Google Reader stopt ermee

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Aangezien Google heeft aangekondigd dat ze de stekker uit hun RSS dienst "Reader" trekken, hierbij een topic om alternatieven te bespreken. Volgens mij zijn er twee oplossingen:
  1. Zelf hosten op een VPS of servertje in de meterkast.
  2. Een andere online dienst vinden die hetzelfde doet, en waar ook nog eens een goede client voor beschikbaar is zodat iOS / Android apps gemaakt kunnen worden om het geheel een beetje mobiel te krijgen.
Ikzelf ben nu bezig met het testen van onderstaande zelf-host-scriptsResultaten worden uiteraard hier gepost.

[edit]
Nou, na een paar maanden (!?!??!) zoeken heb ik de oplossing gevonden. Lekker zelf hosten en tóch je eigen favoriete client gebruiken (zoals Reeder). Check: http://www.talend-developer.com/installation-of-tinytinyrss/

[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 15-09-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Tof topic. Zelf probeer ik momenteel Feedly even uit. Ik zal ook laten weten wat mijn ervaringen daarmee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Momenteel ben ik netvibes aan het uitproberen, en die bevalt goed, doet mij terugdenken aan het design van google reader voor de google+ style. The old reader heb ik vanwege de gigantische drukte nog niet kunnen uitproberen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik ga Feedly proberen. Dit met het oog op de blogpost dat Feedly bezig is met een Google Reader Api, werkend met Google App Engine http://blog.feedly.com/2013/03/14/google-reader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik zit ook te kijken naar alternatieven, waarvan zelf hosten mijn meeste voorkeur heeft. Het vervelendste is om een goede Android reader te vinden. Het mooie van die reader was dat je zelf offline kon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atm0s
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik gebruikte naast Google Reader ook de "Super full Feeds for Google Reader" chrome extension ( https://chrome.google.com...ecnkenngkidhioicnfpakihgo )

* Life will never be the same *

zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.newsblur.com/ Stond op slashdot genoemd als alternatief.

Iemand ervaringen?

Het geheel is namelijk open source: https://github.com/samuelclay/NewsBlur
En dus wellicht zelf goed te hosten?

[ Voor 39% gewijzigd door Erhnam op 14-03-2013 09:28 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik gebruikte zelf Google Reader als cross platform en cross device feed reader. De apps op mijn telefoon en mijn tablet, reader.google.com op mijn laptop en eventueel op andere computers, mooi allemaal constant gesynchroniseerd...

Een net zo functioneel alternatief zal moeilijk te vinden zijn denk ik... :'(

EDIT: Ik heb zojuist Feedly gevonden.

Google Chrome plugin: check.
Android en iOS apps: check.

Je kan vanuit Feedly connecten naar je Google Reader account en wanneer Google Reader uit de lucht gaat neemt Feedly het naadloos over, claimen ze.

Ik ga dus nu Feedly proberen en zal mijn bevindingen hier rapporteren. :)

EDIT 2: Op het eerste gezicht ziet Feedly er heel goed uit. Nu hopen dat die overgang op 1 juli ook goed gaat :D

Wat grappig is, is dat alle communities die ik volg (via Google Reader - en nu dus Feedly), zoals Tweakers.net, Slashdot, Ars Technica, The Register, het pensioen van Google Reader heel breed uitmeten met veel discussie. Doet aardig wat stof opwaaien! :D

[ Voor 58% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2013 10:32 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Belachelijke actie van Google, dit was één van mijn favoriete diensten, die me erg veel tijd bespaarde door niet meer allerhande verschillende sites door te hoeven nemen. Ben benieuwd wanneer ze plotseling Calendar gaan uitfaseren

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het is wel erg duidelijk dat veel alternatieven op dit moment een flinke piek belasting krijgen door gebruikers die willen testen/switchen.

Feedly en The Old Reader zijn bij mij op het eerste gezicht mooie alternatieven.
Helaas kan bij The Old Reader niet geimporteerd worden door de drukte.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebriuk zelf Feedly en dat werkt echt prima en ziet er ook nog eens gelikt uit (niet altijd even belangrijk natuurlijk, maar ik vind het wel fijn) feit dat ze nu alls overnemen van je Reader feed is helemaal een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Laatst online: 15-09 07:42
@Tsjipmanz:
Ze zullen niets wat een veel grotere userbase heeft en onderdeel is van betaalde Apps uitfaseren.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 09:39
Ik ben naar google reader overgestapt toen de berichten kwamen dat bloglines ermee zou stoppen.
Blijkbaar is dat nooit gebeurt, omdat die op het laatste moment is overgenomen door een ander bedrijf.

Ik zal dus ook eens rond gaan kijken wat de alternatieven zijn. Waarschijnlijk wordt het ofwel terug naar bloglines, of netvibes. Ik ben namelijk redelijk gehecht aan het web-app idee, en met feedly zou ik --zoals ik het nu begrijp-- dus bij elke pc waar ik het wil bekijken een plugin moeten installeren.

Ik ben stiekem ergens wel benieuwd of dit uberhaupt doorgezet zal worden, gezien de algemene paniek die lijkt te zijn ontstaan op het internet over het stoppen van Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[knipperdeknip]

De plugin is inderdaad wel nodig, blijkt... Ik heb hem uitgeschakeld en feedly deed het niet meer. Jammer.

Er zijn plugins voor Chrome, Firefox en Safari. Om je feeds op een "vreemde" machine te lezen zul je dus eerst die plugin moeten installeren.

Maar ja, 99% van de tijd gebruik ik mijn eigen laptop, tablet of telefoon dus zo'n groot issue is dat voor mij niet.

[ Voor 161% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2013 11:13 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Laatst online: 15-08 23:30
Ik ben ook niet erg blij met deze actie van Google. Gebruik Reader al sinds ze het gelanceerd hebben (2005 geloof ik?), en het was precies wat ik zocht. Nu dus op zoek naar een andere oplossing. De features zelf maken me niet zoveel uit, op een na: alle berichten 'uitgeklapt' onder elkaar tonen. Ik skim vaak de inhoud van berichten, dus wil niet iedere keer op een titel klikken zodat het berichtje uitklapt. Verder zijn er vaak meerdere (korte) berichten binnen een scherm te zien; zo lees ik dus lekker snel door.

Iemand een idee welke RSS reader alle berichten standaard uitgeklapt weer kan geven? Newsblur doet dit zo te zien in de demo, maar heeft op dit moment een ernstig tekort aan capaciteit.

Verder heb ik nog de volgende self-hosted solution gevonden: selfoss: http://selfoss.aditu.de/ ; heb het nog niet getest, maar het leek me in ieder geval het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Is er eigenlijk een handige module voor QNAP? Zelf hosten is misschien wel de beste oplossing en mijn NAS zou dat goed moeten kunnen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ferdy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:16:
Iemand een idee welke RSS reader alle berichten standaard uitgeklapt weer kan geven? Newsblur doet dit zo te zien in de demo, maar heeft op dit moment een ernstig tekort aan capaciteit.
Feedly kan dat, ze noemen dat "timeline mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
Ben newsblur aan het installeren, want Feedly vond ik niets en duurde een eeuwigheid voor het überhaupt reageerde :? Newsblur is zo traag als dikke jeweetwel en heeft feeds geimporteerd uit Google reader die ik helemaal niet meer gebruik :?

[ Voor 34% gewijzigd door desalniettemin op 14-03-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:08
Ik ben gelukkig recent van Newsrob naar Feedly gegaan en ook Feedly op de desktop geinstalleerd. Werkt erg prettig en snel op zowel mijn Optimus 2x als op laptop en desktop. Alleen gekoppeld aan browser is suboptimaal. Maar het grootste voordeel aan Reader was het syncen van gelezen status etc, en dat houdt ik nu. De feedly content vormgeving is erg prettig, al dan niet na een beetje tweaken van de vele vele opties.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik echt tech-rage ondervind. ik weet nog hoe geweldig ik het vond dat ik eindelijjk al mijn RSS feeds in de cloud kon hebben zodat ik niet elke keer moest denken aan opml back-ups bij reinstalls. Het gemak dat Reader bood was echt onvergelijkbaar, zelfs toen de advertenties vervelend werden.

Dank voor de Roll-your-own tips. Ik vind het vervelend om aan een service waar ik niet voor betaal en dus niet van weet hoe lang de goodness nog duurt vast te zitten, en ik kan prima een klein servertje draaien en gewoon weer LifeRea draaien.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ben nu the old reader aan het proberen, maar importeren lukt niet, want te druk daar. Dus dan maar een voor een, maar duurt lang. foksuk.nl lukt bv niet, scientas.nl ook niet :(

[ Voor 91% gewijzigd door desalniettemin op 14-03-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
P_Tingen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:16:
Is er eigenlijk een handige module voor QNAP? Zelf hosten is misschien wel de beste oplossing en mijn NAS zou dat goed moeten kunnen.
Bekijk even http://tt-rss.org. Werkt op Synology, dus QNAP zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
The old reader verwijderd, want kan nu opeens geen enkel abonnement meer toevoegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik schrok ook van het nieuws. Zelf hosten is geen optie, dus inderdaad Feedly maar proberen. Hopen dat die het langer uithouden. Toch jammer :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch vreemd dat Reader door Google wordt afgeserveerd gezien alle stof die het doet opwaaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mx. Alba schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:22:
Toch vreemd dat Reader door Google wordt afgeserveerd gezien alle stof die het doet opwaaien...
So true, precies alsof ze hun stats verkeerd uitlezen...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
Heb net RssLounge geprobeerd, maar toch niet helemaal tevreden. Installatie ging wel snel, maar ik mis wat handigheden zoals het automatisch als gelezen markeren van een geopend bericht.

'selfoss' ziet er leuk uit in de screenshots, maar krijg ik niet aan de praat (alleen een HTTP Error 500).

Net ook TT-RSS (Tiny Tiny RSS) getest. Installatie is iets uitgebreider (zelf config file aanpassen en een .sql file in je DB importeren), maar bevat wel dé feature die ik zoek. (Inhoud van het bericht onder het bericht zelf laten zien; te activeren met de optie "Combined Feed Display".) Verder ziet de UI er helaas niet super uit, maar wellicht zijn er nog themes te vinden. Ik kan iig weer verder lezen!

[ Voor 40% gewijzigd door Ferdy op 14-03-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ja, maar wie doet al die stof opwaaien? Geen googlende schapen die hun ad hits omhoog schoppen.

Toen ik gisteravond de melding in beeld kreeg dat ze ermee gingen stoppen sloeg m'n hart wel ff een slag over :P

Ik vraag me af wat de maker van gReader nu gaat doen (Noinnon). Een paar dagen geleden nog heeft 'ie een update uitgebracht waarmee de UI helemaal vernieuwd werd (lijkt een beetje op een RSS-reader die ik weleens op een iPad gebruikt heb (Reeder volgens mij)).

Wat ik denk ik nog het meest vervelende zal vinden op 1 juli, is uitzoeken hoe ik het ga doen met mijn unread items. Ik heb op een willekeurig moment zo 2000-3000 ongelezen items (soms zelfs 5000). Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Het meest belangrijk vind ik cross-device syncing. Ik lees 70% van de artikelen op Android, 30% op de pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Sefyu op 14-03-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Meeste gebruikers van google reader zijn bloggers en journalisten, dus is het logisch dat er zoveel tweets en blogposts verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sefyu schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:44:
[...]

Ja, maar wie doet al die stof opwaaien? Geen googlende schapen die hun ad hits omhoog schoppen.

Toen ik gisteravond de melding in beeld kreeg dat ze ermee gingen stoppen sloeg m'n hart wel ff een slag over :P

Ik vraag me af wat de maker van gReader nu gaat doen (Noinnon). Een paar dagen geleden nog heeft 'ie een update uitgebracht waarmee de UI helemaal vernieuwd werd (lijkt een beetje op een RSS-reader die ik weleens op een iPad gebruikt heb (Reeder volgens mij)).

Wat ik denk ik nog het meest vervelende zal vinden op 1 juli, is uitzoeken hoe ik het ga doen met mijn unread items. Ik heb op een willekeurig moment zo 2000-3000 ongelezen items (soms zelfs 5000). Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Het meest belangrijk vind ik cross-device syncing. Ik lees 70% van de artikelen op Android, 30% op de pc.
Het antwoord lijkt te zijn: Feedly.

In Chrome: extension downloaden, inloggen met je Google account, klaar.
Op Android / iOS: app installeren, inloggen met je Google account, klaar.

Alles *floep* geïmporteerd vanuit Google Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 16:02
De beslissing zal het waarschijnlijk niet beïnvloeden, maar onder het mom van niet geschoten is altijd mis:
http://www.change.org/pet...eep-google-reader-running

Vroooommmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
Voorlopig blijf ik gewoon nog bij Google Reader.

Mocht de maker van Reeder (iOS/Mac app) in juni nog geen update uitgebracht hebben, ga ik pas andere services uitproberen. Hopelijk komt er een bedrijf die de markt van Google Reader overneemt (inclusief
-officiële- API's), dus om nu al in paniek over te stappen vind ik een beetje te voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Feeddemon kapt er ook mee als gevolg van Google Reader announcement:
http://nick.typepad.com/b...the-end-of-feeddemon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb andere even geprobeerd, maar ik vind ze helemaal niets. Bloglines leek me handig bv, maar de opties benne ruk. Of ik kan ze niet vinden . Voeg ik tweakers.net bv toe, dan krijg ik 500 berichten ipv de nieuwste. Je kan niet kiezen tussen nieuwe items of allemaal. Kan met Google reader wel. Waardeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zou leuk zijn als Tweakers iets voor de leden gaat hosten :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Ik wert ook met Feedly, en ben er eigenlijk best tevreden over.
Twee minpuntjes die ik nog opgelost zou willen zien worden:
* de addon heeft geen unread messages counter
* ik kan geen nieuwe feeds toevoegen, dan krijg ik steeds de volgende foutmelding
Feed not found
Feedly was not able to load feed:
feed/http%3A%2F%2Fwww.nasa.gov%2Frss%2Fbreaking_news.rss

Why?

Access to this feed might require a username and password (feedly does not know yet how to access and load authenticated feeds).
The specified URL does not point to a valid RSS or ATOM feed (in which case you might want to contact the owner of the website you are trying to subscribe to and let them know about the problem).
You are running into a feedly bug. Please open a ticket so that we can track it down.

version
10.2.438

internal information
failed to get feed information for 'feed/http%3A%2F%2Fwww.nasa.gov%2Frss%2Fbreaking_news.rss' because: 400 -- undefined. Hint Google Reader URL: !{google}/reader/api/0/stream/contents/feed%2Fhttp%253A%252F%252Fwww.nasa.gov%252Frss%252Fbreaking_news.rss?r=n&n=10&client=feedly&ck=1363265610782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

DennusB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:44:
Zou leuk zijn als Tweakers iets voor de leden gaat hosten :D
Doen we al, heet een frontpage + tracker. Meer heb je niet nodig :+

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik blijf tot juli ook bij de google reader en daarna weet ik het niet, want bv bloglines, nee dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Smultie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:55:
Ik wert ook met Feedly, en ben er eigenlijk best tevreden over.
Twee minpuntjes die ik nog opgelost zou willen zien worden:
* de addon heeft geen unread messages counter
Jawel. In Chrome krijg ik rechts bovenin een Feedly-icoontje te zien (bij de addin-icoontjes) en daar zit een unread counter op. Die moet je wel even aanzetten in de Preferences onder Advanced, daar kan je de Unread Indicator instellen op "number of unread articles".
* ik kan geen nieuwe feeds toevoegen, dan krijg ik steeds de volgende foutmelding
Vreemd... Ik ben gewoon ingelogd met mijn Google Reader account en Feedly heeft al mijn feeds en read/unread status feilloos overgenomen uit Google Reader...

Misschien een tijdelijke work-around om nieuwe feeds dus nog in Google Reader toe te voegen? Het zou namelijk gewoon een bug kunnen zijn die binnenkort uiteraard gefixt wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Jawel. In Chrome krijg ik rechts bovenin een Feedly-icoontje te zien (bij de addin-icoontjes) en daar zit een unread counter op. Die moet je wel even aanzetten in de Preferences onder Advanced, daar kan je de Unread Indicator instellen op "number of unread articles".

[...]

Vreemd... Ik ben gewoon ingelogd met mijn Google Reader account en Feedly heeft al mijn feeds en read/unread status feilloos overgenomen uit Google Reader...

Misschien een tijdelijke work-around om nieuwe feeds dus nog in Google Reader toe te voegen? Het zou namelijk gewoon een bug kunnen zijn die binnenkort uiteraard gefixt wordt. :)
Helaas:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w5LnE6z.pngp
Geen opties in Firefox.

Feedly heeft inderdaad al mijn bestaande subscriptions overgenomen vanuit Google Reader. Het toevoegen van níeuwe subscriptions geeft echter bovengenoemde error op. Kan inderdaad een tijdelijke error zijn. Laten we het hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
Kan het niet gevonden krijgen. Heb maar 4 opties bij Advanced. Helaas heeft de 'App' zelf geen opties. Ook heb ik geen Feedly 'addon' icoontje.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee, de opties op de Feedly "website" zelf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pld1T3Kinrm2vhbW9AxM64uf/full.png

Met die instelling krijg je een unread counter op het Feedly icoontje rechts bovenin de browser:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8tFAl5sC1syvdJwVDdT1xj91/full.png

In dit geval dus 1 ongelezen berichtje...

Ah.... "Chrome and Safari only" staat erbij. :D

En het is me trouwens net gelukt om via Feedly een RSS-feed toe te voegen. "+ ADD WEBSITE" en dan gewoon de RSS feed URL plakken in het zoekveldje.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Chrome and Safari only. Da's dus duidelijk :(
Hopelijk ook snel Firefox ondersteuning.

Is me nu ook gelukt op die manier. Gewoon op een RSS-link klikken in je browser geeft echter de genoemde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
Mx. Alba schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:36:
Nee, de opties op de Feedly "website" zelf:

In dit geval dus 1 ongelezen berichtje...

Ah.... "Chrome and Safari only" staat erbij. :D
Heb ook Chrome hier. Maar heb dat icoontjes niet, en ook echt die optie niet. Bij mij begint deze "Auto-Select On Scroll".

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Smultie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:40:
Chrome and Safari only. Da's dus duidelijk :(
Hopelijk ook snel Firefox ondersteuning.
Of gewoon overstappen naar een echte browser. ;)

* Mx. Alba rent weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je wél de addon downloaden.
Mx. Alba schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:41:
[...]

Of gewoon overstappen naar een echte browser. ;)

* Mx. Alba rent weg
Heb 't een aantal keer geprobeerd, maar raak maar niet gewend aan Chrome (terwijl ik toch een fervent gebruiker van Google-diensten ben). Ook een gebrek aan een aantal voor mij essentiële addons in Chrome helpt niet mee.

[ Voor 82% gewijzigd door Smultie op 14-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

NetVibes heeft ondersteuning voor shortcuts. En die lijken voor een deel op de Google Reader shortcuts, dus ik ben aardig blij.

Wel krijg je - als je Netvibes gaat gebruiken - gratis een zooi oninteressante feeds maar die laten zich gemakkelijk verwijderen. Je komt bij NetVibes overigens eerst in een soort magazine-achtige view, maar je kan switchen naar reader-view. En dan issie wel erg mooi.

En je kan je bestaande meuk importeren via OPML (en die kun je bij Google weer exporteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat bedoel je met shortcuts, P_Tingen? Keyboard shortcuts? Heeft Feedly ook:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0WB4ToIXowB6hTtBt1pVxZze/full.png

Eigenlijk gebruikte ik alleen j/k zeer veelvuldig in Google Reader en Feedly kent die ook met exact de zelfde functionaliteit. Grappig hoe van die oude keyboard shortcuts van de allereerste versies van vi (console text editor in linux) van voordat pijltjestoetsen goed ondersteund werden tegenwoordig nog steeds gangbaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik gebruikte vaak ook SHIFT-J / K om naar een andere groep feeds te gaan. Dan SHIFT-O om die te openen en SHIFT-A om alles als gelezen te markeren. Die zie ik zo niet bij Feedly. NetVibes kan dat wel. Feedly vind ik er wel net wat beter uitzien maar die toetsen halen me voorlopig naar NetVibes

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sac4FPU.png

edit: ploatie toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door P_Tingen op 14-03-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
@Albantar:
Zie nu wel een extension van Feedly zelf. Dan krijg ik inderdaad hetzelfde icoontje, maar nog steeds die optie niet :P

Even Chrome herstarten.. Kijken of dat helpt.
edit:
Helaas, helpt niet. Raar.

Ahh. "Not logged in" komt tevoorschijn als ik hover boven het icon. Zo te zien moet je dan een 'echt' account hebben bij Feedly en niet alleen "Connect to Google Reader".

[ Voor 27% gewijzigd door KoalaBear84 op 14-03-2013 14:54 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nu ik net het plaatje toevoeg (zie 2 posts naar boven) zie ik ook de shortcuts F en W voor schakelen tussen Feed en Web weergave.

Ik geloof dat ik deze nog beter ga vinden dan Reader zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
'selfoss' heb ik net ook aan de praat gekregen. Op de screenshots ziet de applicatie er netjes uit, maar in de praktijk is deze erg beperkt in zijn functionaliteit. TT-RSS lijkt me tot nu toe het handigste.

'rsslounge' wordt niet meer ondersteund door de developer. Dus wellicht geen slimme keuze om die te gaan installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Ferdy op 14-03-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AniMatrix schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:52:
@Albantar:
Zie nu wel een extension van Feedly zelf. Dan krijg ik inderdaad hetzelfde icoontje, maar nog steeds die optie niet :P

Even Chrome herstarten.. Kijken of dat helpt.
edit:
Helaas, helpt niet. Raar.

Ahh. "Not logged in" komt tevoorschijn als ik hover boven het icon. Zo te zien moet je dan een 'echt' account hebben bij Feedly en niet alleen "Connect to Google Reader".
Vreemd want dat "connect to Google Reader" is ook het enige wat ik heb gedaan... :?

Die Feedly addin die ik in Chrome heb heet trouwens wel "Feedly Plus", misschien zijn er een gewone en een "plus" versie en heb jij de gewone?

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
Vreemd want dat "connect to Google Reader" is ook het enige wat ik heb gedaan... :?
Ok, helaas, bedankt voor de hulp :)

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AniMatrix, dat wat ik in mijn ninja-edit zei is het waarschijnlijk.

In de Chrome Web Store staat onder Apps een Feedly app die ik niet heb geïnstalleerd, en onder Extensions een Feedly Plus extension die ik wel heb geïnstalleerd. Dus wellicht heb jij de App, niet de Extension?

Confirmed: https://getsatisfaction.c...n_feedly_chrome_extension :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als je het icoonetje wil voor Feedly moet je inderdaad de extension downloaden en niet de APP, de extension heet Feedly Plus en die geeft het icoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
@Albantar / LordHades:
Dat zag ik later ook, dus die had ik geinstalleerd. Daardoor kreeg ik hetzelfde icoontje als jullie, maar die 'zei'. "Not logged in". :P

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
Het lijkt erop dat de meeste van jullie daadwerkelijk Google Reader gebruik(t)en om de feeds te lezen (in plaats van Reader als doorvoersluis te gebruiken).

Zijn er op dit moment überhaupt alternatieven voor de Reader API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Robbert_jan schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:34:
Het lijkt erop dat de meeste van jullie daadwerkelijk Google Reader gebruik(t)en om de feeds te lezen (in plaats van Reader als doorvoersluis te gebruiken).

Zijn er op dit moment überhaupt alternatieven voor de Reader API?
Goh, het lijkt wel of ik er aandelen in heb ofzo, maar Feedly verzorgt ook een Reader API. Als je een app hebt die de API van Google Reader gebruikt kan je met Feedly contact opnemen voor informatie over hoe je hem kunt ombouwen om Feedly te gebruiken.

http://blog.feedly.com/2013/03/14/google-reader/
Note 2: if you are a third party developer using the Google Reader API and would like to integrate with Normandy, please send an email to remi@feedly.com. We would love to keep the Google Reader ecosystem alive.

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Feedly gebruikt nu nog de API van Reader, maar heeft beloofd de feed definities te importeren en je een naadloze overgang te bieden. Dus als je nu overstapt op Feedly en je bestaande Reader koppelt, dan zou het automatisch goed moeten gaan.

TIP: exporteer even je feed definities vanuit Reader. Dan weet je zeker dat je ze na 1 juli ook nog hebt.

En als je ze dan toch hebt in een OPML (= XML) bestand, dan zou je ze ook in NetVibes of tt-rss (en waarschijnlijk ook in heel veel anderen) zonder enig probleem weer in kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bij NetVibes hebben ze overigens ook "last" van het stoppen van Reader. Ik zie net staan op de site:
If you're experiencing slowdowns or feed latency, please bear with us as we work hard to handle a huge amount of new users. Thank you for your patience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De ratten verlaten het zinkende schip... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@AniMatrix: Die extensie voor Chrome is beter dan die voor Firefox, omdat aan de linkerkant al je feeds staan. Zie ik in Firefox niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
  • Laatst online: 03-01 15:52
Heeft iemand toevallig al Selfoss met succes uitgeprobeerd? Ik ben benieuwd naar de vergelijking met TinyTiny, voor selfhosted oplossingen. Ik vind de omschrijving op hun website namelijk veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
Random Hajile schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:22:
Heeft iemand toevallig al Selfoss met succes uitgeprobeerd? Ik ben benieuwd naar de vergelijking met TinyTiny, voor selfhosted oplossingen. Ik vind de omschrijving op hun website namelijk veelbelovend.
Zie ook mijn post een paar reacties terug. Heb Selfoss aan de praat gekregen, maar helaas is "het ziet er leuk uit" het enige wat ik er positief over kan melden. Ik heb bijvoorbeeld geen mogelijkheid gevonden om mijn lijstje met feeds te importeren. Berichten worden niet automatisch gemarkeerd als gelezen wanneer je deze opent, etc. TT-RSS werkt naar mijn mening een stuk beter (alhoewel dat er weer niet mooi uitziet).

Van de hosted oplossingen ziet Newsblur er goed uit, en werkt ook fijn. Alleen is de server nu compleet overloaded, waardoor je contant errors krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dus daarom lukte het importeren niet en kon ik geen enkele feed toevoegen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Momenteel probeer ik feedspot uit, en ik moet zeggen dat de interface ook niet slecht is, weinig afleiding en compacte weergave waardoor er veel items op een pagina passen. http://www.feedspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
theoldreader is nu niet zo erg overbelast. Lijkt veel op Google Reader. Alleen toevoegen van abonnementen gaat nog niet zo soepel. Deze ga ik eens uitproberen voorlopig :) Kan nu bv vi.nl niet toevoegen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 14-03-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik denk dat de eerste dienst (of zelf te hosten script) die Reeder (iOS) ondersteunt, het gaat winnen. Alleen hoe laat je een nieuw te bouwen service samenwerken met Reeder? Dat is iets wat die gast van Reeder moet doen... beetje kip-ei probleem dus :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
Ferdy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Zie ook mijn post een paar reacties terug. Heb Selfoss aan de praat gekregen, maar helaas is "het ziet er leuk uit" het enige wat ik er positief over kan melden. Ik heb bijvoorbeeld geen mogelijkheid gevonden om mijn lijstje met feeds te importeren. Berichten worden niet automatisch gemarkeerd als gelezen wanneer je deze opent, etc. TT-RSS werkt naar mijn mening een stuk beter (alhoewel dat er weer niet mooi uitziet).
Ah mijn excuses, ik had blijkbaar dan nèt over die post heen gelezen! Je ervaring klinkt i.i.g. teleurstellend.

Volgens de selfoss website kun je OPML importeren via "http://yoururl.com/opml". (kun je bij Google Reader exporteren via Google Takeout) Heb je hem helemaal weer van je server afgedonderd, of ben je nog in de gelegenheid dit te proberen? Zo niet, geen punt, dan ga ik zelf het gewoon proberen. Een ander aspect waar ik nieuwsgierig naar ben is de uitbreidbaarheid die geclaimed wordt op de selfoss website. Als daar een degelijke interface voor is is dat zeker interessant voor mij als developer.

Wat ik ook een belangrijk aspect vind is de android apps van beiden. Iemand daar al ervaring mee?
Ferdy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Van de hosted oplossingen ziet Newsblur er goed uit, en werkt ook fijn. Alleen is de server nu compleet overloaded, waardoor je contant errors krijgt.
Dat is ook waar ik altijd al bang voor was zodra Google de stekker uit Reader zou trekken. Reken maar dat het een dure grap is om de bereikbaarheid van je service zo te garanderen zoals Google dat kan met haar enorme backend. Daar zal dus wat tegenover komen te staan in de meeste gevallen, of je krijgt van die limieten die o.a. bij Newsblur worden gehanteerd voor de gratis accounts.

Toevallig is Newsblur dus ook een mogelijkheid voor de selfhosting oplossing, maar ik begreep dat het nogal wat resources vereist? Wellicht probeer ik die zelf ook nog even.

https://github.com/samuelclay/NewsBlur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
smeerbartje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:57:
Ik denk dat de eerste dienst (of zelf te hosten script) die Reeder (iOS) ondersteunt, het gaat winnen. Alleen hoe laat je een nieuw te bouwen service samenwerken met Reeder? Dat is iets wat die gast van Reeder moet doen... beetje kip-ei probleem dus :(.
Feedly schijnt dus daadwerkelijk de Google Reader API na te willen bootsen. Als dat lukt, kunnen bestaande Google Reader apps vrij eenvoudig aansluiten op Feedly's service. Met die mededeling denk ik dat ze sowieso het grootste deel van de Google Reader gebruikers binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
ieperlingetje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:25:
Momenteel probeer ik feedspot uit, en ik moet zeggen dat de interface ook niet slecht is, weinig afleiding en compacte weergave waardoor er veel items op een pagina passen. http://www.feedspot.com
Deze net geistalleerd en heeft al mijn feeds uit Google Reader geimporteerd. Alleen iets té compact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat ik wel 'grappig' vind is dat ik nog aardig heb getwijfeld over mijn overgang naar reader omdat op basis van mijn feeds behoorlijk veel over mijn persoonlijke interesses te leren is. Ik dacht dat dit voor google een goudmijntje zou zijn. Blijkbaar denken ze daar zelf anders over..

Netvibes maar eens gaan proberen. Al die alternatieve sites kunnen ineens overal servers vandaan laten komen :+.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
feedspot loopt achter op Google Reader, want er is een nieuw item in tweakers.net volgens Google, maar feedspot toont die niet :? Laat maar en excuses. Ik geef het op en blijf voorlopig de Google Reader gebruiken tot 1 juli ;w

[ Voor 27% gewijzigd door desalniettemin op 14-03-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Ik had al een aantal tabs openstaan met alternatieve om te proberen. Ik probeer nu Feedly en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Ik moet nog wat tests uitvoeren, maar het lijkt erop dat Feedly bijna alles kan wat Reader i.c.m met gReader ook kan. Het enige wat ik nog niet heb kunnen uitvogelen zonder de help te lezen is hoe je ook in het verleden kan zoeken (bijv. artikelen in feeds die gepubliceerd zijn voordat je gesubscribed was). Een pluspunt vind ik verder dat je zowel in de web-app als in de Android-app per feed kan selecteren wat voor weergave je wil. Reader kende maar één setting voor alle feeds (nieuwe eerst, oudste eerst, en magisch sorteren).

Ik denk dat http://www.feedly.com/home binnenkort http://www.google.com/reader/view/ gaat vervangen als gepinde tab in Chrome :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb de proef op de som genomen en Feedly ontarmd. De Feedly Plus Chrome app geïnstalleerd en de Android-versie op mijn Galaxy Nexus. De komende tijd zal uitwijzen of ik hiermee uit de voeten kan. Het ziet er heel aardig uit, maar een ding stoort mij een klein beetje. Specifiek bij een feed kijkend zijnd de feeds gefilterd op datum, zeer logisch natuurlijk. Ik volg ook wat fansites of websites gericht op een specifiek onderwerp. Deze websites plaatsen in de regel hooguit een artikel per dag. Tussen die artikelen komt er dan een datum te staan met veel witruimte. Te overzichtelijk in mijn opinie. Als ze dat kunnen oplossen zoals met de All-pagina waar alle feeds staan opgesomd met de datum er voor of juist er achter dan ziet het er nog veel aantrekkelijker uit, zoals dat ook met Google reader het geval is. Maargoed Google Reader is ook geen Feedly, daar zal ik toch een beetje aan moeten wennen en ze laten met project Normandy aardig zien dat er wat van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Feedly is als iOS app het beste wat er is (als het komt op RSS), maar als Chrome add-on heb ik zo mijn twijfels. De lay-out is een stuk minder praktisch op een desktop dan op een iPad. Er zijn tevens maar weinig site's die het hele artikel tonen in die 'preview' pagina en daarom kan ik ook niet alle pagina's in een nieuw tabblad openen zonder eerst door te moeten klikken. Nu schijnt het dat Digg bezig is met zelf een reader te maken en kan het heel goed uitpakken als je kijkt naar hoe Digg eruitziet. Daar is het nu net zo overzichtelijk door het minimalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:35
Iemand die toevallig al gespeeld heeft met sharebro? https://github.com/alexch/sharebro Lijkt me een interessante dienst met genoeg potentie tot groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heb nu een dag TinyTinyRSS in gebruik; maar deze komt nog het meest in de buurt hoor! Goeie interface én ingebouwde API ondersteuning, dus ik denk ook relatief snel compatible te maken met Reeder... nu maar hopen dat die gast van Reeder het oppakt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/TinyTinyRSS.jpg

Ook RSSLounge ziet er veelbelovend uit; echter de maker is gestopt met de ontwikkeling, dus het zou jammer zijn om nu in te zetten op een dood project. Hij raadt "" aan; deze staat nu op m'n lijst op te checken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/RSSlounge.jpg

Zoals jullie zien ga ik m'n pijlen richten op self-host applicaties.... ik heb een servertje in de meterkast, dus waarom niet inzetten voor dit soort doeleinden??? En ik heb dan dus zelf volledige controle.

[ Voor 43% gewijzigd door smeerbartje op 15-03-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sIRwa3
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 14:09
De mensen van DIGG hebben ook een Reader aangekondigd. Met API.

http://blog.digg.com/post/45355701332/were-building-a-reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
Op Google docs wordt een spreadsheet bijgehouden van de alternatieven. Goed initiatief!

https://docs.google.com/s...WkktTjJhUUE4dGR5WUE#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:59
Da's allemaal niet zo mooi...
Ik gebruik FeedDemon en syncte dit met Google Reader over al mijn pc's (werk, thuis, laptop etc...).
Nu moet ik dus zelf gaan importeren/exporteren, want ik ken geen andere reader die aan mijn eisen voldoet.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Random Hajile schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:32:
Op Google docs wordt een spreadsheet bijgehouden van de alternatieven. Goed initiatief!

https://docs.google.com/s...WkktTjJhUUE4dGR5WUE#gid=0
Helaas.
Onze servers zijn bezet. Wacht een ogenblik en probeer het opnieuw.

Meer informatie vindt u in het Helpcentrum van Google Documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:21
Remco schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:43:
Da's allemaal niet zo mooi...
Ik gebruik FeedDemon en syncte dit met Google Reader over al mijn pc's (werk, thuis, laptop etc...).
Nu moet ik dus zelf gaan importeren/exporteren, want ik ken geen andere reader die aan mijn eisen voldoet.
Zelfde hier ik gebruik FeedDemon ook op mijn PC's. Ik denk toch dat het even afwachten is wat zich allemaal ontwikkeld de komende tijd. Misschien komen er nog meer alternatieven bij. Ik blijf eerst maar is bij Google Reader en ik zie over 1 maand wel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Feedly-gebruikers: hebben jullie ook last van load-problemen? Scrollen door text-only feeds levert binnen korte tijd een geheugengebruik van meerdere honderden MB's op, gevolgd door een volledige crash van Chrome (niet alleen de feedly-tab, maar alles). Vrij vervelend. Adblock+ en flashblock staan uit voor feedly.com. Ook tampermonkey wijzigt niks niks.

Andere geïnstalleerde (ingeschakelde) extensies:
Chrome Bookmarks Manager
Chrome Toolbox
Evernote Web Clipper
LastPass
Pocket
Session Buddy
Sexy Undo Close Tab

Chrome 25.0.1364.172 m op Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ferdy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:57:
'selfoss' heb ik net ook aan de praat gekregen. Op de screenshots ziet de applicatie er netjes uit, maar in de praktijk is deze erg beperkt in zijn functionaliteit. TT-RSS lijkt me tot nu toe het handigste.

'rsslounge' wordt niet meer ondersteund door de developer. Dus wellicht geen slimme keuze om die te gaan installeren.
Hoe heb je selfoss aan de praat gekregen? Ik heb ruzie met die .htaccess... 't schijnt aan Ubuntu server te liggen, tenminste als ik de verhalen op dat forum zo lees. Waaronder (welke distro) werk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
smeerbartje schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:35:
[...]

Hoe heb je selfoss aan de praat gekregen? Ik heb ruzie met die .htaccess... 't schijnt aan Ubuntu server te liggen, tenminste als ik de verhalen op dat forum zo lees. Waaronder (welke distro) werk jij?
Heb je wel de mod_rewrite en mod_header modules draaien op je webserver?

Ik sluit me overigens aan bij Ferdy: selfoss is veel te beperkt om een waardige vervanger te zijn.

Van de selfhosted oplossing bevalt TinyTiny erg goed tot nu toe!
Er zijn ook genoeg aanwijzingen om te denken dat het allemaal om de investeringen gaat die Google in Google+ heeft gestopt, maar er niet uit terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Sefyu schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:28:
Feedly-gebruikers: hebben jullie ook last van load-problemen? Scrollen door text-only feeds levert binnen korte tijd een geheugengebruik van meerdere honderden MB's op, gevolgd door een volledige crash van Chrome (niet alleen de feedly-tab, maar alles). Vrij vervelend. Adblock+ en flashblock staan uit voor feedly.com. Ook tampermonkey wijzigt niks niks.
Ik merk hier niks van.

Ik ben vrij tevreden over feedly na een paar dagen gebruiken. Ik vind de interface van Google Reader iets sneller maar verder doet het wat ik verwacht van een nieuwslezer: de bronnen binnenhalen en de items als 'read' aanvinken terwijl ik voorbij de artikels scroll. De app voor Android lijkt ook prima te werken en te syncen. Nu maar hopen dat de overgang vlot verloopt wanneer Google Reader echt verdwijnt op 1/7. Al hoop ik eigenlijk dat de petitie succesvol zal zijn en Google op hun beslissing terugkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Random Hajile schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:44:
[...]

Heb je wel de mod_rewrite en mod_header modules draaien op je webserver?

Ik sluit me overigens aan bij Ferdy: selfoss is veel te beperkt om een waardige vervanger te zijn.

[...]

Er zijn ook genoeg aanwijzingen om te denken dat het allemaal om de investeringen gaat die Google in Google+ heeft gestopt, maar er niet uit terug krijgt.
Ik heb Selfoss al aan de praat; 't lag aan het niet writable zijn van de public directory... stom van me. Wat betreft TinyTiny: hoe heb je de updaptes ingesteld?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tiny-Tiny-RSS/update.php -daemon
[17:40:08/31543] Scheduled 0 feeds to update...

[17:40:08/31543] Expiring cache/simplepie
[17:40:08/31543] Removed 0 files.
[17:40:08/31543] Expiring cache/images
[17:40:08/31543] Expiring cache/export
[17:40:08/31543] Removing old lock files...
[17:40:08/31543] Sending digests, batch of max 15 users, headline limit = 1000
[17:40:08/31543] All done.
[17:40:08/31540] Sleeping for 60 seconds...
Dit werkt wel, maar op de één of andere manier moet ik 'm naar de achtergrond krijgen. Of als cronjob en dan niet in daemon mode? Hoe doe jij dit?

[ Voor 30% gewijzigd door smeerbartje op 16-03-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
smeerbartje schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:35:
[...]

Ik heb Nginx, PHP en MySQL gebruikt (onder OS X 10.7.4, maar dat moet niet uitmaken).

Er zitten inderdaad wat redirects in die ingesteld moeten worden, omdat anders selfoss niet werkt. Hieronder mijn Nginx configuratie, misschien heb je er wat aan: (Nginx gebruikt geen .htaccess bestanden.)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
server {
    listen 8080;
    server_name localhost;

root /Users/ferdy/www/selfoss;

location ~* \ (gif|jpg|png) {
        expires 30d; 
    }

location / {
        index index.php index.html index.htm;
        try_files $uri /public/$uri /index.php$is_args$args;
    }

location ~ \.php$ {
        fastcgi_pass 127.0.0.1:9000;
        fastcgi_index index.php;
        fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root/$fastcgi_script_name;
        include fastcgi_params;
    }
}

Random Hajile schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:44:
[...]
[...]
Als je wilt kun je Tiny Tiny RSS ook meer op Google Reader laten lijken. Een user op het TTRSS forum heeft daarvoor een stukje custom CSS geschreven. Deze kun je toevoegen in het preferences-scherm van TTRSS.

[ Voor 18% gewijzigd door Ferdy op 17-03-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik ben serieus HEEL erg blij met selfoss. Zeker de nieuwste versie (2.3) is een zéér goede vervanger voor Google Reader. Door op de "t" te drukken markeer je het actieve item als "read" en sprint je automatisch naar de volgende. Ideaal!

Nu moet die gast van Reeder nog even de API gaan invoeren... dan ben ik echt tevreden. Tot dusver heb ik dus de keuze gemaakt: selfoss.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/selfoss.png

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 17-03-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Op ttrss loopt trouwens een draadje waarbij gebruikers de interface zo aan het tunen zijn dat het meer en meer op google reader begint te lijken. Hier waar we nu staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2013/03/ttrss.jpg

Meer info: http://tt-rss.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Op de één of andere manier vind ik Selfoss iets "nieuwer" overkomen. En véél sneller dan TinyRSS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

smeerbartje schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:59:
Op de één of andere manier vind ik Selfoss iets "nieuwer" overkomen. En véél sneller dan TinyRSS....
Net selfoss ook even geprobeerd. Ziet er mooi uit!

Ik heb wel als ik de update url pull, dat dan selfoss niet meer wil reageren. Misschien ligt het aan apache of mysql, maar op dat moment hangt het geheel 5 minuten...

[ Voor 6% gewijzigd door Erhnam op 17-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heb ik nog geen problemen mee gehad, ook apache, mysql op Ubuntu servertje. Zeg maar met welke frequentie refresh jij? Om de vijf minuten? Ben je niet bang dat je ip adres dan wordt gebanned door de servers? Lijkt me vrij vaak namelijk....

By the way, hoe zorg je ervoor dat TinyTiny de inhoud van de articles IN de lijst lijst zijn, in plaats van eronder. Wel coole feature namelijk!

[ Voor 23% gewijzigd door smeerbartje op 17-03-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

smeerbartje schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:12:
By the way, hoe zorg je ervoor dat TinyTiny de inhoud van de articles IN de lijst lijst zijn, in plaats van eronder. Wel coole feature namelijk!
In de /js/viewfeed.js moet je de volgende regel aanpassen van:

code:
1
2
      if (id == getActiveArticleId() && Element.visible(elem))
         return true;

aanpassen naar:

code:
1
2
3
4
5
      if (id == getActiveArticleId() && Element.visible(elem)) {
           Element.hide(elem);
         Element.show("CEXC-" + getActiveArticleId());
         return;
      }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
smeerbartje schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:12:
Heb ik nog geen problemen mee gehad, ook apache, mysql op Ubuntu servertje. Zeg maar met welke frequentie refresh jij? Om de vijf minuten? Ben je niet bang dat je ip adres dan wordt gebanned door de servers? Lijkt me vrij vaak namelijk....

De refresh heb ik al een paar dagen op 15 minuten staan, daar verder geen problemen (zoals bans) mee gehad.

Om de titel en het bericht onder elkaar te laten zien kun je de optie "Combined Feed Display" aanzetten in het preferences-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random Hajile
smeerbartje schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:41:
[...]

Wat betreft TinyTiny: hoe heb je de updaptes ingesteld?
Ik doe dit momenteel via een cronjob, dat werkt ook prima tot dusver. In de documentatie staat inderdaad dat de daemon standaard de commandline niet vrijgeeft. Eventueel kun je hem proberen naar de achtergrond te forceren met &, lijkt mij?
Ferdy schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:48:
[...]

Als je wilt kun je Tiny Tiny RSS ook meer op Google Reader laten lijken. Een user op het TTRSS forum heeft daarvoor een stukje custom CSS geschreven. Deze kun je toevoegen in het preferences-scherm van TTRSS.
Hey wat goed, bedankt voor de link! Ik had de optie gezien maar nog niet gekeken naar al bestaande CSS. Dit is een mooi uitgangspunt.
smeerbartje schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:59:
Ja, daarom was het aanvankelijk ook mijn eerste keus om te proberen, maar ik mis nog een hoop configuratie mogelijkheden, daarom ben ik vooralsnog wat blijer met TinyTiny. Ik hou ook de nieuwe versies zeker in de gaten.
Erhnam schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:20:
[...]

Net selfoss ook even geprobeerd. Ziet er mooi uit!

Ik heb wel als ik de update url pull, dat dan selfoss niet meer wil reageren. Misschien ligt het aan apache of mysql, maar op dat moment hangt het geheel 5 minuten...
Dit heb ik ook, het blijkt dat hij niet met al mijn feeds goed om kan gaan. Bij mij kwam er geen einde aan, heb hem ruim een uur de tijd gegeven. Ik heb de feeds die uiteindelijk niet geïmporteerd nog een paar keer geprobeerd maar altijd hetzelfde resultaat, en aangezien er al 112 succesvol waren vond ik dat genoeg voor in elk geval een testrun. Ik zal misschien later eens zelf gaan debuggen als niemand mij voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik blijf ze naast elkaar draaien, dus selfoss en TinyTiny. Mijn (sterke) voorkeur gaat uit naar selfoss. Echter ik denk dat het allemaal neerkomt op wat Reeder gaat ondersteunen :).

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 18-03-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb een aantal dagen Feedly geprobeerd, maar week m.i. toch nog té sterk af van Google Reader.
Zojuist TheOldReader gevonden, en die lijkt sterk op wat Google (nu nog) aanbiedt.
Helaas nog geen Android en iOS apps, maar die komen eraan.
De webapp lijkt echter zeer sterk op Google Reader én ze bieden rechtstreeks ondersteuning aan voor Pocket (Read it Later).

Ze hebben het momenteel érg druk met aanmeldingen, waardoor het importeren van je subscriptions wat langer duurt dan normaal, maar je kunt op http://theoldreader.com/posts/trending alvast kijken of het een beetje aan je eisen voldoet.
Pagina: 1 2 3 Laatste