Ik heb het zeer populaire Feedly nu ook geprobeerd, maar er missen m.i. te veel functies waar ik bij Google Reader zo gewend aan was geraakt, en ik vind het ontzettend traag t.o.v. de concurrentie. Mooi is het wel, maar kan me tot zover niet voorstellen dat Feedly wat is voor de power users onder ons. Ben benieuwd hoe het werkt zodra de conversie naar hun eigen backend voltooid is, wat schijnbaar deze week per hoeveelheid gebruikers plaatsvindt. Dat er al een Android app is en dat ze met een eigen API proberen samen te werken met andere veelgebruikte Google Reader apps is natuurlijk ook een dikke plus. Daarentegen weet nog niemand wat te verwachten zodra ze hun betaalplannen aankondigen, en wat voor consequenties dit heeft voor hun huidige gratis dienst.
Een andere online RSS reader die me heel erg verrast heeft, is InoReader. Vergelijkbaar met TheOldReader, maar naar mijn ervaring een heel stuk stabieler en ook wat sneller. Deze heeft geen app, al schijnt er wel wat aan te komen (Android eerst). Met alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, heeft van de hosted-alternatieven deze nu mijn voorkeur. Ook hier is er echter geen zicht op toekomstplannen.
https://www.inoreader.com/
Van de self-hosted oplossingen ben ik er definitief over uit dat selfoss niet voor mij is. Bij honderden feeds begint het gewoon te rommelig te worden, ik mis het overzicht. Wat ik wel erg positief vind is dat de vastlopende processen die ik in versie 2.2 meemaakte wanneer hij feeds tegenkwam waar hij niet mee om kon gaan, inmiddels helemaal opgelost lijkt te zijn, in ieder geval in de 2.8-ontwikkel versie die ik nu heb draaien. (github clone)
Tiny Tiny RSS doet echt alles wat ik wil, en meer dan ik van plan was te gebruiken. Verreweg mijn eerste keus.
Was er ook van op de hoogte, ik ben benieuwd.
Smultie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:08:
Nieuwe speler:
www.commafeed.com, opensource, incl API, browser-extensions zijn er al.
Kale versie, import gaat snel, enkele keyboard-shortcuts werken al. Integratie met diensten zie ik zo snel nog niet. Voorlopig ziet het er zeker niet slecht uit. Deze, samen met Theoldreader zijn vooralsnog nog steeds de beste alternatieven wat mij betreft.
Commafeed heb ik dan weer nog niet geprobeerd, maar het ziet er goed uit. Heb je toevallig InoReader ook geprobeerd? (is niet self-hosted) Ben benieuwd naar je ervaring in vergelijking met Commafeed.
Ziet er goed uit, Erhnam!
Als ik je een tip mag geven: laat je dev-omgeving ook warning en notice (en bij voorkeur strict) messages uitspuwen.