AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
Ik zou in de compacte weergave overigens opteren voor óf laatste posttijd óf laatste post datum (voor berichten voor 0:00). Beiden is erg vol
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Inderdaad, in de browser is het niet mogelijk om opzij te swipen. (Kan wel maar werkt sloom in veel browser omdat het in de pagina zit en niet in de browser zelf)Termy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 02:02:
Best mooi/handig, maar waarom werken die verborgen zijmenuutjes niet zoals bv in gmail en fb? Dus vanaf overal oproepbaar door te swipen vanaf de rand naar het midden. Chrome kon dit vroeger ook om van tabs te wisselen. Of is dit alleen mogelijk in een eigen app?
Met Chrome kan je tegenwoordig switchen door middel van het opzij schuiven van de adres balk.
AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
We moeten even aankijken wat de toekomst gaat brengen. Maar ik wil niet een app gaan nadoen, ik wil een goede gebruikerservaring verzorgen op het apparaat dat je gebruikt om onze site te bezoeken
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En ja, ik weet dat het nu dmv swipen over de adresbalk gaat. Vond ik wel een achteruitgang omdat je nu eerst die balk tevoorschijn moet toveren.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Swipen zal denk ik niet gauw gebeuren. Bijvoorbeeld omdat een swipe van links naar rechts in Safari op iOS betekent dat je een pagina terug gaat. Dat conflicteert bijvoorbeeld al
Dit zit in apps, daar gelden weer andere regels dan bij browsers, helaas want er zitten leuke features in apps wat helaas niet echt mogelijk is op een website.Termy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 02:02:
Best mooi/handig, maar waarom werken die verborgen zijmenuutjes niet zoals bv in gmail en fb? Dus vanaf overal oproepbaar door te swipen vanaf de rand naar het midden. Chrome kon dit vroeger ook om van tabs te wisselen. Of is dit alleen mogelijk in een eigen app?
Rupsen, Rapsen.
Het terug navigeren uit topics is een stuk lastiger geworden omdat je niet terug kan naar het subforum.
Nog vervelender vind ik dat ik geen meervoudige quotes meer kan maken op mijn telefoon. Elke quote wordt een nieuw bericht, omdat je moet quoten via een pulldown menuutje.
Ook de onmogelijkheid om te zoomen vind ik vervelend, soms vind ik scrollen fijner dan turen.
Dat er een mobiele variant gemaakt wordt vind ik prima, want voor gewoon wat lezen werkt het wel aardig, helaas voor wat serieus werk niet. Nog vervelender vind ik dat je ook niet meer de desktopsite kan oproepen, je bent nu verplicht dit uiterlijk te gebruiken op de telefoon... (gewone pc nog niet gecheckt)
Onderaan in de footer staat Weergaveopties en vanuit daar kan je forceren welke soort weergave je wilt hebben.
Je kunt juist terug naar het subforum vanuit een topic. De breadcrumb bovenin zorgt ervoor dat je altijd 1 stapje naar boven kan. Bedoel je subforum of bedoel je de forumindex? Dat is nog wel een verschil namelijkOssi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:42:
Afgezien van de looks ben ik toch wel een stukje minder tevreden over het gebruik op mijn mobiel (Nexus 4). De frontpage is echt prima, maar het forum vind ik matig geworden.
Het terug navigeren uit topics is een stuk lastiger geworden omdat je niet terug kan naar het subforum.
Je kan via http://tweakers.net/devicedetect/ gewoon een weergave forceren. Dus als je veel wil in & uitzoomen, dan kun je gewoon de desktopversie gebruiken op je smartphoneDat er een mobiele variant gemaakt wordt vind ik prima, want voor gewoon wat lezen werkt het wel aardig, helaas voor wat serieus werk niet. Nog vervelender vind ik dat je ook niet meer de desktopsite kan oproepen, je bent nu verplicht dit uiterlijk te gebruiken op de telefoon... (gewone pc nog niet gecheckt)
edit:
Ah, ik zie dat ik een spuit 11 ben
[ Voor 3% gewijzigd door Misha op 09-01-2014 08:29 ]
Meervoudige quotes kan gewoon. Als je op de reageer-pagina zit kun je naar beneden scrollen voor de posts in het topic, waar je vervolgens weer op quote kan drukken.Ossi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:42:
Nog vervelender vind ik dat ik geen meervoudige quotes meer kan maken op mijn telefoon. Elke quote wordt een nieuw bericht, omdat je moet quoten via een pulldown menuutje.
Bla bla bla...
Dat werkt inderdaad, dank je!DarkShadow16 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:58:
De desktopversie oproepen kan nog wel gewoon op je mobiel.
Onderaan in de footer staat Weergaveopties en vanuit daar kan je forceren welke soort weergave je wilt hebben.
Ik kan dat dus niet helaas. Ik snap wel wat je bedoelt, bokt.nl heeft dat ook (don't askElfjes schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:55:
[...]
Meervoudige quotes kan gewoon. Als je op de reageer-pagina zit kun je naar beneden scrollen voor de posts in het topic, waar je vervolgens weer op quote kan drukken.
De breadcrumbs zijn in de desktop versie veel uitgebreider zodat je ook terug kunt naar het subforum.Misha schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:29:
[...]
Je kunt juist terug naar het subforum vanuit een topic. De breadcrumb bovenin zorgt ervoor dat je altijd 1 stapje naar boven kan. Bedoel je subforum of bedoel je de forumindex? Dat is nog wel een verschil namelijk
Voorbeeld:
Dit topic zit in "responsive design", wat weer in "tweakers feedback" zit, wat weer onder "forum" valt. Met de desktop variant heb je breadcrumbs voor alle onderdelen. Met de responsive design kun je maar één stapje terug telkens, waarom niet meerdere stappen?
Omdat het op smalle schermen dan al snel te lang wordt?
Intentionally left blank
Die oplossing zou de gehele breadcrumb dan gaan vervangen, maar dat moet ik eerst nog eens heel goed gaan uitdenken en spieken hoe dat op andere plekken in de site ook gebruikt kan worden
Zou mooi zijn!Misha schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:26:
We zitten simpelweg met een erg beperkte breedte... ik heb nog wat ideeën voor een alternatieve oplossing, maar dat heb ik weggescoped toen bekend werd dat er gesneden ging worden in het dev-team.
Die oplossing zou de gehele breadcrumb dan gaan vervangen, maar dat moet ik eerst nog eens heel goed gaan uitdenken en spieken hoe dat op andere plekken in de site ook gebruikt kan worden
Dan zit ik alleen nog met het maken van multiple quotes.
Ik snap niet helemaal waar het bij jou misgaat. Als je op de desktop op quote drukt, krijg je ook in de eerste instantie een reactie-pagina voor die ene quote. Vervolgens kun je naar beneden scrollen om extra quotes toe te voegen.Ossi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:29:
Dan zit ik alleen nog met het maken van multiple quotes.
Op mobiel is het niet veel anders. Toch? Of zie ik nu iets verkeerd?
Bla bla bla...
Inderdaad er staat gewoon een Quote knop rechts boven uitgelijnd als je naar onder scrolt, zie het probleem ook nietElfjes schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:30:
[...]
Ik snap niet helemaal waar het bij jou misgaat. Als je op de desktop op quote drukt, krijg je ook in de eerste instantie een reactie-pagina voor die ene quote. Vervolgens kun je naar beneden scrollen om extra quotes toe te voegen.
Op mobiel is het niet veel anders. Toch? Of zie ik nu iets verkeerd?
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Je kunt overigens via de quick links wel direct naar de indexOssi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:42:
[...]
De breadcrumbs zijn in de desktop versie veel uitgebreider zodat je ook terug kunt naar het subforum.
Voorbeeld:
Dit topic zit in "responsive design", wat weer in "tweakers feedback" zit, wat weer onder "forum" valt. Met de desktop variant heb je breadcrumbs voor alle onderdelen. Met de responsive design kun je maar één stapje terug telkens, waarom niet meerdere stappen?
Ja die had ik gezien, maar iets meer tussenstappen zouden fijn zijnMisha schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:45:
[...]
Je kunt overigens via de quick links wel direct naar de index
Waar dan?_David_ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:16:
[...]
Inderdaad er staat gewoon een Quote knop rechts boven uitgelijnd als je naar onder scrolt, zie het probleem ook niet

Misschien dat dit zo'n moment is dat ik iets overduidelijks over het hoofd zie, maar ik zie het echt niet
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Staat die toevallig uit?Toon laatste reacties Ja - Geeft meest recente reacties weer bij reageren
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Nee, heb ik me nooit mee beziggehouden.Elfjes schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:09:
Heb je custom css aanstaan?
Dat was m!Dirk schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:25:
Dat is normaal een instelling:
[...]
Staat die toevallig uit?
Mijn account bestaat al meer dan tien jaar en heb nooit aan dat soort instellingen gezeten... Hoort die instelling niet standaard aan te staan?
Bedankt voor de hulp!
Btw, de instelling was niet te wijzigen op de telefoon... hij doet dan gewoon niets bij het opslaan van de wijzigingen. Moest het in de browser aanpassen.
Deze reactie is getypt op de telefoon, dus eindelijk makkelijk multiple quotes maken
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zal even een screenshotje toevoegen.

Eind van de ochtend werkte het nog zoals het hoort...
[ Voor 40% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-01-2014 14:57 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja, om die Pricewatch reclame bovenin (Misha schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:58:
Op alle devices hier werkt het nog gewoon. Heb je custom css etc?
#categoryBar,
#jobs,
#categoryDropdown,
#newsletter,
#bottom,
#socialButtons,
#true{
display:none;
}
Is er rond het middag uur iets aan de code veranderd?
Damn, getest en het is de CSS die opeens dus roet in het eten gooit... Zie verder mijn vorige vraag, één regel hierboven...
Even een eliminatieronde gedaan. Het was #bottom die de layout verziekte.
[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-01-2014 15:06 ]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Met een connector zou je moeten kunnen aangeven hoe de hierarchie precies zit, zie voorbeeld in http://ux.stackexchange.com/a/40908/2545 Maar dat is misschien iets minder triviaal.
Verwijderd
Alles is zoooo groot ontworpen en daardoor voor mij niet leuk meer om mee te werken.
Ik ben blij dat de rest er blij mee is maar voor mij staat hij gewoon als desktop ingesteld.
Samen met de (brakke) app vindt ik dit beter werken.
Verwijderd
Welk device en welk OS gebruik je?Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:41:
Hoe kun je notificaties bekijken? Op mobiele versie krijg ik een 2 te zien maar als ik er op klikte kreeg ik alleen rechts mijn nickname en info te zien. Vervolgens staat de 2 links, als ik daar weer op klik kom ik in het hoofdvenster i.c. GoT.
Ik doel dan op de grote hoogte die nodig is voor de pagina's op de mobiele telefoon.
Mag wmb wat compacter ivm scrollen e.d.
Draai je 2.3? Ik heb hier even niet zo snel een device waarmee ik zelf kan testenVerwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:46:
pricewatch: LG E400 Optimus L3 Zwart
Android Stock Browser.
Verwijderd
Klopt.Misha schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:27:
Nee, dat staat niet op de planning.
Draai je 2.3? Ik heb hier even niet zo snel een device waarmee ik zelf kan testen
Ik heb wel eens ergens een experimentele implementatie gezien, met nadruk op experimenteel.
ora et labora
Ik weet niet waar het aan ligt, maar over een maand of wat komt Windows Phone 8.1 met ie11 uit, dus dat zal het ook oplossen.
Alvast bedankt.
Trouwens, hebben jullie css toegevoegd waardoor de modern ui IE nu wel werkt? Heel erg mooi!
edit:De datalijsten(specs, grafieken e.d.) kan ik ook niet in scrollen. Alle lijsten met die custom scrollbar volgens mij.
[ Voor 17% gewijzigd door WoutervOorschot op 22-03-2014 15:07 ]
Hallo

Dit gebeurde meerdere keren en beide richtingen op. Ik was steeds de eerste die modereerde.
Let wel: de -1 was idd de knop die ik in duwde maar er verscheen dan een +1 als totale moderatie. Dit gebeurde meerdere keren en ook de andere richting op.
Edit: het zou natuurlijk toeval kunnen zijn, of heeft het wellicht te maken met het feit dat moderaties worden geüpdatet op de pagina als je zelf een moderatie doet?
[ Voor 17% gewijzigd door niektb op 26-03-2014 08:57 ]
De scores worden inderdaad geüpdated op het moment dat jij modereert. Bekijk na het modereren de totalen eens, kloppen die wel?niektb schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:47:
Ik merkte dat de moderation van commentaar niet goed werkt. Het lijkt erop dat -1 en +1 zijn omgewisseld.
[afbeelding]
Dit gebeurde meerdere keren en beide richtingen op. Ik was steeds de eerste die modereerde.
Let wel: de -1 was idd de knop die ik in duwde maar er verscheen dan een +1 als totale moderatie. Dit gebeurde meerdere keren en ook de andere richting op.
Edit: het zou natuurlijk toeval kunnen zijn, of heeft het wellicht te maken met het feit dat moderaties worden geüpdatet op de pagina als je zelf een moderatie doet?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
http://i.imgur.com/n3WSmGk.jpg
Is het mogelijk dit aan te passen?
Nog een tweede opmerking hieromtrent: De menus linksboven en rechtsboven komen enkel tevoorschijn bij een klik. Om nog een betere 'native app feeling' te hebben zou het leuk zijn als deze ook tevoorschijn komen met een swipe.
Van de gelegenheid ook even gebruik maken om jullie te feliciteren (en te bedanken) voor dit responsive design. Ik heb nog maar zelden een website gezien die er in slaagt zo goed responsive te zijn.
Het 2e: daar hebben we mee geëxperimenteerd maar we kregen het niet goed werkend, helaas. Vooral wanneer de wat oudere devices in beeld kwamen (die we helaas ook moeten ondersteunen) ging de navigatie helemaal verkeerd.
Bedankt voor het compliment verder, erg fijn om te horen!
En de back-to-top staat live, inclusief een forward-to-bottomMisha schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:13:
Een back-to-top-functie staat nog op //todo. Een fixed header of een 'header-die-weer-opnieuw-verschijnt' () hebben we uitgeprobeerd maar zorgde nog voor erg veel problemen op menig device. Staat overigens nog wel op het verlanglijstje

Verder een schitterende functie zeg!

Reproduceerbaar:
Ga naar je profiel, draai je IOS apparaat naar landscape modus, ga nu naar een willekeurige pagina.
Daarna draai je je IOS apparaat weer in portrait en dan krijg je dit:

[ Voor 11% gewijzigd door InFamous op 02-04-2014 22:52 ]
Formerly known as Ragdoll
Is deze functie ook uit te schakelen?Misha schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:27:
[...]
En de back-to-top staat live, inclusief een forward-to-bottom(of hoe je die ook wil noemen )
Als je 'm toch niet wilt gebruiken is het best irritant.
Edit:
Ik zie dat ie bij mijn browser (Opera Classic, Android) irritanter dan bedoeld is, omdat ie verspringt tijdens scrollen en niet op dezelfde plek blijft.
Maar in die browser verschijnt ook al standaard een pijltje als je iets sneller naar boven/beneden scrollt.
[ Voor 30% gewijzigd door Artjuh op 05-04-2014 13:02 ]
We zouden de functie wellicht wat meer kunnen toespitsen op browsers/os'en waar het toegevoegde waarde heeft en weg kunnen laten in andere browsers.Artjuh schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:51:
[...]
Is deze functie ook uit te schakelen?
Als je 'm toch niet wilt gebruiken is het best irritant.
Edit:
Ik zie dat ie bij mijn browser (Opera Classic, Android) irritanter dan bedoeld is, omdat ie verspringt tijdens scrollen en niet op dezelfde plek blijft.
Maar in die browser verschijnt ook al standaard een pijltje als je iets sneller naar boven/beneden scrollt.
In feite is deze hele funcie al een noodgreep; eigenlijk zouden alle browsers van zichzelf daar functionaliteit voor moeten hebben...
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 05-04-2014 14:16 ]
Intentionally left blank
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Alle browsers? Elke pc heeft dat toch al in de vorm van "home" en "end"-toetsen op het keyboard? Op mobiel daarentegen is ie geniaal!crisp schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:11:
[...]
We zouden de functie wellicht wat meer kunnen toespitsen op browsers/os'en waar het toegevoegde waarde heeft en weg kunnen laten in andere browsers.
In feite is deze hele funcie al een noodgreep; eigenlijk zouden alle browsers van zichzelf daar functionaliteit voor moeten hebben...
Choose life
Nee, is nog niet bekend.D3nnisd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:27:
Heb op dit moment problemen met de "native web app"versie van tweakers(Android chrome add to homescreen). De Submit buttons willen niet altijd werken. Als ik een reactie wil plaatsen op een forum of bijv op een DM. is dit bekend?
Hebben anderen hier ook last van?
Sinds de laatste update van Chrome is het opgelost volgens mijMisha schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:51:
[...]
Nee, is nog niet bekend.
Hebben anderen hier ook last van?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik kan het desbetreffende topic zo snel ff niet vinden, maar was hier al een oplossing voor gevonden?
[Feat]Chrome webapp icon
Die bedoelde ik idd. Dan wordt t dus nog ff afwachten op Google updates...DarkShadow16 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:24:
Zie dit topic en mijn laatste bericht erin:
[Feat]Chrome webapp icon
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Heel raar, bij mij is het icoontje nooit weggeweest
Ik gebruik chrome 34.0.1847.114 op mijn moto g stock.
[ Voor 0% gewijzigd door Sp3dy op 27-04-2014 14:35 . Reden: typo ]
Dan kan het dev team ook de pop-up voor Add To Home gaan tonen op Android devices zoals we op iOS doen
in de normale versie is ie nog steeds stukhylke94 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:10:
Het is wel in de beta... Geen idee of hij het in de normale versie ook al goed doet.
Ik zou het heel fijn vinden als er ook een "last" knopje bij de paginanummers van een topic bij kwam. Die functie gebruik ik heel vaak.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Overigens is hij op IOS nog niet helemaal perfect omdat als je daar beneden klikt, je eerst de werkbalk tevoorschijn tovert waardoor de pijl een stukje omhoog springt
Dat snap ik maar dat het pijltje onder de codetag valt, dat is vast geen browser behaviorMisha schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:19:
Dat is volgens mij helaas browser behavior en daar wil ik liever niet aan tornen
Na verloop van tijd gaat die extra tap/click echt vervelend worden. Ik zou graag zien dat het vast gezet kan worden.
Wat is precies het nut van het 'scroll naar de onderkant van de pagina'-knopje?

Op mijn foon scroll je dan naar de footer (en wordt zowel het hele scherm in beslag genomen door die footer). Welke use case zit hieraan vast?
Daarnaast vind ik het icoon nogal lijken op een download-knop, maar ik zie op Google dat dit icoon idd voor beide gebruikt wordt / kan worden.
Rekcor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:45:
(Wellicht is dit al bediscussieerd, ik kon het niet vinden iig)
Wat is precies het nut van het 'scroll naar de onderkant van de pagina'-knopje?
[afbeelding]
Op mijn foon scroll je dan naar de footer (en wordt zowel het hele scherm in beslag genomen door die footer). Welke use case zit hieraan vast?

Nou wat dacht je van een heel lang topic waarvan je alleen de laatste 2 reacties nog niet hebt gelezen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
https://www.dropbox.com/s...2014-06-10%2012.05.24.png
Overgens, kan de threshold voor de mobiele view lager worden gezet? Volgens mij is het mooier als de website automatisch gaat schalen op het moment dat de browserbreedte minder wordt dan de layout. Nu is het pas als ongeveer 2/3 nog zichtbaar is.