ik heb wel een eigen server, maar TTS is een draak om te updaten e.d. Selfoss heeft weer geen app. (nee, een mobiele site is geen app).
Hoezo een draak om tt-rss te updaten? "git pull" en klaar ben je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nieuwe speler: www.commafeed.com, opensource, incl API, browser-extensions zijn er al.

Kale versie, import gaat snel, enkele keyboard-shortcuts werken al. Integratie met diensten zie ik zo snel nog niet. Voorlopig ziet het er zeker niet slecht uit. Deze, samen met Theoldreader zijn vooralsnog nog steeds de beste alternatieven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ziet er ook goed uit; al denk ik wel dat tt-rss iets laagdrempeliger is om zelf te hosten. PHP/mysql, klaar ben je.

ff screenshotje (clickable):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/tt-rss_small.png

[ Voor 66% gewijzigd door smeerbartje op 16-05-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Op de kop af nog een maandje voor Google Reader ons gaat verlaten.

Vooralsnog gaat de keuze bij mij nog steeds uit naar TheOldReader, hoewel ik daar een goede app voor mis die ik op Android kan gebruiken. De website volstaat bij mij, hoewel ik nog steeds vurig hoop (tegen beter weten in) dat Google haar beslissing terugdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben blijven hangen bij Feedly. Niet optimaal want het is geen echte website, maar ik lees mijn feeds sowieso alleen op mijn eigen laptop met de Feedly plugin in Chrome en op mijn Android devices (Galaxy SII en Galaxy Tab 2) met de Feedly app.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
^Met hem

Mijn feeds lees ik vooral op m'n S2 en de app is redelijk goed. Wel zijn er nog wat irritante bugs:
1. soms, als je op de backbutton drukt, is de hele app weg
2. soms, als je op de backbutton drukt in list view, ga je opeens terug naar de eerste "pagina" van de feed

Ook mis ik nog de podcast-functionaliteit van gReader. Daar kan je gemakkelijk podcasts streamen of downloaden en met de ingebouwde player kan je met 1 druk op de knop 30s voorwaarts scrubben en 10s achterwaarts.

Een groot gemis is ook het ontbreken van downloadfunctionaliteiten. Je hebt eigenlijk altijd een actieve internetverbinding nodig om de app goed te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik merk al wel dat niets volledig aan mijn wensen voldoet. Google Reader deed dat ook niet, maar vanwege de vele apps voor mobiele platformen bleef ik dit gebruiken.

Ik denk dat ik in de komende weken zelf iets in elkaar knutsel. Daarbij ga ik denk ik een bestaand script (Selfoss ofzo) gebruiken als backend en zelf daar dingen omheen bouwen. Zo wil ik bijvoorbeeld graag een echte windows UI gebruiken, in plaats van een webpagina of browser plugin. Ook wil ik functionaliteit om op basis van keywords van de items in de feed al voordat ik het te zien krijg dingen gebeuren (met name verwijderen van meuk en 'starren' van dingen die mij meer boeien dan de rest). Van die automatische starred items wil ik best actief op de hoogte gesteld worden (mail, growl, geluid uit mijn server, dat soort dingen).

Het enige nadeel is dat ik dan geen mobiele apps meer kan gebruiken, want al zou ik het kunnen, ga geen iOS/WP8 developer licenties aanschaffen hiervoor. Dan gebruik ik wel een mobiele website om dingen mobiel te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb nog steeds http://www.netvibes.com/ als reader. Die werkt tenminste redelijk met toetsenbordbediening.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27
Voor diegene die Mr Reader op de iPad gebruiken, het blog is geudate en maandag komt er meer nieuws over hoe deze app gaat werken in de toekomst.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27
En het deel twee is er ook.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws van Feedly, een Google Reader-alternatief:

We have been working behind the curtains with the developers of Reeder, Press, Nextgen Reader, Newsify and gReader as design partners for our Normandy project[1]. Today we are excited to announce that you will be able to access your feedly from all these apps before Google Reader retires and that the access to feedly API will be free. More details soon.

Dus o.a. Reeder krijgt ondersteuning voor Feedly.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Da's nog eens puik van Feedly, om hun API ook open te stellen aan andere clients die de Google Reader API gebruikten. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Inderdaad. Wel vraag ik me af hoe e.e.a. gefinancierd wordt en hoe duurzaam deze oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ja als het een gehoste oplossing is moet je wel afvragen waarom ze dat doen. Hoe lang duurt het voordat je moet betalen of de applicatie niet meer bruikbaar is vanwege alle banners enzo. Ik geloof er niets van dat sinterklaas de rekening betaald van de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik ben weer iets verder met mijn zelfbouw. Ik wil voorkomen dat ik straks moet betalen voor een gratis dienst. Met behulp van infinite scrolling, bullseye voor de view port en veel jquery en javscript werkt het nu redelijk goed! Importeren van feeds, opml bestanden werkt. Ook het beheren en updaten. De interface kent momenteel twee views. Een Google Reader like view, waarbij door te scrollen items als gelezen in de database worden gezet. En een list view, welke lijkt op de www.google.com/reader/i/ view.

Afbeeldingslocatie: http://www.phppaper.com/wp-content/uploads/phppaper2.png

Ik maak nu gebruik van de bootstrap css files, waardoor de interface er een stuk strakker uitziet. Het geheel is nog niet af. Functies zoals het sorteren (oud-nieuw versus nieuw-oud), dynamisch meetellen in menu, enz. zijn nog niet af. Opschonen van de code ben ik mee bezig.

Voor wie interesse heeft of mee wilt werken: https://github.com/xbmcfreak/phppaper

[ Voor 21% gewijzigd door Erhnam op 05-06-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ziet er fris uit. Binnenkort ff proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door Sefyu op 05-06-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik gebruikte zelf al een tijdje Feedly, deze heb ik toestemming gegegeven verbinding te maken met mijn Google Reader. Moet ik nog een extra actie uitvoeren om mijn feeds te 'exporteren' naar Feedly, zodat deze nog steeds bekend zijn wanneer Google definitief de stekker uit Reader trekt?

edit: gevalletje UTFS |:(

Transitioning from Google Reader to feedly

Posted on March 14, 2013 by @feedly

Google announced today that they will be shutting down Google Reader. This is something we have been expecting for some time: We have been working on a project called Normandy which is a feedly clone of the Google Reader API – running on Google App Engine. When Google Reader shuts down, feedly will seamlessly transition to the Normandy back end. So if you are a Google Reader user and using feedly, you are covered: the transition will be seamless.

[ Voor 50% gewijzigd door Tsjipmanz op 12-06-2013 09:03 ]

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Een nieuwe optie:
http://digg.com/reader

Klinkt mij veelbelovend in de oren. Integratie met Pocket (essentieel voor mij) en verder een Android-app en een simpele website zijn alles wat ik vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
  • Laatst online: 03-01 15:52
Ik heb het zeer populaire Feedly nu ook geprobeerd, maar er missen m.i. te veel functies waar ik bij Google Reader zo gewend aan was geraakt, en ik vind het ontzettend traag t.o.v. de concurrentie. Mooi is het wel, maar kan me tot zover niet voorstellen dat Feedly wat is voor de power users onder ons. Ben benieuwd hoe het werkt zodra de conversie naar hun eigen backend voltooid is, wat schijnbaar deze week per hoeveelheid gebruikers plaatsvindt. Dat er al een Android app is en dat ze met een eigen API proberen samen te werken met andere veelgebruikte Google Reader apps is natuurlijk ook een dikke plus. Daarentegen weet nog niemand wat te verwachten zodra ze hun betaalplannen aankondigen, en wat voor consequenties dit heeft voor hun huidige gratis dienst.

Een andere online RSS reader die me heel erg verrast heeft, is InoReader. Vergelijkbaar met TheOldReader, maar naar mijn ervaring een heel stuk stabieler en ook wat sneller. Deze heeft geen app, al schijnt er wel wat aan te komen (Android eerst). Met alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, heeft van de hosted-alternatieven deze nu mijn voorkeur. Ook hier is er echter geen zicht op toekomstplannen.
https://www.inoreader.com/

Van de self-hosted oplossingen ben ik er definitief over uit dat selfoss niet voor mij is. Bij honderden feeds begint het gewoon te rommelig te worden, ik mis het overzicht. Wat ik wel erg positief vind is dat de vastlopende processen die ik in versie 2.2 meemaakte wanneer hij feeds tegenkwam waar hij niet mee om kon gaan, inmiddels helemaal opgelost lijkt te zijn, in ieder geval in de 2.8-ontwikkel versie die ik nu heb draaien. (github clone)

Tiny Tiny RSS doet echt alles wat ik wil, en meer dan ik van plan was te gebruiken. Verreweg mijn eerste keus.
Smultie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:15:
Een nieuwe optie:
http://digg.com/reader

Klinkt mij veelbelovend in de oren.
Was er ook van op de hoogte, ik ben benieuwd.
Smultie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:08:
Nieuwe speler: www.commafeed.com, opensource, incl API, browser-extensions zijn er al.

Kale versie, import gaat snel, enkele keyboard-shortcuts werken al. Integratie met diensten zie ik zo snel nog niet. Voorlopig ziet het er zeker niet slecht uit. Deze, samen met Theoldreader zijn vooralsnog nog steeds de beste alternatieven wat mij betreft.
Commafeed heb ik dan weer nog niet geprobeerd, maar het ziet er goed uit. Heb je toevallig InoReader ook geprobeerd? (is niet self-hosted) Ben benieuwd naar je ervaring in vergelijking met Commafeed.
Ziet er goed uit, Erhnam! :)

Als ik je een tip mag geven: laat je dev-omgeving ook warning en notice (en bij voorkeur strict) messages uitspuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Random Hajile schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:35:

Een andere online RSS reader die me heel erg verrast heeft, is InoReader. Vergelijkbaar met TheOldReader, maar naar mijn ervaring een heel stuk stabieler en ook wat sneller. Deze heeft geen app, al schijnt er wel wat aan te komen (Android eerst). Met alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, heeft van de hosted-alternatieven deze nu mijn voorkeur. Ook hier is er echter geen zicht op toekomstplannen.
https://www.inoreader.com/
Wow, ziet er erg indrukwekkend uit. Weet de meeste van Google's sterke punten bijna 1-op-1 over te nemen. Laadt snel, Pocket-integratie, e-mail rechtstreeks met Gmail vanuit je feeds.

Inderdaad even volgen of er een API gemaakt gaat worden en wat hun betaalmodel gaat zijn. Staat zeker op m'n shortlist.
Vreemd dat ik er eigenlijk nog niets van gehoord had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
  • Laatst online: 03-01 15:52
Feedly heeft zijn eigen backend gelanceerd onder http://cloud.feedly.com. Je hebt geen browser extensie voor deze versie nodig.

De ifttt koppeling is natuurlijk erg mooi. Ook de aankondiging dat een aantal zeer populaire apps gaan koppelen met feedly gaat vast een hoop google reader gebruikers blij maken.

Ik merk wat dubbele artikelen op, vooral tussen mijn saved for later (starred in google reader), maar verder merk ik vooral dat het een stuk sneller is zo. (begrijpelijk) Nu nog een public API en exports!

http://blog.feedly.com/2013/06/19/feedly-cloud/
Smultie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Wow, ziet er erg indrukwekkend uit. Weet de meeste van Google's sterke punten bijna 1-op-1 over te nemen. Laadt snel, Pocket-integratie, e-mail rechtstreeks met Gmail vanuit je feeds.

Inderdaad even volgen of er een API gemaakt gaat worden en wat hun betaalmodel gaat zijn. Staat zeker op m'n shortlist.
Vreemd dat ik er eigenlijk nog niets van gehoord had!
Er is een API, maar nog niet publiekelijk, schijnbaar. Je ziet daarover meer terug op het forum.

Dit is één van de aankondigingsposts geweest, met wat meer info. Ook waar InoReader zoal gebruik van maakt en waarom hij er (nog) niet mee open source is gegaan.

Ik ben ondertussen dan toch echt google reader af en compleet overgestapt op tt-rss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 12:10

GeekK

Rag Mama Rag

@Random Hajile

Bedankt voor de tip van InoReader! Kan tot nu toe alleen maar lovend zijn!

Hier is wat meer info over wat ze van plan zijn (forums, vandaag gepost): Little more about the future:
The model will be Freemium, that's decided. There will be a free service with restrictions. The basic features like reading, commenting, liking, tagging, social connections, broadcasting, sharing to external services will allways be free. The number of subscriptions is one thing which will be subject to premium accounts. Others might be: Auto push service (number of pushed items), better feed update intervals, statistics and analytics (for syndicated folders, tags). Those are really the things that put a lot of stress into the system.
Hoop dat het aantal gratis feeds niet te laag wordt...

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Feedly heeft trouwens recent Feedly Cloud geïntroduceerd. Via cloud.feedly.com kun je nu vanuit elke browser bij je Feedly, zonder gebruik te hoeven maken van een app of een plugin.

Bij mij zorgde het overstappen van de Chrome plugin naar de Cloud er wel voor dat alles ongelezen was maar dat was een minor inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Gisteren gReader getest met Feedly sync. Werkt bijna prima. Podcast-ondersteuning ontbreekt namelijk :(
Dit is een feature die ik vaak gebruik in gReader om podcasts te downloaden of te streamen. Nu kan ik alleen maar de feedlink aanklikken die vervolgens opent in VLC player. Geen optie om te downloaden, noch de handige opties van gReader zelf om 30s voorwaarts en 10s achterwaarts te scrubben. Ik hoop dat deze feature binnen afzienbare tijd wel toegevoegd wordt...

edit: dit lijkt gisteren gefixt te zijn in een beta: http://www.greader.co/beta/

[ Voor 8% gewijzigd door Sefyu op 24-06-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Future of Reeder

Updates
All three versions of Reeder will get major updates. Unfortunately, these won't be ready for July 1st. Sorry about that.

--------------------------------------------------------------------------------

Reeder for iPhone
The current version of Reeder for iPhone will be free, starting today. Version 3.2 (already submitted) will support the following services as alternatives to Google Reader:

•Feedbin
•Feedly
•Feed Wrangler (No support for smart streams yet in Reeder)
•Fever
•Standalone/Local RSS without syncing

Now you might ask why the iPhone version will get a major update too. Actually, that wasn't planned at first. But I'm really happy with how the new iPad version turns out and want to bring this to the iPhone too.

--------------------------------------------------------------------------------

Reeder for Mac and iPad
Unfortunately, it's not that easy to add other services to the current versions of these apps. It's probably best to use my time to work on the new versions, to get these out as soon as possible. This means that I'll remove the current versions of these apps from the App Store on July 1st, as they only work with Google Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik ben nog steeds érg te spreken over InoReader.
Doet (in een browser) niets onder voor Google Reader in mijn optiek.
Mis alleen nog een Android app en ben erg benieuwd naar hun betaalmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb Feedly ontdekt, maar ik vind het niet heel erg duidelijk of deze nu wél of niet als "stand-alone" dienst kan werken. Op de één of andere manier MOET ik altijd inloggen met m'n Google account en ik ben dus bang dat deze nog steeds "werkt" met Google Reader. Dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Je moet één keer op "Import my Google Reader" oid klikken en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar ik wil NIET dat ze Google Reader als "opslag" gebruiken. Sterker nog, ik heb liever een eigen account op m'n eigen email adres, dat géén Google account is. Dat is volgens mij niet mogelijk, of zie ik iets over mijn hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Voor zover ik weet hoef je geen apart account aan te maken. Je kan gewoon je Google Reader data importeren en vanaf dan moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ja, maar dan synct Feedler dus met Google Reader; dat wil ik niet. Ik wil een Feedler account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Momenteel synct Feedly nog met Google Reader voor de mensen die dat gebruikten. Als Google zijn reader offline gooit wordt dat automagisch omgezet naar 100% Feedly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mijn feedly synct niet meer met Google Reader. Alles zit nu in Feedly Cloud. Als ik een feed toevoeg in Feedly, komt 'ie niet in Reader. Ook gelezen/ongelezen statussen worden niet meer gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks; maar je logt dus wel in via je Google Account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
Mooie van Feedly vind ik de preview functie. Kan je de feed in de Feedlytab bekijken ipv steeds een nieuwe tab te hoeven openen. Nadeel van Feedly vind ik het wat trage updaten van feeds. Maar het is nog steeds in ontwikkeling, want als ik scientas.nl feeds in preview bekeek dan opende het steeds in een nieuwe tab, maar dat doet het nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
smeerbartje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:17:
Thanks; maar je logt dus wel in via je Google Account?
Als je migreerde gebruik je storage van feedly zelf. Het user account systeem is nog steeds dat van google.
Zie ook http://feedly.uservoice.c...-to-acess-without-google-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Google Reader werkt nog steeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reeder 3.2 is out. Integrates with the feedly cloud.

Apple just approved version 3.2 of Reeder for iPhone. This is the first version of Reeder which connects to the feedly cloud. This means that you can now use Reeder to read your feedly on your iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Thank you for stopping by.

Google Reader has been discontinued. We want to thank all our loyal fans. We understand you may not agree with this decision, but we hope you'll come to love these alternatives as much as you loved Reader.

Sincerely,

The Google Reader team
Frequently-asked questions

What will happen to my Google Reader data?

All Google Reader subscription data (eg. lists of people that you follow, items you have starred, notes you have created, etc.) will be systematically deleted from Google servers. You can download a copy of your Google Reader data via Google Takeout until 12PM PST July 15, 2013.
Will there be any way to retrieve my subscription data from Google in the future?

No -- all subscription data will be permanently, and irrevocably deleted. Google will not be able to recover any Google Reader subscription data for any user after July 15, 2013.
Why was Google Reader discontinued?

Please refer to our blog post for more information.
The end of an era :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
Helaas nog geen goed alternatief gevonden voor Google Reader. Ik zit hier op mijn werk met Internet Explorer 8 en daar van af wijken mag/kan helaas niet. Feedly heeft mijn voorkeur aangezien ik op mijn iOS devices graag gebruik wil blijven maken van Reeder maar Feedly werkt dus niet op Internet Explorer 8 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Inoreader. Wat mij betreft zéker in een browser het beste alternatief. Android-app verschijnt binnen enkele weken (1-2). Helaas nog geen zicht op een iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dcell schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:51:
Helaas nog geen goed alternatief gevonden voor Google Reader. Ik zit hier op mijn werk met Internet Explorer 8 en daar van af wijken mag/kan helaas niet. Feedly heeft mijn voorkeur aangezien ik op mijn iOS devices graag gebruik wil blijven maken van Reeder maar Feedly werkt dus niet op Internet Explorer 8 :/
Je informatie is verouderd. Sinds kort is er Feedly Cloud, die werkt zonder plugins etc. vanuit elke willekeurige browser, ook IE...

Ahem, correctie... Ik heb het net getest, Feedly Cloud werkt dus niet in IE8. Javascript error. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Je informatie is verouderd. Sinds kort is er Feedly Cloud, die werkt zonder plugins etc. vanuit elke willekeurige browser, ook IE...

Ahem, correctie... Ik heb het net getest, Feedly Cloud werkt dus niet in IE8. Javascript error. :(
Nagenoeg alle nieuwe alternatieven werken niet op oude IE versies. AOL reader doet het niet, Digg reader doet het ook niet, Old reader laat de helft van de interface zien en Feedly doet het dus ook net. Als je ook nog eens wil syncen over devices heen kan je het dus helemaal schudden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 02-07-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dcell, ik weet dat er een mogelijkheid is om bijvoorbeeld Firefox op een USB-stick te installeren zodanig dat hij stand-alone volledig vanaf die stick draait. Je hoeft dan dus op het host-systeem niets te installeren en er wordt ook niets opgeslagen op het host-systeem, noch temporary files, noch cookies, noch registry settings, etc - alles vanaf de stick. Is dat wellicht een optie voor jouw dichtgetimmerde systeem?

Wikipedia: Firefox Portable

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 02-07-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:06:
dcell, ik weet dat er een mogelijkheid is om bijvoorbeeld Firefox op een USB-stick te installeren zodanig dat hij stand-alone volledig vanaf die stick draait. Je hoeft dan dus op het host-systeem niets te installeren en er wordt ook niets opgeslagen op het host-systeem, noch temporary files, noch cookies, noch registry settings, etc - alles vanaf de stick. Is dat wellicht een optie voor jouw dichtgetimmerde systeem?

Wikipedia: Firefox Portable
thanks voor de tip, dat heb ik echter al uitgeprobeerd. Alles gaat goed tot de Oauth-gedeelte bij het inloggen. Daar moet ik toestemming verlenen en op een button klikken maar de button is grijs en niet aan te klikken. Ik heb al gespeeld met de settings in Firefox Portable maar ook dat levert geen succes op.

Dus helaas ook geen alternatief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Chrome Portable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Firefox Portable stond ergens verdwaald op het netwerk hier ;) dus die heb ik nog kunnen uitproberen.

Chrome Portable kan ik helaas niet downloaden via de internetverbinding met restricties hier. USB-sticks mogen ook niet gebruikt worden dus ik zal maar een tijdje zonder feeds moeten leven op mijn werk (= alle feeds lezen via mijn mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
dcell schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:08:
[...]

Firefox Portable stond ergens verdwaald op het netwerk hier ;) dus die heb ik nog kunnen uitproberen.

Chrome Portable kan ik helaas niet downloaden via de internetverbinding met restricties hier. USB-sticks mogen ook niet gebruikt worden dus ik zal maar een tijdje zonder feeds moeten leven op mijn werk (= alle feeds lezen via mijn mobiel)
The Old Reader laat inderdaad niet alles zien, de linker zijbalk mist. Maar als je de URL van alle items invult dan kan je je feeds wel lezen.

http://theoldreader.com/posts/all

Niet ideaal, maar beter dan niets lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:08:
[...]

Hoe heb je dan FF Portable gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Sefyu schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:47:
[...]

Hoe heb je dan FF Portable gedownload?
Er stond een verdwaald exemplaar op het interne netwerk hier ;) de afkomst daarvan is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ben ik de enige bij wie Feedly mijn feeds niet heeft opgeslagen?

Heb in de weken voordien meerdere keren van feedly gebruik gemaakt op zowel Chrome plugin als mobiel (Android) en dat werkte perfect.
Nu is Google Reader down, ik log in op Feedly en alles is leeg? WTF? Voel mij wel nogal genaaid...

Gelukkig heb ik nog een XML export van al mijn feeds, maar hoe dat te importeren in Feedly is mij een mysterie...

Het lijkt erop alsof Feedly way-over-their-head aan het werken zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hier geen enkel probleem met Feedly, overgang van Google Reader naar Feedly Cloud zorgde er alleen voor dat alles op unread kwam te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Feedly werkt hier prima icm met Chrome op de pc en Reeder op iOS devices iPhone :)

De overgang naar Feedly Cloud had ik een aantal dagen geleden al gedaan. Tot op het laatste moment heb ik Google Reader nog gebruikt en sinds een aantal uur nu Feedly en tot nu nog geen bevindingen.

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 02-07-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:55:
[...]

Er stond een verdwaald exemplaar op het interne netwerk hier ;) de afkomst daarvan is mij onbekend.
Ah, op die manier. Op de middelbare school stond er vaak ook een verdwaalde kopie van Quake op het netwerkt :P

Hier verder ook geen problemen met de overgang. Was een week geleden or so al gemigreerd en was zelfs vergeten dat de boel op 1 juli down ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Ik lees hier weinig over TheOldReader. Als toetsenbordfetisjist ben ik nogal gehecht aan alles met het toetsenbord te doen. Met Reader van Google kon dat prima en alleen bij TheOldReader vind ik hetzelfde niveau van ondersteuning terug. Bij andere alternatieven kun je ook wel wat met het toetsenbord maar het blijft behelpen.

Ben ik een minderheid hier?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
P_Tingen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:13:
Ik lees hier weinig over TheOldReader. Als toetsenbordfetisjist ben ik nogal gehecht aan alles met het toetsenbord te doen. Met Reader van Google kon dat prima en alleen bij TheOldReader vind ik hetzelfde niveau van ondersteuning terug. Bij andere alternatieven kun je ook wel wat met het toetsenbord maar het blijft behelpen.

Heb TheOldReader lang gezien als beste alternatief, maar InoReader heeft het daar wmb van gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
P_Tingen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:13:

Aangezien mijn feeds uit Feedly verdwenen zijn en ik niet vind hoe ik die kan importeren, ben ik nu ook bij TheOldReader terecht gekomen. Nog niet veel gebruikt, maar ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 15:21
DieterVDW schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:06:
Aangezien mijn feeds uit Feedly verdwenen zijn en ik niet vind hoe ik die kan importeren...
Heb je de Google Reader data ge-exporteerd? (kan nog steeds via Google Takeout).

In die ZIP file is een XML file (volgens mij subsriptions.xml) die je feeds bevat (in OPML formaat). Die kun je importeren in Feedly: in de web versie klik je op 'Import OPML' in de navigatie balk aan de linkerkant van het scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Mottebelke op 03-07-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DieterVDW schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:06:
[...]

Aangezien mijn feeds uit Feedly verdwenen zijn en ik niet vind hoe ik die kan importeren, ben ik nu ook bij TheOldReader terecht gekomen. Nog niet veel gebruikt, maar ziet er goed uit!
http://blog.feedly.com/20...my-feeds-are-missing-bug/
Addressing The “My feeds are missing” Bug
Posted on July 2, 2013 by @feedly
We discovered today that some of the feedly users were not successfully migrated to the feedly cloud. After a couple of hours of investigation, it seems that it was related to the feedly extension /app not correctly getting updated to version 16 and therefore not triggering the automatic migration.

We spent the rest of the day thinking about what we could do to fix this issue and deliver on our promise.

Given that all the feeds and categories information is available in the Google Reader takeout information, we decided to do a sprint and add a page to feedly what would take as input the subscription.xml file included in the Google Reader takeout and build the corresponding feedly. Our goal is to have that new migration option available in cloud.feedly.com tomorrow afternoon.

If you are missing feeds in your feedly today:
1) Go to Google Takeout and export your Reader archive.
2) Locate the subscription.xml file.
3) If you have not done so, send an email to care@feedly.com with [migration] in the title and the content of http://cloud.feedly.com/#console in the body.

We will send you an email reply as soon as the new migration feature is available.

We are sorry. We are looking forward to fixing this issue and hand you back your feedly.

/Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mottebelke schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:31:
[...]
Die kun je importeren in Feedly: in de web versie klik je op 'Import OPML' in de navigatie balk aan de linkerkant van het scherm.
w00t?? Die knop stond er toch gewoon niet gisteren.. ?

Edit: Nou knap snelle reactie moet ik toegeven! Chapeau!
Als de server nu ook nog eens geen 504 bad gateway zou geven bij het uploaden van mijn OPML file dan was het helemaal mooi :) .

[ Voor 23% gewijzigd door DieterVDW op 03-07-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik moet zeggen dat ik de webinterface van feedly zwaar relaxed vind, heb Google Reader nog geen seconde gemist eerlijk gezegd :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zelfde geldt voor mij, maar dan voor www.inoreader.com
Halverwege deze week volgt ook de eerste Android app-alpha van inoreader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Feedly heeft imho inderdaad een betere website dan Google Reader had en ook gReader vind ik prettiger werken dan de Google Reader app. Al met al dus helemaal zo slecht niet dat ik gedwongen was om naar alternatieven te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb nog steeds een TinyTinyRSS instance draaien op m'n eigen servertje. Dit is een php/mysql script dat echt enorm simpel te installeren is en qua interface ontzettend dicht in de buurt komt van Google Reader. Zie ook onderstaande screenshot. Door middel van de "fever"-plugin gedraagt de API zich als een fever-API. M.a..w ik kan nu de iOS app "Reeder" gebruiken om te connecten naar m'n eigen server. Werkt echt perfect! Bijkomstig voordeel is dat het gratis is EN dat ik niet afhankelijk ben van een derde partij.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/tt-rss_small.png

[ Voor 56% gewijzigd door smeerbartje op 11-07-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Door de enorme toeloop van gebruikers kunnen de beheerders van The Old Reader de hoeveelheid onderhoud niet meer aan, waardoor ze over twee weken offline gaan:
That’s why The Old Reader has to change. We have closed user registration, and we plan to shut the public site down in two weeks. We started working on this project for ourselves and our friends, and we use The Old Reader on a daily basis, so we will launch a separate private site that will keep running.
http://blog.theoldreader....ll-for-desperate-measures

Goed, op naar de volgende RSS-reader ;w

[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 29-07-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Las het. Mag ik je inoreader.com aanraden?
Pagina: 1 2 3 Laatste