Algemeen discussietopic over Responsive design

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Hier ook, helaas...
En de laatste twee (de tweakblogs) worden weer horizontaal scrollbaar. Iets met een te lange titel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
ikt schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:11:
Overgens, kan de threshold voor de mobiele view lager worden gezet? Volgens mij is het mooier als de website automatisch gaat schalen op het moment dat de browserbreedte minder wordt dan de layout. Nu is het pas als ongeveer 2/3 nog zichtbaar is.
Die ruimte moet nog opgevuld gaan worden door een grade B die er nu nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabel bij de DSLR's staat niet lekker: http://i.imgur.com/X5QMqgh.png

Het volgende witte vlak treedt op bij het swipen naar boven van een lange pagina, en - terwijl de pagina dus naar boven vliegt - je op de menuknop linksboven klikt om bij de Navigatie/Tracker te komen. http://i.imgur.com/dX6OUqH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Deze mag ondertussen wel van sticky af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Ik heb nog wel een klein bugje (waarschijnlijk...).

Bij een verkorte review staat er onderaan een vakje met uitleg over de verkorte review. Dit wordt op de desktop prima getoond, maar in grade C en D is het ineens een klein vakje met één lange regel tekst i.p.v. een alinea zeg maar. Nu moet er dus horizontaal gescrolld worden...
Kan dit ook niet automatisch "terugspringen" aan het eind van de regel?

Voorbeeld: https://tweakers.net/revi...een-duidelijk-accent.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Bij sommige topics met tabellen worden deze afgebroken aan het eind op een Windows Phone. Gaat om de eerste tabel in onderstaand topic.

[Serie] Chicago P.D.

Telefoon is een Samsung ativ S met Windows 8.0 update 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
De statische topbar is niet statisch op Android 4.1 (Chrome Browser)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 14:51

maus

~ Maus

niektb schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:49:
De statische topbar is niet statisch op Android 4.1 (Chrome Browser)
Omdat een header die altijd in beeld is juist op kleine beeldschermen minder wenselijk kan zijn, hebben we in de huidige iteriatie een proof of concept geïmplementeerd voor een header die verdwijnt als je naar beneden scrollt en zichtbaar wordt als je omhoog scrollt. Je hoeft zodoende niet meer helemaal naar de bovenkant van de pagina terug te keren om het navigatiemenu en de zoekfunctie te kunnen gebruiken.

Femme in "Feedback gevraagd over fixed header"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
mgm1313 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:18:
[...]

Omdat een header die altijd in beeld is juist op kleine beeldschermen minder wenselijk kan zijn, hebben we in de huidige iteriatie een proof of concept geïmplementeerd voor een header die verdwijnt als je naar beneden scrollt en zichtbaar wordt als je omhoog scrollt. Je hoeft zodoende niet meer helemaal naar de bovenkant van de pagina terug te keren om het navigatiemenu en de zoekfunctie te kunnen gebruiken.

Femme in "Feedback gevraagd over fixed header"
Dank je! :)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Ik vind de mobile website maar niets i.t.t. de iPhone app :(
Ok, het design enzo dat gaat wel, maar de responsiveness die je bij de app hebt is helemaal weg.
laden van pagina's gaat niet zo vlot meer. Op een Lumia 625, die ik even gehad heb, ziet het er trouwens helemaal bagger uit.

ik zal de mobiele website dan ook niet gebruiken. Ik zal wel gewoon 'iets minder frequent' de echte website op mijn pc gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vind het juist geweldig dat Tweakers gewoon gekozen heeft voor een flexibele website die door zowel smartphones als computers/tablets/enz... gewoon wordt weergegeven op een toepasselijke manier voor het desbetreffende apparaat :)

Apps zijn voor spelletjes en andere rommel puur omdat met de komst van touchscreens ineens de stylus van de markt verdween en iedereen zo nodig moest knoeien met zijn vingers op een klein schermpje.
Gelukkig hebben we nu 5/5.5/6 inch schermen en zelfs weer een stylus bij de Note series van Samsung : Zouden meer merken moeten doen :)

* nero355 vindt Windows Mobile stiekem nog steeds best wel een leuk OS :+

Ik weet trouwens niet of jullie de website testen i.c.m. de smartphone versie van Firefox, maar het werkt gewoon perfect en dat kan ik van veel andere websites niet zeggen!

Keep up the good work! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:04

JJ93

Error 418

Kan het modereren van reacties en openen van reacties die op -1 gemod zijn async? Als ik onderweg ben dan laadt ik soms wel een pagina met 3g, lees ik het artikel, en ondertussen vermindert mijn signaal naar 2g of geen signaal.

Wil je dan een -1 reactie openen, kan je gewoon niks meer en loopt de hele pagina vast tot het geladen is. Hetzelfde bij het modereren van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gisteren een update van Chrome beta op Android. Sindsdien is Tweakers.net en GoT niet meer te lezen. Tekst schaalt niet meer. Is dit iets dat aan deze kant moet worden aangepast of moeten we hopen dat Chrome een foutje heeft in de beta en dat met een paar weken dit wordt rechtgezet?

Andere websites werken wel goed (al kijk ik dan doorgaans de mobiele versie van de website, zoals Android Police, Nu.nl etc).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Vermoed een bugje in de bèta van Chrome, maar het moet wel scherp in de gaten gehouden worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:31

rob_erwt

What does this button do?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:45:
Gisteren een update van Chrome beta op Android. Sindsdien is Tweakers.net en GoT niet meer te lezen. Tekst schaalt niet meer. Is dit iets dat aan deze kant moet worden aangepast of moeten we hopen dat Chrome een foutje heeft in de beta en dat met een paar weken dit wordt rechtgezet?

Andere websites werken wel goed (al kijk ik dan doorgaans de mobiele versie van de website, zoals Android Police, Nu.nl etc).
Hier is ook een apart ticket voor, zie Chrome beta 40 voor Android foute weergave. Is idd iets dat we in de gaten houden. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Kan het zijn dat de knop/link om een product in de PriceWatch toe te laten voegen (http://tweakers.net/pricewatch/addproduct/) niet meer te vinden is met een itteratie van de afgelopen 3 maanden ? Ik kan me herinneren dat ik nog een aantal producten in het verleden toegevoegd heb, maar ik heb de link nu via Google moeten zoeken om uiteindelijk in de FAQ te beëindigen, maar deze verwees wel naar een andere link (http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addProduct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

crisp

Devver

Pixelated

Phuncz schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:07:
Kan het zijn dat de knop/link om een product in de PriceWatch toe te laten voegen (http://tweakers.net/pricewatch/addproduct/) niet meer te vinden is met een itteratie van de afgelopen 3 maanden ? Ik kan me herinneren dat ik nog een aantal producten in het verleden toegevoegd heb, maar ik heb de link nu via Google moeten zoeken om uiteindelijk in de FAQ te beëindigen, maar deze verwees wel naar een andere link (http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addProduct).
Op http://tweakers.net/pricewatch/ staat hij rechts onderin, maar in responsive worden die linkjes inderdaad verborgen (mede ook omdat de achterliggende pagina zelf nog niet responsive is)...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 04-12-2014 16:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waarom wordt eigenlijk de XXX reacties link verborgen op de posthistorie pagina? (zie http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3333/topics en dan de 42.223 reacties link)

De pagina is namelijk responsive :?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:21:
Waarom wordt eigenlijk de XXX reacties link verborgen op de posthistorie pagina? (zie http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3333/topics en dan de 42.223 reacties link)

De pagina is namelijk responsive :?
Waarschijnlijk omdat die link daar minder belangrijk wordt geacht dan de verticale ruimte die het inneemt?

Ik weet zelf niet wie dat toentertijd zo besloten heeft, maar bij responsive speelt ruimte(gebrek) ook altijd een rol en is het soms beter/makkelijker om sommige minder belangrijke zaken niet te tonen dan daar ook weer oplossingen voor te moeten verzinnen.

[ Voor 22% gewijzigd door crisp op 04-12-2014 16:28 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

crisp schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:11:
[...]

Op http://tweakers.net/pricewatch/ staat hij rechts onderin, maar in responsive worden die linkjes inderdaad verborgen (mede ook omdat de achterliggende pagina zelf nog niet responsive is)...
Aha ok, hij was dus goed verstopt :) Ik had de pagina in desktop mode, maar ik kon de link niet vinden. Bedankt voor de hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

crisp schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:26:
[...]

Waarschijnlijk omdat die link daar minder belangrijk wordt geacht dan de verticale ruimte die het inneemt?

Ik weet zelf niet wie dat toentertijd zo besloten heeft, maar bij responsive speelt ruimte(gebrek) ook altijd een rol en is het soms beter/makkelijker om sommige minder belangrijke zaken niet te tonen dan daar ook weer oplossingen voor te moeten verzinnen.
Ik vroeg het omdat ik die link aardig belangrijk vind :P het is de enige manier om een chronologisch lijstje te krijgen van iemand forumposts, als ik nu op mobiel zit plak ik altijd zelf /messages achter de link :Y)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik weet niet zeker of ik het hier dien te plaatsen maar naar aanleiding van het bericht van KoKu:
Ik zou zeggen, plaats een topic in MF: Mooie Features
Met "Er is gewoon niet mee te werken." kunnen we niet zoveel.
Hierbij de problemen die ik ondervind:

Het reactie-, quote- en editsysteem werkt niet goed van het forum (of eigenlijk amper voor die laatste twee) op de iPhone (6). Of dit ook op andere iOs devices zo is durf ik niet te zeggen. Wanneer jij een reactie wil plaatsen in een topic en je wilt naar boven scrollen dan gaat de bovenste rode balk niet mee met de top. Dit is nogal irritant wanneer je iets wil terug lezen bijvoorbeeld. Wanneer je het invoerveld weg klikt springt hij direct weer naar de top (waar die hoort) en werkt het wel weer goed.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2elqpsw.jpg

Wanneer je iemand quote of je eigen post wil aanpassen gaat het eigenlijk al mis op het moment dat je op de pijl klikt, bij acties, om zo het pull down menu naar voren te krijgen. Wanneer je hierop klikt om je actie te kiezen zoomt hij in op de pagina, wat na het selecteren van de actie niet wordt herstelt.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/b66o76.jpg

Hierdoor is de tekst nogal groot wat ook zo is/blijft met het uitzoomen. Naast dat de tekst groot is kan je ook niet klikken op de tekst dan wel het invoerveld. Je kan dus niet kiezen waar je wilt beginnen met typen (dit is dus altijd bovenaan..) en je kan ook geen tekst selecteren enkel het invoerveld (niet de tekst dus).
De manier hoe ik dit op los is door op "Smileys" te drukken. Wanneer je dit doet herstelt het invoerveld zich weer en werkt het naar behoren (zoals een losse reactie plaatsen).

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2hf50d0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2i73fxt.jpg

Ben geen ICT'er dus sorry voor de leken formulering :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Dat is inderdaad niet zo fraai. We gaan ernaar kijken, thanks.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit en/of het al bekend is (kan het in dit topic niet zo snel vinden)
Ik ben op mijn Windows Phone een nieuwsbericht aan het lezen en wil in 1x door naar het GOT, dan scrol ik iets naar boven om de menubalk te voorschijn te toveren. Klik ik nu op de 3 streepjes helemaal links, of op mijn notificatie bel, dan verschijnt dat helemaal bovenaan de pagina en moet ik alsnog naar boven scrollen.

Is er een reden voor dat dit bovenaan verschijnt en is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Met Chrome for Android ga je automatisch helemaal naar boven als je op het menu klikt, blijkbaar gaat dat dus niet goed op WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
Precies, dan lijkt dit dus een bug voor IE11 op WP 8.1

Voor de duidelijkheid, ik heb een Nokia Lumia 820 met WP 8.1 zonder Developers Preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er een manier om de skip to bottom knop ook in Safari op de ipad te forceren?
Zit me aardig lam te scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En kan die er ook voor naar top komen? In Chrome?

Wanneer wordt de profielpagina voor kleine schermen geoptimaliseerd?

Gaat Tweakers wellicht nog iets doen met de mogelijkheid om Chrome for Android notificaties te laten verzorgen voor quotes, push message en direct message?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
MikeyMan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:10:
Is er een manier om de skip to bottom knop ook in Safari op de ipad te forceren?
Zit me aardig lam te scrollen...
Nee dit is er momenteel helaas niet. Ik zal eens kijken of het voor grade B (tablets) ook handig is om te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:23:
En kan die er ook voor naar top komen? In Chrome?
Naar top is er al in grade C & D. Voor de grade B zie mijn antwoord hierboven :)
Wanneer wordt de profielpagina voor kleine schermen geoptimaliseerd?
We gaan deze iteratie aan de slag om de profielen om te zetten naar ons nieuwe framework. Dit betekend niet dat ze ook direct responsive zullen zijn maar wel dat ze dit in potentie makkelijk kunnen worden. Ik kan dus geen datum afgeven maar wel vast verklappen dat we er aan begonnen zijn.
Gaat Tweakers wellicht nog iets doen met de mogelijkheid om Chrome for Android notificaties te laten verzorgen voor quotes, push message en direct message?
Zolang dit een Chrome only feauture is wellicht niet. Zodra hier een standaard voor komt die op alle browsers werkt en op dezelfde manier geimplementeerd kan worden, hopelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sinds kort is de vergelijker bovenin de knoppenbalk toegevoegd.
Hierin staat ook het aantal producten vermeld.

Op de desktop site in het grijs, maar in de mobiele variant in het geel; alsof het nieuwe meldingen betreft.
Dit werkt imo verwarrend. Kan dit ook naar grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MikeyMan schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:50:
Sinds kort is de vergelijker bovenin de knoppenbalk toegevoegd.
Hierin staat ook het aantal producten vermeld.

Op de desktop site in het grijs, maar in de mobiele variant in het geel; alsof het nieuwe meldingen betreft.
Dit werkt imo verwarrend. Kan dit ook naar grijs?
Je was me net voor. Ik stoor me aan precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit had ik inderdaad ook. Van mij mag het zelfs helemaal weg. Daarhoeft geen icoontje te staan. Ik heb het namelijk zelf toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Plemp 'm hier ook nog even neer (naast de reactie op de FP). Weet niet of ie hier hoort maar goed.

Mooi dat de tabs nu op de mobiel zichtbaar zijn. Het zou nog mooier zijn als je zelf de drie zichtbare zou kunnen kiezen of de volgorde zelf kunt kiezen. De meest gebruikte (spreek even voor mijzelf) moet ik nog in de pulldown aanklikken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Bastien schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:00:
Plemp 'm hier ook nog even neer (naast de reactie op de FP). Weet niet of ie hier hoort maar goed.

Mooi dat de tabs nu op de mobiel zichtbaar zijn. Het zou nog mooier zijn als je zelf de drie zichtbare zou kunnen kiezen of de volgorde zelf kunt kiezen. De meest gebruikte (spreek even voor mijzelf) moet ik nog in de pulldown aanklikken.
Alhoewel ik begrijp waar je wens vandaan komt, zou dit het geheel wel nodeloos ingewikkeld maken. Het kost relatief veel tijd om dergelijke functionaliteit in te bouwen en te onderhouden. Ik laat hier je wens nog even staan zodat de product owners er nog naar kunnen kijken maar denk niet dat dit ooit het levenslicht zal zien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Inspector schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:45:
[...]

Alhoewel ik begrijp waar je wens vandaan komt, zou dit het geheel wel nodeloos ingewikkeld maken. Het kost relatief veel tijd om dergelijke functionaliteit in te bouwen en te onderhouden. Ik laat hier je wens nog even staan zodat de product owners er nog naar kunnen kijken maar denk niet dat dit ooit het levenslicht zal zien .
Was er al bang voor. :) Maar dank voor de reactie.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaMcNL3UX-wrwg_yENYWilDapPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2PQ5IFvy0oBBBCSfEX0qdKB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet even niet zo snel waar ik dit elders moet posten en kon het ook niet vinden in de search of in dit topic. Maar nu ik mijn iPhone 12 heb valt het mij op dat het “scroll to bottom/top” knop helemaal rechts onderin wegvalt, mede doordat het scherm afgerond is. (Dit toont zich niet in de screenshot)

Het zorgt ervoor dat op het knopje drukken lastig gaat. De touch wordt vaak niet geregistreerd.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste