Algemeen discussietopic over Responsive design

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
AllSeeyinEye schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:29:
Ziet er goed uit! (Behalve dan die gekke blauwe balk onderin je browser, maar da's geen onderdeel van Tweakers of GoT :+ )
Sponsor mij een HTC One en je zult de balk niet meer zien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Misha schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

XD, als dat zo makkelijk ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
FYI, na de lunch gooien we het live. Als extra-gratis is ook een stukje voor DM's meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
't Ziet er een mooie update uit :) Goed werk geleverd d:)b
Misha schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

Als dat een iPhone 5 is wil wel ruilen met mijn Galaxy Nexus, dan heb je die blauwe balk ook niet meer :7

[ Voor 13% gewijzigd door filenox op 06-08-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nee, het is een iPhone 4S. En ik wil alleen maar de One :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Forumweergave-bugje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zsBPI5WaOLpRLuBwBIEp6Trd/full.png
Dit is wat ik zie

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vBQ0SSNA9CAqPkRVn4djF6lO/full.png
En dit als ik naar rechts scroll, wat eigenlijk niet zou moeten hoeven :+
(hierbij gaat het natuurlijk om de paginanummers van grotere topics)

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-08-2013 16:10 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Welke pagina is dat? Het kan zijn dat we die dan weer nog net niet hebben gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ah, ik laad (via een snelkoppeling) eigenlijk altijd 'mijn topics' als eerste...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Die ja... //todo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

active topics is ook //todo? Daar heb ik namelijk hetzelfde 'probleem'

En in 'bookmarks' valt de helft van de reacties weg. Die is waarschijnlijk nog in zijn geheel niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Yes! Allemaal //todo! Ik hoop in de komende iteratie. Focus lag nu op de index, de listings, detailpagina's en het reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het gaat de goede kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Eerste indruk: ziet er goed uit!

De slider op de frontpage met de vier gehighlighte artikelen leek in de eerste instantie niet goed te werken maar doet het nu prima, in elk geval met swipen. Intuitief ging ik er trouwens wel vanuit dat je de twee "pijltjes-knoppen" ingedrukt zou kunnen houden om te scrollen langs de gehighlighte artikelen, maar dat bleek niet te werken. Met het indrukken van de knoppen zit ik er wel nogal regelmatig net naast waardoor ik het artikel eronder open in plaats van scroll. Achja, gewoon wennen ;)

verder, ga zo door!

Trouwens, als ik op de user knop druk, die rechts op de rode header, wordt ik automatisch doorgestuurd naar het notificatie-subscherm. Hoort dat?

Edit: en even een test-edit, want ik leek nog een bugje te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Elfjes op 06-08-2013 17:24 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21
De frontpage werkt echt perfect op mijn iPhone nu hoor, petje af :)

Ik ben wel benieuwd hoe jullie het ingestoken hebben. Normaal gesproken is het bij responsive design handig om eerst uit te gaan van mobiel en vanaf daar op te schalen naar grotere (in de breedste zin van het woord) devices. Maar omdat jullie de CSS voor de grotere devices al hadden doen jullie het net andersom denk ik?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25
Wordt Opera Classic op Android ondersteund? Indien nee, dan weet ik dat ik geen bugreports moet maken...

De development-round-up gedraagt zich anders dan nieuwsberichten, de tekst en de afbeeldingen schalen niet mee. Ik veronderstel dat dit soort artikels nog aangepakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Elfjes schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:08:
Eerste indruk: ziet er goed uit!

De slider op de frontpage met de vier gehighlighte artikelen leek in de eerste instantie niet goed te werken maar doet het nu prima, in elk geval met swipen. Intuitief ging ik er trouwens wel vanuit dat je de twee "pijltjes-knoppen" ingedrukt zou kunnen houden om te scrollen langs de gehighlighte artikelen, maar dat bleek niet te werken. Met het indrukken van de knoppen zit ik er wel nogal regelmatig net naast waardoor ik het artikel eronder open in plaats van scroll. Achja, gewoon wennen ;)
Ik twijfel nog over onze huidige implementatie van het scrollen door de ankeilers. In deze iteratie wil ik een klein proefje maken met native scrollen en kijken hoe goed dat werkt op alle devices. Het enige jammer is dan wel, dat je de scrollindicatoren niet langer zal hebben... op sommige devices werkt het scrollen nu namelijk nog niet echt
Trouwens, als ik op de user knop druk, die rechts op de rode header, wordt ik automatisch doorgestuurd naar het notificatie-subscherm. Hoort dat?
Nee, dat hoort niet zo te zijn. Ik heb hetzelfde op de Galaxy Nexus. Daar klikt hier soms 'dubbel'. Zodra de animatie voorbij is, klikt hij nogmaals, wat niet te hoort
posttoast schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:22:
De frontpage werkt echt perfect op mijn iPhone nu hoor, petje af :)

Ik ben wel benieuwd hoe jullie het ingestoken hebben. Normaal gesproken is het bij responsive design handig om eerst uit te gaan van mobiel en vanaf daar op te schalen naar grotere (in de breedste zin van het woord) devices. Maar omdat jullie de CSS voor de grotere devices al hadden doen jullie het net andersom denk ik?
Er zijn meerdere strategieën die je kunt doen. Een daarvan is mobile first, welke je veruit het meest hoort. Dat is een goed uitgangspunt als je compleet overnieuw mag beginnen en je eigenlijk een blanco canvas hebt. Dan begin je met het ontwerpen voor de kleinste viewports en vanuit daar naar groter. Als je echter al een site hebt en niet de resources krijgt om van de grond af aan opnieuw te beginnen, is het lastig om mobile first te doen :P Wat je dan goed kunt doen is het zogenaamde 'retrofitten'. Domweg je huidige website als uitgangspunt nemen en dan naar beneden schalen. Je definieert wat de belangrijkste zaken zijn en zorgt ervoor dat die in ieder geval goed werken op een kleine viewports. Dat is wat we nu aan het doen zijn :)

Beide strategieën hebben zo zijn voor- en nadelen. Een van de grote voordelen van retrofitten is bijvoorbeeld dat we er nu al gebruik van kunnen maken *O*
gvdh schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:11:
Wordt Opera Classic op Android ondersteund? Indien nee, dan weet ik dat ik geen bugreports moet maken...

De development-round-up gedraagt zich anders dan nieuwsberichten, de tekst en de afbeeldingen schalen niet mee. Ik veronderstel dat dit soort artikels nog aangepakt moet worden.
Nee, ik ben niet van plan om Opera Classic te gaan ondersteunen. Het aantal Tweakers dat Opera Classic gebruikt is heel erg weinig en kost heel veel resources om goed te krijgen. Meer dan een best effort kunnen we er denk ik niet voor doen...

[ Voor 10% gewijzigd door Misha op 06-08-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:25:
[...]

Ik twijfel nog over onze huidige implementatie van het scrollen door de ankeilers. In deze iteratie wil ik een klein proefje maken met native scrollen en kijken hoe goed dat werkt op alle devices. Het enige jammer is dan wel, dat je de scrollindicatoren niet langer zal hebben... op sommige devices werkt het scrollen nu namelijk nog niet echt

[...]

Nee, dat hoort niet zo te zijn. Ik heb hetzelfde op de Galaxy Nexus. Daar klikt hier soms 'dubbel'. Zodra de animatie voorbij is, klikt hij nogmaals, wat niet te hoort
ah ok, helder

Ik zat me trouwens te bedenken dat ik het misschien wel handig zou vinden om standaard de tracker te zien als ik op de menuknop druk, ipv de navigatie. Is het een idee om dat als mogelijkheid in te kunnen stellen?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nee, ik wil (in ieder geval voor nu) zo min mogelijk extra custom instellingen hebben. Een dergelijke website als Tweakers responsive maken is al een behoorlijk grote opgave op zichzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:03:
Nee, ik wil (in ieder geval voor nu) zo min mogelijk extra custom instellingen hebben. Een dergelijke website als Tweakers responsive maken is al een behoorlijk grote opgave op zichzelf :P
He jammer, maar wel begrijpelijk. Misschien iets voor de toekomst O-)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het responsive design zie je meerdere keren in reviews: Huawei Ascend P6: niet alleen dun, maar ook mager en geen enkele reactie erover, stop er maar mee, niemand die het gaat opvallen :( :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Of niemand kijkt de video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik lees inderdaad liever de review dan dat ik een videoreview kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik ben juist precies andersom. Meestal luister ik terwijl ik iets anders aan het doen ben.

Wisten jullie dat...

V&A-ads het al aardig doen? :D V&A aangeboden: Computer met 2x Samsung 22" wide-screen + randapparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 22-09 17:44
Jydis heeft 'm door.
Welke site/app is te zien op 3:17?
Niks zeggen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Het mag gezegd worden :) ik zie het wel vaker in de reacties staan en dan meldt de redacteur het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sowieso is TRD geen geheim, plan: Development-round-up - Iteratie #38 en voorgaande edities hebben het er ook consequent over.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 18:19
Misha schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:47:
Ik ben juist precies andersom. Meestal luister ik terwijl ik iets anders aan het doen ben.

Wisten jullie dat...

V&A-ads het al aardig doen? :D V&A aangeboden: Computer met 2x Samsung 22" wide-screen + randapparatuur
Dat ziet er bij mij wel goed uit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb nog niet veel getest (mobiel kwijt) maar op mijn htc met android 4.x lijkt een deel consequent naast scherm te staan.Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2013-08-07%2009.54.21.png?w=AAA6SLHxM3dCIupp1tpGs2cY6gXrIouV67cEqNP_nymI4A

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Je plaatje werkt niet :>
Bovendien kan je best een nieuw topic openen voor bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Plaatje werkt inderdaad niet...

Met de komende iteratie gaat helaas de animatie uit het menu worden gehaald :( het levert op andere plekken wat zeer irritante bugs op, die op geen andere manier op te lossen zijn;

- De 'hashtagbug'; als je naar een url gaat met een # in de url, dan mikt ie de hele navigatie weg. Bijvoorbeeld als je iets post op het forum
- De flikkering die sommigen hebben in het menu is dan opgelost
- Het 'dubbelklik'-probleem is weg dat sommige mensen hebben (als je op je profiel klikt, dan opent ie direct je notificaties. Domweg klikt je browser nogmaals als de transition weg is)

Ik vind het zelf een zuur iets, maar ik heb liever wel een navigatie nadat ik ergens heb gepost, dan een animatie in de navigatie (die ik vervolgens niet kan zien omdat de header waarschijnlijk weg is :P)

Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Jammer van de animatie, inderdaad. Maar zoals je zelf al zegt, lost het ook veel problemen op. Vooral de "verdwijnende" navigatie begint mij te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Jep, ik heb van alles geprobeerd, maar als last-resort toch maar voor deze oplossing gekozen. Het is niet ideaal, maar een bug-loze navigatie weegt gewoon zwaarder dan een fancy effectje met veel bugs.

In een off-canvas menu demo van DBushell zie je hetzelfde probleem: http://dbushell.github.io...-Menu/step4.html#id380445 Daar is het menu ook verborgen.

Aan de andere kant zie je dat mashable bv wel een sliding off-canvas menu heeft. Maar die verbergen de top-bar als je het menu openklapt, waarschijnlijk met de reden om deze bugs te vermijden.

De animatie is iets wat we later altijd nog terug kunnen stoppen als we tijd en een goede oplossing hebben, maar ik denk dat de prio nu eerst moet liggen op het afmaken van responsive dan een fancy effect in de navigatie. Hoewel ik eerst juist fel voorstander was van het effect was, maar dan moet het wel goed werken.

Daarnaast flikkerde het menu op iOS devices en moesten we een '-webkit-backface-visibility: hidden;' hack toepassen om de flikker weg te krijgen, maar dat zorgde er weer voor dat de iPhone 4S crashte op sommige artikelen met een heleboel reacties. Dat is nu ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
*Huishoudelijke mededeling*

Ik ben op vakantie van 19-08 t/m 30-08. In die tijd zal ik niet veel op Tweakers zitten om vragen te beantwoorden. :P Joostbak is er wel gewoon en Inspector is ondertussen ook weer terug van vakantie. Zij zullen af en toe een blik werpen in het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Nog nooit van roaming gehoord? :O >:) Prettige vakantie d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Goeie vakantie!

Komt er dan trouwens wel weer een mogelijkheid om swipe aan de menu's te koppelen? Of heeft dat andere redenen waarom dat niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

crisp

Devver

Pixelated

hylke94 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:20:
Goeie vakantie!

Komt er dan trouwens wel weer een mogelijkheid om swipe aan de menu's te koppelen? Of heeft dat andere redenen waarom dat niet wil?
Ook daar kleven weer allerlei moeilijkheden aan helaas. Helaas hebben we nog steeds te maken met technologie die in de kinderschoenen staat met alle bijbehorende kinderziektes, en dat in een totaal versnippert eco-systeem. Ondersteuning voor oude IE-versies is nog een makkie vergeleken bij dit...

Je zou ook kunnen stellen dat we simpelweg teveel willen in een te korte tijd. Ik heb in het begin al gewaarschuwd dat we niet teveel naar apps moeten kijken, maar blijkbaar wel 'men' dat wel heel erg graag... Binnnen de browser loop je dan echter al snel tegen limieten en beperkingen aan.

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 13-08-2013 22:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ook in Turkije waar de internetverbindingen uberbrak zijn gaat ie lekker snel! *o*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
crisp schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:32:
[...]

Ook daar kleven weer allerlei moeilijkheden aan helaas. Helaas hebben we nog steeds te maken met technologie die in de kinderschoenen staat met alle bijbehorende kinderziektes, en dat in een totaal versnippert eco-systeem. Ondersteuning voor oude IE-versies is nog een makkie vergeleken bij dit...

Je zou ook kunnen stellen dat we simpelweg teveel willen in een te korte tijd. Ik heb in het begin al gewaarschuwd dat we niet teveel naar apps moeten kijken, maar blijkbaar wel 'men' dat wel heel erg graag... Binnnen de browser loop je dan echter al snel tegen limieten en beperkingen aan.
Jammer, dan houden we het maar gewoon op een knopje (en misschien later weer een mooie animatie erbij).
Misha schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:04:
Ook in Turkije waar de internetverbindingen uberbrak zijn gaat ie lekker snel! *o*
Nice! Kun je zien dat het TRD werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:34:

Ik ben op vakantie van 19-08 t/m 30-08. In die tijd zal ik niet veel op Tweakers zitten om vragen te beantwoorden. :P Joostbak is er wel gewoon en Inspector is ondertussen ook weer terug van vakantie. Zij zullen af en toe een blik werpen in het forum :)
Misha schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:04:
Ik wist niet dat turkije zo'n groot tijdverschil had :+
fijne vakantie!

Wat mij betreft hoeven er niet persé fancy animaties of aanstuurmogelijkheden bij, het is een website, geen app. Bij veel swipe-websites loop ik vaak tegen het probleem aan dat de swipe wordt opgepakt door chrome ipv de website en ik dus van tab wissel. Dan liever geen swipe, maar een goed uitgedachte knop.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
Misha schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:08:
- Het 'dubbelklik'-probleem is weg dat sommige mensen hebben (als je op je profiel klikt, dan opent ie direct je notificaties. Domweg klikt je browser nogmaals als de transition weg is)
En ik maar denken dat het aan mijn dikke vingers lag.

Maar wat een goed werk, ook grote topics zijn erg fijn om te lezen met het TRD d:)b

Ik weet niet of het een bugje is, maar soms moet ik mijn browser scherm vernieuwen om de gele breedte te gebruiken van mijn scherm (rechts zit er dan een witruimte).

Omschrijving
Niet de gele breedte van mijn scherm wordt gebruikt
Platform
Android 4.2.2 (PA 3.69)
Browser
Default Browser
Type apparaat
Samsung Galaxy Note
Vond het niet echt nodig om een topic hiervoor aan te maken, dit omdat het soms voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb met mm Desire X genoeg problemen om een topic te te maken.
Dat ga ik vanmiddag doen.

Is veelal forum, maar toch.....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
MaNDaRK schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:47:
[...]

En ik maar denken dat het aan mijn dikke vingers lag.

Maar wat een goed werk, ook grote topics zijn erg fijn om te lezen met het TRD d:)b

Ik weet niet of het een bugje is, maar soms moet ik mijn browser scherm vernieuwen om de gele breedte te gebruiken van mijn scherm (rechts zit er dan een witruimte).

Omschrijving
Niet de gele breedte van mijn scherm wordt gebruikt
Platform
Android 4.2.2 (PA 3.69)
Browser
Default Browser
Type apparaat
Samsung Galaxy Note
Vond het niet echt nodig om een topic hiervoor aan te maken, dit omdat het soms voorkomt
Bij mij blijft hij altijd keurig meeschalen zonder lege ruimten. Ook als ik hem ga draaien Dan wisselt hij zelfs tussen D en C ;). Ik heb overigens wel een Galaxy S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
mrc4nl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:
Ik heb met mm Desire X genoeg problemen om een topic te te maken.
Dat ga ik vanmiddag doen.

Is veelal forum, maar toch.....
Klopt, die pagina is deze iteratie pas opgepakt, op tweakers.net is de versie nog niet responsive en werkt daarom nog niet lekker op je telefoon.

Met de komende release (27 aug) is die wel responsive en moet het wel lekker werken :)

@MaNDaRK: vaag, ik zou niet zo weten wat het probleem is, ik zal eens kijken of iemand op kantoor een note heeft of dat er op de redactie een note te bekennen is, hopelijk kan ik het dan reproduceren.

[ Voor 17% gewijzigd door JoostBaksteen op 19-08-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:01

WoutF

Hoofdredacteur
JoostBaksteen schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:44:
[...]

Klopt, die pagina is deze iteratie pas opgepakt, op tweakers.net is de versie nog niet responsive en werkt daarom nog niet lekker op je telefoon.

Met de komende release (27 aug) is die wel responsive en moet het wel lekker werken :)

@MaNDaRK: vaag, ik zou niet zo weten wat het probleem is, ik zal eens kijken of iemand op kantoor een note heeft of dat er op de redactie een note te bekennen is, hopelijk kan ik het dan reproduceren.
We hebben denk ik wel een Note, maar niet eentje die Paranoid Android draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
@JoostBaksteen, ik heb net weer even gekeken, maar op dit moment kan ik het ook niet reproduceren.

Mocht ik het reproduceren zal ik het hier wel even neer zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Hoe laat komt de volgende .plan/iteratie online? Ben benieuwd naar de wijzigingen ;)

Laat maar. Hij is inmiddels al online ;)

[ Voor 20% gewijzigd door hylke94 op 27-08-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De vernieuwingen bij het plaatsen van een reactie zijn mooi gedaan d:)b
Echter, is het wel nodig om 'Ja, bookmark dit topic.' achter een menu-tje te steken zoals jullie bij emoticons doen? Bij 'emoticons' komen er meer dan 30 emoticons te voorschijn maar bij 'Bookmark' maar 1 lijntje..

De 2de opmerking gaat over de scheidingslijntjes, mogen die niet weg? Overzicht brengen ze toch niet imho :P

http://tweakers.net/ext/f/exZ6Uhf3CYW3i9KOo4WNFFuO/full.png

Edit: Ik ben dit topic blijkbaar vergeten :Z

Wat denken jullie trouwens van deze moderatie-layout? Op een desktop zou het veel te druk worden maar aangezien je op tablets meestal maar 1, 2 of 3 reacties te gelijk kunt zien lijkt me dit nog niet zo'n slecht systeem. Modereren met 1 tab/klik, zonder submenu's :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mR4xCI1xIzvvHK0u7TU8krwF/full.png

Natuurlijk heeft bovenstaand idee helemaal geen haast maar toen ik wat aan het moderen was op men tablet leek 't wel een goed idee (voor later) :)

[ Voor 67% gewijzigd door filenox op 27-08-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
filenox schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:47:
[...]

Wat denken jullie trouwens van deze moderatie-layout? Op een desktop zou het veel te druk worden maar aangezien je op tablets meestal maar 1, 2 of 3 reacties te gelijk kunt zien lijkt me dit nog niet zo'n slecht systeem. Modereren met 1 tab/klik, zonder submenu's :)
[afbeelding]

Natuurlijk heeft bovenstaand idee helemaal geen haast maar toen ik wat aan het moderen was op men tablet leek 't wel een goed idee (voor later) :)
Ziet er goed uit die nieuwe layout, Misschien alleen nog wel ergens een knopje voor een dropdown oid voor het overzicht met mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

filenox schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:47:
De vernieuwingen bij het plaatsen van een reactie zijn mooi gedaan d:)b
Echter, is het wel nodig om 'Ja, bookmark dit topic.' achter een menu-tje te steken zoals jullie bij emoticons doen? Bij 'emoticons' komen er meer dan 30 emoticons te voorschijn maar bij 'Bookmark' maar 1 lijntje..

De 2de opmerking gaat over de scheidingslijntjes, mogen die niet weg? Overzicht brengen ze toch niet imho :P

http://tweakers.net/ext/f/exZ6Uhf3CYW3i9KOo4WNFFuO/full.png

Edit: Ik ben dit topic blijkbaar vergeten :Z

[afbeelding]

Ik heb ze liever achter een menu (zoals ze nu zijn), als ik geen zin heb om te modden hoef ik die knoppen ook niet te zien, word het alleen maar druk van.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Daar is niet altijd ruimte voor. Op C devices zou het misschien kunnen, maar je ontbreekt ook veel informatie op deze manier die wel in de popup staan, zoals aantal moderaties enzo.

De nieuwe reactie-interface is sexy

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zou trouwens iemand van de devvers of Misha een lijst kunnen plaatsen met de pagina's die al responsive gemaakt zijn, tijdens de T7 beta was er ook een lijst met dingen die binnen de scope van T7 vielen en dat was heel handig als je een bug wou melden en wou checken of dat al was gedaan.

• Misha
Ik heb een groot excel dingetje op kantoor liggen. Daar wilde ik een simpelere variant neerzetten in het openingstopic in dit forum :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misha schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:06:
Ik heb een groot excel dingetje op kantoor liggen. Daar wilde ik een simpelere variant neerzetten in het openingstopic in dit forum :)
Dat zou handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Voor ik hier een report ga inschieten die al bekend is...

Onder Windows Phone 7.8 (IE9, Nokia Lumia 800) laden de notificaties en berichten niet in de zijbalk. Er komt enkel te staan "De berichten worden geladen...", maar er gebeurd verder niets. Zelfde geldt voor de notificaties.

Known bug of zal ik een bugreport indienen?
Overigens wordt mijn phone in de header als een "D" device geclassificeerd, terwijl hij in de devicedetect op grade B wordt gezet.
Edit: overigens werkt ook het stemmen in de poll op de FP niet in WP7.8.

Edit 2: ook werkt het uitklappen van de scorekaart bij het modereren van een reactie hier niet in WP7.8.

[ Voor 34% gewijzigd door EDIT op 31-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
De device detect staat los van wat in de header staat. Voor TRD moet je de device detect negeren.

Je kan als je wil een bugreport topic aanmaken denk ik met alle bugs die je tot nu toe hebt gevonden, maar volgens mij lezen Misha en JoostBaksteen dit topic ook

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
EDIT schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:29:
Voor ik hier een report ga inschieten die al bekend is...

Onder Windows Phone 7.8 (IE9, Nokia Lumia 800) laden de notificaties en berichten niet in de zijbalk. Er komt enkel te staan "De berichten worden geladen...", maar er gebeurd verder niets. Zelfde geldt voor de notificaties.

Known bug of zal ik een bugreport indienen?
Overigens wordt mijn phone in de header als een "D" device geclassificeerd, terwijl hij in de devicedetect op grade B wordt gezet.
Edit: overigens werkt ook het stemmen in de poll op de FP niet in WP7.8.

Edit 2: ook werkt het uitklappen van de scorekaart bij het modereren van een reactie hier niet in WP7.8.
Vaag, daar zal even naar gekeken moeten worden. Aangezien je het menu wel uit kan klappen is je devicegrade in order, je krijgt gewoon de javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha

Vanaf morgen ben ik (alweer :+) op vakantie. Ditmaal naar Portugal, waar ook brakke internetverbindingen zijn. Ik zal tot en met de 27e weg zijn, maar van tijd tot tijd een blik in het forum werpen ;)

Anyway, keep on testing! We hebben al veel waardevolle input gehad van jullie die hebben geleid tot concrete wijzigingen. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
En nog eentje, nav. plan: Management Update: de toekomst van Tweakers.

Ik ben een van de 'opgeofferde' devvers en werk sinds 2 weken voor AutoTrack.nl en zal daarom ook niet meer aan responsive verder werken en ook een stuk minder actief zijn in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Jammer om je te zien gaan :(. Ik hoop dat je het naar je zin hebt/krijgt bij Autotrack.

Is er iemand anders die het stokje van je overneemt?

[ Voor 24% gewijzigd door Elfjes op 17-09-2013 16:27 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Elfjes schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:22:
Jammer om je te zien gaan :(. Ik hoop dat je het naar je zin hebt/krijgt bij Autotrack.

Nope, dat is t m juist, het is een gedwongen verplaatsing van personeel binnen de De Persgroep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Inspector blijft nog gewoon werken aan responsive. Daarnaast hebben we nog Crisp en Rob_erwt die ook mooie responsive dingetjes kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Elfjes schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:22:

Thx :) Ik vind het zelf ook super jammer...

Inspector zal gewoon doorgaan met het responsive design, het zal dus wel wat langzamer gaan dan voorheen, maar het komt er nog steeds aan (afaik) :)

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

JoostBaksteen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:48:
En nog eentje, nav. plan: Management Update: de toekomst van Tweakers.

Ik ben een van de 'opgeofferde' devvers en werk sinds 2 weken voor AutoTrack.nl en zal daarom ook niet meer aan responsive verder werken en ook een stuk minder actief zijn in dit forum.
Balen man! Hopelijk heb je het een beetje naar je zin bij AutoTrack.nl. Ook daar zullen vast genoeg technische hoogstandjes uit te voeren zijn.

Heb trouwens gisteren toegang gekregen tot het responsive gebeuren hier op Tweakers. Heb gisteren al voorzichtig (in bed) even gekeken hoe dat eruit ziet. Ben al erg tevreden, maar zal er toch even dieper in moeten duiken om met (gefundeerde) bevindingen te komen :Y)

Ben zelf webdev, dus heb er een (klein) beetje kaas van gegeten :+

• Elfjes
  • Niet online
Wordt er al nagedacht over het gebruik van <abbr>-tags en responsive? Met touch devices is het een beetje lastig om de title van de afkorting te lezen. Op internet zijn oplossingen te vinden door ze klikbaar te maken, maar die gebruiken javascript. Puur css-gebaseerd zou je misschien net een iets ander stukje tekst kunnen inladen en ipv een abbr-tag het tussen haakjes uitgeschreven er achter zetten? Maar als ik daar zo over nadenk zou dat nog best wel een gedoe kunnen zijn.

Of wacht Tweakers tot browserbouwers een goede oplossing bieden?

Een low-tech oplossing zou natuurlijk zijn het gebruik van de abbr-tag vermijden in artikelen.

Bla bla bla...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Een touch-friendly alternatief voor afkortingen (<abbr>) is niet iets wat momenteel hoog op onze prio-lijst staat ;) En feitelijk vind ik het ook een browser-issue eigenlijk...

Intentionally left blank

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Even een kleine update. Deze iteratie wordt er gewerkt aan het responsive maken van de meukartikelen en de prijslistings van producten in de pricewatch. Helaas moet ik dit nu, zoals jullie hebben gelezen, zonder de hulp van joostbaksteen doen dus zal het geheel wat langer op zich laten wachten :(

Gelukkig zit Joostbaksteen nog om de hoek bij onze buren van autotrack anders zou de tafelvoetbaltafel er ook maar voor niets bijstaan ;)

Hoe dan ook, we hopen op een spoedig verloop en de kennis van Joostbakasteen is gelukkig nog niet het pand uit.

Voor wie het interessant vind, JB en ik geven volgende week een presentatie over RWD bij de developer contest van Bol.com. ik zit nu in de trein dus het desbetreffende topic zal ik zo even copy pasten :)

Bol.com Developer Contest 2013

Linkje bijgevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspector op 26-09-2013 19:55 ]

• Misha
Als het goed is, moet je toch redelijk eenvoudig nu het topic via je telefoon moeten kunnen c/p'en, anders hebben we iets verkeerd gedaan :+

• Inspector
Misha schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:05:
Als het goed is, moet je toch redelijk eenvoudig nu het topic via je telefoon moeten kunnen c/p'en, anders hebben we iets verkeerd gedaan :+
Copy paste en meerdere vensters open op een mobiel blijft een moeilijk onderwerp, hoe goed je RWD ook doet ;) Het kan wel, maar het kost moeite :p

• hylke94
Inspector schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:36:
Even een kleine update. Deze iteratie wordt er gewerkt aan het responsive maken van de meukartikelen en de prijslistings van producten in de pricewatch. Helaas moet ik dit nu, zoals jullie hebben gelezen, zonder de hulp van joostbaksteen doen dus zal het geheel wat langer op zich laten wachten :(

Gelukkig zit Joostbaksteen nog om de hoek bij onze buren van autotrack anders zou de tafelvoetbaltafel er ook maar voor niets bijstaan ;)

Hoe dan ook, we hopen op een spoedig verloop en de kennis van Joostbakasteen is gelukkig nog niet het pand uit.

Voor wie het interessant vind, JB en ik geven volgende week een presentatie over RWD bij de developer contest van Bol.com. ik zit nu in de trein dus het desbetreffende topic zal ik zo even copy pasten :)

Bol.com Developer Contest 2013

Linkje bijgevoegd.
Ik zou er graag bij willen zijn, maar helaas, ik ben momenteel druk met school...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Wat ik me afvroeg, afbeeldingen in artikelen en dergelijke, hoe worden die geimplementeerd in het RD? Ik zie nu dat ze worden geladen in een 'aparte' omgeving, witte achtergrond etc. Vooral met de trend van het swipen op mobile devices, word er gekeken naar een gallerij van afbeeldingen waar je simpelweg dmv swipen naar een volgende afbeelding kunt gaan?

Edit: Beetje offtopic ook, maar dit RD zal zo te zien zeer fijn werken met Chrome 31's 'native app' implementatie voor pagina's, misschien een idee om die meta data erbij te zetten? Zoals ik het nu zie, heeft het RD al een beetje de omgeving van een app.

[ Voor 26% gewijzigd door icratox op 04-10-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Het eerste kan Inspector beter beantwoorden denk ik :)

Dat tweede: zoiets heeft Apple op iOS ook en ik vind het zelf eerlijk gezegd ontzettend irritant :+ Je bent je adresbalk etc kwijt... ik zit nog wel in een browser, maar mag geen gebruik maken van de browsercapabilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:01

WoutF

Hoofdredacteur
Misha schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:13:
Het eerste kan Inspector beter beantwoorden denk ik :)

Dat tweede: zoiets heeft Apple op iOS ook en ik vind het zelf eerlijk gezegd ontzettend irritant :+ Je bent je adresbalk etc kwijt... ik zit nog wel in een browser, maar mag geen gebruik maken van de browsercapabilities
True, maar het is volledig optioneel natuurlijk ;) stukje service naar de gebruiker toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik zeg ook geen nee ;) het was meer op persoonlijke noot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klopt het dat de Pricewatch niet meer reponsive is? Voorheen nog wel geloof ik? Bugje? Bewust of was dat niet zo?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Is er ook een changelog te vinden, van de wijzigingen aan het responsive gebeuren? Zou wel handig zijn denk ik, dan kun je kijken of die changes werken en/of een betere gebruikservaring opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
AW_Bos schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:29:
Klopt het dat de Pricewatch niet meer reponsive is? Voorheen nog wel geloof ik? Bugje? Bewust of was dat niet zo?
Hij was niet responsive; sommige zaken schaalden gewoon per ongeluk mee ;)
TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:26:
Is er ook een changelog te vinden, van de wijzigingen aan het responsive gebeuren? Zou wel handig zijn denk ik, dan kun je kijken of die changes werken en/of een betere gebruikservaring opleveren.
Nee, niet echt. Althans, wel een intern document, maar niet voor extern gebruik. Ik zou het graag willen doen, maar kom om in het werk waardoor het er altijd tussendoor schiet, zoals zoveel dingen :(

Ik beloof wel dat ik er echt echt echt eens tijd voor ga vrijmaken!

[ Voor 14% gewijzigd door Misha op 07-10-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Misha schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:37:

[...]

Nee, niet echt. Althans, wel een intern document, maar niet voor extern gebruik. Ik zou het graag willen doen, maar kom om in het werk waardoor het er altijd tussendoor schiet, zoals zoveel dingen :(

Ik beloof wel dat ik er echt echt echt eens tijd voor ga vrijmaken!
Owh, het was ook geen 'schiet eens op' opmerking. We hebben allemaal de wijzigingen binnen het Tweakers-team gelezen, dus daar is wel begrip voor.

Maar een changelog zou mooi zijn, dan kunnen we wat gerichter feedback gaan geven. Nu is het toch een beetje bias waarvoor ik suggesties zou moeten hebben.

Suces! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik ben net toegevoegd als een van de beta testers.

Allereerst wat ziet de site er mooi uit! Een stuk beter en werkbaarder als de Android App. Reacties lezen + moderaten gaat tot nu toe goed. Ik krijg alleen bij het moderaten van een reactie af en toe de melding dat ik daarvoor ingelogd moet zijn. Ik bekijk nog even hoe vaak deze melding terug komt en anders maak ik er een bug report van.

Is het ook mogelijk om onderaan de reactie's een knop te krijgen waarbij je in een keer terug gaat naar boven. Als er veel reacties zijn ben je erg lang bezig voordat je weer bij de header bent.

[ Voor 64% gewijzigd door rens-br op 08-10-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
rens-br schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:40:
Ik ben net toegevoegd als een van de beta testers.

Allereerst wat ziet de site er mooi uit! Een stuk beter en werkbaarder als de Android App. Reacties lezen + moderaten gaat tot nu toe goed. Ik krijg alleen bij het moderaten van een reactie af en toe de melding dat ik daarvoor ingelogd moet zijn. Ik bekijk nog even hoe vaak deze melding terug komt en anders maak ik er een bug report van.

Is het ook mogelijk om onderaan de reactie's een knop te krijgen waarbij je in een keer terug gaat naar boven. Als er veel reacties zijn ben je erg lang bezig voordat je weer bij de header bent.
Thanks!

We wilden in eerste instantie een fixed header aanbieden, zodat je de navigatie altijd bij de hand hebt. Echter gaf dit behoorlijk wat complicaties en zeer irritante bugs waardoor we het voor nu niet doen. Ik wil nog wel in de footer (die nog niet responsive is) een back-to-top linkje hebben, zodat je alsnog aan het einde van de pagina weer vlug naar boven kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bedankt voor de snelle feedback. Fixed header zou inderdaad erg mooi zijn. Maar neemt op kleinere schermen een hoop ruimte in. Ik denk dat een back-to-top linkje inderdaad een betere en snellere oplossing is.

Daarbij, ik zie nu ook bij de reactie weergave, dat de knoppen -1, 0, +1, +2, +3 Platte weergave, Sorteer aflopend en FAQ erg veel ruimte in nemen.
Zowel door de wit ruimte, als door de grote van de knoppen en tekst. Is het misschien mogelijk om in de toekomst hier een knopje voor te maken waarbij je dit automatisch verbergt en weer terug haalt. Ik zelf gebruik deze knoppen namelijk nooit maar ze nemen wel een significant deel van mijn scherm in.

De telefoon waar ik dit op test is btw een HTC Desire S met android 4.2.2 op de standaard browser.

Edit:
Ik zie nu ook dat er bij het uiterlijk op mijn laptop ook iets veranderd is. De Social sharing options zijn nu verborgen achter een grote knop. En neemt naar mijn mening erg veel ruimte en witruimte in vergeleken met de oude manier. Op mijn mobiel is zo'n grote knop prima. Maar op mijn desktop vind ik hem iets te groot naar mijn smaak.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 08-10-2013 13:57 . Reden: Aanpassing aan ervaringen laptop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
rens-br schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:49:
Bedankt voor de snelle feedback. Fixed header zou inderdaad erg mooi zijn. Maar neemt op kleinere schermen een hoop ruimte in. Ik denk dat een back-to-top linkje inderdaad een betere en snellere oplossing is.
De een vind een fixed header perfect, de ander een waste of space :P Een back-to-top lijkt mij sowieso handig, alleen is dat natuurlijk enkel bruikbaar als je echt onderaan de pagina zit. Stop je halverwege de pagina, dan heb je er geen reet aan :P

Daarbij, ik zie nu ook bij de reactie weergave, dat de knoppen -1, 0, +1, +2, +3 Platte weergave, Sorteer aflopend en FAQ erg veel ruimte in nemen.
Zowel door de wit ruimte, als door de grote van de knoppen en tekst. Is het misschien mogelijk om in de toekomst hier een knopje voor te maken waarbij je dit automatisch verbergt en weer terug haalt. Ik zelf gebruik deze knoppen namelijk nooit maar ze nemen wel een significant deel van mijn scherm in.
Dat is dus iedere keer het lastige: jij gebruikt het niet, iemand anders gebruikt het soms, weer iemand anders gebruikt het altijd. Daar moet je rekening mee houden. We hebben heel veel zaken die af en toe gebruikt worden alsnog verborgen onder een knop, maar met de moderatieknoppen heb ik dit expres niet gedaan. Het geeft namelijk voor wie niet bekend is met Tweakers aan dat we meerdere niveau's hebben qua reacties, en dat hij vooral op de groene moet letten. Zolang we niet kunnen sorteren op kwaliteit, is dergelijke duiding noodzakelijk imho. Zodra we wel eenmaal kunnen sorteren op kwaliteit moeten we weer eens gaan kijken of het nog steeds noodzakelijk is :)
Edit:
Ik zie nu ook dat er bij het uiterlijk op mijn laptop ook iets veranderd is. De Social sharing options zijn nu verborgen achter een grote knop. En neemt naar mijn mening erg veel ruimte en witruimte in vergeleken met de oude manier. Op mijn mobiel is zo'n grote knop prima. Maar op mijn desktop vind ik hem iets te groot naar mijn smaak.
Ik vind de hoeveelheid ruimte nog wel meevallen. Het is sowieso een stuk rustiger dan wat we eerst hadden. Dat oogde onrustig, nam evenveel verticale ruimte in beslag, vertraagde de pagina ontzettend _en_ zat vol tracking door Facebook, Twitter en Google. Dat is nu allemaal in 1 klap weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]
:
Het ligt er aan waar je het mee vergelijkt. Als je de oude social sharing buttons standaard verborgen had dan neemt de knop inderdaad meer ruimte in, maar vziw niet meer dan de zichtbare sharing widgets. Op desktop is het 'ruimte innemen' natuurlijk sowieso veel minder een issue...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Misha schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
De een vind een fixed header perfect, de ander een waste of space :P Een back-to-top lijkt mij sowieso handig, alleen is dat natuurlijk enkel bruikbaar als je echt onderaan de pagina zit. Stop je halverwege de pagina, dan heb je er geen reet aan :P
Dat is inderdaad waar. Hopelijk is het nog ooit mogelijk om een fixed header te maken, of zoals al eerder was genoemd. De header standaard te verbergen tenzij je een stukje omhoog scrolt.
Misha schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:16:

Dat is dus iedere keer het lastige: jij gebruikt het niet, iemand anders gebruikt het soms, weer iemand anders gebruikt het altijd. Daar moet je rekening mee houden. We hebben heel veel zaken die af en toe gebruikt worden alsnog verborgen onder een knop, maar met de moderatieknoppen heb ik dit expres niet gedaan. Het geeft namelijk voor wie niet bekend is met Tweakers aan dat we meerdere niveau's hebben qua reacties, en dat hij vooral op de groene moet letten. Zolang we niet kunnen sorteren op kwaliteit, is dergelijke duiding noodzakelijk imho. Zodra we wel eenmaal kunnen sorteren op kwaliteit moeten we weer eens gaan kijken of het nog steeds noodzakelijk is :)
Bedankt voor je reactie! Uitleg is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik zou graag met custom css de device grade uit de header willen halen maar ik kan niet echt vinden welk element ik daarvoor moet hiden. Zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

edit:

ah,
code:
1
#logo:after {display: none;}

deed het truukje

[ Voor 18% gewijzigd door Elfjes op 08-10-2013 18:59 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
Inmiddels zo'n 9 uur beta tester en moet zeggen wat werkt het toch super goed! Snel, fijn en soepel.

Echter zou ik 1 feature request in willen dienen en dat zijn de menuutje aan de zijkant te kunnen sluiten met een swipe. Ik merk dat ik dat uit nature automatisch doe.

De app van nu.nl heeft dit bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe makkelijk dit in te bouwen zou zijn.

Verder werkt het tot nu toe super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Elfjes schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:33:
Ik zou graag met custom css de device grade uit de header willen halen maar ik kan niet echt vinden welk element ik daarvoor moet hiden. Zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

edit:

ah,
code:
1
#logo:after {display: none;}

deed het truukje
Ik heb die ook in m'n custom css ;)
nickb90 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:23:
Inmiddels zo'n 9 uur beta tester en moet zeggen wat werkt het toch super goed! Snel, fijn en soepel.

Echter zou ik 1 feature request in willen dienen en dat zijn de menuutje aan de zijkant te kunnen sluiten met een swipe. Ik merk dat ik dat uit nature automatisch doe.

De app van nu.nl heeft dit bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe makkelijk dit in te bouwen zou zijn.

Verder werkt het tot nu toe super!
Dit hebben we al heel vaak besproken met de eerdere testers en wat mee geëxperimenteerd, maar telkens kwamen we grote problemen tegen. Ik ben het met je eens dat een swipe erg praktisch kan zijn, maar het gaat op ontzettend veel devices fout. Wat we wel hebben gedaan, is dat je eenvoudig het zijmenu kan sluiten door er simpelweg ernaast te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
Wij hebben ook wel eens geëxperimenteerd met het swipen op een mobiele website en kwamen daar ook veel problemen tegen dat er onverwacht gedrag kwam of het helemaal niet reageerde. Ik dacht misschien kan het in jullie eigen framework makkelijker ;)

Voor nu is het prima zo! Verder nog geen puntjes tegengekomen dus gaat erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
(Hiephoi, toegang)

Rondgekeken en het bevalt behoorlijk goed! Zelfs met mijn windows phone 8 nog niet veel gekke zaken gezien.

Ik kwam wel iets tegen: op een smal scherm (grade D) wordt in het forumoverzicht de paginanavigatie van elk topic flink ingekrompen. Logisch, maar komt er in de praktijk op neer dat je meestal zoiets ziet: [1] ... [11] [Laatste]
Maar de knoppen naar [1] en [11] zijn allebei dubbelop: [1] is immers hetzelfde als titel, en [11] hetzelfde als laatste. Tegelijkertijd neemt het wel een flinke regel in beslag, waardoor het aantal topics op 1 scherm vrij klein wordt. Voor mijn gevoel moet dat iets compacter kunnen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
nickb90 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:11:
Wij hebben ook wel eens geëxperimenteerd met het swipen op een mobiele website en kwamen daar ook veel problemen tegen dat er onverwacht gedrag kwam of het helemaal niet reageerde. Ik dacht misschien kan het in jullie eigen framework makkelijker ;)

Voor nu is het prima zo! Verder nog geen puntjes tegengekomen dus gaat erg goed!
Nee, helaas in ons eigen framework gaat het ook niet :( wie weet komen de browser vendors en mobile vendors nog eens tot consensus, maken ze er een standaard voor en hanteren ze die ook voor de verandering eens :+
incaz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:53:
(Hiephoi, toegang)

Rondgekeken en het bevalt behoorlijk goed! Zelfs met mijn windows phone 8 nog niet veel gekke zaken gezien.

Ik kwam wel iets tegen: op een smal scherm (grade D) wordt in het forumoverzicht de paginanavigatie van elk topic flink ingekrompen. Logisch, maar komt er in de praktijk op neer dat je meestal zoiets ziet: \[1] ... \[11] [Laatste]
Maar de knoppen naar \[1] en \[11] zijn allebei dubbelop: \[1] is immers hetzelfde als titel, en \[11] hetzelfde als laatste. Tegelijkertijd neemt het wel een flinke regel in beslag, waardoor het aantal topics op 1 scherm vrij klein wordt. Voor mijn gevoel moet dat iets compacter kunnen.
Ik ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over de weergave. In principe lijkt die [1] dubbelop, maar is het niet. Het moet duidelijk zijn voor de gebruiker dat er een x aantal pagina's zijn. Dat duidt je enkel door minimaal het begin en einde te vermelden. Ik heb zelf nog wat rondgekeken op andere fora hoe zij het doen, maar overal vind ik het allemaal niet zo best eigenlijk. Heb je zelf nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

incaz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:53:
(Hiephoi, toegang)

Ik kwam wel iets tegen: op een smal scherm (grade D) wordt in het forumoverzicht de paginanavigatie van elk topic flink ingekrompen. Logisch, maar komt er in de praktijk op neer dat je meestal zoiets ziet: \[1] ... \[11] [Laatste]
Maar de knoppen naar \[1] en \[11] zijn allebei dubbelop: \[1] is immers hetzelfde als titel, en \[11] hetzelfde als laatste. Tegelijkertijd neemt het wel een flinke regel in beslag, waardoor het aantal topics op 1 scherm vrij klein wordt. Voor mijn gevoel moet dat iets compacter kunnen.
\[11] en 'laatste' zijn niet hetzelfde; 'laatste' geeft altijd de laatste xx reacties in een topic, terwijl \[11] hier echt de laatste pagina is, maar deze 1 tot xx reacties kan bevatten. Veel mensen gebruiken daarom liever altijd de 'laatste' link zodat de kans kleiner is dat ze terug moeten klikken naar de voorlaatste pagina om alle nieuwe reacties te lezen. Daarbij bestaat ook nog de mogelijkheid om de topictitel standaard naar de 'laatste' pagina te laten linken (en dan is dit dus niet effectief meer dezelfde pagina als \[1]) ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:18
ik heb nu een paar dagen gespeelt met de layout op windows phone, en ik moet zeggen: echt goed werk! een van de betere websites die zo goed werkt.

het is alleen, soms als ik een fimpje wil kijken, dan zegt mijn telefoon: "Dit bestandstype wordt niet ondersteund". druk ik op back, start het filmpje wel. het gaat dus wss om het reclamefilmpje vooraf. hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Dat zou zomaar een pre-roll kunnen zijn, maar vziw zijn dat ook h.264's tegenwoordig... Dat zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Crisp, helder, al blijft er veel overlap. Maar ik zie geen manier om dat te veranderen zonder te breken met de conventies die er zijn.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
hihi responsive is alleen voor mobiele devices fijn. Ik merk dat ik tegenwoordig tijdens luie buien ook op m'n desktop de website inzoom tot grade C om zo achterovergezeten/achteruitgehangen Tweakers te kunnen lezen :Y)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Sterker nog: ik heb standaard de site op grade d aan de linkerzijkant van mn scherm staan. Op de andere ben ik aan het werk of surfen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 18:09
Ik kon het zo snel nergens vinden, maar volgens mij zijn jullie nog niet met de voorkeuren (GoT) en MyReact bezig geweest of wel? Het schaalt namelijk wel, alleen valt er een hoop weg. Ik neem dus aan dat het gewoon stukjes CSS overneemt, van wat er al veranderd is voor andere pagina's.

Verder heb ik het 'probleem' dat m'n batterij van m'n telefoon nu sneller leegraakt. Ofja, relatief even snel, maar de scherm tijd (vooral in de brower) is flink omhoog gegaan. ;) Oftewel, ik geniet er al volop van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
ThinkCreative schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:04:
Ik kon het zo snel nergens vinden, maar volgens mij zijn jullie nog niet met de voorkeuren (GoT) en MyReact bezig geweest of wel? Het schaalt namelijk wel, alleen valt er een hoop weg. Ik neem dus aan dat het gewoon stukjes CSS overneemt, van wat er al veranderd is voor andere pagina's.

Verder heb ik het 'probleem' dat m'n batterij van m'n telefoon nu sneller leegraakt. Ofja, relatief even snel, maar de scherm tijd (vooral in de brower) is flink omhoog gegaan. ;) Oftewel, ik geniet er al volop van.
Het hele profiel en de voorkeursinstellingen zijn nog niet gedaan en zitten niet binnen de scope van de eerste launch. Je zou als het goed is op die pagina's gewoon oude website moeten zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Het hele profiel en de voorkeursinstellingen zijn nog niet gedaan en zitten niet binnen de scope van de eerste launch. Je zou als het goed is op die pagina's gewoon oude website moeten zien staan
MyReact en GoT instellingen vallen allemaal onder het forum en zijn dus allemaal "responsive" ondanks dat die pagina's zelf nog geen overhaul gehad hebben. Je ziet ze dus niet in de Desktop layout maar ze zijn ook nog niet degelijk responsive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Safari op Mavericks heeft push notifications. Dus hopelijk binnenkort ook naar alle andere (mobile) browsers. Dan kunnen we gewoon notificaties afvuren naar je phone. *O*

Dream come true!
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste