Bla bla bla...
We moeten nog even kijken wat we er mee gaan doen
Edit: overigens werkt de terug knop in de browser ook prima als je weer naar navigatie mogelijkheden wil, niet optimaal (je moet een nieuwe pagina laden) maar in veel gevallen volstaat het prima.
[ Voor 27% gewijzigd door 2pietjuh2 op 28-10-2013 14:22 ]
Komende dagen eens onderweg en voor dagelijks gebruik testen
Moest wel even zoeken naar de linkjes voor MyReact en AT enzo, ik had ze verwacht onder het menutje rechtsboven of linksboven, maar die bleken voor notificaties resp. frontpage te zijn... het bleek in een dropdownbox te staan onder het rechtermenuutje
[ Voor 27% gewijzigd door maarud op 28-10-2013 20:11 ]
Ja, dat was dus ook een bug die we tegenkwamen. Vervolgens hebben we de afweging samen met wat andere testers gemaakt; of wel kunnen zoomen, en altijd maar de helft kunnen lezen van de reactie die je wil typen, of niet kunnen zoomen, maar zodat je wel al je input gewoon normaal kan nalezen. Het 2e heeft gewonnenmaarud schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:10:
Wow, even snel getest, maar wat ziet dat er super uit zeg! Both de frontpage en het forum! Ik had vroeger altijd last dat het Quick Reply-vakje ontzettend groot werd ingezoomd (automatisch) als ik een reactie typte, en zelfs dat is nu gewoon perfect, het blijft op 100% staan. Top!
Ja, dat zit net als op de website niet in elkaars vaarwater. Qua presentatie ben ik er niet tevreden over, maar het werkt wel lekkerMoest wel even zoeken naar de linkjes voor MyReact en AT enzo, ik had ze verwacht onder het menutje rechtsboven of linksboven, maar die bleken voor notificaties resp. frontpage te zijn... het bleek in een dropdownbox te staan onder het rechtermenuutje
Haha, dat is in dit geval niet zo ergMisha schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:13:
[...]
Ja, dat was dus ook een bug die we tegenkwamen. Vervolgens hebben we de afweging samen met wat andere testers gemaakt; of wel kunnen zoomen, en altijd maar de helft kunnen lezen van de reactie die je wil typen, of niet kunnen zoomen, maar zodat je wel al je input gewoon normaal kan nalezen. Het 2e heeft gewonnen

Ja, mijn eerste reactie was dat ik het een vreemde keus vond... maar opzich werkt zo'n dropdownbox, zeker op Android, toch ook wel erg handig..Ja, dat zit net als op de website niet in elkaars vaarwater. Qua presentatie ben ik er niet tevreden over, maar het werkt wel lekker
Ik denk dat het intuitiever werkt om hem anders te noemen. Hierbij denk ik aan "Forumopties" of "Forumnavigatie"
Bla bla bla...
Ik ben nu door de pricewatch aan het browsen en er vallen mij een aantal dingen op waar ik een topic voor aan het maken ben. Ik heb het idee dat een aantal van deze dingen komen doordat de pricewatch nog niet helemaal responsive is. Bijvoorbeeld http://tweakers.net/categorie/891/computers/producten/ klopt dat?
sowieso merk ik dat ik het een beetje raar browsen vind door de pricewatch, maar daar heeft de gewone site ook last van. Bijvoorbeeld dat je via de breadcrumb niet terugkan naar /pricewatch maar dat heeft er denk ik ook mee te maken doordat /pricewatch en /categorie een beetje door elkaar lopen.
Bla bla bla...
:D!
Yep, die is nog niet helemaal responsive, maar staat nog op de kaart! Ik hoop met de komende iteratie.Elfjes schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:42:
Ik ben nu door de pricewatch aan het browsen en er vallen mij een aantal dingen op waar ik een topic voor aan het maken ben. Ik heb het idee dat een aantal van deze dingen komen doordat de pricewatch nog niet helemaal responsive is. Bijvoorbeeld http://tweakers.net/categorie/891/computers/producten/ klopt dat?
Helemaal mee eens. Het is een wat fundamenteler probleem dat zich nog niet heeft opgelost. Ik wil echter nog wel de huidige breadcrumb wat gaan aanpassen. Nu kun je enkel telkens 1 stapje omhoog in de hiërarchie, wat voor het forum erg praktisch is. Voor de PW is het echter wat minder handig.Elfjes schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:42:
sowieso merk ik dat ik het een beetje raar browsen vind door de pricewatch, maar daar heeft de gewone site ook last van. Bijvoorbeeld dat je via de breadcrumb niet terugkan naar /pricewatch maar dat heeft er denk ik ook mee te maken doordat /pricewatch en /categorie een beetje door elkaar lopen.
Heel simpel gezegd is onze huidige hiërarchie in de PW als volgt:
Pricewatch -> Segment -> Hoofdcategorie -> Categorie -> Product -> Uitvoeringen
Als je op een productlisting zit (bij 'Categorie') en je klikt daar op een product, dan navigeer je direct naar 'Uitvoeringen' en sla je dus 'Product' op. Echter, omdat je telkens in de breadcrumb maar 1 stapje omhoog kan, kom je uit bij 'Product', terwijl je volgens mij liever bij 'Categorie' uitkomt.
Hetzelfde geldt voor als je op 'Categorie' zit. Dan wil je denk ik liever eerder terug naar 'Pricewatch' dan naar 'Hoofdcategorie'.
Ik hoop dat we in de komende iteratie dit kunnen gaan aanpassen. Dan kun je dus voortaan vanaf bijvoorbeeld pricewatch: Asus N56VB-S4016H altijd terug naar http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ en niet naar http://tweakers.net/product/331331/asus-n56-series-n56vb/ en vanaf http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ altijd terug naar http://tweakers.net/pricewatch/ ipv http://tweakers.net/categ...ops-en-servers/producten/
Hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd
Helder, en vind ik een goed ideeMisha schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:55:
Helemaal mee eens. Het is een wat fundamenteler probleem dat zich nog niet heeft opgelost. Ik wil echter nog wel de huidige breadcrumb wat gaan aanpassen. Nu kun je enkel telkens 1 stapje omhoog in de hiërarchie, wat voor het forum erg praktisch is. Voor de PW is het echter wat minder handig.
Heel simpel gezegd is onze huidige hiërarchie in de PW als volgt:
Pricewatch -> Segment -> Hoofdcategorie -> Categorie -> Product -> Uitvoeringen
Als je op een productlisting zit (bij 'Categorie') en je klikt daar op een product, dan navigeer je direct naar 'Uitvoeringen' en sla je dus 'Product' op. Echter, omdat je telkens in de breadcrumb maar 1 stapje omhoog kan, kom je uit bij 'Product', terwijl je volgens mij liever bij 'Categorie' uitkomt.
Hetzelfde geldt voor als je op 'Categorie' zit. Dan wil je denk ik liever eerder terug naar 'Pricewatch' dan naar 'Hoofdcategorie'.
Ik hoop dat we in de komende iteratie dit kunnen gaan aanpassen. Dan kun je dus voortaan vanaf bijvoorbeeld pricewatch: Asus N56VB-S4016H altijd terug naar http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ en niet naar http://tweakers.net/product/331331/asus-n56-series-n56vb/ en vanaf http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ altijd terug naar http://tweakers.net/pricewatch/ ipv http://tweakers.net/categ...ops-en-servers/producten/
Hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd
Bla bla bla...
Header en -knoppen: Over het algemeen is het design van Tweakers behoorlijk 'flat' en vierkant. Voor mijn gevoel vallen de huidige header en headerknoppen een beetje buiten dit design. Er is een duidelijke gradient zichtbaar, en de knoppen zijn behoorlijk afgerond en 3D (door de schaduw binnen en buiten). Als je dit vergelijkt met de rest van de interface (sidebars en de vlakke blauwe knoppen) past dit niet erg goed. En zeker als je het zoekveld opent, is dit een enorm contrast ('3D'-header vs. 'flat' zoekveld direct eronder).
Forumpagina's: Bovenaan topics worden de pagina's ("1, 2, 3, laatste") niet getoond. Je moet eerst helemaal naar beneden scrollen voor je naar een andere pagina kunt gaan. Ik snap dat de ruimte schaars is, maar in de eerste minuten testen liep ik hier direct al tegenaan.
Native <select>'s: Op diverse plaatsen worden native <select>'s gebruikt (bijv. voor 'Quicklinks' en 'Acties' op het forum). Persoonlijk vind ik een niet-native overlay (zoals je bijvoorbeeld bij de '▼'-knop op het forum hebt) een stuk fijner in gebruik. De belangrijkste reden is dat je alle opties zo veel makkelijker in beeld hebt (aangezien je in iOS moet gaan 'draaien' om de opties te zien). Ook hoef je niet in iOS op 'Gereed' te tikken om je keuze te bevestigen. Daarnaast voelt een <select> voor navigatie altijd wat vreemd aan (ondanks dat meer sites het doen).
Hopelijk noem ik niet allemaal dingen die al besproken zijn. Ik heb pas sinds vanmiddag toegang en heb dit hele topic niet doorgelezen. (Wel snel doorzocht natuurlijk.)
[ Voor 7% gewijzigd door Ulster Seedling op 29-10-2013 21:17 ]
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
We hebben nog wat andere visuals gereed (https://copy.com/GHtUIB6xa1a0RsUk) die we er eigenlijk in moeten gaan plakken, maar momenteel vind ik het belangrijker om het helemaal af te krijgen voor de besloten beta.Ulster Seedling schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:13:
Header en -knoppen: Over het algemeen is het design van Tweakers behoorlijk 'flat' en vierkant. Voor mijn gevoel vallen de huidige header en headerknoppen een beetje buiten dit design. Er is een duidelijke gradient zichtbaar, en de knoppen zijn behoorlijk afgerond en 3D (door de schaduw binnen en buiten). Als je dit vergelijkt met de rest van de interface (sidebars en de vlakke blauwe knoppen) past dit niet erg goed. En zeker als je het zoekveld opent, is dit een enorm contrast ('3D'-header vs. 'flat' zoekveld direct eronder).
Ik herken het probleem en heb er ook soms last van. Met de vorige paginering zag het er allemaal heel erg druk uit. Met de nieuwe zou het denk ik wel kunnen, al zou ik wel nog steeds graag willen dat het horizontaal netjes uitvult op (iig) D & (wellicht) C. De extra witruimte ertussen neem ik persoonlijk voor lief.Ulster Seedling schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:13:
Forumpagina's: Bovenaan topics worden de pagina's ("1, 2, 3, laatste") niet getoond. Je moet eerst helemaal naar beneden scrollen voor je naar een andere pagina kunt gaan. Ik snap dat de ruimte schaars is, maar in de eerste minuten testen liep ik hier direct al tegenaan.
Dat 'gereed' is helaas pas zo sinds iOS7. Bij iOS6 hoefde je er niet op te klikken. Op Android en Windows Phone hoef je ook niet nog ergens anders op te klikken. Opzich vind ik het nu okay genoeg werken. Het liefst heb ik een mooie dropdown navigatie bij de Pricewatch, maar dat is net wat complexer om te maken en moet momenteel op ieder uurtje gaan letten. Vroeger was er iets meer ruimte voor experimenten.Ulster Seedling schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:13:
Native <select>'s: Op diverse plaatsen worden native <select>'s gebruikt (bijv. voor 'Quicklinks' en 'Acties' op het forum). Persoonlijk vind ik een niet-native overlay (zoals je bijvoorbeeld bij de '▼'-knop op het forum hebt) een stuk fijner in gebruik. De belangrijkste reden is dat je alle opties zo veel makkelijker in beeld hebt (aangezien je in iOS moet gaan 'draaien' om de opties te zien). Ook hoef je niet in iOS op 'Gereed' te tikken om je keuze te bevestigen. Daarnaast voelt een <select> voor navigatie altijd wat vreemd aan (ondanks dat meer sites het doen).
'Laatste post' op forum: Op de forumlijst staat naast elk forum de tijd van de laatste post. Deze kolom is vrij breed, doordat de titel "Laatste post" erboven staat. Hierdoor passen verschillende topicnamen niet op één regel[1]. Ik zou voorstellen om ofwel de hele kolom weg te halen (ik vind 'm zelf niet relevant), of de kolom smaller te maken (door de titel aan te passen). Stel dat je de kolom, i.p.v. de huidige 100px, 50px breed maakt, dan past de tijd van de laatste post er nog goed in[2], en zijn er 18 (!) forumnamen extra die wel op één regel passen. Dit ziet er een stuk netter uit. (Voorbeeld: huidig en voorstel.)
Slider op homepage: In de slider zijn pijltjesknoppen zichtbaar (die vrij smal zijn om goed te kunnen raken) en eronder is een scrollbalk zichtbaar. M.i. zijn beide overbodig op touch-devices. Het feit dat je ziet dat de content afgebroken wordt[1] biedt voldoende informatie om duidelijk te maken dat je kunt scrollen/vegen. Zeker een publiek als dat van Tweakers zou hier geen moeite mee moeten hebben.
Artikelenlijst op homepage: Door de categorie/tijd/reactieteller blijft er weinig ruimte over voor titels op de homepage. M.i. is de ruimte op dit moment[1] te smal (het voelt gewoon niet helemaal lekker). Ik heb wat zitten schuiven in Photoshop en heb nog geen geweldig idee, maar ik wil het wel even kwijt
[1] Dit op een iPhone, met de gangbare schermbreedte van 320px.
[2] De tijd én datum passen dan niet, maar dan zou je simpelweg alleen de datum moeten tonen.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
De link wordt als het ware niet verdeeld over meerdere lijnen.
Dit is op een HTC One X (device-grade D) i.c.m. Android 4.2.2 met de Chrome-browser.
Ik vind hem zelf heel erg relevant. Bij veel topics weet ik zelf wanneer ik hem ongeveer voor het laatst gelezen heb. De vermelding van de laatste post zorgt ervoor dat ik weet of ik moet kijken of niet. Die haal ik liever niet weg. Tevens heb ik liever dat een topic titel over twee zinnen gaat, dan de heading van de topic listing. Visueel gezien vind ik dat gewoon niet kloppen. Ik begrijp echter wel je punt, maar we zouden het misschien anders moeten oplossen als het echt een probleem is. Wat een oplossing kan zijn, heb ik zo 1,2,3 niet paraatUlster Seedling schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:59:
Ook jij bedankt voor de snelle reactie! Ik ga nog even door, zit er nu lekker in:
'Laatste post' op forum: Op de forumlijst staat naast elk forum de tijd van de laatste post. Deze kolom is vrij breed, doordat de titel "Laatste post" erboven staat. Hierdoor passen verschillende topicnamen niet op één regel\[1]. Ik zou voorstellen om ofwel de hele kolom weg te halen (ik vind 'm zelf niet relevant), of de kolom smaller te maken (door de titel aan te passen). Stel dat je de kolom, i.p.v. de huidige 100px, 50px breed maakt, dan past de tijd van de laatste post er nog goed in\[2], en zijn er 18 (!) forumnamen extra die wel op één regel passen. Dit ziet er een stuk netter uit. (Voorbeeld: huidig en voorstel.)
We hebben het hier lang en uitgebreid intern over gehad, en ook samen met wat testers. We kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat beide eigenlijk nodig zijn, helemaal omdat ik zoveel mogelijk devices wil supporten. Op veel goedkopere Android devices werkt horizontal scroll ronduit kut. Met de knoppen kunnen ze toch nog navigeren. De scrollbalk zelf is nodig om aan te geven dat er naar rechts (of linksSlider op homepage: In de slider zijn pijltjesknoppen zichtbaar (die vrij smal zijn om goed te kunnen raken) en eronder is een scrollbalk zichtbaar. M.i. zijn beide overbodig op touch-devices. Het feit dat je ziet dat de content afgebroken wordt\[1] biedt voldoende informatie om duidelijk te maken dat je kunt scrollen/vegen. Zeker een publiek als dat van Tweakers zou hier geen moeite mee moeten hebben.
Persoonlijk vind ik het lekker strak en gefocust, maar wat ik zelf echt mis op een klein scherm is toch een iets visueels. Een plaatje bijvoorbeeld bij iedere headline. Rechts van het plaatje kan de headline, onder de headline kan het aantal reacties en bijv. de score die het product heeft gekregen wanneer het een review betreft. Helaas hebben we geen plaatje daar op A, en om aan de normale nieuwslisting te gaan sleutelen zal onze core community niet gaan waarderen.Artikelenlijst op homepage: Door de categorie/tijd/reactieteller blijft er weinig ruimte over voor titels op de homepage. M.i. is de ruimte op dit moment\[1] te smal (het voelt gewoon niet helemaal lekker). Ik heb wat zitten schuiven in Photoshop en heb nog geen geweldig idee, maar ik wil het wel even kwijt
\[1] Dit op een iPhone, met de gangbare schermbreedte van 320px.
\[2] De tijd én datum passen dan niet, maar dan zou je simpelweg alleen de datum moeten tonen.
Is niet by design en zouden imho indien mogelijk gewoon op tijd afgekapt moeten worden zodat we niet zijwaarts kunnen scrollen4WardNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:06:
In plaats van het als bug te noteren en er later achter te komen dat het bijvoorbeeld expres zo is vraag ik het (eerst) maar hier: Hoort het dat in forumreacties links ervoor zorgen dat de reactie horizontaal scrollbaar is?
De link wordt als het ware niet verdeeld over meerdere lijnen.
Dit is op een HTC One X (device-grade D) i.c.m. Android 4.2.2 met de Chrome-browser.
Bij topics onthoud ik dat ook ja, maar daar staat nou juist geen tijd bij. Of onthoud jij ook tot hoe laat je hebt bijgelegen in een forum? In feite zijn er drie oplossingen: de titel inkorten ("Laatste" i.p.v. "Laatste post"); de titel weghalen; of een icoontje gebruiken. Persoonlijk zou ik de titel helemaal weghalen: de vaste bezoekers zullen snappen waar de tijd voor staat, en voor anderen is het toch irrelevant.Misha schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:28:
[...]
Ik vind hem zelf heel erg relevant. Bij veel topics weet ik zelf wanneer ik hem ongeveer voor het laatst gelezen heb. De vermelding van de laatste post zorgt ervoor dat ik weet of ik moet kijken of niet. Die haal ik liever niet weg. Tevens heb ik liever dat een topic titel over twee zinnen gaat, dan de heading van de topic listing. Visueel gezien vind ik dat gewoon niet kloppen. Ik begrijp echter wel je punt, maar we zouden het misschien anders moeten oplossen als het echt een probleem is. Wat een oplossing kan zijn, heb ik zo 1,2,3 niet paraat
Persoonlijk vind ik de opbouw van nrc.nl erg fijn. De nieuwste artikels hebben een korte lead en soms een plaatje, en daaronder staan van oudere artikels gewoon de titels. (Verder is alles lineair, m.u.v. breaking news dat langere tijd bovenaan blijft staan.) Maar ja, overtuig de rest maar eens om dat in gebruik te nemen[...]
Persoonlijk vind ik het lekker strak en gefocust, maar wat ik zelf echt mis op een klein scherm is toch een iets visueels. Een plaatje bijvoorbeeld bij iedere headline. Rechts van het plaatje kan de headline, onder de headline kan het aantal reacties en bijv. de score die het product heeft gekregen wanneer het een review betreft. Helaas hebben we geen plaatje daar op A, en om aan de normale nieuwslisting te gaan sleutelen zal onze core community niet gaan waarderen.Die vinden Anandtech prima met alle visuals, maar wee o wee als wij dat doen
[ Voor 30% gewijzigd door Ulster Seedling op 31-10-2013 00:48 ]
Hoe kan dat gefixt worden? Misschien een mini popupje?
Ik denk dat het zowel bij topics als bij fora van meerwaarde is, ik gebruik het op de desktop allebei. Op mobiel is het voor de topics enkel niet zichtbaar op grade D, al is dat waarschijnlijk wel de meestgebruikte grade voor mobiel. Ik denk dat het wmb ook meer waarde heeft dan de aantal posts, wat nu wel zichtbaar is op grade D. Ik denk dat ik het binnenkort eens ga proberen te fixen met custom CSS en dan bekijk of ik het fijn vind/er gebruik van maak.Ulster Seedling schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:42:
[...]
Bij topics onthoud ik dat ook ja, maar daar staat nou juist geen tijd bij.
Een andere, meer fundamentele oplossing is de kleurtjes/nieuwe posts strakker regelen. Ik snap nu niet hoe Tweakers bepaald wanneer een topic "nieuwe posts" heeft en wanneer deze "gelezen" zijn, is dat tijdgebonden? Ik vind het hierdoor niet ideaal werken. Ik denk dat als dat beter zou werken, zodat een topic ook gelezen raakt als je er op klikt bijvoorbeeld, ik al minder de tijdsindicaties nodig heb.
Verder ben ik een groot tegenstander van plaatjes bij nieuwskoppen, bij elke website waar het wordt ingevoerd vind ik het overzicht verminderd/zoekraken. Het leidt mij (te veel) af van de nieuwskoppen zelf. Het kleurtjes-systeem vind ik genoeg (grove) visuele informatie geven en het houdt de pagina rustig
@maarud: Hovers zijn niet iets wat je met responsive CSS kan fixen. Gezien Tweakers niet naar meer JS toe wil, betekent dit dat hovers alleen upstream gefixt kunnen worden, en de eenvoudigste oplossing is denk ik ze niet meer te laten gebruiken door de redactie en de hover-titel te laten uischrijven tussen haakjes.
[ Voor 10% gewijzigd door Elfjes op 31-10-2013 09:35 ]
Bla bla bla...
Hoe het is op de frontpage zonder RD:
En met RD:Video - Double Dragon Trilogy zal op iOS en Android verschijnen en twee andere video's
Persoonlijk vind ik het er wat raar uitzien, al kan ik me wel voorstellen dat het qua functionaliteit wat handiger is.Video - Double Dragon Trilogy zal op iOS en Android verschijnen
en twee andere video's
1
2
3
| #content table.listing .time { display: <iets>; } |
maar ik kom er niet achter welke display value ik zou moeten gebruiken. Als ik de display:none uit de responsive css weghaal ziet het er prima uit, maar ik kan het niet met custom CSS oplossen. Kan iemand mij helpen?
gevonden, het was table-cell. op zich ook wel logish

@icratox: Ik denk dat die extra ruimte daar zit zodat je makkelijker "raakt" klikt
[ Voor 7% gewijzigd door Elfjes op 31-10-2013 12:11 ]
Bla bla bla...
Het is in principe "by design" maar we zijn er zelf ook nog niet heel erg tevreden over. We weten simpelweg niet zo goed wat we met die link aan moeten. Er is al geopperd er een soort van button van te maken maar dat trekt hij misschien wat teveel aandacht. Mocht je nog een goede suggestie hebben horen we die graagicratox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:36:
Vraagje, op de frontpage, als je kijkt naar de video artikels. Is het de bedoeling dat de 'main' video en de regel "En twee andere videos" een volle witregel tussen deze twee zinnen hebben?
Hoe het is op de frontpage zonder RD:
[...]
En met RD:
[...]
Persoonlijk vind ik het er wat raar uitzien, al kan ik me wel voorstellen dat het qua functionaliteit wat handiger is.
Wegens veler verzoek: _eindelijk_ een vrij uurtje gehad om de planning even in een 'buitenstaanders'-format te zetten. Zie het in Welkom, testers! [Actuele status inside!]
Zou het makkelijkste niet zijn de 'spacing' te verkleinen naar een meer acceptabele afstand en misschien lichtjes de kleur veranderen? Dan heb je nog genoeg plek om het scherm aan te raken zonder het verkeerde aan te klikken, maar zonder dat het er zo raar (naar mijn mening) uitspringt.Inspector schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:53:
[...]
Het is in principe "by design" maar we zijn er zelf ook nog niet heel erg tevreden over. We weten simpelweg niet zo goed wat we met die link aan moeten. Er is al geopperd er een soort van button van te maken maar dat trekt hij misschien wat teveel aandacht. Mocht je nog een goede suggestie hebben horen we die graag
ThanksMisha schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:31:
Ik ga zo even de rest van het topic lezen.
Wegens veler verzoek: _eindelijk_ een vrij uurtje gehad om de planning even in een 'buitenstaanders'-format te zetten. Zie het in Welkom, testers! [Actuele status inside!]
Meuktracker portal staat onder Done maar die is nou niet bepaald RWD op Android 4.3

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Maar dat is het ook een beetje; ik vind dat een website op zijn minst toegankelijk en begrijpelijk moet zijn voor meer dan de vaste bezoekers.Ulster Seedling schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:42:
[...]
Bij topics onthoud ik dat ook ja, maar daar staat nou juist geen tijd bij. Of onthoud jij ook tot hoe laat je hebt bijgelegen in een forum? In feite zijn er drie oplossingen: de titel inkorten ("Laatste" i.p.v. "Laatste post"); de titel weghalen; of een icoontje gebruiken. Persoonlijk zou ik de titel helemaal weghalen: de vaste bezoekers zullen snappen waar de tijd voor staat, en voor anderen is het toch irrelevant.
Ik vind het bij NRC ook net iets té. Een kleine thumb vind ik fijner dan een platte nieuwslijst. Vooral bij de wat nieuwe headlines. De rest mag wat mij betreft gewoon plat zijn. Maar het is inderdaad altijd de rest, of nouja, het handjevol volmondige hardcore-users dat het niet fijn vindUlster Seedling schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:42:
[...]
Persoonlijk vind ik de opbouw van nrc.nl erg fijn. De nieuwste artikels hebben een korte lead en soms een plaatje, en daaronder staan van oudere artikels gewoon de titels. (Verder is alles lineair, m.u.v. breaking news dat langere tijd bovenaan blijft staan.) Maar ja, overtuig de rest maar eens om dat in gebruik te nemen
Als het lukt; laat weten wat je voorkeur is en delen die code. Dan kunnen we allemaal uiteindelijk goed kijken wat we fijner vindenElfjes schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:32:
[...]
Ik denk dat het zowel bij topics als bij fora van meerwaarde is, ik gebruik het op de desktop allebei. Op mobiel is het voor de topics enkel niet zichtbaar op grade D, al is dat waarschijnlijk wel de meestgebruikte grade voor mobiel. Ik denk dat het wmb ook meer waarde heeft dan de aantal posts, wat nu wel zichtbaar is op grade D. Ik denk dat ik het binnenkort eens ga proberen te fixen met custom CSS en dan bekijk of ik het fijn vind/er gebruik van maak.
[ Voor 15% gewijzigd door Misha op 31-10-2013 21:18 ]
Misha schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:13:
[...]
Ik vind het bij NRC ook net iets té. Een kleine thumb vind ik fijner dan een platte nieuwslijst. Vooral bij de wat nieuwe headlines. De rest mag wat mij betreft gewoon plat zijn. Maar het is inderdaad altijd de rest, of nouja, het handjevol volmondige hardcore-users dat het niet fijn vindovertuigen.
Als het lukt; laat weten wat je voorkeur is en delen die code. Dan kunnen we allemaal uiteindelijk goed kijken wat we fijner vinden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| @media (max-width: 499px), (max-device-width: 499px) and (orientation: portrait) { #content table.listing .time { display: table-cell; } #content table.listing .replies{ display: none; } } |
Ik vind het fijner op deze manier, de tijd geeft meer relevante informatie dan het aantal posts in een topic. Wel neemt de kolom iets meer ruimte in beslag (20 px) waardoor je minder ruimte over hebt voor de topic-titel. Ik kan me voorstellen dat dat op devices met weinig horizontale pixels best significant is; op 768px breed device merk ik het minder. Ik heb nog zitten kijken of er misschien een manier was om alleen de eerste 5 characters te laten zien, zodat je voor activiteit van "vandaag" de tijd ziet, en anders alleen de datum; maar dat lijkt niet te kunnen.
Bla bla bla...
Het eerste wat in me op kwam: dit is inderdaad handiger bij grote topics, waarbij je al ziet dat er meerdere reacties zijn dmv het aantal pagina's. Bij topics met enkele pagina's heb je nu geen flauw idee of er al in gereageerd is
Maargoed, even een weekje op de proef!
Op grade D wordt de VA wel in RD getoond. Er wordt o.a. op ruimte bezuinigd op de titel van het aangeboden product. Op mijn Galaxy s3 kan ik geheel geen titel meer lezen. Misschien is het handig om op een of andere manier te zorgen dat er een andere kolom niet meer weergegeven wordt ipv de titel.
pricewatch: Olympus E-PL5 + 14-42mm II R f/3.5-5.6 Zwart
met "mouseover" links buiten het scherm worden getoond
niet erg netjes
ora et labora
Kun je een screenshot plaatsen? Als het goed is moet er niets gewijzigd zijn als je in V&A zit.2pietjuh2 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:27:
Ik weet dat de VA buiten de scope valt van het RD, maar toch even een puntje van aandacht hier.
Op grade D wordt de VA wel in RD getoond. Er wordt o.a. op ruimte bezuinigd op de titel van het aangeboden product. Op mijn Galaxy s3 kan ik geheel geen titel meer lezen. Misschien is het handig om op een of andere manier te zorgen dat er een andere kolom niet meer weergegeven wordt ipv de titel.
De hoovers gaan ook nog wegmrc4nl schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:35:
Wat ik een tijdje geleden had is dat pricewatch linkjes zoals
pricewatch: Olympus E-PL5 + 14-42mm II R f/3.5-5.6 Zwart
met "mouseover" links buiten het scherm worden getoond
niet erg netjes
Doe je CSS eens posten dan[message=41142811,noline]Misha schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:13
Zo heb ik al enige tijd een volledig andere font, font-size en font-weight wat ik _veel_ fijner vind lezen op de smartphone, maar kan goed begrijpen dat het voor de meeste core users te groot en te fancy Paspoort
M-maar hovers zijn juist zo lekker makkelijk op de desktop...
Is er geen is er geen goede combinatie van hover + onclick te verzinnen?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hoovers zullen daar gewoon blijven als het aan mij ligt, maar op smartphones geeft het onvoorspelbaar gedrag en kunnen we ze beter uitschakelen. Een on-click + hoover zal denk ik lastig gaan, gezien het URL's zijn die hard naar een andere pagina verwijzen. Ik wil zelf graag gewoon naar een andere pagina gaan als ik op een link klikDirk schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:29:
[...]
M-maar hovers zijn juist zo lekker makkelijk op de desktop...
Is er geen is er geen goede combinatie van hover + onclick te verzinnen?
De CSS zelf is een grote bende, dus let niet op code kwaliteit
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
| /* Fonts */ @import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto:100,300,400); input[type=checkbox] { margin-top: em(3px, 12); @include breakpoint(highDPI) { margin-top: em(2px, 12); } } h1, h2 { font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 400; } h1 { font-size: 24px; } h2 { font-size: 18px; } /* font bij article */ p.author, p.author a { color: #616464; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-size: 12px; margin-bottom: 9px; text-decoration: none; } .article .lead { font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 400; font-size: 15px; } .article { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 300; line-height: 1.6; overflow: hidden; } .nextPrevLinks { margin: 15px 0; font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 300; line-height: 1.6; } .nextPrevLinks .label+span { margin-left: 100px; } /* Reacties */ .reactie { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 300; line-height: 1.6; } .reactieHeader a { color: rgb(19, 78, 107); font-weight: 700; text-decoration: none; } .reactieHeader .date, .replyTo { color: #616464; font-size: 13px; font-weight: 300; } /* URLs */ a { color: rgb(19, 78, 107); text-decoration: none; } .article a { color: rgb(19, 78, 107); text-decoration: none; border-bottom: 1px solid; padding-bottom: 0.5px; font-size: 15px } .messagecontent a { color: rgb(19, 78, 107); text-decoration: none; border-bottom: 1px solid; } /* Framework */ body { background: #eeeeee url(http://tweakers.net/ext/f/heAm6P9drJZTAUMXxKT7iff4/full.png) repeat top center; } #contentArea { padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; padding-left: 20px; padding-right: 20px; background: #fff; border-radius: 1px; margin-bottom: 20px; -webkit-border-radius: 1px; -moz-border-radius: 1px; -ms-border-radius: 1px; -o-border-radius: 1px; border-radius: 1px; -webkit-box-shadow: 0 1px 5px rgba(0, 0, 0, 0.2); -moz-box-shadow: 0 1px 5px rgba(0, 0, 0, 0.2); -ms-box-shadow: 0 1px 5px rgba(0, 0, 0, 0.2); -o-box-shadow: 0 1px 5px rgba(0, 0, 0, 0.2); box-shadow: 0 1px 5px rgba(0, 0, 0, 0.2); } /* Navigatie */ #logo:after {display: none;} /* Frontpage */ #fp_tabs_container { display:none; } /* Forum */ /* Post */ .message .poster .username { margin-bottom: 5px; white-space: nowrap; font-weight: 400; font-size: 17px; line-height: 21px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .message .poster .title { font-weight: 300; font-size: 13px; } .user, a.user:hover { color: rgb(19, 78, 107); font-weight: 400; } .message .poster .usertitle { display: none; } .messageheader { text-align: right; font-size: 13px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 300; } .action_list { margin: 0; padding: 0; list-style: none; color: rgb(19, 78, 107); font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-size: 12px; font-weight: 300; } .messagecontent { font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-size: 15px; font-weight: 300; line-height: 1.6; } .messagecontent .message-quote-div a.messagelink { font-weight: 400; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .messagecontent blockquote { font-size: 15px; margin: 0 30px 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 300; } /* frontpage */ body, table, td, th, input, button, textarea, select, .bar { font-size: 13px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-weight: 300; } /* Pricewatch */ /* Filters */ .filterOption input { vertical-align: 1px; margin: 0; margin-left: 1px; } /* Listings */ table.listing p.title { font-size: 15px; font-weight: 300; } table.listing p.lead .date { font-size: 13px; color: #000; } /* Tabs */ .pageTabsContainer { background: #edeeee; height: 35px; } .pageTabs ul { list-style: none; margin: 0; padding: 0; height: 30px; padding-top: 5px; } .pageTabs li p, .pageTabs li a { color: rgb(19, 78, 107); } /* all tabs */ .pageTabs li { float: left; height: 28px; margin-top: 1px; margin-right: 9px; border: 0px; border-bottom: 0; background: #edeeee; background-color: #edeeee; } /* Active tab */ .pageTabs li.active { height: 30px; margin-top: 0; background: #fff; font-size: 14px; border: 1px solid; border-bottom: 0px solid; border-color: #CCCDCD; padding-top: 0px; } /* Forum index tab */ .pageTabs li { background: #fff; background-color: #fff; } #forumheading .pageIndex { display: block; float: right; margin-bottom: 10px; } |
1
| 1 ... 11 12 13 Laatste |
De laatste pagina is echter de 13e pagina, terwijl dit de suggestie oproept dat er een 14e pagina is. Door op de 13 te klikken herlaad je dan ook min of meer de pagina, alleen met een andere paginering:
1
| Vorige 1 ... 11 12 13 |
De 13 is niet klikbaar dit keer en dit lijkt meer te kloppen
Er wordt niet zozeer bezuinigd op de titel alswel dat hij op grade D simpelweg niet zichtbaar is (de tabel schaalt hem weg) Dit komt omdat V&A al wat RWD meekrijgt van het framework maar er is nog niet naar gekeken. Dit wordt of nog opgepakt of RWD voor V&A volledig uitgezet bij de open beta release.2pietjuh2 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:27:
Ik weet dat de VA buiten de scope valt van het RD, maar toch even een puntje van aandacht hier.
Nee, 'Laatste' zijn de laatste x posts, niet perse de laatste pagina in de reeks. Daar zit een verschil tussenToshin schreef op zondag 03 november 2013 @ 04:20:
Als ik via de threadlist op laatste pagina klik, dan zie ik de volgende paginering:
code:
1 1 ... 11 12 13 Laatste
De laatste pagina is echter de 13e pagina, terwijl dit de suggestie oproept dat er een 14e pagina is. Door op de 13 te klikken herlaad je dan ook min of meer de pagina, alleen met een andere paginering:
code:
1 Vorige 1 ... 11 12 13
De 13 is niet klikbaar dit keer en dit lijkt meer te kloppen
RWD zal bij de open beta volledig worden uitgezet bij V&AInspector schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:03:
[...]
Er wordt niet zozeer bezuinigd op de titel alswel dat hij op grade D simpelweg niet zichtbaar is (de tabel schaalt hem weg) Dit komt omdat V&A al wat RWD meekrijgt van het framework maar er is nog niet naar gekeken. Dit wordt of nog opgepakt of RWD voor V&A volledig uitgezet bij de open beta release.
Wel als je een breed stuk code plaatst:Misha schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:24:
Welke bedoel je? Ik zie geen zwart pijltje bij alle stukken code in deze topic
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Object.extend( Function.prototype, { bind: function(obj) { var fn = this, args; if (arguments.length > 1) { args = Array.slice(arguments, 1); return function() { return arguments.length ? fn.apply(obj, args.concat(Array.slice(arguments))) : fn.apply(obj, args); } } return function() { return arguments.length ? fn.apply(obj, arguments) : fn.call(obj); } } } ); |
Intentionally left blank
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Het zwarte pijltje (/driehoekje) links naast de tekst 'code', zoals hier.Misha schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:24:
Welke bedoel je? Ik zie geen zwart pijltje bij alle stukken code in deze topic
Normaalgesproken kun je horizontaal scrollen in het vak waarin de code staat en is dit afzonderlijk van de pagina. Wanneer je echter 1x op dat pijltje klikt, wordt het vak waarin de code staat niet meer afgekapt waar de pagina stopt maar pas waar de code ophoudt. Hier zie ik persoonlijk het nut niet helemaal van in en ik vraag me ook af of dit zo bedoeld is, aangezien je er nogal rare taferelen van krijgt bij lange lijnen code.
Edit: Dit is op een HTC One X (device grade D) i.c.m. Android 4.2.2 en Chrome.
[ Voor 18% gewijzigd door 4WardNL op 03-11-2013 23:49 ]
Ik moet zeggen dat ik het op mobile best fijn vind werken, zo'n iets grotere letter, (al vind ik jou oplossing voor onderstreepte links echt verschrikkelijkMisha schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:05:
De CSS zelf is een grote bende, dus let niet op code kwaliteit
code:
1 ...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
| @media (max-width: 767px), (max-device-width: 767px) and (orientation: portrait), (max-device-width: 499px) and (orientation: landscape) { /* Fonts */ @import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto:100,300,400); /* font bij article */ .article, .articleColumn .pollWrapper { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .articleColumn .pollWrapper h3 { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .nextPrevLinks { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } /* Volgende en vorige artikel tweaks */ .nextPrevLinks .label+span { margin-left: 23px; } .nextPrevLinks .label.next { background-position: 0 -59px; } .nextPrevLinks .label.previous { background-position: 0 -84px; } .nextPrevLinks .label { color: transparent; width: 0px; } /* Reacties */ .reactie { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .reactieHeader a { font-weight: 700; } .reactieHeader .date, .reactieHeader .replyTo { font-size: 13px; font-weight: 300; } /* GoT */ .message .poster .username { font-size: 17px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .message .poster .title { font-weight: 300; font-size: 13px; } .user, a.user:hover { font-weight: 700; } .message .username a { font-size: 15px; } .messageheader { font-size: 13px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; } .messagecontent { font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; font-size: 15px; } .messagecontent blockquote { font-size: 15px; font-family: "Helvetica", "Roboto", "Arial"; margin: 0 5px 10px; } } |
(belangrijke) wijzingen:
• bij het vorige en volgende nieuws artikel "nieuwer" en "ouder" weggehaald (transparant gemaakt, kon zo gauw geen betere oplossing vinden), en de bijbehorende pijltjes iets mooier uitgelijnd
• quote-veld wat breder gemaakt voor optimaler ruimtegebruik
Bla bla bla...
is wat voor te zeggen, al maakt de underline de boel nogal eens rommelig. En dan met name bij het author gedeelte van een artikel. Ik vind de hovers zoals ze nu in grade A zitten best goed werken. Voor grade C/D zou een permanente underline misschien meer informatie geven, maar op zich werkt gewoon proberen erop te klikken wmb ook goedMisha schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:55:
De linkjes zijn een grote bende. Daar moet ik nog eens iets mooiers voor op verzinnen. Wat ik zelf graag zie is dat linkjes duidelijk gekenmerkt zijn door een blauwe kleur en een underline
[ Voor 5% gewijzigd door Elfjes op 04-11-2013 16:03 ]
Bla bla bla...
Maar het zit er nog niet in. Komt dat omdat het in deze iteratie gefixxed is, waarbij het over een paar weken in #43 uitgerold wordt?Done:
[Meuk] Meuktracker listing
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Elfjes schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:55:
verwar je de meuktracker listing met de meuktracker-portal? deed ik ook.

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik zag in dit topic dat menig formulier nog niet repsonisve is...zal even wat code opsnorren die ik op mijn site gebruik voor responsive formulieren
[ Voor 27% gewijzigd door maarud op 13-11-2013 07:39 ]
Maar misschien ergens in het menu wegstoppen? Of onderaan de pagina een linkje?
Idd, als je je desktop wijzigt heb je het ook

1
2
3
| #news .newsSubmit { display: inline; } |
Ik heb het net even geprobeerd en ik vind het niet echt in de weg zitten of om aandacht vragen op D. Al zou het op kleinere schermen misschien wel meer ruimte kunnen innemen.
Bla bla bla...
'Vandaag' gaat nog 'Nieuws van vandaag' heten waardoor het extra breed wordt en dan gaat het allemaal maar net passen, waardoor het ook allemaal weer aandacht gaat vragen
Edit:
En 'Nieuwstip' wordt 'Tip de redactie'
[ Voor 11% gewijzigd door Misha op 13-11-2013 09:46 ]
Is daar al een keer over nagedacht, ik krijg namelijk op mijn 5" nexus vooral de neiging om uit te zoomen omdat de letters vrij groot zijn. Het is goed leesbaar, absoluut, maar zelf zou ik het lettertype een paar puntjes lager willen zetten. Waarschijnlijk bijzonder lastig om iets variabels te maken, zeker gezien het op andere apparaten waarschijnlijk onleesbaar wordt. Maar mocht er wel iets mogelijk zijn, zou dat zeker mooi zijn.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Device is Nexus 4 met 768px. Ik denk dat "Nieuws van vandaag" ook nog wel gaat passen. "Nieuwstip insturen" > "Tip de Redactie" neemt niet veel meer ruimte in denk ik.Misha schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:45:
Hoe breed is je device?
'Vandaag' gaat nog 'Nieuws van vandaag' heten waardoor het extra breed wordt en dan gaat het allemaal maar net passen, waardoor het ook allemaal weer aandacht gaat vragen
Edit:
En 'Nieuwstip' wordt 'Tip de redactie'
Zoomen in uitgeschakeld omdat de meeste browsers automatisch inzoomen als je een text-input veld selecteert en je dan (bijvoorbeeld in het forum) niet meer het hele reactieveld ziet, wat vrij onhandig is
Bla bla bla...
1
2
3
4
5
6
7
8
| #news .newsSubmit { display: inline; margin-top: 3px; } #news a:first-child+h2 a:before{ content: "Nieuws van "; } |

Bla bla bla...
We hebben het hier laatst nog over gehad. Gezien het zoomen zorgt voor een erg brakke gebruikerservaring op devices die wel automatisch zoomen, hebben we besloten om het zoomen in zijn geheel uit te schakelen op D & C. Ik vind het zelf erg jammer. Ik ben er van overtuigd dat het aan een gebruiker ligt of hij wil in- of uitzoomen en dat niet de keuze opgelegd wordt vanuit de website, maar gezien de mobile vendors niet meewerken, is het helaas niet andersHooglander1 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:47:
Ik geloof dat er een tijdje terug gepraat is over de mogelijkheid van zoomen binnen de mobiele sites.
Is daar al een keer over nagedacht, ik krijg namelijk op mijn 5" nexus vooral de neiging om uit te zoomen omdat de letters vrij groot zijn. Het is goed leesbaar, absoluut, maar zelf zou ik het lettertype een paar puntjes lager willen zetten. Waarschijnlijk bijzonder lastig om iets variabels te maken, zeker gezien het op andere apparaten waarschijnlijk onleesbaar wordt. Maar mocht er wel iets mogelijk zijn, zou dat zeker mooi zijn.
(Windows 8.1, Palemoon x64)
[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 16-11-2013 12:05 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Dat inderdaad erg spijtig. Een mogelijkheid om de lettertypegrootte in te stellen zit er vast ook niet in denk ik?Misha schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:37:
[...]
We hebben het hier laatst nog over gehad. Gezien het zoomen zorgt voor een erg brakke gebruikerservaring op devices die wel automatisch zoomen, hebben we besloten om het zoomen in zijn geheel uit te schakelen op D & C. Ik vind het zelf erg jammer. Ik ben er van overtuigd dat het aan een gebruiker ligt of hij wil in- of uitzoomen en dat niet de keuze opgelegd wordt vanuit de website, maar gezien de mobile vendors niet meewerken, is het helaas niet anders. Ik hoop dat ze verstandig worden en niet zelf automatisch meer gaan inzoomen
Wonderlijk genoeg. Dit geldt zowel voor als ik m'n Palemoon window maximaliseer als halveer.Je user-agent string is: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; Win64; x64; rv:24.0) Gecko/20131105 Firefox/24.0 PaleMoon/24.1.1
Je wordt herkend als:
ID firefox_2
Merk firefox
Model 2.0
Mobiel apparaat? nee
Besturing mouse
(X)HTML support level 4
Markup voorkeur html_web_4_0
Javascript? ja
Resolutie nvt
Op basis van deze gegevens word je geclassificeerd als grade A
/edit
Haha, ik zie nu dat dit aan het zoom-niveau van mijn browser ligt
[ Voor 19% gewijzigd door Radiodurans op 16-11-2013 12:19 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Het lijkt me niet de bedoeling dat er nog meer layout opties bijkomenHooglander1 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:06:
[...]
Dat inderdaad erg spijtig. Een mogelijkheid om de lettertypegrootte in te stellen zit er vast ook niet in denk ik?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik wil sowieso nog naar de opbouw van de sidebars gaan kijken dus zal dit punt dan meteen goed checken. In feite zouden de sidebars initieel al verborgen moeten zijn, maar blijkbaar zit daar iets wat maakt dat dat met een vertraging gebeurd.incaz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:03:
Het gebeurt regelmatig dat het scherm eerst content toont, dan donker wordt (achtergrond van de zijmenu's) en dan weer in beeld komt. Dit geeft een onrustige flits.
Intentionally left blank
Ja, custom cssHooglander1 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:06:
Wat geeft http://tweakers.net/devicedetect aan als je dat doet dan? Misschien ligt het wel aan een foutieve herkenning van je browser?
[...]
Dat inderdaad erg spijtig. Een mogelijkheid om de lettertypegrootte in te stellen zit er vast ook niet in denk ik?
Niet bepaald_David_ schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:16:
[...]
Het lijkt me niet de bedoeling dat er nog meer layout opties bijkomen
Is dit al wel gefixt of moet dat ook nog komen? Het is namelijk iets waar ik persoonlijk nog best wel vaak tegenaan loop
Vraagje: Waarom hebben jullie er voor gekozen om V&A geheel out of scope te plaatsen voor de eerste release? ik snap dat dit te maken heeft met dev-tijd en dat je ook een keer wilt releasen maar V&A is wel een erg groot onderdeel van Tweakers dat het wel heel erg gaat opvallen als dat nog niet Responsive is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| @media (max-width: 767px), (max-device-width: 767px) and (orientation: portrait), (max-device-width: 499px) and (orientation: landscape) { div .buttonnav { margin-bottom: 15px; } #footer .breadcrumb { clear: none; margin-top:15px; margin-bottom: 15px; } } |
Bla bla bla...
Je geeft zelf al het antwoord_David_ schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:02:
Fijn dat de portals nu ook omgezet worden naar RWD, dat was het enige waar ik nog echt last van had tijdens het browsen van tweakers op mijn mobiel.
Vraagje: Waarom hebben jullie er voor gekozen om V&A geheel out of scope te plaatsen voor de eerste release? ik snap dat dit te maken heeft met dev-tijd en dat je ook een keer wilt releasen maar V&A is wel een erg groot onderdeel van Tweakers dat het wel heel erg gaat opvallen als dat nog niet Responsive is.
Ik baal er zelf ook van. Zo heb ik meerdere plekken waarvan ik baal dat ze nog niet responsive zijn, maar je moet launchen op een gegeven moment. Ik heb die streep ergens moeten trekken
Bla bla bla...
Er zijn nog heel veel kleinigheidjes zoElfjes schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:47:
Al ziet het er stiekem al best wel prima uit. Beetje onhandig dat je de advertentietitel niet kan lezen in D, maar dat is natuurlijk een kleinigheid
Is te begrijpen, had al de nodige foutjes ontdektMisha schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:29:
Dat is een foutjewordt weer even tijdelijk uitgezet, helaas. Gezien we binnenkort naar de open beta gaan, wil ik niet zoiets groots half-af online hebben
Inspector schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:53:
Sorry ik heb het weer uit gezet ...

De nodige veren:
Zojuist toegang gekregen en ik ben onder de indruk over hoe goed het allemaal al werkt. Heb nog niet eens alles bekeken en geprobeerd maar chapeau!
* The_Worst verwijderen Tweakers-app doet
Edit: iets verder naar beneden scrollen in dit forum.
[ Voor 7% gewijzigd door The_Worst op 19-11-2013 22:34 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dit is al vaker vermeld, daarom vind je na de release van deze iteratie ook bovenaan in het forum de paginering. u vraagt, wij draaienAllSeeyinEye schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:04:
Waar ik een tijdje terug al tegenaan liep, en vandaag weer, is dat boven aan de pagina's op het forum geen navigatie-tools zijn. Je moet dus perse helemaal naar onderen scrollen om naar de volgende of vorige pagina te gaan. Erg vervelend omdat mijn mobiele browser geen 'jump to end' heeft.
Nice. Ik kan nou al niet meer wachten.Inspector schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:33:
[...]
Dit is al vaker vermeld, daarom vind je na de release van deze iteratie ook bovenaan in het forum de paginering. u vraagt, wij draaien
Ik kon het forceren van niet inzoomen op browserniveau uitschakelenHooglander1 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:06:
[...]
(en bij deze reactie gebeurt het me ook, gelukkig had ik m van tevoren gekopieerd)
Bla bla bla...
Hmmm, ik heb geen problemen. Tijdelijke glitch?
[ Voor 83% gewijzigd door Misha op 25-11-2013 14:32 ]
Bla bla bla...
Hoe wordt er omgegaan met hoge resolutie telefoons en RWD?
Op mijn nexus 4 met 1280x768 opent de site netjes in grade D zoals het bedoeld is, maar op mijn nexus 5 met full-hd scherm opent de site gewoon in grade A. Aangezien er tussen 1920x1080 op een 5" scherm of op mijn 15,6" scherm waar ik dit nu op type een nogal groot verschil in maat zit
Tweakers help