[bug] smilies niet aanwezig bij reply of edit [and, Nexus4]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Omschrijving
Bij het reply-en of editen van een post is het blok van smilies wat normaal onder het reactieveld staat, niet aanwezig. Bij het aanmaken van een nieuw topic verschijnt het wel
Platform
Android 4.3
Browser
Chrome
Type apparaat
Nexus 4

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Klopt, we hebben er voor gekozen om de smileys niet te tonen omdat het erg veel ruimte in beslag neemt.

Het aanmaken van een nieuw topic hebben we nog niet 'responsive' gemaakt en daarom is het daar nog wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:06
Thanks voor het melden. Ik twijfel zelf zeer aan de noodzaak om smileys allemaal aan te gaan bieden in het formulier. Hetzelfde voor de UBB-codes. Smileys zullen mensen denk ik tijdens de tekst al gaan invullen, daar hoeven we het formulier niet drukker mee te maken. Het lijkt mij in ieder geval heel erg sterk dat een gebruiker het schrijven van zijn post gaat onderbreken om even naar beneden/boven te scrollen om een smiley te selecteren, en vervolgens weer verder gaat.

Bij UBB's kan ik het me nog enigszins voorstellen, gezien dit vaak wat complexer is om tekstueel toe te voegen(en minder makkelijk te onthouden is :+), maar die heb ik voor nu ook weggelaten

Bij een Nieuw Topic Aanmaken zou het dan eigenlijk ook weg moeten zijn, maar dat is mijn mening :+ wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als deze beschikbaar blijven. Ik weet niet alle smiley-codes uit mijn hoofd en vind het dan makkelijker om ze te kunnen selecteren. Eventueel zou deze uitklapbaar gemaakt kunnen worden, evenals de ubb-codes. De vierkante haken zitten op mijn toetsenbord (SwiftKey) vrij ver weggestopt, en dan is het typen onderbreken niet erg m.i.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als deze beschikbaar blijven. Ik weet niet alle smiley-codes uit mijn hoofd en vind het dan makkelijker om ze te kunnen selecteren.
Dat dus. De beste oplossing lijkt me om een select aantal emoticons (zoals nu, maar dan minder) tussen het tekstveld en de versturen-knop te zetten :)

UBB zou ik weglaten, of in ieder geval verbergen by default. De meest gebruikte UBB-codes kent iedereen vanbuiten en de codes die de meeste niet kennen, zoals het invoegen van een tabel zullen waarschijnlijk niet gebruikt worden op een tablet/gsm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i2ndzSc7W9AIlyWwnn6XHSI6/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door filenox op 07-08-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
HipChat heeft daar een mooi knopje voor met smileys, doe er ook een voor RML/UBB/whatever en klaar :)

HipChat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
De vraag is dan natuurlijk alleen; welke smileys toon je en welke niet? Ik weet ook niet of het makkelijk is om wat extra smileys te verbergen/tonen. Dat kan Joostbak wat beter inschatten.

Een pop-upje voor UBB-codes klinkt goed, maar ik denk niet dat het in de praktijk fijn werkt. Hoe ik bijvoorbeeld vaak UBB gebruik, is dat ik de tekst selecteer en vervolgens op de gewenste UBB-knop klik. Als ik bijvoorbeeld een lijst wil maken, dan selecteer ik de tekst en klik op het icoon. Als we ze voor responsive in een pop-upje/klipklapje zouden zetten, dan loopt het scheef zodra de gebruiker hier op klikt volgens mij. Als je immers de tekst hebt geselecteerd en je klikt op de klipklap, dan denk ik dat de tekst weer gedeselecteerd wordt. Geen idee of dat op te vangen is, dat kan Joostbak ook weer beter inschatten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Misha schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:06:
De vraag is dan natuurlijk alleen; welke smileys toon je en welke niet? Ik weet ook niet of het makkelijk is om wat extra smileys te verbergen/tonen. Dat kan Joostbak wat beter inschatten.
Hebben jullie geen übergeile grafiekjes over het emoticongebruik hier? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nee :p. Ik denk dat we wel kunnen raden welke het meest gebruikt worden, maar zullen de karakters van de meest gebruikte niet ook al enorm bekend zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Ik zal even gaan kijken er we hiermee kunnen doen. Het punt is dat het "responsive" moet zijn en we de code zoveel mogelijk hetzelfde willen laten zijn als de desktop, ook gebruiken we het liefst zo min mogelijk JavaScript om het allemaal snel te houden. Daarom wil ik graag een oplossing die alleen met css te realiseren is.

De screenshot van filenox ziet er mooi uit, maar ik denk niet dat we zoiets voor elkaar krijgen (met bovenstaande in acht nemend). Maar ik ga even kijken wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:35:
Nee :p. Ik denk dat we wel kunnen raden welke het meest gebruikt worden, maar zullen de karakters van de meest gebruikte niet ook al enorm bekend zijn? :+
Voor oudere gebruikers waarschijnlijk wel, maar ik denk dat het voor nieuwe users wel handig is. Ik post normaal gesproken ook niet heel veel en ken maar weinig smilies uit m'n hoofd.

Bla bla bla...

• JoostBaksteen
Ik ben bezig geweest om de smileys en ubb-codes toch toegankelijk te maken op responsive.

Zie deze 2 screenshots:

Nieuw topic maken standaard:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VI17fzigmdCEJs7PVItBxgQx/full.png

Nieuw topic maken smileys uitgeklapt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AtgvMbMAyesOdiuzbPXfYAaZ/full.png

Standaard worden de smileys, net als de bookmarks, mede-auteurs dus ingeklapt. Als je erop klikt wordt het uitgeklapt waarna je ze uiteraard ook weer in kan klappen.

We zijn er nog niet helemaal over uit of de we UBB zo willen laten staan of niet, wat vinden jullie hiervan? En welke UBB-iconen zouden jullie evt willen zien?

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Ziet er goed uit! Kun je voor de overige UBB-iconen niet ook een "knopje" maken met "overig" of "meer" naast de iconen die er al staan? Zo te zien is er nog wel wat ruimte over en dan kun je alsnog alle UBB-codes gebruiken...

• JoostBaksteen
hylke94 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:21:
Ziet er goed uit! Kun je voor de overige UBB-iconen niet ook een "knopje" maken met "overig" of "meer" naast de iconen die er al staan? Zo te zien is er nog wel wat ruimte over en dan kun je alsnog alle UBB-codes gebruiken...
Goed idee, ik heb even lopen spelen maar vind het lastig om dat mooi weer te geven, vooral de uitlijning is lastig.

Het mooiste is om de icoontjes gewoon natuurlijk de laten overflowen naar de volgende regel en de ruimte benutten die beschikbaar is. Maar je loopt dan tegen het probleem dat het soms erg lelijk uitlijnt.

Zie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/psxLr1jfUWK5iLIg1vuHKEhI/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rhiMQMHn8CRVSHw4r3tzvsCe/full.png

Het weghalen van de separators lijkt me ook niet wenselijk, dan wordt het echt zo'n grote brij dat het ook niet echt gebruiksvriendelijk / duidelijk is.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als je de kleur opties er uithaalt heb je mooi 2 rijen, nog nooit iemand gezien die op mobile allemaal moeite gaat doen om die kleurtjes te gebruiken :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Misha
Je hebt op deze breedte 2 rijen. Een iets bredere device heeft dan twee ongelijke rijen ;). Dat dingen niet meer helemaal strak uitlijnen moeten we maar voor lief nemen met responsive ;)

• JoostBaksteen
Misha schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:15:
Je hebt op deze breedte 2 rijen. Een iets bredere device heeft dan twee ongelijke rijen ;). Dat dingen niet meer helemaal strak uitlijnen moeten we maar voor lief nemen met responsive ;)
Ok, dan commit ik het zo, met de komende iteratie staat dit online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Nice. Met of zonder de kleur opties?

Edit:
Kun je de div/span met ubb-codes niet gewoon een max-width geven? Dan zijn het op bredere devices twee mooie rijen (of misschien wel drie op de kleinste formaten).

[ Voor 71% gewijzigd door hylke94 op 17-08-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
We hebben er nog wat mee zitten spelen. De standaard opmaak ubb (bold etc) en media toevoegen hebben we direct toegankelijk gemaakt. De rest zit onder de meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ziet er goed uit, ik denk dat dit wel kan gaan werken. Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat de uitklap van ubb-codes codes niet uniform is met de uitklap van smilies en de rest. Misschien zou het werken door de "meer" knop in hetzelfde lettertype als de "smilies"-uitklap te maken met hetzelfde pijltje (groter-dan-teken). En dan misschien een kader erom om het meer op een knop te laten lijken?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Elfjes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:00:
Ziet er goed uit, ik denk dat dit wel kan gaan werken. Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat de uitklap van ubb-codes codes niet uniform is met de uitklap van smilies en de rest. Misschien zou het werken door de "meer" knop in hetzelfde lettertype als de "smilies"-uitklap te maken met hetzelfde pijltje (groter-dan-teken). En dan misschien een kader erom om het meer op een knop te laten lijken?
Tsja, zo'n inklap pijltje ervoor zal denk ik niet heel mooi staan, nu staat de 'B' mooi links uitgelijnd. Die 'meer' knop is opzich wel consistent met andere plekken op de site.

Zie bv: Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic, de relatiebox bovenaan met de 'Alle 11 producten' link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarom is er gekozen op 'Bookmark dit topic' onder een menu te steken? :) Het niet 'verbergen' neemt evenveel plaats in (=1 regel) en is 1 'klik' sneller geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Omdat de layout dan inconsistent wordt, nu is alles ingeklapt en dat ziet er rustig uit.

Als we hem uit willen klappen zou je de positie imo moeten veranderen, maar boven de smileys is ook niet handig dus dan zou het aan de onderkant moeten komen maar dat staat ook niet erg mooi en dan heb je JS nodig om zaken te verplaatsen en dat willen we liever niet.

Ik heb er dus ook over nagedacht en ben het met je eens dat bookmarks niet ingeklapt hoeft, maar heb geen mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Misschien 'Vorig topic' & 'Ja, bookmark dit topic' onder een menuutje 'Topic-opties' zetten? Je kan dan nog steeds geen topic boomarken met 1 tab/klik maar dan heeft een menu wel meer nut imho :P (aangezien er nu meer onder staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:33
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb wel een bug met smileys gevonden. Dit gaat voornamelijk over het toevoegen via een quick reply in een nieuwsbericht, overige delen heb ik nog niet getest.

Omschrijving
Bij direct response is het klikken bij een nieuwsbericht van de frontpage kun je een smiley toevoegen. Echter bij het klikken op de smiley komt, op dat moment, buiten beeld de lijst van mogelijke smileys beschikbaar. Je moet dan naast rechts scrollen, terwijl ik zou verwachten dat dit inline mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rrQjGFI.png

Stappen om het te reproduceren
1. Open frontpage
2. Klik op willekeurig nieuwsbericht
3. Scroll naar reactie
4. Klik op icon voor toevoegen smiley

Platform
Android 4.2 / 4.4

Browser
Chrome

Type apparaat
- Acer Z150
- Nexus 7 (2013 - CM 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hmmm ja, ik zie wat je bedoelt. Met die case heb ik geen rekening gehouden. Dat moet vast wel op een maniertje op te lossen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:33
ik vond de oplossing die in dit topic stonden al prima, so pick one ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:36
Is het een idee om de Verstuur en Toon Voorbeeld knoppen boven de smilies te plaatsen? Als je namelijk een smilie ingevoerd hebt en automatisch omhoog gescrolled wordt moet je weer helemaal naar beneden scrollen om je bericht te versturen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1