Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom duurt overstappen glasvezel naar glasvezel zo lang?

Pagina: 1
Acties:

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Beste allen,

Ik ga de overstap naar de ene glas provider naar een andere maken (Solcon -> KickXL).

Nu wordt ik er ineens mee geconfronteerd dat ik minimaal 4 weken zonder diensten kom te zitten.
Dit schijnt dan met het gebied te maken te hebben (WMP+ op het Reggefiber netwerk).
Overigens schijnt dit toch al wel geruime tijd een issue te zijn, maar echt hoog op de agenda lijkt het niet te staan....

Anno 2013 geen internet, tv en telefoon, omdat???

Ik zag al een paar relevante, maar uitgestorven topics.

Overstappen van glasvezel naar glasvezel

Onduidelijkheid downtime Glasvezel migratie

Nieuwe (glasvezel?) provider kiezen

Is er geen instantie die hier achteraan zit? Dit zou toch niet moeten kunnen?

Te koop....

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Geen reactie?

Dat verklaart het dan. Niemand heeft er last van en/of niemand vindt het een vreemde zaak.

Te koop....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:16

Quad

Doof

Heeft het niet te maken met het opzeg termijn?

Ik ben paar jaar terug van Solcon naar Concepts over gestapt, Reggefiber netwerk, en dat was in een dag voor elkaar.
Ik weet zo even niet of ik in het WMP+ gebied zit (Rijssen).

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 19-03-2013 14:25 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Het schijnt alleen een probleem te zijn in WMP+ gebieden, of Rijssen daar ook bij hoort weet ik ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 19-03-2013 14:31 ]

Te koop....

Verwijderd

albino71 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:28:
Het schijnt alleen een probleem te zijn in WMP+ gebieden, of Rijssen daar ook bij hoort weet ik ook niet.
Overstappen tussen 2 WMP+ providers is inderdaad een probleem. Maar er zijn wel een aantal combinatie meer waar problemen zijn. Rijssen is inderdaad geen WMP+ waardoor overstappen tussen 2 providers gaat daar al veel langer zonder problemen.

Ik heb zelf al ruim 3,5 jaar glas van KPN, zins dit jaar pas zou overstappen naar een WMP+ providers mogelijk zijn (in theorie).

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Weet niemand waarom het een probleem is en waarom dit zolang duurt voordat het is opgelost?

Hier lijkt niemand bij gebaat.

Edit:
Ik ga maar eens consuwijzer proberen. (net ingeschoten per telefoon)
Al heb ik daar niet veel vertrouwen in. De website heeft het alleen nog over adsl en kabel.
Maandag wordt ik gebeld hierover..

Wordt vervolgd.

Zou mooi zijn als ik medestanders zou hebben hierin...

[ Voor 53% gewijzigd door albino71 op 19-03-2013 15:58 ]

Te koop....

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

Het is geen technisch probleem, althans, niet in hoofdzaak. Het is vooral een administratief en organisatorisch probleem. Er zijn gewoon (nog) geen goede duidelijke standaard processen voor sommige overstappen, net als in de begintijd van ADSL. Het komt 'vanzelf' goed, maar dat zal echt nog wel een paar jaar duren vrees ik. Enige aandrang van de overheid zal vast helpen, en het gaat nu al beter dan een paar jaar geleden volgens mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
Het is geen technisch probleem, althans, niet in hoofdzaak. Het is vooral een administratief en organisatorisch probleem. Er zijn gewoon (nog) geen goede duidelijke standaard processen voor sommige overstappen, net als in de begintijd van ADSL. Het komt 'vanzelf' goed, maar dat zal echt nog wel een paar jaar duren vrees ik. Enige aandrang van de overheid zal vast helpen, en het gaat nu al beter dan een paar jaar geleden volgens mij.
Des te belachelijker is dit mi.

Het gaat in ieder geval geen bal beter dan een jaar geleden als ik het zo lees.
Kortom er is geen ruk gedaan op dit gebied. |:(

Wat wel is gelukt is diverse sessies in het land organiseren om zo veel mogelijk aansluitingen te verkopen. Daar is nog net budget voor vrijgemaakt. :X

edit: excuus voor mijn cynische blik op dit probleem. Heeft met de vorm van de dag te maken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 19-03-2013 16:07 ]

Te koop....

• Fiber

Fiber

Waarom wil je eigenlijk overstappen? Zo groot zijn de verschillen volgens mij niet. Kick XL wordt binnenkort trouwens Telfort wordt gezegd, samen met nog een paar merken. Weet niet of je daar zo vrolijk van wordt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
100/100 en gratis HD recorder voor hetzelfde geld als bij Solcon 50/50 zonder HD recorder. Verder hetzelfde. TV van glashart et cetera. Kortom, veel betere voorwaarden.

Doet allemaal niet ter zake natuurlijk. Dat overstappen moet gewoon een onderdeel zijn van het proces van alle aanbieders. Bij mij gaan de achterdocht lampjes branden als ze dat WEER niet doen.

Er is blijkbaar iets waardoor ze dat niet goed regelen.
Bij elke nieuwe dienst die zijn intrede doet is het hetzelfde liedje.

Ben ik nu zo slim, of zijn zij zo dom?

[ Voor 55% gewijzigd door albino71 op 19-03-2013 17:01 . Reden: had nog meer te vertellen ]

Te koop....

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Inmiddels was op 25-03 de opzegging gepland.
Het internet signaal ging er ruim een week later pas af. Dat wil zeggen, er werd geen IP meer uitgegeven.

Inmiddels dus ruim twee weken zonder TV, internet telefonie.....

Vorige week diverse belletjes met Solcon en KickXL.
Solcon had het doorgezet naar hun leverancier, dat bleek later weer niet gelukt, dus dat moest nog een keer.
Maakt niet uit hoor, ik wacht wel joh.... :X

Ook heb ik afgelopen vrijdag een klacht voor Reggefiber aangemaakt op klacht.nl, waarop dezelfde dag reactie kwam van Reggefiber dat het in behandeling is.

Vandaag (drie weken NA opzegdatum) een bericht van Solcon:
Inmiddels is de ophef opdracht bij de plaatselijke aannemer neergelegd. Zij moeten het signaal uit de centrale verwijderen.

Zodra dit door de aannemer is uitgevoerd, zijn de Solcon diensten geheel opgezegd.

De nieuwe provider kan de status zien zodra de aannemer de ophef heeft afgerond.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Nou euhm....wat een concreet bericht zeg...ik weet helemaal waar ik aan toe ben nu.... |:(

Nog even contact gehad met KickXL, omdat het internetlampje op het modem ineens uit was en ik dus heel naief dacht dat het ineens heel snel was gegaan en de lijn vrij was.
Maar de lijn was nog steeds niet vrij... 8)7

Wanneer de lijn vrij is, gaat er toch ook nog twee weken overheen voordat de boel weer up & running is.

Wat een ongelofelijk omslachtig en belachelijk verhaal is dit zeg.

Weet iemand mij te vertellen waarom dit zo vreemd is geregeld?
Hoe gaat dit??????

Te koop....

• Fiber

Fiber

albino71 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Ben ik nu zo slim, of zijn zij zo dom?
Nee, jij bent dom geweest om een goed werkende dienst op te zeggen voor een paar centen voordeel, terwijl je had kunnen weten uit de vele eerdere topics hier op GoT dat overstappen van glas naar glas vaak problematisch is en nog wel een tijdje problematisch zal blijven.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:17:
Nee, jij bent dom geweest om een goed werkende dienst op te zeggen voor een paar centen voordeel, terwijl je had kunnen weten uit de vele eerdere topics hier op GoT dat overstappen van glas naar glas vaak problematisch is en nog wel een tijdje problematisch zal blijven.
Jij bent nog nooit overgestapt?
Je betaald nog steeds tikken aan KPN?

Dan nog...Deze problematiek staat toch los van mijn beweegredenen om over te stappen?!

Plus...Die opmerking van mij had betrekking op het feit dat ze dit van te voren hadden kunnen weten en toch niet regelen.

Zeer slechte niet doordachte zaak, net zoals het was bij ADSL.
Mochten ze hier WEL over nagedacht hebben, dan is er een belanghebbende om het overstappen te frustreren.

Kortom, bedankt voor je flutreactie.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 15-04-2013 13:12 . Reden: typo ]

Te koop....

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:31
Was het antwoord niet al gegeven? Bovendien vind ik elkaar dingen verwijten niet echt netjes...

Dat is het voor/nadeel van gebruik maken van nieuwere technologieën. Neemt niet weg dat een maand echt ruim lang is om het om te zetten maargoed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

albino71 schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:12:
[...]

Jij bent nog nooit overgestapt?
Je betaald nog steeds tikken aan KPN?

Dan nog...Deze problematiek staat toch los van mijn beweegredenen om over te stappen?!
Lijkt me een zeer relevante factor om mee te nemen bij de keuze om wel of niet over te stappen en zo ja waarheen :o
Plus...Die opmerking van mij had betrekking op het feit dat ze dit van te voren hadden kunnen weten en toch niet regelen.

Zeer slechte niet doordachte zaak, net zoals het was bij ADSL.
Mochten ze hier WEL over nagedacht hebben, dan is er een belanghebbende om het overstappen te frustreren.
Nooit kwade opzet vermoeden waar gewone desintresse een afdoende verklaring is. De providers hebben er inderdaad geen belang bij dat je overstapt, dus regelen tenzij het afgedwongen wordt (zoasl bij DSL eindelijk het geval is) niets om het soepel te laten lopen.

Een van de redenen dat ik mensen die overwegen van provider te wisselen altijd aanraad om ook van infra te wisselen (dus niet beide glas / beide DSL / beide kabel). Dan kun je beide naast elkaar werkend hebben. Pas als nieuwe werkt oude opzeggen. Je betaalt een maand dubbel, maar hebt dan wel zekerheid dat je geen dag zonder komt te zitten.
Kortom, bedankt voor je flutreactie.
Wat verwacht je dan? Dat mensen vol lof gaan reageren dat je in de valkuil gedonderd bent die je een maand geleden aan zag komen :?

Twee rationele keuzes:
- gedoe teveel vinden, niet overstappen.
- gedoe accepteren, niet zeuren.

Wel overstappen en achteraf gaan klagen dat datgene wat je wist ging gebeuren ook daadwerkelijk gebeurt... tja. Een gewaarschuwd mens enzo :z

Oslik blyat! Oslik!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

dion_b schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:21:
[...]

Nooit kwade opzet vermoeden waar gewone desintresse een afdoende verklaring is. De providers hebben er inderdaad geen belang bij dat je overstapt, dus regelen tenzij het afgedwongen wordt (zoasl bij DSL eindelijk het geval is) niets om het soepel te laten lopen.
Desinteresse is naar mijn mening gewoon kwade opzet (als in bewust bezig zijn)...

Maar het is jammer dat blijkbaar de regulerende instanties of de wetgeving het in het verleden niet fatsoenlijk hebben vastgelegd (alleen koperlijn/mobiel blijkbaar?) en er weer per infrastructuur eerst 3+ jaar gezeik van consumenten en consumentenorganisaties nodig is om iets te veranderen. Ik weet dat er geen enkel telecombedrijf er voor de klanten zit (enkel voor de aandeelhouders) maar dit is gewoon arrogantie ten top.

TS had beter kunnen weten, maar mijn reactie is in het algemeen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Dat dergelijke migraties problematisch zijn wordt al vaker genoemd, ook hier in de topics op tweakers.

In theorie kan het gewoon prima. Een provider kan gewoon een verhuizing inschieten voor datum X, en op die dag gaan de vezeltjes om. Net zoals de kruisdraadjes bij een dsl verbinding. Reggefiber kan dit gewoon netjes regelen.

Het probleem is dat er gewoon te weinig providers zijn die dit ook zelf *kunnen* regelen. Een overstap van WMP+ naar WMP+ kan technisch gewoon zonder downtime (naja, binnen 1 dag). Alleen zijn de meeste providers afhankelijk van KPN ITNS. En laat die partij nu net het migratietraject niet in z'n processen hebben zitten.. Dan blijft ophef en heraansluiting over. Gevolg is dus dat je, met alle doorlooptijden, dus weken zonder verbinding zit.
En als je als provider geen eigen operator bent, ben je overgelaten aan de beschikbare procedures van de operator (KPN in de meeste gevallen). Dan kun je wel willen, en kan Reggefiber het wel, maar als KPN (of welke nieuwe operator dan ook) het niet snapt in z'n orderprocessen... dan houd het op.

Alleen een hop tussen andere operators (waarbij de nieuwe operator eentje is die wel de migratieprocedures in z'n processen heeft opgenomen), zorgt ervoor dat je kan overstappen-binnen-1-dag.
Binnen WMP+ kan het ook prima, maar dan moet men het wel in zn processen opnemen. En zolang dat voor een operator geen meerwaarde bied, zullen ze nog langzamer werken ;)

Zolang KPN ITNS/KPN Wholesale geen migratieorders accepteert blijf je dit probleem houden als je dus een overstap wilt maken van een WMP+ provider naar een andere WMP+ provider.

Overigens heeft HoppyF ook een dergelijke klacht ingediend bij consuwijzer:
HoppyF in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 15-04-2013 18:00 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Precies de reden waarom ik nog bij Vodafone zit. Overstappen betekent dat ik 4 weken zonder zit en zelfs een nieuw Vodafone abonnement betekent dat ik 4 weken zonder zit omdat Vodafone verlengen niet kent.
Beiden walgelijke partijen waar je helaas niet zonder kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
@ allen: Ik klaag om het feit dat er nog steeds geen oplossing voor is en dit aan wil kaarten. Dat had iedereen best tussen de regels door kunnen lezen.

Ja, ik wist dat de downtime er aan zat te komen, dus daar heb ik een oplossing voor (lees: inet buuv en upc heeft het analoge tv signaal er nooit afgehaald). Het ging dus vanaf het begin niet over mij, maar over de problematiek.
<sarcasme>Indien van toepassing...bedankt voor het meedenken!</sarcasme>

Tsurany wil weg, maar gaat niet door dit probleem en zo zijn er meer. Dus blijven zitten, of downtime.
HoppyF, same story.

Dit moet toch opgelost worden, of laten we het met z'n allen gelaten toe?

Te koop....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:16

Quad

Doof

Ligt ook waar je glasvezelnetwerk zit. Ik kan zonder problemen binnen een dag overstappen. Van Solcon naar Concepts was 's morgens om 8u eruit. en om 12 uur tussen de middag ongeveer werd Concepts actief.

Ik begrijp je problemen wel, maar het is helaas niet anders zo.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

albino71 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:19:
[...]

Dit moet toch opgelost worden, of laten we het met z'n allen gelaten toe?
Ik zou geen enkel bedrijf die het zo slecht voor elkaar heeft (of het nu Solcon of KickXL betreft) belonen met mijn geld en overstappen naar een provider op ander infra (coax of koperpaar) die het wel goed op orde heeft :o

Zolang je trouw maandelijks geld blijft storten beloon je de praktijken van een bedrijf. Pas als je dat niet meer doet gaan ze luisteren.

Oslik blyat! Oslik!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:37:
[...]

Ik zou geen enkel bedrijf die het zo slecht voor elkaar heeft (of het nu Solcon of KickXL betreft) belonen met mijn geld en overstappen naar een provider op ander infra (coax of koperpaar) die het wel goed op orde heeft :o

Zolang je trouw maandelijks geld blijft storten beloon je de praktijken van een bedrijf. Pas als je dat niet meer doet gaan ze luisteren.
Dit heeft echt niet met Solcon of KickXL te maken. Wel met Reggefiber.

Wat heb jij aan providers als ik vragen mag?

Te koop....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reggefiber krijgt jouw geld via je provider. Of niet als je niet een provider die met hen in zee gaat kiest. Sterker nog, je kunt over andere infra alsnog dezelfde provider houden (Solcon doet iirc DSL)

We leven in een kapitalistische maatschappij. Money talks. Betalen aan iets waar je het niet mee eens bent en klagen is gewoon onzinnig. Oftwel klagen en je geld elders uitgeven, danwel tevreden zijn met datgene waar je je geld aan kiest uit te geven. Je gaat toch ook niet bij een lelijke prosituee (die toch net iets grotere borsten heeft dan de buurmeid) binnen, haar betalen voor de diensten maar vervolgens steen en been klagen dat ze niet mooi is? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 16-04-2013 11:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik snap niet op welke planeet jij leeft hoor, maar als ik jou goed begrijp, moet je alles maar accepteren en gewoon maar simpelweg iets anders kiezen en anders niet zeiken.

Dat is een vreemde instelling wat mij betreft, maar goed jij mag dat vinden en doen.
Alleen dat laatste betwijfel ik, want jij kunt er waarschijnlijk niet omheen dat soortgelijke partijen toch via via jouw geld krijgen.

Weet je, ik zocht geen belachelijke levenslessen hier op Tweakers, maar meer bijval en onderkenning van het door mij geschetste probleem.
Ik red mij wel, maar de iets minder op dit gebied onderlegde medemens niet. En daar doe ik het voor. Als je dat niet bevalt, dan reageer je maar niet.

edit: Check deze klacht eens, dan snap je hoe opdringerig glasvezel door de NIET tweakers strot wordt geduwt. Daar zit de pijn als die willen overstappen!
http://www.klacht.nl/regg...-willen-geen-aansluiting/

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 16-04-2013 11:36 ]

Te koop....

• Fiber

Fiber

albino71 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:33:
[...]
Ik red mij wel, maar de iets minder op dit gebied onderlegde medemens niet...
Dan had je dat in de OP van dit topic wel eens een beetje duidelijker mogen aangeven...

Ik denk persoonlijk dat het nog een beetje te vroeg is om dit algemene probleem nu op te lossen. Dat kan m.i. pas goed als de grote overname-golf die nu bezig is een beetje over is. (Kick XL heet straks ook gewoon Telfort... :) )

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:38
DSL is in verre mate gereguleerd, en daardoor zijn er veel afspraken over en waar ook m.b.t overstappen van de ene provider naar de andere provider.

Op glasvezel is dit nog niet, in zoverre mate, het geval. Er zijn dan ook weinig tot geen afspraken gemaakt m.b.t klanten die willen overstappen.

https://wren.co/join/Devian

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Inmiddels heeft Reggefiber mijn klacht opgepikt en in behandeling en nu kan het wel ineens.

Morgen komt een aannemer langs. Oude FTU er af, nieuwe er op.
Dan de centrale in om de patch te veranderen en klaar.
Donderdag krijg ik nog een verificatiebelletje van Reggefiber.

Old skool migratie binnen het nieuwste netwerk.

Als ze dit direct geregeld hadden, dan waren die migratiekosten en gezichtsverlies niet zo hoog en het vertrouwen minder laag.

Resumé:
Melding gedaan bij consuwijzer.nl. Ben ook teruggebeld en heb mijn zegje gedaan.
Zij zouden dit weer aankaarten bij de toezichthouder.

Meldingen gedaan bij ACM (Autoriteit Consument & Markt). Via de website, dus geen idee waar dat terechtkomt en of er uberhaupt iets mee wordt gedaan.

Melding op klacht.nl. Daar heb ik dus wat aan, de rest weinig ben ik bang.

Hier op Tweakers de boel ter sprake gebracht.

Bedankt voor alle bijdragen, incluis de levenslessen :)
Als jullie nog tips hebben waardoor we dit probleem sneller opgelost krijgen, dan zijn die van harte welkom.

Te koop....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

albino71 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:33:
Ik snap niet op welke planeet jij leeft hoor, maar als ik jou goed begrijp, moet je alles maar accepteren en gewoon maar simpelweg iets anders kiezen en anders niet zeiken.

Dat is een vreemde instelling wat mij betreft, maar goed jij mag dat vinden en doen.
Alleen dat laatste betwijfel ik, want jij kunt er waarschijnlijk niet omheen dat soortgelijke partijen toch via via jouw geld krijgen.
Oh? Zoals gezegd, als je geen glas neemt krijgt Reggefiber geen cent. Net zo goed als dat je kabelaar geen cent krijgt als je bij een glasprovider. Bij DSL krijgt KPN, eigenaar van Reggefiber, wel geld, maar niet het Reggefiber onderdeel.

Ik woon op een planeet waar geld bepaalt wat bedrijven doen. Er is een reden waarom mensen met uitgesproken politieke of maatschappelijke meningen oproepen tot boycot van bedrijven, producten of landen. Dat is hoe je een bedrijf(sketen) pijn doet, dat is hoe je ze overtuigt om iets anders aan te gaan pakken.

Kijk naar de boycot van Zuidafrikaanse bedrijven in de laatste jaren van Apartheid. Een slechte overstapprocedure van een Reggefiber vind ik niet bepaald van vergelijkbaar maatschappelijk belang, maar als *jij* er zo'n sterke mening over hebt is dat voor jou reden om actie te ondernemen ipv van alles en nogwat roepen over klachten, maar niets te doen waar je het bedrijf mee raakt en dus dwingt tot actie.
Weet je, ik zocht geen belachelijke levenslessen hier op Tweakers, maar meer bijval en onderkenning van het door mij geschetste probleem. Ik red mij wel, maar de iets minder op dit gebied onderlegde medemens niet. En daar doe ik het voor. Als je dat niet bevalt, dan reageer je maar niet.
Als je post op een publiek forum loop je altijd de risico dat mensen dingen posten waar je het niet mee eens bent.
edit: Check deze klacht eens, dan snap je hoe opdringerig glasvezel door de NIET tweakers strot wordt geduwt. Daar zit de pijn als die willen overstappen!
http://www.klacht.nl/regg...-willen-geen-aansluiting/
Wederom, oplossing gewoon niet in zee te gaan met een bedrijf wiens praktijken je onacceptabel vindt. Als je er wel mee in zee gaat, dan keur je impliciet hun handelswijze goed.

Oslik blyat! Oslik!

• Fiber

Fiber

albino71 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:14:
[...] levenslessen :) Als jullie nog tips hebben...
Niet te vroeg juichen, the proof of the pudding, etc. etc... :)

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Vind je het heel erg als ik niet meer op je reageer?
Zo ja, jammer, zo nee, mooi zo.

Het heeft namelijk geen zin als mijn verhaal niet tot je doordringt en je alleen maar hier reageert om je gelijk te halen.

Bedankt voor je tijd in ieder geval.

Te koop....

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

albino71 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:26:

Het heeft namelijk geen zin als mijn verhaal niet tot je doordringt en je alleen maar hier reageert om je gelijk te halen.
Sorry maar ook op mij kom je een beetje over als " Het moet op mijn manier en anders niet ". Het is inderdaad vervelend dat je dan 4 weken zonder connectie zit echter is dat informatie die je ook vooraf had kunnen uitzoeken toen je het abonnement aanvroeg.

Nu achteraf concluderen dat jij er niet aan gedacht hebt of verkeerde aannames hebt gedaan getuigt alleen maar van weinig interesse in waar je voor betaald en schaart zich meer in de categorie " Als het maar werkt ".

De reden is hierboven duidelijk uitgelegd, toegelicht en besproken het is vervelend maar in den beginne van xDSL was dit probleem er ook al, en nu in den beginnen met glasvezel zal je dit ook hebben. Dit is dan ook onderdeel van het feit dat je een Early Adapter bent wat zijn voor- en nadelen dus heeft.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
ShadowBumble schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:32:
Sorry maar ook op mij kom je een beetje over als " Het moet op mijn manier en anders niet ". Het is inderdaad vervelend dat je dan 4 weken zonder connectie zit echter is dat informatie die je ook vooraf had kunnen uitzoeken toen je het abonnement aanvroeg.

Nu achteraf concluderen dat jij er niet aan gedacht hebt of verkeerde aannames hebt gedaan getuigt alleen maar van weinig interesse in waar je voor betaald en schaart zich meer in de categorie " Als het maar werkt ".

De reden is hierboven duidelijk uitgelegd, toegelicht en besproken het is vervelend maar in den beginne van xDSL was dit probleem er ook al, en nu in den beginnen met glasvezel zal je dit ook hebben. Dit is dan ook onderdeel van het feit dat je een Early Adapter bent wat zijn voor- en nadelen dus heeft.
Heb je wel dit draadje helemaal gelezen voordat je mij van dit alles beticht?

Ik probeer hier een probleem waar veel glasconsumenten mee te maken hebben of krijgen op te lossen of in ieder geval aan de kaak te stellen en dan krijg ik dit soort, mijns inziens, niet verdiende reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 16-04-2013 13:41 ]

Te koop....

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

albino71 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:38:
[...]

Heb je wel dit draadje helemaal gelezen voordat je mij van dit alles beticht?
Ik moet heel eerlijk bekennen van niet je constante herhaling en cynische gedrag kwam constant op hetzelfde neer. Dat er niks of weinig gedaan is ( immers kan jij niet meekijken wat er op de achtergrond gebeurt ) is een conclusie die jij constant trekt.

Een procedure inregelen tussen alle WMP+ providers en deze afstemmen met de leverancier is niet een documentje waarin staat zo moet het, hier hangen financiële consequenties aan voor alle partijen er moet afgesproken worden wie dat gaat dragen ( immers zijn het geen liefdadigheid instellingen ), hoe ze dit gaan oplossen er moeten koppelingen gerealiseerd worden tussen de providers en contracten aangepast worden.

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit 1 van de grote nadelen is als je een Early Adaptor het was met xDSL echt niet anders ( sterker nog dat heeft 4 jaar geduurd voordat je kon overstappen binnen 24 uur ipv een week ).
Ik probeer hier een probleem waar veel glasconsumenten mee te maken hebben of krijgen op te lossen of in ieder geval aan de kaak te stellen en dan krijg ik dit soort, mijns inziens, niet verdiende reacties.
Zoveel "glasconsumenten" zijn er nog niet, ze groeien overigens wel maar de meeste mensen komen pas ergens dit jaar of volgende jaar in aanraking met consumenten glas, en voor die tijd zou het geregeld moeten zijn, dat ben ik met je eens maar voor nu is het gewoon hetzelfde proces als wat er destijds bij de xDSL was, dat hier tijd en goede afspraken voor nodig zijn anders dan haast werk

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 16-04-2013 13:48 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
nevermind...

[ Voor 107% gewijzigd door albino71 op 16-04-2013 13:57 . Reden: typo ]

Te koop....

• Fiber

Fiber

Op de kabel kun je überhaupt niet (van kabel naar kabel) overstappen, en die is al veel ouder. Dus het kan altijd nog erger. Neemt niet weg dat het goed geregeld moet worden, maar zoiets kost helaas tijd en zal niet vanzelf gaan. Dus dat consumenten- en andere organisaties daar een beetje druk achter zetten is op zich niet verkeerd. Het komt heus goed, maar ik vrees dat het nog wel een paar jaartjes gaat duren.

Pagina: 1